"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.631 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Modbreak:Je kan je eigen spul aanbieden in V&A, niet hier.

[ Voor 99% gewijzigd door Laurent op 07-01-2006 02:01 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:
HP Pavilion
Intel Celeron 2.4 Ghz
Geheugen: 1x256mb 1x512mb
Hard disk 80 GB
ATI Radeon 9200 128 MB videogeheugen

Doeleinden:
Office
Internetten en downloaden
Beetje gamen
Films bekijken en muziek luisteren
meestal veel programmas open tegelijkertijd

Reden voor upgrade:
Het systeem is al een wat verouderd en wordt wat traag als ik verschillende programmas oopen heb. Bij het spelen van games is ie wat traag. en de videokwaliteti is ook niet het beste.

Zelf aan gedacht?
Ik heb niet zoveel kennis over systemen en dergelijk. Daardoor dat ik wat meningen wil voordat ik bij een computerzaak met wat rare dingen wordt gedumpt.
de geheugen van 256 vervangen voor een van 1gb dus totaal 1,5 gb geheugen en een nieuwe grafische kaart. En als de processor vervangen kan worden? En wat zou het beste keuze van processor zijn om deze te vervangen.

Budget:

300 a 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:08
Specs

Moederboard: ECS K7S5A LAN
Processor: AMD Athlon 1800+
Videokaart: Gigabite Radeon 8500 128mb
HDD: Western Digital 60 gb
Voeding: El-cheapo van 350 Watt
Geheugen: Kingston 2x256mb
Branders: LG DVD-brander DL, AOpen Cd-brander.

Wat doe ik met mijn PC?

- Gamen
- Surfen/downloaden
- Muziek luisteren
- Diverse dingen voor school
- Af en toe film kijken

Wat is er mis?
Zoals je aan m'n specs al kunt zien is niet alles het nieuwste van het nieuwste. Het is dus logisch dat nieuwere games draaien onder erg slechte graphics of helemaal niet draaien. Meerdere programma's tegelijk open hebben vindt ie ook niet fijn..
Traag, slechte graphics én verouderd dus, alledrie :Y)

Wat heb ik zelf bedacht:
Nieuwe processor. Ik zat de denken aan een AMD Athlon 64 3000+, het moet nog wel een beetje betaalbaar blijven. Daarbij wil ik gelijk een nieuwe videokaart, maar welke weet ik niet precies, het zijn er ook zo veel... Ik zag laatst hier ergens een topic over de GeForce 6800 GS, en dat leek me wel wat.
Natuurlijk moet ik dan gelijk ook een nieuw moederboard, maar daar heb ik écht geen idee van...

Dat waren de oorspronkelijke plannen, maar misschien moet er toch nog een latje geheugen bij, of een andere voeding komen.

totale uitgaven:
Ik wil ongeveer tussen de 300 en 400 euro blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Brasher op 06-01-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:51
Mento schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:39:

Net als het bericht hierboven heb ik nog wel geheugen voor je. Verder heb ik ook nog een 6600GT 128MB DDR3 liggen. doe een bod op Laurensbot333@msn.com

Het DDR geheugen heeft levenslange gerantie en de videokaart heeft nog twee jaar.
Voor alles geld natuurlijk een mooie prijs. (ook voor andere mensen die intresse hebben)
Zou je me eerder een 6600GT aanraden dan een 6800GS? Kun je aangeven waarom, los van het feit dat je een 6600GT in de aanbieding hebt en geen 6800GS ;)

En eigenlijk dezelfde vraag over dat geheugen, zou je me eerder aanraden 512 mb bij te zetten dan 1 gb erbij?

[update] na het lezen van Het 6800GS Topic Deel 2 heb ik de XFX 6800GS besteld. Zal mijn ervaringen ermee ook in dat topic posten. En omdat ik toch aan het bestellen was heb ik meteen maar een gig geheugen bijbesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door migchiell op 07-01-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:59
Brasher schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:54:
Specs

Moederboard: ECS K7S5A LAN
Processor: AMD Athlon 1800+
Videokaart: Gigabite Radeon 8500 128mb
HDD: Western Digital 60 gb
Geheugen: Kingston 2x256mb
Branders: LG DVD-brander DL, AOpen Cd-brander.

Wat doe ik met mijn PC?

- Gamen
- Surfen/downloaden
- Muziek luisteren
- Diverse dingen voor school
- Af en toe film kijken

Wat is er mis?
Zoals je aan m'n specs al kunt zien is niet alles het nieuwste van het nieuwste. Het is dus logisch dat nieuwere games draaien onder erg slechte graphics of helemaal niet draaien. Meerdere programma's tegelijk open hebben vindt ie ook niet fijn..
Traag, slechte graphics én verouderd dus, alledrie :Y)

Wat heb ik zelf bedacht:
Nieuwe processor. Ik zat de denken aan een AMD Athlon 64 3000+, het moet nog wel een beetje betaalbaar blijven. Daarbij wil ik gelijk een nieuwe videokaart, maar welke weet ik niet precies, het zijn er ook zo veel... Ik zag laatst hier ergens een topic over de GeForce 6800 GS, en dat leek me wel wat.
Natuurlijk moet ik dan gelijk ook een nieuw moederboard, maar daar heb ik écht geen idee van...

Dat waren de oorspronkelijke plannen, maar misschien moet er toch nog een latje geheugen bij, of een andere voeding komen.

totale uitgaven:
Ik wil ongeveer tussen de 300 en 400 euro blijven.
Ik denk dat je moet beginnen met die processor en videokaart, beide een goede keus. Alleen dan zal je al aan je max budget zitten. Toch zou er nog minimaal 512mb ram bij moeten wil je een beetje kunnen gamen en of de voeding het trekt is nog maar de vraag, kwestie van proberen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mento schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:39:
[...]

Ik heb nog wel een paar bankjes ram liggen als je intresse hebt. Het gaat om 4x 512MB PC2700 of 2X 512MB PC3200. doe een bod op Laurensbot333@msn.com

[...]

Ik heb hier nog 3 SD DDR bankjes liggen 1 van 256 en twee van 512 ze werken alle op 133Mgz. doe een bod op Laurensbot333@msn.com

[...]

Net als het bericht hierboven heb ik nog wel geheugen voor je. Verder heb ik ook nog een 6600GT 128MB DDR3 liggen. doe een bod op Laurensbot333@msn.com

Het DDR geheugen heeft levenslange gerantie en de videokaart heeft nog twee jaar.
Voor alles geld natuurlijk een mooie prijs. (ook voor andere mensen die intresse hebben)
dat accepteren we hier niet op GoT daar heb je marktplaats voor of http://www.tweakers.net/aanbod

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
Ik heb nu:

Amd64 3500+
MSI K8N NEO2 Platinum nForce3
2X512 Kingston Valueram
X850XT PE AGP
250gb Maxtor Diamondplus 10 (SATA 1)

Ik wil overstappen naar PCI-E mijn CPU wil ik houden en mijn mobo en videokaart zijn al zo goed als verkocht voor 330 bij elkaar.

ik wil aanschaffen:

EVGA 7800gt
nieuw mobo
2X1gig intern geheugen
250gb Maxtor Diamondplus 10 SATA-II

doeleinden: Gamen, surfen en wat rotzooien. Belangrijkste vraag is eigenlijk wel mobo ik het beste kan pakken waar die maxtors wel fatsoendelijk mee werken (die uit de best buy heeft problemen, heeft die DFI dat ook??) en welk geheugen ik het beste kan aanschaffen. Budget mobo ca. 110, budget geheugen, niet vastgesteld maar hoeft niet top of the bill te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Die DFI heeft er ook problemen mee, want de Nforce 4 chipset ligt het aan. Kan je niet gewoon beter een andere hdd kiezen, omdat dit wel 1 van de beste chipsets is.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Frenkovic schreef op Friday 06 January 2006 @ 21:31:
doeleinden: Gamen, surfen en wat rotzooien. Belangrijkste vraag is eigenlijk wel mobo ik het beste kan pakken waar die maxtors wel fatsoendelijk mee werken (die uit de best buy heeft problemen, heeft die DFI dat ook??) en welk geheugen ik het beste kan aanschaffen. Budget mobo ca. 110, budget geheugen, niet vastgesteld maar hoeft niet top of the bill te zijn!
Aangezien je een nieuwe schijf wil moet het gewoon werken in februari vorig jaar was het probleem al opgelost dus een nforce 4 moederbord moet gewoon werken. Ik heb al sinds de zomer een asus a8n-e mobo (nforce 4) en een maxtor diamond max 10 sata harde schijf en werkt zonder problemen. Dus ik stel een Asus A8n-e of een sli versie voorals je er later nog een kaart wil bijzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Specs:

Asus P4P800E-Deluxe
Intel Pentium 1.7 Ghz
Geheugen: 2x 512 Dual channel
Hard disk: 2x 250 GB Maxtor Diamondplus10 1x 160GB WD (alle drie SATA)
Sapphire Radeon 9800Pro

Doeleinden:

Downloaden
Heel af en toe wat gamen
Films af en toe bekijken
Veel applicaties tegelijk open (Winrar vooral)

Reden voor upgrade:

Ik heb het systeem al zitten upgraden met de HD's en het moederbord met geheugen. Alleen nu is de procesor aan de beurt. Omdat ik vooral veel gebruik maak van Winrar is er constant een te hoge cpu time. Zelf zit ik te denken om een P4 3,2 GHz 1mb 800 Mhz FSB aan te schaffen vanwegen de HT technologie. Alleen deze zit op zijn end of life en weet ik niet of ik dit nog moet doen.
Het budget zit rond de 220 euro. Maar daar wil ik niet echt overheen gaan omdat ik me nog de nieuwe stacker 830 wil aanschaffen van coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:
HP Pavilion
Intel Celeron 2.4 Ghz
Hard disk 80 GB

Doeleinden:
Office
Beetje gamen

Reden voor upgrade:
Het systeem is al een wat verouderd en wordt wat traag als ik verschillende programmas oopen heb. Bij het spelen van games is ie wat traag. en de videokwaliteti is ook niet het beste.

Zelf aan gedacht?
Ik heb niet zoveel kennis over systemen en dergelijk. Daardoor dat ik wat meningen wil voordat ik bij een computerzaak met wat rare dingen wordt gedumpt.
de geheugen van 256 vervangen voor een van 1gb dus totaal 1,5 gb geheugen en een nieuwe grafische kaart. En als de processor vervangen kan worden? En wat zou het beste keuze van processor zijn om deze te vervangen.

Budget:

300 a 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Mijn huidige systeem:

Asus P4C800 Deluxe
P4 3.0 GHz 800 MHz FSB HT (met Zalman CNPS 7700)
2x 512 MB DDR PC-3200 (dualchannel)
2x Maxtor 120 GB ATA Raid
1x Lacie 160GB Firewire extern harddisk
Hercules ATI 9700 pro 128MB
1x iiyama E430S TFT 17"
Chieftech kast met 400W PSU

Toepassing:
Photoshop
Premiere, After Effects (video bewerking)
Resolume (vj tool)

Mijn idee:
Upgraden met 1gb RAM en een snelle S-ATA harddisk (voor windows en de programma's)
(en zou het snelheids winst zou geven als ik een oude matrox 15gb harddisk als buffer disk voor photoshop/premiere/after effects er in zou stoppen)

Reden voor de upgrade:
Harddisken hebben het soms te druk..

Mijn budget is ongeveer €200 tot €300.

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door num-lock op 08-01-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
num-lock schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:14:

Toepassing:
Photoshop
Premiere, After Effects (video bewerking)
Resolume (vj tool)

Mijn idee:
Upgraden met 1gb RAM en een snelle S-ATA harddisk (voor windows en de programma's)
(en zou het snelheids winst zou geven als ik een oude matrox 15gb harddisk als buffer disk voor photoshop/premiere/after effects er in zou stoppen)

Reden voor de upgrade:
Harddisken hebben het soms te druk..

Alvast bedankt!
Heb je al eens naar de monitoring gekeken van de prestaties? Op geheugen dan wel te verstaan.

Misschien is het een id om een raptor schijf aan te schaffen: pricewatch: Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)

[ Voor 19% gewijzigd door R-Alph op 08-01-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
R-Adioactive schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:21:
Specs:

Asus P4P800E-Deluxe
Intel Pentium 1.7 Ghz
Geheugen: 2x 512 Dual channel
Hard disk: 2x 250 GB Maxtor Diamondplus10 1x 160GB WD (alle drie SATA)
Sapphire Radeon 9800Pro

Doeleinden:

Downloaden
Heel af en toe wat gamen
Films af en toe bekijken
Veel applicaties tegelijk open (Winrar vooral)

Reden voor upgrade:

Ik heb het systeem al zitten upgraden met de HD's en het moederbord met geheugen. Alleen nu is de procesor aan de beurt. Omdat ik vooral veel gebruik maak van Winrar is er constant een te hoge cpu time. Zelf zit ik te denken om een P4 3,2 GHz 1mb 800 Mhz FSB aan te schaffen vanwegen de HT technologie. Alleen deze zit op zijn end of life en weet ik niet of ik dit nog moet doen.
Het budget zit rond de 220 euro. Maar daar wil ik niet echt overheen gaan omdat ik me nog de nieuwe stacker 830 wil aanschaffen van coolermaster.
Wat de rarren betreft kan ik je zeggen dat ik met mijn PIV3,0Ghz nergens last van hebt als ik aan het rarren ben. Ik kan gewoon een iso unrarren en tegelijkertijd een spel spelen/internetten e.d. tegelijk. Een upgrade van je CPU lijkt me dan ook een prima keuze.
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:30:
Specs:
HP Pavilion
Intel Celeron 2.4 Ghz
Hard disk 80 GB

Doeleinden:
Office
Beetje gamen

Reden voor upgrade:

Zelf aan gedacht?

Budget:

300 a 400
Ik kan je van te voren vertellen dat HP computers nog al eens raar willen doen met upgraden (vastlopen, hardware niet herkennen e.d.). Geen idee waarom, maar dat is nou eenmaal mijn ervaring ermee.
Als je een beetje leuk spellen wil spelen zal je toch echt een nieuwe videokaart moeten kopen. Daarvoor zou ik je een Geforce 6600GT aanraden. Die is niet te duur en levert voor de meeste nieuwe games nog prima prestaties. Als je het onderste uit de kan wil halen zou je een duurdere Geforce 6800GS kunnen nemen. Dan kan je zo'n beetje alle nieuwste games op hoge instellingen spelen.
Je hebt geen informatie gegeven over je moederbord, en dat is wel jammer, want een cpu/moederbord upgrade is waarschijnlijk ook nog een optie, maar daar valt nu dus niets over te zeggen.
Ik denk dat je met 256MB erbij ook prima uit de voeten kan. In princiepe hoef je die 256 die je er nu in hebt zitten helemaal niet te vervangen. Maar hier geld hetzelfde verhaal, wat meer info is wel zo handig, want er zijn dingen zoals de snelheid van je geheugen, de mogelijkheden van je moederbord e.d. die meewegen in zo'n beslissing.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:38:
[...]

Wat de rarren betreft kan ik je zeggen dat ik met mijn PIV3,0Ghz nergens last van hebt als ik aan het rarren ben. Ik kan gewoon een iso unrarren en tegelijkertijd een spel spelen/internetten e.d. tegelijk. Een upgrade van je CPU lijkt me dan ook een prima keuze.

[...]

Ik kan je van te voren vertellen dat HP computers nog al eens raar willen doen met upgraden (vastlopen, hardware niet herkennen e.d.). Geen idee waarom, maar dat is nou eenmaal mijn ervaring ermee.
Als je een beetje leuk spellen wil spelen zal je toch echt een nieuwe videokaart moeten kopen. Daarvoor zou ik je een Geforce 6600GT aanraden. Die is niet te duur en levert voor de meeste nieuwe games nog prima prestaties. Als je het onderste uit de kan wil halen zou je een duurdere Geforce 6800GS kunnen nemen. Dan kan je zo'n beetje alle nieuwste games op hoge instellingen spelen.
Je hebt geen informatie gegeven over je moederbord, en dat is wel jammer, want een cpu/moederbord upgrade is waarschijnlijk ook nog een optie, maar daar valt nu dus niets over te zeggen.
Ik denk dat je met 256MB erbij ook prima uit de voeten kan. In princiepe hoef je die 256 die je er nu in hebt zitten helemaal niet te vervangen. Maar hier geld hetzelfde verhaal, wat meer info is wel zo handig, want er zijn dingen zoals de snelheid van je geheugen, de mogelijkheden van je moederbord e.d. die meewegen in zo'n beslissing.
Ik denk dat die maar 2 slots heeft ofzo :? waarom zou die anders 256mb eruit halen en daar in de plaats van 1 gig doen.. of het moet super sloom geheugen zijn.. maja idd meer info :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Timlog schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:38:
[...]

Waar ik me het meest zorgen over maak is of dat dit een verstandige keuze is om mijn geld in te steken. Kan ik niet beter wachten en investeren in een compleet nieuw systeem (mobo, geheugen en cpu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Specs
Zelf samengestelde pc, momenteel met uitrusting:

- Mobo: Abit NF7-S2
- CPU: AMD Athlon XP2600+ T-bred
- RAM: 2x 512mb PC3200 Corsair ValueRAM Clat 2.5
- HD: Maxtor Maxline III, 250gb S-ATA
- Graka: XFX Geforce 6800LE @ 6800NU
- Voeding: Thermaltake SilentPlus 420watt

Budget momenteel:
300 euro

Gebruik:
Gamen, internetten, downloaden, video monteren.. eigenlijk alles

Eigen idee:
Doorsparen voor een nieuw mobo/proc en dan een leuke dualcore AMD erin gooien.
Nog meer/andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ja je kunt er leuk meej gamen.Maar voor de toekomst niet echt geschikt.
Als je effe doorspaart kun je de toekomst in

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
R-Adioactive schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:05:
[...]
Waar ik me het meest zorgen over maak is of dat dit een verstandige keuze is om mijn geld in te steken. Kan ik niet beter wachten en investeren in een compleet nieuw systeem (mobo, geheugen en cpu)?
Nee ik denk het niet. Je hebt nu al een vrij vlot systeem, op je CPU na. Ik heb vrijwel hetzelfde systeem als jij (zie sig) en ik kan gewoon alles doen. Je kan daarbij vrij makkelijk je cpu overklokken waardoor het allemaal nog vlotter gaat :)
Als je gaat kijken naar wat de meerprijs is t.o.v. de prestaties van een 'beter' systeem kom je denk al snel uit op teveel geld. Klein voorbeeldje:
Je koopt een PIV3,0 €190
Dat is vergelijkbaar met:
Een dual asrock voor €60 met een Athlon 64 3000+ voor €160 = €220

Nu zou je wel kunnen beargumenteren dat zo'n Athlon 64 beter is vanwege het toekomstige nut van 64 bit, maar daar ik betwijfel of je daar daadwerkelijk van zal profiteren. Daarbij kan je hier zien dat een PIV3,0 absoluut niet onder doet voor een Athlon op dezelfde snelheid (bij deze specifieke charts is hij zelf beduidend sneller. Sneller dan een Athlon 3700+ zelfs //edit: kijk voor de grap eens bij de chart van winrar. Daar is de PIV3,0 Northwood sneller dan een X2 3800+ hihi).

En dan ben ik van mening als je dan toch je moederbord wil vervangen, dat je het dan goed moet doen. En dan meteen dus een tof Moederbord kopen met nfore4 se erin met minstens een X2 3800+ erin. Met het gebruik van multi-tasking in het achterhoofd. En dan zit je dus ook meteen aan een nieuwe videokaart vast.

[ Voor 6% gewijzigd door Pkunk op 08-01-2006 20:00 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Tof dat je een heel voorbeeld hebt beschreven en er zowat een compleet boekwerk van hebt gemaakt :D _/-\o_

Ben nu nog aan het twijfelen tussen de 3,2 en 3,4 Ghz. Maar dat is alleen financieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Timlog schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:38:
[...]

Dank je voor je reactie. Hier is de ontbrekende info:
Moederbord: MSI MS-6577
CPU Slot/Socket Type : mPGA-478
Chipset Vendor : Intel i845GE Rev. B1
processor: Intel Celeron 2.4 Ghz
Geheugen: totaal 768MB DDR DIMM PC2700 (1x256mb 1x512mb)
Hard disk 80 GB

Hopelijk dat deze info completer is en een advies erop kan krijgen. Anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
R-Adioactive schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:31:
[...]

Heb je al eens naar de monitoring gekeken van de prestaties? Op geheugen dan wel te verstaan.

Misschien is het een id om een raptor schijf aan te schaffen: pricewatch: Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Nee, nooit naar gekeken. maar ook geen idee met wat voor programma dat zou moeten.
Heb wel snel dat ik a 1gb geheugen in gebruik heb. daarom dacht ik aan een oude 15gb schijf als buffer (voor videobewerking)

Zelf zat ik al te kijken naar de raptor schrijf, liefst zou ik er 2 in raid neer zetten. maar mijn budget laat dat helaas niet toe. EN ik vraag mij af als het 'zoveel' snelheids winst zou geven.
*Deze disk wil ik dan als Windows Boot en Programma disk gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft 2 maanden geleden en ben van een P3 933 met 512 geheugen en een videokaart van 128 mb (radion 9200 se) naar het volgende systeem gegaan:

Huidige specs:
Moederbord: P4 Socket 775 - FSB800 DDR II - GA-8I945P Pro - Gigabyte
Prosessor: Intel Pentium 630 3.0 Ghz - Socket 775 800 MHz - 2 MB
Koeling: Gigabyte 3D Rocket Cooler Pro
Geheugen: 2x Adata 512MB - DDR533 - DDR II
Videokaart: Jetway ATI X300LE 256 Mb DDR PCI-E beeldkaart
HDD: 2x Hitachi 80 GB 7200 toeren ata150 S-ata II 3GB/S 8MB
Kast: Mtek Q3 zilver 400 watt voeding ductfan

Huidige gebruik:
Studie: Office, msn, internet
Games: FEAR, BF2, NFS MostWanted, GTA SA, B&W2 en klassiekers zoals: UT goty, Uplink
Hobby: Muziek luisteren en af en toe wat muziek editing (als dj)

Wensen:
Het feit is dat het een nieuwe pc is en dat ik daarom niet te veel geld eraan kwijt wil. Mijn min puntje is mijn videokaart. Zeker als ik aan het gamen ben wil ik het liefst met de resulotie 1024 werken (21inch scerm) Deze X300LE beperkt mij hierin.

Vraag:
Ik heb veel gelezen over het softmodden van de videokaart. Is dit met mijn model ook mogelijk? En zo ja, is dit handig? prestatie/levensduur
Zo nee, raden jullie mij dan aan om te wachten met het aanschaffen van een videokaart omdat eigenlijk mijn pc verder (voor mij) perfect is en de prijzen zakken (ivm nieuwe techniek) of dat ik gelijk maar één, twee of vier stappen omhoog moet. En welk merk, type, model raden jullie dan aan?

Iig tnx als ik reactie krijg...

[ Voor 1% gewijzigd door RedRayMann op 09-01-2006 03:22 . Reden: Enkele specs vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RedRayMann schreef op maandag 09 januari 2006 @ 03:18:
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft 2 maanden geleden en ben van een P3 933 met 512 geheugen en een videokaart van 128 mb (radion 9200 se) naar het volgende systeem gegaan:

Huidige specs:
Moederbord: P4 Socket 775 - FSB800 DDR II - GA-8I945P Pro - Gigabyte
Prosessor: Intel Pentium 630 3.0 Ghz - Socket 775 800 MHz - 2 MB
Koeling: Gigabyte 3D Rocket Cooler Pro
Geheugen: 2x Adata 512MB - DDR533 - DDR II
Videokaart: Jetway ATI X300LE 256 Mb DDR PCI-E beeldkaart
HDD: 2x Hitachi 80 GB 7200 toeren ata150 S-ata II 3GB/S 8MB
Kast: Mtek Q3 zilver 400 watt voeding ductfan

Huidige gebruik:
Studie: Office, msn, internet
Games: FEAR, BF2, NFS MostWanted, GTA SA, B&W2 en klassiekers zoals: UT goty, Uplink
Hobby: Muziek luisteren en af en toe wat muziek editing (als dj)

Wensen:
Het feit is dat het een nieuwe pc is en dat ik daarom niet te veel geld eraan kwijt wil. Mijn min puntje is mijn videokaart. Zeker als ik aan het gamen ben wil ik het liefst met de resulotie 1024 werken (21inch scerm) Deze X300LE beperkt mij hierin.

Vraag:
Ik heb veel gelezen over het softmodden van de videokaart. Is dit met mijn model ook mogelijk? En zo ja, is dit handig? prestatie/levensduur
Zo nee, raden jullie mij dan aan om te wachten met het aanschaffen van een videokaart omdat eigenlijk mijn pc verder (voor mij) perfect is en de prijzen zakken (ivm nieuwe techniek) of dat ik gelijk maar één, twee of vier stappen omhoog moet. En welk merk, type, model raden jullie dan aan?

Iig tnx als ik reactie krijg...
Nieuwe videokaart..
budget 120 t/m 150€ een 6600GT. budget 180 t/m 220€ 6800GS budget 300 t/m 350€ 7800GT..
Persoonlijk zou ik voor een gigabyte Geforce 6800GS gaan voor +- 190€ (heb ik zelf ook gedaan) met deze kaart kan je alle huidige games op high details spelen. Ik speel zelf FEAR, NFS:mw, Far Cry, Quake 4, Serious Sam 2 etc op 1280x1024 en high details :) verder kan deze kaart ook nog wel fftjes mee.
Maar als je echt heel erg toekomst gericht wilt werken kan je voor een 7800GT gaan voor 300€

Verder heeft het geen nut om een radeon x300 over te gaan clocken.. Je kan de spellen die jij wilt spelen zoizo niet mooi spelen op 1024x768. een nieuwe 3Dkaart is dus een must voor jou. Verder is de rest van je systeem nog goed up to date :)

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 09:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:47:
Dank je voor je reactie. Hier is de ontbrekende info:
Moederbord: MSI MS-6577
CPU Slot/Socket Type : mPGA-478
Chipset Vendor : Intel i845GE Rev. B1
processor: Intel Celeron 2.4 Ghz
Geheugen: totaal 768MB DDR DIMM PC2700 (1x256mb 1x512mb)
Hard disk 80 GB

Hopelijk dat deze info completer is en een advies erop kan krijgen. Anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt.
Nou da's intersseant. Als ik zelf even specs van je moederbord op wil zoeken kom ik erachter dat óf je chipset niet klopt óf het model van je moederbord. Maar dan ga ik er nu maar even vanuit dat je deze hebt. Dan heb je dus idd maar twee geheugenbanken.
Als het aan mij ligt heb je 2 opties. Je koopt nu een nieuwe videokaart en een nieuwe processor.
Of je vervangt de hele hap en ben je meteen een stuk beter toekomstproof.
Optie 1:
Pentium IV 3,0Ghz €190
Geforce 6600GT €140
Totaal €330

Optie 2:
Moederbord €90
Athlon 64 3200+ €160
Geforce 6600GT €140
2 x 512MB RAM €80
Totaal €470

Zoals je ziet heb ik bij Optie één er geen gehuegn bij gedaan. Dat is meer vanuit het oogpunt dat bij optie 2 je oude geheugen de boel aardig zou vertragen. Slechts die CPU en videokaart upgrade zullen voldoende zijn.
Daarbij raad ik je sowiso optie 2 aan. Het is misschien wel buiten je budget, maar je haalt er veel voordeel uit in de toekomst. Als je voor Optie 1 gaat zul je zien dat je binnen een jaar alsnog opnieuw wil upgraden (er vanuit gaande dat je nog steeds hetzelfde met je pc doet). Daarbij is het eigenlijk een relatief dure upgrade.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:58:
[...]

Nou da's intersseant. Als ik zelf even specs van je moederbord op wil zoeken kom ik erachter dat óf je chipset niet klopt óf het model van je moederbord. Maar dan ga ik er nu maar even vanuit dat je deze hebt. Dan heb je dus idd maar twee geheugenbanken.
Als het aan mij ligt heb je 2 opties. Je koopt nu een nieuwe videokaart en een nieuwe processor.
Of je vervangt de hele hap en ben je meteen een stuk beter toekomstproof.
Optie 1:
Pentium IV 3,0Ghz €190
Geforce 6600GT €140
Totaal €330

Optie 2:
Moederbord €90
Athlon 64 3200+ €160
Geforce 6600GT €140
2 x 512MB RAM €80
Totaal €470

Zoals je ziet heb ik bij Optie één er geen gehuegn bij gedaan. Dat is meer vanuit het oogpunt dat bij optie 2 je oude geheugen de boel aardig zou vertragen. Slechts die CPU en videokaart upgrade zullen voldoende zijn.
Daarbij raad ik je sowiso optie 2 aan. Het is misschien wel buiten je budget, maar je haalt er veel voordeel uit in de toekomst. Als je voor Optie 1 gaat zul je zien dat je binnen een jaar alsnog opnieuw wil upgraden (er vanuit gaande dat je nog steeds hetzelfde met je pc doet). Daarbij is het eigenlijk een relatief dure upgrade.
mee eens
Enige wat ik anders zou doen is bij optie 1 een Asus Geforce 6800XT 130 a 140€ nemen :P
en als optie 2 echt toekomst gericht is toch wel een Gigabyte 6800GS voor 4 tientjes meer :*)
(maja das mijn mening aangezien ik een 6600GT niet meer genoeg vindt voor de nieuwste games :P )

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 10:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:58:
Nieuwe videokaart..
budget 120 t/m 150€ een 6600GT. budget 180 t/m 220€ 6800GS budget 300 t/m 350€ 7800GT..
Persoonlijk zou ik voor een gigabyte Geforce 6800GS gaan voor +- 190€ (heb ik zelf ook gedaan) met deze kaart kan je alle huidige games op high details spelen. Ik speel zelf FEAR, NFS:mw, Far Cry, Quake 4, Serious Sam 2 etc op 1280x1024 en high details :) verder kan deze kaart ook nog wel fftjes mee.
Maar als je echt heel erg toekomst gericht wilt werken kan je voor een 7800GT gaan voor 300€

Verder heeft het geen nut om een radeon x300 over te gaan clocken.. Je kan de spellen die jij wilt spelen zoizo niet mooi spelen op 1024x768. een nieuwe 3Dkaart is dus een must voor jou. Verder is de rest van je systeem nog goed up to date :)
Tnx voor je reactie, door de dec/jan maand met vele feestjes, verjaardagen, feestdagen etc ist t beste om even te wachten, maar ik heb nu iig een beeld welke kant kwa merken en modellen ik heen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Specs

Moederboard: PC CHIPS K7 (m863g)
8x AGP
socket A / 462
Processor: AMD Sempron 2200+
Videokaart: ASUS v9999 (geforce 6800/TD) 128mb
HDD: Maxtor 120 gb + Western 80 gb
Geheugen: 1x 1 gig + 1x 512 mb beide 3200 ddr
Brander: AOpen dvd-rw double layer
scherm: Sonic 17 inch tft

Wat doe ik met mijn PC?
naast standaard surfen en office etc:
- Gamen, voornamelijk BattleField2.

Wat is er mis?

Wat begon als een basissysteempje februari 2005, heb ik telkens beetje uitgebreid met extra geheugen (+1 gig), extra harde schijf (+120), en mijn eerste niet on-board videokaart.

Sinds een tijdje ben ik veel aan het gamen, voornamelijk battlefield 2 (maar ook NFS:MW en F.E.A.R.). In principe draait Bf2 goed als de graphics op laag staan, maar bij 64 maps gaat ie schokken terwijl de ping ok blijft. Daarom dacht ik dat de processor te zwak is.

Wat heb ik zelf bedacht:
een nieuwe processor lijkt me nodig omdat ik verwacht dat dat het probleem is voor bf2. Echter, ik ben bang dat er geen nieuwe processor op het moederboard past, en dat ik dus ook moederboard moet vervangen, en daarom dan ook weer mijn videokaart moet vervangen (8x agp, is ook al verouderd dus).

Doel:
Het uiteindelijke doel wordt om bf2 op redelijke settings (medium) goed te kunnen spelen in een 64 map. Als je het spel niet kent: ik wil gewoon beter kunnen gamen ;)

totale uitgaven:
Ik wil maximaal 300 euro extra neerleggen. Verkoop van onderdelen is eventueel mogelijk (dus budget verhogend). Maar als een simpele processorupgrade die op dit MoBo past volstaat, is dat natuurlijk ook goed!

[ Voor 3% gewijzigd door indexample op 09-01-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
eperon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:21:
Specs

8x AGP
socket A / 462

Wat doe ik met mijn PC?

Wat is er mis?

Wat begon als een basissysteempje februari 2005, heb ik telkens beetje uitgebreid met extra geheugen (+1 gig), extra harde schijf (+120), en mijn eerste niet on-board videokaart.

Sinds een tijdje ben ik veel aan het gamen, voornamelijk battlefield 2 (maar ook NFS:MW en F.E.A.R.). In principe draait Bf2 goed als de graphics op laag staan, maar bij 64 maps gaat ie schokken terwijl de ping ok blijft. Daarom dacht ik dat de processor te zwak is.

Wat heb ik zelf bedacht:
een nieuwe processor lijkt me nodig omdat ik verwacht dat dat het probleem is voor bf2. Echter, ik ben bang dat er geen nieuwe processor op het moederboard past, en dat ik dus ook moederboard moet vervangen, en daarom dan ook weer mijn videokaart moet vervangen (8x agp, is ook al verouderd dus).

Doel:
Het uiteindelijke doel wordt om bf2 op redelijke settings (medium) goed te kunnen spelen in een 64 map. Als je het spel niet kent: ik wil gewoon beter kunnen gamen ;)

totale uitgaven:
Ik wil maximaal 300 euro extra neerleggen. Verkoop van onderdelen is eventueel mogelijk (dus budget verhogend). Maar als een simpele processorupgrade die op dit MoBo past volstaat, is dat natuurlijk ook goed!
Je hebt 2 opties je kan of de 3D kaart unlocken en overclocken waardoor die echt extreem veel sneller wordt.
Of je kan een Asrock Dual sata2 bordje kopen en een amd 64 3000+/3200+/3500+ of 3700+

Ik zou persoonlijk eerst kijken hoe alles loopt als je je videokaart hebt unlocked en een beetje overgeclocked. voor het unlocken en overclocken bekijk dit topicje ff --> Het 6800LE/XT Topic Deel 22
Ik had niet super veel problemen met mijn XP2200+, ik heb nu een 3700+ en mja natuurlijk is het sneller maar ik kon met de XP2200+ en een goede videokaart alles spelen tot aan FEAR toe op high settings, en dat is wel wat zwaarder dan bf2

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 14:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:30:
[...]

Je hebt 2 opties je kan of de 3D kaart unlocken en overclocken waardoor die echt extreem veel sneller wordt.
Of je kan een Asrock Dual sata2 bordje kopen en een amd 64 3000+/3200+/3500+ of 3700+
Ik ga gelijk dat topic doorploegen! Dat zou een fantastische oplossing zijn. Ik kan natuurlijk ook allebei de opties doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
eperon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:21:
Specs

8x AGP
socket A / 462

Wat doe ik met mijn PC?

Wat is er mis?

Wat heb ik zelf bedacht:

Doel:

totale uitgaven:
Voor een spel als BF2 mag je idd wel een nieuwe processor. Eigenlijk valt er dan maar één ding te doen, namelijk je moederbord vervangen en een snellere processor kopen. Want je houd sowiso geen geld over voor een nieuwe videokaart die sneller is dan wat je nu hebt. Dus dan koop je zoals hierboven gezegd een dual moederbord en een snelle cpu. deze bijvoorbeeld.
En met een beetje geluk (dwz als je bespaard op je cpu) houd je dan nog wat centjes over voor een nieuwe voeding. Want van el-cheapo voedingen worden pc's nooit zo vrolijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 09-01-2006 14:45 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:37:
[...]

Voor een spel als BF2 mag je idd wel een nieuwe processor. Eigenlijk valt er dan maar één ding te doen, namelijk je moederbord vervangen en een snellere processor kopen. Want je houd sowiso geen geld over voor een nieuwe videokaart die sneller is dan wat je nu hebt. Dus dan koop je zoals hierboven gezegd een dual moederbord en een snelle cpu. deze bijvoorbeeld.
En met een beetje geluk (dwz als je bespaard op je cpu) houd je dan nog wat centjes over voor een nieuwe voeding. Want van el-cheapo voedingen worden pc's nooit zo vrolijk :P
want? heb jij ervaring met bf2 + een geforce en een amd xp2200+? wat toevallig dat mijn vorige systeem ook een xp2200+ had en een asus v9999 serie en ook nog is bf2 8)7
verstandig om eerst te kijken wat die doet als die unlocked en overgeclocked is. misschien vindt die dat al genoeg, en zo niet kan die gaan kijken voor een dual asrock bordje samen met een AMD 64
voortaan ff wat beter onderbouwen m8 ;)

[edit] je bedoeld zker deze processor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 14:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:40:
want? heb jij ervaring met bf2 + een geforce en een amd xp2200+? wat toevallig dat mijn vorige systeem ook een xp2200+ had en een asus v9999 serie en ook nog is bf2 8)7
verstandig om eerst te kijken wat die doet als die unlocked en overgeclocked is. misschien vindt die dat al genoeg, en zo niet kan die gaan kijken voor een dual asrock bordje samen met een AMD 64
Jij had geen sempron.. dat scheelt een boel. Plus dat hij een LE heeft en niet een GE zoals jij. Daarbij als hij dat ding niet kan unlocken kan hij alsnog het beste een nieuwe cpu kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pkunk op 09-01-2006 14:44 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
kijkkkkkkkkkkk daar heb je me :( nou en ben benieuwd hoe het loopt als die unlocked en overgeclocked is. kan ook nog je sempronnetje iets overclocked :P
Hij heeft een TD geen LE ;) zit ook verschil in. maar die series hebben een hele grote kans dat die unlocked kan worden. Dan haal je zo'n 4500 3Dmark05's das iets meer dan een GE :P

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 14:46 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ik ga het nu gelijk uitvoeren en testen. als alles goed gaat met overclocken, bericht ik over een half uurtje of zo weer. Als het niet goed gaat....dan moet ik een nieuwe videokaart kopen en kan ik nix meer upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
eperon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:46:
ik ga het nu gelijk uitvoeren en testen. als alles goed gaat met overclocken, bericht ik over een half uurtje of zo weer. Als het niet goed gaat....dan moet ik een nieuwe videokaart kopen en kan ik nix meer upgraden :P
lol hoe bedoel je :P hij gaat niet stuk ofzo :D haha. gewoon kijken of je artifacs krijgt van unlocken, zo ja weer locken zo nee heb je geluk en heb je een stukken snellere videokaart :P dan ff checken wat je er van vindt. als nog niet goed is dan een nieuwe mobo en processor kopen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
standaard stond het kaartje al op 12 pipelines (ipv 8 op de LE) en het 4e setje kon ik wel aanzetten, maar dat gaf horizontale strepen testbeeldpixels, dus die pipeline was kapot. Ook kon ik nog 1 shader erbij aan zetten, en dat werkt wel.
Dit zal nog niet zo veel geholpen hebben lijkt me. ga nu het overklocken proberen, maar mobo en processor lijkt me unavoidable.

edit: overclocked van
core: 325 --> 290
mem: 700 --> 825

nu bf2 testen......*hoop hoop hoop

edit 2: Niet echt veel verschil. Loopt iets soepeler op medium, maar nog niet genoeg naar mijn zin.

[ Voor 31% gewijzigd door indexample op 09-01-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
dank voor de reacties so far!
de san diego 3700+ lijkt me eigelijk een beetje te veel van het goede in verhouding tot de rest van de onderdelen. (ok, het valt nog net binnen het gestelde maximum, maar dan is het ook wel het maximale maximum ;) ).

Ik zal die asrock moederboarden eens bekijken met een athlon 64.

- Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
- athlon 64 3000+ of 3200+ (boxed / nietboxed?)

totaal rond de 220/230 euro.

goeie keus?

[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 09-01-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
eperon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:12:
dank voor de reacties so far!
de san diego 3700+ lijkt me eigelijk een beetje te veel van het goede in verhouding tot de rest van de onderdelen. (ok, het valt nog net binnen het gestelde maximum, maar dan is het ook wel het maximale maximum ;) ).

Ik zal die asrock moederboarden eens bekijken met een athlon 64.

- Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
- athlon 64 3000+ of 3200+ (boxed / nietboxed?)

totaal rond de 220/230 euro.

goeie keus?
Mobo zoizo anders moet je een nieuwe videokaart kopen :) je kan idd nu een 3000+ of 3200+ nemen en dan over 1 a 2 jaar een dual core. of nu een 3700+ tis net wat je wilt

voor wat cpu prestatie verschil in het spel Far Cry kan je ff hier kijken: http://www.tomshardware.c...u_charts_2005/page29.html

een 3000+ en een 3700+ scheeld wel wat, maar je kan ook gaan overclocken.. net wat je wilt en wat je budget is

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 17:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:25:
[...]

.....of nu een 3700+ tis net wat je wilt, ligt aan budget
price watch:

AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed) 169 euro

AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) 165 euro

1mb schijnt stuk beter te zijn dan 512kb; het enige verschil is dus de aansluiting op moederboard. Als ik toch een moederboard kan uitzoeken, dan is het een stuk beter om s754 met athlon 3700+ toch?

p.s. sorry voor alle vragen etc, zodra ik een besluit maak mag een mod het opschonen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
eperon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:03:
[...]

price watch:

AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed) 169 euro

AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) 165 euro

1mb schijnt stuk beter te zijn dan 512kb; het enige verschil is dus de aansluiting op moederboard. Als ik toch een moederboard kan uitzoeken, dan is het een stuk beter om s754 met athlon 3700+ toch?

p.s. sorry voor alle vragen etc, zodra ik een besluit maak mag een mod het opschonen wat mij betreft.
lol nee.. je moet zoizo 939 nemen dat is de laatste socket. daar komen nog wat processors voor uit. en zoizo dat dual bordje is socket 939 :) de 3700+ socket 939 = 220€

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:29:
[...]

lol nee.. je moet zoizo 939 nemen dat is de laatste socket. daar komen nog wat processors voor uit. en zoizo dat dual bordje is socket 939 :) de 3700+ socket 939 = 220€
dan wordt het dus de dual 939, met athlon 3200+ (overclockbaar)

bedankt voor de snelle "service" :7

p.s. de overclock van de v9999 leverde een 3dmark03 op van 7756 naar 8787

[ Voor 21% gewijzigd door indexample op 09-01-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ey allemaal,

Omdat me voeding kapot aan het gaan is, fan die blijft hangen etc, ben ik weer aan het rondkijken voor een upgrade.

Huidig Systeem

AMD XP2500+
Asus A7N8X-e- Deluxe
Sapphire Radeon 9600 256mb
Corsair Value 512mb
Sata 160gb Hitachi Deskstar
Maxtor 30gb windowsschijf
DVD Speler
NEC 3540 DVD brander

Wat doe ik ermee

Vooral gamen, lanparties bezoek ik, spellen zoals Call of Duty 2 en Battlefield 2 etc speel ik dagelijks. Verder schoolwerk, internet en af en toe wat photoshop.

Wat wil ik

Het systeem wat ik nu heb speelt opzich nog wel maar ik heb Quake 4 en FEAR erop geprobeerd en die werken dus niet.

Ik heb voor mezelf 2 ideeen.
Nu een nieuwe voeding kopen (goede Tagan 480watt bijv) en een nieuwe beeldscherm, Samsung 930 BF (heb nu nog een CRT monitor uit 1999) en dan in april AMD AM2 processor, geheugen, 3d kaart en mobo.

of
Nieuwe voeding, en dan een AMD X2 3800+ of AMD 64 3800+, 1 gb geheugen, 7800GT, Asus a8n SLI.

Kan ik beter wachten op AM2 en dus sparen voor goed systeem of nu iets kopen, ik ben bang dat als ik nu een wat meer budget systeem koop ik snel weer achter raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JesseAMD schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:38:
Ey allemaal,

Omdat me voeding kapot aan het gaan is, fan die blijft hangen etc, ben ik weer aan het rondkijken voor een upgrade.

Huidig Systeem

AMD XP2500+
Asus A7N8X-e- Deluxe
Sapphire Radeon 9600 256mb
Corsair Value 512mb
Sata 160gb Hitachi Deskstar
Maxtor 30gb windowsschijf
DVD Speler
NEC 3540 DVD brander

Wat doe ik ermee

Vooral gamen, lanparties bezoek ik, spellen zoals Call of Duty 2 en Battlefield 2 etc speel ik dagelijks. Verder schoolwerk, internet en af en toe wat photoshop.

Wat wil ik

Het systeem wat ik nu heb speelt opzich nog wel maar ik heb Quake 4 en FEAR erop geprobeerd en die werken dus niet.

Ik heb voor mezelf 2 ideeen.
Nu een nieuwe voeding kopen (goede Tagan 480watt bijv) en een nieuwe beeldscherm, Samsung 930 BF (heb nu nog een CRT monitor uit 1999) en dan in april AMD AM2 processor, geheugen, 3d kaart en mobo.

of
Nieuwe voeding, en dan een AMD X2 3800+ of AMD 64 3800+, 1 gb geheugen, 7800GT, Asus a8n SLI.

Kan ik beter wachten op AM2 en dus sparen voor goed systeem of nu iets kopen, ik ben bang dat als ik nu een wat meer budget systeem koop ik snel weer achter raak.
Omdat je voeding kapot aan het gaan is wil je je systeem upgraden? lol? zoizo kan je die fan gewoon nog maken dus dat is al uitgesloten :)
Je kan een bordje kopen die ook M2 gaat supporten en dan nu voor een 3700+ gaan en dan later een M2. of gewoon je huidige systeem houden fan maken (of tagantje kopen) en een agp kaartje halen. b.v. de 6800GS agp, dan kan je weer alles spelen.
Dus de keuze moet je helemaal zelf maken of je heel je systeem wilt upgraden of alleen een videokaart en of een nieuwe voeding. daarmee kunnen wij je helaas niet mee helpen

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 11-01-2006 17:49 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

eerst zie heironder mijn specs:

Athlon xp 1800+
epox 8kha+ (via kt266)
1 gb pc2100 (266) ddr sdram
soundblaster audigy
ati radeon 8500
300 watt standaard voeding
Maxtor 40 gb ata133 (40 vind ik genoeg)

Doordat mijn moederbord niet meer goed functioneert (20x per dag reboot) heb ik een ander moederbord gekocht: msi kt333

toen dacht ik hee dan kan ik gelijk mijn proc + videokaart upgraden.
Processor dacht ik aan een athlon 3000 (333 FSB)
en videokaart een Geforce 6600 GT 128 mb (AGP)
Nu ik toch op dreef was kwam ik ook op het idee om maar een goede koeler erbij te kopen zodat ik dan kan overklokken: Thermaltake Big Typhoon
en uit ervaring weet ik dat mijn hardeschijf echt heet wordt (wel 50+ graden celsius) is dat wel normaal of moet ik dan ff een fan erbij kopen of een HD cooler?

De vragen die dan bij me opkomen zijn dan: Trekt mijn standaard voeding van 300 watt het wel? Is het overklokken wel nuttig? Of hebben jullie misschien andere tips zodat ik voor zo'n 300 euro toch mijn fiat pandaatje heb getransformeerd tot een golfje.
alvast THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

topic van Volley gemoved naar dit topic :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik maar zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:37:
Hallo,

eerst zie heironder mijn specs:

Athlon xp 1800+
epox 8kha+ (via kt266)
1 gb pc2100 (266) ddr sdram
soundblaster audigy
ati radeon 8500
300 watt standaard voeding
Maxtor 40 gb ata133 (40 vind ik genoeg)

Doordat mijn moederbord niet meer goed functioneert (20x per dag reboot) heb ik een ander moederbord gekocht: msi kt333

toen dacht ik hee dan kan ik gelijk mijn proc + videokaart upgraden.
Processor dacht ik aan een athlon 3000 (333 FSB)
en videokaart een Geforce 6600 GT 128 mb (AGP)
Nu ik toch op dreef was kwam ik ook op het idee om maar een goede koeler erbij te kopen zodat ik dan kan overklokken: Thermaltake Big Typhoon
en uit ervaring weet ik dat mijn hardeschijf echt heet wordt (wel 50+ graden celsius) is dat wel normaal of moet ik dan ff een fan erbij kopen of een HD cooler?

De vragen die dan bij me opkomen zijn dan: Trekt mijn standaard voeding van 300 watt het wel? Is het overklokken wel nuttig? Of hebben jullie misschien andere tips zodat ik voor zo'n 300 euro toch mijn fiat pandaatje heb getransformeerd tot een golfje.
alvast THX
dat bordje koop je 2e hands lijkt mij :?, hij heet trouwens KT3 (KT3V, M, Ultra, Ultra2) Dat is de versie die max 266Mhz geheugen aan kan (als het de goedkoopste versie is) en max een AMD xp 2600+, 2700+ of 2800+ (de ultra en andere kunnen 333Mhz geheugen), zoizo met standaard bios maar een XP2200+ (dit weet ik toevallig omdat me ouders dat bordje hebben en ik de duurste versie had, de KT3 Ultra2)
dus als je het allemaal 2e hands gaat kopen zou ik als ik jou was kijken voor een ander bordje.
Als je het nieuw wilt gaan kopen dan zou ik gaan voor een budget 939 bordje met PCI-e en een AMD 64 3000+
Als je een agp kaartje wilt nemen zal ik kijken voor de 6800XT agp en als je over wilt gaan op PCI-e dan de 6600GT
50 graden is overigens wel redelijk normaal voor je HDD als je er geen koeling bij hebt. ik heb daar verder nooit last mee gehad.. maja geen idee wat andere mensen hier over te zeggen hebben ;)

Voor meer info en specs van die oude msi socket A bordjes kijk hier: http://www.msi.com.tw/pro...d=1&CHIP=17&NAME=Archives

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 10:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Tis weer tijd voor een upgrade,

Momenteel in mijn bak :
  • Intel P4 2.53 @ 3.0 Ghz
  • 2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
  • Asus P4P800-E Deluxe
  • 3 x Maxtor 160GB
  • Sapphire Radeon 9800 Pro @ XT
  • Qtec 550W voeding ( budget ding, maar werkt al 3 jaar en nooit problemen mee gehad :) )
Waar ik aan zit te denken :

Punt is dat ik momenteel maar een kleine upgrade wil doen, maar wel met een vooruitblik op de toekomst. Aangezien ik niet echt teveel in een keer wil uitgeven (lees : student), wil ik het liefst eerst een nieuwe proc en mobo kopen. Dit had ik in gedachten.
  • Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester
  • Mobo : ?????????????????
Alle andere dingen wil ik voorlopig nog gebruiken, wat ik eigenlijk zoek is een mobo dat ondersteuning bied aan zowel AMD X2 als AGP slot. wil namelijk voorlopig nog fff met mijn Radeon vooruit. als het zover is om een nieuwe GPU te kopen, koop ik waarschijnlijk een NV7800GT(X) met een nieuwe mobo erbij.

Wat ik ermee doe :

Van alles eingelijk, aardig wat game, films kijken, HomeTheater, Multi Tasking enz. Teh Usual.

Thx
PS. heb uiteraard al gezocht voordat ik hier ging posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
programist schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:02:
Tis weer tijd voor een upgrade,

Momenteel in mijn bak :
  • Intel P4 2.53 @ 3.0 Ghz
  • 2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
  • Asus P4P800-E Deluxe
  • 3 x Maxtor 160GB
  • Sapphire Radeon 9800 Pro @ XT
  • Qtec 550W voeding ( budget ding, maar werkt al 3 jaar en nooit problemen mee gehad :) )
Waar ik aan zit te denken :

Punt is dat ik momenteel maar een kleine upgrade wil doen, maar wel met een vooruitblik op de toekomst. Aangezien ik niet echt teveel in een keer wil uitgeven (lees : student), wil ik het liefst eerst een nieuwe proc en mobo kopen. Dit had ik in gedachten.
  • Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester
  • Mobo : ?????????????????
Alle andere dingen wil ik voorlopig nog gebruiken, wat ik eigenlijk zoek is een mobo dat ondersteuning bied aan zowel AMD X2 als AGP slot. wil namelijk voorlopig nog fff met mijn Radeon vooruit. als het zover is om een nieuwe GPU te kopen, koop ik waarschijnlijk een NV7800GT(X) met een nieuwe mobo erbij.

Wat ik ermee doe :

Van alles eingelijk, aardig wat game, films kijken, HomeTheater, Multi Tasking enz. Teh Usual.

Thx
PS. heb uiteraard al gezocht voordat ik hier ging posten.
Dan is een Asrock 939 Dual Sata2 bordje imo de enige goede oplossing :) Dit bordje heeft AGP en PCI-e, ondersteuning voor X2 uit te breiden naar socket M2. Overigens kan dit bordje ook nog mee komen met andere duurdere PCI-e bordjes zoals de A8N-sli die heel erg populair is :) je moet maar een beetje googlen naar reviews en benchmarks. het bordje is ook nog is maar 60€ :D
Als je dus nu al een processor wilt voor de verre toekomst en je doet ook veel multi tasking is het wel verstandig om te gaan voor de X2 3800+ van +- 330€.. Ik heb zelf gekozen voor de 3700+ van 220€ omdat die een stuk sneller is in spellen (zolang de spellen nog geen gebruik maken van de dual core) en ik doe niet zo veel multi treading (ik ga later een X2tje kopen)

Dus imo een Asrock Dual Sata2 en een X2 3800+ of een 3700+ en 2x512MB twinmos value ram ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 10:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

super :)

Bedankt voor je tip. Ik kon geen een mobo vinden die zowel AGP als X2 ondersteunde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
programist schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:22:
super :)

Bedankt voor je tip. Ik kon geen een mobo vinden die zowel AGP als X2 ondersteunde :).
no problem :) op GoT is ook nog wat info te vinden over dit bordje @ [rml][ OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel3[/rml] de andere topics over dit bordje zijn een beetje dood :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Specs?:
AMD 64 3000+
Asus A8N-Sli Deluxe
512 (2x) Twinmos
Gigabyte 6600GT
Samsung Spinpoint (NCQ) 200 GB

Wat doe ik ermee?:
Van alles, maar het enige wat voor mij telt is hoge fps bij Enemy territory
(op dit moment haal ik stabiel 125, maar net niet overal: dat irriteert)

Budget
300 euro ongeveer

Wat denk ik zelf
Het uitdagende is, dat zowel een update grafische kaart als een update porcessor mogelijk is.
ET is volgens mij een processor based game, wat een AMD 64 3800+/4000+ (939) een goede optie maakt, of is jullie advies te gaan voor een nieuwe videokaart om hogere fps te halen. Nogmaals: geen enkele game interesseert me, behalve ET. Wordt met een 4000+ de 333stabiel haalbaar?

Adviezen of een eventuele ervaring is welkom :)

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sir5alL schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:39:
Specs?:
AMD 64 3000+
Asus A8N-Sli Deluxe
512 (2x) Twinmos
Gigabyte 6600GT

Wat doe ik ermee?:

Budget
300 euro ongeveer

Wat denk ik zelf
Het uitdagende is, dat zowel een update grafische kaart als een update porcessor mogelijk is.
ET is volgens mij een processor based game, wat een AMD 64 3800+/4000+ (939) een goede optie maakt, of is jullie advies te gaan voor een nieuwe videokaart om hogere fps te halen. Nogmaals: geen enkele game interesseert me, behalve ET. Wordt met een 4000+ de 333stabiel haalbaar?

valt wel mee hoe veel ET op je processor hangt :) je 6600GT is veel eerder de bottleneck dan je CPU. Dus imo voor 300€ koop je een 7800GT of voor 190€ een 6800GS. Je kan toch ook je 3000+ een stuk overclocken? Zoizo gaat een 7800GT of een 6800GS veel meer verschil maken dan een andere CPU :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hier een notebook met de volgende sepcs:
Pentium 4 2.8 GHz
512 MB DDR
60 GB HDD
Ati Mobility Radeon 9000 IGP (128 MB Shared)

Alles draait netjes, maar op het moment dat ik een spel opstart, dan wordt het stotteren. Ik gebruik de notebook voornamelijk voor office en multimedia, maar wil eigenlijk toch ook wel af en toe een spel spelen. Bijv LOTR-Battle for Middle Earth en NFS-Most Wanted.

Nu had ik het idee om het geheugen te verdubbelen, maar er zitten 2 reepjes in. Mijn vraag is: heeft 1024 MB een toegevoegde waarde ten opzichte van 512 MB?
De opties die ik heb:
1024 bij prikken (totaal wordt 1024 + 256)
Of 512 bij prikken (totaal wordt 512 + 256) en een nieuwe videokaart (maar welke?) erbij kopen.

Ik weet te weinig van notebooks om zelf een goede afweging te maken.en in de winkel zeggen ze dat ik het beste allebei kan doen, dus daar word ik ook niet wijzer van...

Hebben jullie tips?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:51:
Hoi,

Ik heb hier een notebook met de volgende sepcs:
Pentium 4 2.8 GHz
512 MB DDR
60 GB HDD
Ati Mobility Radeon 9000 IGP (128 MB Shared)

Alles draait netjes, maar op het moment dat ik een spel opstart, dan wordt het stotteren. Ik gebruik de notebook voornamelijk voor office en multimedia, maar wil eigenlijk toch ook wel af en toe een spel spelen. Bijv LOTR-Battle for Middle Earth en NFS-Most Wanted.

Nu had ik het idee om het geheugen te verdubbelen, maar er zitten 2 reepjes in. Mijn vraag is: heeft 1024 MB een toegevoegde waarde ten opzichte van 512 MB?
De opties die ik heb:
1024 bij prikken (totaal wordt 1024 + 256)
Of 512 bij prikken (totaal wordt 512 + 256) en een nieuwe videokaart (maar welke?) erbij kopen.

Ik weet te weinig van notebooks om zelf een goede afweging te maken.en in de winkel zeggen ze dat ik het beste allebei kan doen, dus daar word ik ook niet wijzer van...

Hebben jullie tips?

Tnx!
Zover ik weet kan je niet zomaar een videokaart en geheugen erbij prikken (of is dat in de loop van de tijd veranderd :? ) maja zoizo gaat het in de eerste plaats om de videokaart, meer geheugen is natuurlijk nooit weg.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen kan sowieso, en volgens de knakkert in de winkel ook de videokaart :S
Er is zo ineens een vraag bij gekomen ;) Kan ik deze videokaart uberhaupt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

nee alles wat ik ga kopen is nieuw. moederbord heb ik al gekocht: Je hebt gelijk het is de KT3V.
Maar ik kom tegenstrijdige dingen tegen

CPU
Supports 800MHz up to Athlon™ XP 2800+ processor
VIA® KT333 Chipset
- FSB @200/266/333 MHz

maar er bestaat ook een 3000+ en 3200+ met FSB333. Gaan die wel samen?
en mijn interne geheugen is ddr266. Heeft dater niks mee te maken?
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:52:
[...]

dat bordje koop je 2e hands lijkt mij :?, hij heet trouwens KT3 (KT3V, M, Ultra, Ultra2) Dat is de versie die max 266Mhz geheugen aan kan (als het de goedkoopste versie is) en max een AMD xp 2600+, 2700+ of 2800+ (de ultra en andere kunnen 333Mhz geheugen), zoizo met standaard bios maar een XP2200+ (dit weet ik toevallig omdat me ouders dat bordje hebben en ik de duurste versie had, de KT3 Ultra2)
dus als je het allemaal 2e hands gaat kopen zou ik als ik jou was kijken voor een ander bordje.
Als je het nieuw wilt gaan kopen dan zou ik gaan voor een budget 939 bordje met PCI-e en een AMD 64 3000+
Als je een agp kaartje wilt nemen zal ik kijken voor de 6800XT agp en als je over wilt gaan op PCI-e dan de 6600GT
50 graden is overigens wel redelijk normaal voor je HDD als je er geen koeling bij hebt. ik heb daar verder nooit last mee gehad.. maja geen idee wat andere mensen hier over te zeggen hebben ;)

Voor meer info en specs van die oude msi socket A bordjes kijk hier: http://www.msi.com.tw/pro...d=1&CHIP=17&NAME=Archives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:05:
hoi,

nee alles wat ik ga kopen is nieuw. moederbord heb ik al gekocht: Je hebt gelijk het is de KT3V.
Maar ik kom tegenstrijdige dingen tegen

CPU
Supports 800MHz up to Athlon™ XP 2800+ processor
VIA® KT333 Chipset
- FSB @200/266/333 MHz

maar er bestaat ook een 3000+ en 3200+ met FSB333. Gaan die wel samen?
en mijn interne geheugen is ddr266. Heeft dater niks mee te maken?

[...]
Heeft er idd niet zo veel mee te maken ;)
Dat mobo kan gewoon max een 2800+ herkennen. en hij loopt op een fsb van 133 (daarmee regel je tegelijk de snelheid van al je componenten in je PC) Overigens moet je voor die 2800+ denk ik dan wel een geupgrade bios hebben. Geen idee of die in jou geval er al standaard in zit. (mijn MSI KT3 ultr2 kon max een 2200+ aan en met een nieuwere bios een 2700+)
Het geheugen wat hij aan kan is maximaal 333Mhz of te wel PC2700, dus je PC2100 past gewoon maar is alleen wat langzamer (je kan gewoon PC3200 kopen want dat klockt gewoon terug naar 333Mhz als je het erin stopt)
maja voor hoeveel wil je alles kopen? want je kan ook gewoon een budget PCI-e bordje kopen en een AMD 64 3000+ en een PCI-e videokaart. Of je moet dat MSI bordje en processor voor echt heel weinig kunnen krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 11:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Athlon Processors / AMD Athlon XP 3000+ (S-A, 2,17GHz, 512KB, 333MHz FSB)
is € 124,90
moederbord was 30 euro (nieuw en al gekocht)
Jetway AGP Geforce 6600GT 128MB DDR DVI TV-out €155,00

dus zo'n 300 euro.
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:11:
[...]

Heeft er idd niet zo veel mee te maken ;)
Dat mobo kan gewoon max een 2800+ herkennen. en hij loopt op een fsb van 133 (daarmee regel je tegelijk de snelheid van al je componenten in je PC) Overigens moet je voor die 2800+ denk ik dan wel een geupgrade bios hebben. Geen idee of die in jou geval er al standaard in zit. (mijn MSI KT3 ultr2 kon max een 2200+ aan en met een nieuwere bios een 2700+)
Het geheugen wat hij aan kan is maximaal 333Mhz of te wel PC2700, dus je PC2100 past gewoon maar is alleen wat langzamer (je kan gewoon PC3200 kopen want dat klockt gewoon terug naar 333Mhz als je het erin stopt)
maja voor hoeveel wil je alles kopen? want je kan ook gewoon een budget PCI-e bordje kopen en een AMD 64 3000+ en een PCI-e videokaart. Of je moet dat MSI bordje en processor voor echt heel weinig kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:18:
AMD Athlon Processors / AMD Athlon XP 3000+ (S-A, 2,17GHz, 512KB, 333MHz FSB)
is € 124,90
moederbord was 30 euro (nieuw en al gekocht)
Jetway AGP Geforce 6600GT 128MB DDR DVI TV-out €155,00

dus zo'n 300 euro.

[...]
Dan kon je imo veeel beter upgraden naar PCI-e aangezien je in de komende jaren anders problemen krijgt met upgraden van je videokaart en CPU
want kijk:
7 AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 139,85
34 AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 159,95

En dan een budget bordje erbij van tussen de 50 a 60 euro. kom je uit op 200. Dan heb je nog 100€ over voor een videokaart.
het systeem wat je nu wilt gaan kopen kan je binnen de kortste keren weer helemaal upgraden.

dus imo zou het slim wezen om het MSI bordje te verkopen op marktplaats en dan mijn raad op te volgen. Als je het niet doet ga je in de toekomst zker spijt hebben.

Dus voor de duidelijk heid van de producten die ik zou kopen:
Moederbord: Asrock 939Dual-SATA2 - € 55,96
CPU: AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 139,85
Videokaart: Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD € 130,96

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 11:35 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, baal hier echt van. Had ik het maar eerder gevraagd op GOT. Moederbord is al gekocht en dat kan ik nu niet omruilen. Aan de andere kant hoef ik mijn pc in de toekomst niet meer te upgraden. Wil alleen een iets betere pc dan wat ik nu heb want deze vind ik echt bagger. Ik ga toch over een maandje een laptop kopen (1400 e). Ik denk dat ik het maar niet eens ga upgraden dan, alleen moederbordje vervangen. Maar mn radeon 8500 is zoooo slooommmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:35:
Damn, baal hier echt van. Had ik het maar eerder gevraagd op GOT. Moederbord is al gekocht en dat kan ik nu niet omruilen. Aan de andere kant hoef ik mijn pc in de toekomst niet meer te upgraden. Wil alleen een iets betere pc dan wat ik nu heb want deze vind ik echt bagger. Ik ga toch over een maandje een laptop kopen (1400 e). Ik denk dat ik het maar niet eens ga upgraden dan, alleen moederbordje vervangen. Maar mn radeon 8500 is zoooo slooommmm
Ja dat zeg je nu idd ;) maar niet over 2tm/4 jaar :P en dan ben je echt heel blij dat je socket 939 hebt en een PCI-e bordje. trust me. Gamen gaat nog steeds het beste op een desktop aangezien je heel makkelijk na een aantal jaar een stukke betere videokaart kan kopen.

Btw check ff me edit van me vorige post wat ik persoonlijk zou kopen in jou geval. Dat Msi bordje kan je zker nog wel voor 30 a 40 euro kwijt op marktplaats als je een leuk verhaal maakt en verteld dat die gloednieuw is :P

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 11:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok nu mijn laatste twee vragen (hoop ik dan)

Trekt mijn voeding van 300 watt dit allemaal wel?
en meeste videokaarten gaan op 8x AGP, als je een MB hebt van 4x, is die dan 2x langzamer of maakt het niet zo veel uit? (MSI die ik heb is 4x en Geforce 6 is 8x)
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:37:
[...]

Ja dat zeg je nu idd ;) maar niet over 2tm/4 jaar :P en dan ben je echt heel blij dat je socket 939 hebt en een PCI-e bordje. trust me. Gamen gaat nog steeds het beste op een desktop aangezien je heel makkelijk na een aantal jaar een stukke betere videokaart kan kopen.

Btw check ff me edit van me vorige post wat ik persoonlijk zou kopen in jou geval. Dat Msi bordje kan je zker nog wel voor 30 a 40 euro kwijt op marktplaats als je een leuk verhaal maakt en verteld dat die gloednieuw is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die voeding gaat het wel moeilijk krijgen denk ik (als het een B-merk is), en het verschil tussen 4x en 8xAGP was dacht ik iets van 1%, dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:50:
ok nu mijn laatste twee vragen (hoop ik dan)

Trekt mijn voeding van 300 watt dit allemaal wel?
en meeste videokaarten gaan op 8x AGP, als je een MB hebt van 4x, is die dan 2x langzamer of maakt het niet zo veel uit? (MSI die ik heb is 4x en Geforce 6 is 8x)

[...]
Als je wat info over je voeding geeft :P Maja mijn ervaring is dat het met een A merk voeding echt net gaat. Zolang je niet gaat overclocken ;)
agp 8x of 4x scheeld idd maar zo'n 1 a 2%

Maja echt wees slim en neem ff door wat ik gezegd heb ;) Dat bordje kan je echt nog verkopen voor 30 a 40€

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:00:
agp 8x of 4x scheeld idd maar zo'n 1 a 2%
1 a 2% van wat? Waar halen jullie die info vandaan eigenlijk?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:59:
Geheugen kan sowieso, en volgens de knakkert in de winkel ook de videokaart :S
Er is zo ineens een vraag bij gekomen ;) Kan ik deze videokaart uberhaupt vervangen?
kijk in de handleiding van de laptop of op internet of je de videokaart kan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:21:
[...]

1 a 2% van wat? Waar halen jullie die info vandaan eigenlijk?
nou van het totale prestatie verschil van zo'n kaart heh, wat anders? Er zijn benchmarks te vinden dat ze een X800XT en een 6800GT allebij testen op 4x en 8x agp.. het verschil is dan dus maar erg klein

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 20:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Niks, dacht dat jullie het over het stroom verschil hadden..

hier staat het prestatie verschil tussen 4x en 8x..
http://www.pcmoddingmy.com/content.php?article.142

[ Voor 48% gewijzigd door Pkunk op 12-01-2006 22:08 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:01:
Niks, dacht dat jullie het over het stroom verschil hadden..

hier staat het prestatie verschil tussen 4x en 8x..
http://www.pcmoddingmy.com/content.php?article.142
mja dat komt omdat dat maar een 9800 is :P die pakt idd niet heel de 4x agp bandbreedte, dus hij sleept geen voordeel uit agp 8x. Het verschil bij een 6800GT/ultra en X800XT/850XT is net iets groter omdat die net wat meer bandbreedte pakt, maar als nog niet iets om zorgen over te maken ;)
Ik denk de enige persoon die zich hier druk om maakt is iemand met een X850XT die hem ziek overclocked.

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 22:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Sir5alL schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:39:
Specs?:
AMD 64 3000+
Asus A8N-Sli Deluxe
512 (2x) Twinmos
Gigabyte 6600GT

Wat doe ik ermee?:

Budget
300 euro ongeveer

Wat denk ik zelf

Waarom heb je ooit een sli moederbord gekocht?
Antwoord: Om later nog eenzelfde grafische kaart er naast te zetten. Dus koop voor nog geen 150,- euro nog een 6600GT erbij lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
silencedead schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:43:
[...]

Waarom heb je ooit een sli moederbord gekocht?
Antwoord: Om later nog eenzelfde grafische kaart er naast te zetten. Dus koop voor nog geen 150,- euro nog een 6600GT erbij lijkt mij
Dan zit je vast aan 2 6600GT's.. Imo verkoopt die ze 6600GT en koopt voor 180 a 190€ een 6800GS waarmee je over de 6000Punten @ 3Dmark05 mee haalt. Dan vervolgens kan je later nog een 6800GS halen en haal je over de 10.000 @ 3Dmark05. Of natuurlijk een 7800 ;)
Hij is dan maar hooguit 80€ kwijt voor een 6800GS en hij kan voor die GS later ook meer krijgen dan een 6600GT aangezien een 6600GT nu al niet echt meer goed genoeg is om de nieuwste games te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2006 09:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig Systeem:

Moederbord: Asus A7V8X-X
Cpu: Amd xp 2500+ Athlon
Geheugen: 512mb pc2700
Videokaart: Geforce 4800Ti
Voeding: geen idee zal wel niet veel bijzonders zijn :9
(dvd brander en kast etc is verder denk ik niet belangrijk :) )

Wat ik doe met deze pc:
Beetje internetten
3d tekenen
Speelde vroeger wel spellen maar nu gaat het wat lastiger met deze specs.

Om 3d te tekenen heb ik denk ik meer intern geheugen nodig, zou totaal 1024 een beetje helpen om weer normaal te kunnen tekenen?

Ook had ik een vraag of het zin heeft om voor ongeveer 100€ en nieuwe agp videokaart te kopen. (gf 6600 of ati 9800 zoiets in die richting) Zou ik dan weer beetje mee kunnen draaien met spellen of moet ik hiervoor ook me processor upgraden? Als dat het geval is kan ik beter denk ik hele nieuwe pc kopen...

Kortom is deze pc nog een beetje te redden :P Door de komst van die 64bits loop ik wel in 1 keer wel heel snel achter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:40:
Huidig Systeem:

Moederbord: Asus A7V8X-X
Cpu: Amd xp 2500+ Athlon
Geheugen: 512mb pc2700
Videokaart: Geforce 4800Ti
Voeding: geen idee zal wel niet veel bijzonders zijn :9
(dvd brander en kast etc is verder denk ik niet belangrijk :) )

Wat ik doe met deze pc:
Beetje internetten
3d tekenen
Speelde vroeger wel spellen maar nu gaat het wat lastiger met deze specs.

Om 3d te tekenen heb ik denk ik meer intern geheugen nodig, zou totaal 1024 een beetje helpen om weer normaal te kunnen tekenen?

Ook had ik een vraag of het zin heeft om voor ongeveer 100€ en nieuwe agp videokaart te kopen. (gf 6600 of ati 9800 zoiets in die richting) Zou ik dan weer beetje mee kunnen draaien met spellen of moet ik hiervoor ook me processor upgraden? Als dat het geval is kan ik beter denk ik hele nieuwe pc kopen...

Kortom is deze pc nog een beetje te redden :P Door de komst van die 64bits loop ik wel in 1 keer wel heel snel achter :/
Ik denk dat een nieuwe processor voor zulke dingen alleen veel verschil gaat maken. voor spellen een nieuwe 3Dkaart (geen idee wat voor 3D ontwerp.. den noods een Quadro halen :P )
Dus ja 1024 gaat wel wat verschil maken, maar imo geen boeiend verschil..
Ik zou persoonlijk een AMD X2 CPU halen.. etc.. wat is je budget voor alles?
van een Ti4800 naar een 9800pr0 mja.. vindt ik 100€ niet waard. eerder een 6800XT of 6600GT
maja iets meer info over budget en programma's die je draaid is nodig voor een goed advies ;)

[edit] dat 64bit wordt overigens nog niet goed gebruikt in huidige software.. een dual core CPU is veel interresanter dan 64bit :P

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2006 21:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
@Mwouj: Het is een beetje afhankelijk van watvoor 3d tekenen je doet. Ik heb wat CAD ervaring met Inventor en Autocad.

Voor Autocad geld dat een snelle proc het belangrijkste is, gevolgd door een fatsoenlijke hoeveelheid ram (1 gig is imho wel de moeite als je met een beetje tekening werkt en ook nog wat andere programma's draait. 512 mb word dan zeker karig.). In Inventor is je grafische kaart van meer invloed, maar voor niet-professioneel gebruik (studie) zou ik zeker geen Quadro kaart nemen. Het verschil met de Geforce is klein. Een even snelle Quadro is behoorlijk veel duurder en heeft alleen zin bij complexere dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 13-01-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Jesse schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:24:
@Mwouj: Het is een beetje afhankelijk van watvoor 3d tekenen je doet. Ik heb wat CAD ervaring met Inventor en Autocad.

Voor Autocad geld dat een snelle proc het belangrijkste is, gevolgd door een fatsoenlijke hoeveelheid ram (1 gig is imho wel de moeite als je met een beetje tekening werkt en ook nog wat andere programma's draait. 512 mb word dan zeker karig.). In Inventor is je grafische kaart van meer invloed, maar voor niet-professioneel gebruik (studie) zou ik zeker geen Quadro kaart nemen. Het verschil met de Geforce is klein. Een even snelle Quadro is behoorlijk veel duurder en heeft alleen zin bij complexere dingen.
ehrm.. :? autocad kan ik op een pentium III 500 met 256MB goed laten lopen.. Dus daar heb je niks boeiends voor nodig. overigens kunnen we pas echt oordelen als hij nog duidelijke info over de apps heeft gegeven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2006 21:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

KappeNou schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:28:
[...]

ehrm.. :? autocad kan ik op een pentium III 500 met 256MB goed laten lopen.. Dus daar heb je niks boeiends voor nodig. overigens kunnen we pas echt oordelen als hij nog duidelijke info over de apps heeft gegeven ;)
nou dat zou ik niet zeggen ik heb vaak zelfs met een p4 3.0ghz met 512 mb last van lang w8en met autocad. als je bijv een een block opblaast naar 300 lijnen en 10 tekening open heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
gakkethijs schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:31:
[...]

nou dat zou ik niet zeggen ik heb vaak zelfs met een p4 3.0ghz met 512 mb last van lang w8en met autocad. als je bijv een een block opblaast naar 300 lijnen en 10 tekening open heb staan
dat is luxe.. waarom zou je 10 tekeningen open hebben staan :? maja laten we wachten tot we alles weten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
KappeNou schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:36:
[...]
dat is luxe.. waarom zou je 10 tekeningen open hebben staan :? maja laten we wachten tot we alles weten ;)
Als je een beetje serieuze tekeningen hebt (niet wat je voor schoolopdrachtjes moet doen) dan heb je anders een flink pak geduld nodig. Ik had op stage (veel cad tekenen) een P4 2.8 met 1 gig ram als workstation, en ik had serieus regelmatig momenten dat ik zo meer dan 10 seconden op de proc zat te wachten.

Meer dan 640k ram is ook luxe. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 13-01-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de reply's even wat meer info dus.

Gebruik nu vooral solidworks pro. In dit programma zitten wel gave opties om te renderen en materialen te calculeren, maar dit neemt gewoon veel tijd in beslag :'(

Ik gebruik het overigs voor studie dus zo'n quadro kaart lijkt me niet zo zeker niet kwa prijs.
Mijn budget is eigenlijk zo laag mogelijk :9
Ik had gehoopt dat als ik voor 100€ een videokaart koop en 50€ geheugen weer beetje normaal alles kan gebruiken maar dit is dus niet zo ?

Een videokaart word pas zinvol als ik een 6800 koop?
Geheugen 512mb erbij lijkt wel goede actie :)

Een dual core CPU is idd leuk spul maar nie voor mijn salaris :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:48:
Ok bedankt voor de reply's even wat meer info dus.

Gebruik nu vooral solidworks pro. In dit programma zitten wel gave opties om te renderen en materialen te calculeren, maar dit neemt gewoon veel tijd in beslag :'(

Ik gebruik het overigs voor studie dus zo'n quadro kaart lijkt me niet zo zeker niet kwa prijs.
Mijn budget is eigenlijk zo laag mogelijk :9
Ik had gehoopt dat als ik voor 100€ een videokaart koop en 50€ geheugen weer beetje normaal alles kan gebruiken maar dit is dus niet zo ?

Een videokaart word pas zinvol als ik een 6800 koop?
Geheugen 512mb erbij lijkt wel goede actie :)

Een dual core CPU is idd leuk spul maar nie voor mijn salaris :o
mja de videokaart gaat denk ik voor dat programma niet veel verschil uitmaken. overigens zei ik een minimaal 6600GT of een 6800XT. dat geheugen gaat denk ik meer uitmaken dan de videokaart (Ti4800 is namelijk wel redelijk kaartje)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lost meer intern geheugen , ook het slome gedenk van je pc op ? Bijvoorbeeld bij het msn online kome (noem maar iets) en het openen van deze computer etc als je dit soort dingen beetje snel doet , heeft hij er toch wel moeite mee

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:56:
Lost meer intern geheugen , ook het slome gedenk van je pc op ? Bijvoorbeeld bij het msn online kome (noem maar iets) en het openen van deze computer etc als je dit soort dingen beetje snel doet , heeft hij er toch wel moeite mee
dat heeft meer met je HDD te maken (en of iets anders wat doe sloom herkend) en msn 7+ is gewoon sloom en kut :+ tenminste op zo'n pc als jou. pas als je een amd 64 hebt of P4 3Ghz ofzo dan reageerd die msn pas snel en loopt die goed.
Windows verbruikt met msn en al zulke soort proggies tussen de 300 en 350MB.. dus in windows ga je geen verschil merken. Dat gebeurd pas bij zware spellen en apps

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2006 22:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
KappeNou schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:59:
[...]
dat heeft meer met je HDD te maken (en of iets anders wat doe sloom herkend) en msn 7+ is gewoon sloom en kut :+ tenminste op zo'n pc als jou. pas als je een amd 64 hebt of P4 3Ghz ofzo dan reageerd die msn pas snel en loopt die goed.
Windows verbruikt met msn en al zulke soort proggies tussen de 300 en 350MB.. dus in windows ga je geen verschil merken. Dat gebeurd pas bij zware spellen en apps
Ik kan me toch voorstellen dat ie vrij vlot aan het swappen gaat. In de PMG FAQ staat beschreven hoe je kan bekijken of je meer geheugen nodig hebt: PMG FAQ#hoeveelram

Ik heb btw ook een Athlon XP 2500+, met 512 mb ram, en msn loopt probleemloos. Met firefox, verkenner, winamp, msn 7, utorrent, OOo snelstarter, F@H en filezilla server gebruik ik ongeveer (iets meer dan) 300 mb, dus dat klopt wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 13-01-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met solidworks bezig ben en ik kijk naar cpu gebruik staat die vaak op, 100% geheugen valt nog wel mee :)

zou een amd 3000+ (geen 64 bit ) merkbaar verschil leveren vergeleken met een amd 2500+ ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Niet om over naar huis te schrijven. Als je nu al 10 sec moet wachten zal dat 8 seconden worden. Niet echt een boeiend verschil. Ik denk dat je meer verschil zal merken met extra 512 MB geheugen. Als je dat koopt zal je processor ook sneller zijn werk kunnen doen en heb je meteen meer aan een upgrade van een 3000+.
Lees anders de FAQ van PMG een beetje door om een idee te krijgen hoe het allemaal werkt.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Hallo,

Ik zit er aan te denken om onder staande artikelen te gaan upgraden.

Moederbord Abit is-7
Processor Pentium4 2.8 Ghz met Hyper Threating
Videokaart Club3d 6600GT 128MB

Ik wil dit vervangen door:

Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Videokaart: XpertVision 6600GT/SLI 128MB TV-out

Ivm de financieën wil ik er later nog een zelfde videokaart bijkopen.

Het geheugen is 1024MB in dual channel opstelling, dit blijft hetzelfde.

Het gebruik van de computer is hoofdzakelijk voor gamen, wat de zwaarste belasting is.

Ga ik er met deze upgrade vwb de snelheid ed op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
DirtyHArry schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:44:
Hallo,

Ik zit er aan te denken om onder staande artikelen te gaan upgraden.

Moederbord Abit is-7
Processor Pentium4 2.8 Ghz met Hyper Threating
Videokaart Club3d 6600GT 128MB

Ik wil dit vervangen door:

Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Videokaart: XpertVision 6600GT/SLI 128MB TV-out

Ivm de financieën wil ik er later nog een zelfde videokaart bijkopen.

Het geheugen is 1024MB in dual channel opstelling, dit blijft hetzelfde.

Het gebruik van de computer is hoofdzakelijk voor gamen, wat de zwaarste belasting is.

Ga ik er met deze upgrade vwb de snelheid ed op vooruit.
Dit soort CPU upgrades heb ik altijd er m'n twijfels bij. Als je hier kijkt zie je bijvoorbeeld een prestatieverschil van 20%. En dan is de opstelling zo dat de CPU de bottleneck is. Bij de meeste (nieuwere) spellen zal je prestatiewinst dus aanzienlijk minder zijn.

Aangezien je een nieuw moederbord wil zal je dus ook een nieuwe videokaart moeten en dan kies je voor een 6600GT zodat je er later nog een bij kan prikken. Het probleem met dat SLI verhaal is dat je vaak beter een enkele kaart die beter is kan kopen dan 2 kaarten in SLI. Dus in dit geval zou je dan een 6800GS kunnen kopen. //edit: hoewel ik nu zie dat die krengen voor AGP nog best duur zijn :|

Het pluspunt van de door jou gekozen upgrade is dat je wel een stuk beter 'future-proof' bent. Maar omdat je bij dezelfde videokaart blijft zal je prestatiewinst gewoon te gering zijn. En dat leek me niet de bedoeling.

Dus mijn advies:
Koop een 6800GS AGP en laat voorlopig dat moederbord en de CPU achterwege. Tenzij je alleen maar oudere spellen speel natuurlijk 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 15-01-2006 14:15 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:48:
[...]

Dit soort CPU upgrades heb ik altijd er m'n twijfels bij. Als je hier kijkt zie je bijvoorbeeld een prestatieverschil van 20%. En dan is de opstelling zo dat de CPU de bottleneck is. Bij de meeste (nieuwere) spellen zal je prestatiewinst dus aanzienlijk minder zijn.

Aangezien je een nieuw moederbord wil zal je dus ook een nieuwe videokaart moeten en dan kies je voor een 6600GT zodat je er later nog een bij kan prikken. Het probleem met dat SLI verhaal is dat je vaak beter een enkele kaart die beter is kan kopen dan 2 kaarten in SLI. Dus in dit geval zou je dan een 6800GS kunnen kopen. //edit: hoewel ik nu zie dat die krengen voor AGP nog best duur zijn :|

Het pluspunt van de door jou gekozen upgrade is dat je wel een stuk beter 'future-proof' bent. Maar omdat je bij dezelfde videokaart blijft zal je prestatiewinst gewoon te gering zijn. En dat leek me niet de bedoeling.

Dus mijn advies:
Koop een 6800GS AGP en laat voorlopig dat moederbord en de CPU achterwege. Tenzij je alleen maar oudere spellen speel natuurlijk 8)
Hij heeft nu agp lijkt mij? als die gaat upgraden naar een a8n-sli dan moet die zoizo een pci- kaart hebben.. dan kan je lekker een 6800GS kopen van 180 a 190€..
Maja idd dit is echt zo'n upgrade van je CPU etc waar je niet versteld van gaat staan..
Maja als je het gaat doen neem dan wel een 3700+ dat is die 10€ wel waard :+

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige specs:
CPU: Intel® Celeron® D Processor 335 2.8Ghz (S478)
Moederbord: GigaByte Columbia VP (GA-8SIML-NF7)
Videokaart: Club 3D ATI Radeon 9550SE 128MB AGP 8x
Harde Schijf: HDD Seagate Alpine BP-serie 80 GB
Geheugen: DIMM 512 MB
CD/DVD Brander: NEC ND-3500A DVDRW DL-station
Geluidskaart: Sound onboard
Speakers: Creative Inspire p380 2.1
Monitor: Packard Bell CT500c 15" TFT-beeldscherm
Behuizing: Alto µATX-chassis
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Home Edition

Wat doe ik met mijn pc?
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet, photoshop en gamen. Met Photoshop valt redelijk te werken, maar een aantal afbeeldingen openen etc. gaat tamelijk langzaam. Ik ben van plan om hiervoor in eerste instantie een extra geheugenplankje van 512MB te plaatsen.

Onlangs heb ik mijn pc ge-upgrade met een Ati Radeon 9550SE videokaartje, de prestaties van dit kaartje zijn matig. Maar al vele malen beter dan de 64MB shared graphics die ik eerst gebruikte voor gamen. Ik heb gekozen voor de 9550SE omdat deze DirectX 9 ondersteund.

Ik speel voornamelijk games als GTA Vice City en Call of Duty 2. De prestaties zijn na de upgrade verbeterd, maar nog steeds minimaal. Mijn moederbord heeft een AGP 4x slot, ik vrees dus ook voor een beschikbare goede grafische kaart hiervoor.

Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen, ga ik deze pc verder upgraden of verder sparen voor een nieuw systeem? Is mijn Celeron processor geschikt genoeg voor games?

Ik hoop dat ik wat advies krijg. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Je zou voorlopig nog wel even vooruit kunnen met een reepje 512 en een nieuwe videokaart. Dat hij dan slechts op 4x AGP draait is niet zo'n ramp. Gooi er een klik in en je kan weer leuk gamen. Wel niet meteen op full detail, maar iig een heel stuk beter dan je huidige videokaart.

Processor verhaal is een beetje hetzelfde verhaal als ik hierboven ergens gezegd heb.

[ Voor 65% gewijzigd door Pkunk op 15-01-2006 17:29 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Celeron is zeker niet geweldig voor games. Misschien kun je het beste een S939 setje kopen en een PCI-E kaart. Dan kun je weer even vooruit, en heb je nog upgrademogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

Mijn huidige computer:
Dell dimension 8400
CPU: Intel® Pentium® 4 Processor 640 3.2Ghz (LGA775)
Moederbord: Intel 925XE (dell standaard :) )
Videokaart: ATI Radeon X300SE 128MB PCI-E x16
Harde Schijf: 160 GB Dell ding
Geheugen: 2x 512 MB Dual channel (ddr2 SDram)
Besturingssysteem: XP Home Edition
Voeding: 350 Watt Dell

(350 Watt is gemiddeld, piek ligt ergens bij 420, overigens weet ik niet hoe andere voeding-bouwers
hun Watt meten: gemiddeld of piek
als iemand mij dat heeel even zou kunnen uitleggen, thanks)

Wat ik zoal met mijn computer doe:
-Gamen (cs 1.6, maar ook HL2, CS:source, Farcry en nog een paar andere.
-Leechen (meestal blijft de computer de hele nacht aan.)

Mijn budget:
Euro 292,-

Reden:
-Gamen gaat gewoon niet soepel, je moet het echt op medium of lager zetten :/
-Harde schijf begint vol te raken, ik zat te denken om een externe te kopen, voor al mijn files enzo.

Ik hoop op een goed advies van jullie, want ik kom er niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou er een 6800GS inzetten voor zon 190 euro. En dan kun je voor zon 100 euro nog wel een leuke (eventueel externe) harde schijf inzetten.
Als ik jou was zou ik er een interne hdd bijzetten. Eventueel dan nog in Raid0. Voor 100 euro kun je wel een 250GB schijfje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
tobler schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:44:
Mijn huidige computer:
Dell dimension 8400
CPU: Intel® Pentium® 4 Processor 640 3.2Ghz (LGA775)
Moederbord: Intel 925XE (dell standaard :) )
Videokaart: ATI Radeon X300SE 128MB PCI-E x16
Harde Schijf: 160 GB Dell ding
Geheugen: 2x 512 MB Dual channel (ddr2 SDram)
Besturingssysteem: XP Home Edition
Voeding: 350 Watt Dell

(350 Watt is gemiddeld, piek ligt ergens bij 420, overigens weet ik niet hoe andere voeding-bouwers
hun Watt meten: gemiddeld of piek
als iemand mij dat heeel even zou kunnen uitleggen, thanks)

Wat ik zoal met mijn computer doe:
-Gamen (cs 1.6, maar ook HL2, CS:source, Farcry en nog een paar andere.
-Leechen (meestal blijft de computer de hele nacht aan.)

Mijn budget:
Euro 292,-

Reden:
-Gamen gaat gewoon niet soepel, je moet het echt op medium of lager zetten :/
-Harde schijf begint vol te raken, ik zat te denken om een externe te kopen, voor al mijn files enzo.

Ik hoop op een goed advies van jullie, want ik kom er niet meer uit ;)
een Gigabyte 6800GS voor 190€ en je kan al je genoemde spellen met gemak op high settings spelen :) als je nog meer eisen steld aan FPS en nog langer ermee door wilt gaan een 7800GT voor zo'n 300€ op ze goedkoopst
[edit]en idd als je de 6800GS neemt nog een HDD erbij als je dat nodig vindt

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2006 17:53 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Hallo Iedereen, ik wil ook wat veranderen aan mijn huidige PC.

Ik heb nu:

P4 3.2ghz @ 3600mhz met Thermaltake koeler
Asus P4GPL-X mobo
2x 512MB TwinMos Dual Channel (slecht overclockbaar)
Gigabyte Geforce 6800GS PCI-e
2x 160GB S-ATA Drives
Coolermaster 420 (400) watt voeding
19inch Acer TFT
Logitech LX700 oplaadbare muis + toetsenbord
Logitech Z5500D Speakers
Creative Audigy 2 ZS geluidskaart

Wat doe/wil ik doen met mijn PC?

Ik doe heel erg veel aan 3D Max, vooral high-poly... nu gaat alles een beetje langzaam... verder ben ik ook heel veel bezig met mappen voor HL2 dus met hammer... en het compilen duurt zó lang!
Wat ik verder graag doe is muziek luisteren, en dat wil ik vaak zo goed mogelijk hebben :)

Wat is er denk ik mis?

Op zich is er niks echt mis, maar ik heb gewoon wat geld over, en dan is upgraden altijd fijn. Een iets snellere PC is altijd fijn, het liefst dat ik hem ook wat verder kan overclocken (het geheugen en 3D Kaart)

Wat dacht ik zelf?

Ik heb zelf aan veel dingen lopen denken... Mijn eerste keus ging toch wel naar een nieuwe kast (NZXT Trinity) met een X-Fi Xtreme Music geluidskaart, en een goede VGA koeling. Aan de andere kant wil ik ook graag ander geheugen. (maag dat echt veel verschil??)

En dan mijn kleine budget; 170euro

Het hoeft dus geen grote upgrade te zijn :)
Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
Jasper

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Als het voor het leuk is, waarom dan niet eens waterkoeling proberen? En als je geheugen niet goed klokt: http://www.icomputers.nl/...SS_ID=&SS_ID=703&S_ID=429

[ Voor 46% gewijzigd door Pkunk op 16-01-2006 11:47 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:55:
[...]

Hij heeft nu agp lijkt mij? als die gaat upgraden naar een a8n-sli dan moet die zoizo een pci- kaart hebben.. dan kan je lekker een 6800GS kopen van 180 a 190€..
Maja idd dit is echt zo'n upgrade van je CPU etc waar je niet versteld van gaat staan..
Maja als je het gaat doen neem dan wel een 3700+ dat is die 10€ wel waard :+
ALs eerste bedankt voor het meedenken.

1. Ik kan nergens een 3700+ processor vinden niet in de pricewatch in ieder geval.

2. Welke (merk) 6800GS agp adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
DirtyHArry schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:31:
[...]

ALs eerste bedankt voor het meedenken.

1. Ik kan nergens een 3700+ processor vinden niet in de pricewatch in ieder geval.

2. Welke (merk) 6800GS agp adviseren jullie?
pricewatch: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed) En ziedaar! Een 3700+.
Maar dat lijkt me niet zo van toepassing als je een 6800GS AGP gaat kopen. Het merk maakt niet zoveel uit vaak. Kijk eens in Het 6800GS Topic Deel 3 of anders even googlen op 6800GS AGP review o.i.d.

Hallo met Tim

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic