"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.505 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
mja maar voor wat dan? met één 7800GTX kan je met gemak alles op high spelen :? dat doe ik al met me 190€ 6800GS pci-e.. twee 7800GTXen slaat gewoon nergens op. je kan beter je geld ergens anders instoppen of bewaren tot de 7900 uit komt :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor een belachelijke meerprijs. Dat is het imo niet waard.

Edit: Woeps, nieuwe pagina niet gezien... wat KappeNou zegt dus.

Ow, en tijd voor een nieuw topic trouwens :P

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 31-01-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
1 jaar geleden zat ik hier nog mensen hun upgrades aan te raden, maar nu ben ik er volkomen uit :)
Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden een nieuwe game pc gekocht:

AMD Athlon64 3000+ (socket 754)
Socket 754 mobo AGP 8x
2x 512mb pc3200 geheugen
80gig hdd 7200rpm s-ata
Radeon 9800pro 128mb 256bit AGP 8x

Op dit moment vind ik een upgrade eigenlijk nog niet nodig. Hij draait de spellen op het moment nog prima. Ik verwacht echter problemen met komende games als Battle for middle earth 2 en Total War: Medieval 2.
Ik wil zeker niet meer upgraden dan alleen mn grafische kaart. Dit betekend dus echter wel dat ik aan AGP vast zit. Ik heb al een beetje rond zitten kijken op toms hardware en in de pricewatch en ik zie dat het allemaal pci-express is wat de klok slaat. Nu twijfel ik dus of het slim zou zijn nu gauw een goede AGP kaart aan te schaffen waar ik weer 2 jaar mee vooruit kan of dat ik gewoon nog een half jaartje kan wachten (zonder het risico te lopen dat de enkele AGP kaarten die er dan nog te krijgen zijn allemaal onbetaalbaar zijn geworden).

Mijn budget is max. 300 Euro. Liever wat minder. Het lieft blijf ik bij ATI, maar als Nvidia een vele male betere kaart in mijn budget heeft ga ik daar natuurlijk voor.
Ik zag zelf de radeon x850pro pricewatch: Connect3D Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo)= wel als een leuke optie.
Maar misschien weten jullie wel een betere kaart binnen mijn budget, of zeggen jullie zelfs wel dat ik net zo goed nog een half jaartje kan wachten. Let wel, ik heb dus nog geen nieuwe kaart nodig op dit moment, ik wil alleen niet het risico lopen dat in de zomer nergens meer AGP kaarten voor een normale prijs te krijgen zijn.

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

misschien kun je een pci-e moederbord kopen en een mooi graka voor de rest van het geld( pci-e izjn er ook vor s754 )

Asus K8N4-E Deluxe (Retail, sound, Gb-LAN, RAID) 89 euro
Sapphire Radeon X800GTO² (Retail) 219 euro

[ Voor 32% gewijzigd door Touchdomex op 31-01-2006 15:44 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Dan zou ik eerder de 6800gs nemen, sneller en even duur aldan niet goedkoper (www.dollarshop.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Die 6800gs kende ik nog niet. Die ziet er dan idd wel interessant uit (wel de AGP versie dan). Dat zou echter wel betekenen dat ik dus van ATI op Nvidia overstap. Moet ik dan gewoon de ATI drivers verwijderen, kaart vervangen en Nvidia drivers instaleren, verder niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87158

-roberth- schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:03:
[...]

Als je je mobo wilt upgraden heb je ook meteen een nieuwe voeding en kast nodig. Dell werkt met eigen voedingen en speciale kasten. (aan- uit-schakelaar)
de dimension 8300 heeft geen aparte voeding, dacht ik

maar wat is dan een goede kast, voeding en mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
UltraR-pc schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:16:
1 jaar geleden zat ik hier nog mensen hun upgrades aan te raden, maar nu ben ik er volkomen uit :)
Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden een nieuwe game pc gekocht:

AMD Athlon64 3000+ (socket 754)
Socket 754 mobo AGP 8x
2x 512mb pc3200 geheugen
80gig hdd 7200rpm s-ata
Radeon 9800pro 128mb 256bit AGP 8x

Op dit moment vind ik een upgrade eigenlijk nog niet nodig. Hij draait de spellen op het moment nog prima. Ik verwacht echter problemen met komende games als Battle for middle earth 2 en Total War: Medieval 2.
Ik wil zeker niet meer upgraden dan alleen mn grafische kaart. Dit betekend dus echter wel dat ik aan AGP vast zit. Ik heb al een beetje rond zitten kijken op toms hardware en in de pricewatch en ik zie dat het allemaal pci-express is wat de klok slaat. Nu twijfel ik dus of het slim zou zijn nu gauw een goede AGP kaart aan te schaffen waar ik weer 2 jaar mee vooruit kan of dat ik gewoon nog een half jaartje kan wachten (zonder het risico te lopen dat de enkele AGP kaarten die er dan nog te krijgen zijn allemaal onbetaalbaar zijn geworden).

Mijn budget is max. 300 Euro. Liever wat minder. Het lieft blijf ik bij ATI, maar als Nvidia een vele male betere kaart in mijn budget heeft ga ik daar natuurlijk voor.
Ik zag zelf de radeon x850pro pricewatch: Connect3D Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo)= wel als een leuke optie.
Maar misschien weten jullie wel een betere kaart binnen mijn budget, of zeggen jullie zelfs wel dat ik net zo goed nog een half jaartje kan wachten. Let wel, ik heb dus nog geen nieuwe kaart nodig op dit moment, ik wil alleen niet het risico lopen dat in de zomer nergens meer AGP kaarten voor een normale prijs te krijgen zijn.

BVD :)
Je zou nog kunnen wachten op de 7800GS agp :) die komt binnenkort uit voor een prijs rondt de 300 a 350 euro

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

UltraR-pc schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:27:
Die 6800gs kende ik nog niet. Die ziet er dan idd wel interessant uit (wel de AGP versie dan). Dat zou echter wel betekenen dat ik dus van ATI op Nvidia overstap. Moet ik dan gewoon de ATI drivers verwijderen, kaart vervangen en Nvidia drivers instaleren, verder niks?
Ja dit werkt gewoon makkelijk , echter moet je , je wel realiseren dat ATI een betere beeldtechniek kent (Mijn Mening) en dat de 6800GS de vorige generatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Anoniem: 147287 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:57:
[...]

Ja dit werkt gewoon makkelijk , echter moet je , je wel realiseren dat ATI een betere beeldtechniek kent (Mijn Mening) en dat de 6800GS de vorige generatie is.
mjah, ik ga over het algemeen gewoon voor de hoogste framerates bij het kiezen van een kaart, altijd prima gegaan :). En ik ga altijd voor een vorige generatie kaart omdat ik 400+ Euro voor een videokaart gewoon te gortig vind.

Ik zal eens wat info. over die 7800gs opzoeken, misschien is die ook wel leuk. Bedankt tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

vanaf de 6xxx series is de beeldkwaliteit van Nvidia beter :)
(maar voor als nog vindt ik dat meer op mening gebaseerd)
UltraR-pc schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:01:
[...]

mjah, ik ga over het algemeen gewoon voor de hoogste framerates bij het kiezen van een kaart, altijd prima gegaan :). En ik ga altijd voor een vorige generatie kaart omdat ik 400+ Euro voor een videokaart gewoon te gortig vind.

Ik zal eens wat info. over die 7800gs opzoeken, misschien is die ook wel leuk. Bedankt tot zover :)
Dan kan je of een 6800GS agp kopen en hopen dat je hem kan unlocken zodat die +- de performens heeft van een PCI-e 6800GS en van een 6800GT.. of wachten op de 7800GS agp

[ Voor 53% gewijzigd door KappeNou op 31-01-2006 19:05 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68225

Mijn systeem wat ik dus heb:

P4 2.4Ghz
MSI 648 max 533mhz
1.5 Gb DDR 2700/333mhz
1x 160 Gb Maxtor & 1x 120 Gb Maxtor
Xelo Radeon 9700 PRO 128 Mb

Ik ben een beetje aan het uitzoeken geweest en aan het twijfelen. Misschien is het inderdaad een beetje geld over de balk gooien als ik nu een nieuwe kaart koop, zeker omdat ik alleen AGP aan kan.
Ik heb het volgende systeem samengesteld:

Kast + 450 Watt voeding
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester S939 2.2Ghz
Asus A8v-E SE K8T890 PCI-E S939
Club 3D Geforce 7800 GT 256 MB DDR3 ViVo

Met daarbij mijn geheugen wat ik kan overplaatsen en HD's heb ik een systeempje bij elkaar, zo snel ff gekeken rond de 770 euro. Ik wilde het rond de 750-800 euro houden. Wat vinden jullie hiervan? zijn er dingen die je anders zou doen, bijvoorbeeld wel nieuw geheugen kopen (waarom?) ipv oud geheugen meenemen.. Of een andere videokaart en waarom?

Alvast bedankt voor de reacties, ook op mijn vorige berichtjes. Heel fijn en handig om hier vanalles na te kunnen lezen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
Hier is een nieuwe nodig he.. over de 1000 post's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]
en dat de 6800GS de vorige generatie is.
De X850 Pro die hij zelf uitzocht ondertussen ook, dus dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68225

Anoniem: 68225 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:15:
Kast + 450 Watt voeding
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester S939 2.2Ghz
Asus A8v-E SE K8T890 PCI-E S939
Club 3D Geforce 7800 GT 256 MB DDR3 ViVo
De twijfel is weet toegeslagen. Zo'n X2 processor is natuurlijk leuk, maar heeft het veel zin.. zeker nu? Er zijn nagenoeg geen applicaties (vooral spellen) die dit ondersteunen en met dit in het achterhoofd heeft het geen zin om nu al zo'n processor te kopen. En buiten gaming om gebruik ik mijn PC niet voor programma's die veel baat hebben met een dual proc. Ik kan dus kiezen voor een AMD Athlon 4000+ of onderstaand:

Pentium 4 650 S775 3.4GHz 800MHz 2MB Boxed
Gigabyte GA-8I915PL-G Rev 2.x 915PL PCI-e Sound LAN SATA RAID

Misschien vergelijk ik nu appels met peren. Wat raden jullie aan, gebasseerd op gaming + standaard briefje typen/muziek luisteren/films kijken/internetten:

P4 single proc.
P4 dual proc.
AMD single proc.
AMD x2 proc.

Zal het dual proc. ook bij gaming in de NABIJE toekomst meerwaarde hebben? Zonee, kiezen jullie voor Intel of AMD en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 17:44

Piggen

Lekker bakkie

Jazeker, het verschil tussen een single- en een dual core is nu enkele FPS in het voordeel van de single-core, maar als de gamedevelopers er aan beginnen te werken (onder andere ID Software is er al mee bezig, en vele zullen volgen), ben je met dual-core in het voordeel.

En ik zou voor AMD gaan. Die hebben het dual-core gebeuren stukken beter onder de knie dan Intel.

Overigens heb ik het nieuwe topic maar geopend.
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12
Daar verder, bitte.

[ Voor 18% gewijzigd door Piggen op 01-02-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 17:21

Turkish

zhé germans

Tijd voor verdergaan in een nieuw topic: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic