Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 19:16

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

Introductie

Welkom in alweer het 12e deel van deze zeer gewaardeerde topicreeks. In dit topic worden adviezen uitgebracht over het upgraden van je systeem. Dit wordt gedaan door een aantal vaste en minder vaste bezoekers van dit topic. Om het geheel toch enigszins ordelijk te laten verlopen zijn er een aantal regels opgesteld, die je hieronder kan vinden:

Opbouw-upgrade vraag

• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus geen linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
• Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?).
• Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?).
• Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra geheugen? Nieuwe videokaart?). Liefst ook met prijzen en de shop waar je het zou willen bestellen.
• Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven. Anders heeft het voor ons weinig zin om advies te geven.

Voorbeelden van goede vragen vind je hier, hier en hier.
NB. We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.

Opbouw upgrade-advies

• Quote van upgrade-vraag
• Lijstje met onderdelen inclusief link naar pricewatch
• Redenatie hoe je tot dit advies bent gekomen
• Eventueel een aantal interessante links om het gezegde te ondersteunen.

Voorbeelden van goede adviezen vind je hier, hier en hier.
NB. Probeer je advies altijd te onderbouwen. Een eventuele discussie kan dan met argumenten gevoerd worden en niet met het heen en weer smijten van meningen.

Topicregels

Deze zijn heel logisch en eenvoudig:
• Geen Off-topic posts, flamebaits/wars of trolls
• Geen Hoe-is-dit-systeem-vragen
Lees voor de volledigheid de CSL FAQ, de OH FAQ, de Huisregels en de Nettiquete ook eens door.

Handige links bij het aanschaffen van nieuwe onderdelen

De Pricewatch voor de meest actuele prijzen van PC-onderdelen.
De Shopsurvey voor ervaringen met de verschillende webshops.
De Productsurvey voor ervaringen met de verschillende producten.
Vraag&Aanbod voor tweedehands onderdelen of het verkopen van je huidige onderdelen.
Best Buy Guide - Januari 2006
Hoeveel is dit nog waard om een inschatting te maken wat je huidige onderdelen nog waard zijn.
Ruiltopic voor het ruilen van je hardware.
Google voor een stortvloed aan informatie over een bepaald product. Gewoon de naam + 'review'.

En natuurlijk de Search.
Handige links betreffende hardware

Moederborden
[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9[/rml]
[rml][ Mobo] MSI K8N Neo4 Serie[/rml]
[rml][ ASUS A8N-E] gebruikerservaring + vragen[/rml]
Asus A8N-VM CSM
[rml][ OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5[/rml]
[rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8[/rml]
[rml][ OC-939] Asus A8R-MVP overclock ervaringen[/rml]
[rml][ OC-939]Asus A8N-SLI Deel 2[/rml]
Conroe (Core 2 Duo) moederborden
Gigabyte GA-8N SLI Quad Royal-moederbord getest
Drie nForce4 SLI-moederborden vergeleken
Abit Fatal1ty AN8-moederbord review
Socket 754: nForce3 250Gb vs. VIA K8T800

Processoren
[rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 11[/rml]
[rml][ Discussie] Dual core Intel CPU's: Pentium D, Core Duo, Xeon[/rml]
Tom's Hardwares 'Mother of all CPU-charts'
Tom's Hardwares Interactive CPU Chart

Videokaarten
[rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16[/rml]
[rml][ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 40[/rml]
Het 6800GS Topic Deel 5
[rml][ Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14[/rml]
Het 7800GS Topic Deel 4
ATi Radeon X850 XT PE videokaart nader bekeken
GeForce 6800 GT en Ultra videokaarten getest
Tom's Hardware VGA Charts - PCI-Express, Winter 2005
Tom's Hardware VGA Charts - AGP, Summer 2005
Toms's Hardware Interactive VGA Charts
17 Videokaarten getest (ExtremeTech)

Harde schijven
[rml][ Ervaringen] post hier je stille harddisks[/rml]
Western Digital Raptor 150GB
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4
Samsung SpinPoint P120 series: SP2004C
[rml][ SATAII] Hitachi T7K250 Ervaringen of Reviews?[/rml]
Maxtor DiamondMax 10 en meer
Seagate Barracuda 7200.8 400GB review
RAID 0 in ongerede: waanzin of werkelijkheid?
5x 250GB Getest (Storagereview)

Voedingen
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
Q-tec voedingen ervaringen topic
Acht stille voedingen met elkaar vergeleken

Overig
Hardware taxaties - deel 30
Hardwarematige physics processor

Vorige Delen:

Layout door Outerspace en Luukieeee.

[ Voor 60% gewijzigd door Piggen op 01-07-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Anoniem: 68225 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:43:
[...]

De twijfel is weet toegeslagen. Zo'n X2 processor is natuurlijk leuk, maar heeft het veel zin.. zeker nu? Er zijn nagenoeg geen applicaties (vooral spellen) die dit ondersteunen en met dit in het achterhoofd heeft het geen zin om nu al zo'n processor te kopen. En buiten gaming om gebruik ik mijn PC niet voor programma's die veel baat hebben met een dual proc. Ik kan dus kiezen voor een AMD Athlon 4000+ of onderstaand:

Pentium 4 650 S775 3.4GHz 800MHz 2MB Boxed
Gigabyte GA-8I915PL-G Rev 2.x 915PL PCI-e Sound LAN SATA RAID

Misschien vergelijk ik nu appels met peren. Wat raden jullie aan, gebasseerd op gaming + standaard briefje typen/muziek luisteren/films kijken/internetten:

P4 single proc.
P4 dual proc.
AMD single proc.
AMD x2 proc.

Zal het dual proc. ook bij gaming in de NABIJE toekomst meerwaarde hebben? Zonee, kiezen jullie voor Intel of AMD en waarom?
Een X2 processor is leuk als je veel zware applicaties tegelijk laat draaien.
Maar in jou geval zal ik pas zo'n processor kopen als ook de games hier voordeel uit halen, dus over zo'n 1 a 2 jaar. In de tussentijd zal ik je aanraden om voor een AMD 64 3700+ san diego te gaan voor maar 220€. Dat is imo atm de beste prijs/kwaliteit keus.. Je kan deze CPU ook met gemak overclocken. Ik draai 24/7 op stock voltages @ 2,6Ghz (stock is 2,2Ghz en de 4000+ 2,4Ghz)
De 3700+ is voor games ruim genoeg dus imo de beste keus voor jou.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Uit dat lijstje zou ik de beide Intels schrappen, ze worden beide voorbijgestreefd door de AMD's.
Bij de binnenkort uitkomende generatie dual-core Intels wordt het een ander verhaal, maar momenteel is AMD een betere keuze.

Verder heeft KappeNou goede argumenten, de 3700+ is idd een goede keuze momenteel.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Hier weer een bericht van mij. Ik had al eerder het Grote update topic aangemaakt maar die is inmiddels gesloten. Ik heb wel een aantal goede tips gebruikt en nog eens goed rondgekeken naar benchmarks en BestBuy van Tweakers. Ik kom hier nu op uit:

Processor:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, 2x 512mb, Boxed: 375,-
(optie 2: ? eventueel goedkopere of duurdere versie. Ligt aan de rest van de keuzes)

Moederbord:
Asus A8N-SLI | Chipset: nVidia nForce4 SLI: 115,-
Optie 2: Asus A8R-MVP | Chipset: ATI Radeon Express 200 CrossFire: (109,-)

Videokaart:
Asus VGA nVidia GeForce7800 GTX /2DHTV 256 MB 480,-
Optie 2: Asus VGA AtiRadeon X1800 XT 512 MB (519,99)

Dan zit ik 970,-. Budget was ongeveer 900,-.

Het is wel veel geld maar ik moet er ook weer een aantal jaar mee kunnen doen.
Iemand anders nog opmerkingen over mijn keuze of zou je het anders doen als je dit bedrag te besteden had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ook al gedacht aan meer geheugen?

Voor 900 euro kun je bijna een nieuwe pc kopen(zonder kast, monitor en aanverwanten)... Misschien is dat ook een idee en gooi je niet een proc, mobo en gfx kaart in de kast(wat zonde is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:02
Voor je "kleine" budget maak je wel erg exotische keuzes!

Neem alles eens een stapje lager! een GT ipv GTX en een 3800+ ipv een 4200+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 09:26
Ik zou een x2 3800 + nemen, dat is goed genoeg, als ie toch trager wordt, dan kan je hem nog altijd beetje overklokken...

Bespaar je dan toch al gauw 50€

Wat de a8n-sli betreft, wil je effectief sli draaien?
Dan moet je de x1800xt niet nemen he, vermits die geen sli draait... (is crossfire)

Ik zou persoonlijk A8N-E nemen en een x1800xt 512mb in combi met x2 3800+ als je geen sli wil draaien...

;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-04 18:46
Mijn orginele post in het vorige deel:
Specs

Moederboard: ECS K7S5A LAN
Processor: AMD Athlon 1800+
Videokaart: Gigabite Radeon 8500 128mb
HDD: Western Digital 60 gb
Voeding: El-cheapo van 350 Watt
Geheugen: Kingston 2x256mb
Branders: LG DVD-brander DL, AOpen Cd-brander.

Wat doe ik met mijn PC?

- Gamen
- Surfen/downloaden
- Muziek luisteren
- Diverse dingen voor school
- Af en toe film kijken

Wat is er mis?
Zoals je aan m'n specs al kunt zien is niet alles het nieuwste van het nieuwste. Het is dus logisch dat nieuwere games draaien onder erg slechte graphics of helemaal niet draaien. Meerdere programma's tegelijk open hebben vindt ie ook niet fijn..
Traag, slechte graphics én verouderd dus, alledrie

Wat heb ik zelf bedacht:
Nieuwe processor. Ik zat de denken aan een AMD Athlon 64 3000+, het moet nog wel een beetje betaalbaar blijven. Daarbij wil ik gelijk een nieuwe videokaart, maar welke weet ik niet precies, het zijn er ook zo veel... Ik zag laatst hier ergens een topic over de GeForce 6800 GS, en dat leek me wel wat.
Natuurlijk moet ik dan gelijk ook een nieuw moederboard, maar daar heb ik écht geen idee van...

Dat waren de oorspronkelijke plannen, maar misschien moet er toch nog een latje geheugen bij, of een andere voeding komen.

totale uitgaven:
Ik wil ongeveer tussen de 300 en 400 euro blijven.
Op dit moment heb ik enkele kleine aanpassingen eraan. Mijn maximale budget is ietwat verhoogd, maar boven de 600 euro wil ik niet uitkomen, dat creëert dus al stukken meer ruimte.
Zoals je kunt lezen wil ik een nieuwe videokaart, mobo en processor, maar nu ik zo nadenk is een extra plankje geheugen ook niet verkeerd.
Ik wil echter niet alles in één keer kopen, ik ben van plan eerst een aanschaf van mobo+processor te doen, en een tijdje later een videokaart erbij kopen en evt. 1GB DDR2 geheugen erin zetten (ik neem aan dat ik dan niet meer dat oude geheugen kan gebruiken icm met DDR2?).
Als processor zit ik te denken aan een Athlon 64 3500+, maar als moederboard heb ik nog niet echt een idee wat ik nodig heb. Onderdelen zoals VGA, geheugen, processor, etc. is makkelijk te zien welke beter is dan de andere, maar bij een moederbord zie ik dat niet zo snel.

Iemand suggesties hiervoor? Aanpassingen aan mijn bestaande ideeën mogen gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een AMD proc koopt, kun je je gewone DDR geheugen nog prima gebruiken, aangezien AMD nog geen ondersteuning bied voor DDR2. Maar je moet wel PC3200 hebben om de boel niet te laten vertragen, en ik betwijfel of je huidige geheugen dat heeft. Bovendien heb je 2x256MB, wat dus 2 geheugenbankjes kost. Zo kun je niet dual channel T1 draaien als je voor een S939 AMD setje gaat. Ik denk ook dat je een nieuwe voeding nodig hebt. Als je 600 euro aan je systeem wilt uitgeven, kun je daar toch best wat moois voor kopen, en dan voldoet een el cheapo voeding van 350Watt niet denk ik (maar dit kun je ook even bekijken in het "welke voeding heb ik nodig" topic)

Als moederboard zou je bijvoorbeeld de Asus A8N-E kunnen nemen. Populair bordje met voldoende features, en niet bijzonder duur.

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 193,40
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 88,25
Gigabyte GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX68G256D-B € 181,-
512MB PC3200 DDR (Kingston) € 41,70 x2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal: €546,05

Heb je nog wat ruimte om een fatsoenlijke voeding te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ok bedankt voor de tips! Ik zal kijken naar een 3800+. Ga ik er dan wel genoeg op vooruit als ik naar de toekomst kijk? En is 2x 512mb wel snel genoeg? Ik bedoel hij moet niet over 1 jaar weer verouderd zijn.

En welke kaart raden jullie aan als ik geen sli wil draaien? Dat gaat namelijk niet gebeuren. Maar wil wel graag spellen op hoge kwaliteit kunnen spelen! Ook werk ik met redelijk zware software applicaties als 3DS Max. Dus daar moet de pc ook goed voor zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:02
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Ok bedankt voor de tips! Ik zal kijken naar een 3800+. Ga ik er dan wel genoeg op vooruit als ik naar de toekomst kijk? En is 2x 512mb wel snel genoeg? Ik bedoel hij moet niet over 1 jaar weer verouderd zijn.

En welke kaart raden jullie aan als ik geen sli wil draaien? Dat gaat namelijk niet gebeuren. Maar wil wel graag spellen op hoge kwaliteit kunnen spelen! Ook werk ik met redelijk zware software applicaties als 3DS Max. Dus daar moet de pc ook goed voor zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik denk dat een Geforce 7800GT mooi in je budget past!

En 2x 512MB is wel genoeg voor normaal gebruik, alleen voor bv BF2@HIGH is 2GB echt nuttig!

Denk bv aan zoiets:
  • Asus A8N-E € 94,-
  • AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, Boxed € 312,99
  • Asus EN7800GT /2DHTV 256 MB, PCI Express x16 € 312,99
  • TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) € 86,-
    Totaal: 805,95
Zelfde setup met 2GB intern:

• TwinMos Memory DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB) ]€ 179,-

Totaal: 898,95

Prijzen Azerty Hardware

[ Voor 31% gewijzigd door Danielson op 01-02-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou sowieso geen SLI draaien, tenzij je echt het beste van het beste wilt met 2x een X1900XT oid, maar dat is dus niet wat jij wilt ;)
Als videokaart zou ik de 7800GT nemen, die heeft een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Met het oog op de toekomst zou ik wel 2x1GB geheugen nemen. Games krijgen steeds meer behoefte aan meer dan 1GB geheugen, en games zoals BF2 wil je toch wel op high spelen.

Overigens is er een nieuwe deel van het upgrade topic: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Neem een X3800+ en een X1900XT/X en een ASUS A8N-E
Lijkt me het best haalbaare , wil je meer geheugen en binnen je budget blijven neem je een X1800XT of een 7800GTX/GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ok perfect. Hier heb ik echt wat aan! Alleen de vraag of een AMD 3800+ snel genoeg is voor de toekomst is nog niet echt beanwoord.

En dan nog een paar (stomme) vragen:

Hoe zit dat met die 2GB?:

1) Koop ik eerst de AMD met 2x512kb en ga ik die updaten met 2x1GB? En zo ja kom je dan uit op 3GB totaal?
2) Kan ik gelijk kiezen voor de AMD 3800+ met 2GB?
3) Of zit ik nu helemaal fout te denken ;-)...

En nog een vraag.

Vaak heb je een bepaalde kaart die worden uitgegeven door verschillende merken. Er zit prijsverschil in en waarschijnlijk niet voor niks? Zijn bepaalde kaarten dan al overgeclockt? En welk merk kunnen jullie aanraden? (prijzen even via een winkel bij mij in de buurt)
Je hebt de GeForce 7800GT van: Asus (311,-), Club3D (287,-), EVGA (343,-), Gigabyte (411,-), Leadtek (316,-), MSI (302,-), Point Of View (305,-), XFX (326,-).

Of kan ik het beste voor Asus kiezen omdat ik daar ook een moederbord van ga halen?

[ Voor 63% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

3800+ is zeker wel voldoende hoor

't Beste is nu gewoon 2 x 1 gb in dual-channel te draaien :)

Kaarten van verschillende fabrikanten zijn idd verschillend: qua pipes die unlocked zijn en dergelijke

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 01-02-2006 18:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
't Beste is nu gewoon 2 x 1 gb in dual-channel te draaien :)
Ok maar bij de AMD zit dus 2x512mb. Haal ik die er dan uit en ga ik 2x1gb geheugen kopen en die erin zetten? En hoe gaat dat met dual channel? Koop je die 2 kaarten en "ziet" het moederbord vanzelf dat het om dual channel geheugen gaat? Of moet je ze op 1 of andere manier aan elkaar koppellen?

Dus deze moet ik gewoon hebben?:
TwinMos Memory DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB)

Sorry voor mijn onwetendheid ik heb altijd nog een compleet systeem gekocht waarbij alles al voor mekaar was. En als ik niet weet hoe en wat komt er straks niks van.

[ Voor 31% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
RoD schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:12:
[...]

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 193,40
Gigabyte GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX68G256D-B € 181,-
512MB PC3200 DDR (Kingston) € 41,70 x2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal: €546,05

Heb je nog wat ruimte om een fatsoenlijke voeding te kopen :)
Zoiets had ik ook al in m'n hoofd, alleen dat voeding-probleem was nog niet in me op gekomen, maar dat moet ik dan maar even testen.
Nog één klein dingetje: Wat is het voordeel van 2x512 mb geheugen tov. 1x 1024mb? Die laatste is goedkoper en dan heb ik nog een bank vrij om later nog wat uit te breiden.

In ieder geval bedankt hiervoor, nu weet ik iig wel wat een goed mobo is, en nu weet ik dat ik rekening moet houden dat m'n voeding het misschien niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Met 2 repen kun je in dual channel draaien, wat meer geheugenbandbreedte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Juist. :)
Als je later wilt uitbreiden kun je inderdaad beter 1x 1GB doen. Maar dat hangt er ook vanaf wanneer je dit wilt gaan doen. Als je dit pas over 1,5 jaar wilt gaan doen, dan kun je nu beter gewoon de extra bandbreedte pakken met 2 reepjes van 512. Als je binnen -laten we zeggen- 3 maand gaat upgraden, pak dan gewoon 1x 1GB.

Persoonlijk zou ik dan voor 1x 1GB gaan, en over een tijd upgraden. Geheugen is niet zo verschrikkelijk duur, dus daarvoor zou je wel een gaatje in je budget kunnen vinden. Maar dat is verder ook aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
XFX - 450Mhz | 1050Mhz
POV - 430Mhz | 1000Mhz
EVGA - 470Mhz | 1100Mhz (CO editie)

Dit zijn de verschillende fabrikanten voor de GeForce 7800GT. Ik zag dat EVGA deze kaart het snelst leverd. Alleen het is dan een CO editie. Wie weet waar dat voor staat? Hij is 17,- duurder dan de "gewone" versie van EVGA. En het scheelt ongeveer 45Mhz core snelheid. Is dit dan de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:11:
[...]

Ok maar bij de AMD zit dus 2x512mb. Haal ik die er dan uit en ga ik 2x1gb geheugen kopen en die erin zetten? En hoe gaat dat met dual channel? Koop je die 2 kaarten en "ziet" het moederbord vanzelf dat het om dual channel geheugen gaat? Of moet je ze op 1 of andere manier aan elkaar koppellen?

Sorry voor mijn onwetendheid ik heb altijd nog een compleet systeem gekocht waarbij alles al voor mekaar was. En als ik niet weet hoe en wat komt er straks niks van.
Je kunt gewoon je oude reepjes eruit halen en de nieuwe van 2x 1GB erin zetten. Je hoeft overigens niet persé zon "matched pair", als de specs van het geheugen maar overeen komen.
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:26:
XFX - 450Mhz | 1050Mhz
POV - 430Mhz | 1000Mhz
EVGA - 470Mhz | 1100Mhz (CO editie)

Dit zijn de verschillende fabrikanten voor de GeForce 7800GT. Ik zag dat EVGA deze kaart het snelst leverd. Alleen het is dan een CO editie. Wie weet waar dat voor staat? Hij is 17,- duurder dan de "gewone" versie van EVGA. En het scheelt ongeveer 45Mhz core snelheid. Is dit dan de beste keuze?
Aan de speeds is te zien dat ie iets sneller geklokt is. Weet je zeker dat het "CO" moet zijn en niet "OC"? :P Dat klinkt wat logischer.
Maar, aangezien het maar 17 euro scheelt zou ik de EVGA versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Op de site staat CO.

Asus (311,-),
Club3D (287,-),
EVGA (343,-),
Gigabyte (411,-),
Leadtek (316,-),
MSI (302,-),
Point Of View (305,-), XFX (326,-).

Dus de EVGA is wel de duurste van het stel. Maar ook de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klopt. Moet je het maar voor jezelf afwegen. Maar om 17 euro zou ik niet moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Brasher schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:53:
[...]

Zoiets had ik ook al in m'n hoofd, alleen dat voeding-probleem was nog niet in me op gekomen, maar dat moet ik dan maar even testen.
Nog één klein dingetje: Wat is het voordeel van 2x512 mb geheugen tov. 1x 1024mb? Die laatste is goedkoper en dan heb ik nog een bank vrij om later nog wat uit te breiden.

In ieder geval bedankt hiervoor, nu weet ik iig wel wat een goed mobo is, en nu weet ik dat ik rekening moet houden dat m'n voeding het misschien niet trekt.
Neem dan voor 20€ meer een 3700+.. 1MB cache beter overclockbaar etc.. Ik zou persoonlijk 2x512 kopen aangezien dual channel wel een stuk sneller is. Je kan namelijk altijd nog 2x512 erbij kopen etc en tegen de tijd dat dat te weinig is wil je wel weer een nieuwe upgrade met DDR2 geheugen
Een leuk Tagan voedingkje kan ook wel van pas komen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 01-02-2006 19:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ja 17,- ten opzichte van de 1 na duurste. Maar goed waarschijnlijk neem ik die kaart dan.
Nu las ik ergens dat de GeForce 7800GT sli ready is? Klopt dat? Want dan kan ik net zo goed voor 20,- meer een SLI moederbord kopen mocht ik over 1 jaar geld hebben voor nog zo'n kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:32
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:11:
[...]

Wacht, je maakt een denkfout.

Bij die AMD processor krijg je niet 2x512MB geheugen erbij. De processor heeft 2x512KB cache geheugen (totaal dus 1MB). Dit is totaal iets anders dan je interne geheugen. Let ook op het verschil MB vs KB.

Daarnaast, controleer even of dat TwinMOS geheugen op de QVL van je moederboard staat.
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:40:
Ja 17,- ten opzichte van de 1 na duurste. Maar goed waarschijnlijk neem ik die kaart dan.
Nu las ik ergens dat de GeForce 7800GT sli ready is? Klopt dat? Want dan kan ik net zo goed voor 20,- meer een SLI moederbord kopen mocht ik over 1 jaar geld hebben voor nog zo'n kaart.
Op zich klopt je redenering. Echter over 1 a 2 jaar zal je eerder geneigd zijn je huidige videokaart te verkopen, geld bij te leggen en een krachtigere te kopen. Je moet eigenlijk alleen een SLI setup kopen als je nu top of the line prestaties wilt.

[ Voor 30% gewijzigd door Spixo op 01-02-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je zo'n redelijk zware upgrade gaat draaien zou ik wel ff op je voeding letten, ik zou zeggen minimaal 400watt van een a-merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
PilatuS schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:42:
Als je zo'n redelijk zware upgrade gaat draaien zou ik wel ff op je voeding letten, ik zou zeggen minimaal 400watt van een a-merk
Ik zou zelfs al richting de 450W gaan wil je voldoende upgrade mogelijkheden over laten. Even een extra harddisk erbij, 2e kaart in SLI setup, dvd brandertje e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Grafische kaart

Xbox 360 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Denk dat dit het gaat worden:

EVGA VGA 7800 GT CO 256 MB € 288,24 (hoogste kloksnelheid van alle merken die de GeForce 7800GT uitgeven)
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed € 262,18
Asus A8N-SLI € 96,64 (ivm 20,- extra maar en daarbij mogelijkheid tot updaten)
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz € 79,83

Totaal: 873,45 (incl. BTW en verzendkosten).

Hou ik dus nog geld over voor wat anders. Zal ik een betere processor kiezen? Of kan ik beter kiezen voor een nieuwe voeding (weet niet wat ik nu heb), koelers, enz?

[ Voor 20% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Trek ff je kast open om te zien welke voeding je nu hebt, als het goed is staat dat op de zijkant van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:56:
Denk dat dit het gaat worden:

EVGA VGA 7800 GT CO 256 MB € 288,24
Asus A8N-SLI € 96,64

Totaal: 778,45 (incl. BTW en verzendkosten).

Hou ik dus nog geld over voor wat anders. Zal ik een betere processor kiezen? Of kan ik beter kiezen voor een nieuwe voeding (weet niet wat ik nu heb), koelers, enz?
En je geheugen? Wat voor voeding heb je nu? Je zegt dat je een kant-en-klaar systeem hebt, die voedingen zijn meestal net genoeg voor de specs die erin zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Spixo op 01-02-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Nu wel rekening mee gehouden:

Asus A8N-SLI € 96,64

Keuze?:
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz - € 79,83
TwinMos DDRII-533/4300 :1GB 1024 MB, PC4300, 533 MHz - € 83,-

Ik heb nu 2x 512mb ram in mijn pc.
Hoe weet ik welke ik heb en of die compatible zijn met mijn toekomstige moederbord?

En ik moet even kijken wat voor een voeding ik nu heb. Moet je daarvoor je kast openhalen?
En anders moet ik die ook updaten.

Laat ik het zo houden en dan spaar ik wel weer voor andere dingen zoals een HD. Of iemand anders moet nog een goeie opmerking hebben over mijn plannen?!.
bv Tip voor een goede (niet al te dure) voeding?

[ Voor 35% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ga als het nodig is voor een a-merk voeding van bijvoobeeld Enermax, Tagan, Coolermaster of Zalman.

Als het maar geen Q-tec is :P

pricewatch: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)
pricewatch: Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)
pricewatch: Zalman ZM460-APS, 460W (ATX12V 2.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB) € 204,-

Die 3700+ had ik ook al gespot, en dat prijsverschil is inderdaad niet erg groot. Deze combinatie lijkt me wel wat, dan koop ik daar later nog 2x512mb geheugen bij en een videokaart; 6800GT of X800XL, die laatste zag ik net voor € 176,09 voorbij gaan, en op Tom's Hardware Guide scoort die beter dan een 6800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Deze bv?

Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins lijkt me wel wat denk ik. Heb er geen verstand van.

[ Voor 29% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Da's een prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
We komen er wel :-).

Binnenkort alles op een rijtje zetten en bepalen of ik alles via 1 zaak haal OF alles apart via verschillende winkels en dan kijken naar pricewatch. Een zaak in de buurt is wel fijner ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:06:
Nu wel rekening mee gehouden:

Asus A8N-SLI € 96,64

Keuze?:
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz - € 79,83
TwinMos DDRII-533/4300 :1GB 1024 MB, PC4300, 533 MHz - € 83,-

Ik heb nu 2x 512mb ram in mijn pc.
Hoe weet ik welke ik heb en of die compatible zijn met mijn toekomstige moederbord?

En ik moet even kijken wat voor een voeding ik nu heb. Moet je daarvoor je kast openhalen?
En anders moet ik die ook updaten.

Laat ik het zo houden en dan spaar ik wel weer voor andere dingen zoals een HD. Of iemand anders moet nog een goeie opmerking hebben over mijn plannen?!.
bv Tip voor een goede (niet al te dure) voeding?
Wat voor merk / type / snelheid geheugen? Met andere woorden trek die kast open en ga eens op onderzoek uit.

Als het 2x512MB PC3200 is kan je het hergebruiken, langzamer geheugen kan ook maar is nadelig voor je performance. Let ook op dat bijv. oude Mtec modules geen dual channel willen draaien op een Athlon64.

Bij de voedingen raad ik je aan voor een ATX2.0 voeding te gaan, je hebt aardig wat stroomvreters namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Zie ook: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 vooral in de startpost vind je veel nuttige tips en basisinfo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Supermooi dat de startpost weer eens een grondige update heeft gehad voor wat betreft de links. Nu hopen dat mensen zich aan de post regels houden, want zo ziet het er nog niet echt uit...

offtopic:
Een bedankje voor de originele tekst zou leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Brasher schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:23:

Die 3700+ had ik ook al gespot, en dat prijsverschil is inderdaad niet erg groot. Deze combinatie lijkt me wel wat, dan koop ik daar later nog 2x512mb geheugen bij en een videokaart; 6800GT of X800XL, die laatste zag ik net voor € 176,09 voorbij gaan, en op Tom's Hardware Guide scoort die beter dan een 6800GT.
Ik zou inderdaad voor die 3700+ icm met dat bordje gaan, voor 11 euro meer toch een boel extra snelheid. Ik zou daarentegen wel voor 1x1GB gaan, zoveel winst haal je niet met dual-channel (iets inde orde van grote van 1-2%), dus als je op korte termijn wil upgraden is 1 GB prima.

Wat betreft je videokaart moet je die meest recente review van tomshardware.com maar eens even kijken icm de pricewatch, dan kom je vast zelf tot een wel overwogen keuze!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij haal je wel zon 10% winst met dual channel, heb ik gelezen tenminste.
Ik zou in ieder geval niet voor 2x 512MB gaan, aangezien als je later wilt upgraden, je je geheugen op 2T moet laten lopen en als je 4 reepjes hebt, de snelheid omlaag gaat naar 333mhz, en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Brasher schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:23:

6800GT :? je bedoeld zker de 6800GS voor 180 a 190€? Waar zie jij dat de X800XL beter scoord :D jij bedoeld zker de X800XT ;)
Beste prijs/kwaliteit is atm de Gigabyte 6800GS voor 190€ die je heel gemakkelijk overclocked en is ook net iets sneller dan de 6800GT

Voor meer info zie: Het 6800GS Topic Deel 4

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item747/3dm.png
(dit zijn stock score's, ik heb met mijn gigabyte 6800GS al 6500 gehaald zonder volt en bios mods >:) )

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 01-02-2006 21:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 12:16
AJ1815 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Ik zou inderdaad voor die 3700+ icm met dat bordje gaan, voor 11 euro meer toch een boel extra snelheid. Ik zou daarentegen wel voor 1x1GB gaan, zoveel winst haal je niet met dual-channel (iets inde orde van grote van 1-2%), dus als je op korte termijn wil upgraden is 1 GB prima.

Wat betreft je videokaart moet je die meest recente review van tomshardware.com maar eens even kijken icm de pricewatch, dan kom je vast zelf tot een wel overwogen keuze!!!
Dual channel merk je wel degelijk. De winst die je geeft klopt niet, het is eerder in de orde van grootte van 10%. En dat is aanzienlijk. Daarbij, waarom zou je, al is verschil heel weinig, maar toch aanwezig, geen dual channel nemen? Zitten je z'n sloten soms vol?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ok ik zal even beter kijken voor een geschikte voeding.
Hoe kan ik zien of het een ATX2.0 voeding is? Ik wil alles bestellen via http://www.sallandautomatisering.nl/ en daar staat nergens wanneer het een ATX2.0 voeding is.

Heb je een naam van een voeding die dit heeft en ook op Salland is te bestellen?
Ik denk dat de voeding het enige is waar ik nog over na zit te denken maar heb er absoluut geen verstand van. Als alles maar genoeg stroom krijgt is het goed.

Trouwens wat is precies het verschil tussen de A8N-SLI en de Deluxe versie. Op de site staat alleen dit extra: Dual Gigabit LAN & AI NET2. Is dat het enige?

[ Voor 56% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zit weinig verschil in features tussen beide, dus het zou best kunnen kloppen. Ik meen dat de Deluxe versie verder iets beter presteerde.
Zoek je nou naar een geschikte koeling of voeding? :? :P Voor een voeding is in ieder geval een apart topic in OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt natuurlijk zo veel mogelijk bankjes vrijhouden, qua prijs verschilt het niet veel. Maargoed, zoals jij en ik al zeiden, het levert wel degelijk prestatiewinst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Voeding. Typefout. Ik heb net wel de test gelezen over 8 stille voedingen. Maar de beste zijn ook gelijk 150,-. Kan dit anders of moet ik dit er voor over hebben? En pc die te weinig stroom krijgt moet ik ook niet hebben.

En als we het toch over koeling hebben ;-)... is het nodig? Volgens mij zit er al een goeie koeling op de GeForce 7800GT. Maar ik kan er altijd voor kiezen om een extra koelertje bij te doen. Dat kost ook niet zo heel veel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 11:38
Zalman voedingen zijn goed stil en voor een 400 Watt voeding daarvan betaal je zo'n €60~70. Nog steeds niet echt goedkoop, maar voor kwaliteit betaal je en met Zalman kan je erop rekenen dat het stil en goed is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Dan zou ik Zalman ZM460-APS 460 Watt kunnen nemen. Die is 460 Watt en kost net onder de 100,-.
Moet ook naar de toekomst kijken dat er misschien later nog meer wordt geupdate. Zou zonde zijn als ik tegen die tijd weer een nieuwe voeding moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ow had je eerdere post over die 460 Watt Zalman voeding niet eens gezien :) Maar aan Zalman zal je niet snel een buil vallen, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Nou als ik alles even update wordt het dit?!:

EVGA VGA GeForce 7800GT CO 256 MB € 288,24
TwinMos DDRII-533/4300 :1GB 1024 MB, PC4300, 533 MHz, 3 € 69,75
Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins € 76,47
Asus A8N-SLI € 96,64

ps. nu nog 1x 1GB geheugen die ik later ga upgraden tot 2GB zodat het dual channel tot zijn recht komt.

Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 793,28
Vaste verzendkosten € 7,10
Totaalbedrag ex BTW € 800,38
BTW 19% € 152,07

Te Betalen € 952,45

Moet ik nog ergens anders aan denken?

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, ander geheugen nemen :X Je hebt DDR2 geheugen gekozen, en dat werkt niet op een AMD. DDR1 geheugen kiezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:42:
Nou als ik alles even update wordt het dit?!:

TwinMos DDRII-533/4300 :1GB 1024 MB, PC4300, 533 MHz, 3 € 69,75
Als ik op de Asus site kijk dan kom ik dit tegen:
- 4 x 184-pins DIMM-houders ondersteunen maximaal 4GB DDR400/DDR333/DDR266 ECC/ niet-ECC ongebufferd DDR SDRAM-geheugen
- Dual Channel Geheugenarchitectuur
DDR2 gaat dus niet werken op dat moederbord. Ik zou voor PC3200 geheugen gaan van bijvoorbeeld Corsair, Dane-Elec of Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
DDR2 staat voor Dual Channel?

Wat is handiger. Mijn moederbord aanpassen dat DDR2 ondersteunt. Of moederbord zo laten en "gewoon" DDR geheugen erin gooien?

[ Voor 62% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:58:
DDR2 staat voor Dual Channel?

Wat is handiger. Mijn moederbord aanpassen dat DDR2 ondersteunt. Of moederbord zo laten en "gewoon" DDR geheugen erin gooien?
DDR2 is de opvolger van DDR(1), Dual Channel is wat anders. En het is waarschijnlijk handiger om gewoon voor DDR te gaan, is een stuk beter verkrijgbaar, goedkoper, geen ander/nieuw/duur moederbord voor nodig en DDR2 is amper sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Kingston HyperX Ultra Low-Latency 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 - 87,-

Zoiets? Maar dan krijg je er dus 2 wat ik begrijp?
Anders keuze uit deze (prijs ongeveer 70,-):

http://www.sallandautomat.../catproducts.php?catId=29

[ Voor 64% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:01:
Kingston HyperX Ultra Low-Latency 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 - 87,-

Zoiets? Krijg je er dus 2 wat ik begrijp.
Dat is dus inderdaad 2x 512 MB geheugen, om dan te upgraden naar 2 GB en toch nog van Dual Channel gebruik te kunnen maken zou je nog eens 2x 512 MB moeten toevoegen. Maar ik zou echter voor 1 module van 1GB gaan, werkt meestal net iets sneller (2x 1GB tegenover 4x 512 MB dan) en dan hou je nog wat ruimte over ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ik denk dat ik dan toch voor 2x512 ga. Ik ben niet van plan zo snel nieuw geheugen te kopen, ik dacht er aan dat als ik toch een vrije bank heb ik er later nog wat bij kan doen, maar als ik met 2x512 beter scoor doe ik dat gewoon.

Hier zie je dat de X800XL wel degelijk beter scoort dan een 6800GT, en bij de andere tests (behalve Serious Sam 2 en F.E.A.R.) trouwens ook. En in de pricewatch stond er een X800 XL voor die prijs. Mocht je nog een tegenargument hebben waarom ik juist voor de Geforce moet gaan, laat het me alsjeblieft horen! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Brasher op 01-02-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:07:
Zoiets?

Corsair TWINX 1024-3200C2PT 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 - 112,-
Dat is dus hetzelfde :X Het moet geen 'Kit of 2' zijn, want dat betekend dat het 2x 512 MB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 20:08

MrDrako

nep ict'er

Om iedereen even uit hun droom te helpen dat bf2 VEEL beter loopt met 2gb geheugen, onzin.
Heb het zelf met fraps getest. enige wat iets sneller gaat is het maps wisselen. 1gb is ook voor bf2 meer dan genoeg. Speel het spel zelf met alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Hmm het is al laat... ok ik snap het nu.
Hmmm kan ik inderdaad beste kiezen voor een enkele 1024mb kaart.

Dan wordt het dit:

EVGA VGA GeForce 7800GT CO 256 MB
Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus A8N-SLI
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3

[ Voor 62% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MrDrako schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:11:
Om iedereen even uit hun droom te helpen dat bf2 VEEL beter loopt met 2gb geheugen, onzin.
Heb het zelf met fraps getest. enige wat iets sneller gaat is het maps wisselen. 1gb is ook voor bf2 meer dan genoeg. Speel het spel zelf met alles op high.
Wie zegt dat de topicstarter alleen BF2 speelt? En hij gaat later pas upgraden naar 2GB en met oog op de toekomst kan dat zeker geen kwaad.
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:11:
Hmm het is al laat... ok ik snap het nu.
Hmmm kan ik inderdaad beste kiezen voor een enkele 1024mb kaart.

Kom ik op deze uit als goedkoopste (bij Salland dan):
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3 - 83,-
Goed merk en een mooi prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 11:39
Ik weet niet of je veel geeft om een stille pc maar die koelers van Evga zijn nou niet bepaald stil (in het 3d werk), ik zou er nog een arctic sillencer bij doen (Arctic Cooling NV Silencer 5) als je een stille pc wil. De stock koeler koelt wel goed trouwens maar is een beetje lawaaierig...

Ik had beter nog ff kunnen w88 met het bestellen van me evga 7800 gt dat had me nog flink wat euro's gescheeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ja zo gaat het altijd met computerspullen. Op het moment dat je het hebt gekocht is het bij wijze van spreken alweer verouderd.

Maar om even in te gaan over stille processor. Ik heb geen idee wat ik wil. Als alles het maar goed doet vind ik het belangrijkst. Lawaai komt op een 2e plek. Ik kan het ook eerst testen en later alsnog een koelertje bij bestellen? Ik neem aan dat het een vervanging wordt van de originele koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Brasher schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:07:
Ik denk dat ik dan toch voor 2x512 ga. Ik ben niet van plan zo snel nieuw geheugen te kopen, ik dacht er aan dat als ik toch een vrije bank heb ik er later nog wat bij kan doen, maar als ik met 2x512 beter scoor doe ik dat gewoon.

Hier zie je dat de X800XL wel degelijk beter scoort dan een 6800GT, en bij de andere tests (behalve Serious Sam 2 en F.E.A.R.) trouwens ook. En in de pricewatch stond er een X800 XL voor die prijs. Mocht je nog een tegenargument hebben waarom ik juist voor de Geforce moet gaan, laat het me alsjeblieft horen! :)
mja toms hardware is niet echt de #1 op videokaart bench reviews :) maja het gaat zoizo om de 6800GS want ik heb geen idee waarom je een 6800GT zou willen kopen :D
Aangezien je een GS al voor 180€ kan kopen en een 6800GT ergens bij de 280€ zit ;)

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2005q4/geforce-6800gs/doom3-1024.gif
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2005q4/geforce-6800gs/hl2-1280.gif
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2005q4/geforce-6800gs/bf2.gif
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2005q4/geforce-6800gs/gw.gif

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 01-02-2006 23:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ik had beter nog ff kunnen w88 met het bestellen van me evga 7800 gt dat had me nog flink wat euro's gescheeld :X
Trouwens heb jij deze kaart? Bevalt hij goed?

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Dan zou ik gewoon nog ff wachten met bestellen en eerst de belangerijkste dingen bestellen en zorgen dat alles werkt zonder problemen :Y)

De evga van mij is niet de CO versie maar een goedkopere versie, deze loopt standaart op 445/1070 maar ik ben er al mee op 550/1200 mee gekomen dus dat is wel leuk speelgoed (nu alleen nog ff een waterblokje fixen :9 ). Een ander voordeel van de kaart vind ik de levenslange garantie ongeacht of je er mee overclockt _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door 3p0x op 01-02-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MrDrako schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:11:
Om jou even uit de droom te helpen, er zijn mensen waarbij het al wel degelijk baat heeft ;)
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:18:
Ja zo gaat het altijd met computerspullen. Op het moment dat je het hebt gekocht is het bij wijze van spreken alweer verouderd.

Maar om even in te gaan over stille processor. Ik heb geen idee wat ik wil. Als alles het maar goed doet vind ik het belangrijkst. Lawaai komt op een 2e plek. Ik kan het ook eerst testen en later alsnog een koelertje bij bestellen? Ik neem aan dat het een vervanging wordt van de originele koeler?
Klopt. Ik zou het eerst even aanzien horen, en dan eventueel een koeler voor je cpu/videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom zouden die benchmarks niet goed zijn dan? Je hebt wel gelijk, je kunt het beste de 6800GS nemen, de prijs/kwaliteitverhouding is _veel_ beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
amd_at_primus schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:26:
Dan zou ik gewoon nog ff wachten met bestellen en eerst de belangerijkste dingen bestellen en zorgen dat alles werkt zonder problemen :Y)
Ja zou ik wel willen maar alles werkt met elkaar. Ik wil een nieuwe videokaart. Die past niet op mijn huidige moederbord dus die moet ook vernieuwd. Dan heb ik die 2 nieuw en is dat niet echt compatible meer met mijn P4 2,8Ghz om optimaal gebruik van te maken. Dus heb ik een nieuwe processor nodig. Maar om dit allemaal goed te laten lopen heb ik een nieuwe voeding nodig. En grote kans dat mijn huidige ram geheugen niet om het moederbord past (oig niet lekker werkt) en moet dat ook gekocht worden. Dus in zoverre heb ik niet echt de keuze om alles stuk voor stuk te kopen. Dan liever in 1 keer. En daarbij komt dat ik een paar dagen geleden mijn laptop heb verkocht en daardoor wel het geld heb om in 1x ongeveer 900,- uit te geven.

Enige probleem wordt voor mij het spul in de kast te krijgen. Daar heb ik geen ervaring mee. Misschien kan ik kijken of ik nog vrienden heb dit hier ervaring mee hebben. Maar goed volgens mij is het niet zo heel moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Hehe het bericht ging zeker over alleen de koeler. Naja weet je gelijk het verhaal achter deze topic :).

En met overclocken heb ik geen ervaring. Daarom lijkt het me veiliger om die CO versie te halen die vanaf de fabriek al is overgeclockt.

[ Voor 44% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:30:
[...]

Ja zou ik wel willen maar alles werkt met elkaar. Ik wil een nieuwe videokaart. Die past niet op mijn huidige moederbord dus die moet ook vernieuwd. Dan heb ik die 2 nieuw en is dat niet echt compatible meer met mijn P4 2,8Ghz om optimaal gebruik van te maken. Dus heb ik een nieuwe processor nodig. Maar om dit allemaal goed te laten lopen heb ik een nieuwe voeding nodig. En grote kans dat mijn huidige ram geheugen niet om het moederbord past (oig niet lekker werkt) en moet dat ook gekocht worden. Dus in zoverre heb ik niet echt de keuze om alles stuk voor stuk te kopen. Dan liever in 1 keer. En daarbij komt dat ik een paar dagen geleden mijn laptop heb verkocht en daardoor wel het geld heb om in 1x ongeveer 900,- uit te geven.
Klopt :)
Enige probleem wordt voor mij het spul in de kast te krijgen. Daar heb ik geen ervaring mee. Misschien kan ik kijken of ik nog vrienden heb dit hier ervaring mee hebben. Maar goed volgens mij is het niet zo heel moeilijk?
Wat bedoel je precies? Je weet niet hoe je het moet inbouwen, of weet je niet of het wel in je kast gaat passen?
Als je niet weet hoe je het in moet bouwen, bij de onderdelen zit vaak wel een beschrijving, en er is een tutorial op GoT van hoe dat moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
bsmpower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:30:
[...]

In principe is het in elkaar zetten een eitje en zolang je maar niets forceerd kan er eigenlijk niets stuk gaan...Maar ik ben dan ook begonnen met een duronnetje en wat andere goedkope shit en niet met onderdelen van 900 euro samen :o

Is er niet ergens een faq op het internet waar alles stap voor stap word uitgelegt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien dit topic al vele hanidge replies heeft, maar toch eigenlijk niet in een los topic hoort, is het topic 'Upgrade pc (900,-)' gemerged met het grote upgrade-topic. Als je wat nieuwe replies ziet, kijk dan dus niet gek op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138722

Athlon 2600XP
Asus A7V400 MX mobo
2x512MB PC2100
Gigabyte radeon 9800 Pro 128 mb 256 bit gpu(met custom Zalman koeler niet overgeklokt)
350 W Qtec voeding
Samsung SP8004H ATA harddisk 80 gig

Ik weet niet wat ik hier over moet zeggen het was een compaq 6560nl maar ik heb alles vervangen behalve de processor, case en de drives.... dit alles i.v.m. het slecht draaien van een 4 jaar oud spel!! En het spel draait nog steeds niet goed :(
Ik zat er zelf aan te denken om een snellere processor te kopen.
Ik wil 100-200 euro besteden....wat is de bottleneck op dit systeem?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 138722 op 02-02-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat bij games je videokaart nog wel de bottleneck is. Maar als je maar 100-200 euro hebt, zou ik het geld op zak houden. Voor dat geld kun je niet veel kopen, misschien een 6800GS. Echter, je systeem is dusdanig verouderd dat je dat imo beter niet kunt doen, en beter alles in 1x upgraden wanneer je het geld er voor hebt, en wanneer het nodig is.
Sowieso heb je dan een andere voeding nodig denk ik, met een upgrade, een Qtec is niet bepaald een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Mijn topic zit nu ook hier. Naja beetje minder overzichtelijker helaas. Gelukkig heb ik al antwoord op mijn meeste vragen. Voor degene die mijn topic hebben gevolgt weten mss dat ik voor 1024 geheugen heb gekozen van Kingston (DDR SD RAM). Maar ik begreep dat je voor gewoon DDR ram (dus niet DDR2) ook dual channel kan draaien? Hoe kan ik zien of de geheugenkaart dat heeft? Ik wil mijn systeem bestellen via http://www.sallandautomatisering.nl/ dus het zou mooi zijn als iemand daar kijkt.

Mijn systeem zoals ik het nu heb (na alle opmerkingen en tips van jullie):

AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus A8N-SLI
EVGA VGA GeForce 7800 GT CO 256 MB
Kingston Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3
Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins

Te Betalen € 947,45 (incl. verzendkosten en BTW)

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 02-02-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Prima hoor, hoewel ik persoonlijk het kopen van een SLI-bord onzinnig vind als je niet meteen 2 kaarten koopt. Alleen zou ik geheugen nemen met een CAS-latency van 2 of 2,5. Net even sneller. Twinmos CAS 2,5 geheugen kost bijvoorbeeld één euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met gewoon DDR geheugen kun je ook dual channel draaien ja. En zoals MPmad zegt, kun je beter het CAS 2,5 geheugen nemen. Niet dat het veel verbeteringen bied overigens, maar als je wilt gaan overklokken dan is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
MPmad schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:51:
Prima hoor, hoewel ik persoonlijk het kopen van een SLI-bord onzinnig vind als je niet meteen 2 kaarten koopt. Alleen zou ik geheugen nemen met een CAS-latency van 2 of 2,5. Net even sneller. Twinmos CAS 2,5 geheugen kost bijvoorbeeld één euro meer.
Achja het verschil is maar 12 euro dus dan zou ik ook de sli versie nemen :p (als je over een aantal maandjes een mooie deal ziet van dezelfde graka baal je wel als je nu 12 euro hebt bespaard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooie deal of niet, je krijgt em vast niet gratis. En SLI levert imo niet zoveel prestatiewinst op dat het de moeite waard is. Zonde van het geld imo. Dan kun je beter sparen en later gewoon upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:33
RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:32:
Mooie deal of niet, je krijgt em vast niet gratis. En SLI levert imo niet zoveel prestatiewinst op dat het de moeite waard is. Zonde van het geld imo. Dan kun je beter sparen en later gewoon upgraden.
Vaak zijn de SLI borden wat rijker uitgerust, b.v. Firewire, 2e NIC etc. Om die reden heb ik ook een SLI bord genomen ondanks dat ik nooit en te nimmer twee grafische kaarten in m'n bak zal steken (past evt. ook wel een andere PCI-e kaart in dat 2e PEG slot).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 22:39
Okej hier een systeempje va een vriend van mij, waar ik dit weekend mee ga helpen upgraden:
AMD Athlon64 3000+ s939
512mb pc2700
radeon 9200se :X
Asus A8V deluxe
no-name voeding 300watt (?)
1x80 gig ... en 1x 160 gig s-ata maxtor

Wat er vooral op gedaan wordt is Flight Simulator (2004).
Het budget is maximaal 300 euro.

Nu heb ik dit bedacht:
pc2700 geheugen weg en dit in de plaats:
  • 2x pc3200 Corsair Value Select (CL2.5)@dualchannel tuurlijk voor 2x €47,- dus €94,-
  • Asus N6800XT/TD - 128 MB - TV+DVI AGP voor €139,-
en verder nog een nieuwe voeding omdat ik denk dat die andere dat niet gaat halen met die videokaart erbij:
  • ATX - 380 Watt PSU - Cooler Master RS-380-PMAP voor €35,-
Totaal: €268,-

Is hier nog wat op aan te merken?
Of is dit gewoon een goede upgrade. :P (de prijzen zullen overigens op sommige plaatsen iets lager zijn, maar hij wil het bij een winkel in de buurt kopen.>> http://www.perfect-systems.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat gaat hij er precies mee doen? Als hij gaat gamen kun je er misschien iets bovenop je budget doen, en een 6800GS kopen. Eventueel kun je nog zon 10 euro op je geheugen bestellen door Kingston geheugen te nemen. Ook kun je misschien dat oude geheugen nog verkopen voor 20-25 euro waardoor die 6800GS er misschien nog wel in zit :)

Mocht je overigens geen nut zien in een betere videokaart, dan lijkt me dit een prima upgrade :)

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 02-02-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 21:17

Flipm0de

geen

ik heb alles hier een beetje doorgelezen.En damn....watkost het 'onderhouden' van een gamepc veel geld zeg. Ik ben ook op zoek naar een kaart. (heb nu nog op me pc een onboard ding, met een AMD 64sempron 3000). Ik denk dat ik nog ff doorspaar en dan makkelijk een xbox360 haal en dan voor 5 jaar klaar ben.
Hoeveel spenderen jullie per jaar om alles een beetje up2date te houden?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55

Distortion

Bottle to Throttle

Ik ben ook van plan om een upgrade te gaan doen, hebben jullie suggesties?

Dit is nu mijn systeem:

P4 1.8 mhz
mobo Asus P4S333 (AGP)
ATI 9600 XT
2 X 512 MB DDR 400
1 X 160 GB HD
1 X 80 GB HD
Voeding Chieftech 340 Watt
SBlive value

Mijn budget zit rond de €500,-, en ik gebruik de pc voor gamen, en wil graag een stabiel systeem. Het geheugen wat er nu in zit is A-kwaliteit, die moet ik over kunnen zetten. Ik wil iig een andere voeding. Mijn voorkeur gaat uit naar een Pentium systeem.

Ben benieuwd naar jullie suggesties :P

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:20:
Wat gaat hij er precies mee doen? Als hij gaat gamen kun je er misschien iets bovenop je budget doen, en een 6800GS kopen. Eventueel kun je nog zon 10 euro op je geheugen bestellen door Kingston geheugen te nemen. Ook kun je misschien dat oude geheugen nog verkopen voor 20-25 euro waardoor die 6800GS er misschien nog wel in zit :)

Mocht je overigens geen nut zien in een betere videokaart, dan lijkt me dit een prima upgrade :)
Is dat kingston geheugen beter dan? Kingston ValueRAM CL2.5 hebben ze daar voor €49,- ipv die €47,- voor Corsair.
Voor €51,- is daar trouwens ook OCZ Value C2.5 tekoop. (gaan allemaal over 512mb trouwens). Is dat niet nog beter dan Kingston?
Ze zijn dus allemaal pc3200 en een latency van 2.5, maar zal er verschil in die 3 zitten? (qua overclocken misschien)

Wat er mee gedaan wordt had ik al gezegt.. Flight simulator 2004. (en strax tuurlijk Flight Simulator X)
Een 6800GS AGP is daar € 273,58, dus zo'n 135 euro duurder. Dat lijkt mij iets te overdreven als je ook nog bedenkt dat je met de XT veel kans hebt op unlocken van de pp's. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:23
Ik krijg (welteverstaan "koop" :> ) binnenkort een X1800XT 512MB. Mijn huidige processor is alweer anderhalfjaar oud ofzo. Ik heb al vaak gelezen dat de processor niet zoveel uit maakt op de prestaties van je videokaart. Echter lees ik ook wel dat je alleen met de duurste processor het maximum eruit haalt. Mijn vraag is dan ook of mijn huidige processor redelijk met de Ati kan meekomen of toch echt een bottleneck vormt.

Als ik een nieuwe processor zou aanschaffen gaat mijn voorkeur uit naar een Intel dual-core CPU (wil mobo niet upgraden. Bijvoorbeeld de D930) Een single core is beter voor games dus schiet ik hier dan wel wat mee op?

En ik heb nu 1024MB DDR2. Upgraden naar 2GB zal dat de grafische prestaties beinvloeden?

Configuratie kort samengevat:
- Asus P5ND2-Sli
- P4 550 3,4GHZ
- X1800XT (verwacht, nu nog 6800GT)
- Maxtor Maxline III 250GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Je gebruikt je PC vooral voor gamen. Nu is het belangrijkste welke games je speelt (houd je het bij een oude game of wil je telkens een nieuwere.)

Als je redelijk wilt gaan gamen lijkt mij de aanschaf van een nieuwe videokaart het belangrijkst. Echter is je processor ook alweer vrij oud die dan weer niet met de nieuwere videokaarten kan meekomen. Dus ik zou voor een processor+videokaart upgrade gaan. Of deze verkopen en een andere kopen (omdat je mobo een oude socked heeft en AGP).

Dit is een suggestie:
P4 3,0GHZ
http://tweakers.net/pricewatch/76602

En een X800 kaart AGP of een 6800GT ofzo. (2ehands zou ik voor gaan omdat AGP nogal duur is op het moment nieuw.

Een voeding zou ik dan een Huntkey nemen (400watt minstens).
Flyby_Wire schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:38:
Ik ben ook van plan om een upgrade te gaan doen, hebben jullie suggesties?

Dit is nu mijn systeem:

P4 1.8 mhz
mobo Asus P4S333 (AGP)
ATI 9600 XT
2 X 512 MB DDR 400
1 X 160 GB HD
1 X 80 GB HD
Voeding Chieftech 340 Watt
SBlive value

Mijn budget zit rond de €500,-, en ik gebruik de pc voor gamen, en wil graag een stabiel systeem. Het geheugen wat er nu in zit is A-kwaliteit, die moet ik over kunnen zetten. Ik wil iig een andere voeding. Mijn voorkeur gaat uit naar een Pentium systeem.

Ben benieuwd naar jullie suggesties :P

[ Voor 3% gewijzigd door Barre_Code op 02-02-2006 21:26 . Reden: bericht vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
-DG- schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:49:
[...]

Is dat kingston geheugen beter dan? Kingston ValueRAM CL2.5 hebben ze daar voor €49,- ipv die €47,- voor Corsair.
Voor €51,- is daar trouwens ook OCZ Value C2.5 tekoop. (gaan allemaal over 512mb trouwens). Is dat niet nog beter dan Kingston?
Ze zijn dus allemaal pc3200 en een latency van 2.5, maar zal er verschil in die 3 zitten? (qua overclocken misschien)

Wat er mee gedaan wordt had ik al gezegt.. Flight simulator 2004. (en strax tuurlijk Flight Simulator X)
Een 6800GS AGP is daar € 273,58, dus zo'n 135 euro duurder. Dat lijkt mij iets te overdreven als je ook nog bedenkt dat je met de XT veel kans hebt op unlocken van de pp's. (toch?)
Oh ik zie trouwens dat er van die OCZ maar 1 op vooraad is en van die andere meer dan 6. En aangezien er 2 inkomen...
Blijft dus nog even de vraag:
2x 512 MB DDR pc3200 Kingston ValueRAM CL2.5 à €49,- (per stuk)
of
2x 512 MB DDR pc3200 Corsair Value Select CL2.5 à €47,- (per stuk)

Verder heb ik nog een vraag voor een pc van mij.
Binnenkort wil ik namelijk upgraden voor een pc die wordt gebruikt voor zeer stevig photoshop werk. Dat gaat om foto's van soms meer dan 10 meter breed(100dpi), die makkelijk een resolutie hebben van 30.000 x 10.000 en bewerkt moeten worden. Die dingen zijn per stuk 1GB groot, dus daar is redelijk wat geheugen voor nodig.
Er komt waarschijnlijk een AMD x2 3800+ in, maar is voor dat soort plaatjes 4gig(4x1) ram nodig 8) ? Of heb je aan 2(2x1) gig ook al genoeg? En bij alle geheugensloten bezet (met 4 gig dus) wordt toch vaak de snelheid terug gebracht naar 333mhz ipv. 400, als je geen singleside geheugen hebt (chips aan 1 kant).
Hoe kom je erachter of een bepaald geheugen dan single- of dual-side is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Tw34jer schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:10:
Ik krijg (welteverstaan "koop" :> ) binnenkort een X1800XT 512MB. Mijn huidige processor is alweer anderhalfjaar oud ofzo. Ik heb al vaak gelezen dat de processor niet zoveel uit maakt op de prestaties van je videokaart. Echter lees ik ook wel dat je alleen met de duurste processor het maximum eruit haalt. Mijn vraag is dan ook of mijn huidige processor redelijk met de Ati kan meekomen of toch echt een bottleneck vormt.

Als ik een nieuwe processor zou aanschaffen gaat mijn voorkeur uit naar een Intel dual-core CPU (wil mobo niet upgraden. Bijvoorbeeld de D930) Een single core is beter voor games dus schiet ik hier dan wel wat mee op?

En ik heb nu 1024MB DDR2. Upgraden naar 2GB zal dat de grafische prestaties beinvloeden?

Configuratie kort samengevat:
- Asus P5ND2-Sli
- P4 550 3,4GHZ
- X1800XT (verwacht, nu nog 6800GT)
- Maxtor Maxline III 250GB.
Jou processor is nog snel genoeg om de nieuwste videokaarten bij te benen. Verder heeft 2gig nog niet zo veel zin aangezien games nog niet eens 1gig vol krijgen. Pas vanaf de nieuwe generatie games zal je er voordeel uit halen.
Ik zou persoonlijk voor een 7800GTX kijken inplaats van een X1800XT aangezien de 7800 technieken heeft die wel voordeel hebben, zoals SM 3.0. Of je kan wachten op de X1900 of 7900 serie

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-DG- schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:49:
[...]

Ik had het eigenlijk over de Pricewatch prijzen, vergeten dat je het bij een bepaalde winkel wilde bestellen. Laat maar dus :)
KappeNou schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:32:
[...]

Jou processor is nog snel genoeg om de nieuwste videokaarten bij te benen. Verder heeft 2gig nog niet zo veel zin aangezien games nog niet eens 1gig vol krijgen. Pas vanaf de nieuwe generatie games zal je er voordeel uit halen.
Ik zou persoonlijk voor een 7800GTX kijken inplaats van een X1800XT aangezien de 7800 technieken heeft die wel voordeel hebben, zoals SM 3.0. Of je kan wachten op de X1900 of 7900 serie
BF2 heeft al baat bij 2GB als je het op high settings speelt, en dat wil je toch wel met deze specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:04:
[...]

Ik had het eigenlijk over de Pricewatch prijzen, vergeten dat je het bij een bepaalde winkel wilde bestellen. Laat maar dus :)

[...]

BF2 heeft al baat bij 2GB als je het op high settings speelt, en dat wil je toch wel met deze specs.
Nou dat valt wel mee hoor. met 1Gig geheugen kan je het nog makkelijk spelen op high settings, zo zwaar is bf2 nou ook al weer niet :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn verscheidene mensen die al wel baat hebben bij 2GB. En ook al is het misschien niet een vereiste voor BF2, het geeft wel aan dat je er al voordeel bij kan hebben. Aangezien het in de toekomst niet minder wordt, lijkt het me verstandig om alvast 2GB te nemen. Ook omdat je dan 2x1GB kan pakken, dus dual channel. Anders moet je met 2x512MB werken als je geen 2GB wil. En mocht je dan willen upgraden, dan kun je je oude geheugen niet meer gebruiken me dual channel. Ik zou dus gewoon nu 2GB nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:55:
Er zijn verscheidene mensen die al wel baat hebben bij 2GB. En ook al is het misschien niet een vereiste voor BF2, het geeft wel aan dat je er al voordeel bij kan hebben. Aangezien het in de toekomst niet minder wordt, lijkt het me verstandig om alvast 2GB te nemen. Ook omdat je dan 2x1GB kan pakken, dus dual channel. Anders moet je met 2x512MB werken als je geen 2GB wil. En mocht je dan willen upgraden, dan kun je je oude geheugen niet meer gebruiken me dual channel. Ik zou dus gewoon nu 2GB nemen.
Ja maar maar 1 gig geheugen modules zijn in dual channel langzamer (laatst nog een review van geweest in tweaker nieuws) dus je kan altijd nog 2x512 erbij nemen.. en tegen de tijd dat 2 gig te weinig is wil je al weer upgraden naar een nieuwe CPU met DDR3.
Het is natuurlijk afhankelijk van je budget, ik wil niet zeggen dat 2 gig niet nodig is in de toekomst zker weten van wel, maar nu hoeft het nog niet perse.
Dus imo doe wat je budget je toe laat ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, ik wist niet dat ze langzamer waren in dual channel. Vervelende met 2x512MB is, als je daar 2x512Mb bijdoet, dat veel mobo's daar problemen mee hebben.
Omdat geheugen niet bijzonder duur is, zou ik toch voor 2x1GB gaan nu.

En nu moet hij zelf ook maar kiezen wat hij wil :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
KappeNou schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:32:
[...]

Ok die processor houdt ik dan voorlopig. De videokaart heb ik voor 340 euro 2ehands gekocht, anders had ik ook voor een X1900XT gekozen maar die heb je niet voor dat geld :)
RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:32:
Hmm, ik wist niet dat ze langzamer waren in dual channel. Vervelende met 2x512MB is, als je daar 2x512Mb bijdoet, dat veel mobo's daar problemen mee hebben.
Omdat geheugen niet bijzonder duur is, zou ik toch voor 2x1GB gaan nu.

En nu moet hij zelf ook maar kiezen wat hij wil :>
Ik denk dat het 2X 1GB wordt. Dat MDT geheugen van Alternate vind ik wel aantrekkelijk. Uit mijn ervaring gaat dat net zo snel als de Kingston Modules. Dank voor de reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tw34jer schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:28:
Ik denk dat het 2X 1GB wordt. Dat MDT geheugen van Alternate vind ik wel aantrekkelijk. Uit mijn ervaring gaat dat net zo snel als de Kingston Modules. Dank voor de reactie's.
Ik heb geen ervaring met de 1GB modules, maar de 512MB modules van MDT (ik heb er zelf 2) willen vrij vaak naar de 250MHz. Voor de prijs waren dat reepjes waar je in veel gevallen heel redelijk mee kon overklokken. Ik zeg nogmaals, ik heb geen idee of dat ook geldt voor de 1GB versie, maar dat zou natuurlijk goed kunnen, al klokken 1GB repen over het algemeen wel minder dan gelijke repen van 512MB.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.