• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51
NiQo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:08:
Gisteren mijn model 3 in ontvangst mogen nemen. Het valt mij op dat de gordel gelijk begint te piepen als je in de auto plaatsneemt, ookal rij je niet gelijk weg. Is dit ergens uit te schakelen?
Weet je wat pas irrritant is. Als je de achterbank plat doet en er een zwaar pakket op legt. Dan gaat de gordelverklikker ook piepen, terwijl de auto (volgens mij) weet dat de achterbank plat is... Ik heb nu van die gordelinserts liggen zodat de auto denkt dat de gordels om zijn als ik weer iets met vervoeren. Of als de hond van de ene naar de andere plek loopt.
jongetje schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Weet je wat pas irrritant is. Als je de achterbank plat doet en er een zwaar pakket op legt. Dan gaat de gordelverklikker ook piepen, terwijl de auto (volgens mij) weet dat de achterbank plat is... Ik heb nu van die gordelinserts liggen zodat de auto denkt dat de gordels om zijn als ik weer iets met vervoeren. Of als de hond van de ene naar de andere plek loopt.
Dit dus....

Als ik een fototas op de achterbank leg... moet ik altijd de gordel vast maken anders word je gek.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18
CEdS schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:04:
[...]
Daarnaast denk ik dat je met een grotere accu minder last hebt van degradatie. Of je nou 600 of 570 km ver komt dat is wat anders dan 300 of 250 km....Maar dit zit geheel tussen mijn oren.
Zit niet per se tussen je oren. Dat is voor ons al werkelijkheid. Wij reden normaliter 301 km op de 1e stint richting vakantie. Nu moesten we genoegen nemen met de 1e stop op 279km snelweg kilometer want we redde het niet meer.

Huidige auto is een MY RWD '22 met een EPA range bij start van 418km en nu geeft hij ~392km aan. Zit op 160k kilometer.

De volgende auto komt volgende maand de MY LR RWD en dat zou volgens ABRP 45 min schelen op 20 uur rijden. Dat is wel echt heel fijn natuurlijk. Wel meer vrijheid om fijne laders te kiezen. Deze stop die we moesten kiezen was de fastned bij lille Aeroport en daar zat letterlijk niets. Je kon niet plassen of eten, niets van dat.

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 18-08-2026 10:00 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

jongetje schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Daar heb ik dus weer helemaal geen last van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjM7c5Ei-o1M0FZBkNENYHa9Ihg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dSzhsb2OOSZGftlI1371gPKe.png?f=fotoalbum_large
Een IKEA SMÅSTAD hoogslaper past in 1x in een M3. Wel een een paar dozen moeten uitpakken. Bij elkaar meer dan 160kg.

Regelmatig tassen of kratten op de achterbank en nog nooit een melding gehad.
Als er wel iemand zit dan krijg ik wel een melding. Ook als die persoon tijdens het rijden de gordel losmaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 18-08-2026 10:18 ]

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Silversurfer1 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:25:
[...]

We weten de prijs toch nog niet? Ze denken rond de 60k. De ioniq9 begint bij 68k. En laten we dan de specs en uitrusting tegenover elkaar zetten voor een goed en eerlijk vergelijk.
Ik denk eerder richting de 70. In Amerika is de Y L bijna 7% duurder dan de performance. Als je dat doortrekt naar hier waar de performance voor 64k gaat zou dat rond de 68,5k voor de Y L zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Pagina: 1 ... 285 286 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: