Bericht was gericht aan @Jan-tweakFZRein schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:37:
[...]
Als ik het goed volg is de B dus de betere en de A dus de goedkope. Er wordt dus A geadviseerd die er al in zit of zelfs een betere. Kortom, t maakt niets uit wat voor aardlek er in zit. Je hebt al een aardlekschakelaar, A of beter. Waarom dat die ruis op de lijn naar mensen die een stekkerbatterij willen en bang gemaakt worden met vage info over fancy Aardlekschakelaars en krachtstroom stekkers en andere shit.
TL;DR. Linkjes droppen is zo makkelijk. Doe even een samenvatting.
Ik blijf er bij. Stekkerbatterij zijn vrij te koop. Ongeacht wat voor aardlekschakelaar je hebt. En of je nu 800 watt of 2400 watt levert maakt niet uit.
Zo is het nu eenmaal. Ik lees te veel ‘goed bedoelde’ adviezen die mensen alleen maar onnodig op kosten jagen.. en de elektricien , die zal adviseren wat hem/haar het meeste oplevert.
Oké… Ff terug gelezen en jij en ik zitten op 1 lijn. My bad..
[ Voor 16% gewijzigd door FZRein op 08-07-2026 22:48 ]
sorry, wel goed lezen aub. en m.b.t. de vaste aansluiting zie ik daar de meerwaarde niet van in, maar als jij dat met al je wijsheid wel kunt, laat het maar horen.FZRein schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:45:
[...]
Waar heb je t nou over, je klets over de diameter van de aders in een kabel en adviseert dan die blauwe CEE stekker? En dan zeg je ook dat een vaste aansluiting het ook niet is.
Misschien moet ik m’n USB-C kabel om m’n telefoon te laden ook maar voorzien van een krachtstroom aansluiting haha.
800 watt terugleveren van een stekkerbatterij, en opladen is wat de batterij aankan, meestal 2400 watt. Dat is lijkt mij, heen en weer, dus 2400 watt leveren aan de groep kan de kabel ook wel aan.. toch?
En die 800 watt leveren van een stekkerbatterij is door de fabrikant alleen maar om zich in te dekken tegen claims. Want!, waarom kan je dat in je software-app wijzigen. Niet omdat de bijgeleverde kabel het niet aankan, maar omdat ze niet willen dat ze moeten betalen voor een afgebrand huizenblok omdat een of andere hobbybob alles aansluit op 1 groep.
overigens CEE heeft niets met krachtstroom te maken en die <800W limiet is vanuit wetgeving bepaald, zie oa. de systeemcode waar je deze limiet terug gaat vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door Jan-tweak op 08-07-2026 23:00 ]
volgens mij bedoel je dus een aardlek-type A voor de Anker.jurjen_g schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:32:
[...]
Is inmiddels in veel stekker batterij topics aan bod gekomen;
Type A versus Type B is iets heel anders dan A of B karakteristiek. Een type A aardlek is de 'gewone' die we allemaal hebben, meestal met B karakteristiek. Een Type B is veel duurder, maar kan een DC component op de groep herkennen en daardoor netjes blijven afschakelen wanneer dat nodig is. Een Type B aardlek is nodig / geadviseerd als je een elektrisch apparaat aansluit dat niet galvanische gescheiden is van zijn dc component en ook geen verklaring heeft dat deze minder dan 6mA dc 'lekstroom' genereert. Er zijn een aantal stekker batterijen waarbij niet duidelijk is of ze daaraan voldoen. Bij die batterijen zie je dat men type B aardlek adviseert in de topics. Voor zover ik de nieuwste Anker specificaties zag, zijn deze wel galvanisch gescheiden en voldoet dus een type B aardlek (ongeacht de karakteristiek).
Beetje lang verhaal maar hoop dat het te volgen is.
om het verhaal kort gehouden; NEE, sorry het is helemaal niet erg als je dat soort dingen niet snapt maar ga dan ook geen dingen hier vertellen waar je heel duidelijk totaal geen verstand van hebt.FZRein schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:37:
[...]
Als ik het goed volg is de B dus de betere en de A dus de goedkope. Er wordt dus A geadviseerd die er al in zit of zelfs een betere. Kortom, t maakt niets uit wat voor aardlek er in zit. Je hebt al een aardlekschakelaar, A of beter. Waarom dat die ruis op de lijn naar mensen die een stekkerbatterij willen en bang gemaakt worden met vage info over fancy Aardlekschakelaars en krachtstroom stekkers en andere shit.
aan het verhaal hier boven klopt dus helemaal niet van en zorgt er alleen maar voor dat je daardoor nog meer ruis (zoals je dat zelf zo mooi aangeeft) ontstaat op dit thema.
Het effect bij gebruik van de verkeerde aardlek type kan zonder meer resulteren in een groot risico en met een behoorlijk groot brandrisico. (is overigens een van de grootste oorzaken van woningsbranden in Nederland).
het lijkt me dus dat niemand zijn eigen gezin in een dergelijk risico wil brengen.
dank voor de hint, was ook al mijn vermoeden, maar nog geen tijd op dat uit te zoeken.pjotter1965 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:11:
[...]
@Jan-tweak Type A aardlek is voldoende.
Voor meer info mbt anker :
Het grote Anker Solix plug-and-play thuisaccu systemen topic
Oeps, ja inderdaad. Post aangepast.Jan-tweak schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 23:02:
[...]
volgens mij bedoel je dus een aardlek-type A voor de Anker.
Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.
De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.
De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in:
- Zendure thuisaccu's -> Het grote Zendure plug-in thuisaccu topic
- Hame / Marstek / Duravolt Venus E thuisaccu's -> Hame / Marstek / Duravolt 5,12kW plug en play thuisaccu
- Hame / Marstek Venus A & D thuisaccu's -> Hame Marstek Venus A & D - plug and play thuis batterij
- HomeWizard Plug-in Battery -> Het HomeWizard Plug-In Battery topic
- ZinVolt Plug-in Battery (voorheen Eva Power) -> Zinvolt hybride thuisaccu
- NextEnergy thuisbatterij -> Het grote NextEnergy Thuis Batterij topic - Deel #2
- Lunergy Plug-in Battery -> Het grote Lunergy plug-and-play thuisaccu systeem topic
- Sunpura thuisbatterij -> Ervaring(en): Sunpura S2400 thuisbatterij – generatie 2
- IndeVolt thuisbatterij -> Het grote Indevolt thuisbatterij topic
- AccuMate thuisbatterij -> Het Accumate Plug In Batterij Topic
- Anker thuisbatterijen -> Het grote Anker Solix plug-and-play thuisaccu systemen topic