Avenger 2.0 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:48:
[...]

In begin was het makkelijk, je had Zendure en Marstek (en wat andere onbekende spelers), maar nu er al meer dan 10-tal grote spelers zijn en de prijzen allemaal kortbij elkaar liggen vind ik het niet meer evident om zowel Zendure als Marstek aan te raden.
klopt, maar vooral van die nieuwe spelers moet je nog maar afwachten of die er over 2 jaar ook nog in Nederland actief zijn, en ja dat is nu erg lastig te bepalen.
Juist bij apparaten die toch behoorlijk afhankelijk zijn van software is dat wel een gok als blijkt dat het bedrijf er niet meer is en dus ook geen nieuwe software wordt gemaakt.
Dan is een mogelijk escape naar bv HA wel een must, en volgens mij wordt dat bij juist de bekende merken wel aangeboden, bij die nieuwe is het maar de vraag..

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Jan-tweak schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:04:
[...]

klopt, maar vooral van die nieuwe spelers moet je nog maar afwachten of die er over 2 jaar ook nog in Nederland actief zijn, en ja dat is nu erg lastig te bepalen.
Juist bij apparaten die toch behoorlijk afhankelijk zijn van software is dat wel een gok als blijkt dat het bedrijf er niet meer is en dus ook geen nieuwe software wordt gemaakt.
Dan is een mogelijk escape naar bv HA wel een must, en volgens mij wordt dat bij juist de bekende merken wel aangeboden, bij die nieuwe is het maar de vraag..
Lokale aansturing, wat ook HW aanbiedt, is voor toekomstbestendigheid lijkt mij inderdaad een belangrijk criterium bij het selecteren van een thuisbatterij.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
Jan-tweak schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:59:
[...]

sorry, je hebt helemaal gelijk, compleet er overheen gelezen, dat +'je dus niet gezien, je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
@nico_09 jup, sorry, de AC+ versie is helemal oke, alleen ik denk als je deze met 2 AB3000L gaat vergelijken met de 4000AC+ mix is die laatste zelfs goedkoper en heeft meer mogelijkheden en dezelfde capaciteit.
Ik was juist vanwege de connector problemen inderdaad afgestapt van een zendure. Maar de + versie heeft de connector issues dus niet?

Dan gaat die ook weer mee in de vergelijking deze week. Ecoflow stream 5000, zendure 2400+ of toch de anker solix...

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
B-Force schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:21:
[...]
Ik was juist vanwege de connector problemen inderdaad afgestapt van een zendure. Maar de + versie heeft de connector issues dus niet?
Dat is koffiedik kijken want is een connector van zelfde fabrikant. Nu is Zendure niet de enigste, want bij Marstek hebben ze ook problemen met de Venus A (en waarschijnlijk ook D) connector die smelt. Zo zullen er ook wel andere fabrikanten zijn, maar gezien ze minder vertegenwoordigd zijn ga je minder gevallen terug vinden.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
meesje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Lokale aansturing, wat ook HW aanbiedt, is voor toekomstbestendigheid lijkt mij inderdaad een belangrijk criterium bij het selecteren van een thuisbatterij.
Inderdaad, dat was de hoofdreden destijds om voor Marstek te kiezen omdat deze via modbus aangestuurd kon worden.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.

De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in: