Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 312 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.032 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:37
giancarlo_f schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:16:
Update 2024.8.9 did some magic to my wipers ;-)

Ritje woon-werk (17 km), slechts één keer handmatig hoeven ingrijpen. Werkt zeker nog niet perfect, maar op de schaal van 0 naar 10 heeft de auto-wiper functie in mijn opinie een sprongetje van een 3 naar een 6 gemaakt. Ben benieuwd naar jullie cijfers ;-)
Van een 1 en totaal waardeloze bagger, naar wellicht een 3. Ja ze gingen sneller aan, maar gingen te hard voor de hoeveelheid water en gingen daarna soms nog minuten door tot er bijna rook vanaf kwam.
Was bij elkaar 240km vandaag.
Na 5 jaar tesla kan ik je melden dat we eerder kleine stapjes voorwaarts gezien hebben, om dan vervolgens 2 maanden later weer volledig in de afgrond te storten tot het startpunt, en soms dieper.
Elon moet gewoon kappen met dat eigenwijze geleuter met die camera. Als ie 6 jaar terug gewoon een sensor gebruikt had, had hem dat 4567765443566 r&d uren gescheeld en ongekend veel klachten.
Maar ik heb het vermoeden dat ie nu erg ver voorbij toegeven is. Typisch een ding dat als elon morgen dood valt, die sensor er binnen een dag ingezet word bij nieuwe auto's. Elke idioot weet dat dit nooit gaat werken. Geef na 6 jaar hobby'en dus gewoon op mr musk.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
anti elppa schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:49:
[...]

Van een 1 en totaal waardeloze bagger, naar wellicht een 3. Ja ze gingen sneller aan, maar gingen te hard voor de hoeveelheid water en gingen daarna soms nog minuten door tot er bijna rook vanaf kwam.
Was bij elkaar 240km vandaag.
Na 5 jaar tesla kan ik je melden dat we eerder kleine stapjes voorwaarts gezien hebben, om dan vervolgens 2 maanden later weer volledig in de afgrond te storten tot het startpunt, en soms dieper.
Elon moet gewoon kappen met dat eigenwijze geleuter met die camera. Als ie 6 jaar terug gewoon een sensor gebruikt had, had hem dat 4567765443566 r&d uren gescheeld en ongekend veel klachten.
Maar ik heb het vermoeden dat ie nu erg ver voorbij toegeven is. Typisch een ding dat als elon morgen dood valt, die sensor er binnen een dag ingezet word bij nieuwe auto's. Elke idioot weet dat dit nooit gaat werken. Geef na 6 jaar hobby'en dus gewoon op mr musk.
Bij mij begon hij vanochtend ook meteen als een gek te wissen. Wist meteen dat er iets anders was. Verder wel goed zicht enzo.
Ik denk dat vision met AI misschien zelfs beter zou kunnen werken dan zo’n kleine regensensor, maar dan wel met een extra interieurcamera (bijvoorbeeld achterop het scherm) gericht op de voorruit. Maar zoals het vandaag de dag op de auto’s zit verwacht ik enkel nog marginale verbeteringen. Vraag is wat men dan heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Giga schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:01:
[...]

Winst maken doen ze zeker. Maar ze ontslaan 10% van het personeel, schrappen alle kortingen op voorraadmodellen en verwijderen merendeel van de nieuwe vacatures.

Het lijken marge-verhogende acties op de korte/middellange termijn. Volgende week wordt interessant.
Vanmiddag bij Tesla Utrecht even wezen rijden met de MY en daar wist de verkoper te vertellen dat de prijzen volgende week met €2.000 omhoog gaan. Dat zou betekenen dat NL op dezelfde hoogte komt als België.
Maar of de informatie klopt weet ik ook niet want ze moesten alles navragen en zelfs die manager kon het Loyalty Points programma niet goed uitleggen, ben wel over juniper begonnen maar dat heb ik heel snel losgelaten :+

Alphabet heeft al wel actieprijzen voor de MY AWD en RWD (voor 30 juni bestellen en dit jaar leveren) dus het kan best zijn dat ze grootschalige deals nog wel belonen met kortingen en de rest schrappen. :X

Morgen maar het laatste telefoontje naar Alphabet plegen voor de details en dan zien wanneer ze gaan leveren, leasecontract voor de M3 loopt pas in december af. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
giancarlo_f schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:16:
Update 2024.8.9 did some magic to my wipers ;-)

Ritje woon-werk (17 km), slechts één keer handmatig hoeven ingrijpen. Werkt zeker nog niet perfect, maar op de schaal van 0 naar 10 heeft de auto-wiper functie in mijn opinie een sprongetje van een 3 naar een 6 gemaakt. Ben benieuwd naar jullie cijfers ;-)
Laatste rit was een 9 voor mij bijna perfect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Eindelijk! Opnames van Sentry kunnen we binnenkort bekijken via de app (verkorte versie) en we krijgen een melding bij een gebeurtenis!!

https://www.notateslaapp....sion/4.32.0/release-notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:26:
Eindelijk! Opnames van Sentry kunnen we binnenkort bekijken via de app (verkorte versie) en we krijgen een melding bij een gebeurtenis!!

Hopelijk ook een Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:26:

Vergeet het maar, dit is de versie die nu in de app store staat.

Daarnaast is op softwareversie 2024.08.09 helaas ook de live view van sentry mode stuk bij mij.
De ruitenwissers zijn wel uitstekend.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Sebazzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:25:
[...]

Daarnaast is op softwareversie 2024.08.09 helaas ook de live view van sentry mode stuk bij mij.
In de nieuwe lente-update die Tesla gister heeft aangekondigd hebben ze wel degelijk precies deze feature aangekondigd. Zal alleen niet in elke land beschikbaar zijn (benieuwd of dit account-gebonden is puur of op basis van GPS waar je de auto hebt geparkeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Vergeet het maar? Ik adviseer je om mijn bericht en de link daarin opnieuw te lezen. Je hebt mij of mijn bron niet horen zeggen dat het op dit moment al werkt. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Met de nieuwe update gaat het homescreen echt cool worden. Zoals ze het bij Cybertruck hebben gedaan ongeveer:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Wat mij overigens nu opvalt is dat je rechts onderin een streep hebt die je navigatie weergeeft hoe ver je bent op de route etc. Links onderin van dat vlak zie je het bekende AP stuurtje. Zou je eventueel AP via een druk op screen aan kunnen geven? Weet niet of ik dat makkelijker ga vinden dan twee (of een keer) je stalk naar beneden drukken, maar valt me op dat het echt een knop lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2024/04/tesla-spring-software-update-visual-improvements-1-2048x1283.jpg

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:57:
Met de nieuwe update gaat het homescreen echt cool worden. Zoals ze het bij Cybertruck hebben gedaan ongeveer:

[Embed]
Verder:
- Audible app
- Autoshift verbeteringen
- Spotify verbeteringen: afspeelsnelheid & wachtrij sync support
- Hands-free kofferbak voor model S/X/Highland: Als je met je phone key achter je Tesla staat gaat de kofferbak automatisch open.
- Op het scherm van de achterbank kan je zo dadelijk details zien over het weer, temperatuur en trip info.

V12 UI ziet er tof uit d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 17-04-2024 08:27 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
spartacusNLD schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:21:
[...]

Verder:
- Audible app
- Autoshift verbeteringen
- Spotify verbeteringen: afspeelsnelheid & wachtrij sync support
- Hands-free kofferbak voor model S/X/Highland: Als je met je phone key achter je Tesla staat gaat de kofferbak automatisch open.
- Op het scherm van de achterbank kan je zo dadelijk details zien over het weer, temperatuur en trip info.

V12 UI ziet er tof uit d:)b
Benieuwd waarom de Autoshift alleen naar de S&X komen in eerste instantie. Is volgens mij puur software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:30
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:17:
Wat mij overigens nu opvalt is dat je rechts onderin een streep hebt die je navigatie weergeeft hoe ver je bent op de route etc. Links onderin van dat vlak zie je het bekende AP stuurtje. Zou je eventueel AP via een druk op screen aan kunnen geven? Weet niet of ik dat makkelijker ga vinden dan twee (of een keer) je stalk naar beneden drukken, maar valt me op dat het echt een knop lijkt.

[Afbeelding]
Dit is het parkeerscherm toch? Waarom zou je AP willen bedienen als je geparkeerd bent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:17:

[Afbeelding]
Dat knopje is navigate on autopilot. Denk dat je alleen die optie aan en uit kunt zetten (is nu toch ook al zo?) en dus niet dat je autopilot activeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
spartacusNLD schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:21:
[...]
Ik benader mijn auto altijd via achteren. Gaat de kofferbak dan elke keer open? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tweakfdr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:44:

Maar hoe kijken jullie aan tegen het feit dat het “slecht” gaat met Tesla. Stel dat Tesla failliet gaat heb ik dan nog iets aan de auto of is het pech zoals bij van Moof. Dit is voor mij als particulier toch wel een groot risico vooral omdat de auto connected is. Kan deze zonder de Tesla cloud? Of dat hun bestuursvoorzittter opeens zegt dat je € xx.xx moet je betalen om nog te mogen rijden. Kan je dan zonder de Tesla diensten?
Als Tesla failliet gaat...
• Dan werken de superchargers niet meer en moet je bij andere snelladers laden. Wat je nu ook kunt. Superchargers (uitgezonderd V4) hebben geen scherm en moeten dus contactloos vrijgeschakeld worden. Dat werkt alleen als er een backoffice achter hangt.
• Doet je app het niet meer en kun je de auto dus niet van afstand bedienen.
• Krijg je geen softwareupdates meer
• Is er geen premium connectivity meer
• Zullen voicecommands niet meer werken
• Zal de navigatie geen verkeersinformatie meer hebben
*) Allemaal met dien verstande dat geen andere partij het heeft overgenomen. Je mag hopen dat Elon zo aware is dat als hij ziet aankomen dat zijn bedrijf falliet gaat hij alles open source maakt.

Overigens moet eerder "bezorgd" zijn dat de mobiele technologie voortschrijdt. Oudere Model S'en met alleen 3G hebben dus geen mobiele verbinding meer als 3G uitgeschakeld wordt (wat nu bezig is), of je moet de computer vervangen. Zelfde zal met 4G kunnen gebeuren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:41

johanm3

Het kan altijd slechter

turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
[...]

Ik benader mijn auto altijd via achteren. Gaat de kofferbak dan elke keer open? ;-)
Als je erachter stil blijft staan…, dan denk ik wel 😅

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
johanm3 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:46:
[...]

Als je erachter stil blijft staan…, dan denk ik wel 😅
Het zou wat zijn dat de auto denkt dat je erachter staat en je heel dicht tegen een muur geparkeerd staat (vooral een issue met de Y). :-) Ik bedien dergelijke acties liever handmatig. Gelukkig heb ik een Apple Watch waar ik tegen kan zeggen "Hey Siri, open Tesla achterbak" en binnen 5 seconden is die open :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:49:
[...]

Het zou wat zijn dat de auto denkt dat je er achter staat en je heel dicht tegen een muur geparkeerd staat (vooral een issue met de Y). :-) Ik bedien dergelijke acties liever handmatig. Gelukkig heb ik een Apple Watch waar ik tegen kan zeggen "Hey Siri, open Tesla achterbak" en binnen 5 seconden is die open :-)
Als je zo dicht op een muur staat zul je wellicht ook niet achter de auto kunnen staan.

In principe zouden de nieuwere Tesla's met Parking Vision moeten kunnen zien of je dicht tegen een muur staat. Volgende is wel, hoe laat je slim weten aan de gebruiker dat de achterklep uit 'veiligheid' niet open gaat? Misschien een alarmtoon?

[ Voor 6% gewijzigd door Giga op 17-04-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Giga schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:29:
[...]

Benieuwd waarom de Autoshift alleen naar de S&X komen in eerste instantie. Is volgens mij puur software.
Gok eigenlijk omdat die duurder zijn en dus iets meer voorgetrokken worden (als in developers gaan eerst de S&X doen en daarna de rest). Lijkt me ook gewoon software inderdaad.
Ebbao schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:35:
[...]

Dit is het parkeerscherm toch? Waarom zou je AP willen bedienen als je geparkeerd bent?
Eens maar als ik filmpjes kijk van de cybertruck UI12 swipen ze van rechts naar links voor het normale scherm wat wij kennen. Dan lijkt mij dat je dit niet hoeft te doen en ook kan rijden met het scherm wat je nu ziet. Dan wordt de auto alleen vervangen voor de AP visuals, groter dus dan hoe het nu is.
turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:36:
[...]

Dat knopje is navigate on autopilot. Denk dat je alleen die optie aan en uit kunt zetten (is nu toch ook al zo?) en dus niet dat je autopilot activeert.
-O- Dat zou maar zo kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Nee, ik denk dat je dan even met je voet onder de achterkant moeten zwaaien zoals bij legacy autos met hands-free achterklepbediening. De achtercamera registreert dat je dat doet en als de telefoonsleutel in de buurt is gaat de klep open. :) Of zoiets. Ik zou het wel handig vinden (maar ik heb een Y dus out of luck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tijd geleden kwam de instelbare locksound als update gepushed naar de auto's.

Ik word stilletjes aan mijne een beetje zat. Hoe zit het met jullie, al weer terug naar wat je er voor had (standaard of uit)? Zo niet, wat voor geluid hebben jullie er nu nog op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Het zou wat zijn dat de auto denkt dat je erachter staat en je heel dicht tegen een muur geparkeerd staat (vooral een issue met de Y). :-) Ik bedien dergelijke acties liever handmatig. Gelukkig heb ik een Apple Watch waar ik tegen kan zeggen "Hey Siri, open Tesla achterbak" en binnen 5 seconden is die open :-)
Zou dat de reden zijn dat de Y het (voorlopig, of wellicht helemaal niet) krijgt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:57:

[Embed]
Ziet er mooi uit, jammer dat het alleen naar de AMD chipsets komt (tenminste, het bericht lijkt te impliceren dat Intel uitgesloten gaat worden; zal wel met reken- en renderkracht te maken hebben)
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:58:

Ik word stilletjes aan mijne een beetje zat. Hoe zit het met jullie, al weer terug naar wat je er voor had (standaard of uit)? Zo niet, wat voor geluid hebben jullie er nu nog op staan?
Het was één van de eerste dingen die ik uit heb gezet bij levering in december van 2021 en dat blijft ook zo; custom sound of niet :+
Bloedhekel aan die 'feature' op welk automerk dan ook die het heeft :/

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 17-04-2024 09:00 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Notna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:59:
[...]
Het was één van de eerste dingen die ik uit heb gezet bij levering in december van 2021 en dat blijft ook zo; custom sound of niet :+
Hoe controleer je blind dat je auto op slot is gegaan? Je kijkt dus altijd om of je spiegels zijn ingeklapt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:42

Ik heb hem op random staan. iedere keer weer benieuwd welke het die keer gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:06:
[...]

Hoe controleer je blind dat je auto op slot is gegaan? Je kijkt dus altijd om of je spiegels zijn ingeklapt? ;-)
Ik hoor het als de auto op slot gaat (motoren van de spiegels) en ja ik kijk één keer om en kijk dan of de spiegels zijn ingeklapt (indien ik de motoren niet hoor ivm omgevingsgeluid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:58
[...]

Lukt het jou wel met de Apple Watch, ik krijg het alleen voor elkaar met m'n iPhone. Terwijl alles open staat op de Watch ook... Ook de Opdrachten heb ik allemaal doorlopen.

Nevermind... Je moet dus de opdrachten apart aanmaken voor de Watch ook nog.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 17-04-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Notna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:59:
[...]
Ik vind het wel handig. Zo weet ik of de auto op slot is gegaan wanneer ik wegloop. Mijn vorige auto had er een handje van dat dit niet altijd betrouwbaar werkte en dan moest ik gaan kijken of de spiegels ingeklapt waren. Ik heb gewoon het ouderwetse biep-biep geluidje. Hoor je goed, geen omkijken naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 16:30

Ik heb er sinds een maand de Windows XP shutdown op zitten, en het geeft tot nu toe nog iedere keer een glimlach als deze afgespeeld wordt. Het mag qua geluid wel een stukje zachter, maar vooral in een stille omgeving is het duidelijk hoorbaar (ondanks dat ik het volume van het bestand zelf al had verlaagd).

Als ik hem zat ben mag mijn vriendin een geluidje uitkiezen, en anders zet ik hem denk ik gewoon weer op de standaard toeter lock sound. De feedback dat hij op slot gaat lijkt me altijd wel fijn.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
tweakfdr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:44:
Maar hoe kijken jullie aan tegen het feit dat het “slecht” gaat met Tesla. Stel dat Tesla failliet gaat heb ik dan nog iets aan de auto of is het pech zoals bij van Moof. Dit is voor mij als particulier toch wel een groot risico vooral omdat de auto connected is. Kan deze zonder de Tesla cloud? Of dat hun bestuursvoorzittter opeens zegt dat je € xx.xx moet je betalen om nog te mogen rijden. Kan je dan zonder de Tesla diensten?
Ja, geen enkel probleem.
Tesla heeft trouwsn geen enkel probleem qua financien en winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:06:
[...]

Je krijgt toch een push melding als de auto vanwege een of andere reden niet op slot is?

Ik vind het een beetje aso om, zoals bij ons, in een nieuwbouwwijk dag- en nacht m'n auto herrie te laten maken. Maar ieder z'n ding..

De harde piep van een '23 M3 achterklep vind ik al vreselijk. Toevallig gisteren de afdekplaat eraf getrokken om te kijken of een speakertje te ontpluggen is, helaas niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Maurice- op 17-04-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Jdv

NightHawk4 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:54:
[...]

Vanmiddag bij Tesla Utrecht even wezen rijden met de MY en daar wist de verkoper te vertellen dat de prijzen volgende week met €2.000 omhoog gaan. Dat zou betekenen dat NL op dezelfde hoogte komt als België.
Maar of de informatie klopt weet ik ook niet want ze moesten alles navragen en zelfs die manager kon het Loyalty Points programma niet goed uitleggen, ben wel over juniper begonnen maar dat heb ik heel snel losgelaten :+

Alphabet heeft al wel actieprijzen voor de MY AWD en RWD (voor 30 juni bestellen en dit jaar leveren) dus het kan best zijn dat ze grootschalige deals nog wel belonen met kortingen en de rest schrappen. :X

Morgen maar het laatste telefoontje naar Alphabet plegen voor de details en dan zien wanneer ze gaan leveren, leasecontract voor de M3 loopt pas in december af. :'(
De LM (niet Alphabet overigens) heeft mij dat ook vorige week laten weten. Als ik wil doorgaan met de huidige prijzen, hebben ze aangegeven dit ruim voor 25 april door te geven. Mijn auto gaat in november dit jaar uit de lease. Een paar maanden geleden dacht de verkoper nog dat we dit najaar een goede kans zouden maken op de levering van het nieuwe model, maar afgelopen weekend waren ze daar al wat terughoudender over, vooral als er iets met de productie/levering zou zijn waardoor alles vertraagd kan worden. Kortom, het blijft een lastige beslissing, maar wij hebben besloten niet te wachten op de Juniper en voor de huidige prijs te gaan.

Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Rogar schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:17:
[...]

Lukt het jou wel met de Apple Watch, ik krijg het alleen voor elkaar met m'n iPhone. Terwijl alles open staat op de Watch ook... Ook de Opdrachten heb ik allemaal doorlopen.

Nevermind... Je moet dus de opdrachten apart aanmaken voor de Watch ook nog.
Je hoeft de opdrachten niet apart aan te maken voor de Apple Watch. Je kunt bij het aanmaken van een opdracht op het i 'tje klikken en vervolgens "Toon op Apple Watch" aanvinken. Dan komt die er automatisch bij te staan voor de AW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Maurice- schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:50:
[...]

Je krijgt toch een push melding als de auto vanwege een of andere reden niet op slot is?
Dit wist ik niet maar lijkt me wel heel handig inderdaad.
Ik vind het een beetje aso om, zoals bij ons, in een nieuwbouwwijk dag- en nacht m'n auto herrie te laten maken. Maar ieder z'n ding..
Die nieuwbouwhuizen zijn toch allemaal mega geïsoleerd? Ik hoor het in onze vooroorlogse woning al niet eens. Ben gelukkig ook niet dag en nacht met de auto in de weer. :P
De harde piep van een '23 M3 achterklep vind ik al vreselijk. Toevallig gisteren de afdekplaat eraf getrokken om te kijken of een speakertje te ontpluggen is, helaas niet.
Gelukkig maar, een stuk veiliger als je hoort dat zo'n klep dicht gaat. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maurice-
Ook mooi! (Als het naar Nederland komt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDarA0Ur3DsW_rQBPRTnKzUSvtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMxOg874SyM7kgL7IZAeykEk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Maurice- schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:16:
[Afbeelding]
Ik snap alleen de versienummers niet. Dit moeten de wijzigingen in 2024.1 zijn wat een nieuwere versie is dan wat ik nu draai 2024.8.9 :?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik hoop vooral dat in de volgende update dat noemenswaardig mindere energieverbruik van SENTRY verwerkt zit. Zou 40% minder moeten gaan verbruiken en dat wil ik graag/dan ga ik het pas gebruiken.
Hoor daar helaas alleen ineens volgens mij niks meer over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:28
Sebazzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:22:
[...]

Ik snap alleen de versienummers niet. Dit moeten de wijzigingen in 2024.1 zijn wat een nieuwere versie is dan wat ik nu draai 2024.8.9 :?
2024.14 staat er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Giga schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:10:
[...]

Dit wist ik niet maar lijkt me wel heel handig inderdaad.

[...]

Die nieuwbouwhuizen zijn toch allemaal mega geïsoleerd? Ik hoor het in onze vooroorlogse woning al niet eens. Ben gelukkig ook niet dag en nacht met de auto in de weer. :P

[...]

Gelukkig maar, een stuk veiliger als je hoort dat zo'n klep dicht gaat. ;)
Goede isolatie maar de huizen staan ook boven op elkaar gebouwd.

Om het land draaiend te houden is het maar goed dat er ook mensen in ploegendiensten werken ;) We hebben niet allemaal de luxe van kantoorbaantjes of thuis"werken". En die piep van de 3 is echt onzinnig hard, niet te vergelijken met de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:07
Ebbao schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:35:
[...]

En waarom zou je je auto zo groot in beeld willen? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Allewijn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:26:
Ik hoop vooral dat in de volgende update dat noemenswaardig mindere energieverbruik van SENTRY verwerkt zit. Zou 40% minder moeten gaan verbruiken en dat wil ik graag/dan ga ik het pas gebruiken.
Hoor daar helaas alleen ineens volgens mij niks meer over...
Q2 is nog maar net begonnen toch? Plus, als Elon met Q2 komt dan kun je beter op Q4 rekenen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ingmar7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:33:
[...]

En waarom zou je je auto zo groot in beeld willen? 8)7
Dat verandert natuurlijk net zoals nu naar de AP visualisatie maar is als het goed is schuifbaar geworden vanaf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sebazzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:22:
[...]

Na het jaartal staat het weeknummer in dit geval 14. Daarna heb je verschillende iteraties waar verschillende ontwikkelingen bij elkaar gevoegd worden in 1 build. Updates met 3 cijfers achter de laatste punt is een fabrieksupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
turkeyhakan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:10:
[...]

Je hoeft de opdrachten niet apart aan te maken voor de Apple Watch. Je kunt bij het aanmaken van een opdracht op het i 'tje klikken en vervolgens "Toon op Apple Watch" aanvinken. Dan komt die er automatisch bij te staan voor de AW.
Thanks! Dat werkt nog makkelijker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Wie heeft ervaring met een programma om de tesla te bedienen met een Iwatch. Tessie wil ik niet gebruiken omdat ik de kosten te hoog vind. Watch app for Tesla had goede recensies echter de laatste maanden alleen maar slechte. Na een update zou het niet meer goed werken. Alternatieven? Of is Watch for Tesla toch een goed software instrument voor mijn Iwatch?
Thxs, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
peerke 1960 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:57:
Wie heeft ervaring met een programma om de tesla te bedienen met een Iwatch. Tessie wil ik niet gebruiken omdat ik de kosten te hoog vind. Watch app for Tesla had goede recensies echter de laatste maanden alleen maar slechte. Na een update zou het niet meer goed werken. Alternatieven? Of is Watch for Tesla toch een goed software instrument voor mijn Iwatch?
Thxs, Peter
Het werkt dus gewoon via Siri en Opdrachten. Heb ze net ingesteld.

Verder is de Tesla-app al compatible met de Apple Watch, want ik kon een week terug de nieuwe software installatie via m'n Watch beginnen.

Of zijn er andere dingen die je wilt doen via een andere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Notna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:14:
[...]

Ik hoor het als de auto op slot gaat (motoren van de spiegels) en ja ik kijk één keer om en kijk dan of de spiegels zijn ingeklapt (indien ik de motoren niet hoor ivm omgevingsgeluid) :)
Ik heb het oude toeter geluid geïnstalleerd welke afgaat bij afsluiten. werkt perfect. Na een tiental seconden niet te missen, ( redelijk beschaafd geluid, je moet idd rekening houden met je omgeving)

Peter

[ Voor 7% gewijzigd door peerke 1960 op 17-04-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Rogar schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:00:
[...]

Het werkt dus gewoon via Siri en Opdrachten. Heb ze net ingesteld.

Verder is de Tesla-app al compatible met de Apple Watch, want ik kon een week terug de nieuwe software installatie via m'n Watch beginnen.

Of zijn er andere dingen die je wilt doen via een andere app?
Nee geen andere dingen. Ik zie de Tesla app niet op mijn Iwatch. Ik zal eens gaan prutsen. Kijken of ik m zichtbaar krijg.
Thxs, peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik had de Windows XP shutdown erop staan. Maar was het na een maandje wel zat en heb hem toen uitgezet.
En ook als je in de avond laat in een stille woonwijk je auto op slot doet is het best wel een hard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
[...]

Dat zal niet met deze update te maken hebben denk ik. Hier werkt dat allemaal nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Jdv schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:57:
[...]

De LM (niet Alphabet overigens) heeft mij dat ook vorige week laten weten. Als ik wil doorgaan met de huidige prijzen, hebben ze aangegeven dit ruim voor 25 april door te geven. Mijn auto gaat in november dit jaar uit de lease. Een paar maanden geleden dacht de verkoper nog dat we dit najaar een goede kans zouden maken op de levering van het nieuwe model, maar afgelopen weekend waren ze daar al wat terughoudender over, vooral als er iets met de productie/levering zou zijn waardoor alles vertraagd kan worden. Kortom, het blijft een lastige beslissing, maar wij hebben besloten niet te wachten op de Juniper en voor de huidige prijs te gaan.

Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke keuze :)
Uiteindelijke keuze is een MY AWD Deep Blue + trekhaak geworden.

Alphabet nog even aan de lijn gehad voor wat laatste details, ook die vertelden mij dat er volgende week een prijsverhoging van €2.000 aan zit te komen, en de order maar doorgeklopt. Lease loopt nog door t/m half december dus het lange wachten kan weer beginnen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
Maurice- schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:50:
[...]

[...]

Zo zie je maar weer dat iedere situatie anders is. Ik parkeer op een openbaar parkeerterrein en kan de spiegels echt niet meer zien wanneer ik een paar meter bij de auto vandaan ben. Ook het achtergrondgeluid is veel te hoog om iets van de spiegels te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Inspired schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:36:
[...]

Q2 is nog maar net begonnen toch? Plus, als Elon met Q2 komt dan kun je beter op Q4 rekenen.
Q4 van 2029

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje over referrals: ik wil iemand een code sturen en selecteer hem via mijn app. Hij krijgt dan wel een sms met het berichtje over de referral, maar niet een sms erbij met de code. Geen idee wat ik fout doe... Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
peerke 1960 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:05:
[...]

Nee geen andere dingen. Ik zie de Tesla app niet op mijn Iwatch. Ik zal eens gaan prutsen. Kijken of ik m zichtbaar krijg.
Thxs, peter
Je ziet de app er ook niet op, maar je kan wel alles bedienen via Siri en opdrachten.

En ik dacht ergens gelezen dat Tesla bezig is met een native app voor op de Apple Watch (iWatch bestaat niet O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

[...]

Ik vermoed dat je dat kunt uit/aan zetten in het menu. Hier ook een Y dus helaas.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Dat piepgeluidje. Dat is voor mij nog net hoorbaar maar niet hinderlijk als de buren al slapen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:52

Ik zou het willen veranderen, maar mijn speaker doet het niet O-) Dus ik heb lekker mijn toetertje.

Over pakweg een week of 2 kan ik weer op eigen oprit parkeren (wegwerkzaamheden) dan gaat 'ie uit denk ik en ga ik gewoon voor stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
NightHawk4 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]

Alphabet nog even aan de lijn gehad voor wat laatste details, ook die vertelden mij dat er volgende week een prijsverhoging van €2.000 aan zit te komen, en de order maar doorgeklopt. Lease loopt nog door t/m half december dus het lange wachten kan weer beginnen. |:(
Erg benieuwd of ze de RWD onder de SEPP grens gaan houden, want anders is het wel een hele forse verhoging.
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de RWD long range nog niet te bestellen was in NL, ze wilden eerst de prijzen aanpassen om ruimte te maken voor de long range. Maar goed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
waslijn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:53:
[...]

Erg benieuwd of ze de RWD onder de SEPP grens gaan houden, want anders is het wel een hele forse verhoging.
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de RWD long range nog niet te bestellen was in NL, ze wilden eerst de prijzen aanpassen om ruimte te maken voor de long range. Maar goed, we gaan het zien.
Als de RWD LR onder de SEPP komt sluit ik niet uit dat ik mijn Model 3 erop inruil. Hoewel, de blauwe zal wel boven de SEPP uitkomen.. :9 Misschien nog maar een tijdje doorrijden in m'n trouwe 3 RWD uit 2022

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[Afbeelding]
Je bent de Highway Service Area nog vergeten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g8nHg26DeaiamoZwdnb_Uxydb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4jQ2Zrc4c3CBG45mhBwOULg.jpg?f=fotoalbum_large

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Maurice- schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:31:
[...]

Goede isolatie maar de huizen staan ook boven op elkaar gebouwd.

Om het land draaiend te houden is het maar goed dat er ook mensen in ploegendiensten werken ;) We hebben niet allemaal de luxe van kantoorbaantjes of thuis"werken". En die piep van de 3 is echt onzinnig hard, niet te vergelijken met de Y.
Dan zal het wellicht toch met isolatie te maken hebben en heb ik en mijn buren geluk. Ik heb een M3H, ik hoor de piepjes van buiten echt niet als ik binnenzit en mijn auto staat echt nog geen twee meter van mijn woning geparkeerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Jeroenneman schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:59:
[...]

Je bent de Highway Service Area nog vergeten:
[Afbeelding]
Oh, ik hoop dat we dit in Nederland ook krijgen. Nu even nog een paar weken wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:24
[Afbeelding]
Waar heb je dit overzicht vandaan? https://www.notateslaapp.com/ laat er nog niks over zien :)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bert pit schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:45:
[...]

Dat piepgeluidje. Dat is voor mij nog net hoorbaar maar niet hinderlijk als de buren al slapen.
Je bedoelt dan het standaard geluidje hoe het altijd was? Ik zou je zeggen dat ik niet eens meer weet hoe dat klinkt.

Zit te denken om wellicht nog 1x een custom geluid te doen: 'ding dong' geluid als je in het vliegtuig je riem om moet doen. Die is hoop ik wel niet zo opvallend maar toch subtiel genoeg om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:21:
[...]

Je bedoelt dan het standaard geluidje hoe het altijd was? Ik zou je zeggen dat ik niet eens meer weet hoe dat klinkt.

Zit te denken om wellicht nog 1x een custom geluid te doen: 'ding dong' geluid als je in het vliegtuig je riem om moet doen. Die is hoop ik wel niet zo opvallend maar toch subtiel genoeg om te horen.
Je kan misschien ook nog wat sleutelen aan hoe hard het geluid is in het bestandje zelf? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

NightHawk4 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]

Wist de verkoper ook te vertellen of de €2.000 prijsverhoging alleen op de MY AWD viel of ook op de huidige MY RWD? Als de prijsverhoging alleen op de MY AWD valt zou ik verwachten dat de prijs van de MY RWD LR er tussen komt en kan je misschien daarop wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Jdv

twu schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:28:
[...]

Wist de verkoper ook te vertellen of de €2.000 prijsverhoging alleen op de MY AWD viel of ook op de huidige MY RWD? Als de prijsverhoging alleen op de MY AWD valt zou ik verwachten dat de prijs van de MY RWD LR er tussen komt en kan je misschien daarop wachten?
Mij is door de LM verteld op alle modellen, in mijn geval dus ook de rwd. De longe range rwd zal er tussen vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jdv op 17-04-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Mar.tin schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:22:
[...]

Je kan misschien ook nog wat sleutelen aan hoe hard het geluid is in het bestandje zelf? O+
Volgens mij normaliseert de Tesla de lock-sound zodat een te zacht geluid, toch wat harder klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Notna schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:24:
Heeft iemand een idee wat de begin profieldiepte is van de Michelin Pilot Sport EV (225 40r20 101w) banden op de Model Y?

Context: Ik heb mijn Y LR sinds 12-2021 en sindsdien 23k gereden ermee. Net even de profieldiepte gemeten en deze varieert van 4.8mm tot 4.1mm (rechtsachter is gek genoeg het meeste 'versleten') en probeer te extrapoleren hoe lang ik nog te gaan heb met de huidige banden (tot 2mm). Denk tussen de 30 a 35k, maar dat is lastig te zeggen zonder beginwaarde.

Google geeft geen specifiek antwoord, maar wel het generieke 'tussen de 6 en 8mm'.
Aldus Google en achtereenvolgend de Michelin site 8,5mm voor een bandenmaat bijna jouw maat:

https://www.michelinman.c...ilot-sport-ev?tyreSize=20

Ongeveer alles op 20" staat op 8,5mm.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

Mar.tin schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:58:
[...]

Als de RWD LR onder de SEPP komt sluit ik niet uit dat ik mijn Model 3 erop inruil. Hoewel, de blauwe zal wel boven de SEPP uitkomen.. :9 Misschien nog maar een tijdje doorrijden in m'n trouwe 3 RWD uit 2022
Als ze inderdaad €2.000 bovenop de hele linie gooien komen ze op dezelfde prijzen als België en zou dus betekenen dat alleen de RWD voor de SEPP in aanmerking komt.

MY RWD: €45.990
MY RWD LR: €49.990
MY AWD: €52.990
MY AWD LR: €5.990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
bilgy_no1 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:19:
Vraagje over referrals: ik wil iemand een code sturen en selecteer hem via mijn app. Hij krijgt dan wel een sms met het berichtje over de referral, maar niet een sms erbij met de code. Geen idee wat ik fout doe... Iemand een idee?
Gewoon code kopiëren en zelf via sms doorsturen?

Net eens naar mezelf Referral gestuurd en je krijgt beetje uitleg en dan link naar de pagina van de Referral hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Snakefoodjah op 17-04-2024 13:05 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:42
Rogar schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:34:

Iemand overigens een idee of een pax-kast van 2,36m in de Model 3 past als je de bank plat gooit?
Gaat niet lukken. Je zou ze al op de rug moeten kunnen inladen, maar dan kan ze de koffer niet in. Plat liggend krijg je maar 1.9-2m max in de model 3. Mijn Ikea Besta kastje van 1.8m lengte ging er net in. Met verpakkingsmateriaal was 10-20cm meer.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:42
RvV schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:50:
[...]

Een paar weken geleden heb ik de Angelwax H2Go erop gedaan. Werkt in eerste instantie super. De druppels vliegen weg bij 30-40km/h. Een tijdje later bij 50km/h. En vanmorgen pas bij 60km/h. Ofwel, als ik elke maand opnieuw moet smeren voor een goede werking, dan vind ik dat toch wel vaak..
Klein detail, mijn vrouw heeft de auto laatst mee gehad, dus die zal wel constant met de wissers aan gereden hebben. Misschien dat het er dan snel vanaf gaat.
Ook als de ruit vuil wordt, werkt het product minder goed. Maar het slijt ook door je wissers te gebruiken.
Met Angelwax had ik wel een standtijd van 2-3 maand op mijn vorige wagen. Nog niet op de Tesla geprobeerd want mijn busje is uitgelopen tijdens de verhuis...

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
adjego schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:12:
[...]

Waar heb je dit overzicht vandaan? https://www.notateslaapp.com/ laat er nog niks over zien :)
Via Tessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Mar.tin schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:22:
[...]

Ja al gedaan tot 2x toe. Ben meer ook het deuntje zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Broodro0ster schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:12:
[...]

Gaat niet lukken. Je zou ze al op de rug moeten kunnen inladen, maar dan kan ze de koffer niet in. Plat liggend krijg je maar 1.9-2m max in de model 3. Mijn Ikea Besta kastje van 1.8m lengte ging er net in. Met verpakkingsmateriaal was 10-20cm meer.
Je kan toch met de koffer open rijden, en die met een touw of zo naar onder houden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
deryck schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:56:
[...]

Bij mij werkt dit niet als ik mijn telefoon op mute heb staan, dit is bij mij eigenlijk bijna altijd het geval omdat ik op werk mijn telefoon niet op luid hebben staan.
SirLct in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
(vooral nummer 2)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snakefoodjah schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:03:
[...]

Gewoon code kopiëren en zelf via sms doorsturen?

Net eens naar mezelf Referral gestuurd en je krijgt beetje uitleg en dan link naar de pagina van de Referral hoor.
Heb het zojuist nog eens geprobeerd en het werkt nu wel. Geen idee dat ik iets anders heb gedaan, maar hij doet het nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[...]

Zoals je zelf later al aangaf gaan we naar dezelfde prijzen als België, oftewel de prijsverlagingen worden teruggedraaid.
Waarschijnlijk ook de reden dat de AWD LR hier nog niet te bestellen was. Maar voor ons scheelde het niet veel aangezien veel (of allemaal) LMs een aanbieding hebben met een AWD die €1.000 goedkoper is, dus €49.990 (voor 30 juni bestellen en dit jaar leveren, LM datum stond op uiterlijk 25-05). Ook voor de RWD maar die was voor ons niet interessant qua range. :+

Per saldo was de keus voor AWD snel gemaakt, qua bijtelling is het dan wel minder maar dat zien we wel als hij geleverd wordt in december :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 20:08
Dat wordt dus een serieuze update als dit klopt. Software versie 12 :) !
In de beschrijving die tessie.com heeft zie je ook dat de automatische kofferbak alleen werkt met de UWB modellen, als ik de omschrijving goed lees.

Nu nog die M3H geleverd krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14:46
LigeTRy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:08:
[...]
Dit is misschien ook wel interessant voor de liefhebbers, verbruik op bepaalde snelheden

[Afbeelding]
Waarom is dit geen bell curve? Lijkt me zo vreemd dat er twee optimale snelheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 20:08
DaCoTa schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:40:
[...]

Waarom is dit geen bell curve? Lijkt me zo vreemd dat er twee optimale snelheden zijn.
De staafjes geven de avg. distance aan ipv gemiddeld verbruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Smobbo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:42:
[...]
De staafjes geven de avg. distance aan ipv gemiddeld verbruik ;)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Galahad schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:13:
Mooie nieuwe functies met de Spring update!

[Twitter]
Visual updates (Model 3/Y with AMD chip)

Ik hoop dat ze dit ook nog gaan uitbrengen voor de Intel, anders is het wel erg vroeg afgelopen met de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Geldt voor alle modellen. De Y LR RWD komt ook per 25 april te koop. Prijs zal tussen de RWD en de LR gaan zitten. Dat heb ik begrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door NiroNiro op 17-04-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Korvaag schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:01:
[...]

Aldus Google en achtereenvolgend de Michelin site 8,5mm voor een bandenmaat bijna jouw maat:

https://www.michelinman.c...ilot-sport-ev?tyreSize=20

Ongeveer alles op 20" staat op 8,5mm.
Thanks. Toch echt een tijdje gezocht gisteren maar blijkbaar met de neus.

Dan klopt mijn guestimate dus aardig. uitgaande van 2mm per 10k km, heb ik nog 10k ongeveer te gaan. Wat uitkomt op 30 tot 35k op een set banden (uitgaande van een enveredige slijtage)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 17-04-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
De buitenspiegel van m'n M3 2024 is helaas geraakt door een paaltje en is naar buiten geklapt. Het binnenwerk / draaimechanisme is daardoor afgebroken... Iemand enig idee welke kosten daarbij komen kijken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Jerry- schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:15:
De buitenspiegel van m'n M3 2024 is helaas geraakt door een paaltje en is naar buiten geklapt. Het binnenwerk / draaimechanisme is daardoor afgebroken... Iemand enig idee welke kosten daarbij komen kijken?
Ik hoop dat je Sentry opname hebt van dat paaltje! Bizar dat ie jouw auto heeft geraakt. Of is het andersom? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Smobbo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:40:
[...]

Dat wordt dus een serieuze update als dit klopt. Software versie 12 :) !
In de beschrijving die tessie.com heeft zie je ook dat de automatische kofferbak alleen werkt met de UWB modellen, als ik de omschrijving goed lees.

Nu nog die M3H geleverd krijgen... :+
Voor best veel zaken ook hier Premium Connectivity nodig (niet onredelijk mijns inzien). Maakt het abonnement het wel weer meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
En tessie heeft een superfijne Apple Watch-app @peerke 1960 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Oke dit lijkt wel groot nieuws in Duitsland.

De kortingen mogen dan wel van de voorraad modellen af zijn en de prijzen lichtjes omhoog gaan.
De financierings kosten zijn fors naar beneden en zelfs 0% voor de LR AWD en P?

Heb het kunnen reproduceren op https://www.tesla.com/de_de/modely/design#overview zelf. Op de NLse website niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:06:
Oke dit lijkt wel groot nieuws in Duitsland.

De kortingen mogen dan wel van de voorraad modellen af zijn en de prijzen lichtjes omhoog gaan.
De financierings kosten zijn fors naar beneden en zelfs 0% voor de LR AWD en P?

Heb het kunnen reproduceren op https://www.tesla.com/de_de/modely/design#overview zelf. Op de NLse website niet.

[Twitter]
Dat was in januari ook, toen op alle varianten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m72Ej1Fmy7WBCzZlpzdq0aIt4Lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLqv3YjLG4STCJd4fqowNHYn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Notna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:14:
[...]

Thanks. Toch echt een tijdje gezocht gisteren maar blijkbaar met de neus.

Dan klopt mijn guestimate dus aardig. uitgaande van 2mm per 10k km, heb ik nog 10k ongeveer te gaan. Wat uitkomt op 30 tot 35k op een set banden (uitgaande van een enveredige slijtage)
Hoe zou je je eigen rijstijl omschrijven? Ik vind 30/35k voor een setje banden echt heel weinig. Met de banden van onze vorige EV, een MG ZS, hebben we meer dan 80k gereden. Wij hebben wel een hele rustige rijstijl (altijd in eco/chill) en rijden voornamelijk op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
twu schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:02:
[...]

Als ze inderdaad €2.000 bovenop de hele linie gooien komen ze op dezelfde prijzen als België en zou dus betekenen dat alleen de RWD voor de SEPP in aanmerking komt.

MY RWD: €45.990
MY RWD LR: €49.990
MY AWD: €52.990
MY AWD LR: €5.990
SEPP is tot 45.000, de RWD is nu 43.990, dus als er 2k bij komt, dan komt ie op 45.990 en dus boven SEPP.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
ZeRoC00L schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:31:
[...]

SEPP is tot 45.000, de RWD is nu 43.990, dus als er 2k bij komt, dan komt ie op 45.990 en dus boven SEPP.
Maar de afleverkosten van 990 tellen niet mee. Het is de kale aanschafprijs dus dan past het nog net. Je kan dan alleen geen kleurtje of trekhaak meer kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Criminelis op 17-04-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Criminelis schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:30:
[...]

Hoe zou je je eigen rijstijl omschrijven? Ik vind 30/35k voor een setje banden echt heel weinig. Met de banden van onze vorige EV, een MG ZS, hebben we meer dan 80k gereden. Wij hebben wel een hele rustige rijstijl (altijd in eco/chill) en rijden voornamelijk op de snelweg.
Bejaard :+

Nee, ik heb kinderen die nogal snel wagenziek worden. Dus ik rij vrij rustig (zeker in bochten) en rij vooral snelweg (of in ieder geval: asfalt). Met deze banden wel 4 keer naar Noord Engeland gereden (waar het wegdek niet bepaald fenomenaal is, en onderweg België helpt ook niet mee).
Uiteraard zijn er wel wat sprintjes hier en daar geweest, maar dat is in het geheel vrij weinig geweest. Rem ook nooit abrupt (tenzij nood) ivm de eerder genoemde wagenziekte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:23
Net een telefoontje van Tesla, het accupakket van mijn M3P moet vervangen worden.
Ben ik even blij dat het onder garantie gebeurd. :X
Pagina: 1 ... 312 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: