Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Weet iemand hoe het zit met de banden van de nieuwe Tesla Highland.
In bijna al de YouTube filmpjes wordt er gezegd dat deze voor meer range zorgen.
Maar zijn dit all-season banden? De winter zit er aan de komen, vroeg me af of er nood was aan winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Oekol schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:33:
[...]

Jep en dat kan ze gewoon zien waar jij rijdt en je auto parkeert ;)
Dat interesseert me niet zoveel. Wel dat ik de stoel iedere keer opnieuw moet instellen en Apple Music moet verbinden etc. Wel echt een misser dan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Dat interesseert me niet zoveel. Wel dat ik de stoel iedere keer opnieuw moet instellen en Apple Music moet verbinden etc. Wel echt een misser dan...
De account in de auto staat los van de Tesla account in de app. Is in te stellen per telefoon/bluetooth signaal. Rijden hier met 4 verschillende profielen rond, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Kreuk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

De account in de auto staat los van de Tesla account in de app. Is in te stellen per telefoon/bluetooth signaal. Rijden hier met 4 verschillende profielen rond, geen enkel probleem.
Ah ok, dus ik moet een account in de auto aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Twilkie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:34:
In bijna al de YouTube filmpjes wordt er gezegd dat deze voor meer range zorgen.
Maar zijn dit all-season banden? De winter zit er aan de komen, vroeg me af of er nood was aan winterbanden.
Nee, worden met zomerbanden geleverd. Winterbanden zijn in Nederland een paar dagen per jaar nodig. Zoek maar terug, is al veelvuldig besproken.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
gebruikershaes schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

Bedoel je dat de performance betere kuipstoelen krijgt?
Dat is wel het gerucht nu online

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Ah ok, dus ik moet een account in de auto aanmaken?
Je moet in de auto een profiel toevoegen, dat van je vrouw, en daar haar instellingen opslaan. Dat gaat simpel door haar profiel aan te zetten en dan haar de stoel goed laten zetten, spiegels etc, dan vraagt de auto of de wijzigingen opgeslagen moeten worden. Je kunt dan ook haar telefoon koppelen aan haar profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
spartacusNLD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Nee, worden met zomerbanden geleverd. Winterbanden zijn in Nederland een paar dagen per jaar nodig. Zoek maar terug, is al veelvuldig besproken.
Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Dat hoeft niet. Easy entry is voor beide 't zelfde. Maar je eigen profiel gekoppeld met je pas en telefoon betekent eigen stoel positie. Ik ben ingelogd met m'n Spotify account en zij met account van de auto. Kan allemaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
SX-Superfly schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:29:
Een hoop mensen vandaag een testrit gedaan in Den Haag. Ik ook, en zeer goed bevallen. Je rijdt er zo mee weg. Scherm en stuur werken erg intuïtief inclusief het richting aangeven en cc/autopilot. Auto voelt ook erg ruim aan.
Enige minpuntje vind ik de smalle opening van de kofferbak, maar dat zal ook wennen.

En in een worst case scenario dat je te water raakt en de stroom valt uit: het openen van het voorportier is nog te doen qua bediening maar als je achterin zit moet je eerst een klepje verwijderen en aan een beugel trekken.
Wees blij! :+ Bij de vorige generatie kan je de achterdeuren helemaal niet handmatig openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 22:54
ybos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Goeie inderdaad.
Min vraag: gaat AP nu standaard uit als je de knop indrukt :?
Want met de stengel zijn er 2 mogelijkheden (eig 3 :P ) om AP te onderbreken:
stengel helemaal indrukken, als je dan stuurt gaat AP uit (mijn voorkeur)
Druk op t stuur zetten, stengel deels indrukken, AP gaat uit
Geen richting aangeven en gewoon hengst aan stuur geven, AP gaat uit :P
Autosteer of cruisecontrol gaat uit als je het knopje indrukt. Of richting aangeven en sturen, of gewoon hard aan het stuur trekken. Ik vermoed ook bij remmen.

Als iemand weet hoe ik tijdens het rijden kan wisselen tussen cruisecontrol en automatisch sturen, dat zou wel handig zijn. Twee keer op het knopje drukken geeft een foutmelding als autostuur uitstaat. En als het aanstaat is een of twee keer drukken beide autostuur aan, cruisecontrol lijkt niks te doen
En autostuur aanzetten in instellingen kan alleen met de auto in stand P, uit kan wel tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:52:
[...]

Zeker, maar gebruik je de regen niet veel vaker dan de rem? Ik merk het bij elektrisch rijden, ik laat m bij een ICE uitrollen inclusief anticiperen en bij een EV regenereer ik en ‘rem’ ik feitelijk veel vaker. Zo zou de regen wel bijdragen aan een snellere bandenslijtage, omdat je feitelijk veel vaker ‘remt’. Uiteraard is dit afhankelijk van je rijgedrag, ik zie ook met ICE’s die of vol gas rijden en altijd vol in de ankers gaan :p.
Maar je kunt dus ook uitrollen met one pedal drive en regeneratie: het stroompedaal genoeg in blijven drukken tot de power indicator niet groen (regenereert) en niet grijs (geeft stroom) is. Of uitrollen in N en weer naar D wanneer je moet gaan remmen. In principe kun je dus dezelfde rijstijl houden als met je fossiel en maakt dat voor de slijtage aan de banden niet uit.

In feite zal inderdaad je rijstijl (hard optrekken en fel afremmen, met hoge snelheid door bochten) veel meer van invloed zijn op slijtage dan of je gebruik maakt van regeneratie of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:12
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:21:
[...]

Ok het is een leaseauto.

Dus dat betekent dat ik mijn vrouw (die al een Tesla app en profiel heeft) geen toegang kan geven tot mijn auto zonder haar mijn instellingen te geven?
ik moest mijn leasemaatschappij even de accountgegevens (naam en email) van mijn vrouw geven en even later had ze een invite in de mail om haar account te koppelen aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twilkie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:34:
Geen all-season en die "speciale" banden zitten ook alleen op de 19 inch velgen afaik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:28:
[...]

Had bij 22% ingeplugd, zondag was dat bij 21%.

Zojuist thuis weer even opgeladen tot 100% (inclusief kalibreren) en nu staat er 414 km. S3XY app gaf zondag 2,4% degradatie aan, vanmiddag 4,3% en zojuist 2,6%. Het schommelt wel vaker een beetje, maar die meting vanmiddag was echt een uitschieter.

Lijkt er dus echt op dat het gekke laadpatroon het BMS een beetje in de war heeft gestuurd.

Morgen een lange rit, met een keer superchargen en daarna ga ik hem weer vol laden. Kijken hoe het dan gaat. Maar die parkeergarage in Rotterdam ga ik voortaan niet meer gebruiken om te laden. Kan me niet voorstellen dat dit erg goed voor je batterij is om heel regelmatig te doen.
Gisteren de langere rit gedaan, bij 39% ingeplugd aan de Supercharger, tot 81% geladen en daarna verder gereden. Vandaag nog een stukje gereden, bij 22% weer ingeplugd aan een 150 kW snellader en tot 100% laten laden. Er stond in de app een tijd lang 'Calculating' ipv een percentage en ik zag het laadvermogen langzaam zakken (zoals bij kalibreren).

Uitgeplugs bij 100% en er stond weer 415 km. Degradatie was ook weer terug naar 2,4%, wat in de langzame trend vanaf het begin past. Dit toont voor mij wel aan dat die uitschieter naar 408 km echt door die vreemde laadbeurt met veel onderbrekingen kwam. Misschien was ook wel het kalibreren onderbroken aan het eind.

Maar goed: ik blijf dus trouw de batterij met regelmaat tot 100% laden en dat laadpunt in Rotterdam van Eneco ga ik verder vermijden. Lijkt me dat er best een risico is op ongebalanceerde cellen als je daar vaak achter elkaar laadt en je geen echte 100% incl kalibreren krijgt uit het laadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:07:
Vandaag mijn Model Y LR opgehaald. Ik snap nu waarom iedereen negatief is over het afleveren. Maar daar wil ik geen woorden aan vuil maken.
Niet generaliseren, ik heb persoonlijk een prima ervaring gehad in Groningen en zo heb ik wel vaker positieve ervaringen voorbij zien komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

maharens schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:24:
[...]

Niet generaliseren, ik heb persoonlijk een prima ervaring gehad in Groningen en zo heb ik wel vaker positieve ervaringen voorbij zien komen
Ik stond in een fabriekshal (Tilburg) vol herrie met ~80 Tesla's. 30 klanten en twee medewerkers.... Ik wil gewoon mijn auto en weg, maar hij moet eerst afgemeld worden. Waarom doen ze dat niet meteen aan de balie. Of werk met een nummertjes systeem of zo. Sommigen wensen een hele uitleg, ik wil gewoon mijn auto en pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Lochnes schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:04:
[...]

ik moest mijn leasemaatschappij even de accountgegevens (naam en email) van mijn vrouw geven en even later had ze een invite in de mail om haar account te koppelen aan de auto.
Zo heb ik 't van de week ook gedaan. Was zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Ik heb deze wieldoppen vandaag ontvangen; https://nl.aliexpress.com...lTVW&gatewayAdapt=glo2nld

Naast de wieldoppen zitten er 2 in verschillende breedte plakstrips bij. Weet iemand waar voor deze zijn? Zover ik kan zien moeten de wieldoppen klikken op de standaardvelgen en heb ik daar geen plakstrip voor nodig..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
De Highland van me nu 150 km op gezet. Bevalt goed, rijdt erg lekker. Mijn Highland doe ik gemiddeld 140 wh op 100km mee. Volgens mij best zuinig...

De SR vind ik nog vrij vlot en de audio is ook ruim voldoende. Al met al blij met de auto.

Ik probeerde nog de wieldop eraf te halen maar wat zit dat ja vast. Of ben ik te voorzichtig..?

Heb de dorpels in PPF en ook kleine spatlapjes tegen steenslag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6qqzBh9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02
Morpheus2003 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:53:
Ik heb deze wieldoppen vandaag ontvangen; https://nl.aliexpress.com...lTVW&gatewayAdapt=glo2nld

Naast de wieldoppen zitten er 2 in verschillende breedte plakstrips bij. Weet iemand waar voor deze zijn? Zover ik kan zien moeten de wieldoppen klikken op de standaardvelgen en heb ik daar geen plakstrip voor nodig..
soms zit dat erbij wat je over die clips kan plakken. Anders krijg je schade aan je velgen. Ik spreek al uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Iemand ooit witte wieldoppen gezien voor de model Y. Dat zwart ken ik wel, dat heeft iedereen. Maar wit zou best mooi zijn. 90's vibe 8)

Zoiets maar dan geen 525 euro voor een set.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3p-KrDrtgBkMyQ5fxSxIeQOZTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lh9PMrfbM7z8YAREj12USxPY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door 911GT2 op 27-10-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 12:19
Fjeze schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:48:
Iemand iets gehoord over mogelijke prijsverlagingen bij Tesla? Ik was vandaag bij een Tesla vestiging voor een Model Y (lease) en de persoon daar gaf aan om wellicht even 1 tot 2 weken te wachten.
't Ken vriezen en 't ken dooien:

Tesla slightly increases Model Y price – breaking trend

Niet gezegd dat het in NL ook gaat gebeuren, maar stunten met de prijzen lijkt momenteel geen noodzaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:06

Ik heb vandaag mijn wieldoppen ook geïnstalleerd. Er zat een lange striprol bij om aan de buitenrand van de binnenzijde te plakken zodat er een strip tussen de wieldop en lichtmetalen velg zit. Het schijnt dat de wieldop anders een ratelend geluid kan maken bij trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Zijn er hier mensen die specifiek voor de model y performance al een extra setje wintervelgen + banden ergens heeft besteld? Ik vind het lastig.. de model y performance heeft extra grote remmen waar rekening mee gehouden moet worden, de 19" set op tesla.com kun je bijv ook niet kopen omdat die al niet passen.

Benieuwd wat andere hebben gedaan :-)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-10-2024
bert pit schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

@Dman Ja hoor, ik adviseer het wel. Het hangt mijns inziens van de situatie af. Als je zo zuinig mogelijk wil rijden en dat je ultime doel is: nee
Als je op wintersport gaat: of vaak in heuvels rijdt: ja. Als je een betere grip wilt tijdens slecht weer: ja

Ik ga in elk geval over op all season deze winter want ik vind zomerbanden vaak gevaarlijk in de winter, waarschijnlijk michelin crossclimates. Werkt in alle "niet mooi weer" omstandigheden beter dan de standaard banden, is slijtvast, kan op wintersport. Ja het verbruik is 5% hoger.
@bert pit bedoel je in plaats van winterbanden, all season??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12
Megat schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Werkt dit niet hetzelfde als bij een emmer water. Als die voor 100% gevuld is, kan er geen druppel meer bij. Zodra je er weer een kopje uit schept, kan er weer wat bij.
Ik dank dat iemand die bovenop een berg woont en voor de rit de batterij tot 100% heeft opgeladen geen regeneratie mag verwachten als hij ‘s morgens bergaf, naar het dal rijdt.
Klopt, maar als er maar een kopje uit is, dan kan je een kopje er terug bij druppelen, maar niet er in ‘gooien’, want dan spat het water overal.
Dus je regeneratievermogen is beperkt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 14-09 12:19
Cyw00d schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:31:
k vind het lastig.. de model y performance heeft extra grote remmen waar rekening mee gehouden moet worden
Dat is een sprookje. Is al langsgekomen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:06:
[...]

Iemand ooit witte wieldoppen gezien voor de model Y. Dat zwart ken ik wel, dat heeft iedereen. Maar wit zou best mooi zijn. 90's vibe 8)

Zoiets maar dan geen 525 euro voor een set.
[Afbeelding]
Dat lijken wel de gewone doppen, maar dan wit. Zou je met goed schoonmaken/ontvetten en een paar bussen goede lak in een paar uurtjes kunnen doen. Als je mooi afplakt kun je ze ook two-tone maken (wel dubbel werk dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die specifiek voor de model y performance al een extra setje wintervelgen + banden ergens heeft besteld? Ik vind het lastig.. de model y performance heeft extra grote remmen waar rekening mee gehouden moet worden, de 19" set op tesla.com kun je bijv ook niet kopen omdat die al niet passen.

19 inch past gewoon. Helemaal op een relatief nieuwe P. Die heeft gewoon dezelfde remmen.

Het voorbehoud bij de 19 inch zit hem meer in de snelheidsindex van de winterband. Dat is V dus tm 240. Volgens mij mag je wel gewoon met de band rijden. Al heb ik niet overal de wetgeving bekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 28-10-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 14:20
Verdorie, na een maandje eigenaar te zijn, toch maar iets voor.

Net een dom ongelukje gehad, naar mijn aanvoelen tegen lage snelheid maar begrijp niet goed waarom de airbags af gingen.

Hierbij de foto's en ook het dashcam filmpje: https://photos.app.goo.gl/4sDpJoB8YQfkq3fY7

Toch enkele vragen:
  • Ik begrijp al helemaal niet waarom die van de passagier afging, zat niemand en lag niets op de zetel.
  • Waarom remt de tesla zelf niet? Volgens de takeldienst kan dat aan de lage snelheid liggen
  • Zou de schade te maken zijn? of moet ik rekening houden met een total loss
Tot slot toch nog ff iets om te delen.

In mijn geval ging onmiddellijk de hoogspanning accu uit, ik vermoed dat de pyrofuse gesprongen is omwille van de airbags.
Je kan dan niet meer rijden, das logisch, de auto in transport modus gezet om hem veilig aan de kant te zetten.

Ik sluit de wagen en een klein uurtje later kon ik niet meer in de wagen.
Blijkbaar neemt de 16v accu het dus helemaal niet lang vol !

Ik kon niet meer in de wagen ( ook niet met de keycard )

De takeldienst wist niet wat er aan te doen, dus naar tesla gebeld, die kunnen niet helpen omdat de wagen niet meer online was, en hun raad was de auto te laten slepen naar tesla service center.

Na wat googlen kwam ik op het volgende:
  1. Via een 12V batterij kon ik de frunk openen
  2. Na het verwijderen van de plastiek kon ik met startkabels en de 12V batterij van de depaneur de wagen terug laten opstarten
  3. Middels de keycard kon ik terug in de auto om mijn persoonlijke spullen er uit te halen
Edit: oh ja ik ben in fout natuurlijk, dat weet ik, ik moet even niet opgelet hebben ofzo, was wel niet afgeleid door andere zaken. Ik had gewoon niet verwacht dat die voor me nog zou remmen, als ik het filmpje opnieuw bekijk begrijp ik ook niet waarom die plots remde. Maar ach dat doet er ook niet toe eigenlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door loxr25 op 27-10-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Oguzhan58 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:47:
[...]

Er is geen korte of lange tik. Hij blijft gewoon aan tot je van baan hebt gewisseld op bv de snelweg of je je bocht hebt gemaakt. Door middel van de camera's weet hij of je baanwisseling afgerond is en zet hem dan uit. Zoals ik al zei, leuke opties :)
Dat is zo, of dat zou zo moeten werken? Want dat zou ook bij de van mij moeten en gebeurt heel vaak niet. Zie ook veel andere Tesla’s lang met knipperlicht aan op de snelweg

Hoe goed / makkelijk gaat het knopje vinden op rotondes trouwens? Vooral daar lijkt het me raar om met een hand ergens op het stuur naar een knopje te zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 27-10-2023 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
loxr25 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:13:

Net een dom ongelukje gehad, naar mijn aanvoelen tegen lage snelheid maar begrijp niet goed waarom de airbags af gingen.

Hierbij de foto's en ook het dashcam filmpje: https://photos.app.goo.gl/4sDpJoB8YQfkq3fY7

Toch enkele vragen:
  • Ik begrijp al helemaal niet waarom die van de passagier afging, zat niemand en lag niets op de zetel.
  • Waarom remt de tesla zelf niet? Volgens de takeldienst kan dat aan de lage snelheid liggen

In mijn geval ging onmiddellijk de hoogspanning accu uit, ik vermoed dat de pyrofuse gesprongen is omwille van de airbags.
Je kan dan niet meer rijden, das logisch, de auto in transport modus gezet om hem veilig aan de kant te zetten.

De takeldienst wist niet wat er aan te doen, dus naar tesla gebeld, die kunnen niet helpen omdat de wagen niet meer online was, en hun raad was de auto te laten slepen naar tesla service center.

2. Na het verwijderen van de plastiek kon ik met startkabels en de 12V batterij van de depaneur de wagen terug laten opstarten
  3. Middels de keycard kon ik terug in de auto om mijn persoonlijke spullen er uit te halen
Edit: oh ja ik ben in fout natuurlijk, dat weet ik, ik moet even niet opgelet hebben ofzo, was wel niet afgeleid door andere zaken. Ik had gewoon niet verwacht dat die voor me nog zou remmen, als ik het filmpje opnieuw bekijk begrijp ik ook niet waarom die plots remde. Maar ach dat doet er ook niet toe eigenlijk...
Balen man! Lijkt wel alsof het net verkeerd is gegaan en reparatie lastig kan worden. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
[...]
Ah dat is een nare, lijkt idd een klein tikje maar aanzienlijke schade. Zelfs een gesprongen ruit door de airbag lijkt het?

Het lijkt erop dat er nog een auto verderop aankwam, waar hij voor geremd heeft gezien de fuiken in de straat.

En misschien het filmpje iets inkorten zodat de andere meneer niet in beeld is?

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 27-10-2023 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 14:20
DaCoTa schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:38:
[...]

Zelfs een gesprongen ruit door de airbag lijkt het?
Klopt inderdaad, puur van de airbag
DaCoTa schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:38:
[...]
En misschien het filmpje iets inkorten zodat de andere meneer niet in beeld is?
Valid point, done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Inmiddels alweer 5 uur geen verbinding via de telefoon met de auto. Auto staat buiten met prima mobiel netwerk bereik. Zo ook de telefoon. Dat werkt op sommige momenten toch echt waardeloos. :(

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 22:54
JohanB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:23:
[...]

Dat is zo, of dat zou zo moeten werken? Want dat zou ook bij de van mij moeten en gebeurt heel vaak niet. Zie ook veel andere Tesla’s lang met knipperlicht aan op de snelweg

Hoe goed / makkelijk gaat het knopje vinden op rotondes trouwens? Vooral daar lijkt het me raar om met een hand ergens op het stuur naar een knopje te zoeken
Knipperlichten automatisch uit werkt erg goed. Anders gewoon nog een keer op het knopje drukken en het gaat alsnog uit - ik heb dat nog niet nodig gehad. Wel een paar keer proberen te grijpen naar een hendel die er niet is.

Rotondes gaat redelijk, daar kan je gewoon je linkerhand bij het knopje houden en met rechts sturen. Supervoorspelbaar hoe die gaan. Woonwijken met kronkelbochten vind ik wel tamelijk onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51

Toch enkele vragen:

Het ziet er inderdaad vreemd uit. Alsof je wel vertraagde, maar niet echt de noodstop deed die nodig was. Reed je met volle/koude batterij en minder regeneratie misschien, waardoor de auto langzamer remde dan je verwachtte?

Ik denk dat de auto niets deed omdat je zelf al reageerde, ook al was het iets te subtiel. Uiteindelijk is het doel van de auto vooral om de impact te beperken zodat je levend uitstapt, dat is wel gelukt.

Balen man, sterkte met de afhandeling…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Geen M3 specifieke vraag, maar lagere auto’s in het algemeen. Hoe gaan die om met onverharde (berg)wegen in bv Toscane? Rijd nu een Yaris die met de lage voorbumper al af en toe voor angstige momenten zorgt. Staat de M3 hier hoog genoeg voor op zijn poten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Gisteren voor de eerste keer een wat langere rit gedaan (430 km) naar Duitsland. Nu had ik wat ruzie met de routeplanner in de auto. Deze stelde steeds voor om te laden in Hengelo wat op ongeveer 70 km is van waar ik ben vertrokken ik zou dan ook aan komen met een percentage van 84%. Ik had verwacht dat ik ergens in Duitsland zou moeten stoppen. Ik heb toen ook maar alle laadstops verwijderd uit de route en net voor Hengelo weer toegevoegd ik kreeg weer het advies om te laden in Hengelo voor 0 minuten en dan weer door te rijden. Bijzonder gedrag toevallig of komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
ik zie zoveel verschillende after market Gemini wieldoppen (voor de Y) dat ik er niet uit kom wat nu daadwerkelijk de beste (kwalitatief goed) zijn.

Is er een merk dat overal bovenuit steekt?

[ Voor 3% gewijzigd door GroeneWandelaar op 28-10-2023 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
twi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 05:25:
Geen M3 specifieke vraag, maar lagere auto’s in het algemeen. Hoe gaan die om met onverharde (berg)wegen in bv Toscane? Rijd nu een Yaris die met de lage voorbumper al af en toe voor angstige momenten zorgt. Staat de M3 hier hoog genoeg voor op zijn poten?
Geen idee hoe de wegen in Toscane zijn, maar ik schraap geregeld met de voorkant over de stoeprand bij het parkeren. De auto is vrij laag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27

Toch enkele vragen:

Aii erg jammer. Ziet er uit alsof je die kunt afschrijven. Heb zelf twee keer een paal geraakt bij lage snelheid. Dan remt die blijkbaar niet nee. Wel gek in jouw geval, dat de snelheid blijkbaar laag genoeg was dat de auto niet remde, maar hoog genoeg dat de airbags af gingen…
Net verkeerd geraakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TCMR schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:12:
[...]

't Ken vriezen en 't ken dooien:

Tesla slightly increases Model Y price – breaking trend

Niet gezegd dat het in NL ook gaat gebeuren, maar stunten met de prijzen lijkt momenteel geen noodzaak...
Bovendien vind ik het nogal onwaarschijnlijk dat een medewerker op een of ander service center in NL iets zou weten over een prijswijziging die er over een paar weken aankomt. En als ie het al weet, waarom ie het tegen een persoon zegt en het verder helemaal nergens uitlekt.

Bovendien worden die prijswijzigingen op veel kortere termijn doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Een review over de bouwkwaliteit:

[ Voor 36% gewijzigd door spartacusNLD op 28-10-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguzhan58 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:47:
[...]

Er is geen korte of lange tik. Hij blijft gewoon aan tot je van baan hebt gewisseld op bv de snelweg of je je bocht hebt gemaakt. Door middel van de camera's weet hij of je baanwisseling afgerond is en zet hem dan uit. Zoals ik al zei, leuke opties :)
Ah heel nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Gaat niet door schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:30:
Gisteren voor de eerste keer een wat langere rit gedaan (430 km) naar Duitsland. Nu had ik wat ruzie met de routeplanner in de auto. Deze stelde steeds voor om te laden in Hengelo wat op ongeveer 70 km is van waar ik ben vertrokken ik zou dan ook aan komen met een percentage van 84%. Ik had verwacht dat ik ergens in Duitsland zou moeten stoppen. Ik heb toen ook maar alle laadstops verwijderd uit de route en net voor Hengelo weer toegevoegd ik kreeg weer het advies om te laden in Hengelo voor 0 minuten en dan weer door te rijden. Bijzonder gedrag toevallig of komt dit vaker voor?
Ja, gebeurt vrij vaak bij mij ook. Gewoon een paar keer even de route opnieuw opstarten inderdaad en dan komt er na een tijdje wel een logischere langs. Heb nog geen patroon kunnen ontdekken in de reden dus verder geen tips helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08

Toch enkele vragen:

Vervelend! Flinke schade zo te zien. Die Land Cruiser geeft niks mee, dat hielp niet.

We kunnen natuurlijk niet zien wat er onderhuids aan de hand is met je auto. Maar zo op het zicht:
Nieuwe bumper en dergelijke, spuiten
Nieuwe motorkap, spuiten
Twee nieuwe airbags
Nieuwe voorruit

Zal een flinke smak kosten, maar Total loss lijkt me obv hiervan onwaarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Oekol schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:33:
[...]

Jep en dat kan ze gewoon zien waar jij rijdt en je auto parkeert ;)
Dat kan ook gewoon als je met 2 tesla accounts rijdt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Er wordt aan gewerkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12
GekkeRipper schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Vervelend! Flinke schade zo te zien. Die Land Cruiser geeft niks mee, dat hielp niet.

We kunnen natuurlijk niet zien wat er onderhuids aan de hand is met je auto. Maar zo op het zicht:
Nieuwe bumper en dergelijke, spuiten
Nieuwe motorkap, spuiten
Twee nieuwe airbags
Nieuwe voorruit

Zal een flinke smak kosten, maar Total loss lijkt me obv hiervan onwaarschijnlijk
Doe er dit nog maar bij: Nieuwe pyrozekering, nieuwe radiator?, nieuwe voorvleugel, interieur grondig reinigen…

Dat loopt aardig op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Inspired schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:57:
[...]

19 inch past gewoon. Helemaal op een relatief nieuwe P. Die heeft gewoon dezelfde remmen.
De P heeft nog altijd andere remmen. Dat ze nog steeds tekortschieten is vers twee, maar het is niet hetzelfde.

Wel past 19 inch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Ik heb aftermarket een set velgen besteld (veel lager gewicht dan origineel) en daar Conti winterbanden op laten leggen.

In december gaan ze erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
Heeft er hier iemand ervaring met andere hoedenplanken?
In mijn MY zat zo'n plaat die op twee plaatsen vouwt maar, man, man, man, wat een waardeloos ding. Of hij veert weer terug als het op vouwt (nieuwigheid?) of hij zit klem. Het is dat hij waarschijnlijk nog wat geluid dempt maar wat een k*t ding. Ik heb er meer last dan plezier van.

In vorige auto's had ik vaak zo'n oprolbaar ding. Werkt heel wat makkelijker, weinig stevigheid, maar wanneer heb je dat nou nodig.

Heeft iemand een aftermarket cover geplaatst en/of tips?

Toevoeging; Google geeft genoeg opties maar deze zijn allemaal nog uit de tijd dat er geen cover bij zat en de passtukken passen denk ik niet op de rand die er nu in zit.

[ Voor 15% gewijzigd door hommer op 28-10-2023 09:26 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:42
DS7 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

De P heeft nog altijd andere remmen. Dat ze nog steeds tekortschieten is vers twee, maar het is niet hetzelfde.

Wel past 19 inch gewoon.
Dat was “vroeger”. Ze zijn alleen voorzien van een rood verflaagje tegenwoordig maar dezelfde remmen als bij een LR bijvoorbeeld.

Die schade loopt aardig op maar total loss is hij echt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 28-10-2023 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Gaat prima. Ik heb regelmatig zanpaden en grindpaden bereden in Toscane en nooit problemen ondervonden. Dat bepakt en de rest vd vakantie met het gezin. Wel met de M3P (is al een cm lager). Die is nog wat stugger wat een voordeel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:28
Nou na wat wikken en wegen tussen een LR of een RWD model 3 is de knoop doorgehakt.

De RWD model 3 is besteld, het prijsverschil tussen de LR is eigenlijk in mijn situatie niet goed te praten, een beter geluidsysteem of die kick is mij toch geen 11.000 euro waard (incl SEPP), dan koop ik liever op termijn FSD als dat ooit wat gaat worden.

Nu is het wachten geblazen.
En hopen dat ze niet over een paar maanden ineens met een front bumper camera komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Dat kan ook gewoon als je met 2 tesla accounts rijdt.
Brrr de horror! >:)
Wist alleen van hetzelfde tesla account dat dat zo is. Vind 't wel makkelijk hoor, kan ik ten minste zien wanneer ze thuis komen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DS7 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Wel past 19 inch gewoon.
De Y P heeft geen andere remmen meer. Alleen een cover en wat rode verf.

https://electrek.co/2023/...rakes-puts-cover-hide-it/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hommer schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:21:
In mijn MY zat zo'n plaat die op twee plaatsen vouwt maar, man, man, man, wat een waardeloos ding. Of hij veert weer terug als het op vouwt (nieuwigheid?) of hij zit klem. Het is dat hij waarschijnlijk nog wat geluid dempt maar wat een k*t ding. Ik heb er meer last dan plezier van.

In vorige auto's had ik vaak zo'n oprolbaar ding. Werkt heel wat makkelijker, weinig stevigheid, maar wanneer heb je dat nou nodig.

Toevoeging; Google geeft genoeg opties maar deze zijn allemaal nog uit de tijd dat er geen cover bij zat en de passtukken passen denk ik niet op de rand die er nu in zit.
Die hoedenplan zit in de categorie huidige parking assist. Rommel. :+ Heb ook wel eens voor een oprolbare versie gekeken maar was er destijds alleen voor de oudere modellen. Verder ook niet meer gekeken. Mocht je wat moois vinden dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Oekol schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Brrr de horror! >:)
Wist alleen van hetzelfde tesla account dat dat zo is. Vind 't wel makkelijk hoor, kan ik ten minste zien wanneer ze thuis komen.
Ideaal met een vriendin die altijd je eta in exácte minuten wil weten :) :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51
Guido7619 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:15:
[...]

Dat lukt mij ook niet in mijn Y. Zeg ik het op de verkeerde manier?
Je hebt gelijk..

Met geen mogelijkheid krijg ik Radio2 met een spraakopdracht aan..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Ideaal met een vriendin die altijd je eta in exácte minuten wil weten :) :D
Ja of andersom iemand die nooit mobiel opneemt. Weet ik ongeveer wat de ETA zal zijn en of ze beweegt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:41
911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Ik stond in een fabriekshal (Tilburg) vol herrie met ~80 Tesla's. 30 klanten en twee medewerkers.... Ik wil gewoon mijn auto en weg, maar hij moet eerst afgemeld worden. Waarom doen ze dat niet meteen aan de balie. Of werk met een nummertjes systeem of zo. Sommigen wensen een hele uitleg, ik wil gewoon mijn auto en pleite.
Ook wij vonden het wel even schakelen bij de overstap naar Tesla. Of het nu gaat over de manier van aankoop, tot de gang van zaken bij de aflevering. Het is totaal anders dan bij de gevestigde merken. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen het prima vinden, maar dat er ook mensen zijn die de Tesla methode niet zo aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
hommer schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:21:

Hier heb je bv een versie voor de model y met rand.
https://www.greendrive-ac...s_rail_pour_plage_arriere

Verder geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Conclusie:
Ome Elon heeft de kwaliteit op peil gebracht. Om de kosten te drukken heeft hij de claxon en parkeersensoren verwijderd.

In de video hoor ik de vlogger zeggen dat de side support in de stoelen goed is. Is hier iets in veranderd t.o.v. de 2019 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 21:08
Tommie12 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Doe er dit nog maar bij: Nieuwe pyrozekering, nieuwe radiator?, nieuwe voorvleugel, interieur grondig reinigen…

Dat loopt aardig op.
Nieuwe frunk bak?

Ik zei al, wat je kan zien zo.

Maar dan nog verwacht ik geen Total loss. Tenzij de auto al heel veel heeft gelopen en daardoor niks meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
GeeMoney schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Dat was “vroeger”. Ze zijn alleen voorzien van een rood verflaagje tegenwoordig maar dezelfde remmen als bij een LR bijvoorbeeld.

Die schade loopt aardig op maar total loss is hij echt niet.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen niet herstelbaar en economisch total loss. Als ik op mijn werk zie hoe snel een jong bedrijfsvoertuig economisch total loss wordt verklaard, zou dat hier ook maar zo kunnen. Dagwaarde en herstelkosten afgewogen tegen veiling opbrengst in beschadigde staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Rijd ik over de snelweg en blijven mijn ruitenwissers maar aan met AP. Vorige week wel een flinke tik gehoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ch47roORhqi-k3rUcTfIGsC1PE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzpbRoFseZ4ZvxFXoqzwVrCR.jpg?f=fotoalbum_large

Tja..Toch maar even gekeken..Iemand een suggestie voor een goed bedrijf regio Almere, of kan Tesla dit doen? M3 rwd 2023

[ Voor 6% gewijzigd door DanielAlm op 28-10-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Laatst online: 01-09 15:20
mitsumark schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Hier heb je bv een versie voor de model y met rand.
https://www.greendrive-ac...s_rail_pour_plage_arriere

Verder geen ervaring mee.
Dank je, die vond ik ook. Niet leverbaar.... :|

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

den11 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

@bert pit bedoel je in plaats van winterbanden, all season??
Zeker, winterbanden slijten mij te hard en hebben met name voordeel als je altijd in vorst/sneeuw omstandigheden rijdt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Autogefuhl heeft een uitgebreide review over de aangepaste model 3. Behoorlijk positief

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Mogelijk mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken mogelijk wordt dat een m3 (standaard range).
Te meer omdat budget bij ons niet super is. En veel andere autos over de 50k gaan.

Wel wat vragen over de nieuwe Highland.
Ik vind de 19" mooi. Maar waarschijnlijk dan boven budget.
En de 18" wieldoppen lelijk. Nu zijn er genoeg vervangers te krijgen. Maar passen die ook op de Highland of hebben ze daar een andere structuur voor de velg ?

En kun je als Lease nog zelf later premium connectiviteit nemen?
Daar zit ik nu nog over te twijfelen.. voornamelijk omdat Tesla wifi connectie niet soepel maakt met hotspot is mogelijk gewoon gemak dat ik het wil hebben
Dit betaal ik dan van eigen rekening. Maar neem aan dat dit niet zomaar kan omdat de auto op de leasemaatschappij staat...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik wil zakelijk een model Y aanschaffen op basis van financiallease. Ik heb even zitten kijken maar Findo geeft volgens mij echt by far de laagste rente. Of ik moet het mis hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
caspervc schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:22:
Autogefuhl heeft een uitgebreide review over de aangepaste model 3. Behoorlijk positief

[YouTube: 2024 Tesla Model 3 Highland driving REVIEW]
Die hebben we allemaal al gezien ;)

GijsbertH1995 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Bij mij destijds geen issue geweest in Toscane en heb er behoorlijk wat bergweggetjes meegepakt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
DarkSide schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:23:
Daar zit ik nu nog over te twijfelen.. voornamelijk omdat Tesla wifi connectie niet soepel maakt met hotspot is mogelijk gewoon gemak dat ik het wil hebben
Dit betaal ik dan van eigen rekening. Maar neem aan dat dit niet zomaar kan omdat de auto op de leasemaatschappij staat...
Ja, op 2 manieren: Zelf een creditcard koppelen en aanzetten (zo werkte het destijds bij mij) of via de LM laten doorberekenen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 20:45
DarkSide schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:23:
Mogelijk mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken mogelijk wordt dat een m3 (standaard range).
Te meer omdat budget bij ons niet super is. En veel andere autos over de 50k gaan.

Wel wat vragen over de nieuwe Highland.
Ik vind de 19" mooi. Maar waarschijnlijk dan boven budget.
En de 18" wieldoppen lelijk. Nu zijn er genoeg vervangers te krijgen. Maar passen die ook op de Highland of hebben ze daar een andere structuur voor de velg ?

Nieuwe 18” zijn anders (mooier naar mijn idee). Die covers die er nu zijn passen dus niet. Zullen vast met elke maanden nieuwe voor komen op AliExpress.
Premium connectivity kan je later nog afnemen. Gewoon een maandelijks abonnement, gaat bij mij via m’n creditcard (en declareer ik dan weer a la AdBlue…). Terwijl SuC gewoon direct naar de LM gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Nieuwe 18” zijn anders (mooier naar mijn idee). Die covers die er nu zijn passen dus niet. Zullen vast met elke maanden nieuwe voor komen op AliExpress.
Premium connectivity kan je later nog afnemen. Gewoon een maandelijks abonnement, gaat bij mij via m’n creditcard (en declareer ik dan weer a la AdBlue…). Terwijl SuC gewoon direct naar de LM gaat.
Mag ik vragen welke leasemaatschappij je zit? Ik krijg binnenkort een M3 via Alphabet, en ben dus benieuwd of SuC ook direct gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 00:12
Gyrolion schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:38:
Nou na wat wikken en wegen tussen een LR of een RWD model 3 is de knoop doorgehakt.

De RWD model 3 is besteld, het prijsverschil tussen de LR is eigenlijk in mijn situatie niet goed te praten, een beter geluidsysteem of die kick is mij toch geen 11.000 euro waard (incl SEPP), dan koop ik liever op termijn FSD als dat ooit wat gaat worden.

Nu is het wachten geblazen.
En hopen dat ze niet over een paar maanden ineens met een front bumper camera komen.
Ik ga volgende week een proefritje maken.Zit eigenlijk met hetzelfde dilemma, maar ik kom van een slome Volvo v50 af dus dan is alles een stuk sneller.
De enige verschillen zijn toch AWD (en dus sneller optrekken), beter geluidsysteem en grotere batterij toch? Of zie ik iets over het hoofd.
Heeft iemand ervaring met de standaard highland speakers, is het echt heel schraal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:43
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:28
wes- schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:40:
[...]

Ik ga volgende week een proefritje maken.Zit eigenlijk met hetzelfde dilemma, maar ik kom van een slome Volvo v50 af dus dan is alles een stuk sneller.
De enige verschillen zijn toch AWD (en dus sneller optrekken), beter geluidsysteem en grotere batterij toch? Of zie ik iets over het hoofd.
Heeft iemand ervaring met de standaard highland speakers, is het echt heel schraal? :P
Dan zal een RWD gewoon prima snel aanvoelen, dan kan je beter geen dual motor gaan proefrijden ;).
Wat niet weet wat niet deerd, ik kom van een DM af dus dan is het wel even een verschil.

Kwa verschil is het inderdaad.
- Geluidsysteem
- Kleinere accu
- Minder power
- Deur panelen in stof ipv alacantra.

Wat dan weer in het voordeel van de RWD speelt is een LFP accu, deze zouden meer cyclussen mee kunnen gaan. Alhoewel de NCA accu ook het hele leven van de auto mee zou gaan. Dus daar moet je je niet te blind op staren.

Ook kan je de LFP accu op 100% wegzetten, dus je hoeft er niet echt over na te denken, meer set en forget principe. Met een NCA accu ben je altijd wat aan het rommelen op welke charge je hem wilt houden.

Ik weet niet of je V50 het premium sound systeem heeft, maar ik denk dat dat vergelijkbaar is met wat er in de RWD van de RWD model 3 zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Gyrolion op 28-10-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Op de S nu ook stealth gray:

:9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Smobbo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Tnx. Daar was ik al "bang" voor. Dus goed om te weten om mogelijk straks rekening mee te houden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
wes- schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:40:
[...]

Wat betreft de speakers: Wil je een dolby surround beleving, kies dan voor de AWD. Is Hifi stereo ook genoeg, dan voldoet de RWD prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat wil nog wel eens. Beetje raar en ik weet niet wat de logica erachter is. Misschien heeft het te maken met drukte. Ik had het van de week: vertrek uit Haarlem, richting Noord-Frankrijk. Auto stelt voor te laden bij Meerkerk (uurtje rijden). Maar ik stop op die route altijd bij Lokeren, dus die ingevuld en daar aangekomen met 39%...

Oplossingen:
1. Als je weet tot hoe ver je ongeveer wilt rijden, een Supercharger daar in de buurt zoeken en naartoe navigeren.

2. Voor een langere route (of als je niet weet waar Superchargers zijn op een route die je nog niet kent), A Better Route Planner gebruiken. Je kunt dan heel goed een route plannen met allerlei voorkeursintellingen voor kort/lang laden, laadnetwerken, max snelheid etc.

Dan plan je in de app (of de browser in de Tesla) en voor je het eerstvolgende laadstation in als bestemming in de navigatie.

3. Als het goed is zijn er nu ook route opties als je een bestemming invoert. Misschien dat daar betere opties tussen zitten. Zelf nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:20
Ik heb dan wel soms bv in een bocht waar je van baan wisselt dat hij niet uit gaat en het tricky is als er ook net een zijweg is waardoor men denkt dat je daar in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
adwin84 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Ik heb vandaag mijn wieldoppen ook geïnstalleerd. Er zat een lange striprol bij om aan de buitenrand van de binnenzijde te plakken zodat er een strip tussen de wieldop en lichtmetalen velg zit. Het schijnt dat de wieldop anders een ratelend geluid kan maken bij trillingen.
Moet ik deze plakstrip dan aan de binnenkant van de wieldop plakken? En moet ik ook nog wat weghalen van de velg die nu op de auto zit? Standaardvelg is het (zie foto).

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2jXlwy-UmQSZYZaLWjtOap3gAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwtNiqcfHH0WXfh6uhchG0st.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRC3pd6y72sQog3YLUwZcQGoBqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOzDLgyUMq7MMgftyf3suidI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gisteren voor de eerste keer een wat langere rit gedaan (430 km) naar Duitsland. Nu had ik wat ruzie met de routeplanner in de auto. Deze stelde steeds voor om te laden in Hengelo wat op ongeveer 70 km is van waar ik ben vertrokken ik zou dan ook aan komen met een percentage van 84%. Ik had verwacht dat ik ergens in Duitsland zou moeten stoppen. Ik heb toen ook maar alle laadstops verwijderd uit de route en net voor Hengelo weer toegevoegd ik kreeg weer het advies om te laden in Hengelo voor 0 minuten en dan weer door te rijden.
Ik zou er een foto van maken en een service request inschieten. Dan ziet Tesla zelf ook hun bugs.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
911GT2 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Vind het idee nog niet zo gek, de uitvoering wat minder.
Eens, dat zou nog best wel wat irritaties kunnen oplossen. Nu alleen nog een HUD erachter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Morpheus2003 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Moet ik deze plakstrip dan aan de binnenkant van de wieldop plakken? En moet ik ook nog wat weghalen van de velg die nu op de auto zit? Standaardvelg is het (zie foto).

Alvast bedankt!

[Afbeelding][Afbeelding]
Binnenkant van de wieldop plakken rondom op de rand.
Van de velgen hoeft er niets afgehaald te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:06
Morpheus2003 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Alvast bedankt!

[Afbeelding][Afbeelding]
Aan de oude velg hoeft niks gedaan te worden. De nieuwe dop valt in zijn geheel over de oude velg heen. De strip moet langs de opstaande rand geplakt worden, zie foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeWowBr62F9slrKuKhFx6TjjgsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggI4Jp4gv8fQFn2ecEDsboT3.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd hoe de nieuwe velg er straks uitziet op de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Je hebt gelijk..

Met geen mogelijkheid krijg ik Radio2 met een spraakopdracht aan..
Helpt het om "NPO radio 2" te roepen? Dat is namelijk de officiele zendernaam. Radio 2 kan ook op de vlaamse radio 2 slaan.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Megat schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Werkt dit niet hetzelfde als bij een emmer water. Als die voor 100% gevuld is, kan er geen druppel meer bij. Zodra je er weer een kopje uit schept, kan er weer wat bij.
Ik dank dat iemand die bovenop een berg woont en voor de rit de batterij tot 100% heeft opgeladen geen regeneratie mag verwachten als hij ‘s morgens bergaf, naar het dal rijdt.
Nee, zo simpel is het niet.. Een emmer kan nooit voller dan wat er in past.

Een batterij kan je wel blijven opladen boven zijn normale 100% “vol”

Stel normaal is 4.2v per cel vol (=100%) dan kan je nog “prima” doorladen tot net boven 4.2v, afhankelijk van de chemie kan dit misschien zelfs “geen kwaad “ (want waarom zou je anders regeneratie toestaan bij 100% vol)

Dan ook nog: Afhankelijk van merk en type EV is je “normale” 100% volgeladen batterij op je scherm in de auto, soms maar 95% vol als je naar celspanning kijkt.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Mag ik vragen welke leasemaatschappij je zit? Ik krijg binnenkort een M3 via Alphabet, en ben dus benieuwd of SuC ook direct gaat.
Ik zit bij PON financial services. Maar volgens mij hebben de meeste grote LM’s dit wel geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 00:12
Gyrolion schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Dan zal een RWD gewoon prima snel aanvoelen, dan kan je beter geen dual motor gaan proefrijden ;).
Wat niet weet wat niet deerd, ik kom van een DM af dus dan is het wel even een verschil.

Kwa verschil is het inderdaad.
- Geluidsysteem
- Kleinere accu
- Minder power
- Deur panelen in stof ipv alacantra.

Wat dan weer in het voordeel van de RWD speelt is een LFP accu, deze zouden meer cyclussen mee kunnen gaan. Alhoewel de NCA accu ook het hele leven van de auto mee zou gaan. Dus daar moet je je niet te blind op staren.

Ook kan je de LFP accu op 100% wegzetten, dus je hoeft er niet echt over na te denken, meer set en forget principe. Met een NCA accu ben je altijd wat aan het rommelen op welke charge je hem wilt houden.

Ik weet niet of je V50 het premium sound systeem heeft, maar ik denk dat dat vergelijkbaar is met wat er in de RWD van de RWD model 3 zit.
Bedankt voor de info!
Oh dat van die batterij is wel een goede :) ik wil het liefst er zo min mogelijk over nadenken.

Geluid zal ik tijdens de proefrit wel even luisteren, ben niet heel erg veeleisend maar als het heel blikkerig klinkt dan ga ik me daar wel aan ergeren denk ik.

Enige wat ik nog niet echt kan vinden is of er nog een old school "stekker" laadkabel bijzit. Ik moet helaas nog minimaal een jaar wachten voordat er krachtstroom aangesloten gaat worden. Tot die tijd wil ik wel rustig aan thuis laden, ik hoef sowieso niet iedere dag met de auto weg dus ik heb de tijd mbt laden.
Ynnoz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Wat betreft de speakers: Wil je een dolby surround beleving, kies dan voor de AWD. Is Hifi stereo ook genoeg, dan voldoet de RWD prima!
Als er maar iets van bass in zit en niet een koekblikgeluid geeft is het eigenlijk al prima. :)

[ Voor 10% gewijzigd door wes- op 28-10-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:41
Ik hoop dat ‘The Electric Viking’ - voor wat Nederlandse aspirant kopers betreft - geen gelijk heeft als hij zegt dat de prijzen van de Model Y aan het stijgen zijn, vanwege de onverminderd grote vraag wereldwijd. .
YouTube: Tesla begins raising prices for Model Y as global demand increases

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
adwin84 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Aan de oude velg hoeft niks gedaan te worden. De nieuwe dop valt in zijn geheel over de oude velg heen. De strip moet langs de opstaande rand geplakt worden, zie foto
[Afbeelding]

Ben benieuwd hoe de nieuwe velg er straks uitziet op de auto!
Thanks. De huidige wieldoppen moeten er wel af, anders past het niet..
Andere vraag nog; 2 van de nieuwe wieldoppen en vice versa wijzen de andere kant op. Weet jij welke voor en welke achter moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMicFZBvu6HdAe5u_B-Av6XbNqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkP3MKAYPCoStVRhfUXImaGP.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 149 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: