Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.668.829 views

Anoniem: 2058398

Vraag over een Tesla Model 3 Highland met metallic lak en EAP. Deze auto is besteld maar ik zie net dat de prijs boven de SEPP grens komt.

Is het mogelijk om EAP uit te laten schakelen bij levering en later via de app te kopen, om zo alsnog in aanmerking te komen voor SEPP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:24

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Dutchlimits schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:08:
[...]

Via het klepje tussen de deur of vanonder?
Staat gewoon op youtube :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Anoniem: 2058398 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:11:
Is het mogelijk om EAP uit te laten schakelen bij levering en later via de app te kopen, om zo alsnog in aanmerking te komen voor SEPP?
Ja. Het is slimmer om dit achteraf te doen idd i.v.m. de SEPP subsidie. Je kan EAP kopen in de app of via de website.

Al wordt de aankoop van EAP sterk afgeraden. Het is de prijs echt niet waard in de EU. Zeker als je nu voor een scheintje ''EAP achtige'' functionaliteit kan krijgen met de S3XY buttons.

( er moet echt een Tesla accessoires topic komen trouwens, wie maakt hem aan?? :9 )

[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 21-12-2023 21:20 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-05 21:51
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:34:
[...]

Zullen we er hier verder over ophouden? Het is een discussie die compleet off-topic is om hier uit te vechten. Je hebt je mening meer dan duidelijk gemaakt. Nu graag weer even terug naar het topic. Zie ook de topic waarschuwing. De moderators hebben ook al die oproep gedaan.
Als jij een discussie over een van de hoofd functionaliteiten van de model 3 niet interessant vindt dan kun je dat rapporteren en kijken of het helpt. Het wordt niet veel meer on topic wmb. (De waarschuwing leek meer te gaan over het feit dat er veel dubieuze en niet goede bronnen rondom crashes/AP werking waren)

Ik denk dat het bespreken van hoe belangrijke functies in de M3 werken juist goed is, zodat je er verantwoord mee kunt rijden
gertk schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:14:
[...]

Ik heb wel radar (2019 M3 LR RWD) en phantom brakes komen af en toe nog voor..

Juist vanwege phantom brakes i.c.m. radar heeft Tesla het roer omgegooid op alleen camera's zodat er geen tegenstrijdige signalen meer binnenkomen. De nieuwe hoge resolutie radar kan misschien duidelijker herkennen wat iets is.
Klopt, maar ik denk dat de vraag is die gesteld werd meer was: of Tesla het niet aan de praat krijgt, of dat het “niet kan”. Er zijn namelijk genoeg merken die wel beide signalen gebruiken en hier (veel) minder last van hebben. Rule based of fusion maakt dan niet zoveel uit, het gaat om de ervaring. Ik zie het vaak bij veel van de data scientists waar ik mee werk, veel technisch interessante oplossingen zoeken, maar niet voldoende de gebruikservaring of probleemstelling volledig doordenken. “Het kan niet want het lukt me niet met fusion”. Ik heb mensen weken lang op controle algorithmes met ANN zien werken die niet beter waren dan een simpele MPC regeltechniek of een PLC die zo in elkaar gezet was.

Tesla geeft aan “which signal to choose” in de videos over fusion en ja, daar moet je dan aan werken en over nadenken inderdaad, maar dat zou geld kosten. Ik denk dat het uiteindelijk wel zou moeten kunnen met alleen camera in de juiste omstandigheden, maar momenteel is het daar nog héél ver vandaan en kunnen ze de andere auto’s op de weg zelfs nog niet de hele tijd laten verspringen. Ik geloof dan zelf ook niet echt dat het gaat lukken met alleen camera IRL, daar is gewoon teveel vuil en nattigheid voor (en dus veel ruis). Ik kan bijv. vaak nauwelijks iets zien door sommige van de camera’s door druppels en vuil. Daar zal een algoritme het ook erg lastig mee hebben.

Maar we gaan het zien, misschien komt er ooit iets in de M3 wat lijkt op FSD, de automatische inparkeer functie of geen phantom brakes de hele tijd.

offtopic:
@bilgy_no1 dat jij daarentegen je camera afplakt om nags (“privacy”) te voorkomen, is dan wél weer iets wat niet gedeeld mag worden volgende de topic waarschuwing

offtopic:
en als er nou ECHT iets offtopic is, dan zijn het die SEXY buttons wel. Die hebben net zoveel met de model 3/Y te maken als een hond

offtopic:
of continu all die software versie updates….

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 21-12-2023 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
Maurice- schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:09:
De nieuwe functie van de S3XY buttons, Continuous Autopilot, werkt echt super. Je kunt ook zelf instellen hoeveel seconden na de rijstrookwissel AP weer automatisch wordt hervat. Nu houdt toch niets je meer tegen die dingen te kopen 😅
Dit is voor mij de reden om toch over te gaan tot aanschaf van de knopjes.
Voor nu met de kabel voor een 2019 model, over een klein half jaar koop ik dan wel de highland kabel voor de volgende leasebak ;) !
Ik ben benieuwd naar de meest gebruikte functies, ik zie al eea op de site van enhauto, dat topic moet er maar eens komen (y) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dutchlimits schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:08:
[...]

Via het klepje tussen de deur of vanonder?
Via de zijkant van het dashboard, dus "achter" de deur.

https://youtu.be/dx0AJOemWtk?si=iI2NHudgDbr0T7rR

Acties:
  • +2 Henk 'm!
soppie11 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:11:
[...]

Behulpzaamheid is ook een groot goed bij Tweakers. Zoeken op Continuous Autopilot in dit forum geeft nul informatie, geen link, geen uitleg, geen niets. Dan is het niet zo gek dat ik vraag om meer informatie?
In de tijd dat jij de moraalridder uithing had je ook kunnen refereren aan de juiste informatie.
Je vroeg enkel naar meer informatie over de S3XY buttons. Had je al even gekeken op de link van de fabrikant zelf? Daar kun je alle info over de buttons vinden. Heeft niet met moraalridderij te maken en mijn opmerking was verder niet bot bedoeld hoor. En eigenlijk refereerde ik ook naar de juiste informatie, want de link staat ook echt niet ver terug.

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 21-12-2023 21:36 ]

Anoniem: 2058398

spartacusNLD schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:18:
[...]

Ja. Het is slimmer om dit achteraf te doen idd i.v.m. de SEPP subsidie. Je kan EAP kopen in de app of via de website.

Al wordt de aankoop van EAP sterk afgeraden. Het is de prijs echt niet waard in de EU. Zeker als je nu voor een scheintje ''EAP achtige'' functionaliteit kan krijgen met de S3XY buttons.

( er moet echt een Tesla accessoires topic komen trouwens, wie maakt hem aan?? :9 )
Bedankt. Ik krijg net te horen dat het om een Long Range gaat en SEPP überhaupt niet van toepassing is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 15:07
Alleen in Harlingen...

[Video: https://videopress.com/v/hNzdBAT1]

Gevonden op: elektrek.co

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 19:02
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:35:
[...]

Je vroeg enkel naar meer informatie over de S3XY buttons. Had je al even gekeken op de link van de fabrikant zelf? Daar kun je alle info over de buttons vinden. Heeft niet met moraalridderij te maken en mijn opmerking was verder niet bot bedoeld hoor. En eigenlijk refereerde ik ook naar de juiste informatie, want de link staat ook echt niet ver terug.
Nevermind, All good :)

[ Voor 21% gewijzigd door soppie11 op 21-12-2023 22:23 ]

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 15:36
Wat vinden we van de verbeterde auto wipe? Wat mij betreft wel wat verbeterd maar hij blijft naar mijn mening nog te actief wissen. Wel fijn dat ie onder AP weer uit te schakelen is. Hoor graag anderen hun mening..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Vandaag mijn Model Y naar Tesla Zwolle gebracht omdat het scherm aan de rechter helft vaak zwart wordt en het hele touchscreen dan niet meer werkt. Niet altijd, maar 90% van de keren dat ik instap heeft ie dit. Na een reset, of auto aan en uit doet hij het soms weer helemaal. Maar soms blijft hij het ook gewoon doen.

Daar wordt nu gezegd dat dat door een (Spigen) screenprotector komt die ik erop had. Ze zeggen dat dat voor statische elektriciteit zorgt waardoor het kapot is gegaan.... Lijkt me sterk toch???

Hierdoor moet ik nu betalen voor een scherm vervanging. €1360 ex BTW....LET OP: Je hebt dus geen garantie meer op je scherm als je een screenprotector hebt.

Meer mensen dit meegemaakt? Lijkt me echt sterk dat dit komt door een screenprotector.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp8addE2Fo0lg8_sl0BvoXUT36E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uecqdQVwBga16t9vyE7Y6VGj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Burnd op 21-12-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 14:57
nickven schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:14:
Wat vinden we van de verbeterde auto wipe? Wat mij betreft wel wat verbeterd maar hij blijft naar mijn mening nog te actief wissen. Wel fijn dat ie onder AP weer uit te schakelen is. Hoor graag anderen hun mening..
Leek beter. Maar toen werd het droog en hij bleef doorgaan, vol met gleren toen. Dus weer handmatig uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:17
Burnd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:22:
Vandaag mijn Model Y naar Tesla Zwolle gebracht omdat het scherm aan de rechter helft vaak zwart wordt en het hele touchscreen dan niet meer werkt. Niet altijd, maar 90% van de keren dat ik instap heeft ie dit. Na een reset, of auto aan en uit doet hij het soms weer helemaal. Maar soms blijft hij het ook gewoon doen.

Daar wordt nu gezegd dat dat door een (Spigen) screenprotector komt die ik erop had. Ze zeggen dat dat voor statische elektriciteit zorgt waardoor het kapot is gegaan.... Lijkt me sterk toch???

Hierdoor moet ik nu betalen voor een scherm vervanging. €1360 ex BTW....LET OP: Je hebt dus geen garantie meer op je scherm als je een screenprotector hebt.

Meer mensen dit meegemaakt? Lijkt me echt sterk dat dit komt door een screenprotector.
[Afbeelding]
Lijkt me zeer sterk. Waarom is alleen rechterkant van het scherm "stuk"? Lijkt me eerder iets met aansturing/software van het scherm zelf iets mis.

Goed dat je het deelt hier. Als we dus problemen hebben met het scherm dan moeten we eerst het scherm protector eraf halen voordat we naar SeC gaan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 21-12-2023 22:51 ]

[Afbeelding]
Lijkt mij ook sterk. Bij telefoons ook nog nooit van gehoord. En als het zo is dat echt alleen de rechterkant van het scherm niet goed werkt is het ook niet logisch.

Ik zou het zeker schriftelijk aanvechten.

• Burnd
Nou idd. Ga morgen toch nog proberen onder de kosten uit te komen. Maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Er zijn ook anti statische screenprotectors, volgens mij heb/had ik dat ook, maar dat had ik niet bedacht toen ik daar vanmiddag was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07
Burnd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:00:
Nou idd. Ga morgen toch nog proberen onder de kosten uit te komen. Maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Er zijn ook anti statische screenprotectors, volgens mij heb/had ik dat ook, maar dat had ik niet bedacht toen ik daar vanmiddag was.
Als ze dat beweren zullen ze daar ook bewijs voor moeten leveren.

Wat is er ‘kapot’ volgens Tesla? Als je de screen protector eraf haalt kan het probleem ook opgelost zijn? Misschien voor de grap nog eens proberen?

Klinkt als een slecht verhaal van Tesla. Verbazingwekkend als je deze use-case krijgt voorgeschoteld als medewerker en dat dit het antwoord is wat je geeft. Diep triest.

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 19:35
Hele andere vraag.
Mijn usb neemt niet op. Dagelijks melding “controleer usb” ook format knop grijs.

Ik heb een usb met een usb-c uitgang wel van tesla zelf. Zo te zien 256 Gb. Is dit een ssd?

Collega heeft usb 128Gb zilver zonder usb-c

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 08:32
Net de holiday update gehad. Hele auto ontregeld. Stoel helemaal tegen het stuur. Spiegels kantelen niet meer, staan anders afgesteld. Continue melding dat rijstrookassistent niet beschikbaar is.

En dan de ‘ogen op de weg’ melding. Wat irritant!
Superfijn van Elon moet ik alles op het scherm doen, maar mag er vooral niet naar kijken. 8)7

Hebben jullie trouwens ook dat op de snelweg met hevige regen zoals vandaag, de camera’s links en rechts onbruikbaar zijn? Als ik mijn knipperlicht gebruik dan zie ik een grote trillende waas, waarschijnlijk van water dat over de camera stroomt. (2019 M3)

[ Voor 36% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-12-2023 23:15 ]

• Armo
Asbes schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:10:
Hele andere vraag.
Mijn usb neemt niet op. Dagelijks melding “controleer usb” ook format knop grijs.

Ik heb een usb met een usb-c uitgang wel van tesla zelf. Zo te zien 256 Gb. Is dit een ssd?

Collega heeft usb 128Gb zilver zonder usb-c
Usb stick voor opname moet geen usb-c zijn zover ik weet. Weet je zeker dat het van tesla zelf is?
Waar is deze aangesloten? Stick voor opname moet in dashboard kastje aangesloten zijn en daar heb je geen USB-C aansluiting...

• Armo
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:11:
Net de holiday update gehad. Hele auto ontregeld. Stoel helemaal tegen het stuur. Spiegels kantelen niet meer, staan anders afgesteld. Continue melding dat rijstrookassistent niet beschikbaar is.
Probeer een reset uit te voeren;

1. Zet de selectiehendel in stand P (Parkeren).
2. Tik op Bediening > Veiligheid > Uitschakelen op het touchscreen.
3. Wacht ten minste twee minuten zonder interactie met de auto. U mag niet de portieren openen, het rempedaal aanraken, het touchscreen aanraken, etc.
4. Trap na twee minuten het rempedaal in of open het portier om de auto te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
STIMPPYYY schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:10:
[...]

Als ze dat beweren zullen ze daar ook bewijs voor moeten leveren.

Wat is er ‘kapot’ volgens Tesla? Als je de screen protector eraf haalt kan het probleem ook opgelost zijn? Misschien voor de grap nog eens proberen?
Om dat bewijs heb ik ook een lange discussie gehad…

Maar de ‘oplossing’ was dus ook dat ze de screen protector eraf hadden. En toen was het goed…dachten ze. Na 10min rijden had ik het weer, dus weer omgedraaid….niet goed getest dus door ze… zo ergelijk! Toen zat ik in de stress om kinderen op tijd van de opvang te halen….dus wederom weer discussie aan gegaan en toen maar schoorvoetend met de estimate akkoord gegaan. Maar als ze morgen klaar zijn en ik er weer ben ga ik er toch nog wel even een behoorlijk punt van maken en idd om bewijs vragen… pffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
De MYLR staat inmiddels voor de deur en het viel me op dat itt mijn vorige auto, de Tesla geen beschermkapje heeft voor de de DC-pennen. Gaat dat met de hondenweer van ons wel goed of is het slim ergens zo'n kapje op te duikelen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

boefje79 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:06:
[...]

Ik zie het ook niet op de kaart…🤔

Lockchime van KITT is wel goud! Dank voor de eerder gedeelde link, ergens tussen dat AP-nag-genag
Inmiddels een flitser en ook traject controle gezien. Het lijkt erop dat lang niet alle vaste flitspalen aanwezig zijn.

• nickven
mca2 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:28:
De MYLR staat inmiddels voor de deur en het viel me op dat itt mijn vorige auto, de Tesla geen beschermkapje heeft voor de de DC-pennen. Gaat dat met de hondenweer van ons wel goed of is het slim ergens zo'n kapje op te duikelen?
Heb zelf wel een kapje besteld op Amazon. Maar erg gebruiksvriendelijk werkt het niet wanneer je toch af en toe snellaadt, je zult hem moeten los pulken en weer opbergen.

Ik zag ook dat de DC pennen het eerste gedeelte kunststof isolatie zit en daarna pas de contactpunten dus direct nat en wellicht corrosie zal waarschijnlijk wel meevallen. Ik zou me er niet te druk over maken..

• Asbes
Armo schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:13:
[...]

Usb stick voor opname moet geen usb-c zijn zover ik weet. Weet je zeker dat het van tesla zelf is?
Waar is deze aangesloten? Stick voor opname moet in dashboard kastje aangesloten zijn en daar heb je geen USB-C aansluiting...
Ja het is geleverd bij het voertuig (dashboard kastje) Ene kant usb A en andere kant usb -C en ik denk 256Gb SSD maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Je bent niet de enige.
https://www.reddit.com/r/...r_causing_screen_to_fail/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickven
Oekol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:58:
Ik vind het van tijd tot tijd wel leuk om te kijken waar we nog superchargers er bij gaan krijgen en ook vooral op de vakantie route of het dan nog wat uitmaakt. https://supercharge.info/changes was hier normaal heel echt accuraat in, maar deze onderstaande kon ik daar niet vinden maar op de map bij Tesla zelf wel.

Zo zag ik dat wel in Nederland er toch ook nog 5 bij gaan krijgen aankomende tijd. Geen idee of iedereen hier daar van op de hoogte is:

- Groningen West - 2024
- Almere - 2024
- Nootdorp - Q1 2024
- Zoetermeer - 2023 (?)
- Roosendaal - 2023 (?)

Komen in ieder geval ook weer drie bij Parijs er bij. Dat is altijd welkom.
Voor de reizigers richting Portugal bijvoorbeeld komt er ook 1 net voor Orleans bij het plaatsje Artenay. Dat is wel welkom, dan kan je net iets makkelijker Parijs voorbij rijden met een MY RWD.
Ik kan via de website die je vermeld nergens de plannen voor een nieuwe SuC locatie in Groningen-West vinden? Kun je daar wellicht wat meer over vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:30
nickven schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:23:
[...]

Ik kan via de website die je vermeld nergens de plannen voor een nieuwe SuC locatie in Groningen-West vinden? Kun je daar wellicht wat meer over vertellen?
Die staat alleen op de eigen website van Tesla. Zie hier: https://www.tesla.com/en_...therlands&location=290775

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmSY9NXM7YnYJg4Of3FWiCgtrtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdohXmQJIdEFuu3zYncHY38s.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
We stappen van 2023.44.30.4 over naar 2023.44.30.5.1 release notes zijn het zelfde maar denk dat het nog niet bekend is wat er echt anders is. Gok op minor fixes.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 06:40

[Afbeelding]
Waardeloos dat Tesla met dit soort reacties komt en het niet gewoon fixt onder garantie. Lijkt me stug dat dit is veroorzaakt door je screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:42
Als ik mijn model 3 2019 via de telefoon ontgrendel, en de deur open, gaat het scherm aan. Ga ik daarna zitten en doe ik de deur dicht, dan gaat het scherm weer uit en moet ik 'm bijvoorbeeld in drive proberen te zetten voordat het scherm aan gaat. Na die actie staat de auto dan ook nog niet in drive.

Komt men dit bekend voor? Is dit normaal gedrag?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
Dj-sannieboy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:40:
[...]

Inmiddels een flitser en ook traject controle gezien. Het lijkt erop dat lang niet alle vaste flitspalen aanwezig zijn.
Gisteravond ook gereden mét navigatie aan en vaste palen die er al jaren staan…niks van te zien 🙈🙊😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 08:16
boefje79 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:57:
[...]

Gisteravond ook gereden mét navigatie aan en vaste palen die er al jaren staan…niks van te zien 🙈🙊😒
Ik krijg ook helemaal geen melding in mijn scherm. Je moet echt goed kijken op de weg of er wat staat. Klopt dat? Of mis ik een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-05 13:25
coptician schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:56:
Als ik mijn model 3 2019 via de telefoon ontgrendel, en de deur open, gaat het scherm aan. Ga ik daarna zitten en doe ik de deur dicht, dan gaat het scherm weer uit en moet ik 'm bijvoorbeeld in drive proberen te zetten voordat het scherm aan gaat. Na die actie staat de auto dan ook nog niet in drive.

Normaal gedrag. Na het instappen gewoon even rempedaal induwen en scherm gaat aan.
In drive zetten gaat niet onmiddellijk, auto heeft enkele seconden nodig om op te starten. Gewoon instappen, rem induwen, gordel aan en dan in drive zetten.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat het scherm weer uit gaat bij sluiten van portier, terwijl de sensor in de bestuurders zetel toch 'voelt' dat ik in de auto zit?
Het zal wel een reden hebben, alleen heb ik geen idee welke 😁

[ Voor 13% gewijzigd door BJF005 op 22-12-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
Sunri5e schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:15:
[...]

Ik krijg ook helemaal geen melding in mijn scherm. Je moet echt goed kijken op de weg of er wat staat. Klopt dat? Of mis ik een instelling?
Heb op mijn route er niet een op de kaart gezien dus geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:08
Ik heb al twee autopilot waarschuwingen na de nieuwe update. Na een paar keer een kijk op de weg waarschuwing, waarna ik weer strak naar voren kijk is het in een keer zonder waarschuwing raak. gaat lekker zo, ga de camera maar afplakken.

All-electric | in aanbouw: Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 08:27
sailor_dg schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:35:
Ik heb al twee autopilot waarschuwingen over de nieuwe update. Na een paar keer een kijk op de weg waarschuwing, waarna ik weer strak naar voren kijk is het in een keer zonder waarschuwing raak. gaat lekker zo, ga de camera maar afplakken.
Software versie 2023.44.30.1? Dat is dan een bekende bug. Ze zitten inmiddels ook al op 2023.44.30.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
BJF005 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:31:
[...]

Normaal gedrag. Na het instappen gewoon even rempedaal induwen en scherm gaat aan.
In drive zetten gaat niet onmiddellijk, auto heeft enkele seconden nodig om op te starten. Gewoon instappen, rem induwen, gordel aan en dan in drive zetten.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat het scherm weer uit gaat bij sluiten van portier, terwijl de sensor in de bestuurders zetel toch 'voelt' dat ik in de auto zit?
Het zal wel een reden hebben, alleen heb ik geen idee welke 😁
Bij mij blijft het scherm actief als ik plaatsneem. Misschien dat de sensor in de stoel niet goed meer werkt? Dat kan nog wel eens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
Myrdhin schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:36:
[...]

Software versie 2023.44.30.1? Dat is dan een bekende bug. Ze zitten inmiddels ook al op 2023.44.30.4.
2023.44.30.2

All-electric | in aanbouw: Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sunri5e schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:15:
[...]

Klopt, je krijgt geen melding. Voorlopig dus nog gewoon flitsmeister aan.

Vandaag nog wat ritjes met navigatie aan gehad en de flitspalen werden allemaal keurig weergegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-12-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Is niet nodig. De auto staat hier van 4,5 jaar buiten en het ziet er allemaal gewoon nog netjes uit (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
coptician schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:56:

Dat hoort niet. Lijkt erop alsof de sensor in de stoel je niet goed registreert.
Dit gedrag (scherm aan en dan weer uit) heb ik wel als ik de kinderen in de auto zet bijvoorbeeld. Maar dus niet voor de bestuurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-05 16:59
Quasi niemand heeft zo’n kapje volgens mij, eerste keer dat ik er iemand over hoor.
Het zou nogal wat zijn in de carwash als dat niet goed tegen water kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-05 16:59
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:11:

En dan de ‘ogen op de weg’ melding. Wat irritant!
Superfijn van Elon moet ik alles op het scherm doen, maar mag er vooral niet naar kijken. 8)7

Hebben jullie trouwens ook dat op de snelweg met hevige regen zoals vandaag, de camera’s links en rechts onbruikbaar zijn? Als ik mijn knipperlicht gebruik dan zie ik een grote trillende waas, waarschijnlijk van water dat over de camera stroomt. (2019 M3)
De camera in het interieur is toch pas later gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:22
this schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:53:
[...]

De camera in het interieur is toch pas later gekomen?
Nee hoor, ook de M3 2019 had hem al, hij was in het begin alleen nog niet actief, dat is pas sinds anderhalf jaar of zo.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:32:
We stappen van 2023.44.30.4 over naar 2023.44.30.5.1 release notes zijn het zelfde maar denk dat het nog niet bekend is wat er echt anders is. Gok op minor fixes.
Bijzondere nummering, een punt nog achter de 5.
Lijkt erop dat ze niet zeker zijn van een bepaalde fix in deze update. En 44.30.x dus alleen kleine bug fixes in deze branch, geen nieuwe functionaliteit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 11:56
Is het normaal dat bij rijden op AP de max instelbare setspeed de maximale gedetecteerde snelheid wordt? Ook wanneer de TACC setspeed de actuele snelheid is in de settings? Volgens mij was dit nog niet zo voor 44.39.4. Soms pakt ie wel een hogere setspeed maar na een paar minuten zet hij hem terug naar de maximaal toegestane snelheid en kan ik hem niet hoger zetten

Daarnaast heb ik bijna altijd de melding dat de rijstrook assistent niet beschikbaar is. Tot nu toe heeft ie het ook maar 2 keer gedaan in 3 weken….misschien opnieuw camara’s calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 15:22
The_Haunted schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:41:
Is het normaal dat bij rijden op AP de max instelbare setspeed de maximale gedetecteerde snelheid wordt? Ook wanneer de TACC setspeed de actuele snelheid is in de settings? Volgens mij was dit nog niet zo voor 44.39.4. Soms pakt ie wel een hogere setspeed maar na een paar minuten zet hij hem terug naar de maximaal toegestane snelheid en kan ik hem niet hoger zetten

Daarnaast heb ik bijna altijd de melding dat de rijstrook assistent niet beschikbaar is. Tot nu toe heeft ie het ook maar 2 keer gedaan in 3 weken….misschien opnieuw camara’s calibreren?
Zit er bij wegrijden niet gewoon condens op de cameras van de deurstijlen?

Dat AP niet harder wil dan de toegestane snelheid op bepaalde trajecten is verder wel normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Dit is ook vet zeg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lMFLs6O.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zit zoiets al niet in flitsmister met matrixborden? Ik kan me herinneren dat bij de introductie van 5G dit soort functionaliteit met stoplichten ook werd aangemerkt als voordeel. Ben benieuwd of dit te implementeren valt in een gefragmenteerd systeem binnen Nederland. Laat staan in de EU.

Bijvoorbeeld hier: https://www.rdi.nl/onderwerpen/dossier-5g/wat-kan-5g-brengen

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 22-12-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:12:
[...]

Zit zoiets al niet in flitsmister met matrixborden? Ik kan me herinneren dat bij de introductie van 5G dit soort functionaliteit met stoplichten ook werd aangemerkt als voordeel. Ben benieuwd of dit te implementeren valt in een gefragmenteerd systeem binnen Nederland. Laat staan in de EU.

Ja in Flitsmeister zit dit er in bepaalde steden inderdaad al in!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-05 12:03
nickven schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:23:
[...]

Ik verwacht dat die bij P+R Hoogkerk zal komen. (bij Valk hotel uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
this schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:52:
[...]

Quasi niemand heeft zo’n kapje volgens mij, eerste keer dat ik er iemand over hoor.
Het zou nogal wat zijn in de carwash als dat niet goed tegen water kon.
Nou zo raar is het ook weer niet, veel EV's hebben het wel. En het is niet zo zeer voor de wasstraat als wel voor de vele uren in de stromende regen AC laden.

Maar ok, we proberen het zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 15:22
Schwarz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:31:
[...]

Ik verwacht dat die bij P+R Hoogkerk zal komen. (bij Valk hotel uiteraard)
Jep, daar staat al een rijtje AC en DC van andere aanbieders. En McD zit er ook naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:17
mca2 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:04:
[...]

Nou zo raar is het ook weer niet, veel EV's hebben het wel. En het is niet zo zeer voor de wasstraat als wel voor de vele uren in de stromende regen AC laden.

Denk dat het wel goed komt hoor. Voor de wasstraat/wasbox kun je 'm ook in de Carwash-modus zetten. Zou het sowieso niet opzoeken en lekker met de hogedruk op die poort gaan spuiten. :o

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:12:
[...]

Zeker Flitsmeister doet dit al, hele fijne functie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 08:35
mca2 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:04:
[...]

Maar zo'n kapje zit er toch alleen voor op het moment dat je NIET aan het laden bent? Als je aan het laden bent, zit de stekker daar dus is er geen (verdere) afscherming mogelijk.
Ik heb ook nog nooit gehoord van problemen met het rijden zonder zo'n kapje. Snap ook niet zo goed waarom andere merken het wel nodig achten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 22-12-2023 10:28 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29

[Afbeelding]
Absurd ! Misschien een idee om dit verhaal te melden aan Spigen en daar evt. een claim neerleggen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 11:56
Pierz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:48:
[...]

Zit er bij wegrijden niet gewoon condens op de cameras van de deurstijlen?

Dat AP niet harder wil dan de toegestane snelheid op bepaalde trajecten is verder wel normaal.
Nee, condens zit er niet. Ik heb de deurstijlen sowieso net als het dak met rain-x behandeld.

Nou heb ik AP niet heel vaak gebruikt, maar op de snelweg kon ik altijd wel 104 rijden ipv 100 . Nu lijkt dat niet altijd meer het geval.

Ik zal er iets meer op gaan letten, vooral de lane assist. Mijn vorige auto (Mazda MX30) greep altijd heel snel in, tot het irritante aan toe. Maar de Tesla grijpt nooit in, plus de melding elke keer dat het systeem niet werkt, misschien bij de volgende rit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
Sluuz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:28:
[...]

Maar zo'n kapje zit er toch alleen voor op het moment dat je NIET aan het laden bent? Als je aan het laden bent, zit de stekker daar dus is er geen (verdere) afscherming mogelijk.
Ik heb ook nog nooit gehoord van problemen met het rijden zonder zo'n kapje. Snap ook niet zo goed waarom andere merken het wel nodig achten.
Dit gaat om het kapje op de DC stroom aansluiting, die 2 pinnen die onder de AC aansluiting zitten. Meeste andere automerken hebben daar inderdaad apart zo'n klein kapje op zitten. Misschien vindt Tesla het niet nodig omdat het klepje bij Tesla naar boven opent en een soort afdakje vormt? Ik heb eerlijk gezegd ook nooit issues gehad als ik in de stromende regen aan een AC laadpaal sta te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 12:16
Impry schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:43:
[...]

Vandaag na de update van Den Bosch naar Waalwijk, kwartiertje op de snelweg. Hele snelwegstuk met armen over elkaar op de linkerbaan gereden. (rechts zal vol, links wisselen tussen 90 en 120km/h).
Geen stuur vast nodig.

Pas ook Waalwijk - Rotterdam. Bijna hele rit zonder stuur- en pedaalbediening.
Verbaast mij als ik sommige verhalen hier lees. Maar ik vind t ideaal!

Wel interessant om te kijken wat het systeem triggert, even met m’n hoofd duidelijk naar rechtsachter gedraaid, beetje schuin hangend. Toen bijna meteen melding: stuur vasthouden.
Welke software versie en auto specificaties heb je?

Op mijn Y RWD 2023 heb ik gisteren met 2023.44.30.2 dit eens geprobeerd op de autosnelweg. Maar no-way dat ik kan blijven rijden met ogen gefocused op de weg. Om de circa 20sec moeten de handjes aan het stuur. Enige disclaimer is dat het gisterenavond wel enorm veel regende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 08:32
sailor_dg schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:35:
Ik heb al twee autopilot waarschuwingen na de nieuwe update. Na een paar keer een kijk op de weg waarschuwing, waarna ik weer strak naar voren kijk is het in een keer zonder waarschuwing raak. gaat lekker zo, ga de camera maar afplakken.
Dat gaat niet werken denk ik. Ome Elon kennende.
His way or the highway.

Valt jullie ook op hoe slecht / gevaarlijk het zicht is in het donker bij regen? Gisteren met storm Pia was echt drama:

- wissers voorruit reageren te laat of niet
- druppels op de zijspiegels verstrooien licht
- water voorruit stroomt langs het zijraam
- water stroomt over de zijcamera’s (zie letterlijk niks)
- achterruit geen wisser dus onbruikbaar bij hevige regen

Waar ik bij daglicht de auto overal tussen durf te prakken, is het ‘s avonds onzekerheid troef. Met name de zijspiegels zijn essentieel. Het lijkt alsof de auto zo aerodynamisch is gebouwd dat er geen lucht over de spiegels komt, die druppels mee zou moeten nemen. In andere auto’s heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:05:
[...]

His way or the highway.

Valt jullie ook op hoe slecht / gevaarlijk het zicht is in het donker bij regen? Gisteren met storm Pia was echt drama:

Waar ik bij daglicht de auto overal tussen durf te prakken, is het ‘s avonds onzekerheid troef. Met name de zijspiegels zijn essentieel. Het lijkt alsof de auto zo aerodynamisch is gebouwd dat er geen lucht over de spiegels komt, die druppels mee zou moeten nemen. In andere auto’s heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Heb gisteravond nog een kilometertje of 130 door Pia gereden, maar ik moet zeggen dat m'n ruitenwissers het redelijk deden.

De overige klachten herken ik trouwens niet. Ja, druppels op de spiegels heb je nou eenmaal met regen. Dat had ik met andere auto's ook. Die ruitenwisser achter mis ik verder ook niet ofzo. M'n vorige auto (station) had wel een wisser achter, maar die gebruikte ik zo goed als nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]

His way or the highway.

Ik heb dit laten plaatsen: https://www.carclean.com/...w-window-coating-kit.html (vooral de Q² View is belangrijk). Zoek een detailer die dit voor je kan doen als je zelf dit niet aandurft. Is een vrij secuur werkje. Blijft 12 maanden zitten.

Op alle ruiten rondom, buitenspiegels en ook op het glas van de camera's. Nergens last van. Ook gisteren in de storm niet.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 22-12-2023 11:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:21
Vandaag mn Tesla weer mogen ophalen na de ceramische coating erop is gezet.
Hij glimt er mooi van! Ook alle micro scratches welke tesla erop heeft gezet zijn er weer mooi uit!

En als cadeautje hadden ze nog een andere Highland welke ze in een parelmoer wrap hadden gewikkeld, opzich wel stoer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pW6czFLVK0F7ZKpbdHCwzbhNWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8iOY0GILcuLozQVAr5tQ0YN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Gyrolion op 22-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gyrolion schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:33:
Hij glimt er mooi van! Ook alle micro scratches welke tesla erop heeft gezet zijn er weer mooi uit!

En als cadeautje hadden ze nog een andere Highland welke ze in een parelmoer wrap hadden gewikkeld, opzich wel stoer!

[Afbeelding]
Heel vet die linker wrap :9

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steva02
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Kom net terug van de bandenboer met mijn model Y. 4 seizoenenbanden laten leggen. Toen ik instapte gaf het scherm aan dat de bandenspanning van de rechtervoorband maar 1,3 bar was.
Ik terug naar binnen om te vragen hoe dit kan. Als je een eindje heb gereden gaat ie zich vanzelf resetten was het antwoord. Ik naar huis gereden maar nog steeds 1,3 bar.
Thuis bandenspanning gemeten van desbetreffende band, en er zit dus echt 3,2 bar in.
Nog een rondje gereden met snelweg en nu is de bandenspanning 1,4 bar.

Waar kan dit aan liggen?
Is de sensor stuk?
Overigens wordt er met het wisselen van banden iets met die sensor gedaan, moet deze gedemonteerd worden of zo?
Of kan er iets anders met die sensor zijn gebeurd tijdens het omwisselen van de band?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 22:38
steva02 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:38:
Waar kan dit aan liggen?
Is de sensor stuk?
Ik heb ook net nieuwe banden erop laten leggen.
Hierbij kon ik in de app live de bandenspanning volgen. Ik kreeg zelfs alerts toen de lucht eruit ging.
Ruim voordat ik wegreed gaf de app gewoon 4x 3,1 bar aan.

Het lijkt me dus niet dat het zo lang moet duren.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 11:55
Kom net terug van de bandenboer met mijn model Y. 4 seizoenenbanden laten leggen. Toen ik instapte gaf het scherm aan dat de bandenspanning van de rechtervoorband maar 1,3 bar was.
Ik terug naar binnen om te vragen hoe dit kan. Als je een eindje heb gereden gaat ie zich vanzelf resetten was het antwoord. Ik naar huis gereden maar nog steeds 1,3 bar.
Thuis bandenspanning gemeten van desbetreffende band, en er zit dus echt 3,2 bar in.

Waar kan dit aan liggen?
Is de sensor stuk?
Overigens wordt er met het wisselen van banden iets met die sensor gedaan, moet deze gedemonteerd worden of zo?
Of kan er iets anders met die sensor zijn gebeurd tijdens het omwisselen van de band?
Misschien is het een optie om een keer de gehele TPMS registratie procedure opnieuw te doen? (Zit ergens in het menu toch? Dat je de auto ze opnieuw gaat laten leren inlezen?) Geen idee hoor óf dat helpt. Ti's een optie welke je iig kunt proberen.

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Gyrolion schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:33:

[Afbeelding]
Ha wat grappig zo'n proletenwrap op een Tesla :) ! Zie je meestal op die malle lage civicjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Waar kan dit aan liggen?
Is de sensor stuk?
Er zitten van die TPMS sensoren in de banden.. is dat wel goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:53

Impry

Rallymedia.nl

Dix0r schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:03:
[...]

Welke software versie en auto specificaties heb je?

Op mijn Y RWD 2023 heb ik gisteren met 2023.44.30.2 dit eens geprobeerd op de autosnelweg. Maar no-way dat ik kan blijven rijden met ogen gefocused op de weg. Om de circa 20sec moeten de handjes aan het stuur. Enige disclaimer is dat het gisterenavond wel enorm veel regende.
Ik rijd ook met 44.30.2, maar met de vorige versie (weet even niet welk nr. dat was) lukte het ook.

Het valt me keer op keer op dat, zelfs als de auto's qua specificaties zoveel op elkaar lijken, (juist veel meer dan andere merken). dat zelfs met dezelfde firmware de verschillen zo groot zijn. En dat heeft echt niet altijd met perceptie te maken.
Hoe zou dat toch komen?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
[...]

His way or the highway.
Lijkt wel te werken - even vinger op de camera en alle ellende (=meldingen) verdwijnt - autopilot blijft werken. Zal eens wat bluetack op plakken en kijken of autopilot dan ook wil inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
sailor_dg schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:13:
[...]

Lijkt wel te werken - even vinger op de camera en alle ellende (=meldingen) verdwijnt - autopilot blijft werken. Zal eens wat bluetack op plakken en kijken of autopilot dan ook wil inschakelen.
Dat kan.
Hier heb ik al jaren zo'n laptop camera afdek ding (wat tegenwoordig ingebouwd is in een moderne laptop) op de interieur camera zitten. Ergens een paar jaar geleden is die aangezet, terwijl je er niets aan hebt in een 2019 model, dus toen afgeplakt.
Krijg je geen enkele melding over van de auto ;) .

Wie weet of dit in de toekomst gaat veranderen, zoals alles kan veranderen bij Tesla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-02 21:55
Ik probeer zojuist met behulp van de app iemand ervan te overtuigen om een proefrit te gaan maken in een Tesla. Op het moment dat ik in het referral menu 'aan de slag' aanklik, verschijnt er een knipperend scherm met mijn contacten en het daadwerkelijk selecteren van een contact lukt niet. App kapot of ligt het misschien aan mijn Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Waar kan dit aan liggen?
Is de sensor stuk?
De TPMS maken automatisch contact met de auto, maar het kan soms een tijdje duren. Ik had het ook bij de bandenwissel: 1 van de sensoren deed er veel langer over dan de rest.

Je kunt ook nog aangeven in het systeem dat je een bandenwissel hebt gedaan. Zie service menu. Ik geloof alleen niet dat dat van invloed is op de TPMS.

Is overigens ook mogelijk dat die sensor stuk is of de batterij leeg. Ik had een set van Amazon bij de winterbanden gekocht (banden en wielen via een bandenboer) waarvan na installatie bleek dat er 1 stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maurice- schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:09:
De nieuwe functie van de S3XY buttons, Continuous Autopilot, werkt echt super. Je kunt ook zelf instellen hoeveel seconden na de rijstrookwissel AP weer automatisch wordt hervat. Nu houdt toch niets je meer tegen die dingen te kopen 😅
Op hoeveel seconden heb je hem staan? Dan weet ik alvast wat fijn werkt.

Gisteren zijn de buttons verstuurd, en vandaag aangekomen! DHL werkt toch goed door met de kerst. De buttons zitten ook goed en mooi verpakt wat toch ook wel wat aan de ervaring helpt.

Zojuist geïnstalleerd. Het was een beetje priegelen, en vrij eng om met kabels te zitten klooien maar uiteindelijk alles weer mooi terug weten te krijgen. Het aan de praat krijgen van de commander en buttons gaat ook heel gemakkelijk.

ScanMyTesla daarintegen.. wie heeft die app ontworpen? Ziet er niet uit haha. Ik kreeg hem ook nog niet aan de praat dus maar weer een refund gevraagd. Iemand anders tips voor een betere app?

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 22-12-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3234dmtr
  • Laatst online: 27-04 18:33
Tommie12 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:44:
[...]

Dit dus, het was vooral een probleem toen auto’s nog trommelremmen hadden. De wielcilinder gevuld met wat remolie zit daar middenin, en er is daar vrijwel geen ventilatie.

Met geventileerde schijven moet je echt al gek doen, en heel snel afdalen om die echt heet te stoken.
Achterremmen doen maar zo'n 20% van de totale remkracht mee. Het maakt niet uit of dit dan trommels of schijven zijn. Afdalen met slepende remmen warmt de remmerij aan de voorkant behoorlijk op. Als je dit maar lang genoeg doet wordt de remkracht gevoelig minder en gaat de handel stinken. Tijd om de wagen dan een stief kwartiertje aan de kant te zetten. Dat is dan wel een voordeel van een ICE met handgeschakelde bak. In dezelfde versnelling omlaag als dat je klimt. Loeiende motor, maar spaart je remmerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3234dmtr schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:57:
[...]

Achterremmen doen maar zo'n 20% van de totale remkracht mee. Het maakt niet uit of dit dan trommels of schijven zijn. Afdalen met slepende remmen warmt de remmerij aan de voorkant behoorlijk op. Als je dit maar lang genoeg doet wordt de remkracht gevoelig minder en gaat de handel stinken. Tijd om de wagen dan een stief kwartiertje aan de kant te zetten. Dat is dan wel een voordeel van een ICE met handgeschakelde bak. In dezelfde versnelling omlaag als dat je klimt. Loeiende motor, maar spaart je remmerij.
Er waren ook auto’s met trommelremmen vooraan hoor.

En met een automaat kan je ook terugschakelen, een DSG doet het zelfs automatisch als je lang gaat remmen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3234dmtr
Dat zal dan bij de van der Valk Hoogkerk/Ter Borch zijn schat ik zo. Zal binnenkort even goed opletten als ik er langs fiets. Moet het weer wel eerst beter worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3234dmtr
Tommie12 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:59:
[...]

Er waren ook auto’s met trommelremmen vooraan hoor.

En met een automaat kan je ook terugschakelen, een DSG doet het zelfs automatisch als je lang gaat remmen.
Eens! :) Maar auto's met trommelremmen op de vooras, dat is wel de jaren '70 vorige eeuw, heb het persoonlijk in de 80-er jaren en erna niet meer gezien bij nieuw geleverde auto's. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:15
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:43:
[...]

Gisteren zijn de buttons verstuurd, en vandaag aangekomen! DHL werkt toch goed door met de kerst. De buttons zitten ook goed en mooi verpakt wat toch ook wel wat aan de ervaring helpt.

Zojuist geïnstalleerd. Het was een beetje priegelen, en vrij eng om met kabels te zitten klooien maar uiteindelijk alles weer mooi terug weten te krijgen. Het aan de praat krijgen van de commander en buttons gaat ook heel gemakkelijk.

ScanMyTesla daarintegen.. wie heeft die app ontworpen? Ziet er niet uit haha. Ik kreeg hem ook nog niet aan de praat dus maar weer een refund gevraagd. Iemand anders tips voor een betere app?
Gisteren op 3 sec, vandaag op 2. Sneller vind ik persoonlijk fijner. Morgen nog even testen op 1 maar misschien krijg je dan halverwege de baan al een ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Maurice- schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:23:
[...]

Gisteren op 3 sec, vandaag op 2. Sneller vind ik persoonlijk fijner. Morgen nog even testen op 1 maar misschien krijg je dan halverwege de baan al een ruk.
Gaat pas tellen nadat richtingaanwijzer uit is toch? (dat zegt de app) dus 1 zou in principe lekker moeten werken. Misschien niet wanneer je 3x knippert in plaats van automatisch uitschakelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
[...]
Dat is dan wel een voordeel van een ICE met handgeschakelde bak. In dezelfde versnelling omlaag als dat je klimt. Loeiende motor, maar spaart je remmerij.
Tja, moet je wel een fatsoenlijk blok hebben. Mijn ex Focus met 1000cc 3 cilinder melkpak met turbo had niet echt veel rem op de motor. Dat was best wel een uitdaging met een volgepakte auto in de Alpen.
Mijn motor(fiets) met een 1000cc 4 cilinder remt daarentegen prima af op de motor :)

Met de Tesla moet ik echte bergen nog gaan ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Iemand deze kofferafdiching geprobeerd:
https://www.greendrive-ac...odel-y-3701388106748.html

Ik vind de originele maar een onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:25
InZane schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:27:
[...]

Tja, moet je wel een fatsoenlijk blok hebben. Mijn ex Focus met 1000cc 3 cilinder melkpak met turbo had niet echt veel rem op de motor. Dat was best wel een uitdaging met een volgepakte auto in de Alpen.
Mijn motor(fiets) met een 1000cc 4 cilinder remt daarentegen prima af op de motor :)

Is heel goed te doen. Ben al een paar keer op wintersport geweest. Volgepakt, dakkoffer en 4 volwassenen. Geen issue hoor. Vertrekkend vanuit het dorp rijd je paar procent er af en vervolgens remmend op electro motoren naar beneden. Beetje bijremmen soms, maar niks overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:54
InZane schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:27:
[...]

..

Gegarandeerd een smile van oor tot oor. Afgelopen zomer met een paar motormuizen de Fuela-pas op geknalt. Wat een power. Beneden 70% SOC, boven 60%. Toen we vervolgens aan de andere weer in het dal stonden 65% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nog een patch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSA2amA53IAxcAKA_zB_MuJhC6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOahQg4Ic0M4j04U1EZDvfX0.jpg?f=fotoalbum_large

Komt nu op 19:31 ook binnenlopen via download.. dat is snel :)

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 22-12-2023 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steva02
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-01-2024

Waar kan dit aan liggen?
Is de sensor stuk?
Het probleem is opgelost. Ben terug gegaan naar de bandenboer.
Bleek toch dat de bandenmonteur van smorgens zijn werk niet goed had gedaan. Hij had dus het rechtervoorwiel met het linkerachterwiel verwisseld.
En in de linkerachterband zat dus te weinig lucht, die dus als rechtervoorband op het scherm kwam met te weinig bandenspanning. Dat verklaard ook gelijk dat de bandenspanning meeting die ik zelf heb gedaan goed was.
De andere monteur heeft nog extra gecheckt of de band niet leeg was, wat dus niet niet het geval was. Kon ook niet, het is een nieuwe band. Band opgepompt en weer de wielen verwisseld en nu geen melding weer op het scherm.

Tsja fouten maken we allemaal, maar dit... Gelukkig is alles weer naar volle tevredenheid opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-05 22:15
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:13:
Nog een patch:

[Afbeelding]

Komt nu op 19:31 ook binnenlopen via download.. dat is snel :)
Hier ook. Morgen even kijken of er dingen opvallen. Zal wel allemaal minor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ingmar7 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:16:
[...]

Hier ook. Morgen even kijken of er dingen opvallen. Zal wel allemaal minor zijn.
Klopt. Changelog gaf aan ''kleine verbeteringen en foutoplossingen''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Weet iemand wat er met de tesla model 3 prijzen vanaf januari gaat gebeuren in Duitsland? Als de subsidies daar verlopen, zou Tesla de prijzen verlagen? Nu lijken ze alleen voor gedupeerde klanten die al besteld hadden de prijzen te verlagen toch?

Als Nederlander kan je nogsteeds bpm/belasting vrij EVs importeren toch?

Anders hoop ik dat ze ook in NL eens met een 1% rente deal komen. Dan is de keuze een stuk makkelijker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
[...]

Waarom zou « op de motor remmen » een voordeel zijn van een handgeschakelde ICE. Het is net een voordeel van een EV: je remt niet alleen zonder te hoeven schakelen, maar recupereert ook een flink deel van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Badname2 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:54:
Weet iemand wat er met de tesla model 3 prijzen vanaf januari gaat gebeuren in Duitsland? Als de subsidies daar verlopen, zou Tesla de prijzen verlagen? Nu lijken ze alleen voor gedupeerde klanten die al besteld hadden de prijzen te verlagen toch?

Anders hoop ik dat ze ook in NL eens met een 1% rente deal komen. Dan is de keuze een stuk makkelijker gemaakt.
Je antwoord: https://www.teslarati.com...-ev-subsidies-compensate/

Google werkt best goed tegenwoordig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQd8QRQHk0KV2L_tjAw4oGnmBmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GBvSAQ3n1oyUw9glAaZ36V5n.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 22-12-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:43:
[...]

Ik heb het nog niet binnen maar na montage geen last van kraakjes etc? Is het te doen voor iemand met twee linkerhanden? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:19:
[...]

Ik heb het nog niet binnen maar na montage geen last van kraakjes etc? Is het te doen voor iemand met twee linkerhanden? B)
Ik zit heel de dag achter een computer en verdien maar mijn geld mee. Dus dit is te doen voor iemand met twee linkerhanden. Gewoon zeer goed de stappen volgen uit de installatie video's van hun YouTube. Je hebt bij het verwijderen van de plastic kap wat meer kracht nodig dan je zou verwachten. En het losschieten klinkt alsof er wat afbreekt maar dat is niet het geval. Tesla heeft een goede auto gebouwd.

Het is mij gelukt het allemaal netjes uit elkaar te krijgen, en weer in elkaar. En dat zegt een hoop :P Je ziet er echt niks van. De buttons zijn ook van goede kwaliteit. Ik heb ze op het middenconsole geplaatst aan de linkerkant. Net voor de lederen klep (of hoe noem je dat ding?) Dat ziet er ook nog eens best goed uit vindt ik zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 22-12-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:34
Badname2 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:54:
Ik heb eerder al eens gelezen op dit forum dat Tesla niet meewerkt aan importeren, dus dan zul je een tweedehandse moeten kopen, of een Duitser vinden die voor jou een auto wil kopen en doorverkopen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Dat was niet de vraag. Dit gaf hij zelf aan aan met: 'Nu lijken ze alleen voor gedupeerde klanten die al besteld hadden de prijzen te verlagen toch?'

Wat jullie beide in andere woorden zeggen is dat het tot 31 december gecompenseerd wordt en daarna na 1 jan lijkt het er op dat het nog niet duidelijk is wat er gebeurd. Dat was meer z'n vraag volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Klinkt alsof ze enkel de mensen die hem dit jaar nog geleverd krijgen gaan compenseren. Dat zal alsnog veel boze kopers opleveren of annuleringen wellicht?

Dan ben ik benieuwd wat er volgend jaar gaat gebeuren om de verkopen op peil te houden.

@basto11 Ohh dank voor de heads up. Ken gelukkig wat mensen over de grens.
Pagina: 1 ... 198 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: