• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zit met mijn hw3 MY al tijd op 2026.20.6.1
Ik kijk zo enorm uit naar GROK/summer update, maar hij komt maar niet. Anderen met hw3 die hem al wel hebben?

En zag op notateslaapp dat 2026.21.6 uit is met FSD14.1 Lite. De intelligentie van hw4 v14 gedestilleerd naar hw3. Daar kijk ik ook enorm naar uit (zodra dit in NL kan). Mogelijk toch nog wat toekomstige voor mijn ineens 'oude' 2024 beestje...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Allewijn schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:52:
Ik kijk zo enorm uit naar GROK/summer update, maar hij komt maar niet. Anderen met hw3 die hem al wel hebben?

En zag op notateslaapp dat 2026.21.6 uit is met FSD14.1 Lite. De intelligentie van hw4 v14 gedestilleerd naar hw3. Daar kijk ik ook enorm naar uit (zodra dit in NL kan). Mogelijk toch nog wat toekomstige voor mijn ineens 'oude' 2024 beestje...
Voor mijn M3 2020 hw3 is hij al een tijdje te downloaden. Maar heb geen wifi bereik op m'n parkeetplaats, dus hij installeert waarschijnlijk pas over 2 maanden :+ Of ik moet het even via een telefoon hotspot doen. Maar ik krijg toch geen Grok (Intel chip) dus de update heeft geen haast.

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Hij is er wel (geweest). Op mijn MY uit midden 2023. Maar verder nix mee gedaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An1mhn5lcAt_hsOb3grz6bU4RDY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yc35Q9oQxQhiUPi1siYQASgM.jpg?f=user_large Voor wat het waard is.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:54

Mijn Model 3 uit '21 heeft de summer update twee weken geleden al gekregen. Niet heel interessant voor mij, omdat ik een Intel chip heb.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Allemaal bedankt voor reacties. Anderen dus wel al de summer update gehad met hw3.
Zijn er ook die hem net als ik nog niet hebben?
Want het duurt me dit keer wel lang (normaal heb ik altijd geluk/als een van de eerste de updates te pakken)
edit:
Ik zie nu dat 40,8% nog op de 2026.20 hangen. Dus ik moet gewoon meer geduld hebben en afwachten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sOYvldRLoX-G2gegeyfqaGMTzg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TkdzEwIiTOE2pbTHkHwaKn3m.png?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Allewijn op 16-08-2026 14:14 ]

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:59
De twijfel is inmiddels flink toegeslagen. We waren eigenlijk bijna rond om onze Model Y RWD uit december 2023 met HW3 in te ruilen voor een nieuwe Model Y AWD, maar ik merk dat ik Autopilot echt niet wil missen.

We zijn net terug van zomervakantie en hebben onderweg ontzettend veel met AP gereden. Ook in Nederland gebruiken we het eigenlijk best vaak. Juist daardoor besef ik nu hoeveel waarde ik eraan hecht.

Daarnaast ben ik eerlijk gezegd niet van plan om straks €99 per maand te gaan betalen voor een abonnement om functies terug te krijgen die ik nu gewoon heb. Daardoor ben ik nu echt aan het twijfelen of ik de overstap wel moet maken. Misschien doen we het uiteindelijk zelfs helemaal niet.

Ik vind het persoonlijk echt een grote fout van Tesla dat Autopilot niet meer standaard wordt geleverd op nieuwe modellen. Voor mij voelt dat toch als een flinke stap terug, ondanks dat de nieuwe Model Y op andere punten natuurlijk aantrekkelijk is.

Jammer.

F2040-6 | SMO-S40 | Hygiene boiler 200 L | Alleen radiatoren | HoekHuis BJ 1952 | Buffervat 25 L | Wilo Yonos PICO circulatiepomp | NIBE RTS 40

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

RvV

Allewijn schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:00:
Allemaal bedankt voor reacties. Anderen dus wel al de summer update gehad met hw3.
Zijn er ook die hem net als ik nog niet hebben?
Want het duurt me dit keer wel lang (normaal heb ik altijd geluk/als een van de eerste de updates te pakken)
edit:
Ik zie nu dat 40,8% nog op de 2026.20 hangen. Dus ik moet gewoon meer geduld hebben en afwachten...
[Afbeelding]
Ik heb hem nu een weekje op de Y. Eindelijk weer een update waar je iets aan hebt. Tenminste, ik vind grok wel handig en het werkt verrassend goed. Met regelmaat vraag ik mezelf hele random dingen af... "Hey grok: Hoe hoog zijn die windmolens hier aan de rechterkant?"

"De windmolens hier, locatie x, zijn van het type Enercon blabla, hebben een ashoogte van 100 meter met een vermogen van 2,x MW." Voor mij persoonlijk vind ik het wel tof. Al kan ik mij ook goed voorstellen dat er mensen zijn die er geen ruk om geven. :z

Y'24

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37
RvV schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:17:
[...]
Ik heb hem nu een weekje op de Y. Eindelijk weer een update waar je iets aan hebt. Tenminste, ik vind grok wel handig en het werkt verrassend goed. Met regelmaat vraag ik mezelf hele random dingen af... "Hey grok: Hoe hoog zijn die windmolens hier aan de rechterkant?"

"De windmolens hier, locatie x, zijn van het type Enercon blabla, hebben een ashoogte van 100 meter met een vermogen van 2,x MW." Voor mij persoonlijk vind ik het wel tof. Al kan ik mij ook goed voorstellen dat er mensen zijn die er geen ruk om geven. :z
Dat zie ik mezelf ook wel doen, of gewoon vragen wat voor gebouw of kunstwerk of weetikveelwat er te zien is als er iets interessants te zien is langs de route.

Ik ben benieuwd of je ook dingen kunt vragen als: welke van de opkomende superchargers hebben de beste <kies je favoriete reis-maaltijd> binnen nu en anderhalf uur.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

RvV

DaCoTa schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:37:
[...]

Dat zie ik mezelf ook wel doen, of gewoon vragen wat voor gebouw of kunstwerk of weetikveelwat er te zien is als er iets interessants te zien is langs de route.

Ik ben benieuwd of je ook dingen kunt vragen als: welke van de opkomende superchargers hebben de beste <kies je favoriete reis-maaltijd> binnen nu en anderhalf uur.
Vast wel. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat het een best-effort antwoord gaat zijn.
Voor een lekkere Griekse hap stuurde hij mij naar onze lokale Griek, prima. Hij wist alleen niet dat hij nog 2 weken op vakantie is.

Vorige week zondag, toen ik de update net had geinstalleerd, ging ik nog even naar de supermarkt. Dus ik stel de vraag of de supermarkt wel open is, wetende dat hij elke zondag gewoon open is.
Krijg ik een grok antwoord dat hij gesloten is! Uhmm.. Hey grok, hoe komt je erbij dat de winkel gesloten is. "Openingstijden.nl laat zien dat deze winkel gesloten is". Dus ik geef aan dat het niet zo handig is om te checken op een of andere vage website en dat hij gewoon de officiele website van de winkels moet raadplegen, nu en in de toekomst.

Een paar dagen later vraag ik nogmaals in de avond of de super open is en inderdaad, nu is hij wel open. "Hey grok, waar heb je deze informatie vandaan?"
"De website van de supermarkt"
Goedzo grok. ;)

Y'24

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
warsame schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:51:
De twijfel is inmiddels flink toegeslagen. We waren eigenlijk bijna rond om onze Model Y RWD uit december 2023 met HW3 in te ruilen voor een nieuwe Model Y AWD, maar ik merk dat ik Autopilot echt niet wil missen.

We zijn net terug van zomervakantie en hebben onderweg ontzettend veel met AP gereden. Ook in Nederland gebruiken we het eigenlijk best vaak. Juist daardoor besef ik nu hoeveel waarde ik eraan hecht.

Daarnaast ben ik eerlijk gezegd niet van plan om straks €99 per maand te gaan betalen voor een abonnement om functies terug te krijgen die ik nu gewoon heb. Daardoor ben ik nu echt aan het twijfelen of ik de overstap wel moet maken. Misschien doen we het uiteindelijk zelfs helemaal niet.

Ik vind het persoonlijk echt een grote fout van Tesla dat Autopilot niet meer standaard wordt geleverd op nieuwe modellen. Voor mij voelt dat toch als een flinke stap terug, ondanks dat de nieuwe Model Y op andere punten natuurlijk aantrekkelijk is.

Jammer.
Precies de reden dat ik ook niet naar de nieuwe Juniper ben.

Die van mijn is van 2023 AWD en vind het nog steeds een fijne auto (wel met commander).

Ik gebruik AP ook altijd en werkt goed genoeg, ik ken de beperkingen ervan zeg maar.

€100,- per maand + €10, is gelijk best veel geld elke maand.

Ik zou het er wel bij gekocht hebben want dan kan je het weer mee verkopen zeg maar.

Dus momenteel staat andere auto op hold met andere merken kom ik er ook niet uit.

Ach kan ook makkelijk auto pas 30k gereden.
Pagina: 1 ... 284 285 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: