"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook al aan 2 gig ram gedacht.
Verder misschien:
Asrock 939Dual-SATA2 S939 en een AMD 64 3700+

Zal deze upgrade veel verschil uitmaken met mijn huidige pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:10:
@Outerspace:
Kan een snellere pentium cpu ook niet veel helpen met Cad etc.
Want ik leid van de post af dat het een 533 fsb cpu is. Mss een nieuw mobo'tje+cpu en eventueel nog geheugen erbij. Mij lijkt dat dat ook veel helpt. Maar de keus is uiteraard aan de koper.
Op zich wel, de CPU moet behoorlijk veel werken.
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:11:
Ik had ook al aan 2 gig ram gedacht.
Verder misschien:
Asrock 939Dual-SATA2 S939 en een AMD 64 3700+

Zal deze upgrade veel verschil uitmaken met mijn huidige pc?
Waarom wil je een Dual bordje gaan aanschaffen :? Als ik goed gezocht had, heb jij een PCI-e videokaart. Dus waarom dan een AGP/PCI-e mobo, terwijl je net zo goed een PCI-e moederbord kan aanschaffen :?

Neem dan deze moederbord: Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) in samenwerking met deze processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB).
Dan zit je netjes rond de €400,- :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Leadtek 6800NU @ GT-core das een agp kaartje. En omdat deze nu nog voldoet zou ik die liefst behouden. Om toch nog te kunnen upgraden of indien mijn kaartje de geest heeft zou ik graag zowel agp als pci-e hebben. Dus daarom die asrock dual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
@ Outerspace, het lijkt me dat hij voor dat bordje heeft gekozen zodat hij zn oude videokaart kan overnemen, maar wel een s939 amd systeem wilt, en laat hij nu eens nog een agp-videokaart hebben :+
Dus in dit geval lijkt me dat een goede keuze ja (asrock bordje)
Edit: Spuit 11 :+

[ Voor 7% gewijzigd door thumblex. op 12-12-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoi,
Ik heb een antec kast met daarin:
een asus K8N-E deluxe mobo
AMD athlon 64 3000+ (2000Mhz)
2 x 80 Gig raid 0 opstelling
512 Ram
Sapphire radeon 9600 pro atlantis 256 mb

Het ram geheugen en de beeldkaart zou ik willen upgraden maar waarin?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

soulraver schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:44:
Hoi,
Ik heb een antec kast met daarin:
een asus K8N-E deluxe mobo
AMD athlon 64 3000+ (2000Mhz)
2 x 80 Gig raid 0 opstelling
512 Ram
Sapphire radeon 9600 pro atlantis 256 mb

Het ram geheugen en de beeldkaart zou ik willen upgraden maar waarin?
alvast bedankt
Wat voor een budget heb je :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ongeveer 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
1*512 erbij nog geen 50 euro
en een 6600 GT videokaart iets van 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wat zou ik hieraan kunnen upgraden:

AMD 64 3000 (1800 Mhz)
MSI K8N NEO2 Platinum s939
1 Gb DDR Geheugen
XFX 6800 LE videokaart

Ik zat zelf te denken aan een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 07:16:
Hoi,

Wat zou ik hieraan kunnen upgraden:

AMD 64 3000 (1800 Mhz)
MSI K8N NEO2 Platinum s939
1 Gb DDR Geheugen
XFX 6800 LE videokaart

Ik zat zelf te denken aan een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart.
Wat denken jullie?
ja hoor, je kan best je moederbord en videokaart upgraden.
Je processor kan je ook upgraden.

Je kan een 4800X2 nemen, met 4 gig geheugen, 2x een 7800GTX 512MB, 1TB aan harde schijven....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

wat Quacka wil zeggen is, wat is je budget RLpolo ;)
* Outerspace vind het een beetje raar dat mensen hun budget vaak vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hey mensen ik heb een dat Asrock dual mobotje besteld + een AMD 64 3700+
(ik vondt de reviews van dat Asrock bordje goed genoeg, maar ik kan het nu nog afblazen dus..)

Is dit een verstandige upgrade???

Specs (als je me sig niet kan lezen)

A socket mobo
2200+
1gig ram
v9999GE AGP
480watt Tagan 2force
zalman koelertjes en fan controller
1x 120 gig en 1x 250gig
Aopen kastje H500 of iets dergelijks.

Ik heb nu 1x 512MB en 2x256MB (kingston)
Die 512 is zoizo 400Mhz.. en die 256MB reepjes heb ik echt geen idee of het nou 333Mhz is of 400Mhz aangezien ze automatisch terug geclocked worden naar 333Mhz omdat me Mobo dat maar aankan.

Ik ben dus van plan om er 512MB kingston er bij te kopen zodat ik dual channel kan draaien.. Maar het zou leuk zijn als ik ook nog eens 2x256 in dual channel erbij heb draaien ;) weten jullie hoe ik dit kan zien? En upgrade ik mijn systeem zo goed? :P

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 13:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:14:
(ik vondt de reviews van dat Asrock bordje goed genoeg, maar ik kan het nu nog afblazen dus..)

A socket mobo
2200+
1gig ram
v9999GE AGP
480watt Tagan 2force
1x 120 gig en 1x 250gig

Die 512 is zoizo 400Mhz.. en die 256MB reepjes heb ik echt geen idee of het nou 333Mhz is of 400Mhz aangezien ze automatisch terug geclocked worden naar 333Mhz omdat me Mobo dat maar aankan.

Ik ben dus van plan om er 512MB kingston er bij te kopen zodat ik dual channel kan draaien.. Maar het zou leuk zijn als ik ook nog eens 2x256 in dual channel erbij heb draaien ;) weten jullie hoe ik dit kan zien? En upgrade ik mijn systeem zo goed? :P
Tja, kijk of er iets op het geheugen staat. Merk, typenummer etc. En dan googlen.
Wat zegt het programma Everest erover? (das een gratis programma: erg handig!)

De asrock schijnt best aardig te draaien en er is geen andere optie als je een agp en pci-e x16 poort op een moederbord wilt.
De processor staat qua prijs niet goed bekend. Hij is een stukkie duurder dan de 3500 en je krijgt nauwelijks een snellere pc. Dan kan je het geld beter op zak houden, voor je toekomstige videokaart upgrade (die je vast nog eens wilt gaan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Quacka schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:51:
[...]

Tja, kijk of er iets op het geheugen staat. Merk, typenummer etc. En dan googlen.
Wat zegt het programma Everest erover? (das een gratis programma: erg handig!)

De asrock schijnt best aardig te draaien en er is geen andere optie als je een agp en pci-e x16 poort op een moederbord wilt.
De processor staat qua prijs niet goed bekend. Hij is een stukkie duurder dan de 3500 en je krijgt nauwelijks een snellere pc. Dan kan je het geld beter op zak houden, voor je toekomstige videokaart upgrade (die je vast nog eens wilt gaan doen)
Ik zal straks even kijken met dat everest.. Ik denk alleen dat die gaat zien op welke clocksnelheid die nu loopt :?
En ik zat idd ook te twijfelen tussen die 3500+ en 3700+.. Maar het prijsverschil vondt ik niet zo heel groot.. En hij heeft 1MB cash inplaats van 512.. Dat is toch beter als je meerdere programma's tegelijk draait etc? of het ik het verkeerd? Ik zat eerst te twijfelen om de X2 3800+ te nemen, maar dat vondt ik nog niet echt nodig. Dat neem ik pas als alle spellen er gebruik van gaan maken.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:08:
[...]

Ik zal straks even kijken met dat everest.. Ik denk alleen dat die gaat zien op welke clocksnelheid die nu loopt :?
En ik zat idd ook te twijfelen tussen die 3500+ en 3700+.. Maar het prijsverschil vondt ik niet zo heel groot.. En hij heeft 1MB cash inplaats van 512.. Dat is toch beter als je meerdere programma's tegelijk draait etc? of het ik het verkeerd? Ik zat eerst te twijfelen om de X2 3800+ te nemen, maar dat vondt ik nog niet echt nodig. Dat neem ik pas als alle spellen er gebruik van gaan maken.
Dat doen ze al, als je een nvidia-videokaart gebruikt (dat kan ik zo niet zien aan jouw videokaart).
En als je volgend jaar een videokaart koopt, dan weet je zeker dat deze gebruik gaat maken van de X2-processor.
Ik vond het een goede investering, zeker omdat ik meerdere programma's tegelijk gebruik.
Dat doe jij ook... (dan is de keuze toch simpel, lijkt me..)
Maar goed, de processor is een stukkie duurder.

Ik zou echt de keuze maken tussen de 3500 (stuk goedkoper), of de 3800 x2 (veel beter en toekomstgerichter)

Ik denk trouwens ook dat everest je niet verder helpt, maar ff proberen kan geen kwaad. Het progje kan meer dan je denkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 14-12-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:14:

A socket mobo
2200+
1gig ram
v9999GE AGP
480watt Tagan 2force
1x 120 gig en 1x 250gig

Ik zie dat je je huidige processor ook overgeclocked hebt, dus dan denk ik dat je nu beter een 3000+ (als die nog te vinden zijn) of een 3200+ neemt. Het scheelt wel weer 200 mhz op standaard snelheid, maar dit soort verschillen merk je niet denk ik.Tenzij je grote bestanden gaat encoden ofzo dan doe je er ipv 10uur 9:30 over ofzo iets(ik noem maar wat) Ga je dit soort processoren overklokken dan komen de 3000+, 3200+ en 3500+ ongeveer evenver. kijk maar op het amd athlon 64 overklok forum hier op GoT, skip de uitschieters.

Je bespaart nu veel geld en koopt over een jaartje zo'n dual core processor die tegen die tijd weer een stuk goedkoper zullen zijn. Dan heb je 2X de lol om iets te kopen, en te installeren.(zo zie ik het tenminste) en je bent misschien net zo veel geld kwijt terwijl je netzoveel met je pc kan doen(tenzij je nu al veel zware programma's tegelijkertijd laat draaien dan is een dual core nu al best handig)

[ Voor 3% gewijzigd door silencedead op 14-12-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De 3500+ en 3700+ scheeld maar 20 euro.. En voor die prijs vindt ik de performens het wel waard :) Aangezien die 1mb cash denk ik wel helpt..
Ik vindt 100€ erbij voor een X2 nog iets te veel.. Aangezien er nog maar 1 spel uit is die er daadwerkelijk gebruikt van maakt (bij dat spel is die zelfs sneller dan een FX)
Dus ik hou dit gewoon een jaartje en dan vervolgens een X2 en een 7800GT/GS ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:05:
De 3500+ en 3700+ scheeld maar 20 euro.. En voor die prijs vindt ik de performens het wel waard :) Aangezien die 1mb cash denk ik wel helpt..
Ik vindt 100€ erbij voor een X2 nog iets te veel.. Aangezien er nog maar 1 spel uit is die er daadwerkelijk gebruikt van maakt (bij dat spel is die zelfs sneller dan een FX)
Dus ik hou dit gewoon een jaartje en dan vervolgens een X2 en een 7800GT/GS ;)
goed plan 20 euro is niet veel, want als je die 3700+ overklokt naar 2600mhz dan heb je een net zo snelle processor als een fx-55 die vele malen meer kost

Verwijderd

Het is al met al een vrij grote post geworden, heb namelijk zelf wel aardig wat research gedaan en heb dat er voor de duidelijkheid allemaal neergezet... Maar bij sommige dingen kom ik er gewoon echt niet uit, dus zou super zijn als jullie me daarbij kunnen adviseren. :)

Huidige specs:
* AMD Atlhon XP 1600+
* ASUS A7A266 Socket A
* 512 mb ddr pc2100 noname
* 40GB maxtor HDD (7200 rpm)
* 160GB maxtor HDD (7200 rpm)
* Ati Radeon 9600 Pro 128MB
* CD/DVD-writer (type weet ik niet, snelheid ook niet, wel vrij nieuw, tevreden over)
* Standaard miditower ATX-behuizing met 350W voeding
* Sound blaster live 1024 + externe versterker en surround boxen
* Dell breedbeeld 20" TFT

Wat doe ik ermee en welke problemen kom ik tegen?
De comp gebruik ik voornamelijk voor mijn werk, webdesign. Hiervoor draai ik bijzonder veel zware programma's tegelijk. Daarnaast draai ik daarnaast dan ook vaak gewone programma's als word, outlook, muziekprogramma, msn etc. Mijn webdesigntools wil ik graag open laten staan naast de gewone programma's omdat het prettig is snel verder te kunnen werken. Hoe dan ook, ik merk dat ik gewoon veel te weinig computerkracht heb om dit alles goed te laten werken en het is dan ook één grote trage zooi...

Spellen speel ik bijna nooit... Zo af en toe heb ik eens een fase dat ik veel behoefte heb aan spelletjes, maar over het algemeen gaat dat (nog) altijd prima met mijn huidige kaart. Mijn eisen zijn hierbij dus niet echt hoog.

Verder bel ik met mijn pc-tje, en gebruik ik hem als tv. Maar dat alles draait ook prima op mijn huidige configuratie.

Verdere problemen (of gewoon aandachtspuntjes) die ik ben tegengekomen bij mijn huidige comp:

* mijn 2 hd's functioneren niet fatsoenlijk met mijn moederbord
* comp maakt herrie als een gek, vooral de standaard cpu cooler
* het zooitje wordt vrij warm in het kastje
* de computer kan af en toe geen goede start maken, ik vermoed door het gebrek aan voldoende voeding... aangezien dit slechts af en toe is en met een reset simpel verholpen is vind ik dit nooit een probleem

Waar zat ik zelf aan te denken?
CPU. Duidelijk aan vervanging toe. Een amd64 3800+ heb ik 2dehands gekocht (met garrantie) voor de volgens mij prima prijs van 150 euro.

Moederbord Ben er nog echt niet over uit... Zelf denk ik aan de MSI K8N Neo2 Platinum met nforce3 chipset. Dual channel, socket 939, beter geluid dan dat ik nu heb, goede recenties EN agp voor mijn huidige grafische kaart. Ik zou ook kunnen gaan voor een nforce4 en dan een goedkoop pci-e kaartje erbij kunnen kopen, maar volgens mij zijn de verschillen tussen nforce3 en nforce4 minimaal (los van agp/pci-e)... En het scheelt toch al snel minimaal zo'n 100 euro... Wat denken jullie?

Geheugen: Heel veel twijfel... Ik neig zelf om naar de 2 gig te gaan omdat ik zie dat mijn comp zelf bij standaardgebruik al mijn 512mb geheugen volgooid... Voor nu zou 1 gig wel voldoende kunnen zijn, maar dan heb ik volgend jaar weer hetzelfde probleem. De reden dat 1.5gig geen optie is is omdat ik mijn mobo in dual channel wil laten draaien, wat betekent dat ik 2 vrijwel identieke geheugenmodules nodig heb (dus 2x 512 of 2x 1gig). Mijn huidige geheugen is alweer redelijk oud dus denk ik niet echt in te zetten in een dual-channel configuratie.

Ik ben trouwens volledig de weg kwijt welk geheugen ik dan nodig heb. In de tweakers FAQ heb ik wel gelezen dat ik voor amd alleen ddr en geen ddr2 geheugen kan gebruiken, dus dat staat geloof ik vast. Verder begreep ik dat het pc3200 moest zijn (voor amd 64), en dat een hogere pcxxxx notering enkel betekenis had voor overclocking (wat ik niet van plan ben). Alleen nu zijn er op de pcxxxx notering na nog heel veel verschillen in prijs (ook bij zelfde merk), en ik kom er dus niet uit wat alle verschillen zijn en vooral hoe groot de verschillen in snelheid... Ik bedoel, een 1 gig plankje kan zo 300% schelen in prijs, van hetzelfde merk nog wel. En ook kan een pc5500 zomaar goedkoper zijn dan een pc3200. Dus, wat moet ik hiermee?

Koeler: Zalman 700 Alcu, 33 eurotjes bij MyCom (zit hier op de hoek).. schijnt stil te zijn, en koelt wat ik begrepen heb prima als je niet overclocked.

Voeding: Het zou perfect zijn als het zooitje kon draaien op mijn huidige 350 watt voeding, maar ik heb zo mijn twijfels (2 hd's bijvoorbeeld). Wat denken jullie? Ik heb er volgens mij nu al heel af en toe problemen mee en denk niet dat het er echt veel beter op wordt...

Budget
Zo prijsefficient mogelijk. Dus niet het goedkoopste spul, maar ook zeker niet het duurste. :)

Processor krijg ik binnenkort, dus dat is geregeld. Verder denk ik koeler voor 30-50 euro. Moederbord en geheugen is wat lastiger omdat ik niet precies weet wat verstandig is om te nemen (zoals ik boven al schreef).

Moederbord zit mijn max op rond de 100. Heb het bord wat ik zelf in gedachte had voor pakweg 60 euro 2dehands gezien... Nieuw zit ie zo rond de 100 euro.

Ik heb bij alternate.com het volgende (2x 1 gig) geheugen gezien voor 189 euro: http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44770&

Zag ook nog het volgende by my-com: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=69500&productType=1. 2x 1gig is dus 200 euro omgerekend, net zoveel als alternate alleen kan ik het dan direct meekrijgen.

Maar waarom zijn deze twee opties zoveel goedkoper als de rest van het geheugen wat beide winkels aanbieden? Hoe dan ook, zodra het grapje van 2 gig geheugen duurder wordt dan 250 euro denk ik toch dat ik, tijdelijk dan eventueel, voor 2x 512mb geheugen zou willen gaan gezien mijn budget...

Voeding, mocht dat echt aangeraden worden, toch wel echt max 40 euro eigenlijk...

------

Edit: Een optie is natuurlijk ook nog om te gaan voor de Asrock 939Dual-SATA2... Kan ik mijn huidige AGP kaart gebruiken en ben ik wel futureproof voor PCI-E... Het is gewoon té lastig tegenwoordig om de juiste keuze te maken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 04:02 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:41:
Huidige specs:
* AMD Atlhon XP 1600+
* ASUS A7A266 Socket A
* 512 mb ddr pc2100 noname
* 40GB maxtor HDD (7200 rpm)
* 160GB maxtor HDD (7200 rpm)
* Ati Radeon 9600 Pro 128MB
* CD/DVD-writer (type weet ik niet, snelheid ook niet, wel vrij nieuw, tevreden over)
* Standaard miditower ATX-behuizing met 350W voeding
* Sound blaster live 1024 + externe versterker en surround boxen
* Dell breedbeeld 20" TFT

Wat doe ik ermee en welke problemen kom ik tegen?
De comp gebruik ik voornamelijk voor mijn werk, webdesign. Hiervoor draai ik bijzonder veel zware programma's tegelijk. Daarnaast draai ik daarnaast dan ook vaak gewone programma's als word, outlook, muziekprogramma, msn etc. Mijn webdesigntools wil ik graag open laten staan naast de gewone programma's omdat het prettig is snel verder te kunnen werken. Hoe dan ook, ik merk dat ik gewoon veel te weinig computerkracht heb om dit alles goed te laten werken en het is dan ook één grote trage zooi...

Spellen speel ik bijna nooit... Zo af en toe heb ik eens een fase dat ik veel behoefte heb aan spelletjes, maar over het algemeen gaat dat (nog) altijd prima met mijn huidige kaart. Mijn eisen zijn hierbij dus niet echt hoog.

Verder bel ik met mijn pc-tje, en gebruik ik hem als tv. Maar dat alles draait ook prima op mijn huidige configuratie.

Verdere problemen (of gewoon aandachtspuntjes) die ik ben tegengekomen bij mijn huidige comp:

* mijn 2 hd's functioneren niet fatsoenlijk met mijn moederbord
* comp maakt herrie als een gek, vooral de standaard cpu cooler
* het zooitje wordt vrij warm in het kastje
* de computer kan af en toe geen goede start maken, ik vermoed door het gebrek aan voldoende voeding... aangezien dit slechts af en toe is en met een reset simpel verholpen is vind ik dit nooit een probleem

Waar zat ik zelf aan te denken?
CPU. Duidelijk aan vervanging toe. Een amd64 3800+ heb ik 2dehands gekocht (met garrantie) voor de volgens mij prima prijs van 150 euro.

Moederbord Ben er nog echt niet over uit... Zelf denk ik aan de MSI K8N Neo2 Platinum met nforce3 chipset. Dual channel, socket 939, beter geluid dan dat ik nu heb, goede recenties EN agp voor mijn huidige grafische kaart. Ik zou ook kunnen gaan voor een nforce4 en dan een goedkoop pci-e kaartje erbij kunnen kopen, maar volgens mij zijn de verschillen tussen nforce3 en nforce4 minimaal (los van agp/pci-e)... En het scheelt toch al snel minimaal zo'n 100 euro... Wat denken jullie?
je zou hier een asus a8n vm kunnen kopen, dit is een moederbord met een chipset afgeleid van nforce 4, welke onboard grafische kaart heeft. deze is voldoende voor het werk dat jij doet denk ik.
deze kost 75 euro (pricewatch: Asus A8N-VM, GeForce 6100 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA))
deze heeft een pci-ex slot waarin je later een videokaart zou kunnen steken.
Geheugen: Heel veel twijfel... Ik neig zelf om naar de 2 gig te gaan omdat ik zie dat mijn comp zelf bij standaardgebruik al mijn 512mb geheugen volgooid... Voor nu zou 1 gig wel voldoende kunnen zijn, maar dan heb ik volgend jaar weer hetzelfde probleem. De reden dat 1.5gig geen optie is is omdat ik mijn mobo in dual channel wil laten draaien, wat betekent dat ik 2 vrijwel identieke geheugenmodules nodig heb (dus 2x 512 of 2x 1gig). Mijn huidige geheugen is alweer redelijk oud dus denk ik niet echt in te zetten in een dual-channel configuratie.
ga hier duidelijk voor 2048 mb, zeker als je veel programma's gebruikt. neem dan 2 reepjes van 1 gb, dan kun je later altijd bijprikken.
Ik ben trouwens volledig de weg kwijt welk geheugen ik dan nodig heb. In de tweakers FAQ heb ik wel gelezen dat ik voor amd alleen ddr en geen ddr2 geheugen kan gebruiken, dus dat staat geloof ik vast. Verder begreep ik dat het pc3200 moest zijn (voor amd 64), en dat een hogere pcxxxx notering enkel betekenis had voor overclocking (wat ik niet van plan ben). Alleen nu zijn er op de pcxxxx notering na nog heel veel verschillen in prijs (ook bij zelfde merk), en ik kom er dus niet uit wat alle verschillen zijn en vooral hoe groot de verschillen in snelheid... Ik bedoel, een 1 gig plankje kan zo 300% schelen in prijs, van hetzelfde merk nog wel. En ook kan een pc5500 zomaar goedkoper zijn dan een pc3200. Dus, wat moet ik hiermee?
ik zelf koop nooit dual channel kits met mega lage latency's (daar zit namelijk het meeste prijsverschil in)

ga gewoon voor 2 reepjes geheugen pc3200 ddr en vermeid daarbij merkloze/oem reepjes. verder hebben asus moederborden soms ruzie met twinmos dus zou ik gaan voor iets van kingston/corsair oid.
pricewatch: 1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)
2 keer 86 euro
Koeler: Zalman 700 Alcu, 33 eurotjes bij MyCom (zit hier op de hoek).. schijnt stil te zijn, en koelt wat ik begrepen heb prima als je niet overclocked.

Voeding: Het zou perfect zijn als het zooitje kon draaien op mijn huidige 350 watt voeding, maar ik heb zo mijn twijfels (2 hd's bijvoorbeeld). Wat denken jullie? Ik heb er volgens mij nu al heel af en toe problemen mee en denk niet dat het er echt veel beter op wordt...
de voeding is een onderdeel wat veel mensen onderschatten. om iets te zeggen over deze voeding zou ik graag het merk van je kast weten. als dit een aopen kast is dan heb je geen probleem. is dit een b-merk/sweex kast dan zou ik kijken naar een andere voeding. (en persoonlijk zou ik hier meer voor uittrekken dan 40 euro, denk aan 50-60)
Budget
Zo prijsefficient mogelijk. Dus niet het goedkoopste spul, maar ook zeker niet het duurste. :)

Processor krijg ik binnenkort, dus dat is geregeld. Verder denk ik koeler voor 30-50 euro. Moederbord en geheugen is wat lastiger omdat ik niet precies weet wat verstandig is om te nemen (zoals ik boven al schreef).

Moederbord zit mijn max op rond de 100. Heb het bord wat ik zelf in gedachte had voor pakweg 60 euro 2dehands gezien... Nieuw zit ie zo rond de 100 euro.

Ik heb bij alternate.com het volgende (2x 1 gig) geheugen gezien voor 189 euro: http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44770&

Zag ook nog het volgende by my-com: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=69500&productType=1. 2x 1gig is dus 200 euro omgerekend, net zoveel als alternate alleen kan ik het dan direct meekrijgen.

Maar waarom zijn deze twee opties zoveel goedkoper als de rest van het geheugen wat beide winkels aanbieden? Hoe dan ook, zodra het grapje van 2 gig geheugen duurder wordt dan 250 euro denk ik toch dat ik, tijdelijk dan eventueel, voor 2x 512mb geheugen zou willen gaan gezien mijn budget...
dat ligt dus aan de latency's van dat geheugen.
Voeding, mocht dat echt aangeraden worden, toch wel echt max 40 euro eigenlijk...

------

Edit: Een optie is natuurlijk ook nog om te gaan voor de Asrock 939Dual-SATA2... Kan ik mijn huidige AGP kaart gebruiken en ben ik wel futureproof voor PCI-E... Het is gewoon té lastig tegenwoordig om de juiste keuze te maken. :P

[ Voor 5% gewijzigd door LinuZZ op 15-12-2005 08:03 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Ik heb nu een:
2500+
Asus A7N8x-x (deze is zo dood als een garnaal)
2x 256 dane elec en 1x 512 no name pc 2700
FX5900XT

Ik speel voornamelijk World of Warcraft met deze config had ik wel erge lag. Daarnaast doe ik veel photoshop/InDesign/.
Aangezien mijn moederbord kapot is geeft dit mij ruimte om te kijken naar iets anders.

En ik krijg 250,- van de kerstman. Mijn idee was om een amd 64 systeem te bouwen.
Ik kan alleen door de bomen het bos niet meer zien. Bijvoorbeeld MSI K8N in 10 smaken, welke moet ik hier nu van nemen?

[ Voor 25% gewijzigd door Brazza op 15-12-2005 14:36 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Ik heb:

Athlon XP-m 2800+
asus a7v600
2x 512 mb 400mhz
1x80gb 2x160gb en 1x120gb allemaal IDE
Ati Radeon 9800
350Watt Voeding

Ik gebruik de pc voor spellen zoals Nfsmw, Fear en andere FPS games verder zit ik vaak op msn en internet ik ook. Ik ben iemand die onder het spel wel eens een andere spel kan uitpakken of nog iets geks. Verder merk ik dat ik niet alles meer op high kan spelen en dat de online games het toch een beetje zwaar begint te worden.

Ik denk dat ik het beste een 3D kaart kan kopen maar ik weet het niet zeker :?
Of zou ik door sparen en gelijk een compleet nieuw system kopen?
Max budget 500 euro.

Verwijderd

Eey bedankt voor je reply LinuZZ :) Dat onboard video opent nog weer meer mogelijkheden die ik zelf niet bekeken had. :)
LinuZZ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:58:
[...]

je zou hier een asus a8n vm kunnen kopen, dit is een moederbord met een chipset afgeleid van nforce 4, welke onboard grafische kaart heeft. deze is voldoende voor het werk dat jij doet denk ik.
deze kost 75 euro (pricewatch: Asus A8N-VM, GeForce 6100 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA))
deze heeft een pci-ex slot waarin je later een videokaart zou kunnen steken.
Dat leek me wel aardig... Maar ik heb gezocht en het volgende topic op tweakers doorgelezen:

Asus A8N-VM CSM

en daaruit kwamen echter heel veel problemen naar voren met dit board, geloof vrijwel geen enkele positieve ervaring... Daarbij heb ik even gezocht en de onboard grafische kwaliteit is volgens velen te vergelijken met een NVIDIA GeForce 4 Ti 4200-8x, en na weer wat verder zoeken blijkt dat die PRECIES even snel is als mijn huidige grafische kaart, de radeon 9600 pro. (http://www.neoseeker.com/...iews/gigabyte_r96p/2.html). Kan zijn dat ik fout gezocht heb hoor, maar lijkt me dat ik er weinig snelheidswinst mee pak + sneller risico dat iets kapot gaat aan het onboard materiaal en mijn hele plankje weg kan... Tot slot is hij een euro of 15 duurder dan de Asrock die ik gisteren nog als toeviging aan mijn post heb neergezet...

Overigens, MSI moederbord kan ik beter later zitten omdat ik dan nooit PCI-E kan draaien? Kreeg een bod op marktplaats om hem voor 50 euro te kopen dus dat zou een optie kunnen zijn...
ga hier duidelijk voor 2048 mb, zeker als je veel programma's gebruikt. neem dan 2 reepjes van 1 gb, dan kun je later altijd bijprikken.
[...]
Denk dat ik dan inderdaad maar voor 2048 ga. :) pricewatch: 1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM) die je me gaf ziet er prima betaalbaar uit! Dus denk dat ik die wel zal nemen dan. Merklozen wilde ik sowieso al niet nemen op advies van wat ik in de FAQ had gelezen. Bedankt voor je uitleg trouwens, is wel e.e.a. duidelijker geworden.
de voeding is een onderdeel wat veel mensen onderschatten. om iets te zeggen over deze voeding zou ik graag het merk van je kast weten. als dit een aopen kast is dan heb je geen probleem. is dit een b-merk/sweex kast dan zou ik kijken naar een andere voeding. (en persoonlijk zou ik hier meer voor uittrekken dan 40 euro, denk aan 50-60)
Op het moment heb ik een no-name kast + no-name voeding, stond ergens wel in mijn comp specificaties geloof ik. :) Wat zou je me adviseren voor voeding dan, hoeveel watt heeft dit zaakje bijv. nodig? Is 350W genoeg? Als ik gewoon op 350W kan draaien dan zou ik bijv. in kunnen gaan op een advertentie als deze:

http://www.marktplaats.nl...er_hardware/14796058.html

Wat denk je trouwens van mijn idee om een Asrock te nemen in combinatie met mijn oude AGP videokaart + 2gig geheugen? Zowel het geheugen als dit moederbord zijn namelijk vrijwel het goedkoopst bij Azerty.nl (zag ik in pricewatch), dus dat kan ik dan perfect combineren. Verder kan ik daar ook de toekomst nog een tijdje mee vooruit...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 15:54 ]

• KappeNou
Op het moment heb ik een no-name kast + no-name voeding, stond ergens wel in mijn comp specificaties geloof ik. :) Wat zou je me adviseren voor voeding dan, hoeveel watt heeft dit zaakje bijv. nodig? Is 350W genoeg? Als ik gewoon op 350W kan draaien dan zou ik bijv. in kunnen gaan op een advertentie als deze:

http://www.marktplaats.nl...er_hardware/14796058.html

of bijv. deze:

http://www.speurders.nl/c...16013688/advertentie.html

Wat denk je trouwens van mijn idee om een Asrock te nemen in combinatie met mijn oude AGP videokaart + 2gig geheugen? Zowel het geheugen als dit moederbord zijn namelijk vrijwel het goedkoopst bij Azerty.nl (zag ik in pricewatch), dus dat kan ik dan perfect combineren. Verder kan ik daar ook de toekomst nog een tijdje mee vooruit...
Een 350watt A merk voeding is wel het minimaale voor zo'n systeem.
Ik zou als ik jou was gaan voor minimaal een Tagan 380watt (het liefste 420)
Op price watch staat die rondt de 55€ pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX)
Tagan is volgens veel mensen beste prijs/kwaliteit merk voeding op dit moment.

Ik heb zelf voor die asrock gekozen zoals je een paar posts eerder ziet. Ik vondt het voor me zelf een goede oplossing aangezien die ook heel goed uit reviews kwam :)

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 15-12-2005 15:50 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:48:
[...]

Een 350watt A merk voeding is wel het minimaale voor zo'n systeem.
Ik zou als ik jou was gaan voor minimaal een Tagan 380watt (het liefste 420)
Op price watch staat die rondt de 55€ pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX)
Tagan is volgens veel mensen beste prijs/kwaliteit merk voeding op dit moment.

Ik heb zelf voor die asrock gekozen zoals je een paar posts eerder ziet. Ik vondt het voor me zelf een goede oplossing aangezien die ook heel goed uit reviews kwam :)
En in de toekomst, als ik er een PCI-E kaartje in gooi. Vreet dat meer stroom dan een AGP kaart, oftewel, trekt ie het dan nog? Of een uitbreidingkje als tv-kaart (wie weet in toekomst).

De voeding die je aanraad is ook te koop bij azerty waar ik t moederbord en geheugen tegen goede prijs kan halen, en die in de shopsurvey zo ongeveer als beste winkel staat op t moment... scheelt in verzendkosten... Dus dan krijg ik het volgende rijtje:

Asrock 939Dual-SATA2
2x Kingston KVR400X64C3A/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz
Tagan TG380-U01 380 Watt

Totaal bestelling - €252,10
BTW 19% - 47,90
Vaste verzendkosten - 8,50
Te betalen - € 308,50

Moederbord en geheugen bestel ik sowieso nieuw, alleen voeding zit me toch beetje dwars. Marktplaats kreeg ik net een mail dat ik aopen 350w kan krijgen voor 25 euro, kan direct opgestuurd worden las ik net in de mail... Dat scheelt nogal met de 60 euro van Tagan...

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:06:
[...]

En in de toekomst, als ik er een PCI-E kaartje in gooi. Vreet dat meer stroom dan een AGP kaart, oftewel, trekt ie het dan nog? Of een uitbreidingkje als tv-kaart (wie weet in toekomst).

De voeding die je aanraad is ook te koop bij azerty waar ik t moederbord en geheugen tegen goede prijs kan halen, en die in de shopsurvey zo ongeveer als beste winkel staat op t moment... scheelt in verzendkosten... Dus dan krijg ik het volgende rijtje:

Asrock 939Dual-SATA2
2x Kingston KVR400X64C3A/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz
Tagan TG380-U01 380 Watt

Totaal bestelling - €252,10
BTW 19% - 47,90
Vaste verzendkosten - 8,50
Te betalen - € 308,50

Moederbord en geheugen bestel ik sowieso nieuw, alleen voeding zit me toch beetje dwars. Marktplaats kreeg ik net een mail dat ik aopen 350w kan krijgen voor 25 euro, kan direct opgestuurd worden las ik net in de mail... Dat scheelt nogal met de 60 euro van Tagan...
Als je het goed wilt doen en niet voor verrasingen wilt komen te staan in de toekomst. Dan raadt ik je minimaal een 420watt aan. En ook nog het liefst de 2force series van tagan. Die hebben twee 12 volt lijnen waardoor de spanning een stuk stabieler is.
Ik zelf ben gegaan voor de 2force 480watt van Tagan Zodat ik minimaal wel 10 jaar vooruit kan ;)
Maar inprinciepe kan je met de 380watt wel je systeem mee voeden.. Anders wordt het een stukje duurder en ga je richting de 70 a 80 euro

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 15-12-2005 16:14 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:12:
[...]

Als je het goed wilt doen en niet voor verrasingen wilt komen te staan in de toekomst. Dan raadt ik je minimaal een 420watt aan. En ook nog het liefst de 2force series van tagan. Die hebben twee 12 volt lijnen waardoor de spanning een stuk stabieler is.
Ik zelf ben gegaan voor de 2force 480watt van Tagan Zodat ik minimaal wel 10 jaar vooruit kan ;)
Maar inprinciepe kan je met de 380watt wel je systeem mee voeden.. Anders wordt het een stukje duurder en ga je richting de 70 a 80 euro
En de 350W Aopen waar ik het net over had? Dat helemaal laten schieten of zou dat als tussenoplossing kunnen dienen (als ik later wil uitbreiden dat ik dan alsnog een andere voeding koop)?

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:17:
[...]

En de 350W Aopen waar ik het net over had? Dat helemaal laten schieten of zou dat als tussenoplossing kunnen dienen (als ik later wil uitbreiden dat ik dan alsnog een andere voeding koop)?
Als je die al hebt liggen dan kan je die ook tijdelijk gebruiken. Dat gaat net net. Ik had een 300watt aopen in mijn huidige systeem (zie sig) Dat ging net aan. Dus met 50watt meer zou jij het ook net aan kunnen.
Maar toch liever minimaal een Tagan 380/420watt.

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:24:
[...]

Als je die al hebt liggen dan kan je die ook tijdelijk gebruiken. Dat gaat net net. Ik had een 300watt aopen in mijn huidige systeem (zie sig) Dat ging net aan. Dus met 50watt meer zou jij het ook net aan kunnen.
Maar toch liever minimaal een Tagan 380/420watt.
Nouja, die moet ik dan ook kopen voor 20 eurotjes... Maar dat laat ik dan maar schieten. :)

De 420 versie is bij de winkel die ik in gedachte had niet te koop, dus dan zou het de 480 worden... En das toch al snel... € 81,- eurotjes :/

Las net ook goede recenties over de Asus A-45GA, die is 58 euro en 450W. Wellicht ook een optie... Ik ga maar eens goed zoeken naar de voedingen en wat recenties erop na slaan. Bedankt voor de hulp! :)

Edit toevoeging: Misschien dat het voor mij wel interessant is om gewoon een nieuwe kast inclussief voeding te kopen, aangezien mijn huidige kast waardeloos is... Ik heb rondgekeken hier op het forum en kwam bij de volgende twee dingen uit:

Artic Silentium T1-6 - 72 euro
Antec Sonata II - 113 euro

De eerstgenoemde heeft een voeding van Seasonic, 350W continue met max 450W pieken. Verder is het wel een prachtig kastje, alles erop en eraan, superstil en veel functies om je kastje lekker stil te krijgen. Komt overal bijzonder goed uit de reviews, waarin ook staat opgemerkt dat een snelle pc makkelijk getrokken kan worden...

De Antec Sonate II heeft dit alles minder, maar heeft wel een 450W voeding (de Smartpower 450) met apparte PCI-E voeding... En dat is zo heb ik begrepen van vrij groot belang. Maar het prijsverschil is wel erg groot, een volle 50 euro...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:31:
[...]

Nouja, die moet ik dan ook kopen voor 20 eurotjes... Maar dat laat ik dan maar schieten. :)

De 420 versie is bij de winkel die ik in gedachte had niet te koop, dus dan zou het de 480 worden... En das toch al snel... € 81,- eurotjes :/

Las net ook goede recenties over de Asus A-45GA, die is 58 euro en 450W. Wellicht ook een optie... Ik ga maar eens goed zoeken naar de voedingen en wat recenties erop na slaan. Bedankt voor de hulp! :)

Edit toevoeging: Misschien dat het voor mij wel interessant is om gewoon een nieuwe kast inclussief voeding te kopen, aangezien mijn huidige kast waardeloos is... Ik heb rondgekeken hier op het forum en kwam bij de volgende twee dingen uit:

Artic Silentium T1-6 - 72 euro
Antec Sonata II - 113 euro

De eerstgenoemde heeft een voeding van Seasonic, 350W continue met max 450W pieken. Verder is het wel een prachtig kastje, alles erop en eraan, superstil en veel functies om je kastje lekker stil te krijgen. Komt overal bijzonder goed uit de reviews, waarin ook staat opgemerkt dat een snelle pc makkelijk getrokken kan worden...

De Antec Sonate II heeft dit alles minder, maar heeft wel een 450W voeding (de Smartpower 450) met apparte PCI-E voeding... En dat is zo heb ik begrepen van vrij groot belang. Maar het prijsverschil is wel erg groot, een volle 50 euro...
Ik zou persoonlijk dan gaan voor een aOpen met een 350watt voeding erin. Maar als nog raadt ik je een iets betere voeding aan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:41:

quote]
Voor 25 euro heb je er een goede en goedkope voeding voor waar je voorlopig weer even vooruit kan. Je kan wel op zoek naar een 400Watt voeding ofzo, maar dat is maar 50Watt meer en over een paar jaartjes zal je wel een 800 Watt voeding nodig hebben. Met je huidige specs heb je ruim voldoende aan 350Watt. Ik heb dezelfde voeding met de specs die onder te lezen zijn en overgeclocked naar 2600Mhz en hij bleef het gewoon goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

@silencedead, de mensen in het Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 :)
Daar zitten de experts qua voedingen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn order geplaatst, en heb toch maar het kastje van 113 euro erbij gekocht... ik had geen geduld meer om te wachten op advies (erg he :p) redenen:

* lekker stil (rubbertjes bij hdd's), voeding met speciale koelingsopties
* betere airflow dan mijn huidige kast, waardoor mijn processor stiller kan draait
* 450W voeding die goed uit de tests komt
* usb en ander spul aan voorkant
* makkelijk in elkaar zetbare kast, mijn huidige kast is een ramp
* in mijn huidige kast passen mijn 2 hd's niet prettig waardoor eentje altijd maar beetje bijhangt; in deze kast passen er 4
* aangezien ik uiteindelijk op bijna een volledig nieuwe computerconfig ben uitgekomen is het wel prettig dat in de huidige kast te laten zodat ik 2 computers tot mijn beschikking heb

Zoals ik al zei, bij elkaar is het wel ongeveer een volledig nieuwe computer geworden in plaats van een upgrade... Het enige wat ik meeneem is mijn dvd brander, grafische kaart, harde schrijven en assosoires als toetsenbord monitor, bluetooth etc.

Ben, mede op jullie advies, op de volgende config gekomen:

* Geheugen: 2x Kingston 1G DDR SDRAM PC3200
* Kast: Antec Sonata II 450 Watt, Zwart
* CPU-cooler Zalman CNPS7000B-AlCu
* Moederbord: Asrock 939Dual-SATA2
* Proseccor: AMD 64 3800+

Bij elkaar 550 euro, waarbij ik wel e.e.a. 2de hands heb geregeld.

Bedankt voor jullie hulp, heeft me zeker geholpen met geheugen, en verder de bevesteging van mijn moederbordkeuze en advies over de voeding! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht... Heb ik net alles besteld, lees ik opeens dat deze voeding niet compatible is met dit moederbord... dat wordt weer een andere kast/voeding zoeken dus... Als iemand toevallig suggesties heeft hoor ik het graag, maar ik ben zelf de luiste niet dus ik zal zeker zelf wat gaan proberen te zoeken. :)

Edit toevoeging: sorry voor deze nieuwe post, had mijn bovenstaande post beter even kunnen editten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs:
- AMD Atlhon XP 1800+
- MSI MS-6380E Socket A
- 256mb ddr pc2100 noname
- 160GB Western Digital HD
- nVidia GeForce4 Ti4200 128MB
- CD brandertjes
- Standaard miditower met 350W voeding
- Vrij simpel geluidskaartje

Wat doe ik ermee?
Ik gebruik de pc voornamelijk voor internet, tekstverwerking en games. Momenteel ondervind ik de meeste last met de games, de snelheid is gewoon te langzaam.
Verder is de pc in het algemeen gewoon te traag, dit licht duidelijk aan de lage hoeveelheid geheugen.

Waar zit ik zelf aan te denken?
Geheugen en videokaart. Het zal zo'n beetje de laaste upgrade van mijn pc worden, maar wil na de upgrade toch nog wel een jaartje of 2 met de pc doen.
Geheugen: Ben van plan om er 2 reepjes van 512MB PC2100 in te doen. (moet nog ff kijken of ik die 256MB van nu er in laat zitten)
Grafische kaart: Zat zelf te denken een nVidia 6600GT of een 6800XT, meer weet niet of mijn cpu dan teveel de bottleneck zou zijn.
Cpu en mobo wil ik iig niet vervangen (heb nu Athlon 1800, en mijn mobo kan max een 2000 aan).

Totaal budget zal rond de 350€ zijn.
Graag jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs:

CPU Type Intel Pentium III, 500 MHz (5 x 100)
Moederbordnaam Abit BE6 (2 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel 82440BX
Geluidskaart Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371) Sound Card
Harde schijf WDC WD800JB-00JJA0 (74 GB, IDE)
Optische Station GoldStar CD-ROM GCD-R580B (8x CD-ROM)
cd brander LITE-ON LTR-12101B (12x/10x/32x CD-RW)

Geheugen 2 X 64mb
Geheugentype SDRAM
Geheugensnelheid PC100 (100 Mhz)

gebruik pc:
nu internet ik vooral en gebruik hem voor verslagen voor school enzo.
ik wil hem eigenlijk ook voor gamen gaan gebruiken. vandaar dat ik mijn pc wil upgraden.

ik wil graag upgraden omdat hij nogal verouderd is zoals je ziet.

ik zou graag een nieuwe processor(ik dacht aan ongeveer 2.5 ghz. intel of amd maakt niet uit.), moederbord(als het nodig is, waarschijnlijk wel) en wat extra geheugen willen. Er zit een erg slechte videokaart in, maar ik heb nog een wat betere liggen. een nvidia gforce ti 4200 64mb. zou ik met deze kaart ook nog spellen kunnen spelen zoals need for speed most wanted?? op een laag datails.

ik wil eigenlijk niet ver boven de 400 euro uitkomen, paar tientjes mag wel. is dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:13:
Huidige specs:
- AMD Atlhon XP 1800+
- MSI MS-6380E Socket A
- 256mb ddr pc2100 noname
- 160GB Western Digital HD
- nVidia GeForce4 Ti4200 128MB
- CD brandertjes
- Standaard miditower met 350W voeding
- Vrij simpel geluidskaartje

Wat doe ik ermee?
Ik gebruik de pc voornamelijk voor internet, tekstverwerking en games. Momenteel ondervind ik de meeste last met de games, de snelheid is gewoon te langzaam.
Verder is de pc in het algemeen gewoon te traag, dit licht duidelijk aan de lage hoeveelheid geheugen.

Waar zit ik zelf aan te denken?
Geheugen en videokaart. Het zal zo'n beetje de laaste upgrade van mijn pc worden, maar wil na de upgrade toch nog wel een jaartje of 2 met de pc doen.
Geheugen: Ben van plan om er 2 reepjes van 512MB PC2100 in te doen. (moet nog ff kijken of ik die 256MB van nu er in laat zitten)
Grafische kaart: Zat zelf te denken een nVidia 6600GT of een 6800XT, meer weet niet of mijn cpu dan teveel de bottleneck zou zijn.
Cpu en mobo wil ik iig niet vervangen (heb nu Athlon 1800, en mijn mobo kan max een 2000 aan).

Totaal budget zal rond de 350€ zijn.
Graag jullie tips.
De nieuwste games zal je sowiso niet met het hoogste detail kunnen spelen, maar wat extra geheugen en een nieuwe videokaart zullen wonderen doen. Een vriend van mij heeft een tijd lang een 2000+ gehad met een 6800GE, en hij kon bijvoorbeeld Far Cry, en DOOM3 op vol detail spelen. Dus een 6800GT, die net iets sneller is, zal nog net kunnen denk ik. En dan kan je net ff wat langer mee dan met een 6600GT. Je betaald echter wel meteen €100 meer, en ik heb niet het idee dat dat het waard is. Ik zou daarom wel voor een 6600GT gaan. En 1GB erbij.
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:12:
Huidige specs:

CPU Type Intel Pentium III, 500 MHz (5 x 100)
Moederbordnaam Abit BE6 (2 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel 82440BX
Geluidskaart Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371) Sound Card
Harde schijf WDC WD800JB-00JJA0 (74 GB, IDE)
Optische Station GoldStar CD-ROM GCD-R580B (8x CD-ROM)
cd brander LITE-ON LTR-12101B (12x/10x/32x CD-RW)

Geheugen 2 X 64mb
Geheugentype SDRAM
Geheugensnelheid PC100 (100 Mhz)

gebruik pc:
nu internet ik vooral en gebruik hem voor verslagen voor school enzo.
ik wil hem eigenlijk ook voor gamen gaan gebruiken. vandaar dat ik mijn pc wil upgraden.

ik wil graag upgraden omdat hij nogal verouderd is zoals je ziet.

ik zou graag een nieuwe processor(ik dacht aan ongeveer 2.5 ghz. intel of amd maakt niet uit.), moederbord(als het nodig is, waarschijnlijk wel) en wat extra geheugen willen. Er zit een erg slechte videokaart in, maar ik heb nog een wat betere liggen. een nvidia gforce ti 4200 64mb. zou ik met deze kaart ook nog spellen kunnen spelen zoals need for speed most wanted?? op een laag datails.

ik wil eigenlijk niet ver boven de 400 euro uitkomen, paar tientjes mag wel. is dit te realiseren?
Asrock PCI-e/AGP moederbord €60
AMD Athlon 64 3000+ €150
2 x 512MB geheugen €90
250GB Harde schijf €100
Totaal €400

en als je dan nog die geforce erin stop kan je prima NFS:Most Wanted spelen. Enige punt is de voeding. Die zal je waarschijnlijk, en met oog op de toekomst zeker weten, moeten vervangen.
Dan zou je kunnen denken aan zoiets als een 330 Watt Taganvoor €45 Alleen is dat wel het absolute minimum, en dus als je later wat wil gaan upgraden te weinig.

[ Voor 30% gewijzigd door Pkunk op 18-12-2005 18:44 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef een compleet overzicht van je huidige specs
Intel Pentium 4 socket 478
Asus P4P800
4x 512 MB Kingston PC3200
3x 120 GB WD, waarvan 1 SATA
1x 200 GB WD SATA
ATi Radeon 9800 Pro
NEC 3520 (dvd-writer)
Philips (cd-writer)
Voeding 350W
Samsung 730BF 17" TFT

Geef aan wat je zoal met je PC doet:
Games (Battlefield 2) en eventueel andere games die verschijnen
Films

Geef aan wat er naar jou mening mis is met of mist aan jouw systeem
Ik zou graag Battlefield 2 op high willen draaien.
En voor de toekomst PCI-E op het moederbord en als aanvulling daarop een videokaart met PCI-E

Geef aan wat je zelf hebt bedacht
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra moederbord
AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus 7800GT videokaart
1x 250 GB WD hardeschijf als vervangen van de 2 ATA schijven
Een goede sterke voeding, minimaal 420 W?

Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven
Maakt niet zoveel uit, heb een dertiende maand te besteden.

Kunnen jullie me een beetje advies geven over de bovengenoemde onderdelen en anders een aanvulling geven wat ik het beste lan doen.
Wil graag weten over het moederbord keuze een voorruitgang is of er een ander goed bord op de markt is naar mijn wensen.
Verder wil ik graag weten of de processor een voorruitgang is en of die nog een aantal jaar meekan.

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nu heb ik een ander systeem in gedachten.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Heb je ook al gekeken naar mijn antwoord daar? :)
Dan kom je namelijk uit op deze reply:
Outerspace in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Dat is een leuk systeempje :)

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 19-12-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Specs:
AMD 64 3700+
Asrock Dual SATA2
Asus v9999GE
Tagan 2force u22 480watt
1x WD 120gig 7200RPM 8MB cash & 1x Hitachi 250gig 7200RPM 8MB (ATA)

Ik heb het gevoel dat mijn pc in windows gewoon nog niet lekker snel is.. Nu is mijn vraag of het verstandig is om een kleine(goedkope) SATA2 7200RPM of een Raptor 10.000RPM schijf te kopen en daar vervolgens windows op te zetten etc..
Is dit een interresante upgrade voor mijn systeem? En zo ja welke "kleine" SATA2 schijf (of raptor als dat heel veel verschilt)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:28:
Asus P4P800
1x 200 GB WD SATA
ATi Radeon 9800 Pro
NEC 3520 (dvd-writer)
Philips (cd-writer)
Voeding 350W
Samsung 730BF 17" TFT

Films

En voor de toekomst PCI-E op het moederbord en als aanvulling daarop een videokaart met PCI-E

AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus 7800GT videokaart

Kunnen jullie me een beetje advies geven over de bovengenoemde onderdelen en anders een aanvulling geven wat ik het beste lan doen.
Wil graag weten over het moederbord keuze een voorruitgang is of er een ander goed bord op de markt is naar mijn wensen.
Verder wil ik graag weten of de processor een voorruitgang is en of die nog een aantal jaar meekan.

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nu heb ik een ander systeem in gedachten.
Alvast bedankt.
Als eerste je zegt niet eens wat voor processor je hebt.. En nee battlefield heeft niks met heel je systeem te maken, alleen met je videokaart. Dus je kan of een AGP videokaart kopen of je systeem helemaal PCI-e maken..
Als jou bedrag het toe laat is een X2 leuk.. Als het goed is gaan namelijk de Games in de toekomst er gebruik van maken.. (er is er al 1 en die verslaat daarmee zelfs een AMD 64 FX)
Dus maak je keuze maar.. Of alleen een nieuwe video kaart of je systeem helemaal PCI-e upgraden.. (btw een Tagan voeding van minimaal 420watt is een goede oplossingen, 2force is daarbij wel handig als je toch toekomst gericht wilt werken.. Neem dan ook meteen de 480watt want die verschilt kwa prijs niet echt veel. Ik dacht rondt de 80 a 90€, dat is ongeveer wel de beste prijs/kwaliteit voeding)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 10:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:31:
Heb je ook al gekeken naar mijn antwoord daar? :)
Dan kom je namelijk uit op deze reply:
Outerspace in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Dat is een leuk systeempje :)
oke sorry had ik blijkbaar overheen gelezen.

wat verschilt deze, AMD Athlon 64 X2 3800+
met de AMD Athlon 64 3500+ Venice die jij voorstelde?

Voor de rest scheelt niet zoveel met die ik bedacht had.

Bedankt voor je reply

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:42:
[...]

oke sorry had ik blijkbaar overheen gelezen.

wat verschilt deze, AMD Athlon 64 X2 3800+
met de AMD Athlon 64 3500+ Venice die jij voorstelde?

Voor de rest scheelt niet zoveel met die ik bedacht had.

Bedankt voor je reply
De X2 is een Dual core processor dus die kan heel veel dingen tegelijk.. Als je zware programma's draaid en of veel programma's tegelijk dan is dit wel een must.
Wanneer er ook spellen voor deze processors worden ontworpen zal dit ook een must worden.. Er is al 1 spel (wat ik al eerder heb vermeld) dat van deze techniek gebruik maakt. En dat schijnt extreem goed te werken.
Dus als je het geld hebt en toekomst gericht wilt werken dan is een X2 een leuk ding :P
Als je door deze processor boven je budget komt kan je altijd eerst gaan voor een normale 3500+ of 3700+.. Dan vervolgens over een tijdje upgraden als er echt goed gebruik van wordt gemaakt
Maar wat voor pentium 4 heb je nu dan :? want dat heb je nog steeds niet vermeld..

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 11:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:28:
[...]

De X2 is een Dual core processor dus die kan heel veel dingen tegelijk.. Als je zware programma's draaid en of veel programma's tegelijk dan is dit wel een must.
Wanneer er ook spellen voor deze processors worden ontworpen zal dit ook een must worden.. Er is al 1 spel (wat ik al eerder heb vermeld) dat van deze techniek gebruik maakt. En dat schijnt extreem goed te werken.
Dus als je het geld hebt en toekomst gericht wilt werken dan is een X2 een leuk ding :P
Als je door deze processor boven je budget komt kan je altijd eerst gaan voor een normale 3500+ of 3700+.. Dan vervolgens over een tijdje upgraden als er echt goed gebruik van wordt gemaakt
Maar wat voor pentium 4 heb je nu dan :? want dat heb je nog steeds niet vermeld..
Ik heb nu een P4 3,0 Ghz socket 478.
Ik zou kunnen gaan voor een mobo socket 478 PCI-E, maar die zijn er vrij weinig en met niet zoveel functies, dus mijn pijlen zijn nu gericht op een AMD systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:40:
[...]

Ik heb nu een P4 3,0 Ghz socket 478.
Ik zou kunnen gaan voor een mobo socket 478 PCI-E, maar die zijn er vrij weinig en met niet zoveel functies, dus mijn pijlen zijn nu gericht op een AMD systeem
Mja als je echt geld over hebt en een heel nieuw systeem wilt (je krijgt denk ik ook nog wel redelijk wat voor je huidige systeem)
Dan moet je gewoon voor je zelf uitgaan wat voor AMD systeem jou het beste ligt..
Als je geen zin hebt om een heel nieuw systeem aan te schaffen maar gewoon de huidige spellen goed wilt spelen.. Dan kan je het beste gaan voor alleen een nieuwe 3Dkaart gaan. Zoals b.v een X800XT, X850XT of 6800GT (als je die nog kan vinden) of als er maybe binnenkort een 6800GS agp uitkomt.
Want je huidige systeem is echt nog snel genoeg om geen bottleneck voor je 3Dkaart te zijn

Ik denk dat je nu wel genoeg info hebt ;) Je moet nu voor je zelf uitgaan wat je belangrijk vindt en wat je budget is

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 11:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Ik ben bezig mijn huidige systeem te upgraden, maar weet niet zeker wat mijn volgende stap moet zijn..

Nu:
DFI Infinity 865 moederbord
P4-2.8Ghz (800FSB)
4*512MB PC3200 ram
Aopen Aeolus 6800LE (12*6 unlocked en overclocked)
2*Raptor 36GB in RAID0

Vervanging:
Asrock 939Dual bord
Opteron 146
de 4*512MB wordt 2*512MB (oude bord + 2*512 gaat naar de server)

Nu wil ik nog zo'n 150 tot 200 euro gaan uitgeven. Heeft het zin om de grafische kaart te vervangen? Of kan ik voor dat geld beter 2 modules van 1GB er in zetten (zodat alle 4 de modules naar de server kunnen). Of is het mischien slimmer om dat geld gewoon op zak te houden en door te sparen voor iets anders (ik wil volgend jaar nog ergens een nieuw scherm kopen bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Die unlockte 6800LE hoef je echt niet te doen hoor. Daarnaast zou ik lekker het geheugen laten zitten en doorsparen voor een nieuwer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Croga schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:54:
Ik ben bezig mijn huidige systeem te upgraden, maar weet niet zeker wat mijn volgende stap moet zijn..

Nu:
DFI Infinity 865 moederbord
P4-2.8Ghz (800FSB)
4*512MB PC3200 ram
Aopen Aeolus 6800LE (12*6 unlocked en overclocked)
2*Raptor 36GB in RAID0

Vervanging:
Asrock 939Dual bord
Opteron 146
de 4*512MB wordt 2*512MB (oude bord + 2*512 gaat naar de server)

Nu wil ik nog zo'n 150 tot 200 euro gaan uitgeven. Heeft het zin om de grafische kaart te vervangen? Of kan ik voor dat geld beter 2 modules van 1GB er in zetten (zodat alle 4 de modules naar de server kunnen). Of is het mischien slimmer om dat geld gewoon op zak te houden en door te sparen voor iets anders (ik wil volgend jaar nog ergens een nieuw scherm kopen bijvoorbeeld)?
Ehrm meld altijd even wat je er mee wilt gaan doen.. Want hoe kunnen we je anders advies geven.. Als je verder bij tweakers nieuws gaat kijken zie je wat staan over 1 gig modules.. Dit is niet altijd sneller.
Je zou je LE kunnen vervangen als je nog betere performens wilt in spellen.. Dat betekent ook meteen dat je een PCI-e only bord kan nemen (bv een A8N-sli Nforce4) Dan kan je gaan kijken naar een 6800GS, X800XT, X850XT etc..

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 12:05 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:02:
Ehrm meld altijd even wat je er mee wilt gaan doen.. Want hoe kunnen we je anders advies geven.. Als je verder bij tweakers nieuws gaat kijken zie je wat staan over 1 gig modules.. Dit is niet altijd sneller.
Je zou je LE kunnen vervangen als je nog betere performens wilt in spellen.. Dat betekent ook meteen dat je een PCI-e only bord kan nemen.. Dan kan je gaan kijken naar een 6800GS, X800XT, X850XT etc..
Mijn excuses....

Wat ik er mee doe is vooral veel internetten/chatten maar dat vergt niets van de PC. Daarnaast speel ik veel World of Warcraft en Civ4 (die laatste vergt op de grotere maps ook redelijk wat van de PC).

Het probleem wat ik met het vervangen van de grafische kaart heb is dat ik me afvraag hoeveel winst ik kan halen voor 150/200 euro gezien de unlocked pipes en shaders op mijn LE.... Is een X800 Pro (XT valt niet in de prijsklasse) of 6800(??) wel sneller?

Een PCI-e only bord is zowieso niet interessant omdat ik ook graag met 3 of 4 schermen ga werken. Met de 939Dual heb ik dan geen PCI kaart meer nodig maar kan ik AGP en PCI-eX16 tegelijk gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:28:
[...]

Daar wil ik toch even bij zeggen dat ik met mijn PIV 3,0 GHz nergens problemen mee heb. En ik draai veel grafische programma's naast elkaar. (Photoshop, 3DSMax, Illustrator e.d. En dan heb ik het over professionele dingen. Want de doorsnee tweaker hier gaat niet een hele dag zijn pc super hoge resulotie resolutie dingen laten renderen). Pas als je aan de slag gaat met editen van video's e.d. is zo'n ding leuk. Een dual core is alleen leuk voor Processor intensieve applicaties. En daar horen niet spellen bij. En daarbij, als je een goede video-editing kaart koopt ben je ook al een end op weg.
Maar omdat het prijsverschil minimaal is is zo'n ding op zich wel het overwegen waard, ook omdat in de toekomst misschien spellen van de dual core optie gebruik gaan maken. Maar om nou meteen te zeggen dat zo'n ding een must is, is gewoon onzin.
Asus P4P800
1x 200 GB WD SATA
ATi Radeon 9800 Pro
NEC 3520 (dvd-writer)
Philips (cd-writer)
Voeding 350W
Samsung 730BF 17" TFT

Films

AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus 7800GT videokaart

Alvast bedankt.
Dus die processor upgrade is gewoon niet nodig. Voor spellen heb je echt alleen een nieuwe videokaart nodig. Slechts met oog op de toekomst zou je kunnen denken over een nieuw moederbord, maar daar zou ik maar eens heel goed over nadenken, want de prestatiewinst is echt niet z'n geld waard iig.
Dus mijns inziens koop je nu gewoon een AGP kaart zoals een 6800GT o.i.d.

Overigens. Die meneer hierboven die zijn dualcore loopt aan te prijzen haalt nagenoeg dezelfde scores in 3DMark '05 als ik (met dezelfde videokaart). Om maar even aan te geven dat de prestaties niet cpu gebonden zijn, maar aan de videokaart liggen

[ Voor 6% gewijzigd door Pkunk op 19-12-2005 12:19 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timlog schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:09:
[...]

Daar wil ik toch even bij zeggen dat ik met mijn PIV 3,0 GHz nergens problemen mee heb. En ik draai veel grafische programma's naast elkaar. (Photoshop, 3DSMax, Illustrator e.d. En dan heb ik het over professionele dingen. Want de doorsnee tweaker hier gaat niet een hele dag zijn pc super hoge resulotie resolutie dingen laten renderen). Pas als je aan de slag gaat met editen van video's e.d. is zo'n ding leuk. Een dual core is alleen leuk voor Processor intensieve applicaties. En daar horen niet spellen bij. En daarbij, als je een goede video-editing kaart koopt ben je ook al een end op weg.
Maar omdat het prijsverschil minimaal is is zo'n ding op zich wel het overwegen waard, ook omdat in de toekomst misschien spellen van de dual core optie gebruik gaan maken. Maar om nou meteen te zeggen dat zo'n ding een must is, is gewoon onzin.

[...]

Dus die processor upgrade is gewoon niet nodig. Voor spellen heb je echt alleen een nieuwe videokaart nodig. Slechts met oog op de toekomst zou je kunnen denken over een nieuw moederbord, maar daar zou ik maar eens heel goed over nadenken, want de prestatiewinst is echt niet z'n geld waard iig.
Dus mijns inziens koop je nu gewoon een AGP kaart zoals een 6800GT o.i.d. eventueel een SATA schijf.

Overigens. Die meneer hierboven die zijn dualcore loopt aan te prijzen haalt nagenoeg dezelfde scores in 3DMark '05 als ik (met dezelfde videokaart). Om maar even aan te geven dat de prestaties niet cpu gebonden zijn, maar aan de videokaart liggen
Ok prima.
Maar ik wil graag een Asus 7800 GT en dat past natuurlijk niet om mijn moederbord die ik nu heb, dus ik ben aangewezen op een PCI-E bordje, dan ga ik kijken voor een socket 478 PCI-E bordje en die zijn er vrij weinig.
Mijn volgende stap is dus een AMD systeem met alles erop en eraan die nog een x aantal jaar meekan en mijn huidige systeem proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

Ik heb het dan niet over zulke programma's.. Ik bedoel dingen zoals encoden, rarren etc.. dat is wel ff wat anders dan fotosoepen meneer ;)
Met mijn 3700+ merk ik echt wel dat die het niet trekt als ik dat doe en tegelijk andere dingen.. Dan is een X2 echt wel lekker!
Ja als de spellen binnekort gemaakt worden met dual core ondersteuning dan geeft dat echt wel performens winst. Er is al 1 spel die dat heeft (geen idee meer welke :? ) maar in dat geval is een X2 3800+ zelfs sneller dan een FX!! dus zeg niet dat het niet nodig is voor spellen ;) nu misschien nog niet nee.. Maar in de nabije toekomst waarschijnlijk wel.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 12:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:20:
[...]

Ik heb het dan niet over zulke programma's.. Ik bedoel dingen zoals encoden, rarren etc.. dat is wel ff wat anders dan fotosoepen meneer ;)
Ja je hebt gelijk. Rarren is zwaarder dan photoshop :/ Blijkt wel weer dat je er verstand van hebt.
Met mijn 3700+ merk ik echt wel dat die het niet trekt als ik dat doe en tegelijk andere dingen.. Dan is een X2 echt wel lekker!
Jou perceptie van snelheid is niet objectief, want je vergelijkt het met je XP2000+ die je hiervoor had. Ik heb een PIV 3,0 hier, en ik kan je zo zeggen dat ik als ik ga rarren spellen kan spelen/ineternetten of weet ik veel wat, en dat ik dan nergens last van hebt. En dan staat Azureus, msn, photoshop allemaal aan.
Ja als de spellen binnekort gemaakt worden met dual core ondersteuning dan geeft dat echt wel performens winst. Er is al 1 spel die dat heeft (geen idee meer welke :? ) maar in dat geval is een X2 3800+ zelfs sneller dan een FX!! dus zeg niet dat het niet nodig is voor spellen ;) nu misschien nog niet nee.. Maar in de nabije toekomst waarschijnlijk wel.
Dat er nu één spel is dat het ondersteund zegt helemaal niets, want er worden zovaak dingen geroepen over nieuwe hardware die nog niet ondersteund word. Neem bijvoorbeeld de physics kaarten. Die geven een prestatiewinst om u tegen te zeggen, maar omdat de huidige GPU's goed te programmeren zijn, gaan ze de HAVOC Physics engine toch maar niet voor die physics kaarten schrijven.
Daarbij zijn nog altijd videokaarten de bottleneck en niet cpu's

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 19-12-2005 12:39 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:38:
[...]

Ja je hebt gelijk. Rarren is zwaarder dan photoshop :/ Blijkt wel weer dat je er verstand van hebt.

[...]

Jou perceptie van snelheid is niet objectief, want je vergelijkt het met je XP2000+ die je hiervoor had. Ik heb een PIV 3,0 hier, en ik kan je zo zeggen dat ik als ik ga rarren spellen kan spelen/ineternetten of weet ik veel wat, en dat ik dan nergens last van hebt. En dan staat Azureus, msn, photoshop allemaal aan.

[...]

Dat er nu één spel is dat het ondersteund zegt helemaal niets, want er worden zovaak dingen geroepen over nieuwe hardware die nog niet ondersteund word. Neem bijvoorbeeld de physics kaarten. Die geven een prestatiewinst om u tegen te zeggen, maar omdat de huidige GPU's goed te programmeren zijn, gaan ze de HAVOC Physics engine toch maar niet voor die physics kaarten schrijven.
Daarbij zijn nog altijd videokaarten de bottleneck en niet cpu's
misschien was dat rarren niet zo'n goed voorbeeld ;) hehehe (BTW het was 2200+!! :P)
Nee maar waarschijnlijk gaan bijna alle spellen hiervan gebruik maken.. Dus het is maar wat je wilt gokken.. Ik heb de 3700+ genomen omdat ik er nog niet 100% zker van ben..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:15:
[...]

Ok prima.
Maar ik wil graag een Asus 7800 GT en dat past natuurlijk niet om mijn moederbord die ik nu heb, dus ik ben aangewezen op een PCI-E bordje, dan ga ik kijken voor een socket 478 PCI-E bordje en die zijn er vrij weinig.
Mijn volgende stap is dus een AMD systeem met alles erop en eraan die nog een x aantal jaar meekan en mijn huidige systeem proberen te verkopen.
Beetje slechte timing dan ;) Ik zou er toch maar even over na denken. Heb je enig idee van de prestatiewinst met een 6800GT? Is toch echt behoorlijk hoor.
Volgens mij kan je echt beter een nieuw PIV moederbord kopen als je PCI-e wil. Zijn vast nog wel te vinden klik Je processor is nog snel zat. En als je een Northwood hebt, heb je grote kans dat je dik kan overklokken (ik haal makkelijk tot 3,6 Ghz bv)
Maargoed.. als je zondig met geld wil smijten :p, is wat je hebt uitgezocht een prima keus

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net

http://www.zercom.nl//index.php?p=35&f=1&a=15921

7800 GT op AGP

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zie daar geen 7800 AGP staan.. En ook al stond het er.. Het bestaat niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 14:11 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:10:
[...]

Ik zie daar geen 7800 AGP staan.. En ook al stond het er.. Het bestaat niet :)
ik ben niet blind staat toch echt 7800GTX AGP voor rond de 500 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:13:
[...]

geef een goede link dan.. Inplaats van 1 met 300 videokaarten :?

Feit: er bestaat nog geen 7800 agp

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:15:
geef een goede link dan.. Inplaats van 1 met 300 videokaarten :?

Feit: er bestaat nog geen 7800 agp
Als ik op die link klik staat er écht maar één videokaart.... 7800GTX AGP.... Maar wel met "meer dan 2 weken" levertijd, en een grote kans dat ie nooit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:13:
[...]

Dat mag zo zijn :)
Helaas is er nog geen 7800GT met een AGP aansluiting te vinden :) Zoek maar op google, nVidia, etc. etc. je zal er geen vinden. Het is gewoon een foutje van hen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Croga schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:17:
[...]

Als ik op die link klik staat er écht maar één videokaart.... 7800GTX AGP.... Maar wel met "meer dan 2 weken" levertijd, en een grote kans dat ie nooit komt ;)
Nu komt ie idd wel uit op die kaart :? net nog niet maja..
All after all er bestaat geen 7800 agp ;) HEEEELL misschien komt er binnenkort een 7800 agp, maar reken er maar niet op :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka

GELUL. Sorry, tim, maar ga eerst eens wat kennis op doen over dual cores, pas daarna mag hierover mee praten.

Dat een dual core nog vrij prijzig is is waar, maar daarom is een dual core wel een pre voor betere prestaties. Zeker als je een tijdje klaar wilt zijn.
Dus mijns inziens koop je nu gewoon een AGP kaart zoals een 6800GT o.i.d.

in principe eens. Videokaart is de angel in game-pc.

Maar dan:
- temperatuur en energieverbruik: De athlon is veel en veel zuiniger dan een P4 socket 478. Vooral de 3,0 ghz versie voor socket 478 is een enorme hittebron. Ik heb deze processor een jaar/anderhalf jaar als kachel gebruikt. Zelfs in de zomer met 30 graden kon deze processor mijn kamer nog heter maken. Erg fijn... (NOT)
- de gekozen processor van topic starter blijft een stukje sneller
- hij moet toch al een moederbord kopen en nieuwe videokaart (als hij een 7800GT wil). Dan kan het geld voor een nieuwe processor er ook nog wel af

Als laatste wil ik melden dat ik dezelfde upgrade heb gekozen. Van P4 3,0 naar amd 3800x2 met 7800GT. Een prima vooruitgang. Niet alleen qua prestatie, maar ook qua temperatuur in mijn kamer: Ik moet zelfs mijn verwarming weer een beetje aanzetten...
Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:17:
[...]

GELUL. Sorry, tim, maar ga eerst eens wat kennis op doen over dual cores, pas daarna mag hierover mee praten.

Dat een dual core nog vrij prijzig is is waar, maar daarom is een dual core wel een pre voor betere prestaties. Zeker als je een tijdje klaar wilt zijn.

[...]

in principe eens. Videokaart is de angel in game-pc.

Maar dan:
- temperatuur en energieverbruik: De athlon is veel en veel zuiniger dan een P4 socket 478. Vooral de 3,0 ghz versie voor socket 478 is een enorme hittebron. Ik heb deze processor een jaar/anderhalf jaar als kachel gebruikt. Zelfs in de zomer met 30 graden kon deze processor mijn kamer nog heter maken. Erg fijn... (NOT)
- de gekozen processor van topic starter blijft een stukje sneller
- hij moet toch al een moederbord kopen en nieuwe videokaart (als hij een 7800GT wil). Dan kan het geld voor een nieuwe processor er ook nog wel af

Als laatste wil ik melden dat ik dezelfde upgrade heb gekozen. Van P4 3,0 naar amd 3800x2 met 7800GT. Een prima vooruitgang. Niet alleen qua prestatie, maar ook qua temperatuur in mijn kamer: Ik moet zelfs mijn verwarming weer een beetje aanzetten...
Ik ben zeer tevreden!
hehehe rustig aan m8 :P
Op dit moment is een normale 64 zoizo sneller in spellen.. Er is een kans dat over een tijdje alle spellen van de dual core techniek gebruik gaan maken.. Dan is die pas sneller.
Met die warmte overdrijf je gewoon.. dan heb je gewoon echt een bagger airflow in je kast, klaar. Tim draaid met ze 3.0 @ 3.5Ghz en warmte merk ik niet bij hem, aangezien hij een super goede airflow in ze kast heeft. Als ik namelijk me kast dicht doe wordt het ook een kagel.. en ik heb een AMD, dus je theorie is uitgesloten imo (en mja een Pentium wordt iets warmen)
Verder als die gozer niet veel geld wilt uitgeven dan kan die gewoon een nieuwe 3Dkaart kopen. Als die wel veel geld wilt uitgeven kan die een X2 systeem nemen. Ik persoonlijk vondt ik de X2 nog iets te duur dus ik heb een 3700+ genomen die goed overclockbaar is. pas als de dual channel echt van pas komt neem ik die :) Aangezien ik nu sneller ben dan jou met je 3800+je 8)7

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

ohohoh... gaan we een flamewar starten?.... Het is niet slim om te reageren met zo'n schreeuw en vervolgens geen enkel argument voor je statement te geven....

Timlog heeft in zoverre gelijk dat je voor de prijs van een dual core processor ook een single core op hogere kloksnelheid kunt kopen. Het resultaat zal zijn dat single-threaded applicaties (en op dit moment zijn nagenoeg alle games dat) sneller zullen lopen. Zelfs de nieuwe nVidia drivers die voor dual-core geoptimaliseerd zijn leveren minder snelheidswinst op dan simpelweg een single core processor kopen voor dezelfde prijs.

Dus in feite ben je met de koop van een dual core processor aan het speculeren op de ontwikkeling van games in de nabije toekomst. Niemand weet hoe dit gaat lopen alleen dat de meeste spellenmakers op dit moment zeggen nog niet te investeren in dual core optimalisaties.

Aangezien de gemiddelde tweaker zo eens per jaar een nieuwe processor koopt zeg ik dus (en dat zeg ik vol overtuiging) dat het geen zin heeft om een dual core processor te kopen voor de games. Op dit moment en in de nabije toekomst heeft het geen voordeel. In de verre toekomst hoogst waarschijnlijk wel. De spellenmakers zullen wel moeten aangezien de processor bakkers allemaal zeggen dat dat de richting is waar CPU verbeteringen heen gaan. Maar ja, tegen de tijd dat dat een beetje van de grond komt in software land zijn wij tweakers alweer een computertje verder.

Ofwel: Op dit moment is single core de beste keuze. Meer "bang for the buck" voor dit moment en de nabije toekomst. Over een half jaar kun je nog eens opnieuw gaan kijken. En ik ben zeker niet alleen als ik zeg dat ik over een half jaar hoogstwaarschijnlijk alweer uit aan het kijken ben naar mijn volgende setup.....

[ Voor 4% gewijzigd door Croga op 19-12-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
[...]
:)
Wil je hiemee zeggen dat een dual core een must is? Goede onderbouwing ook...

Overigens blijf mij PIV 3,0 hardstikke koel. Er zit dan wel een zalman koeler op, maar koud issie.

[ Voor 15% gewijzigd door Pkunk op 19-12-2005 15:41 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Croga schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:29:
[...]

ohohoh... gaan we een flamewar starten?.... Het is niet slim om te reageren met zo'n schreeuw en vervolgens geen enkel argument voor je statement te geven....
en dat vind jij nog gek ook.
Ik leg elke week tig keer uit waarom een dual core nu al beter is.
Als JIJ het nieuws zou volgen, dan zou je niet eens mij tegenspreken.
Een gebrek aan kennis zorgt ervoor dat jij denkt dat dual core iets voor de toekomst is. Gewoonweg omdat jij je nieuwsberichten van een jaar geleden kan herinneren. Teon had je gelijk, nu niet meer.

Dual core is de manier om tot betere prestaties te komen. De volgende BBG zal ook een dualcore gebruiken. Niet voor niets.
Timlog heeft in zoverre gelijk dat je voor de prijs van een dual core processor ook een single core op hogere kloksnelheid kunt kopen. Het resultaat zal zijn dat single-threaded applicaties (en op dit moment zijn nagenoeg alle games dat) sneller zullen lopen.
Jep, maar je videokaart (7800GT) vind een dual core veel leuker. Ik dacht dat jullie het eens waren over het feit dat de videokaart het belangrijkst is. Nu, doe er dan alles aan om de videokaart beter te laten werken. Dus met dual core.

Nieuws lezen, Croga!
Zelfs de nieuwe nVidia drivers die voor dual-core geoptimaliseerd zijn leveren minder snelheidswinst op dan simpelweg een single core processor kopen voor dezelfde prijs.
Een 4000 processor dus? Lijkt me dat deze buiten spellen veel slechter presteert
En daarnaast is deze qua prijs wellicht nog duurder (weet de prijs van een 4000 niet uit mn hoofd)
Dus in feite ben je met de koop van een dual core processor aan het speculeren op de ontwikkeling van games in de nabije toekomst. Niemand weet hoe dit gaat lopen alleen dat de meeste spellenmakers op dit moment zeggen nog niet te investeren in dual core optimalisaties.
Och, let maar op de komende BBG.
Aangezien de gemiddelde tweaker zo eens per jaar een nieuwe processor koopt zeg ik dus (en dat zeg ik vol overtuiging) dat het geen zin heeft om een dual core processor te kopen voor de games.
De vraagsteller gaf mij niet het idee dat hij volgend jaar weer een prcoessor wil kopen. Net als dat ik dat niet van plan ben.
Vind je dat niet erg, dan kan je idd beter een 3500 ofzo kopen. Deze kan je dan volgend jaar voor een 4400x2 inruilen (ofzo). Maar dat wil de vraagsteller niet.
Op dit moment en in de nabije toekomst heeft het geen voordeel.
Het heeft wel voordeel.
Weer ontken je de feiten
In de verre toekomst hoogst waarschijnlijk wel. De spellenmakers zullen wel moeten aangezien de processor bakkers allemaal zeggen dat dat de richting is waar CPU verbeteringen heen gaan. Maar ja, tegen de tijd dat dat een beetje van de grond komt in software land zijn wij tweakers alweer een computertje verder.
Jij misschien, de vraagsteller en ik waarschijnlijk niet.
Ofwel: Op dit moment is single core de beste keuze. Meer "bang for the buck" voor dit moment en de nabije toekomst. Over een half jaar kun je nog eens opnieuw gaan kijken. En ik ben zeker niet alleen als ik zeg dat ik over een half jaar hoogstwaarschijnlijk alweer uit aan het kijken ben naar mijn volgende setup.....
Jij, hij niet.
Niet vanuit jezelf denken.

Als ik 1 jaar met mn pc had willen doen, dan had ik geen 3800x2 genomen, maar een 3200....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Timlog schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:37:
[...]

:)
Wil je hiemee zeggen dat een dual core een must is? Goede onderbouwing ook...

Overigens blijf mij PIV 3,0 hardstikke koel. Er zit dan wel een zalman koeler op, maar koud issie.
socket 478?
(northwood of prescott?)

Elke 3,0 die ik ken, die wordt heel heet. Dus dan heb jij een wonder versie. Ik ben die 3,0 bij tig mensen tegengekomen, allemaal worden ze vrij heet.
En ook ik had een zalman-koeler. Die hielp wel wat, maar niet genoeg.
Een pc hoort ook dicht koel te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:43:
Nou, leg het nog eens uit dan....
Een gebrek aan kennis zorgt ervoor dat jij denkt dat dual core iets voor de toekomst is. Gewoonweg omdat jij je nieuwsberichten van een jaar geleden kan herinneren. Teon had je gelijk, nu niet meer.
Mischien is het wel jouw gebrek aan kennis wat je doet denken dat het nu al nuttig is..... Ik kan me de nieuwsberichten van de afgelopen tijd nog herinneren waarin gezegd wordt dat de dual core optimalisaties in diverse drivers nauwelijks winst opleveren. En die die zeggen dat veel game-bouwers nog niet gaan optimaliseren voor dual core....
Dual core is de manier om tot betere prestaties te komen. De volgende BBG zal ook een dualcore gebruiken. Niet voor niets.
Mooi zo! Dat is het eerste schaap over de dam... En het enige op dit moment! En wanneer komt BBG (whatever dat mag zijn) dan uit?
Jep, maar je videokaart (7800GT) vind een dual core veel leuker. Ik dacht dat jullie het eens waren over het feit dat de videokaart het belangrijkst is. Nu, doe er dan alles aan om de videokaart beter te laten werken. Dus met dual core.
De videokaart geeft helemaal niets om wat voor processor jij hebt..... Mischien de drivers, maar zoals al gezegd is de snelheidswinst van dual-core drivers vele malen minder dan van de snellere processor.
Een 4000 processor dus? Lijkt me dat deze buiten spellen veel slechter presteert
Veel slechter nog wel....

Dual core presteerd alleen beter in toepassingen met meerdere threads. Dat is dus niet bij de gemiddelde dagelijkse bezigheden (surfen, chatten, etc.)... Daarnaast is in mijn post duidelijk te lezen dat ik de nadruk op games leg, en niet op zware grafische bewerkingen (de enige toepassing waar dual core een duidelijk groot voordeel heeft)
Het heeft wel voordeel.
Weer ontken je de feiten
Welke feiten dan? Want je hebt hier nog geen enkel van die "feiten" van je gepost....

[ Voor 27% gewijzigd door Croga op 19-12-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Mijn computer:

Asus A8N-SLI
AMD Athlon64 3500+
2 x 512 MB DDR400 PC3200
Asus nVidia Geforce 6600GT
WD Raptor 36 GB
WD WDJ200B 200 GB
Sony DVD-brander
Aopen CD-Brander (gaar, gaat er binnenkort uit, gebruik ik nooit)
Floppy (oud)
Sitecom 54 mbit WIFI kaart

Budget = 220 euro

[ Voor 4% gewijzigd door weebl op 19-12-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:43:
[...]

[...]

Nieuws lezen, Croga!

[...]

En daarnaast is deze qua prijs wellicht nog duurder (weet de prijs van een 4000 niet uit mn hoofd)

[...]

Och, let maar op de komende BBG.

[...]

De vraagsteller gaf mij niet het idee dat hij volgend jaar weer een prcoessor wil kopen. Net als dat ik dat niet van plan ben.
Vind je dat niet erg, dan kan je idd beter een 3500 ofzo kopen. Deze kan je dan volgend jaar voor een 4400x2 inruilen (ofzo). Maar dat wil de vraagsteller niet.

[...]
Het heeft wel voordeel.
Weer ontken je de feiten

[...]

Jij misschien, de vraagsteller en ik waarschijnlijk niet.

[...]

Jij, hij niet.
Niet vanuit jezelf denken.

Als ik 1 jaar met mn pc had willen doen, dan had ik geen 3800x2 genomen, maar een 3200....
Blablabla :D
maakt niet uit mijn 3700+ ownt jou 3800 X2 in spellen. wat voor videokaart je ook neemt sorry.. Denk je nou echt dat een 7800 zoveel gebruik maakt van een dual core processor dat een X2 ineens sneller is in spellen? volgens mij moet jij eens goed het nieuws doorlezen m8 :D whaha grappig
Het spel ondersteund dual core wel of niet. that's it..
En die gozer maakt wel de indruk dat hij over een half jaar/jaar weer wat nieuws wilt.. Kijk wat hij nu heeft :? Ik zou dat nog langgg niet upgraden, dus zo toekomst gericht is hij nou ook alweer niet.
Btw het is niet zo slim om hier zo te praten.. Dat is een tipje van de sluier...

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Croga schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:49:
[...]

Nou, leg het nog eens uit dan....

[...]

De videokaart geeft helemaal niets om wat voor processor jij hebt..... Mischien de drivers, maar zoals al gezegd is de snelheidswinst van dual-core drivers vele malen minder dan van de snellere processor.

[...]

Veel slechter nog wel....

Dual core presteerd alleen beter in toepassingen met meerdere threads. Dat is dus niet bij de gemiddelde dagelijkse bezigheden (surfen, chatten, etc.)... Daarnaast is in mijn post duidelijk te lezen dat ik de nadruk op games leg, en niet op zware grafische bewerkingen (de enige toepassing waar dual core een duidelijk groot voordeel heeft)

[...]

Welke feiten dan? Want je hebt hier nog geen enkel van die "feiten" van je gepost....
zoek lekker zelf de benchmarks op.......

En och, iemand op woorden aanvallen is erg makkelijk.
Aan drivers heb je niets, aan een videokaart zonder drivers heb je niets. Dus als ik videokaart zeg, dan bedoel ik videokaart met drivers. En ja, ik weet dat niet elke nvidiavideokaart-driver dual core goed ondersteunt...

Jij zegt dat het niet helpt, nou zoek het op zou ik zeggen.

Ik heb het eerder gedaan. Zoek maar naar berichten van mij uit de afgelopen maand. De link naar het tweakers bericht staat vast wel in 1 van die berichten.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:55:
[...]

zoek lekker zelf de benchmarks op.......

En och, iemand op woorden aanvallen is erg makkelijk.
Aan drivers heb je niets, aan een videokaart zonder drivers heb je niets. Dus als ik videokaart zeg, dan bedoel ik videokaart met drivers. En ja, ik weet dat niet elke nvidiavideokaart-driver dual core goed ondersteunt...

Jij zegt dat het niet helpt, nou zoek het op zou ik zeggen.

Ik heb het eerder gedaan. Zoek maar naar berichten van mij uit de afgelopen maand. De link naar het tweakers bericht staat vast wel in 1 van die berichten.
Tuurlijk helpen ze m8.. Maar het spel moet er gewoon gebruik van maken.. En op dit moment doen ze dat nog niet (ja 1) Dus een normale 64 is ATM nog sneller :) Ik upgrade denk ik over een jaartje naar een X2 als ze hier allemaal gebruik van maken
Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:46:
[...]

socket 478?
(northwood of prescott?)

Elke 3,0 die ik ken, die wordt heel heet. Dus dan heb jij een wonder versie. Ik ben die 3,0 bij tig mensen tegengekomen, allemaal worden ze vrij heet.
En ook ik had een zalman-koeler. Die hielp wel wat, maar niet genoeg.
Een pc hoort ook dicht koel te blijven.
ooit gehoord van airflow? :o (voor de 2e keer, als ik mijn kast dicht gooi wordt het ook een kagel, tim ze airflow is gewoon super goed)
weebl schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:50:
Mijn computer:

Asus A8N-SLI
AMD Athlon64 3500+
2 x 512 MB DDR400 PC3200
Asus nVidia Geforce 6600GT
WD Raptor 36 GB
WD WDJ200B 200 GB
Sony DVD-brander
Aopen CD-Brander (gaar, gaat er binnenkort uit, gebruik ik nooit)
Floppy (oud)
Sitecom 54 mbit WIFI kaart

Budget = 220 euro
Ik snap niks van deze post :? sorry.. maar wat wil je :P

[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 16:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Quacka doe ff lekker chill man. Je komt hier als een op hol geslagen stoomboot mijn posts uit de context halen. Vervolgens ga je weigeren die te onderbouwen met het argument dat je dat ergens anders al eens eerder gezegd hebt. Maar niet in dit topic iig. Dus vertel al die mensen hier maar snel dat nvidia kaarten ook de andere core gebruiken en post een link. En niet meer zo boos doen (8>

En ja, ik heb een Northwood, maar dat had je ook best uit mijn post kunnen halen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:55:
Heb je het over deze? Die aangeeft dat de dual-core optimised drivers artefacten veroorzaken? En waarbij in de test helemaal niet gekeken is naar de vergelijking tussen single-core en dual-core....
Dat is namelijk de enige review die er de afgelopen paar jaar op de frontpage vermeld is.

Daarnaast beweert nVidia dat het maximale voordeel zo'n 5%-10% zal zijn, terwijl het snelheidsverschil tussen de 3800X2 en de 4000 (die inderdaad ongeveer hetzelfde kosten) al 20% is.....

Het blijft jammer dat je onze keiharde onderbouwde argumenten slechts tegenspreekt met insinuaties zonder zelf met enige vorm van argumenten te komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:58:
[...]

Ik snap niks van deze post :? sorry.. maar wat wil je :P
Mijn excuses als ik dat er bij had moeten zetten.

Ik zou graag willen weten wat jullie voor 220 euro aan deze pc zouden upgraden als jullie hem zouden hebben. Hij is vrij snel op dit moment, maar dat kan altijd beter denk ik.

Ik gebruik hem voor normaal gebruik (internetten, word, etc) en games.

Er staat windows XP SP2 op atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
weebl schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:05:
[...]

Mijn excuses als ik dat er bij had moeten zetten.

Ik zou graag willen weten wat jullie voor 220 euro aan deze pc zouden upgraden als jullie hem zouden hebben. Hij is vrij snel op dit moment, maar dat kan altijd beter denk ik.

Er staat windows XP SP2 op atm.
Je huidige 3D kaart verkopen en samen met die 220 euro een 7800GT kopen :) (als je dat te duur vindt een 6800GS)
verder hoef je niks te doen.. Misschien over een aantal maanden 2x512MB erbij (of 2x 1 gig)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 16:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

weebl schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:05:

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:08:
[...]

Je huidige 3D kaart verkopen en samen met die 220 euro een 7800GT kopen :) (als je dat te duur vindt een 6800GS)
verder hoef je niks te doen.. Misschien over een aantal maanden 2x512MB erbij (of 2x 1 gig)
Wat voor games :? Highend games zoals Battlefield 2, of een midend game zoals Counterstrike Source. Zelfs ik kan met mijn ATi Radeon 9000 pro fantsoenlijk CSS spelen, dus waarom zou ik daar voor een 7800GT? Ik zou hem dus gewoon houden als je vind dat je videokaart nog goed genoeg is. En dat geld kan je dan beter stoppen in meer geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Outerspace schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:50:
[...]

[...]

Wat voor games :? Highend games zoals Battlefield 2, of een midend game zoals Counterstrike Source. Zelfs ik kan met mijn ATi Radeon 9000 pro fantsoenlijk CSS spelen, dus waarom zou ik daar voor een 7800GT? Ik zou hem dus gewoon houden als je vind dat je videokaart nog goed genoeg is. En dat geld kan je dan beter stoppen in meer geheugen :)
hij vraagt wat die kan upgraden aan zijn systeem.. Het enige is zijn 3Dkaart!
En mja als je spellen speelt zoals Far Cry, Quake4, FEAR, NFS:mw en Battlefield 2 (wat veel mensen doen) dan is het een goede upgrade. Dan heb je toch minimaal wel een 6800GT nodig om dat mooi en fatsoenlijk te laten lopen..
Waarschijnlijk krijgt hij +- 100€ voor zijn 6600GT dus dat maakt samen een bedrag van 320€.. Dan zou ik persoonlijk nog iets bij leggen (of zorgen dat je je 6600GT verkoopt op markplaats :P) en dan een 7800GT nemen.. Dan kan je nog een tijdje vooruit en kan je alle huidige games spelen op 1280x1024 @ high settings..
Als je dat te veel geld vindt neem je een 6800GS (+- zelfde performens als een GT) voor +- 220/250€

En dat merk je echt wel! een 6600GT is echt niet meer snel genoeg voor zulke spellen (dat is als je het mooi en fatsoenlijk wilt spelen)

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 18:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Waarom ik op doel, is dat je bij oudere games echt niet een snellere kaart nodig hebt (denk aan C&C, HL2 etc.). Als hij dat speelt hoeft hij echt niet een upgrade te doen. Dan is zijn huidige kaart voorlopig nog snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Outerspace schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:29:
Waarom ik op doel, is dat je bij oudere games echt niet een snellere kaart nodig hebt (denk aan C&C, HL2 etc.). Als hij dat speelt hoeft hij echt niet een upgrade te doen. Dan is zijn huidige kaart voorlopig nog snel zat :)
dan zou die zoizo niet met zo'n systeem vragen wat die zou kunnen upgraden.. Eerst nadenken ;) kusje :+

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:40:
[...]

dan zou die zoizo niet met zo'n systeem vragen wat die zou kunnen upgraden.. Eerst nadenken ;) kusje :+
Dat kan jij van te voren niet vertellen ;) Straks komt hij erachter dat hij met een nieuwe geluidskaart een stuk beter kan gamen, omdat hij nu wel alles goed hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatieschets :
Goed luitjes;
Ik zit hier met een systeem dat aardig op z'n laatste pootjes aan het lopen is.

Het trouwe beestje heeft lang dienst gedaan als manusje van alles, maar omdat ik een dual-Xeon bak heb aangeschaft voor het zwaardere renderwerk gebruik ik deze pc eigenlijk enkel nog om op te gamen.
Dat wil zeggen; ik edit er ook HD-Video op ( Fusion 5 / Boujou ) en model er het nodige mee ( Maya / zBrush ), maar het feitelijke renderen gebeurt op de Xeons waardoor de noodzaak voor een dual-proc. vervalt.

Wel, eerst maar even de specs B) :

Huidige configuratie :
Asus P4T533-C
Pentium 4 @ 2,3Ghz ( 17x 133 Northwood )
2x 256Mb PC1066 RDRAM ( Rambus jah .. )
Asus v9999 AGP( 128Mb Geforce 6800 )
20,1" Widescreen TFT ( Dell 2005FPW )
SB-Live kaartje ( + Creative DTT2500 Speakers )
Realtek netwerk- en een aparte Firewire kaart.

Verder een hele sloot HD's ( Zowel intern als via Firewire )
Een Wacom tablet, en nog wat prul :P.

Wat ik aangepast zou willen?
Tja.
Het liefst zou ik een snellere proc erop prikken en meer geheugen erbij schuiven.
Maar bij dit laatste komen de problemen om de hoek;
Het spul ( PC1066-RDRAM ) is gewoon niet te betalen :'(.

Voor dat geld ( 300+ euro voor 512mb ), kan ik bijna net zo goed een nieuw MB+CPU+RAM aanschaffen :P.

Wat dit dan zou moeten worden; daar heb ik nog niet echt over nagedacht en vandaar dat ik dit berichtje maar in dit subforum post ;).

Handig lijkt me als ik vermeld dat ik gaarne de vid-kaart wil houden. Maar aangezien deze AGP is lijkt een PCI-E-only MB me niet ideaal :D.
Verder heb ik geen uitgesproken voorkeur voor Intel / AMD, maar heb altijd erg prettige ervaringen gehad met ASUS MB's.

Genoeg getypt, Iemand advies?
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:19:
Situatieschets :
Goed luitjes;
Ik zit hier met een systeem dat aardig op z'n laatste pootjes aan het lopen is.

Het trouwe beestje heeft lang dienst gedaan als manusje van alles, maar omdat ik een dual-Xeon bak heb aangeschaft voor het zwaardere renderwerk gebruik ik deze pc eigenlijk enkel nog om op te gamen.
Dat wil zeggen; ik edit er ook HD-Video op ( Fusion 5 / Boujou ) en model er het nodige mee ( Maya / zBrush ), maar het feitelijke renderen gebeurt op de Xeons waardoor de noodzaak voor een dual-proc. vervalt.

Wel, eerst maar even de specs B) :

Huidige configuratie :
Asus P4T533-C
Pentium 4 @ 2,3Ghz ( 17x 133 Northwood )
2x 256Mb PC1066 RDRAM ( Rambus jah .. )
Asus v9999 AGP( 128Mb Geforce 6800 )
20,1" Widescreen TFT ( Dell 2005FPW )
SB-Live kaartje ( + Creative DTT2500 Speakers )
Realtek netwerk- en een aparte Firewire kaart.

Verder een hele sloot HD's ( Zowel intern als via Firewire )
Een Wacom tablet, en nog wat prul :P.

Wat ik aangepast zou willen?
Tja.
Het liefst zou ik een snellere proc erop prikken en meer geheugen erbij schuiven.
Maar bij dit laatste komen de problemen om de hoek;
Het spul ( PC1066-RDRAM ) is gewoon niet te betalen :'(.

Voor dat geld ( 300+ euro voor 512mb ), kan ik bijna net zo goed een nieuw MB+CPU+RAM aanschaffen :P.

Wat dit dan zou moeten worden; daar heb ik nog niet echt over nagedacht en vandaar dat ik dit berichtje maar in dit subforum post ;).

Handig lijkt me als ik vermeld dat ik gaarne de vid-kaart wil houden. Maar aangezien deze AGP is lijkt een PCI-E-only MB me niet ideaal :D.
Verder heb ik geen uitgesproken voorkeur voor Intel / AMD, maar heb altijd erg prettige ervaringen gehad met ASUS MB's.

Genoeg getypt, Iemand advies?
:>
Asrock Dual-Sata2 voor 60€ + een amd processor, en 2x512MB.. dan kom je uit op zo'n 300€ en je kan je AGP kaartje houden en later upgraden naar een PCI-e
[rml][ OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel3[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 21:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc is erug langzaam en blijft soms erug hangen als ik nfs most wanted speel.
Dat is alles behalve grappig. nu wil ik mijn systeem upgraden.
Nieuwe processor
Extra geheugen
Nieuwe videokaart

Dit zijn mijn sprecs:
CPU-Z Report

--------------------------------------------------------------------------------

CPU-Z version 1.31.

CPU(s)
Number of CPUs 1

Name AMD Athlon XP
Code Name Thoroughbred
Specification AMD Athlon(tm) XP 2400+
Family / Model / Stepping 6 8 1
Extended Family / Model 7 8
Package Socket A
Core Stepping B0
Technology 0.13 µ
Supported Instructions Sets MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
CPU Clock Speed 2009.3 MHz
Clock multiplier x 15.0
Front Side Bus Frequency 134.0 MHz
Bus Speed 267.9 MHz
L1 Data Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L1 Instruction Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Cache 256 KBytes, 16-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Speed 2009.3 MHz (Full)
L2 Location On Chip
L2 Data Prefetch Logic yes
L2 Bus Width 64 bits

Mainboard and chipset
Motherboard manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
Motherboard model GA-7VT600 1394, 15X
BIOS vendor Award Software International, Inc.
BIOS revision F4
BIOS release date 08/04/2004
Chipset VIA KT600 rev. 80
Southbridge VIA VT8237 rev. 00
Sensor chip ITE 0

Graphic Interface AGP
AGP Status enabled, rev. 3.5
AGP Data Transfer Rate 8x
AGP Max Rate 8x
AGP Side Band Addressing supported, enabled
AGP Aperture Size 128 MBytes

Memory
DRAM Type DDR-SDRAM
DRAM Size 512 MBytes
DRAM Frequency 134.0 MHz
FSB:DRAM 1:1
DRAM Interleave 4-way
CAS# Latency 2.0 clocks
RAS# to CAS# 3 clocks
RAS# Precharge 3 clocks
Cycle Time (TRAS) 6 clocks
# of memory modules 1
Module 0 Melco DDR-SDRAM PC2700 - 512 MBytes

Software
Windows version Microsoft Windows XP Professional Service Pack 1 (Build 2600)
DirectX version 9.0c

mijn video kaart is een geforce 4200ti
ik wil niet meer dan 500 euro uitgeven. als dat uberhaubt mogelijk zou zijn mert mijn wensen.

Ik heb al gisteren avond al geprobeert om mijn fsb snelheid te tweaken,
maar nu wil mijn windows helemaal niet meer aan de gang.
Oeps foutje, toch maar weer terug naar de default setting in de bios.

Zoals jullie allemaal al hebben kunnen lezen ben ik bezig met NFS most wanted,
ook speel ik zo nu en dan een quake4, dit kan ik al helemaal vergeten. het is inderdaat dan net of ik naar een diashow zit te kijken en daar kom je niet ver mee.

Mijn moederbord is trouwens geschikt voor een 3200+ amd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Kijk eens naar dit systeem:
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed)
Videokaart: XFX GeForce 6800 256MB (PCI-e, 2x DVI), PVT42PUDF7

Je kan ook kiezen voor een andere videokaart offcourse. Ik heb er geen geheugen bij gedaan, omdat je dan boven je budget komt. Je zou dus wel een goedkopere videokaart kunnen kopen en dan nog een reepje geheugen erbij :)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 20-12-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Outerspace schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:29:
[...]

Kijk eens naar dit systeem:
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed)
Videokaart: XFX GeForce 6800 256MB (PCI-e, 2x DVI), PVT42PUDF7

Je kan ook kiezen voor een andere videokaart offcourse. Ik heb er geen geheugen bij gedaan, omdat je dan boven je budget komt. Je zou dus wel een goedkopere videokaart kunnen kopen en dan nog een reepje geheugen erbij :)
Ik denk dat zijn systeem zonder geheugen niet aan gaat.. Neem dan een 6600GT voor +- 150€ en wel geheugen :? Ik ben ook benieuwd naar ze voeding etc :P

Imo kijkt hij naar: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2005

Dan kan je een beetje kijken wat jij belangrijk vindt en hoeveel geld je eraan uit wilt geven..
Ik zou een combinatie doen van het basissysteem en het highend game systeem

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 09:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:56:

Front Side Bus Frequency 134.0 MHz

Module 0 Melco DDR-SDRAM PC2700 - 512 MBytes
Probeer om te beginnen eens of je van je FSB 166Mhz kan maken, dan loopt je geheugen ook op de goede snelheid. Heb je iig weer een beetje snelheidswinst totdat je gaat upgraden.

En doe jezelf een plezier, installeer Service pack 2

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 20-12-2005 09:48 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat zijn systeem zonder geheugen niet aan gaat.. Neem dan een 6600GT voor +- 150€ en wel geheugen :? Ik ben ook benieuwd naar ze voeding etc :P

Imo kijkt hij naar: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2005

Dan kan je een beetje kijken wat jij belangrijk vindt en hoeveel geld je eraan uit wilt geven..
Ik zou een combinatie doen van het basissysteem en het highend game systeem
pssst: Module 0 Melco DDR-SDRAM PC2700 - 512 MBytes ;)
Hij heeft er nog geheugen inzitten. Zoals ik al zei in een indirecte weg, neem dan een andere videokaart en ietwat meer geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Outerspace schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:50:
[...]

Hij heeft er nog geheugen inzitten. Zoals ik al zei in een indirecte weg, neem dan een andere videokaart en ietwat meer geheugen ;)
Zou kunnen idd ;) maar ik walg gewoon op langzaam geheugen :P Geef mij maar DDR3

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Outerspace schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:50:
[...]

Dat zou ik hem toch echt sterk afraden. Ik wet niet of je wel eens nieuwe spellen (FEAR, DOOM3, BF2 .e.a.) gespeeld hebt met 512MB? Vaak (niet altijd nee:P) heb je dan ernstig last van haperingen als je bijvoorbeeld een nieuwe kamer binnenkomt e.d. Dan is het natuurlijk wel zo dat als alles van het kamertje waar je op het moment in zit in je geheugen zit het allemaal super loopt. Maar leuk is anders als je elke keer een kamer vol monsters binnenkomt die fanatiek op jou beginnen te schieten en het enige wat jij ziet een diashow is..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Natuurlijk snap ik wel dat meer geheugen des te beter is, maar daarom zeg ik zelf ook al: koop dan een langzamere videokaart en koop er wat meer geheugen erbij ;)
offtopic:
deze discussie hoeven we volgens mij niet te voeren hoor, we snappen elkaar ook wel want we bedoelen imo precies hetzelfde ;) : langzamere kaart, meer geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:03:
Natuurlijk snap ik wel dat meer geheugen des te beter is, maar daarom zeg ik zelf ook al: koop dan een langzamere videokaart en koop er wat meer geheugen erbij ;)
offtopic:
deze discussie hoeven we volgens mij niet te voeren hoor, we snappen elkaar ook wel want we bedoelen imo precies hetzelfde ;) : langzamere kaart, meer geheugen
Nieuwe agp kaart en meer geheugen moet dus in principe al genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:14:
[...]

Nieuwe agp kaart en meer geheugen moet dus in principe al genoeg zijn?
Ja.. Ik had een 2200+, 1024MB en een goede videokaart, daarmee kon ik inprinciepe alle spellen goed mee spelen. Alleen need for speed most wanted niet vloeiend.. want die spreekt je processor ook heel veel aan.
Je kan bv pc3200 geheugen kopen en een goede 3Dkaart.. En dan vervolgens over een tijdje een dual moederbordje van asrock kopen zodat je je geheugen en 3Dkaart kan overzetten en vervolgens alleen een nieuwe processor en dus dat bordje hoeft te kopen :) Dat heb ik ook gedaan.

(Als je dat doet koop dan wel meteen een goede videokaart.. wacht eerst nog ff 2 weken en kijk of de 6800GS agp echt uit komt, anders probeer je een 6800GT of een X800XT te vinden)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 12:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Een aantal mensen hier moeten minder elkaar in de haren vliegen. Alle mensen die advies geven, hebben dezelfde goede bedoeling om iemand verder te helpen. Er is geen reden om iemand aan te vallen als je het niet eens bent met het advies, maar plaats dan gewoon een nette reactie met wat bronnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 20-12-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:18:
[...]

Ja.. Ik had een 2200+, 1024MB en een goede videokaart, daarmee kon ik inprinciepe alle spellen goed mee spelen. Alleen need for speed most wanted niet vloeiend.. want die spreekt je processor ook heel veel aan.
Je kan bv pc3200 geheugen kopen en een goede 3Dkaart.. En dan vervolgens over een tijdje een dual moederbordje van asrock kopen zodat je je geheugen en 3Dkaart kan overzetten en vervolgens alleen een nieuwe processor en dus dat bordje hoeft te kopen :) Dat heb ik ook gedaan.

(Als je dat doet koop dan wel meteen een goede videokaart.. wacht eerst nog ff 2 weken en kijk of de 6800GS agp echt uit komt, anders probeer je een 6800GT of een X800XT te vinden)
Ik liep op de hcc dagen het moederbord tegen het lijf wat jij denk ik bedoel,
Moederbord : Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Geheugen: 1024mb (welk type is mij nog niet helemaal duidelijk
Videokaart: Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3
Voeding: Zalman ZM400B APS PSU 400Watt
Processor koeling: Zalman CNPS 7000B-CU 92mm Fan

Jah sorry ben er nu erug tevreden over. zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:05:
[...]

Ik liep op de hcc dagen het moederbord tegen het lijf wat jij denk ik bedoel,
Moederbord : Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Geheugen: 1024mb (welk type is mij nog niet helemaal duidelijk
Videokaart: Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3
Voeding: Zalman ZM400B APS PSU 400Watt
Processor koeling: Zalman CNPS 7000B-CU 92mm Fan

Jah sorry ben er nu erug tevreden over. zalman.
Heb je dit gekocht of wil je dit kopen of ga je dit kopen? :P
Zalman maakt verder hele goede koelers die tegelijk ook heel stil zijn. Ik denk dat niemand me hier in kan tegen spreken.. Er zijn soms wel 1 of 2 koelers die net wat beter koelen, maar die zijn vervolgens nooit zo stil als de zalmans..
Verder zou ik voor prijs/kwaliteit/stilte toch gaan voor een tagan voeding.. Een zalman voeding is zker niet slecht.. Maar de specs van de tagans zijn wel wat beter en komen ook wat beter uit reviews.
Mijn systeem bestaat uit zalman koelers (+fancontroller) en een dikke 480watt tagan en ik ben er erg tevreden mee :) lekker still maar toch performens

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:27:
[...]

Heb je dit gekocht of wil je dit kopen of ga je dit kopen? :P
Zalman maakt verder hele goede koelers die tegelijk ook heel stil zijn. Ik denk dat niemand me hier in kan tegen spreken.. Er zijn soms wel 1 of 2 koelers die net wat beter koelen, maar die zijn vervolgens nooit zo stil als de zalmans..
Verder zou ik voor prijs/kwaliteit/stilte toch gaan voor een tagan voeding.. Een zalman voeding is zker niet slecht.. Maar de specs van de tagans zijn wel wat beter en komen ook wat beter uit reviews.
Mijn systeem bestaat uit zalman koelers (+fancontroller) en een dikke 480watt tagan en ik ben er erg tevreden mee :) lekker still maar toch performens
Dan zal ik zeker eens naar een tagan voeding gaan kijken,
op de hcc (waar overigens geen kl*to aan was)
kwam ik een duitse stand tegen die me dit aanbood.
alleen heb ik het niet gekocht omdat ik de garantie moeilijk vond.
als ie suk is kom je toch gewoon even naar duitsland....
lekker antwoord.
maar goed ik zit duz te denken om dit te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus P4P800
1x 200 GB WD SATA
ATi Radeon 9800 Pro
NEC 3520 (dvd-writer)
Philips (cd-writer)
Voeding 350W
Samsung 730BF 17" TFT

Films

AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus 7800GT videokaart

Alvast bedankt.
Dit is het geworden, de bestelling is voor de kerst waarschijnlijk al binnen

1 x Antec Performance TX1050B 500Watt
1 x Zalman NB47-J Chipset Passive Northbrige
1 x ASUS A8N-SLI
1 x AMD Athlon 64 X2 3800+ BOX (939)
1 x Asus 256Mb EN7800GT PCI-E
1 x Nec ND 4550 Zwart Bulk
2 x Kingston DDR 512Mb 400MHz NonECC CL3A
1 x WD 160 GB 7200rpm SATA II

Zijn er misschien opmerkingen op dit systeem dan zou ik die graag willen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:11:
[...]

Dit is het geworden, de bestelling is voor de kerst waarschijnlijk al binnen

1 x Antec Performance TX1050B 500Watt
1 x Zalman NB47-J Chipset Passive Northbrige
1 x ASUS A8N-SLI
1 x AMD Athlon 64 X2 3800+ BOX (939)
1 x Asus 256Mb EN7800GT PCI-E
1 x Nec ND 4550 Zwart Bulk
2 x Kingston DDR 512Mb 400MHz NonECC CL3A
1 x WD 160 GB 7200rpm SATA II

Zijn er misschien opmerkingen op dit systeem dan zou ik die graag willen horen
Leuk systeempje, maar weet je zeker dat je maar 1024MB aan geheugen er in wilt hebben :? Je kan beter wat meer nemen, dan draait je systeem ook wat lekkerder :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic