Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 184 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.669.556 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-05 20:15
Stetho schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:24:
woop woop! vandaag mijn blauwe M3LR opgehaald.
...

Ik heb wel gezien dat er zeer weinig tot geen blauwe verf bij de scharnieren van de voordeuren zit.
Zou dit kwaad kunnen? ik bedoel dan ivm roest.
Optisch minder mooi maar je kunt het alleen zien als je tussen het scharnier van de open deur kijkt.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd !
Ik heb dezelfde kleur, en hetzelfde "fenomeen". Ik maak er mij geen zorgen in. Dat het optisch iets minder is, vind ik ook wel, maar qua roest maak ik mij geen zorgen.
Stetho schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:24:
Ook de 2BeFair matten geplaatst.
Deze passen goed. Wel een beetje rubber op rubber geluid nog met schone matten en natte schoenen.
Daarentegen, die matten :? Mijns inziens enkel te overwegen wanneer je 's winters in Oostenrijk of iets dergelijks woont, met zout aan de sneeuwvoeten...
Stetho schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:42:
[...]
...
Water dat van je schoenen loopt heb je normaal niet zo door, maar dat is behoorlijk inderdaad.
Er stond vanmiddag een aardig plasje op elke mat.
Zie je : dat heb je dus uitgerekend niét met de standaard matten. Bovendien zien ze er net zo mooi (zoniet véél beter !) uit, en het water trekt erin (ik ga ervan uit : niet erdóór, ttz tot op het bodemtapijt). Laat ze gerust vies worden, een tweede set standaard matten zal nu óók de wereld niet kosten, denk ik dan...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 19:41
Euh, is t nou Slam of Qmusic :? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dX01tJhwYg0uXMOwlNv-XO1Rvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkVlcyujoFlKPpz6fU75jvrG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Dit gebeurt bij mij ook geregeld. Vooral als ik nog voor de deur sta en de auto met wifi verbonden is. Wellicht dat hij dan radio via wifi probeert te streamen?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:52:
[...]

Dit gebeurt bij mij ook geregeld. Vooral als ik nog voor de deur sta en de auto met wifi verbonden is. Wellicht dat hij dan radio via wifi probeert te streamen?
In dit geval zeker geen wifi, reed weg bij t werk waar geen wifi gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 22:30
samv5 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:32:
In de Tesla app kun je nu ook je laadpas van travelcard toevoegen.
Ik heb dat gedaan, alleen het is onduidelijk of hij het bedrag afschrijft via de creditcard of de laadpas.
Weet iemand hoe je dit kunt zien? Of moet ik het maar uitproberen?
Via de creditcard moet ik dit weer zelf declareren bij de leasemaatschappij.
Waar kun je dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Sunri5e schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:56:
[...]

Waar kun je dat instellen?
App updaten account portemonnee toevoegen laadpas toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 19:35
Ingmar7 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

De nieuwe M3 is het 2024 model
Gezocht maar geen uitsluitsel dat vorige set aero passen op de Highland? Al zouden ze niet de steek of iets veranderd hebben denk ik? @Ingmar7 mooie setjes op MP nu rond 1200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:41:
Aiaiai. Wil eigenlijk mn e-Niro privé overnemen uit de lease. Om het mezelf moeilijk te maken toch nog even een proefrit gemaakt in de Y.
Mn vrouw en ik zijn eigenlijk meteen verkocht. Rijdt heerlijk, meer overzicht van achter het stuur en meer bagageruimte dan de Kia. Stoelen zitten goed en ook goed verstelbaar voor beide. Ook hele infotainment is natuurlijk veel mooier.
Cruise control niet getest, maar daarvan weet ik dat die veel minder betrouwbaar is dan van de Kia (die heeft een dom systeem met radar, werkt perfect, nooit phantom brakes). Ook meteen gedoe met de ruitenwissers die in de regen niet aan gingen. Gelukkig zitten hier nog wel parkeersensoren en een stalk op.

Nog maar even goed rekenen hoeveel duurder we uit zijn en of het dat ons waard is O-)
Ongelooflijk dat de Y nu qua catalogusprijs goedkoper is dan de e-Niro in 2018. Jammer dat de bijtelling geen 4% meer is, dat had het een nobrainer gemaakt.
Lastig..
Dat van die cruise control weet ik zo net nog niet. Ik heb vorig jaar een ruime maand in een Niro gereden en vond de cruise met automatisch sturen maar matig. De Ioniq 5 die ik daarvoor had (HDA 2.0) was wel beter, maar ik vind de Tesla Autopilot competenter. De Hyundai stopte bij iets te scherpe bochten met sturen (zonder piep te geven oid), waar de Tesla gewoon blijft sturen. Na bijna een jaar rijden is het aantal echte phantom brakes best beperkt. Ik rijd echt zoveel mogelijk Autosteer en meestal naar volle tevredenheid.

Mijn ruitenwissers werken gewoon goed op Auto en ik mis de parkeersensoren niet (had wel graag een camera vooraan gehad, maar het gaat zo ook wel goed). Er komt een nieuwe update aan voor de parkeerhulp. Wie weet werkt die ook nauwkeuriger.

Een Model Y RWD met nu ook nog SEPP is echt een heel scherp geprijsde auto en wat mij betreft veel meer waar voor je geld dan een Niro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-02 21:55
spartacusNLD schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:40:
[...]

Ik vindt vooral de stoffen matten enorm tegenstaan als ze onder de troep zitten. Dat harde rubber heb je zo schoon.

Het liefst had ik dit soort matten gehad:
https://shop.teslarati.co...-tesla-model-3-floor-mats

Maar die zijn nog niet beschikbaar voor de nieuwe m3.
Ik heb op Amazon matten van Taptes gekocht. Zitten als aangegoten en ze zijn vooral onopvallend. Op de site van Taptes staat overigens ook dat ze beschikbaar zijn voor de Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 09:53
Asbes schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:25:
[...]

Gezocht maar geen uitsluitsel dat vorige set aero passen op de Highland? Al zouden ze niet de steek of iets veranderd hebben denk ik? @Ingmar7 mooie setjes op MP nu rond 1200.
Ik ben er ook niet achter gekomen of de oude aero’s op de highland passen. Ik heb inmiddels nieuwe winterbanden op velg laten monteren door Tesla, die zijn gemonteerd op de nieuwe highland velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
hans96 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:39:
[...]

Ik heb op Amazon matten van Taptes gekocht. Zitten als aangegoten en ze zijn vooral onopvallend. Op de site van Taptes staat overigens ook dat ze beschikbaar zijn voor de Highland.
Ik heb de 2befair matten zojuist opgehaald bij het dhl punt. Moet zeggen, voelt niet echt premium aan oid. zeker niet voor de prijs.

Die Tapes zijn idd iets wat lijkt op 3D maxpider. Is geen rubber oid?

Zat ook al op aliexpress te zoeken. Kwam deze tegen: https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Volgens mij zijn deze exact hetzelfde als wat tapes aanbied? :P

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 09-12-2023 19:46 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-02 21:55
spartacusNLD schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:41:
[...]

Ik heb de 2befair matten zojuist opgehaald bij het dhl punt. Moet zeggen, voelt niet echt premium aan oid. zeker niet voor de prijs.

Zat ook al op aliexpress te zoeken. Kwam deze tegen: https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Of het rubber is weet ik niet. In elk geval niet van het harde (bijna plastic) achtige soort. Op Yutube is er wel over te vinden o.a. vergelijking met 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

@bilgy_no1 dat autosteer interesseert me niet zo, sturen doe ik zelf wel (je moet het sowieso al vast houden en op blijven letten). Wel dat ie betrouwbaar adaptieve cruise control biedt en blijft bieden ook als je van baan wisselt (geen handelingen voor nodig bij Kia, systeem blijft gewoon actief), of als je een rij rechts inhaalt waar dat mag.
Bij de proefrit stond de ruitenwisser op auto, maar gebeurde er niks bij het wegrijden. Moest in het menu de ruitenwisser activeren, dat leidt toch wel af tov met een pookje schakelen, of had het ook middels een knop op het stuur gekund?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RRunner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:56:
Bij de proefrit stond de ruitenwisser op auto, maar gebeurde er niks bij het wegrijden. Moest in het menu de ruitenwisser activeren, dat leidt toch wel af tov met een pookje schakelen, of had het ook middels een knop op het stuur gekund?
Bij de MY is dat een knopje aan het eind van de linkerpook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 15:18
RRunner schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:00:
[...]

Bij de MY is dat een knopje aan het eind van de linkerpook
@CyBeRSPiN knopje half indrukken is eenmalig ruiten wissen, plus je ziet links onderin het scherm opties om frequentie aan te passen.

Langer volledig indrukken en je maakt de ramen schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Henvar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:10:
[...]

App updaten account portemonnee toevoegen laadpas toevoegen
Kun je nu ook een laadpas toevoegen? Bijv een multitankcard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:56:
@bilgy_no1 dat autosteer interesseert me niet zo, sturen doe ik zelf wel (je moet het sowieso al vast houden en op blijven letten). Wel dat ie betrouwbaar adaptieve cruise control biedt en blijft bieden ook als je van baan wisselt (geen handelingen voor nodig bij Kia, systeem blijft gewoon actief), of als je een rij rechts inhaalt waar dat mag.
Ik gebruik de TACC amper, omdat Autopilot nog relaxter werkt. Ja, handen moeten aan het stuur met een beetje input aan het stuur. Maar het rijdt ontzettend ontspannen, waardoor ik zelf goed op weg en verkeer kan letten.

Anderen kunnen het beter zeggen, maar volgens mij blijft ook bij Tesla TACC gewoon actief tijdens een rijstrookwissel. Als ik op AP rijdt en van baan wil wisselen, geef ik zacht richting aan voor ik begin te sturen. Dan gaat de Autosteer eraf maar blijft de TACC in elk geval actief.

Rechts inhalen is ook prima mogelijk: beetje extra stroom geven. Tesla wil gewoon dat zoiets een bewuste handeling is van de bestuurder, niet van AP.

Ruitenwissers lijkt erg wisselend. Er zijn auto's waar het niet goed werkt en ook een hoop zonder noemenswaardige problemen. Ik zit zelf gelukkig in die laatste groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:33:
[...]

Ik gebruik de TACC amper, omdat Autopilot nog relaxter werkt. Ja, handen moeten aan het stuur met een beetje input aan het stuur. Maar het rijdt ontzettend ontspannen, waardoor ik zelf goed op weg en verkeer kan letten.

Anderen kunnen het beter zeggen, maar volgens mij blijft ook bij Tesla TACC gewoon actief tijdens een rijstrookwissel. Als ik op AP rijdt en van baan wil wisselen, geef ik zacht richting aan voor ik begin te sturen. Dan gaat de Autosteer eraf maar blijft de TACC in elk geval actief.

Rechts inhalen is ook prima mogelijk: beetje extra stroom geven. Tesla wil gewoon dat zoiets een bewuste handeling is van de bestuurder, niet van AP.

Ruitenwissers lijkt erg wisselend. Er zijn auto's waar het niet goed werkt en ook een hoop zonder noemenswaardige problemen. Ik zit zelf gelukkig in die laatste groep.
Hoe krijg je het voor elkaar dat TACC actief blijft als AP er me op houd bij rijstrook wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:36:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar dat TACC actief blijft als AP er me op houd bij rijstrook wisselen?
Gewoon knipperen en sturen. Of heb je single tap voor AP aan staan? Dan heb je geen TACC.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:21:
[...]

anders lees je mn quote en check je de app en nee MTC kan “nog” niet

[ Voor 6% gewijzigd door Henvar op 09-12-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
spartacusNLD schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:41:
[...]

Thanks voor de link ik twijfel nu om de 2bfair te bestellen of Ali. Wachtte op jou reactie <+:)

Link YouTube
https://youtu.be/wAQZyxoqEKg?feature=shared

[ Voor 5% gewijzigd door Asbes op 09-12-2023 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:50:
[...]

Thanks voor de link ik twijfel nu om de 2bfair te bestellen of Ali. Wachtte op jou reactie <+:)

Link YouTube
https://youtu.be/wAQZyxoqEKg?feature=shared
Die tapes matten zijn gewoon exact de zelfde matten als de gene die ik van alixpress link. Dus bespaar je de euro's. Gewoon voor achteraf betalen kiezen met Klarna en je bent safe.

Ik heb ondertussen al een retourverzoek bij 2befair ingediend en matten van alixpress besteld die ik gelinkt heb. Zorg wel dat je deze selecteert (als je een m3 highland hebt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOwhlD3nc8a5cmfQ-opCyyTP1Qc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pUFz63n2WbE7G07PS1MqErrV.png?f=user_large

Zien er beter uit dan die rubbere van 2befair achteraf. Hopelijk sluiten ze wel wat beter aan dan de foto's.. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zunc08iPMLPVs4tPwT6KdjkgGjQ=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/TvwR0eGRda0SPVyo412NymGe.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhpuV8-HXSCayziJTzEt4tRaA_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KCHAtZ26miaHkqCVad5f89Bt.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaADCRZC7YAsRBwn-XsrCFdtTqU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZY8u9ihIrazeVDHj3FIbGbyO.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door spartacusNLD op 09-12-2023 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:39:
[...]

Gewoon knipperen en sturen. Of heb je single tap voor AP aan staan? Dan heb je geen TACC.
Ah, dat moet het zijn. Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 15:41

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Inspired schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:11:
Krijg altijd wel wat Turkse taxi vibes van dat rubber. Loop je elke dag door de blubber dat ze nodig zijn?
Niets makkelijker dan rubber matten. Even afspoelen met de tuinslang en weer als nieuw. Ideaal met kinderen en vieze voeten. (Ik heb overigens de Basenor incl. Kofferbakmat)

[ Voor 7% gewijzigd door DaMightyWackO op 09-12-2023 22:08 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRunner
DaMightyWackO schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:59:
[...]

Niets makkelijker dan rubber matten. Even afspoelen met de tuinslang en weer als nieuw. Ideaal met kinderen en vieze voeten. (Ik heb overigens de Basenor incl. Kofferbakmat)
Ik heb de Basenor ook, maar die "zijflappen" van de kofferbakmat lijken bij mij niet helemaal te passen. Links enigszins en rechts helemaal niet. Passen die bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
[...]

Deze bassSnor lijken weer exact op die hierboven van Ali. @spartacusNLD lijkt niet echt rubber meer foam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRunner
Asbes schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:46:
[...]

Deze bassSnor lijken weer exact op die hierboven van Ali. @spartacusNLD lijkt niet echt rubber meer foam?
Ze lijken er inderdaad erg op. Het materiaal heeft meerdere lagen, toplaag is rubber en daaronder zit een soort foam. Die van mij sluiten prima aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06
turkeyhakan schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:21:
[...]

De enige twee opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulZDcS0GK7tSRNiTjTE2eK22cgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnIkMCxFheY9VrlLhw2aGGhj.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
Radiodurans schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:34:
[...]

Van de week buiten geweest? :o

Verder wil ik even klagen over de Nederlandse parkeergarages (of het ligt aan mijn stuurkunsten O-) ): die zijn echt niet geschikt voor auto’s met de breedte van een MY :( Die gemene kleine lage stoepranden vooral bij de poortjes zijn gewoon killing voor m’n aerocovers en helaas ook de onderliggende velgen. Nu in de afgelopen tijd regelmatig met de auto vanwege het weer en heb nu al 2x m’n aerocovers stuk gereden. Wie zijn toch die velgenhatende ontwerpers? :X
De draaicirkel van een vrachtwagen werkt ook niet echt in het voordeel van de 3 en Y. M'n huidige M3 heeft 1,5 meter meer nodig dan m'n vorige Audi Q4 terwijl die breder is. Vooruit een parkeervak in lukt vaak niet zonder te steken, waarbij ik de winkelende voorbijganger zie denken: rijbewijs bij een pakje boter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op zondag 10 december 2023 @ 01:46:
[...]
, waarbij ik de winkelende voorbijganger zie denken: rijbewijs bij een pakje boter.
Dat denk ik standaard bij mensen die vooruit inparkeren. Achteruit is veel makkelijker en ook met de 3 en y hoef je dan nooit te steken. Heb je veel meer overzicht en als je wegrijdt stuk minder gevaarlijk omdat je ziet wat er aankomt op de weg.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:33
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:31:
[...]

Dat denk ik standaard bij mensen die vooruit inparkeren. Achteruit is veel makkelijker en ook met de 3 en y hoef je dan nooit te steken. Heb je veel meer overzicht en als je wegrijdt stuk minder gevaarlijk omdat je ziet wat er aankomt op de weg.
Ik parkeer ook nagenoeg altijd achteruit, maar soms is dit helaas niet handig. Bijvoorbeeld als je iets uit de kofferbak moet hebben en er staan bosjes of er ligt een hele dikke plas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
maharens schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:34:
[...]

Ik parkeer ook nagenoeg altijd achteruit, maar soms is dit helaas niet handig. Bijvoorbeeld als je iets uit de kofferbak moet hebben en er staan bosjes of er ligt een hele dikke plas :)
Uitzondering op de regel maar ook bij onze parkeer plekken bij huis heb je achter je bosjes of grasveld waar honden worden uitgelaten. Als ik direct er iets uit moet pakken sta ik verder naar voren en als ik in de ochtend de kofferbak moet inpakken rijdt ik 'm er ff uit.

Je hebt gewoon mensen die alleen maar vooruit in parkeren en altijd scheef staan en daardoor meerdere plekken benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:24
Radiodurans schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:34:
[...]

Van de week buiten geweest? :o

Verder wil ik even klagen over de Nederlandse parkeergarages (of het ligt aan mijn stuurkunsten O-) ): die zijn echt niet geschikt voor auto’s met de breedte van een MY :( Die gemene kleine lage stoepranden vooral bij de poortjes zijn gewoon killing voor m’n aerocovers en helaas ook de onderliggende velgen. Nu in de afgelopen tijd regelmatig met de auto vanwege het weer en heb nu al 2x m’n aerocovers stuk gereden. Wie zijn toch die velgenhatende ontwerpers? :X
Bij parkeergarages mis ik de 360 camera wat mijn Leaf wel heeft.

Ik parkeer regelmatig in parkeergarages voor het werk en het is echt super uitkijken met mijn Model Y. Zo moet ik regelmatig een uitgang nemen welke meteen na het poortje een bocht naar links maakt omringd met hoge stoepranden. Dat alle alarmbellen afgaan in de auto tijdens het voorzichtig manoeuvreren helpt dan ook niet echt mee :p.

Gelukkig mijn 20” velgen nog niet beschadigd. Banden zonder stoeprand protectie helpt trouwens ook niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:44
[...]

Niemand heeft gezegd dat rubberen matten niet makkelijk zijn (alhoewel als er effectief plasjes in ontstaan…). Het gaat er puur om dat het wel erg lelijk staat. Anders hadden meer mensen het wel al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:44
Maurice- schreef op zondag 10 december 2023 @ 01:46:
[...]

De draaicirkel van een vrachtwagen werkt ook niet echt in het voordeel van de 3 en Y. M'n huidige M3 heeft 1,5 meter meer nodig dan m'n vorige Audi Q4 terwijl die breder is. Vooruit een parkeervak in lukt vaak niet zonder te steken, waarbij ik de winkelende voorbijganger zie denken: rijbewijs bij een pakje boter.
De Q4 is natuurlijk wel de andere kant van het spectrum. Die heeft de draaicirkel van een A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
this schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:37:
[...]

De Q4 is natuurlijk wel de andere kant van het spectrum. Die heeft de draaicirkel van een A1.
De Cybertruck heeft met zijn steer by wire waarschijnlijk ook een fijne draaicirkel.

YouTube: Cybertruck Vs Go - Kart 🏁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
this schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:35:
[...]
Het gaat er puur om dat het wel erg lelijk staat.
Ik vind de rubber matten van Tesla met die groeven in rechte lijnen wel futuristisch staan, vooral met wit interieur. Moet je ze wel schoon houden, wat dus heel makkelijk is :*)

In de kofferbak inclusief de achterkant van de achterbankstoelen is het wat mij betreft een must, dat is het gebruikersdeel bij uitstek.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
schumi1986 schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:40:
[...]
De Cybertruck heeft met zijn steer by wire waarschijnlijk ook een fijne draaicirkel.
Het steer by wire (hoe gaaf en handig ook) heeft geen invloed op de draaicirkel. Wel dat de achterwielen kunnen meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

RRunner schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:10:
[...]

Ik heb de Basenor ook, maar die "zijflappen" van de kofferbakmat lijken bij mij niet helemaal te passen. Links enigszins en rechts helemaal niet. Passen die bij jou wel?
In mijn MYP (dec '22 Berlijn) past dit nagenoeg perfect.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Radiodurans schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:44:
[...]

Het steer by wire (hoe gaaf en handig ook) heeft geen invloed op de draaicirkel. Wel dat de achterwielen kunnen meedraaien.
Ah idd, enkel dat de stuuruitslag anders reageert afhankelijk van de snelheid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Radiodurans schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:44:
[...]

Je hebt gelijk. Echter in praktijk denk ik dat 'Gerda' wel een scherpere bocht kan maken omdat ze minder slagen moet maken voor eenzelfde bocht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:04
PdeBie schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:10:
En de soap rondom het onderhoud van mijn Tesla houdt niet op.

Als ik morgen weer niets hoor, ga ik maar eens stampij lopen schoppen op locatie denk ik, want dit kan gewoon echt niet.
Ik ben gisteren dus naar Tesla Utrecht gereden. 14:30 kwam ik aan. Mijn auto staat in de garage, voorkant ligt compleet open, maar geen monteur of wat dan ook ermee bezig.

Ik vraag, streng doch vriendelijk “volgens de app zou hij vandaag gereed zijn, maar zoals hij er nu bij staat krijg ik het vermoeden dat dit niet gaat lukken. Klopt dit?”.
> ja ik weet ook niet hoe het zit geeft de Tesla persoon mij aan.

Dit is dus de 4e of 5e keer (ben inmiddels de tel kwijt) dat ze de gereed datum niet halen!

Op mijn vraag waarom er geen monteur bezig is met de auto krijg ik als antwoord: ik ga niet over de planning. Daar gaat de chef werkplaats over. Als ik vraag of ik hem kan spreken, krijg ik als antwoord dat die persoon er niet is.
Mijn haren gaan overeind staan (heel knap, ben kaal).

Ze kunnen niks verantwoorden waarom het zo lang moet duren. Niemand weet ergens van en niemand kan mij fatsoenlijk te woord staan!

Uiteindelijk komt er een medewerker After-sales die mij beloofd (alsof ik daar nog waarde aan hecht, geef ik aan) dat ik dinsdag te horen krijg wanneer hij klaar is.
Hij had verdomme een paar weken geleden al klaar moeten zijn!

Het meest ernstige antwoord komt nog. Op mijn vraag waarom Tesla Utrecht niks communiceert naar de klant krijg ik als reactie: ja die klacht krijgen we wel vaker.
:F

Serieus? En dat doe je dan niets mee?

Ik ben HELEMAAL klaar met Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:50:
[...]
Je hebt gelijk. Echter in praktijk denk ik dat 'Gerda' wel een scherpere bocht kan maken omdat ze minder slagen moet maken voor eenzelfde bocht.
Haha, ten opzichte van haar auto zonder stuurbekrachtiging zeker :+

[ Voor 65% gewijzigd door Radiodurans op 10-12-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:54:
[...]

Ik ben gisteren dus naar Tesla Utrecht gereden. 14:30 kwam ik aan. Mijn auto staat in de garage, voorkant ligt compleet open, maar geen monteur of wat dan ook ermee bezig.

Ik vraag, streng doch vriendelijk “volgens de app zou hij vandaag gereed zijn, maar zoals hij er nu bij staat krijg ik het vermoeden dat dit niet gaat lukken. Klopt dit?”.

Dit is dus de 4e of 5e keer (ben inmiddels de tel kwijt) dat ze de gereed datum niet halen!

Op mijn vraag waarom er geen monteur bezig is met de auto krijg ik als antwoord: ik ga niet over de planning. Daar gaat de chef werkplaats over. Als ik vraag of ik hem kan spreken, krijg ik als antwoord dat die persoon er niet is.

Ze kunnen niks verantwoorden waarom het zo lang moet duren. Niemand weet ergens van en niemand kan mij fatsoenlijk te woord staan!

Uiteindelijk komt er een medewerker After-sales die mij beloofd (alsof ik daar nog waarde aan hecht, geef ik aan) dat ik dinsdag te horen krijg wanneer hij klaar is.

Het meest ernstige antwoord komt nog. Op mijn vraag waarom Tesla Utrecht niks communiceert naar de klant krijg ik als reactie: ja die klacht krijgen we wel vaker.

toon volledige bericht
Knip

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 10-12-2023 12:19 . Reden: #doeslief ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
[...]
Klinkt inderdaad wel als een nachtmerrie, vooral dat naar elkaar wijzen zonder dat iemand verantwoordelijkheid neemt. Zijn er geen escalatiemogelijkheden?

[ Voor 24% gewijzigd door Radiodurans op 10-12-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

this schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:35:
[...]

Niemand heeft gezegd dat rubberen matten niet makkelijk zijn (alhoewel als er effectief plasjes in ontstaan…). Het gaat er puur om dat het wel erg lelijk staat. Anders hadden meer mensen het wel al gedaan.
Volgens mij is dit meer een kwestie dat mensen de standaard matten gewoon prima vinden. En stof ook nog iets meer geluid dempt. Overigens vind ik het netter/schoner staan (aangenomen dat je ze wel eens afkuist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Radiodurans schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:03:
[...]

Klinkt inderdaad wel als een nachtmerrie, vooral dat naar elkaar wijzen zonder dat iemand verantwoordelijkheid neemt. Zijn er geen escalatiemogelijkheden?
Tesla Support Nederland heeft naar hun zeggen dit al meerdere malen geëscaleerd naar managers. Zij geven ook aan dat Utrecht ondermaats presteert en dat ze “het gesprek aan het voeren zijn”. De onderhoudsmanager van mijn leasemaatschappij heeft ook al meerdere malen tesla erop aangesproken. Mijn auto schijnt niet het eerste en enige geval te zijn waarbij dit zo gaat met Tesla.
Dus er zit niets anders op dan wachten (kan niet wegrijden met de auto naar een andere garage, want de remmen zijn defect).

@Wolly er is geen vraag. Dit is gewoon vertellen hoe rampzalig de service van Tesla is. Alleen hierdoor al wordt mijn volgende leaseauto geen Tesla meer.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 10-12-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:26:
[...]

Tesla Support Nederland heeft naar hun zeggen dit al meerdere malen geëscaleerd naar managers. Zij geven ook aan dat Utrecht ondermaats presteert en dat ze “het gesprek aan het voeren zijn”. De onderhoudsmanager van mijn leasemaatschappij heeft ook al meerdere malen tesla erop aangesproken. Mijn auto schijnt niet het eerste en enige geval te zijn waarbij dit zo gaat met Tesla.
Dus er zit niets anders op dan wachten (kan niet wegrijden met de auto naar een andere garage, want de remmen zijn defect).

@Wolly er is geen vraag. Dit is gewoon vertellen hoe rampzalig de service van Tesla is. Alleen hierdoor al wordt mijn volgende leaseauto geen Tesla meer.
Ik snap je frustratie en er gaan echt wel dingen fout en goed bij de afterservice. Maar wij gaan er weinig aan veranderen. Klaag bij de eigenaar van de auto zou ik zeggen, die heeft immers betaald voor die service.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PdeBie
Wolly schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:32:
[...]

Ik snap je frustratie en er gaan echt wel dingen fout en goed bij de afterservice. Maar wij gaan er weinig aan veranderen. Klaag bij de eigenaar van de auto zou ik zeggen, die heeft immers betaald voor die service.
Geloof mij, dat gebeurt echt wel ;)
Maar een forum is ervoor om dingen te delen toch? Dat doe ik dan ook.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ybos
Wat is dit nou voor reactie :?
Er worden hier heel veel ervaringen gedeeld, daar zitten nooit vragen in. Mogen frustraties/negatieve ervaringen niet gedeeld worden :?

Complete pagina's vol worden geklaagd over de ruitenwissers ed en dan zou een zeer terechte negatieve ervaring niet gedeeld mogen worden :?
Dit heeft ook meerwaarde, service is ook belangrijk en ook dit kan meewegen in de keuze van potentiele kopers.

[ Voor 28% gewijzigd door ybos op 10-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om de ruitenwisser er nog even in te gooien. Heeft iedereen zo'n rand onderin beeld? Met de Model 3 werkte de ruitenwisser redelijk OK, met de Y is het he-le-maal niks. Hij blijft wissen terwijl het droog is en de ruit schoon is. Viel me nu wel op dat ik dus een stuk rand in beeld heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5gIzzPZ-wh0v_9Rp7vH3qElCTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ayzhCRr5MKG0HNlBLbPQvNQP.png?f=fotoalbum_large

Vandaag ook weer prima beeld imho maar k*t ding blijft wissen. FSD is bijna af maar een regensensor is te lastig. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nixnguyev1nEGJe66-5DUkvWuOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kKylnzyVhwsBUN56gH35xR2u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 10-12-2023 12:24 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
PdeBie schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:55:
[...]

Geloof mij, dat gebeurt echt wel ;)
Maar een forum is ervoor om dingen te delen toch? Dat doe ik dan ook.
Het is hier niet de bedoeling dat je te kritisch bent. Als je iets zegt over de draaicirkel moet je achteruit inparkeren, als de wissers zonder reden aangaan moet je S3XY buttons kopen, als je stuur scheef staat bij aflevering moet je even naar Euromaster want dat is specialistisch werk, als je koplampen wekelijks vanzelf naar de maan gaan wijzen moet je dat zelf even aanpassen, als je nieuwe auto onder de krassen wordt afgeleverd had je geen zwarte lak moeten kiezen. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:44
Ik zie veel mensen die de ramen achter tinten op de Y. Maar is dat eigenlijk niet standaard?

Ik heb mijn auto zo 2ehands gekocht, maar kan mij niet voorstellen dat de vorige eigenaar in die 2 weken de ramen heeft laten tinten.

Is dat ook een optie vanuit Tesla?

Er zat ook een 2e mattensset in.

Wat betreft water op die rubber matten, dat zelfde water trekt anders in je stoffen matten. Wordt het ook niet netter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guido7619 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:46:
Ik zie veel mensen die de ramen achter tinten op de Y. Maar is dat eigenlijk niet standaard?

Ik heb mijn auto zo 2ehands gekocht, maar kan mij niet voorstellen dat de vorige eigenaar in die 2 weken de ramen heeft laten tinten.

Is dat ook een optie vanuit Tesla?

Er zat ook een 2e mattensset in.

Wat betreft water op die rubber matten, dat zelfde water trekt anders in je stoffen matten. Wordt het ook niet netter van.
Ik zie weinig mensen die de Y tinten. Zijn allemaal 3 rijders volgens mij. De Y is donker zat idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ybos schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:56:
[...]

Wat is dit nou voor reactie :?
Er worden hier heel veel ervaringen gedeeld, daar zitten nooit vragen in. Mogen frustraties/negatieve ervaringen niet gedeeld worden :?

Complete pagina's vol worden geklaagd over de ruitenwissers ed en dan zou een zeer terechte negatieve ervaring niet gedeeld mogen worden :?
Dit heeft ook meerwaarde, service is ook belangrijk en ook dit kan meewegen in de keuze van potentiele kopers.
Het is een rant die weinig met dit topic te maken heeft, past meer in het algemene tesla topic.

En ervaringen over de auto horen natuurlijk hier d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 10-12-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 21:39
[...]

...
Tesla Utrecht is een ramp. Ongeïnteresseerde en ongemotiveerde medewerkers, laten je gerust een uur of wat wachten bij het afleveren van een nieuwe auto. Ook ben je als bestaande klant niet welkom in de showroom, dat werd binnen 5 minuten heel snel duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
TukkerTweaker schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:00:
[...]

Tesla Utrecht is een ramp. Ongeïnteresseerde en ongemotiveerde medewerkers, laten je gerust een uur of wat wachten bij het afleveren van een nieuwe auto. Ook ben je als bestaande klant niet welkom in de showroom, dat werd binnen 5 minuten heel snel duidelijk gemaakt.
Heel gek, ik vind Tesla Utrecht juist prima. Had een fluit die uit de kofferbak kwam met harde wind en de auto heeft 4 weken in de garage gestaan, maar ik heb 4 weken in een leenauto van hun gereden. Die ging ook nog eens tussentijds stuk (12v boordaccu) maar een monteur kwam netjes de volgende dag de kapotte leenauto ophalen en een andere Model Y weer neerzetten. Dat Bergnet 2 uur later kwam met een starthulp en een chauffeur die geen idee had hoe het werkte bij een Tesla lag aan Bergnet |:( . Ook met de fluit heeft steeds dezelfde monteur er naar gekeken en geluisterd en was zeer behulpzaam.

Dit was augustus, misschien dat het naderhand veranderd is. De laatste keer dat ik er was waren ze wel bezig met het aanmelden in de app en was de ontvangstbalie weggehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 10-12-2023 14:16 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Allemaal N=1 hierboven. Zo negatief over tesla Utrecht. Ben er al meerdere keren geweest en herken het simpelweg niet. Dat het jullie is overkomen prima, maar verkoop het niet alsof het de maatstaf is daar wat jullie is overkomen. Ben al tig keer in de showroom geweest en er heeft nog nooit iemand mij verzocht weg te gaan in 5 min. Elke keer service word ik keurig op de hoogte gehouden en de laatste keer was het de 1e keer via de app. Toen die klaar was even naar het kantoortje gelopen en even gevraagd wat er nu precies gebeurd was. Informatie gekregen en klaar. Maar zoals altijd lees je alleen negatieve verhalen, zo ook hier. Dacht even een tegengeluid. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pretpik schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:09:
[...]
De laatste keer dat ik er was waren ze wel bezig met het aanmelden in de app en was de ontvangstbalie weggehaald.
Wat was er weg dan? Ja je hoeft er niet meer langs als je aankomt maar in dat kantoortje zit nog steeds iemand en kan je naderhand ff polshoogte nemen. Althans, bij mij eind vorige maand.

Diegene komt ook steeds naar mensen toe als er vragen zijn. Toestemming vragen voor iets bijv.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 10-12-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-08-2024
- verplaatst naar levering topic -

[ Voor 93% gewijzigd door Angriebirdie op 10-12-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:16:
[...]

Wat was er weg dan? Ja je hoeft er niet meer langs als je aankomt maar in dat kantoortje zit nog steeds iemand en kan je naderhand ff polshoogte nemen. Althans, bij mij eind vorige maand.
Als je de auto naar binnen rijdt liep je altijd eerst door een deur heen naar een receptie/ontvangstbalie. Die hebben ze toendertijd weggehaald en een soort statafel met instructies in de ruimte gezet waar je ook naar binnen rijdt. Waarschijnlijk zal er in de tussentijd ook weer het een ander veranderd zijn.

Zie ook deze post:
pretpik schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:39:

De aanmeldbalie is trouwens verdwenen, hier voor is een belletje en een soort staand bureau voor in de plaats gekomen. Wellicht dezelfde procedure als in Duiven.

[Afbeelding]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
G’middag, wij hebben een MY..enige waar ik nog meetob is de deurvergrendeling…bestuurdersportier gaat prima…maar de overige deuren..l

Lukt eigenlijk alleen van binnen uit..maar soms heb ik mijn handen vol..en zouden de andere deuren ook wel handig zijn..zonder eerst via de bestuurderspagina instappen…

Wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wwwmarcel schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:35:
G’middag, wij hebben een MY..enige waar ik nog meetob is de deurvergrendeling…bestuurdersportier gaat prima…maar de overige deuren..l

Lukt eigenlijk alleen van binnen uit..maar soms heb ik mijn handen vol..en zouden de andere deuren ook wel handig zijn..zonder eerst via de bestuurderspagina instappen…

Wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord 🫣
Neem even aan dat je niet Driver door only unlock aan hebt staan? Bij mij werkt het gewoon altijd prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:19
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:13:. Zo negatief over tesla Utrecht. Ben er al meerdere keren geweest en herken het simpelweg niet . Maar zoals altijd lees je alleen negatieve verhalen, zo ook hier. d:)b
Ik vind dat kritische geluiden best gepost mogen worden. Het moet namelijk normaal zijn dat het goed gaat, dus dat mag wel, maar hoeft wat mij betreft niet vermeld te worden. Voor mij volkomen terecht dat problemen met en rondom de auto hier geventileerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Guido7619 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:46:
Zijn af fabriek getint. Dus standaard ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:17
Megat schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:04:
[...]

Ik vind dat kritische geluiden best gepost mogen worden. Het moet namelijk normaal zijn dat het goed gaat, dus dat mag wel, maar hoeft wat mij betreft niet vermeld te worden. Voor mij volkomen terecht dat problemen met en rondom de auto hier geventileerd worden.
Voor mij geldt hetzelfde :) Ik ben dit topic al een tijdje aan het meelezen omdat ik overweeg om een Model Y te gaan rijden, zowel de positieve als negatieve ervaringen die daarbij komen kijken zijn voor mij relevant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Voor mij volkomen terecht dat algemene Tesla onderwerpen (zoals de service bij een SC) elders worden besproken. Zie ook de topicwarning :+
We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Inderdaad, het is niet de vraag of die gepost mogen worden of niet, die moeten uiteraard gewoon gepost kunnen worden. Waarbij het natuurlijk wel vaak zo is dat minpunten eerder/vaker worden benoemd dan pluspunten en we moeten opletten dat niet bij een N=1 het uitgangspunt is dat dat de standaard is.

Ikzelf heb 2 goede afhaalervaringen gehad, maar dat betekent niet dat het bij een ander ook goed gaat. Een tijdje geleden kwam er hier een Cherry Red langs met enorme swirls op de motorkap, of een ander met beschadigingen aan de velgen. Dat is echt niet ok. En bij het ophalen van je auto moeten constateren dat die nog under construction is... Niemand wil of kan dat goedpraten, het betekent echter niet dat het 9 van de 10 keer zo gaat en het zou 10 van de 10 keer goed moeten gaan. Tesla heeft hierin echt nog wel stappen te maken. Als nieuwe rijder/eigenaar zou ik mij er niet door laten weerhouden voor een Tesla te gaan want het gaat echt wel heel vaak goed, maar je zult maar net die persoon zijn die tegen problemen aanloopt, dat is echt klote.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wolly schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:51:
[...]

Voor mij volkomen terecht dat algemene Tesla onderwerpen (zoals de service bij een SC) elders worden besproken. Zie ook de topicwarning :+

[...]
In dit geval betreft het een 3/Y dus kan het wat mij betreft prima een keer hier. Gaat het bijv. over Superchargers in het algemeen (wel/niet faciliteiten erbij aanbieden), een ander Tesla model, Tesla aandelen, etc. dan hoort het in het algemene topic. Gaat het over laadsnelheden voor een 3/Y bij een Supercharger, dan past het weer prima hier.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Oh absoluut eens. Maar mensen nemen dingen snel voor waarheid aan en dan wordt 't lekker neerslachtig. Las gisteren een artikel van AD, NOS of iets in die trant. Over een bedrijf met veel klachten, slechte service en dan werd er verwezen naar trustpilot met allemaal voorbeelden. Dat bedrijf werkt niet eens samen met trustpilot (dat is letterlijk 1 Google en dan zie je waarmee wel) dus alle reviews die je daar gaat vinden zijn negatief. Dan ga je dus als nieuws site ook al de 'fout' in door maar 1 kant te belichten. Dat negatieve scoort maar is rete irritant, dit soort dingen hoor je dan weer tot in den treuren terug op meetings, borrels, verjaardagen etc :O

Sinds vrijdag middag de winterbanden er weer op. Wat een heerlijk verschil met de Hankooks. Zoveel stiller, heerlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 10-12-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:23:
[...]
Sinds vrijdag middag de winterbanden er weer op. Wat een heerlijk verschil met de Hankooks. Zoveel stiller, heerlijk!
Hoe kan dat? Winterbanden hebben toch meer profiel? Dan zou je juist meer geluid verwachten? Of mis ik iets?

Ik rijd nu nog op orginele michelin e-primacy die met de highland kwamen. Over 10 dagen Pirelli Sottozerro er onder. Ben benieuwd :P

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 10-12-2023 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 11:22
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:23:
[...]
Ah, nog iemand :*) . Nadat ik van de originele Michelins naar Hankook zomerbanden ben gegaan ben ik nog nooit zo blij met mijn winterbanden geweest. Wat een verschil, rijden is ineens weer een plezier.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:45

Bever!

3

spartacusNLD schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:43:
[...]

Hoe kan dat? Winterbanden hebben toch meer profiel? Dan zou je juist meer geluid verwachten? Of mis ik iets?

Ik rijd nu nog op orginele michelin e-primacy die met de highland kwamen. Over 10 dagen Pirelli Sottozerro er onder. Ben benieuwd :P
Versleten en/of matige zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
[...]

Zachter rubber is minder geluid

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Bever! schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:54:
[...]

Versleten en/of matige zomerbanden
Matig voor mij. De originele Michelins waren echt een stuk stiller. De Hankooks die ik heb doen echt afbreuk aan het rijplezier. Maar helaas niet veel over te zeggen bij mijn leaseauto.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 18:14
Himalaya schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:04:
[...]

Matig voor mij. De originele Michelins waren echt een stuk stiller. De Hankooks die ik heb doen echt afbreuk aan het rijplezier. Maar helaas niet veel over te zeggen bij mijn leaseauto.
Ik ben juist van Michelin zomer naar Hankook all weather gegaan. Rijd nu heerlijk, geluid bijna hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35
T.a.v. De afgelopen paar posts over banden. Interessant om te lezen maar vermeld aub niet alleen het merk maar ook type en eventueel formaat. Alleen het merk zegt niet zo veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 14:57
Ik heb Michelin onder de Model 3 Highland SR, begreep dat de LR de Hankooks heeft. Waarom is hier een verschil in gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:24
Dutchlimits schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:30:
Ik heb Michelin onder de Model 3 Highland SR, begreep dat de LR de Hankooks heeft. Waarom is hier een verschil in gemaakt?
Bijzonder. Ik heb onder mijn 3 Higland SR wel de Hankook iON evo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
GekkeRipper schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:30:
T.a.v. De afgelopen paar posts over banden. Interessant om te lezen maar vermeld aub niet alleen het merk maar ook type en eventueel formaat. Alleen het merk zegt niet zo veel :)
Je hebt gelijk. Ik heb de Hankook Ventus Prime3 er in de zomer onder liggen. En die “zingen” er lustig op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Heb er ook geen verklaring voor. Was vorig jaar ook al zo. Je zou verwachten dat ze inderdaad luidruchtiger zijn, allesbehalve denk dus zelfs iets minder. Vroeg aan mevrouw of m'n zomerbanden al een beetje op waren maar zat nog ruim 5,6 mm op. Nog een zomer mee hannessen dus, staat nu 40k op. Ik maar denken van alle verhalen dat Tesla's banden opeten voor ontbijt. :D

Michelin is al super goed. Hankook is echt wel een B merk volgens mij. Of in ieder geval meer budget dan Michelin Goodyear etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 10-12-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Himalaya schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:04:
[...]

Hankooks waren standaard af fabriek in China toch voor de MY? Volgens mij heeft lease daar niet zoveel over te zeggen. Maar weet t niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
GekkeRipper schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:30:
Terechte opmerking. Als ik morgen weer bij de auto ben met licht zal ik ff checken wat het is. Had ff snel gekeken vrijdag wat het ook al weer was. Dacht ff snel Michelin ultragrip te zien met een s+m logo er op. Zal het dubbel checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-05 22:34
Inspired schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:19:
Om de ruitenwisser er nog even in te gooien. Heeft iedereen zo'n rand onderin beeld? Met de Model 3 werkte de ruitenwisser redelijk OK, met de Y is het he-le-maal niks. Hij blijft wissen terwijl het droog is en de ruit schoon is. Viel me nu wel op dat ik dus een stuk rand in beeld heb.

[Afbeelding]

Vandaag ook weer prima beeld imho maar k*t ding blijft wissen. FSD is bijna af maar een regensensor is te lastig. |:(

[Afbeelding]
Heel herkenbaar. Zodra de lucht heel bewolkt is gaat de bij voorbaat ruitenwisser aan. Ook in het donker met witte LED straatverlichting gaat de ruitenwisser op maximale stand wissen terwijl het totaal niet regent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Galahad schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:38:
[...]

Dan snap ik er niks meer van :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-05 20:15
[...]
...
Die winterbanden rijden best OK. Het is mij niet opgevallen dat ze méér lawaai zouden maken, maar ik heb er misschien niet goed op gelet (60+ en half doof zijn heeft ook zijn voordelen) 8)

Ik volgde onlangs een slipcursus (met de EV's van de slipschool), en kon naderhand ook eens met de eigen auto proberen. Die slipschoolauto's zijn nu wel voor gemaakt om sneller te gaan slippen, maar toen ik in de Model 3 met die Sottozero's eronder op het gladde kwam, verroerden die (bijna) geen vin. Echt goede grip. En door die enkele slipoefeninkjes met de Model 3 ook véél vertrouwen gekregen in zijn uitgebalanceerde reactie.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchlimits schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:01:
[...]

Dan snap ik er niks meer van :'D
Je hebt 18 inch en @Galahad 19 inch denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
[...]

Hier een 3 Highland LR, met 18" velgen (alles voor de range) en staat standaard op Michelin.

Heerlijke auto vooralsnog, alleen dat ontbrekende knipperlicht stokje is wel echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Oekol schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:51:
[...]

Hankooks waren standaard af fabriek in China toch voor de MY? Volgens mij heeft lease daar niet zoveel over te zeggen. Maar weet t niet zeker.
Model 3 uit 2019 met 18” hier, die stond standaard op Michelin, bij 75k vervangen door Hankook. Winterbanden zijn Pirrelli Sottozero en die bevallen best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Inspired schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:21:
[...]

Oh ja natuurlijk ik heb 18 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Himalaya schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:29:
[...]

Model 3 uit 2019 met 18” hier, die stond standaard op Michelin, bij 75k vervangen door Hankook. Winterbanden zijn Pirrelli Sottozero en die bevallen best goed.
Ik ben ook tevreden over de sottozero (21"). Zomers P Zero banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]

- ik moet beter lezen -

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 10-12-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35
Himalaya schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:39:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb de Hankook Ventus Prime3 er in de zomer onder liggen. En die “zingen” er lustig op los.
https://www.anwb.nl/auto/...nkook-ventus-prime-3-k125

Al een oudere band die niet bij de top meedoet als ik het zo lees. Dat is toch ook geen EV band? Denk dat ik daar toch wel op ga letten als ik ooit m'n banden moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:24
Inspired schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:21:
[...]

Ah inderdaad dat zal het verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRunner
DaMightyWackO schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:46:
[...]

In mijn MYP (dec '22 Berlijn) past dit nagenoeg perfect.
Ik heb de verkoper maar even een berichtje gestuurd. Misschien hebben ze gewoon een verkeerde versie erin gestopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS94OPll8WmciYkEbZdZesbG0E4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93g4JOsmTji6NhZy0VBHOQ9D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX1S26QZYrA9aPMPI5QTAGT-fPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9A78kXFNdAFnlDJSZbp3SdiT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dutchlimits schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:30:
In sommige gevallen kan dat bijv. met de snelheidsrating te maken hebben, maar Tesla heeft meerdere leveranciers: Michelin, Pirelli en Hankook, dus zo nu en dan zullen ze gewoon iets anders op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2024

wht

[...]

toon volledige bericht
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met mijn MY bij Tesla service Utrecht. Het ging toen maar over een irritante geruis bij de achterklep en de boodschap was dat ze ermee bekend zijn en alleen de klep hoeven af te stellen. Binnen een dag zal het geregeld moeten zijn...

Tevergeefs... lang verhaal kort was ik in totaal 5 weken de auto kwijt geweest. Meerdere malen langs gegaan en gebeld wat de status is maar serieus 0 info. Uiteindelijk zelf de keus genomen de auto meegenomen.

Ben op die ruis na wel erg tevreden over de auto maar de service is echt bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wht schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:27:
[...]

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met mijn MY bij Tesla service Utrecht. Het ging toen maar over een irritante geruis bij de achterklep en de boodschap was dat ze ermee bekend zijn en alleen de klep hoeven af te stellen. Binnen een dag zal het geregeld moeten zijn...

Tevergeefs... lang verhaal kort was ik in totaal 5 weken de auto kwijt geweest. Meerdere malen langs gegaan en gebeld wat de status is maar serieus 0 info. Uiteindelijk zelf de keus genomen de auto meegenomen.

Ben op die ruis na wel erg tevreden over de auto maar de service is echt bedroevend.
Ik word ondertussen om de 2 weken via LinkedIn gevraagd om te solliciteren voor de job van Operational Director (met oa de aflevering en service als verantwoordelijkheden).
Er lijken zowat 100 sollicitanten te zijn ondertussen, en toch blijft die job nu sinds 2 maanden opduiken.

Dus ofwel liggen de eisen zo hoog dat het salaris niet klopt of enkel te laag gekwalificeerden solliciteren, of je moet werken in een kader dat zo strikt is dat je het toch niet kan veranderen.
Iets klopt hier niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Laatst online: 08:58
Ik hoop binnenkort een MY te ontvangen.

Nu zie ik dat volgende geluidsreductiesets worden verkocht: https://mijn-tesla.com/pr...bv7pH187sj5caAimfEALw_wcB
https://mijn-tesla.com/pr...0242249034&pr_seq=uniform

Zijn deze zaken dan nodig/nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Tommi4444 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:44:
Ik hoop binnenkort een MY te ontvangen.

Nu zie ik dat volgende geluidsreductiesets worden verkocht: https://mijn-tesla.com/pr...bv7pH187sj5caAimfEALw_wcB
https://mijn-tesla.com/pr...0242249034&pr_seq=uniform

Zijn deze zaken dan nodig/nuttig?
Zeker niet, rij zelf in een MY, nog nooit zo'n stille auto mee gemaakt :)
Pagina: 1 ... 184 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: