Zit met leasing op gelijkaardige prijs voor MY vs. een basis-uitgeruste i4. Die i4 komt standaard wel met een zeer goede vering._eLMo_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:30:
[...]
Ik kom vanuit comfortabele afgeveerde auto's en rij een 2022 MY RWD. Is hij harder / sportiever afgeveerd: ja, ervaar ik dit als onprettig: zeker niet. Wij hebben ook de iX3 en ID.4 overwogen.
Gewoon even een proefrit aanvragen en kijken of je het wat vind. Als je het niks vind, voor het prijsverschil van een i4 vs een MY RWD monteer je makkelijk een instelbare set Öhnlins of Bilstein
Thanks. Ik kijk naar een MY RWD, dus Shanghai / iets hardere vering.Schwarz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:35:
[...]
Er zit ook een verschil tussen Shanghai en Berlijn productie. Berlijn wat zachter afgeveerd.
Zelf heb ik een LR uit Berlijn (2023) op 19" Dit zou de meest comfortabele configuratie moeten zijn, maar vind 'm op slechte wegen nog steeds wel erg stoterig.
Beste is om zelf een proefrit te maken. En dan vooral te letten op welke wielen er onder zitten. Denk dat Tesla veel klanten misloopt door proefrit auto's vaak op 20/21" wielen te zetten.
Proefrit deed ik een aantal weken geleden met een MY LR (vermoedelijk recente productie, maar onzeker. Geen idee van wielen). Ondertussen ook met een i4 gereden, maar met een paar weken ertussen is die vergelijking moeilijk. Back-to-back ritten boeken niet gelukt, en ik moet snel beslissen (LM).
Op basis van dit filmpje dus iets meer inzicht gekregen in de vering. Testrit met de i4 op slechte kasseiweg was op dat vlak verbazend goed/beter: die luchtvering was indrukwekkend. Echter passen niet al te veel opties in zo'n model...Luckeh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:53:
[...]
Vanaf MY2023 (productie vanaf jan '23, leveringen vanaf maart geloof ik) hebben de non-performance varianten een nieuwe ophanging gekregen die een stuk comfortabeler is. Genoeg reviews te vinden op het internet. Hij blijft een wat stevig geveerde auto overigens.