• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:31
pdidi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Nee, dat klopt niet. @SXForce De WLTP voor de MY AWD (YS5MD) was 629km, dat blijkt dus niet te kloppen. De typegoedkeuring laat nu nog 629km zien, maar die zal dus aangepast gaan worden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks! Zou er niet een nieuwe typegoedkeuring zijn voor deze wijziging ipv dat hij daar aangepast wordt?

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk wat er dan gewijzigd zou zijn dat de WLTP nu anders is dan eerder. Dat is mij onduidelijk. Niet dat het heel veel scheelt, maar toch. Het is niet even een modelauto van de Action wat je koopt.

Weet ook vrij zeker dat er bij het bestellen een WLTP-waarde stond en geen (schatting).
SXForce schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:52:
[...]

Thanks! Zou er niet een nieuwe typegoedkeuring zijn voor deze wijziging ipv dat hij daar aangepast wordt?

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk wat er dan gewijzigd zou zijn dat de WLTP nu anders is dan eerder. Dat is mij onduidelijk. Niet dat het heel veel scheelt, maar toch. Het is niet even een modelauto van de Action wat je koopt.

Weet ook vrij zeker dat er bij het bestellen een WLTP-waarde stond en geen (schatting).
Ja, de WLTP was gewoon 629km bij bestelling. En in die email die jij kreeg stond letterlijk dat WLTP van jouw Tesla wordt aangepast. Lijkt me toch wel een juridisch dingetje. En dan ook vrolijk melden dat de efficiency is verbeterd met een waarde van 15,1 kWh/100 km. Terwijl die 14,9 kWh/100 km was
Yaksa schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Bij een ongeval kan een ondeugdelijke propreparatie leiden tot problemen met uitkeren. De auto wordt dan namelijk als onveilig beschouwd.
Dit klasseer ik onder ‘things that never happened’.

Eerst en vooral, ik ken echt weinig problemen met een prop middenin de band. Als die niet lekt gaat dat nooit echt fout. (Vroeger jaren mee rond gereden… werd zo gedaan.)

Ten tweede zal de verzekering de link tussen die herstelling en een ongeval voor 100% moeten aantonen als ze niet willen uitkeren.

En ja, zowel de bandenboer als de bandenfabrikant verkopen je liefst een nieuwe band….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 278 279 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: