Gezien het beperkt aantal reacties krijg ik het idee dat slechts weinig mensen de aanschaf van deze thuisbatterij overwegen.
Het is altijd nuttig om te leren van de overwegingen van anderen, misschien juist wel de redenen om niet voor deze batterij te kiezen.
Ik zie op dit moment 2 produkten die aan mijn wensen voldoen en m.i. goed vergelijkbaar zijn: de Marstek Venus D en de Indevolt Solidflex2000. Ik zie als voordeel van de Solidflex de veiligheid van de nieuwe batterijtechniek, maar dat moet nog wel in de praktijk bewezen worden. De prijs van de Solidflex is volgens mij aan de hoge kant (nog geen goed prijsvergelijk gedaan) en ik vind het jammer dat deze omvormer niet samenwerkt met de HWP1 meter die ik al heb en wil behouden, waardoor er ook een splitter etc nodig is.
Zijn er trouwens nog andere modulaire thuisbatterijen op de markt met (ont)laadvermogen tussen 2000 en 2500 Watt waar rechtstreeks 4 grote zonnepanelen op kunnen worden aangesloten, naast de Solidflex, Marstek Venus D en Sunpura S2400?
mrme12345 schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:14:
[...]
De prijs van de Marstek Venus D is aan de hoge kant, je kunt ook overwegen om 2 x de A versie te kopen. Dan ben je goedkoper uit en meer vermogen. Daarnaast kun je eens naar de Sunpura kijken, die kan met 2000W PV laden en met 800W ontladen of 2400W met off grid. Daar hebben we ook een review over geschreven en natuurlijk de Anker Solix, wat echt een mooi apparaat is. Maar ook daarbij geldt de grens van max 1200W ontladen en laden en 3600W pv. Die hebben we ook getest. En de Zendure SF800 Pro, maar daar zit je aan grens van 800W. Vergelijkbaar met de Marstek A. Dus ook van de Zendure zou je er eventueel 2 van kunnen kopen, die is nu ook niet duur deze maand met 719 euro.
[Afbeelding]
Als ik voor meerdere kleine omvormers zou gaan, dan wordt het Zendure. Over samenwerking tussen meerdere Marstek apparaten lees ik te weinig goede berichten. 2 Stuks SF800 pro tellen maximaal op tot 1600W ontladen en dat vind ik eigenlijk net te weinig. Binnen 1600 W range zou ik overigens nog eerder de Anker Solix willen bekijken (1 apparaat, dus vermoedelijk minder standby verliezen etc). Lastig lastig (maar wel leuk)
[
Voor 42% gewijzigd door
Har.Cor op 09-11-2025 13:22
]