Moederbord met:
AMD Athlon 64 3200+ (S754, 2,21GHz, 1MB, Boxed)
Zalman CNPS7000B-Cu
2X 512MB PC3200 DDR, CL3 (Kingston)
Club3D GeForce FX5900 128MB DDR
Opslag:
Western Digital Raptor WD740GD
2X Maxtor DiamondMax 10, 300GB (in raid1, kan dus niet warm herstarten met mijn nforce

)
PCI-Kaarten:
E-MU 0404 Geluidskaart
LeadTek Winfast PVR 2000
Voeding:
Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01)
Ik ben de poweruser zonder budget zullen we maar zeggen. Wil altijd veel uit mijn PC halen, maar het geld (er) niet (voor over) om alles top of the line te houden.
Ik gebruik mijn pc vooral als multimedia systeem, 3d (lightwave), photoshop, en het spelen van een aantal (zware) games.
De reden van upgraden is vooral het spelen van de nieuwere spellen, zoals F.E.A.R, boven de 800x600 en alle effecten uit.
de meest ideale upgrade zou een dual core processor zijn, met een nieuw moederbord en een nieuwe PCI-e videokaart. Maar dat is me dus te prijzig. Dus ik heb besloten te wachten tot AMD met zijn volgende socket op de markt komt, de S939 helemaal over te slaan, en alleen een videokaart te upgraden.
Zoals ik het zie heb ik twee opties:
-Een nforce4 moederbord halen met een PCI-e videokaart.
-Een nieuwe (in verhouding prijzige) AGP videokaart.
Mijn voorkeur hangt een beetje tegen de PCI-e oplossing aan, omdat ik dan mijn videokaart ook kan gebruiken bij mijn volgende upgrade, wat weer kostenbesparend is

Ik gebruik ook de Firewire op mijn moederbord, en de SATA Raid, dus een 'deluxe' moederbord is vereist. Zoals de Asus K8N4-E Deluxe, of de Gigabyte GA-K8NE.
Wat is jullie visie hierop en zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Oh! Ik heb twee (crt) monitoren, klein puntje om rekening mee te houden voor de videokaart.
[
Voor 3% gewijzigd door
MaDDoG op 16-01-2006 21:30
]