"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor:
Merk je veel verschil tussen een opteron 144 en een p4 2,8 ghz ht? Is het de upgrade waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23
Even voor de zekerheid.
De waarschijnlijke system requirements voor Vista:

http://www.bit-tech.net/news/2005/09/07/vista_hardware_reqs/

Graphics: 256MB is a happy medium, but you'll actually see benefit from more.

CPU: Threading is the main target for Vista.

RAM: 2GB is the ideal configuration for 64-bit Vista, we're told.

HDD: SATA , better is SATA2

Bus: PCI express.

Display: no current TFT monitor out there is going to support high definition playback in Vista. To play HD-DVD or Blu-Ray content you need a HDCP compatible monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

Ik zit ook te denken of mijn systeem te gaan upgraden.

Specs:
  • AMD 2100+ (1,7 ghz, palamino)
  • 512 MB pc2700 (kingston)
  • Epox 8k5a2+ (AGP 4x)
  • Ti4200 128mb
  • 60 gig maxtor
  • Aopen 300wat voeding
Budget: €250,-

Ik zit voornamelijk een beetje te internetten en met office te werken. Maar ik hou er ook wel van om af en toe een spelletje te spelen. Voor nu er weer wat leuke spellen zijn zoals AoE3 en NFS Most Wanted. Maar deze draaien niet echt goed meer op mijn systeem.

Dus zit ik er over te denken om te upgraden, maar wat is verstandig? Zo zijn alle videokaarten tegenwoordig AGP 8x en kan m'n mobo maximaal AGP 4x aan. Dus wat kan ik het beste doen? Ik heb zelf al wat dingen bedacht. Aanvullingen zijn altijd welkom.
  • Kan ik het beste nieuwe videokaart kopen bv een 6600 GT 256mb voor €229,- (kan m'n proc dit nog wel bijbenen?)
  • Of kan ik beter een iets goedkopere kaart kopen bv een MSI rx800SE 256mb en dan nog 512mb er bij kopen. Dit kost samen ook rond de €200,-.
  • Een snellere proc kopen bv een 3000+ en een X700 256mb. Dit kost ongeveer €300,-. Dit is wel wat meer dan ik eigenlijk wil uitgeven, maar als het echt veel scheelt heb ik het er wel voor over.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik twijfel de laatste tijd een beetje wat ik met me PC wil doen. Omdat de snelheid ansich nog wel redelijk is en ik toch bijna niet de nieuwste spellen speel, zou ik mijn huidige configuratie met wat meer geheugen kunnen uitbreiden. Een andere optie is het main gedeelte te upgraden zodat wellicht ook de grafische kaart meer zijn potentie kan gebruiken.

Huidige Configuratie:
- Moederbord: ASUS A7V333
- CPU: AMD XP2000+
- Geheugen: 2x256MB PC2700
- GPU: Ati Radeon 9600 XT, 256MB

Verdere IDE apparaten:
- CD speler
- DVD brander
- 200GB 7200RPM schijf (dacht Maxtor)
- 80GB 7200RPM schijf

Gebruikte PCI sloten:
- SoundBlaster Live 5.1
- Pinnacle PCTV Pro
- Netwerkkaart

Wat is er 'mis':
- Systeem wordt traag met meer applicaties open. Optie: Meer intern geheugen
- Merk dat nieuwere spellen niet al te soepel werken zonder grafische details grof terug te schroeven. Optie: Betere CPU / grafische kaart

Toekomst 'plannen':
- Tweede monitor erbij
- Tweede netwerkkaart (ligt al tijdje weg te stoffen)
- Extra harde schijf of vervanging van de 200

PC gebruik:
- Vooral internet, programmeer omgeving, TV en racegames (rFactor, netKar, GP4, GTR).
Shooters ala Battlefield etc geef ik minder om, het hoeft dus geen pc te worden met beste FPS etc.

Eigen inbreng:
Ik zat zelf in ieder geval aan een upgrade van moederbord,cpu en geheugen te denken. De grafische kaart is nog niet heel oud en ik gebruik ook nog niet zijn volledige mogelijkheden. (AA en FSAA oid staan minimaal etc)
Mijn windows draait op een resolutie van 1280x1024, maar ik heb er geen problemen mee als spellen fullscreen in 1024x768 draaien.

- Geheugen lijkt me verdubbeling zeker geen kwaad te kunnen;
- CPU zou ik wel graag een redelijke verbetering willen, mits de prijs/kwaliteits verbetering goed blijft. Bij mijn vorige upgrade ben ik van een PIII 450 naar deze configuratie gegaan, zo'n stap verwacht ik nu niet opzich;
- Moederbord hoeft niets onboard te hebben van geluid of netwerkkaart, wel had ik graag minstens 4 PCI sloten. Maar dat is al vrij standaard geloof ik;
- Ivm de extra harde schijf in de toekomst moet ik misschien rekening houden dat mijn huidige 200GB schijf IDE is en geen SATA ?

Budget:
- Ik denk dat er met een bedrag tussen de 300-400 Euro wel wat te vinden moet kunnen zijn.

De tussenoplossing met meer geheugen en over halfjaartje de upgrade, of nu meteen maar dat deel aanpakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Behind_You schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:47:
Ik zit ook te denken of mijn systeem te gaan upgraden.

Specs:
  • AMD 2100+ (1,7 ghz, palamino)
  • 512 MB pc2700 (kingston)
  • Epox 8k5a2+ (AGP 4x)
  • Ti4200 128mb
  • 60 gig maxtor
  • Aopen 300wat voeding
Budget: €250,-

Ik zit voornamelijk een beetje te internetten en met office te werken. Maar ik hou er ook wel van om af en toe een spelletje te spelen. Voor nu er weer wat leuke spellen zijn zoals AoE3 en NFS Most Wanted. Maar deze draaien niet echt goed meer op mijn systeem.

Dus zit ik er over te denken om te upgraden, maar wat is verstandig? Zo zijn alle videokaarten tegenwoordig AGP 8x en kan m'n mobo maximaal AGP 4x aan. Dus wat kan ik het beste doen? Ik heb zelf al wat dingen bedacht. Aanvullingen zijn altijd welkom.
  • Kan ik het beste nieuwe videokaart kopen bv een 6600 GT 256mb voor €229,- (kan m'n proc dit nog wel bijbenen?)
  • Of kan ik beter een iets goedkopere kaart kopen bv een MSI rx800SE 256mb en dan nog 512mb er bij kopen. Dit kost samen ook rond de €200,-.
  • Een snellere proc kopen bv een 3000+ en een X700 256mb. Dit kost ongeveer €300,-. Dit is wel wat meer dan ik eigenlijk wil uitgeven, maar als het echt veel scheelt heb ik het er wel voor over.
De 3000+ past waarschijnlijk niet op je Moederbord. Het is een AMD64 3000+ Geen opvolger van de AMD XP 2100+.

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik zal dus en een nieuwe mobo en een nieuwe processor en een nieuwe vga kaart nodig hebben (mijj huidige kaart is AGP en alle nieuwe mobo's zijn PCI-e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
achterop23 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:09:
[...]

De 3000+ past waarschijnlijk niet op je Moederbord. Het is een AMD64 3000+ Geen opvolger van de AMD XP 2100+.

Ik zal dus en een nieuwe mobo en een nieuwe processor en een nieuwe vga kaart nodig hebben (mijj huidige kaart is AGP en alle nieuwe mobo's zijn PCI-e)
asrock heeft een mobo met pci-e en agp, voor socket 939. maar er bestaan ook s939 moederborden met alleen agp en ook voor s754 zijn deze moederborden er. je hoeft dan alleen een andere processor en moederbord te kopen.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige:

AMD Duron 1,4Ghz
Syntax Moederbord
256mb RAM Geheugen
nVidia GeForce 440MX

Wat ga ik ermee doen:
Gamen voornamelijk, ik wil de spellen Battlefield 2, CoD2 en HL2 op hoogste settings spelen met de hoogste resolutie zonder dat ik last van schokjes krijg.

Budget:
Mijn budget ligt rond de 550euro.

Waardenk ik aan:
Ik denk voornamelijk aan en AMD Athlon processor, nVidia GeForce grafische kaart en 1024mb RAM Geheugen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:03:
Huidige:

AMD Duron 1,4Ghz
Syntax Moederbord
256mb RAM Geheugen
nVidia GeForce 440MX

Wat ga ik ermee doen:
Gamen voornamelijk, ik wil de spellen Battlefield 2, CoD2 en HL2 op hoogste settings spelen met de hoogste resolutie zonder dat ik last van schokjes krijg.

Budget:
Mijn budget ligt rond de 550euro.

Waardenk ik aan:
Ik denk voornamelijk aan en AMD Athlon processor, nVidia GeForce grafische kaart en 1024mb RAM Geheugen
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2.5 (OCZ, OCZ4001024V25DC-K) € 102,- € 102,-
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 157,40 € 157,40
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 74,95 € 74,95
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD € 249,- € 249,-

Totaal € 583,35

Iets over het budget, maar ja...
Als je ook nog kast, dvd, ect. nodig hebt, moet je gaan bezuinigen op de graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

achterop23 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:09:
[...]

Er bestaan ook AMD 3000+ met socket A, dat is dus niet het probleem. Er bestaat zelfs een 3200+ . Alleen socket A proc's worden niet meer gemaakt dus zijn moeilijk verkrijgbaar. Er staat nog maar 1 winkel in de pricewatch die socket A proc's verkoopt. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om ze 2de hands te kopen.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn toshiba satellite 4080xcdt weer gaan gebruiken en nu wil ik er een nieuwe harddisk in zetten(die er nu inzit is 6gb :'( ) maar ik kan niks vinden over welk soort ik moet nemen prijs enz...
heeft iemand site's bij wie ik zo'n harddisk kan bestellen hij moet min. 40gb zijn.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo,

Ik wil dus ook mijn pc'tje een upgrade geven :)

Huidige specs:

Athlon 1800 XP+
512 mb-ram PC2300
GeForce 6800LE

Wat wil ik ermee?

Ik will alle games iig op 1024 kunnen spelen en op min. medium quality. Verder wil ik toch wel 2 jaar weer hiermee voort kunnen.

Waar dacht ik aan?

TwinMos/GeIL/Kingston/Corsair PC3200 DDR 2x512 of 2 x 1 gig
AMD Athlon 64 3200+ of 3500+ (s939)
Gigabyte Moederbord met AGP 8x met NForce 3 chipset
GPU cooler voor mijn 6800LE.... hij wordt atm namelijk nogal warm idle(65-70) en loaded in de zomer 75+ .. en dan dan wil hij nogal wel eens uitvallen :(. Ik heb hem nog niet oc'ed of pipeleidingen open gezet (wat ik strax WEL wil doen). Ik zit nog te twijvelen tussen:
Artic Cooling NV Silencer 5
Zalman VF700-(Al)Cu
Ik denk zelf dat ik dan voor de Artic ga, omdat hij een direct uitlaat naar buiten heeft.

Wat heb ik te besteden?

Ik heb maximaal zo'n 500 euri uit te geven. Ik wil ofc. een zo goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Zit dus vooral in over het nemen van 1 of 2 gig ram. Wat is echt verstandig? (Indien ik 1 gig ram zou nemen, zou ik dan beter 2 x 512 of 1 x 1024 kunnen nemen ivm upgraden later maybe?). Ook zit ik nog tussen de 3200 en 3500 te twijvelen... wat zou daar de beste keuze in zijn...
Ten derde... is het verstandig om bij een agp mobo te blijven? ..als ik een pci mobo neem mag ik direct dieper in mijn buidel tasten voor een nieuw pci-e kaartje :O en dat past niet echt in men budget eigenlijk ... en ik ben van plan als de x800/x850 xt-agp (HEEL) erg nog in prijs dalen er daar eentje van aan te schaffen, als mijn 6800LE het niet meer bijbeent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb na alle adviezen het volgende in gedachten:

AMD 3500+
Zalman CNPS7700-Cu
2 x 512 mb corsair TWINXC2 o.i.d.
Asus A8N-E
GeForce 6800GS <- hiervan wacht ik nog eventjes het prijsverloop af

Maar ik wou dus m'n huidige spul in een kast met voeding stoppen die ik nog over heb en dan verkopen, maar ik zie net dat dat een 145 watt voeding is :D Dat is vast niet genoeg voor m'n huidige 2500+ met radeon 9700, of wel?
Daarom vraag ik me af om mijn eigen voeding genoeg is voor de AMD64, want als dat niet zo is dan verkoop ik die ook en koop ik zelf een nieuwe.
Het is een Enermax Whisper 350 Watt, hij had iets van 30 ampere op de 12 volt. De andere voltlijnen weet ik niet precies meer, maar is volgens mij voldoende.

edit ik zie nu dat ik nog een 200 watt voeding heb liggen met 8 ampere op de 12 volt en 20 ampere op de 5 volt. Deze zou het misschien nog wel eens kunnen trekken. Alleen allebei hebben ze geen 12 volt stekkertje, die met 4 polen. Wat denken jullie?

Oh ja nog wat, mijn huidige geheugen op m'n nforce2 is 256+256+512 , op een ander forum werd mij gezegd dat deze combo op de nforce4 niet gaat werken, vandaar dat ik nieuw geheugen in het lijstje heb staan. Is dit echt zo, of wordt alleen de performance minder met deze samenstelling.
Voordeel is denk ik wel dat ik dan een mooi volledig systeem kan verkopen met geheugen erbij.

Reacties zijn welkom :) greetz

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zo dat die 350 Watt het wel net goed trekt... anders kan je het ff voor de zekerheid nog hier vragen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Met de HCC dagen in aanzicht ben ik aan het nadenken over het upgraden van m'n pc.

Huidige Config
AMD Athlon XP 1800+
ASUS A7V333
1,5gb DDR (1 X 1GB, 2 X 256MB)
Geforce TI4200
300W voeding

Eigen Idee
Omdat ik niet veel te besteden heb dacht ik er aan om een moederbord te nemen met de ULi M1695 PCIe/AGP chipset. Zo hoef ik niet direct een nieuwe VGA kaart te kopen (Damn, wat zijn die dingen belachelijk duur tegenwoordig).

Qua processor weet ik het nog niet helemaal. Ik zat te denken aan een AMD Athlon64 3200+ ofzo. Ik zoek een processor met goede prijs/kwaliteit verhouding.

Hoe zit het met het geheugen tegenwoordig? kunnen mijn huidige DDR reepjes in een DDR2 mobo?

Budget
Helaas maar 400 euro maar gelukkig schelen de HCC dagen wel wat.

Doeleinden
Van alles, van games tot video editing, van tekst verwerken tot msn-en.

Kunnen jullie me een beetje helpen?
Is een degelijke VGA kaart mogelijk?
Hoe zit het trouwens met AGP tov. PCI-e, de ULi chipset die ik in gedachten had presteerd namelijk beter met AGP 8x dan PCI 16x, is dat niet raar?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/uli%20m1695_07120530753/7926.png
A casual glance would lead most anyone to the conclusion that the ULi AGP is the best performance of the group, performing at or near the top of Athlon 64 nF4 Ultra gaming. The PCIe performance is also competitive in every way, but it is not top-of-the-charts as the AGP generally is.

We think that the explanation may be a bit different in looking at these performance charts. ULi is experienced in AGP designs and tweaking, but this is really their first venture into PCIe space. It appears that the PCIe performance is quite good, but it requires a bit more tweaking to bring performance to the excellent performance levels of ULi AGP. When that refinement is complete, the ULi will likely be one of the fastest performers among AMD Athlon 64 boards.
bron: AnandTech

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleJ op 14-11-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zit er ook aan te denken mijn PC te upgraden. Dit zijn de gegevens. Alvast bedankt!!!

Huidige Config
Pentium 4, 2.0 Gh
Moederbord onbekend
512 MB DDR
Ati Sappghire 9250
Voeding onbekend
80 GB Seagate HD
Het is een Compaq Presario 6245, met alleen een ander videokaart

Eigen Idee
Ik sta voor alles open. Ik vraag me af wat de grootste bottleneck is qua snelheid. Processor is het niet volgens mij. Videokaart is in ieder geval verouderd.

Budget
Ik denk rond de 300 euro. Meer kan wel, maar dan kan ik misschien beter helemaal een nieuwe PC kopen?

Doeleinden
Ik speel veel racespellen, die moeten er behoorlijk uit zien de komende tijd. Daarnaast is mijn vriendin grafisch vormgever, die doet dingen met ingewikkelde grafische programma's. (ingewikkeld voor mij dan ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sja, je weet niet eens wat voor moederbord is, dus hoe weet ik nu wat jij er allemaal aan kan upgraden :? 8)7
Je moet sowieso meer geheugen hebben. Vooral bij het designen van iets. Daarnaast kan je ook kijken voor een nieuwe videokaart (9800 pro 2e hands kost zo'n 70 euro of goedkoper).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DoubleJ schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:24:
Met de HCC dagen in aanzicht ben ik aan het nadenken over het upgraden van m'n pc.

Huidige Config
AMD Athlon XP 1800+
ASUS A7V333
1,5gb DDR (1 X 1GB, 2 X 256MB)
Geforce TI4200
300W voeding

Eigen Idee
Omdat ik niet veel te besteden heb dacht ik er aan om een moederbord te nemen met de ULi M1695 PCIe/AGP chipset. Zo hoef ik niet direct een nieuwe VGA kaart te kopen (Damn, wat zijn die dingen belachelijk duur tegenwoordig).
Qua processor weet ik het nog niet helemaal. Ik zat te denken aan een AMD Athlon64 3200+ ofzo. Ik zoek een processor met goede prijs/kwaliteit verhouding.
Goed goed, dat gaat wel werken. Maar een tweede hands videokaartjes zijn niet zo superduur hoor :)
Hoe zit het met het geheugen tegenwoordig? kunnen mijn huidige DDR reepjes in een DDR2 mobo?
Is een DDR2 mobo niet backwardscompatible ;)
Budget
Helaas maar 400 euro maar gelukkig schelen de HCC dagen wel wat.
Kijk dan vooral uit voor de Tweakers.net HCC Pricewatch(zie hcc forum)
Kunnen jullie me een beetje helpen?
Yep
Is een degelijke VGA kaart mogelijk?
Kijk eens voor een 9800pro of voor een 6800LE (die je weer kan overclocken naar een gt)
Hoe zit het trouwens met AGP tov. PCI-e, de ULi chipset die ik in gedachten had presteerd namelijk beter met AGP 8x dan PCI 16x, is dat niet raar?
Dat zou ik niet weten :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Huidig systeem

Intel Celeron D 320 (2.4Ghz)
Asrock P4VM8 (AGP 8x, onboard sound)
Asus 6200/T (128MB)
256MB PC3200 Siemens
40GB HDD 5400RPM ATA
400W Huntkey voeding
15" monitor CRT max. 800x600
Asus CD-brander 52x
Siemens DVD-Rom

Doeleinden

Office en games

Budget

zo'n 150 euro

Eigen ideeën

Uiteraard moet allereerst het geheugen uitgebreid worden, dus dat laat ik buiten mijn budget. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen 512MB PC3200 of 1GB PC2700. Het bord ondersteunt nl. maximaal 1GB van 3200, maar 2GB van 2700.

Ik zit te twijfelen wat ik verder al eerste zal upgraden, de geluidskaart of de harde schijf. Voor het gamen vind ik geluid wel van belang, en z'n onboard Realtek is het toch niet echt. Daartegenover zou ik ook een harde schijf bij kunnen plaatsen, hoewel ik mijn 40Gb momenteel nog niet vol heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Jij overweegt het zelf heel erg goed :) Je weet eigenlijk dus niet waar je moet voor gaan kiezen: een nieuwe HD, of een nieuwe geluidskaart. Ik zou zelf voor een harde schijf gaan, want als je wat wil downloaden is het met 40GB zo gebeurd ;)

Wat betreft het geheugen. Je kan denk ik beter voor een 1GB PC2700 gaan ipv 512PC3200. Uiteindelijk is die ene GB sneller dan 512 PC3200 (ook al zijn de snelheden anders) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Outerspace schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:13:
[...]
Goed goed, dat gaat wel werken. Maar een tweede hands videokaartjes zijn niet zo superduur hoor :)
Dat weet ik maar ik wil eigenlijk OF nu een goede kaart kopen OF tijdelijk mn GF4200 gebruiken totdat ik geld heb.
[...]
Is een DDR2 mobo niet backwardscompatible ;)
Een DDR2 mobo is niet backwards compatible, bedoel je dat? het lijkt nu net een vraag ;)
[...]
Kijk dan vooral uit voor de Tweakers.net HCC Pricewatch(zie hcc forum)
Hoe werkt dat eigenlijk? Net als met de normale pricewatch, dat de bezoekers van tweakers.net dat gewoon doen? word dat een goede complete lijst dan?
[...]
Yep
Thanks
[...]
Kijk eens voor een 9800pro of voor een 6800LE (die je weer kan overclocken naar een gt)
Zijn dat niet een beetje k*tkaarten voor huidige games? :)
[...]
Dat zou ik niet weten :)
Thanks voor je replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DoubleJ schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:47:

Dat weet ik maar ik wil eigenlijk OF nu een goede kaart kopen OF tijdelijk mn GF4200 gebruiken totdat ik geld heb.
wacht dan maar met kopen :)
Een DDR2 mobo is niet backwards compatible, bedoel je dat? het lijkt nu net een vraag ;)
laat ik het zo zeggen, volgens mij zijn ze backwards compatible :)
Hoe werkt dat eigenlijk? Net als met de normale pricewatch, dat de bezoekers van tweakers.net dat gewoon doen? word dat een goede complete lijst dan?
Tegen de tijd dat de HCC van start is, kan je de site bezoeken. Dan is alles net zoals de normale pricewatch, alleen erg geactualiseerd
Thanks
Geen probleem :)
Zijn dat niet een beetje k*tkaarten voor huidige games? :)
Valt wel mee hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Op het ASRock bord zie ik toch weer betere resultaten voor PCI-e tov. AGP. Bij wat ik nu zie krijg ik wel een beetje het idee dat PCI-e niet heel nuttig is (Ik heb me niet zo in hardware en dus ook PCI Express verdiept de laatste maanden). Is het zo dat NVidia hun kaarten leverd in zowel AGP als PCI-e puur voor compatibility? Dat er dus zegmaar aan de kaart vrij weinig anders waardoor deze extra profiteerd van de PCI-e sloten?

[ Voor 12% gewijzigd door DoubleJ op 15-11-2005 00:32 . Reden: Had net mn "nutteloos" ge-edit :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DoubleJ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:28:
Op het ASRock bord zie ik toch weer betere resultaten voor PCI-e tov. AGP. Bij wat ik nu zie krijg ik wel een beetje het idee dat PCI-e nutteloos is (Ik heb me niet zo in hardware en dus ook PCI Express verdiept de laatste maanden). Is het zo dat NVidia hun kaarten leverd in zowel AGP als PCI-e puur voor compatibility? Dat er dus zegmaar aan de kaart vrij weinig anders waardoor deze extra profiteerd van de PCI-e sloten?
Laat ik het zo zeggen, PCI-e is zeker niet nutteloos. Op de nieuwste kaarten gaan ze zeker een stap voorwaards en zijn gaandeweg beter als een AGP kaart. En ja, ik denk ook dat nVidia hun kaarten voorlopig ook nog in AGP uitgeven, maar dat komt omdat niet iedereen PCI-e kan hebben op hun moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Outerspace schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:31:
[...]

Laat ik het zo zeggen, PCI-e is zeker niet nutteloos. Op de nieuwste kaarten gaan ze zeker een stap voorwaards en zijn gaandeweg beter als een AGP kaart. En ja, ik denk ook dat nVidia hun kaarten voorlopig ook nog in AGP uitgeven, maar dat komt omdat niet iedereen PCI-e kan hebben op hun moederbord.
Dus ze zijn nu als het ware AGP aan het uitfaseren door ze zowel in AGP als PCI-e te leveren maar een 6800 maakt nog niet gebruik van de mogelijkheden van PCI-e?

Na toch wat benchmarks gezien te hebben heb ik het volgende in mn hoofd:

AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB)
€ 140,-
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
€ 59,21
XFX GeForce 6800 256MB (PCI-e, 2x DVI)
€ 198,-

Totaal € 397,21

Edit.. maarehh... als ik dat doe heb ik die ULi chipset niet nodig haha.
Maar gezien de prestaties tov. Nforce kaarten is het misschien niet eens zo gek om deze toch te nemen, of niet? De prijs is ook leuk.
Outerspace schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:50:
[...]

Een 6800 is wel te krijgen in een PCI-e formaat hoor :)
Kijk maar eens tussen de Tweakers.net Pricewatch ;)
Dat bedoelde ik niet, lees m'n post nog eens goed ;)

[ Voor 47% gewijzigd door DoubleJ op 15-11-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DoubleJ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:34:
[...]

Dus ze zijn nu als het ware AGP aan het uitfaseren door ze zowel in AGP als PCI-e te leveren maar een 6800 maakt nog niet gebruik van de mogelijkheden van PCI-e?
Een 6800 is wel te krijgen in een PCI-e formaat hoor :)
Kijk maar eens tussen de Tweakers.net Pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die Asrock PCI-e + AGP mobo de enige met die Uli chipset atm? ... ik heb er namelijk ook wel interesse in :o

Verder /hop voor mijn upgrade post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Deze zijn er ook nog:
Chaintech S1695-2
Jetway A695DAGDUAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook mijn PC upgraden. Ik heb laatst ook gepost, maar toen was ik niet bekend met de info van mijn moederbord. Na lang zeuren bij Compaq ben ik erachter. Dit zijn mijn gegevens:
Huidige Configuratie:
Intel 4, 2.0Gh
512 MB DDR
Ati Sapphire 9250
Moederbord:Â Raptor (P4) DDR
Front Side Bus (FSB):Â 400MHz
Cache level 1: 8KB Data/12KB execution trace
Cache level 2: 2.0 - 2.8GHZ 512KB Integrated L2 Pipeline Burst Cache
Maximaal geheugen: 2GB
Integrated 10/100Base-T Ethernet -Intel
Geluid: Integrated ADI AC 97
AGP: 1-4x
ACPI: ja
PnP: ja
Energy Star: ja

PC gebruik:
- Veel internet en spellen die er natuurlijk wel een beetje uit moeten zien. Dat lukt de het laatste jaar niet meer zo.

Eigen inbreng:
In ieder geval denk ik een betere grafische kaart. Moederbord heb ik gewoon geen verstand van. Geheugen kan ook iets meer, maar welk soort....

Budget:
- Ik denk een bedrag rond de 300.

Mijn harde schijf is er in ieder geval mee opgehouden, dus moet in ieder geval vervangen worden. Heel groot hoeft ie niet van mij, maar snel is natuurlijk altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Je wilt in ieder geval een harde schijf (niet groot maar wel snel).
Dan kan varieren in dit geval. Ik vind een 200GB niet groot.
Maxtor MaxLine III, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Western Digital Caviar WD800JD, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Je houdt dan nog 200,- tot 225,- over.
Ga dan voor dit moederbordje: Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, Sound, G-LAN, SATA II RAID, 1394, VGA) (160,- over) en voor deze processor AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed)

Zo heb je in ieder geval een snelle pc :) Ik ben nu express niet gegaan voor een videokaart, omdat als je later weer wat wil gaan upgraden alvast een PCI-e mogelijkheid hebt :)

Oh, vergeten :X Je hebt een AGP moederbord. Hmm. Dan moet je gaan bezuinigen op de harde schijf en op de processor (wel 939) en dan kan je waarschijnlijk een goedkope kaart kopen (PCI-e)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:55:
Lo,

Ik wil dus ook mijn pc'tje een upgrade geven :)

Huidige specs:

Athlon 1800 XP+
512 mb-ram PC2300
GeForce 6800LE

Wat wil ik ermee?

Ik will alle games iig op 1024 kunnen spelen en op min. medium quality. Verder wil ik toch wel 2 jaar weer hiermee voort kunnen.

Waar dacht ik aan?

TwinMos/GeIL/Kingston/Corsair PC3200 DDR 2x512 of 2 x 1 gig
AMD Athlon 64 3200+ of 3500+ (s939)
Gigabyte Moederbord met AGP 8x met NForce 3 chipset
GPU cooler voor mijn 6800LE.... hij wordt atm namelijk nogal warm idle(65-70) en loaded in de zomer 75+ .. en dan dan wil hij nogal wel eens uitvallen :(. Ik heb hem nog niet oc'ed of pipeleidingen open gezet (wat ik strax WEL wil doen). Ik zit nog te twijvelen tussen:
Artic Cooling NV Silencer 5
Zalman VF700-(Al)Cu
Ik denk zelf dat ik dan voor de Artic ga, omdat hij een direct uitlaat naar buiten heeft.

Wat heb ik te besteden?

Ik heb maximaal zo'n 500 euri uit te geven. Ik wil ofc. een zo goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Zit dus vooral in over het nemen van 1 of 2 gig ram. Wat is echt verstandig? (Indien ik 1 gig ram zou nemen, zou ik dan beter 2 x 512 of 1 x 1024 kunnen nemen ivm upgraden later maybe?). Ook zit ik nog tussen de 3200 en 3500 te twijvelen... wat zou daar de beste keuze in zijn...
Ten derde... is het verstandig om bij een agp mobo te blijven? ..als ik een pci mobo neem mag ik direct dieper in mijn buidel tasten voor een nieuw pci-e kaartje :O en dat past niet echt in men budget eigenlijk ... en ik ben van plan als de x800/x850 xt-agp (HEEL) erg nog in prijs dalen er daar eentje van aan te schaffen, als mijn 6800LE het niet meer bijbeent.
==> Mijn mobo verander ik naar een ASRock mobo met die Uli chipset, zodat ik zowel AGP als PCI-e kan gebruiken

/hop O+ :D :>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op je beurt wachten jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*slowchat mode*

Ok ;( :'( *me hides*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

@Hitman
Ok, Je kan je 6800LE sowieso openzetten (qua pipelines) dus die is voorlopig nog wel goed. Kan je namelijk hoge snelheden halen als hij overgeclockt is.Wat betreft je cooler op je kaart, je geeft zelf al je voorkeur, dus blijf daar ook bij.
Daarnaast vind ik zelf 1024 DDR RAM voorlopig nog genoeg, want je vraagt niet echt veel van je pc blijkbaar. Als je geld overhoudt dan kan je altijd nog meer geheugen er op zetten.
Qua processor kan je dan uiteindelijk wel een 3500+ nemen.

Kosten:
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) : €70,-
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) : €245,-
1GB PC3200 DDR CL3 (GeIL, GE1GB3200BSC) : €105
Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2) : €20

Totale kosten: €440,-
Succes :)
Psychokiller schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:04:
Ik twijfel de laatste tijd een beetje wat ik met me PC wil doen. Omdat de snelheid ansich nog wel redelijk is en ik toch bijna niet de nieuwste spellen speel, zou ik mijn huidige configuratie met wat meer geheugen kunnen uitbreiden. Een andere optie is het main gedeelte te upgraden zodat wellicht ook de grafische kaart meer zijn potentie kan gebruiken.

Huidige Configuratie:
- Moederbord: ASUS A7V333
- CPU: AMD XP2000+
- Geheugen: 2x256MB PC2700
- GPU: Ati Radeon 9600 XT, 256MB

Verdere IDE apparaten:
- CD speler
- DVD brander
- 200GB 7200RPM schijf (dacht Maxtor)
- 80GB 7200RPM schijf

Gebruikte PCI sloten:
- SoundBlaster Live 5.1
- Pinnacle PCTV Pro
- Netwerkkaart

Wat is er 'mis':
- Systeem wordt traag met meer applicaties open. Optie: Meer intern geheugen
- Merk dat nieuwere spellen niet al te soepel werken zonder grafische details grof terug te schroeven. Optie: Betere CPU / grafische kaart

Toekomst 'plannen':
- Tweede monitor erbij
- Tweede netwerkkaart (ligt al tijdje weg te stoffen)
- Extra harde schijf of vervanging van de 200

PC gebruik:
- Vooral internet, programmeer omgeving, TV en racegames (rFactor, netKar, GP4, GTR).
Shooters ala Battlefield etc geef ik minder om, het hoeft dus geen pc te worden met beste FPS etc.

Eigen inbreng:
Ik zat zelf in ieder geval aan een upgrade van moederbord,cpu en geheugen te denken. De grafische kaart is nog niet heel oud en ik gebruik ook nog niet zijn volledige mogelijkheden. (AA en FSAA oid staan minimaal etc)
Mijn windows draait op een resolutie van 1280x1024, maar ik heb er geen problemen mee als spellen fullscreen in 1024x768 draaien.

- Geheugen lijkt me verdubbeling zeker geen kwaad te kunnen;
- CPU zou ik wel graag een redelijke verbetering willen, mits de prijs/kwaliteits verbetering goed blijft. Bij mijn vorige upgrade ben ik van een PIII 450 naar deze configuratie gegaan, zo'n stap verwacht ik nu niet opzich;
- Moederbord hoeft niets onboard te hebben van geluid of netwerkkaart, wel had ik graag minstens 4 PCI sloten. Maar dat is al vrij standaard geloof ik;
- Ivm de extra harde schijf in de toekomst moet ik misschien rekening houden dat mijn huidige 200GB schijf IDE is en geen SATA ?

Budget:
- Ik denk dat er met een bedrag tussen de 300-400 Euro wel wat te vinden moet kunnen zijn.

De tussenoplossing met meer geheugen en over halfjaartje de upgrade, of nu meteen maar dat deel aanpakken ?
Sja, lastig wordt dit :) Ik raad je ongeveer dezelfde setup aan als degene boven mij (wat ik denk wat hij moet aanpassen).
Alleen ga dan niet voor een 3500+ maar dan voor: • AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB)
Het scheelt namelijk al een dikke honderd euro :) Je geeft zelf al een beetje aan dat je niet echt een 'die-hard' gamer bent, dus je hoeft denk ik ook nog geen nieuwe videokaart.

[ Voor 66% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2005 18:47 ]

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Na nog meer 'research' gedaan te hebben heb ik het volgende bedacht:

- Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 58,99
Goedkoop moederbord met veel mogelijkheden en goede presaties, helaas geen overclocker.

- AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) € 140,-
Tja.. is dit wat? of kan ik beter een andere snelheid nemen? 1 met betere prijs/kwaliteit verhouding misschien?

- 1GB PC4200 DDR2 [Merkloos] € 61.90
Omdat ik DDR2 geheugen nodig heb voor dit moederbord. Niets speciaals

- Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH € 121,-
Een 6800LE omdat die makkelijk te unlocken is.
Een leadtek omdat die al goede koeling van zichzelf heeft.

- Is het een goede config?
- Klopt m'n motivatie?
- Trekt m'n 300W voeding dit?
- Anything else?

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleJ op 17-11-2005 16:00 ]

• Outerspace

Outerspace

DoubleJ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:58:
Na nog meer 'research' gedaan te hebben heb ik het volgende bedacht:

- Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 58,99
Goedkoop moederbord met veel mogelijkheden en goede presaties, helaas geen overclocker.

- AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) € 140,-
Tja.. is dit wat? of kan ik beter een andere snelheid nemen? 1 met betere prijs/kwaliteit verhouding misschien?

- 1GB PC4200 DDR2 [Merkloos] € 61.90
Omdat ik DDR2 geheugen nodig heb voor dit moederbord. Niets speciaals

- Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH € 121,-
Een 6800LE omdat die makkelijk te unlocken is.
Een leadtek omdat die al goede koeling van zichzelf heeft.

- Is het een goede config?
- Klopt m'n motivatie?
- Trekt m'n 300W voeding dit?
- Anything else?
1 - Yep, op zich een goede config, alleen ik zou niet gaan voor merkloos geheugen. Koop liever van een bekend merk (kingston, Twinmos, Dane Elec etc.)
2 - Je motivatie klopt ook. Alleen je hebt geen DDR2 geheugen nodig, je kan ook gewoon DDR erin zetten (als het goed is).
3 - Ik zou toch gaan voor een A merk voeding. Ik weet niet wat voor merk je nu hebt, maar ga anders voor een Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX) :)
4 - Ik heb niets meer voor je :P

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Outerspace schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:28:
[...]

1 - Yep, op zich een goede config, alleen ik zou niet gaan voor merkloos geheugen. Koop liever van een bekend merk (kingston, Twinmos, Dane Elec etc.)
Daar zal ik zeker nog even over nadenken.
2 - Je motivatie klopt ook. Alleen je hebt geen DDR2 geheugen nodig, je kan ook gewoon DDR erin zetten (als het goed is).
Toch niet, zie "DDR1 te gebruiken in een DDR2 slot?"
3 - Ik zou toch gaan voor een A merk voeding. Ik weet niet wat voor merk je nu hebt, maar ga anders voor een Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX) :)
Welk merk het is weet ik ook niet uit mn hoofd maar ik heb er destijds wel € 80 voor neergelegd. Anyhow, is er wel een kans dat het werkt of niet?
(Ik heb ook nog 2 HD's, 1 DVD brander, 1 CD brander en een Audigy die er op moeten draaien)
4 - Ik heb niets meer voor je :P
Cool, thanks! Toch zou ik graag ook wat meningen van anderen horen hier over. Dit topic is blijkbaar niet zo populair ;)

• Outerspace

Outerspace

DoubleJ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:54:
[...]
Toch niet, zie "DDR1 te gebruiken in een DDR2 slot?"
[...]

Cool, thanks! Toch zou ik graag ook wat meningen van anderen horen hier over. Dit topic is blijkbaar niet zo populair ;)
Ah, kijk weer eens wat geleerd. Ik heb niet zoveel verstand van RAM :P
Maar die meningen?? Sja, ik weet niet als je er altijd wat aan hebt. Uiteindelijk ben je toch degene die het gaat kopen (en ik ben het meest hier actief vergeleken met anderen lijkt het wel :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige Configuratie
- Chieftec DA-01B-D Behuizing
- Western Digital Caviar Special Edition 200gb
- Maxtor DiamondMax 10 200gb

PC gebruik
- Internet (plus msn)
- Games
- Downloaden/Branden

Eigen inbreng
Geheugen,processor,moederbord,videokaart is allemaal nog niet aanwezig, dat moet dus nog worden aangeschaft. Maar ik doe beetje bij beetje en moet dus eerst een moederbord hebben.

Ben dus bezig met het opbouwen van mijn systeem, bedoeling is om hem niet 100% voor gamen te gaan gebruiken maar afentoe een nieuwe game spelen moet wel kunnen!

Maar nu ben ik nog sterk aan het twijvelen over een moederbord, zal ik nu socket 775 (INTEL) of toch 939 (AMD). Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch naar Intel uit, voornamelijk omdat daar de Ghz hoger van liggen, ik weet dat ik me daar niet op blind moet staren, maar als niet die hard pc gebruiker doe je dat toch al gauw.

Het gaat me dus nu voornamelijk om een top moederbord uit te zoeken die het zal moeten doen met een Intel® Pentium® 4 650 (3.4 GHz).
Alleen welke?

Budget:
- Lastig, maar denk toch €200,-

Laatste vraag, wat is het verschil tussen een:

- Intel® Pentium® 4 650 (3.4 GHz)
en
- Intel® Pentium® 4 560J (3.6 GHz)

Behalve de bijna €100euro prijs verschil?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Om eerlijk te zijn kan ik er niets mee.
We weten niet wat voor een moederbord je hebt, niet wat voor processor er op zit, wat voor een videokaart je gebruikt (pci-e/agp) en wat voor soort geheugen (en hoeveelheid).

Ik hoop dat je je bericht nog even kan aanpassen, want ik kan je zo geen advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen,processor,moederbord,videokaart is allemaal nog niet aanwezig, dat moet dus nog worden aangeschaft. Maar ik doe beetje bij beetje en moet dus eerst een moederbord hebben.

Ben dus bezig met het opbouwen van mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:44:

Ben dus bezig met het opbouwen van mijn systeem.
Dan is het dus geen upgrade :)
Plaats dan gewoon een nieuw topic in CSL tuurlijk wel volgens de faq's enzo (boodschappenlijstjes zijn namelijk niet gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:21:
Huidige Configuratie
- Chieftec DA-01B-D Behuizing
- Western Digital Caviar Special Edition 200gb
- Maxtor DiamondMax 10 200gb

PC gebruik
- Internet (plus msn)
- Games
- Downloaden/Branden

Eigen inbreng

Ben dus bezig met het opbouwen van mijn systeem, bedoeling is om hem niet 100% voor gamen te gaan gebruiken maar afentoe een nieuwe game spelen moet wel kunnen!

Maar nu ben ik nog sterk aan het twijvelen over een moederbord, zal ik nu socket 775 (INTEL) of toch 939 (AMD). Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch naar Intel uit, voornamelijk omdat daar de Ghz hoger van liggen, ik weet dat ik me daar niet op blind moet staren, maar als niet die hard pc gebruiker doe je dat toch al gauw.

Het gaat me dus nu voornamelijk om een top moederbord uit te zoeken die het zal moeten doen met een Intel® Pentium® 4 650 (3.4 GHz).
Alleen welke?

Budget:
- Lastig, maar denk toch €200,-

Laatste vraag, wat is het verschil tussen een:

- Intel® Pentium® 4 650 (3.4 GHz)
en
- Intel® Pentium® 4 560J (3.6 GHz)

Behalve de bijna €100euro prijs verschil?
De 500 serie is een 32 bits processor en de 600 serie 64 bits
Maar ik zie dat je games wil spelen, laatst stond op tweakers een bericht dat de een van de goedkoopste socket 939 athlon64 vaak beter was dan de duurste Pentium processor. Een pentium is alleen echt sneller met comprimeren, video bewerking en dat soort zware dingen. Voor office en internet heb je weinig bijzonders als processor nodig. Games wel, dus kies voor AMD en dan de 3000+ of 3200+ meer wordt erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Outerspace :) ... ik neem echter WEL een NV Artic Cooler, ipv Artic Cooler voor de ATI ^^ ... past beter op mijn 6800LE denk ik zo :)

En je raad dus 1 reepje 1 gig aan boven 2 x 512 mb, mbt het latere upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:06:
Thx Outerspace :) ... ik neem echter WEL een NV Artic Cooler, ipv Artic Cooler voor de ATI ^^ ... past beter op mijn 6800LE denk ik zo :)

En je raad dus 1 reepje 1 gig aan boven 2 x 512 mb, mbt het latere upgraden?
Yep, ik wel. Misschien dat andere mensen een andere kijk er op hebben, dus kijk voor de zekerheid even naar de RAM FAQ (te vinden in Processor, Moederborden en Geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb nu onderstaand systeem maar vind hem behoorlijk traag, heb alles gecheckt en alles werkt op de juiste snelheid. Ik doe hoofdzakelijk grafisch werk met photoshop, illustrator, 3dsmax etc. Maar doe ook regelmatig een spelletje.

Ik vind hoofdzakelijk de reactietijd lang duren steeds maar weet niet wat de beste oplossing zou zijn. Zelf zal ik te denken dat het opslag systeem wel aan vervanging toe is. BV een scsi setup ofzo.

Huidige specs:
1. Asus pch-dl
2. 2x intel xeon 2.8 533 512kb
3. 2x 512 dane-elec pc3200
4. 2x wd raptor 36gb
5. 1x wd 200gb sata
5. asus V9999GE

max budget is ong 700€. systeem moet wel goed stabiel blijven want als systeem hangt met renderen is behoorlijk fustrerend.

[ Voor 8% gewijzigd door Compusmurf op 22-11-2005 13:58 ]

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik denk als je veel dingen wilt gaan renderen ook wel meer geheugen nut heeft :)
Neem dan in totaal 2048 (dus nog 1024 erbij). Kijk zelf even naar welk merk/prijzen. Ieder heeft weer een andere smaak.

Daarnaast over je harde schijven: je kan inderdaad een scsi setup nemen. Helaas kan ik je weinig bieden daarover want ik heb er weinig verstand van. Kijk voor de prijzen iig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
achterop23 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:23:
Ik heb nu dit:

AMD Athlon XP 2200+
MSI VIA VT8366 Mainboard K7T266
256MB DDR SDRAM PC3200
256MB DDR SDRAM PC2700
200GB Maxtor DiamondMax 10 (6B200P0) 8MB Cache, 7200rpm
Geforce 6600 GT AGP 128MB PALIT
Hauppage TVkaart 150MCE (single tuner)

En ik wil graag naar PCI-e En die processor moet even geupgrade worden, want die loopt wat achter volgens mij.

Ik zat zelf te denken aan dit:
ASUS MB A8N-E AMD S939
AMD ATHLON64 3000+ S939
GEFORCE VGA 6600GT 128MB PCI-E

Ga ik met deze bovenste 3 dingen er flink op vooruit? En past alles dan nog? (HD/geheugen tv kaart)
Die huidige videokaart kan ik vast nog wel voor iets van 100 euro verkopen toch?
Uiteindelijk heb ik het toch gedaan (nadat enkelen van terecht van mening waren dat het een dure upgrade zou gaan worden terwijl de vga-kaart niets beter werd).

Nu heb ik mijn oude vga verkocht voor 110 en 2e hands via tweakers een amd64 3200+Asus GF extreme 6600GT pci-e kunnen kopen voor 270 (incl zalman koeler). Daarnaast nog het mobo gekocht online bij coolprices voor 95 euro.
Al met al goede zaken gedaan dus.

En 3DMARK05 was 2500 is 3800 en wordt nog wel hoger, even wat tweaken hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Ik heb:
gekocht ca 2.5 jaar geleden
iiyama 17" CRT Prachtmonitor!! ik hoef dus geen TFT
Intel Pentium 4 2.4 Ghz
ASUS V9280S
512 MB RAM
1 NEC DVD brander 3550A
1Sony DVD brander DRU 500A
Logitech USB MX500
1 Maxtor 80Gb
E-tech ADSL Modem met router

Wat doe ik met de pc?
Typewerk (office)
Internetten dit met name
Instant Messaging
Muziek luisteren
Films branden
Games nauwelijks spelen

Wat is er mis?
Bij het draaien van meerdere programma's wordt de computer stront-traag.

De pc maakt zeer veel kabaal sinds de koop al (de fan)
Waar had ik zelf aan gedacht?
Ik wil hem grotendeels zo houden, snelheid verhogen
iets minder herrie, >:)

Advies gevraagd
- Is het verstandig om dit te upgraden?
-- indien upgraden: wat precies

Hoeveel wil ik uitgeven?
maximaal 150-200 euro

[ Voor 7% gewijzigd door babybox op 26-11-2005 12:34 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:13
Ik heb:
AMD Ahtlon XP 2000+ (1.66 Ghz)
1 GB
Ati Radeon 9800pro
MSI KT3 Ultra

wat ik heb uitgezocht:
cpu: Amd Athlon 64 3000+ , 3200+ of de opteron 144,146 (tray) (ik kan echt niet kiezen)
mb: Astock 939 Dual-sata (omdat ik nog niet het geld heb om mijn videokaart te upgraden)
cpu-koeler: Zalman 7000cu

budget = rond de 250€

Dan moet ik waarschijnlijk ook naar een andere voeding kijken he, ik heb nu een stabiele 300W voeding. Alleen ben ik er niet van overtuigd dat dat lekker gaat.

Wat ik er mee doe:
gamen (CoD2, NFS:MW CS:S BF2)
wat multitasken
wat encoden en decoden

zal ik dit erg merken mijn 2000+ naar een 64-bits processortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn huidige PC begint wat out-dated te raken, is ondertussen een jaar of 5 oud en ik wil er nu iets meer mee dan wat ik er toen mee kon (ik ben nu 16 jaar en wil naar een wat hoger niveau, photoshoppen, videobewerking, misschien geluidsbewerking (vervorming vooral)). Ik heb zelf wat basiszooi (weet niet precies wat, ik zal een ruwe schatting geven van wat er allemaal in zit).

Mijn PC bevat nu (ongeveer):
1x Mobo zonder USB aansluitmogenlijkheden, weinig uitbreidingsmogenlijkheden.
1x AMD 2700 (stond toen gelijk aan pentium 3 d8 ik, kan ook 2 zijn) CPU
1x Schrale videokaart (CoD2 geeft bij voorbaat al een error dat m'n kaart te schraal is en niet kan opstarten)
1x256Mb Geheugen
1x 40Gig HD, Maxtor
1x SoundBlaster geluidskaart, goed genoeg om mn huidige boxen te ondersteunen
1x CD/DvD lezer combo
1x CD-RW

Ik ben van plan om sowieso het mobo en de CPU te vervangen. Voor het mobo had ik gedacht aan Asus A8N-E à ongeveer 75-100 euro, en voor de CPU had ik gedacht aan een AMD 64 X2 3800+ met Dual Core, deze zal zo rond de 300-350 euro vallen. Overclocken is een pré, maar niet noodzakelijk. Ik weet niet of het met deze combinatie mogenlijk is en of het effectief is.

Voor het geheugen had ik gedacht aan een Dual Channel kit met 2 repen van 512Mb.. Deze zullen net onder de 100 euro vallen. Het mobo heeft echter ruimte voor maar liefst 4 repen. Is het misschien mogenlijk om deze 2 repen van 512 te gebruiken tezamen met de 256 uit mijn oude kast?

Voor een videokaart had ik gedacht aan een XFX GeForce 6600GT, 256Mb. Het geheugen ben ik nog niet helemaal aan uit, hier zou ik graag wat hulp bij willen hebben. Ook moet deze kaart twee monitoren kunnen ondersteunen, want ik ben van plan een 19" TFT Belinea 101920 (ref. 111919) monitor erbij te gebruiken. Deze is echter aan de wat prijzige kant (375 euro, zonder DVI kabel, maar deze kost nog geen 10 euro, dus dat is geen probleem).

HD ben ik nog niet aan uit, maar voorkeur ligt bij een Maxtor, Hiatachi of Western Digital (hiervan heb ik gehoord dat deze redelijk goed zijn). Verbinding liefst S-ATA II, omdat dit het snelst gaat. HD van 250Gig kost zo rond de 100 euro.

Mijn budget ligt rond de 700-800 euro, exclusief beeldscherm/kast/andere nutteloze upgrade dingen als DVD-writer, deze kunnen later komen.

Ik wil ermee kunnen gamen op minimaal gemiddelde resolutie van "zware" spellen als CoD2, FEAR en DOOM3, liefst zonder haperen en met redelijk smoothy graphics. Verder multitask ik redelijk wat af en moet het systeempje minimaal een jaar of 5-7 vooruit kunnen, evt. met wat upgrades aan het geheugen/extra harde schijf met RAID-0. De CPU wil ik iig wel zeker van zijn dat hij het over 7 jaar nog wel redelijk doet, aangezien ik 350 euro wel veel vind. Ik kan dan net zo goed nu een CPU voor 150-200 euro kopen en over 4 jaar weer een, dan dat ik deze moet weggooien (64 X2, Dual Core).

Mijn samenstelling tot nu toe:Mijn vragen aan jullie:
  • Is dit een goede samenstelling/keuze voor wat ik wil?
  • Past de combinatie van 2x512Mb/1x256Mb geheugen?
  • Welk merk HD moet ik nemen? Qua capaciteit maakt het niet veel uit, alle 250Gig HD's kosten zo rond de 100 euro. Het moet er wel een zijn met S-ATA, liefst II.
  • Wat voor koeling is goed(koop)?
  • Is er ook een GeForce 6600GT die passief gekoeld is? Deze heb ik nl nog niet gezien.
  • Wat is de snelheid van m'n mobo? Hier staat een snelheid van 2000Mhz en een bus van 200Mhz. Hoe snel kan mn RAM-geheugen dus totaal?
  • Een hoger wattage voeding kan een mobo toch niet opblazen, een hoger voltage toch wel? (FF voor de zekerheid, weet niet zeker)
  • Is mijn samenstelling een beetje te oc'en? (Geen pré, wel leuk om es te doen)
Alvast bedankt, _/-\o_
Nick

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:04:
De geluidskaarten op de mobo's van tegenwoordig zijn erg goed. Ik heb een ASRock 939DUAL-Sata2, met 7.1 geluid. Dus dat is erg goed. En ik ben er te vreden mee.
Betekent dat dan dat er op mn A8N-E een (goede) geluidskaart zit?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

babybox schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 01:49:
Ik heb:
gekocht ca 2.5 jaar geleden
iiyama 17" CRT Prachtmonitor!! ik hoef dus geen TFT
Intel Pentium 4 2.4 Ghz
ASUS V9280S
512 MB RAM
1 NEC DVD brander 3550A
1Sony DVD brander DRU 500A
Logitech USB MX500
1 Maxtor 80Gb
E-tech ADSL Modem met router

Wat doe ik met de pc?
Typewerk (office)
Internetten dit met name
Instant Messaging
Muziek luisteren
Films branden
Games nauwelijks spelen

Wat is er mis?
Bij het draaien van meerdere programma's wordt de computer stront-traag.

De pc maakt zeer veel kabaal sinds de koop al (de fan)
Waar had ik zelf aan gedacht?
Ik wil hem grotendeels zo houden, snelheid verhogen
iets minder herrie, >:)

Advies gevraagd
- Is het verstandig om dit te upgraden?
-- indien upgraden: wat precies

Hoeveel wil ik uitgeven?
maximaal 150-200 euro
Gooi er gewoon meer geheugen in :) Ik denk dat een latje van 512 (of 1024) al voldoening geeft. Dit is namelijk bevorderend bij multitasking :) En kijk eens als je je CPU nog kan opschroeven.
Qua geluid moet je gewoon kijken naar andere koelertjes (low-noise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:22:
Hallo,

Mijn huidige PC begint wat out-dated te raken, is ondertussen een jaar of 5 oud en ik wil er nu iets meer mee dan wat ik er toen mee kon (ik ben nu 16 jaar en wil naar een wat hoger niveau, photoshoppen, videobewerking, misschien geluidsbewerking (vervorming vooral)). Ik heb zelf wat basiszooi (weet niet precies wat, ik zal een ruwe schatting geven van wat er allemaal in zit).

Mijn PC bevat nu (ongeveer):
1x Mobo zonder USB aansluitmogenlijkheden, weinig uitbreidingsmogenlijkheden.
1x AMD 2700 (stond toen gelijk aan pentium 3 d8 ik, kan ook 2 zijn) CPU
1x Schrale videokaart (CoD2 geeft bij voorbaat al een error dat m'n kaart te schraal is en niet kan opstarten)
1x256Mb Geheugen
1x 40Gig HD, Maxtor
1x SoundBlaster geluidskaart, goed genoeg om mn huidige boxen te ondersteunen
1x CD/DvD lezer combo
1x CD-RW

Ik ben van plan om sowieso het mobo en de CPU te vervangen. Voor het mobo had ik gedacht aan Asus A8N-E à ongeveer 75-100 euro, en voor de CPU had ik gedacht aan een AMD 64 X2 3800+ met Dual Core, deze zal zo rond de 300-350 euro vallen. Overclocken is een pré, maar niet noodzakelijk. Ik weet niet of het met deze combinatie mogenlijk is en of het effectief is.

Voor het geheugen had ik gedacht aan een Dual Channel kit met 2 repen van 512Mb.. Deze zullen net onder de 100 euro vallen. Het mobo heeft echter ruimte voor maar liefst 4 repen. Is het misschien mogenlijk om deze 2 repen van 512 te gebruiken tezamen met de 256 uit mijn oude kast?

Voor een videokaart had ik gedacht aan een XFX GeForce 6600GT, 256Mb. Het geheugen ben ik nog niet helemaal aan uit, hier zou ik graag wat hulp bij willen hebben. Ook moet deze kaart twee monitoren kunnen ondersteunen, want ik ben van plan een 19" TFT Belinea 101920 (ref. 111919) monitor erbij te gebruiken. Deze is echter aan de wat prijzige kant (375 euro, zonder DVI kabel, maar deze kost nog geen 10 euro, dus dat is geen probleem).

HD ben ik nog niet aan uit, maar voorkeur ligt bij een Maxtor, Hiatachi of Western Digital (hiervan heb ik gehoord dat deze redelijk goed zijn). Verbinding liefst S-ATA II, omdat dit het snelst gaat. HD van 250Gig kost zo rond de 100 euro.

Mijn budget ligt rond de 700-800 euro, exclusief beeldscherm/kast/andere nutteloze upgrade dingen als DVD-writer, deze kunnen later komen.

Ik wil ermee kunnen gamen op minimaal gemiddelde resolutie van "zware" spellen als CoD2, FEAR en DOOM3, liefst zonder haperen en met redelijk smoothy graphics. Verder multitask ik redelijk wat af en moet het systeempje minimaal een jaar of 5-7 vooruit kunnen, evt. met wat upgrades aan het geheugen/extra harde schijf met RAID-0. De CPU wil ik iig wel zeker van zijn dat hij het over 7 jaar nog wel redelijk doet, aangezien ik 350 euro wel veel vind. Ik kan dan net zo goed nu een CPU voor 150-200 euro kopen en over 4 jaar weer een, dan dat ik deze moet weggooien (64 X2, Dual Core).

Mijn samenstelling tot nu toe:
Je kunt het beste een minder snellere processor nemen en dan een betere grafische kaart, want dat zal het eerst zijn waar je problemen mee kunt krijgen. Voor je processor, pak een 3500+ en voor je grafische kaart een nvidia geforce 7800GT. Meer kan ik niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Ik zit nu ook een beetje te twijfelen over wat ik zou willen upgraden bij m'n computer

Huidige specs:
Msi kt6 delta
amd XP 2600+
512mb 3200 ddr
ati radeon 9800 pro

Ik gebruik het voor wat 3dwerk met solidworks en 3dsmax. Daar merk ik dus wel aan dat het niet allemaal even snel gaat.

Verder speel ik nogal wat bf2 (spec ops) en dat wil nu ook niet echt helemaal soepel lopen. Vooral het laden van een nieuwe map duurt erg lang en moet ik de videoinstellingen laag zetten wat ook niet echt het gameplezier bevorderd

Het goedkoopste en simpelste wat ik zelf wilde doen is 512mb of 1 gig geheugen extra erbij kopen (word dan 2x512 in de computer of 1gig, de andere 512 gaat dan in een andere computer) Nou ondersteunt m'n mobo wel dual channel dus ik weet dan niet wat de beste keuze is

Ik heb ook wel gekeken naar een nieuw mobo en proc maar weet dan zelf niet echt wat ik dan zou moeten nemen en of het geheugen dan nog de bottleneck is.

De 9700 is net een paar maandjes oud dus die zou ik liever niet vervangen.

Budget is 200-300 euro

edit: had me vergist in de vidcard. Zit een 9800pro in me comp, en niet een 9700

[ Voor 11% gewijzigd door ajampaniki op 28-11-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:57:
[...]

Je kunt het beste een minder snellere processor nemen en dan een betere grafische kaart, want dat zal het eerst zijn waar je problemen mee kunt krijgen. Voor je processor, pak een 3500+ en voor je grafische kaart een nvidia geforce 7800GT. Meer kan ik niet zeggen
@ NISK
Of kies zelfs voor een 3200+ het verschil tussen deze twee processoren is toch behoorlijk minimaal en vaak zijn ze evenver over te klokken, omdat het waarschijnlijk dezelfde processoren zijn maar dan met een ander labeltje. Mijn 3200+ draait stabiel op 2600 Mhz en wordt nauwelijks warmer. Scheelt in ieder geval weer wat geld.
Voor harde schijf heb ik een diamond max 10 sata 250 gieg ook met een a8n-e mobo, bij mij werkt het probleemloos in tegenstelling tot de eerdere types van deze schijf die wel eens problemen konden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
ajampaniki schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:40:
Ik zit nu ook een beetje te twijfelen over wat ik zou willen upgraden bij m'n computer

Huidige specs:
Msi kt6 delta
amd XP 2600+
512mb 3200 ddr
ati radeon 9700

Ik gebruik het voor wat 3dwerk met solidworks en 3dsmax. Daar merk ik dus wel aan dat het niet allemaal even snel gaat.

Verder speel ik nogal wat bf2 (spec ops) en dat wil nu ook niet echt helemaal soepel lopen. Vooral het laden van een nieuwe map duurt erg lang en moet ik de videoinstellingen laag zetten wat ook niet echt het gameplezier bevorderd

Het goedkoopste en simpelste wat ik zelf wilde doen is 512mb of 1 gig geheugen extra erbij kopen (word dan 2x512 in de computer of 1gig, de andere 512 gaat dan in een andere computer) Nou ondersteunt m'n mobo wel dual channel dus ik weet dan niet wat de beste keuze is

Ik heb ook wel gekeken naar een nieuw mobo en proc maar weet dan zelf niet echt wat ik dan zou moeten nemen en of het geheugen dan nog de bottleneck is.

De 9700 is net een paar maandjes oud dus die zou ik liever niet vervangen.

Budget is 200-300 euro
Het grootste probleem voor solidworks is je ramgeheugen ook voor bf2 is dit veels te weinig, maar ook je videokaart is niet echt super denk ik, misschien je videokaart proberen te verkopen en een andere 2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:57:
[...]

silencedead schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:42:
[...]

@ NISK
Of kies zelfs voor een 3200+ het verschil tussen deze twee processoren is toch behoorlijk minimaal en vaak zijn ze evenver over te klokken, omdat het waarschijnlijk dezelfde processoren zijn maar dan met een ander labeltje. Mijn 3200+ draait stabiel op 2600 Mhz en wordt nauwelijks warmer. Scheelt in ieder geval weer wat geld.
Voor harde schijf heb ik een diamond max 10 sata 250 gieg ook met een a8n-e mobo, bij mij werkt het probleemloos in tegenstelling tot de eerdere types van deze schijf die wel eens problemen konden geven.
De AMD Athlon64 3200+ en 3500+. 3500+ is 200MHz sneller, maar gelijk ook een euro of 50 duurder.
Bij de bussnelheid op de link staat bij de 3200+ een snelheid van 2000MHz, is dit normaal of een typefout?! (Hebben we het btw over een Athlon 64 of een Athlon X2? Ik kan de 3200+ niet in een X2 versie vinden)
Het zal wel een typefout zijn:
Hardocp.com over AMD 3200+
AMD's 3200+

Today we cover AMD's new AthlonXP 3200+ processor. This CPU is based on AMD's Barton core technology that debuted not so many months ago. The big announcement that AMD has with the 3200+ is the fact that it now supports a 200MHz Front Side Bus (effectively 400MHz).
De GeForce 7800GT, kost ongeveer 350-400 euro. Dat is ongeveer 150-200 euro meer dan de 6600GT. In vergelijking met de AMD 3200+ is het verschil op de videokaart ook ongeveer 200 euro. Netto scheelt het vrijwel niets maar waarschijnlijk zijn dan wel beter(?)

In de product survey op tweakers.net staat dat twee 3200+ CPU's gelijk staan aan één X2 3800+, waar de prijs van twee 3200+'s (2*150) 300 euro, en een X2 3800+ is ongeveer 350 euro. Nu weet ik ook wel dat je geen 2 processoren in een socket kan doen (toch?), maar is de 3200+ zodanig snel dat ik voor mijn gebruiken geen (groot) verschil merk? De 3200+ heeft ook 2000MHz snelheid en200MHz bussnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:54:
[...]

[...]

De AMD Athlon64 3200+ en 3500+. 3500+ is 200MHz sneller, maar gelijk ook een euro of 50 duurder.
Bij de bussnelheid op de link staat bij de 3200+ een snelheid van 2000MHz, is dit normaal of een typefout?! (Hebben we het btw over een Athlon 64 of een Athlon X2? Ik kan de 3200+ niet in een X2 versie vinden)
Het zal wel een typefout zijn:

[...]

De GeForce 7800GT, kost ongeveer 350-400 euro. Dat is ongeveer 150-200 euro meer dan de 6600GT. In vergelijking met de AMD 3200+ is het verschil op de videokaart ook ongeveer 200 euro. Netto scheelt het vrijwel niets maar waarschijnlijk zijn dan wel beter(?)

In de product survey op tweakers.net staat dat twee 3200+ CPU's gelijk staan aan één X2 3800+, waar de prijs van twee 3200+'s (2*150) 300 euro, en een X2 3800+ is ongeveer 350 euro. Nu weet ik ook wel dat je geen 2 processoren in een socket kan doen (toch?), maar is de 3200+ zodanig snel dat ik voor mijn gebruiken geen (groot) verschil merk? De 3200+ heeft ook 2000MHz snelheid en200MHz bussnelheid.
Ik niet helemaal goed gekeken wat je ermee wou doen. Als je geen spellen wil spelen dan hoef je ook niet zo gek veel geld uit te geven aan die videokaart en is zo'n dual core wel een goede keus. En zo'n 3800+ zal je ook wel weer flink kunnen overklokken naar een 4600+ als je een goede treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even mijn bericht

Het wordt dus waarschijnlijk een X2 3800+, met een 3600GT graka. Ik heb echter nog wel een aantal vraagjes, de belangrijkste zet ik hier even neer:
  • Welke HD moet ik hierbij gebruiken? Ik hoor nl veel verschillende merken als Maxtor, WD en Hitachi voorbij vliegen. Het moet wel een SATA II 250 Gig zijn.
  • Hoe snel moeten mijn geheugenreepjes zijn? Ik wil er 2 van 512Mb nemen.
Bij voorbaat dank,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:11:
Hier nog even mijn bericht

Het wordt dus waarschijnlijk een X2 3800+, met een 3600GT graka. Ik heb echter nog wel een aantal vraagjes, de belangrijkste zet ik hier even neer:

• Welke HD moet ik hierbij gebruiken? Ik hoor nl veel verschillende merken als Maxtor, WD en Hitachi voorbij vliegen. Het moet wel een SATA II 250 Gig zijn.
Op zich maakt het niet zo veel uit. De merken die jij noemt heeft z'n ieder voordeel en nadeel. Maxtor kan snel kapot gaan, de seagates zijn duurder (wel stiller) etc. etc. Dit is echt een kwestie van wat wil je zelf
• Hoe snel moeten mijn geheugenreepjes zijn? Ik wil er 2 van 512Mb nemen.
Het ligt eraan wat voor een moederbord je neemt. Als je DDR2 aankan zou ik er een 533MHz geheugen in stoppen. Dat moederbord kan dus max 400MHz aan dus qua merken kan je dan oa. bij OCZ en Geil kijken. Die zijn ook nog eens lekker met overclocken :) En waarom wil je er 2 van 512 er in stoppen, terwijl 1024 (in 1 blok) net zo gemakkelijk is en je houdt nog een ruimte over voor een latere upgrade ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezz
  • Laatst online: 23-08 22:16
AMD 3500+
1024 Mb Ram
A8N-Sli Deluxe Mobo
1 x 6600GT

game redelijk veel , zou graag ook snel dvd willen converteren . dual core cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:28:
[...]

Het ligt eraan wat voor een moederbord je neemt. Als je DDR2 aankan zou ik er een 533MHz geheugen in stoppen. Dat moederbord kan dus max 400MHz aan dus qua merken kan je dan oa. bij OCZ en Geil kijken. Die zijn ook nog eens lekker met overclocken :) En waarom wil je er 2 van 512 er in stoppen, terwijl 1024 (in 1 blok) net zo gemakkelijk is en je houdt nog een ruimte over voor een latere upgrade ;)
Omdat mn mobo Dual Channel ondersteund, en met 2x512 wordt het beter ondersteund, waardoor het sneller gaat (toch?).

Nog een vraagje:
Kan ik met deze opstelling (AMD X2 3800+/6600GT) een beetje 3D modelleren? Of heb je alleen maar een dure videokaart nodig voor (zware) games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:50:
[...]

Omdat mn mobo Dual Channel ondersteund, en met 2x512 wordt het beter ondersteund, waardoor het sneller gaat (toch?).

Nog een vraagje:
Kan ik met deze opstelling (AMD X2 3800+/6600GT) een beetje 3D modelleren? Of heb je alleen maar een dure videokaart nodig voor (zware) games?
in principe heb je idd een topvideokaart alleen nodig voor games.

De processor en het geheugen zijn belangrijk voor zware bewerkingen, zoals 3d modelleren.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
silencedead schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:44:
[...]

Het grootste probleem voor solidworks is je ramgeheugen ook voor bf2 is dit veels te weinig, maar ook je videokaart is niet echt super denk ik, misschien je videokaart proberen te verkopen en een andere 2e hands?
Ik kwam er dus achter dat er een 9800pro in me comp zit en niet een 9700. Ik weet niet of dit veel verschil maakt maargoed.

Ik denk dat ik gewoon alleen wat extra geheugen neem en dan als ik ooit weer wat geld heb een nieuw mobo+proc koop. Nou vroeg ik me alleen af of ik beter 512 kan nemen zodat ik dual channel kan draaien of 1gig die ik dan later in m;n nieuwe mobo kan steken. Of zal ddr2 snel de nieuwe standaard worden bij de moederborden? Want dan is 1 gig misschien weer zonde omdat ik die dan toch niet meer later kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mccAin schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:22:
Ik heb:
AMD Ahtlon XP 2000+ (1.66 Ghz)
1 GB
Ati Radeon 9800pro
MSI KT3 Ultra

wat ik heb uitgezocht:
cpu: Amd Athlon 64 3000+ , 3200+ of de opteron 144,146 (tray) (ik kan echt niet kiezen)
mb: Astock 939 Dual-sata (omdat ik nog niet het geld heb om mijn videokaart te upgraden)
cpu-koeler: Zalman 7000cu

budget = rond de 250€

Dan moet ik waarschijnlijk ook naar een andere voeding kijken he, ik heb nu een stabiele 300W voeding. Alleen ben ik er niet van overtuigd dat dat lekker gaat.

Wat ik er mee doe:
gamen (CoD2, NFS:MW CS:S BF2)
wat multitasken
wat encoden en decoden

zal ik dit erg merken mijn 2000+ naar een 64-bits processortje?
uit je bericht op te maken is dat mobo geen Pci express plankje maar ik raad je dan gewoon te wachten tot je wat meer geld wilt uitgeven en dan een compleet nieuw mobo met een goede Venice processor (die zijn dan al goedkoper en ik hoop met je mee) en ook een nieuwe videokaart te kopen want als je nu weer een AGP moederbord koopt dan moet je over een jaar het nog een keer doen omdat er geen goede AGP videokaarten zijn dus wachten, sparen en een Pci express bord kopen ;) (Indien ik me vergist heb en je moederbord wel gewoon Pci ondersteunt; sorrysorrysorry :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein vraagje: Heb je met een dual core niet 2x200 bus speed? (200 in de "oorspronkelijke" CPU, en 200 in de "2e" CPU, dus totaal 400 MHz bus speed)

Hoeveel MHz moeten mijn repen dan zijn (inclusief de dual channel op mn mobo)? En aan welke PCxxxx staat dat dan gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

vezz schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:35:
AMD 3500+
1024 Mb Ram
A8N-Sli Deluxe Mobo
1 x 6600GT

game redelijk veel , zou graag ook snel dvd willen converteren . dual core cpu?
Ik zou je vragen wat je hiermee wil bereiken :?
Dit is een post van jewelste :X
Dus gaarne wat meer informatie, want hier kunnen we in principe niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Outerspace schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:23:
[...]

Gooi er gewoon meer geheugen in :) Ik denk dat een latje van 512 (of 1024) al voldoening geeft. Dit is namelijk bevorderend bij multitasking :) En kijk eens als je je CPU nog kan opschroeven.
Qua geluid moet je gewoon kijken naar andere koelertjes (low-noise).
MB ram erbij, Ok maar moet ik dan houden aan het andere merk wat er al in zit? en kan ik ook 1,5 gb Ram hebben, ik gelooof dat ik SDRAM heb, moet ik dan weer opniew SDRAM erin gooien? Moet ik me ook houden aan de kloksnelheid, een heleboel vragen (ik weet het :) )

Zou er een andere CPU in moeten, zou dat nog wat bijdragen zeg maar vervangen van 2.4 Ghz naar 3.2 ofzo? en die koeler is een goede inderdaad dan vervang ik die gewoon

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik zou niet weten wat voor moederbord je hebt, dus ik kan het je ook niet vertellen wat voor geheugen er op zit ;)

En voor het mixen met RAM zie: Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen? ;)
En normaal ga je er wel op vooruit als je je CPU vervangt, maar zoals ik al zei: ik weet niet wat voor moederbord je gebruikt, dus ik weet niet wat je er op kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
ajampaniki schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:01:
[...]

Ik kwam er dus achter dat er een 9800pro in me comp zit en niet een 9700. Ik weet niet of dit veel verschil maakt maargoed.

Ik denk dat ik gewoon alleen wat extra geheugen neem en dan als ik ooit weer wat geld heb een nieuw mobo+proc koop. Nou vroeg ik me alleen af of ik beter 512 kan nemen zodat ik dual channel kan draaien of 1gig die ik dan later in m;n nieuwe mobo kan steken. Of zal ddr2 snel de nieuwe standaard worden bij de moederborden? Want dan is 1 gig misschien weer zonde omdat ik die dan toch niet meer later kan gebruiken.
Ok dan kan je in ieder geval beginnen met ram geheugen en dual channel schijnt niet veel voordeel te geven dus meer is beter, die videokaart moet bf2 wel redelijk trekken beter dan een 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 20:13
Ik heb hier een soort variatie tussen gaming en office pc, alleen ik weet niet wat ik zou moeten upgraden ;) Hij is wat mij betreft te langzaam (in graphics) met games.

Mijn specs:

AMD Athlon XP 2200+ (1,82Ghz)
ASUS A7V8X-MX-SE
ATI Radeon 9200 SE
1Gb PC2700 Geheugen
MIDI 400 Watt voeding
2x 40 Gb Maxtor 7200rpm

Wat ik op mijn pc probeer te doen, is redelijk, in het weekend, te kunnen gamen ( dus gewoon op 1024*768 ) zonder dat mijn pc gaat kraken en roepen dat de grafische kaart opnieuw opgestart wordt omdat hij niet meer reageert met de applicatie ( catalyst, hè... VPU Recover :| ), en ik wil gewoon office programma's kunnen draaien voor mijn schoolwerk, dat er natuurlijk ook aan toe doet ;)

Ik heb maar budgetje van 220 Euro....en dat is best weinig...

Ik heb trouwens wel uitgevonden dat ik mijn CPU niet hoef te vervangen, want hij presteert nog altijd goed bij de games van nu, blijkbaar.
Wat ik bedacht had is een 6600GT'tje van XFX (128mb) erbij zetten en kijken wat mijn pc dan presteert...misschien heeft iemand er ervaring mee? Ik hoop dat die kaart in ieder geval meer fps geeft dan mijn oude grafische kaart.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowflx schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:03:
Ik heb hier een soort variatie tussen gaming en office pc, alleen ik weet niet wat ik zou moeten upgraden ;) Hij is wat mij betreft te langzaam (in graphics) met games.

Mijn specs:

AMD Athlon XP 2200+ (1,82Ghz)
ASUS A7V8X-MX-SE
ATI Radeon 9200 SE
1Gb PC2700 Geheugen
MIDI 400 Watt voeding
2x 40 Gb Maxtor 7200rpm

Wat ik op mijn pc probeer te doen, is redelijk, in het weekend, te kunnen gamen ( dus gewoon op 1024*768 ) zonder dat mijn pc gaat kraken en roepen dat de grafische kaart opnieuw opgestart wordt omdat hij niet meer reageert met de applicatie ( catalyst, hè... VPU Recover :| ), en ik wil gewoon office programma's kunnen draaien voor mijn schoolwerk, dat er natuurlijk ook aan toe doet ;)

Ik heb maar budgetje van 220 Euro....en dat is best weinig...
Dit valt best mee voor een mid-range game pc!
Ik heb trouwens wel uitgevonden dat ik mijn CPU niet hoef te vervangen, want hij presteert nog altijd goed bij de games van nu, blijkbaar.
Wat ik bedacht had is een 6600GT'tje van XFX (128mb) erbij zetten en kijken wat mijn pc dan presteert...misschien heeft iemand er ervaring mee? Ik hoop dat die kaart in ieder geval meer fps geeft dan mijn oude grafische kaart.

Alvast bedankt!
Volgens mij kan je beter een 6600GT 256Mb nemen, deze kost misschien een paar tientjes duurder, maar de prestaties zijn dan wel een tikkeltje beter. Kijk ook bij de Pricewatch van Tweakers.net. Zelfs de 256Mb ligt nog binnen je budget van 200 euro!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nu er weer wat leuke games aankomen. Begin ik me te irriteren aan de traagheid/slechte graphics van mn pc. Ik game niet zo vaak maar als ik het doe moet het wel te doen zijn.
Ik heb namelijk sinds kort een tft dus zit een beetje gebonden aan 1280x1024. Aangezien mn videokaart een beetje over de datum is voor de huidige spellen geeft dit een beetje irritatie }:O . Ik heb namelijk een Jaton Geforce 3 Ti200. Voorheen had ik nergens problemen mee omdat de spellen minder veeleisend waren en ik op een lage resolutie speelde.

Ik ben dus op zoek naar een goede AGP videokaart van rond de 150 euro goedkoper vind ik ook prima natuurlijk, 25 euro hoger moet ook te doen zijn als ik dan een duidelijk betere kan kopen.

Ik heb al geloerd op een 6600 of een 6800 maar die beginnen steeds zeldzamer en duurder te worden (zo ook een x800), vooral als AGP kaart. De GT's zijn er soms nog wel maar ik begreep dat LE's te modden zijn, dus dan zijn die prijstechnisch beter lijkt mij.

Mijn systeem:
mobo: MSI K8N neo Platinum
proc: AMD Athlon 64 3000+ (S754)
mem: twee latjes van 512MB (vaag merk)
rest: doet er niet zo heel veel toe, het lijkt me duidelijk dat de graka de bottleneck is.

Een andere reden voor een andere videokaart is dat ik verder veel office en internet. en dan zou een dual monitor wel makkelijk zijn. Helaas kan dat met mn huidige kaart niet. Eventueel kan ik desnoods op mn CRT gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Laatst online: 01-09 20:13
Volgens mij kan je beter een 6600GT 256Mb nemen, deze kost misschien een paar tientjes duurder, maar de prestaties zijn dan wel een tikkeltje beter. Kijk ook bij de Pricewatch van Tweakers.net. Zelfs de 256Mb ligt nog binnen je budget van 200 euro!
Jah...ik heb alleen 1 probleempje, ik koop namelijk alleen in winkels ;) en jammer genoeg ligt mijn budget rond de 200 euro terwijl de 256mb versie 229 euro kost. En ik heb mijn kaartje nodig bij een lanparty volgende week, want met dit 9200 SE'tje gaat het 24-uurs draaien van bf2 niet echt goed meer, ik denk dat de kaart na 3 uurtjes al instort :P
2e probleempje, ik ben aan het sparen voor een monster in 2006 ( quadcore-*voor als die uit is*- 2x 7800GTX 256mb of 1 keer 7800GTX 512 mb, 3-4gb geheugen, ga zo maar door ) en dat gaat mij redelijk veel geld kosten. Ik heb even berekend, als ik die pc bij gewone, bekende winkels ga halen ben ik dan rond de 3000 euro kwijt. Ik heb er op het moment 2000 op me bank staan, en ik ben nog aan het sparen. En op het moment wil ik nog wel wat te gamen hebben, dus ga ik niet gelijk ''tientjes'' meer weggeven, want anders kost dat me later nog een maand om dat bij te sparen :P

Maargoed, er hoeft dus niet veel veranderd te worden aan mijn pc'tje? En als ik, laat ik maar zeggen een budget heb van minder dan 200 euro, dan is voor mijn pc de 6600GT 128mb toch een goede keuze?

Alvast bedankt!

--------------------------------------------
@DopdeDouwer,

ik zou als ik jou was eens op www.tomshardware.com kijken, en daar zoeken naar de AGP charts, en vervolgens een kaart kiezen die in jouw budget past. In ieder geval presteert de 6600GT goed in vergelijking met alle andere voorgaande kaarten, maar hij gaat net niet de X800's van ATi voorbij ;) daarom staat er bij veel reviews ook dat die kaart zeer geschikt is voor de ''occasional'' gamer. Ik neem niet aan dat je met die pc een hardcore gamer bent, dus zou ik voor de 6600GT gaan. 256mb/128mb moet je zelf maar bekijken of het in je budget past ;).
Veel succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Mevani op 28-11-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn huidige pc heeft de volgende specs:

CPU: Intel® Celeron® D Processor 335 2.8Ghz
Moederboard: GigaByte Columbia VP (GA-8SIML-NF7)
Videokaart: 64 mb onboard (shared)
Harde Schijf: HDD Seagate Alpine BP-serie 80 GB
Geheugen: 512 mb
CD/DVD Brander: NEC ND-3500A DVDRW DL-station
Geluidskaart: Sound onboard
Speakers: Creative Inspire p380 2.1
Monitor: Packard Bell CT500c 15" TFT-beeldscherm
Behuizing: Alto µATX-chassis
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Home Edition

Momenteel gebruik ik mijn pc voornamelijk voor internet en office. Graag zou ik ook enkele games willen spelen als Command & Conquer Generals en GTA Vice City.

Ik begrijp heel goed dat het een must is om een videokaart in mijn systeem te plaatsen. Deze moet dan wel een AGP zijn, aangezien mijn mobo geen PCI-e ondersteund. Daarom is mijn vraag ook welke videokaart het beste in mijn huidige pc past.Daarnaast zou ik ook graag advies willen krijgen over eventuele andere verbeteringen.

Ik heb een budget van ongeveer 250 euro.

Bedankt alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DopdeDouwer schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:31:
Ik ben dus op zoek naar een goede AGP videokaart van rond de 150 euro goedkoper vind ik ook prima natuurlijk, 25 euro hoger moet ook te doen zijn als ik dan een duidelijk betere kan kopen.
Ik heb over deze kaart wel goede dingen gehoord:
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD

Die kost netjes 149 euro (excl. verzendskosten) :)
offtopic:
zie voor de zekerheid ook nog Het 6800LE Topic Deel 21
Shadowflx schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:50:
[...]
Maargoed, er hoeft dus niet veel veranderd te worden aan mijn pc'tje? En als ik, laat ik maar zeggen een budget heb van minder dan 200 euro, dan is voor mijn pc de 6600GT 128mb toch een goede keuze?
Yep :) Dat kan je gewoon doen hoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:32:
Hallo,

Mijn huidige pc heeft de volgende specs:

CPU: Intel® Celeron® D Processor 335 2.8Ghz
Moederboard: GigaByte Columbia VP (GA-8SIML-NF7)
Videokaart: 64 mb onboard (shared)
Harde Schijf: HDD Seagate Alpine BP-serie 80 GB
Geheugen: 512 mb
CD/DVD Brander: NEC ND-3500A DVDRW DL-station
Geluidskaart: Sound onboard
Speakers: Creative Inspire p380 2.1
Monitor: Packard Bell CT500c 15" TFT-beeldscherm
Behuizing: Alto µATX-chassis
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Home Edition

Momenteel gebruik ik mijn pc voornamelijk voor internet en office. Graag zou ik ook enkele games willen spelen als Command & Conquer Generals en GTA Vice City.

Ik begrijp heel goed dat het een must is om een videokaart in mijn systeem te plaatsen. Deze moet dan wel een AGP zijn, aangezien mijn mobo geen PCI-e ondersteund. Daarom is mijn vraag ook welke videokaart het beste in mijn huidige pc past.Daarnaast zou ik ook graag advies willen krijgen over eventuele andere verbeteringen.

Ik heb een budget van ongeveer 250 euro.

Bedankt alvast. :)
Nou ik zou gaan voor een 6600GT (zie ook boven in mijn post) en daarnaast ook nog voor wat geheugen . Kijk dan wel naar PC2700 of naar PC3200 , want je moederbord ondersteund maar maximaal 333 Mhz DDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Shadowflx schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:50:
[...]

Jah...ik heb alleen 1 probleempje, ik koop namelijk alleen in winkels ;)
En waarom als ik vragen mag?
Als je niet via internet wil kopen kan je overwegen om bij een internetbedrijf in je buurt te kopen en het gewoon zelf gaan ophalen en betalen. Ben je alsnog goedkoper uit.
Maar misschien heb je wel een andere reden waarom je alleen in winkels wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Zijn er nergens meer 6800's meer te krijgen ofzo? Ik zie iedereen hier de 6600GT aanraden, terwijl je veel beter een 6800 kan kopen. Voor de prijs hoef je het iig niet te doen, want die is hetzelfde.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timlog schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:29:
Zijn er nergens meer 6800's meer te krijgen ofzo? Ik zie iedereen hier de 6600GT aanraden, terwijl je veel beter een 6800 kan kopen. Voor de prijs hoef je het iig niet te doen, want die is hetzelfde.
Die link van jou gaat over de 6088 126Mb, terwijl veel mensen graag een 256MB willen, de 6800 256Mb kost gelijk (ver) over de 200 euro, terwijl een 6600 256Mb nog geen 150 kost, dan hebben we het niet eens om een GT, deze is nog geen 200 euro. Daarnaast moet je ook kijken naar het gebruik van de kaart. De 6600GT is namelijk heel goed als mid-range game pc, terwijl een 6800 meer wordt geadviseerd als advanced/high-end game pc. Dat is waarschijnlijk het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Outerspace schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:45:
Ik zou niet weten wat voor moederbord je hebt, dus ik kan het je ook niet vertellen wat voor geheugen er op zit ;)

En voor het mixen met RAM zie: Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen? ;)
En normaal ga je er wel op vooruit als je je CPU vervangt, maar zoals ik al zei: ik weet niet wat voor moederbord je gebruikt, dus ik weet niet wat je er op kan zetten :)
een ASUS P4PE/GigabitLAN/SATA/Raid (ATX I845PE skt478DDR 1394audio)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

babybox schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:56:
[...]

een ASUS P4PE/GigabitLAN/SATA/Raid (ATX I845PE skt478DDR 1394audio)
Volgens mij mag er dus geheugen van 400 MHz erop :)
http://www.asus.nl/search...architem=1&searchkey=p4pe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:32:
[...]

Die link van jou gaat over de 6088 126Mb, terwijl veel mensen graag een 256MB willen, de 6800 256Mb kost gelijk (ver) over de 200 euro, terwijl een 6600 256Mb nog geen 150 kost, dan hebben we het niet eens om een GT, deze is nog geen 200 euro. Daarnaast moet je ook kijken naar het gebruik van de kaart. De 6600GT is namelijk heel goed als mid-range game pc, terwijl een 6800 meer wordt geadviseerd als advanced/high-end game pc. Dat is waarschijnlijk het grootste verschil.
Dan moet je mij eens laten zien dat dat zoveel uitmaakt.. Want 128 extra zorgt er niet per definitie voor dat het allemaal sneller gaat. Ik wil zelfs beweren dat de 6600GT niet snel genoeg is om 256MB ten volle te benutten. Daarbij is de 6800NU nog altijd sneller dan een 6600GT van 256MB. En dan kan de 6600GT wel geadviseert worden als mid-range kaart, maar waarom zou je zo'n dom advies volgens als je voor hetzelfde geld een snellere kaart kan kopen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timlog schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:45:
[...]

Dan moet je mij eens laten zien dat dat zoveel uitmaakt.. Want 128 extra zorgt er niet per definitie voor dat het allemaal sneller gaat. Ik wil zelfs beweren dat de 6600GT niet snel genoeg is om 256MB ten volle te benutten. Daarbij is de 6800NU nog altijd sneller dan een 6600GT van 256MB. En dan kan de 6600GT wel geadviseert worden als mid-range kaart, maar waarom zou je zo'n dom advies volgens als je voor hetzelfde geld een snellere kaart kan kopen?
Ik weet niet wat jij een "dom advies" vindt, maar als jij kan aantonen dat een 6800 126MB beter is dan een 6600GT 256MB, dan sta ik daar volledig voor open hoor. Moet zelf ook een nieuwe graka, dus werkt ook wel in mijn voordeel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:53:
[...]

Ik weet niet wat jij een "dom advies" vindt, maar als jij kan aantonen dat een 6800 126MB beter is dan een 6600GT 256MB, dan sta ik daar volledig voor open hoor. Moet zelf ook een nieuwe graka, dus werkt ook wel in mijn voordeel ;)
Check deze site:
http://graphics.tomshardw...050524/vga_charts-02.html
6600 GT is sneller dan een 6800 256 mb bij bijna al deze benchmarks bij hogere resoluties valt mij op dat de 6800 het minder slecht doet. Maar beter dus een 6600 GT nemen dan een 6800 (geen GT of ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
silencedead schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:43:
[...]

Check deze site:
http://graphics.tomshardw...050524/vga_charts-02.html
6600 GT is sneller dan een 6800 256 mb bij bijna al deze benchmarks bij hogere resoluties valt mij op dat de 6800 het minder slecht doet. Maar beter dus een 6600 GT nemen dan een 6800 (geen GT of ultra)
Dat laat niet zien dat 128MB extra beter is.

Maar die chart gaat over een PCI-e versie van de 6800. Met ook nog eens slomer geheugen.
Vergelijk maar eens met deze:
http://graphics.tomshardw...pcie-02.html#3d_mark_2005

Maar ik had idd niet gezien dat het om PIC-e ging. Valt me ook nu pas op dat die PCI-e versie van de 6800 zo sloom is.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Laatst online: 06-06 06:54
Nadat ik in het verkeerde forum gepost had, wil ik ook hier nog even mijn vraag stellen.
Dit zijn mijn specs:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
[b][b][b] Moederbordnaam Dell Dimension 4600
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (10/08/03)
Communicatiepoort Communicatipoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200
Monitor Dell E172FP [17" LCD] (P14463A8GFYU)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Mijn computer gaat de laatste tijd veel langzamer waarschijnlijk omdat ik steeds meer download en meer programma's draai. Mijn harde schijf is alleen nog lang niet vol, nog 40gb te gaan. De computer die ik gebruik is de familie computer dus er wordt vanalles mee gedaan, gamen, chatten, tekst verwerken, films kijken e.d.
Dus het leek me dan verstandig om extra geheugen erbij te kopen (naar 2x 512 MB PC3200) om het systeem sneller te laten draaien of hebben jullie andere tips? Zoals een andere chipset of iets dergelijks?

Alvast bedankt,
Hidde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Nadat ik de papieren van Mycom erop heb nageslagen, blijkt dat ik 512 MB DDR Ram PC 333/ PC2700 heb, mag ik dan nog steeds geheugen van 400MHZ erop zetten of moet ik 333 hebben?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
heiders schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:21:
Nadat ik in het verkeerde forum gepost had, wil ik ook hier nog even mijn vraag stellen.
Dit zijn mijn specs:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
[b][b][b] Moederbordnaam Dell Dimension 4600
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (10/08/03)
Communicatiepoort Communicatipoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200
Monitor Dell E172FP [17" LCD] (P14463A8GFYU)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Mijn computer gaat de laatste tijd veel langzamer waarschijnlijk omdat ik steeds meer download en meer programma's draai. Mijn harde schijf is alleen nog lang niet vol, nog 40gb te gaan. De computer die ik gebruik is de familie computer dus er wordt vanalles mee gedaan, gamen, chatten, tekst verwerken, films kijken e.d.
Dus het leek me dan verstandig om extra geheugen erbij te kopen (naar 2x 512 MB PC3200) om het systeem sneller te laten draaien of hebben jullie andere tips? Zoals een andere chipset of iets dergelijks?

Alvast bedankt,
Hidde
Ik weet niet wat je budget is, maar een extra GB aan geheugen zou geen kwaad kunnen. En een andere chipset heeft nietzoveel zin, want naast het feit dat het weinig verschil maakt, moet je dan ook meteen een nieuw moederbord, en dus waarschijnlijk ook de rest van de computer vernieuwen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
heiders schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:21:

Alvast bedankt,
Hidde
1. Wat is traag? Traagheid is een vaag begrip. Wat duurt langer dan anders?
2. Controleer je regelmatig op spyware en dergelijke? Zekers op een familiepc is dit een absolute noodzaak. Spyware maakt je pc trager, maar hopelijk weet je dat wel.
3. Is je c-schijf niet volgelopen? Windows vind het niet zo fijn als de schijf waar het geinstalleerd is vol zit. Dan wordt je pc echt heel traag.
4. Als dat allemaal niet helpt kan je overwegen om toch je systeem opnieuw te installeren. Een schone install kan zeer veel helpen.

Dan de hardware upgraden:
512mb extra zal iets helpen. Zeker als meerdere progs tegelijk aan hebt staan. Wel moet je dan ff kijken of je nog ruimte hebt om uit te breiden. (wellicht heb je maar 2 slots met daarin 2x 256mb). In dat geval zou je dus 2x 512 moeten kopen ipv je huidige geheugen. Dat zou wel jammer zijn.

Een betere videokaart zal de prestaties in spellen echt heel wat verbeteren. Een 5200 is een zeer slechte budget-kaart. Denk eens aan een 6600GT of iets dergelijks.
Een nadeel is alleen dat jij een agp-kaart moet kopen. Als je ooit een nieuwe pc koopt, dan kan je die niet mee nemen, omdat je dan vermoedelijk een pc neemt met een pci-e slot.. Dat moet je wel beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het winter wordt/is en de PC toch weer wat meer gebruikt gaat worden ben ik van plan hem te upgraden.
Doel is gewoon de zwaarste games op max. detail incl AF/AF e.d. te kunnen spelen én genoeg programma's tegelijk te kunnen draaien, overclocken moet mogelijk zijn iig een beetje.
Verder moet er zeer snel opgestart worden, en moet er nu eindelijk een fatsoenlijke geluidskaart in omdat ik veel MP3 luister en het geluid in games mag wat "realistischer".

Dit heb ik nu:
AMD Athlon64 3200+ Venice (2200mhz)
XFX nVidia 7800GTX (490/1350)
Onboard geluid (A8N-SLI Premium)
2x 512MB Corsair Value (2.5-3-3-5)
Qware 5.1 Surround
Tagan 480W

Wordt vervangen door:
AMD Athlon X2 64 3800+
Sapphire ATI Radeon X1800XT 512MB
Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1
OCZ 2x1GB PC3200 Platinum EL Series
Logitech Z5500
Tagan 580W (easycon series)

Nuttige upgrade? kunnen er dingen beter? of moet het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:35:
Omdat het winter wordt/is en de PC toch weer wat meer gebruikt gaat worden ben ik van plan hem te upgraden.
Doel is gewoon de zwaarste games op max. detail incl AF/AF e.d. te kunnen spelen én genoeg programma's tegelijk te kunnen draaien, overclocken moet mogelijk zijn iig een beetje.
Verder moet er zeer snel opgestart worden, en moet er nu eindelijk een fatsoenlijke geluidskaart in omdat ik veel MP3 luister en het geluid in games mag wat "realistischer".

Dit heb ik nu:
Qware 5.1 Surround
Tagan 480W

Wordt vervangen door:
AMD Athlon X2 64 3800+
Logitech Z5500

Zoveel verschil is er toch niet tussen een x1800xt en een 7800gtx?
Kan je niet beter ff wachten tot de volgende generatie van nvidia er is? Zolang gaat dat dacht ik niet duren. Anders kan je wel bezig blijven, zonder dat je veel verschil ziet in spellen.
Waarom de voeding-upgrade?
Waarom niet een X2 4200 of 4400?

Geheugen en processorupgrade begrijp ik verder wel. Net als geluid. Ik weet alleen heel weinig van geluidskaarten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafische kaart koop ik gewoon omdat ik altijd ATI wil hebben, ik heb toen nVidia gekocht omdat ik een nieuwe kaart nodig had en ATI niet leverbaar was.
Voeding koop ik omdat ik gewoon een stabiele voeding wil en deze niet meer echt functioneert.... dan kan ik beter meteen een betere halen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:49:
Grafische kaart koop ik gewoon omdat ik altijd ATI wil hebben, ik heb toen nVidia gekocht omdat ik een nieuwe kaart nodig had en ATI niet leverbaar was.
Voeding koop ik omdat ik gewoon een stabiele voeding wil en deze niet meer echt functioneert.... dan kan ik beter meteen een betere halen voor de toekomst.
ik bedoelde trouwens ATI (foutje).
ATI schijnt de opvolger van de huidige nieuwe generatie kaarten alweer klaar te hebben.
ATI had problemen met de kaarten die nu uit zijn gebracht, daardoor komt er al snel een betere opvolger.

Ik snap echt niet waarom iemand perse ati wil. Aandelen ofzo? Bij mij gaat het erom dat de hardware ervoor zorgt dat ik spellen kan spelen op hoog niveau. Of die hardware nu van merk X of merk Y is... Maar ja.. sommige mensen zijn fan van een sporter, anderen van een hardware-producent |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

babybox schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:14:
[...]

Nadat ik de papieren van Mycom erop heb nageslagen, blijkt dat ik 512 MB DDR Ram PC 333/ PC2700 heb, mag ik dan nog steeds geheugen van 400MHZ erop zetten of moet ik 333 hebben?
Neem het zeker voor het onzekere, dus doe er dan maar PC2700 op :)
Als je goed had gekeken op die site van Asus stond de normale P4PE er niet tussen, alleen maar met een X of iets dergelijks erachter :P
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:35:

Dit heb ik nu:
Qware 5.1 Surround
Tagan 480W

Wordt vervangen door:
AMD Athlon X2 64 3800+
Logitech Z5500

Zou je misschien ook een moederbord er bij kunnen zetten? Want een moederbord is zeer belangrijk :)
Daarnaast is het wel een goede update alleen hou wel rekening met de kosten.

The choice is yours, ik zou alleen nog wachten met je videokaart.

[ Voor 56% gewijzigd door Outerspace op 30-11-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa moederbord blijf ik nog even bij de A8N-SLI Premium... ik wacht hiermee tot ATI haar RD580 released :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Laatst online: 10-09 10:40
mag ik vragen waarom je upgrade ? erg zinloos lijkt me kun je beter het geld aan mij overmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Brainstorm86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:25:
mag ik vragen waarom je upgrade ? erg zinloos lijkt me kun je beter het geld aan mij overmaken
erg zinloos zo'n reply ;)

TripNRaVeR
Aan de ene kant geef ik je wel gelijk qua upgrade. Ik denk dat je voorlopig nog beter even kan wachten met upgraden tot dat die videokaart er werkelijk aan komt, of je upgrade alvast je geluidskaart + voeding + geheugen :)

Dan maar eerst nog even spelen met die 7800GTX :)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 30-11-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Laatst online: 10-09 10:40
verkoop je die gtx? ik geef je er 100 euro voor meer is dat oude ding toch niet meer waard

O-)

trouwens zit je op het mbo ict in Roermond zit ik ook namelijk 4 de jaar (kut opleiding)

[ Voor 33% gewijzigd door Brainstorm86 op 30-11-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die GTX niet meer zo geweldig :P
En gewoon als ik eenmaal upgrade, dan upgrade ik meteen alles wat me niet aanstaat :)

Offtopic:
Ik zat 2 jaar geleden op die opleiding... ik moest daar weg van die kaafrotte puts mja ik zit nu op Leeuwenborgh ICT in Sittard en dat bevalt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:50:
Ik vind die GTX niet meer zo geweldig :P
En gewoon als ik eenmaal upgrade, dan upgrade ik meteen alles wat me niet aanstaat :)

Offtopic:
Ik zat 2 jaar geleden op die opleiding... ik moest daar weg van die kaafrotte puts mja ik zit nu op Leeuwenborgh ICT in Sittard en dat bevalt beter.
maaruh waarom heb je eigenlijk onze hulp nodig? Je bent al overtuigd wat je wilt, dus waarom dan nog vragen of het wel verstandig is? Je doet toch niets met de adviezen. Das zonde van jou en van onze tijd.

Maaruh aangezien je het niet erg vind om af en toe wat geld over de balk te smijten: denk ook eens aan de goede doelen in nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Brainstorm86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:28:
verkoop je die gtx? ik geef je er 100 euro voor meer is dat oude ding toch niet meer waard

O-)

trouwens zit je op het mbo ict in Roermond zit ik ook namelijk 4 de jaar (kut opleiding)
Hier is V&A/ICQ/IRC/Mail/MSN etc voor, dit soort topicvervuiling maakt een topic nogal onoverzichtelijk

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic