"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.636 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nadat mijn trouwe Radeon 9700 pro van Club 3D het afgelopen week begeven heeft en een RMA er waarschijnlijk niet inzit (geen reactie te krijgen bij Club 3D) ben ik min of meer gedwongen om eens naar een upgrade te kijken.

Wat ik heb:
- Asus A7N8X-E Deluxe
- AMD XP 2400+
- 2x 256 mb Twinmos (pc3200)
- Enermax 365 watt voeding
- HD's (3 stuks)

- Radeon 9700 Pro (die dus naar de klote is nu :P).

Wat ik doe:
Eigenlijk voldeed mijn pc nog vrij aardig in mijn beleving. Ik kan de meeste games prima draaien, alles werkt soepel genoeg etc. Pc wordt gewoon voor 'alles' gebruikt. Ik office/internet er op en ik ben nog steeds een redelijke fanatieke casual gamer (als in, ik game veel maar niet overdreven ;)).
De laatste tijd merk ik wel dat ik steeds meer tegen mijn limiet aan ga hikken qua geheugen gebruik en toch ook wel dat ik sommige games met net te weinig detail kan draaien. Geheugenupgrade komt er eind december aan dus die hoef ik hier niet te overwegen (wordt dan 1 of 1,5 gb in totaal afhankelijk van mijn budget).

Wat ik in mijn hoofd heb:
Ik heb gekeken naar een vervanging van mijn Radeon 9700 Pro. Tweedehands komen die toch gauw op ca. 75 euro en dat vind ik in verhouding nog wel veel geld. Mede ook omdat ik het toch ergens wel prettig zou vinden om weer wat meer aan te kunnen qua games zijn mijn gedachten een beetje afgedwaalt naar een nieuwe kaart en wel deze:
XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PVT43ANDF7 @ € 160,-

En de vraag is....
Nou ja, de vraag is eigenlijk of ik, uitgaande van een budget van max ca. € 160,-, hier een koop aan heb die ik ga 'merken'. Ik vind het lastig om het effect in te schatten op mijn toch relatief al weer wat oudere pc. Let wel, ik was met mijn oude Radeon niet ontevreden, alleen heb ik zelf het idee dat ik voor de dubbele prijs die een 6600 GT me gaat kosten tov een 'nieuwe' 9700 pro wel degelijk een grote stap voorwaarts maak (en dus gewoon weer even 'mee kan').

Andere suggesties of ideeen zijn welkom. Budget van ca. 160,- vind ik echter wel een beetje max :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
IceStorm schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:43:
Nadat mijn trouwe Radeon 9700 pro van Club 3D het afgelopen week begeven heeft en een RMA er waarschijnlijk niet inzit (geen reactie te krijgen bij Club 3D) ben ik min of meer gedwongen om eens naar een upgrade te kijken.

Wat ik heb:
- Asus A7N8X-E Deluxe
- AMD XP 2400+
- 2x 256 mb Twinmos (pc3200)
- Enermax 365 watt voeding
- HD's (3 stuks)

- Radeon 9700 Pro (die dus naar de klote is nu :P).

Wat ik doe:
Eigenlijk voldeed mijn pc nog vrij aardig in mijn beleving. Ik kan de meeste games prima draaien, alles werkt soepel genoeg etc. Pc wordt gewoon voor 'alles' gebruikt. Ik office/internet er op en ik ben nog steeds een redelijke fanatieke casual gamer (als in, ik game veel maar niet overdreven ;)).
De laatste tijd merk ik wel dat ik steeds meer tegen mijn limiet aan ga hikken qua geheugen gebruik en toch ook wel dat ik sommige games met net te weinig detail kan draaien. Geheugenupgrade komt er eind december aan dus die hoef ik hier niet te overwegen (wordt dan 1 of 1,5 gb in totaal afhankelijk van mijn budget).

Wat ik in mijn hoofd heb:
Ik heb gekeken naar een vervanging van mijn Radeon 9700 Pro. Tweedehands komen die toch gauw op ca. 75 euro en dat vind ik in verhouding nog wel veel geld. Mede ook omdat ik het toch ergens wel prettig zou vinden om weer wat meer aan te kunnen qua games zijn mijn gedachten een beetje afgedwaalt naar een nieuwe kaart en wel deze:
XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PVT43ANDF7 @ € 160,-

En de vraag is....
Nou ja, de vraag is eigenlijk of ik, uitgaande van een budget van max ca. € 160,-, hier een koop aan heb die ik ga 'merken'. Ik vind het lastig om het effect in te schatten op mijn toch relatief al weer wat oudere pc. Let wel, ik was met mijn oude Radeon niet ontevreden, alleen heb ik zelf het idee dat ik voor de dubbele prijs die een 6600 GT me gaat kosten tov een 'nieuwe' 9700 pro wel degelijk een grote stap voorwaarts maak (en dus gewoon weer even 'mee kan').

Andere suggesties of ideeen zijn welkom. Budget van ca. 160,- vind ik echter wel een beetje max :P.
1. neem 1 gig geheugen erbij (in 1 stuk). Reden: Kan je weer gebruiken in een volgende pc/upgrade.
In dat geval zou je graag 2x 1 gig willen (vermoedelijk), dan heb je dus al de helft in je bezit.
Alleen als je langer dan een jaar wacht dan geldt dit voordeel niet meer, omdat AMD met een nieuw socket komt en zo DDR2 ondersteunt.

Dan videokaart. Het probleem is dit: Je processor begint langzaam te traag te worden voor de nieuwe spellen. Nu nog niet zo'n probleem denk ik. Maar ik denk dat tegen de tijd dat je die gaat upgraden dat je dan naar een moderne cpu gaat, met pci-e moederbord.
Dit laatste zorgt ervoor dat je dan weer een nieuwe videokaart moet kopen. Das wel een beetje zonde misschien.
Voor de rest is een 6600GT een prima kaart, die zekers beter is dan de 9700pro.
Al weet ik niet op welk niveau de 9700pro precies zit. Tussen de 9600xt en 9800 in lijkt me logisch, maar twijfel of dit zo is. De 6600gt is beter dan de 9800xt, dat weet ik wel.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:13
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:05:
[...]

uit je bericht op te maken is dat mobo geen Pci express plankje maar ik raad je dan gewoon te wachten tot je wat meer geld wilt uitgeven en dan een compleet nieuw mobo met een goede Venice processor (die zijn dan al goedkoper en ik hoop met je mee) en ook een nieuwe videokaart te kopen want als je nu weer een AGP moederbord koopt dan moet je over een jaar het nog een keer doen omdat er geen goede AGP videokaarten zijn dus wachten, sparen en een Pci express bord kopen ;) (Indien ik me vergist heb en je moederbord wel gewoon Pci ondersteunt; sorrysorrysorry :z )
je vergist je inderdaad :)
ik kies dit bord, omdat het een agp poort heeft EN een pci-e (zonder snelheidsverlies)
daarom lijkt mij dit het ideale overstap-bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Timlog schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:09:
[...]

Dat laat niet zien dat 128MB extra beter is.

Maar die chart gaat over een PCI-e versie van de 6800. Met ook nog eens slomer geheugen.
Vergelijk maar eens met deze:
http://graphics.tomshardw...pcie-02.html#3d_mark_2005
Maar daar betaal je wel gelijk een heleboel geld meer voor. Tussen de 6600GT en 6800 (zonder toevoeging) zit niet zon groot verschil. Ga je naar een 6800Ultra of GT dan weer wel een groot performance verschil. De 6800LE's staan in de PW wel voor lage bedragen maar zijn in werkelijkheid een stuk duurder/ uitverkocht. Een 6600GT haal je wel rond de 155euro, een 6800 zit je al snel tegen de 200 (kijk maar of ze leverbaar zijn en je komt op ongeveer dit bedrag) Dus voor een klein beetje performance betaal je dan al 50euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
DopdeDouwer schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:09:
[...]

Maar daar betaal je wel gelijk een heleboel geld meer voor. Tussen de 6600GT en 6800 (zonder toevoeging) zit niet zon groot verschil. Ga je naar een 6800Ultra of GT dan weer wel een groot performance verschil. De 6800LE's staan in de PW wel voor lage bedragen maar zijn in werkelijkheid een stuk duurder/ uitverkocht. Een 6600GT haal je wel rond de 155euro, een 6800 zit je al snel tegen de 200 (kijk maar of ze leverbaar zijn en je komt op ongeveer dit bedrag) Dus voor een klein beetje performance betaal je dan al 50euro
Hier is er anders nog een voor €170. :P
Maar dan nog wil ik wel met je meegaan als je zegt dat je doorgaan makkelijker voor minder geld een 6600GT kan kopen.
Echt dat performance verschil ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet namelijk wel in je achterhoofd houden dan veel mensen hier niet vies zijn van een beetje tweaken. En dan moet je toch echt een 6800 hebben. Vaak kan je er nog wat pixelpipelines bij opengooien en een beetje overklok zijn ze ook niet vies van. En zodra je 12 pixelpipelines gaat overklokken heb je een beter prestatiewinst dan de 8 van de 6600GT. En al helemaal als je er 16 hebt.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al weer een tijdje een mooi systeem, maar met al die onwikkelingen de laatste tijd heb ik besloten om mijn moederbord te vervangen.
Mijn huidige bord is een Asus P4P800, ik wil graag een grafische kaart via PCI E, maar dit wordt niet ondersteund door het huidige moederbord.
Mijn CPU is een Intel P4, maar kan ik nu zomaar een moederbord kopen die Intel ondersteund of zit daar weer verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Mijn broer wilde graag zijn pc upgraden dan wel vernieuwen,
dus misschien heeft iemand nog een beter idee dan ik, merci
Huidige Specs
AMD Duron 800Mhz
Asus A7v133
256MB SDRAM
Asus GeForce2 MX400
Terratec DMX1024
Maxtor 80GB U-ATA100
Windows XP Home
of Windows 98SE, weet niet zeker welke hij nu gebruikt.
DVD-CD-RW (type en soort ken ik niet)
Hij gebruikt op het moment een simpele crt monitor, hij wilde over op een TFT 17
of 19inch als dat hem beviel.

Gebruiksdoeleinde
Hij is geen overclocker zoals ik. Zijn wens is vooral om Half-Life2 (evt. CS:S),
GTA 3D (san andreas en die ervoor) en DiabloII erop te kunnen spelen.
Dat laatste (DiabloII) zal ook wel op zijn huidige pc lukken, maar niet echt vloeiend door de videokaart.
Naast spellen, doet hij ook nog een beetje java programmeren, onder andere voor zijn studie.
Soms 700MB torrent downloaden.

De klachten met zijn huidige pc:
Traag bij spellen, voornamelijk 3D (ook weinig intern geheugen).

Budget
Het budget is 200-700 Euro
Upgraden of een totaal nieuwe pc?

Wat ik hem zelf al aangeraden had, is;
Tweede hands NFORCE2 moederbordje en een redelijke Videokaart
(ik heb nog eventueel een AMD XP1800+ voor hem liggen).
Of nieuw systeem met s939 specs, 2e rang,
nieuwste van het nieuwste zal zeker niet lukken met zijn budget.
A la AMD 64 3000+ s939
moederbord: nForce4 chipset met PCI Express bijvoorbeeld Asus A8N mobo (met PCI-E)
2x 512MB DDR (dual channel)
Nvidia GF6800 / ATI X800
Leuke en vooral stille kast (hoeft geen window in te zitten)
Stevige voeding Antec 400 / zalman 400
S-ATA HDD 160GB

Het moet volgens hem nog 2 jaar mee gaan
(ik denk daar anders over, dat het tegen die tijd al te veel verouderd zal zijn)
Een voorkeur voor een bepaald merk of type heeft hij niet, kwa hardware, als het maar geen rommel is.

[ Voor 4% gewijzigd door RoadKill21 op 02-12-2005 11:48 . Reden: reden :o ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:42:
Ik heb nu al weer een tijdje een mooi systeem, maar met al die onwikkelingen de laatste tijd heb ik besloten om mijn moederbord te vervangen.
Mijn huidige bord is een Asus P4P800, ik wil graag een grafische kaart via PCI E, maar dit wordt niet ondersteund door het huidige moederbord.
Mijn CPU is een Intel P4, maar kan ik nu zomaar een moederbord kopen die Intel ondersteund of zit daar weer verschil in.
ja, je hebt inmiddels al niet minder dan 3 sockets gehad voor de p4, dus e.e.a. is afhankelijk van welke versie jij hebt.

1. Welk socket is je processor?
2. Welk geheugen zit er nu in? (met name de vraag DDR of DDR2 geheugen en het aantal stripjes)

Daar moet je dus opletten bij de aankoop van je moederbord.

Ik kon zo snel je moederbord niet vinden. Wellicht deze http://www.asus.com/produ...229&model=765&modelmenu=1
Maar ja, dat is een p4M800 chipset. Moederbord heet anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoadKill21 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:47:
hij wilde over op een TFT 17
of 19inch als dat hem beviel.

Gebruiksdoeleinde
Zijn wens is vooral om Half-Life2 (evt. CS:S),
GTA 3D (san andreas en die ervoor) en DiabloII erop te kunnen spelen.

Naast spellen, doet hij ook nog een beetje java programmeren, onder andere voor zijn studie.
Soms 700MB torrent downloaden.

Budget
Het budget is 200-700 Euro
Upgraden of een totaal nieuwe pc?

Het moet volgens hem nog 2 jaar mee gaan
(ik denk daar anders over, dat het tegen die tijd al te veel verouderd zal zijn)
Een voorkeur voor een bepaald merk of type heeft hij niet, kwa hardware, als het maar geen rommel is.
700 euro incl 17 inch tft??
Dan moet het dus 2e hands, want nieuw gaat dat niet lukken..

Zonder monitor moet je een van de draadjes hieronder eens bekijken. Dat is een budget game-pc. Daar zijn redelijk wat opties aan de orde gekomen, daar is dus vast wel wat uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:15:
[...]

ja, je hebt inmiddels al niet minder dan 3 sockets gehad voor de p4, dus e.e.a. is afhankelijk van welke versie jij hebt.

1. Welk socket is je processor?
2. Welk geheugen zit er nu in? (met name de vraag DDR of DDR2 geheugen en het aantal stripjes)

Daar moet je dus opletten bij de aankoop van je moederbord.

Ik kon zo snel je moederbord niet vinden. Wellicht deze http://www.asus.com/produ...229&model=765&modelmenu=1
Maar ja, dat is een p4M800 chipset. Moederbord heet anders dus.
Mijn moederbord is deze
http://www.asus.com/produ...=31&model=180&modelmenu=1

En de CPU is een P4-3 GHz (800 FSB, L2 cache:512KB

Het geheugen wat er nu inzit is, 4 x 512 MB PC 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Excuus, het budget was exclusief monitor :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:35:
[...]

Mijn moederbord is deze
http://www.asus.com/produ...=31&model=180&modelmenu=1

En de CPU is een P4-3 GHz (800 FSB, L2 cache:512KB

Het geheugen wat er nu inzit is, 4 x 512 MB PC 3200
Oke, dan gewoon een moederbord kiezen met 4 geheugenbanken en voor socket 478 (en natuurlijk met 16x pci-e). Eventueel gelijk een moederbord nemen met sata-ondersteuning. Kan altijd handig zijn en volgens mij is het nauwelijks duurder.

http://www.asus.com/produ...=27&model=167&modelmenu=1

Deze staat alleen niet in de pricewatch

[ Voor 11% gewijzigd door Quacka op 02-12-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Hallo Tweakers.

Ik heb op dit moment de volgende zaken in de computer.

Moederbord Abit. IS 7
http://www2.abit.com.tw/p...ket%20478&pMODEL_NAME=IS7

Pentium 4 2,8Ghz.

Club3d 6600GT 128Mb videokaart.

Deze zaken zou ik gaarne vervangen door iets nieuwers.

Ik dacht aan een 939 moederbord met een Amd3500+ processor en aan een PCIe videokaart minimaal 6600.128Mb

Boek ik hiermee enige snelheidswinst? Mijn budget is rond de 400euro.

Verder bestaat mijn systeem uit:

2x maxtor harde schijven 60 en 80 GB Ide
soundblaster 1024 live player
1Gb geheugen 3200.

Ik doe redelijk gamen vooral Battlefield2 call of duty2.

Gaarne jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:46:
[...]

Oke, dan gewoon een moederbord kiezen met 4 geheugenbanken en voor socket 478 (en natuurlijk met 16x pci-e). Eventueel gelijk een moederbord nemen met sata-ondersteuning. Kan altijd handig zijn en volgens mij is het nauwelijks duurder.
Oke super, heb je misschien een type wat goed is? Wil het liefst bij Asus blijven.
Heb nu 2 ATa's en 2 SATA's HD's.
Die ATA's kunnen vervangen worden, is geen probleem en het geld ook niet.
Moet wel weer een tijdje mee kunnen gaan

Alvast bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
DirtyHArry schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:47:
Hallo Tweakers.

Ik heb op dit moment de volgende zaken in de computer.

Moederbord Abit. IS 7
http://www2.abit.com.tw/p...ket%20478&pMODEL_NAME=IS7

Pentium 4 2,8Ghz.

Club3d 6600GT 128Mb videokaart.

Deze zaken zou ik gaarne vervangen door iets nieuwers.

Ik dacht aan een 939 moederbord met een Amd3500+ processor en aan een PCIe videokaart minimaal 6600.128Mb

Boek ik hiermee enige snelheidswinst? Mijn budget is rond de 400euro.

Gaarne jullie advies.
naar mijn idee niet of nauwelijks.
De videokaart blijft namelijk ongeveer gelijk (als je weer een gt neemt). Dat is het belangrijkste in games.
Je kan natuurlijk wel, net als degene hiervoor, kiezen voor een nieuw moederbord (100 euro investeren) en dan een videokaart van 300 euro kopen .
Die kaart kan je dan later weer meenemen naar een volgend systeem. Maar ja, de investering in je moederbord is wellicht zonde: Bij een volgende upgrade heb je daar niets meer aan.
Hetzelfde geldt voor je voorganger in dit draadje.

Als je het doet, dan moet je er een top-videokaart bij nemen, zodat je die echt mee gaat nemen in een volgende upgrade. Geen 6600GT of zoiets, maar eerder een 7800GT of wellicht zelfs een GTX.
Dan ga je de kaart tenminste langer gebruiken dan de rest van je systeem.

Anders kan je namelijk beter kiezen voor een x800/x850 voor AGP. Dan bespaar je het geld van een nieuw moederbord en koop je later gewoon weer een nieuwe kaart. Het is een moeilijke keuze vind ik.

edit: Ik heb nog eens de benchmarks bekeken op tomshardware en ik kan nu niet zeggen dat een top x850 je echt super verbeteringen gaan geven. Maar het blijft wel een verbetering natuurlijk.
Is het de investering waard is natuurlijk de vraag. Tja, ik zou het niet snel doen, maar wellicht denken anderen hier anders over.

[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 02-12-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
nog eens nagedacht.
Als je die oude agp 6600GT nu 2ehands kan verkopen voor een leuke prijs, zodat je zonder veel bij te betalen een pci-e-versie van die kaart kan kopen, dan levert het wel wat snelheidswinst op. (niet al te veel). Later kan je dan een nieuwe videokaart kopen.

Een andere optie is de koop van een asrock dual-moederbord, zodat je nu je huidige 6600GT kan blijven gebruiken en in de toekomst die kan vervangen voor een pci-e kaart. (en dan een betere dan je 6600GT).
Maar je moet zelf bepalen of je een asrock wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Quacka schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:25:
nog eens nagedacht.
Als je die oude agp 6600GT nu 2ehands kan verkopen voor een leuke prijs, zodat je zonder veel bij te betalen een pci-e-versie van die kaart kan kopen, dan levert het wel wat snelheidswinst op. (niet al te veel). Later kan je dan een nieuwe videokaart kopen.

Een andere optie is de koop van een asrock dual-moederbord, zodat je nu je huidige 6600GT kan blijven gebruiken en in de toekomst die kan vervangen voor een pci-e kaart. (en dan een betere dan je 6600GT).
Maar je moet zelf bepalen of je een asrock wil.
Als eerste bedankt voor reactie.

Die videokaart heb ik ook al aanzitten te denken dat dat de bottleneck is.

Als ik die huidige 6600GT kaart echter verkoop en een ander PCIe model koop dan zit ik ook aan een nieuwe processor en een moederbord. :'(

Ik wil geen asrock moederbord, ik vind daar de kwaliteit te bedenkelijk van. Ik weet dat er mensen zijn die daar anders over denken. :P

Wat is nu een echte upgrade vwb processor, moederbord en videokaart?

Als ik naar de best buy guidekoop kijk en ik koop de daar vermelde Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice - € 189,- en het Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi - € 91,-

Wat is dan een goede videokaart voor dit systeem voor rond de 300euro. Want ik vind die vermelde Videokaart: Asus GeForce 7800 GTX - € 471,- Te duur

Is dan bijvoorbeeld een Connect3D ATI Radeon X1600 XT 256MB van 216 euro een goede kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ok :)
Je gaat dus eigenlijk nu alleen voor een moederbord + proc + videokaart.
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) €91
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 163,90

Als je dat hebt zit je op zo'n €250,-
Dan zou je nog zo'n €150,- kunnen uitgeven aan een videokaart want dan zit je eigenlijk al op je budget.
Neem dan deze videokaart erbij:
AOpen GeForce 6600 GT 128MB DDR3 128b (PCI-e, DVI-I) Aeolus PCX6600GT-DV128 van €150,-

Dan heb je een mooi rond bedrag van €400,- (excl. verzendskosten).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

ben je nog steeds goedkoper uit hoor met die videokaart van mij :+

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 02-12-2005 23:20 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Outerspace schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:08:
Ok :)
Je gaat dus eigenlijk nu alleen voor een moederbord + proc + videokaart.
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) €91
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 163,90

Als je dat hebt zit je op zo'n €250,-
Dan zou je nog zo'n €150,- kunnen uitgeven aan een videokaart want dan zit je eigenlijk al op je budget.
Neem dan deze videokaart erbij:
AOpen GeForce 6600 GT 128MB DDR3 128b (PCI-e, DVI-I) Aeolus PCX6600GT-DV128 van €150,-

Dan heb je een mooi rond bedrag van €400,- (excl. verzendskosten).
@DopdeDouwer. en outerspace,

Leverd deze combinatie ook enige snelheidswinst op of is het een puur "cosmetische" upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
tja, de processor is iets sneller... maar verder..

Ik zou sparen voor een 7800GT of vergelijkbare ATI, maar ja dat is de 1800XL en die is duurder en presteert in de meeste spellen duidelijk slechter.
(bron: http://graphics.tomshardw...2/vga_charts_viii-04.html)
Dan ga je noemenswaardig verschil zien.

Maar ja, 320-330 voor alleen een videokaart is veel geld, als je budget maar 400 euro is.
Wat ga je met je huidige config doen? Wellicht kan je die nog wel verkopen voor een leuk bedragje.

Eventueel is een x800XL ook nog een optie, die beter is dan je 6600GT (pricewatch: Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), CGAX-XL86VDD) die is zo'n 235 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Quacka schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:11:
tja, de processor is iets sneller... maar verder..

Ik zou sparen voor een 7800GT of vergelijkbare ATI, maar ja dat is de 1800XL en die is duurder en presteert in de meeste spellen duidelijk slechter.
(bron: http://graphics.tomshardw...2/vga_charts_viii-04.html)
Dan ga je noemenswaardig verschil zien.

Maar ja, 320-330 voor alleen een videokaart is veel geld, als je budget maar 400 euro is.
Wat ga je met je huidige config doen? Wellicht kan je die nog wel verkopen voor een leuk bedragje.

Eventueel is een x800XL ook nog een optie, die beter is dan je 6600GT (pricewatch: Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), CGAX-XL86VDD) die is zo'n 235 euro.
Hierbij een ieder bedankt voor zijn reacties. _/-\o_

Ik ga hier nog even rustig overnadenken en wat bijsparen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrietZke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:05
Huidige Specs:
  • AMD Athlon XP 2000+
  • ACS K7S5A
  • Radeon X800 Pro
  • 2x 512 MB Corsair pc 3700
  • WD 40 GB, 7200 RPM, ata-100, 8 mb
  • Soundblaster live!
  • Antec Performance One P180
  • Tagan 480 Watt
Gebruik PC:
  • Internetten
  • School
  • Muziek
  • Films
  • Photoshop
  • Gamen ( F.E.A.R. , CoD2 , CS Source , Doom 3 , Quake 4 , AoE3 + toekomstige games )
Problemen PC:

Huidige games kan ik alleen soepel spelen op lage of medium graphics en dan heb ik zelfs nog af en toe last van happeringen. Als ik bij F.E.A.R. een nieuwe omgeving in loop freezt het beeld telkens 3 secondes om alles te laden en dat is vreselijk irritant. Ook als ik meerdere dingen doe vertraagt me computer ongelooflijk en hoor ik de harde schijf alleen nog maar ratelen.

Budget:

700 - 1000 euro

Eigen Visie:

Ik heb zelf geen specicifieke dingen uitgezocht omdat ik nu onderhand niet meer weet wat alles is. Kut naamgeving bij al die 3d kaarten enzo. Maar ik dacht dat het wel verstandig was om mijn processor te vernieuwen aangezien die nu onderhand bijna antiek is. Ik zat daarvoor zelf te denken aan een AMD Athlon 64 3500+. Geheugen gaat nog wel relatief mee volgens mij. Als geluid zat ik te denken aan een audigy 2 ZS. Het mobo en 3d plank vind ik moeilijk omdat ik moet kiezen tussen agp en pci en mijn 3d plank is nog niet zo heel erg oud (had vervanging nodig want me oude was kapot gegaan). Op zich wil ik wel over gaan naar pci en dan geef ik me 3d plank die ik nu heb gewoon aan me zusje. De voeding lijkt me nog gewoon voldoende. En misschien als het extra kan in me budget een stillere kast maar dat is niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geef een compleet overzicht van je huidige specs
AMD Athlon Xp 2500+ @ 3200+
A7N8X-E Deluxe rev. 2
2x 1 GB Corsair XMS Pro 2-3-3-6 PC3200 (een sloot, ik weet het)
2x 80 GB Maxtor DiamondMax 9
NEC 3520 (dvd-writer)
Asus CRW4816 (cd-writer)
Enermax 380W
Sony SD-HS95PB 19" TFT (1280x1024)

Geef aan wat je zoal met je PC doet:
Linuxes testen :D
Compilatie van programma's
Gaming (Stronghold 2, NFSU2, BF2, NFS:MW).

Geef aan wat er naar jou mening mis is met of mist aan jouw systeem
Alleen op gebied van gaming :(. Stronghold 2 loopt nogal stroef op de huidige settings (op laagst loopt het vlot maar dat wil ik ook niet). Battlefield 2 loopt vlotjes (dankzij verdubbeling RAM) maar blijft af en toe schokken (videokaart?); NFS:MW blijft stokken, zelfs op laagst :( en in het NFS:MW topic vinden ze m'n videokaart verouderd :'( . En het liefst zou ik ook m'n nieuwe games gewoon op native reso spelen (voor m'n TFT dan).

Geef aan wat je zelf hebt bedacht
AMD natuurlijk :p - een 3500+ of 3200+ (en dan overklokken)
A8N SLI Premium mobo
7800GT

voor de rest neem ik alles uit m'n oude systeem over.

Ik vond het niet de moeite om nog gauw een X850XT AGP in m'n systeem te proppen - als ik kijk naar de prijs/prestatie van zo'n kaart en dat dan naast diezelfde verhouding van de 7800 serie, dan heb ik zo m'n twijfels over zo'n upgrade.

Ik had dus graag standpunten gehad over het volgende:
1) is mijn geplande upgrade ok of wacht ik beter nog wat
2) is een upgrade naar de krachtigste AGP-kaart een betere optie?

Ik wil vooral een grote performance-sprong. Dus een grafische kaart die mijn huidige ownt, en een CPU die ook een verschil maakt met mijn huidige 3200+ (ok, ik weet dat een snelle cpu en een snéllere cpu gevoelsmatig weinig uitmaakt, maar het zijn de prestaties hé). Daarom dat ik ook wat marge hoop te halen met een overklok. Anders koop ik mij gewoon een 4000+ :7

Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven
Maakt niet uit. Ik betaal wat het kost, is ongeveer begroot op 1000€ (België hé).

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 03-12-2005 21:45 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
borro, je bent je oude videokaart vergeten op te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
BrietZke schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:42:
Ik heb zelf geen specicifieke dingen uitgezocht omdat ik nu onderhand niet meer weet wat alles is. Kut naamgeving bij al die 3d kaarten enzo. Maar ik dacht dat het wel verstandig was om mijn processor te vernieuwen aangezien die nu onderhand bijna antiek is. Ik zat daarvoor zelf te denken aan een AMD Athlon 64 3500+. Geheugen gaat nog wel relatief mee volgens mij. Als geluid zat ik te denken aan een audigy 2 ZS. Het mobo en 3d plank vind ik moeilijk omdat ik moet kiezen tussen agp en pci en mijn 3d plank is nog niet zo heel erg oud (had vervanging nodig want me oude was kapot gegaan). Op zich wil ik wel over gaan naar pci en dan geef ik me 3d plank die ik nu heb gewoon aan me zusje.
Allereerst heb je volgens mij al een van de stilste kasten, maar wellicht nu een aantal niet stille onderdelen (bijv processorkoeler).

Tja over je videokaart Je hebt grofweg 2 opties.
1. Een asrock dual moederbord kopen -> deze heeft een pci-e en agp-poort aan boord. Dan kan je je x800pro nog een tijdje gebruiken, zodat je wellicht kan wachen tot het uitkomen van de nieuwe ATI-serie, of tot prijzen van de huidige kaarten verder dalen. Nadeel: Asrock nadeel2: Overclocken gaat minder goed.

2. Overgaan naar pci-e.. Nadeel: Extra kosten.

Heeft jouw zusje wel iets aan een 3dkaart? Ik mag hopen dat ze spelletjes doet.
Anders kan je wellicht beter de kaart 2ehands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik het beste hieraan upgraden:
Mobo: Asus A8N-Sli premium
CPU: AMD 3700+
1x 512MB 333mhz ram
1x 512MB 400mhz ram
VGA: Asus 7800GTX 256
voeding: Coolermaster realpower 500W

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 09:35:
Wat kan ik het beste hieraan upgraden:
Mobo: Asus A8N-Sli premium
CPU: AMD 3700+
1x 512MB 333mhz ram
1x 512MB 400mhz ram
VGA: Asus 7800GTX 256
voeding: Coolermaster realpower 500W
Je kan er van alles aan gaan upgraden, dual core processor, 4 gieg ram. Maar wat wil je gaan doen en wat mist je systeem nu. Denk dat je hier toch niks aan hoeft te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik denk dat 1 gig geheugen aan de krappe kant is en in elk geval is een van de strips te traag is (333). Die moet je zeker vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36
Huidige Specs:

Intel P3 750 MHz
MSI MS-6318
Nvidia TNT2 Riva 64 Pro 32mb
2x256mb Kingston SDRAM PC133
WD800JB sinds vandaag

Pc gekocht als MD2000 bij de mediamarkt in 2000. Sindsdien aangepast;

geheugen, harde schijf, lan, dvd-rom/writer

Gebruik PC:

Internetten
School
Muziek
Gamen ( af en toe niet super denderende spellen, GTA1 en 2, Transport Tycoon ;) )

Problemen PC:

De harde schijf die er in zat was echt traag, ding stond constant te ratelen. Heb toen geheugen geupgrade eerst van 128 mb naar 256, later van 256 naar 384 en nu op 512. Nu is dat een stuk minder maar de schijf had het nog steeds druk met gewoon normaal gebruik. Heb een nieuwe WD gekocht omdat de Seagate niet lekker meer klinkt. Hij begint te tikken...Nieuwe schijf geinstalleerd maar deze heeft nog niet de volle performance :)

De videokaart is denk ik ook toe aan wat nieuwers, heb gevraagd wat mn ouders van een TFT vonden (die gebruiken hem overdags/in het weekend voor wat office/internet) maar geloof niet dat ze echt bijten :/

Ik heb een nieuwe P3 1ghz gekocht dus ook dan zal het weer iets lekkerder lopen. Nu is denk ik de videokaart aan de beurt. Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn dus een goede kaart met wat meer mogelijkheden qua resoluties etc.

Budget:

100 euro

Eigen Visie:

Het wordt weer winter, ik wil weer is wat spelletjes spelen, een rap opstartende en werkende pc vind ik niet zo erg! Een P4 (nee een AMD hoef ik niet) vind ik wat overkill voor wat we er hier mee doen, het is hoofdzakelijk internet/office gebeuren. Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn en ik denk dat ik al redelijk goed zit qua cpu snelheid/geheugen/schijfkeuze. Raden jullie een nieuwe videokaart aan of zal ik deze lekker zo laten?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik zou (als je niet zulke denderende spellen speelt) kijken naar een Radeon 9000 / 9250.
Kijk dan eens bij deze 9250: Asus Radeon 9250 128MB DDR (AGP), A9250/T/128.
Dan zou je eventueel nog voor 60 euro geheugen kunnen kopen:
512MB PC133 SDR (Dane-Elec).
Dan heb je alles rond de 100 euro, en dan is je systeem voorlopig weer snel, en kan je weer fantsoenlijkere spellen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
marccom schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:45:
Huidige Specs:

Intel P3 750 MHz
MSI MS-6318
Nvidia TNT2 Riva 64 Pro 32mb
2x256mb Kingston SDRAM PC133
WD800JB sinds vandaag

Pc gekocht als MD2000 bij de mediamarkt in 2000. Sindsdien aangepast;

geheugen, harde schijf, lan, dvd-rom/writer

Gebruik PC:

Internetten
School
Muziek
Gamen ( af en toe niet super denderende spellen, GTA1 en 2, Transport Tycoon ;) )

Problemen PC:

De harde schijf die er in zat was echt traag, ding stond constant te ratelen. Heb toen geheugen geupgrade eerst van 128 mb naar 256, later van 256 naar 384 en nu op 512. Nu is dat een stuk minder maar de schijf had het nog steeds druk met gewoon normaal gebruik. Heb een nieuwe WD gekocht omdat de Seagate niet lekker meer klinkt. Hij begint te tikken...Nieuwe schijf geinstalleerd maar deze heeft nog niet de volle performance :)

De videokaart is denk ik ook toe aan wat nieuwers, heb gevraagd wat mn ouders van een TFT vonden (die gebruiken hem overdags/in het weekend voor wat office/internet) maar geloof niet dat ze echt bijten :/

Ik heb een nieuwe P3 1ghz gekocht dus ook dan zal het weer iets lekkerder lopen. Nu is denk ik de videokaart aan de beurt. Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn dus een goede kaart met wat meer mogelijkheden qua resoluties etc.

Budget:

100 euro

Eigen Visie:

Het wordt weer winter, ik wil weer is wat spelletjes spelen, een rap opstartende en werkende pc vind ik niet zo erg! Een P4 (nee een AMD hoef ik niet) vind ik wat overkill voor wat we er hier mee doen, het is hoofdzakelijk internet/office gebeuren. Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn en ik denk dat ik al redelijk goed zit qua cpu snelheid/geheugen/schijfkeuze. Raden jullie een nieuwe videokaart aan of zal ik deze lekker zo laten?
Spaar nog wat door, je kan er echt weinig meer mee als je een betere videokaart koopt die processor is gewoon veel te traag. Voor 400 euro kan je al een goede typemachine kopen waar je al veel beter spellen mee kan spelen dan wat je nu kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Quacka schreef op zondag 04 december 2005 @ 09:10:
borro, je bent je oude videokaart vergeten op te noemen...
Idd sorry... 8)7

Hierbij opnieuw:

AMD Athlon Xp 2500+ @ 3200+
A7N8X-E Deluxe rev. 2
2x 1 GB Corsair XMS Pro 2-3-3-6 PC3200 (een sloot, ik weet het)
2x 80 GB Maxtor DiamondMax 9
ATi Radeon 9700 @ Pro speeds
NEC 3520 (dvd-writer)
Asus CRW4816 (cd-writer)
Enermax 380W
Sony SD-HS95PB 19" TFT (1280x1024)

Linuxes testen :D
Compilatie van programma's
Gaming (Stronghold 2, NFSU2, BF2, NFS:MW).

Alleen op gebied van gaming :(. Stronghold 2 loopt nogal stroef op de huidige settings (op laagst loopt het vlot maar dat wil ik ook niet). Battlefield 2 loopt vlotjes (dankzij verdubbeling RAM) maar blijft af en toe schokken (videokaart?); NFS:MW blijft stokken, zelfs op laagst :( en in het NFS:MW topic vinden ze m'n videokaart verouderd :'( . En het liefst zou ik ook m'n nieuwe games gewoon op native reso spelen (voor m'n TFT dan).

A8N SLI Premium mobo
7800GT

voor de rest neem ik alles uit m'n oude systeem over.

Ik vond het niet de moeite om nog gauw een X850XT AGP in m'n systeem te proppen - als ik kijk naar de prijs/prestatie van zo'n kaart en dat dan naast diezelfde verhouding van de 7800 serie, dan heb ik zo m'n twijfels over zo'n upgrade.

Ik wil vooral een grote performance-sprong. Dus een grafische kaart die mijn huidige ownt, en een CPU die ook een verschil maakt met mijn huidige 3200+ (ok, ik weet dat een snelle cpu en een snéllere cpu gevoelsmatig weinig uitmaakt, maar het zijn de prestaties hé). Daarom dat ik ook wat marge hoop te halen met een overklok. Anders koop ik mij gewoon een 4000+ :7

Maakt niet uit. Ik betaal wat het kost, is ongeveer begroot op 1000€ (België hé).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Oef, wil je een performance sprong maken in de toekomst is het wel handig om naar een PCI-E moederbord over te stappen en de daarbij te kijken naar een DDR2 moederbord (533 MHz).

Natuurlijk gaat dit een smak kosten want overal het nieuwste van het nieuwste halen is geen goedkope grap, want je moet een nieuwe mobo + proc + geheugen + videokaart halen. Ik zal morgen even voor je alles uitpluizen tenzij iemand anders dat al heeft gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik veronderstel dat je over mijn post bezig bent :). Inderdaad, het is een beetje tricky. Persoonlijk zie ik geen voordeel in DDRII voor het moment - en mijn dikke 2 GB wil ik graag houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
Huidige specs:

AMD2500@3200
EPOX 8RDA
2x512 ddr400 geheuegen
Radeon 9800Pro

Gebruik PC:
Gamen
Internetten
Photoshop
Video / Muziek luisteren

Probleem:
Ik merk dat ik de laatste games niet meer kan draaien zoals ik ze zou willen draaien. Denk hierbij aan Call of Duty 2, FEAR etc.
ZIt echter in dubio wat ik moet doen aangezien ik voornamelijk bij het gamen tegen dit probleem aan loop.
Zat zelf te denken aan 1GB geheugen erbij en een 6800GT met 256mb te kopen.
Maar is mn cpu dan niet de bottleneck?
Of kan ik beter een upgrade doen naar een nieuw mobo+proc+mem+vidkaart. Eigenlijk is dit geen optie omdat ik max 300 euro kan uitgeven.
Is het het waard om die 1 GB mem erbij te kopen en die 6800GT, ga ik dat "echt" merken in games, of kan ik dan weer binnen een half jaar a 1 jaar upgraden?

edit: suggesties vwb videokaart zijn altijd welkom mits deze binnen het totale budget van +/- 300 euro vallen

[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 04-12-2005 22:35 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Huidige Systeem:

AMD64 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe (nForce3 250GB)
2*256MB Dane-Elec DDR400
Maxtor 60GB ATA-133 (opstartschijf) P-ATA
Samsung 160GB ATA100 P-ATA
Geforce4 Ti 4200 64Mb
De rest lijkt mij niet relevant.

Ik wil de geheugendimmetjes vervangen van 2*256Mb naar 1*1024Mb..

Ik doe dit om de performance van mijn systeem omhoog te laten, en om er later nog een geheugendim van 1024Mb bij te doen.

Is dit een verstandige upgrade, en zal ik ook echt een performance-boost merken als ik van 2 dimmetjes naar 1 dimmetje ga? En als ik later een 2e 1GB dimmetje bijplaats, gaat dat dan gewoon goed?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden, misschien dat het hier een beetje off-topic is maar oke, vergeef het me, ik zou niet weten waar ik het zou meoten plaatsen..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Nou, als je van 2 x 256MB (512MB totaal) naar 1 x 1024MB (1024MB totaal) gaat, dan zal je het zeker wel merken :) Daarnaast is het wel een verstandige zet, want zo houd je weer een geheugenslot vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Borromini schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:17:
A8N SLI Premium mobo
7800GT

Ok, bij deze dus:
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 143,-
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 214,90
Gigabyte GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) GV-NX78T256V-B € 338,-
Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939) (CPU koeler) € 20,-
Zalman VF700-Cu (videokaart) € 15,-
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,95

Totaal: €810,- globaal gezien via de Tweakers.net Pricewatch

Ik zou hierbij ook wat koelers erbij doen, zeker omdat je ook nog eens wil gaan overclocken :) Aangezien je er ook heel wat spul ingooit, heb je ook nog eens een nieuwe voeding nodig ;)
Ik hoop dat je hier een beetje tevreden mee bent :)
wat je ook kan doen is ipv een 7800 GT te halen, om een 7800GTX te kopen. Kijk voor meer info hier: Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 6

Verder je vragen:
1) Je geplande upgrade is in mijn ogen een goede upgrade :)
2) Aangezien je toch nog wat langer met je systeem wil gaan doen, is een upgrade naar PCI-e een veel betere keus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 05-12-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Borromini schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:17:
[...]
Het verschil tussen een 9700 en x850xt is volgens mij redelijk groot.
Anderzijds is de x850xt vrij duur tov bijv een 7800GT. Met die laatste kaart kan je duidelijk langer doen. Volgens mij is de 7800GT ook veel beter te overclocken, gezien het feit dat jij dat graag doet is dat iets wat je mee moet nemen.
en een CPU die ook een verschil maakt met mijn huidige 3200+ (ok, ik weet dat een snelle cpu en een snéllere cpu gevoelsmatig weinig uitmaakt, maar het zijn de prestaties hé). Daarom dat ik ook wat marge hoop te halen met een overklok. Anders koop ik mij gewoon een 4000+ :7
Tja, echt veel prestatiewinst zal je met een 3200/3500 niet halen.
Dan moet je naar de nieuwere processors kijken (3800x2, 4200x2 of de 4000 single). Deze zijn alleen een stuk duurder.
Je kan ook kiezen voor een goedkope 3200, die flink overclocken en deze dan over een jaar ofzo vervangen met een X2-processor (bijv de 4200 x2), die dan vast een stuk goedkoper is geworden.

edit: En pci-e is een betere keuze, omdat je op een gegeven moment toch je processor moet upgraden. Nu kan je het nog wel een paar maanden rekken met je oude processor, maar het zit er aan te komen. Je zou als je nu een dure agp-kaart koopt later ook een agp-moederbord moeten kopen voor je nieuwe processor. Dat ga je echt niet willen, want als je dan ooit je videokaart weer wil upgraden, dan moet je ook gelijk weer een nieuw moederbord kopen.
Dus kan je het beter gelijk goed doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Quacka op 05-12-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Quacka schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:00:
Tja, echt veel prestatiewinst zal je met een 3200/3500 niet halen.
Dan moet je naar de nieuwere processors kijken (3800x2, 4200x2 of de 4000 single). Deze zijn alleen een stuk duurder.
Je kan ook kiezen voor een goedkope 3200, die flink overclocken en deze dan over een jaar ofzo vervangen met een X2-processor (bijv de 4200 x2), die dan vast een stuk goedkoper is geworden.
Dat kan hij inderdaad nog doen:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) € 413,85

Dan zit hij op de €1000,- zo ongeveer.

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 05-12-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Outerspace schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:06:
[...]

Dat kan hij inderdaad nog doen, alleen hij zal echt niet de AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) aan kunnen schaffen. Dit omdat hij met die 1000,- budget zit. Goedkopere oplossing is dan echt de AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB) want die is een stuk goedkoper.
Als hij dit doet zit hij rond de €950,-
nee, maar als je een jaar wacht (in de tussentijd een goedkope 939-processor), dan zijn de prijzen van de x2 genormaliseerd. Aangezien in het 1e kwartaal het nieuwe socket van amd ingevoerd gaat worden (of is het t 2e kwartaal?), zullen de processors van het oude socket snel goedkoper worden.

de 3200 is nu zo'n 150 euro.
De 4200 x2 is nu zo'n 410-420 euro.
Volgend jaar zal die 4200x2 100-150 euro goedkoper zijn, als het niet meer is.
En belangrijker: Tegen die tijd heeft borromini doorgespaard, zodat hij weer geld heeft voor deze nieuwe processor.

Wil hij dit niet, dan is de 3800x2 een goede keuze, omdat deze een stuk goedkoper is en makkelijk overclockbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Full Specs:

BehuizingAopen H600A
VoedingAopen FDP300-60BT
MoederbordAsus A7V8X-X
ProcessorAMD Athlon 64 2700+ (barton volgens mij)
Processor koelerZalman CNPS6000-AlCu
Geheugen2x Kingston KVR333X64C25/512; 2x 512 MB DDR PC2700
Harde Schijf 1Maxtor Diamondmax Plus D740X 60GB 7200rpm u-ata133
Harde Schijf 2IBM Deskstar 120GXP 80GB
DVD-spelerToshiba 16x48x
DVD-branderLite-on 8xDVDR
VideokaartXFX Geforce 6600GT 128 MB
GeluidskaartCreative Soundblaster Live Player 5.1

Wat doe ik met de PC?
  • Veel Gamen, belangrijkste is dat het soepel loopt
  • Surfen & Downloaden
  • Office toepassingen
  • Soms wat programmeren
Wat is er mis?

Sinds ik dit moederboard heb is me pc nooit echt stabiel geweest, vaak crashen, spontane reboots etc in games. Na lang zoeken bleek het underclocken van de cpu te helpen en is het nu wel te doen, 1-2 crashes per dag. Maar sinds het weekend weigerd het moederboard nog me geluidskaart te herkennen en crashed me pc zelfs al bij het opstarten van windows met deze geluidskaart erin. Op zich vallen de prestaties in windows nog mee, en in games gaat het ook wel aardig. Maar als je op een World of Warcraft server speelt met een queue van 400 rond prime time dan is een crash op zondag rond prime time echt geen pretje.

Waar heb ik zelf aan gedacht?
  • Nieuw Moederboard, nl MSI K8N Neo2 Platinum, liefst zou ik voor nforce4 chipset gaan, maar me videokaart is agp en vrij nieuw, als ik deze zou vervangen kom ik waarschijnlijk bij een gelijke uit maar dat PCI-E. Volgens reviews en research op GOT is dit een goed en stabiel moederboard.
  • AMD Athlon 64 3200+ - 3500+ hangt beetje van overige uitgaven af.
  • Een 200gb S-ATA hdd, me pa zou wel een nieuwe harde schijf willen, maar dan zou hij een ata kopen. Niet zo'n slim idee om nu nog een ata te kopen lijkt mij. Idee is daarom nu dat ik een S-ATA koop mijn pa krijgt me 2 oude hdd's zodat hij toch extra ruimte krijgt.
Vragen:
  • Kan ik mijn huidige geheugen houden en zo 100€ besparen voor een kleine prestatie winst? Is Dual-Channel mogelijk met 2 niet gelijktijdig gekochte ddr latjes, wel zelfde merk en type nr? Is een system met 400mhz cpu en 333mhz geheugen stabiel?
  • Gaat mijn 300W voeding het nog trekken?
Budget?

€ 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
BartelG schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:24:
Sinds ik dit moederboard heb is me pc nooit echt stabiel geweest, vaak crashen, spontane reboots etc in games. Na lang zoeken bleek het underclocken van de cpu te helpen en is het nu wel te doen, 1-2 crashes per dag.
Kan ook zijn dat je voeding niet helemaal 100% is..
Vragen:
[list]
• Kan ik mijn huidige geheugen houden en zo 100€ besparen voor een kleine prestatie winst? Is Dual-Channel mogelijk met 2 niet gelijktijdig gekochte ddr latjes, wel zelfde merk en type nr? Is een system met 400mhz cpu en 333mhz geheugen stabiel?
Volgens mij kan het prima, maar het geheugen is dus wel trager, dus zal je pc ook trager zijn.
• Gaat mijn 300W voeding het nog trekken?
zie mijn 1e opmerking. Daarnaast vind ik 300W hoe dan ook een beetje krap.
Ook kan je voeding bepaalde aansluitingen missen. Er zijn wel verloopstekkers voor, maar die moet je dan dus wel kopen.
Ik zou dus voor een nieuwe voeding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Qosmic schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:34:
Huidige specs:

AMD2500@3200
EPOX 8RDA
2x512 ddr400 geheuegen
Radeon 9800Pro

Gebruik PC:
Gamen
Internetten
Photoshop
Video / Muziek luisteren

Probleem:
Ik merk dat ik de laatste games niet meer kan draaien zoals ik ze zou willen draaien. Denk hierbij aan Call of Duty 2, FEAR etc.
ZIt echter in dubio wat ik moet doen aangezien ik voornamelijk bij het gamen tegen dit probleem aan loop.
Zat zelf te denken aan 1GB geheugen erbij en een 6800GT met 256mb te kopen.
Maar is mn cpu dan niet de bottleneck?
Of kan ik beter een upgrade doen naar een nieuw mobo+proc+mem+vidkaart. Eigenlijk is dit geen optie omdat ik max 300 euro kan uitgeven.
Is het het waard om die 1 GB mem erbij te kopen en die 6800GT, ga ik dat "echt" merken in games, of kan ik dan weer binnen een half jaar a 1 jaar upgraden?

edit: suggesties vwb videokaart zijn altijd welkom mits deze binnen het totale budget van +/- 300 euro vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Qosmic schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:31:
moeilijk, moeilijk...
Zie ook het antwoord dat ik gegeven heb aan borromini (haast hetzelfde systeem als jij).

Enerzijds kan je het nog wel redden met je processor, zeker omdat hij flink overclocked is, maar anderzijds begint de processor wel aan z'n max te lopen.
Je hebt nog wel de kans om je videokaart te upgraden (x850/6800gt), maar als je dan volgend jaar processor wilt upgraden moet je weer een moederbord nemen met een agp-poort. Of weer een andere videokaart.
Ik zou e.e.a. ook laten afhangen hoe tevreden je over de rest van je systeem bent (dus buiten spellen).
In je geheugenupgrade zie ik niet zoveel. Volgens mij heb je hier weinig baat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Tja... over 1 a 1,5 jaar wil ik sowieso een nieuw PCIe systeem gaan kopen. Het gaat mij erom dat ik voor the time being nog ff onder de pannen ben.
De vraag is dan of ik met deze upgrade dan genoeg heb. Vind het nu nog niet nodig om m'n complete systeem eruit te doen als ik het ook op deze manier kan oplossen.
En naar mijn inziens heb ik wel degelijk wat aan meer geheugen o.a. voor spellen als FEAR en CoD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Qosmic schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:53:
Tja... over 1 a 1,5 jaar wil ik sowieso een nieuw PCIe systeem gaan kopen. Het gaat mij erom dat ik voor the time being nog ff onder de pannen ben.
De vraag is dan of ik met deze upgrade dan genoeg heb. Vind het nu nog niet nodig om m'n complete systeem eruit te doen als ik het ook op deze manier kan oplossen.
En naar mijn inziens heb ik wel degelijk wat aan meer geheugen o.a. voor spellen als FEAR en CoD2
Je hebt wel wat aan meer geheugen voor oa fear (CoD2 weet ik eerlijk gezegd niet), maar of het zoveel zin heeft tov de rest van je systeem: Dat is hetgeen waar ik over twijfel.
Anderzijds kan je wellicht het geheugen in een nieuw systeem we weer gebruiken, zeker als je een socket939-processor neemt. Maar ja, over een jaar-anderhalf jaar is het nieuwe socket van AMD weer mainstream. Dan zal je dus DDR2 geheugen moeten gebruiken en heb je niets aan dit geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Nee ok, dat zij zo dan.
Dat geheugen is het punt ook niet, 70 euro oid uit mn hoofd.
Maar is het een goede investering voor het komende jaar a anderhalf jaar.
Daarna koop ik sowieso een nieuw systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
Huidige Specs:
Dell PowerEdge 400SC
P4 2,4Ghz Northwood
2x512mb ddr 400mhz dual channel
Geforce 4 Ti 4400
160GB Hitachi 7200rpm sata disk
nec 3500A
samsung dvd/cdrw combo
400 watt Tagan voeding
Acer 1912 (19" tft)

gebruik em voor:
naast het reguliere browsen/mailen/branden, etc. mag ik graag een spelletje spelen.
De laatste tijd waren dat Fable, NFS:MW, WoW. Verder speel ik redelijk wat RTS.

Ik heb het idee dat de bottleneck bij mijn graka ligt. Deze leadtek maakt trouwens ook beetje teveel lawaai naar mijn idee.

Budget: 150 euro

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:07
Huidige configuratie:

- Mobo: P5ND2-Sli
- Proc: P4 550 3,4Ghz 1mb cache
- Geh: 2X512MB DC Kingston DDRII
- Graka: XFX 6800GT PCI-e
- Maxtor DM plus 9 160GB

Wat ik ermee doe:
- Office, internet, msn, shareaza.
- TV kijken.
- Af en toe fotobewerking (Fotoshoppen)
- Gameserver (stabiliteit belangrijk)
- Gamen (behoorlijk veel, wat minder nieuwe tot de nieuwste game's op 1280x1024.)

Waarom?
Ik draai meestal erg veel programma's tegelijk (bijv: MSN, word, gameserver draaien, shareaza, Winamp, internet) Dit gaat meestal gepaard met een redelijk langzaam systeem (ook met clean-install). Dit is in principe niet zo'n ramp maar ik weet wel dat ik nu voor de huidige hardware nog wat terug krijg en dat is over 1 jaar niet meer zo, daarom denk ik erover er wat aan te upgraden i.p.v over 1,5 jaar een compleet nieuw systeem te kopen.

Ideeen en uitgaven:
Wat zou het beste voor mijn systeem zijn zodat ik er nog 2 jaar mee kan doen? Een combinatie van 2 is evt. mogelijk qua budget behalve de processor en de videokaart.

* Misschien is een snellere harde schijf een oplossing voor het sneller draaien voor de programma's.
Zou ik ermee opschieten als ik hier een Maxtor 250GB met 16MB cache zou kopen?

* Meer geheugen is ook mogelijk, Bijv. 2X512 DDRII erbij. Zou dit zin hebben?

* Een overstap naar een AMD X2 3800+ voor het sneller draaien van programma's. (De oude processor+mobo zou ik namelijk nog kunnen gebruiken voor een famillielid) Of is het verschil niet zo groot met de p4550 of kan ik daravoor beter een maandje wachten omdat er nieuwe processoren komen?

* De grafische kaart komt nog goed mee alleen is dit over 2 jaar ook nog zo? Ik zat evt. te denken aan een Club3D 7800GT voor 318,95 euro. Dan kan ik er later nog een bijplaatsen (dan is SLi technologie ook vooruitgegaan t.o.v nu neem ik aan.)

(voor degene die willen weten waarom ik mijn videokaart ooit aanbood en nu op vervallen staat dat is omdat deze van de een op de andere dag defect is gegaan. Heb nu een andere en besloot deze niet meteen te verkopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

actieman schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:37:
Huidige Specs:
Dell PowerEdge 400SC
P4 2,4Ghz Northwood
2x512mb ddr 400mhz dual channel
Geforce 4 Ti 4400
160GB Hitachi 7200rpm sata disk
nec 3500A
samsung dvd/cdrw combo
400 watt Tagan voeding
Acer 1912 (19" tft)

gebruik em voor:
naast het reguliere browsen/mailen/branden, etc. mag ik graag een spelletje spelen.
De laatste tijd waren dat Fable, NFS:MW, WoW. Verder speel ik redelijk wat RTS.

Ik heb het idee dat de bottleneck bij mijn graka ligt. Deze leadtek maakt trouwens ook beetje teveel lawaai naar mijn idee.

Budget: 150 euro
2e hands zou je voor een Geforce 6800 kunnen gaan, hangt er net natuurlijk vanaf wat aangeboden wordt.
Nieuw heb je voor 150 euro een Geforce 6600 GT.
Tweedehands heb je net iets meer power, nieuw heb je het gemak van garantie :)

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Tw34jer schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:42:
Huidige configuratie:

- Mobo: P5ND2-Sli
- Proc: P4 550 3,4Ghz 1mb cache
- Geh: 2X512MB DC Kingston DDRII
- Graka: XFX 6800GT PCI-e
- Maxtor DM plus 9 160GB

Wat ik ermee doe:
- Office, internet, msn, shareaza.
- TV kijken.
- Af en toe fotobewerking (Fotoshoppen)
- Gameserver (stabiliteit belangrijk)
- Gamen (behoorlijk veel, wat minder nieuwe tot de nieuwste game's op 1280x1024.)

Waarom?
Ik draai meestal erg veel programma's tegelijk (bijv: MSN, word, gameserver draaien, shareaza, Winamp, internet) Dit gaat meestal gepaard met een redelijk langzaam systeem (ook met clean-install). Dit is in principe niet zo'n ramp maar ik weet wel dat ik nu voor de huidige hardware nog wat terug krijg en dat is over 1 jaar niet meer zo, daarom denk ik erover er wat aan te upgraden i.p.v over 1,5 jaar een compleet nieuw systeem te kopen.

Ideeen en uitgaven:
Wat zou het beste voor mijn systeem zijn zodat ik er nog 2 jaar mee kan doen? Een combinatie van 2 is evt. mogelijk qua budget behalve de processor en de videokaart.

* Misschien is een snellere harde schijf een oplossing voor het sneller draaien voor de programma's.
Zou ik ermee opschieten als ik hier een Maxtor 250GB met 16MB cache zou kopen?

* Meer geheugen is ook mogelijk, Bijv. 2X512 DDRII erbij. Zou dit zin hebben?

* Een overstap naar een AMD X2 3800+ voor het sneller draaien van programma's. (De oude processor+mobo zou ik namelijk nog kunnen gebruiken voor een famillielid) Of is het verschil niet zo groot met de p4550 of kan ik daravoor beter een maandje wachten omdat er nieuwe processoren komen?

* De grafische kaart komt nog goed mee alleen is dit over 2 jaar ook nog zo? Ik zat evt. te denken aan een Club3D 7800GT voor 318,95 euro. Dan kan ik er later nog een bijplaatsen (dan is SLi technologie ook vooruitgegaan t.o.v nu neem ik aan.)

(voor degene die willen weten waarom ik mijn videokaart ooit aanbood en nu op vervallen staat dat is omdat deze van de een op de andere dag defect is gegaan. Heb nu een andere en besloot deze niet meteen te verkopen.)
Ik denk niet dat het verschil tussen de 6800 en 7800 zo groot is dat het over 2 jaar net dat verschil geeft. Qua voordeel in SLi ben je afhankelijk van spelletjesontwikkelaars, en op dit moment is er vrijwel geen spel dat voordeel heeft van een SLi config.

Gezien de hoeveelheid programma's en wens tot stabiliteit zou ik er nog een gig aan geheugen bijprikken.
Wat harde schijf betreft kun je een WD Raptor 74 GB overwegen, of een Western Digital WD4000YR van 400 GB. Zie ook deze post op de frontpage. De raptor is 50 euro goedkoper, maar met de 4000YR heb je wel meteen 400 GB, in plaats van 74 GB.
Indien je de raptor neemt, zet daar dan windows op. Dat scheelt enorm veel in de performance.

Een snellere HDD zorgt er trouwens voor dat programma's sneller in het geheugen geladen kunnen worden, en dat windows z'n swap file sneller aan kan spreken. Een uitbreiding van het geheugen en een snellere HDD zal denk ik voor jou de beste keuze zijn om jouw systeem danig te versnellen. Dan kun je over een jaar of anderhalf je videokaart vervangen voor een op dat moment nieuw model (geforce 8-generatie ofzo).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Tw34jer schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:42:
Tja, je zegt zelf dat je huidige kaart nog goed mee kan. Wacht dan met kopen van een nieuwe kaart tot deze niet meer voldoet. Wellicht is dan een andere kaart logischer dan de 7800GT.

Dan mijn verder mening:
Geheugen is een beetje krap, upgrade naar 2 gig is zekers een goed idee. Zeker gezien de rest van je systeem.
Processor. Tja, ik weet niets van de huidige processors va Intel, maar wellicht is het mogelijk je huidige processor te vervangen door een dual core-processor. Dat gaat wel helpen met de vele dingen die je tegelijk doet.

Overstap naar AMD 3800 x2 is natuurlijk wel een verbetering, maar dan alleen als je je huidige pc tegen een goede prijs kunt verkopen. Je moet dan namelijk een nieuw moederbord, processor en geheugen hebben. Aangezien je spullen nog vrij nieuw zijn is dat best zonde.
Ik zou het dus niet doen, bahalve dus als je de huidige voor een goede prijs kunt verkopen.

Een ander ding, waar ik zelf niet veel van weet: Heb je voor het draaien van een game server een goede pc nodig? Ik dacht namelijk wel eens gehoord te hebben dat dit niet zo is.
In dat geval kan je wellicht beter een goedkope 2ehands daarvoor gebruiken. Ook progs als shareaza kan je daarheen verplaatsen. Ik heb dat laatste zelf ook gedaan en ik vind dat dus veel prettiger. Ik heb geen last meer van dat downloadprogs draaien als ik aan het gamen ben. Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Dank voor de reacties,

Ik denk idd dat het een andere harde schijf wordt. Ook misschien nog 1GB geheugen erbij. Zou geheugen met 667Mhz bandbreedte veel sneller zijn dan de nu gebruikte 533Mhz? Zal nog gaan kijken wat voor een harde schijf het wordt. Jammer is dat in de door Nytroglycerine gelinkte post niet een schijf als een Maxtor DM 10/MaxlineIII die ook 16MB cache aan boord heeft word meegenomen. Aangezien deze een 250GB variant voor 103 euro heeft en 400GB heb ik niet nodig.

Voor een gameserver heb je geen goede pc nodig. Alleen door het draaien van veel programma's naast die server gaat het ten koste van de stabiliteit. Dan zou een 2ehands idd daarvoor geschikt zijn. Om te downloaden zou dat idd ook kunnen (het liefst dan met DVD-brander :) )
Quacka schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:56:
[...]

Tja, je zegt zelf dat je huidige kaart nog goed mee kan. Wacht dan met kopen van een nieuwe kaart tot deze niet meer voldoet. Wellicht is dan een andere kaart logischer dan de 7800GT.

Dan mijn verder mening:
Geheugen is een beetje krap, upgrade naar 2 gig is zekers een goed idee. Zeker gezien de rest van je systeem.
Processor. Tja, ik weet niets van de huidige processors va Intel, maar wellicht is het mogelijk je huidige processor te vervangen door een dual core-processor. Dat gaat wel helpen met de vele dingen die je tegelijk doet.

Overstap naar AMD 3800 x2 is natuurlijk wel een verbetering, maar dan alleen als je je huidige pc tegen een goede prijs kunt verkopen. Je moet dan namelijk een nieuw moederbord, processor en geheugen hebben. Aangezien je spullen nog vrij nieuw zijn is dat best zonde.
Ik zou het dus niet doen, bahalve dus als je de huidige voor een goede prijs kunt verkopen.

Een ander ding, waar ik zelf niet veel van weet: Heb je voor het draaien van een game server een goede pc nodig? Ik dacht namelijk wel eens gehoord te hebben dat dit niet zo is.
In dat geval kan je wellicht beter een goedkope 2ehands daarvoor gebruiken. Ook progs als shareaza kan je daarheen verplaatsen. Ik heb dat laatste zelf ook gedaan en ik vind dat dus veel prettiger. Ik heb geen last meer van dat downloadprogs draaien als ik aan het gamen ben. Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Merk je nog de verandering van videokaart van 9800 pro naar 6800GT of een "gewone" 6800
Verder heb ik een AMD2500@3200. Is mn cpu dan niet de bottleneck voor die kaart?

Het gaat mij voornamelijk om games als FEAR en CoD2

Ik wil dus voornamelijk mijn videokaart upgraden voor ongeveer €200.
Andere suggesties zijn ook welkom.
Wat is bijv sneller een 6600GT of een gewone 6800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Een 6600GT is al veel sneller dan een 9800Pro. Een 6800 is ietsjes sneller dus als de prijs hetzelfde is die nemen anders de 6600GT. De 6800GT's zijn veel sneller maar voor AGP zijn ze op het moment erg duur. Ik zou met jouw processor ook niet zo'n dure kaart nemen. Een 6600GT is goed genoeg voor 120 euro en daarmee kun je nog 1 jaar alles op medium settings spelen.

Als je 512MB geheugen heb maak hier dan 1024 van.
Qosmic schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:07:
Merk je nog de verandering van videokaart van 9800 pro naar 6800GT of een "gewone" 6800
Verder heb ik een AMD2500@3200. Is mn cpu dan niet de bottleneck voor die kaart?

Het gaat mij voornamelijk om games als FEAR en CoD2

Ik wil dus voornamelijk mijn videokaart upgraden voor ongeveer €200.
Andere suggesties zijn ook welkom.
Wat is bijv sneller een 6600GT of een gewone 6800?

[ Voor 7% gewijzigd door Barre_Code op 05-12-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Tw34jer schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:44:
Een 6600GT is al veel sneller dan een 9800Pro. Een 6800 is ietsjes sneller dus als de prijs hetzelfde is die nemen anders de 6600GT. De 6800GT's zijn veel sneller maar voor AGP zijn ze op het moment erg duur. Ik zou met jouw processor ook niet zo'n dure kaart nemen. Een 6600GT is goed genoeg voor 120 euro en daarmee kun je nog 1 jaar alles op medium settings spelen.

Als je 512MB geheugen heb maak hier dan 1024 van.

[...]
zoveel beter is de 6600GT echt niet altijd.
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-05.html

Bij een spel als doom3 zie je dan weer wel grote verschillen
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-07.html

Dus inderdaad is de 6600GT in het algemeen sneller dan de 9800pro, maar regelmatig kan de 9800pro redelijk in de buurt blijven.

Dus wat ik wil zeggen: Tuurlijk is de 6600GT beter, maar verwacht geen wonderen van deze kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 05-12-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
In die 1e test in HL2 demo Max quality No AA/AF. 1024X768 gaat de 9800Pro de 6800 ultra zelfs voorbij... Als je dan naar 3Dmark 5012@6800ultra en 2274@9800Pro kijkt moet je jezelf inderdaad afvragen hoe representatief de testen zijn.
Quacka schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:55:
[...]

zoveel beter is de 6600GT echt niet altijd.
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-05.html

Bij een spel als doom3 zie je dan weer wel grote verschillen
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-07.html

Dus inderdaad is de 6600GT in het algemeen sneller dan de 9800pro, maar regelmatig kan de 9800pro redelijk in de buurt blijven.

Dus wat ik wil zeggen: Tuurlijk is de 6600GT beter, maar verwacht geen wonderen van deze kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre_Code op 05-12-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Quacka, Outerspace, bedankt voor de info :). Ik denk dat ik effectief voor een 3200+ ga gaan met een 7800 GT. Ik ga nog es effe kijken :). Ik heb wat goeie dingen gelezen over de OCZ Powerstream voedingen (3.3V lijn die je kan regelen enzo?). Is dat de moeite waard in vergelijking met een Tagan 480W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Tw34jer & Quacka bedankt voor de info.
Sja... hoe representatief zijn die tests dan idd?
Volgens de pricewatch:
6600 GT is 158,90
6800 is 149,90 (dit is trouwens de 6800 TD)
6800 GT is 265,90

Welke zouden jullie dan nemen ipv de 9800Pro

En wat is in hemelsnaam het verschil tussen een 6800 LE/TD/XT/GE/GT/Ultra.
Ik zie echt zoveel verschillende kaarten dat ik er gewoon niet meer uitkom welke ik nou moet nemen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Borromini schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:12:
Quacka, Outerspace, bedankt voor de info :). Ik denk dat ik effectief voor een 3200+ ga gaan met een 7800 GT. Ik ga nog es effe kijken :). Ik heb wat goeie dingen gelezen over de OCZ Powerstream voedingen (3.3V lijn die je kan regelen enzo?). Is dat de moeite waard in vergelijking met een Tagan 480W?
Tagan 480watt moet het ook kunnen trekken. Pas bij extreem overclocken zal de OCZ beter doen
Qosmic schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:46:
Tw34jer & Quacka bedankt voor de info.
Sja... hoe representatief zijn die tests dan idd?
Volgens de pricewatch:
6600 GT is 158,90
6800 is 149,90 (dit is trouwens de 6800 TD)
6800 GT is 265,90

Welke zouden jullie dan nemen ipv de 9800Pro

En wat is in hemelsnaam het verschil tussen een 6800 LE/TD/XT/GE/GT/Ultra.
Ik zie echt zoveel verschillende kaarten dat ik er gewoon niet meer uitkom welke ik nou moet nemen! :?
die 6800 van 150 euro (ff afronden he) is trager dan de 6600gt. De 6800gt is natuurlijk de snelste, maar ook de duurste. De 6600gt best prijs/prestatie verhouding van die 3

[ Voor 27% gewijzigd door PASware op 06-12-2005 00:27 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
van welke 3? Ik zie toch echt 6 verschillende versie van de 6800.
Kan iemand wellicht ff een lijstje opsommen wat de snelste is van deze 6?
En bedoel je de 6600GT of 6800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Qosmic schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:54:
hij bedoelt de 6800ultra. Daar is volgens mij ook moeilijk aan te komen.
6800gt is volgens mij de beste keuze. Die zit net een stap onder de ultra.

Hoe het met de andere versies zit weet ik niet precies. Ze zijn wel minder dan de GT-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Wat ook erg interessant zal zijn om te lezen is dit:
Daarnaast is de 6800LE zeer goed over te klokken. Dus wie het aandurft om zijn kaart boven specificaties te draaien doet geen miskoop aan de 6800LE. Wie het graag safe speelt wijs ik graag in de richting van de 6600GT. Voor een iets hogere prijs een iets betere prestatie dan de standaard 6800LE. Maar een unlockte en overgeklokte 6800LE gaat de 6600GT voorbij en kan bijna het niveau van de 6800 Ultra halen. Maar dat hangt natuurlijk van je geluk af!
Dus als je een systeem hebt met een AGP slot is een 6800LE niet een verkeerde keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Pentium 4 socket 478
Asus P4P800
4x 512 MB Kingston PC3200
3x 120 GB WD, waarvan 1 SATA
1x 200 GB WD SATA
ATi Radeon 9800 Pro
NEC 3520 (dvd-writer)
Philips (cd-writer)
Voeding 350W
Samsung 730BF 17" TFT

Games (Battlefield 2)
Films

Ik zou graag Battlefield 2 op high willen draaien.
En voor de toekomst PCI-E op het moederbord en als aanvulling daarop een videokaart met PCI-E

Asus P4GPL-X moederbord
Asus 7800GT videokaart
1x 300 GB WD hardeschijf als vervangen van de 2 ATA schijven

Maakt niet zoveel uit, heb een dertiende maand te besteden.

Kunnen jullie me een beetje advies geven over de bovengenoemde onderdelen en anders een aanvulling geven wat ik het beste lan doen.
Wil graag weten over het moederbord keuze een voorruitgang is of er een ander goed bord op de markt is naar mijn wensen.

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bij deze een aangepaste quote van mijzelf :)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

AMD Athlon XP 2200+ @ 1833 Mhz
2x 256 MB RAM, Dane-Elec (2700)
Geforce ASUS TI 4200 64 MB RAM AGP 8x
ASUS A7N8X Deluxe
Creative Audigy 2
Western Digital 40 GB
Standaard kast 450 Watt

Geef aan wat je zoal met je PC doet
- Games
- Office
- Internetten
Het standaard gebeuren een beetje.

Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem
Het grootste deel is gewoonweg verouderd. Processor is denk ik aan vervanging toe, daarnaast is het geheugen te klein/te weinig. De videokaart loopt ookal weer een paar jaartjes mee evenals het moederbord. De harde schijf is wat aan de kleine kant.
Conclusie het hele systeem loopt wat achter, vooral met gamen merk ik dat het allemaal wat minder loopt dan de bedoeling is.

2x 1GB PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) of
2x Hitachi Deskstar 7K80, 80GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
MSI GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) NX7800GT-VT2D256E

Deel gejat uit de BB.

Mijn max wat ik hieraan wil uitgeven is €1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik zou ook inderdaad de BB gedeeltelijk overnemen :)
• Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice - € 192,-
• Moederbord: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) - €91,-
• Koeler: Zalman CNPS7700-AlCu - € 27,71
• Geheugen: 2x 1024MB PC3200 DDR (TwinMos) - € 195,50
• Videokaart: Club3D Geforce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) CGNX-G786VDD - € 318,11
• Kast + Voeding Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) - € 106,75
• Harde Schijven: Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) - €207,76

Totaalprijs: 1137,47
Je zou dus nog wat leuke dingen erbij kunnen doen zoals een toetsenbord en dat soort frutsels :P

Maar je kan ook een 7800GTX kopen: Bijvoorbeeld deze Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/2DHTV en dan kom je uit op zo'n €1294,16.

Doe je niet die videokaart erbij, dan kan je dus nog meer uitgeven:
Ga dan voor een AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB) - € 349,95
Dan kom je uit op een totaalbedrag uit van €1295,42

The choice is yours, je hebt genoeg opties van mij gekregen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Merci, ik denk dat ik dan voor de GTX ga. Lijkt mij een betere investering dan een iets snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Qosmic schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:54:
Van de 6800 serie zijn er 6 op de markt op volgorde van prestatie's. M.u.v. de modellen van Asus (kijk daarvoor op het 6800GT topic) en de door bedrijven aangepaste modellen zoals Medion:

- 6800:

- PCI-e/Agp 128MB/256MB. 12 pipelines.

- Is de langzaamste van allemaal, de instap 6800.

- Het enige verschil tussen de 6800- en 6600-serie is naast de halvering van het aantal pipelines, een vermindering van de geheugenbandbreedte van 256-bit naar 128-bit.

- Deze kaart is zelfs iets langzamer dan een 6600GT.

- 6800 LE:
- Agp 128/256MB (Asus heeft nu ook een PCI-E 256MB). 12 pipelines.

- Deze is standaard net zo snel als de 6800. Deze is redelijk een 6800GT te evenaren door te overclocken met Riva Tuner.

- 6800XT:
- Agp 128MB. 8 pipelines.

- De 6800XT is niet meer dan een gewone 6800 AGP kaart met acht pipelines

- Deze wordt alleen voor oem-producten gemaakt.

- Verder lijkt me deze even snel als de 6800 128MB maar dat zou uit een nog niet bestaande(?) test moeten blijken.

- 6800GS:

-PCI-E 256MB. 16 Pipelines.

- De 6800GS komt uit de TSMC fabriek en wordt op 110nm wordt gebakken, terwijl de 6800GT uit de IBM fabriek komt en op 130nm wordt gebakken.

- Prestaties vrijwel geleik aan 6800GT eigenlijk zou je hem de "nieuwe" 6800GT kunnen noemen.

- 6800GT

- PCI-E 256MB. 16 Pipelines.

- Prestaties vrijwel geleik aan 6800GS. Dit model is alleen het "oudere" type en wordt niet meer gemaakt.

- 6800Ultra

- PCI-E 256MB. 16 Pipelines.

- Iets sneller dan de 6800GT maar is zijn enorme meerprijs zeker niet waard. Dit model wordt ook niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:21:
Intel Pentium 4 socket 478
Asus P4P800
4x 512 MB Kingston PC3200
3x 120 GB WD, waarvan 1 SATA
1x 200 GB WD SATA
ATi Radeon 9800 Pro
NEC 3520 (dvd-writer)
Philips (cd-writer)
Voeding 350W
Samsung 730BF 17" TFT

Games (Battlefield 2)
Films

Ik zou graag Battlefield 2 op high willen draaien.
En voor de toekomst PCI-E op het moederbord en als aanvulling daarop een videokaart met PCI-E

Asus P4GPL-X moederbord
Asus 7800GT videokaart
1x 300 GB WD hardeschijf als vervangen van de 2 ATA schijven

Maakt niet zoveel uit, heb een dertiende maand te besteden.

Kunnen jullie me een beetje advies geven over de bovengenoemde onderdelen en anders een aanvulling geven wat ik het beste lan doen.
Wil graag weten over het moederbord keuze een voorruitgang is of er een ander goed bord op de markt is naar mijn wensen.

Alvast bedankt.
Kan iemand mij een advies geven?
Zou graag willen weten of het moederbord een voorruitgang is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:21:
[...]

een moederbord is een noodzaak in een pc. Een nieuw moederbord kan je systeem versnellen, maar die vooruitgang is maar minimaal. Een nieuw moederbord is een kans om modernere onderdelen te installeren. Daarmee kan je dan dus wel je systeem versnellen. Dus een 7800GT is een flinke vooruitgang tov je 9800pro.

Welke processor heb je nu? Van de p4 socket 478 zijn processors gemaakt tot (uit mn hoofd) 3,2 ghz. Het is een behoorlijk verschil of je die laatste of een van de 1e in je bezit hebt.
Ben je verder tevreden over de processor? Ik was dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:21:
[...]

Ik geef echt een totaal advies wat je zou kunnen aanschaffen:
Outerspace in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:40:
[...]

een moederbord is een noodzaak in een pc. Een nieuw moederbord kan je systeem versnellen, maar die vooruitgang is maar minimaal. Een nieuw moederbord is een kans om modernere onderdelen te installeren. Daarmee kan je dan dus wel je systeem versnellen. Dus een 7800GT is een flinke vooruitgang tov je 9800pro.

Welke processor heb je nu? Van de p4 socket 478 zijn processors gemaakt tot (uit mn hoofd) 3,2 ghz. Het is een behoorlijk verschil of je die laatste of een van de 1e in je bezit hebt.
Ben je verder tevreden over de processor? Ik was dat namelijk niet.
Ik ben er tevreden over, gaat allemaal goed.
Ik heb de CPU sinds maart 2004.

Bedankt voor de antwoorden, ik ga wat bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
1 vraagje nog: welke is dit dan uit de pricewatch voor 149,- nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD

Is deze veel sneller dan mijn huidige 9800Pro?
Dit is namelijk weer een 6800 TD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Qosmic schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:39:
[...]

1 vraagje nog: welke is dit dan uit de pricewatch voor 149,- nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD

Is deze veel sneller dan mijn huidige 9800Pro?
Dit is namelijk weer een 6800 TD
geef de link eens..
Het lijkt me dat het de normale 6800 is, anders staat het er wel duidelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:46:
[...]

Ik ben er tevreden over, gaat allemaal goed.
Ik heb de CPU sinds maart 2004.

Bedankt voor de antwoorden, ik ga wat bestellen
Ik hoop dat je dat nog NIET gedaan hebt.
Vandaag stond op de nieuwspagina dat ATI en Nvidia met AGP-versies komen van hun nieuwere videokaarten. Zo zal er een 7800GS versie komen voor AGP.
Wellicht is deze wel interessant genoeg om geen moederbord te willen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:54:
ik denk dat 1 gig geheugen aan de krappe kant is en in elk geval is een van de strips te traag is (333). Die moet je zeker vervangen.
okey ty voor de info:)
ga ik morge ff 1 gb 400mhz kope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Quacka schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:52:
[...]

geef de link eens..
Het lijkt me dat het de normale 6800 is, anders staat het er wel duidelijk bij.
De link is: pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD
Maar is een TD dan hetzelfde als een normale 6800 of is het een LE of is hij beter of slechter dan deze kaart?

En merk ik veel performance verschil als ik hiernaartoe upgrade vanafeen 9800Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:13:
[...]

Ik hoop dat je dat nog NIET gedaan hebt.
Vandaag stond op de nieuwspagina dat ATI en Nvidia met AGP-versies komen van hun nieuwere videokaarten. Zo zal er een 7800GS versie komen voor AGP.
Wellicht is deze wel interessant genoeg om geen moederbord te willen upgraden.
Nee gelukkig nog niet, zal het in de gaten houden.
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
De 7800 gs komt waarschijnlijk helemaal niet uit niet in agp niet in pci-e

http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=25375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Qosmic schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:59:
[...]

De link is: pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD
Maar is een TD dan hetzelfde als een normale 6800 of is het een LE of is hij beter of slechter dan deze kaart?

En merk ik veel performance verschil als ik hiernaartoe upgrade vanafeen 9800Pro
1. Het is een normale. Ik weet niet precies waar TD voor staat, maar volgens mij heeft het te maken met de TV-out, of dat er 2 monitors op aangesloten kunnen worden. Anders zou ik het niet weten. Het is in elk geval geen typenr van de 6800.

2. Ik denk niet dat je een enorme sprong gaat maken.
De 6600GT is algemeen gezien wat beter dan de 9800pro en de 6600GT is beter dan de 6800.
Je zal echt een 6800 GT/GS/ultra versie moeten vinden. Anders kan je net zo goed een 6600GT nemen.

3. Je kan wellicht wachten op de nieuwe kaarten, zie nieuwsbericht. Ook kan je nog kijken naar de X800/X850-varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hmm,

Ik wil over een jaar een nieuwe pc kopen.
Maar nu nog wel de laaste spelletjes met redelijk detail kunnen spelen.
Die 6800 GT is 265,- Is dit wel een merkbaar verschil tov mn 9800Pro?
En is die 6800GT nog redelijk te overclocken, of zit die al aan zn max?

Mn oude kaart kan ik trouwens verkopen voor 80 euro, dus in feite zou die 6800GT me dan 185 euro kosten. Is het dit waard voor een jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Qosmic schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:40:
Hmm,

Ik wil over een jaar een nieuwe pc kopen.
Maar nu nog wel de laaste spelletjes met redelijk detail kunnen spelen.
Die 6800 GT is 265,- Is dit wel een merkbaar verschil tov mn 9800Pro?
En is die 6800GT nog redelijk te overclocken, of zit die al aan zn max?

Mn oude kaart kan ik trouwens verkopen voor 80 euro, dus in feite zou die 6800GT me dan 185 euro kosten. Is het dit waard voor een jaartje?
Tja, of iets het waard is kan alleen jij bepalen. Vind jij het 185 euro waard als spellen iets mooier eruit zien, of beter speelbaar zijn.
Hoeveel mooier een kaart is is ook lastig. Je moet kijken naar benchmarks.
Open de site www.tomshardware.com en ga naar t graphic-onderdeel.
Daar staan div testen. Bijv deze:
http://graphics.tomshardw...pcie-02.html#3d_mark_2005

Hieruit blijkt dat de 6800 25% beter is dan de 9800pro
De 6800XT 85% beter is.
Dat zegt alleen nog niet alles. In het ene spel heeft de 6800 meer voordeel, dan in het andere. In HL2 kan de 9800pro de prestatie van de 6800 evenaren. In Doom3 wordt het verschil tussen 9800pro en 6800 alleen maar groter.
Het ligt dus een beetje aan de spellen die je speelt hoeveel voordeel je hebt van een nieuwe videokaart.

Anders kan je ook nog een reactie plaatsen in een van de draadjes over de 6800-kaarten.
Hier staan dus zat draadjes over de 6800: Videoplanken & Beeldkanonnen

Overigens heb ik gevonden waar dat TD waarschijnlijk voor staat:
Asus

Asus levert Far Cry en een mooie 300.000-pixels Webcam mee.

Let-op! Asus levert haar Geforce 6800 series in vijf smaken:

V9999TD:
GeForce 6800 Non Ultra met 12 pipelines op 325Mhz en 128MB DDR1 geheugen op 700Mhz. Dit is dus een gewone 6800.

V9999GE:
GeForce 6800 Non Ultra met 12 pipelines op 350Mhz en 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz. Dit is dus géén GT!

V9999GT/TD:
GeForce 6800 GT op 350Mhz met 128MB DDR1 geheugen op 700Mhz.
Deze kaart is waarschijnlijk erg geheugen-gelimiteerd.

V9999GT Deluxe:
GeForce 6800 GT op 350Mhz met 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz.

V9999Ultra Deluxe:
GeForce 6800 Ultra met 256MB GDDR3 geheugen op 1100Mhz. De core loopt waarschijnlijk op 425Mhz.
Dus TD staat eigenlijk voor langzaam DDR1-geheugen.
En de kaart die jij opnoemde was dus duidelijk de gewone 6800.

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 07-12-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
V9999TD:
GeForce 6800 Non Ultra met 12 pipelines op 325Mhz en 128MB DDR1 geheugen op 700Mhz. Dit is dus een gewone 6800.

Dit is degene uit de link die ik hierboven gaf.
Dit is dus een normale 6800, maar die is met een beetje geluk dus nog te unlocken en clocken naar een 6800Gt of iets in die buurt.

Ik speel voornamelijk games als FEAR en CoD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19

Wok

Dakloos...

In verband met aanhoudend gezeik met mijn moederbord (geen SATA-drivers kunnen installeren als er geen PATA-drive is aangekoppeld, onboard geluid dat er zonder opgaaf van reden mee kapt, etc...), wil ik gaan upgraden. Probleem is echter dat ik voor de rest helemaal niets te klagen heb over mijn systeem (nog nooit een vastloper gehad en nog steeds lekker vlot), alleen dat moederbord ligt steeds dwars...

Huidige specs:
- ASUS A7N8X-E DeLuxe
- AMD XP 2800+
- 2x 512 MB PC2700 DDR (TwinMOS)
- Palit GeForce FX5900XT 128MB AGP
- 200GB Maxtor DMP10 SATA
- 120GB Maxtor DMP9 SATA

Gebruiksdoeleinden:
Tja, het standaard verhaal eigenlijk ;) Voornamelijk internet en Office (waarvoor de huidige config ook riant toereikend is). Regelmatig ben ik echter ook actief met PhotoShop (CS) en Illustrator (CS) en ik beun af en toe wat bij met eenvoudige websites te bouwen/onderhouden.

Mijn visie:
Qua snelheid en stabiliteit is er niets mis met mijn huidige systeem. Alleen het moederbord ligt dus dwars. Feitelijk ben ik dus geholpen met een SoA moederbord. Alleen knaagt het hier een beetje. Ik heb geen zin om nu weer geld te moeten steken in een bordje wat over een á anderhalf jaar weer aan de dijk gezet gaat worden (omdat ik voor eind 2006/begin 2007 sowieso een major upgrade in de planning had staan). Ik had nu dus het idee opgevat om de major upgrade dan maar met een jaar te vervroegen.

Zelf had ik het volgende lijstje in gedachten:
- MSI K8N Neo4-FI (Ik heb het gehad met ASUS, want dit is al mijn derde ASUS-bord met problemen; ik ga weer terug naar MSI)
- AMD A64 3200+ Venice boxed (boxec, i.v.m. garantie en minimaal prijsverschil t.o.v. OEM; uiteindelijk komt toch mijn Zalmann erop ;) )
- Kingston KVR400X64C3AK2 / 1GB PC3200 DDR; 2x 512MB Matched pair
- MSI NX6600GT-TD128E; GeForce 6600GT PCIe 16x 128 MB DDR3

Dit lijstje kan ik voor net onder de €500,- aanschaffen bij Azerty (ex. verzend) en dat is eigenlijk ook de max. wat ik eraan uit wil geven :)

Budget:
Net gezegd: €500,-

Overwegingen:
Uit budgettaire overwegingen zou ik nog het een en ander kunnen spelen met de aanschaf van onderdelen. Ik heb namelijk ook nog die twee 512MB-latjes uit mijn huidige config liggen. Dit is echter PC2700 geheugen. In hoeverre zou het de prestaties nadelig beïnvloeden, als ik deze zou gebruiken in plaats van een nieuw setje PC3200 te kopen? (kan ik toch zo'n €80 á €90 mee besparen)

Comments? :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Weinig comments :)
Je hebt zelf goed alles uitgepuzzled en ik heb weinig op/aanmerkingen hierover. Dat geheugen kan je imo wel laten zitten, alleen het is wat langzamer dan PC3200 :) Gelukkig ben je niet een heavy user die snel geheugen nodig heeft. Wat je zou kunnen doen is het eerst uitproberen met je oude geheugen, en als het niet fijn werkt, dan pas nieuw geheugen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
tja, je mist een deel van de snelheidwinst die je kan behalen met je nieuwe processor.
Maar voor de rest kan het best.
In de toekomst kan je er dan 2 setjes van 1 gig in stoppen, als je eenmaal weer genoeg hebt gespaard. Die tussentijd kan je makkelijk overbruggen met je oude geheugen.

Weet je zeker dat je het probleem met je moederbord niet op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem:

mobo: Asrock P4Dual-915GL
proc: P4 3,0 GHZ 1MB cache Prescott s478 (overclocked naar 3233 MHZ)
DIMM1: Samsung M3 68L6423ETM-CCC (draait op pc2900 wegens overclock, 3500 kunnen ze niet hebben)
DIMM3: Corsair VS512MB400 (draait op pc2900 wegens overclock, 3500 kunnen ze niet hebben)
Video: Onboard
Hd1: SATA maxtor 80GB 8MB (windows partitie)
hd2: Ata maxtor 80GB 8MB
hd3: Ata maxtor 160GB 8MB

Coolers: Coolermaster proccooler (goedkoop, zelfde effect als orginele koeler,maar iets stiller) (8cm)
1x zijkant die op mn proc een koel briesje stuurt (8cm)
1x achterkant blaast naar buiten (8cm)

Voeding: M-tec 350Watt
Kast: 3R Systems R202Li Zilver
optical: Asus dvd brander
Raid: onboard SATA en PCI: Silcon Image 0680 ATA/raid controller (er zit maar 1 ata aansluiting op het mobo..)
MOdem (voor faxjes): Compaq fax/data modem

Beeldscherm: Philips 190C (8ms)

Wat kan hier het beste als erste vervangen worden? Zelf dacht ik het geheugen, misschien beter 2x 512MB (of meer) pc3500 erin stoppen. Als ik het geheugen overclock naar pc3500 loopt het +/- 15min goed en daarna valt mn pc uit, ik boek dan met everest een enorme vooruitgang met de geheugentest (qua snelheid).

Temps: Proc idle: 31graden | proc stressed: 51graden | hd's idle: +/- 34graden | hd's stressed: +/- 42 graden. (tems inclusief kamertemp)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Wat voor een videokaart heb je er in zitten :?
Je kan er wel PC3500 in stoppen, maar je moederbord ondersteund maar 400MHz/333MHz: http://www.asrock.com/product/product_P4Dual-915GL.htm

Hmm, misschien je voeding vervangen door een A-merk :?
zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:09:
Systeem:
mobo: Asrock P4Dual-915GL
proc: P4 3,0 GHZ 1MB cache Prescott s478 (overclocked naar 3233 MHZ)
DIMM1: Samsung M3 68L6423ETM-CCC (draait op pc2900 wegens overclock, 3500 kunnen ze niet hebben)
DIMM3: Corsair VS512MB400 (draait op pc2900 wegens overclock, 3500 kunnen ze niet hebben)
Video: Onboard
Waar gebuik je je pc voor?
Waarom wil je upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:44:
[...]

Waar gebuik je je pc voor?
Waarom wil je upgraden?
Pc is een server (apache mysql, ftp) waar een aantal sites op staan (die behoorlijk aan het groeien zijn). Verder draait er een boincclient op en vmware met 1 ander os (om fijn met linux te kunen klooien, staat 50% vande tijd aan.) Daarnaast gewoon kantoor werk wat erop gedaan wordt.

Ik hoef niet perse te upgraden, maar wil graag weten wat er het beste aan vervangen kan worden

@OUterspace:
Video onboard, ik draai geen 3d applicaties om dat nodig te hebben.
Pc3500 ondersteunt hij niet, maar het werkt wel.. Je kunt het board op pc3200 en pc2700 instellen.Als je het geheugen op pc3200 instelt, en mijn multiplier van mn proc op 216, wordt het geheugen op pc3500 gezet, vandaar dat ik pc3500 wil gebruiken. Dit werkt wel (geprobeert met een pc3500 256MB kaartje)

Voeding vertrouw ik verder wel... Draait al een hele tijd stabiel met mooie voltages, maar misschien binnenkort vervangen (FSP voeding?)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
systeem
P4 Northwood 2,8 @ 3,2
1 GB geheugen pc 3200 8-4-4-nogiets.
Asus P4P800
ATI 9800 Pro
Audigy 2 soundcard
620 watt voeding
2x 120 GB Sata
1x 80 GB IDE
Volle case
CPU en NB gekoeld met een asetek set.

Wat die ik ermee?

- Gamen.
- Leechen.
- Office, Photoshop, Dreamweaver, Internetten, Muziek luisteren
- Overklokken.
- In de nabije toekomst: Media Center --> @ beamer

Wat is er mis?
- Te weinig schijfruimte. Ik wil geen schijven vervangen, er moet dus een schijf bij.
- Overklokken wil niet meer. Dit komt door de instabiele spanningen van het moederbord.
Dus een nieuw bordje lijkt me op zijn plaats :)
- Geen TV tuners voor media center.

Wat heb ik zelf bedacht?
- Een MSI Neo FISR S478 Mobo met 4 sata aansluitingen.
- Een Maxtor HDD van 200 Gig. SATA door het nieuwe mobo moet dit lukken.
- 2x de 150MCE tv-tuner van hauppage (zal wel fout geschreven staan)

Buget
350 euro. onder voorbehoud door de feestmaand :)
anders zou de hdd altijd later kunnen.

Criteria
- Het Asetek setje moet blijven passen, dit lijkt mij tot dusver geen probleem.
- Voldoende PCI aansluitingen.

Comentaar? Graag :)

EDIT: wat zou ik evt. op kunnen schieten met nieuw geheugen? ik weet dat ik dan hoger kan overklokken zonder divider. Ik vraag mijzelf alleen af of dit zinvol is. Er komt volgend jaar een nieuw systeem waar 2000 euro in mag.

[ Voor 18% gewijzigd door Extera op 08-12-2005 12:21 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Als je voor een Maxtor harde schijf gaat is het wel slim om voor een Maxline versie te gaan :)
En je hebt het over instabiele spanningen; dat kan ook liggen aan je voeding ;) Een 620Watt Noname of een 480Watt Tagan voeding scheelt enorm ;) Echt ga altijd voor een A-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik zit helaas niet thuis en ben het merk vergeten.
het is geen bekend merk iig.

ik heb een CM realpower 450 getest op mijn systeem en hierbij dezelfde instabiele spanningen.
ook is dit probleem bekend bij de P4P800

misschien eerst het andere bordje. en, mocht het nodig zijn, een andere voeding.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb
Een medion mobo - MS-6701 socket 478
PIV 2.6 FSB 400
Leadtek 6800NU @ GT-core
1 gig ram (1tje pc3200 en 1tje pc2700)
DVD, DVD-RW, 535Watt voeding enermax

Ik wil
Dat mijn pc iets vlotter gaat bij 3D-moddeling, I-Deas,... CAD programma's
Mag ook beetje overclockbaar zijn

Mijn budget
400euro (misschien iets hoger)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Als je veelal met CAD programma's gaat werken, moet je er echt meer geheugen instoppen :)
Liefst 2 x 1 GB PC3200, bijvoorbeeld een 1GB PC3200 DDR CL3 (GeIL, GE1GB3200BSC) latje.

Daarnaast zou je ook een andere harde schijf in kunnen laten bouwen (10.000RPM schijf). Maar dat ligt compleet aan jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Outerspace:
Kan een snellere pentium cpu ook niet veel helpen met Cad etc.
Want ik leid van de post af dat het een 533 fsb cpu is. Mss een nieuw mobo'tje+cpu en eventueel nog geheugen erbij. Mij lijkt dat dat ook veel helpt. Maar de keus is uiteraard aan de koper.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic