Ik zit de laatste tijd in een dubio om een nieuwe videokaart te kopen, dit omdat ik nog met een oude GeForce 4 TI 4400 in mn systeem zit. Het is er eigenlijk nooit van gekomen deze up te graden, en het moet er nu toch eens van komen. Maar... met in gedachte dat ik over +/- 1 a 1.5 jaar een compleet nieuw systeem wil gaan doen (proc+mem+mobo+vga).
Dit is mijn huidige configuratie:
• Asus A7N8X-E Deluxe (NForce 2, AGP)
• AMD XP Athlon 2800+
• 2x Corsair DDR400 256MB cas 2-3-3-6 (dual chan)
• Leadtek Geforce 4 TI 4400 ViVO
• Antec Truepower 430w (ivm videokaarten die veel stroom vreten)
Maargoed, alle specs op een rijtje. Ik zit dus met een aantal opties:
• Aanbod 10 maanden oude 6600GT van Leadtek voor € 100
• 6800 serie kaart, al snel € 200
• 7800GS van € 300
Mijn budget, tussen de 100 en 200 euro. Eigenlijk lonkt de 7800GS, das logisch.
Maargoed, ik heb zo mn vragen en dergelijke. De 6600GT die mij is aangeboden door een eigenaar van een computerzaak (na eigen gebruik), voor maar 100 euro is natuurlijk erg aantrekkelijk. De winkelwaarde van deze kaart (nieuw) is dus € 160.
De games die ik doe zijn: cod2, wow, cs:s, cs en hl2. Tevens wil ik graag games als fear, bf2 enz gaan spelen. Mijn huidige videokaart ondersteunt Battlefield 2 niet eens...
Is het nog verstandig om 200 eurie in mijn systeem te pompen, ik wil wel nog een tijdje met mijn systeem door kunnen gaan. Is een 6600GT een kaart om de komende jaar door mee te komen, om de games op een normaal kwaliteitsniveau wel op een standaard fps'je te kunnen spelen.
Uiteraard is het een moeilijke vraag die niet zomaar te beantwoorden is, maar toch richt deze vraag zich op shaders, kracht en dergelijke. Ik wil niet weer na 3 maanden te zien krijgen bij een nieuwe game dat deze mijn kaart niet ondersteunt. Ik doe cod2 nu online op mn gf4, dus lowfps ben ik inmiddels wel gewend, tgaat mij dus ook niet om de fpsregen.
Kan een kaart zoals bijv een 8600GS mijn systeem wel aan? Voldoet een 6600GT? Zeker ivm mijn huidige specs... die gaan niet veranderen (geen geld). Kben benieuwd wat jullie hiervan vinden...