Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143959

ff een vraagje k weet niet waar k hem moet plaatsen

ik heb nu een systeempje in een medion AIRXL kast en wil dit in een Coolermaster centurion 5 zetten.. maar mijn MSI MS 7027 is M-ATX .... kan deze gwoon in een ATX kast?

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:19
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus A8N-SLI
EVGA VGA GeForce 7800 GT CO 256 MB
Kingston Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3
Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins

Dit was wat ik eerst wilde kopen als update.

Maar...

Is het misschien de moeite waard om te wachten op een nieuwe Aldi pc? Want die zijn maar 150,- duurder dan wat ik hier heb staan. De laatste Aldi PC had er een AMD 64 X2 4200+ in maar een wat mindere 128mb grafische kaart. Wie weet wordt de nieuwe Aldi pc geleverd met een 256mb videokaart? Dan is het denk ik de moeite waard. Wat is jullie mening hierop? En november was de laatste Aldi pc. Hoevaak hebben ze zo'n aktie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Aldi pc's zijn op zich niet slecht, ik heb er zelf ook ooit één gehad, maar ik ben een voorstander van zelfbouw. De componenten die je nu hebt zijn gewoon van betere kwaliteit dan die pc van de Aldi.
Met videokaarten blijven die pc's altijd wel een beetje achter, dus verwacht niet dat er een 7800GT in de volgende versie zit.
Hoe vaak die aanbiedingen komen weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

Anoniem: 143959 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:41:
ff een vraagje k weet niet waar k hem moet plaatsen

ik heb nu een systeempje in een medion AIRXL kast en wil dit in een Coolermaster centurion 5 zetten.. maar mijn MSI MS 7027 is M-ATX .... kan deze gwoon in een ATX kast?

Onno
Dit past gewoon hoor -> staat vast ook bij de eigenschappen van de kast, geschikt voor ATX en micro-ATX.
bsmpower schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:45:
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus A8N-SLI
EVGA VGA GeForce 7800 GT CO 256 MB
Kingston Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3
Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins

Dit was wat ik eerst wilde kopen als update.

Maar...

Is het misschien de moeite waard om te wachten op een nieuwe Aldi pc? Want die zijn maar 150,- duurder dan wat ik hier heb staan. De laatste Aldi PC had er een AMD 64 X2 4200+ in maar een wat mindere 128mb grafische kaart. Wie weet wordt de nieuwe Aldi pc geleverd met een 256mb videokaart? Dan is het denk ik de moeite waard. Wat is jullie mening hierop? En november was de laatste Aldi pc. Hoevaak hebben ze zo'n aktie?
Bij die Aldi pc krijg je echt geen top-videokaart als een 7800GT, eerder iets in de 6600 range. Wat je wel krijgt is een hele meuk aan tv/radio/satteliet kaart, geheugenkaartlezer en al dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 22:09
Ik heb nog één vraagje over het volgende moederboard:
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)

Die wilde ik gaan kopen icm met een AMD Athlon 64 3700+ San Diego, klinkt allemaal prima. Nu had ik het idee om eerst deze 2 te kopen, en enkele weken later een videokaart met eventueel wat geheugen erbij te kopen. Dan moet ik in die tijd gebruik maken van de onboard videokaart op dat moederboard, maar waarmee kan ik dat vergelijken? Ik gebruik nu een oude Radeon 8500, is die onboard kaart qua prestaties beter, ongeveer gelijk of slechter dan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Onboard video slurpt zn geheugen van je interne geheugen af, dus ik denk dat onboard slechter is dan een videokaart met apart geheugen. Met beide kun je wel 2D draaien, dus voor Windows lijkt het me voldoende, maar games hoef je niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:55

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
De A8N-E heeft geen onboard video, dus dat zal moeilijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 12:53
Op dit moment zit ik met het volgende systeem:

Processor: Amd sempron 2800+ (socket A)
Mobo: Asus A7N8X-e Deluxe
Geheugen: 2x 512 ddr 3200 DC
Voeding: Tagan 480
HD's: 2x WD2500ks 16mb
VGA: Asus 6800GE (V9999)
Sound: Creative X-fi

Pc wordt redelijk allround gebruikt. Doordeweeks voornamelijk internetten, (veel) downloaden. In het weekend is het een game-pc.

Ik ben opzich redelijk tevreden nog met deze setup, maar... het is toch aan t kriebelen. Voornaamste reden is de aanschaf van een waterkoelingsset (zalman reserator 1 plus). Ik wilde eigelijk pas in de zomer gaan upgraden, maar dan moet ik alles wéér uit elkaar halen en nu wil ik hem toch maar t liefste gewoon meteen 'af' maken.

Ik zag dat een AMD 3700+ (s939) leuk geprijst is. Ben nu aan het dubben of ik mijn 6800GE wil houden, of inruil voor een 6800GS (pci-e) of vergelijkbare kaart.

- Processorkeuze staat vast, dat wordt een 3700+
- Moederbord ligt aan wat er met de videokaart gebeurd. Heb hier een budget voor van ongeveer 80 euro. Hoef geen SLI bord, op dat gebied heb ik geen plannen.
- Videokaart met een budget van rond de 200 euro. Ben tevreden met de prestaties van mijn huidige kaart dus sneller hoeft niet, mag wel.

Wat is nu slim. AGP is nog niet echt uitgestorven met de 7800gs agp nu, dus ik weet niet goed wat ik nu moet doen.

Kan wel nog een goede prijs krijgen voor mijn huidige componenten dus dat speelt ook mee.. over een tijdje is dat weer minder waard.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
B-Buster schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:56:
Op dit moment zit ik met het volgende systeem:

Processor: Amd sempron 2800+ (socket A)
Mobo: Asus A7N8X-e Deluxe
Geheugen: 2x 512 ddr 3200 DC
Voeding: Tagan 480
HD's: 2x WD2500ks 16mb
VGA: Asus 6800GE (V9999)
Sound: Creative X-fi

Pc wordt redelijk allround gebruikt. Doordeweeks voornamelijk internetten, (veel) downloaden. In het weekend is het een game-pc.

Ik ben opzich redelijk tevreden nog met deze setup, maar... het is toch aan t kriebelen. Voornaamste reden is de aanschaf van een waterkoelingsset (zalman reserator 1 plus). Ik wilde eigelijk pas in de zomer gaan upgraden, maar dan moet ik alles wéér uit elkaar halen en nu wil ik hem toch maar t liefste gewoon meteen 'af' maken.

Ik zag dat een AMD 3700+ (s939) leuk geprijst is. Ben nu aan het dubben of ik mijn 6800GE wil houden, of inruil voor een 6800GS (pci-e) of vergelijkbare kaart.

- Processorkeuze staat vast, dat wordt een 3700+
- Moederbord ligt aan wat er met de videokaart gebeurd. Heb hier een budget voor van ongeveer 80 euro. Hoef geen SLI bord, op dat gebied heb ik geen plannen.
- Videokaart met een budget van rond de 200 euro. Ben tevreden met de prestaties van mijn huidige kaart dus sneller hoeft niet, mag wel.

Wat is nu slim. AGP is nog niet echt uitgestorven met de 7800gs agp nu, dus ik weet niet goed wat ik nu moet doen.

Kan wel nog een goede prijs krijgen voor mijn huidige componenten dus dat speelt ook mee.. over een tijdje is dat weer minder waard.
toon volledige bericht
Je kan zoals mij doen :) ik had ook een GE met een slome Processor. Toen heb ik een Asrock dual bordje van 60€ gekocht en een 3700+ vervolgens me GE gehouden.
Een tijdje terug heb ik mijn GE verkocht voor 220€ (met zalman koeler) omdat snelle agp kaarten schaars zijn :P nu heb ik een 6800GS PCI-e gekocht (met zalman koeler) die iets sneller is en ook nog is 5 euro winst :D (alleen gedaan omdat ik zelfs winst had, verder kan je nog makkelijk alles spelen met je GE)

Dus imo een Asrock dual S939 SATA2 bordje zodat je je GE kan houden en later gewoon een PCI-e kaartje kan kopen :)
Verder hoef je niet bang te zijn dat dit asrock bordje sloom en slecht is, want hij komt gewoon goed mee met Nforce4 bordjes zoals de Asus A8N-SLI en er is ook nog redelijk mee over te clocken: [rml][ OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 04-02-2006 17:56 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Bedankt voor je reactie.

Die mogelijkheid heb ik bekeken, maar dat ASrock bordje heeft niet zo'n gunstige inrichtig voor mijn waterkoelingsset vind ik. Die gaat het dus niet worden.

Zit nu te twijfelen tussen een Asus A8V-E SE met nforce 4 of een Asus A8V-E SE met een VIA K8T890.

Heb al een XFX 6800GS + CoD2 besteld :)

Mijn GE (+ ook die zalman koeler erop) kan ik namelijk ook nog voor 220 euro verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Je bedoelt de A8N-E met nForce 4, neem ik aan? Dan zou ik voor die gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
B-Buster schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:07:
Bedankt voor je reactie.

Die mogelijkheid heb ik bekeken, maar dat ASrock bordje heeft niet zo'n gunstige inrichtig voor mijn waterkoelingsset vind ik. Die gaat het dus niet worden.

Zit nu te twijfelen tussen een Asus A8V-E SE met nforce 4 of een Asus A8V-E SE met een VIA K8T890.

Heb al een XFX 6800GS + CoD2 besteld :)

Mijn GE (+ ook die zalman koeler erop) kan ik namelijk ook nog voor 220 euro verkopen :)
Een XFX vanwege CoD2? want anders kan je gewoon een Gigabyte 6800GS kopen voor 180 a 190€ , een gigabyte is onzinnig duur :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
KappeNou schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:07:
[...]

Een XFX vanwege CoD2? want anders kan je gewoon een Gigabyte 6800GS kopen voor 180 a 190€ , een gigabyte is onzinnig duur :Y)
eerst ff je post goed doorgelezen?:P

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ah ik zie dat ik een tikfout heb gemaakt. Ik bedoelde dat ik twijfel tussen het A8V-E SE mobo met de VIA chipset en de A8N5X met nforce 4 chipset.

De XFX niet vanwege het spel, maar omdat ik goede ervaring heb met XFX. Vervolgens is het wel leuk om voor een paar euro op de normale prijs CoD2 erbij te krijgen. Daarbij heeft de shop waar ik wil bestellen die Gigabyte niet in het assortiment zitten, en wil niet voor alles een andere shop en 3x verzendkosten gaan betalen. Dan is die gigabyte incl verzendkosten alweer bijna net zo duur als de meerprijs van de XFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Mijn Oude Bak ;) :

Amd Duron Firebird 1000 Mhz
Asrock K7VT2
384 MB SDRAM
nVidia GeForce 4 MX/MX 400
DVD-speler
CD-rewriter HP 7100
Floppy Drive
Creative SB Live!

Win XP

Kast: Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/44/4446/4446896_1_detail.jpg

Systeem is voornamelijk bedoelt om te: Tekstverwerken, Internetten, Films afspelen en dat hij stabiel is.

1 ding moet er zoiezo aan veranderen: Dat is De Aopen kast die 68 cm hoog is....

( ik geef namelijk mijn oude bakkie weg aan mijn pa :Y) )

Budget: +- Maximaal 150 euro? (meer mag ook, maar niet bijv 500! euro ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door OfferedPoet op 05-02-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Leuk, maar wat had je zelf in gedachten? En wat wil je besteden?
B-Buster schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:54:
Ah ik zie dat ik een tikfout heb gemaakt. Ik bedoelde dat ik twijfel tussen het A8V-E SE mobo met de VIA chipset en de A8N5X met nforce 4 chipset.
Ik zou voor de A8N5X gaan. Uit tests blijkt dat de nForce 4 toch wat beter presteert dan de K8T890.

[ Voor 75% gewijzigd door Piggen op 04-02-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ok. Is de northbridge van die A8N5X ook goed passief te koelen, of wordt ie dan te warm? Wil namelijk wel een stille pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Als je wat airflow in je kast hebt, moet dat geen probleem zijn. Maar als je je daar druk om maakt, kun je ook voor die K8V-E gaan. Alleen is die een paar procentjes langzamer en mis je 2 SATA-aansluitingen en de hardmatige firewall ten opzichte van de A8N5X. Maar verder is het evengoed een prima bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

uhm... effe offtopic,.. weet iemand of er nog een ''wat is dit nog waard'' topic open is?
ik kan de meest recente niet vinden volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 20:01
Om maar weer ff ontopic te gaan,

P4 2.8 GHz socket 478
Prehistorisch Jetway mobo 8)7
512 MB :O
Slome harddisk :O
XFX 6600GT 128MB AGP

Ik zat zelf te denken aan een AMD upgrade, met totale kosten rond de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
MPmad schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:23:
Als je wat airflow in je kast hebt, moet dat geen probleem zijn. Maar als je je daar druk om maakt, kun je ook voor die K8V-E gaan. Alleen is die een paar procentjes langzamer en mis je 2 SATA-aansluitingen en de hardmatige firewall ten opzichte van de A8N5X. Maar verder is het evengoed een prima bordje.
Aan de voorkant onderin zit een papst fan van ~1000rpm die lucht naar binnen blaast en ik heb aan de achterkant een fan zitten die de lucht uitblaast @1000rpm. Verder worden CPU en GPU voorzien van waterkoeling.

Wordt die NB heel warm? Gezien het feit dat er al zo'n fan opzit wel denk ik, maar ik wil absoluut niet zo'n herrieschopper in m'n kast hebben zitten. Als hij passief gekoeld kan worden door zo'n zalman blokje ga ik voor de A8NX5, anders de A8V-E SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dennist4 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:17:
[...]

eerst ff je post goed doorgelezen?:P
Mja ik bedoel natuurlijk de XFX is onzinnig duur :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Anoniem: 2044 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:44:
uhm... effe offtopic,.. weet iemand of er nog een ''wat is dit nog waard'' topic open is?
ik kan de meest recente niet vinden volgens mij...
Hoeveel is dit nog waard? - Deel 28
Groever schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:55:
Om maar weer ff ontopic te gaan,

P4 2.8 GHz socket 478
Prehistorisch Jetway mobo 8)7
512 MB :O
Slome harddisk :O
XFX 6600GT 128MB AGP

Ik zat zelf te denken aan een AMD upgrade, met totale kosten rond de 500 euro.
In de basis lijkt me er toch weinig mis met je systeem. Die Pentium en 6600GT moeten de meeste games toch wel kunnen trekken. Ik zou het voorlopig houden op een extra reepje van 512MB en een nieuwe harddisk (7200rpm, of misschien een Raptor). Of vind je je systeem echt te traag?
B-Buster schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:47:
[...]

Aan de voorkant onderin zit een papst fan van ~1000rpm die lucht naar binnen blaast en ik heb aan de achterkant een fan zitten die de lucht uitblaast @1000rpm. Verder worden CPU en GPU voorzien van waterkoeling.

Wordt die NB heel warm? Gezien het feit dat er al zo'n fan opzit wel denk ik, maar ik wil absoluut niet zo'n herrieschopper in m'n kast hebben zitten. Als hij passief gekoeld kan worden door zo'n zalman blokje ga ik voor de A8NX5, anders de A8V-E SE.
Het kan wel, hoor. Genoeg mensen met vergelijkbare moederborden die het ook doen. Zo'n chip kan wel warm worden, maar dat kunnen ze hebben. Zeker als je nog wat airflow in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Bedankt voor jullie advies. Heb zojuist een 3700+, A8N5X en XFX 6800GS besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 20:58

Flipm0de

geen

ik heb me ps2 weggedaan, er moet nu dus maar een nieuwe videokaart komen.
Me specs:
AMD sempron 3000 64 bits
512MB waarvan 64MB onboard geheugen

Games die worden gespeeld zijn oa van het genre Sims2 GTA:SA en iig PES5. Hoeft dus geen superkaart te worden. Maar zou wel graag willen dat ik PES6 en straks PES7 ook nog redelijk kan spelen... budget licht rond de 100euro. Me moederboard kan agp 4x en 8x aan volgens het boekje |:(

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
100 euro voor een videokaart die ook nog een jaar of 2 mee moet gaan (pes7 zal iig niet binnen anderhalf jaar uitkomen) lijkt me wat optimistisch.

Ik zou dan zeggen spaar nog even door, koop een 6600GT of iets vergelijkbaars en denk over een geheugenupgrade. Tegen die tijd is 1GB aan werkgeheugen wel nodig lijkt mij om PES7 fatsoenlijk te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flipm0de schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:05:
ik heb me ps2 weggedaan, er moet nu dus maar een nieuwe videokaart komen.
Me specs:
AMD sempron 3000 64 bits
512MB waarvan 64MB onboard geheugen

Games die worden gespeeld zijn oa van het genre Sims2 GTA:SA en iig PES5. Hoeft dus geen superkaart te worden. Maar zou wel graag willen dat ik PES6 en straks PES7 ook nog redelijk kan spelen... budget licht rond de 100euro. Me moederboard kan agp 4x en 8x aan volgens het boekje |:(
Welke kaarten heb je zelf al gevonden?

Voor 100 euro kun je niet veel krijgen, ik denk dat een 9800 Pro het beste is. Let er dan wel op dat je eentje met een 256bit geheugenbus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Ik zou graag niet willen weten wat ik het beste kan upgraden, maar iets anders.. Ik zou graag een lijstje van winkels willen hebben (internet winkels) waar je dus alle componenten kunt kopen (dus niet alleen geheugen en videokaarten, maar harde schijf, moederboord, geheugen, videokaart, behuizingen, proc. etc.) natuurlijk zo goedkoop mogelijk, MAAR waar ik het systeem kan laten assembleren! Dus dat ik thuis een volledig geassembleerd systeem krijg... voorbeelden:

Salland
Azerty
Cool-Prices
Alternate

Maar bij sommige winkels is het goedkoper, maar kan ik het niet assembleren, dus vroeg ik me af, of er nog meer winkels zijn waar dit wel kan..

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

B-Buster schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:45:
100 euro voor een videokaart die ook nog een jaar of 2 mee moet gaan (pes7 zal iig niet binnen anderhalf jaar uitkomen) lijkt me wat optimistisch.

Ik zou dan zeggen spaar nog even door, koop een 6600GT of iets vergelijkbaars en denk over een geheugenupgrade. Tegen die tijd is 1GB aan werkgeheugen wel nodig lijkt mij om PES7 fatsoenlijk te kunnen draaien.
ok thx.

dit zijn de aanbevolen specs:
Windows 2000/XP
Intel Pentium IV 1.4GHz processor
256 MB RAM
8X DVD-ROM Drive
NVIDIA GeForce 4 Ti, ATI Radeon 9600, or higher
DirectX 8.1 compatible sound card
DirectX 8.1 or higher (included on Disc 1)
Network(TCP/IP 1.5Mbps or higher)
3GB free hard disk space

dus als ik nog iets beters neem dan een Geforce4 ti of ATi 9600 dan zit ik iig tot volgend jaar goed lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat zijn aanbevolen specs voor PES5 nu?

In dat geval kan je idd met iets dat beter is dan die genoemde kaarten PES5 op een goede wijze spelen. Echter niemand kan kijken wat de volgende uitgaven van PES zal brengen. Ik vermoed wel dat ze zich richten op de next-gen consoles, dus de nieuwe playstation en evt x-box. De pc versie zal dan zowiezo van dezelfde kwaliteit moeten zijn en dus ligt de lat dan qua videokaart wel wat hoger dan wat PES 4 en 5 nu vragen bijv.

edit: maar op je vraag of je tot volgend jaar goed zit.. ja dus. Echter ik zou wel serieus overwegen om dan toch maar even door te sparen en een beetje betere kaart te halen + nieuw/extra geheugen zodat het nog wat langer meekan.

[ Voor 20% gewijzigd door B-Buster op 05-02-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Anoniem: 116363 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:44:
Ik zou graag niet willen weten wat ik het beste kan upgraden, maar iets anders.. Ik zou graag een lijstje van winkels willen hebben (internet winkels) waar je dus alle componenten kunt kopen (dus niet alleen geheugen en videokaarten, maar harde schijf, moederboord, geheugen, videokaart, behuizingen, proc. etc.) natuurlijk zo goedkoop mogelijk, MAAR waar ik het systeem kan laten assembleren! Dus dat ik thuis een volledig geassembleerd systeem krijg... voorbeelden:

Salland
Azerty
Cool-Prices
Alternate

Maar bij sommige winkels is het goedkoper, maar kan ik het niet assembleren, dus vroeg ik me af, of er nog meer winkels zijn waar dit wel kan..

Alvast bedankt :D
Die winkel die je noemt behoren al tot de goedkopere en betere zaken, met name Azerty en Cool-prices. Er zijn vast zaken waar het een paar euro goedkoper kan, maar de verschillen zullen nooit erg groot worden, waardoor het naar mijn mening de moeite niet waard is. Maar met behulp van de Pricewatch en Shop Survey kun je ieder geval prijzen en ervaringen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Bedankt, maar ik ken de shopsurvey/pricewatch wel :+ Het ging alleen om goedkope winkels die ook assembleren, en alle componenten die nodig zijn om een systeem samen te stellen beschikbaar hebben. Iemand anders? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 116363 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:20:
Bedankt, maar ik ken de shopsurvey/pricewatch wel :+ Het ging alleen om goedkope winkels die ook assembleren, en alle componenten die nodig zijn om een systeem samen te stellen beschikbaar hebben. Iemand anders? :o :+
Dit is niet het: Het "waar kan ik het beste upgraden" topic - part 12 :+

Stel gewoon bij elke winkel samen en kijk welke de goedkoopste is :Y) De ene winkel heeft iets anders in de aanbiedig wat de ander niet heeft..

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 06-02-2006 00:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

A7N8X-e deluxe
amd 2500+ barton (@ 11X200)
2X 512 geil value ram 2.5-3-3-6
9800pro (@xt speeds) met pasieve koeling (stroomt genoeg lucht door mn kast)
2 hdds, seagate 80 gig, 1 sata 1 ata
game pc maar ook studie/internet/film/muziek enzo

arme student, maar mis wel wat peformance bij games zoals counterstrike source.

mn gedachten gaan uit naar een amd64 + moederbord met PCI-e en AGP..
zodat ik later een zwaardere videokaart kan kopen.
of een jaartje wachten/sparen voor de nieuwe socket e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door kless op 06-02-2006 03:29 ]

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Er is maar 1 moederbord waarop je AGP én PCI-e aansluitingen hebt voor je videokaart, namelijk een ASrock. Is in wat posts terug na mijn upgradevraag ook naar gerefereerd.

Je vermeld geen budget, maar in principe kan je als je alleen mobo + cpu hoeft te upgraden met 200/250 euro een eind komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou sparen voor een AMD 64 setje + PCI-E videokaart. Nu nog investeren in een AGP kaart terwijl je al een 9800Pro @ XT hebt is imho zonde. Dan kun je beter wachten en dan voor een AMD 64 setje + PCI-E videokaart gaan imho.
Mocht je dat niet willen dan ben je inderdaad aangewezen op de Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 14:58
Game PC
Voeding AOpen 350 Watt, ATX
Moederbord ASUS P4P800S-X
Processor Prescott, 3,2
Geheugen 2x 512 Kingston DDR PC3200 Dual Channel
Western Digital 250 GB
Aopen Aoulus 6600 GT 128MB AGP

Wat kan ik hier het beste aan upgraden, zodat ik een goeie FPS krijg bij spelletjes zoasl WoW etc
Probeer rond een budget van -500 te blijven

Zelf dacht ik aan een nieuwe videokaart, bijv. de 6800 GS of 7800 GS

[ Voor 21% gewijzigd door Killion op 06-02-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
B-Buster schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:26:
Er is maar 1 moederbord waarop je AGP én PCI-e aansluitingen hebt voor je videokaart, namelijk een ASrock. Is in wat posts terug na mijn upgradevraag ook naar gerefereerd.

Je vermeld geen budget, maar in principe kan je als je alleen mobo + cpu hoeft te upgraden met 200/250 euro een eind komen ;)
Dit klopt volgens mij niet helemaal. volgens mij is er ook nog een Jetway variant. Alleen de Asrock is wel de beste keus.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119627

Ik Ik zou graag een computer update doen kheb iets van 300 €

Nu heb ik:
Intel pentieum E4 3.2Ghz
1024 Mb ram (2 * 512 kingston)
2 * 250 Gb maxtors 7200 rpm
Ati 9800 pro 128 mb ram (agp dus)
epox 4plai moederbord
En ook nog een tv-kaart (hauppauge pvr-350 pci)

Als moederbord zou ik deze kopen: P4GPL-X asus moederbord en als videokaart zou ik deze kopen: GeForce 7800 GT (ongeveer 300€ dus)

Is dit een goede keuze of zijn er nog beter kaarten voor dat geld. Of is dat moederbord niet goed ?
Ook zal mijn voeding van 460 watt akasa genoeg zijn, mijn systeem werkte vroeger op een 300 watt voeding tot ik die tv-kaart heb gekocht. Dus normaal zou ik nog moeten overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een degelijke 460 Watt voeding is absoluut genoeg ja. Een 7800GT is een uitstekende videokaart, zeker doen, die kaart heeft een erg goede prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dennist4 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:01:
[...]

Dit klopt volgens mij niet helemaal. volgens mij is er ook nog een Jetway variant. Alleen de Asrock is wel de beste keus.
Heb er zelf vorige week goed naar zitten zoeken en die jetway ben ik niet tegengekomen. In ieder geval niet voor een socket939. Volgens mij is ie er niet. Ik ken wel een Jetway die 2 sockets ondersteund, maar dat is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Killion schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:34:
Game PC
Voeding AOpen 350 Watt, ATX
Moederbord ASUS P4P800S-X
Processor Prescott, 3,2
Geheugen 2x 512 Kingston DDR PC3200 Dual Channel
Western Digital 250 GB
Aopen Aoulus 6600 GT 128MB AGP

Wat kan ik hier het beste aan upgraden, zodat ik een goeie FPS krijg bij spelletjes zoasl WoW etc
Probeer rond een budget van -500 te blijven

Zelf dacht ik aan een nieuwe videokaart, bijv. de 6800 GS of 7800 GS
Met je huidige systeem zou je prima FPS moeten hebben bij WoW.
Met mijn eigen systeem (zie sig.) haal ik min. 40fps in WoW, en jouw systeem is min of meer gelijkwaardig, zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
sorry niet gezien :$

[ Voor 97% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 06-02-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Voor dit soort vragen is er een apart topic:

Hoeveel is dit nog waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UltraR-pc schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:31:
[...]

Met je huidige systeem zou je prima FPS moeten hebben bij WoW.
Met mijn eigen systeem (zie sig.) haal ik min. 40fps in WoW, en jouw systeem is min of meer gelijkwaardig, zo niet beter.
Inderdaad.

Je systeem lijkt me goed genoeg om nog even mee vooruit te kunnen. Je zou kunnen sparen om daarna over te stappen naar een AMD 64 setje + PCI-E videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Mijn Oude Bak ;) :

Amd Duron Firebird 1000 Mhz
Asrock K7VT2
384 MB SDRAM
nVidia GeForce 4 MX/MX 400
DVD-speler
CD-rewriter HP 7100
Floppy Drive
Creative SB Live!

Win XP

Kast: Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/44/4446/4446896_1_detail.jpg

Systeem is voornamelijk bedoelt om te: Tekstverwerken, Internetten, Films afspelen en dat hij stabiel is.

1 ding moet er zoiezo aan veranderen: Dat is De Aopen kast die 68 cm hoog is....

( ik geef namelijk mijn oude bakkie weg aan mijn pa :Y) )

Budget: +- Maximaal 150 euro? (meer mag ook, maar niet bijv 500! euro ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Wat wil je? Met 150 - 250 euro kan je niet echt zo'n verouderde bak upgraden. Zelfs een nieuwe videokaart heeft geen zin in dat ding aangezien dat een enorme overkill zou zijn tov de rest.

Je zou dan echt op marktplaats ofzo een of ander moederbord met cpu moeten zien te scoren voor rond de 100 euro, en dan moet je nog een kast hebben (ook weer 30-50 euro), geheugen en dan heb je nog geen nieuwe videokaar (voor zover nodig, denk wel dat je met je huidige aardig dvd's kan kijken).

Lijkt me dus een beetje zinloos, mijn advies: even doorsparen tot je iig 300/350 euro ofzo te besteden hebt. Dan kan je wat meer.

Als je je mobo en cpu wilt houden, zou ik zeggen koop extra geheugen erbij. Dat en een kast en je zit al wel weer aan je 150 euri's ;)

[ Voor 20% gewijzigd door B-Buster op 06-02-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Check de starpost, daar staat duidelijk wat er van je gevraagd wordt als je een upgrade advies verzoek hebt. In jouw post mis ik toch nog een aantal dingen om je een goed antwoord te kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Check de startpost, daar staat duidelijk wat er van je gevraagd wordt als je een upgrade advies verzoek hebt. In jouw post mis ik toch nog een aantal dingen om je een goed antwoord te kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Laatst online: 14:03
Vorige week heb ik World of Warcraft gekocht en Half life 2 gekregen. Allebei de games draaien wel, maar ik wil ze graag op hogere settings spelen. Ook wil ik in de toekomst meer op mijn pc gamen.Een nieuwe pc is te duur op moment, daarom wil ik graag upgraden. Heb zo’n 300-350 € te besteden aan een upgrade. Dit zijn mijn huidige specs:

Moederbord: Asus P4PE-X
Proccesor: Pentium 4HT 2,8 Ghz Northwood
Geheugen: 2x 256 MB SDRAM
Videokaart: Geforce FX 5200
Voeding: Geen idee

Ik dacht zelf aan meer werkgeheugen (1 of 2 Gb ?) en een nieuwe AGP videokaart. Bij de videokaarten twijfel ik tussen de XFX varianten van de 6600 GT 128MB en de 256 MB variant of de 6800 GS. Ik weet dat het belangrijk is om een goede voeding te hebben, maar wat heb ik minimaal nodig na een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Met een reepje van 512MB erbij en een Geforce 6800GS kun je weer lekker gamen. Blijft er eventueel nog wat over voor een voeding, want ik denk dat je toch wel 350-400W nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
LCHero schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:14:
Vorige week heb ik World of Warcraft gekocht en Half life 2 gekregen. Allebei de games draaien wel, maar ik wil ze graag op hogere settings spelen. Ook wil ik in de toekomst meer op mijn pc gamen.Een nieuwe pc is te duur op moment, daarom wil ik graag upgraden. Heb zo’n 300-350 € te besteden aan een upgrade. Dit zijn mijn huidige specs:

Moederbord: Asus P4PE-X
Proccesor: Pentium 4HT 2,8 Ghz Northwood
Geheugen: 2x 256 MB SDRAM
Videokaart: Geforce FX 5200
Voeding: Geen idee

Ik dacht zelf aan meer werkgeheugen (1 of 2 Gb ?) en een nieuwe AGP videokaart. Bij de videokaarten twijfel ik tussen de XFX varianten van de 6600 GT 128MB en de 256 MB variant of de 6800 GS. Ik weet dat het belangrijk is om een goede voeding te hebben, maar wat heb ik minimaal nodig na een upgrade?
idd.. In jou geval dan een 6800GS agp en 512MB erbij. Als je een 300 a 350watt voeding hebt moet het net kunnen.. Als het niet kan wordt je videokaart terug geclocked en kan je voor 50€ een nieuwe voeding kopen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 14:58
RoD schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Inderdaad.

Je systeem lijkt me goed genoeg om nog even mee vooruit te kunnen. Je zou kunnen sparen om daarna over te stappen naar een AMD 64 setje + PCI-E videokaart.
Ik haal ook wel een dergelijke FPS.
Maar wil graag met alle details hoog spelen in games zoals WoW, CSS, Fear etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Bedankt voor de adviezen allemaal. Ik ga zowieso voor de 6800 GS dan en m'n voeding checken. 2 gig werkgeheugen is dus niet nodig/overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156253

mijn pc:

moederbord: asus a8n SLI
processor: AMD athlon 64 3500+
geheugen: Corsair TWINX 2x512 dual channel
videokaart: XFX 6800 ultra
harddisk: Hitachi Deskstar T7K250
geluidskaart: audigy II zs platinum pro

Ik speel vooral Call of Duty 2 en zit voor de rest een beetje te surfen en muziek luisteren.
Soms als er veel rook hangt in CoD2 heb ik zware FPS drops.
Wat is het beste om hieraan up te graden?
Zelf zat ik twijfelen tussen harddisk of geheugen, of denk ik nu de verkeerde kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Die hitachi T7K250 is volgens mij de snelste 250gb schijf die er op dit moment is. Je grafische kaart zou denk ik CoD2 goed aan moeten kunnen. Mits ie genoeg stroom krijgt natuurlijk..

Misschien dat je een upgrade naar 2x 1GB aan ram kan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Ik wil een videokaart voor me pc kopen.
AMD sempron 3000 64 bits
512MB waarvan 64mb onboard
200gig HDD
mijn moederboard kan 8x agp aan:
ik heb nog een beetje zitten zoeken op tweakers en ben op deze kaarten uitgekomen:

Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) € 102,40
ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 104,90
Club3D GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), CGN-666... € 114,83
PEAK Radeon 9800 Pro 128MB (AGP, DVI) € 119,95 heeft maar 1 reactie wel een slechte)
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N... € 129,-

zit er zoveel verschil tussen de 6600GT en de 6600 van Club3d die ook nog 128MB meer heeft?
Ik nijg een beetje naar de Club3d met 256MB. Is dat ok of kan ik beter een andere kaart kiezen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flipm0de schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:19:
Ik wil een videokaart voor me pc kopen.
AMD sempron 3000 64 bits
512MB waarvan 64mb onboard
200gig HDD
mijn moederboard kan 8x agp aan:
ik heb nog een beetje zitten zoeken op tweakers en ben op deze kaarten uitgekomen:

Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) € 102,40
ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 104,90
Club3D GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), CGN-666... € 114,83
PEAK Radeon 9800 Pro 128MB (AGP, DVI) € 119,95 heeft maar 1 reactie wel een slechte)
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N... € 129,-

zit er zoveel verschil tussen de 6600GT en de 6600 van Club3d die ook nog 128MB meer heeft?
Ik nijg een beetje naar de Club3d met 256MB. Is dat ok of kan ik beter een andere kaart kiezen/
toon volledige bericht
Wie zegt dat 256MB beter is dan 128MB :? je moet echt niet kijken naar aantal MB's :D
Ga gewoon zoeken op www.google.com naar benchmarks en dan kan je het verschil zien :) Veel plezier

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Buster schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:37:
Die hitachi T7K250 is volgens mij de snelste 250gb schijf die er op dit moment is. Je grafische kaart zou denk ik CoD2 goed aan moeten kunnen. Mits ie genoeg stroom krijgt natuurlijk..

Misschien dat je een upgrade naar 2x 1GB aan ram kan overwegen.
Ik verwacht eigenlijk persoonlijk niet dat er veel verschil is tussen 1 en 2 GB
bron: link

Ik zat er misschien aan te denken een raptor 150gb disk aan te schaffen maar daar wil ik graag merkbaar verschil mee.
Ik weet niet zeker of dat het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 156253 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:10:
[...]

Ik zat er misschien aan te denken een raptor 150gb disk aan te schaffen maar daar wil ik graag merkbaar verschil mee.
Het lijkt me niet dat dat te maken heeft met frame drops :? ik heb totaal geen problemen met CoD2 en ik speel met een gewone 7200RPM ata schijf..
Clock anders je CPU is flink over, maybe helpt dat wel

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 07-02-2006 14:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:02:
[...]

Het lijkt me niet dat dat te maken heeft met frame drops :? ik heb totaal geen problemen met CoD2 en ik speel met een gewone 7200RPM ata schijf..
Clock anders je CPU is flink over, maybe helpt dat wel
Ik denk dat "frame drops" een beetje een verkeerde uitleg is.
Ik vind de fps gewoon wat aan de lage kant (rond de 80 meestal) en zodra er rook in beeld komt word dit 30. Omdat ik dit onacceptabel laag vind wil ik hier iets aan doen.

Zou ik dit kunnen verhelpen door een overclockvan me cpu?
Dan ga ik me daar eens in verdiepen want daar heb ik me nog nooit bezig mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Anoniem: 156253 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:10:
[...]

Ze testen daar ook alleen maar op 800x600. Op hogere resoluties en met meer toeters en bellen is er zeker verbetering te behalen.

Zijn je drivers en patches verder wel up to date?

Verder is een snellere harddisk inderdaad niet de sleutel tot het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 07-02-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 156253 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:13:
[...]

Ik vind de fps gewoon wat aan de lage kant (rond de 80 meestal) en zodra er rook in beeld komt word dit 30. Omdat ik dit onacceptabel laag vind wil ik hier iets aan doen.

Dan ga ik me daar eens in verdiepen want daar heb ik me nog nooit bezig mee gehouden.
Dat is geen verkeerde uitleg, want dat zijn gewoon frame drops. Kijk anders ff wat er gebeurd als je je kaart overclocked en of je CPU :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 156253 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:13:
[...]

CoD 2 wil nog wel ns brak werken. Heb je het spel al ns in DX7 modus geprobeerd? Kijk anders eens hoe de performance is met andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MPmad schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:15:
[...]

Ze testen daar ook alleen maar op 800x600. Op hogere resoluties en met meer toeters en bellen is er zeker verbetering te behalen.

Zijn je drivers en patches verder wel up to date?

Verder is een snellere harddisk inderdaad niet de sleutel tot het probleem.
Zover ik weet heb ik in ieder geval de nieuwste videodrivers.
Wel had ik ookal in de planning staan mijn chipset drivers te updaten en mijn BIOS te flashen.

Ook ga ik kijken of het zin heeft om me cpu over te klokken. Al ben ik hier wel een beetje huiverig voor. Ik heb nooit eerder iets ge'OCed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:21:
[...]

CoD 2 wil nog wel ns brak werken. Heb je het spel al ns in DX7 modus geprobeerd? Kijk anders eens hoe de performance is met andere spellen.
Ik heb hem inderdaad op DX7 draaien, anders is de peformance letterlijk triest te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
GoT @ lagg :D (dubbel post)

[ Voor 95% gewijzigd door KappeNou op 07-02-2006 15:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 156253 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:24:
[...]

Ik heb hem inderdaad op DX7 draaien, anders is de peformance letterlijk triest te noemen.
Vreemd :? ik speel met gemak DX9.. Maar toch speel ik DX7 omdat de reactie en de snelheid van het schieten dan wat sneller is waardoor het lekkerder speeld.. Heel vaag, ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt met programeren :?
Overclocken is trouwens kinderspel :Y) Probeer eerst ff je videokaart te OCen met rivatuner :) doormiddel van 2 balkjes te verschuiven laat je hem sneller lopen

BTW als je wat wil editen gebruik deze knop ---->> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif inplaats van 2 keer achter elkaar posten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 07-02-2006 15:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

KappeNou schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:32:
[...]

Vreemd :? ik speel met gemak DX9.. Maar toch speel ik DX7 omdat de reactie en de snelheid van het schieten dan wat sneller is waardoor het lekkerder speeld.. Heel vaag, ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt met programeren :?
Overclocken is trouwens kinderspel :Y) Probeer eerst ff je videokaart te OCen met rivatuner :) doormiddel van 2 balkjes te verschuiven laat je hem sneller lopen

BTW als je wat wil editen gebruik deze knop ---->> [afbeelding] inplaats van 2 keer achter elkaar posten ;)
offtopic:
Moet je horen wie het zegt :D :+

Ik heb wel vaker gehoord dat mensen met een goed systeem toch een slechte performance hebben in CoD 2, omdat het zo brak geprogrammeerd is. Daarom raad ik ook aan om de performance in andere games eens te testen. Beetje zonde om te upgraden door een spel wat brak in elkaar gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:43:
[...]

offtopic:

Ik heb wel vaker gehoord dat mensen met een goed systeem toch een slechte performance hebben in CoD 2, omdat het zo brak geprogrammeerd is. Daarom raad ik ook aan om de performance in andere games eens te testen. Beetje zonde om te upgraden door een spel wat brak in elkaar gezet is.
ehrm vaag :? mja GoT heeft af en toe zijn kuren :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:43:
[...]

offtopic:

Je hebt gelijk. Als de bottleneck de software is kan ik er erg weinig aan doen :/
Dan maar es zoeken wat de bottleneck van me pc is. Ik heb wel weer eens zin om wat up te graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
ik heb zojuist in mijn pc gekeken en gezien dat ik een 350 W voeding heb van Q-tec. Op dit forum lees ik daar (bijna) alleen maar negatieve dingen over, moet ik deze zeker ook vervangen? Enige suggesties hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Een Q-tec voeding van 350watt icm een 6800GS (dat is het plan denk ik gezien je vorige posts + reacties) wordt denk ik wel een probleem.

Ik heb zelf een Tagan480 voeding, heerlijk stabiel en stil ding dus die raad ik je zeker aan. M'n pc heeft opzich zo'n zware voeding niet nodig, maar doordat ie zo'n overcapaciteit heeft kan ie het wel met 2 vingers in zn neus allemaal aan ;)

Er zijn nog genoeg andere goede voedingen, je kan eens rondkijken in de topics 'welke voeding heb ik nodig?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb hier de specs van een pc van een vriend van mij. Al een redelijk oude maar hij heeft geen geld voor een nieuw systeem maar hij is wel benieuwd naar een kleine upgrade.

CPU Type - Celeron 4, 1700 MHz (4.25 x 400)
Moederbord Chipset - SiS 650

Systeemgeheugen - 192 MB (DDR SDRAM)
Scherm:
Video kaart - SiS 650 (64 MB)

Opslag:
Harde schijf - WDC WD200EB-11CPF0

Hij wil niet de nieuwste games spelen, maar gewoon Unreal Tournament '99, AoE2, Warcaft 3 zulke dingen. Met een 1700 Mhz kan je die games wel op de hoogste resolutie spelen. Maar ik denk dat hij beter ook nog 512 mb geheugen en een beter videokaart kan kopen liefst natuurlijk 128 mb. Alleen ben ik niet zo op de hoogte van de wat oudere videokaarten dus welke zou goed zijn voor dit systeem? Prijs limiet zit op 40 euro ofzo denk ik.

//Edit tevens heb ik thuis een oude Geforce 4 440MX en een Geforce 2 kaart, zijn deze beter dan die SiS 650? (kan er geen specs van vinden)

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 08-02-2006 17:53 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Als je dat nog een beetje sneller wil maken, inderdaad meer geheugen erin stoppen. Eventueel kijken naar de harde schijf. Dat is nog een 5400rpm ding, een 7200rpm met 8mb cache laat windows ook aardig sneller werken, en spellen kunnen ook wat makkelijker laden. Maar als je totale budget 40 euro is, dan kan je alleen wat extra geheugen erbij kopen.

Wat betreft die GF 4, ik zou t gewoon ff proberen, dan weet je t snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

heb goed gezocht, veel gelezen. De Asus N6800XT/TD/128M is iets beter volgens google dan de 6600gt. Kan ik hiermee nog de huidige spellen spelen? Hoeft ook niet op high, ben een ps2 gewend. Hij kost 131euro bij Azerty. Lijkt me wel een goede koop toch?

ik heb trouwens een 350 Watt voeding, is dit genoeg?

[ Voor 10% gewijzigd door Flipm0de op 09-02-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158574

MrVegeta schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:43:
Heb hier de specs van een pc van een vriend van mij. Al een redelijk oude maar hij heeft geen geld voor een nieuw systeem maar hij is wel benieuwd naar een kleine upgrade.

CPU Type - Celeron 4, 1700 MHz (4.25 x 400)
Moederbord Chipset - SiS 650

Systeemgeheugen - 192 MB (DDR SDRAM)
Scherm:
Video kaart - SiS 650 (64 MB)

Opslag:
Harde schijf - WDC WD200EB-11CPF0

Hij wil niet de nieuwste games spelen, maar gewoon Unreal Tournament '99, AoE2, Warcaft 3 zulke dingen. Met een 1700 Mhz kan je die games wel op de hoogste resolutie spelen. Maar ik denk dat hij beter ook nog 512 mb geheugen en een beter videokaart kan kopen liefst natuurlijk 128 mb. Alleen ben ik niet zo op de hoogte van de wat oudere videokaarten dus welke zou goed zijn voor dit systeem? Prijs limiet zit op 40 euro ofzo denk ik.

//Edit tevens heb ik thuis een oude Geforce 4 440MX en een Geforce 2 kaart, zijn deze beter dan die SiS 650? (kan er geen specs van vinden)
toon volledige bericht
Voor 40 euro kan je niet echt veel. Wat je moet weten is welke snelheid dat geheugen op loopt (PC 100, PC 133, PC 2100, zoiets).
Verder moet je die Geforce 4 zeker proberen, ik weet bijna 100% zeker dat die sneller zal zijn dan die videokaart die er nu in zit.
Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flipm0de schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:06:
heb goed gezocht, veel gelezen. De Asus N6800XT/TD/128M is iets beter volgens google dan de 6600gt. Kan ik hiermee nog de huidige spellen spelen? Hoeft ook niet op high, ben een ps2 gewend. Hij kost 131euro bij Azerty. Lijkt me wel een goede koop toch?
Mja dat is een leuke kaart, want er is een grote kans dat je hem kan unlocken waardoor die echt een heel stuk sneller is dan de 6600GT :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 158574 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:32:
[...]

Voor 40 euro kan je niet echt veel. Wat je moet weten is welke snelheid dat geheugen op loopt (PC 100, PC 133, PC 2100, zoiets).
Verder moet je die Geforce 4 zeker proberen, ik weet bijna 100% zeker dat die sneller zal zijn dan die videokaart die er nu in zit.
Succes ermee :)
Een Gforce 4 TI 4200/4600 moet je wel voor dat bedrag kunnen krijgen denk ik, en die is inderdaad een stuk beter, en kun je die games perfect mee spelen.
Geheugen weet ik niet of dat gaat lukken, volgens mij was dat oudere geheugen een stuk duurder dan huidig geheugen, of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

KappeNou schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:47:
[...]

Mja dat is een leuke kaart, want er is een grote kans dat je hem kan unlocken waardoor die echt een heel stuk sneller is dan de 6600GT :P
haha lol, ik moet zelfs iemand vragen om em in te bouwen. Maar hier zou ik de huidige games (bf2, cod, pes5) nog redelijk mee kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flipm0de schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:50:
[...]

haha lol, ik moet zelfs iemand vragen om em in te bouwen. Maar hier zou ik de huidige games (bf2, cod, pes5) nog redelijk mee kunnen spelen?
Ja zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

_/-\o_ _/-\o_ heb ik eindelijk wat gevonden van een redelijke prijs waar ik de huidige games mee kan spelen :)

ik snap alleen 1 ding nog niet, hoe kan de RADEON 9600XT, 256MB met een hoge kloksnelheid (500 vs 300MHz) toch zoveel slechter zijn? de andere stats (van de mycom site) schelen ook niet eens zoveel tussen deze 2 kaarten.
Sapphire ATLANTIS RADEON 9600XT, 256 vs ASUS N6800XT/TD, 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Omdat clocksnelheid niet alles zegt. Pipelines, shaders, geheugenbus etc. Allemaal zaken die ook meespelen. Daarnaast ook de verschillende architecturen van nVidia en ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flipm0de schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:50:
[...]

inbouwen is een kwestie van erin klikken :? als ik jou was zou ik even mee kijken..
Verder heb je dan een proggie genaamd rivatuner waarmee je pipe lines kan unlcocken en over kan clocken :) als je mazzel hebt kan je de resterende pipe lines unlocken, waardoor die echt een stuk sneller wordt.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

met wat voor details zou ik spelllen zoals bf2/fear? kunnen spelen? Moet ik alles dan op low zetten of zou high ook wel kunnen? Andere specs AMD sempron 3000 64 bits 512 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flipm0de schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:23:
met wat voor details zou ik spelllen zoals bf2/fear? kunnen spelen? Moet ik alles dan op low zetten of zou high ook wel kunnen? Andere specs AMD sempron 3000 64 bits 512 mb
Medium denk ik. Maargoed, waarom wil je dit precies tot in detail weten? Je zult het redelijk kunnen spelen, dat lijkt me genoeg te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flipm0de schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:23:
dat zie je vanzelf wel.. Ik denk stock medium en als je hem unlocken en overclocked medium/high ofzo..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

KappeNou schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:39:
[...]

dat zie je vanzelf wel.. Ik denk stock medium en als je hem unlocken en overclocked medium/high ofzo..
jullie maken me blij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :) ga em morgen meteen bestellen. Heel erg bedankt voor alle hulp alvast

[ Voor 6% gewijzigd door Flipm0de op 08-02-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Dit is mijn Game PC Is van 08-12-2003

AMD Athlon 64 3200+
1GB DDR3500 Level 2 Mushkin
Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
S-ATA 250GB MaxtorMaxLine Plus II
Shuttle SN85G4
Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro [kaart is er uit]

Ik wil graag een nieuwe videokaart omdat ik de kast niet dicht kan maken. De kaart word zo heet dat de pc er mee stopt. Maar ik zit met de vraag word de 7800GS minder warm dan mijn 9800XT ?

Sapphire Radeon 9800 XT vervanging voor een 7800GS AGP. Ik weet niet of ATI nog komt met een nieuwe kaart voor AGP komt ?

Ik zie net op de site van Sapphire een Radeon X1600 Pro AGP.

Al die nieuwe kaarten hebben allemaal net zo een grote fan als mijn 9800 XT :(

[ Voor 12% gewijzigd door -=unicron=- op 09-02-2006 19:46 . Reden: zo en zo ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat je kast niet dichtgaat omdat je videokaart dan te warm wordt is niet normaal. Doet de fan op je videokaart het misschien niet goed meer?
Verder zou ik niet wachten of ATI eventueel nog met een AGP kaart komt, die 7800GS is behoorlijk scherp geprijsd. Heeft imo een nette prijs/kwaliteitverhouding. Bovendien kun je wel blijven wachten op nieuwe kaarten. Het is overigens niet zeker of er nog wel AGP kaarten komen, er zijn wel geruchten, maar er moet maar blijken wat er van waar is. Ik zou gewoon voor een 7800GS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

De fan op de ATI kaart werkt niet 100% meer. Maar toen die nog wel 100% ok was werd die kaart ook veel te heet. Als ik een game speel kom ik op 80+ bij 85+ kapt de pc er mee.

De PC kastje is een Shuttle SN85G4 airflow kent die kast niet.

[ Voor 18% gewijzigd door -=unicron=- op 09-02-2006 17:33 . Reden: bla ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Flipm0de schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flipm0de schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:15:
[...]

Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
UNICRONBOT schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:23:
De fan op de ATI kaart werkt niet 100% meer. Maar toen die nog wel 100% ok was werd die kaart ook veel te heet. Als ik een game speel kom ik op 80+ bij 85+ kapt de pc er mee.
Hmm, het is in ieder geval niet normaal. Kan de fan zn warme lucht wel goed kwijt? Staat je pc bijvoorbeeld niet met de achterkant tegen een muur aan? Als de airflow wel goed is dan ligt gewoon aan je kaart, en kun je gerust die 7800GS kopen. Kaarten horen niet zo warm te worden dat de pc uitvalt, dus dan is of de kaart stuk, of iets mis met de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
UNICRONBOT schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:23:

De PC kastje is een Shuttle SN85G4 airflow kent die kast niet.
En je hebt er nooit aan gedacht om misschien eens de koeling van de kast onder handen te nemen? Een 9800 is een heethoofd, maar een 7800 is nou ook niet bepaald een eskimo.
edit:
Laat maar, ik lees weer eens niet zo goed. Staat nota bene dikgedrukt. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Muse op 09-02-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ik heb hier thuis een server draaien, en ik vind eigenlijk dat servers gewoon afgedankte bakken moeten zijn, en ik wil dus daarom niet allemaal nieuwe hardware gaan kopen om een server van te bouwen. Toch wil ik mijn servertje iets upgraden. Ik vraag me alleen af waar ik meer aan zou hebben.

Specs:
Msi Kt2 Ultra3
1800+ @ 1888Mhz
2x 512MB PC 3200
9600 Pro @ XT

De hardeschijven welke merken en hoeveel opslag dat is boeit denk ik nie ( ben ik zo lang aan't typen :P ). Ze zijn iig 8mb en minimaal 7200 rpm.

Nu zat ik zelf te twijfelen tussen een nieuw moederbord, of een nieuwe cpu. Persoonlijk denk ik dat ik meer aan een nieuw mobo heb. Aangezien m'n huidige mobo een via chipset heeft, en ook geen dual channel ondersteunt. En ik denk dat ik wel een boost krijg. Mijn budget is ongeveer 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Op de MSI-site kan ik de KT2 Ultra3 niet terugvinden. Heb je geen typfout gemaakt en bedoel je KT3 Ultra2?

Ik denk dat een processorupgrade meer uitmaakt dan een moederbordupgrade. Zo veel verschil zit er niet tussen een KT333 (als het tenminste de KT3 is) en een nForce 2. De KT3 heeft ondersteuning t/m de 3000+ met 166MHz FSB, dus in dat opzicht kun je er wel aardig op vooruit gaan. Hoewel mij je huidige configuratie goed genoeg lijkt voor een servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

MPmad schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:13:
Op de MSI-site kan ik de KT2 Ultra3 niet terugvinden. Heb je geen typfout gemaakt en bedoel je KT3 Ultra2?

Ik denk dat een processorupgrade meer uitmaakt dan een moederbordupgrade. Zo veel verschil zit er niet tussen een KT333 (als het tenminste de KT3 is) en een nForce 2. De KT3 heeft ondersteuning t/m de 3000+ met 166MHz FSB, dus in dat opzicht kun je er wel aardig op vooruit gaan. Hoewel mij je huidige configuratie goed genoeg lijkt voor een servertje.
Ja srry ik bedoel de kt3 ultra2 (geen fout hier hoor ! :P) ;)

Mwah ik ben eigenlijk vergeten erbij te vermelden wat mijn server allemaal draait, maar ik vind hem het ook wel goed doen, maar soms denk ik van het kan wel even wat sneller, vooral als ik quickpar.

Volgende tasks runt ie :

- Apache
- Mysql
- Ventrilo
- Mailserver
- FTP
- Newsleecher
- FTDv
- Quickpar
- Winrar

Tevens msn ik er altijd mee ( is zo ideaal met kvm switch, en dan gewoon gamen op m'n main rig :) ). En ik surf er ook nog regelmatig mee.

Maar denk je niet dat hij door dual channel wel een stuk sneller is ? Leek mij in ieder geval wel

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 09-02-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 86836 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:25:
[...]

Ja srry ik bedoel de kt2 ultra3 ;)

Mwah ik ben eigenlijk vergeten erbij te vermelden wat mijn server allemaal draait, maar ik vind hem het ook wel goed doen, maar soms denk ik van het kan wel even wat sneller, vooral als ik quickpar.

Volgende tasks runt ie :

- Apache
- Mysql
- Ventrilo
- Mailserver
- FTP
- Newsleecher
- FTDv
- Quickpar
- Winrar

Tevens msn ik er altijd mee ( is zo ideaal met kvm switch, en dan gewoon gamen op m'n main rig :) ). En ik surf er ook nog regelmatig mee.

Maar denk je niet dat hij door dual channel wel een stuk sneller is ? Leek mij in ieder geval wel
toon volledige bericht
Je bedoeld KT3 ultra2 :Y)
Als jij nog een socket A moederbordje kan vinden met dual channel ondersteuning :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
De nForce 2 heeft dat hoor, de Ultra-versie.

Dual Channel zal wel iets uitmaken (hoewel dat volgens deze vergelijking helemaal niet is), maar lang niet zoveel als een processor-upgrade.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 09-02-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Ik wil een nieuw systeem op basis van PCI-e en dan SLI. Moederbord wat mij tot nu toe het meest interessant leek was de A8N-SLI Premium. Zijn er betere alternatieven ? Ik denk dat de A8N32-SLI Deluxe te overdreven is en ik wil geen problemen met herrie makende fans (wil geen chipset fans vervangen) zoals ik bij de A8N-SLI (Deluxe). Ben niet perse Asus fan dus merk mag ook anders.

Verder wil ik graag advies mbt videokaart, in principe wil ik dan zoiezo een Nvidia kaart en zat zelf te denken aan een snelle 6800 waar ik er dan in de toekomst (half jaar tot een jaar) een 2de ervan bij wil zetten. Graag advies mbt merk, soort 6800 of beter een een heel ander model.

Dan ben wil ik in principe 2x 1Gb geheugen erop zetten wat de beste prestaties levert, zat zelf eerst te denken aan eerst 1 module te kopen en dan zelfde als met de videokaart binnen een half jaar tot een jaar de 2de module erbij te zetten. Merk en modellen heb ik geen kaas van gegeten.

Zal ook een nieuwe voeding nodig hebben die per direct geschikt is voor SLI, hier heb ik zelf nog niet goed genoeg voor gezocht en er moet een goede CPU fan op. Cpu die ik momenteel wil is of een Athlon 64 3200+ of 3500+ (qua prijs prestatie het meest interessant, deze zou dan na een jaar ook upgrade-baar moeten zijn).

Reden voor gebruik is enkel games; GTR, GTL (als belangrijkst), CS, andere nieuwe shooters. Wil details op high kunnen spelen op 1280*1024 met minimaal 4xAA en 4xAF. Hoop dat me verhaal duidelijk is.

*

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.