MGZ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:52:
[...]

De prijs via amazon.de is lager dan via Zendure. En als ik mijn eigen adres invul zegt ie niet dat het niet kan bezorgd worden, ook al is dat in NL
Alleen de 2400 AC+ is via Amazon.de te bestellen en in NL te bezorgen, de 1600 AC+ en 2400 Pro voor zover ik weet nog niet. Toevallig naar 1 van die laatste 2 aan het zoeken?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

..Christiaan..

..zwll..

Reinhard schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:23:
Ik heb een lekenvraag ivm de aanschaf van een thuisbatterij, de AEG powercore die AH momenteel aanbiedt.
Misschien even de zoekfunctie gebruiken op 'ah' 'albert heijn' 'aeg' of 'sunpura' :). Je wordt dan al wijzer. Verder kun je op Jeroen.nl een account aanmaken en je opwek, verbruik en teruglevering aan het net in kaart te brengen. Dan kun je checken of je batterij a) groot genoeg is en b) voor jou rendabel kan zijn.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

NiGeLaToR schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:34:
@Zonsmurf is in DE ophalen nog steeds BTW vrij? Anders ook interessant.
Heb op de aanbieding van Anker gehapt en toch nog wat uitbereiding besteld.

Gister bij een vriend en die heeft een 45kWh setup gemaakt met een Solis 15kW inverter met accu’s van NKON en sluist nu zijn PV er direct heen, hoofdaansluiting en dus die accu’s. Kan dan in eiland mode draaien voor paar dagen als hij de auto niet oplaadt, maar langer als de zon schijnt.
Via Amazon.de wordt 19% BTW in rekening gebracht als je naar NL bezorgd, zoals het hoort. 0% is alleen voor als je in Duitsland woont.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Ik heb een lekenvraag ivm de aanschaf van een thuisbatterij, de AEG powercore die AH momenteel aanbiedt.
Mijn situatie is dit:
1. 16 zonnepanelen, die totaal 4,84 kwp vermogen hebben. Deze maand maart hebben ze tot nu toe 140 kwh geleverd, en vandaag, half bewolkt, tot 17:00 uur 15,4 kwh.
2. 1 hybride warmtepomp Adlar Castra Aurora 2
3. Pelletkachel die ‘s winters wekelijks een uur of 5 per dag brandt, waardoor de warmtepomp weinig stroom verbruikt.
4. Laadpaal voor EV, Easee Charge Up 22 kwh met aparte 3-fase aansluiting en bijbehorende equalizer. De auto laadt max. op 7,8 kwh
5. Dynamisch energie-contract.

Heeft het zin om een thuisbatterij aan te schaffen, en zo ja, welke capaciteit? Ik zit zelf aan de 14,4 versie te denken.
Ik heb deze maand maart tot nu toe (16 maart) 258 kwh aan stroom verbruikt en 67 kwh terug geleverd.
De AEG is eigenlijk een Sunpura en die biedt via AEC Cloud Home Assistant ondersteuning. Daarmee zou je kunnen proberen je laadpaal en thuisaccu afzonderlijk van elkaar aan te sturen.

Maar heb je verder al enig onderzoek gedaan? Bijv. hoeveel kWh en kW je nodig hebt? Hoeveel verbruik je bijv. in een avond en nacht?

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:59
Mijn situatie is dit:
1. 16 zonnepanelen, die totaal 4,84 kwp vermogen hebben. Deze maand maart hebben ze tot nu toe 140 kwh geleverd, en vandaag, half bewolkt, tot 17:00 uur 15,4 kwh.
3. Pelletkachel die ‘s winters wekelijks een uur of 5 per dag brandt, waardoor de warmtepomp weinig stroom verbruikt.
4. Laadpaal voor EV, Easee Charge Up 22 kwh met aparte 3-fase aansluiting en bijbehorende equalizer. De auto laadt max. op 7,8 kwh

Heeft het zin om een thuisbatterij aan te schaffen, en zo ja, welke capaciteit? Ik zit zelf aan de 14,4 versie te denken.
Ik heb deze maand maart tot nu toe (16 maart) 258 kwh aan stroom verbruikt en 67 kwh terug geleverd.
Na 1-1-2027 heeft een thuisbatterij met name zin om je overschot aan zonnestroom te gebruiken wanneer de zon niet schijnt ('s avonds, 's nachts). Dus capaciteit kiezen overeenkomstig je nachtverbruik ervan uitgaande dat je genoeg overschot hebt om gedurende de dag diezelfde capaciteit op te laden. Kijk vooral naar lente, voorjaar en begin najaar. In de winter vaak onvoldoende overschot en tevens hoger nachtverbruik. Het is minder rendabel om je capaciteit daarop af te stemmen. Het rendement (als dat je doel is) zit in de lichtere maanden.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

..Christiaan..

..zwll..

@Reinhard,

Dit is mijn 'advies' van www.jeroen.nl op basis van mijn cijfers over heel 2025. Ik ga dus voor een accu met zo'n 7 kWh capaciteit. Let niet op de bedragen. Geen idee waar hij dat vandaan haalt maar er zijn zeker wel goedkopere batterijen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSICvZnGqhlbQUyHZNXs2IddsNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g58X6wJDSXRkpbn4hAUcXoto.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ..Christiaan.. op 15-03-2026 17:43 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Op de Solar Solutions beurs was ook de AccuMate te bewonderen, daar heeft @Devke destijds al een topic voor gestart: Het Accumate Plug In Batterij Topic. Heb de link in de topicwaarschuwing opgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UygOYIR4GN8sdQaoLGd4ohP25us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkzkudHcNoYEArqEerAbH4b8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8x-WkP9aDwN92OU3nxkeRCvHS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it02UhihJdcxH9Vuexr257zn.jpg?f=fotoalbum_large

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Taro schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:28:
[...]

Via Amazon.de wordt 19% BTW in rekening gebracht als je naar NL bezorgd, zoals het hoort. 0% is alleen voor als je in Duitsland woont.
In het Anker topic hadden mensen een Duitse winkel waar je fysiek kon afhalen gevonden - zonder BTW. Dat is blijkbaar prima, wordt door ze mee geadverteerd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Mijn situatie is dit:

Door je elektrische auto heb je veel om mee te spelen. Ik denk je het beste kan kijken of je data hebt over afgelopen jaar, en dan kijken of je met een accu kan besparen op wat je uit net trekt.

• Zonsmurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23:51
MGZ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:52:
[...]

Is dat via amazon.de? Ik kom niet aan die prijs
Ik had een kortingscode gevonden van zendure of amazon via google.

• Zonsmurf
AEG Appie Happie aanbieding was voor het weekend al uitverkocht, heb naar ze gemaild maar ze gingen het voor de appie happie prijs niet verder aanvullen.

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:19
Zonsmurf schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:19:
Ik ben opzoek naar een plugin accu met noodstroomaansluiting. De noodstroom wil ik 1 á 2 wekelijks gebruiken voor de wasmachine (+/-1kWh). Nu kreeg ik van Marstek de melding dat het niet kon, maar van Zendure weer wel. Daarnaast komt Jackery op 25 maart met een nieuwe solarvault 3, maar daar heb ik nog geen gegevens van gekregen via email. Dan heb je nog de AEG etcetc.

Ik zoek een batterij tussen de 5 en 10 kWh en wil zonne energie opslaan voor 's-avonds. Ik woon in een nulopdemeter woning met 1400kWh wat ik teveel teruglever. Iemand een perfect passende oplossing of doorverwijzing wat hun te binnen schiet?

Thx!
Met de Marstek Venus E zou dat volgens mij gewoon mogelijk moeten zijn, die heeft een off-grid uitgang van 2500W en de on-grid aansluiting kan je op 800W of 2500W zetten.
Die van mij staat in een ruimte waar geen grote verbruikers op de groep zitten, dus die staat op 2500W.
Dan zou je wasmachine van 2200W zowel off-grid als on-grid kunnen draaien op de batterij.
Daarnaast kan je ook op goedkope tijden laden en op dure tijden ontladen met je dynamische contract en als er weinig fluctuatie in de prijzen is lekker 0 op de meter stand aanzetten.

• Zonsmurf
realdaffy schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Met de Marstek Venus E zou dat volgens mij gewoon mogelijk moeten zijn, die heeft een off-grid uitgang van 2500W en de on-grid aansluiting kan je op 800W of 2500W zetten.
Die van mij staat in een ruimte waar geen grote verbruikers op de groep zitten, dus die staat op 2500W.
Dan zou je wasmachine van 2200W zowel off-grid als on-grid kunnen draaien op de batterij.
Daarnaast kan je ook op goedkope tijden laden en op dure tijden ontladen met je dynamische contract en als er weinig fluctuatie in de prijzen is lekker 0 op de meter stand aanzetten.
Gaat niet, is al bevestigd.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Zonsmurf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:39:
[...]

Gaat niet, is al bevestigd.
Wat gaat niet?

In ieder geval kan er wel teveel stroom op die groep komen te staan. 3600 watt door de installatieautomaat en 2500 watt van de accu, dat doet je 2.5mm draadje wel smelten, dus...oppassen.

• Zonsmurf
marteltor schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Wat gaat niet?

In ieder geval kan er wel teveel stroom op die groep komen te staan. 3600 watt door de installatieautomaat en 2500 watt van de accu, dat doet je 2.5mm draadje wel smelten, dus...oppassen.
Volgens mij had die Marstek accu minder Watts over de noodstroompoort. Ik heb zelfs email van ze dat ze het niet aanbevelen. Ik heb ook een email van Sendure dat het wel kan 100 maal per jaar. Bij Sendure is het dus geen noodstroompoort, maar eigenlijk gewoon een verlengsnoer-stopcontact met een batterij erin. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Zonsmurf op 15-03-2026 21:51 ]

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:19
Marstek Venus A is 1200W off-grid, misschien dat je die bedoeld?
Zonsmurf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:50:
[...]

Volgens mij had die Marstek accu minder Watts over de noodstroompoort. Ik heb zelfs email van ze dat ze het niet aanbevelen. Ik heb ook een email van Sendure dat het wel kan 100 maal per jaar. Bij Sendure is het dus geen noodstroompoort, maar eigenlijk gewoon een verlengsnoer-stopcontact met een batterij erin. :+
De Venus E 3.0 biedt 2500 Watt via de noodstroom uitgang. Die zou een normale wasmachine prima moeten kunnen bedienen. Weet je zeker dat ze je bericht goed hebben geïnterpreteerd?

• Zonsmurf
Taro schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:14:
[...]

De Venus E 3.0 biedt 2500 Watt via de noodstroom uitgang. Die zou een normale wasmachine prima moeten kunnen bedienen. Weet je zeker dat ze je bericht goed hebben geïnterpreteerd?
Onderstaand was email van marstek t.a.v. wekelijks de wasmachine op de noodstroomstop te zetten:.

De noodstroomfunctie van de batterij is bedoeld om tijdelijk basisverbruik te kunnen blijven voeden bij een stroomuitval. Zwaardere apparaten zoals een wasmachine kunnen tijdens noodstroom soms te veel piekvermogen vragen, vooral bij het opstarten of tijdens het verwarmen van water.

Daarom adviseren wij om tijdens noodstroom vooral lichtere apparaten te gebruiken (bijvoorbeeld verlichting, internet, koelkast, laptop, enz.). Een wasmachine kan in sommige gevallen werken, maar dit is niet iets dat wij officieel kunnen garanderen binnen de noodstroomfunctie.

Wat betreft de levensduur: de batterijen zijn ontworpen voor ongeveer 6000 laadcycli, wat bij normaal huishoudelijk gebruik doorgaans neerkomt op ongeveer 10 tot 15 jaar gebruik.

In normale werking (dus niet tijdens noodstroom) kan de batterij gewoon tot 800 W via het stopcontact laden en ontladen, waarbij de batterij automatisch helpt om uw eigen opgewekte energie te gebruiken.

Mocht u nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Met vriendelijke groet,

Marstek Nederland

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Marstek Nederland had een beter antwoord kunnen geven. Dit is trouwens geen onderdeel van https://eu.marstekenergy.com/ maar een (erkende) reseller die met het domein Marstek.nl de indruk geeft meer dan een dozenschuiver te zijn. 'k Ben er zelf ook klant geweest, ze leveren prima, maar dat is dan ook alles.

Via stekker kan tot 800W of 2500W ontladen worden, waarbij je die 2500W handmatig kan instellen als je de batterij op een eigen groep hebt aangesloten, zonder andere verbruikers.

Opladen kan handmatig ingesteld worden tot 2500W. In de NOM stand zal dit automatisch tot 2500W zijn, mits de zonnepanelen zoveel opwekken.

Daarnaast staat in de specificaties over de backup poort onderstaand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPJfGE4EZ--UY3Vs7SoD-DSAfy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY1oSDq0iFXfjIYUNj8LgUzx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees dit als 2500W nominaal met ruimte voor een uitschieter van 3500W gedurende 10seconden. Ik zou mijn wasmachine bij nood dus durven aansluiten op die backup poort, zeker als er tegelijkertijd geen andere dingen aan de backup hangen.

Hier gebruikt mijn wasmachine ook energie uit de Marstek Venus E v3, maar dan wel via eigen groep op 2500watt richting wasmachine die ook op eigen groep zit. Dit gaat prima NOM, ik zie de meerwaarde van direct op backup poort aansluiten niet als er géén nood/stroomstoring is.

Verder zelf weten, maar ik zou antwoorden van Marstek Nederland dus kwalificeren als: "Zo juist als de helpdeskmedewerker van een dozenschuiver de handleiding kan lezen en ervaring heeft met het product".
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.

De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in: