Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58
anti elppa schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:01:
Heb nu dus eindelijk die gratis 5 jaar premium connectivity. Zie nu in de mail dat ik ook 100 euro tegoed heb voor de tesla shop. Das best netjes. Maargoed, heb dan ook 2 maanden zonder rond moeten rijden en tich emails en belletjes moeten doen voor het voor elkaar was.

Jammer alleen dat ik die 100 euro niet kan gebruiken voor premium connectivity op mijn prive auto. Ik moet dus wat uit de shop bestellen.
Die €100 was ook gewoon onderdeel van de actie en geen goedmakertje ;)

Let er wel op dat je hem in een keer op moet maken.

Ben overigens wel benieuwd hoe die 5 jaar gaat, in de auto heb ik nu eerst een jaar en geven ze (Tesla sales) aan dat ze dat elk jaar verlengen tot een max van 5 jaar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:38
Davidas schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:26:
Deze melding blijf ik zien, iemand enig idee?
[Afbeelding]
Dat komt doordat je het Boeing-geluidje voor overschrijding van de toegestane snelheid uitgeschakeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:49
nerovectra schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:42:
[...]

Dat komt doordat je het Boeing-geluidje voor overschrijding van de toegestane snelheid uitgeschakeld hebt.
Helder. Dat doet toch iedereen hier? ;)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Himalaya schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:42:
[...]

Die €100 was ook gewoon onderdeel van de actie en geen goedmakertje ;)

Let er wel op dat je hem in een keer op moet maken.

Ben overigens wel benieuwd hoe die 5 jaar gaat, in de auto heb ik nu eerst een jaar en geven ze (Tesla sales) aan dat ze dat elk jaar verlengen tot een max van 5 jaar.
haha oke. Misschien wisten ze op voorhand al dat ze er een tering zooi van zouden maken :+

Bij mij staat eind datum nu op 30 dec 2026. 2 jaar dus

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58
Davidas schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Helder. Dat doet toch iedereen hier? ;)
En dus hebben we ook (bijna) allemaal die melding staan 8)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-07 21:54
Allewijn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 07:43:
[...]
Volgens mij heb je maar één krik nodig omdat onze Tesla's zo 'stijf' zijn.
Dus opkrikken op het achterste krikpunt kan er voor zorgen dat beide wielen van die zijkant veilig gelift kunnen worden...
...
Dit is niet mijn ervaring. En dan moet het toch al een krik van ruim 1 ton (opkrikvermogen) zijn, als al de helft van het hele gewicht erdoor gedragen wordt.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Route-de-Soleil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:02:
Gelukkig nieuwjaar allemaal, iemand enig idee, waarom bij het laden van mij Model Y (jan 24) ineens niet meer dan 99% aangeeft in de app? Ik zie dat het de oplaadlimiet gewoon op 100% staat met de melding "opladen voltooid', auto staat geparkeerd met de stekker er gewoon in, aan mijn eigen (huis)stroom. :?
Dit is sinds een paar weken, hij heeft het in het verleden wel gedaan "gewoon" op de 100%.
Kan ook met de temperatuur te maken hebben. Als het rond het vriespunt is zie je wel vaker dit gedrag. Tijdens het laden is de accu warm, als die daarna afkoelt is er minder capaciteit beschikbaar en grote kans dat dit vanaf bijv. maart weer gewoon 100% wordt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:49
Himalaya schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:54:
[...]

En dus hebben we ook (bijna) allemaal die melding staan 8)
Haha exact!

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJoren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-06 15:43
Vraagje over de FSD mogelijkheden van de tesla 3.

Als de wagen volgende laat zien, heeft hij dan het softwarepakket twv 7.500 euro? Zag het staan op een tweedehandswagen die ik op het oog heb.

Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nobtxQ6qU_Y2T1CIFD9NV3ZdGbs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wHFCL7lzGIEg3RBu4ml4antw.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 18:39
Taro schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:04:
[...]

Kan ook met de temperatuur te maken hebben. Als het rond het vriespunt is zie je wel vaker dit gedrag. Tijdens het laden is de accu warm, als die daarna afkoelt is er minder capaciteit beschikbaar en grote kans dat dit vanaf bijv. maart weer gewoon 100% wordt.
Precies wat ik wilde schrijven.
Mijn M3P kwam ook niet boven de 99% als de temperatuur onder de 8 graden kwam en mijn huidige M3LR ook niet.

Staar je niet blind op % of KM die er in je scherm staat dus.

In other news: Paar weken terug mijn dakraam (wordt komende maandag vervangen) maar nu met oud en nieuw ook de brokstokken van een opgeblazen vuilnisbak aan mijn auto. Voorscherm en deuren plekken waar het nu kaal is en ruw.

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 02-01-2025 22:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Sinds een paar dagen (sinds de laatste update?) is de LTE connectie in de wagen (2023 Model Y) heel langzaam of werkt het gewoon niet.

Commando’s sturen via de app resulteert in een time-out, geplande routes hebben geen verkeerd informatie. Browser werkt niet of heel langzaam.

Reset al eens geprobeerd, maar lost niets op.

Nog iemand met dit probleem? Heb enkel dit kunnen terugvinden: https://www.reddit.com/r/ModelY/s/9Ov1TSeO3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sJoren schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:40:

Als de wagen volgende laat zien, heeft hij dan het softwarepakket twv 7.500 euro? Zag het staan op een tweedehandswagen die ik op het oog heb.

Bedankt!

[Afbeelding]
De hardware kan het aan ("mogelijkheid voor..."), maar volgens mij dus niet meegeleverd. Daarnaast is de vraag of FSD meegaat met de auto, of met het account. Dus controleer even bij de eigenaar of het erbij zit, meestal zit het er namelijk niet bij en betreft het alleen de mogelijkheid tot de upgrade omdat de hardware ervoor geschikt is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
CorvusGS schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:14:
Nog iemand met dit probleem? Heb enkel dit kunnen terugvinden: https://www.reddit.com/r/ModelY/s/9Ov1TSeO3j
Je hebt er helemaal niets aan, maar hier werkt het prima. Misschien nog een optie om even met je telefoon te verbinden en die connectie daarna te verbreken? Het lijkt alsof die in een oude Wifi verbinding blijft hangen (DNS?) en daardoor geen andere verbinding meer kan maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Taro op 02-01-2025 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 09:08
sJoren schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:40:

Bedankt!

[Afbeelding]
Ja, dan zit het FSD pakket erbij. Dit pakket is overigens ten alle tijde gekoppeld aan het voertuig en dus niet aan een persoon/account. Enkel onder hele specifieke voorwaarden is er incidenteel een actieperiode waarin overdracht mogelijk is maar de laatste actie is reeds verlopen op 31 december waardoor een occasion feitelijk zijn pakket nu niet meer kan verliezen (dat had dan al gebeurd moeten zijn). Zie ook https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd-transfer

[ Voor 28% gewijzigd door j0rdii op 03-01-2025 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-07 12:39
Norbertus schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:32:
[...]

Ik had een lease 2019 M3 en nu privé een MY. De MY gekocht op hetzelfde Tesla account en daarmee de 5 jaar premium connectivity gekregen. Gaat er dus volgens mij alleen om of je hetzelfde Tesla account gebruikt.
Privé gekocht of lease. Zelf van zakelijke lease naar privé koop met hetzelfde account en daarbij was het niet mogelijk. Dus of jij hebt geluk gehad of ik heb pech gehad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-05 10:15
j0rdii schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:34:
[...]

Ja, dan zit het FSD pakket erbij. Dit pakket is overigens ten alle tijde gekoppeld aan het voertuig en dus niet aan een persoon/account. Enkel onder hele specifieke voorwaarden is er incidenteel een actieperiode waarin overdracht mogelijk is maar de laatste actie is reeds verlopen op 31 december waardoor een occasion feitelijk zijn pakket nu niet meer kan verliezen (dat had dan al gebeurd moeten zijn). Zie ook https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd-transfer
Is dit pakket interessant hier in NL/BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07 10:29
Tommie12 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Bron: De Standaard
Dit is niet te best nieuws, en bizar dat ze er geen verklaring voor geven (van de kant van Tesla dan)
Feitelijk was het qua aantallen een record kwartaal. Wil je dan een verklaring van Tesla waarom ze de geschatte aantallen van analisten niet hebben gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Taro schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:20:
[...]

Je hebt er helemaal niets aan, maar hier werkt het prima. Misschien nog een optie om even met je telefoon te verbinden en die connectie daarna te verbreken? Het lijkt alsof die in een oude Wifi verbinding blijft hangen (DNS?) en daardoor geen andere verbinding meer kan maken.
Zoals in die Reddit post ook al naar gehint wordt lijkt het er inderdaad op dat er iets blijft hangen. Deze ochtend na het wegrijden een reset gedaan, buiten bereik van mijn wifi, en nu werkt het voorlopig weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:56
maharens schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:47:
[...]

Feitelijk was het qua aantallen een record kwartaal. Wil je dan een verklaring van Tesla waarom ze de geschatte aantallen van analisten niet hebben gehaald?
De ambities van Tesla waren altijd een dubbel digit groei, en in 2024 hebben ze dus minder auto’s verkocht dan jaar eerder. En met dubbel digit was het eerder 30%+ dan 10,5%.
Dat is een trendbreuk en vereist echt wel een stevig woordje uitleg.
Volgens de regels over beursrapporteringen moet een bedrijf extra uitleg verschaffen of zelfs winstwaarschuwingen publiceren zodra ze een ‘belangrijke’ gebeurtenis kennen.
Nu is het volgen van regeltjes niet de sterkste kant van Elon…
Ik verwacht dat ze eind januari de financiele rapportering doen, en dan zien we wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 12-07 10:29
Tommie12 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:09:
[...]

De ambities van Tesla waren altijd een dubbel digit groei, en in 2024 hebben ze dus minder auto’s verkocht dan jaar eerder. En met dubbel digit was het eerder 30%+ dan 10,5%.
Dat is een trendbreuk en vereist echt wel een stevig woordje uitleg.
Volgens de regels over beursrapporteringen moet een bedrijf extra uitleg verschaffen of zelfs winstwaarschuwingen publiceren zodra ze een ‘belangrijke’ gebeurtenis kennen.
Nu is het volgen van regeltjes niet de sterkste kant van Elon…
Ik verwacht dat ze eind januari de financiele rapportering doen, en dan zien we wel.
Volgens mij had Musk begin 2024 al aangegeven dat 2024 een overgangsjaar (moeilijk jaar) zou worden.

Ik verbaas me altijd over de snelle shift, eerst roepen analisten dat aantallen er minder toe doen gezien het feit dat Tesla meer is dan een carmaker, maar als de leveringen vervolgens tegenvallen, dan is toch iedereen ineens in paniek. Klinkt een beetje als een kind wat nog net of net niet in Sinterklaas gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:57
godzilla8930 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:43:
[...]

Is dit pakket interessant hier in NL/BE?
Nee.
Hoe lang het nog duurt tot het wel zinvol is, is echt koffiedik kijken.
De versie in Amerika (die ver voor loopt op de EU) werkt nu in 95-99% van de gevallen goed, dus zeker nog niet ‘Full’.

Ik lease m’n tesla, afgelopen voorjaar de 2e en ook voor deze 5 jaar echt nog niet gekozen voor FSD. Misschien over 5 jaar wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:56
CorvusGS schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:14:
Sinds een paar dagen (sinds de laatste update?) is de LTE connectie in de wagen (2023 Model Y) heel langzaam of werkt het gewoon niet.

Commando’s sturen via de app resulteert in een time-out, geplande routes hebben geen verkeerd informatie. Browser werkt niet of heel langzaam.

Reset al eens geprobeerd, maar lost niets op.

Ja, ik ook.
Heb nu voor de derde keer een service request, en ‘ze voeren een diagnose vanop afstand uit’.

Ik post hier wel hoe het af loopt. Bij mij wisselt het nogal. De laatste dagen ging het vrij goed.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13

Damian

Insane Obtrusion

gjcvro schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 00:02:
Ik heb ontdekt dat het standaard werkplaats krikje niet onder de M3 past,
[Afbeelding]
heb dus een andere moeten kopen, die extra laag was, via marktplaats. 2 ton is zat, je tilt nooit de hele auto, ik kwam bij toeval een 4 tons tegen.
[Afbeelding]
Ik heb mijn M3 met 1 wiel op een losse stoeptegel gereden om het krikje onder de puck te krijgen _O-

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-07 21:54
maharens schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:47:
[...]
Je hoeft toch geen analist te zijn om door te hebben dat je géén record te pakken hebt bij -20000 exemplaren, denk ik dan wel.

Los daarvan, het is ook niet van Tesla dat gegeven verklaringen het geloofwaardigst zijn, van een losse claim méér of minder kijk alvast ik al lang niet meer op. Hadden we Elon geloofd, dan was de wereld al 5 jaar op autopilot aan het rijden geweest…

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
flupp schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:21:
[...]

Je hoeft toch geen analist te zijn om door te hebben dat je géén record te pakken hebt bij -20000 exemplaren, denk ik dan wel.
Qua leveringen in 1 kwartaal was het wel een record. Alleen de jaar op jaar groei is -20k.

Maar tesla is meer dan alleen auto’s…..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik snap het echt niet zo goed hoe TACC/AP met de snelheid omgaat. Die staat bij mij toch echt op “huidige snelheid” ingesteld maar soms als ik tacc activeer dan springt ie naar wat de tesla denkt dat de maximum snelheid is. En nee, dat is zonder snelheid in het geheugen.

Daar bovenop klopt de snelheid die Tesla denk dat het toch echt vaak niet. Heb het een paar dagen geleden ook gepost, maar mijn wagen herkent veel borden niet en maakt dan ook nog fouten zoals bijvoorbeeld om 14:00 vertellen dat de maximale snelheid 130 km/u is op een Nederlandse snelweg.

Dus ik ervaar 1) afwijkend gedrag tov mijn instelling en 2) dan ook nog op basis van foutieve informatie. Hoe ervaren anderen dat?

Als ik in Flitsmeister kijk dan is die info trouwens vaak wel correct. En in mijn andere EV lijkt dat ook wel beter als ik afga op de gegevens voor snelheidswaarschuwing. Dus die info is wel beschikbaar maar lijkt Tesla niet op te pakken.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
Damian schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Ik heb mijn M3 met 1 wiel op een losse stoeptegel gereden om het krikje onder de puck te krijgen _O-
Heb ik ook overwogen, maar ik kon op dat moment toch de wielen nog niet monteren en zoals ik al eerder schreef was ik ook niet zo heel gelukkig met die kleine aldi krik. En dan 1+1=betere krik kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 11:17
SirLenncelot schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:55:
Ik snap het echt niet zo goed hoe TACC/AP met de snelheid omgaat. Die staat bij mij toch echt op “huidige snelheid” ingesteld maar soms als ik tacc activeer dan springt ie naar wat de tesla denkt dat de maximum snelheid is. En nee, dat is zonder snelheid in het geheugen.
Het enige wat ik wel eens heb op snelwegen met bochten (bijvoorbeeld A13 aansluiting op de A4 bij den haag) dat ie terugschiet naar 110/100 kmh, als het "bochtige" stuk voorbij is dan pakt ie automatisch de oude ingestelde snelheid weer op.

Blijkbaar is er iets of iemand die vindt dat het een risico is om daar harder dan dat te rijden op de TACC/AP, snelheid minderen voor "gevaarlijke stukken" is natuurlijk prima, maa het mag van mij wat minder abrupt (want dat kan ook gevaarlijk zijn), al zit m'n voet toch bij het gaspedaal dus het is ook nou niet zo erg om die 1km zelf te gassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Er zijn weer nieuwe foto's van de MY Juniper. Deze keer in een Europees landschap:
https://www.motortrend.co...uniper-first-look-review/

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13

Damian

Insane Obtrusion

Napsju schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
Er zijn weer nieuwe foto's van de MY Juniper. Deze keer in een Europees landschap:
Daar is dus echt letterlijk niets aan te zien, naast dat het op een Model Y lijkt inderdaad :P

Mistlamp zit op andere plek, verder zie ik weinig nog aan deze foto's

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 03-01-2025 12:42 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-07 07:36
Het lijk er gewoon sterk op het zelfde design (M3H) wordt doorgetrokken naar de Y. Ook gewoon logisch. eerste serie 3's en Y's leken ook al op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 00:29
Deze post op X geeft duidelijker een hint van een lightbar aan de achterzijde. Ik bespeur hier en op de foto’s in de link van Napsju ook iets van een model S/X achtige neus, wat me overigens vreemd lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door MG-studios op 03-01-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Die tekst is ook maar door iemand neer geplempt, of ik lees het niet goed? Ze hebben het over verwarmbare achter stoelen, maar dat heb ik ook al op mijn ModelY, zelfs de middelste plek, wat het nieuwe model 3 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06 13:28
Hoelang duurt het ongeveer voor dat je antwoord krijgt op een service request in de app?
Ik heb nu al 3 weken een open staan voor een remote diagnose zonder reactie.

Een andere die open staat sinds maandag voor de ruitensproeiers die niet meer werken blijft ook zonder reactie.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
momenol schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:15:
Hoelang duurt het ongeveer voor dat je antwoord krijgt op een service request in de app?
Ik heb nu al 3 weken een open staan voor een remote diagnose zonder reactie.

Een andere die open staat sinds maandag voor de ruitensproeiers die niet meer werken blijft ook zonder reactie.
Ik heb dit ook een keer gehad. Heb toen even gebeld en ze hebben toen het service verzoek omgezet van Rotterdam naar Den Haag en ik werd dezelfde middag gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 18:41

jefjef

learning by doing

Ik krijg dus mijn Apple Watch Ultra 2 niet werkende met de tesla app op de Watch. Elke keer geeft deze aan kom dichter met uw iPhone. Ik leg de horloge zelfs er boven op , tegenaan enz.. niets dan alleen deze boodschap. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
jefjef schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:47:
Ik krijg dus mijn Apple Watch Ultra 2 niet werkende met de tesla app op de Watch. Elke keer geeft deze aan kom dichter met uw iPhone. Ik leg de horloge zelfs er boven op , tegenaan enz.. niets dan alleen deze boodschap. Iemand een hint?
Even een nachtje over geslapen en toen werkte het bij mij opeens wel.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06 13:28
mjvdzwet schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:35:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad. Heb toen even gebeld en ze hebben toen het service verzoek omgezet van Rotterdam naar Den Haag en ik werd dezelfde middag gebeld.
Bellen is hier helaas 2 uur aan de lijn hangen.
Echt geen service.

Hopelijk heb ik nooit een ernstig probleem.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisteren op pad geweest en een Model Y RWD gekocht. 2e handsje, maar zag er nog enorm goed uit.

Fotos volgen.

Weet iemand een goed youtube kanaal met instructiefilmpjes die we alvast kunnen bekijken? (Tijdens de proefrit vonden we het erg wennen)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
De M3 staat hier weer aan de lader, en nou valt het me op dat hij meer vermogen lijkt te vragen dan de Kia e-niro.
Ik heb (omdat ik geen zin heb om te loadbalancen) de laadpaal begrensd op 10A, 3 fase.
Maar waar de kia lijkt te stoppen bij 6500 watt pakt de M3 denk ik bijna 7kW. Als ik de M3 terugzet naar 9A klopt het beter.

Edit: zit het even na te rekenen, maar denk dat de Kia altijd net wat minder heeft gepakt dan 10A, en dat de M3 wel gewoon 10A pakt. 10*230*3 = 6900W

[ Voor 18% gewijzigd door gjcvro op 03-01-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Mad-Matt schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:33:
Gisteren op pad geweest en een Model Y RWD gekocht. 2e handsje, maar zag er nog enorm goed uit.

Fotos volgen.

Weet iemand een goed youtube kanaal met instructiefilmpjes die we alvast kunnen bekijken? (Tijdens de proefrit vonden we het erg wennen)
Tesla zelf?
https://www.youtube.com/@...ls/search?query=model%20y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Soms is het leven simpeler dan je verwacht. Dank

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Mad-Matt schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:33:
Idd gewoon via de Tesla website:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/meet-your-tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:25

Daar bovenop klopt de snelheid die Tesla denk dat het toch echt vaak niet. Heb het een paar dagen geleden ook gepost, maar mijn wagen herkent veel borden niet en maakt dan ook nog fouten zoals bijvoorbeeld om 14:00 vertellen dat de maximale snelheid 130 km/u is op een Nederlandse snelweg.

Dus ik ervaar 1) afwijkend gedrag tov mijn instelling en 2) dan ook nog op basis van foutieve informatie. Hoe ervaren anderen dat?

Als ik in Flitsmeister kijk dan is die info trouwens vaak wel correct. En in mijn andere EV lijkt dat ook wel beter als ik afga op de gegevens voor snelheidswaarschuwing. Dus die info is wel beschikbaar maar lijkt Tesla niet op te pakken.
MY of M3? Met hendel of knoppen?

Bij optie met hendel als je hem op “huidige snelheid” hebt maar bij het naar beneden halen daar lang houdt neemt hij de “max snelheid”. Dat zou een oplossing kunnen zijn

En nee, snelheid klopt bijna nergens, maar daar heb je zelf voor gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:03
Hebben andere M3 RWD rijders ook dat regeneratie vrijwel altijd beperkt is bij wegrijden? Ook bij voorverwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 14:47
Dino111 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 06:09:
[...]

Privé gekocht of lease. Zelf van zakelijke lease naar privé koop met hetzelfde account en daarbij was het niet mogelijk. Dus of jij hebt geluk gehad of ik heb pech gehad…
Privé gekocht. Dus zelfde situatie, maar ik heb het wel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:10

djbarney

XBL: DeejayBarney

kwaazaar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:52:
Hebben andere M3 RWD rijders ook dat regeneratie vrijwel altijd beperkt is bij wegrijden? Ook bij voorverwarmen?
bij voorverwarmen alleen als de accu nog erg vol is (meer dan 90%), of als het voorverwarmen minder dan 10 a 15 min daarvoor aangezet is, anders heb ik meestal ook met de koude temperaturen nu wel regeneratie. weet niet precies wat de grens van de accutemperatuur is, maar merk dat die aanzienlijk beter word wanneer de accu rond de 15 graden of hoger is, daaronder heb ik vrijwel nooit volledige regeneratie. dit alles met een highland rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 17:28
kwaazaar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:52:
Het is nu de laatste dagen ook weer aardig koud in de nacht, en dan koelt de pack behoorlijk af, en is niet zo even weer opgewarmd, of je moet iets van 30 minuten voorverwarmen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
adjego schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:26:
[...]

Het is nu de laatste dagen ook weer aardig koud in de nacht, en dan koelt de pack behoorlijk af, en is niet zo even weer opgewarmd, of je moet iets van 30 minuten voorverwarmen.
En de vraag is wmb of je dat wil. Kost echt bakken en bakken met energie. Iets van 3-4 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29

Ja, de bordenherkenning werkt niet goed, al heb ik dat nog nooit fatsoenlijk zien werken in een auto, behalve in apps als Maps en Flitsmeister via CarPlay. Ik reed regelmatig de onjuiste snelheden, dus dat snel uitgezet.

Ik snap ook niet waarom hij soms toch de snelheid automatisch aanpast ondanks dat ik die instelling nadrukkelijk uit heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:52

bert pit

asdasd

djbarney schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:18:
[...]

bij voorverwarmen alleen als de accu nog erg vol is (meer dan 90%), of als het voorverwarmen minder dan 10 a 15 min daarvoor aangezet is, anders heb ik meestal ook met de koude temperaturen nu wel regeneratie. weet niet precies wat de grens van de accutemperatuur is, maar merk dat die aanzienlijk beter word wanneer de accu rond de 15 graden of hoger is, daaronder heb ik vrijwel nooit volledige regeneratie. dit alles met een highland rwd
Vorig jaar in de Alpen merkte ik dat ergens onder de circa 4 tot 7 graden de de regeneratie van mijn MY LR niet werkte. De SoC maakte daarbij niet uit. Goe om de remmen weer roestvrij te krijgen ;).

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:27

DJT

Ik heb sinds enige tijd problemen met het vinden van nederlandse zenders op TuneIn. NPO Radio 2 en 538 komen niet meer naar voren bij een zoekopdracht. Allerlei buitenlandse zenders zijn wel te zien. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
Tijdens het zoeken op de tweedehandsmarkt voor een model 3 zie ik veschillende vermogens. Iemand die weet of dit invloed heeft op de totale mogelijke range voor de wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:37

DarkSide

theres no place like ::1

godzilla8930 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:41:
Tijdens het zoeken op de tweedehandsmarkt voor een model 3 zie ik veschillende vermogens. Iemand die weet of dit invloed heeft op de totale mogelijke range voor de wagen?
Kijk je dan naar zelfde type?
Dus alleen SR? Of mix je dat met LR en performance?

Er zijn wel wat dingen gewijzigd.
Mijn SR+ uit 2020 heeft iets van 320pk. Terwijl de nieuwe SR er ongeveer 285 heeft.
De laatste heeft een grotere range. Maar niet omdat hij wat pk mist. Meer omdat het accupakket groter is.

Tussendoor is het vermogen al een keer eerder gedaald

Verder heeft een LR meer vermogen en ook groter accu dus geen vergelijk dat meer vermogen ten koste gaat van range
Tenzij je weer awd of performance neemt.

Dus welke modellen vergelijk je?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
DarkSide schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:05:
[...]

Kijk je dan naar zelfde type?
Dus alleen SR? Of mix je dat met LR en performance?

Er zijn wel wat dingen gewijzigd.
Mijn SR+ uit 2020 heeft iets van 320pk. Terwijl de nieuwe SR er ongeveer 285 heeft.
De laatste heeft een grotere range. Maar niet omdat hij wat pk mist. Meer omdat het accupakket groter is.

Tussendoor is het vermogen al een keer eerder gedaald

Verder heeft een LR meer vermogen en ook groter accu dus geen vergelijk dat meer vermogen ten koste gaat van range
Tenzij je weer awd of performance neemt.

Dus welke modellen vergelijk je?
Ik vergelijk altijd modellen uit 2019.

Wagen 1 - Tesla Model 3 - Standard RWD Plus - Vermogen: 225 / 306 pk: https://www.autoscout24.b...anic&applied_mia_tier=t10

Wagen 2 - Tesla Model 3 - Standard RWD Plus - Vermogen: 175 kW (238 PK)
https://www.autoscout24.b...anic&applied_mia_tier=t10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
LigeTRy schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Het enige wat ik wel eens heb op snelwegen met bochten (bijvoorbeeld A13 aansluiting op de A4 bij den haag) dat ie terugschiet naar 110/100 kmh, als het "bochtige" stuk voorbij is dan pakt ie automatisch de oude ingestelde snelheid weer op.

Blijkbaar is er iets of iemand die vindt dat het een risico is om daar harder dan dat te rijden op de TACC/AP, snelheid minderen voor "gevaarlijke stukken" is natuurlijk prima, maa het mag van mij wat minder abrupt (want dat kan ook gevaarlijk zijn), al zit m'n voet toch bij het gaspedaal dus het is ook nou niet zo erg om die 1km zelf te gassen.
Wat mij opvalt is dat als je een splitsing in de snelweg hebt en jouw rijbaan heeft pijlen dat hij dan terug springt naar 100km/u.

Hij hanteert dan ook niet de offset.

Ik heb het o.a. op de A4 bij de Beneluxtunnel en op de A15 Rotterdam richting de Beneluxtunnel op de parallelbaan. Iedere keer na een splitsing in de snelweg.

Hier zitten geen bochten in.

Dit is wat mij betreft wel een puntje wat ze moeten aanpakken.
Je leert de punten waar het gebeurt uit het hoofd, maar het blijft vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:53
DJT schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:20:
Ik heb sinds enige tijd problemen met het vinden van nederlandse zenders op TuneIn. NPO Radio 2 en 538 komen niet meer naar voren bij een zoekopdracht. Allerlei buitenlandse zenders zijn wel te zien. Hebben anderen hier ook last van?
Ik kon mijn favoriete zender ineens ook niet meer vinden. Als je een gratis TuneIn-account aanmaakt dan kun je zenders op je telefoon als favoriet toevoegen. Wanneer je met datzelfde account in de auto bent ingelogd worden je favorieten en laatst beluisterde zenders gesynchroniseerd. Niet echt een oplossing eerder een work around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

godzilla8930 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:28:
[...]

Ik vergelijk altijd modellen uit 2019.

Wagen 1 - Tesla Model 3 - Standard RWD Plus - Vermogen: 225 / 306 pk: https://www.autoscout24.b...anic&applied_mia_tier=t10

Bijzondere kw's ken die niet.

Als ik de kentekens invul op rdw staat dat ze 239kw hebben. Wat ongeveer 320-325 pk is.
Wat ik zou verwachten voor een model 3 van deze tijd.

Wagen 2 - Tesla Model 3 - Standard RWD Plus - Vermogen: 175 kW (238 PK)
https://www.autoscout24.b...anic&applied_mia_tier=t10

Als ik de kentekens invul op rdw staat dat ze 239kw hebben. Wat ongeveer 320-325 pk is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
Over radio gesproken: wat is in een Tesla de manier om radio te luisteren met de hoogste geluidskwaliteit? Via TuneIn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
DarkSide schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:34:
[...]

Bedankt voor die RDW tip (wist ik als belg niet :)). Ik heb ze gecheckt en ze beschikken beide over hetzelfde vermogen. MIsschien een typefout in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MG-studios schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:37:
Over radio gesproken: wat is in een Tesla de manier om radio te luisteren met de hoogste geluidskwaliteit? Via TuneIn?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik gebruik nu altijd de interne 'tuner' met DAB+.

Volgens mij kan de bitrate bij tunein hoger dan bij dab, maar is het wel afhankelijk van het station/niet altijd hoog.

Nadeel is dat tunein meen ik circa ~60sec achter loopt op realtime fm/dab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-06 13:54
djbarney schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Zelfde ervaring met mijn M3H. Het oude model accu in de S Plaid leenwagen geeft tot 3 graden geen accu beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
godzilla8930 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:46:
[...]

Bedankt voor die RDW tip (wist ik als belg niet :)). Ik heb ze gecheckt en ze beschikken beide over hetzelfde vermogen. MIsschien een typefout in de advertentie.
De meeste gewone garage's weten gewoon niet hoeveel PK een tesla heeft, en ze kwakken er maar wat op.
Beetje in de trant van "Genoeg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Sinds 2 maanden is het echt niet te doen in mijn 2020 model 3 (lfp, zonder warmtepomp). De auto is net een sauna, zowel met automatische regeling als handmatig. Automatische ontwaseming staat bijna continu aan. Soms helpt het nog enigzins als ik handmatig op 18grd zet met een lage snelheid. Maar op dit moment zit ik niet graag in de auto… dat terwijl ik jaren heb genoten van deze auto.

Bij Tesla geweest, hebben geen gekke meetwaarden of dergelijke geconstateerd. Konden mij niet verder helpen. Heb vandaag tijdstippen ed bijgehouden zodat ze wat efficienter door de logs kunnen. Straks maar weer een serviceverzoek indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivardi
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-07 21:36
S023 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:01:
Sinds 2 maanden is het echt niet te doen in mijn 2020 model 3 (lfp, zonder warmtepomp). De auto is net een sauna, zowel met automatische regeling als handmatig. Automatische ontwaseming staat bijna continu aan. Soms helpt het nog enigzins als ik handmatig op 18grd zet met een lage snelheid. Maar op dit moment zit ik niet graag in de auto… dat terwijl ik jaren heb genoten van deze auto.

Bij Tesla geweest, hebben geen gekke meetwaarden of dergelijke geconstateerd. Konden mij niet verder helpen. Heb vandaag tijdstippen ed bijgehouden zodat ze wat efficienter door de logs kunnen. Straks maar weer een serviceverzoek indienen.
Blijft hij op recirculatie staan? Of ergens kanalen verstopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:53
MG-studios schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:37:
Ik ben er achter gekomen dat in de M3 Highland het geluid van de browser aanblijft tijdens het tijden (is mij in de oude M3 nooit gelukt). Als je dus een HQ-streamURL kunt vinden van een zender dan kun je die in de browser openen (en als favoriet opslaan) en zo in betere kwalitieit luisteren dan via DAB of TuneIn.
https://www.webradiostreams.nl/ of https://streamurl.link/

[ Voor 5% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 03-01-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

Ik herken dit exacte probleem, hij blijft maar auto ontwaseming aanzetten, meteen nadat je het uitzet, vervolgens krijg je een golf warme lucht in je gezicht geblazen, bloedirritant. Heb al meerdere keren de auto bij een tankstation stil gezet omdat het niet te houden was met de hitte.

Ik rijd in een twee maanden oude model Y. Heeft het wellicht met een update te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
JohanB schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:33:
[...]

En de vraag is wmb of je dat wil. Kost echt bakken en bakken met energie. Iets van 3-4 kWh
Ik denk dat je geen keus hebt. Als je het niet vantevoren doet zal het tijdens het rijden worden gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rbnw schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Ik herken dit exacte probleem, hij blijft maar auto ontwaseming aanzetten, meteen nadat je het uitzet, vervolgens krijg je een golf warme lucht in je gezicht geblazen, bloedirritant. Heb al meerdere keren de auto bij een tankstation stil gezet omdat het niet te houden was met de hitte.

Ik rijd in een twee maanden oude model Y. Heeft het wellicht met een update te maken?
Sinds een maand of twee zit het er ook in dacht ik. Ik heb laatst maar het raam naar beneden gedaan op de snelweg. Wel fijn dat je dit soort features ook uit kunt zetten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
mjvdzwet schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:28:
[...]

Wat mij opvalt is dat als je een splitsing in de snelweg hebt en jouw rijbaan heeft pijlen dat hij dan terug springt naar 100km/u.

Hij hanteert dan ook niet de offset.

Ik heb het o.a. op de A4 bij de Beneluxtunnel en op de A15 Rotterdam richting de Beneluxtunnel op de parallelbaan. Iedere keer na een splitsing in de snelweg.

Hier zitten geen bochten in.

Dit is wat mij betreft wel een puntje wat ze moeten aanpakken.
Je leert de punten waar het gebeurt uit het hoofd, maar het blijft vervelend.
Ik vermoed dat dit met deze feature heeft te maken, waarbij van de ene snelweg naar de andere snelweg ook als "oprit" wordt beschouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7vh-4JG-wAwF86rTf8kiBwX-8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPWzVs87b6QYel44TctGfb1C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dlrozendaal
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:00
pdidi schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat je geen keus hebt. Als je het niet vantevoren doet zal het tijdens het rijden worden gedaan
Nee, tijdens het (gewoon) rijden wordt de batterij niet actief verwarmd (alvast niet met een 2019 LR). De batterij warmt dus op door interne weerstand (hoger wanneer de batterij koud is) en wanneer de batterij regeneratie limiet overschreden wordt (dan worden de "afterburners" van de motor(en) gebruikt om extra warmte op te wekken, ongeveer 6 kW bij de LR).

Dus voorverwarmen van de batterij voor vertrek is alleen nodig wanneer je alle bereik nodig hebt, je snel stopt bij een supercharger, of je echt niet zonder regeneratie kan rijden. In andere gevallen is het energieverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 11:34
Guys ik heb vanmiddag rond 17:00 een SoH test gestart via het service menu (M3 SR ‘21). Hij had binnen een uur de accu helemaal leeg gemaakt maar begint nu niet te laden. Dit zou hij wel moeten doen toch? Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-07 22:41
Hallo,

Weet iemand waarom de functie "oplaadstatistieken" bij mij niet in de lijst staat?
Zowel de auto als de app hebben de laatste software versie.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wo5SS5AHaWflmOtX-wxjeoZstQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXDvE00luWEP83kz7Cd4xko6.jpg?f=fotoalbum_large

7.290 wp | Geothermische WP Thermia Calibra 7 | HASS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Stef CB prive auto met prive account? of lease auto waar jij een acount voor hebt

Alleen de eigenaar/hoofdacount heeft dit.
bij lease. Dus je wagenparkbeerder (die kan het dacht ik wel vrijgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
DarkSide schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:46:
@Stef CB prive auto met prive account? of lease auto waar jij een acount voor hebt

Alleen de eigenaar/hoofdacount heeft dit.
bij lease. Dus je wagenparkbeerder (die kan het dacht ik wel vrijgeven)
Privé auto en ik ben de eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

met 6000km neem ik aan nieuwe auto en geen tweedehands/ex lease

meende dat alleen het hoofdaccount waar de laadkosten op verhaald worden dit kon zien.
En dat de eigenaar van tesla for business account het kan vrijgeven aan lease rijders.

mogelijk weet iemand anders het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
dlrozendaal schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:30:
[...]

Nee, tijdens het (gewoon) rijden wordt de batterij niet actief verwarmd (alvast niet met een 2019 LR). De batterij warmt dus op door interne weerstand (hoger wanneer de batterij koud is) en wanneer de batterij regeneratie limiet overschreden wordt (dan worden de "afterburners" van de motor(en) gebruikt om extra warmte op te wekken, ongeveer 6 kW bij de LR).

Dus voorverwarmen van de batterij voor vertrek is alleen nodig wanneer je alle bereik nodig hebt, je snel stopt bij een supercharger, of je echt niet zonder regeneratie kan rijden. In andere gevallen is het energieverspilling.
Maar als je zonder regeneratie moet rijden is dan toch ook energieverspilling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
Stef CB schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:41:
Hallo,

Weet iemand waarom de functie "oplaadstatistieken" bij mij niet in de lijst staat?

Alvast bedankt.

[Afbeelding]
Ik rijd lease en kon voor kort ook in de app de oplaadstatistieken zien. Ik dacht dat het door een update kwam dat dit niet meer inzichtelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
DarkSide schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:57:

meende dat alleen het hoofdaccount waar de laadkosten op verhaald worden dit kon zien.
En dat de eigenaar van tesla for business account het kan vrijgeven aan lease rijders.

Ik heb de wagen gekocht in juli en ben de eigenaar. Alles is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
DJT schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:20:
Voor de NPO zenders moet je alleen zoeken op NPO. Dan krijg je ze allemaal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-07 14:00

gvg

Stef CB schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:41:
Hallo,

Alvast bedankt.

[Afbeelding]
Ik kan nu even niet bij m'n auto om te kijken hoe het exact staat en waar (volgens mij onder 'software'), maar (tenminste) 1 van de data-sharing zaken moet aan staan. Anders laat 'ie de statistieken sowieso niet zien.
https://www.tesla.com/support/tesla-app/charge-stats eerste punt in de FAQ (wel in het Engels)

[ Voor 6% gewijzigd door gvg op 03-01-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Stef CB schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Privé auto en ik ben de eigenaar
Er is een aantal redenen waarom u mogelijk geen toegang hebt tot de Oplaadstatistieken

U moet de Tesla-app updaten naar versie 4.5.1 of hoger. Om te controleren welke versie van de Tesla-app u hebt, tikt u op het menu in de hoek rechtsboven. Scrol omlaag tot u de versie van de Tesla-app ziet.

Controleer uw instellingen voor het delen van gegevens via het touchscreen van de auto onder het tabblad 'Software' en meld u aan voor de optie voor het delen van wegsegmentgegevens.
Opmerking: het kan tot 24 uur duren voordat de wijziging in de app wordt weergegeven.

Uw voertuig moet over softwareversie 2021.44.25 of hoger beschikken. Tik om de actuele softwareversie van uw voertuig te controleren op 'Software' op het touchscreen van uw voertuig.
Opmerking: het kan tot 24 uur na de software-update duren voordat de wijziging in de app wordt weergegeven.
Momenteel is de functie Oplaadstatistieken alleen beschikbaar voor de primaire voertuigeigenaar en voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de oplaadkosten in het aan het voertuig gekoppelde Tesla for Business-account.
Ik denk dat je wegsegmentgegevens delen niet aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
anti elppa schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:01:
Heb nu dus eindelijk die gratis 5 jaar premium connectivity. Zie nu in de mail dat ik ook 100 euro tegoed heb voor de tesla shop. Das best netjes. Maargoed, heb dan ook 2 maanden zonder rond moeten rijden en tich emails en belletjes moeten doen voor het voor elkaar was.

Jammer alleen dat ik die 100 euro niet kan gebruiken voor premium connectivity op mijn prive auto. Ik moet dus wat uit de shop bestellen.
Mijn eerste maand proefperiode van Premium Connectivity is zojuist geëindigd. Na telefonisch contact met sales enkele weken geleden, sta ik ook op ‘de lijst’ voor 5 jaar gratis Premium Connectivity. Volgens hen zou de activatie handmatig worden uitgevoerd na afloop van de proefperiode, en kon dit enkele dagen duren.

Lees ik het goed dat jij per e-mail op de hoogte werd gesteld van de activatie van de 5 jaar Premium Connectivity en het €100,- shoptegoed? Of is het een kwestie van regelmatig de app checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
rbnw schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Hier heb ik in mijn 03-2024 MY hem nooit op auto staan. Maar altijd manueel, op standje 1, auto recirculatie aan, ac aan.

Dan zie ik die auto-ontwaseming functie gelukkig nooit voorbij komen. Zodra ik hem op auto (en dan fan stand low) zet zie ik het wel eens voorbij komen met deze koude dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
gvg schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:42:
[...]

Ik kan nu even niet bij m'n auto om te kijken hoe het exact staat en waar (volgens mij onder 'software'), maar (tenminste) 1 van de data-sharing zaken moet aan staan. Anders laat 'ie de statistieken sowieso niet zien.
https://www.tesla.com/support/tesla-app/charge-stats eerste punt in de FAQ (wel in het Engels)
Ik ga dit morgen zeker even bekijken, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
noo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:46:
[...]

[...]

Ongeveer hetzelfde antwoord, dan zal dit het probleem wel eens kunnen zijn :p
Ik bekijken het morgen eens!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-07 02:05
-weg-

[ Voor 98% gewijzigd door Comilion op 03-01-2025 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:57:

Geen model 3/y maar model s. Voertuig prive aangeschaft. Bij mij en zowel mijn vriendin, die ik als beheerder heb toegevoegd, is oplaadstatistieken te zien. Alleen onder de 3 streepjes, opladen is bij mij de schiedenis te zien, bij mn vriendin ook maar als je dat aanklikt zie je 'geen geschiedenis'.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
MG-studios schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Mijn eerste maand proefperiode van Premium Connectivity is zojuist geëindigd. Na telefonisch contact met sales enkele weken geleden, sta ik ook op ‘de lijst’ voor 5 jaar gratis Premium Connectivity. Volgens hen zou de activatie handmatig worden uitgevoerd na afloop van de proefperiode, en kon dit enkele dagen duren.

Lees ik het goed dat jij per e-mail op de hoogte werd gesteld van de activatie van de 5 jaar Premium Connectivity en het €100,- shoptegoed? Of is het een kwestie van regelmatig de app checken?
Ik had regelmatig contact via email. Maar kreeg geen email op dag activatie. Gebeurde op eens tijdens het rijden. De email incl de 100euro bon kwam dag later

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pdidi schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Ik vermoed dat dit met deze feature heeft te maken, waarbij van de ene snelweg naar de andere snelweg ook als "oprit" wordt beschouwd:
[Afbeelding]
Het gekke is dat die "marge" in dit soort gevallen dus niet wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
noo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:46:
[...]

[...]

Ik heb alle vinkjes in de tab ‘Gegevens delen’ sinds dag één uitstaan. Nooit geweten dat bepaalde functies hierdoor worden beperkt. Zijn er meer vinkjes in deze tab die indien uitgeschakeld functionaliteiten beperken?

[ Voor 3% gewijzigd door MG-studios op 03-01-2025 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:52

bert pit

asdasd

Lijkt mij een defecte vocht sensor waardoor de auto blijft ontwasemen. Of teveel vocht in de auto.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
Dat inderdaad.
Ik heb er in mijn 2019 SR+ dus nooit last van. Ontwasemd super snel en gaat dan gewoon over op de reguliere stand.

Vandaag even in een benzine/gas auto gereden die een maand had stilgestaan (nouja anderhalf week eigenlijk, maar een maand maar 1 rit per week ofzo). Man, na 5 minuten vol blazen + airco aan stond het vocht nog steeds op alle ramen. Alles was ook vochtig aan de binnenkant. Pas na 10 minuten rijden werd het iets beter.

Dan liever mijn auto :)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 04-01-2025 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-07 12:39
Norbertus schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Privé gekocht. Dus zelfde situatie, maar ik heb het wel gekregen.
Bijzonder weer, mooi dat je het wel hebt gehad. Blijven toch rare jongens Teslameiden.

Blijft toch vreemd dat het alleen geldig is/was als je van lease weer naar lease gaat maar, bij koop ben je af. Die telt dan natuurlijk niet mee ofzo 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
pdidi schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Maar als je zonder regeneratie moet rijden is dan toch ook energieverspilling?
Dat ligt er maar net aan wat voor route je doet en hoe je rijdt. Maar de kans dat je 3-4 kWh gaat regenereren in de tijd dat hij anders koud was lijken erg erg klein. We hebben het over ongeveer 60-80 Wh/km over 50 km (zo lang is ie vaak ongeveer koud)

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 04-01-2025 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
Caelorum schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:30:
Dat inderdaad.
Ik heb er in mijn 2019 SR+ dus nooit last van. Ontwasemd super snel en gaat dan gewoon over op de reguliere stand.

Vandaag even in een benzine/gas auto gereden die een maand had stilgestaan (nouja anderhalf week eigenlijk, maar een maand maar 1 rit per week ofzo). Man, na 5 minuten vol blazen + airco aan stond het vocht nog steeds op alle ramen. Alles was ook vochtig aan de binnenkant. Pas na 10 minuten rijden werd het iets beter.

Een fatsoenlijke niet EV ontwasemd ook snel en wordt niet kletsnat van binnen.

Hoe dan ook heeft de Tesla lekker veel capaciteit in de verwarming/airco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
GekkeRipper schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:05:
[...]

Een fatsoenlijke niet EV ontwasemd ook snel en wordt niet kletsnat van binnen.

Hoe dan ook heeft de Tesla lekker veel capaciteit in de verwarming/airco :)
Klopt, deze was ook wat raar gedrag aan het vertonen. Maarja, zo'n bifuel motor doet er ook wel lang over om warm te worden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 14:47
MG-studios schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Bij mij ging het zo: Norbertus in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Caelorum schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:30:

Als je een maand niet met je Tesla gaat rijden krijg je hetzelfde probleem. Een auto moet rijden, anders krijg je zeker deze maanden vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:10:
[...]

Als je een maand niet met je Tesla gaat rijden krijg je hetzelfde probleem. Een auto moet rijden, anders krijg je zeker deze maanden vocht.
Ik rij regelmatig 3 weken niet, eigenlijk geen vocht probleem met mijn M3H.
Pagina: 1 2 ... 97 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: