Maak me alleen wel wat zorgen dat die Drones uit Iran er gaan komen.
Bedoel dat gaat echt vervelend worden voor bbq HIMARS
Verwijderd
dat ligt eraan wat voor drones het zijn.Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:22:
Kleine correctie..Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:22:
Maak me alleen wel wat zorgen dat als die Drones uit Iran er gaan komen.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
We zullen het zien, de HIMARS zullen sowieso wel in gebieden opereren waar ze S300 en Buk dekking hebben geregeld tegen Russische helikopters/vliegtuigen.Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:22:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
en het feit dat ze voornamelijk 's nachts opereren helpt ook.YakuzA schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:30:
[...]
We zullen het zien, de HIMARS zullen sowieso wel in gebieden opereren waar ze S300 en Buk dekking hebben geregeld tegen Russische helikopters/vliegtuigen.
Oryx, had al wat artikelen erover gedeeld.Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:22:
Ze hebben toch stingers, starstreak en volgens mij had Duitsland Gepards geleverd? Die drones vliegen niet echt hoog, als in, 5km en subsonisch dus dat kan je met conventionele systemen neerschieten, daar heb je geen supersonische raketten voor nodig die 180km ver kunnen vliegen met mach 5.sugarlevi01 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Oryx, had al wat artikelen erover gedeeld.
Het type dat Ethiopië had aangeschaft, was geen onverdeeld succes.
https://www.oryxspioenkop...thiopias-troublesome.html
En een overzicht van wat Iran ongeveer te bieden heeft.
https://www.oryxspioenkop...ok-of-iranian-drones.html
Wordt afwachten wat er gestuurd wordt, en of en hoe de Russen er gebruik van gaan maken.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Aan de andere kant, het is ook maar de vraag hoe effectief Rusland deze kan inzetten. De russen zetten zwaar in op Electronic Warfare, met name om de signalen van al die Oekrainse drones te verstoren. Echter dat heeft ook effect op hun eigen drones.Dus dan zouden ze dat al uit moeten schakelen, wat weer kansen geeft voor de Oekrainse drones.Nox schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:03:
[...]
Ze hebben toch stingers, starstreak en volgens mij had Duitsland Gepards geleverd? Die drones vliegen niet echt hoog, als in, 5km en subsonisch dus dat kan je met conventionele systemen neerschieten, daar heb je geen supersonische raketten voor nodig die 180km ver kunnen vliegen met mach 5.
Enige punt is radardetectie, ze zien er niet stealth uit maar dat is die bayraktar ook niet (en die is niet veel meer dan een vogel op de radar las ik ergens).
Computer says no
Verwijderd
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Als je kijkt naar de lijst lijkt het heel wat, maar ten eerste staan ook de prototypes erop en ten tweede is een deel alleen Surveillance. Die laatste kunnen handig zijn als je pinpoint accuraat kan schieten met je artillerie. De lijst met daadwerkelijke combat exemplaren is ook aardig, er zit alleen een klein addertje onder het gras. Ik zie alleen Hebreeuwse namen voor de bommen dus behalve een arsenaal aan drones moeten de Russen ook de munitie gaan gebruiken.sugarlevi01 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Oryx, had al wat artikelen erover gedeeld.
Het type dat Ethiopië had aangeschaft, was geen onverdeeld succes.
https://www.oryxspioenkop...thiopias-troublesome.html
En een overzicht van wat Iran ongeveer te bieden heeft.
https://www.oryxspioenkop...ok-of-iranian-drones.html
Wordt afwachten wat er gestuurd wordt, en of en hoe de Russen er gebruik van gaan maken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Maar een oordeel heb je alvast wel.Zeus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:14:
Nederland zégt veel bij te dragen, maar de échte getallen zijn er (nog) niet.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Die brug is een lastig doelwit om te vernietigen en wellicht willen ze dat ook niet.asing schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:55:
[...]
Het is nu te hopen dat de Verenigde Staten een paar van die long range raketten stuurt die 300 km ver kunnen. Dan komt de Kerch brug en Sebastopol ook net binnen bereik.
[...]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2022 11:32 ]
Dat zou betekenen directie inmenging van het Nederlandse leger in oekraine, dat gaat/wil nato niet doen.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:22:
Mark Rutte noemde zijdelings ook nog dat Nederland ook hulp bood waar geen uitspraken over gedaan konden worden. Dit was niet het letterlijk citaat maar daar kwam het wel op neer.
Mijn brein is gaan knarsen en komt op twee leuke dingetjes uit:
- KCT-inzet in Oekraine?
- wat als Nederland pre-24februari een onderzeeër naar de Zwarte Zee heeft gestuurd?
Iran ontkent het ookal:
#Iran denied selling military equipment and drones to #Russia.
— NEXTA (@nexta_tv) 13 juli 2022
Officials of the Islamic republic assure that Iran does not intend to interfere in the conflict and avoids any steps to escalate tension. pic.twitter.com/VrReJKeEEr
PSN: Alvanosa
Verwijderd
los van himars zijn het logische punten die hij benoemt. Met name Sun Tzu's golden bridge op het eind.LongBowNL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:20:
[...]
Die brug is een lastig doelwit om te vernietigen en wellicht willen ze dat ook niet.
Goede uitleg video van een maand geleden. Dat was voordat HIMARS een ding was, maar de uitleg is verder wel goed. Kijken vanaf 2:50.
[YouTube: Can Ukraine destroy the Kerch (Crimea) Bridge?]
Verwijderd
uitlenen hoeft ook niet.Bloodclot schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:34:
[...]
Dat zou betekenen directie inmenging van het Nederlandse leger in oekraine, dat gaat/wil nato niet doen.
En een onderzeeër ga je ook niet uitlenen/leasen aan oekraine (laat staan opleidingen)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2022 11:37 ]
dan zou je dichtbij in de buurt/binnen territoriale water van rusland moeten opereren.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:36:
[...]
uitlenen hoeft ook niet.
Maar een boot die Russische vlootbewegingen in de gaten houdt en gesprekken kan afluisteren kan nuttig zijn.
Een extra oor dichtbij. En de relevante info doorgeven aan NATO die het weer doorspeelt aan UA.
Drones (uitgelekt)Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:22:
Mark Rutte noemde zijdelings ook nog dat Nederland ook hulp bood waar geen uitspraken over gedaan konden worden. Dit was niet het letterlijk citaat maar daar kwam het wel op neer.
- KCT-inzet in Oekraine?
- wat als Nederland pre-24februari een onderzeeër naar de Zwarte Zee heeft gestuurd?
Nederland staat volgens mij internationaal hoog aangeschreven vwb die onderzeeërs. De dieselelektrische boten hebben een Amerikaans vliegdekschip te grazen genomen tijdens een oefening.
En verder worden ze gebruikt voor het verzamelen van inlichtingen.
Ik ga er vanuit dat het niet bekend is waar de boten ongeveer zijn? (er is geen soortgelijke website als waarzijndecarriers ?)
Nederland zal vast meer doen dan een paar pallets hulpgoederen sturen en een paar pantserhouwitzers.
Onze inlichtingendienst is volgens mij ook wel hoog aangeschreven.
Volgens mij is dat een oude reputatie, hoor dat er bij inlichtingendiensten vaak nog wel geklaagd wordt over de NL diensten omdat de organisatie niet op orde is, bezuinigingen, tekorten enz. Maar dat was vooral de civiele tak (politie) en niet de militaire tak, daar wordt niet over gesproken dus het kan zijn dat de militaire tak wel heel respectabel is.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:22:
- KCT-inzet in Oekraine?
Nederland staat volgens mij internationaal hoog aangeschreven vwb die onderzeeërs. De dieselelektrische boten hebben een Amerikaans vliegdekschip te grazen genomen tijdens een oefening.
En verder worden ze gebruikt voor het verzamelen van inlichtingen.
Ik ga er vanuit dat het niet bekend is waar de boten ongeveer zijn? (er is geen soortgelijke website als waarzijndecarriers ?)
Nederland zal vast meer doen dan een paar pallets hulpgoederen sturen en een paar pantserhouwitzers.
Onze inlichtingendienst is volgens mij ook wel hoog aangeschreven.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 3% gewijzigd door sugarlevi01 op 13-07-2022 11:57 ]
Ik heb het bekeken. Een brug is een lastig doel maar zo ongeveer iedere brug in het conflict is inmiddels vernield. Met HIMARS en een raket die 300 km kan overbruggen ga ik niet zeggen dat een poging gedoemd is om te falen.LongBowNL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:20:
[...]
Die brug is een lastig doelwit om te vernietigen en wellicht willen ze dat ook niet.
Goede uitleg video van een maand geleden. Dat was voordat HIMARS een ding was, maar de uitleg is verder wel goed. Kijken vanaf 2:50.
[YouTube: Can Ukraine destroy the Kerch (Crimea) Bridge?]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik snap dat je het frustreert dat wat er uitgedragen wordt in de media niet overeenkomt met de aantoonbare werkelijkheid, maar we draaien nu de bewijslast om. 'Nederland' heeft een grote mond maar kan / wil het niet bewijzen. Over andere landen wordt hier in dit forum keihard geoordeeld. Dat is gewoon buiten proporties en het is goed dat Dido en anderen hier vragen bij stellen. Wat mij betreft mag onze regering veel meer doen en ik hoop dat we door kritisch te zijn (en op de juiste mensen te stemmen) de politiek hiertoe kunnen bewegen.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Er is alleen een 'bewijslast' als je daadwerkelijk iets wilt 'bewijzen'.Zeus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:00:
[...]
Ik snap dat je het frustreert dat wat er uitgedragen wordt in de media niet overeenkomt met de aantoonbare werkelijkheid, maar we draaien nu de bewijslast om. 'Nederland' heeft een grote mond maar kan / wil het niet bewijzen. Over andere landen wordt hier in dit forum keihard geoordeeld. Dat is gewoon buiten proporties en het is goed dat Dido en anderen hier vragen bij stellen. Wat mij betreft mag onze regering veel meer doen en ik hoop dat we door kritisch te zijn (en op de juiste mensen te stemmen) de politiek hiertoe kunnen bewegen.
Hmm, mee eens. Ik denk dat ik nogal een groot wantrouwen heb naar wat de regering zegt en uiteindelijk doet. Ik kan me nog goed herinneren dat Nederland in maart bij de eerste sancties veel trammelant maakte maar grote moeite had die uiteindelijk uit te voeren. (6 miljoen van 45 miljard https://www.bnr.nl/nieuws...-jacht-op-geld-oligarchen)Requiem19 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Er is alleen een 'bewijslast' als je daadwerkelijk iets wilt 'bewijzen'.
Voor sommige dingen is het punt juist dat je het niet wilt bewijzen. In dit soort conflicten gebeurt er ontzettend veel dat we a) niet weten en b) ook niet openbaar zou moeten zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Zeus op 13-07-2022 12:09 ]
Ik heb ook mijn twijfels of Rutte de rol van Nederland niet een beetje opblaast/overdrijft.Zeus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:07:
[...]
Hmm, mee eens. Ik denk dat ik nogal een groot wantrouwen heb naar wat de regering zegt en uiteindelijk doet. Ik kan me nog goed herinneren dat Nederland in Maart bij de eerste sancties veel trammelant maakte maar grote moeite had die uiteindelijk uit te voeren.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2022 12:37 ]
Onderzeeërs opereren regelmatig binnen de territoriale wateren van andere landen, ook in vredestijd. Dat zou dus goed kunnen.Bloodclot schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:40:
[...]
dan zou je dichtbij in de buurt/binnen territoriale water van rusland moeten opereren.
Kan best zijn dat ze(NATO) tegen de grens aan wel paar onderzee-bootjes hebben liggen. Net zoals ze met vliegtuigen doen.
Verwijderd
de boten komen uit de eerste helft van de jaren '90.Brazos schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:39:
[...]
Onderzeeërs opereren regelmatig binnen de territoriale wateren van andere landen, ook in vredestijd. Dat zou dus goed kunnen.
Neemt niet weg dat de Nederlandse onderzeeërs inmiddels wel op leeftijd zijn, geen idee in hoeverre dat een beperking vormt tegen de Russen.
Denk dat het niet helemaal vergelijkbaar is met oppervlakte schepen. Daar zet je wat nieuwe sensoren en wapens op en ze zijn weer bij de tijd.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:48:
[...]
de boten komen uit de eerste helft van de jaren '90.
Ter vergelijking: de Moskva kwam uit 1982.
Maar helaas heb je wel gelijk. De Zwarte Zee vloot is een mix van schepen uit de jaren 80 maar ook recentere aanwinsten uit 2014 etc. De Raptors van rond 2015 hoeven we niet echt meer te vrezen.
Maar een minder fijne vergelijking qua jaartal zijn de verbeterde Kilo-onderzeeboten uit 2014-2016.
Voordeel is wel dat de Nederlandse boten ook ergens rond 2015 gemoderniseerd zouden zijn.
Toch gaan ze vervangen worden vanaf 2027 dus het is inmiddels wel tijd ja.
Verwijderd
klopt maar dat valt bij de Nederlandse boten blijkbaar mee:Brazos schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:21:
[...]
Denk dat het niet helemaal vergelijkbaar is met oppervlakte schepen. Daar zet je wat nieuwe sensoren en wapens op en ze zijn weer bij de tijd.
Duikboten 'slijten' door de drukcycli, tijdens het duiken vervormd de onderzeeër behoorlijk door de druk. Door metaalmoeheid wordt de boot daardoor steeds beperkter inzetbaar.
Wikipedia: WalrusklasseDoordat de onderzeeboten in de praktijk meer in kustwateren – en dus op minder grote diepte – ingezet worden, is de fysieke belasting van de romp minder groot dan oorspronkelijk verwacht werd. De levensduurverwachting van de onderzeeboten is daarom verhoogd tot 35 jaar, waardoor ze ten minste tot 2025 in gebruik kunnen blijven.
And this is the very base of the orcs in Novaya Kakhovka, where they kept weapons and ammunition for three days. Thanks to #Russian blogger Makarov, who proudly posted the BC loading video, the APU is a perfect target to hit.#Ukraine #UkraineWar #UkraineRussianWar #Ukrainian pic.twitter.com/TOCJzh7s30
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 13 juli 2022
PSN
Dat is niet zo slim.. misschien was het al bekend maar dit is dan een mooie bevestiging.YakuzA schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:04:
De ammo storage in Nova Kakhova was vlak voor het bezoek van de HIMARS ook mooi op twitter gedisplayed blijkbaar:
[Twitter]
Verwijderd
het viel te verwachten.tuinïnen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:08:
[...]
Dat is niet zo slim.. misschien was het al bekend maar dit is dan een mooie bevestiging.
Hangt er vanaf. Ze wisten al waar die ammo vanaf komt en ze kunnen via satellieten gewoon het transport 24/7 in de gaten houden. Door die blogger te noemen kunnen ze verdeeldheid zaaien in het Russische leger. De top gaat dan die soldaat en wellicht zijn divisie straffen waardoor de moraal weer omlaag kan gaan.asing schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:24:
Alleen, zoals een tweet eronder duidelijk maakte, het is niet slim om te posten hoe je aan je intel komt. De blogger wordt in dit geval bij naam genoemd. De volgende stap is dat de filmer wordt aangepakt.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het zal in zijn eentje niet voor een strike zorgen maar als je een mol achter de linies hebt (ook al weet de mol niet dat hij de mol is) dan is het beter om de mol niet te verraden.Auredium schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:28:
[...]
Ik denk niet dat een enkel foto's met twittergegevens voor de strike zorgt. In het meest gunstige geval zorgt het ervoor dat een UAV of satelliet weet waar er gekeken moet worden.
Ja maar je weet niet of dat de mol is. Wellicht hadden ze het al uit een veel betere bron, die ze beschermen door deze man te noemen.asing schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:37:
[...]
Het zal in zijn eentje niet voor een strike zorgen maar als je een mol achter de linies hebt (ook al weet de mol niet dat hij de mol is) dan is het beter om de mol niet te verraden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
onderschat social media niet.Cyberpope schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:48:
[...]
Ja maar je weet niet of dat de mol is. Wellicht hadden ze het al uit een veel betere bron, die ze beschermen door deze man te noemen.
Je kunt dus niet oordelen of het wel of niet beter is om deze man te noemen, want je mist meer als 99% van de informatie waarschijnlijk (en zelfs dat weet je niet).
Bestrijd ik op geen enkele manier. Maar het enige wat we zeker weten is dat we de meeste informatie niet weten. En dus ook geen oordeel kunnen geven of het slim is om deze persoon wel of niet te benoemen.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:50:
[...]
onderschat social media niet.
het is al eerder gebleken dat Oekraine heel goed kijkt naar wat er op de social media gepost wordt.
Zo was er een tijdje terug een Rus die een artilleriepositie op social media zette. Niet veel later werd die getarget.
En denk voor een nog hotter doelwit naar de haven van Berdyansk. De Russen plaatsten triomfantelijk het uitladen van materiaal van de Saratov in de haven.
Niet veel later is de Saratov gezonken.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
vanzelfsprekend.Cyberpope schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:53:
[...]
Bestrijd ik op geen enkele manier. Maar het enige wat we zeker weten is dat we de meeste informatie niet weten. En dus ook geen oordeel kunnen geven of het slim is om deze persoon wel of niet te benoemen.
Het zijn geen domme mensen die bij UA achter de knoppen zitten. Sterker nog zeker op social media gebied doen ze verdomd goed. Erg goed.
Je mag er gerust vanuit gaan dat wat hier op T.net bedacht wordt, daar ook wel de revu gepasseerd is. Met meestal een stuk meer info dan wij hier hebben. Vandaar.
Kherson heeft zeer beperkte toevoer van wapens voor de Russen. Alles moet via die twee bruggen die ze momenteel in bezit hebben. Dat maakt het voor Oekraïne wellicht een betere keuze ten opzichte van een offensief naar Melitopol vanuit Zaporizhzhia. Dat het verder ook nog verder ligt van de grootste troepenmacht van Rusland is denk ik ook mooi meegenomen. Het zal Rusland dwingen om troepen meer te spreiden wat logistiek gezien een probleem kan zijn.vincent_1971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:28:
Even puur theoretisch. Zat te denken waarom nu het Oekraïnes leger oprukt naar kherson. Denk zelf dat het ze in eerste instantie niet om die stad zelf gaat. Het grootste deel van het Russische leger zit nu in het oosten. Als een deel ervan alsnog naar het zuiden moet gaan voor versterking verzwakt het oosten aanzienlijk. Daarnaast zijn er logistieke problemen bij de Russen. Ik denk dat er binnenkort een offensief gaat plaatsvinden in het oosten door het Oekraïense leger.
Ik zou zeggen een combinatie van factoren. Het is voor het moraal van de russen slecht als ze weer terrein verliezen op andere plekken. Het maakt de landbrug naar de Krim weer kwetsbaarder en het zorgt voor een verdeling van de russische troepen over meerdere fronten, iets waar de russen eerder al heel slecht mee overweg konden. Samen met de munitiedepots die veelvuldig worden geraakt zorgt dat voor een slechter moraal bij de russen en een slechtere/lastigere bevoorrading.vincent_1971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:28:
Even puur theoretisch. Zat te denken waarom nu het Oekraïnes leger oprukt naar kherson. Denk zelf dat het ze in eerste instantie niet om die stad zelf gaat. Het grootste deel van het Russische leger zit nu in het oosten. Als een deel ervan alsnog naar het zuiden moet gaan voor versterking verzwakt het oosten aanzienlijk. Daarnaast zijn er logistieke problemen bij de Russen. Ik denk dat er binnenkort een offensief gaat plaatsvinden in het oosten door het Oekraïense leger.
[removed]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Sterker nog, ik zou de vuistregel willen stellen: zeg er niets over, tenzij (paar posts terug kun je voorbeeld lezen waaromRequiem19 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Er is alleen een 'bewijslast' als je daadwerkelijk iets wilt 'bewijzen'.
Voor sommige dingen is het punt juist dat je het niet wilt bewijzen. In dit soort conflicten gebeurt er ontzettend veel dat we a) niet weten en b) ook niet openbaar zou moeten zijn.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik denk dat een HIMARS zo vervangen is door een nieuwe. De logistiek om voldoende munitie in die schieters te brengen is complexer. Die logistiek heb je niet kapot met enkel de launcher te vernietigen.Jerie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:13:
[...]
Sterker nog, ik zou de vuistregel willen stellen: zeg er niets over, tenzij (paar posts terug kun je voorbeeld lezen waarom). Dus per definitie niet, en dan na een zorgvuldige afweging eventueel wel. Wij hebben iets van 100 snipers geleverd en wat ze daarmee doen of laten is aan hen (dit plus dat je niet wilt dat het in RU handen valt kunnen redenen zijn om het er niet over te hebben). Die HIMARS des te meer. Die wil je zo lang mogelijk heel houden. Ik zou dus als UA het helemaal niet hebben over een offensief in Kherson, hoeveel HIMARS daar zijn, dat ze worden ingezet, enz. Want als ik RU was zou ik op die dingen jagen.
Hoe maakt men zo'n zorgvuldige afweging. Je kunt er een soort van pissing contest van maken. Daarbij zweep je elkaar op, zodat je met z'n allen niet bang bent om bij te dragen. Maar dat is eigenlijk sinds het begin van de oorlog al zo. Je kunt het gebruiken om de vijand te intimideren. Je kunt het gebruiken om de vijand op het verkeerde been te zetten. Je kunt het gebruiken om je electoraat te beïnvloeden. En wat heeft dit alles gemeen? Hetzelfde nut als die filmpjes van RU staatsTV: propaganda.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Rusland is het boze jongetje dat de zwakkere buurjongens pest. Deze keer is Oekraïne aan de beurt. Waarom? Het draait allemaal om geld en macht.vincent_1971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:28:
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
nah, je snapt het niet; Ik reageer puur op jouw oordelen/veroordelen, en daarna zeggen dat je nog niet alles weet. Vind je zelf dat ook niet een beetje raar?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Russian World War 2 era T-34 tank plays dead to avoid being sent to Ukraine. pic.twitter.com/19Ylq8zUxL
— Darth Putin (@DarthPutinKGB) 12 juli 2022
Ach gut, Weet je wat mij nog het meest fascineerde aan het filmpje, er loopt een militair met een pet voor het voorval uit. Al lopend kijkt hij achterom hoe de tank op de oplegger wordt gemanoeuvreerd. En hij blijft achteromkijken. Terwijl die tank dan uiteindelijk helemaal van de oplegger af kukelt blijft die man rustig doorlopen, maar blijft wel achterom kijken.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Verwijderd
Je ziet iemand in de tank ook nog snel zijn handen terugtrekken bij het onderste openstaande luikjeteacup schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Ach gut, Weet je wat mij nog het meest fascineerde aan het filmpje, er loopt een militair met een pet voor het voorval uit. Al lopend kijkt hij achterom hoe de tank op de oplegger wordt gemanoeuvreerd. En hij blijft achteromkijken. Terwijl die tank dan uiteindelijk helemaal van de oplegger af kukelt blijft die man rustig doorlopen, maar blijft wel achterom kijken.
Die man lijkt helemaal niet verbaast, hij draait zich niet eens om maar loopt gewoon door. Alsof hij denkt: "Oh, dat gaat vast (weer) niet goed" een paar stappen later "Ah, zie je wel, daar gaat ie, ze doen het ook nooit goed".
De dramatische kletter ziet er zo door die niet verbaasde omstander behoorlijk routineus uit. Om die reden voor mij toch een fascinerend filmpje.
En jij weet wel alles? Ik ben het niet met je eens dat jouw lijstje van MinDef bewijst dat Nederland veel bijdraagt. Als ik dan cijfers aandraag die het in perspectief zetten - en ja die zijn genuanceerd, een deel van het verhaal en ik/wij weten niet alles - mag dat niet? Laten we het inhoudelijk houden, probeer ik ook.Tens schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:19:
[...]
nah, je snapt het niet; Ik reageer puur op jouw oordelen/veroordelen, en daarna zeggen dat je nog niet alles weet. Vind je zelf dat ook niet een beetje raar?
I think this the first explicit confirmation that the US is providing Excalibur precision-guided artillery rounds to Ukraine. Presumably, these are the 1,000 precision rounds mentioned last week.https://t.co/HdNYpiBMDNhttps://t.co/qtavPVcZ3z. pic.twitter.com/5KOy2CZxRd
— Rob Lee (@RALee85) 13 juli 2022
July 12 Assessment Highlight:
— Institute for the Study of War (@TheStudyofWar) 13 juli 2022
Amid #Ukrainian strikes across the south, social media footage showed large convoys of #Russian military trucks in #Melitopol, reportedly moving in the direction of #Kherson City to replenish Russian ammunition depots.https://t.co/ipowBkG7ug pic.twitter.com/M5S1XA4CQl
De chauffeur...Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:59:
[...]
Je ziet iemand in de tank ook nog snel zijn handen terugtrekken bij het onderste openstaande luikje
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Zou wel wat zijn als Rusland T-34 moet inzetten 😂
Meer munitie om op te blazen dus! Kherson begint inmiddels wel een zwartgat te worden voor Russische munitie.Zeus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:02:
[...]
En jij weet wel alles? Ik ben het niet met je eens dat jouw lijstje van MinDef bewijst dat Nederland veel bijdraagt. Als ik dan cijfers aandraag die het in perspectief zetten - en ja die zijn genuanceerd, een deel van het verhaal en ik/wij weten niet alles - mag dat niet? Laten we het inhoudelijk houden, probeer ik ook.
Wat wel interessant is; is dat het min of meer bevestigd is dat de VS Excalibur precisiemunitie gaat leveren:
[Twitter]
Ondertussen wordt Rusland, door de vernietiging van munitiedepots, noodgedwongen ammunitie via Mikolayev naar Kherson te sturen.
[Twitter]
https://t.me/Hajun_BY/5028Aviation activity on the territory of Belarus
At 10:58 a fighter jet took off in Baranovichi and headed east. At 11:02 in Machulishchi, an AWACS aircraft A-50 of the Russian Aerospace Forces (RF-94268) took off and headed south. At 11:22 A-50 was spotted over Soligorsk.
Most likely, today the A-50 is again paired with a fighter, as it happened on the night of July 10-11. The AWACS board is usually in the sky for 5-6 hours. Fighters work in two-hour shifts. Today we should expect the same time of activity.
At 12:40 there was a change of fighters.
Approximate route of A-50 operation is depicted.
@Hajun_BY
🛬 17:15 Machulischy. The A-50 board, which took off at 11:00 from Machulysh, landed. The total flight time is 6 hours and almost 20 minutes.
@Hajun_BY
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Waar het om gaat is dat jij duiding probeert te geven terwijl dat absoluut niet in het belang van de verdedigers is. Je kan en mag het proberen maar je bent van lotje als je denkt dat het accuraat is. Daarmee zou je de vijand onnodig informeren, zoals gezegd en eerder uitgelegd is dat niet in belang van UA.Zeus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:02:
[...]
En jij weet wel alles? Ik ben het niet met je eens dat jouw lijstje van MinDef bewijst dat Nederland veel bijdraagt. Als ik dan cijfers aandraag die het in perspectief zetten - en ja die zijn genuanceerd, een deel van het verhaal en ik/wij weten niet alles - mag dat niet? Laten we het inhoudelijk houden, probeer ik ook.
Rusland is dus wederom door de VS betrapt in haar gangen.Iran en Rusland zwijgen in alle talen over de Amerikaanse beschuldiging dat Teheran het Russische leger te hulp wil komen met wapens. Volgens de VS staat Iran op het punt honderden drones te leveren aan Rusland, waaronder kamikazedrones die moeten inslaan op Oekraïense eenheden.
Uren nadat het Witte Huis geheime inlichtingen naar buiten had gebracht over de mogelijke Iraanse hulp, wilde het Kremlin alleen bevestigen dat president Vladimir Poetin volgende week Iran bezoekt. Het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken ontkende de beschuldiging niet eens en zei alleen dat Teheran en Moskou al jaren militair samenwerken.
Dat Rusland zich door de sancties belemmerd zag eigen wapens te produceren was ons wel bekend. Het tekort aan drones is minder bekend:De VS willen niet zeggen hoe ze aan de informatie komen. Het Russische leger wordt al weken geplaagd door een tekort aan hightechwapens. Als Iraanse drones binnenkort inderdaad boven het Oekraïense strijdtoneel verschijnen, wordt Iran het eerste land dat Moskou te hulp komt met wapens. Eerder waren er berichten dat de Russen China hadden benaderd, maar Beijing zou de boot hebben afgehouden.
Naast het dronetekort heeft Rusland ook een technologieachterstand in drones met wapens.Dat Rusland ook een tekort heeft aan drones, was tot nu toe niet bekend. Het Russische leger heeft in Oekraïne tal van drones van eigen makelij ingezet voor verkenningen en aanvallen. Oekraïne beweert tot nu toe 676 toestellen te hebben neergeschoten. Maar hoeveel de Russen in bijna vijf maanden oorlog precies hebben verloren is onduidelijk.
De Russische problemen zijn zo urgent dat al voor het eind van de maand trainingen aanvangen voor de Iraanse drones:Rusland zette in 2014 in de strijd in de Donbas met succes verkenningsdrones in. Op het gebied van bewapende drones heeft het echter een forse achterstand op de VS, dat in 2002 de eerste aanval met een drone uitvoerde. Zo werd de Russische aanvalsdrone Orion, die nu in Oekraïne wordt gebruikt, pas in 2019 in Syrië getest. Dat Moskou nu zijn heil moet zoeken bij Iran, dat al jaren flink aan de weg timmert met vooral aanvalsdrones, duidt erop dat de Russen inderdaad in problemen zijn.
Door die hoge nood zijn de Russen nu in de situatie dat het machtige Rusland een pleefiguur slaat door Iran te moeten smeken om wapens.Jake Sullivan, nationale veiligheidsadviseur van president Joe Biden: ‘Uit onze informatie blijkt dat de Iraanse regering voorbereidingen treft om Rusland versneld enkele honderden drones te leveren, inclusief bewapende drones’, aldus Sullivan. Volgens hem zou Iran nog deze maand beginnen met het trainen van Russische militairen.'
Bij deze drones hebben we het over bijvoorbeeld kamikaze drones:Iran is voor de Russen een interessante leverancier vanwege de grote ervaring van Teheran met kamikazedrones. De Houthi-rebellen in Jemen hebben deze kleine, eenvoudige Iraanse ‘zelfmoorddrones’, die voorzien zijn van een explosief van een paar kilo tot zo’n 40 kilo, de afgelopen jaren op grote schaal gebruikt bij aanvallen op Saoedi-Arabië. Ook verdenken de VS Iran en pro-Iraanse milities in Irak ervan de drones te hebben gebruikt tegen Saoedische olie-installaties en Amerikaanse bases in Irak.
Er zijn meer verschillende drone modellen, die ook al een track-record blijken te hebben:Volgens Sullivan zou Rusland dezelfde drones krijgen die Iran eerder leverde aan de Houthi’s. Rusland beschikt ook over kamikazedrones, die in de VS ‘rondhangende munitie’ worden genoemd. Maar deze zijn voor zover bekend niet op grote schaal ingezet tegen de Oekraïners. Zo werden in maart wrakstukken gevonden van de Kub-Bla, een zelfmoorddrone die in Syrië is getest en die pas dit jaar in productie zou worden genomen.
‘Het eerste bewijs dat Rusland ‘rondhangende munitie’ in Oekraïne gebruikt’, twitterde de Amerikaanse oud-militair en wapendeskundige Rob Lee, die de inzet van wapens in de oorlog nauwgezet bijhoudt. Met de interesse in Iraanse drones lijkt het erop dat het Kremlin de VS en Oekraïne met gelijke munt wil terugbetalen. Een van de belangrijkste wapens die de VS in het begin van de oorlog leverden, waren namelijk de zelfmoorddrones Switchblade en Phoenix Ghost. Tot nu toe hebben de Oekraïners 821 van zulke drones gekregen om Russische tanks, pantservoertuigen en artilleriestukken te vernietigen.
Een schaamlap voor de VS is dat die Iraanse drone-expertise heel ver gaat omdat Iran in staat is geweest in 2011 een Amerikaanse RQ-170 Sentinel in handen te krijgen, en heeft die drone gereverse engineered met een functioneel resultaat in 2018:Twee van de Iraanse kamikazedrones zijn de Samad en de Mohajer. Deze werden volgens de VS vorig jaar gebruikt bij een aanval in het Saoedische Riyad op het koninklijke paleis. De diverse versies van de Samad zouden een bereik hebben van 500 tot meer dan 1.000 kilometer.
Iran beschikt ook over diverse bewapende drones die zo’n 12 tot 24 uur in de lucht kunnen blijven en van afstand bestuurd worden. Het is echter onduidelijk of Rusland ook geïnteresseerd is in deze grotere drones, die aanvallen kunnen uitvoeren met antitankraketten en bommen. Deze drones, zoals de Gaza en de Kaman-22, lijken op de meest gebruikte Amerikaanse aanvalsdrone, de Reaper. Iran claimt dat de Gaza zelfs 36 uur lang kan vliegen en dertien bommen en raketten kan afschieten.
Het is mijzelf nu ook wat duidelijker waarom Turkije ook zo hard trekt aan een eigen drone-industrie.De Iraniërs hebben ook een drone die een volledige kopie is van Amerika’s topgeheime stealthdrone, de RQ-170 Sentinel. Deze viel in 2011, tot afgrijzen van de VS, tijdens een spionagemissie in Iraanse handen. De Sentinel, die bij de commandoactie tegen Osama bin Laden in Pakistan werd gebruikt, was zo geheim dat het Pentagon nooit foto’s ervan naar buiten had gebracht.
Iran haalde het hightechtoestel helemaal uit elkaar en bouwde het na. In de jaren daarna presenteerde Iran de Saegheh, die als twee druppels water leek op de Sentinel. De Amerikaanse nachtmerrie werd nog groter toen in 2018 bleek dat de drone operationeel was geworden. De Israëlische luchtmacht schoot toen een Saegheh neer die Israël via Syrië was binnengedrongen. Voor de Amerikanen zou de vernedering nog groter worden als de Russen in de komende weken in Oekraïne met deze Iraanse stealthdrone jacht gaan maken op Amerikaanse wapens.
*knip* gebruik daar de TR functie voorteacup schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:12:
Toch nog even terugkomen op de Iraanse drones.
[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 14-07-2022 13:17 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Sinds het begin van de Russische invasie in Oekraïne zijn tot 1,6 miljoen Oekraïners tegen hun wil naar Rusland gebracht. Dat blijkt uit schattingen van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
“Voor de schatting hebben we gegevens van verschillende bronnen gebruikt, waaronder ook de Russische regering”, aldus het ministerie. “Tussen 900.000 en 1,6 miljoen Oekraïense onderdanen werden verhoord, vastgenomen en met geweld naar Rusland gedeporteerd. Onder hen ook 260.000 kinderen. Vaak werden ze naar afgelegen regio’s in het Verre Oosten gebracht.”
De VS roept Rusland op om de “systematische gedwongen deportaties” te stoppen. “Rusland moet gevangenen vrijlaten en gevluchte Oekraïners de mogelijkheid geven om naar hun heimat terug te keren”, klinkt het.
Verwijderd
En daarbij kan ik mij zo voorstellen dat wanneer je naar onderhandelingen gaat toewerken je het liefst die landbrug doorbreekt. Dat geeft toch een andere verhouding aan tafel.redwing schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:43:
[...]
Ik zou zeggen een combinatie van factoren. Het is voor het moraal van de russen slecht als ze weer terrein verliezen op andere plekken. Het maakt de landbrug naar de Krim weer kwetsbaarder en het zorgt voor een verdeling van de russische troepen over meerdere fronten, iets waar de russen eerder al heel slecht mee overweg konden. Samen met de munitiedepots die veelvuldig worden geraakt zorgt dat voor een slechter moraal bij de russen en een slechtere/lastigere bevoorrading.
En het maakt het voor de russen natuurlijk taktisch heel lastig. Met maar een paar routes waarmee ze die regio kunnen bevoorraden moeten ze echt keuzes maken. Troepen die je er heen stuurt kunnen ook lastig terugtrekken. Bevoorrading gaat over een paar wegen welke weer makkelijk bestookt kunnen worden. Pak daarbij dat de russen alleen nog progressie boeken op de plekken waar ze alles plat gooien om dan op te trekken en dat hier dus niet kan. En dat maakt dat precies de punten waar de russen slecht in zijn, ze daar mee te maken hebben. Ze hebben natuurlijk wel het stadsvoordeel, maar als die bevoorrading echt lastig wordt, houdt dat ook snel op.
[ Voor 27% gewijzigd door gustaveau op 14-07-2022 08:53 ]
Zou dit niet zijn om later nog een extra sanctie in te kunnen voeren?gustaveau schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:46:
https://nos.nl/artikel/24...ische-exclave-kaliningrad
Vervoer van gesanctioneerd goederen per spoor naar Kalinigrad door Litouwen mag dus toch wel...
Toch jammer dat dit nu de positie is van de Europese Commissie. Waarom Rusland niet een beetje verder pesten, ze kunnen het toch prima via de zee bevoorraden?
Zou dit een ultieme poging zijn om toch nog wat extra gas in de Duitse voorraden te krijgen voor de winter?
Dit is zoals altijd vanuit onze kant alles proberen netjes volgens de regeltjes te doen. Een spoor valt niet onder de beschrijving zoals in de sancties, dus dan mag dat nog.gustaveau schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:46:
Vervoer van gesanctioneerd goederen per spoor naar Kalinigrad door Litouwen mag dus toch wel...
Toch jammer dat dit nu de positie is van de Europese Commissie. Waarom Rusland niet een beetje verder pesten, ze kunnen het toch prima via de zee bevoorraden?
Zou dit een ultieme poging zijn om toch nog wat extra gas in de Duitse voorraden te krijgen voor de winter?
[removed]
nee, maar dat zeg ik ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 14-07-2022 10:24 ]
Het zou me niet verbazen als er binnenkort 'onderhoud' moet worden gedaan bij een 'compressor' aan het spoor in Litouwen iigredwing schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:57:
[...]
Dit is zoals altijd vanuit onze kant alles proberen netjes volgens de regeltjes te doen. Een spoor valt niet onder de beschrijving zoals in de sancties, dus dan mag dat nog.
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2022 09:12 ]
PSN
valt bjina gelijktijdig met de melding dat er schot zit in de graanexport die Oekraïne via zee zou kunnen doen. Ik vermoed dat er een deal is gemaakt met Rusland op dit vlak, wat prima is als daarmee die graanvoorraden de wereldmarkt op kunnen.gustaveau schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:46:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
die kans wordt steeds reeëler.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:37:
[...]
En daarbij kan ik mij zo voorstellen dat wanneer je naar onderhandelingen gaat toewerken je het liefst die landbrug doorbreekt. Dat geeft toch een andere verhouding aan tafel.
Dan is dat een prima deal, wereldwijde voedseltekorten inruilen op een kleine bevoorrading per trein wat eigenlijk niet zou moeten. rusland was eerder nog van mening dat alle sancties van de tafel moesten. Maar misschien weet rusland ook wel dat zij niet de capaciteit hebben om de graanexport vanuit Oekraïne te dwarsbomen en het dan alsnog maar toestaan.polthemol schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:15:
[...]
valt bjina gelijktijdig met de melding dat er schot zit in de graanexport die Oekraïne via zee zou kunnen doen. Ik vermoed dat er een deal is gemaakt met Rusland op dit vlak, wat prima is als daarmee die graanvoorraden de wereldmarkt op kunnen.
[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 14-07-2022 10:16 ]
Sowieso zie je dat er steeds meer manieren worden gevonden om het graan te vervoeren, mede doordat slangeneiland weer vrij is. Daarmee heeft rusland steeds minder te zeggen, mede omdat er simpelweg niet op hun eisen wordt ingegaan.Nox schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:16:
[...]
Dan is dat een prima deal, wereldwijde voedseltekorten inruilen op een kleine bevoorrading per trein wat eigenlijk niet zou moeten. rusland was eerder nog van mening dat alle sancties van de tafel moesten. Maar misschien weet rusland ook wel dat zij niet de capaciteit hebben om de graanexport vanuit Oekraïne te dwarsbomen en het dan alsnog maar toestaan.
[removed]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 11:06 ]
Lukashenko heeft zich laten ombouwen tot vrouw? Alles voor tsaar Poetin...Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:40:Ochtendgrabbelton 14 juli 2022
🇧🇾 Belarus:
Again rumors on possible plan to kill Lukashenka, and replace with someone controlled by Putin. Highly unlikely, as 🇧🇾 would not be able to attack then due to internal politics and riots. Problems would start, if 🇷🇺 army would enter 🇧🇾, but 🇷🇺 doesn’t have enough army. In mobilization drill, 90% refused to arrive in war commissariat.
Verwijderd
ja ik zie die term al vaker voorbij komen en snapte het al niet.jaapstobbe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:44:
[...]
Lukashenko heeft zich laten ombouwen tot vrouw? Alles voor tsaar Poetin...
As protests have spread across the country, we might also ask about the spelling of various Belarusian cities. Did workers strike in Grodno (Russian) or Hrodna (Belarusian), did protesters demonstrate in Gomel or Homyel? International media have at times spelled Belarusian place names inconsistently.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 10:51 ]
die pill boxen lijken verdacht veel op standaard beton septic tanks met wat extra gaten.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:40:Ochtendgrabbelton 14 juli 2022
Rusland graaft zich in en maakt zich klaar voor Oekraiense tegenaanval?
[Afbeelding]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
ik noem ze altijd maar gewoon tobruks.Rene schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:04:
Die bunkers zoals op de foto hebben we ook in Noorwegen. Daarin sta je te wachten op de bus
[Afbeelding]
Lijken meer op betonnen dixies dan op bunkers.
1) Plat dak? lekker handig als daar iets opvalt
2) dikte beton is net zo dik als een gemiddelde baksteen. Al zou dit gewapend beton zijn is het nog hartstikke dun
3) Dat gat waar ze doorheen moeten kijken lijkt bijna op schouderhoogte te ziten. Lijkt me behoorlijk klote om daar doorheen te schieten.
Wellicht dat deze bunker als 'basis' dienen. Als je ze 1,5 meter zou ingraven en versterken met zandzakken rondom/bovenop wordt het een ander verhaal. Maar dan snap ik niet waarom je uberhaupt zo een bunker zou willen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 11:13 ]
Zit je echt zo krap in een tank? Heb je daar wel een beetje airflow? Anders is het wel een hele warme, claustrofobische bedoening
Verwijderd
ja, en zeker toen.Dennahz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:21:
[...]
Zit je echt zo krap in een tank? Heb je daar wel een beetje airflow? Anders is het wel een hele warme, claustrofobische bedoening
I will form a new government. According to the constitution, I just announced that the current government will resign.
— Kaja Kallas (@kajakallas) 14 juli 2022
I’ve proposed to convene extraordinary parliament sitting on Friday, where I'll ask for a mandate for the new government coalition.
📎 https://t.co/ASqE7zmaQT
Ekre is de partij, die hiervoor een coalitie had gevormd met de Centre (midden?) partij, die regering is vorig jaar gevallen. Maar die blijkbaar nog steeds samen de partij van Kaja, 'Hervorm' dwars zitten.The immediate cause of Ms Kallas’s anger was Centre’s opposition, alongside the far-right populists of Ekre, to a government preschool education Bill. But some believe there are other, underlying reasons for the long-running tensions between Ms Kallas’s liberal Reform party and Centre.
“Many Estonians, including myself, fear that political players sharing the Kremlin’s interests are attempting to take over the Estonian government,” Rein Raud, the Estonian author, wrote on Twitter this week, arguing that Centre and Ekre were trying to tone down Tallinn’s response on Ukraine.
Ze heeft dus de regering laten vallen. En inmiddels heeft ze een coalitie gevormd met de Sociaal Demcraten en een kleinere conservatieve partij.Ekre’s inclusion in the former government threatened Estonia’s liberal image after the nationalists’ leaders insulted everybody from Finland’s prime minister, Sanna Marin, and US president Joe Biden to gays and immigrants.
Mart Helme, former Ekre leader and former interior minister, sparked outrage in April by saying Ukrainian refugees would bring HIV with them because many would become involved in prostitution in Ukraine.
Ze kan weer door met een meerderheidsregering.She will convene an extraordinary sitting of the parliament tomorrow to ask for a "mandate for the new government coalition" with the small conservative Fatherland "Isamaa" party and the opposition Social Democratic Party.
Kallas said in a statement that in order to form a new government, the current one needed to resign.
The three parties together will have a majority in the 101-seat Riigikogu legislature.
De kiezersbasis bestaat voor een groot deel uit etnische Russen die in het verleden naar Estland zijn verplaatst (laat ik het maar zo noemen).The outgoing prime minister, Mr. Ratas, had headed the tiny Baltic nation’s government since 2016 as leader of the Center Party, whose strongest base of support has been a large ethnic Russian population that liked its sometimes left-leaning policies.
Die verkiezingen kunnen nog wel spannend worden. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Wat ik vanaf hier zie van Estland, is dat het land zich de afgelopen decennia echt als een razende ontwikkeld heeft.One of the suspects in the case is an adviser to the finance minister, Martin Helme, a far-right politician who leads another party in the coalition and once described his immigration policy as: “If you’re Black, go back.”
The inclusion of Mr. Helme’s EKRE party in the government, which severely damaged Estonia’s liberal image, followed an election in 2019 in which Mr. Ratas’s Center Party fared poorly but managed to stay in power by forming a coalition with the far right and a rival mainstream conservative party.
In de jaren van 1940 was er niet zoveel keuze en design als nu.Dennahz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:21:
[...]
PSN
Dat betekent, stam + t .
Misschien nog niet de plakrug die Amerikaanse Phantom II piloten hadden, maar "schone sokken voor de tank te betreden" zal wel een criterium zijn geweest.Dennahz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:21:
[...]
Zou ook kunnen zijn dat ze defense in depth toepassen. Misschien hebben ze wat bruggen betreft iets geleerd van hun acties bij de Donbas.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:40:
Russische loopgraven bij de Antonovsky brug bij Kherson
De Russen zijn loopgraven aan het maken bij een brug ten oosten van Kherson.
Mogelijk zijn dit niet de enige verdedigingslinies, anders is het een mogelijk teken dat de Russen Kherson eigenlijk al opgegeven hebben en zich klaarmaken voor het verdedigen van de zuidelijke rivierbank.
[Afbeelding]
Belarus, het land met de meest progressieve LGBT rechten van Oost-Europajaapstobbe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:44:
[...]
Lukashenko heeft zich laten ombouwen tot vrouw? Alles voor tsaar Poetin...
Doe nog 60 exemplaren erbij en de Russen kunnen niet snel genoeg ingraven of wegrennen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:40:
HIMARS is geen 'silver bullet'.
HIMARS is niet de echte dealbreaker die de oorlog kan winnen. Of toch wel?
Linksom of rechtsom is het een forse upgrade voor het Oekraiense leger en zelfs de meest die-hard pro-Russische hardliner kan niet anders dan erkennen dat het een flink gevaar is voor de Russische troepen.
Good piece by @MaxBoot. Simply announcing the future provision of 60 HIMARS could also do more than undermine Russia's morale while buoying Ukraine's; it could alter Russia's strategic calculations. https://t.co/Sxvjqb7oaN
— Michael Weiss (@michaeldweiss) 13 juli 2022
En zodra RU zijn strategie eindelijk heeft aangepast door de grote depots verder van het front te houden graag de ATACMS munitie leveren voor die 60 stuks. Dan kan de brug tussen Krim en RU ook vaarwel gezegd worden.rapture schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Doe nog 60 exemplaren erbij en de Russen kunnen niet snel genoeg ingraven of wegrennen.
[Twitter]
https://www.washingtonpos...ar-russia-weapons-himars/
Ik zou nog de GMLRS jaarproductie (meer dan 9000 raketten of 1500 pods) erbij doen. Gewoon de oudste raketten uit de voorraden halen. Het is in 2005 geïntroduceerd en de raketten die de houdbaarheidsdatum naderen, kunnen naar het front.
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
de Russen hebben niet genoeg trucks om zo ver van het front te moeten bevoorraden uit depots en toch een degelijke shelling-frequentie vol te kunnen houden over de gehele linie.Apache4u schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:09:
[...]
En zodra RU zijn strategie eindelijk heeft aangepast door de grote depots verder van het front te houden graag de ATACMS munitie leveren voor die 60 stuks. Dan kan de brug tussen Krim en RU ook vaarwel gezegd worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 12:28 ]
*knip* gebruik daar de TR functie voorsugarlevi01 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:33:
Wat er in Estland gebeurt is trouwens ook interessant.
Heel verhaal..................
[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 14-07-2022 13:13 ]
In Russische tanks wel. Elke centimeter lager, smaller en korter betekent heel veel kilo’s minder gewicht. Oost Europese bruggen zijn niet gebouwd om een tank van 70 ton te dragen en dus moeten tanks daar zo compact mogelijk zijn.Dennahz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:21:
[...]
Dat betekent, stam + t .
Het is de trend van begin deze eeuw (in België al eerder middels Vlaams Blok): overal in Europa zit extreem-rechts of rechts-populisme in de lift. Ze zijn ook vrij makkelijk te herkennen: het zijn altijd anderen (de buitenlanders, de buren, de allochtonen, de vrouwen, de homo's, de wetenschappers, de ...), en vooral niet zijzelf. Soms zijn ze zelfs aan de macht (PiS, Orban). Het is wachten tot de bom barst. Deels is dat hier het geval, want er zijn wel aardig wat overeenkomsten tussen zo'n partij en Poetin. Ware het niet dat Hongarije en Polen vooralsnog democratische rechtsstaten zijn, en Italië lijkt ook Berlusconi te hebben overleeft.sugarlevi01 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:33:
[...]
Mochten die extreem-rechtse en de middenpartij flink gaan winnen, hopelijk zijn die twee op hun retour.
(En ik had twee jaar geleden een maand vakantie gepland staan naar Estland, maar corona enzo. Die vakantieplannen hoop ik nu volgend jaar uit te gaan voeren. Dus graag allemaal even kalm en leuk blijven in die regio!)
[...]
Lijkt me ook helemaal niet raar om die brug goed te verdedigen, en zeker daar .. een van de twee zuidelijke bruggen over de Djnepr.Jerie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:52:
[...]
Zou ook kunnen zijn dat ze defense in depth toepassen. Misschien hebben ze wat bruggen betreft iets geleerd van hun acties bij de Donbas.
Dank voor de updates, scheelt me veel tijd.
Die M270's die zouden komen uit diverse hoeken kunnen die niet hetzelfde resultaat bereiken? Die gebruiken toch dezelfde wapenpods als de HIMARS, maar dan 2 stuks? Nadeel is dat ze minder mobiel zijn.rapture schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Doe nog 60 exemplaren erbij en de Russen kunnen niet snel genoeg ingraven of wegrennen.
Er vliegen nu al Lockheed Martin C-130J transportvliegtuigen vanuit Israel naar Roemenië.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:40:
🇺🇸 Biden visiting 🇮🇱 Israel, possibly trying to make weapons deal for 🇺🇦. 🇮🇱 has a lot of old USSR infantry weapons, most likely such transfer won’t be published anywhere.
Vanuit Constanta vliegt Oekraine ook dingen door richting Odessa.Yaksa schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:28:
[...]
Er vliegen nu al Lockheed Martin C-130J transportvliegtuigen vanuit Israel naar Roemenië.
Zoals ik al eerder opmerkte lijkt het alsof er in Roemenië een opbouw aan de gang is van 'westerse' materialen om vanuit de havenstad Constanta iets te kunnen ondernemen.
Te volgen op: ADS-B Exchange
PSN
Waren volgens mij dezelfde pod's idd, maar met dubbele ruimte, dus minder vaak reloaden.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:24:
[...]
Die M270's die zouden komen uit diverse hoeken kunnen die niet hetzelfde resultaat bereiken? Die gebruiken toch dezelfde wapenpods als de HIMARS, maar dan 2 stuks? Nadeel is dat ze minder mobiel zijn.
PSN
Tijdens mijn diverse vakanties in Noorwegen heb ik daar nog never iemand in zien zitten wachtenRene schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:04:
Die bunkers zoals op de foto hebben we ook in Noorwegen. Daarin sta je te wachten op de bus
[Afbeelding]
Lijken meer op betonnen dixies dan op bunkers.
1) Plat dak? lekker handig als daar iets opvalt
2) dikte beton is net zo dik als een gemiddelde baksteen. Al zou dit gewapend beton zijn is het nog hartstikke dun
3) Dat gat waar ze doorheen moeten kijken lijkt bijna op schouderhoogte te ziten. Lijkt me behoorlijk klote om daar doorheen te schieten.
Wellicht dat deze bunker als 'basis' dienen. Als je ze 1,5 meter zou ingraven en versterken met zandzakken rondom/bovenop wordt het een ander verhaal. Maar dan snap ik niet waarom je uberhaupt zo een bunker zou willen.
Ik vraag me alleen af HOE je Rusland aan kan pakken. Kremlin zit 24/7 in ontkenningsmodus. Dat zien we ook bij het MH17 proces. De daders liggen spreekwoordelijk op het kerkhof.Jerie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:26:
Aardig artikel erover, blij dat dit onder de aandacht komt. Niet eens zozeer om de daders te pakken, allereerst om erkenning.
26 landen willen seksueel geweld tijdens de oorlog in Oekraïne aanpakken
[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-07-2022 14:28 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq