Even weer terug komend op dat filmpje. deze is gister middag/avond in de roulatie gegaan, op het zelfde tijdstip dat er weer een golf aan pro-rus troll activiteit begon + de lading usefull idiots die er vol in mee gaan.
Dit heeft mij er van weerhouden om er überhaupt iets over te melden, gezien het gebrek aan verificatie, en de bron van de berichten pro-russisch zijn, (oftewel waarom heeft een pro-russich kanaal beelden van Oekraïense strijdkrachten die krijgsgevangen beschieten).
inmiddels is de locatie geolocated
recentelijk veroverd gebied door Oekraïne. zegt verder nog weinig. Gebied was daarvoor in Russische handen. en was een tijdje betwist. dus tijd van filmen is een belangrijk gegeven. (welke nog mist)
Wat hierboven al wordt aangegeven in de reacties, bloed op de grond maar wit verband. en andere inconsistenties. iemand die de beelden zo'n beetje frame voor frame heeft ontleed.
[
Twitter: https://twitter.com/Ars_Faivre/status/1508036906088636423]
En wat ik zelf direct al gek vond was de wond maar vooral het gebrek aan "schade" ak patronen zijn niet kinderachtig en al helemaal niet van zo dicht bij. Je zou half an flarden geschoten delen van huid verwachten en heftige bloedingen. hier een uiteenzetting van de gebruikelijke AK kalibers en met verschillende AK configuraties. en de gevolgen daarvan op (amateur) ballistische gel
https://www.youtube.com/watch?v=mIAf4KfJdAE
Wat het voor mij nog opmerkelijker maakt is dat er op iemand word geschoten die niet vrij is van "vriendelijke" troepen. Al deze munitie vliegt dwars door iets zieligs als een armpje of beentje. De kans op friendly fire is belachelijk hoog op deze manier.
Vervolgens grijpen de trollen Zelensky's persbericht aan waarin hij vermeld om vooral de Geneefse Conventies na te leven als bewijs dat het wel echt moet zijn

(even serieus mensen door rood rijden is dodelijk doe het niet, zie hier het bewijs dat we massaal door rood rijden en ik ook).
+
tot nog toe heeft Oekraïne de propaganda oorlog bijzonder goed gespeeld. Dit breekt vrijwel geheel met dat beeld op elk front. Dit is louter schadelijk, en daardoor wel heel erg handig voor de russen. (who benefits).
Buiten dat alles om is het simpelweg nog niet "hard" ontkracht, en dat gaat ook gewoon extreem lastig worden. tenzij ze de "krijgsgevangen" in dat filmpje op weten te sporen.