Laat me raden, jij hebt het vast goed voor elkaar?Silvos schreef op zondag 11 september 2022 @ 02:07:
[...]
Ik zeg niet dat je geen kinderen moet nemen, ik zeg dat je er zelf bij bent als je daar een besluit over neemt. Als je daar een besluit over neemt dan zou je bijvoorbeeld politieke, ecologische en inderdaad ook je persoonlijke economische omstandigheden kunnen meewegen. Dit is iets wat net zo goed geldt voor rijke mensen lijkt me want ook als je veel geld hebt kun je jouw kinderen vermoedelijk niet volledig afschermen van de enorme maatschappelijke uitdagingen waar we voor staan. Het lijkt me niet dat een dergelijk opmerking die in essentie te interpreteren valt als 'gebruik je gezonde verstand' kan worden opgevat als een vernederende oplossing?
Daarnaast is het gewoon inmiddels de maatschappelijke realiteit in Nederland dat als je weinig geld hebt dat je keuzes moet maken en dat beperkt zich echt niet enkel tot het nemen van kinderen maar bijvoorbeeld ook tot toegankelijkheid tot de rechtspraak. Dat is echter zoals gezegd de maatschappelijke realiteit en niet mijn persoonlijke mening of de door mij voorgestelde oplossing. Je zou wellicht kunnen stellen dat sommige beleidskeuzes van de overheid vernederend zijn voor minder bedeelde groepen maar mij lijkt dat dit benoemd moet kunnen worden in dit topic omdat het een van de oorzaken is van de energie- en inflatiecrisis.
Zoals ik al eerder schreef:
En dan ook nog het stemhokje erbij halen. Ik heb nooit op de huidige regering gestemd hoor, had ik maar zoveel invloed.Mfpower schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:32:
Af en toe is dit topic weer een schoolvoorbeeld in hoog en droog vertellen hoe een ander zo sober mogelijk zijn leven in moet richten en anders niet zeuren, terwijl de gemiddelde tweaker in z’n leasebak op kosten van de zaak met amper kosten EUropa kan doorscheuren.
Iets met empathie? Zinnen met “had je maar” aub achterwege laten. Voegt niets toe, stigmatiseert alleen maar. En ja natuurlijk mag alleen 3x modaal aan kinderen beginnen ….
Mythes:
Succes is een keuze
Armoede overkomt je niet
Iedereen is in alle omstandigheden in staat goede keuzes te maken en zich te verdiepen in de huidige situatie en dit te begrijpen
Je hebt altijd invloed op je omstandigheden
De marktwerking zorgt dat de kwaliteit omhoog en de prijzen omlaag gaan