Ah ja, heb ik geen problemen mee qua ruimte maar wel soms met de opening. In de praktijk eigenlijk zelden en dan bestel ik maar ipv ophalen.mrbones92 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 13:44:
[...]
Meer ruimte nodig, de kofferbak van de model 3 viel toch wel wat tegen
De Inster Autosteer ziet er in deze uitgebreide review idd wel beter uit dan Tesla Autosteer, maar dat is dan ook al 11 jaar oud. Alleen het niet herkennen van smalle rijstroken en niet op tijd remmen is wel minderKnor66 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:04:
[...]
Wat verbazend veel beter is in de Inster is Autosteer. En dat voor een auto die de helft kost van mijn Y. Auw Tesla.
Lekker laten, heb al wat vakanties erop zitten met hoge temperaturen en bandendruk. Gaat allemaal goed!markklok schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:44:
Vraag: thuis stonden mijn banden op 2.9bar (koud).
Normaliter in Nederland met warm weer tikken ze dan de 3.1/3.2 aan tijdens het rijden.
Nu in Frankrijk zie ik getallen van 3.3 en 3.4
Wat doen jullie in dit soort situaties?
Ik gebruik de overheat protection met A/C. Op vakantie is dit echter niet handig ivm battery drain. Wanneer ik de variant zonder A/C aanzet, werkt dit niet uit zichzelf. Binnen de 12u na parkeren gaat dit nooit aan, tenzij ik de Tesla app open, dan slaat ie wel aan, maar geeft ie hoge temperaturen aan. Daarna drukt de fan m zo rond de 40 graden. Het wordt echt extreem warm in de auto door al dat glas. Ik heb er wel zo’n aluminium ruit folie voor, maar het is toch een soort kas.
Iemand een idee hoe ik de variant zonder A/C kan laten werken zonder de app te openen en de Tesla ‘wakker’ te maken?
Iemand een idee hoe ik de variant zonder A/C kan laten werken zonder de app te openen en de Tesla ‘wakker’ te maken?
Wat wil je bereiken dat je niet bereikt met precooling?Belecthor schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:46:
Ik gebruik de overheat protection met A/C. Op vakantie is dit echter niet handig ivm battery drain. Wanneer ik de variant zonder A/C aanzet, werkt dit niet uit zichzelf. Binnen de 12u na parkeren gaat dit nooit aan, tenzij ik de Tesla app open, dan slaat ie wel aan, maar geeft ie hoge temperaturen aan. Daarna drukt de fan m zo rond de 40 graden. Het wordt echt extreem warm in de auto door al dat glas. Ik heb er wel zo’n aluminium ruit folie voor, maar het is toch een soort kas.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik wil bij voorkeur niet een discussie starten over alternatieven, maar ben op zoek naar hoe ik de overheat protection zonde A/C werkend krijg zonder de auto te wekken middels de app.Hooglander1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:47:
[...]
Wat wil je bereiken dat je niet bereikt met precooling?
Je hebt drie opties. Ik ben van de week met mijn leen M3P in DE geweest en FSD kapte er op de grens mee. Even stil gestaan en in het FSD menu de middelste optie gekozen. Dan krijg je enhanced AP.gwg schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:27:
[...]
Hoe doe jij Autopilot? Ik heb alleen optie TACC en FSD, waarbij FSD niet werkt in Frankrijk...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Niet.Belecthor schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:58:
[...]
Ik wil bij voorkeur niet een discussie starten over alternatieven, maar ben op zoek naar hoe ik de overheat protection zonde A/C werkend krijg zonder de auto te wekken middels de app.
Maar nogmaals, zonder discussie op te starten, waarom zou je dat willen? Het interieur kan prima 60°C aan of moet je je overschot aan energie kwijt?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik rijd privé een Y AWD van 2023.Nickrsd schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:01:
Zijn er nu veel mensen die een Tesla prive rijden? Ik wil graag elektrisch rijden. En nijg toch naar een Tesla. Misschien een nieuwe Tesla y rdw. Of een 2hands oud model..
Zit nu in de Eifel.
Vanuit huis met de caravan met 89% vertrokken.
En eerst stop met 6% aangekomen bij de tesla supercharger in Prum vanuit Nijmegen.
Oké, dus dat systeem werkt dus naar behoren als ie alleen bij het wakker worden aangaat? Wel bijzonder, omdat de reguliere Overheat protection met A/C wel zelfstandig aangaat.pjot1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:59:
[...]
Niet.
Maar nogmaals, zonder discussie op te starten, waarom zou je dat willen? Het interieur kan prima 60°C aan of moet je je overschot aan energie kwijt?
[ Voor 11% gewijzigd door Belecthor op 11-07-2026 19:19 ]
Ons argument is: overheat protection is nergens voor nodig en compleet zonde van je batterij en de energie die je erin stopt.Belecthor schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:09:
[...]
Oké, dus dat systeem werkt dus naar behoren als ie alleen bij het wakker worden aangaat? Wel bijzonder, omdat de reguliere Overheat protection met A/C wel zelfstandig aangaat.
Je kan beter op tijd denken aan precooling en dan heb je al het comfort zonder de verspilling.
Iemand met caravan wel eens in luxenburg geladen bij de supcharger Urban?
Voor de nieuwe tesla's heb je geen EAP niet meer en val je terug naar TAC toch? Wellicht heb je een oudere model.Oekol schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:53:
[...]
Je hebt drie opties. Ik ben van de week met mijn leen M3P in DE geweest en FSD kapte er op de grens mee. Even stil gestaan en in het FSD menu de middelste optie gekozen. Dan krijg je enhanced AP.
F2040-6 | SMO-S40 | Hygiene boiler 200 L | Alleen radiatoren | HoekHuis BJ 1952 | Buffervat 25 L | Wilo Yonos PICO circulatiepomp | NIBE RTS 40
Ik stel de vraag eldersHooglander1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:39:
[...]
Ons argument is: overheat protection is nergens voor nodig en compleet zonde van je batterij en de energie die je erin stopt.
Je kan beter op tijd denken aan precooling en dan heb je al het comfort zonder de verspilling.
Het antwoord op je vraag is: "Nee, kan niet" die was allang gegeven
Ik heb maar 2 opties, ook in Frankrijk. Kan het wel kiezen maar niet activeren.Oekol schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:53:
[...]
Je hebt drie opties. Ik ben van de week met mijn leen M3P in DE geweest en FSD kapte er op de grens mee. Even stil gestaan en in het FSD menu de middelste optie gekozen. Dan krijg je enhanced AP.
Zoals gezegd, nee is je antwoord niets meer niets minder. Dat zal het antwoord elders ook zijn.
Maakt mij alleen maar nieuwsgieriger waarom je het zou willen. Zonder enkele motivatie hebben wij ook niet de mogelijkheid om deze te ontkrachten. Zonder discussie.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Niks, is gewoon normaal. Het was warm en je reed 130.markklok schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:44:
Vraag: thuis stonden mijn banden op 2.9bar (koud).
Normaliter in Nederland met warm weer tikken ze dan de 3.1/3.2 aan tijdens het rijden.
Nu in Frankrijk zie ik getallen van 3.3 en 3.4
Wat doen jullie in dit soort situaties?
Bij 170 gaat het nog iets hoger als je dat wat kan aan houden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hoelang blijven die strike outs staan? Toch niet permanent mag ik hopen?retlowr schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:32:
[...]
klopt helemaal, Tesla aangeschaft na 10 april 2026 met FSD-subscription heeft alleen TACC of FSD: [Afbeelding]
orderdatum 17 april 26.
[ Voor 4% gewijzigd door gwg op 11-07-2026 20:53 ]
Vanaf sept 2024 een Highland RWD. Super auto.Nickrsd schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:01:
Zijn er nu veel mensen die een Tesla prive rijden? Ik wil graag elektrisch rijden. En nijg toch naar een Tesla. Misschien een nieuwe Tesla y rdw. Of een 2hands oud model..
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- Voor FSD kan je terecht in: Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/h5jfQsXeTH1bFxUh93STHyVj.jpg?f=fotoalbum_large)