Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
warsame schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:09:
[...]

Ik heb wel een Garmin-horloge via Bluetooth verbonden met mijn telefoon, maar zelfs als ik dat binnen laat, gaat de auto gewoon open. Best vreemd dat jij dat probleem niet hebt en ik wel. Ik zit op ongeveer 8 meter afstand van de auto op de bank, met zicht door een groot HR+++ raam. Toch gaat de auto gewoon open, zelfs als zowel mijn telefoon als het horloge binnen blijven.
Als je op al je telefoons Bluetooth uitzet en de auto gaat dan nog steeds open, weet je iig dat het niet aan je telefoons ligt. Met de app kun je dan de auto handmatig sluiten. Als de deuren dan nog steeds open gaan is er iets mis met de vergrendeling.
Even dubbel check: kun je de auto ook starten indien de deuren ongewenst open gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door pdidi op 10-05-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahazabe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:50
Hitmixer schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 06:41:
[...]

Ik heb het voor mijn MY niet gedaan omdat Roggeveld Roden B.V. al in hun standaard gecontracteerde aanbod zit en zij ook Tesla certified zijn. Maar weet niet waar je woont natuurlijk.
Ik heb het ook maar uitgezet nu, in Leeuwarden zit ook een tesla certified reparatiebedrijf, zullen overal in Nederland wel zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:10
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Gaat je auto überhaupt wel op slot want jouw situatie is wel bijzonder?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook aan dacht. Staat wegloop vergrendeling niet gewoon uit, of het niet op slot gaan van de auto zodra hij in de buurt van "thuis" is. Daar is namelijk ook een instelling voor.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 19:20
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Gaat je auto überhaupt wel op slot want jouw situatie is wel bijzonder?
De auto gaat meestal wel op slot, maar niet altijd. Af en toe krijg ik een melding in de app dat de auto niet is vergrendeld, waarna ik hem alsnog handmatig via de app op slot moet doen. Maar op de momenten dat ik nu aan het testen ben, is de auto wel vergrendeld. De spiegels zijn dan ingeklapt en de app bevestigt dit ook met het sloticoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warsame
pdidi schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Als je op al je telefoons Bluetooth uitzet en de auto gaat dan nog steeds open, weet je iig dat het niet aan je telefoons ligt. Met de app kun je dan de auto handmatig sluiten. Als de deuren dan nog steeds open gaan is er iets mis met de vergrendeling.
Even dubbel check: kun je de auto ook starten indien de deuren ongewenst open gaan?
Wanneer Bluetooth is uitgeschakeld of ik de telefoon als autosleutel via de app deactiveer, gaat de auto niet open – precies zoals het hoort. Wegrijden is dan ook niet mogelijk, omdat ik 'Pin to Drive' heb ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warsame
adjego schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:49:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook aan dacht. Staat wegloop vergrendeling niet gewoon uit, of het niet op slot gaan van de auto zodra hij in de buurt van "thuis" is. Daar is namelijk ook een instelling voor.
Wegloop vergrendeling staat aan.Optie exclusief thuis in de app staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:04
warsame schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:55:
[...]

De auto gaat meestal wel op slot, maar niet altijd. Af en toe krijg ik een melding in de app dat de auto niet is vergrendeld, waarna ik hem alsnog handmatig via de app op slot moet doen. Maar op de momenten dat ik nu aan het testen ben, is de auto wel vergrendeld. De spiegels zijn dan ingeklapt en de app bevestigt dit ook met het sloticoontje.
Ik voel een factory reset aankomen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
warsame schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:58:
[...]

Wanneer Bluetooth is uitgeschakeld of ik de telefoon als autosleutel via de app deactiveer, gaat de auto niet open – precies zoals het hoort. Wegrijden is dan ook niet mogelijk, omdat ik 'Pin to Drive' heb ingeschakeld.
Heb je UWB al eens uitgezet? Als dat werkt zou je de app eens opnieuw moeten installeren terwijl UWB uit staat. Na herinstallatie en wat testen UWB weer aanzetten en opnieuw testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
pdidi schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:35:
[...]

Heb je UWB al eens uitgezet? Als dat werkt zou je de app eens opnieuw moeten installeren terwijl UWB uit staat. Na herinstallatie en wat testen UWB weer aanzetten en opnieuw testen
UWB staat al uit en MY 2023 ondersteunt geen UWB. Misschien een keer factory resset maar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:35

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:03:
Na de diverse uitlatingen richting mij vanuit de linkse geitenwollensokken gemeenschap hier in mijn wijk (die ooit ook veel commentaar had op mijn Diesel wagenpark die vervangen moest worden voor schonere voertuigen) nu ook deze mooie sticker gekregen op de laadpaal. Ik ben echt een paria hier, helemaal nu vernomen is dat er waarschijnlijk nog een Tesla bij komt. 8)7

[Afbeelding]

Niet te maken met ervaringen met de auto zelf maar wel met het hebben van.
Laat me raden.. Amsterdam?

Heb sinds dit gedoe wel over sentry mode aanstaand.. al staat de wijk vol met model y's.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 10-05-2025 22:31 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edamme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:17
Ik heb mijn nieuwe M3 LR RWD (volgens het VIN geproduceerd in Shanghai) 2 dagen geleden opgehaald bij Tesla Utrecht. Hij stond op Michelin e.Primacy 18" banden, opgepompt tot 3 bar.

Direct op de snelweg voelde ik al vanaf 50 km/u trillingen in het stuur, en bij hogere snelheden ook schuddende geluiden in de hele voorkant van de auto en in mijn stoel. Uiteraard komt het probleem niet door de functie "overschrijdingspreventie" – die heb ik uitgeschakeld om alles goed te testen.

Gisteren heb ik 3D-uitlijning gedaan maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Ik denk aan een paar mogelijke oorzaken:

1. De auto heeft mogelijk 4 maanden op een schip gestaan en daarna hier nog stilgestaan voor de verkoop, waardoor de banden ‘platte vlakken’ hebben gekregen. Misschien moeten ze een paar honderd kilometer ingereden worden zodat ze zichzelf kunnen herstellen.

2. Het akoestische schuim in de banden is al na 50 kilometer losgeraakt.

3. Er is iets ernstigs mis met de auto, zoals bij honderden mensen op dat Duitse Tesla-forum (gevonden op: ChromeFR in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3", originele thread staat op: https://tff-forum.de/t/le...vibrieren-highland/319482).

Heeft iemand advies? Ik heb over twee weken een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:06
Jpnl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:11:
Hebben jullie ook het idee dat na de laatste update de strepen die je richting aangeven bij achteruitrijden niet goed kloppen? Bij maximale stuuruitslag geven de strepen een veel krappere bocht aan dan ik werkelijk kan rijden.
Dit heeft het bij mij nooit echt gedaan. Maar als je achteruit wil inparkeren is het vaak ook vooral “stop” ipv “je hebt nog 30 cm”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:03:
Na de diverse uitlatingen richting mij vanuit de linkse geitenwollensokken gemeenschap hier in mijn wijk (die ooit ook veel commentaar had op mijn Diesel wagenpark die vervangen moest worden voor schonere voertuigen) nu ook deze mooie sticker gekregen op de laadpaal. Ik ben echt een paria hier, helemaal nu vernomen is dat er waarschijnlijk nog een Tesla bij komt. 8)7

[Afbeelding]

Niet te maken met ervaringen met de auto zelf maar wel met het hebben van.
Niet heel gek toch deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Jarus20 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:09:
De mensen die met een volgeladen (bagage bedoel ik dan) auto op vakantie geweest zijn, lukt dat? Ik zag gisteren dat het maximum laadgewicht ongeveer 400 kg bedraagt. Wij zijn met 2 volwassenen, 3 kinderen en bagage. Dan moet je niet veel bagage meenemen of je zit aan dat gewicht? Mijn vorige auto had 800 kg laadgewicht... :S

Hoe doen jullie dat? Ik wilde nog een trekhaakkoffer, maar dat is volgeladen nog eens minstens 80 kg erbij. Dat kan dus niet? Had ik toch een model Y moeten nemen. :S
Volgeladen met 2 kinderen tot de nok werkte altijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
benjamin94 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:14:
Ik sta op het punt te bestellen, het gaat om een 4 jarig leasecontract en ik neig nu naar de Solid Black kleur. In de US hebben ze Diamond Black heb al een paar keer gevraagd wanneer deze in Europa beschikbaar komt maar helaas niks bekend. Zijn er meer mensen met een Model Y Juniper Solid Black die nu spijt hebben van de kleur? Ik lees online dat de Solid Black kleur vooral na bijv. een keertje door de wasstraat meteen achteruit gaat qua kwaliteit. Ik moet er dus 4 jaar mee en zou het zonde vinden als die na een jaar niet meer "mooi" is. Ik ga morgen nog een keer langs de dealer om de kleuren te bekijken Stealth Grey is ook mooi maar zwart is toch iets tijdlozer.
Had zwart uit Oktober. Wasstraat was OM. Maar voorkant en zijkant waren drama van steentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
warsame schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:55:
[...]
Ook niet onbelangrijk om te weten: als je de wagen opent met een pasje of via de app, sluit de wagen zich niet altijd af als je wegloopt met je telefoon. Ik weet niet wat exact de parameters zijn en/of het ook tijdsgebonden is. In het verleden meermaals gehad dat ik de wagen alvast ontgrendelde via de app omdat ik geen zin had in de stromende regen het risico te lopen op een dichte deur. Naderhand bleek ook meermaals dat mijn wagen op bestemming niet op slot bleek te gaan... Dat bleek dan ook de keren te zijn dat ik de wagen vooraf had ontgrendeld via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
De mensen die met een volgeladen (bagage bedoel ik dan) auto op vakantie geweest zijn, lukt dat? Ik zag gisteren dat het maximum laadgewicht ongeveer 400 kg bedraagt. Wij zijn met 2 volwassenen, 3 kinderen en bagage. Dan moet je niet veel bagage meenemen of je zit aan dat gewicht? Mijn vorige auto had 800 kg laadgewicht... :S

Hoe doen jullie dat? Ik wilde nog een trekhaakkoffer, maar dat is volgeladen nog eens minstens 80 kg erbij. Dat kan dus niet? Had ik toch een model Y moeten nemen. :S
Twee keer tot de nok vol geladen naar Portugal gereden. Je merkt niet eens dat je bagage hebt. Auto rijdt als 'n zonnetje zoals normaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20:13
Oekol schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Twee keer tot de nok vol geladen naar Portugal gereden. Je merkt niet eens dat je bagage hebt. Auto rijdt als 'n zonnetje zoals normaal.
Model 3? Die ligt sowieso al vrij laag tegen de grond. Zakt die volgeladen niet te laag voor hoge verkeersdrempels? Mijn vorige auto kon 800 kg extra laadgewicht hebben en die zag je dan wel wat cm zakken maar die was een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Jarus20 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Model 3? Die ligt sowieso al vrij laag tegen de grond. Zakt die volgeladen niet te laag voor hoge verkeersdrempels? Mijn vorige auto kon 800 kg extra laadgewicht hebben en die zag je dan wel wat cm zakken maar die was een stuk hoger.
Nee model Y met twee Crespo ligstoelen mee en heel veel zooi qua kleren, luiers speelgoed, kinderwagens buggys etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:46
Jarus20 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Nee hoor. Vele vakanties gedaan met een 2019 model 3. Echt ram en ram vol. Zoveel lager ligt de auto helemaal niet. En kwa wegligging merk je er al helemaal niets van.

Zeker vergeleken bij auto's van 15 tot 20 jaar terug is het echt perfect. Toen had je als je op vakantie ging geregeld de auto op de steunrubbers achter. Is me met een tesla nog nooit gebeurd.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:38
edamme schreef op zondag 11 mei 2025 @ 00:44:
Ik heb mijn nieuwe M3 LR RWD (volgens het VIN geproduceerd in Shanghai) 2 dagen geleden opgehaald bij Tesla Utrecht. Hij stond op Michelin e.Primacy 18" banden, opgepompt tot 3 bar.

Direct op de snelweg voelde ik al vanaf 50 km/u trillingen in het stuur, en bij hogere snelheden ook schuddende geluiden in de hele voorkant van de auto en in mijn stoel. Uiteraard komt het probleem niet door de functie "overschrijdingspreventie" – die heb ik uitgeschakeld om alles goed te testen.

Gisteren heb ik 3D-uitlijning gedaan maar dat heeft het probleem niet verholpen.

1. De auto heeft mogelijk 4 maanden op een schip gestaan en daarna hier nog stilgestaan voor de verkoop, waardoor de banden ‘platte vlakken’ hebben gekregen. Misschien moeten ze een paar honderd kilometer ingereden worden zodat ze zichzelf kunnen herstellen.

3. Er is iets ernstigs mis met de auto, zoals bij honderden mensen op dat Duitse Tesla-forum (gevonden op: ChromeFR in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3", originele thread staat op: https://tff-forum.de/t/le...vibrieren-highland/319482).

De ergste trillingen komen inderdaad door vierkante banden. Dat is met 500 kilometer redelijk weg. Dan blijven de reguliere trillingen boven de 100 km/pu waarschijnlijk over. Als je gelukt hebt een beetje, als je pech hebt tot echt irritant.

Als je hier even zoekt zul je zien dat heel veel rijders er last van hebben, onafhankelijk van het merk band.

Bij mij is roadforce toegepast, dat scheelde iets maar nog niet weg. Bij anderen uitlijning en/of nieuwe banden, vaak ook zonder resultaat. Je kunt de pijn verzachten door met lagere bandenspanning te rijden, dat neemt ook wat weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 11-05-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 04:18
Maurice- schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:24:
[...]

De ergste trillingen komen inderdaad door vierkante banden. Dat is met 500 kilometer redelijk weg. Dan blijven de reguliere trillingen boven de 100 km/pu waarschijnlijk over. Als je gelukt hebt een beetje, als je pech hebt tot echt irritant.

Als je hier even zoekt zul je zien dat heel veel rijders er last van hebben, onafhankelijk van het merk band.

Bij mij is roadforce toegepast, dat scheelde iets maar nog niet weg. Bij anderen uitlijning en/of nieuwe banden, vaak ook zonder resultaat. Je kunt de pijn verzachten door met lagere bandenspanning te rijden, dat neemt ook wat weg.
ik heb dat duitse topic beetje doorgebladerd, maar is dit probleem ooit echt eens definitief gefixeerd door tesla?
lees alleen allerlei pogingen, van nieuwe banden, velgen etc wat niet lijkt te werken....maar nooit een echte oplossing?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:28
edamme schreef op zondag 11 mei 2025 @ 00:44:

Mijn advies:
Perfect laten balanceren, dat is de oplossing imo.
Ik had hier na levering ook last van. Direct een ticket voor aangemaakt. 1e afspraak hebben ze middels Roadforce alle 4 de banden gebalanceerd, om tot de conclusie te komen dat de banden vervangen moesten worden (bridgedstone turanza t005 in mijn geval). Toen de nieuwe banden laten plaatsen welke ze ook middels Roadforce hebben gebalanceerd en sindsdien helemaal trillingsvrij.

Ik heb het idee dat de recente Tesla’s met aangepaste demping heel erg gevoelig zijn voor onbalans. Af fabriek schijnen ze waardeloos te zijn gebalanceerd + dat ze een tijd stilstaan op het schip en de periode tot aan levering, waardoor je direct met gecupte banden zit…

Trilt de auto na opnieuw balanceren en vervangen van de banden nogsteeds? Dan zijn ze imo niet goed genoeg gebalanceerd!

Op het Duitse forum lees je namelijk ook dat wanneer de winterbanden eronder zitten er niks aan de hand is, maar zodra de zomerbanden er onder komen is het weer een trilfestijn.
Dat kan dus alleen maar aan de banden liggen en niet aan de auto…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:28

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Barse87 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Mijn advies:
Perfect laten balanceren, dat is de oplossing imo.
Ik had hier na levering ook last van. Direct een ticket voor aangemaakt. 1e afspraak hebben ze middels Roadforce alle 4 de banden gebalanceerd, om tot de conclusie te komen dat de banden vervangen moesten worden (bridgedstone turanza t005 in mijn geval). Toen de nieuwe banden laten plaatsen welke ze ook middels Roadforce hebben gebalanceerd en sindsdien helemaal trillingsvrij.

Ik heb het idee dat de recente Tesla’s met aangepaste demping heel erg gevoelig zijn voor onbalans. Af fabriek schijnen ze waardeloos te zijn gebalanceerd + dat ze een tijd stilstaan op het schip en de periode tot aan levering, waardoor je direct met gecupte banden zit…

Trilt de auto na opnieuw balanceren en vervangen van de banden nogsteeds? Dan zijn ze imo niet goed genoeg gebalanceerd!

Op het Duitse forum lees je namelijk ook dat wanneer de winterbanden eronder zitten er niks aan de hand is, maar zodra de zomerbanden er onder komen is het weer een trilfestijn.
Dat kan dus alleen maar aan de banden liggen en niet aan de auto…
Ik heb na levering bijna meteen de meegeleverde zomerbanden op ander velgen laten leggen, en winterbanden op de teslavelgen. beide sets zijn nu trillingsvrij. Voor de wissel had ik gelukkig ook al niet verschrikkelijk veel last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:35
Bij mij staat in de app nu ook ‘telefoonsleutel verbonden’ terwijl ik binnen zit, maar als ik de telefoon binnen laat is de auto niet te openen. Er zal een meter of 10 tussen zitten. In de iPhone bluetooth instellingen staat ook gwn ‘verbonden’ bij de <autonaam> sleutel. Tegelijkertijd staat die in Tesla app gwn als vergrendeld.

Model 3 dec 2019

[ Voor 42% gewijzigd door SalexSun op 11-05-2025 16:19 ]

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:13
Super vervelend en hopelijk gaat het goed met de inzittende. Beterschap en sterkte!

Maar zien jullie de laadkabel zitten?
Slimme actie van de hulpdiensten en zal tegenwoordig wel een standaard procedure zijn om te voorkomen dat het voortuig onverhoopt wegrijdt omdat ze niet kunnen zien of horen of een EV nog in drive staat.

https://www.bndestem.nl/b...r-bij-ulvenhout~afc4986d/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Mi6KaqV3yCuiwgTtbRnDt3mtQI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gCkBsmBG49NkJB5wBMVfsRAK.jpg?f=user_large

Daar heb je dan deze stekker helemaal niet voor nodig als hulpdienst.

https://www.emergency-plug.com/nl/

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
RaRo74 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:33:
Super vervelend en hopelijk gaat het goed moet de inzittende. Beterschap en sterkte!

Maar zien jullie de laadkabel zitten?
Slimme actie van de hulpdiensten en zal tegenwoordig wel een standaard procedure zijn om te voorkomen dat het voortuig onverhoopt wegrijdt omdat ze niet kunnen zien of horen of een EV nog in drive staat.

https://www.bndestem.nl/b...r-bij-ulvenhout~afc4986d/

[Afbeelding]

Daar heb je dan deze stekker helemaal niet voor nodig als hulpdienst.

https://www.emergency-plug.com/nl/
Moeten ze hem wel weten te vinden, en je moet hem wel bij hebben. Beide is niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
gjcvro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Moeten ze hem wel weten te vinden, en je moet hem wel bij hebben. Beide is niet vanzelfsprekend.
Aan de foto te zien hebben ze de laadkabel gevonden :*)

Maar mochten ze de laadkabel niet vinden is het wachten totdat er een hulpdienst is die een https://www.emergency-plug.com/nl/ bij zich heeft.

Eigen laadkabel zal de voorkeur hebben want voor je het weet krijg je de https://www.emergency-plug.com/nl/ niet meer los en ben je die kwijt.
Dus nog steeds slim :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Nu online
Aan de binnenzijde zit een treklus om te ontgrendelen hoor, dus dat is geen probleem.

Daarnaast is er bij de frunk en onder de bekleding bij het kleine raampje van de passagiersplaats rechtsachter een kabel bereikbaar die doorgeknipt kan worden. Het doorknippen van die kabel zorgt voor het loskoppelen van het accupakket.

De politie heeft dit materiaal niet en de brandweer is van het knippen. Vaak ga je dit dus niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Nu online
Die wagen komt sowieso niet ver meer. Hij lekt benzine...

spoiler:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
-MD- schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:46:
Aan de binnenzijde zit een treklus om te ontgrendelen hoor, dus dat is geen probleem.

Daarnaast is er bij de frunk en onder de bekleding bij het kleine raampje van de passagiersplaats rechtsachter een kabel bereikbaar die doorgeknipt kan worden. Het doorknippen van die kabel zorgt voor het loskoppelen van het accupakket.

De politie heeft dit materiaal niet en de brandweer is van het knippen. Vaak ga je dit dus niet zien.
Maar vandaag hebben we het dus wel gezien :*)

Uit eigen ervaring weet ik dat niet iedere EV een treklus heeft om handmatig te ontgrendelen laat staan dat hulpdiensten deze van iedere merk snel weet te vinden. Vraag een willekeurige Tesla bezitter en ze weten niet waar je het over hebt.

Het bekende oranje kabeltje wat hulpdiensten moeten gaan zoeken om door te knippen nadat ze de frunk eindelijk hebben open gekregen?

Neemt niet weg dat iemand slim is geweest vandaag door de eigen laadkabel te gebruiken.

Ik zal mijn buurman eens vragen wat de procedure tegenwoordig is aangezien hij professioneel blikopener is en of ze dit soort tools al bij zich hebben.

Maar goed, gaat een laadklep eigenlijk wel open wanneer een EV in drive of rear staat? Of gebruiken ze daar dan een universele sleutel voor in de vorm van koevoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
RaRo74 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:55:
[...]
Ik zal mijn buurman eens vragen wat de procedure tegenwoordig is aangezien hij professioneel blikopener is en of ze dit soort tools al bij zich hebben.
Schijnbaar al wel dus en dat was 2 jaar geleden.
https://topgear.nl/autoni...er-snoer-bij-zich-hebben/

En inderdaad, er zit zelfs een breekijzer bij om eventueel de laadklep te openen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:16
MM schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:49:
Hier al iemand die wat meer weer over het nieuwe accupack van de Juniper RWD? Kan er nog weinig details van online vinden. Als het idd klopt dat het een 108s pack is, dan lijkt opladen tot 100% tot een cel voltage van 3,6v te geven, wat mooi conservatief zou zijn. Op een haar na 65kwh in het pack daarmee, aldus het bms. Na het bereiken van 100% lijkt er weer langzaam uit het pack geconsumeerd te worden (sentry staat aan), cel voltage is nu alweer gezakt naar 3,4v, zonder dat er echt veel uit weg is. lijkt tot nu toe erg goed ingeregeld. Mag ook wel als ze zelfs bij aflevering roepen: laad maar lekker elke keer tot 100% hoor!

Dat gaan we dus mooi niet doen, maar om dat een paar keer per maand te doen vlak voor een lange rit, dat zou geen problemen moeten geven.
Het valt mij persoonlijk op dat er simpelweg zeer weinig tot geen informatie is over het RWD SR model, omdat deze alleen buiten de US wordt verkocht. Daar wordt het RWD (LR) model pas sinds deze maand überhaupt verkocht...

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 12-05-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Besloot vandaag even de nieuwe batterijstatus optie aan te klikken, om te kijken of mijn batterij nog ok is. Maar klaarblijkelijk voldoet mijn Tesla nog niet aan alle vereisten. Had de lader niet aangesloten, maar gebruik nog altijd een granny lader dus dat gaat hem niet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9BsdEcl1RFjSEuGyb-fN4FmNdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aD1NWX1JkajycCgRjSpaIllq.jpg?f=fotoalbum_large

Echter, deze zin:

"er zij geen batterijwaarschuwingen of thermische waarschuwingen actief" lijkt iets problematischer. Kan dat gekoppeld zijn aan een active alert die ik in het service menu heb gevonden? Ik heb nog nooit aan een snellader geladen, alleen maar granny lader thuis en een paar keer een publieke laadpaal. Geen meldingen gehad, alleen maar te zien in de service mode.

"VCFRONT_a210_coolantValveCalib"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/If-VJimc2unD-ajccshDxfZv594=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcGhM4m6OTCPdH8Orl36kh5u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Red devil op 12-05-2025 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10
Iemand nog iets vernomen over FSD voor NL? De RDW was ermee aan het testen onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou bijna zeggen dat het level te hoog is; en dat is iets wat jezelf kunt controlleren lijkt mij via de Frunk. Het koelsysteem zal flink wat energie moeten transporteren bij een accu-test. Dus de pre-checks zijn niet voor niets. Maar waarom wil je de test doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
dedominee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:16:
Iemand nog iets vernomen over FSD voor NL? De RDW was ermee aan het testen onlangs.
Ik zoek ook regelmatig even rond op X en dergelijke, maar ik kan ook nog niks vinden. :(

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Blasterxp schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Je zou bijna zeggen dat het level te hoog is; en dat is iets wat jezelf kunt controlleren lijkt mij via de Frunk. Het koelsysteem zal flink wat energie moeten transporteren bij een accu-test. Dus de pre-checks zijn niet voor niets. Maar waarom wil je de test doen?
Ah, waarom denk je dat de level te hoog is? Ik zou denken dat er een klepje niet helemaal lekker meedoet in het cooling systeem. De test wilde ik doen om te kijken hoe mijn accu status is, dus pure nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwarkaroo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:06
Richh schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Ik zoek ook regelmatig even rond op X en dergelijke, maar ik kan ook nog niks vinden. :(
Ik volg Kees Roelandschap (https://x.com/KRoelandschap) op X. Hij is Nederlands en volgt de regelgeving wat betreft FSD in NL/EU op de voet, dus als er ontwikkelingen zijn, is dat wel een goede om in de gaten te houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
dedominee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:16:
Anders dan geruchten dat er "in juni" mogelijk iets zou gebeuren niets. En dat is zonder bronvermelding twijfelachtig van iemand ergens op het internet waar ik het nu even niet kan terugvinden. Zou wel leuk zijn. Hopelijk iedereen een maandje gratis proberen zou helemaal gaaf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Red devil schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:15:
Besloot vandaag even de nieuwe batterijstatus optie aan te klikken, om te kijken of mijn batterij nog ok is. Maar klaarblijkelijk voldoet mijn Tesla nog niet aan alle vereisten. Had de lader niet aangesloten, maar gebruik nog altijd een granny lader dus dat gaat hem niet worden.

[Afbeelding]

Echter, deze zin:

"er zij geen batterijwaarschuwingen of thermische waarschuwingen actief" lijkt iets problematischer. Kan dat gekoppeld zijn aan een active alert die ik in het service menu heb gevonden? Ik heb nog nooit aan een snellader geladen, alleen maar granny lader thuis en een paar keer een publieke laadpaal. Geen meldingen gehad, alleen maar te zien in de service mode.

"VCFRONT_a210_coolantValveCalib"

[Afbeelding]
https://service.tesla.com...BF-A9D2-FBC73A97175C.html

Het lijkt in elk geval een relatief klein ingreepje om m te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin

Het is een stevige uitdaging om uberhaupt 400kg in een auto erbij te krijgen. Maar zowel de 3 als de Y kunnen het prima hebben. Vorige week met 450kg Pellets, 20kg koelkast en mezelf (100kg) van werk naar huis gereden, op bochten na merkte ik nauwelijks dat t erin zat. (Y RWD okt '24)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:45
RaRo74 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:55:
[...]

Maar vandaag hebben we het dus wel gezien :*)

Uit eigen ervaring weet ik dat niet iedere EV een treklus heeft om handmatig te ontgrendelen laat staan dat hulpdiensten deze van iedere merk snel weet te vinden. Vraag een willekeurige Tesla bezitter en ze weten niet waar je het over hebt.

Het bekende oranje kabeltje wat hulpdiensten moeten gaan zoeken om door te knippen nadat ze de frunk eindelijk hebben open gekregen?

Neemt niet weg dat iemand slim is geweest vandaag door de eigen laadkabel te gebruiken.

Maar goed, gaat een laadklep eigenlijk wel open wanneer een EV in drive of rear staat? Of gebruiken ze daar dan een universele sleutel voor in de vorm van koevoet?
De huidige procedure vanuit de brandweer is als volgt:
  • Identificeren (is het een electrisch voertuig?)
  • Blokkeren (zorgen dat het voertuig niet meer kan gaan rollen d.m.v. blokken en indien mogelijk handrem)
  • Deactiveren (Voertuig uitschakelen, iets wat als het goed is automatisch gebeurd als voertuig een aanrijding waarneemt, maar wat geholpen kan worden door sleutel weg te nemen, stopknop gebruiken, oranje hulpverlener-kabeltje af te knippen, Emergency plug gebruiken enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:29
Ik heb nu al enkele dagen de lente update. Jammer genoeg kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe orientatie van de achteruitkijkschermen. Zijn er al mensen die daaraan gewend zijn? Hoe lang heeft het geduurd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
this schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:44:
Ik heb nu al enkele dagen de lente update. Jammer genoeg kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe orientatie van de achteruitkijkschermen. Zijn er al mensen die daaraan gewend zijn? Hoe lang heeft het geduurd? :9
Wat is er veranderd dan? Voor mij gevoel is er bij mij niks verandert en zit op 2025.14.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Oekol schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Wat is er veranderd dan? Voor mij gevoel is er bij mij niks verandert en zit op 2025.14.3.1
De schermen zijn verplaatst. Valt redelijk hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:59
this schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:48:
[...]

Echt, wat is er veranderd dan? Mij is niks opgevallen, maar misschien rijd ik meer op de spiegels achteruit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Bij een Model 3 (Highland) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben meer mensen vervolgende probleem?

Bij het eerste keer switchen van audio bron na het instappen en wegrijden (en waarschijnlijk ook switchen van rijdersprofiel) staat het geluid mega hard. Dan knalt de radio door de speakers terwijl het volume niet zo hoog staat tijdens de laatste keer dat we iets geluisterd hebben tijdens een podcast bijvoorbeeld.

Het lijkt een fout in de software, of een van ons moet echt heel onhandig vaak aan het wieltje te draaien, maar lijkt mij een bug.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Laatst online: 16:00
GloriX schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:06:

Bij het eerste keer switchen van audio bron na het instappen en wegrijden (en waarschijnlijk ook switchen van rijdersprofiel) staat het geluid mega hard. Dan knalt de radio door de speakers terwijl het volume niet zo hoog staat tijdens de laatste keer dat we iets geluisterd hebben tijdens een podcast bijvoorbeeld.

Het lijkt een fout in de software, of een van ons moet echt heel onhandig vaak aan het wieltje te draaien, maar lijkt mij een bug.

Luister je op de andere bron via je telefoon? Dan moet ik het volume in de auto ook altijd harder zetten dan als ik naar de radio luister. Als je via je telefoon hebt geluisterd bij het uitstappen het volume niet lager zet en de volgende keer radio wilt luisteren knalt deze inderdaad uit de speaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:51
[...]

Snip

[ Voor 9% gewijzigd door Obelixxx op 12-05-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Hansie_P schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Luister je op de andere bron via je telefoon? Dan moet ik het volume in de auto ook altijd harder zetten dan als ik naar de radio luister. Als je via je telefoon hebt geluisterd bij het uitstappen het volume niet lager zet en de volgende keer radio wilt luisteren knalt deze inderdaad uit de speaker...
Hmm, misschien nadat mijn vrouw idd via de carkit heeft gebeld. Het staat dan echt zo bizar hard...

Een van ons moet dan gaan aanleren het volume te verlagen. Deels goed om te horen dat het wel herkend wordt, geen zin in een rare zoektocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 13:44
Mar.tin schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:16:
[...]

Anders dan geruchten dat er "in juni" mogelijk iets zou gebeuren niets. En dat is zonder bronvermelding twijfelachtig van iemand ergens op het internet waar ik het nu even niet kan terugvinden. Zou wel leuk zijn. Hopelijk iedereen een maandje gratis proberen zou helemaal gaaf zijn.
Het gerucht van juni gaat om unsupervised FSD in bepaalde delen van de VS.

Kan natuurlijk dat er dan ook een aankondiging komt rondom supervised FSD in de EU, maar eigenlijk verwacht ik dat niet.

Edit, Musk tweette zonet dit:

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 12-05-2025 13:43 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 08:00

Dit is bij mij vaak als ik via Spotify een podcast heb geluisterd. Die staan qua volume om de een of andere reden zachter. Switch je dan naar radio dan is dat veels te hard en moet ie flink lager in volume. Ik weet niet waarom die volumes zoveel afwijken. Je went eraan, elke keer lager zetten wanneer ik terugwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]

Huh? Mij ook niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
RaRo74 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:08:
[...]

Huh? Mij ook niet opgevallen.
Is ook volgens mij alleen in de Y zo, niet in de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Huh? Bij mijn Y (HW3) is er niks veranderd hoor. (2025.14.3.1)

Heeft iemand misschien een afbeelding wat er precies bedoeld wordt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:36
Caayn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:20:
[...]

For HW4 vehicles, the Camera app has been updated so that the repeater cameras are now displayed at the top instead of the bottom. Each camera feed is also labeled so that users can more easily identified the rear, left and right cameras.

In addition, the field of view for the rear camera is now also wider, not only in the vehicle, but also when viewing the rear camera through the Tesla app.

En geldt alleen voor de Y modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKEXORqr-VBgX4ocS5bsajTbt70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0J1iPjkyZdkN1P5YkfjAoZA.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Voor de Juniper RWD bezitters, wat is nu het geregistreerde vermogen (kW) op kenteken? Dit is me nog niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Mar.tin schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Ik heb een Y :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Caayn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Y's met HW4, ik had even specifiek moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Davidas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:24:
[...]

For HW4 vehicles, the Camera app has been updated so that the repeater cameras are now displayed at the top instead of the bottom. Each camera feed is also labeled so that users can more easily identified the rear, left and right cameras.

In addition, the field of view for the rear camera is now also wider, not only in the vehicle, but also when viewing the rear camera through the Tesla app.

[Afbeelding]
Ah, helder, dank. Gek dat dit enkel voor HW4 voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Caayn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Ah, helder, dank. Gek dat dit enkel voor HW4 voor is.
Op de Juniper modellen staat er dan ook nog de voorbumpercamera in het midden. Dus het is een beetje gelijktrekken van de weergaven.

Daarnaast hebben de HW4 camera's blijkbaar een bredere Field Of View dan de HW3's die ze nu benutten voor de achteruitrijdcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:30:
[...]

Op de Juniper modellen staat er dan ook nog de voorbumpercamera in het midden. Dus het is een beetje gelijktrekken van de weergaven.

Daarnaast hebben de HW4 camera's blijkbaar een bredere Field Of View dan de HW3's die ze nu benutten voor de achteruitrijdcamera.
Dat snap ik maar ik doelde meer op de globale indeling. Repeaters boven, rearview onder ipv andersom (zonder labels) wat het nu is op oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 15:04
Roelio86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:26:
Voor de Juniper RWD bezitters, wat is nu het geregistreerde vermogen (kW) op kenteken? Dit is me nog niet helemaal duidelijk...
Als je er een spot zou je hem even in finnik kunnen opzoeken, dan vindt je wel het een en ander aan info. Ik heb nog geen RWD in m'n finnik-history zitten, anders had je aan die info kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 14:27

Bob

Ik heb dit gehad net na de laatste update 2025.8.x -> 2025.14.3.1

Het volume stond op max, en de volume slider was buggy, ik kreeg het niet aangepast. Heb een hard reboot gedaan, erna is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
Fishbeast schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Als je er een spot zou je hem even in finnik kunnen opzoeken, dan vindt je wel het een en ander aan info. Ik heb nog geen RWD in m'n finnik-history zitten, anders had je aan die info kunnen helpen.
Nog geen RWD gespot helaas, überhaupt nog weinig gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Davidas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:24:
[...]

[Afbeelding]
Wat gek. AI4 dan waarschijnlijk. Mijn MY heeft de zijkanten alsnog op de oude manier staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
Dit voertuig heeft een maximum vermogen van 188 kW (256 PK), en een continu (elektrisch) vermogen van 114 kW (155 PK)en een actieradius van 500 km.

source: mijn kenteken van de Y die ik donderdag ga halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
114kW/220kW zo te zien. Zie bv kenteken HNP95H.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
Mofel Y Juniper RDW: (RWD)SR 220 kW / 299 pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
The-Doctor schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Dit voertuig heeft een maximum vermogen van 188 kW (256 PK), en een continu (elektrisch) vermogen van 114 kW (155 PK)en een actieradius van 500 km.

source: mijn kenteken van de Y die ik donderdag ga halen!
Inspired schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:51:
[...]

114kW/220kW zo te zien. Zie bv kenteken HNP95H.
:? Ik zie toch wel verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
RaRo74 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:55:
[...]

[...]

:? Ik zie toch wel verschillen
Dit staat in de details, vorige stukje was de samenvatting:

Vermogen
188 kW (256 PK)
Continu (elektrisch) vermogen
114 kW (155 PK)
Max. continu (elektrisch) vermogen
114 kW (155 PK)
Netto max. (elektrisch) vermogen
220 kW (299 PK)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
The-Doctor schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:00:
[...]

Dit staat in de details, vorige stukje was de samenvatting:

Vermogen
188 kW (256 PK)
Continu (elektrisch) vermogen
114 kW (155 PK)
Max. continu (elektrisch) vermogen
114 kW (155 PK)
Netto max. (elektrisch) vermogen
220 kW (299 PK)
Check! 299pk dus. Dan klopt de informatie die ik al had gevonden wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
-MD- schreef op zondag 11 mei 2025 @ 01:39:
[...]

Ook niet onbelangrijk om te weten: als je de wagen opent met een pasje of via de app, sluit de wagen zich niet altijd af als je wegloopt met je telefoon. Ik weet niet wat exact de parameters zijn en/of het ook tijdsgebonden is. In het verleden meermaals gehad dat ik de wagen alvast ontgrendelde via de app omdat ik geen zin had in de stromende regen het risico te lopen op een dichte deur. Naderhand bleek ook meermaals dat mijn wagen op bestemming niet op slot bleek te gaan... Dat bleek dan ook de keren te zijn dat ik de wagen vooraf had ontgrendeld via de app.
Nee, dat is het allemaal niet. Wij gebruiken altijd onze telefoons als autosleutel, en ik test dit altijd met één telefoon. Het probleem is dat de auto zich soms automatisch vergrendelt als we weglopen, en soms niet — terwijl de situatie verder hetzelfde is.

Bijvoorbeeld: de auto staat op de oprit, wij gaan naar binnen, en even later krijgen we een melding dat de portieren nog niet vergrendeld zijn. Als ik dan kijk, zie ik dat de spiegels nog uitgeklapt zijn. Een andere keer is de auto wel op slot gegaan: de spiegels zijn dan ingeklapt en in de app zie ik via het slot-icoon dat de auto vergrendeld is.

Wat ik vreemd vind, is dat ik dan alsnog naar de auto kan lopen en hem kan openen, terwijl mijn telefoon nog binnen ligt. Laatst was ik zelfs op de eerst verdieping en zag ik dat de telefoon nog steeds als sleutel verbonden was met de auto. Dat is een flinke afstand — dus blijkbaar is het Bluetooth-signaal van mijn telefoon uitzonderlijk sterk.

Geen idee waarom mijn auto zo’n overdreven bereik accepteert, maar zoals @Oekol eerder voorstelde: ik zal binnenkort maar eens een factory reset uitvoeren. Ik test altijd met 1 telefoon per test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
warsame schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:25:
[...]

Nee, dat is het allemaal niet. Wij gebruiken altijd onze telefoons als autosleutel, en ik test dit altijd met één telefoon. Het probleem is dat de auto zich soms automatisch vergrendelt als we weglopen, en soms niet — terwijl de situatie verder hetzelfde is.

Bijvoorbeeld: de auto staat op de oprit, wij gaan naar binnen, en even later krijgen we een melding dat de portieren nog niet vergrendeld zijn. Als ik dan kijk, zie ik dat de spiegels nog uitgeklapt zijn. Een andere keer is de auto wel op slot gegaan: de spiegels zijn dan ingeklapt en in de app zie ik via het slot-icoon dat de auto vergrendeld is.

Wat ik vreemd vind, is dat ik dan alsnog naar de auto kan lopen en hem kan openen, terwijl mijn telefoon nog binnen ligt. Laatst was ik zelfs op de eerst verdieping en zag ik dat de telefoon nog steeds als sleutel verbonden was met de auto. Dat is een flinke afstand — dus blijkbaar is het Bluetooth-signaal van mijn telefoon uitzonderlijk sterk.

Geen idee waarom mijn auto zo’n overdreven bereik accepteert, maar zoals @Oekol eerder voorstelde: ik zal binnenkort maar eens een factory reset uitvoeren. Ik test altijd met 1 telefoon per test.
Mijn telefoon is wel verbonden met de auto, toevallig net last van met het inleren van een nieuwe telefoon, maar dat betekend nog steeds niet dat ik de deur kan openen als de telefoon verder dan een (paar?) meter weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
gjcvro schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:43:
[...]

Mijn telefoon is wel verbonden met de auto, toevallig net last van met het inleren van een nieuwe telefoon, maar dat betekend nog steeds niet dat ik de deur kan openen als de telefoon verder dan een (paar?) meter weg is.
Mijn telefoon ( iPhone 16 pro) is ook nog verbonden met onze Tesla Model Y, staat in de garage hemelsbreed 6 m er van af, muur dubbelsteens ertussen. Maar ik kan de auto niet openmaken, er klikt wat, maar de auto blijft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
warsame schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:25:
[...]

Het probleem is dat de auto zich soms automatisch vergrendelt als we weglopen, en soms niet — terwijl de situatie verder hetzelfde is.
Toevallig battery save mode aan? Dan werkt wegloopvergrendeling vlgs mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011

Ik heb dat met switchen tussen podcast en gewoon radio/DAB.
Als ik podcast luister moet het volume omhoog, en ga ik dan switchen naar radio, dan is het echt heel luid.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:39
Zo, na hulp van Tesla Service ben ik nu van de filemeldingen af op de radio (en het automatisch wisselen naar Radio1 daarvoor wanneer je radio luistert). Schijnt dat alle Juniper Y’s oa dit issue hebben wat niet zelf uit te zetten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Shenk86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:05:
Zo, na hulp van Tesla Service ben ik nu van de filemeldingen af op de radio (en het automatisch wisselen naar Radio1 daarvoor wanneer je radio luistert). Schijnt dat alle Juniper Y’s oa dit issue hebben wat niet zelf uit te zetten is.
Oftewel TMC staat standaard aan... Komt vast een knopje voor om het uit te zetten.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:17
Shenk86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:05:
Geen last van hier (BE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
pdidi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Toevallig battery save mode aan? Dan werkt wegloopvergrendeling vlgs mij niet
battery save mode ken ik niet. Even zoeken waar dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Caayn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:37:
[...]
Dat snap ik maar ik doelde meer op de globale indeling. Repeaters boven, rearview onder ipv andersom (zonder labels) wat het nu is op oudere modellen.
Op zich maakt het niet uit waar het beeld zich bevindt. Het is vooral vervelend dat het na jarenlang opeens veranderd is van locatie.
Heel je automatisme is overhoop gegooid hiermee. Maar we zijn intussen een paar dagen verder en ik merk beterschap bij mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
warsame schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:36:
[...]

Op je mobiel. Als de app op de achtergrond wordt gekilled bedoelt hij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:39
daemonix schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:11:
[...]

Oftewel TMC staat standaard aan... Komt vast een knopje voor om het uit te zetten.
Yep, dat staat idd standaard aan. Maar het knopje dat er was om het uit te schakelen heeft men uit de UI gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik lees dus dat de 9 speakers/luidsprekers niet geweldig zijn van de Juniper RWD. Weet iemand of er ook een aftermarket audio systeem te installeren valt in Nederland voor de Juniper die in de buurt komt van het premium sound/geluid zoals bij de Juniper AWD?

[ Voor 3% gewijzigd door lauw8 op 12-05-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
lauw8 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:18:
Ik lees dus dat de 9 speakers/luidsprekers niet geweldig zijn van de Juniper RWD. Weet iemand of er ook een aftermarket audio systeem te installeren valt in Nederland voor de Juniper die in de buurt komt van het premium sound/geluid zoals bij de Juniper AWD?
Ga anders eerst zelf eens luisteren. Misschien valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
warsame schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:36:
[...]

Voor iPhone hier
Voor Samsung Galaxy hier
Beide zorgen er voor dat achtergrond processen minder/niet meer worden uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Met een iPhone maakt dat volgens mij niet uit. Draai vaak low power mode, maar dat heeft geen invloed op de communicatie met de auto. Telefoon sleutel werkt prima hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-05 15:26
Het valt me plots op dat sinds ik op 2025.13.3.1 zit dat summon en smart summon VEEL beter werkt.
Ben ik de enige?

Zo moest ik vroeger NAAST de auto staan, stond ik te ver ( zelfs maar 2m) dan zei de app dat ik niet binnen de 6m sta.
Het lijkt me dat dit nu op GPS gebaseerd is? Waardoor het gewoon werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
Het valt mij op dat sinds een van de laatste updates de ruitenwissers weer behoorlijk een eigen mening hebben. Echt heel irritant nu er weer wat meer insecten etc in de lucht zitten die dan nog even extra uitgesmeerd worden over het raam Hebben jullie hier ook last van? (MY HW3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
netdata schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:49:
Het valt me plots op dat sinds ik op 2025.13.3.1 zit dat summon en smart summon VEEL beter werkt.
Ben ik de enige?

Zo moest ik vroeger NAAST de auto staan, stond ik te ver ( zelfs maar 2m) dan zei de app dat ik niet binnen de 6m sta.
Het lijkt me dat dit nu op GPS gebaseerd is? Waardoor het gewoon werkt...
Bij mijn weten ondersteunt consumenten electronica met GPS geen naukeurigheid van een meter, maar meer meters. Dus, smart summon zou moeten werken via Bluetooth, zou je aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:32:
[...]

Ik heb dat met switchen tussen podcast en gewoon radio/DAB.
Als ik podcast luister moet het volume omhoog, en ga ik dan switchen naar radio, dan is het echt heel luid.
Hmm goede nieuws is dat ik niet de enige ben, slechte nieuws is dat het heel vervelend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
Ik had op Spotify ook dat podcasts vaak heel zacht waren, waardoor je het geluid harder zet en muziek daarna heel luid is. Ik had dat echter zowel in de tesla als met een hoofdtelefoon. Bij mij lag het dus aan Spotify en was het vrijwel opgelost door 'Volume-normalisatie' in de instellingen van Spotify uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Bij mijn weten ondersteunt consumenten electronica met GPS geen naukeurigheid van een meter, maar meer meters. Dus, smart summon zou moeten werken via Bluetooth, zou je aannemen.
Mijn auto stond afgelopen weekend geparkeerd op een parkeerplaats en de locatie in de app was helemaal precies exact in het vak waar de auto stond.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24
Heeft iemand nog een snelle manier voor het loskoppelen van de stekker van de thuislader? Ik pak nu telkens de app erbij of moet de auto in. Is er een manier om net zo gemakkelijk te maken als bijvoorbeeld de duimknop op een supercharger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:09
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
Heeft iemand nog een snelle manier voor het loskoppelen van de stekker van de thuislader? Ik pak nu telkens de app erbij of moet de auto in. Is er een manier om net zo gemakkelijk te maken als bijvoorbeeld de duimknop op een supercharger?
Ik heb een Commander van Enhauto gekocht. Dan houd ik de deurhendel van het linker achterportier drie seconden open en dan ontgrendelt de laadpoort. Zie daarvoor ook het assesoiretopic :)
Pagina: 1 ... 71 ... 78 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: