Zijn de aansluitingen van de elektra kabels aan de omvormer zijde van de 2400 en 2400+ hetzelfde? Ik heb namelijk de batterij namelijk zonder stekker aangesloten en ben aan het kijken of ik mogelijk van de 2400 naar de 2400+ ga upgraden en uitbreiden. Qua prijs ontloopt het elkaar dan amper als ik de 2400 kan doorverkopen.
Hou je toevallig wel zelf een soort van versie geschiedenis bij waarin de prijsontwikkeling zichtbaar zou (kunnen) worden? Als ik me niet vergis gaat je overzicht nu inmiddels al een tijdje mee, dat kan misschien ook wat interessante inzichten opleveren.HHF schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:04:
Met het verschijnen van de nieuwe Zendure batterijen heb ik de spreadsheet met het overzicht van de meest gangbare stekkerbatterijen van een update voorzien. Bij de batterijen is de prijs per kwh uitgerekend op een systeem zo dicht mogelijk bij de 10 kWh.
N.B.1: Prijzen zijn een momentopname en niet aangepast aan de laatste stand van zaken
Nee hou geen historische prijzen bij. Is ook lastig omdat de meeste modellen al na relatief korte tijd vervangen worden voor nieuwe in deze dynamische markt. Wel zie je dat de gemiddelde prijs per kWh daalt en dat nieuwe modellen steeds meer opties bieden.Merijn. schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:00:
[...]
Hou je toevallig wel zelf een soort van versie geschiedenis bij waarin de prijsontwikkeling zichtbaar zou (kunnen) worden? Als ik me niet vergis gaat je overzicht nu inmiddels al een tijdje mee, dat kan misschien ook wat interessante inzichten opleveren.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Ik denk dat ik na 2 jaar info verzamelen, wikken en wegen en afwachten er nu uit ben. Ik denk dat ik voor een Zendure 2400 Pro met 4 batterijen ga. Het feit dat ik dan iets van back-up stroom heb bij calamiteiten spreekt me wel aan. Ook dat hij aansluitingen heeft voor PV is dan meegenomen. De batterij laadt dan in iedergeval nog wat op bij een grid uitval.
Ik heb in eerste instantie staan kijken naar een Sessy. Mooi product, maar geen noodstroom of PV aansluiting. Heel eerlijk...naar mijn mening dan gewoon te duur naar wat ik er voor krijg. Toen gekeken naar een Sigenstore. Fantastisch mooi apparaat. Ononderbroken power bij grid uitval en PV aansluitingen. Maar voor ononderbroken power supply moet m'n hele meterkast weer over de kop om m'n huidige PV omvormers buiten het systeem te houden. Of ik had nog 2 nieuwe Sigenstore omvormers moeten aanschaffen van 8 a 900 euro het stuk. Dat werd gewoon een idioot totaal bedrag wat ik er gewoon niet voor over heb.
Ik heb een mogelijkheid tot 4000 euro subsidie uit een lokaal fonds. Echter mag ik daar volgens de voorwaarden geen PIB voor aanschaffen. Die Sessy of Sigenstore had wel gemogen omdat de geïnstalleerd dienen te worden door een installateur wat ook weer extra kosten met zich mee zou brengen ( zou het gewoon zelf kunnen maar mag dus helaas niet volgens diezelfde voorwaarden)
Die 4000 besteed ik de dan nu wel aan 2 nieuwe kozijnen met trippel glas. Wilde ik toch al doen maar had geen haast. Ik financier die complete PiB dan zelf wel. M'n meterkast hoeft daarvoor niet over de kop. Extra groepje plaatsen in m'n onderverdeler in de utility ruimte kan ik zelf.
Ik knip wel de stekker er af denk ik en doe er zo'n CEE 16 ampère stekker aan. Vind ik toch wat veiliger en robuuster. Geen ononderbroken power supply. Da's jammer maar niet onoverkomelijk. Dat je bij grid uitval dan wat verlengsnoeren zelf moet gaan uitrollen overleef ik dan ook wel. Handelen trekt me sowieso totaal niet. Dus heb ook geen super grote accu en omvormer capaciteit nodig dan. Is alleen maar weer gunstiger bij NOM en lage (nacht) vermogens. Kom ik vermogen te kort na een tijdje dan koop ik er nog 1 bij en deel de accu stapel op.
Ik heb geen EV en ook geen warmte pomp (stook met L/L airco's). Ik heb ook de mogelijkheid om een deel van het huis met pellets te stoken in de winter. Ik weet nog steeds niet of ik straks een dynamisch contract wil ja of nee. Maar ik kan dus hele dure stroomkosten op dynamisch wel voorkomen maar op vast contract heb ik ook wel mogelijkheden om PV af te knijpen om zo PV teruglevering te voorkomen. E.e.a. is nu nog niet van toepassing omdat ik voorlopig nog salderen en geen teruglever kosten heb op m'n huidige contract.
Ik heb in eerste instantie staan kijken naar een Sessy. Mooi product, maar geen noodstroom of PV aansluiting. Heel eerlijk...naar mijn mening dan gewoon te duur naar wat ik er voor krijg. Toen gekeken naar een Sigenstore. Fantastisch mooi apparaat. Ononderbroken power bij grid uitval en PV aansluitingen. Maar voor ononderbroken power supply moet m'n hele meterkast weer over de kop om m'n huidige PV omvormers buiten het systeem te houden. Of ik had nog 2 nieuwe Sigenstore omvormers moeten aanschaffen van 8 a 900 euro het stuk. Dat werd gewoon een idioot totaal bedrag wat ik er gewoon niet voor over heb.
Ik heb een mogelijkheid tot 4000 euro subsidie uit een lokaal fonds. Echter mag ik daar volgens de voorwaarden geen PIB voor aanschaffen. Die Sessy of Sigenstore had wel gemogen omdat de geïnstalleerd dienen te worden door een installateur wat ook weer extra kosten met zich mee zou brengen ( zou het gewoon zelf kunnen maar mag dus helaas niet volgens diezelfde voorwaarden)
Die 4000 besteed ik de dan nu wel aan 2 nieuwe kozijnen met trippel glas. Wilde ik toch al doen maar had geen haast. Ik financier die complete PiB dan zelf wel. M'n meterkast hoeft daarvoor niet over de kop. Extra groepje plaatsen in m'n onderverdeler in de utility ruimte kan ik zelf.
Ik knip wel de stekker er af denk ik en doe er zo'n CEE 16 ampère stekker aan. Vind ik toch wat veiliger en robuuster. Geen ononderbroken power supply. Da's jammer maar niet onoverkomelijk. Dat je bij grid uitval dan wat verlengsnoeren zelf moet gaan uitrollen overleef ik dan ook wel. Handelen trekt me sowieso totaal niet. Dus heb ook geen super grote accu en omvormer capaciteit nodig dan. Is alleen maar weer gunstiger bij NOM en lage (nacht) vermogens. Kom ik vermogen te kort na een tijdje dan koop ik er nog 1 bij en deel de accu stapel op.
Ik heb geen EV en ook geen warmte pomp (stook met L/L airco's). Ik heb ook de mogelijkheid om een deel van het huis met pellets te stoken in de winter. Ik weet nog steeds niet of ik straks een dynamisch contract wil ja of nee. Maar ik kan dus hele dure stroomkosten op dynamisch wel voorkomen maar op vast contract heb ik ook wel mogelijkheden om PV af te knijpen om zo PV teruglevering te voorkomen. E.e.a. is nu nog niet van toepassing omdat ik voorlopig nog salderen en geen teruglever kosten heb op m'n huidige contract.
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.
De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.
De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in:
- Zendure 2400AC/SF800Pro/Hyper 2000 -> Het grote Zendure plug-in thuisaccu topic
- Hame / Marstek / Duravolt Venus E accu -> Hame / Marstek / Duravolt 5,12kW plug en play thuisaccu
- Hame / Marstek Venus A & D thuisaccu -> Hame Marstek Venus A & D - plug and play thuis batterij
- HomeWizard Plug-in Battery -> Het HomeWizard Plug-In Battery topic
- ZinVolt Plug-in Battery (voorheen Eva Power) -> Zinvolt hybride thuisaccu
- NextEnergy thuisbatterij -> Het grote NextEnergy Thuis Batterij topic - Deel #2
- Lunergy Plug-in Battery -> Het grote Lunergy plug-and-play thuisaccu systeem topic
- Sunpura thuisbatterij -> Ervaring(en): Sunpura S2400 thuisbatterij – generatie 2
- IndeVolt thuisbatterij -> Het grote Indevolt thuisbatterij topic