• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
jongetje schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:19:
Dat autosteer is ook niet alles als je door zuideuropa rijdt. Elke keer van die mensen die op de middelste baan hun richtingaamwijzer laten knipperen als ze de rechtse baan inhalen. De auto denkt "bonjour /alo" die gaat naar links, hoppa in de ankers. Autos die niet midden in de baan rijden maar tegen de linkerstreep, de auto denkt die komt me te dichtbij, hoppa in de ankers. Na een half uur 5 van deze situaties ben ik zelf maar weer gaan sturen.
Klopt.. als het druk verkeer was, zette ik ook autosteer af en reed ik verder met TACC, enkel tussen Clermont-Ferrant en Orleans kon ik autosteer verdragen... Komt er nog eens bij, aan de aires zijn de middenstrepen langer, als je dan naar rechts knippert -> stuurt hij je terug, en niet zachtjes, gewoon snok, ik verschoot mij telkens een bult. En als je te vroeg knippert idem.. ik moest echt naar het scherm kijken wanneer het past om terug naar rechts te gaan... Ik vond autosteer zonder EAP een stuk gunstiger...

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:51
Cigarguy schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:26:
[...]

Ik bedoelde het niet meer aanbieden van autopilot.

En het dubbelklikken wordt wel n stand gehouden in auto’s die het vanaf levering hadden. Als dit een overheidswege opgelegde issue was zouden die auto’s de dubbelklik functionaliteit ook verliezen
Precies bij mij werkt het gewoon, het is een keuze geweest van tesla om dit te veranderen bij nieuwe modellen . Omdat nu autosteer helemaal niet meer geleverd wordt lijkt het vooral een tussenstap te zijn geweest. Ik kan me wel voorstellen waarom ze niet rijdend tussen fsd en autosteer, of TACC laten schakelen

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:05
zunrob schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:38:
[...]

Bij onze Standard uit mei 2026 kun je ook dubbelklikken, maar hij geeft dan de fout dat ie niet kan wisselen (helaas). Je moet echt stilstaan.
Klopt, ergens na de introductie van de juniper waar het vanaf het begin al niet kon is dat ook voor de 3 uitgezet.
Pagina: 1 ... 277 278 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: