• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

Maasluip

Kabbelend watertje

Zijn er meer mensen waar sinds 2026.26 de automatische navigatie naar werk of huis niet meer werkt? Bij mij navigeert hij nu naar een locatie waar ik in het weekend wel vaker kom, maar hij begrijpt dus niet dat als ik 's middags op mijn werklocatie ben en ik in stap, ik naar huis wil. Of dat ik op een doordeweekse dag van huis naar werk wil.

Huis en werk staan correct ingesteld en ik heb verder geen favourites.

Signatures zijn voor boomers.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
rdb91 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 06:10:
Ik heb de laatste weken last van een melding dat mijn laadstation wordt geüpdatet, kennelijk gaat dat via de auto en doet hij dit enkel als het oplaadlimiet is bereikt. Het gevolg is dat ik geen climate control op afstand kan starten, maar ook niet kan wegrijden voor enkele minuten. De auto lijkt een soort van bevroren.

Ik heb al gekeken of ik mijn tesla wall charger 3 kan updaten, maar deze geeft aan dat er geen firmware updates zijn.

Wifi voor zowel de auto als het laadstation staan vlakbij elkaar, dat zou het probleem niet moeten zijn.

Zijn er misschien meer mensen met een Tesla lader en die deze melding gehad hebben?[Afbeelding]
Er is recent een update uitgebracht voor de mobile connector. Gebruik je die? https://www.notateslaapp.com/news/4555/tesla-rolls-out-rare-software-update-to-mobile-connectors

Of doel je op de Wall Connector Gen 3? Indien dat laatste, kun je de aardlek proberen uit te schakelen en na 10 minuten weer aan?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:37
nMad schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 06:40:
[...]

Onjuist, is de volledige Grok zoals laatst gedemonstreerd door @turkeyhakan. Grok commands is trouwens een verdere implementatie van Grok voor het bedienen van voertuigfuncties.
Wellicht zoek ik dat dan. Heb nu op HW3 de summer update en vind het maar tegenvallen. Hij kan de achterklep niet eens openen. Dat zag ik mij nog wel eens gebruiken als ik de kinderen los maar achterin. Verder dingen geprobeerd en viel veelal tegen. Jammer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04
Inspired schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:15:
Hoop dat ze gewoon een outlet in de koffer gaan monteren tzt. Ik zou het (misschien) alleen op lang ritten gebruiken voor een Nespressotje. Dat is nou net ff handig als je aan het laden bent. Huidige oplossing ook wel wat clunky met de mobile charger. Maar goed, leuk dat ze het aanbieden.
ik heb dit ook, en volg dit ff! ;)
rdb91 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 06:10:

Zijn er misschien meer mensen met een Tesla lader en die deze melding gehad hebben?
TWC 3 kan zowel via wifi als via de Tesla firmware updates krijgen, zie manual. Heb je voor je TWC wel wifi ingesteld?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:36
Mike.Litoris schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:17:
Iemand trouwens een idee of het zin heeft om naar de auto te gaan om de update te zoeken?

Of geen update in de app is nog geen update push in de auto?
Je kan niet zelf gaan zoeken. Updates worden altijd ter beschikking gesteld door Tesla, en dan kan je enkel aanvaarden of weigeren.

Dus geen update in the app is geen push in de auto.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:58
Oekol schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:57:
[...]

Verder dingen geprobeerd en viel veelal tegen. Jammer.
Ik wacht nog steeds op de fall summer update en kijk wel het meest uit naar grok. Mijn vader is al een dagje ouder en dit zou voor hem het bedienen van diverse functies een stuk makkelijker kunnen maken - ben voor hem op zoek naar een '23 MYLR en dit zal zijn eerste ev worden.

Ben dan ook benieuwd naar de verdere dingen die je hebt geprobeerd en toch tegenvielen.

Qua zaken die grok daadwerkelijk kan bedienen heb ik wel goede hoop dat dat later er nog wel bij zal komen, zoals inderdaad het kunnen openen van de kofferbak wat handig kan zijn als je op de achterbank bezig bent.

[ Voor 5% gewijzigd door xepyonx op 25-08-2026 10:01 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:37
xepyonx schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:59:
[...]

Ik wacht nog steeds op de fall summer update en kijk wel het meest uit naar grok. Mijn vader is al een dagje ouder en dit zou voor hem het bedienen van diverse functies een stuk makkelijker kunnen maken - ben voor hem op zoek naar een '23 MYLR en dit zal zijn eerste ev worden.

Ben dan ook benieuwd naar de verdere dingen die je hebt geprobeerd en toch tegenvielen.

Qua zaken die grok daadwerkelijk kan bedienen heb ik wel goede hoop dat dat later er nog wel bij zal komen, zoals inderdaad het kunnen openen van de kofferbak wat handig kan zijn als je op de achterbank bezig bent.
Ik had een route gepland naar een locatie om een uitje te hebben. So far so good. Op de route kwamen we langs een aangelegd strand met zeewater en gaf aan dat ik als we er langsrijden een headaup kregen om te kijken of we het konden zien vanaf de snelweg. Dat lukte niet, maar tot we terug gingen daar specifiek heen in de middag deed die het alsnog toen we het strand bijna opreden.

Twee kinderen achterin dus verhaalvertellen geprobeerd in Grok. Keuze gemaakt over een verhaal over een elfje. Helemaal prima. Krijg je 40 vragen moet het een elfje zijn met een rood mutsje blabla: begin gewoon. Uiteindelijk dus zelf een luisterboek weer opgezet.

Dat soort dingen waarvan ik had verwacht dat het top zou zijn. Op de terugweg ga ik wel even proberen of Grok laadstops toe kan voegen op de terugrit naar huis. Dat zou wel heel handig zijn als ze ook gaan voorverwarmen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:58
Oekol schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:18:
[...]

Ik had een route gepland naar ... Op de terugweg ga ik wel even proberen of Grok laadstops toe kan voegen op de terugrit naar huis. Dat zou wel heel handig zijn als ze ook gaan voorverwarmen.
Ah ja ik snap 'm, waar je verwacht dat ie zelfstandig dan de rest kan invullen en oppakken is het dus nog niet het geval.

Voor ouderen is het echter wel een uitkomst als ze ongestructureerd dingen kunnen laten uitvoeren in de auto zelf zonder exact binnen de predefined commandostructuur te moeten blijven - eigenlijk niet eens alleen voor ouderen, ook voor mezelf.

Maar wat grok betreft heb ik wel goede hoop dat dat iets is wat in de toekomst wel steeds verder verfijnd en verbeterd zal kunnen worden.

Ben benieuwd om er zelf ook een beetje mee te experimenteren wanneer ik de update ooit een keer binnen krijg ('22 ryzen m3p).
Pagina: 1 ... 288 289 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: