Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-05 16:13
GVR schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Mijne gaat niet open met telefoon in kontzak maar pas als ik me omdraai, al helemaal niet als telefoon binnen ligt
Dit is precies het tegenovergestelde van mijn situatie, maar eerlijk gezegd heb ik liever wat jij beschrijft – ervan uitgaande dat jouw auto wél opent als je telefoon in je broekzak zit. Ik heb gelukkig de functie ‘Pin to Drive’ ingeschakeld, maar het blijft toch een vervelend idee dat iemand anders zomaar mijn auto zou kunnen openen zonder dat ik het doorheb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 04:18
GVR schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Mijne gaat niet open met telefoon in kontzak maar pas als ik me omdraai, al helemaal niet als telefoon binnen ligt
same here...moet echt wel naast de auto staan om te ontgrendelen.
10 meter lijkt me niet de bedoeling...wel goed sterk signaal :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-05 16:29
Het scheelt enorm als je lichaam tussen de bluetooth zender en ontvanger zit. Bluetooth werkt enorm slecht doorheen water. En ons lichaam is grotendeels water.
Want anders kan bluetooth wel makkelijk tientallen meters ver geraken, zelfs met muren ertussen als die muren geen blokkerende materialen bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-05 21:00
pdidi schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:29:
Toch wel een beetje jammer dat Tesla de Chinezen achterna gaat (van Reddit).
[Afbeelding]
Ik snap sowieso niet wie die ‘uni brow’ bedacht heeft. Ieder merk doet er aan mee. Slechtste idee in jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
SirPhil schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Ik snap sowieso niet wie die ‘uni brow’ bedacht heeft. Ieder merk doet er aan mee. Slechtste idee in jaren.
Mijn eerste vraag bij Mercedes, toen ik nog aan het kijken was voor een nieuwe EV, was of het mogelijk is om die middelste lichtbalk definitief uit te schakelen :P
En BMW doet er dan nog een serieuze schep bovenop door de varkensneus te accentueren met verlichting.

[ Voor 11% gewijzigd door this op 08-05-2025 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:29
[...]

ik vind het idd geeeeeen gezicht. En ook idd totaal niet origineel als je die foto bekijkt. Ik kan de tesla er niet eens uitpikken. Smerige chineese uniehap.
Zag laatste weken veel Ytjes op trailers over de snelweg gaan. Ook in het echt niet om aan te gluren. Ik vond de oude Y al niet prachtig ivm de oude 3 of de highland 3 (die ik echt prachtig vind). Had ook beetje de hoop dat de nieuwe Y de 3 achterna zou gaan kwa ontwerp....helaas.
Maar gelukkig voor tesla is smaak iets heel persoonlijks.
Ik heb de ruimte ook niet nodig, dus ik zou sowieso nooit voor een Y gaan.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:07:
[...]

Zoals ik al in mijn vorige posts zei, ik heb géén premium.
Ik krijg trouwens geen melding om te kiezen of ik de update wil downloaden. De update start gewoon.
Chill. Vreemd dat het zo werkt bij je.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20:38
RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:33:
Wat me nu opvalt aan 2025.14.3 is dat ik twee keer de knop van de kofferbak moet indrukken voordat deze daadwerkelijk sluit.

En bij het achteruitrijden gaat de muziek uit. Of was dat al en valt het me nu pas op? 8)7
Kofferbak herken ik niet. Maar muziek die stiller (of bijna uit) gaat bij achteruitrijden kan je instellen. Waar weet ik zo meteen niet uit het hoofd. :) Ik heb het ook zo staan, vind het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 01:35

wootah

They see me trollin'

adwin84 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:25:
[...]

Dit werkt al. Erg vervelende functie vind ik. Als ik bij Kampen de polder inrijd, dan pakt de auto telkens de 60km borden van de parallelweg, terwijl ik op de hoofdbaan rijd waar je 80 mag. Dus moet ik de auto op de TACC zetten om normaal te kunnen rijden
Daar heb ik soms last van, vaker komt voor dat de auto zich snelheidsborden van wegwerkzaamheden heeft onthouden. Dat de weg al lang weer normaal is en er geen enkel bord te bekennen is kun je er niet eens op anticiperen dat hij opeens z'n snelheid super laag zet uit het niets. :|

Bij de Tacitusbrug (A50) richting het zuiden denkt hij bij het begin en eind van de brug dat er stoplichten staan, begint ie ook met af te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:40
Vraag voor de juniper rijders, hebben jullie op de achterkant nog een exta kentekenplaat houder bevestigd? Deze zit er vanaf fabriek af direct op gemonteerd. Vraag mij af of dit niet juist extra trillingen kan veroorzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
micmulder schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:39:
Vraag voor de juniper rijders, hebben jullie op de achterkant nog een exta kentekenplaat houder bevestigd? Deze zit er vanaf fabriek af direct op gemonteerd. Vraag mij af of dit niet juist extra trillingen kan veroorzaken.
Op mijn model 3 was het:
-kofferklep - tesla converter zwart plastic
-kentekenplaat houder met tesla reclame
-de plaat.

Ik vind dat geen mooie oplossing. Dus ik heb nu mijn kenteken (met dubbel zijdige schuimtape) geschroefd op de gaten die eral in de kofferklep zitten. Nu ligt de plaat bijna vlak met de klep. De verlichting is mooier geworden, hij rammelt niet meer. Leuke klus! Tape zorgt voor geen beschadigingen en rammels, schroeven houden hem echt vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:40
Blasterxp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Op mijn model 3 was het:
-kofferklep - tesla converter zwart plastic
-kentekenplaat houder met tesla reclame
-de plaat.

Ik vind dat geen mooie oplossing. Dus ik heb nu mijn kenteken (met dubbel zijdige schuimtape) geschroefd op de gaten die eral in de kofferklep zitten. Nu ligt de plaat bijna vlak met de klep. De verlichting is mooier geworden, hij rammelt niet meer. Leuke klus! Tape zorgt voor geen beschadigingen en rammels, schroeven houden hem echt vast.
Ah goede tip en oplossing, die ga ik ook maar is toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 08:12
mjvdzwet schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:59:
[...]
Wat ik begrijp is dat met de huidge 2025.14.3.x versie de auto niet in slaap gaat als je de spanning op de 12V en USB aan laat staan (via de optie in de instellingen).
Excuses voor het ophalen van een oudere post, maar is de 'USB/12V' optie ook de 'Keep Accessory Power On' optie?

Ik heb alleen 1 USB SSD aangesloten in het dashboard kastje (MY 10-2024), met MP3's en Dashcam partities. Dinsdagochtend geupdate, functie aangezet en gistermiddag tot 100% de auto geladen. Stond vanochtend op 96%; dus kennelijk 'overnight' 4% verloren. Daarnet in ~4 uur tijd na mijn rit naar kantoor weer 'zomaar' 1% verloren. Volgens de app gaat ie wel gewoon in slaap.

Na de update heb ik een restart geforceerd. Ik heb geen Sentry mode oid aan staan. De reden om de 'Keep Accessory Power On' was om uit te proberen of de auto dan onthoud bij welke track ik was gebleven op de SSD. Volgens mij werkt dat nu wel, maar als dat 4% per nacht kost is dat een beetje absurd. Iemand anders ook een vergelijkbare ervaring met deze optie?

<rant>Waarbij ik ook nog wel ff kwijt wil dat de MP3's speler in de auto best wel brak geimplementeerd is; als in: wel indexeren, maar niet doorzoekbaar, je kunt alleen bladeren door de geindexeerde titels, artiesten en tracks. </rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:51

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44
Het valt me op dat de "nieuwe" functie om continu de usb en 12 Volt onder spanning te houden je elke 3,5 uur 1% aan lading kost. Ik heb het nog even gecontroleerd, maar er is niets aangesloten. Ik ben even in Teslamate gedoken en zag dat hij niet in slaapmode ging. Een halfuurtje geleden de optie uitgezet en gaat weer keurig slapen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:48
winwiz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:32:
Het valt me op dat de "nieuwe" functie om continu de usb en 12 Volt onder spanning te houden je elke 3,5 uur 1% aan lading kost. Ik heb het nog even gecontroleerd, maar er is niets aangesloten. Ik ben even in Teslamate gedoken en zag dat hij niet in slaapmode ging. Een halfuurtje geleden de optie uitgezet en gaat weer keurig slapen.
Het valt mij op dat je niet de search gebruikt hebt in dit topic.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
Meeste zijn/waren lease, dus deden wegsnijden en dan is t klaar, of (laten) vervangen.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
Zou t zelf zo niet weten, maar alles was je er extra op doet/het verhoogd kan zorgen voor dat je deurhendel blijft hangen, en je deur niet sluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 14:30
Devian schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat ik elke post gelezen heb, maar mij is het ook niet geheel duidelijk.

Ik las ook wel ergens dat er nog een verschil kan zitten tussen de versies van de 2025.14.X die zich niet identiek gedragen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Devian schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:46:
[...]

Ik had wel een stuk terug gescrolt voordat ik poste maar blijkbaar niet ver genoeg. Heb nu de .1 versie dus wachten op .6

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-05 07:15
warsame schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:
Ik ontdekte toevallig dat onze auto, wanneer die op de oprit staat en automatisch wordt vergrendeld zodra we weglopen, toch nog ontgrendeld kan worden terwijl onze telefoons gewoon binnen in huis liggen. Blijkbaar is het Bluetooth-bereik tussen de auto en de telefoon niet groot genoeg. Meestal zitten we op de bank, zo'n 8 à 10 meter van de auto, en zelfs dan kan de auto nog worden geopend. Ik heb mijn telefoon expres verder weg gelegd, op ongeveer 18 meter afstand, en de auto ging nog steeds open. Pas toen ik de telefoon verder het huis in bracht, lukte het niet meer om de auto te openen.

Ik lees dat meer mensen dit ervaren, maar ik vraag me af of iedereen die zijn auto op de oprit parkeert en de telefoon relatief dichtbij in huis bewaart, zich hiervan bewust is.
Mijn telefoon staat in de lader op 13.66 meter maar de auto gaat dan niet open.
Vanaf de bank op 5 meter afstand gaat de auto wel open |:(

Goeie tip! En ga er beter op letten.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 08:12
winwiz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:32:
Ik heb geen Teslamate. Ik heb gewoon de status in de Tesla app gecontroleerd, en volgens mij stond ie daar gewoon 'in slaapstand'. Maar geen idee of dat verder vergelijkbaar is.

Maar goed, ben dus duidelijk niet de enige. Wachten op de volgende update dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
CaptainKansloos schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Ik heb geen Teslamate. Ik heb gewoon de status in de Tesla app gecontroleerd, en volgens mij stond ie daar gewoon 'in slaapstand'. Maar geen idee of dat verder vergelijkbaar is.

Maar goed, ben dus duidelijk niet de enige. Wachten op de volgende update dan maar.
Dan krijg je dus zoiets van de laatste 2 dagen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plOwceuIxqAOnz7AmD0I8Di2Wk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3WZ7BMff9JEonTl7PYPc5ect.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 16:38
Ik ontdekte toevallig dat onze auto, wanneer die op de oprit staat en automatisch wordt vergrendeld zodra we weglopen, toch nog ontgrendeld kan worden terwijl onze telefoons gewoon binnen in huis liggen. Blijkbaar is het Bluetooth-bereik tussen de auto en de telefoon niet groot genoeg. Meestal zitten we op de bank, zo'n 8 à 10 meter van de auto, en zelfs dan kan de auto nog worden geopend. Ik heb mijn telefoon expres verder weg gelegd, op ongeveer 18 meter afstand, en de auto ging nog steeds open. Pas toen ik de telefoon verder het huis in bracht, lukte het niet meer om de auto te openen.

Ik lees dat meer mensen dit ervaren, maar ik vraag me af of iedereen die zijn auto op de oprit parkeert en de telefoon relatief dichtbij in huis bewaart, zich hiervan bewust is.
Dit is de reden dat ik mijn telefoonladers ergens achter in het huis heb gelegd, die lagen eerst naast een ruit naast de oprit 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-MD- schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 00:15:
[...]

Yes... Ik had mijn telefoon opnieuw gekoppeld (zowel voor telefonie als sleutel). Volgens mij trad het probleem daarna op. Het leek er op alsof de stream dan verder ging op mijn telefoon via BT naar de wagen. Er stond in Spotify ook tweemaal de wagen bij 'verbonden apparaten'. Zette ik BT uit op de telefoon, speelde Spotify weer door. Glad vergeten dat dan bij weglopen de wagen niet vergrendeld... |:(

Spotify account in de wagen uitgelogd en opnieuw ingelogd, vooralsnog probleem verholpen. Raar fenomeen, leuk om te lezen dat ik niet de enige gefrustreerde was. Het was me toch een partijtje irritant...
Ik heb het ook ineens!
Sinds bezit (meer dan een jaar) nog nooit gehad. Spotify Premium speelde altijd door.
Afgelopen week mijn 'telefoon sleutel' opnieuw gekoppeld omdat ik mijn MY soms ineens mijn Oppo X5 telefoon niet meer zag als ik aan kwam lopen (ook nog nooit eerder gehad) en nu heb ik ineens met Spotify dat die om de haverklap stopt en zegt dat het op een ander apparaat actief is (wat niet zo is)...
Ik ga Spotify ook maar even uitloggen en inloggen dan...
En vanavond staat er weer een fw update gepland naar 2025.14.3.1. Misschien ligt het wel aan mijn huidige fw (die ik ook pas net heb).

Kortom; irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 16:36

Ik heb in al mijn apparaten "Ververs in de achtergrond" deactiveerd voor de Tesla app. Op deze manier moet de app aan het draaien zijn in de telefoon/watch om die als sleutel te gebruiken.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
[...]

Zag vandaag deze. Het houdt niet op :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxIGNrk8E5THF9MHWP9-S-xL6v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRsI3UmensvCuZDUJQq7CjFM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWE_DY1VJEKwZ3IFC3-HvnPJnJs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TXmGYg2wzjsdXZmEHnATUIa.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
anti elppa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Ik kan de tesla er niet eens uitpikken.
Da's misschien omdat hij er niet tussen staat :+

Tja, smaken verschillen, ik vind het wel OK. Ik ben wel blij dat Tesla niet die lelijke zwarte vlakken eronder op de bumper heeft geplakt zoals velen wel hebben, dat vind ik dan weer wel super lelijk :|
Welk merk is dat? Lijkt wel heel erg op de Tesla Semi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 22:49

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Fire69 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:12:

Welk merk is dat? Lijkt wel heel erg op de Tesla Semi...
Windrose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Dit is bijna een 1-op-1 kopie van het Tesla design, inclusief de centrale zit-positie... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Fire69 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:40:
[...]

Dit is bijna een 1-op-1 kopie van het Tesla design, inclusief de centrale zit-positie... :/
Dat dacht ik ook, vandaar enthousiast foto's gemaakt. Bij het ontwikkelen bleek het iets anders te zijn. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Wat een drama is die internet connectie weer….
Sinds 2025.14.3.1 continu uitval tijdens beluisteren podcast, geen verkeersinfo en deze morgen geen spraakcommando en geen zoeken in navigatie.

Ben ik alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ontdekte toevallig dat onze auto, wanneer die op de oprit staat en automatisch wordt vergrendeld zodra we weglopen, toch nog ontgrendeld kan worden terwijl onze telefoons gewoon binnen in huis liggen.
Ik heb o.a. daarom dus ook pin-to-drive aan staan. Ze kunnen de auto wel in (en daar ligt niks van waarde), maar wegrijden wordt lastig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:14
Tommie12 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:03:
Sinds 2025.14.3.1 continu uitval tijdens beluisteren podcast, geen verkeersinfo en deze morgen geen spraakcommando en geen zoeken in navigatie.

Ben ik alleen?
Hoe zet je überhaupt verkeersinfo aan? Ik heb dat nog nooit gehad sinds ik de auto heb.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-05 15:30
DnnSke schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb hetzelfde als ik daarvoor Spotify op de telefoon heb gebruikt. Als ik de Spotify app op de telefoon sluit (weg swipen in Task Manager) dan komt het niet voor.
Dit is geen oplossing helaas, ook dan doet ie het.
Ik zal ook de oplossing om Spotify uit te loggen en opnieuw inloggen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik alleen?
Vraag me af of er überhaupt (goed) getest wordt. Zal wel geschrapt zijn om kosten te besparen. Er zijn zo vaak simpele issues die toch vrij snel naar voren moeten komen als je wat mensen hebt die even een week testen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Davidas schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:31:
[...]

Hoe zet je überhaupt verkeersinfo aan? Ik heb dat nog nooit gehad sinds ik de auto heb.
Dat staat standaard aan dacht ik. Dat zijn de rode, oranje en groene aanduidingen van waar er file of vertraagd verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:37:
[...]

Vraag me af of er überhaupt (goed) getest wordt. Zal wel geschrapt zijn om kosten te besparen. Er zijn zo vaak simpele issues die toch vrij snel naar voren moeten komen als je wat mensen hebt die even een week testen.
Ik heb dus maar weer een service request in geschoten.
Maar dat gaan ze weer zonder gevolg af sluiten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 16:07

Ben ik alleen?
Zelfde hier! Moet heel vaak hard reset doen. Totaal geen 'premium' ervaring |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahazabe
  • Laatst online: 29-05 08:34
Zijn er hier meer mensen die hun model 3 all risk bij Unive vezekerd hebben? Is het raadzaam om voor eigen keuze schadeherstelbedrijf te kiezen? Dit kost ongeveer 180 euro meer per jaar, het leek me voor een Tesla wel handig omdat het nogal specifieke autos zijn, Unive wist me telefonisch te melden dat ze wel bedrijven met tesla expertise gebruikten, maar waarschijnlijk geen SEC (dit werd me niet helemaal duidelijk). De auto is ook al zes jaar oud, dus misschien is all risk ook al overdreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:51
vahazabe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:55:
Zijn er hier meer mensen die hun model 3 all risk bij Unive vezekerd hebben? Is het raadzaam om voor eigen keuze schadeherstelbedrijf te kiezen? Dit kost ongeveer 180 euro meer per jaar, het leek me voor een Tesla wel handig omdat het nogal specifieke autos zijn, Unive wist me telefonisch te melden dat ze wel bedrijven met tesla expertise gebruikten, maar waarschijnlijk geen SEC (dit werd me niet helemaal duidelijk). De auto is ook al zes jaar oud, dus misschien is all risk ook al overdreven?
Een Tesla moet je laten herstellen bij een door Tesla gecertificeerde hersteller. Anders krijg je gedoe met garantie met Tesla. Zonde van je centen dus om te kiezen voor een andere schadehersteller of bepaalde clausule in je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:50
Na de diverse uitlatingen richting mij vanuit de linkse geitenwollensokken gemeenschap hier in mijn wijk (die ooit ook veel commentaar had op mijn Diesel wagenpark die vervangen moest worden voor schonere voertuigen) nu ook deze mooie sticker gekregen op de laadpaal. Ik ben echt een paria hier, helemaal nu vernomen is dat er waarschijnlijk nog een Tesla bij komt. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7khN_C1xOaNxTKFeXDlyYn-Cj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOeacsVPJgwicpNa113ks1ZC.jpg?f=fotoalbum_large

Niet te maken met ervaringen met de auto zelf maar wel met het hebben van.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:03:
Na de diverse uitlatingen richting mij vanuit de linkse geitenwollensokken gemeenschap hier in mijn wijk (die ooit ook veel commentaar had op mijn Diesel wagenpark die vervangen moest worden voor schonere voertuigen) nu ook deze mooie sticker gekregen op de laadpaal. Ik ben echt een paria hier, helemaal nu vernomen is dat er waarschijnlijk nog een Tesla bij komt. 8)7

[Afbeelding]

Wat zijn dit voor idiote mensen joh. In wat voor wijk woon jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
De mensen die met een volgeladen (bagage bedoel ik dan) auto op vakantie geweest zijn, lukt dat? Ik zag gisteren dat het maximum laadgewicht ongeveer 400 kg bedraagt. Wij zijn met 2 volwassenen, 3 kinderen en bagage. Dan moet je niet veel bagage meenemen of je zit aan dat gewicht? Mijn vorige auto had 800 kg laadgewicht... :S

Hoe doen jullie dat? Ik wilde nog een trekhaakkoffer, maar dat is volgeladen nog eens minstens 80 kg erbij. Dat kan dus niet? Had ik toch een model Y moeten nemen. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Jarus20 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:09:
De mensen die met een volgeladen (bagage bedoel ik dan) auto op vakantie geweest zijn, lukt dat? Ik zag gisteren dat het maximum laadgewicht ongeveer 400 kg bedraagt. Wij zijn met 2 volwassenen, 3 kinderen en bagage. Dan moet je niet veel bagage meenemen of je zit aan dat gewicht? Mijn vorige auto had 800 kg laadgewicht... :S

Hoe doen jullie dat? Ik wilde nog een trekhaakkoffer, maar dat is volgeladen nog eens minstens 80 kg erbij. Dat kan dus niet? Had ik toch een model Y moeten nemen. :S
Ik ben met mijn Y echt helemaal bepakt en bezakt naar Parijs gereden. Er kon werkelijk niets meer bij, alles zat vol tot het plafond inclusief de frunk. De vering was achter wat ingezakt en ik kreeg soms de melding dat iemand achterin de gordel om moest doen. De banken lagen plat maar blijkbaar was het gewicht dusdanig dat de auto dacht dat er iemand zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05 12:10
Bij mijn vorige 3 liet het aan een kant ook flink los (buiten garantie) Ik heb het met drupje superlijm teruggeplakt, en dag met tape op zijn plek gehouden, Daarna zat het goed vast en bladderde het niet verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
Ik sta op het punt te bestellen, het gaat om een 4 jarig leasecontract en ik neig nu naar de Solid Black kleur. In de US hebben ze Diamond Black heb al een paar keer gevraagd wanneer deze in Europa beschikbaar komt maar helaas niks bekend. Zijn er meer mensen met een Model Y Juniper Solid Black die nu spijt hebben van de kleur? Ik lees online dat de Solid Black kleur vooral na bijv. een keertje door de wasstraat meteen achteruit gaat qua kwaliteit. Ik moet er dus 4 jaar mee en zou het zonde vinden als die na een jaar niet meer "mooi" is. Ik ga morgen nog een keer langs de dealer om de kleuren te bekijken Stealth Grey is ook mooi maar zwart is toch iets tijdlozer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ColeJ
benjamin94 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:14:
Ik sta op het punt te bestellen, het gaat om een 4 jarig leasecontract en ik neig nu naar de Solid Black kleur. In de US hebben ze Diamond Black heb al een paar keer gevraagd wanneer deze in Europa beschikbaar komt maar helaas niks bekend. Zijn er meer mensen met een Model Y Juniper Solid Black die nu spijt hebben van de kleur? Ik lees online dat de Solid Black kleur vooral na bijv. een keertje door de wasstraat meteen achteruit gaat qua kwaliteit. Ik moet er dus 4 jaar mee en zou het zonde vinden als die na een jaar niet meer "mooi" is. Ik ga morgen nog een keer langs de dealer om de kleuren te bekijken Stealth Grey is ook mooi maar zwart is toch iets tijdlozer.
Zwart en grijs zijn beide saai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
benjamin94 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:14:
Ik heb nu 50k km een zwarte en de lak ziet er nog goed uit.
Eerste 2 maanden een paar steenslagpuntje maar daarna niet meer en de zwarte lak lijkt na een aantal maanden flexibeler geworden te zijn in plaats van harder.

Nu was ik nog steeds met de hand en hogedrukspuit en twijfel nog steeds om naar de krasstraat te gaan. Misschien maar gewoon eens een keer proberen en vooraf goed afspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
ColeJ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:15:
[...]

En geel of paars? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maasluip schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Ik heb o.a. daarom dus ook pin-to-drive aan staan. Ze kunnen de auto wel in (en daar ligt niks van waarde), maar wegrijden wordt lastig.
Kan je dan wegrijden als de gsm niet in de auto aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:20:
[...]

Kan je dan wegrijden als de gsm niet in de auto aanwezig is?
Ja, pin-to-drive is op het scherm van de auto. Het maakt niet uit of je met de keycard ontgrendelt of de gsm bij je hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

[Afbeelding]

Op een privé laadpaal?

Voor sommigen is het nooit goed. Ik rij vrolijk door in mijn privé Tesla en kijk tzt (lees over jaren) wel voor een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
Caayn schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:29:
[...]
Op een privé laadpaal?

Voor sommigen is het nooit goed. Ik rij vrolijk door in mijn privé Tesla en kijk tzt (lees over jaren) wel voor een opvolger.
Ik rijd ook Privé mij model Y.
En gezien wat ze 2ehands gezakt zijn blijf ik gewoon rijden.
Heb er nog steeds veel plezier van.
Maar mensen die auto's bekrassen of laadpalen beplakken kan ik niet begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
Caayn schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:29:
[...]
Op een privé laadpaal?

Joh, ik reed hiervoor een BMW 5 serie en kreeg ik de opmerking dat mijn tarief wel (te) hoog zou zijn als ZZP'er. Nu rij ik een Tesla en krijg ik weer opmerkingen. Pure jaloezie denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maasluip schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Ja, pin-to-drive is op het scherm van de auto. Het maakt niet uit of je met de keycard ontgrendelt of de gsm bij je hebt.
Goed om te weten, ik ging er van uit dat de auto wel op zijn minst kan registreren dat de telefoon in de auto aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Heb je misschien iets meer info: Tesla met UWB ondersteuning (M3H of Juniper)? Android of iPhone met of zonder UWB? Geeft de Tesla App op het hoofdscherm bij het kopje Beveiliging: "Telefoonsleutel verbonden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

2,5 jaar en 73.000km met (Tesla) modderflappen voor. Toch wat steenslag achter. Ik vind het zelf niet verschrikkelijk genoeg om er folie op te plakken de volgende keer, maar gewoon ter info. Ik was winter <-> zomer set (zelfde maat) aan het wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQnrmRMutTqPA4D1I8QJ-kxF-Rk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOOeejKHoBErlZqKuf3QamGj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prDcuJwhpPb6r3DJlq-xU8U5-Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ap8CYVqnrdWDrRaN56jnoLp0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuonDgeKnOxrdC49xz0_ohSzPqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbYjlwiU7dLsEBOzfSCQauca.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNMGMrZjU00bZqqnfAotWemMmFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ssf3ckeh6b0Zw504yVj1CNvM.jpg?f=fotoalbum_tile

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 14:05
_eLMo_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:43:
2,5 jaar en 73.000km met (Tesla) modderflappen voor. Toch wat steenslag achter. Ik vind het zelf niet verschrikkelijk genoeg om er folie op te plakken de volgende keer, maar gewoon ter info. Ik was winter <-> zomer set (zelfde maat) aan het wisselen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de gehele zijkanten in de PPF geplakt hiervoor het onderste gedeelte van de deur en top op heden nog nergens plekjes wel icm met voor modderflapjes. Maar tja keuzes het blijft zonde van de lak als er ergens wat afgaat maar het is ook veelal een gebruiksvoorwerp.. maar toch zo netjes mogelijk proberen te houden. Al is de inruilwaarde op dit moment waarschijnlijk toch om te janken door al het negatieve sentiment rondom Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 11:24
Ik ben aan het kijken naar de Jetlix app voor slim laden, maar vind het geen topidee dat een laadapp toegang moet hebben tot alle locatieinformatie van de auto. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:14

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

ColeJ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Ultra Red FTW 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_13X2sai1VBf8gWudi7BTz6vFMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14Hy9gSxvYjyuRGyTiOAVKSi.jpg?f=fotoalbum_large

Wel opvallend, dus ik hoop altijd maar dat ik niet teveel aandacht krijg van de politie, en tegenwoordig van mensen die vinden dat Tesla ineens "fout" is 8)7 . Dat zal hier in mijn (Vinex) wijk nog wel loslopen, heel veel Tesla's hier op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:10:
[...]

Goed om te weten, ik ging er van uit dat de auto wel op zijn minst kan registreren dat de telefoon in de auto aanwezig is.
Ja, dat kan hij. Als je de auto opent met de telefoon en dan wil gaan rijden terwijl de telefoon niet meer binnen bereik is dan zal hij niet willen gaan rijden / niet de pincode vragen.

Maar het gaat hier om een telefoon die binnen ligt en ook binnen bereik is. Dan zal de auto open gaan en als je wil gaan rijden vraagt hij de pincode.
Of als je pin-to-drive niet aan hebt kun je er gewoon mee wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

arjandijk162 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:53:
Ik ben aan het kijken naar de Jetlix app voor slim laden, maar vind het geen topidee dat een laadapp toegang moet hebben tot alle locatieinformatie van de auto. Wat vinden jullie hiervan?
Anders werkt het gewoon niet. Het slim laden is gekoppeld aan een locatie, en Jedlix moet weten of je op die locatie bent. Als je bang bent voor privacy moet je het niet doen.
Alternatief is dat je de laadpaal koppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 13:31
SpikeHome schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:58:
[...]

Ik rijd ook Privé mij model Y.
En gezien wat ze 2ehands gezakt zijn blijf ik gewoon rijden.
Heb er nog steeds veel plezier van.
Maar mensen die auto's bekrassen of laadpalen beplakken kan ik niet begrijpen.
Ik heb vorig jaar mijn 2e Model 3 (privé) gekocht. Enerzijds omdat ik als techneut de techniek kant van het merk waardeer, anderzijds ook om in een van de meest zuinige auto's ter wereld te rijden en daarmee toch wel goed bezig te zijn.

Ik wist natuurlijk al wel (uit zijn biografie) dat Musk aardig gestoord was, maar dat hij later toch wel een fascistische kant laat zien en optrekt met de mafia baas Trump-en-zijn-kliek staat mij erg tegen. De glans is wel van het merk Tesla af. Ik hoop dat hij ontslagen word, dat zou voor het merk goed zijn.

Ik maak me ook wel zorgen over eventueel vandalisme, vooral als ik deze zomer in Frankrijk en Engeland ben. Mede om deze redenen heb ik de Tesla logo's van de auto verwijderd. Ik zou op dit moment jammer genoeg niet kiezen voor een Tesla, zou Musk niet willen steunen.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 28-05 11:24
Maasluip schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:09:
[...]

Anders werkt het gewoon niet. Het slim laden is gekoppeld aan een locatie, en Jedlix moet weten of je op die locatie bent. Als je bang bent voor privacy moet je het niet doen.
Alternatief is dat je de laadpaal koppelt.
Dat was inderdaad ook mijn overweging. Ik heb een EVbox Elvi, dus daar zou het ook mee kunnen, eens zoeken naar support. Ik wil goedkoop thuis kunnen laden, dus als ik stekker, ben ik thuis. Dat is het enige wat de app hoeft te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
Ik heb het een klein jaartje gebruikt. En ik snap dat de app die rechten nodig heeft, maar ik was wel op zoek naar een betere oplossing, bij voorkeur via een slimmere laadpaal en zonder cloud afhankelijkheid. Ook om daarmee niet meer afhankelijk te zijn van de auto die op dat moment aan het laden is.

Uiteindelijk voor een SmartEVSE gekozen. De meeste laadpalen kun je eenvoudig ombouwen (beetje Tweaker draait daar zijn hand niet voor om), en je hebt dan geen enkele afhankelijkheid meer van de cloud of een provider (tenzij je OCPP gebruikt om laadpassen te gebruiken natuurlijk).

SmartEVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Maasluip schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Ja, dat kan hij. Als je de auto opent met de telefoon en dan wil gaan rijden terwijl de telefoon niet meer binnen bereik is dan zal hij niet willen gaan rijden / niet de pincode vragen.
Nu spreek je toch jezelf tegen? De auto kan dus NIET registreren dat de telefoon in de auto is, waardoor je wel kan wegrijden zonder de telefoon.7
Bluetooth verbinding is dus genoeg om de auto te kunnen starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:05:
[...]
Maar het gaat hier om een telefoon die binnen ligt en ook binnen bereik is. Dan zal de auto open gaan en als je wil gaan rijden vraagt hij de pincode.
Of als je pin-to-drive niet aan hebt kun je er gewoon mee wegrijden.
Dat vindt ik ergens wel gek. Mijn telefoon moet echt vlakbij de auto zijn, anders ontgrendeld hij niet. Als de telefoon binnen ligt, maar nog wel via bluetooth verbonden is met de auto, ontgrendeld hij bij mij niet. Pas zodra de telefoon dichtbij de auto is ontgrendeld hij.

Samsung S23 + MY 23 dus, helaas, geen UWB.

offtopic:
Pin-to-drive, en pincode voor het dashboard kastje, staan hier ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahazabe
  • Laatst online: 29-05 08:34
Caayn schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:51:
[...]
Dat vindt ik ergens wel gek. Mijn telefoon moet echt vlakbij de auto zijn, anders ontgrendeld hij niet. Als de telefoon binnen ligt, maar nog wel via bluetooth verbonden is met de auto, ontgrendeld hij bij mij niet. Pas zodra de telefoon dichtbij de auto is ontgrendeld hij.

offtopic:
Hier ook met een M3 2019 en pixel 7A telefoon, moet echt vlakbij de auto staan anders gaat hij niet open. Gister nog even geprobeerd met telefoon op bankstel, dan staat de auto misschien twee meter van de telefoon af, maar kon hem niet open krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Alexander1984 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Ik heb de gehele zijkanten in de PPF geplakt hiervoor het onderste gedeelte van de deur en top op heden nog nergens plekjes wel icm met voor modderflapjes. Maar tja keuzes het blijft zonde van de lak als er ergens wat afgaat maar het is ook veelal een gebruiksvoorwerp.. maar toch zo netjes mogelijk proberen te houden. Al is de inruilwaarde op dit moment waarschijnlijk toch om te janken door al het negatieve sentiment rondom Tesla.
PPF kost ook geld, en deze auto rijden we tot hij niet meer rijd. Dus restwaarde is m00t point, haha.

Ik ga niet mee in het Tesla sentiment. Ik zou liever een BMW iX3 rijden (of iX5 straks), maar die was (voor de prijsverlagingen) in 2022 gewoon grof €15.000 duurder.

Dat stop ik liever in m’n hobby 🤣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OraoDLSmAIocAseu0aEO_cDe4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWyINiqmeWUgD2hGbzQBgFxF.jpg?f=fotoalbum_large

De Model Y is ook niet lelijk op de zomervelgjes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGXCrBKgTGJYNzaH3TonQ_ZdP2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzYG1PVT0Esdat8jGXS2qo0B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 09-05-2025 13:01 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
vahazabe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:56:
[...]

Hier ook met een M3 2019 en pixel 7A telefoon, moet echt vlakbij de auto staan anders gaat hij niet open. Gister nog even geprobeerd met telefoon op bankstel, dan staat de auto misschien twee meter van de telefoon af, maar kon hem niet open krijgen.
Idem hier, moet echt wel binnen 1 meter van de auto staan om te kunnen ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 14:05
_eLMo_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:59:
[...]

PPF kost ook geld, en deze auto rijden we tot hij niet meer rijd. Dus restwaarde is m00t point, haha.

Ik ga niet mee in het Tesla sentiment. Ik zou liever een BMW iX3 rijden (of iX5 straks), maar die was (voor de prijsverlagingen) in 2022 gewoon grof €15.000 duurder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt ik ook gekeken naar de IX3, super fijne auto maar auw wat een prijsverschil. Dan maar de Tesla voor nu en in de toekomst Neue klasse BMW eens kijken wat dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:12
Ik heb dit in elkaar geknutseld in combinatie met home-assistant waarin ik de opwek kan zien. Moet nog wel de logica maken dat meer overschot betekend meer laden, maar handmatig functioneert het al.

Nadeel is wel dat het tesla specifiek is, dus de Kia moet ik ook nog iets voor bedenken. Zou ook moeten kunnen via de api, maar dat krijg ik nog niet werkend in HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Hier al iemand die wat meer weer over het nieuwe accupack van de Juniper RWD? Kan er nog weinig details van online vinden. Als het idd klopt dat het een 108s pack is, dan lijkt opladen tot 100% tot een cel voltage van 3,6v te geven, wat mooi conservatief zou zijn. Op een haar na 65kwh in het pack daarmee, aldus het bms. Na het bereiken van 100% lijkt er weer langzaam uit het pack geconsumeerd te worden (sentry staat aan), cel voltage is nu alweer gezakt naar 3,4v, zonder dat er echt veel uit weg is. lijkt tot nu toe erg goed ingeregeld. Mag ook wel als ze zelfs bij aflevering roepen: laad maar lekker elke keer tot 100% hoor!

Dat gaan we dus mooi niet doen, maar om dat een paar keer per maand te doen vlak voor een lange rit, dat zou geen problemen moeten geven.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:43:
[...]

Nu spreek je toch jezelf tegen? De auto kan dus NIET registreren dat de telefoon in de auto is, waardoor je wel kan wegrijden zonder de telefoon.7
Bluetooth verbinding is dus genoeg om de auto te kunnen starten.
Ja klopt.

Maar goed, het punt was: telefoon ligt binnen maar binnen bereik van de auto. Dan zal iemand gewoon de auto in kunnen en er mee wegrijden. En daarom heb ik pin-to-drive aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Maasluip schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:17:
[...]

Ja klopt.

Maar goed, het punt was: telefoon ligt binnen maar binnen bereik van de auto. Dan zal iemand gewoon de auto in kunnen en er mee wegrijden. En daarom heb ik pin-to-drive aan staan.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar als de telefoon meer dan laten we zeggen 3 meter van de auto was ging die al niet meer open. M3H ligt misschien aan de hardwareversie? Weet niet welke uitvoering jij hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gjcvro schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd, maar als de telefoon meer dan laten we zeggen 3 meter van de auto was ging die al niet meer open. M3H ligt misschien aan de hardwareversie? Weet niet welke uitvoering jij hebt?
Het gaat niet over mij maar over
Ik ontdekte toevallig dat onze auto, wanneer die op de oprit staat en automatisch wordt vergrendeld zodra we weglopen, toch nog ontgrendeld kan worden terwijl onze telefoons gewoon binnen in huis liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
_eLMo_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:59:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja ik wilde de enyaq coupe of een y maar de enyaq was gewoon ook 15k duurder (RS dan wel).

Ja leuke hobby zo een fiets :)

En die velgjes ook over nagedacht als zomerwielen, vind ze ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
gjcvro schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:38:
[...]

M3H kan gebruik maken van UWB, waardoor de auto bijna exact weet waar je bent.
Met gewone bluetooth is dat een pure gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:11:
[...]

precies daarom vroeg ik om welke auto het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
gjcvro schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:31:
[...]

precies daarom vroeg ik om welke auto het ging.
Maar daarmee weet je nog niet of het daaraan ligt. Want je bent niet verplicht om UWB te gebruiken met highland/juniper. Gewone bluetooth werkt ook nog steeds.
Niet alle gsm's ondersteunen UWB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:11:
[...]

Voor de Telefoonsleutel wordt geen "gewone" Bluetooth gebruikt, maar BLE (Bluetooth Low Energy) wat prima geschikt is om afstanden te bepalen. Is alleen niet zo nauwkeurig als UWB voor exacte plaats locatie (om bv precies vast te stellen dat je bij de achterklep staat).
Als iemand meldt dat de auto wel via de Telefoonsleutel met Wegloopvergrendeling op slot gaat terwijl de deur toch geopend kan worden klinkt als een user error of een HW probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
pdidi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Voor de Telefoonsleutel wordt geen "gewone" Bluetooth gebruikt, maar BLE (Bluetooth Low Energy) wat prima geschikt is om afstanden te bepalen. Is alleen niet zo nauwkeurig als UWB voor exacte plaats locatie (om bv precies vast te stellen dat je bij de achterklep staat).
Als iemand meldt dat de auto wel via de Telefoonsleutel met Wegloopvergrendeling op slot gaat terwijl de deur toch geopend kan worden klinkt als een user error of een HW probleem
BLE maakt gebruik van signaalsterkte. Dit betekent dat bij wijze van een fictief voorbeeld, het signaalsterkte wanneer je de gsm op 25 meter legt in open ruimte, even sterk is als wanneer deze in je achterzak zit met je lichaam er tussen.
De auto kan op die manier niet weten of je nu op 1 meter afstand staat, of op 25 meter.

UWB maakt gebruik van tijdstippen, door te weten hoe lang het duurde om een signaal te ontvangen, kan die redelijk accuraat weten waar de telefoon zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:06:
[...]

BLE maakt gebruik van signaalsterkte. Dit betekent dat bij wijze van een fictief voorbeeld, het signaalsterkte wanneer je de gsm op 25 meter legt in open ruimte, even sterk is als wanneer deze in je achterzak zit met je lichaam er tussen.
De auto kan op die manier niet weten of je nu op 1 meter afstand staat, of op 25 meter.

UWB maakt gebruik van tijdstippen, door te weten hoe lang het duurde om een signaal te ontvangen, kan die redelijk accuraat weten waar de telefoon zich bevindt.
BLE heeft een nauwkeurigheid van 3 a 5 meter. Precies de afstand dat de wegloopvergrendeling de deur op slot doet. In ieder geval nauwkeurig genoeg om niet op slot te gaan als de telefoon zich in de auto bevindt, ook niet als die zich dan in de achterzak bevindt

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 09-05-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
pdidi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:29:
[...]

BLE heeft een nauwkeurigheid van 3 a 5 meter. Precies de afstand dat de wegloopvergrendeling de deur op slot doet. In ieder geval nauwkeurig genoeg om niet op slot te gaan als de telefoon zich in de auto bevindt, ook niet als die zich dan in de achterzak bevindt
Je baseert je op info van ideale situaties. Een lichaam die tussen de zender en ontvanger zit, valt daar niet in.
De accuraatheid gaat héél sterk achteruit als er objecten tussen zitten. En al helemaal als dat object vooral uit water bestaat, zoals een mens.
Daarom dat het ook af en toe eens voorkomt dat de auto je niet registreert als je er bij staat met de gsm in je achterzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
pdidi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Heb je misschien iets meer info: Tesla met UWB ondersteuning (M3H of Juniper)? Android of iPhone met of zonder UWB? Geeft de Tesla App op het hoofdscherm bij het kopje Beveiliging: "Telefoonsleutel verbonden"?
Goede vraag: MY 2023. Iphone 14 en Samsung S25 Ultra. Beide telefoons hebben dus UWB. Beide telefoons zijn verbonden als sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
warsame schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Goede vraag: MY 2023. Iphone 14 en Samsung S25 Ultra. Beide telefoons hebben dus UWB. Beide telefoons zijn verbonden als sleutel.
Een MY23 ondersteund voor zover ik weet geen UWB. Dus de auto gaat op slot via Wegloopvergrendeling en als je dan zonder telefoon terugloopt gaat ie gewoon open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
Caayn schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:51:
[...]

offtopic:
Misschien opent hij bij jouw niet omdat jij juist geen UWB hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
pdidi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Een MY23 ondersteund voor zover ik weet geen UWB. Dus de auto gaat op slot via Wegloopvergrendeling en als je dan zonder telefoon terugloopt gaat ie gewoon open?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Maar daarmee weet je nog niet of het daaraan ligt. Want je bent niet verplicht om UWB te gebruiken met highland/juniper. Gewone bluetooth werkt ook nog steeds.
Niet alle gsm's ondersteunen UWB.
Ik bedenk me net dat ik nog getest heb met een telefoon die geen UWB ondersteund. Pas sinds kort heb ik een telefoon met UWB, maar daarvoor ging het ook al goed. Wel heb ik het idee dat de auto sneller op slot gaat dus dat kan wel aan de nieuwe telefoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
this schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:33:
[...]

Je baseert je op info van ideale situaties. Een lichaam die tussen de zender en ontvanger zit, valt daar niet in.
De accuraatheid gaat héél sterk achteruit als er objecten tussen zitten. En al helemaal als dat object vooral uit water bestaat, zoals een mens.
Daarom dat het ook af en toe eens voorkomt dat de auto je niet registreert als je er bij staat met de gsm in je achterzak.
Daarom heeft iedere Tesla ook 2 BLE antennes/beacons (1 voor en 1 achter) waarmee via RSSI-based Trilateration dit soort fouten kunnen worden geminimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Interessant. En welke telefoon key is er dan volgens de Tesla display verbonden? Degene die ook gebruikt werd voor de wegloopvergrendeling of de 2e telefoon key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-05 22:43
Hebben jullie ook het idee dat na de laatste update de strepen die je richting aangeven bij achteruitrijden niet goed kloppen? Bij maximale stuuruitslag geven de strepen een veel krappere bocht aan dan ik werkelijk kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jpnl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:11:
Hebben jullie ook het idee dat na de laatste update de strepen die je richting aangeven bij achteruitrijden niet goed kloppen? Bij maximale stuuruitslag geven de strepen een veel krappere bocht aan dan ik werkelijk kan rijden.
Welk model?

Op mijn M3 Highland merk ik geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

[Afbeelding]

Wat een fijne buurt zeg! Bizar dat mensen zo bemoeien met anderen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:51
Ik ben op zoek naar een manier om cabinetemperatuur via een stooklijn oid in te stellen. Dit eenmalig bij instappen zodat die ook te wijzigen is.

Voorbeeld:
Buiten < 18: instellen op 18
18 < buiten < 22 : instellen op 20
22 < buiten: instellen op 22

Hiervoor heb ik het volgende bedacht.
HA template/automation welke een variabele vult met de doeltemperatuur. Siri shortcut welke bij verbinding met bluetooth via de tesla app de doeltemperatuur instelt.

Dit werkt in de basis goed, maar ik heb gemerkt dat de temperatuur instellen via siri shortcut in de tesla app tegelijkertijd de verwarming/airco inschakelt.
Dit laatste vind ik onwenselijk, iemand daar een tip voor? Bvd

Edit:
Inmiddels een niet ideale oplossing gevonden. Direct na het instellen van de temperatuur voorverwarmen/koelen uitschakelen via dezelfde siri shortcut automation. Op afstand lijkt het te werken, straks eens bij de auto testen.
Dat werkt dus niet, dan gaat de climate control uit bij instappen

[ Voor 17% gewijzigd door SalexSun op 10-05-2025 13:55 ]

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
vahazabe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:55:
Ik heb het voor mijn MY niet gedaan omdat Roggeveld Roden B.V. al in hun standaard gecontracteerde aanbod zit en zij ook Tesla certified zijn. Maar weet niet waar je woont natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
pdidi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:37:
[...]

Interessant. En welke telefoon key is er dan volgens de Tesla display verbonden? Degene die ook gebruikt werd voor de wegloopvergrendeling of de 2e telefoon key?
Het maakt niet uit. Ik heb als test beide telefoons eeb voor een als sleutel in de app uitgeschakeld. De auto gaat gewoon open zolang de telefoon dichtbij in de woonkamer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Heb je geen smartwatch om je pols of zo? Ik heb dit met mijn MY'22 al vaak geprobeerd maar het werkt echt niet als ik 'm in huis liggen laat. Zelfs als ik 4 meter wegsta en wil iemand auto open doen lukt 't niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
Oekol schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Heb je geen smartwatch om je pols of zo? Ik heb dit met mijn MY'22 al vaak geprobeerd maar het werkt echt niet als ik 'm in huis liggen laat. Zelfs als ik 4 meter wegsta en wil iemand auto open doen lukt 't niet.
Ik heb wel een Garmin-horloge via Bluetooth verbonden met mijn telefoon, maar zelfs als ik dat binnen laat, gaat de auto gewoon open. Best vreemd dat jij dat probleem niet hebt en ik wel. Ik zit op ongeveer 8 meter afstand van de auto op de bank, met zicht door een groot HR+++ raam. Toch gaat de auto gewoon open, zelfs als zowel mijn telefoon als het horloge binnen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:07
warsame schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:09:
[...]

Ik heb wel een Garmin-horloge via Bluetooth verbonden met mijn telefoon, maar zelfs als ik dat binnen laat, gaat de auto gewoon open. Best vreemd dat jij dat probleem niet hebt en ik wel. Ik zit op ongeveer 8 meter afstand van de auto op de bank, met zicht door een groot HR+++ raam. Toch gaat de auto gewoon open, zelfs als zowel mijn telefoon als het horloge binnen blijven.
Gaat je auto überhaupt wel op slot want jouw situatie is wel bijzonder?
Pagina: 1 ... 70 ... 78 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: