Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.676.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:58
Update 2023.44.1 staat klaar bij mij met volgende feature: "Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs. This improves the accuracy of speed limit data on local roads and highways in select countries. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization."

Wat houdt dit precies in? Want dat de auto snelheidsborden detecteert zit er altijd al in, dus ik vraag me af wat er dan nieuw is met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 23:34
this schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:04:
Update 2023.44.1 staat klaar bij mij met volgende feature: "Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs. This improves the accuracy of speed limit data on local roads and highways in select countries. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization."

Wat houdt dit precies in? Want dat de auto snelheidsborden detecteert zit er altijd al in, dus ik vraag me af wat er dan nieuw is met deze update.
This improves the accuracy of speed limit data on local roads and highways

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
this schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:04:

Het verbeterd de functie die al aanwezig is. Het is dus een doorontwikkeling van een functie, geen introductie.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Ik heb mijn verkeerd bestelde Alie model 3 spoiler op marktplaats geknald, is het toegestaan hier ook een linkje te plaatsen oid aangezien er verder niet echt vraag/aanbod is rondom auto's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34
Smobbo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:05:
[...]

Ik help het je hopen, maar los van misschien 2019 of 2020 is het elke keer nog gewoon wat gerommel in de marge geweest met spelletjes en muziek enzo.

Begrijp me niet verkeerd. Dit is allemaal veel beter dan wat andere auto merken presteren, maar het is ook weer niet wereld schokkend ;)
Vraag mij wel af wat dan wel wereld schokkend zou moeten zijn hieraan.

Best een prestatie dat je zoveel auto’s al jarenlang (vrijwel) probleemloos update, ondersteund, voorziet van updates via LTE en best grote veranderingen doorvoertdie niet alleen visueel zijn, maar ook impact heeft op de prestaties van de auto.

Begrijp me niet verkeerd, maar misschien verwachten mensen er teveel van (ik zeg overigens niet dat jij deze verwachting hebt ;) ).

Zolang correcte hardware ontbreekt zoals licht- uss- en regensensoren gaat dit, in mijn optiek, nooit beter worden. Enige hoop die je kunt koesteren is dat AP beschikbaar komt voor steden en N-wegen (nu alleen geschikt voor snelwegen) en dat dit dus betrouwbaarder en beter gaat werken. Welicht zelfs met onderlinge communicatie. Hoewel ik mij ook daar sterk afvraag of je niet meer camera’s of andere hardware nodig hebt. Lidar e.d. bestaan niet zonder reden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:16:
Ik heb mijn verkeerd bestelde Alie model 3 spoiler op marktplaats geknald, is het toegestaan hier ook een linkje te plaatsen oid aangezien er verder niet echt vraag/aanbod is rondom auto's ;-)
Nope, sorry :)
Het enige wat daar voor mij uitspringt zijn de updates mbt flitsers etc., de trip planner op je mobiel en meer cameras die je kan zien in Sentry Mode. Verder wat magertjes, maar ach

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:17
Een echte grote update blijft dus uit. Ben benieuwd naar de implementatie van snelheidscamera's, maar zal er toch nooit op vertrouwen. Toen ik met android auto met waze ging rijden had ik ook altijd Flitsmeister er naast aan. Soort van Double Dutch.

Die "Automatic Blind Spot Camera" kan wel leuk zijn, maar ook bloed irritant. Benieuwd naar de implementatie.

Die profielfoto van Spotify is niet nodig, maar viel laatst op dat hij de foto niet inlaad. Is dus weer een stapje 'beter' maar verandert niks.

'Charging Location Filters' hoop dat ze hier echt alle snelladers in NL in het systeem zetten. Ik kom helaas nog Fastned's tegen die er gewoon niet in staan. Zoals Fastned de slaag op de A1 richting Amersfoort.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 20:36
JohanB schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:46:
[...]

Hoe was het op de terug weg? Benieuwd HOE hij nou warm wordt. Heb je heating kW er toevallig ook bij gehad?

Als we uit gaan van een batterij van ongeveer 500 kg en een cp van 1000 kom je op 0.15 kWh per 1C ongeveer. Dat gebeurt bij jou elke 10 km 6 min (ga even uit van 100 km/h ). Dat zou jets van 1,5 kW zijn, wat wel minder is dan ik had verwacht. (Dat is nog ex warmte generatie zelf)
Heb geen idee van het wamtepompverbruik, maar weet dat hij alle overtollige energie gebruikt in dit soort temperaturen, hij warmt dus ook het pakket op met het koelwater van de motor, autopilot computer enzovoort, dus je zit redelijk vlot aan de 1,5kW aan verwarmingsvermogen, desnoods een klein beetje warmte van de warmtepomp.
Auto is duidelijk zélf gelukkig met deze temperaturen, hij kán veel harder stoken.

Gister terugweg vertrokken met 99% en een voorverwarmde accu / cabine (19,5 / 22 graden) bij wegrijden 55kW regen power, en dat heeft ie zo gehouden, accutemp schommelde tussen de 17 en 19 graden de gehele rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-06 22:24
STIMPPYYY schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:37:
[...]

Lidar e.d. bestaan niet zonder reden :).
This is a misperception. SpaceX developed & continues to use lidar for Dragon docking with
@Space_Station
.

Just pointless imo for self-driving. If you’re going to do active photon generation, use an occlusion penetrating wavelength, like precision radar at ~4mm.

------------

Did my best to warn people that LiDAR isn’t optimal for cars. Roads are designed for biological neural nets & eyes, so digital neural nets & cameras will work best.

I say this even though Dragon uses LiDAR for docking with Station, so I don’t intrinsically hate that technology.

-------------

Ik denk dat hij (+ alle mensen die werken bij Spacex + Tesla) meer van de voor en nadelen van Lidar weten dan de meeste denken

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 18:28
Ik heb een paar dagen geleden een aanrijding met een hert(je) gehad. :'(

Het beestje was op slag dood.

Aan de auto geen schade, behalve de kentekenplaathouder voor. Die is gebroken. Iemand enig idee wat voor kentekenplaathouder ik nodig heb? Is er een uniforme kentekenplaathouder formaat? Of moet ik het gaan opmeten?

Gaat om een Model Y RWD uit eind 2022.

[ Voor 6% gewijzigd door Peunage op 07-12-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Peunage schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:05:
Ik heb een paar dagen geleden een aanrijding met een hert)je) gehad. :'(

Het beestje was op slag dood.

Aan de auto geen schade, behalve de kentekenplaathouder voor. Die is gebroken. Iemand enig idee wat voor kentekenplaathouder ik nodig heb? Is er een uniforme kentekenplaathouder formaat? Of moet ik het gaan opmeten?
Volgens mij zijn alle kentekenplaathouders universeel. Gewoon eentje (met of zonder reclame) online of bij de automaterialen zaak scoren, oude plaat eruit, even met beleid losschroeven :). Niet zoals de verkoper van mijn auto gewoon 2 nieuwe parkers door je auto heen jagen... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
De implementatie is ook al bekend (op de foto natuurlijk al goed te zien, maar nu met een filmpje) van de blind spot warning:

Van een filmpje die al op begin november gepost is op X. Azië loopt weer 'ns voor blijkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 07-12-2023 10:37 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Van mij mogen ze de potentie van de Matrix LED verlichting weleens gaan benutten via een update. Deze zijn nu “dom” en doen vrij weinig anders dan een flinke bak licht voor je uit spuwen.

360 camera zou ook wenselijk zijn.

Acceleratie boost RWD LFP? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ScreamGT schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:43:
Van mij mogen ze de potentie van de Matrix LED verlichting weleens gaan benutten via een update. Deze zijn nu “dom” en doen vrij weinig anders dan een flinke bak licht voor je uit spuwen.

Matrix LED, heeeel graag. De rest minder boeiend. Verwacht namelijk dat de 360 camera met de voorkant toch niet zo best zal zijn, door de situering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 19:57

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Die Matrix LED is wel een grote misser dat het nog steeds niet benut wordt.

Ik had ook gehoopt dat Actually Smart Summon zou komen. Zodat automatisch parkeren en summon voor Tesla Vision in ieder geval weer beschikbaar komt en hopelijk ook een beetje bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Heeft Tesla ooit uitgelegd waarom niet alle functionaliteit van de Matrix koplampen niet gebruikt worden?

360 view lijkt me lastig zonder front camera toch?

En acceleratie boost op RWD kunnen kopen zou ik wel mooi vinden :)

maar goed.. de patch notes zijn toch al gelekt? Dus speculatie heeft niet veel zin meer toch?

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 07-12-2023 10:54 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01

Bob

ElonDusk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:56:
[...]

This is a misperception. SpaceX developed & continues to use lidar for Dragon docking with
@Space_Station
.

Just pointless imo for self-driving. If you’re going to do active photon generation, use an occlusion penetrating wavelength, like precision radar at ~4mm.

------------

Did my best to warn people that LiDAR isn’t optimal for cars. Roads are designed for biological neural nets & eyes, so digital neural nets & cameras will work best.

I say this even though Dragon uses LiDAR for docking with Station, so I don’t intrinsically hate that technology.

-------------

Ik denk dat hij (+ alle mensen die werken bij Spacex + Tesla) meer van de voor en nadelen van Lidar weten dan de meeste denken
Hier wordt erg licht gegaan over 't feit dat een vd outputs van lidar afstand is, terwijl je dat met camera's zelf moet berekenen, met een grote foutenmarge als gevolg. Voor vele applicaties (rock stable adaptive cruise control?) is lidar dus op z'n minst een erg interessante toevoeging.
Een ander erg eenvoudig argument dat hier handig vergeten wordt is dat wegen mssn wel voor mensen gemaakt zijn, maar ook mensen met hun twee camera's in hun kop ook 's nachts en bij slecht weer het erg moeilijk kunnen hebben met het correct inschatten van de situatie.

Dit soort van uitleg is imo half gedreven door 't feit dat er miljarden in productieketens is gestoken, en dat hij nu moeilijk terug kan. Ik hoop voor hem dat hij ooit het gewenste niveau haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:22
Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Kunnen we nu zelf flitsers melden die ergens staan (ala Flitsmeister)? Of worden ze aan een bepaald bestaand systeem gekopppeld? Hoe werkt dat mat Waze bijvoorbeeld? Dat heb ik nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-06 16:41
Frosty__ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Iemand een dergelijke actie al eens gedaan met een MY maar dan met de bank in normale positie en beide fietswielen uit het frame gehaald en ernaast geplaatst?

[Afbeelding]
Onlangs bij Tesla Tilburg langs geweest voor de nieuwe M3. Fantastisch mooie auto. Heel goed en prettig geholpen ook. Was vooral benieuwd naar de ruimte zowel op de achterbank als de kofferruimte.

Voor onze situatie (2 volwassenen en 2 kinderen van 10 en 7) hebben we de keuze gemaakt om de M3 te laten schieten. De hoofdreden zit hem in de achterbank. Mijn ervaring is dat deze echt een stuk beter is dan de vorige M3, maar ik kan mijn voeten niet goed kwijt onder de voorstoel. Die kun je dan wel weer iets hoger zetten maar dan voorin weer minder prettig. Ik ben zelf ook vrij lang (1.90) dus voor kleinere mensen geldt dat waarschijnlijk niet of minder.

Ook was er gelegenheid om te kijken of mijn racefiets in de kofferbak past. Dat wil zeggen;
- Canyon Endurace framemaat L
- Beide wielen uit het frame gehaald
- Achterbank in normale positie
- Stuur en zadel in normale positie. Er kan nog wel wat gewonnen worden als je er echt voor gaat dmv stuur en zadelpen te verstellen.

Zie hier de resultaten voor MY en M3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVCfSGL7r3Kxi7Z69yGxPSleyeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drCdJ6tV9hGofOfhcx8c7oml.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0CY5yjhBKFyCb6A6mHxeh_pqiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPjgaR4vFmfCQFy2Z1MxTow6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpuO2Qi6V7aYpTaoODDieZpk-lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kBUOglggCvW9CJtt8ankBcH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ_3b76uR2vCRyVZrhRIZ14NFYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5Q8v8TTtPYHYm4cUJTecVO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Frosty__ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:16:
[...]

Onlangs bij Tesla Tilburg langs geweest voor de nieuwe M3. Fantastisch mooie auto. Heel goed en prettig geholpen ook. Was vooral benieuwd naar de ruimte zowel op de achterbank als de kofferruimte.

Voor onze situatie (2 volwassenen en 2 kinderen van 10 en 7) hebben we de keuze gemaakt om de M3 te laten schieten. De hoofdreden zit hem in de achterbank. Mijn ervaring is dat deze echt een stuk beter is dan de vorige M3, maar ik kan mijn voeten niet goed kwijt onder de voorstoel. Die kun je dan wel weer iets hoger zetten maar dan voorin weer minder prettig. Ik ben zelf ook vrij lang (1.90) dus voor kleinere mensen geldt dat waarschijnlijk niet of minder.

Ook was er gelegenheid om te kijken of mijn racefiets in de kofferbak past. Dat wil zeggen;
- Stuur en zadel in normale positie. Er kan nog wel wat gewonnen worden als je er echt voor gaat dmv stuur en zadelpen te verstellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Licht off-topic: wat is de use-case om je fiets zo te vervoeren en dan persé de banken rechtop te willen houden...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mar.tin schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:07:
[...]

Volgens mij zijn alle kentekenplaathouders universeel. Gewoon eentje (met of zonder reclame) online of bij de automaterialen zaak scoren, oude plaat eruit, even met beleid losschroeven :). Niet zoals de verkoper van mijn auto gewoon 2 nieuwe parkers door je auto heen jagen... :'(
Je kan een serviceverzoek inschieten. Heb een jaartje geleden de kentekenplaathouder achter laten vervangen door de mobiele service was minder dan 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
MrAcid schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:20:
[...]

Licht off-topic: wat is de use-case om je fiets zo te vervoeren en dan persé de banken rechtop te willen houden...?
Licht off-topic gokken: Weggebracht worden door je gezin en terug naar huis fietsen? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-06 16:41
Mar.tin schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:26:
[...]

Licht off-topic gokken: Weggebracht worden door je gezin en terug naar huis fietsen? :D
Kan..kan.. ;)

Het was voor mij een vraag ivm vakantie. Kan de fiets achterin met ook nog wat bagage of moet ie achterop de fietsendrager. Ik heb wat video's bekeken en info gelezen en een M3 met fiets achterop heeft zo'n 10% hoger verbruik. Allemaal sterk afhankelijk van fiets, wind, etc. etc. maar zeg grofweg. Dus in dat kader was ik wel benieuwd.

Het past in beide zoals je ziet. Bij de M3 blijft er uiteraard niet heul veul ruimte over maar dat is dan de keuze. Zet je dan de fiets achterop of kies je er bijvoorbeeld voor om een trekhaak koffer mee te nemen en de fiets toch achterin.

Het waren zo wat gedachten mijnerzijds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:14
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Best wel flink verschil zeg. Voor mij was het ook genoeg reden om voor een MY te gaan. Rij al jaren in stations, dus een M3 zou wat ruimte betreft een flinke stap terug zijn. Heb daarnaast ook nog 2 tieners in huis die een beetje fatsoenlijk moeten kunnen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-05 12:52
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je fiets op de driveside vervoeren is niet heel bevordelijk voor je derailleurhanger. Die is gemaakt van zacht materiaal om te kunnen buigen/breken bij een val.

Verder mooie fiets en wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
InZane schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:36:
[...]

Best wel flink verschil zeg. Voor mij was het ook genoeg reden om voor een MY te gaan. Rij al jaren in stations, dus een M3 zou wat ruimte betreft een flinke stap terug zijn. Heb daarnaast ook nog 2 tieners in huis die een beetje fatsoenlijk moeten kunnen zitten.
Voor mij wordt een volgende auto ook nét een slag ruimer dan de Model 3, (of ten mínste een trekhaak :9). Kom nu met verhuizen regelmatig de beperkingen van de achterklep en deuren tegen.
Het is een hele ruime auto, maar er past niks groots in. En om alles nu maar op het dak te binden.. :D.

Creatieve oplossing is voorlopig om de meeste spullen die ik weg wil doen gewoon in de weggeefhoek hier in het appartementencomplex te zetten, verdwijnt tot zover telkens binnen enkele uren. :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:44
En de soap rondom het onderhoud van mijn Tesla houdt niet op.

Er was mij afgelopen dinsdag beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dit is niet gebeurt. Vandaag dus weer gebeld met Tesla en de persoon die ik gesproken heeft zou contact opnemen met Service Center Utrecht en mij uiterlijk morgen 11:00 uur informeren over het hoe en wat. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik deze beloftes zat ben, want keer op keer komt Tesla contact beloftes niet na.

Als ik morgen weer niets hoor, ga ik maar eens stampij lopen schoppen op locatie denk ik, want dit kan gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:10
Oekol schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:47:
[...]

'Charging Location Filters' hoop dat ze hier echt alle snelladers in NL in het systeem zetten. Ik kom helaas nog Fastned's tegen die er gewoon niet in staan. Zoals Fastned de slaag op de A1 richting Amersfoort.
Daar schijnt een uitleg voor te zijn. Enkel als er voldoende geslaagde laadsessies gebeuren aan een bepaald laadpunt wprden ze toegevoegd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
spartacusNLD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:54:
[...]

Heeft Tesla ooit uitgelegd waarom niet alle functionaliteit van de Matrix koplampen niet gebruikt worden?
Het is pas sinds begin vorig jaar toegestaan om adaptive lighting te gebruiken in Amerika. Je zou wel denken dat ze na 2 jaar wel iets moois hadden kunnen maken maar ik vermoed dat de focus gewoon nog enorm ligt op de FSB beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
M3 Highland heeft ook geen Matrix lampen meer las ik ergens omdat het nu enkel projectorlenzen bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:28:
[...]

Daar schijnt een uitleg voor te zijn. Enkel als er voldoende geslaagde laadsessies gebeuren aan een bepaald laadpunt wprden ze toegevoegd.
Klopt echter voldoen ze er wel aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s4UWijh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Dutchlimits schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:59:
M3 Highland heeft ook geen Matrix lampen meer las ik ergens omdat het nu enkel projectorlenzen bevat.
Ah, waar heb je dat terug gevonden? Zie verschillende antwoorden online. Zou wel jammer zijn.

De verlichting is op zich wel goed bij de M3 vindt ik. Een stuk breeder stuk van de weg wordt verlicht in vergelijking met mijn vorige auto. Enige wat me opvalt is dat er precies in het midden van de weg een soort ''V'' gevormd stuk wat minder verlicht is. Iemand die dat ook herkend?

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 07-12-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:24:
[...]

Klopt echter voldoen ze er wel aan.

[Afbeelding]
Alleen... de 3 Fastned laders die ik ken in mijn buurt (en gelukkig moet ik ze niet gebruiken) hebben zelfs geen toilet, en dat vind ik toch zowat een minimum.
Een drankautomaat met koffie en een toilet zou toch moeten voorhanden zijn als je 20 min moet stil staan.
Dat heb ik al een Fastned doorgegeven, en "ze werken er aan"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dutchlimits schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:59:
Oei... dan vrees ik dat dit geen prioriteit gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Tommie12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:29:
[...]

Alleen... de 3 Fastned laders die ik ken in mijn buurt (en gelukkig moet ik ze niet gebruiken) hebben zelfs geen toilet, en dat vind ik toch zowat een minimum.
Een drankautomaat met koffie en een toilet zou toch moeten voorhanden zijn als je 20 min moet stil staan.
Volgens mij heeft/had dat historisch te maken met dat ze dit niet aan mochten bieden omdat de rechten daarop al door het tankstation dat ernaast zit in bezit zijn.

https://fastnedcharging.c...-toilets-to-its-stations/

Is in 2021 door de rechter wat van gevonden in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bob schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:10:
[...]

Hier wordt erg licht gegaan over 't feit dat een vd outputs van lidar afstand is, terwijl je dat met camera's zelf moet berekenen, met een grote foutenmarge als gevolg. Voor vele applicaties (rock stable adaptive cruise control?) is lidar dus op z'n minst een erg interessante toevoeging.
Een ander erg eenvoudig argument dat hier handig vergeten wordt is dat wegen mssn wel voor mensen gemaakt zijn, maar ook mensen met hun twee camera's in hun kop ook 's nachts en bij slecht weer het erg moeilijk kunnen hebben met het correct inschatten van de situatie.

Dit soort van uitleg is imo half gedreven door 't feit dat er miljarden in productieketens is gestoken, en dat hij nu moeilijk terug kan. Ik hoop voor hem dat hij ooit het gewenste niveau haalt.
Lidar geeft niet zomaar 'afstand' terug als output. Ook dat moet worden berekend (alleen meestal in de Lidar unit zelf). Probleem met lidar bestaat verder uit kosten die (nog?) zeer hoog zijn en de moeite om het mooi te kunnen integreren in een auto-ontwerp. Lidar heeft verder ook beperkingen in wat het kan 'zien'.

Daarnaast heeft Tesla ook aangegeven dat het integreren van meerdere systemen (Vision + Lidar/Radar) ook tot problemen leidt door conflicterende input. Sowieso wordt het lastiger om bijv. Lidar en Vision te combineren tot een coherent model waar de logica dan een weg in kan uitstippelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Oekol schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:47:
[...]
Dit begint mij echt tegen te steken, ik kom steeds vaker (niet alleen Fastned) snelladers tegen die niet in de navigatie voorkomen als een laadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Voor mij hoeft dat allemaal niet, ik zit regelmatig 5 minuten aan de snellader. Genoeg voor een kleine 100km aan extra bereik bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06 10:30
spartacusNLD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:27:
[...]

Ah, waar heb je dat terug gevonden? Zie verschillende antwoorden online. Zou wel jammer zijn.

De verlichting is op zich wel goed bij de M3 vindt ik. Een stuk breeder stuk van de weg wordt verlicht in vergelijking met mijn vorige auto. Enige wat me opvalt is dat er precies in het midden van de weg een soort ''V'' gevormd stuk wat minder verlicht is. Iemand die dat ook herkend?
Ik vond de standaard ingestelde verlichting ook niet goed, dit heb ik nu zelf ingesteld waardoor het wat beter is.

De matrix lampen hebben een klein stukje wat boven de rest van de verlichting uitschijnt. Hierom heb ik ze helemaal naar rechts afgesteld (beide echt volledig naar rechts) zodat ze niet verblinden voor de tegenliggers. het kleine stuk wat er boven uit schijnt dan negeren met het afstellen van de juiste hoogte.

Verlichting is voor mij nu goed en ik krijg nooit meer seintjes van tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
sweebee schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:14:
[...]

Ik vond de standaard ingestelde verlichting ook niet goed, dit heb ik nu zelf ingesteld waardoor het wat beter is.

De matrix lampen hebben een klein stukje wat boven de rest van de verlichting uitschijnt. Hierom heb ik ze helemaal naar rechts afgesteld (beide echt volledig naar rechts) zodat ze niet verblinden voor de tegenliggers. het kleine stuk wat er boven uit schijnt dan negeren met het afstellen van de juiste hoogte.

Verlichting is voor mij nu goed en ik krijg nooit meer seintjes van tegenliggers.
Je weet dat dit APK afkeur is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06 10:30
BigSmurf schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:16:
[...]
Je weet dat dit APK afkeur is? :)
wellicht, maar met de standaard fabrieksinstellingen zag ik vrij weinig en bleven tegenliggers seinen. Voorlopig hoeft de auto toch niet voor apk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Denk dat dit niet haalbaar is, een toilet moet op regelmatige basis schoongemaakt, en hoe voorkom je dat deze niet door jan en alleman gebruikt gaan worden ?
Ook een (frisdrank)automaat, die zal hufterproof moeten worden, anders wordt ie nu eenmaal gesloopt/leeggeroofd. En ook daarvoor geld, iemand moet op regelmatige basis er langs om deze te vullen.

De opbrengsten (als die er al zullen zijn) zijn minimaal, en zal eerder verlieslatend zijn, waardoor de kWh prijs ophoog moet. Nee laat maar achterwege, Fastned is toch al aan de prijzige kant.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46
Mar.tin schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:53:
[...]

Voor mij wordt een volgende auto ook nét een slag ruimer dan de Model 3, (of ten mínste een trekhaak :9). Kom nu met verhuizen regelmatig de beperkingen van de achterklep en deuren tegen.
Het is een hele ruime auto, maar er past niks groots in. En om alles nu maar op het dak te binden.. :D.

Creatieve oplossing is voorlopig om de meeste spullen die ik weg wil doen gewoon in de weggeefhoek hier in het appartementencomplex te zetten, verdwijnt tot zover telkens binnen enkele uren. :+.
Hoe vaak is regelmatig? Het aantal keer dat ik dingen wil vervoeren die niet in mijn auto kunnen (maar wel in een grotere), zijn echt op 1 hand te tellen per auto / 5 jaar (ik kom zo gauw uit het hoofd niet verder dan eens per 2 jaar).
Die paar keer kun je ook een karretje huren, kan nog meer in (of laten halen/bezorgen), dan rij je niet het hele jaar met een onnodig grote auto.
Volgens mij is een M3 met trekhaak dan handiger dan een MY zonder trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ZeRoC00L schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:17:
[...]

Denk dat dit niet haalbaar is, een toilet moet op regelmatige basis schoongemaakt, en hoe voorkom je dat deze niet door jan en alleman gebruikt gaan worden ?
Ook een (frisdrank)automaat, die zal hufterproof moeten worden, anders wordt ie nu eenmaal gesloopt/leeggeroofd. En ook daarvoor geld, iemand moet op regelmatige basis er langs om deze te vullen.

De opbrengsten (als die er al zullen zijn) zijn minimaal, en zal eerder verlieslatend zijn, waardoor de kWh prijs ophoog moet. Nee laat maar achterwege, Fastned is toch al aan de prijzige kant.
En wat dacht je van een kleine shop .... die zie je gewoon bij elk tankstation.
Er zijn trouwens toiletten die zichzelf reinigen en minimaal moeten onderhouden worden (je ziet ze wel in Frankrijk).
Als een koffieautomaat hufterproof moet zijn... dan toch ook de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
mitsumark schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:28:
[...]
Doe mij maar een MY met trekhaak. Oh wacht.. die heb ik al :+

Een MY mag ook zwaarder trekken trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 07-12-2023 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:29:
[...]

En wat dacht je van een kleine shop .... die zie je gewoon bij elk tankstation.
Er zijn trouwens toiletten die zichzelf reinigen en minimaal moeten onderhouden worden (je ziet ze wel in Frankrijk).
Als een koffieautomaat hufterproof moet zijn... dan toch ook de lader...
Tankstations is niet helemaal vergelijkbaar, de doorloopsnelheid is daar veel groter (omdat je max 5 minuten tankt). En traditioneel sowieso bemand. Maar ook daar verwacht ik dat er meer en meer stations pinnen aan de pomp zullen gaan krijgen en niet meer het shopje open houden. (zie je soms in de nacht al, shop dicht, pinnen aan de pomp)
En ja, de laders zijn toch ook behoorlijk hufterproof, daar is echt wel rekening mee gehouden.
Daarnaast speel je ook met je eigen leven als je daaraan gaat rommelen, dus heb je vooral jezelf ermee ....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:48
[...]

Hoe vaak is regelmatig? Het aantal keer dat ik dingen wil vervoeren die niet in mijn auto kunnen (maar wel in een grotere), zijn echt op 1 hand te tellen per auto / 5 jaar (ik kom zo gauw uit het hoofd niet verder dan eens per 2 jaar).
Die paar keer kun je ook een karretje huren, kan nog meer in (of laten halen/bezorgen), dan rij je niet het hele jaar met een onnodig grote auto.
Wij hebben beide en ik vind de Y toch wel wat prettiger qua kofferbak. Niet alleen of het past of niet, maar inladen van wat dan ook is echt veel fijner. En zowel de subtrunk als de frunk zijn een flinke maat groter.

Maar de 3 rijdt wel een stuk lekkerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
ZeRoC00L schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:35:
[...]

Tankstations is niet helemaal vergelijkbaar, de doorloopsnelheid is daar veel groter (omdat je max 5 minuten tankt). En traditioneel sowieso bemand. Maar ook daar verwacht ik dat er meer en meer stations pinnen aan de pomp zullen gaan krijgen en niet meer het shopje open houden. (zie je soms in de nacht al, shop dicht, pinnen aan de pomp)
En ja, de laders zijn toch ook behoorlijk hufterproof, daar is echt wel rekening mee gehouden.
Daarnaast speel je ook met je eigen leven als je daaraan gaat rommelen, dus heb je vooral jezelf ermee ....
Dan is de kans dat je als klant iets koopt in een shop toch een pak groter bij een laadstation omdat je daar langer blijft...

In België kan je overal pinnen aan de pomp, en langs autostrades heb je overal een shop die 24h/24h open is met toilet.
Dat verwacht ik eigenlijk ook bij de grotere laadstations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 05-06 09:12
[...]

Dat was bij een filmpje waar de lichtshow voorbij kwam, de nieuwe lampen schrijven niets meer op de muur dus daarom leek dat een goede bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 17:52
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:30:
[...]

Mijn mattenset ligt al 3 dagen bij DHL nederland dus daar schiet het ook niet echt op :-D
@spartacusNLD hoe bevallen de matten?
Mag ik het linkje? Vele noemen wel 2023 maar Highland zal toch anders zijn? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:10:
[...]

@spartacusNLD hoe bevallen de matten?
Mag ik het linkje? Vele noemen wel 2023 maar Highland zal toch anders zijn? :?
Zijn nog steeds onderweg :/

https://www.shop4tesla.co...n-gesamtset-tesla-model-3

klopt. highland is 10.2023 geïntroduceerd.

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 07-12-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

3-4 vakanties, 10-12x grotere dingen verslepen.
Het helpt ook niet dat ik nu geen trekhaak heb :+

Sowieso blijft deze 3 nog wel even, fijne auto en nog lang niet op. Een Y komt wel een keer als die gerefreshed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germanicus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 15:31
[...]

ja, heb dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:14:
[...]

Dat blokje dat wat hoger schijnt is volgens mij bedoeld om juist een goed beeld op de weg te verlichten. Daardoor is de baan links van je (op een weg zonder middenberm dus de tegenliggers) iets minder hoog verlicht en je eigen baan wat verder vooruit. Rechts van je (meestal de berm) wordt ook goed verlicht door het andere blokje. Althans, zo ziet het er bij mij uit op de typische provinciale weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 20:48
Tommie12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:29:
[...]
Neemt hij nou serieus Franse toiletten langs de weg als voorbeeld :+
Als ik ergens blij om ben dan is het wel het grote aantal superchargers bij een fatsoenlijk hotel oid met nette toiletten ipv van die stink wc’s langs de peage 8)
/offtopic

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
-Jaap-io schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:02:
[...]

Neemt hij nou serieus Franse toiletten langs de weg als voorbeeld :+
Als ik ergens blij om ben dan is het wel het grote aantal superchargers bij een fatsoenlijk hotel oid met nette toiletten ipv van die stink wc’s langs de peage 8)
/offtopic
Ik bedoel uiteraard niet die gore toiletten op parkings zonder pomp of resto, maar die betonnen dingen met automatische huftervrije deuren die open gaan als je er een euro in werpt, en die nadien helemaal met hoge druk gepoetst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Smobbo schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:44:
[...]

Wat klein grut en weer een spelletje erbij.
Laatste grote update was naar v11 in 2020, de toevoeging van sentry mode en de mogelijkheid om achteraf de auto sneller te laten accelereren…
Die sneller optrekken update was geheel gratis!! Model 3 SR+ was erna ineens een beest.

Porsche vs sr+

Voor de “nieuwe” tesla eigenaren: de oude SR+ weegt maar 15xxkg en heeft een performance model 3 rear motor.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
Is het mogelijk bij Tesla een check te laten doen of een nieuw aangekochte tesla ok is?

Wil volgend jaar een m3 performance kopen, ben benieuwd of je checks kan laten doen? Of is dat niet echt nodig omdat de car meestal wel ok is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:47:
Is het mogelijk bij Tesla een check te laten doen of een nieuw aangekochte tesla ok is?

Wil volgend jaar een m3 performance kopen, ben benieuwd of je checks kan laten doen? Of is dat niet echt nodig omdat de car meestal wel ok is?
Een tweedehands gekochte neem ik aan? Benieuwd naar antwoorden, volgens mij kun je "grote beurt" inplannen daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34
TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:47:

Accudegradatie test laten uitvoeren en wellicht en aankoopkeuring tbv onderstel? Je kunt nu ook bij Tesla informeren of ze informatie over tweedehands Tesla’s verstrekken. Heb hier eerder verhalen gelezen dat ze dit niet (zonder meer) doen. Je zou wel aan de verkoper kunnen vragen of deze wordt uitgedraaid tzt.

Zorg dat de draagarmen vervangen zijn en evt een recall voor de kabelboom zijn uitgevoerd. Verder kan er weinig mis mee zijn. Uiteraard standaard stuff zoals remmen, rechtrijden, niet hobbelen, geen schades checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:54:
[...]

Accudegradatie test laten uitvoeren en wellicht en aankoopkeuring tbv onderstel?
Doet Tesla zo´n Accudegradatie test? En wat voor resultaat krijg je dan?

Ik dacht gelezen te hebben in dit topic dat ze de resultaten van zo'n test helemaal voor zichzelf houden als een klant komt klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
Ja idd 2e hands. Zo’n performance is wss lekker sportief mee gereden, dus wil wel zeker weten dat hij ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Wolly schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:56:
[...]

Doet Tesla zo´n Accudegradatie test? En wat voor resultaat krijg je dan?

Ik dacht gelezen te hebben in dit topic dat ze de resultaten van zo'n test helemaal voor zichzelf houden als een klant komt klagen?
Delen ze idd niet.. Tesla on deze ..😔

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 20:20
De officiële release notes van Tesla zijn gereleased.

Er zitten nog een paar extraatjes bij zoals high fidelity park assist en je lock sounds aanpassen.

https://twitter.com/Tesla/status/1732980835740242194

[ Voor 10% gewijzigd door Gyrolion op 08-12-2023 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Gyrolion schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 06:33:

Er zitten nog een paar extraatjes bij zoals high fidelity park assist en je lock sounds aanpassen.

Interessant die parkeer assistent! En de "screaming goat" car lock gaat mijn buurman vast leuk vinden haha :+

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 08-12-2023 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Lock sound aanpassen _O-
Dan schaam je je toch een beetje als je een schreeuwende geit doet bijv? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:13:
[...]

Lock sound aanpassen _O-
Dan schaam je je toch een beetje als je een schreeuwende geit doet bijv? Haha
Eigenlijk wel ja.. en toch gaat iedereen dit weer met kerst laten zien of er minstens naar verwijzen. Tesla heeft zo geen marketing nodig.

Ik las ook dat de nieuwe v12 UI (cybertruck UI) in januari zou komen. De nieuwe park assist zou pas een van de voorbeelden zijn waar het visualisatie team aan werkt. De FSD visualisatie zou volgend jaar dus flink op de schop gaan.

Wat denk jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Volgens Elon Twee weken.... ;)

Ik denk dat ik die schreeuwende geit voor m'n vrouw ga instellen. Vindt ze vast leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 08-06 20:31
Oekol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:47:
[...]

Volgens Elon Twee weken.... ;)

Ik denk dat ik die schreeuwende geit voor m'n vrouw ga instellen. Vindt ze vast leuk.
Same here. Ook leuk in een parkeergarage.

Zo lang de scheten op afstand maar weer werken. Sinds de laatste update zijn de scheetjes op met sentry.

Van de hd park assistent verwacht ik weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:51
Ik ben wel blij dat er eindelijk podcast app komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die toeter op sluiten van de auto was het eerste wat uit ging toen ik de auto kocht. Die gaat met deze update meteen weer aan :Y :+

Hi-Fi park assist is wel een neat feature die nog niet bekend was. Ben benieuwd hoe praktisch en bruikbaar het is in gebruik.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Stef87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:13:
[...]

Delen ze idd niet.. Tesla on deze ..😔
Er is toch sprake van dat een accurapport verplicht wordt bij tweedehands verkoop.
Dan zal Tesla zich moeten schikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 19:57

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

synx6 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:53:
[...]

Van de hd park assistent verwacht ik weinig.
Het kan er ieder geval niet slechter op worden. De huidige implementatie is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 14:25
ZeRoC00L schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:17:
[...]

Nog niet in het buitenland geweest met je Tesla? In oa Duitsland, Oostenrijk en Slovenie hebben ze soms zgn Tesla Lounges. Een soort zeecontainer met een toegangscode die je in de navi van je Tesla vindt. Het is een verwarmd hok met een paar zitplaatsen, snackautomaat, koffieautomaat en wc. Zoiets zou het naastgelegen tankstation ism Fastned ook in kunnen investeren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Sluuz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:49:
[...]

Nog niet in het buitenland geweest met je Tesla? In oa Duitsland, Oostenrijk en Slovenie hebben ze soms zgn Tesla Lounges. Een soort zeecontainer met een toegangscode die je in de navi van je Tesla vindt. Het is een verwarmd hok met een paar zitplaatsen, snackautomaat, koffieautomaat en wc. Zoiets zou het naastgelegen tankstation ism Fastned ook in kunnen investeren.
Maar als we in de toekomst steeds sneller kunnen laden, gaan die investeringen zichzelf misschien nooit terugbetalen. Want zoiets verdient een onderneming niet op een paar jaar terug.

Ik ben er alleszins niet van overtuigd dat alle snellaadplaatsen al die faciliteiten moet hebben.
En zelf heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt, ondanks dat ik maandelijks wel minimaal een keer aan de snellader hang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 14:25
this schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:53:
[...]

Maar als we in de toekomst steeds sneller kunnen laden, gaan die investeringen zichzelf misschien nooit terugbetalen. Want zoiets verdient een onderneming niet op een paar jaar terug.

Ik ben er alleszins niet van overtuigd dat alle snellaadplaatsen al die faciliteiten moet hebben.
En zelf heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt, ondanks dat ik maandelijks wel minimaal een keer aan de snellader hang.
Als je je laadstation niet interessant maakt voor rijders, dan slaan ze jouw laadstation over en heb je de initiële investering (de superchargers zelf!) voor niks gedaan.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Sluuz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:56:
[...]

Als je je laadstation niet interessant maakt voor rijders, dan slaan ze jouw laadstation over en heb je de initiële investering (de superchargers zelf!) voor niks gedaan.
Gezien het huidig aanbod van laadstations denk ik dat 'overslaan' een van de laatste zorgen is van de uitbaters van die laadstations.
En ook in de toekomst wanneer er véél meer laadstations bijkomen gaan ze nog steeds volk trekken, want zij gaan hun prijzen lager kunnen zetten.
Aan mij hebben ze alleszins een klant. Enkel als ik eens op reis ga, zal ik wel laadpunten uitzoeken met toilet en eetgelegenheden er bij, maar voor de rest van het jaar mag dat de saaiste en goedkoopste laadpunten zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-06 19:51
Sluuz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:56:
[...]

“Vind ik” ben je denk ik vergeten

Een laadstation interessant maken is zoiets als infotainment en Netflix in een auto. Nul waarde wmb. Behalve voor die enkele keer op vakantie misschien. Ik heb 10x liever een laadpaal langs de snelweg om snel te zijn, dan allemaal willekeurige troep 3-5 min rijden van de snelweg.

[ Voor 16% gewijzigd door JohanB op 08-12-2023 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-06 11:04
Bij vakantieritten heb ik wel een sterke voorkeur voor snelladers met goed sanitair en speeltuin. Voor zover ik weet zijn er nog geen apps waarbij snelladers kan filteren op speeltuinen. Gemiste kans wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
JohanB schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:38:
[...]

Een laadstation interessant maken is zoiets als infotainment en Netflix in een auto. Nul waarde wmb behalve voor die enkele keer op vakantie
Interessant is een groot woord...
Maar als ik na 2 uur rijden moet stil staan gedurende 15-20min, dan wil ik wel een plasje doen voor de volgende 2 uur.
Ik kan dat bij een boom, maar mijn vrouw niet...

Of moeten we beginnen met flessen 'truckerslimonade' te produceren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-06 19:51
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:41:
[...]

Interessant is een groot woord...
Maar als ik na 2 uur rijden moet stil staan gedurende 15-20min, dan wil ik wel een plasje doen voor de volgende 2 uur.
Ik kan dat bij een boom, maar mijn vrouw niet...

Of moeten we beginnen met flessen 'truckerslimonade' te produceren???
Eens, maar ik ken denk ik geen (fastned) snelladers langs de snelweg die geen toilet hebben want zitten vaak/altijd bij een tankstation (en dat kan ik uiteraard mis hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 08-12-2023 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
JohanB schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:45:
[...]

Eens, maar ik ken denk ik geen (fastned) snelladers langs de snelweg die geen toilet hebben want zitten vaak/altijd bij een tankstation (en dat kan ik uiteraard mis hebben)
Als je vanuit Eindhoven naar Antwerpen rijdt (A67/E34), kom je in oud Turnhout een FastNed station tegen waar geen faciliteiten zijn in de buurt.
En zo'n gevallen ben ik nog tegengekomen. Op carpool parkings bijvoorbeeld, daar is er vaak ook niets van faciliteiten voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
JohanB schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:45:
[...]

Ik ken er 3 (eigenlijk 5).

De grensovergang op de A67 tussen Venlo en Duisburg. (ja, er staan gore Dixies voor de truckers, maar daar ga ik over mijn nek)

Parking Peutie op de E19 tussen Antwerpen en Brussel (beide zijden van de autoweg)

Parking Everberg tussen Brussel en Leuven (ook beide zijden van de autoweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
JohanB schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:38:
[...]

Een laadstation interessant maken is zoiets als infotainment en Netflix in een auto. Nul waarde wmb. Behalve voor die enkele keer op vakantie misschien. Ik heb 10x liever een laadpaal langs de snelweg om snel te zijn, dan allemaal willekeurige troep 3-5 min rijden van de snelweg.
Tja, niet iedereen heeft haast. Ik ga ga liever een paar minuten van de snelweg af om daar aan een Tesla supercharger te prikken voor een lager tarief en daarbij ook de mogelijkheid om even wat te drinken/eten en naar een fatsoenlijke wc te gaan.

Niet dat ik vaak een supercharger nodig heb. Voor het normale woon-werk gebeuren red ik het prima op één acculading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
InZane schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:54:
[...]

Tja, niet iedereen heeft haast. Ik ga ga liever een paar minuten van de snelweg af om daar aan een Tesla supercharger te prikken voor een lager tarief en daarbij ook de mogelijkheid om even wat te drinken/eten en naar een fatsoenlijke wc te gaan.

Niet dat ik vaak een supercharger nodig heb. Voor het normale woon-werk gebeuren red ik het prima op één acculading.
Maar jij kan zowel op je werk als bij je thuis laden neem ik aan?
Ik vermoed dat de groep die gehaast bij een snellader zal staan, de komende jaren serieus zal groeien.
Zeker in België nu de hybrides en ICE's fiscaal afgestraft gaan worden als bedrijfswagen de komende jaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vriendelijk verzoek: kunnen jullie de laadpauze discussie elders voortzetten? Genoeg suggesties in de Topic Warning lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Laatst online: 00:27
Hebben jullie een trucje of tip om de camera achter schoon te houden met dit weer? Het is echt een drama af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
njiwedu0b schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:02:
Hebben jullie een trucje of tip om de camera achter schoon te houden met dit weer? Het is echt een drama af en toe.
Mudflaps helpen enorm. En verder regelmatig een zacht vochtig doekje gebruiken om het even schoon te vegen. Ik gebruik liefst van die neutrale babydoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
this schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:57:
[...]

Maar jij kan zowel op je werk als bij je thuis laden neem ik aan?
Nee, ik mag bij de klant niet laden (130km enkele reis).

Maar goed, ben benieuwd naar die holiday update! Laat maar komen. Helaas is m'n premium connectivity proefabo inmiddels wel ruim afgelopen. Misschien toch maar eens bij de leasemij gaan vragen of ze dat kunnen regelen. Mis het toch wel soms en ik zie dat bepaalde features van die update het ook vereisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:10
Even zoeken op: Camera Cover met Hydrofobe Coating voor Achteruitrijcamera
Werkt prima !

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:17
InZane schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:06:
[...]

Nee, ik mag bij de klant niet laden (130km enkele reis).

Maar goed, ben benieuwd naar die holiday update! Laat maar komen. Helaas is m'n premium connectivity proefabo inmiddels wel ruim afgelopen. Misschien toch maar eens bij de leasemij gaan vragen of ze dat kunnen regelen. Mis het toch wel soms en ik zie dat bepaalde features van die update het ook vereisen.
Je kunt een CC koppelen aan je account, die alleen gebruikt wordt voor Premium Connectivity. Die kun je dus gemakkelijk zelf aan en uit zetten :)

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Welke mud-flaps (voor+achter) voor de Highland gebruiken jullie?
En zijn dat dan gekleurde of zwarte?

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Gdzr schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:11:
[...]

Je kunt een CC koppelen aan je account, die alleen gebruikt wordt voor Premium Connectivity. Die kun je dus gemakkelijk zelf aan en uit zetten :)
Ik heb een CC gekoppeld, maar als ik naar 'Upgrades' ga in de Tesla app heb ik alleen een optie om Accessoires te kopen. Dat heeft er volgens mij mee te maken dat ik niet de hoofdgebruiker ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-06 11:04
Knap waardeloos inderdaad. Na bijna elke rit moet je de lens schoonvegen. Hoop niet dat de lens snel zal gaan krassen. Een sproeier had hier wel geplaatst kunnen worden.
InZane schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb een CC gekoppeld, maar als ik naar 'Upgrades' ga in de Tesla app heb ik alleen een optie om Accessoires te kopen. Dat heeft er volgens mij mee te maken dat ik niet de hoofdgebruiker ben.
Klopt. Moet je dan via de leasemaatschappij regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Schwarz op 08-12-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:17
InZane schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:21:
[...]

Welke LM zit je? Ik zit bij Arval, en heb deze optie wel gewoon om ook software upgrades te kopen. Dan moet je inderdaad even met je LM contact opnemen

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 20:48
Ik ben even benieuwd, dat nieuwe scherm achter in de highland, kan je zelf bepalen welke functies daarop geactiveerd zijn?
zeker met de nieuwe update met de spelletjes, ben ik benieuwd of je dat ook uit kan zetten. Ik zie het al gebeuren (als dat in mijn auto zit) dat ik de kids naar school breng en ze in die 5 minuten een game op gaan starten etc.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Gdzr schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:22:
[...]

Welke LM zit je? Ik zit bij Arval, en heb deze optie wel gewoon om ook software upgrades te kopen. Dan moet je inderdaad even met je LM contact opnemen
Ik zit tegenwoordig bij Athlon. Zal ze wel ff een mailtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Oekol schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:34:
[...]

Ah daar sla je wel de plank volledig raak denk ik.
Heb deze week een update naar UI 6.0 en Android 14 gehad. Zal daar wel aan liggen. d:)b
Ik kreeg vanochtend ook de Android 14 met OneUI 6 update aangeboden en die staat er inmiddels op, maar de Tesla app ziet er bij mij normaal uit. Heb jij nog steeds die weergave problemen?
Pagina: 1 ... 182 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: