Afgelopen vrijdag weer vertrokken uit Zweden en gisteren thuis gekomen. Auto heeft het verder in Zweden prima gedaan, ondanks kou en zelfs sneeuwJeroenV_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:00:
De afgelopen 2,5 dag een flink stuk gereden vanuit huis (buurt van Rotterdam) naar midden Zweden, zo'n 2000km. Was de eerste langere trip met de auto.
Pro's
Routeplanner icm laadstops; kwam overal perfect uit, nergens hoeven wachten en zelfs in Zweden een keer een hele v4 site van 20 palen voor mezelf
[Afbeelding]
Laadsnelheid; genoeg tijd voor voorverwarmen, dus overal prima snelheden gehaald. Auto was vaak al klaar om door te gaan als ik terug kwam van het toilet.
Comfort; auto rijdt heerlijk die lange stukken. Stil, prima geluidsinstallatie
1 kleine con
Locatie van sommige superchargers. Kan de auto niets aan doen, maar op een donkere zondagavond op een verlaten industrieterrein in Rostock staan zal niet voor iedereen even fijn zijn kan ik me voorstellen. Heb er zelf geen probleem mee, maar het is geen ideale locatie zeg maar.
1 grote con;
TACC / AP; weet niet hoeveel onnodige remmingen ik heb meegemaakt, maar echt veel teveel naar mijn zin tot op het punt dat je gewoon de auto zit uit te schelden omdat het gewoon irritant wordt.![]()
Begin ook steeds meer te herkennen wanneer het kan gaan gebeuren en dan ga ik al met mijn voet boven het gaspedaal hanger om maar snel weer te kunnen accereleren.
Ik ga gewoonweg geen vriendjes worden hiermee, doe mij maar een normale domme CC.
Over een paar weken gaat de reis weer terug...

Verder nog wel een eigenaardigheidje gevonden: laat niet je duim op de richtingaanwijzer liggen, krijg je namelijk een melding van

Gisteren in DE op de terugweg ook even heerlijk doorgereden, gemiddeld zo'n 150 tot pieken in de begrenzer, en ondanks dat viel het verbruik reuze mee. Over de bijna 5000km afgelopen maand, dus op en neer naar Zweden en lokale ritjes, is het 16.1kW/100km, helemaal prima.