Graag!!Jesse schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:41:
[...]
Et zal misschien voorkomen dat niet je graka maar je proc dan de bottleneck zal zijn, maar daar durf ik niets over te zeggen. Je hebt je proc vrij aardig op stoom lijkt mij, en een nette hoeveelheid geheugen erbij, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Er zijn misschien anderen die er wat meer over kunnen zeggen.
ik had een XP2200+ @ stock speeds en 1024MB + een 6800GE (6800GS agp) haalde een score van 4750 in 3Dmark05 en met mijn nieuwe 64 3700+ haalde ik 5150 @ 3Dmark05.. ik kon met bijde CPU's alle spellen spelen. met die 3700+ natuurlijk wel iets beter.. dus ja je CPU is een kleine bottleneck maar niet zo erg dat je echt dramatisch performens verliest
Anoniem: 2044
Heb ik net ook even geprobeerd: 4482 3DMarksKappeNou schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:02:
[...]
ik had een XP2200+ @ stock speeds en 1024MB + een 6800GE (6800GS agp) haalde een score van 4750 in 3Dmark05 en met mijn nieuwe 64 3700+ haalde ik 5150 @ 3Dmark05.. ik kon met bijde CPU's alle spellen spelen. met die 3700+ natuurlijk wel iets beter.. dus ja je CPU is een kleine bottleneck maar niet zo erg dat je echt dramatisch performens verliest
de score's die ik poste zijn max overgeclocked en niet unlockedAnoniem: 2044 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:39:
[...]
Heb ik net ook even geprobeerd: 4482 3DMarks
Anoniem: 2044
niet unlocked? wat bedoel je daarmee?KappeNou schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:58:
[...]
de score's die ik poste zijn max overgeclocked en niet unlocked
ik heb gewoon alles @ stock..
3dmark geinstalleerd en de standaard test gedraaid..
geen idee of het een goede of slechte score is..
offtopic:
Om daar achter te komen moet je je score eens vergelijken met anderen. Op de site van Futuremark staan veel scores
Om daar achter te komen moet je je score eens vergelijken met anderen. Op de site van Futuremark staan veel scores
budget:
- niet erg van belang. Als mijn cpu + mobo + geheugen ermee doorkunnen, dan max 300 euro
- als alles vervangen moet worden op hdd's en optical drives 700 a 800 euro
doeleinden:
- PC wordt gebruikt voor te internetten, office, af en toe een beetje coden voor de hobbie,
grafische 3D tekenpakketen zoals autodesk inventor en solid works 2005.
Heel af en toe een game spelen, en voor de rest veel muziek luisteren.
spekkies:
- AMD 2800+ Barton @ stock
- 1x 512 mb kingston pc3200
- 120 gig SATA Maxtor
- 80 gig WD USB hdd
- 19" TFT (zonder DVI), 17" CRT
- Asus A7N8X-E deluxe
- Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines)
reden:
Solid works draait niet heel erg lekker, soms is het een seconde wachten, wat vreselijk irritant is.
Daarnaast ga ik later ook gebruik maken van de aanvullende functies van het programma (berekenen van vloeistofstromen en spanningen in delen berekenen). Dit mag iets langer duren, zolang het programma tijdens het tekenen maar vloeiend loopt. Ik neem aan dat ik sowieso beter voor een 2de strip kingston kan gaan, maar kan deze dan ook in dual channel lopen, of moet je dan een gematcht paar kopen?
Alvast bedankt voor de moeite
- niet erg van belang. Als mijn cpu + mobo + geheugen ermee doorkunnen, dan max 300 euro
- als alles vervangen moet worden op hdd's en optical drives 700 a 800 euro
doeleinden:
- PC wordt gebruikt voor te internetten, office, af en toe een beetje coden voor de hobbie,
grafische 3D tekenpakketen zoals autodesk inventor en solid works 2005.
Heel af en toe een game spelen, en voor de rest veel muziek luisteren.
spekkies:
- AMD 2800+ Barton @ stock
- 1x 512 mb kingston pc3200
- 120 gig SATA Maxtor
- 80 gig WD USB hdd
- 19" TFT (zonder DVI), 17" CRT
- Asus A7N8X-E deluxe
- Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines)
reden:
Solid works draait niet heel erg lekker, soms is het een seconde wachten, wat vreselijk irritant is.
Daarnaast ga ik later ook gebruik maken van de aanvullende functies van het programma (berekenen van vloeistofstromen en spanningen in delen berekenen). Dit mag iets langer duren, zolang het programma tijdens het tekenen maar vloeiend loopt. Ik neem aan dat ik sowieso beter voor een 2de strip kingston kan gaan, maar kan deze dan ook in dual channel lopen, of moet je dan een gematcht paar kopen?
Alvast bedankt voor de moeite
Je hoeft zeker geen matched pair te kopen, gewoon een reepje 512MB erbij volstaat.
Voor de rest van je systeem denk ik dat je het best een goeie processor aan kunt schaffen. Ik denk dat een AMD x2 proc wel volstaat. Natuurlijk ook even een bijbehorend moederboard bij zoeken.
Voor de rest van je systeem denk ik dat je het best een goeie processor aan kunt schaffen. Ik denk dat een AMD x2 proc wel volstaat. Natuurlijk ook even een bijbehorend moederboard bij zoeken.
Anoniem: 38342
Ik heb nu een beetje rond zitten pluizen, maar ik weet niet wat dit moederbord aan kan qua UDMA schijven. Er zit nu Ultra-ATA/33 in, maar dat is dus standaard. Everest en de HP/Compaq site leveren geen resultaat op wat betreft mobo info. Is er misschien een andere manier (prog) aan te raden om dit te achterhalen, of zal ik hem open moeten schroeven?Jesse schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:26:
[...]
98 loopt lekkerder op zo'n machine, gewoon standaard. Dat is nl. gemaakt in een tijd dat zo'n machine een vette bak was. (Zwaar nadeel voor 98 is (vziw) dat windowsupdate het niet meer doet.) Voor 2k geld dat in iets mindere mate. Met XP heb ik op zulke machines geen ervaring, maar dan zou ik in elk geval alle eye-candy uitzetten. Windows regelt die pagefile normaliter zelf wel, daar heb ik me nooit druk om gemaakt.
Wat ik eigenlijk met name bedoelde is dat je wel op zoek kan gaan naar 512 mb ram voor in die bak, maar ik denk dat de winst daarvan veel minder is dan voor windows 98 kiezen, omdat de rest van je bak toch ook achter blijft. Overigens, als je pa gewoon zo nu en dan een beetje geduldig is... Jij draait er nu ook winxp op als ik het goed begrijpt, dus jij weet beter hoe dat is dan ik, maar als je max 50 euro wilt uitgeven dan ga je qua ram upgraden niet veel winnen denk ik.
Volgens mij moet een nieuwere ATA schijf gewoon werken, alleen zal die schijf dan op het maximum van jouw moederbord werken. Misschien dat iemand anders dit nog kan bevestigen/verwerpen?Anoniem: 38342 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 01:41:
[...]
Ik heb nu een beetje rond zitten pluizen, maar ik weet niet wat dit moederbord aan kan qua UDMA schijven. Er zit nu Ultra-ATA/33 in, maar dat is dus standaard. Everest en de HP/Compaq site leveren geen resultaat op wat betreft mobo info. Is er misschien een andere manier (prog) aan te raden om dit te achterhalen, of zal ik hem open moeten schroeven?
Budget:
-max 330 euro
Gebruik:
-Veel gamen
CS:S, Farcry (de nieuwe hdr patch trekt mn pc al niet echt meer) F.E.A.R.
Specs:
-Athlon64 venice 3000+ @ 2,4ghz
-2x 512 mb ddr3200
-Msi K8T Neo2 (KT800pro, agp)
-Geforce 6800LE met niks open (krijg ik artifacts)
-een 80gb en een 160gb schijf
-nec dvd fikker
-Aopen QF50A zwart 300W
Ik zat te denken aan een nieuw mobo en graka..
Misschien een 6800GS, of ga ik er dan niet echt op voorruit? Wil eigenlijk ook wel over op pci-e.
Maar dan de vraag welk mobo, ik zie met al die verschillende nforce4's het bos niet meer..
Hij moet wel een beetje lekker oc'en namelijk!
Alvast bedankt
-max 330 euro
Gebruik:
-Veel gamen
Specs:
-2x 512 mb ddr3200
-nec dvd fikker
-Aopen QF50A zwart 300W
Misschien een 6800GS, of ga ik er dan niet echt op voorruit? Wil eigenlijk ook wel over op pci-e.
Maar dan de vraag welk mobo, ik zie met al die verschillende nforce4's het bos niet meer..
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Dax op 23-01-2006 14:44 ]
mja een nieuwe videokaart gaat extreem veel helpen in jou geval. een nieuwe processor maakt niks uit aangezien de nieuwere games alleen hoofdzakelijk je videokaart belasten.MasterJR schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:36:
Budget:
-max 330 euro
Gebruik:
-Veel gamenCS:S, Farcry (de nieuwe hdr patch trekt mn pc al niet echt meer) F.E.A.R.
Specs:
-2x 512 mb ddr3200
-nec dvd fikker
-Aopen QF50A zwart 300W
Maar dan de vraag wel mobo, ik zie met al die verschillende nforce4's het bos niet meer..Hij moet wel een beetje lekker oc'en namelijk!
![]()
Alvast bedankt
Maja je kan voor 240 a 260€ een 6800GS agp kopen dan kan je alles al spelen, als je mazzel hebt dan kan je hem unlocken en dan heb je een 6800GT. Of je kan idd een nieuw mobo kopen, dus overgaan op PCI-e en dan vervolgens een gigabyte 6800GS pci-e kopen voor zo'n 180 a 190€ en dan heb je zoizo al 6800GT speeds.
Dus imo kijk je voor een pci-e mobo en een gigabyte 6800GS, dan ben je ook meteen overgestapt op PCI-e
[edit] ow ja en een nieuwe voeding, anders trekt die het maar net en kan je zoizo niet overclocken. kijk ff naar een tagan voeding voor prijs/kwaliteit
Gigabyte GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX68G256D-B € 181,-
mobo rondt de 80 a 90€ geen idee welke socket jij hebt (lijkt me S939, dan b.v. een leuk asus mobo)
minimaal deze voeding: Tagan TG380-U01, 380W (ATX) € 53,40
liever zoiets voor oog op de toekomst: Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,95
Of dit als je minder kabels in je kast wilt: Tagan TG430-U15, 430W (ATX 2.02, PCI-e) € 79,-
[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2006 14:40 ]
Op dit moment beschikken mijn ouders over de volgende pc:
P4 2,6 Ghz
1024 Ddr
9600xt
medion spul voor de rest.
Alleen ik zou het graag wat upgraden, reden?
CoD 2, BF2, F.E.A.R. lekker kunnen draaien, niet op low...
Gedachte upgrade:
Nieuw mobo( eentje met pci-e )
Graka ( 6800gs of een andere als het geen overkill is: 7800 gt?(daarvoor wil ik dan wel doorsparen )
Nieuwe kast ( nog geen in gedachten, maar dat is het probleem niet die vind ik wel )
Samen voor maximaal € 450
P4 2,6 Ghz
1024 Ddr
9600xt
Gedachte upgrade:
Graka ( 6800gs of een andere als het geen overkill is: 7800 gt?(daarvoor wil ik dan wel doorsparen )
Nieuwe kast ( nog geen in gedachten, maar dat is het probleem niet die vind ik wel )
Graag wat meet info over je huidige systeem. Een 2,6 GHz P4 heeft verschillende uitgaven en geheugen verschillende snelheden. Wil je een grondige upgrade doorvoeren, dan zul je nog even door moeten sparen!!!doesburg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:20:
P4 2,6 Ghz
1024 Ddr
9600xt
Gedachte upgrade:
Systeemkast Shuttle Barebone SN25P
Processor(s) AMD 64 3000+ Venice socket 393
Geheugen : 2x 512mb pc3200 200mhz Dualchannel latency 2.5
Hard Disk(s)
Western Digital Raptor 36GB. (operating syst)
SATA 7200 rpm Maxtor 200Gb , (download disk)
SATA 7200 rpm Maxtor 300 GB (data)
Videokaart(en) Aopen 6600GT 128mb
Monitor(en) Apple Cinema Display 20 inch
Brander(s) Pioneer DVR-110DBK 16x Double Layer
Muis Logitech MX900
Toetsenbord Logitech Flat keyboard
Operating Sys Windows XP SP2
Ik wil graag sneller uitpakken (grote hoeveelheden winrar files) en Quickpar
om die reden heb ik al meerdere schijven in mijn systeem.
uitpakken doe ik dan van 1 schijf naar de andere 4-5 GB , duurt 4/5 minuten.
Maar quickpar reparaties zorgen voor een 100% cpu load
ik zat zelf te denken aan een andere cpu socket 393 voor snellere reparaties
Ook misschien aanpak vna het geheugen ?
Dus mijn vraag is 1:
Heeft upgrade van de CPU , zoals een x2 echt veel nut , en gaat het quickpar/raren veel sneller?
10 sec is sneller mijnsinziens niet genoeg , een reductie van aantal minuten per dvd a 4-5 GB is wel zeer wenselijk!
Moet ik dan een X2 processor en of een single core ?
voor deze specifieke toepassing
En vraag 2:
Heeft mijn geheugen invloed op dit hele proces?
en moet deze worden vervangen voor een ander type zoals pc4XXX ? en of uitbreiding naar meer dan 1 GB?
vraag 3:
al dan niet aanleggen van raid ? de optie zit wel op het moederbord , maar maak er geen gebruik van tot nu toe . gezien de 3 schijven ook verschillend van groote zijn.
Voornamelijk gebruik:
-Downloaden
-Winrar
-Quickpar
-Internet
-Office
-Mailen
Hard Disk(s)
Muis Logitech MX900
Dus mijn vraag is 1:
Heeft upgrade van de CPU , zoals een x2 echt veel nut , en gaat het quickpar/raren veel sneller?
10 sec is sneller mijnsinziens niet genoeg , een reductie van aantal minuten per dvd a 4-5 GB is wel zeer wenselijk!
En vraag 2:
en moet deze worden vervangen voor een ander type zoals pc4XXX ? en of uitbreiding naar meer dan 1 GB?
vraag 3:
al dan niet aanleggen van raid ? de optie zit wel op het moederbord , maar maak er geen gebruik van tot nu toe . gezien de 3 schijven ook verschillend van groote zijn.
Voornamelijk gebruik:
-Downloaden
-Winrar
-Quickpar
-Internet
-Office
-Mailen
[ Voor 18% gewijzigd door xdc op 23-01-2006 23:00 ]
slimmehotspot.nl
Vraag 1:xdc schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:56:
Systeemkast Shuttle Barebone SN25P
Hard Disk(s)
Muis Logitech MX900
Dus mijn vraag is 1:
En vraag 2:
vraag 3:
Voornamelijk gebruik:
-Downloaden
-Winrar
-Quickpar
-Internet
-Office
-Mailen
Ten eerste: Waarom staat deze link niet in de TS? Mensen blijven maar met dezelfde vragen komen hier en er is al honderd keer antwoord op gegeven (no offence
Het gaat als je een hogere kloksnelhed hebt natuurlijk wel sneller. Anders niet. Wel kan je veel plezier hebben van je dual core of HT technologie. Dan kan je rarren en dingen doen tegelijk. Dan hoef je je dus minder te storen aan het rarren, aangezien dat toch op de achtergrond gebeurt.
Vraag 2:
Je geheugen heeft ook invloed op de prestaties van je CPU aangezien zo ongeveer alle processen die uitgevoerd worden op je pc een wisselwerking zijn tussen je CPU en je geheugen (en je HD en je videokaart enz...) Maar nou wil je natuurlijk weten hoeveel dan?
Dat kan je natuurlijk hier vinden
Als je daar kijkt zie je dus dat het niet zo veel is. Er staat alleen dus niet wat het verschil is met sneller geheugen, maar dat zal logischerwijs niet zoveel schelen.
Vraag3:
In de TS (!) staat deze link. Daar zie je dat het snelheidsverschil met HD intensieve processen slechts enkele seconden per minuut is. Rarren is echter niet zo HD intensief als wat er bij die testen gedaan is. Daarom zal het verschil daarbij ook minder zijn. Overigens zou RAID 0 kunnen doen. Daar heb je volgens mij niet perse schijven van dezelfde grootte voor nodig. Zie ook : RAID FAQ
Hallo met Tim
Moederbord €90doesburg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:20:
P4 2,6 Ghz
1024 Ddr
9600xt
Gedachte upgrade:
Athlon 64 3200+ €190
6800GS €190
Totaal €470
Of je spaart even een maandje door (of hoelang ook om €120 bijelkaar te sparen) en je koopt een 7800GT. Wat ik je eigenlijk wel zou aanraden.
Dan rest alleen nog de vraag of de rest van je systeem dit alles kan bijhouden aangezien je verder geen specs daarvan hebt gegeven. En dan denk ik met name aan de voeding en je geheugen
[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 23-01-2006 23:31 ]
Hallo met Tim
allereerst dankTimlog schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:19:
[...]
Vraag 1:
Ten eerste: Waarom staat deze link niet in de TS? Mensen blijven maar met dezelfde vragen komen hier en er is al honderd keer antwoord op gegeven (no offence)link
Het gaat als je een hogere kloksnelhed hebt natuurlijk wel sneller. Anders niet. Wel kan je veel plezier hebben van je dual core of HT technologie. Dan kan je rarren en dingen doen tegelijk. Dan hoef je je dus minder te storen aan het rarren, aangezien dat toch op de achtergrond gebeurt.
Vraag 2:
Je geheugen heeft ook invloed op de prestaties van je CPU aangezien zo ongeveer alle processen die uitgevoerd worden op je pc een wisselwerking zijn tussen je CPU en je geheugen (en je HD en je videokaart enz...) Maar nou wil je natuurlijk weten hoeveel dan?
Dat kan je natuurlijk hier vinden
Als je daar kijkt zie je dus dat het niet zo veel is. Er staat alleen dus niet wat het verschil is met sneller geheugen, maar dat zal logischerwijs niet zoveel schelen.
Vraag3:
In de TS (!) staat deze link. Daar zie je dat het snelheidsverschil met HD intensieve processen slechts enkele seconden per minuut is. Rarren is echter niet zo HD intensief als wat er bij die testen gedaan is. Daarom zal het verschil daarbij ook minder zijn. Overigens zou RAID 0 kunnen doen. Daar heb je volgens mij niet perse schijven van dezelfde grootte voor nodig. Zie ook : RAID FAQ
Vraag 1: die Link is zeer handig!
Een x2 processor zou dus alleen nut hebben mits ook gebruik wordt gemaakt van een multi-threading software , winrar helaas niet
Een single processor: zou dus uitkomst bieden , echter gezien de resultaten in de grafiek
van amd 64 3000+ venice naar de snelste single core fx57 , levert slechts een 30 seconden op (daar betaal je dan wel een boel voor) dus daar moet ik nog even over nadenken.
Vraag 2: duidelijk niet upgraden dus , 1GB volstaat evenals de pc3200 cas2.5
Vraag 3: Raid 0 is leuk maar , wat ik al dacht en wat ook nog eens in de FAQ staat:
Verschillende schijven in RAID mogelijk? Ja, dat kan
Dus geen optie voor mij , want dan verlies ik 100 GB!
slimmehotspot.nl
Anoniem: 68225
Nogmaals mijn systeem:
P4 2.4Ghz
MSI 648 max 533mhz
1.5 Gb DDR 2700/333mhz
1x 160 Gb Maxtor & 1x 120 Gb Maxtor
Xelo Radeon 9700 PRO 128 Mb
Ik ben dus van plan deze laatste te vervangen op korte termijn met een X850XT
Echter schroefde ik vandaag mijn kastje open en ik zag de voeding, was een 300Watt..
Kan een voeding met te weinig capiciteit je systeem slomer doen lopen of zou je systeem gewoon foutmeldingen/errors krijgen? Want dit vraag ik me af.
En is het mogelijk een X850XT erbij te plaatsen met behoud van de voeding (huidige videokaart weg natuurlijk)? Enzoja, wat is het nadeel?
Want als mijn systeem gewoon langszamer loopt door de voeding vervang ik die natuurlijk. Echter ben ik qua die logica totaal niet hierin thuis
P4 2.4Ghz
MSI 648 max 533mhz
1.5 Gb DDR 2700/333mhz
Echter schroefde ik vandaag mijn kastje open en ik zag de voeding, was een 300Watt..
Kan een voeding met te weinig capiciteit je systeem slomer doen lopen of zou je systeem gewoon foutmeldingen/errors krijgen? Want dit vraag ik me af.
En is het mogelijk een X850XT erbij te plaatsen met behoud van de voeding (huidige videokaart weg natuurlijk)? Enzoja, wat is het nadeel?
Want als mijn systeem gewoon langszamer loopt door de voeding vervang ik die natuurlijk. Echter ben ik qua die logica totaal niet hierin thuis
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 
Ik kan je wel verklappen dat je een andere voeding nodig hebt. Verder zou ik die videokaart er niet bijzetten. De AGP versie is behoorlijk duur. Als ik jou was zou ik doorsparen voor een leuk AMD 64 setje met PCI-E mobo. Overigens mis ik je budget en wat je van plan bent er mee te gaan doen.
Je krijgt overigens geen foutmeldingen ed, ik denk dat je systeem het met die voeding het gewoon niet trekt. Dus dat je hardwarematige problemen krijgt. Niet aan te raden.
Ik kan je wel verklappen dat je een andere voeding nodig hebt. Verder zou ik die videokaart er niet bijzetten. De AGP versie is behoorlijk duur. Als ik jou was zou ik doorsparen voor een leuk AMD 64 setje met PCI-E mobo. Overigens mis ik je budget en wat je van plan bent er mee te gaan doen.
Je krijgt overigens geen foutmeldingen ed, ik denk dat je systeem het met die voeding het gewoon niet trekt. Dus dat je hardwarematige problemen krijgt. Niet aan te raden.
En wederom uit de TS: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14Anoniem: 68225 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:44:
Nogmaals mijn systeem:
P4 2.4Ghz
MSI 648 max 533mhz
1.5 Gb DDR 2700/333mhz
Maar kort samengevat: Als je voeding te weinig stroom levert zal er niks ontploffen o.i.d. in je PC. Je hebt kans dat je spontane resets krijgt of dat je videokaart eeneens op hele lage kloksnelheden gaat werken, maar echte schade zal je er niet door krijgen.
Als je dat topic doorleest zie je dat er zelfs iemand is met 250W in een systeem waar je van zou verwachten dat de voeding het helemaal niet trekt. Dus alles is mogelijk.
//edit: spuit 11 yay

Hallo met Tim
wat die voeding betreft kan je systeem er erg instabiel door worden, doordat die de voltage lijnen niet op de juiste hoogte kan houden, dit zal erger worden, of zul je gaan merken met een zwaardere videokaart, deze kaart heeft volgens mij ook een extra voedings connector nodig, dus zal wel wat meer stroom trekken en als die dat normaal kan geven zal die goed blijven lopen, maar kan die dat niet word het alleen erger.
Verder inderdaad wat er door RoD word gezegd!
edit: spuit 12
Verder inderdaad wat er door RoD word gezegd!
edit: spuit 12
[ Voor 3% gewijzigd door juanp op 23-01-2006 23:53 ]
Ik ben nu al meer dan een maand aan het rondsnuffelen naar een nieuw systeem en heb me overal geprobeerd zo goed mogelijk op in te lezen. Heb nu een Athlon XP 1600 met 1GB PC2100 ram en een Club 3D Geforce 4 Ti4600. Dit is eigenlijk nog best een prima systeem, maar laat nu af en toe wat steekjes vallen.
Voor de nieuwe pc behoud ik: de kast, harde schijf (maxtor diamondmax 160GB 8MB cache), DVD speler, CD-brander.
Ik heb al gekocht: 2X 512MB Corsair PC3200 DDR voor €79,90
Nu wil ik het volgende aanschaffen:
Moederbord;
Asus A8N-E (€ 90,00) of Asus A8N-SLI (€ 112,00) . Weet niet of ik de sli ga gebruiken, en volgens mij verschillen de bordjes verder niet echt.
Processor;
AMD Athlon 64 X2 3800 (€ 314,00) of de X2 4400 (€ 485,00) , dat scheelt gelijk een bom duiten. De laatste heeft 1MB cache per core en is neem ik aan een stuk sneller. Weet niet of dat het geld waard is.
Videokaart;
Asus 7800GTX TOP 256MB (€ 509,00) of een XFX 7800GTX 512MB (€ 652,00). Scheelt weer veel geld en weet niet of het zoveel meer waard is. Asus kaart is wel heel slecht leverbaar.
Voeding;
Tagan 480W u1 (€ 70,00) of u22 (€ 80,00) voor sli. Tagan lijkt me een degelijk merk en is niet te duur.
Geluidskaart;
Ik heb nu een Soundblaster Live! 5.1 en dat klinkt allemaal goed. Misschien dat het onboard geluid beter is, maar ik hou niet zo van onboard dingen.. Als ik een nieuwe kaart ga kopen zou dat een X-Fi worden. Maar daar wacht ik op tot ze goedkoper zijn.
Nou ik twijfel tussen een aantal onderdelen en misschien vind je dat ik ergens al de verkeerde keuze heb gemaakt, laat het graag horen.
Ik koop er ook nog een NEC DVD brander (€ 43,00) bij.
Budget 1250 euro liefst minder
Dank
Voor de nieuwe pc behoud ik: de kast, harde schijf (maxtor diamondmax 160GB 8MB cache), DVD speler, CD-brander.
Moederbord;
Asus A8N-E (€ 90,00) of Asus A8N-SLI (€ 112,00) . Weet niet of ik de sli ga gebruiken, en volgens mij verschillen de bordjes verder niet echt.
Processor;
AMD Athlon 64 X2 3800 (€ 314,00) of de X2 4400 (€ 485,00) , dat scheelt gelijk een bom duiten. De laatste heeft 1MB cache per core en is neem ik aan een stuk sneller. Weet niet of dat het geld waard is.
Videokaart;
Asus 7800GTX TOP 256MB (€ 509,00) of een XFX 7800GTX 512MB (€ 652,00). Scheelt weer veel geld en weet niet of het zoveel meer waard is. Asus kaart is wel heel slecht leverbaar.
Voeding;
Tagan 480W u1 (€ 70,00) of u22 (€ 80,00) voor sli. Tagan lijkt me een degelijk merk en is niet te duur.
Geluidskaart;
Ik heb nu een Soundblaster Live! 5.1 en dat klinkt allemaal goed. Misschien dat het onboard geluid beter is, maar ik hou niet zo van onboard dingen.. Als ik een nieuwe kaart ga kopen zou dat een X-Fi worden. Maar daar wacht ik op tot ze goedkoper zijn.
Nou ik twijfel tussen een aantal onderdelen en misschien vind je dat ik ergens al de verkeerde keuze heb gemaakt, laat het graag horen.
Budget 1250 euro liefst minder
[ Voor 4% gewijzigd door Thennis op 24-01-2006 03:50 . Reden: Ik heb even wat richtprijzen erbij gezet. De XFX is een stuk duurder namelijk ]
die Asus kaart kost meer omdat je er prolly een stapel software bij krijgt.
als dat je niks kan schelen zou ik voor de XFX gaan (dies toch goedkoper?)
en SLI levert maar een beetje performanceboost op... daar rekening mee houden heeft geen nut denk ik...
dus een non SLI bord en non SLI voeding.
die 7800 kaart is sowieso een beest, en in SLI is leuk en aardig, maar de kosten/baten verhouding is slecht imo
als dat je niks kan schelen zou ik voor de XFX gaan (dies toch goedkoper?)
en SLI levert maar een beetje performanceboost op... daar rekening mee houden heeft geen nut denk ik...
dus een non SLI bord en non SLI voeding.
die 7800 kaart is sowieso een beest, en in SLI is leuk en aardig, maar de kosten/baten verhouding is slecht imo
als je een GTX neemt, gewoon de goedkoopste nemen. een XFX is uit de fabriek gewoon al net ietsje overgeclocked wat je zelf ook zonder zorgen kan doen.Thennis schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 03:38:
Ik ben nu al meer dan een maand aan het rondsnuffelen naar een nieuw systeem en heb me overal geprobeerd zo goed mogelijk op in te lezen. Heb nu een Athlon XP 1600 met 1GB PC2100 ram en een Club 3D Geforce 4 Ti4600. Dit is eigenlijk nog best een prima systeem, maar laat nu af en toe wat steekjes vallen.
Moederbord;
Processor;
Videokaart;
Voeding;
Geluidskaart;
Budget 1250 euro liefst minderDank
Ik zou in jou geval een 7800GT nemen voor 300€ aangezien je daar echt met gemak alle nieuwste games op de hoogste instellingen mee kan spelen (dat doe ik nu ook al met me 190€ 6800GS) Dan zou ik dat geld wat je daarmee uitspaard een X2 4400+ nemen..
Je zou een sli bordje kunnen nemen als je ooit in sli wilt gaan draaien.. Je kan ook kiezen voor 2x 6800GS voor 2x 180 a 190€.. dan ben je sneller dan een 7800GTX 512MB
Die tagan voeding neem de u22
Dus neem aub de u22! het scheeld maar 10 euro, en het is die 10 euro echt waard!
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2006 04:18 ]
Zo'n grondige update had ik niet in gedachten, maximaal ander mobo + graka + gehuegen...Timlog schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:30:
[...]
Moederbord €90
Athlon 64 3200+ €190
6800GS €190
Totaal €470
Of je spaart even een maandje door (of hoelang ook om €120 bijelkaar te sparen) en je koopt een 7800GT. Wat ik je eigenlijk wel zou aanraden.
Dan rest alleen nog de vraag of de rest van je systeem dit alles kan bijhouden aangezien je verder geen specs daarvan hebt gegeven. En dan denk ik met name aan de voeding en je geheugen
Rest specs:
Ddr 3200, zegt dat genoeg? merkloos is het trouwens(standaard medion + merkloos pc boer op de hoek)
Processor: een northwood dacht ik.. als ik op die pc zit zal ik even cpu-z draaien...
Hardeschijf: 120 gig, 7200rpm
Voeding: Coolermaster Realpower 380watt
Koop dan alleen een 6800GS AGP en spaar door voor een grotere upgrade. Nieuw moederbord heeft niet zoveel zin als je die €470 al teveel vind. Je voeding en je geheugen zijn nog prima verderdoesburg schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:52:
[...]
Zo'n grondige update had ik niet in gedachten, maximaal ander mobo + graka + gehuegen...
Rest specs:
Ddr 3200, zegt dat genoeg? merkloos is het trouwens(standaard medion + merkloos pc boer op de hoek)
Processor: een northwood dacht ik.. als ik op die pc zit zal ik even cpu-z draaien...
Hardeschijf: 120 gig, 7200rpm
Voeding: Coolermaster Realpower 380watt
Weet je wat het is, je kan wel een socket 478 moederbord kopen met PCI-e, maar daar heb je gewoon niet zoveel aan. Het grootste probleem is voor jou nu simpelweg je videokaart. Als je die vervangt kan je alles prima spelen. Daar veranderd een nieuw moederbord en nieuw geheugen gewoon haast niks aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Pkunk op 24-01-2006 18:17 ]
Hallo met Tim
Maar, als ik een andere moederbord pak, wat 69 euro extra kost... en een pci-e 6800gs neem. ben ik rond 260-280 klaar, en kan ik mijn processor ook nog wat proberen over te klokken(dat kan niet met mijn huidige mobo, heb nog nooit een oc gedaan maar wil er wel aan gaan beginnen)Timlog schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:13:
[...]
Koop dan alleen een 6800GS AGP en spaar door voor een grotere upgrade. Nieuw moederbord heeft niet zoveel zin als je die €470 al teveel vind. Je voeding en je geheugen zijn nog prima verder
Als je dan toch zoveel geld wil uitgeven. Heb je al aan de X1900XT gedacht? Die schopt de 7800GTX kont aan alle fronten en is maar een klein beetje duurder, €699 namelijkThennis schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 03:38:
Videokaart;
Asus 7800GTX TOP 256MB (€ 509,00) of een XFX 7800GTX 512MB (€ 652,00). Scheelt weer veel gel
Lijkt me een prima plan. HF \o/doesburg schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:18:
[...]
Maar, als ik een andere moederbord pak, wat 69 euro extra kost... en een pci-e 6800gs neem. ben ik rond 260-280 klaar, en kan ik mijn processor ook nog wat proberen over te klokken(dat kan niet met mijn huidige mobo, heb nog nooit een oc gedaan maar wil er wel aan gaan beginnen)
[ Voor 31% gewijzigd door Pkunk op 24-01-2006 18:25 ]
Hallo met Tim
Thanx, Maar heeft iemand een idee of een 7800gt zin heeft?Timlog schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:23:
[...]
Als je dan toch zoveel geld wil uitgeven. Heb je al aan de X1900XT gedacht? Die schopt de 7800GTX kont aan alle fronten en is maar een klein beetje duurder, €699 namelijk. Maar wat maakt die extra 50 nou voor verschil als je toch zoveel gaat uitgeven
[...]
Lijkt me een prima plan. HF \o/
maybe als jij mijn post bovenaan leestdoesburg schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:29:
[...]
Thanx, Maar heeft iemand een idee of een 7800gt zin heeft?
Sorry ben zo ongeduldig dat ik steeds page down indruk.. zodat ik snel bij de laatste post ben.KappeNou schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:53:
[...]
maybe als jij mijn post bovenaan leestdus ja

Conclusie = 7800gt nemen dus?
[ Voor 6% gewijzigd door Opdreef op 24-01-2006 21:09 . Reden: vraagje ]
Ik ben er niet zo dol op om een 6800 te kopen. Heb nu een Ti4600 waar ik Doom 3 op uitgespeeld heb, maar waar ik Battlefield 2 niet mee mag spelen omdat ie te oud schijnt te zijn.. Is geen gegrond argument, want ik weet de verschillen niet echt, maar heb liever de nieuwste serie zodat die hoop ik langer mee gaat.KappeNou schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 04:15:
als je een GTX neemt, gewoon de goedkoopste nemen. een XFX is uit de fabriek gewoon al net ietsje overgeclocked wat je zelf ook zonder zorgen kan doen.
Ik zou in jou geval een 7800GT nemen voor 300€ aangezien je daar echt met gemak alle nieuwste games op de hoogste instellingen mee kan spelen (dat doe ik nu ook al met me 190€ 6800GS) Dan zou ik dat geld wat je daarmee uitspaard een X2 4400+ nemen..
Je zou een sli bordje kunnen nemen als je ooit in sli wilt gaan draaien.. Je kan ook kiezen voor 2x 6800GS voor 2x 180 a 190€.. dan ben je sneller dan een 7800GTX 512MB
Die tagan voeding neem de u22het heeft niks met sli te maken (ja je kan er sli mee draaien als je wilt) maar de u22 en u15 series hebben twee 12volt rails waardoor je spanning stabieler is, dus ook een stabieler systeem. Je kan schakelijk tussen 1x 12volt 30A of 2x 12volt 20A.. in de 2x stand zorgt één twaalf volt rail voor de spanning van het mobo en de processor en de tweede 12 volt rail voor de spanning van de videokaart, HDD, CD-rom etc..
Dus neem aub de u22! het scheeld maar 10 euro, en het is die 10 euro echt waard!
Ik zal wel voor een u22 of u15 gaan omdat ik niet wist dat de u1 geen twee 12volt rails heeft.
Die X1900XT is redelijk nieuw, misschien nu nog erg hoog geprijsd. En ik heb tot nu toe NVidia kaarten gehad. Heb het idee dat NVidia bij spelmakers beter ondersteund wordt.Timlog schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:23:
Als je dan toch zoveel geld wil uitgeven. Heb je al aan de X1900XT gedacht? Die schopt de 7800GTX kont aan alle fronten en is maar een klein beetje duurder, €699 namelijk. Maar wat maakt die extra 50 nou voor verschil als je toch zoveel gaat uitgeven
Al is het wel het overwegen waard, hij is alleen nog niet echt te koop nu, wil toch deze week wel iets gaan bestellen.
Dan ook weer eens een upgrade vraag van mij:
Systeem:
Amd 64 3000+ S939
mobo: Asrock Dual-Sata (AGP, PCI-X ding)
Geheugen: 2x512 PC3200 Twinmos, dual channel.
Videokaart: Asus 6600GT AGP
Hardeschijf: 2x 250gb Samsung Spinpoint in Raid 0
Doeleinden:
Is nu hoofdzakelijk desktop ondanks dat ik een spelletje af en toe wel leuk vind heb ik besloten dat dat voor mij geen reden meer is om up te graden. Hiervoor koop ik wel consoles. (mooier beeld plus geluid installatie)
Ik wil dus een zo snel mogelijke ervaring in windows zelf. Met meerdere programma's etc.
Reden upgrade:
Zoals je kan zien heb ik nu 2x512mb. Echter is geheugen tegenwoordig niet meer zo heel erg duur dus ik zat er aan te denken om alvast nog zo een kit er bij te kopen. (ook met oog op vista) Dus dan heb ik straks 4 banken met 512mb elk van hetzelfde type geheugen (als het goed is) Ik gebruik nu maar ongeveer 500-600mb tijdens licht desktop gebruik (MSN, paar sites, nieuwsgroep downloader) dus die 2048mb heb ik absoluut (nog) niet nodig.
Mijn vraag is eigenlijk:
Gaat mijn performance achter uit door nu alvast verder up te graden. Werkt dual channel dan bijvoorbeeld nog. Krijg ik Dual Dual channel dan?
En zitten er voordelen aan om het toch te doen ook al lijk ik het niet nodig te hebben, gaat system performance toch voor uit? Ga ik er dus NIET op achter uit door het te kopen.
- Oh en ik speel nu wel nog vrij vaak BF2 heeft het daar nog zin voor, of is me videokaart daar toch al de bottleneck?
Ik verzoek dus alleen antwoord en niet wat ik eigenlijk moet upgraden. Voor desktop staat er ook nog wel een X2 processor in de planning als deze wat beter betaalbaar zijn.
Alvast bedankt
Systeem:
Amd 64 3000+ S939
Doeleinden:
Is nu hoofdzakelijk desktop ondanks dat ik een spelletje af en toe wel leuk vind heb ik besloten dat dat voor mij geen reden meer is om up te graden. Hiervoor koop ik wel consoles. (mooier beeld plus geluid installatie)
Ik wil dus een zo snel mogelijke ervaring in windows zelf. Met meerdere programma's etc.
Reden upgrade:
Zoals je kan zien heb ik nu 2x512mb. Echter is geheugen tegenwoordig niet meer zo heel erg duur dus ik zat er aan te denken om alvast nog zo een kit er bij te kopen. (ook met oog op vista) Dus dan heb ik straks 4 banken met 512mb elk van hetzelfde type geheugen (als het goed is) Ik gebruik nu maar ongeveer 500-600mb tijdens licht desktop gebruik (MSN, paar sites, nieuwsgroep downloader) dus die 2048mb heb ik absoluut (nog) niet nodig.
Mijn vraag is eigenlijk:
Gaat mijn performance achter uit door nu alvast verder up te graden. Werkt dual channel dan bijvoorbeeld nog. Krijg ik Dual Dual channel dan?
- Oh en ik speel nu wel nog vrij vaak BF2 heeft het daar nog zin voor, of is me videokaart daar toch al de bottleneck?
Ik verzoek dus alleen antwoord en niet wat ik eigenlijk moet upgraden. Voor desktop staat er ook nog wel een X2 processor in de planning als deze wat beter betaalbaar zijn.
Alvast bedankt
ik geloof niet dat je erop achteruit zal gaan, met bf2 denk ik dat je er iets op vooruit gaat, maar met normaal gebruik zeg je zelf al dat er maar 500 a 600 wordt gebruikt en ga je dus geen verschil merken denk ik.
Ik zie dat je jouw schijven in raid 0 hebt staan, ik ben misschien ook van plan om er een schijf bij te kopen en in raid 0 te zetten, maar geeft het een merkbaar prestatie verschil, in diverse reviews zeggen ze van wel, maar als ik de cijfers zo zie is het verschil minimaal en denk ik dat ik beter een WD raptor kan kopen
Ik zie dat je jouw schijven in raid 0 hebt staan, ik ben misschien ook van plan om er een schijf bij te kopen en in raid 0 te zetten, maar geeft het een merkbaar prestatie verschil, in diverse reviews zeggen ze van wel, maar als ik de cijfers zo zie is het verschil minimaal en denk ik dat ik beter een WD raptor kan kopen
Ik ben er nog niet over uit of ik het sneller vind werken... De capaciteit is zeker veel hoger... Met streamen van HD content naar de xbox 360 houd je veel meer ademruimte over zeg maar. Maar nogmaals ik heb nog niet echt kunnen vergelijken in desktop gebruik lijkt het wel wat sneller maar ik denk dat een raptor meer snelheid haalt.silencedead schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:46:
ik geloof niet dat je erop achteruit zal gaan, met bf2 denk ik dat je er iets op vooruit gaat, maar met normaal gebruik zeg je zelf al dat er maar 500 a 600 wordt gebruikt en ga je dus geen verschil merken denk ik.
Over mijn mogelijke geheugen upgrade ik begrijp wat je zegt. Maar er is nog een verschil tussen geen snelheids winst opmerken en snelheidsverlies hebben door een upgrade... Want blijven toegangstijden en bandbreedte hetzelfde zeg maar... en niet lager doordat hij meer moeite heeft met kiezen wel bankje hij gebruikt.
Sorry maar dat is echt onzinThennis schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:30:
[...]
Ik ben er niet zo dol op om een 6800 te kopen. Heb nu een Ti4600 waar ik Doom 3 op uitgespeeld heb, maar waar ik Battlefield 2 niet mee mag spelen omdat ie te oud schijnt te zijn.. Is geen gegrond argument, want ik weet de verschillen niet echt, maar heb liever de nieuwste serie zodat die hoop ik langer mee gaat.
Ik zal wel voor een u22 of u15 gaan omdat ik niet wist dat de u1 geen twee 12volt rails heeft.
[...]
Die X1900XT is redelijk nieuw, misschien nu nog erg hoog geprijsd. En ik heb tot nu toe NVidia kaarten gehad. Heb het idee dat NVidia bij spelmakers beter ondersteund wordt.
Al is het wel het overwegen waard, hij is alleen nog niet echt te koop nu, wil toch deze week wel iets gaan bestellen.
Ik kan met me 6800GS van 180€ elk spel op 1280x1024 op high settings spelen. 2x 6800GS blaast elke 7800GTX weg. en tegen de tijd dat mijn ene 6800GS niet meer alles kan spelen verkoop ik hem weer en koop ik weer een mid end kaart van 200€ waar ik alles mee kan spelen. dus ik ben zoizo voordeliger uit dan weer een high end kaart te kopen van 550€
Budget?Banjy schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:22:
Dan ook weer eens een upgrade vraag van mij:
Systeem:
Amd 64 3000+ S939
Doeleinden:
Reden upgrade:
Mijn vraag is eigenlijk:
Gaat mijn performance achter uit door nu alvast verder up te graden. Werkt dual channel dan bijvoorbeeld nog. Krijg ik Dual Dual channel dan?![]()
En zitten er voordelen aan om het toch te doen ook al lijk ik het niet nodig te hebben, gaat system performance toch voor uit? Ga ik er dus NIET op achter uit door het te kopen.
Ik verzoek dus alleen antwoord en niet wat ik eigenlijk moet upgraden. Voor desktop staat er ook nog wel een X2 processor in de planning als deze wat beter betaalbaar zijn.![]()
Alvast bedankt
Mja voor de nieuwste spellen is je 6600GT de bottleneck. je kan kijken naar een 6800GS voor 180 a 190€ of een 7800GT voor 300€
Zo'n X2 processor is leuk als je veel applicaties tegelijk laat draaien.. nog is 1 of 2 gig geheugen maakt ook alleen verschil als je hele zware programma's draaid..
[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2006 16:17 ]
Zoals ik al vernoemde ben ik niet uit naar betere performance in spellen. Mijn 6600GT is nog ruim voldoende voor mij (dan maar niet alles op high). Wellicht dat met de komst van windows vista ik een nieuwe mid range kaart koopt met erg goede HDTV decoding en Direct X 10 ondersteuning.KappeNou schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:12:
Budget?![]()
Mja voor de nieuwste spellen is je 6600GT de bottleneck. je kan kijken naar een 6800GS voor 180 a 190€ of een 7800GT voor 300€
Zo'n X2 processor is leuk als je veel applicaties tegelijk laat draaien.. nog is 1 of 2 gig geheugen maakt ook alleen verschil als je hele zware programma's draaid..
Het gaat mij er alleen om dat mijn overall performance door 2 extra 512mb reepjes er bij te prikken niet achter uit gaat. Want als het niet achter uit gaat dan koop ik ze binnenkort wie weet komt het nog eens van pas.
Oh en X2 lijkt mij heerlijk, maar vind ze nog te duur. Maar in desktop omgeving met meerdere programma's en bijvoorbeeld films encoden lijkt het me geweldig.
Je geheugen gaat dan wel trager lopen ja. Op T2 in plaats van T1 (of andersom, het wordt in ieder geval langzamer
)
Als je alleen maar desktop gebruik doet, kun je net zo goed wachten met upgraden totdat het nodig is.
Als je alleen maar desktop gebruik doet, kun je net zo goed wachten met upgraden totdat het nodig is.
Kijk dat wou ik nou even weten, ik was al bang voor zo iets. Dan wacht ik inderdaad nog wel. Als die twinmos kit dan nog maar te koop isRoD schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:05:
Je geheugen gaat dan wel trager lopen ja. Op T2 in plaats van T1 (of andersom, het wordt in ieder geval langzamer)
Wat je ook kunt doen is je 2 512MB reepjes doorverkopen, en dan 2x 1GB kopen. Ben je waarschijnlijk wel wat duurder uit, maar zo duur is geheugen gelukkig niet.
Ik zeg ook niet dat ie niet krachtig genoeg is. En het is inderdaad onzin, maar dat vinden de makers van BF2 niet. Die zeggen dat mijn pixel shader niet goed genoeg is. Terwijl deze kaart toch zeker nog tot een hoop in staat is (tot mijn verbazing). Ik vind hem niet te oud, maar straks heeft de geforce 6800 een oudere pixel shader (oid) dan de 7800 en is ie eerder niet meer te gebruiken.KappeNou schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:12:
Sorry maar dat is echt onzinAangezien ik hievoor een Ti4600 had die ik des tijds gekocht had toen die net uit was, dus voor 550€
![]()
Ik kan met me 6800GS van 180€ elk spel op 1280x1024 op high settings spelen. 2x 6800GS blaast elke 7800GTX weg. en tegen de tijd dat mijn ene 6800GS niet meer alles kan spelen verkoop ik hem weer en koop ik weer een mid end kaart van 200€ waar ik alles mee kan spelen. dus ik ben zoizo voordeliger uit dan weer een high end kaart te kopen van 550€
Ik ben trouwens na lang tobben toch weer op wat anders uitgekomen.
Ik ga nu halen (denk ik):
AMD Athlon 64 4000+ (Wil toch betere game ervaring, 4000+ is sneller dan X2 4200+)
ASUS A8n-SLI SE
XFX 7800GTX 512MB
Tagan u15 480W voeding
Zalman 9500LED koeler (weet alleen niet of die wel nodig is en of hij beter koelt/stiller is dan de 7000 achtigen)
Als je zo toekomst gericht wilt werken waarom neem je de normale 64? dan weet je ook wel dat alle games in 1 a 2 jaar gebruik gaan maken van de dual core techniek, waardoor de normale CPU's in spellen niks meer voorstellen.Thennis schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:23:
[...]
Ik zeg ook niet dat ie niet krachtig genoeg is. En het is inderdaad onzin, maar dat vinden de makers van BF2 niet. Die zeggen dat mijn pixel shader niet goed genoeg is. Terwijl deze kaart toch zeker nog tot een hoop in staat is (tot mijn verbazing). Ik vind hem niet te oud, maar straks heeft de geforce 6800 een oudere pixel shader (oid) dan de 7800 en is ie eerder niet meer te gebruiken.
Ik ben trouwens na lang tobben toch weer op wat anders uitgekomen.
Ik ga nu halen (denk ik):
AMD Athlon 64 4000+ (Wil toch betere game ervaring, 4000+ is sneller dan X2 4200+)
ASUS A8n-SLI SE
XFX 7800GTX 512MB
Tagan u15 480W voeding
Zalman 9500LED koeler (weet alleen niet of die wel nodig is en of hij beter koelt/stiller is dan de 7000 achtigen)
Waarom een XFX? rivatuner downloaden 2 balkjes verschuiven en je hebt het zelfde effect.. Gewoon altijd de goedkoopste kaart nemen
Ga jij maar is verdiepen in de 6800 en 7800 serie's dan zie je dat er amper een verschil is
Geen idee of je een dichte of glazen kast hebt.. maar als je een dichte kast hebt koop dan de Arctic Freezer 64 pr0 aangezien die maar 20€ kost en evengoed/beter koelt dan de Zalman 9500
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2006 19:51 ]
Ja, die rede van was ik alweer even vergeten. Wilde ook een X2 omdat dat op de toekomst gericht is. En daar zal in spellen ook wel gebruik van gemaakt gaan worden. Dus dan toch maar een X2 4200.
Ik wil als ik eenmaal een pc heb samengesteld niet over een jaar of twee jaar weer een nieuwe moeten kopen of dingen eruit halen. Mijn pc moet, net zoals degene nu 4-5 jaar goed mee gaan. Daarna vernieuw ik hem helemaal. Anders blijf je aan de gang.
Als nu de 7800GTX 512 MB veel sneller is dan een 7800GT dan kost dat misschien veel meer, maar kan er wel evt nog zoéén bij zetten (niet vervangen) en het is gewoon een stuk sneller. Enige waar ik aan twijfel is een x1900xtx. Die is 600 euro en nog wel sneller, maar dacht gelezen te hebben dat die niet goed in crossfire mode is (niet zeker) en ik ben toch meer van de NVidia.
Dat van die cooler was ook niet geheel zeker, maar vond hem wel mooi, en heb mijn kast meestal open staan, maar misschien is die van 20euro beter. Ga geen geld over de spreekwoordelijke balk gooien.
Ik wil als ik eenmaal een pc heb samengesteld niet over een jaar of twee jaar weer een nieuwe moeten kopen of dingen eruit halen. Mijn pc moet, net zoals degene nu 4-5 jaar goed mee gaan. Daarna vernieuw ik hem helemaal. Anders blijf je aan de gang.
Als nu de 7800GTX 512 MB veel sneller is dan een 7800GT dan kost dat misschien veel meer, maar kan er wel evt nog zoéén bij zetten (niet vervangen) en het is gewoon een stuk sneller. Enige waar ik aan twijfel is een x1900xtx. Die is 600 euro en nog wel sneller, maar dacht gelezen te hebben dat die niet goed in crossfire mode is (niet zeker) en ik ben toch meer van de NVidia.
Dat van die cooler was ook niet geheel zeker, maar vond hem wel mooi, en heb mijn kast meestal open staan, maar misschien is die van 20euro beter. Ga geen geld over de spreekwoordelijke balk gooien.
een 7800GT gaat nog wel fftjes mee met games, trust meThennis schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:06:
Ja, die rede van was ik alweer even vergeten. Wilde ook een X2 omdat dat op de toekomst gericht is. En daar zal in spellen ook wel gebruik van gemaakt gaan worden. Dus dan toch maar een X2 4200.
Of nog ff wachten op de 7900 serie, je kan natuurlijk ook de X1900xtx nemen.. btw was je van plan om in crossfire of SLI te gaan draaien? dan moet je zoizo een heel andere mobo en 2x X1900xtx kopen
Ik vond het gewoon ideaal zo met mijn Ti4600 die ik tot nu aan gebruik. Heb ik gekocht voor 550euro en was zijn geld meer dan waard (nu bijna 5 jaar geleden). Heb in de tussentijd alleen een reepje ram erbij geprikt verder geen omkijken naar. Speel vrijwel alle spellen ermee. Zou het zonde vinden als ik over 2 jaar mijn grafische kaart van 300 euro weg moet doen. Had dan meer geld besteed dan gaat het 4 jaar mee.
Maar tweemaal 7800GT is ook een optie, maar dan zit ik wel gelijk aan mijn max.
Ik weet wat je bedoeld, ik had toen de tijd ook een Ti4600 voor 550€ gekocht, maar een half jaar geleden was die echt aan vervangen toe, toen spellen zoals Far Cry uitkwamenThennis schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:19:
Ik vond het gewoon ideaal zo met mijn Ti4600 die ik tot nu aan gebruik. Heb ik gekocht voor 550euro en was zijn geld meer dan waard (nu bijna 5 jaar geleden). Heb in de tussentijd alleen een reepje ram erbij geprikt verder geen omkijken naar. Speel vrijwel alle spellen ermee. Zou het zonde vinden als ik over 2 jaar mijn grafische kaart van 300 euro weg moet doen. Had dan meer geld besteed dan gaat het 4 jaar mee.
Dat SLI is wel leuk maar daar kan je ook weer problemen mee krijgen etc.. Ik zou als ik jou was gewoon echt eerst 1 7800GT kopen voor 300€ en dan kijken hoe lang die het vol houdt.. Ik schat met een X2 CPU wel een tijdje
Met een 6800GS kan je al alle nieuwste games 1280x1024 spelen en high settings.. dus een 7800GT moet het wel ff vol houden
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2006 20:37 ]
Huidig systeem:
Proc: AMD XP 2700+
MB: Asus Asus A7N8X Delue Rev 2.0
Mem: 1024 MB DDR (333 MHz = 2x512MB)
HD: 2x 120GB maxtor (Diamondmax 9)
Video: ATi Radeon 9800 Pro
Sound: Onboard (Soundstorm)
DVD Fikker: Pioneer A06
Monitor: Samsung 172x (17"TFT, dvi) & Iiyama Visionmaster Pro 451 (19")
Wat doe ik er mee?
Internetten, Gamen, Devven (php, C#), misschien komt er nog fotosoep bij
Waar zat ik aan te denken?
AMD athlon x2 3800+ (2.0ghz dual core)
Ati Radeon x1800XL
Asus A8N-E
2x512MB pc3200 (dane-elec of kingston oid, iig geen everclocking ram)
Budget
Dit is zo'n 800-850 euro, dat vind meer dan genoeg.
Overige opmerkingen
DE radeon 9800 pro is van hercules en een van de eerste. Dus volle geheugenbreedte (256bits?) en 128mb ram)
Het upgraden naar een betere agp kaart is gewoon te duur, dezelfde kaart in pci-e is vaak 25-50% goedkoper. En in hetzelfde socket een andere cpu stoppen is ook betrekkelijk nutteloos. (gaat maar tot 3200+)
Waarom dualcore? Met oog op de toekomst. onderandere The elder scrolls 4: oblivion gaat het ondersteunen (welke ik erg graag wil kopen)
De vraag die ik eigenlijk heb, is hoeveel ga ik er op vooruit?
ps. Ik hoef geen SLI moederbord, ik zal namelijk nooit 2 vga kaarten erin hangen
Een SLI bord kan best een optie zijn, maar dan voor de overige opties/snelheid of stabiliteit. Ik dacht zelf aan de A8N-E, omdat deze gewoon wat meer pci(e) sloten heeft, en geen in de weg zittende 2de x16 poort die ik toch niet zal gebruiken.
Wat doe ik er mee?
Ati Radeon x1800XL
Asus A8N-E
Budget
Overige opmerkingen
DE radeon 9800 pro is van hercules en een van de eerste. Dus volle geheugenbreedte (256bits?) en 128mb ram)
Het upgraden naar een betere agp kaart is gewoon te duur, dezelfde kaart in pci-e is vaak 25-50% goedkoper. En in hetzelfde socket een andere cpu stoppen is ook betrekkelijk nutteloos. (gaat maar tot 3200+)
Waarom dualcore? Met oog op de toekomst. onderandere The elder scrolls 4: oblivion gaat het ondersteunen (welke ik erg graag wil kopen)
ps. Ik hoef geen SLI moederbord, ik zal namelijk nooit 2 vga kaarten erin hangen
[ Voor 19% gewijzigd door nhimf op 26-01-2006 13:12 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Investeer dan ook in 2x1GB MEM, dat ga je in die config dus echt wel merken!!!nhimf schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:02:
Huidig systeem:
Wat doe ik er mee?
Ati Radeon x1800XL
Asus A8N-E
Budget
Overige opmerkingen
ps. Ik hoef geen SLI moederbord, ik zal namelijk nooit 2 vga kaarten erin hangenEen SLI bord kan best een optie zijn, maar dan voor de overige opties/snelheid of stabiliteit. Ik dacht zelf aan de A8N-E, omdat deze gewoon wat meer pci(e) sloten heeft, en geen in de weg zittende 2de x16 poort die ik toch niet zal gebruiken.
Volledig gelijk. 1024MB DDR geheugen is eigenlijk te weinig voor een snelle setup. Neem dan geheugen van Kingston of Crucial (of als je wil OC'en neem dan GeiL ofzo)AJ1815 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:27:
[...]
Investeer dan ook in 2x1GB MEM, dat ga je in die config dus echt wel merken!!!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Geen OC, dus samsung, dane-elec of kingston valueram doet het goed genoeg.Outerspace schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:36:
[...]
Volledig gelijk. 1024MB DDR geheugen is eigenlijk te weinig voor een snelle setup. Neem dan geheugen van Kingston of Crucial (of als je wil OC'en neem dan GeiL ofzo)
Tenzij jullie zeggen dat een x2 3800+ dermate goed te overclocken is, dat het aan te raden is.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Momenteel bestaat mijn systeempje uit de volgende onderdelen:
AMD AthlonXP 1800+ (Palomino)
ECS K7S5A Pro
1x 512MB PC2700
Maxtor 120GB 7200rpm 2MB
Maxtor 60GB 7200rpm
Geforce 4Ti 4200
Ik zou graag een windows-omgeving willen hebben die wat sneller reageert. Vooral als ik meerdere programma's tegelijk draai, zoals Firefox, Office, FTD, Grabit, Quickpar en Winrar, dan zakt de performance behoorlijk in. Games speel ik nooit.
Geheugengebruik komt bijna nooit boven de 500MB uit. Schiet ik er misschien toch iets mee op wanneer ik het geheugen verdubbel? Wordt er dan autmatisch meer geheugen gebruikt, waardoor mulitasken beter gaat?
Volgens mij is het vooral de schijfactiviteit die de boel vertraagt. Komt het de performance significant ten goede als ik een 250GB 7200 Samsung SP2514N 8MB hardeschijf aanschaf? De 60GB schijf wil ik sowieso graag vervangen, aangezien deze nogal wat herrie maakt.
Is het investeren in 'oud' materiaal uberhaupt nog wel zinvol? Of kan ik over een jaartje geen gebruik meer maken van DDR1 geheugen en een ATA-schijf in een eventueel nieuw moederbord?
BVD
ECS K7S5A Pro
1x 512MB PC2700
Maxtor 120GB 7200rpm 2MB
Maxtor 60GB 7200rpm
Geforce 4Ti 4200
Ik zou graag een windows-omgeving willen hebben die wat sneller reageert. Vooral als ik meerdere programma's tegelijk draai, zoals Firefox, Office, FTD, Grabit, Quickpar en Winrar, dan zakt de performance behoorlijk in. Games speel ik nooit.
Geheugengebruik komt bijna nooit boven de 500MB uit. Schiet ik er misschien toch iets mee op wanneer ik het geheugen verdubbel? Wordt er dan autmatisch meer geheugen gebruikt, waardoor mulitasken beter gaat?
Volgens mij is het vooral de schijfactiviteit die de boel vertraagt. Komt het de performance significant ten goede als ik een 250GB 7200 Samsung SP2514N 8MB hardeschijf aanschaf? De 60GB schijf wil ik sowieso graag vervangen, aangezien deze nogal wat herrie maakt.
Is het investeren in 'oud' materiaal uberhaupt nog wel zinvol? Of kan ik over een jaartje geen gebruik meer maken van DDR1 geheugen en een ATA-schijf in een eventueel nieuw moederbord?
BVD
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
je 512MB geheugen erbij gaat denk ik niet zo heel veel helpen (het is wel beter, maar lost denk ik niet je probleem op) Ik denk dat je eerder moet denken aan een andere CPU en b.v. 2 HHD's in raid 0 zettenGallus schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:33:
ECS K7S5A Pro
1x 512MB PC2700
Maxtor 120GB 7200rpm 2MB
Maxtor 60GB 7200rpm
Geforce 4Ti 4200
BVD
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 26-01-2006 15:36 ]
Nou ik heb besteld bij 4Launch:KappeNou schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:35:
Ik weet wat je bedoeld, ik had toen de tijd ook een Ti4600 voor 550€ gekocht, maar een half jaar geleden was die echt aan vervangen toe, toen spellen zoals Far Cry uitkwamen
Dat SLI is wel leuk maar daar kan je ook weer problemen mee krijgen etc.. Ik zou als ik jou was gewoon echt eerst 1 7800GT kopen voor 300€ en dan kijken hoe lang die het vol houdt.. Ik schat met een X2 CPU wel een tijdjeDaarna kan je altijd weer een mid end kaart kopen of als je geluk hebt nog een goedkope 7800GT erbij doen en in SLI draaien.
Met een 6800GS kan je al alle nieuwste games 1280x1024 spelen en high settings.. dus een 7800GT moet het wel ff vol houdenJe kan natuurlijk ook voor 360€ 2x 6800GS kopen en dan ben je sneller als een 7800GTX 512MB
AMD Athlon X2 4400
ASUS A8N-SLI SE
XFX 7800GTX XXX 256MB +Cod2 (Niemand heeft een 512MB kaart onder de 650euro op voorraad, is allemaal pré order, dan kan je wachten tot je het heen en weer krijgt, en kan hier nog mooi een sli opstelling van maken)
Philips DVD brander (was maar 35 euro.. ach)
Ga morgen (vandaag) bij een andere winkel nog halen:
Tagan U15 Easycon 480W
Arctic freezer 64 Pro
Hier kan ik hoop ik de komende 4-5 jaar weer mee vooruit. Heb al 1GB Corsair geheugen, dus dat komt wel goed. Bedankt voor de feed-back!
Investeren in oud materiaal heeft altijd zin, al is het maar in beperkte mateGallus schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:33:
ECS K7S5A Pro
1x 512MB PC2700
Maxtor 120GB 7200rpm 2MB
Maxtor 60GB 7200rpm
Geforce 4Ti 4200
BVD
Voor je huidige gebruik, ben je voornamelijk afhankelijk van CPU, MEM en HDD. Ik zou dan gaan voor MEM en HDD. Ik denk namelijk dat een extra reepje MEM je zeker gaat helpen. Schaf dan PC3200 MEM aan, dat loopt in je huidige setup op PC2700 en kan wel mee naar een volgende upgrade over 1-2 jaar.
Daarbij zou een extra HDD ook kunnen helpen met namelijk bij post-leech bewerkingen (parren, rarren, etc.). Als je toch zo'n dikke (250 GB) erin wil hangen, zoek dan een model met een 16MB cache, dat merk je gewoon net weer. Een Maxtor 10 is bijv. een mooie! En wees niet bezorgd, het IDE kanaal waarop je deze ATA schijf aan kan sluiten, gaat er voorlopig nog niet uit hoor!
PS Besef dat veel leechen met Grab-IT, maar ook rarren en parren je schijf ontzettend defragmenteert, waardoor deze ook ernstig vertraagd wordt! Een grondig defrag met een programmaatje daarvoor is dus misschien ook gewoon een goede aanrader!!! Met of zonder upgrade...
[ Voor 8% gewijzigd door AJ1815 op 27-01-2006 09:42 . Reden: PS erbij... ]
Bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist 512MB PC3200 en een Samsung SP2514N met 8MB besteld. Een 8MB schijf in plaats van een 16MB, aangezien ik toch stilte prefereer boven een mogelijk beetje extra performance.AJ1815 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:39:
[...]
Investeren in oud materiaal heeft altijd zin, al is het maar in beperkte mate... Je gaat namelijk meer genieten van je huidige set-up!
Voor je huidige gebruik, ben je voornamelijk afhankelijk van CPU, MEM en HDD. Ik zou dan gaan voor MEM en HDD. Ik denk namelijk dat een extra reepje MEM je zeker gaat helpen. Schaf dan PC3200 MEM aan, dat loopt in je huidige setup op PC2700 en kan wel mee naar een volgende upgrade over 1-2 jaar.
Daarbij zou een extra HDD ook kunnen helpen met namelijk bij post-leech bewerkingen (parren, rarren, etc.). Als je toch zo'n dikke (250 GB) erin wil hangen, zoek dan een model met een 16MB cache, dat merk je gewoon net weer. Een Maxtor 10 is bijv. een mooie! En wees niet bezorgd, het IDE kanaal waarop je deze ATA schijf aan kan sluiten, gaat er voorlopig nog niet uit hoor!
PS Besef dat veel leechen met Grab-IT, maar ook rarren en parren je schijf ontzettend defragmenteert, waardoor deze ook ernstig vertraagd wordt! Een grondig defrag met een programmaatje daarvoor is dus misschien ook gewoon een goede aanrader!!! Met of zonder upgrade...
Je bent toch niet bang dat die 8 MB extra cache meer herrie maken?Gallus schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:33:
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist 512MB PC3200 en een Samsung SP2514N met 8MB besteld. Een 8MB schijf in plaats van een 16MB, aangezien ik toch stilte prefereer boven een mogelijk beetje extra performance.
toch eerder dat het minder herrie maaktJesse schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:46:
[...]
Je bent toch niet bang dat die 8 MB extra cache meer herrie maken?
netjes.. alleen snap ik niet waarom je een dure XFX neemtThennis schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 03:41:
[...]
Nou ik heb besteld bij 4Launch:
AMD Athlon X2 4400
ASUS A8N-SLI SE
XFX 7800GTX XXX 256MB +Cod2 (Niemand heeft een 512MB kaart onder de 650euro op voorraad, is allemaal pré order, dan kan je wachten tot je het heen en weer krijgt, en kan hier nog mooi een sli opstelling van maken)
Philips DVD brander (was maar 35 euro.. ach)
Ga morgen (vandaag) bij een andere winkel nog halen:
Tagan U15 Easycon 480W
Arctic freezer 64 Pro
Hier kan ik hoop ik de komende 4-5 jaar weer mee vooruit. Heb al 1GB Corsair geheugen, dus dat komt wel goed. Bedankt voor de feed-back!
[ Voor 66% gewijzigd door KappeNou op 27-01-2006 17:08 ]
Maar de Samsung is wel weer een stukje stiller dan een Diamondmax10.Jesse schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:46:
[...]
Je bent toch niet bang dat die 8 MB extra cache meer herrie maken?
XFX kaart was maar 518 euro inclusief spel(len). Wilde CoD2 toch kopen, en vind het nooit bezwaarlijk om wat meer geld uit te trekken voor m'n grafische kaart.KappeNou schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:06:
[...]
netjes.. alleen snap ik niet waarom je een dure XFX neemtmaja verder wordt het zo te zien wel een leuk systeempje. btw heb je wel 2x 1gig ram? dat is namelijk wel handig als je 4 jaar niet wilt upgraden
Ik heb nu inderdaag 1gig ram, maar daar kan ik eventueel als ik het ga merken wel nog een reepje bij stoppen. En mijn motto is dat ik niet wil vervangen, iets erbij stoppen is niet erg (SLI, geheugen)
Nu vind ik het wel even mooi geweest, het zal voorlopig wel een spelletje draaien..
Ben d'r maar 1250 euro aan kwijt geweest
Flink kans. * Jesse heeft een DM10 met 8 MB cache, maar die is ook niet echt lekker stil ofzo.Muse schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:04:
[...]
Maar de Samsung is wel weer een stukje stiller dan een Diamondmax10.
* Muse heeft er 2 van 200GB en die zijn ook niet echt de stilsten.Jesse schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:20:
[...]
Flink kans. * Jesse heeft een DM10 met 8 MB cache, maar die is ook niet echt lekker stil ofzo.
Dat is inderdaad de gedachte. Als er een Samsung was met 16MB, dan zou dat mijn keuze geweest zijn.Muse schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:04:
[...]
Om je harde schijf stil te maken moet je hem op wat schuim vastmaken door middel van ty raps (of hoe je dat ook spelt) scheelt bij mij echt enorm veel. Hoor hem nu alleen als je dichtbij de kast gaat staan en hij is bezig met lezen of schrijvenMuse schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:04:
[...]
Ik heb:
Asus K8N
AMD 64 Sempron 3000+
512MB geheugen (weet niet welke manufacturer, waarschijnlijk Kingston)
Nvidia Geforce 6200 (256MB)
Maxtor 160GB Sata HD
300Watt voeding
Wat ik wil upgraden is het geheugen naar 1024MB (dual Channel), ik wil het geheugen evt kunnen overclocken later. Heb van iemand als tip gekregen om de Kingston HyperX DD400-232-KHX3200AK2 te nemen. Is dit goed? of heeft iemand een andere tip voor welk geheugen ik moet gaan.
Verder wil ik waarschijnlijke een tweede HD erin hangen om raid te draaien, hiervoor is denk gewoon nog en Maxtor 160GB Sate wel goed. Iemand andere mening erover?
Wil in totaal ongeveer max 200Euro kwijt zijn.
Ik internet, game en werk op deze comp.
Asus K8N
AMD 64 Sempron 3000+
512MB geheugen (weet niet welke manufacturer, waarschijnlijk Kingston)
Nvidia Geforce 6200 (256MB)
Maxtor 160GB Sata HD
300Watt voeding
Wat ik wil upgraden is het geheugen naar 1024MB (dual Channel), ik wil het geheugen evt kunnen overclocken later. Heb van iemand als tip gekregen om de Kingston HyperX DD400-232-KHX3200AK2 te nemen. Is dit goed? of heeft iemand een andere tip voor welk geheugen ik moet gaan.
Verder wil ik waarschijnlijke een tweede HD erin hangen om raid te draaien, hiervoor is denk gewoon nog en Maxtor 160GB Sate wel goed. Iemand andere mening erover?
Wil in totaal ongeveer max 200Euro kwijt zijn.
Ik internet, game en werk op deze comp.
als je wil overclocken zou ik persoonlijk eerder naat setjes van Corsair, OCZ, TwinMos of GeiL gaan kijken.
Kingston daar toch nie tzo goed in? Het gaat bij mij waarschijnlijk geen diehard overclocking worden.McKaamos schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:34:
als je wil overclocken zou ik persoonlijk eerder naat setjes van Corsair, OCZ, TwinMos of GeiL gaan kijken.
mijn CPU + geheugen wil ik dan waarschijnlijk gewoon iets omhoog gooien. enige tips die qua latency en prijs ongeveer met kingston vergelijkbaar zijn??
En als mijn videokaart goede koeling heeft ook paar mhz (de 6200 schijnt goed overclockbaar te zijn.)
met die 6200 kan je niks.. als je games wilt gaan spelen moet je toch echt voor een andere videokaart gaan kijken. met jou budget zit dat er niet echt in maja. Maar als het om het gamen gaat zou ik een 6600GT of 6800XT halen en een setje van 2x512MB twinmos value ram, aangezien je budget niet meer toe laat.krijn1985 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:37:
[...]
Kingston daar toch nie tzo goed in? Het gaat bij mij waarschijnlijk geen diehard overclocking worden.
mijn CPU + geheugen wil ik dan waarschijnlijk gewoon iets omhoog gooien. enige tips die qua latency en prijs ongeveer met kingston vergelijkbaar zijn??
En als mijn videokaart goede koeling heeft ook paar mhz (de 6200 schijnt goed overclockbaar te zijn.)
Op dit moment heb ik met mijn videokaart nog niet zo'n problemen, CoD2 speelt ie gewoon, NFSU doet hij ook netjes. Vind niet heel erg dat ik niet op hoge resolutie kan spelen. Heb liever dat mijn pc gewone dingen ook wat sneller doet. Misschien dat ik mijn videokaart over een tijdje vervang als mijn geld het gaat toelaten.KappeNou schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:27:
[...]
met die 6200 kan je niks.. als je games wilt gaan spelen moet je toch echt voor een andere videokaart gaan kijken. met jou budget zit dat er niet echt in maja. Maar als het om het gamen gaat zou ik een 6600GT of 6800XT halen en een setje van 2x512MB twinmos value ram, aangezien je budget niet meer toe laat.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan niet echt vinden wat de latency etc is van die reepjes en wat de prijs ongeveer is. Is deze wat je bedoelt? latency van 2,5.
Mja dat is een leuk setje zodat je ook nog een leuke HDD kan kopenkrijn1985 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:53:
[...]
Op dit moment heb ik met mijn videokaart nog niet zo'n problemen, CoD2 speelt ie gewoon, NFSU doet hij ook netjes. Vind niet heel erg dat ik niet op hoge resolutie kan spelen. Heb liever dat mijn pc gewone dingen ook wat sneller doet. Misschien dat ik mijn videokaart over een tijdje vervang als mijn geld het gaat toelaten.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan niet echt vinden wat de latency etc is van die reepjes en wat de prijs ongeveer is. Is deze wat je bedoelt? latency van 2,5.
als ik raid0 gaat draaien en ik koop er een 200/300 gig HD bij dan gebruikt hij toch maar 160Gig ervan als de andere schijf 160 is?KappeNou schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:19:
[...]
Mja dat is een leuk setje zodat je ook nog een leuke HDD kan kopen
Systeem nu:
AMD Athlon XP 2600+
ATi Radeon 9600 Pro, AGP 8x
Twinmos PC3200 512 MB ddr ram
Maxtor IDE 80 GB Schijf, 7200 RPM, 8 mb cache
ASUS A7N8-X
400W Codegen voeding (perfecte voltlijnen etc. nog nooit problemen mee gehad)
Het budget is maximum 550 euro (incl verzendkosten dus
).
Wat ik nu met het systeem doe is vooral veel CS:S, ik speel met alles op low 1024x768 en haal rond de 30-60 fps. Dit zou ik graag willen verbeteren.
AMD Athlon XP 2600+
ASUS A7N8-X
Het budget is maximum 550 euro (incl verzendkosten dus
Wat ik nu met het systeem doe is vooral veel CS:S, ik speel met alles op low 1024x768 en haal rond de 30-60 fps. Dit zou ik graag willen verbeteren.
Voor dat bedrag kan je een groot deel upgraden en zit je meteen op socket 939, waar nog aardig wat CPU's voor te krijgen zijn en dan zit je ook meteen op PCI-eCris89 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:24:
Systeem nu:
AMD Athlon XP 2600+
ASUS A7N8-X
Het budget is maximum 550 euro (incl verzendkosten dus).
mobo: b.v. +- 80 - 100€ Asus mobo |
CPU: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 157,64 of een AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB) € 211,- |
Videokaart: Gigabyte 6800GS 190€ |
Geheugen: 512MB twinmos +- 40€ |
Dan kom je uit rondt de 500€ a 550€ en kan je alle nieuwste spellen leuk spelen
Kep geen verstand van raid 0krijn1985 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:18:
[...]
als ik raid0 gaat draaien en ik koop er een 200/300 gig HD bij dan gebruikt hij toch maar 160Gig ervan als de andere schijf 160 is?
[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 28-01-2006 18:51 ]
Jup klopt altijd de kleinste schijf wordt gebruikt, maar ik dacht dat het wel mogelijk was, het deel wat je niet gebruikt als aparte partitie te gebruiken (weet ik alleen niet zeker)krijn1985 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:18:
[...]
als ik raid0 gaat draaien en ik koop er een 200/300 gig HD bij dan gebruikt hij toch maar 160Gig ervan als de andere schijf 160 is?
heb de raid faq ook gevonden dus dat is ff bestuderen voordat ik eraan begin, en kijken wat voor raid ik heb (software of hardware..)silencedead schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:27:
[...]
Jup klopt altijd de kleinste schijf wordt gebruikt, maar ik dacht dat het wel mogelijk was, het deel wat je niet gebruikt als aparte partitie te gebruiken (weet ik alleen niet zeker)
Huidige configuratie:
PIV 2,6 GHz s478 800FSB met Hyper-Threading
Asus P4P800/GD (DDR4, GLan, Sata, 1394, Sound)
2x 256Mb RAM (Apacer UNB PC3200 CL3) Dual Channel, Linear Mode, 400MHz
2 vrije plaatsen over voor RAM geheugen
ATi Radeon 9600 Pro Sapphire (128Mb, AGP8x)
Maxtor DiamondMax 80 Gb (7200rpm, 8Mb cache, IDE 133 Mb/s)
SoundBlaster AudioPCI 128
AOpen H600A (Medium Tower ATX 350 W)
Gebruik:
3D:
Autodesk Architectural Desktop
Autodesk Revit Building 8
SketchUp 4
3D Studio Max 6
2D:
Adobe Creative Suite 2 (Photoshop, Indesign, Illustrator)
Probleem:
Er staan dikwijls verschillende programma's tegelijk open, met een geheugengebruik van soms meer dan 1GB tot gevolg => veel page-writes.
Gewenste upgrade:
Geheugen.
Ik heb de test die hier beschreven staat uitgevoerd, en de conclusie is dat ik minstens 512Mb extra nodig heb. 1024Mb extra zou ook geen overbodige luxe zijn.
De vraag is nu op welke manier ik het geheugen best upgrade. Ik vermoed dat ik best de dual channel configuratie probeer te behouden?
Dus bijvoorbeeld: 2x256Mb erbij = 1024Mb in totaal. Nadeel: verder upgraden wordt moeilijk.
Of: 2x512Mb erbij = 1536Mb in totaal. Dit is nog steeds dual channel vermoed ik?
Of: 1x1024Mb erbij = 1536Mb in totaal. Zo kan er later eventueel nog eens 1024Mb bij. Maar dit is geen dual channel meer vermoed ik?
Als iemand een vermoeden heeft dat er andere bottlenecks zijn: vertel het mij!
Budget:
Indien mogelijk stapsgewijs: bijvoorbeeld eerst 1x 512Mb erbij, en later nog eens 512Mb erbij. Maar ik vrees dat ik dan een tijdje zonder dual channel ga zitten.
Gebruik:
3D:
SketchUp 4
3D Studio Max 6
2D:
Probleem:
Er staan dikwijls verschillende programma's tegelijk open, met een geheugengebruik van soms meer dan 1GB tot gevolg => veel page-writes.
Gewenste upgrade:
Geheugen.
Ik heb de test die hier beschreven staat uitgevoerd, en de conclusie is dat ik minstens 512Mb extra nodig heb. 1024Mb extra zou ook geen overbodige luxe zijn.
De vraag is nu op welke manier ik het geheugen best upgrade. Ik vermoed dat ik best de dual channel configuratie probeer te behouden?
Dus bijvoorbeeld: 2x256Mb erbij = 1024Mb in totaal. Nadeel: verder upgraden wordt moeilijk.
Of: 2x512Mb erbij = 1536Mb in totaal. Dit is nog steeds dual channel vermoed ik?
Of: 1x1024Mb erbij = 1536Mb in totaal. Zo kan er later eventueel nog eens 1024Mb bij. Maar dit is geen dual channel meer vermoed ik?
Budget:
Indien mogelijk stapsgewijs: bijvoorbeeld eerst 1x 512Mb erbij, en later nog eens 512Mb erbij. Maar ik vrees dat ik dan een tijdje zonder dual channel ga zitten.
Dual Channel kan alleen met 2 of 4 etc evengrote DImm's, want anders heb je namelijk geen parallel geschakelde DIMM-Configuratie, maar zal die alles in serie zetten.wvbesien schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:33:
Huidige configuratie:
Gebruik:
3D:
SketchUp 4
3D Studio Max 6
2D:
Probleem:
Gewenste upgrade:
Geheugen.
Budget:
Dus 2x256Mb (identiek) + 2x512Mb (identiek) is ook al geen dual channel meer?Termi schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:39:
[...]
Dual Channel kan alleen met 2 of 4 etc evengrote DImm's, want anders heb je namelijk geen parallel geschakelde DIMM-Configuratie, maar zal die alles in serie zetten.
Dus dan moet ik ofwel 2 identieke mudules van 256Mb bijkopen (=4 identieke van 256Mb = 1024Mb) ofwel de 2x256Mb eruit halen en vervangen door 2x512Mb bijvoorbeeld?
Afgelopen vrijdag is mijn pc-tje overleden, waarschijnlijk mobo naar de knoppen. Systeem post niet meer
Huidige setup:
cpu: Intel P4 2.53ghz
mobo: Gigabyte 8PE667 ultra,
graka: Gigabyte 9700PRO,
mem: 1024mb PC2700 CAS 2.5
hd: WD800JB
dvd-rw: Nec 3520a
lcd mon.: Samsung 171P
voeding: Enermax whisper 350watt 12 pins
case: Lian-li pc60
Ik zit enorm te twijfelen in wat ik nu precies moet kopen. Budget is opzich niet zo'n probleem max 700 euro, al heb ik liever dat het minder is
. Ik gebruik me pc eigenlijk voor alles al zal het gamen minder worden omdat ik een xbox360 heb.
A
Nieuw mobo socket 478? Alleen de meeste andere onderdelen zijn al bijna 4 jaar oud, kans is dus aanwezig dat ik straks weer iets moet vervangen. Waardoor de kosten uiteindelijk misschien net zoveel worden als een nieuwe setup.
B
Ik koop een Asrock 939Dual-SATA2 mobo, zodat ik mijn 9700PRO mee kan nemen. Echter ben ik me ook bewust dat deze kaart bijna 4 jaar oud is en al niet meer goed mee kan komen + resterende levensduur?
C
Ik koop een ATI Express200 of een Nforce 4 ultra bordje, zonder SLI/crossfire. Het nut van SLI/crossfire zie ik niet zitten. Op het moment dat je power te kort komt, lijkt het mij beter om een nieuwe budget/medium kaart te kopen, meestal zijn die sneller dan 2x graka.
Voor de opties B en C heb ik al aan het volgende gedacht:
Mobo +/- 80 euro
AMD 3200+ +/- 175 euro
2x 512mb PC3200 +/- 90 euro
2x seagate baracuda 7200.9 80gb Raid 0 +/- 100 euro
ATi 800GTO of Nvidia 6800GS +/- 175 euro
Antec of Enermax PSU 450/500 watt +/- 80 euro
Totaal ongeveer: 700 euro
Huidige setup:
cpu: Intel P4 2.53ghz
mobo: Gigabyte 8PE667 ultra,
graka: Gigabyte 9700PRO,
mem: 1024mb PC2700 CAS 2.5
hd: WD800JB
dvd-rw: Nec 3520a
lcd mon.: Samsung 171P
voeding: Enermax whisper 350watt 12 pins
case: Lian-li pc60
Ik zit enorm te twijfelen in wat ik nu precies moet kopen. Budget is opzich niet zo'n probleem max 700 euro, al heb ik liever dat het minder is
A
Nieuw mobo socket 478? Alleen de meeste andere onderdelen zijn al bijna 4 jaar oud, kans is dus aanwezig dat ik straks weer iets moet vervangen. Waardoor de kosten uiteindelijk misschien net zoveel worden als een nieuwe setup.
B
Ik koop een Asrock 939Dual-SATA2 mobo, zodat ik mijn 9700PRO mee kan nemen. Echter ben ik me ook bewust dat deze kaart bijna 4 jaar oud is en al niet meer goed mee kan komen + resterende levensduur?
C
Ik koop een ATI Express200 of een Nforce 4 ultra bordje, zonder SLI/crossfire. Het nut van SLI/crossfire zie ik niet zitten. Op het moment dat je power te kort komt, lijkt het mij beter om een nieuwe budget/medium kaart te kopen, meestal zijn die sneller dan 2x graka.
Voor de opties B en C heb ik al aan het volgende gedacht:
Mobo +/- 80 euro
AMD 3200+ +/- 175 euro
2x 512mb PC3200 +/- 90 euro
2x seagate baracuda 7200.9 80gb Raid 0 +/- 100 euro
ATi 800GTO of Nvidia 6800GS +/- 175 euro
Antec of Enermax PSU 450/500 watt +/- 80 euro
Totaal ongeveer: 700 euro
Anoniem: 87158
ik heb een dell dimension 8300 pentium 4 2,8 Ghz van 2-3 jaar oud en ik game veel.
de nieuwste games trekt ie alleen op low en vooral met de hoge resolutie van m'n dell 20" lcd scherm
ik heb nu een ati radeon 9800pro AGP en ik wil naar pci-e en dan een his x800xl
wat is dan een goed moederbord? budget 200 euro
ik heb 300 watt voeding van dell
en 2*512 mb RAM dual channel
de nieuwste games trekt ie alleen op low en vooral met de hoge resolutie van m'n dell 20" lcd scherm
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87158 op 29-01-2006 16:41 ]
Anoniem: 111813
Deze is niet voor mij maar voor een vriend. 
Wat hij nu heeft :
Mobo: Asus P4P800 Deluxe
Processor: Intel Celeron 2,0GHz (
)
Ram(p)geheugen : 256mb pc 3200 (onbekend merk)
HDD: 80gb 7200rpm Maxtor
Graka: Leadtek FX5200 128mb
Scherm : oude onbekende 15" crt
Kast: een basis Aopen kast met een 300watt voeding
Wat hij er nu met doet : tekstverwerken,lichte spelletjes spelen en internet + msn.
Wat hij er wil met gaan doen :
zware games spelen (BF2, HF2, Far Cry enzo), photoshop...
Wat gaat er mis:
een lange opstarttijd, alles gaat supersloom.
Budget:
ongeveer 3000 euro (komt van een erfenis van zijn opa
)
Wat ik in gedachten had:
processor: AMD X2 3800+
(Hij wil gewoon een dual-core proc ivm spellen en andere dingen tegelijk kunnen doen
)
mobo: Asus A8N-SLi Premium Nforce 4
Een premium ivm die luidruchtige chipsetfan...
graka: XFX GeForce 7800 GTX 256mb X2.
Ramgeheugen: 2x 1Gb pc3200 CL2 Corsair
Lijkt me logisch
HDD: 2x Maxtor Maxline III 250gb 7200rpm (voor opslag)
73gb WD Raptor 10k rpm. (voor OS en games)
Kast: Cooler Master Stacker 810 (zwart)
Voor de hardware in te proppen
Voeding: OCZ Powerstream 520watt (zo een met SLi ondersteuning voor later
)
Scherm: Samsung Syncmaster 930BF 19" 4ms
Ja, met zo een systeem kan je moeilijk met een 15" crt blijven staan hé
CD/DVD: NEC ND-4550 16x (dual-layer, zwart)
Totaal € 2797,59 (opgesteld in de pricewatch)
Zo, ik hoop dat dit duidelijk is/was.
Wat hij nu heeft :
Processor: Intel Celeron 2,0GHz (
Wat hij er nu met doet : tekstverwerken,lichte spelletjes spelen en internet + msn.
Wat gaat er mis:
Budget:
ongeveer 3000 euro (komt van een erfenis van zijn opa
Wat ik in gedachten had:
(Hij wil gewoon een dual-core proc ivm spellen en andere dingen tegelijk kunnen doen
Lijkt me logisch
Voeding: OCZ Powerstream 520watt (zo een met SLi ondersteuning voor later
Ja, met zo een systeem kan je moeilijk met een 15" crt blijven staan hé
Anoniem: 116363
Erg mooi systeem! Maar als ik jouw systeem precies samenstel bij www.sallandautomatisering.nl kom ik stukken goedkoper uit, namelijk 2380 euro. Scheelt toch aardig wat
Ik zou een ander merk videokaart nemen, een goedkoop merk, niet een XFX dusAnoniem: 111813 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:53:
Deze is niet voor mij maar voor een vriend.
Wat hij nu heeft :
Processor: Intel Celeron 2,0GHz ()
Wat gaat er mis:
Budget:
ongeveer 3000 euro (komt van een erfenis van zijn opa)
Wat ik in gedachten had:
(Hij wil gewoon een dual-core proc ivm spellen en andere dingen tegelijk kunnen doen)
Lijkt me logisch
Voeding: OCZ Powerstream 520watt (zo een met SLi ondersteuning voor later)
Ja, met zo een systeem kan je moeilijk met een 15" crt blijven staan hé![]()
Ik zou ook een Tagan u15 480watt of hoger nemen.
en ook een dikkere X2 CPU
overigens heel duur wat jij hebt uitgezocht, het kan veel goedkopen. en kijk ook ff deze link:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006 (de CPU die ze bij deze link absoluut niet nemen, neem dan een 3700+ of een X2 CPU)
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2006 20:38 ]
ik heb:
AMD sempron 3000+ 64bits
512 MB geheugen
64mb onboard
ik zoek dus een redelijke videokaart van rond de 80euro. Het moet een AGP zijn. Ik dacht aan http://kieskeurig.nl/product/0DC78C6...2C0043EE37.htm
Asus N6600GT/TD Top Limited Edition (128 / AGP) 85euro. Kan net.
Kan ik hiermee dan bijvoorbeeld btf2 spelen?
AMD sempron 3000+ 64bits
512 MB geheugen
64mb onboard
ik zoek dus een redelijke videokaart van rond de 80euro. Het moet een AGP zijn. Ik dacht aan http://kieskeurig.nl/product/0DC78C6...2C0043EE37.htm
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Je kan het dan wel spelen maar niet bijzonder.. Tis hoe grote eis je steld aan de graphics.Flipm0de schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:37:
ik heb:
AMD sempron 3000+ 64bits
512 MB geheugen
64mb onboard
Als je het echt goed wilt spelen dan moet je ff naar deze kijken: pricewatch: Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M= deze kan je ook nog goed overclocken voor weinig geld
wordt mij dan wat te duur, hoef ook niet alles perfect te kunnen spelen, maakt zijn er nog alternatieven?KappeNou schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:44:
[...]
Je kan het dan wel spelen maar niet bijzonder.. Tis hoe grote eis je steld aan de graphics.
Als je het echt goed wilt spelen dan moet je ff naar deze kijken: pricewatch: Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M= deze kan je ook nog goed overclocken voor weinig geld
Als je je mobo wilt upgraden heb je ook meteen een nieuwe voeding en kast nodig. Dell werkt met eigen voedingen en speciale kasten. (aan- uit-schakelaar)Anoniem: 87158 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:41:
ik heb een dell dimension 8300 pentium 4 2,8 Ghz van 2-3 jaar oud en ik game veel.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Ik denk dat je het op low/medium prima kunt spelen met die videokaart. Het is in ieder geval een enorme verbetering ten opzichte van je onboard geval.
Edit: @ Flipm0de dus.
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 29-01-2006 22:04 ]
ks dat is echt drama, maar btf2 zou het nog op low moeten doen, en dat is toch 2 vf meest veeleisende spellen?RoD schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:03:
Ik denk dat je het op low/medium prima kunt spelen met die videokaart. Het is in ieder geval een enorme verbetering ten opzichte van je onboard geval.
BF2 een van de meeste veeleisende spellen? Dat niet denk ik, maar licht is het ook niet. F.E.A.R. bijvoorbeeld is een van de meest zware spellen als je het een beetje "behoorlijk" wil spelen.
Kan iemand duidelijkheid brengen?wvbesien schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:43:
[...]
Dus 2x256Mb (identiek) + 2x512Mb (identiek) is ook al geen dual channel meer?
Dus dan moet ik ofwel 2 identieke mudules van 256Mb bijkopen (=4 identieke van 256Mb = 1024Mb) ofwel de 2x256Mb eruit halen en vervangen door 2x512Mb bijvoorbeeld?
Anoniem: 167084
Hoi
Ik leef nog steeds met mijn Athlon 1800+ pc op een Asus A7V333 moederbord met 1 gig geheugen. (DDR 400 geheugen dat dus momenteel ondergeclockt draait denk ik?) Grafische kaart is een XFX 6600 GT. Ik gebruik deze pc vooral voor Cubase, Photoshop maar vooral voor algemene audio-toepassingen. Vst's, Native Instrument software vraagt nogal wat CPU en ik denk eraan een Barton 3000+ te kopen. Deze is socket A en past op mijn A7V die via een biosupdate 333FSB kan verschaffen. Ben ik nu stom om niet te sparen voor die AMD 64 + mobo upgrade? Ik kan de oude Barton die nog in doos zit + cooler voor 123 eruo krijgen. Ik ben nogal gehecht aan het mobo
Alvast bedankt ! Ook kan ik niet zo goed uit aan die Volt settings, ik las reeds de docus van tweakers, maar ik wil eerst en vooral weten of mij dit echt processorkracht bijgeeft die twaard is mijn 1800+ eruit te kegelen!
grtz Philippe
Ik leef nog steeds met mijn Athlon 1800+ pc op een Asus A7V333 moederbord met 1 gig geheugen. (DDR 400 geheugen dat dus momenteel ondergeclockt draait denk ik?) Grafische kaart is een XFX 6600 GT. Ik gebruik deze pc vooral voor Cubase, Photoshop maar vooral voor algemene audio-toepassingen. Vst's, Native Instrument software vraagt nogal wat CPU en ik denk eraan een Barton 3000+ te kopen. Deze is socket A en past op mijn A7V die via een biosupdate 333FSB kan verschaffen. Ben ik nu stom om niet te sparen voor die AMD 64 + mobo upgrade? Ik kan de oude Barton die nog in doos zit + cooler voor 123 eruo krijgen. Ik ben nogal gehecht aan het mobo
Alvast bedankt ! Ook kan ik niet zo goed uit aan die Volt settings, ik las reeds de docus van tweakers, maar ik wil eerst en vooral weten of mij dit echt processorkracht bijgeeft die twaard is mijn 1800+ eruit te kegelen!
grtz Philippe
Ik zou doorsparen voor een asrock dual bordje en een 64 3200+Anoniem: 167084 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:07:
Hoi
Ik leef nog steeds met mijn Athlon 1800+ pc op een Asus A7V333 moederbord met 1 gig geheugen. (DDR 400 geheugen dat dus momenteel ondergeclockt draait denk ik?) Grafische kaart is een XFX 6600 GT. Ik gebruik deze pc vooral voor Cubase, Photoshop maar vooral voor algemene audio-toepassingen. Vst's, Native Instrument software vraagt nogal wat CPU en ik denk eraan een Barton 3000+ te kopen. Deze is socket A en past op mijn A7V die via een biosupdate 333FSB kan verschaffen. Ben ik nu stom om niet te sparen voor die AMD 64 + mobo upgrade? Ik kan de oude Barton die nog in doos zit + cooler voor 123 eruo krijgen. Ik ben nogal gehecht aan het mobo![]()
grtz Philippe
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 157,64
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 55,36
Dan ben je weer een beetje up to date met een S939 bordje met AGP en PCI-e.
Dan heb je er nu plezier van en kan je ooit nog upgraden naar een X2 processor of zelfs Socket M2 en een leuk PCI-e videokaartje
[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2006 23:37 ]
Hoi, ik zit een beetje met een keuze probleem. Namelijk updaten of helemaal nieuw
Huidige specs:
AMD Athlon XP 2400+ 2000 MHz
ASUSTeK A7N8X-LA
1024 MB
RADEON 9600 XT
Dit is een Hewlett-Paceard Pavilion met wat kleine updates (extra geheugen en VGA Kaart)
Het is namelijk zo dat ik laatst een nieuw TFT scherm heb gekocht (samsung syncmaster 770p) met een resolutie van 1280 1024. En nu krijgen de spellen die ik speel (CoD2) pas een lekkere fps op1024 786 maar dit betekend dus ook dat het allemaal wat kartelig oogt.
Verder gebruik ik mijn pc ook nog voor wat photoshopen en 3dsmaxen
Nou denk ik zelf dat uiteindelijk de CPU de bottle neck zal zijn maar hoe zien jullie dat?
Wat zou voor mij de beste oplossing zijn, updaten (zoja wat) of nieuw?(suggesties zijn welkom)
Mijn budget ligt rond de 500 / 800 euro
Huidige specs:
ASUSTeK A7N8X-LA
1024 MB
RADEON 9600 XT
Dit is een Hewlett-Paceard Pavilion met wat kleine updates (extra geheugen en VGA Kaart)
Het is namelijk zo dat ik laatst een nieuw TFT scherm heb gekocht (samsung syncmaster 770p) met een resolutie van 1280 1024. En nu krijgen de spellen die ik speel (CoD2) pas een lekkere fps op1024 786 maar dit betekend dus ook dat het allemaal wat kartelig oogt.
Nou denk ik zelf dat uiteindelijk de CPU de bottle neck zal zijn maar hoe zien jullie dat?
Wat zou voor mij de beste oplossing zijn, updaten (zoja wat) of nieuw?(suggesties zijn welkom)
voor je games is je videokaart duidelijk je bottleneck, ook is je processor net iets te langzaam.. Je kan of alleen een nieuwe Videokaart kopen, maar dan zit je over een tijdje weer met het zelfde probleem..Skyline GTR schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:36:
Hoi, ik zit een beetje met een keuze probleem. Namelijk updaten of helemaal nieuw
Huidige specs:
ASUSTeK A7N8X-LA
1024 MB
RADEON 9600 XT
Ik heb geen idee of je zo'n huis tuin en keuken pc kan upgraden, denk het helaas niet.
Dan zou ik het volgende kopen:
AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed) € 221,11
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 108,96
Gigabyte GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX68G256D-B € 181,-
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) € 50,91
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,95
Dan zit je ongeveer op 650€.. Je kan het altijd gekker maken met een 7800GT van 300€ of een AMD X2 3800+ CPU van 300€ als je echt zware programma's en veel tegelijk laat draaien
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2006 23:57 ]
Bij Dual Channel heb je (nogal logisch) 2 kanalen. Die 2 kanalen moet eenzelfde hoeveelheid bevatten.
Je hebt nu in beide kanalen 256MB zitten. Daar kun je dus maximaal 2x512MB van maken met behoud van die 2x256MB.
Je kunt dus ook gewoon een reepje van 512MB halen, die in het ene kanaal duwen en dan de 2x256 in het andere kanaal steken. Dan heb je weer 2 kanalen van 512MB.
wel 2 videokaarten gekozen?Anoniem: 116363 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:12:
Erg mooi systeem! Maar als ik jouw systeem precies samenstel bij www.sallandautomatisering.nl kom ik stukken goedkoper uit, namelijk 2380 euro. Scheelt toch aardig wat
wat heb je aan 2 7800GTXenDennist4 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:23:
[...]
wel 2 videokaarten gekozen?Want er staat x2 bij
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 30-01-2006 20:36 ]
Dit topic is gesloten.
Let op: