Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
JeroenV_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:00:
De afgelopen 2,5 dag een flink stuk gereden vanuit huis (buurt van Rotterdam) naar midden Zweden, zo'n 2000km. Was de eerste langere trip met de auto.
Pro's
Routeplanner icm laadstops; kwam overal perfect uit, nergens hoeven wachten en zelfs in Zweden een keer een hele v4 site van 20 palen voor mezelf
[Afbeelding]
Laadsnelheid; genoeg tijd voor voorverwarmen, dus overal prima snelheden gehaald. Auto was vaak al klaar om door te gaan als ik terug kwam van het toilet.
Comfort; auto rijdt heerlijk die lange stukken. Stil, prima geluidsinstallatie

1 kleine con
Locatie van sommige superchargers. Kan de auto niets aan doen, maar op een donkere zondagavond op een verlaten industrieterrein in Rostock staan zal niet voor iedereen even fijn zijn kan ik me voorstellen. Heb er zelf geen probleem mee, maar het is geen ideale locatie zeg maar.

1 grote con;
TACC / AP; weet niet hoeveel onnodige remmingen ik heb meegemaakt, maar echt veel teveel naar mijn zin tot op het punt dat je gewoon de auto zit uit te schelden omdat het gewoon irritant wordt. :(
Begin ook steeds meer te herkennen wanneer het kan gaan gebeuren en dan ga ik al met mijn voet boven het gaspedaal hanger om maar snel weer te kunnen accereleren.
Ik ga gewoonweg geen vriendjes worden hiermee, doe mij maar een normale domme CC.

Over een paar weken gaat de reis weer terug...
Afgelopen vrijdag weer vertrokken uit Zweden en gisteren thuis gekomen. Auto heeft het verder in Zweden prima gedaan, ondanks kou en zelfs sneeuw :o
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PZR94DJ6/20250410-081650.jpg

Verder nog wel een eigenaardigheidje gevonden: laat niet je duim op de richtingaanwijzer liggen, krijg je namelijk een melding van 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7JGNgP8s/20250503-155100.jpg

Gisteren in DE op de terugweg ook even heerlijk doorgereden, gemiddeld zo'n 150 tot pieken in de begrenzer, en ondanks dat viel het verbruik reuze mee. Over de bijna 5000km afgelopen maand, dus op en neer naar Zweden en lokale ritjes, is het 16.1kW/100km, helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

JeroenV_ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:29:
Verder nog wel een eigenaardigheidje gevonden: laat niet je duim op de richtingaanwijzer liggen, krijg je namelijk een melding van 8)7
[Afbeelding]
Niet onlogisch/onverwacht met capacitieve knoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:39
Hoi ik meld me hier ook even met recente aankoop

https://gathering.tweaker...message/82332378#82332378

Nu viel me vandaag op dat de chroom lak op de handgrepen aan de onderkant op het punt staat af te bladderen. Zijn er tips om dit een halt toe te roepen? Ik heb in dit en deel2 topic gezocht op ‘handgreep’, maar daarmee vind ik niks.

Ik dacht zelf met transparante lak/kit of nagellak te fixeren

Edit: foto toegevoegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNTcetvp2ofxX_M7o4v-uhUdU48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBobgmhdcVXJJNyWulVPqNxq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door SalexSun op 05-05-2025 13:00 ]

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Slonzo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:37:
[...]

Niet onlogisch/onverwacht met capacitieve knoppen :)
Was voor mij de 1e keer dat ik de melding kreeg, wellicht dat mijn duim zo lekkerder ligt op langere ritten ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 18:36
Iemand hier ervaring met het professioneel laten reinigen van een Model 3? Van het weekend heeft een passagier op de achterbank over gegeven. De bank zelf was gelukkig beschermd voor de hond. Schade is vooral op het deurpaneel, mogelijk ook tussen het glas en de deur...

Tips voor bedrijven in regio Breda zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Denow schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:38:
Iemand hier ervaring met het professioneel laten reinigen van een Model 3? Van het weekend heeft een passagier op de achterbank over gegeven. De bank zelf was gelukkig beschermd voor de hond. Schade is vooral op het deurpaneel, mogelijk ook tussen het glas en de deur...

Tips voor bedrijven in regio Breda zijn ook welkom :)
Ik denk dat er hier weinig tesla specifieks aan is. Je kan beter in een detailing topic naar suggesties vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Inspired schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:48:
Kom er wel weer achter dat ik in Duitsland niet snel een EV zou nemen. :) Met hele stukken 160/170 is de range toch wel laag. 250km is al een uitdaging met volle accu.
Dat is toch prima? Doorrijden en kort laden is de snelste strategie. De laadsnelheden zijn juist erg hoog bij een lage SoC, dus je wilt eigenlijk leeg aankomen. Dus wat ik doe: mijn volgende laadpunt selecteren en lekker meegaan in het verkeer met een mikpunt van 5% SoC bij aankomst, dat is dan meestal zo'n 2 uurtjes rijden. Even kort de benen strekken/koffie en weer door.

Zelf zou ik 0% ook prima vinden, maar dat bleek een aanslag te zijn op het welzijn van mijn wederhelft...

Overigens tokkel ik meestal ook gewoon rond de 110 hoor, rijd veel relaxter maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
onder de 20% laadt hij niet zo snel op (zeker niet onder de 10%). Dus ik zou gewoon aan de suggestie van je navigatie houden. Tenminste voor de 1e en 2e oplaadbeurten van je reis. Daarna is de accu lekker warm.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +3 Henk 'm!
macedon schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 00:52:
onder de 20% laadt hij niet zo snel op (zeker niet onder de 10%). Dus ik zou gewoon aan de suggestie van je navigatie houden. Tenminste voor de 1e en 2e oplaadbeurten van je reis. Daarna is de accu lekker warm.
Tuurlijk wel. De piek zit op 10% bij de huidige LR packs. Zo vanaf 5% meest optimaal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Iemand anders waarbij vanochtend om 5:30 ineens 2025.14.3.1 geforce installed werd? Is hier voor het eerst dat dat gebeurt, ik sliep nog namelijk. Vervelend als je van plan was om vroeg weg te rijden...

2022 model 3, hw3 Ryzen en ik had 2025.14.3

[ Voor 4% gewijzigd door Luqq op 06-05-2025 07:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
Wat een onzin. Ik rij hem tijdens vakantie wel eens richting de 2-3% en hij laad gewoon vrijwel direct op de volle snelheid (250kw).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
onder de 20% laadt hij niet zo snel op (zeker niet onder de 10%).
Kan je dit uitleggen? Dit gaat tegen de algemene trend in van hoe leger de batterij, hoe hoger de laadsnelheid.
Iets wat denk ik iedereen die een EV heeft, zal kunnen bevestigen.

Zeker dat het niet jouw EV is die een defect heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09
Wat je zegt is precies andersom. Onder de 20% laadt hij juist snel op. Op vakantie kom ik altijd met rond de 5% aanrijden. Bij 20% pakt hij veel minder snelheid met laden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
this schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:33:
[...]

Kan je dit uitleggen? Dit gaat tegen de algemene trend in van hoe leger de batterij, hoe hoger de laadsnelheid.

De enige verklaring zou kunnen zijn dat je dan in de winter niet genoeg kan voorverwarmen.
Bjorn had dat laatst ook bij een Hyundai EV3. De batterij werd voorverwarmd tot hij onder de 20% kwam, en toen werd het voorverwarmen gestopt zodat hij met een net te koude batterij bij de snellader kwam.

Als Tesla ook zoiets doet, dan kan dat verklaren dat je met een koude auto trager laadt bij 5% dan bij 20%.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kom er wel weer achter dat ik in Duitsland niet snel een EV zou nemen. :) Met hele stukken 160/170 is de range toch wel laag. 250km is al een uitdaging met volle accu.
Er is een ergens een optimum (minste tijd onderweg) tussen langzaam rijden en weinig moeten laden en snel rijden en veel moeten laden.
Dat optimum lijkt wel rond die 160/170 km/h te liggen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:16:
Iemand anders waarbij vanochtend om 5:30 ineens 2025.14.3.1 geforce installed werd? Is hier voor het eerst dat dat gebeurt, ik sliep nog namelijk. Vervelend als je van plan was om vroeg weg te rijden...

Never mind, was m'n vrouw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maasluip schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:35:
[...]

Er is een ergens een optimum (minste tijd onderweg) tussen langzaam rijden en weinig moeten laden en snel rijden en veel moeten laden.
Dat hangt nogal af van de auto, en vooral van de laadsnelheid.

Die laatste Audi's en Porsches die lange tijd laden aan 270kW, daar kan het dat optimum nog wat hoger liggen.
En als je auto traag laadt zal het eerder bij 100-120 liggen.

Maar je vraag is vooral theoretisch. Tenzij je midden in de nacht gaat rijden kan je vrijwel nergens echt langere tijd 160 en meer rijden. Af en toe een piekje kan lukken, maar de tijd van 300km in minder dan 2 uur is echt voorbij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zitten wel veel mitsen en maren aan. Die test van Bjorn was wel op een optimaal stuk weg met veel snelladers aan de snelweg. Als je 160/170 gaat rijden met de Tesla en alleen de Tesla navi (dus SuCs) gebruikt zal dit al niet meer kloppen aangezien je dan veel tijd verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
this schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:33:
[...]

Dat was mijn ervaring met de Tesla 3 SR. Als de accu helemaal leeg is kan hij niet te snel opladen, want die wordt beschadigd. Je ziet het ook in de link beneden dat hij niet meteen naar de peak schiet. Misschien is LR de peak wat eerder, omdat de accu groter is. Weet ik niet, ik heb nog geen lange reis gedaan met de LR

https://evkx.net/models/tesla/model_3/model_3_long_range/chargingcurve/

[ Voor 4% gewijzigd door macedon op 06-05-2025 09:01 ]

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon

Ik had het 2 keer gehad dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:52:
[...]

We hebben het over een Tesla en volgens mij was dit al zo met 150 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:53

Ik zat op 2025.14.1 en kreeg vanochtend aangeboden, niet geforceerd. Kon de 2025.14.3.1 update na mijn ochtendrit installeren. M3 2019 LR AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maasluip schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:32:
[...]

We hebben het over een Tesla en volgens mij was dit al zo met 150 kW.
En alle Tesla's laden even snel en hebben een even grote batterij?
Het optimum zal ook anders liggen bij een 3 tov een Y.

En ik durf te hopen dat Tesla toch wat van zijn achterstand gaat inlopen wat laadsnelheid betreft in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:57:
[...]

En alle Tesla's laden even snel en hebben een even grote batterij?
Het optimum zal ook anders liggen bij een 3 tov een Y.

En ik durf te hopen dat Tesla toch wat van zijn achterstand gaat inlopen wat laadsnelheid betreft in de nabije toekomst.
Als je sneller kunt laden en zuiniger rijdt dan gaat die optimale snelheid alleen maar omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:42
[...]

Tommie12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:52:
[...]
Bij mijn vorige EV was dat 134 km/u GPS snelheid.
Hogere snelheid resulteerde in langer opladen vanwege laden buiten de optimale laadsnelheid van de batterij.

A Better Routeplanner geeft per EV een goede indicatie aan welke snelheid dit is.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maasluip schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:17:
[...]

Als je sneller kunt laden en zuiniger rijdt dan gaat die optimale snelheid alleen maar omhoog.
Tja... zuiniger en sneller past toch niet in dezelfde zin hier...
Ik denk dat je efficienter bedoelt.
Een auto die bij 120km/h ca 200Wh/km verbruikt zal een hogere 'optimale' snelheid hebben dan een auto die aan 300Wh/km zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Zwarte lak:

Dusver was ik met de hand(schoen) / hogedrukreiniger en heeft de zwarte lak nog geen krasstraat gezien.
Vanaf nieuw een paar steenslagpuntjes opgelopen en weer snel weggewerkt. Daarna eigenlijk niet meer en het lijkt erop dat de lak beter/flexibler is geworden na verloop van tijd.

Durf ik het aan door toch een goede wasstraat te gebruiken?

Iemand die zyn zwarte regelmatig door de wasstraat duwt en iets kan zeggen hoe de lak er inmiddels uitziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:00
RaRo74 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:55:
Zwarte lak:

Dusver was ik met de hand(schoen) / hogedrukreiniger en heeft de zwarte lak nog geen krasstraat gezien.
Vanaf nieuw een paar steenslagpuntjes opgelopen en weer snel weggewerkt. Daarna eigenlijk niet meer en het lijkt erop dat de lak beter/flexibler is geworden na verloop van tijd.

Iemand die zyn zwarte regelmatig door de wasstraat duwt en iets kan zeggen hoe de lak er inmiddels uitziet?
Ik haal hem altijd door de wasstraat, levert altijd een paar extra krasjes op helaas. ik heb geen fatsoenlijke handwasplek in de buurt, en inmiddels is het een kwestie van 'that ship has sailed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Tja... zuiniger en sneller past toch niet in dezelfde zin hier...
Ik denk dat je efficienter bedoelt.
Een auto die bij 120km/h ca 200Wh/km verbruikt zal een hogere 'optimale' snelheid hebben dan een auto die aan 300Wh/km zit.
Bij dezelfde snelheid minder verbruiken noem ik toch echt zuiniger. En M3 zal bij 160 km/h waarschijnlijk zuiniger zijn dan een MS.

Maar volgens mij praten we langs elkaar heen of jij begrijpt niet wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43
Afgelopen twee weken vakantie gehad en Tesla stond twee weken stil op het vliegveld. Drain maar 1%. Erg netjes. Met de oude 3 zat ik in het begin op 1% per dag. Nu ook weer gewoon app niet aangeraakt.

Ieder zijn gevoel natuurlijk, maar als ik 250km 160-170 heb gereden is even stilstaan wel lekker, en dan ben ik echt wel doorgewinterd bestuurder met +- 50.000km per jaar de afgelopen 15 jaar.

Daarnaast, hoe vaak maak je nou 250km op een dag? Ook al zou je er wel wonen, zou je dan vaker lange stukken rijden denk je? Ik twijfel of het echt wat verschilt :).

Elke +- 1,5-2 uur even stilstaan is sowieso wel lekker naar mijn mening ongeacht hoe hard je rijdt.
Merkte op mijn roadtrip naar de Noordkaap in 2023 dat mijn reisplezier met factoren toenam als ik elk uur even 2-3 minuten stopte om te genieten van het uitzicht, jammer dat ik dat pas ontdekte na +- 2500km enkele reis.

Op 1 dag op een gegeven moment 1200km door Zweden heengejakkerd omdat Zweden echt heel erg saai is om doorheen te rijden als je net 3500km door Noorwegen gereden hebt.

In mijn 3 RWD was het heerlijk roadtrippen, en ik merk dat als ik harder rijd, ik ook sneller toe ben aan een momentje rust, en als ik rustiger rijd de benodigde rust ook langer duurt.

In mijn Y RWD afgelopen winter het gepresteerd om ergens in +- 100km van 90 > 1% te gaan met hele stukken 200+ op de klok. Daarna ben je het ook wel even beu en blij dat je "moet" laden :+.

Van de zomer ga ik dezelfde rit opnieuw maken (europapark) en dit keer met mede-reizigers in een ICE en kids, dus ben benieuwd hoe dat bevalt.

Tevens van plan om de Y naar de Noordkaap mee te slepen, maar dit keer kamperen in de auto, ipv slechte hotels.

TL:DR: Ben het niet met je eens :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Zwarte lak:

Ik trek mijn blauwe Y 1-2 keer per week door een goede wasstraat (Kleiboer in Apeldoorn). Kan geen wezenlijke invloed op de lak ontdekken. Sterker nog, er zitten af-fabriek meer poetssporen op dan de wasstraat maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
Zwarte lak:

Sowieso helpt het zolang mogelijk de wasstraat te vermijden. Slechtste wat je kan doen is zeer kort na levering al door de wasstraat.
Lak word eerder harder waardoor je minder snel krassen krijgt.
Mijn blauwe M3P van 8 maanden oud heeft toch al best wat plekken. Maar 1x door de wasstraat geweest (een hele goede trouwens). Krasjes vallen best mee. Maar steenslag en vogelpoep (en ik haal het weg zodra ik het zie, soms zie ik het pas na paar dagen helaas) hebben al best wat plekjes achtergelaten helaas.
Wat ik eigenlijk al wist, de witte lak is veeeeeel beter dan de blauwe. Ik heb ook een witte uit 2019, met 121k km erop, en daar zit gewoon minder steenslag op dan die nieuwe blauwe met 14k km. Ook keer of 20 door wasstraat geweest gok ik. Amper iets van te zien. Vogelpoep heeft al helemaal 0 effect

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
Mar.tin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Ik trek mijn blauwe Y 1-2 keer per week door een goede wasstraat (Kleiboer in Apeldoorn). Kan geen wezenlijke invloed op de lak ontdekken. Sterker nog, er zitten af-fabriek meer poetssporen op dan de wasstraat maakt.
Ik zou kleiboer nou niet gelijk een goede wasstraat willen noemen, eerder gewoon normaal.

Ik weet wasstraten waar ze voor hetzelfde geld ze hem eerst met 4 man met de hand schoonmaken, binnenkant portieren schoonmaken, kop koffie krijgt in de auto, voordat je de band opgaat.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik heb begrepen dat veel Tesla's vanuit de fabriek voor de eerste paar jaar een glascoating hebben. Deze is na xx jaar weg, en dan zal het schoonmaken wel lastiger worden.

Ik wax mij een ongeluk, maar mijn auto voelt dan ook boterzacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Zwarte lak:

Ik heb de rode multi coat lak. Elke maand wel een keer door de wasstraat gemiddeld nu al bijna twee jaar. Hij zit vol met wasstraat swirls op met name de liggende stukken zoals de kofferbak. Ook zit de motorkap en bumper vol met rare krasjes.

Dit zal met een niet metallic lak alleen nog maar meer opvallen. Ik zou me er niet door tegen laten houden persoonlijk.

Op mijn andere auto, een Ford Focus RS in het Nitrous Blue heb ik een glas coating aan laten brengen. Daar is na twee jaar geen swirl op te zien en die gaat net zo vaak door dezelfde wasstraat. Zo'n coating werkt dus wel goed. Maar kost wel wat natuurlijk.

Gezien een Tesla een dertien in een dozijn auto is en je bij inruil letterlijk geen stuiver meer krijgt als je lak in nieuwstaat is, geef ik de Tesla geen coating.

Overigens betreft het een wasstraat waar de auto doorheen getrokken wordt met van die vilten borstels.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeRipper op 06-05-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Leeftijd telt ook mee he? In mijn jonge jaren ook 100'en kilometers plankgas gereden zonder noemenswaardige pauze. Ik weet niet of ik dat nu nog zou doen.
En dan doe je 800km in 5 uur, dat gaat je met een EV ook niet lukken. Maar dat hoeft van mij dus ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Maasluip schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Leeftijd telt ook mee he? In mijn jonge jaren ook 100'en kilometers plankgas gereden zonder noemenswaardige pauze. Ik weet niet of ik dat nu nog zou doen.
En dan doe je 800km in 5 uur, dat gaat je met een EV ook niet lukken. Maar dat hoeft van mij dus ook niet meer.
offtopic:
midden 30, en als je me nu gaat zeggen dat dat oud is, wordt het niet gezellig vandaag, en eten we geen macaroni vanavond. :9

We doen allemaal dingen als we jonger zijn, als ik timelapses van mezelf op ritjes terugzie toen ik begin 20 was...
Is het een godswonder dat ik 0 (echte) schades heb gereden de afgelopen 17 jaar rijbewijs en wat richting de +- 800.000 gereden kilometers moet zijn. :o (op 1 paaltje naast een parkeerplek na :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Dat is dan de theorie.
In de prakijk hangt het er van af waar de laders liggen. Want je moet net met je ideale batterijpercentage toekomen bij de lader. Als je niet elke 100 meter een laadpaal hebt, zal je dit ook moeten meenemen in je berekening om de optimale rijsnelheid te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
this schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Dat is dan de theorie.
In de prakijk hangt het er van af waar de laders liggen. Want je moet net met je ideale batterijpercentage toekomen bij de lader. Als je niet elke 100 meter een laadpaal hebt, zal je dit ook moeten meenemen in je berekening om de optimale rijsnelheid te weten.
Overdrijven is ook een kunst....
Met 1% doe je ca 4km, dus heb je wel wat tolerantie...

Als ik in D wat sneller wil rijden, dan kijk ik gewoon 1 lader vooruit. Ik kijk wat de auto aan geeft als aankomst percentage (bv 15%) en blijf goed door trappen tot dat naar ca 5% zakt, dan begin ik wat te vertragen en probeer dan met 2-3% aan te komen.

Snelheden van 200 heb ik voeger ook wel gedaan, maar nu zal dat eerder 150-170 zijn, maar vooral... "Go with the Flow" op het derde rijvak.
Ik ga daar niemand vertragen, maar ook niet van de weg drummen. Dat voelt gewoon goed aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Tommie12 op 06-05-2025 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:47
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:48:
[...]
Never mind, was m'n vrouw :D
Als ze dan ook nog de kaart kan lezen, dan heb je een uitzonderlijk exemplaar vast. Houden! :)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Afgelopen twee weken vakantie gehad en Tesla stond twee weken stil op het vliegveld. Drain maar 1%. Erg netjes. Met de oude 3 zat ik in het begin op 1% per dag. Nu ook weer gewoon app niet aangeraakt.

Onze MY RWD standard range heeft 10 dagen op het vliegveld gestaan met Sentry Mode aan (vergeten uit te zetten). Begon met 82% en bij terugkomst was er nog 38% over, 4,4 procentpunt per dag. Dat viel mij nog wel mee eigenlijk :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Overdrijven is ook een kunst....
Met 1% doe je ca 4km, dus heb je wel wat tolerantie...

Als ik in D wat sneller wil rijden, dan kijk ik gewoon 1 lader vooruit. Ik kijk wat de auto aan geeft als aankomst percentage (bv 15%) en blijf goed door trappen tot dat naar ca 5% zakt, dan begin ik wat te vertragen en probeer dan met 2-3% aan te komen.

Snelheden van 200 heb ik voeger ook wel gedaan, maar nu zal dat eerder 150-170 zijn, maar vooral... "Go with the Flow" op het derde rijvak.
Ik ga daar niemand vertragen, maar ook niet van de weg drummen. Dat voelt gewoon goed aan.
Aan 160km/u ga je geen 4km halen op een procent. En dan nog, het is niet dat er elke 4km snelladers aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Laatst online: 05-09 12:01
Op welke softwareversie zit / zat je? Ik las op notateslaapp.com dat er een software probleem zou zijn met software 2025.14 mbt het 'in slaap gaan' van de auto, gemeld door een nederlandse gebruiker. https://www.notateslaapp....leeping-in-update-2025146

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43

bert pit

asdasd

[...]

Volgens Bjorn N. ligt dat bij 190 km/h als het gaat om snelheidswinst. Je pakt op 1000 km een slordige 3 minuten t.o.v. 130 km/h. >:)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
pewill schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Op welke softwareversie zit / zat je? Ik las op notateslaapp.com dat er een software probleem zou zijn met software 2025.14 mbt het 'in slaap gaan' van de auto, gemeld door een nederlandse gebruiker. https://www.notateslaapp....leeping-in-update-2025146
Mss dat ik daarom 2025.14 niet meer kan downloaden. Kreeg opeens een popup op mijn rittenkaart. Er stond zoiets als "Anonymous user data suggests your current software is the best for your vehicle". Wilde nog een foto maken, maar ging al gauw weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Ik heb mensen op reddit zien speculeren dat het (2025.14.6) ook het rustverbruik van "keep accessory Power On" zou verlagen door te zorgen dat de auto dan ook gaat slapen.

Ben benieuwd. Vanmorgen 2025.14.3.1 geïnstalleerd, en daarmee gaat ie iig niet slapen als accessory power on blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
CrashOne schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Onze MY RWD standard range heeft 10 dagen op het vliegveld gestaan met Sentry Mode aan (vergeten uit te zetten). Begon met 82% en bij terugkomst was er nog 38% over, 4,4 procentpunt per dag. Dat viel mij nog wel mee eigenlijk :)
Ik had hem een dag op schiphol geparkeerd (ochtend vliegen, avond terug) en was vergeten uit te zetten. Stond op boven op het drukke dek naast Sheraton, weet het percentage niet wat ik kwijt was, maar ik was wel 503+ filmpjes rijker zie quote hieronder......

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Interessant artikel over Superchargers:
Lang verhaal kort: levensloop van de chargers van begin in 2016 tot nu met wat ze allemaal gedaan hebben als idle fees etc. Nu met nieuwe test: druk? Duurdere prijzen. Rustig? Goedkopere prijzen.

En eindigend met:
As the largest investor in fast-charging infrastructure, we also continue to expand, with 2025 set to be our biggest year for Supercharger openings yet.

[ Voor 58% gewijzigd door Oekol op 06-05-2025 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pewill schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Zit nog op 8.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Mar.tin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:59:
Ik heb mensen op reddit zien speculeren dat het (2025.14.6) ook het rustverbruik van "keep accessory Power On" zou verlagen door te zorgen dat de auto dan ook gaat slapen.

Ben benieuwd. Vanmorgen 2025.14.3 geïnstalleerd, en daarmee gaat ie iig niet slapen als accessory power on blijft.
Ik krijg nu 2025.14.3.1 gepushed, wacht nog maar even met installeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:11:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, wat is het voordeel om te wachten?

Je kan de optie voor de continue spanning aan/uit zetten in het menu.

Je kan dus alle andere updates al gebruiken en het id niet zo dat je de nieuwste update spontaan eerder krijgt omdat je een update hebt overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
mjvdzwet schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:32:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, wat is het voordeel om te wachten?
Dat je geen proefkonijn bent voor nieuwe functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
this schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Dit is al de 4e itteratie van deze update (of dat een goed teken is ;) ) dus is er al aardig getest en bijgeschaafd.
De .6 versie is dan weer nieuw.

Maar ik snap jouw beweegredenen (deels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
this schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Je kan je Update instellingen van Advanced naar Standaard zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
shinken82 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:57:
[...]

Mss dat ik daarom 2025.14 niet meer kan downloaden. Kreeg opeens een popup op mijn rittenkaart. Er stond zoiets als "Anonymous user data suggests your current software is the best for your vehicle". Wilde nog een foto maken, maar ging al gauw weg.
Mijn softwareupdate 's nachts was ook afgebroken, echter geen melding van gehad. Ben nu wel benieuwd of ik de 2025.14.3.1 veilig kan installeren, een auto die niet in 'slaap' gaat vind ik erg storend en duur.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
pewill schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Mijn softwareupdate 's nachts was ook afgebroken, echter geen melding van gehad. Ben nu wel benieuwd of ik de 2025.14.3.1 veilig kan installeren, een auto die niet in 'slaap' gaat vind ik erg storend en duur.
Ik heb nu een week ongeveer 2025.14.3 en daarin heb ik geen last van het niet in slaap vallen. Nu staat bij mij ook 14.3.1 klaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pewill schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Wat ik begrijp is dat met de huidge 2025.14.3.x versie de auto niet in slaap gaat als je de spanning op de 12V en USB aan laat staan (via de optie in de instellingen).
Mijn auto heeft sinds gisteren 2025.14.3.1 daarvoor 2 weken 2025.14 gehad. De auto gaat gewoon in slaap (als de USB / 12V functie uit staat).

In de komende 2025.14.6 versie gaat de auto klaarblijkelijk ook in slaap met de functie aan.

Er is dus niets "mis" met de huidige 2025.14.x.x versies (op kleine aanpassingen na die niet vernoemd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
mjvdzwet schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Wat ik begrijp is dat met de huidge 2025.14.3.x versie de auto niet in slaap gaat als je de spanning op de 12V en USB aan laat staan (via de optie in de instellingen).
Mijn auto heeft sinds gisteren 2025.14.3.1 daarvoor 2 weken 2025.14 gehad. De auto gaat gewoon in slaap (als de USB / 12V functie uit staat).

In de komende 2025.14.6 versie gaat de auto klaarblijkelijk ook in slaap met de functie aan.

Er is dus niets "mis" met de huidige 2025.14.x.x versies (op kleine aanpassingen na die niet vernoemd worden).
Bedankt voor de antwoorden _/-\o_ , die 12V optie kan ik nog wel even uit laten, kan ik de update starten.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
macedon schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:32:
[...]

Je kan je Update instellingen van Advanced naar Standaard zetten dan.
Weet ik. Ik heb niet de indruk dat die instelling iets doet.
Van mij staat die al altijd op standaard en nog krijg ik vrij snel updates aangeboden.
Ik heb zelfs geen wifi ingesteld.

Maar ik wacht sowieso bijna altijd tot het gros de update geïnstalleerd heeft vooraleer ik het zelf doe. Of er zou echt iets in moeten zitten dat ik heel interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
this schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:04:
[...]

Van mij staat die al altijd op standaard en nog krijg ik vrij snel updates aangeboden.

Maar ik wacht sowieso bijna altijd tot het gros de update geïnstalleerd heeft vooraleer ik het zelf doe. Of er zou echt iets in moeten zitten dat ik heel interessant vind.
Zonder wifi? Op welke manier krijg je dan de update gepushed? Sta je regelmatig bij een SuC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:13
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb sinds een aantal weken een probleem met Spotify in mijn Tesla.
Wanneer ik via de app iets afspeel, komt het met regelmaat voor dat deze op pauze springt (uit zichzelf).
Nu kan ik daar nog wel enigszins mee leven, ik heb een probleem waar ik mij nog veel meer aan stoor.
Heel vaak geeft Spotify dan links onder in het scherm weer dat het op een ander apparaat aan het afspelen is.

Als ik dan in mijn telefoon kijk, speelt hij volgens mijn telefoon nog steeds af in de Tesla. Klik ik dan op het knopje dat hij hem echt op de tesla af moet spelen, dan doet hij het weer. Soms een fractie van een seconde en soms gaat ie weer 15 minuten of korter verder om vervolgens er weer uit te klappen.

Zijn er meer die hier last van hebben, ik wil niet meer in de auto vloeken, slecht voor de bloeddruk en de kinderen beginnen het over te nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:18
Sunshin3 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:28:
Wanneer ik via de app iets afspeel, komt het met regelmaat voor dat deze op pauze springt (uit zichzelf).
Ik heb hetzelfde als ik daarvoor Spotify op de telefoon heb gebruikt. Als ik de Spotify app op de telefoon sluit (weg swipen in Task Manager) dan komt het niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Oekol schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:00:
[...]

Ik had hem een dag op schiphol geparkeerd (ochtend vliegen, avond terug) en was vergeten uit te zetten. Stond op boven op het drukke dek naast Sheraton, weet het percentage niet wat ik kwijt was, maar ik was wel 503+ filmpjes rijker zie quote hieronder......

[...]
ik had 0 meldingen, dat zal ook wel geholpen hebben :D Stond op lang parkeren, dus waarschijnlijk weinig actie om de auto :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:13
DnnSke schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb hetzelfde als ik daarvoor Spotify op de telefoon heb gebruikt. Als ik de Spotify app op de telefoon sluit (weg swipen in Task Manager) dan komt het niet voor.
Ik zal het vanmiddag eens proberen of dit de oplossing is.
Bloed irritant is het wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:26:
[...]

Zonder wifi? Op welke manier krijg je dan de update gepushed? Sta je regelmatig bij een SuC?
Via de interne simkaart. Ik kom zelden bij een snellader of tesla garage.
En ik heb ook geen premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:26:
[...]

Gewoon via 4G. Bij SuCs is ook nergens WIFI toch? Zou komen maar is in een stille dood gestorven afaik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 19-09 09:53
Ik heb opeens dat als mijn wagen op slot gaat, hij het geluidje afspeelt dat is ingesteld (ik heb dat laserbeam-geluidje) en daarna kort een ander geluid. Alsof de radio nog even heel kort afspeelt op de buitenspeakers.

Herkennen anderen dit ook? Ik zit op 2025.14.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Mar.tin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:59:

Ben benieuwd. Vanmorgen 2025.14.3 geïnstalleerd, en daarmee gaat ie iig niet slapen als accessory power on blijft.
Heel fijn en gisteren ook gelijk maar even de installatie van 2025.14.3 gedaan.

Accessoirevoeding aangezet en gelijk maar getest of dan de Commander ook weer gevoed wordt.
Bij dezen kan ik bevestigen dat dit het geval is waardoor ik weer mijn laadstekker kan ontgrendelen zonder gebruik van de app of door eerst het voertuig te openen.
Gewoonweer als vanouds aan de portiergreep trekken waarna de laadpoort ontgrendeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Heel fijn en gisteren ook gelijk maar even de installatie van 2025.14.3 gedaan.

Accessoirevoeding aangezet en gelijk maar getest of dan de Commander ook weer gevoed wordt.
Bij dezen kan ik bevestigen dat dit het geval is waardoor ik weer mijn laadstekker kan ontgrendelen zonder gebruik van de app of door eerst het voertuig te openen.
Gewoonweer als vanouds aan de portiergreep trekken waarna de laadpoort ontgrendeld :*)
Huh, dit werkt bij mij al sinds ik de commander heb geïnstalleerd (januari). Dus zonder die voeding aan, ook toen die optie er nog niet was.
Ik heb het zo ingesteld dat hij ontgrendeld bij de deur linksachter 3 seconden de greep vasthouden. Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 06:44
xFeverr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:42:
Ik heb opeens dat als mijn wagen op slot gaat, hij het geluidje afspeelt dat is ingesteld (ik heb dat laserbeam-geluidje) en daarna kort een ander geluid. Alsof de radio nog even heel kort afspeelt op de buitenspeakers.

Ik heb dat inderdaad een paar keer gehad vorige week.
Is ook weer gestopt.
Vanochtend update 14.3.1 gedownload en heb het vanochtend met afsluiten in ieder geval ook niet meer gehoord. (Y RWD 2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Plenkske schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:50:
[...]

Huh, dit werkt bij mij al sinds ik de commander heb geïnstalleerd (januari). Dus zonder die voeding aan, ook toen die optie er nog niet was.
Ik heb het zo ingesteld dat hij ontgrendeld bij de deur linksachter 3 seconden de greep vasthouden. Werkt altijd.
Ik heb dezelfde instelling.

Maar helaas en tussentijds nog een paar keer getest maar wanneer het voertuig slaapt was er geen boordspanning aanwezig voor de Commander.
Ontgrendelen werkte dan alleen nog met de telefoonsleutel in de buurt, via de app of door het voertuig eerst te openen met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Gewoon via 4G. Bij SuCs is ook nergens WIFI toch? Zou komen maar is in een stille dood gestorven afaik.
OK, dat is nieuw voor mij. Ik dacht altijd dat updates enkel kwamen als je wifi had omdat het anders te veel data kost over 4/5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
jongetje schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:11:
[...]

Die bedoelde ik, staat er toch ook? :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Ik heb dezelfde instelling.

Maar helaas en tussentijds nog een paar keer getest maar wanneer het voertuig slaapt was er geen boordspanning aanwezig voor de Commander.
Ontgrendelen werkte dan alleen nog met de telefoonsleutel in de buurt, via de app of door het voertuig eerst te openen met de kaart.
Ja ik heb altijd de telefoonsleutel in de buurt als ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:08:
[...]

OK, dat is nieuw voor mij. Ik dacht altijd dat updates enkel kwamen als je wifi had omdat het anders te veel data kost over 4/5G.
Nee, als je nooit op WIFI zit dan krijg je vanzelf wat gepushed als het een kritieke (veiligheids) update is, of als je teveel achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
xFeverr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:42:

Dat had ik ook. (2025.14.1)
De locksound staat op de usb-stick.
Zelfs toen ik de usb eruit haalde, speelde hij nog steeds de locksound en dat rare korte geluidje.
Nu zit ik op 2025.14.3 en het rare geluidje is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Inspired schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:38:
[...]

Nee, als je nooit op WIFI zit dan krijg je vanzelf wat gepushed als het een kritieke (veiligheids) update is, of als je teveel achterloopt.
Nee hoor, je loopt gewoon mee met de normale update flow.
Ik zit zelfs vaak bij de eerste die een nieuwe update krijgt als ik het zo vergelijk met collega's die wel wifi hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 19-09 09:53
@RiB1 @Spoetnik oke dat klinkt dan als goed nieuws. Die update wordt inmiddels ook aangeboden. Morgen kan ik hem downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Plenkske schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:35:
[...]

Ja ik heb altijd de telefoonsleutel in de buurt als ik dat doe.
Dat verklaart dus waarom de Commander op dat moment wakker is en dus de ontgrendelfunctie wel werkt.

Maar nu werkt het weer als vanouds zonder iets van een sleutel in de buurt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:44:
[...]

Nee hoor, je loopt gewoon mee met de normale update flow.
Ik zit zelfs vaak bij de eerste die een nieuwe update krijgt als ik het zo vergelijk met collega's die wel wifi hebben ingesteld.
Meteen de download of alleen de melding? De download komt echt niet meteen via 4G. De melding heeft verder niks met WIFI te maken idd.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 07-05-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Inspired schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:22:
[...]

Meteen de download of alleen de melding? De download komt echt niet meteen via 4G. De melding heeft verder niks met WIFI te maken idd.
Wat bedoel je met melding?
Bedoel je dat icoontje dat het een update aan het downloaden is?

Maar zoals ik al eerder zei, ik heb géén wifi ingesteld. Dus die download komt gewoon binnen via 4G.

[ Voor 23% gewijzigd door this op 07-05-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ben benieuwd of de Autopilot in software versie 2025.14.3 in Nederland ook reageert op snelheidsborden. Ik zag een Youtube filmpje dat in Duitsland de snelheid aangepast wordt bij verandering van snelheidsbord, niet alleen in de bebouwde kom, ook daarbuiten. Zowel in verlagen van de snelheid als in versnellen.Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00
Mackeessie schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:46:
Ben benieuwd of de Autopilot in software versie 2025.14.3 in Nederland ook reageert op snelheidsborden. Ik zag een Youtube filmpje dat in Duitsland de snelheid aangepast wordt bij verandering van snelheidsbord, niet alleen in de bebouwde kom, ook daarbuiten. Zowel in verlagen van de snelheid als in versnellen.Iemand al ervaring?
Liever niet, dan bij elke wijziging van een matrixbord wordt de maximum snelheid van autopilot aangepast. Zodra je dan de file uit bent blijft de km/h opgeslagen tot je een bord met de snelheid tegen komt.

[ Voor 8% gewijzigd door pretpik op 07-05-2025 14:49 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Mar.tin schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Die bedoelde ik, staat er toch ook? :P O-)
Jij gaf aan:
[
Vanmorgen 2025.14.3 geïnstalleerd
Waarbij ik dacht dat de .1 versie anders was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
jongetje schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Jij gaf aan:
[
[...]

Waarbij ik dacht dat de .1 versie anders was....
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik was de .1 volledig vergeten ;). Maar heb 'm wel echt. Merk er weinig bijzonders aan ten opzichte van .14 en .14.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:54:
[...]

Dat verklaart dus waarom de Commander op dat moment wakker is en dus de ontgrendelfunctie wel werkt.

Maar nu werkt het weer als vanouds zonder iets van een sleutel in de buurt :*)
Maar je hebt nu wel onnodig hoog stroomverbruik van de auto... zou het mij niet waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Plenkske schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Maar je hebt nu wel onnodig hoog stroomverbruik van de auto... zou het mij niet waard zijn
Sentry staat bij mij altijd aan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Wat bedoel je met melding?
Bedoel je dat icoontje dat het een update aan het downloaden is?

Maar zoals ik al eerder zei, ik heb géén wifi ingesteld. Dus die download komt gewoon binnen via 4G.
Vrij snel ook dan? Dat is wel opvallend. Zonder WIFI krijg ik inderdaad alleen een icoontje dat de update er is. Dan staat er ook bij dat je met WIFI moet verbinden om hem binnen te halen. Uiteindelijk zal de update wel binnen komen maar zeker niet binnen enkele dagen.

Of is er nu een verschil tussen premium en non-premium connectivity? Ik heb sinds een paar maand premium uitgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 07-05-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:41
pretpik schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:48:
[...]

Liever niet, dan bij elke wijziging van een matrixbord wordt de maximum snelheid van autopilot aangepast. Zodra je dan de file uit bent blijft de km/h opgeslagen tot je een bord met de snelheid tegen komt.
Dat is toch al lang zo? Ik woon in België en iedere keer je een matrixbord boven de snelweg passeert wordt de snelheid aangepast. Of hebben we het nu over iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jarus20 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:29:
[...]

Dat is toch al lang zo? Ik woon in België en iedere keer je een matrixbord boven de snelweg passeert wordt de snelheid aangepast. Of hebben we het nu over iets anders?
Is ook alleen maar goed. In Nederland is de snelheid aangegeven op een matrixbord een verplichte maximum snelheid. Je wilt niet dat je Tesla eigenwijs met 100 km/h de stilstaande file inrijdt toch?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:59
this schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:04:
[...]

Klopt inderdaad. Bij mij staat ie op Advanced, maar heb de laatste update nog steeds niet ontvangen terwijl de 2025.14.3.1 al naar ruim 47% van de auto’s is gepushed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:59
Mackeessie schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:46:
Dit werkt al. Erg vervelende functie vind ik. Als ik bij Kampen de polder inrijd, dan pakt de auto telkens de 60km borden van de parallelweg, terwijl ik op de hoofdbaan rijd waar je 80 mag. Dus moet ik de auto op de TACC zetten om normaal te kunnen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Wat me nu opvalt aan 2025.14.3 is dat ik twee keer de knop van de kofferbak moet indrukken voordat deze daadwerkelijk sluit.

En bij het achteruitrijden gaat de muziek uit. Of was dat al en valt het me nu pas op? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sunshin3 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:28:
*knip*
Zijn er meer die hier last van hebben, ik wil niet meer in de auto vloeken, slecht voor de bloeddruk en de kinderen beginnen het over te nemen ;)
Yes... Ik had mijn telefoon opnieuw gekoppeld (zowel voor telefonie als sleutel). Volgens mij trad het probleem daarna op. Het leek er op alsof de stream dan verder ging op mijn telefoon via BT naar de wagen. Er stond in Spotify ook tweemaal de wagen bij 'verbonden apparaten'. Zette ik BT uit op de telefoon, speelde Spotify weer door. Glad vergeten dat dan bij weglopen de wagen niet vergrendeld... |:(

Spotify account in de wagen uitgelogd en opnieuw ingelogd, vooralsnog probleem verholpen. Raar fenomeen, leuk om te lezen dat ik niet de enige gefrustreerde was. Het was me toch een partijtje irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Inspired schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:45:
[...]

Vrij snel ook dan? Dat is wel opvallend. Zonder WIFI krijg ik inderdaad alleen een icoontje dat de update er is. Dan staat er ook bij dat je met WIFI moet verbinden om hem binnen te halen. Uiteindelijk zal de update wel binnen komen maar zeker niet binnen enkele dagen.

Of is er nu een verschil tussen premium en non-premium connectivity? Ik heb sinds een paar maand premium uitgezet.
Zoals ik al in mijn vorige posts zei, ik heb géén premium.
Ik krijg trouwens geen melding om te kiezen of ik de update wil downloaden. De update start gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:33:
Wat me nu opvalt aan 2025.14.3 is dat ik twee keer de knop van de kofferbak moet indrukken voordat deze daadwerkelijk sluit.

En bij het achteruitrijden gaat de muziek uit. Of was dat al en valt het me nu pas op? 8)7
Dat eerste lijkt niet normaal. Opnieuw opstarten al geprobeerd? Dat tweede is een optie geweest die je aan kon vinken een paar updates terug. Wellicht dat dit nu opeens aan staat of opvalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:33:
Zachter ja. Uit nee. Even reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 07:46
Ik ontdekte toevallig dat onze auto, wanneer die op de oprit staat en automatisch wordt vergrendeld zodra we weglopen, toch nog ontgrendeld kan worden terwijl onze telefoons gewoon binnen in huis liggen. Blijkbaar is het Bluetooth-bereik tussen de auto en de telefoon niet groot genoeg. Meestal zitten we op de bank, zo'n 8 à 10 meter van de auto, en zelfs dan kan de auto nog worden geopend. Ik heb mijn telefoon expres verder weg gelegd, op ongeveer 18 meter afstand, en de auto ging nog steeds open. Pas toen ik de telefoon verder het huis in bracht, lukte het niet meer om de auto te openen.

Ik lees dat meer mensen dit ervaren, maar ik vraag me af of iedereen die zijn auto op de oprit parkeert en de telefoon relatief dichtbij in huis bewaart, zich hiervan bewust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
Ik heb sowieso een pincode ingesteld voor het geval dat. Echter heb ik het idee dat mijn auto minder gevoelig is. Recent nog dat een passagier niet meer in de auto kon na het uitstappen toen ik aan de overkant van een kleine straat stond. Zal nog geen 6 meter zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 07:29

GVR

warsame schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:
Ik ontdekte toevallig dat onze auto, wanneer die op de oprit staat en automatisch wordt vergrendeld zodra we weglopen, toch nog ontgrendeld kan worden terwijl onze telefoons gewoon binnen in huis liggen. Blijkbaar is het Bluetooth-bereik tussen de auto en de telefoon niet groot genoeg. Meestal zitten we op de bank, zo'n 8 à 10 meter van de auto, en zelfs dan kan de auto nog worden geopend. Ik heb mijn telefoon expres verder weg gelegd, op ongeveer 18 meter afstand, en de auto ging nog steeds open. Pas toen ik de telefoon verder het huis in bracht, lukte het niet meer om de auto te openen.

Ik lees dat meer mensen dit ervaren, maar ik vraag me af of iedereen die zijn auto op de oprit parkeert en de telefoon relatief dichtbij in huis bewaart, zich hiervan bewust is.
Mijne gaat niet open met telefoon in kontzak maar pas als ik me omdraai, al helemaal niet als telefoon binnen ligt
Pagina: 1 ... 69 ... 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: