Verdorie, na een maandje eigenaar te zijn, toch maar iets voor.
Net een dom ongelukje gehad, naar mijn aanvoelen tegen lage snelheid maar begrijp niet goed waarom de airbags af gingen.
Hierbij de foto's en ook het dashcam filmpje:
https://photos.app.goo.gl/4sDpJoB8YQfkq3fY7
Toch enkele vragen:
- Ik begrijp al helemaal niet waarom die van de passagier afging, zat niemand en lag niets op de zetel.
- Waarom remt de tesla zelf niet? Volgens de takeldienst kan dat aan de lage snelheid liggen
- Zou de schade te maken zijn? of moet ik rekening houden met een total loss
Tot slot toch nog ff iets om te delen.
In mijn geval ging onmiddellijk de hoogspanning accu uit, ik vermoed dat de pyrofuse gesprongen is omwille van de airbags.
Je kan dan niet meer rijden, das logisch, de auto in transport modus gezet om hem veilig aan de kant te zetten.
Ik sluit de wagen en een klein uurtje later kon ik niet meer in de wagen.
Blijkbaar neemt de 16v accu het dus helemaal niet lang vol !
Ik kon niet meer in de wagen ( ook niet met de keycard )
De takeldienst wist niet wat er aan te doen, dus naar tesla gebeld, die kunnen niet helpen omdat de wagen niet meer online was, en hun raad was de auto te laten slepen naar tesla service center.
Na wat googlen kwam ik op het volgende:
- Via een 12V batterij kon ik de frunk openen
- Na het verwijderen van de plastiek kon ik met startkabels en de 12V batterij van de depaneur de wagen terug laten opstarten
- Middels de keycard kon ik terug in de auto om mijn persoonlijke spullen er uit te halen
Edit: oh ja ik ben in fout natuurlijk, dat weet ik, ik moet even niet opgelet hebben ofzo, was wel niet afgeleid door andere zaken. Ik had gewoon niet verwacht dat die voor me nog zou remmen, als ik het filmpje opnieuw bekijk begrijp ik ook niet waarom die plots remde. Maar ach dat doet er ook niet toe eigenlijk...
[
Voor 7% gewijzigd door
loxr25 op 27-10-2023 23:15
]