• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:37
Wat zijn dat voor rare keuzes eigenlijk tov MY en M3. Vriend die in Juniper rijdt was ook positief over dat blijkbaar de Juniper net zoals bij een airco gelijkmatig over de ruimte (links naar rechts bijv.) de lucht kan verdelen. Was die optie aan het zoeken in m'n leen M3 is het blijkbaar MY only.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol
mrbones92 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:48:
Bedankt allemaal voor de reacties. Moet erg gniffelen over de reacties ' ja ligt aan je voet ' en ' het went.' Bij de BMW IX3 Neue Klasse had ik dit onepedal drive probleem totaal niet. Ik zie dit toch wel als een manko aan het Tesla product, zeker omdat je het niet meer in het menu kunt aanpassen.
Dat er geen keuzes zijn is wel jammer inderdaad.

Toch weet ik inmiddels niet anders meer(in m'n MY '22): stalk omhoog als je wilt uitrollen (komende van AP) en pedaal voor accelereren indrukken om niet enorm hard te remmen. Is een gewoonte geworden om dit zo smooth mogelijk te doen.

M'n vrouw remt gewoon met ofwel stalk omhoog zodat AP er af gaat of voet van het gas af / de rem. Dan zit je wel in een start stop simulatie wat vervelend is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol
Damper schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:45:
[...]

Men gaat niet direct het zoekmachine af zonder enig kennis van het gestelde vraag. Wist ik dat er eerder een soortgelijke actie was in het verleden had ik dat natuurlijk wel gedaan.
Sorry, ik wil me hier totaaaal niet in mengen. Maar dat is toch juist waar een zoekfunctie voor bedoelt is: kennis opdoen van iets waar je nog niet genoeg van af weet :+ ?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 09-07-2026 21:30 ]

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:33
Kunnen de gefrustreerde jongetjes het gesprek via dm voortzetten? Gezeik om niks, lekker privé houden 👍🏼

• Damper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:19
Oekol schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:30:
[...]

Sorry, ik wil me hier totaaaal niet in mengen. Maar dat is toch juist waar een zoekfunctie voor bedoelt is: kennis opdoen van iets waar je nog niet genoeg van af weet :+ ?
Nee niet helemaal juist. Je gaat zoeken naar iets specifieks, maar als je het bestaan ervan niet weet, en dus niet precies weet wat je zou moeten zoeken dan ga je het eerst vragen. Simpelweg omdat je niet weet naar wat je zou moeten zoeken, omdat die specifiek, onderliggende kennis ontbreekt.

Er wordt gezegd dat deze vraag wekelijks word gesteld, dus ben ik zeker niet de enigste en zo te zien zeker niet de laatste, want men gaat er niet vanuit dat er eerder zulke acties heeft plaatsgevonden, en dan ga je niet direct zoeken maar ga je het vragen. Waarom zouden er dan anders zoveel andere mensen zijn die keer op keer dezelfde vraag stellen, terwijl ze weten dat er een zoekmachine is ?

En heren sorry voor al het offtopic gedoe, mijn excuses. Was totaal niet mijn bedoeling. Mijn vraag was allang beantwoord maar meneer vond het blijkbaar nodig om advocaatje te spelen. Jammer dit..

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:32
gwg schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Terug naar een ICE?

Ik ben benieuwd, ik heb eigenlijk vooral voor FSD en de veiligheid van de auto een Tesla genomen en het goedkoper rijden een beetje met een korreltje zout genomen (al hoor ik anekdotisch van iedereen met een EV in mijn omgeving, allemaal Tesla rijders overigens, dat het inderdaad wel echt stukken goedkoper rijden is (afgezien van de aankoopprijs)) maar ik ben inderdaad benieuwd hoe het de komende 10-20 jaar gaat zijn, ik ben wel van plan om zolang de auto te houden. Met mijn oude auto, simpele Japanner, heb ik relatief weinig onderhoudskosten gehad, alleen benzine wordt alsmaar duurder en duurder, dat begon op een gegeven moment toch wel aan te tikken, ook al was die relatief zuinig. Maar goed, ben benieuwd wat de toekomst brengt. Mogelijk wordt het in de toekomst ook wel weer goedkoper om de accu te laten vervangen, we gaan het zien.
En er zijn al bedrijven die accu's repareren. Vaak zijn het een paar cellen die stuk zijn, en zo'n reparatie is goedkoper dan het vervangen van een accu. Ik denk dat er steeds meer bedrijven komen die dat kunnen, dus als je 10-20 jaar wil doorrijden en je zet dat weg tegen de lagere kosten die je nu hebt dan denk ik dat het op kostengebied aantrekkelijk blijft om elektrisch te rijden, los van de andere voordelen van een elektrische auto/Tesla.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:32
mrbones92 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Inderdaad dat idee heb ik dus ook. Ik ga nog een keer proefrijden met de Y, maar dit zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Bij andere merken kun je de mate van regeneratie makkelijk aanpassen met flippers achter het stuur of op de schakelpook zelf
Met de Enhauto commander, buttons en/of de Sexy Knob kan je heel eenvoudig de regeneratie aanpassen. Ik doe dat alleen om mijn remmen schoon te remmen. Normaal rijd ik alles met OPD en kan dat prima regelen met stroompedaal. Vandaag reed ik mee met mijn broer in een ICE en dat was heel schokkerig, zelfs mijn vrouw merkte het verschil op, ze zei dat ze in de Tesla daar geen last van had.
Pagina: 1 ... 267 268 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: