De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.125 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik vraag me af wat er de komende weken allemaal nog gaat gebeuren. Vanuit Oekraïne en een groot deel van de wereld is er een enorme haat ontstaan richting Rusland. Mocht Putin op zijn plek blijven zitten dan zal er een enorm wantrouwen blijven richting Rusland en het Kremlin en heeft het denk ik decennia nodig voordat die reputatie is weggesleten.

Er zouden nu vredesbesprekingen zijn die meer potentie hebben aldus Erdogan. Maar dan nog zit je met een land dat de komende jaren op bepaalde plekken grotendeels in de prak ligt en herbouwd moet worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Harde sancties.

🇵🇱Premier Mateusz Morawiecki schreef samen met de regeringen van Slovenië en de Tsjechische Republiek een tienpuntenplan om Oekraïne te redden voor Politico. Daar zijn ze:

1. Koppel alle Russische banken los van SWIFT

2. Een uniform asielbeleid invoeren voor Russische soldaten die weigeren het criminele regime van Moskou te dienen

3. Stop de Russische propaganda in Europa volledig

4. Blokkeer Russische schepen in Europese havens

5. Voer een blokkade van het wegvervoer van en naar Rusland in

6. Sancties opleggen aan het hele bedrijfsleven in Rusland

7. De visumkwestie opschorten voor alle Russische burgers die de EU willen binnenkomen

8. Sancties opleggen aan alle leden van de politieke partij Yedinaya Rossiya/Verenigd Rusland

9. Voer een totaal verbod in op de export naar Rusland van technologieën die voor militaire doeleinden kunnen worden gebruikt

10. Rusland uitsluiten van alle internationale organisaties

"Als we er niet in slagen om effectieve sancties op te leggen, hebben we geen keus: we zullen de bevolking van Oekraïne moeten beschermen met onze eigen schilden."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

jan390 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:31:
Interessant, mocht het waar zijn:
[Twitter]
hmm "shot in the back(of the head)" lijkt me dan toch echt prettiger dan overreden te worden maar goed trend was al gezet ..

moet @DoubleDutch nu ook al naast UA farmers defence force captures ook Officers run over erbij zetten ? :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

DoubleDutch schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:48:
Harde sancties.

🇵🇱Premier Mateusz Morawiecki schreef samen met de regeringen van Slovenië en de Tsjechische Republiek een tienpuntenplan om Oekraïne te redden voor Politico. Daar zijn ze:

1. Koppel alle Russische banken los van SWIFT
2. Een uniform asielbeleid invoeren voor Russische soldaten die weigeren het criminele regime van Moskou te dienen
3. Stop de Russische propaganda in Europa volledig
4. Blokkeer Russische schepen in Europese havens
5. Voer een blokkade van het wegvervoer van en naar Rusland in
6. Sancties opleggen aan het hele bedrijfsleven in Rusland
7. De visumkwestie opschorten voor alle Russische burgers die de EU willen binnenkomen
8. Sancties opleggen aan alle leden van de politieke partij Yedinaya Rossiya/Verenigd Rusland
9. Voer een totaal verbod in op de export naar Rusland van technologieën die voor militaire doeleinden kunnen worden gebruikt
10. Rusland uitsluiten van alle internationale organisaties
"Als we er niet in slagen om effectieve sancties op te leggen, hebben we geen keus: we zullen de bevolking van Oekraïne moeten beschermen met onze eigen schilden."
Wat bedoel je met hard ? met enkelen kan ik me zeker vinden, anderen zijn onmogelijk maar daarmee zet je ook rusland gelijk met de rug tegen de muur .. voedsel/mediciijnen moet je gewoon niet stoppen ..

Kat in het nauw doet rare sprongen, daarnaast China & India / midden-oosten/turkije zijn ook leveranciers ..
zou beter zijn als andere landen ook duimschroeven gaan aandraaien ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MikeyMan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:33:
[...]

De gemiddelde russische soldaat kan er in zoverre iets aan doen dat ie z'n artillerie niet op een flatgebouw, theater of ziekenhuis richt. :X
Dit trouwens ook. Hadden ze niet een onderzoek gedaan waaruit bleek dat misschien wel 30% van de soldaten hun wapens niet richtten op de vijand maar omhoog knalden in de Amerikaanse burgeroorlog/ WO-1 enzo?

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:04
Alpina schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Idd, en ze zullen er vast wel weer een mooi verhaaltje van maken. Sterker nog ze zijn al begonnen. Bron: nieuwsblad.be

[Afbeelding]
Het stomme hiervan vind ik vooral dat als ze dit vooraf als enige doel hadden gehad (dus innemen van de 2 gebieden die ze vlak voor de oorlog erkenden), de hele oorlog er niet was geweest. En ik vraag me af of er dan ook zoveel sancties waren gekomen. Wat dat betreft heeft Rusland zich hiermee wel heel erg verkeken, want ik denk echt dat ze met een 2e Krim-aktie wel weer weg waren gekomen. Weliswaar met wat meer sancties als toen, maar zeker niet met de hele economie op zijn gat.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
vso schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Wat bedoel je met hard ? met enkelen kan ik me zeker vinden, anderen zijn onmogelijk maar daarmee zet je ook rusland gelijk met de rug tegen de muur .. voedsel/mediciijnen moet je gewoon niet stoppen ..

Kat in het nauw doet rare sprongen, daarnaast China & India / midden-oosten/turkije zijn ook leveranciers ..
Net als al die mensen die nog in Mariupol zitten nog gewoon eten en medicijnen krijgen. 🤐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
bulle bas schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Maar hoe zou dat niet in de gaten lopen, zo'n enorm omkoopprogramma?

[...]

Dat zijn getallen, heb je zicht op wat realistisch is? Hoeveel kan er in 1 week geproduceerd worden, en hoeveel is beschikbaar voor donatie?

EDIT
Ik zie een getal van 1,6 miljard bullets per jaar als productiecapaciteit in de US. Neem aan dat in Europa ook wel fabrieken zijn.
Ik heb natuurlijk geen idee wat men op voorraad heeft en houdt en we horen ook niet meer hoeveel wapens er naartoe gestuurd zijn/worden.

Wat we wel weten is dat het enorm veel moet zijn en van bestaande voorraden zal moeten komen. Maar menig land heeft nog wel loodsen vol materieel, anders heeft het ook geen zin reservisten e.d. aan te houden.
Oryxspioenkop heeft ook een wapenwensenlijstje voor UA:

[...]
Realistischer lijstje dan van het medium-artikel, wat vooral lijkt te hebben gekeken naar zoveel personen x zoveel type wapens = berg.

Ik denk dat los van een variatie op het bewapenen van de mensen op de grond er nog echt 1 groot probleem is en dat is luchtafweer voor lange afstand. Als ze dat geregeld krijgen is het luchtruim dicht en kan men zich weer vrij bewegen, met name in het oosten waar nu de nadruk op ligt blijkbaar is dat nog niet zo.
KrazyJay schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:23:
Als ik dit zo lees lijkt putin zich te gaan concentreren op het oosten en heeft misschien Kyiv en Odesa opgegeven?

[Twitter]
Logica: waar heeft men nog enig succes?

Het is meer antwoord op die vraag dan dat het een strategie is. Laat je niet verleiden in dat frame - ze hebben geen keuze en zoeken een manier om het falen in het noorden op te geven en te verpakken als 'strategie'. Dat impliceert dat Belarus definitief niet mee doet, wat ik zelf al niet meer zag gebeuren.

Het oosten is interessant - want als het noordelijke leger vernietigd wordt en dat front wordt voldoende bestendigd, dan kan Ukraine zich op zuiden en oosten richten op het terugdringen van Rusland. Daar zal meer luchtverdediging nodig zijn en zal het oude front weer bereikt worden. Belangrijk is om de landbrug tussen Donbas regio's en de Krim gesloten te houden, anders kan men daar over land weer een nieuw initiatief proberen te starten.

Ben benieuwd hoe hard men het noorden gaat laten vallen en de versterkingen alleen in het oosten parkeert om te voorkomen dat ze het originele geannexeerde terrein ook verliezen. Het gaan spannende weken of wellicht maanden worden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:21
Brazos schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Het is inderdaad makkelijk, er is geen twijfel mogelijk over de scheiding van goed en slecht en wie aan welke kant van die lijn staat in dit conflict. Ik praat daar gewoon over, wat jij doet moet jij weten.
Zolang ze in Oekraïne zijn is elke dode Rus er een, want oorlog en ik steunde de Oekraïners.

Wanneer ze al dan niet in kist teruggestuurd worden dan zijn het ook gewoon weer mensen met familie en jonge jongens die bevelen opvolgen. Wil er een beetje voor waken om een gedehumaniseerd vijandsbeeld te hebben. Iets wat vrij eenvoudig in one liners af te roepen is, zelfs vanaf de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Kijk naar punt 9, ik neem aan dat de andere punten vooral zijn bedoeld om smokkelen en om de sancties heen werken zijn. Ook gezien eerdere gesprekken ga ik er van uit dat voedsel/medicijnen hier buiten vallen en het vooral om technologie/materiaal gaat dat militair kan worden gebruikt.
Tuurlijk, dat is ook het grote nadeel dat ik hierin zie. Niet eens zozeer dat Rusland alsnog zijn spullen krijgt, maar vooral dat China stiekem steeds verder de macht overneemt. En dat is iets dat je ook weer niet wil.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
We moeten in ieder geval zsm stoppen met deze extreem dure olie en gas te kopen van Rusland.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
giantgiantus schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:59:
[...]

In plaats van je positie te verdedigen zou het helemaal geen slecht idee zijn om je eens te verdiepen. Dan kom je er vrij snel achter dat praten in goed en kwaad enorm kortzichtig is en eigenlijk altijd tot ellende leidt.
Maar dan moet je je ook realiseren dat je op een forum zit en hier alleen kunt typen en weinig emotie kunt weergeven. Daarmee wordt het grijze stuk veel lastiger weer te geven.
Ik vind het b.v. schitterend als er weer een russische tank/boot/vliegtuig wordt opgeblazen en ik hoop dat de verliezen aan russische kant heel snel oplopen. Dat wil echter niet zeggen dat ik geen medelijden heb met de russische soldaten en hun familie. Sterker nog het is verschrikkelijk dat er zoveel doden vallen. Maar heel cru gezegd wordt het potentieel aantal doden lager met elke dode rus.
Zie als voorbeeld hiervoor dat artikel hierboven over dat rusland zich gaat toeleggen op het oosten. Waren er in het noorden niet zoveel russische verliezen geweest, zag Kyiv er nu net zo uit als Mariupoel en waren er juist veel meer doden gevallen.

En ondanks dat je ziet dat mijn bovenstaande verhaal toch redelijk in het grijze gebied zit zal ik hier toch blije reakties typen bij elke overwinning die Oekraine behaald ten koste van rusland.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:21
redwing schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:14:
Tuurlijk, dat is ook het grote nadeel dat ik hierin zie. Niet eens zozeer dat Rusland alsnog zijn spullen krijgt, maar vooral dat China stiekem steeds verder de macht overneemt. En dat is iets dat je ook weer niet wil.
Niet willen?
Dat doen ze al. Lees het boek 'De nieuwe wereldorde; hoe China sluipenderwijs de macht overneemt'.
De staalindustrie hebben ze inmiddels al grotendeels in handen. PV systemen komen grotendeels uit China. En de Chinese omzet uit e-commerce is nu al groter dan VK en VS gecombineerd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Yaksa schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Niet willen?
Dat doen ze al. Lees het boek 'De nieuwe wereldorde; hoe China sluipenderwijs de macht overneemt'.
De staalindustrie hebben ze inmiddels al grotendeels in handen. PV systemen komen grotendeels uit China. En de Chinese omzet uit e-commerce is nu al groter dan VK en VS gecombineerd.
Tuurlijk doen ze dat al, en zeker omdat China nog een groeiende economie is die rap Europa in aan het halen is, zal die invloed alleen maar meer worden. We moeten er dus zeker voor waken dat dat enigszins wordt ingedamt. Maar hopelijk heeft deze oorlog met rusland de regeringen hier wat beter wakker geschud.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Nieuwe onderzeeboot van Rusland gespot.

Van de schepen die weggevaren zijn weet ik nog weinig.

[Twitter: https://twitter.com/jsrailton/status/1507388270237339649?s=21]

Hier weken terug eea over gelezen, nu bevestigd.

Ook NATO landen zijn hierdoor getroffen, zou je als art5 dingetje kunnen opvatten.

[ Voor 37% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-03-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jan390 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:31:
Interessant, mocht het waar zijn:
[Twitter]
Is dit een andere dan degene die we een paar dagen geleden voorbij zagen komen? Want daar waren beelden van.

Ik heb trouwens het idee dat berichten over specifieke personen doorgaans vrij aardig kloppen (maar correct me if I'm wrong).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

DoubleDutch schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:10:
Net als al die mensen die nog in Mariupol zitten nog gewoon eten en medicijnen krijgen. 🤐
Helemaal mee eens .. maar dit betreft moeten we de grens over stormen en die russen de grens terug over trappen.

Maar zolang rusland nog producten(basis) levert, vind ik dat we eten/drinken/medicatie .. moeten leveren
niks luxe uitwisselen aan beide kanten

Als je A zegt moet je ook B bereid zijn .. en dan tegen Rusland zeggen, luister over 5 dagen gaan deze sancties in maar dan komen we ook "helpen" in Oekraine .. elk schot op ons word gezien als een verklaring van oorlog oid .. en wij zullen de grenzen van Oekraine zoals per 15-feb-2022 bekend was bij ons respecteren. tenzij je onze hand forceert ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als ik dit zo lees lijkt putin zich te gaan concentreren op het oosten en heeft misschien Kyiv en Odesa opgegeven?

[Twitter]
Lijkt me een goed plan. Dan kan Oekraïne zich hopelijk ook gaan concentreren op het oosten om de RuSSen het hele land uit te jagen.
Voor ons sancties en wapenleveranties ophogen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

redwing schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Kijk naar punt 9, ik neem aan dat de andere punten vooral zijn bedoeld om smokkelen en om de sancties heen werken zijn. Ook gezien eerdere gesprekken ga ik er van uit dat voedsel/medicijnen hier buiten vallen en het vooral om technologie/materiaal gaat dat militair kan worden gebruikt.

[...]

betreft punt 9 mijn gedachten ook wel maar 4 en 5 vallen nogal breed te interperteren ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
RoD schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:30:
[...]

Is dit een andere dan degene die we een paar dagen geleden voorbij zagen komen? Want daar waren beelden van.

Ik heb trouwens het idee dat berichten over specifieke personen doorgaans vrij aardig kloppen (maar correct me if I'm wrong).
Lijkt idd recent:
[Twitter: https://twitter.com/LtTimMcMillan/status/1507389113015672845]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]
de leger versterkingen worden voornamelijk richting belarus gebracht leek het, dus dat zou dit weer tegenspreken.

Typisch..

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:14:
[...]

ik zag op youtube / andere news zenders dat hij teruggekeerd was van het front .. het was mijn bedoeling om te impliceren dat hij hals over kop terug is gevlucht

maar OPSEC ==> als je familie belt doe je dat vanuit een NATO/EU land (veilige grond oid) toch ?
Zie bulle bas in (laatste zin in de link die @bulle bas post

[...]

of Oekaraine een slachtoffer/deelnemer is in een groot complot IDK evenmin van RU /Turkije .. ik vind het alleen een vreemd verhaal ..

Erdogan die ons "nazi" noemt (Mark Rutte / frankrijk oid) is nu de held ?
Puttin doet lief en draait opeens 180 graden ?
Oekraine krijgt "steun" tja niet wat het wenst en reageert toch niet erg dankbaar (niet dat ik ze zeer ongelijk geef) ..

Wat zou jij doen als je buurman je een knal in je gezicht geeft en volgende dag met een biertje ?? ik weet niet hoor maar ik zou de deur dicht smijten ..

Of de bedelaar die geld vraagt voor eten en vervolgens 5 minuten later met een naald in zijn arm ziet zitten geef jij hem volgende keer geld ?

Dat je een ongeluk voor je ziet gebeuren bij koud/regenachtig weer en het slachtoffer uit de auto trekt maar niet laat schuilen in je (lease)auto .. omdat je auto anders open geknipt wordt .. tja deze vind ik wel begrijpenlijk dat het slachtoffer je niet dankbaar is..

Ik snap dat Politiek technisch het niet zo simpel is als ik het nu stel .. maar dat wil niet zeggen dat ik er een goed gevoel bij heb
Ah. Turkije heeft als NAVO-land een enorm leger. Met alle escalaties van Putin. + beheersing van zeetoegang moeten we Turkije even binnenboord houden. Turkije staat er ambivalent in namelijk en maakt gebruik van de situatie.
Want Erdogan stond er extreem beroerd voor, met torenhoge inflatie, totaal diplomatiek isolement door idd het buitenland zwart te maken, blackmailen met vluchtelingen etc. Daar komt dan nog een gaslijn door Turkije aan.

Dus hier zal achter gesloten deuren inderdaad e.e.a in sneltreinvaart gesmolten zijn qua verhoudingen. Nog steeds moeten we oppassen, Erdogan heeft zelf ook voldoende dictatortrekjes en er is alle reden tot zorg tav de Turkse toekomst.

Zelensky moet alle zeilen bij zetten om onze politici onder druk te zetten te helpen. Voor hem van essentieel belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

de reactie van Kuleba:
There is no consensus with Russia on four points of talks mentioned by Turkish President Recep Tayyip Erdogan.

Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba said this in a statement posted on the website of the Ukrainian Foreign Ministry, Ukrinform reports.
https://www.ukrinform.net...mentioned-by-erdogan.html

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

[Twitter]

Ook met het verhaal dat ze het expres zo gedaan hebben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
vso schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:31:
[...]

Helemaal mee eens .. maar dit betreft moeten we de grens over stormen en die russen de grens terug over trappen.

Maar zolang rusland nog producten(basis) levert, vind ik dat we eten/drinken/medicatie .. moeten leveren
niks luxe uitwisselen aan beide kanten

Als je A zegt moet je ook B bereid zijn .. en dan tegen Rusland zeggen, luister over 5 dagen gaan deze sancties in maar dan komen we ook "helpen" in Oekraine .. elk schot op ons word gezien als een verklaring van oorlog oid .. en wij zullen de grenzen van Oekraine zoals per 15-feb-2022 bekend was bij ons respecteren. tenzij je onze hand forceert ..
Eens, alleen gaat Putin dit natuurlijk niet accepteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17
Lethalis schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:51:
[...]

[Twitter]
Ook met het verhaal dat ze het expres zo gedaan hebben.
ja natuurlijk, daarom liep de strijd in Donbass natuurlijk ook voor geen meter. Dat was bewust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Je zou maar een soldaat zijn die in het noorden bent binnengevallen en je complete peloton/BTG whatever voor je ogen vernietigd te zien worden en dat de heren in Rusland zeggen; ja dat was om het front breed te houden. We concentreren ons nu op Donbas.

Dit moet toch een gigantische klap in het gezicht zijn van al die divisies?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57
Interessant artikel over de impact van een eventuele No Fly Zone

https://hushkit.net/2022/...no-fly-zone-over-ukraine/
The term No Fly Zone is just a soundbite, and it’s important to define what is meant by that concept. The sort of NFZ that commentators are currently advocating is not a ‘light touch’ policing style intervention. It is an air war: pitching western air forces directly against the Russian Air Force. Placing the West eyeball to eyeball against Russian Forces has three ramifications:
First, the West would look to the US to provide the bulk of combat aircraft to enforce a NFZ. It is unlikely that the US would risk its aircraft without first conducting a comprehensive destruction of the Russian air defences (surface to air missiles, radars and command centres). This would mean directly striking Russian forces. An added complexity to this is that many of these systems have very long ranges and can be launched from Russian soil. In order to protect Ukrainian airspace, policy makers would therefore have to decide whether to strike cross-border. It should also be remembered that NFZ need to be enforced: Western and Russian Air Forces would quickly be engaged in a shooting war.
Second, if the NFZ was established and the West had fighters flying over Russian tanks, vehicles and artillery, there would be almost immediate calls to employ that air power in the strike role as well. And, in some ways it would be strange to limit the use of combat aircraft to only attacking Russian aircraft, when it is the ground forces that are causing the most damage. In either case Putin would not make a distinction between the loss of his aircraft, tanks, SAMs or artillery – it will be seen as an attack on his forces by the West. This would leave Putin feeling very threatened and would pose a risk to his core strategic interest – security. In these circumstances the risk of escalation would be significant.
Third, and perhaps most importantly from a strategic perspective, a direct military intervention would play directly to Putin’s narrative. He has long maintained that the West poses a direct military threat to Russia, and this turn of events would legitimise that paranoia, enabling him to justify his own military action

[ Voor 9% gewijzigd door Requiem19 op 25-03-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Dit trouwens ook. Hadden ze niet een onderzoek gedaan waaruit bleek dat misschien wel 30% van de soldaten hun wapens niet richtten op de vijand maar omhoog knalden in de Amerikaanse burgeroorlog/ WO-1 enzo?
Dat voorbeeld wordt aangehaald in Rutger Bregman's 'De meeste mensen deugen'

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pentagon update:

Oekraïne wint ook terrein in Kherson:

En minder focus op Kyiv:

[ Voor 29% gewijzigd door user109731 op 25-03-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jerie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Dat voorbeeld wordt aangehaald in Rutger Bregman's 'De meeste mensen deugen'
Alhoewel er ook genoeg te vinden is op het internet dat die theorie van een klein percentage soldaten dat maar schiet debunked...

https://www.americanherit...-soldiers-who-didnt-shoot

https://www.historynet.co...hall-misleads-historians/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

Grouchy

meep meep

FunkyTrip schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Geen 30% maar een 'nonfiring rate van 80-85% zelfde getal zie je ook terug tijdens de 2eWO volgens Marshall.
Voorbeeld na de de Slag bij Gettysburg; 27,574 muskets gevonden op het slagveld. 90% was geladen (24K), 12K was meer dan 2x geladen, 6K was tussen de 3-10x geladen. 1 Musket was zelfs 23x geladen.

Die percentages zullen niet veel anders zijn bij al de eenheden die sinds 24 Februari opgericht zijn.
Die hebben namelijk niet de training gehad om 'te doden'.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 25-03-2022 18:12 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
Poeh.. ik zie op reddit net een "commercial" die door Oekrainers is gemaakt voor Russische telegrammarkt.
Zal hem niet plaatsen, te gruwelijk. Maar begint met blije jongens, die naar militaire training gaan en eindigt vervolgens met vreselijke beelden van dode russische soldaten, of wat er nog van over is.Vervolgens het zinnetje: Are your ready for mobilization?
Heeft naar zeggen van een aantal mensen behoorlijk wat tractie op de russische sociale media.

[ Voor 6% gewijzigd door Prosac op 25-03-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Prosac schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:10:
Poeh.. ik zie op reddit net een "commercial" die door Oekrainers is gemaakt voor Russische telegrammarkt.
Zal hem niet plaatsen, te gruwelijk. Maar begint met blije jongens, die naar militaire training gaan en eindigt vervolgens met vreselijke beelden van dode russische soldaten, of wat er nog van over is.Vervolgens het zinnetje: Are your ready for mobilization?
Heeft naar zeggen van een aantal mensen behoorlijk wat tractie op de russische sociale media.
In welke thread?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Tja, zou het heel anders zijn dan de werkelijkheid? Gezien de hoeveelheid jonge knullen die met nagenoeg 0 ervaring naar het front gestuurd werden

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
UkraineWarVideoReport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
whyz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:17:
[...]

Tja, zou het heel anders zijn dan de werkelijkheid? Gezien de hoeveelheid jonge knullen die met nagenoeg 0 ervaring met een kluitje het riet in gestuurd werden
Nee, maar daadwerkelijk beelden te zien krijgen van je dode en verminkte "collega's" zijn wat anders dan dagelijks horen dat er wat nazi's gepakt worden en dat Mariupol door Oekrainers kapot geschoten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Prosac schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Nee, maar daadwerkelijk beelden te zien krijgen van je dode en verminkte "collega's" zijn wat anders dan dagelijks horen dat er wat nazi's gepakt worden en dat Mariupol door Oekrainers kapot geschoten wordt.
Tja, reality check voor zover ze het meekrijgen. Sneu as it may be..

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Grouchy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Geen 30% maar een 'nonfiring rate van 80-85% zelfde getal zie je ook terug tijdens de 2eWO volgens Marshall.
Voorbeeld na de de Slag bij Gettysburg; 27,574 muskets gevonden op het slagveld. 90% was geladen (24K), 12K was meer dan 2x geladen, 6K was tussen de 3-10x geladen. 1 Musket was zelfs 23x geladen.

Die percentages zullen niet veel anders zijn bij al de eenheden die sinds 24 Februari opgericht zijn.
Die hebben namelijk niet de training gehad om 'te doden'.
Dehumanisering van de tegenstander is 1 manier de knop helpen om te zetten om een ander mens om te brengen. Russen noemen hun tegenstander 'nazi's', Ukrainse hanteert de term 'ork', beide implicerend dat de vijand geen mens is en anders geen menswaardig bestaan verdient.

Een ander aspect is motivatie en moreel: als je weet dat je vijand jouw vrienden en familie zal ombrengen, verkrachten of in een kamp zal stoppen dan heb je een motivatie. Als je denkt dat jouw tegenstander de lokale bevolking onderdrukt die bevrijd wil worden idem.

Tenslotte gevechtsafstand: Ik weet van NL militairen dat veel contact gebeurt over langere afstand (bijv > 100 meter). Huis-tot-huisgevechten zijn daarom een specialiteit. Kadyrov en z'n sociopaten werden niet voor niets ingevlogen, Syrie had niet voor niets Wagner voor het smerige werk. Dat zijn gewetenloze slagers.
Met CQB training heb ik aan den lijve ondervonden hoe intens dat is en hoe graag je reflex - zelfs in training - is om te vluchten. Niet voor niets wordt er enorm veel met artillerie en MLRS geschoten. Lekker veilig van een afstandje flats beschieten. Daarom is de spin dat er azov in elke flat zou zitten weer zoiets belangrijks voor Rusland.

Ik denk dat ik wel wat oversla, maar 1 ding is tenslote een element. Als je maat onder vuur ligt en je bent bang dat hij sneuvelt kan dat ook wat losmaken - de befaamde band of brothers.
Lijkt me enorm lastig nu om tot die groep geindoctrineerde mensen door te dringen. Als dat moet met gruwelijke beelden, dan is dat wat het is. Deze oorlog is sowieso een nieuw diepte- en hoogtepunt als het gaat om informatie beinvloeding en voorziening. Met OSINT initiatieven als lichtpuntje - ik merk dat ik steeds vaker wacht/hoop/kijk naar verificatie van gevonden beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Alhoewel er ook genoeg te vinden is op het internet dat die theorie van een klein percentage soldaten dat maar schiet debunked...

https://www.americanherit...-soldiers-who-didnt-shoot

https://www.historynet.co...hall-misleads-historians/
Je zei net 30%, en nu klein percentage. Ik weet om eerlijk te zijn niet meer exact hoe het zat qua aantallen. Ik denk dat het nog wel eens kan kloppen. Psychisch was het zwaar, de loopgravenoorlog. Je schiet steeds een klein stukje op, en steeds als je wint kom je gewonden en lijken tegen waar je niet omheen kunt. Omdat die op je nieuwe linie zitten. Er is nog een ander verhaal: het spontane staakt-het-vuren rond kerst en oud & nieuw.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Prosac schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Ongetwijfeld zal dit in Rusland geframed worden als "Oekraïnse neonazi's vermoorden de dappere Russische bevrijders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gezien. NSFW hoewel ik de meeste beelden al wel had gezien

[ Voor 74% gewijzigd door JoeZuCK op 25-03-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Kan het niet vinden onder UkraineWarVideoReport
Kun je mij de link sturen via PB? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JoeZuCK schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:55:
Je zou maar een soldaat zijn die in het noorden bent binnengevallen en je complete peloton/BTG whatever voor je ogen vernietigd te zien worden en dat de heren in Rusland zeggen; ja dat was om het front breed te houden. We concentreren ons nu op Donbas.

Dit moet toch een gigantische klap in het gezicht zijn van al die divisies?
Die troepen krijgen dat nooit te horen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:56:
Interessant artikel over de impact van een eventuele No Fly Zone

https://hushkit.net/2022/...no-fly-zone-over-ukraine/

[...]

[...]

[...]

[...]
Eens dat een no-fly zone verder gaat dan de lucht. De no-fly zone zonder conflict zal er om spannen dat Putin verstaat dat wij hem geen ruimte bieden in het luchtruim van UA, en dat schending uitschakelen betekent. Dat betreft dus ground to air in UA en RU, en air to air in UA, als ik de analyses zo allemaal goed begrijp.
Dan heb je dus twee mogelijkheden:

1. Putin accepteert dat niet, en dus schakel je een stuk meer uit dan slechts de luchtmacht. Luchtmacht en delen luchdefensie van rusland zijn geamputeerd. Stevig risico op verdere escalatie. Geen zicht op overwinning meer.

2. Putin accepteert dat knarsentandend, en de lucht blijft vrij. Geen zin om door de NAVO opgerold te worden immers. Overwinning op UA blijft optie. Russische luchtafweer aan de grens met Oekraïne blijft intact.

Het lijkt me een erg lastige voor Putin om punt 2 te accepteren, want alle actie van Putin gaat door de lucht, het is toch een beetje een rakettenleger. Haal dat vuur eruit en het offensief is dan net zo gestrand als nu, maar zonder de vernietiging van burgerdoelen. Echter, nuchter bekeken is dat wat Rusland in de lucht doet eigenlijk helemaal niet bevorderlijk voor de doelen van Putin, eerder contraproductief. Men mist daarbij ook nog precisie.
Het is natuurlijk maar zeer de vraag of Putin ook kan inzien dat de strategie van alle ballen op artillerie sowieso waardeloos is en dat hij toch al geen effectief gebruik kan maken van de lucht (vanwege incompetentie en communicatie), en dat daarmee die no-fly zone weliswaar vernederend is, maar ook weer niet beslissend verschil maakt voor hem at the moment.

Nog iets anders, stel dat UA RU zou verslaan, kan Putin dat ook accepteren? Hier mogen we ook wel over na gaan denken. We komen toch op een punt dat er aan Russische kant iets moet geslikt gaan worden.
This would leave Putin feeling very threatened and would pose a risk to his core strategic interest – security. In these circumstances the risk of escalation would be significant.
Ik denk dat de auteur hier een fout maakt, veiligheid is niet de kern van dit conflict, slechts het PR-plaatje voor interne consumptie en de Putin Verstehers te onzer landen. De NAVO is toch echt niet van plan om Rusland in te gaan nemen.
Dat hij zijn eigen defensie verzwakt is volgens mij nu al een feit, bij een no-fly zone zou hij de keuze krijgen deze defensie nog verder te verzwakken of eieren voor zijn geld te kiezen.

Wel moet ik nageven dat de nucleaire doctrine voldoende vaag is om eventueel een uitgeschakelde defensielijn in Rusland zelf langs grens met UA te begrijpen als bedreiging van het voortbestaan van de staat. Wat ik hierover lees is dat dit erg vaag geformuleerd is, wellicht bewust.
Third, and perhaps most importantly from a strategic perspective, a direct military intervention would play directly to Putin’s narrative. He has long maintained that the West poses a direct military threat to Russia, and this turn of events would legitimise that paranoia, enabling him to justify his own military action
Dit beoordeel ik als zeer waarschijnlijk onwaar. Als Putin zin heeft een NAVO-land aan te vallen, dan kan hij dat prima doen zonder onze toestemming :). Op de staats-tv wordt al een poosje openlijk gefantaseerd over een landcorridor door Polen naar Kalinigrad, en zo wat andere wensen. In de Baltische staten zitten vast ook wel nazi's en zo verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:48:
[...]
moet @DoubleDutch nu ook al naast UA farmers defence force captures ook Officers run over erbij zetten ? :+
Zou het 2e geval zijn van ‘Frogger’ spelen met je commandant.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Stel, de Russen gaan terug en alles wijst er op dat ze pakweg 8 jaar in de toekomst (gewoon een herhaling dus) nog een keer gaan aanvallen. Dan kan je uitgaan van een aantal dingen:
OK russen terug in krim & rusland.
- Hun ballistische capaciteit gaan ze verfijnen, teveel raketten deden niet meer dan stukken weiland ploegen. Dus voor Oekraïne zal ingezet moeten worden op BMD capaciteit: radarstations en lanceerinstallaties.
Gaat niet binnen 8 jaar, rusland heeft geen geld/tijd om een nieuwe raket te maken. De iskander is te duur om massaal te gebruiken. Blijft dus iets over als hun Kalibr kruisraketten die ze wat kunnen verbeteren misschien en masaal inslaan.

Oekraine countert dit door ipv 100 grote depots er 5000 kleine te hebben en sterker in te zetten op AA .
- Bovenstaande is kwetsbaar voor vliegtuigen aangezien die speciaal voor dit soort gelegenheden radar-seekers hebben (R77). Die zal je dus moeten weghouden uit je luchtruim, dat kan je slechts gedeeltelijk vanaf de grond doen, dus heb je een luchtmacht nodig. Gegeven, bommenwerpers zijn niet nodig dus die hoef je niet te kopen, maar de infra en logistiek die nodig is voor air-dominance vliegtuigen is niet persé anders. Dus denk weer aan vliegvelden e.d.
Nope, rusland heeft de R77 en lucht overwicht en nog steeds haalt oekrainse AA raketten, vliegtuigen en helicopters neer. Rusland zal dus of andere wapens moeten onwikkelen of sterker inzetten op hun luchtmacht.

Oekraine countert door een beperkte luchtmacht te hebben tegen NATO grens, moeilijk om voor rusland daar te geraken en makkelijker te beschermen.
- De havens zullen beschermd moeten worden, anders krijgen ze daar voet aan land (tactisch gezien was dat namelijk een goed plan). Dan kan je proberen de hele kustlijn te verdedigen vanaf land (wat risicovol is), óf je gaat met een vloot liggen waar de Turkse marine nu is en zo de kust vrij houden. Dus een maritieme tak heb je nodig.
Neen, oekarine kan niks doen met een vloot en die worden aan flarden geschoten de minuut een conflict begint.

Rusland heeft nu compleet overwicht op zee en het helpt hen weinig.
Oekraine moet inzetten op meer anti-scheeps raketten om de kost te hoog te maken voor rusland.
- Het landoptreden gaat sneller en met nóg meer tanks plaatsvinden, en waarschijnlijk in een seizoen dat daar meer geschikt voor is. Dus die investeringen moeten omhoog. Denk aan drones (die je weer moet beschermen met vliegtuigen - je kan ze lastig inzetten zonder luchtoverwicht) en veel kazernes en onderhoudshallen.
Nogmaals rusland heeft luchtoverwicht nu (of kan het krijgen maar doen het niet) en oekrainse drones kunnen volop opereren. Rusland zou dus hun enorm dure T-14 platform moeten inzetten wat een serieuze kost zal zijn een kost die rusland al niet kon dragen voor deze invasie laat staan erna.
Alles bij elkaar zit je gewoon zó aan een volwaardige krijgsmacht. Los van de bovenstaande opsomming: opbouw van een leger gaat nooit onder de radar, dus als een specifiek leger met verdedigingswerk wordt opgetuigd, dan hebben de Russen alle tijd om daar op te plannen.

We kunnen er niet vanuit gaan dat dezelfde fouten weer gemaakt gaan worden. Dat is gevaarlijk.
Neen, zoals ik je aantoon kan je met redelijk eenvoudige (moderne ) middelen genoeg overwicht krijgen om zoals nu de kost enorm hoog te maken.

Een raket van 20 000 dollar kan een 50 miljoen dollar kostende vliegtuig uit de lucht halen, verdedigen is veel eenvoudiger en goedkoper.

Rusland moet dus EN hun landmacht grondig hervormen en herbewapenen EN hun luchtmacht een pak groter/sterker maken EN hun raketmacht verbeteren en veelvoudig uitbreiden . dat allemaal binnen een paar jaar EN onder zware sancties waardoor ze nu zelfs al moeite hebben compnenten te vinden voor dit alles. SImpelweg onmogelijk.

Oekraine aan de andere kant zal kunnen rekenen op bakken steun en hulp in alle soorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
bulle bas schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:53:
[...]

Eens dat een no-fly zone verder gaat dan de lucht. De no-fly zone zonder conflict zal er om spannen dat Putin verstaat dat wij hem geen ruimte bieden in het luchtruim van UA, en dat schending uitschakelen betekent. Dat betreft dus ground to air in UA en RU, en air to air in UA, als ik de analyses zo allemaal goed begrijp.
Er is een alternatief: louter in de lucht boven NATO en lange afstand raketten op alles russisch afschieten.in de lucht boven UA.

Een pak duurder en minder zeker dat er niks doorgeraakt maar het zorgt er wel voor dat je niet hoeft op te treden tegen russische AA in rusland.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Sneller terug dan heen :7

Edit; ah mooie update stond er al:

user109731 in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

[ Voor 34% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-03-2022 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11
Dat zou een stunt zijn...
Dit gaan de Russen echt niet meer winnen zo.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Dat zou een stunt zijn...
Dit gaan de Russen echt niet meer winnen zo.
Optimisten vanuit Russische optiek denken dat Rusland de 240km tussen de twee fronten aan de Donbas zijde in het oosten.

240km. Dat lijkt me lastig.

Maargoed, Mariepol, Melitapol en de Krim an sich - ze zijn in de hoek Kherson in ieder geval bijna terug op de 2014-lijn. Dan de rest nog.

Zelf zeggen dit er over.

Ah, dit is de vertaling ;)

[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-03-2022 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Er is een alternatief: louter in de lucht boven NATO en lange afstand raketten op alles russisch afschieten.in de lucht boven UA.

Een pak duurder en minder zeker dat er niks doorgeraakt maar het zorgt er wel voor dat je niet hoeft op te treden tegen russische AA in rusland.
Interessante optie. Dan heb je alleen de Russische artillerie nog. Die zou je denk ik het liefst vanuit de lucht willen pakken als UA zijnde, maar dat gaat niet meer met een no-fly zone.

Het punt voor UA is dat ze helemaal niks op lange-afstand kunnen en dat zou helpen om het demonische gesloop tegen te gaan.
Ik vind dat het Westen toch echt een oplossing moet bieden. Ofwel geschut dat grote afstanden kan overbruggen (dan moet er dus spul van Russische makelijke gedoneerd gaan worden?), ofwel meer vliegtuigen, of een no-flyzone.

Ik ben ook heel benieuwd wat er bij een bestand mogelijk is. In hoeveel jaar tijd kan UA 100 Amerikaanse vliegtuigen plus piloten plus ondersteuning opnemen in de eigen vloot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
bulle bas schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat de auteur hier een fout maakt, veiligheid is niet de kern van dit conflict, slechts het PR-plaatje voor interne consumptie en de Putin Verstehers te onzer landen. De NAVO is toch echt niet van plan om Rusland in te gaan nemen.

[...]
Blijft gissen wat de exacte reden is of zouden zijn.

Ik denk dat je het niet zo letterlijk moet zien als militair binnenvallen maar om het bestaan van Poetin's Rusland, met de oligarchen en andere criminele vriendjes. Dus stel je hebt Winnie de Poeh en vriendjes en die voelen zich bedreigd in hun zijn, dan stellen die alles in hun macht om hun sphere of influence te behouden. Buurlanden die vazalstaten van Rusland zijn past in dat narratief. Moskou ligt immers in het verre Westen van Rusland. Vandaar ijzeren gordijn. Daar is nu weinig van over. Dat is wel degelijk veranderd na Euromaidan. Kijk, het probleem is dat democratie omkopen nogal lastig is als mensen er moreel gezien in geloven. Terwijl je bij bijvoorbeeld alt-right en extreemrechts nog best ver kunt komen, als je ze maar voldoende betaald. En dat zijn dan ook meteen je vrinden want de vijand is al het gematigde links en gematigde rechts (beide centrum). Daarom was het ook handig om tijdens de coronacrisis te stimuleren op tegen de maatregelen te schoppen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 19:46

Grouchy

meep meep

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:22:
[...]

Dehumanisering van de tegenstander is 1 manier de knop helpen om te zetten om een ander mens om te brengen. Russen noemen hun tegenstander 'nazi's', Ukrainse hanteert de term 'ork', beide implicerend dat de vijand geen mens is en anders geen menswaardig bestaan verdient.

Een ander aspect is motivatie en moreel: als je weet dat je vijand jouw vrienden en familie zal ombrengen, verkrachten of in een kamp zal stoppen dan heb je een motivatie. Als je denkt dat jouw tegenstander de lokale bevolking onderdrukt die bevrijd wil worden idem.

Tenslotte gevechtsafstand: Ik weet van NL militairen dat veel contact gebeurt over langere afstand (bijv > 100 meter). Huis-tot-huisgevechten zijn daarom een specialiteit. Kadyrov en z'n sociopaten werden niet voor niets ingevlogen, Syrie had niet voor niets Wagner voor het smerige werk. Dat zijn gewetenloze slagers.
Met CQB training heb ik aan den lijve ondervonden hoe intens dat is en hoe graag je reflex - zelfs in training - is om te vluchten. Niet voor niets wordt er enorm veel met artillerie en MLRS geschoten. Lekker veilig van een afstandje flats beschieten. Daarom is de spin dat er azov in elke flat zou zitten weer zoiets belangrijks voor Rusland.

Ik denk dat ik wel wat oversla, maar 1 ding is tenslote een element. Als je maat onder vuur ligt en je bent bang dat hij sneuvelt kan dat ook wat losmaken - de befaamde band of brothers.

[...]
Toen ik nog camouflage groen droeg hebben we nog wat training/lezingen enzovoort daarover gehad van VS militaren. Heb zelfs nog het eea bewaard.
Afstand; hoe kleiner die is hoe groet de weerstand is om te doden (F16/Artillery vs een mes/bajonet), Dehumanisering maakt die afstand idd ook groter.
Motivatie/moreel & maat onder vuur/ als je weet dat je vijand jouw vrienden en familie zal ombrengen dat allemaal maakt je nog geen 'killer'. Waterloo/Gettysburg/Cold harbor waren veldslagen waar eenheden 150-35 meter van elkaar afstonden, soms urenlang met volley op volley. Je kan eigenlijk niet missen op die afstanden, dus een grote kans dat na elke volley je vrienden naast je worden omgebracht. Maar de cijfers laten een heel ander verhaal zien.

Normale mensen willen/kunnen nu eenmaal geen andere mensen doden.
Om killers te maken leer je ze eerst simpel gezegd schieten en daarna pas je conditionering toe tot een dusdanig niveau dat de juiste actie een tweede natuur wordt van de persoon in kwestie.
Dat kan door bijvoorbeeld door in plaats van een normaal doel met kruis, een silhouet van een militair te gebruiken die maar even verschijnt op de schietbaan. Soldaten leren zo dat ze maar een korte tijd hebben om het doel aan te vallen dat nog versterkt wordt zodra het doel omvalt.
Doe je het goed genoeg en leg je er genoeg om dan krijg je een beloning (embleem /badge). Uiteindelijk bouw je zo na training een automatische, geconditioneerde & gewenste reactie in.
Een goed voorbeeld wat voor verschil het kan uitmaken, is de Falkland oorlog; UK -> training/conditionering (-> 90/95 firing rate) vs Argentinië (veelal soldaten/dienstplichtigen die geen mensen konden doden)

Kadyrov daar verschillen we dan van mening over. Zijn goed in burgers bashen a la OMON maar naar mijn mening totaal ongeschikt daarzo. Video materiaal wat ze uitbrengen bevestigd dat alleen maar.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Grouchy thanks, mooie bijdrage!

Vwbt Kadyrov: zeker geen bekwame militairen, maar zover ik begrijp wel gewetenloos en gewelddadig. Wellicht ook gestuurd om te imponeren, maar naar ik begrijp weer huiswaarts na verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sergei Rudskoy van het Russische leger zegt nu dat Rusland zich gaat concentreren op Oost-Oekraïne, omdat er niet genoeg 'gevechtscapaciteit' is om de rest van het land in te nemen:
Russisch leger: 'Gaan ons nu richten op Oost-Oekraïne'

Het Russische leger gaat zich vanaf nu concentreren op de 'bevrijding' van Oost-Oekraïne. Het geeft aan dat de eerste doelstellingen van de militaire operatie die het sinds 24 februari in het land uitvoert, bereikt zijn.

'De gevechtscapaciteiten van de Oekraïense strijdkrachten zijn aanzienlijk verminderd, waardoor (...) het grootste deel van de inspanningen kan worden gericht op het hoofddoel: de bevrijding van de Donbass, in Oost-Oekraïne', zo zei de plaatsvervangend chef van de Russische generale staf Sergei Rudskoy.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
user109731 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:05:
Pentagon update:
[Twitter]
Oekraïne wint ook terrein in Kherson:
[Twitter]
En minder focus op Kyiv:
[Twitter][Twitter]

Hier een draadje op basis van US intelligence dat hetzelfde zegt. Zal wel dezelfde originele bron zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rusland had inmiddels het eigen dodental naar 1351 opgekrikt.
Had en even gemist overdag :)

https://nos.nl/l/2422564#UPDATE-container-60344707
Rusland heeft een nieuw dodental bekendgemaakt van de oorlog in Oekraïne. Volgens het ministerie van Defensie in Moskou zijn er de afgelopen maand tijdens de strijd 1351 Russische militairen omgekomen. Voor de 30 dagen dat de oorlog nu duurt, komt dat neer op een gemiddelde van 45 per dag. Er wordt in het nieuwe bericht melding gemaakt van 3825 gewonden.
:+
Dat het officiële getal ook hard omhoog gaat geeft wel aan dat het echt niet goed gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2022 20:43 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:13:

[...]

Dat het officiële getal ook hard omhoog gaat geeft wel aan dat het echt niet goed gaat.
Theorie: ze melden alleen de doden die ze thuis gemeld en begraven hebben?

Andere theorie: ze delen gewoon door 10 want propaganda.

Macron gaat z’n uren bellen met Putin verzilveren en mensen helpen in Mariepol. En dit samen met Griekenland en Turkije.

Waarom juist deze drie? Griekenland ooit ‘gered’ door Rusland, Turkije als goede buur en Frankrijk vanwege de.. telefoontjes?

Ik duim dat het ze lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:13:

[...]

Ik vind eigenlijk, als ze echt lef hebben, vorige keer stond hij op 498 toch, dat ze hem nu op 497 moeten zetten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
pro_6or schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Ik vind eigenlijk, als ze echt lef hebben, vorige keer stond hij op 498 toch, dat ze hem nu op 497 moeten zetten.
Dan weet ik wel waar die Z voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:37

Amphiebietje

In de blubber

pro_6or schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:43:
[...]

497, en de rest heeft "hartproblemen". Immers, als je hart niet meer klopt, is dat een probleem. Niks van gelogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Ik lees steeds meer mensen die fragment uit tweet met Medvdev uitleggen als dat hij zich zou proberen te distantiëren van de oorlog.
Dat zou wel een Hitler-Göring moment zijn dan. Putin heeft een groot vertrouwen in Medvdev getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Macron gaat z’n uren bellen met Putin verzilveren en mensen helpen in Mariepol. En dit samen met Griekenland en Turkije.

Waarom juist deze drie? Griekenland ooit ‘gered’ door Rusland, Turkije als goede buur en Frankrijk vanwege de.. telefoontjes?
Griekenland vanwege het feit dat in de betreffende regio veel etnische Grieken wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Grouchy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Een goed voorbeeld wat voor verschil het kan uitmaken, is de Falkland oorlog; UK -> training/conditionering (-> 90/95 firing rate) vs Argentinië (veelal soldaten/dienstplichtigen die geen mensen konden doden)
Vergeet niet dat een groot deel van de Britse soldaten die naar de Falklands gingen professionals waren die in Noord Ierland hadden gediend. Die wisten hoe het voelt als er op je geschoten wordt en maten omkomen.
Aan de andere kant waren de meeste Argentijnen die wel eens een schot hadden gelost in Argentinië gebleven omdat het regime de beste troepen daar wilde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 07:40
https://twitter.com/hersz.../1507436672300064775?s=21

-French President Emmanuel Macron says that France, Turkey, Greece will carry out an "exceptional humanitarian operation" "for all those who want to leave" the Ukrainian city of Mariupol, which has faced near total destruction after an unrelenting Russian bombing campaig—

Ben benieuwd wat voor operatie dat dan gaat worden

[ Voor 54% gewijzigd door assassin85 op 25-03-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
bulle bas schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Interessante optie. Dan heb je alleen de Russische artillerie nog. Die zou je denk ik het liefst vanuit de lucht willen pakken als UA zijnde, maar dat gaat niet meer met een no-fly zone.

Het punt voor UA is dat ze helemaal niks op lange-afstand kunnen en dat zou helpen om het demonische gesloop tegen te gaan.
Ik vind dat het Westen toch echt een oplossing moet bieden. Ofwel geschut dat grote afstanden kan overbruggen (dan moet er dus spul van Russische makelijke gedoneerd gaan worden?), ofwel meer vliegtuigen, of een no-flyzone.

Ik ben ook heel benieuwd wat er bij een bestand mogelijk is. In hoeveel jaar tijd kan UA 100 Amerikaanse vliegtuigen plus piloten plus ondersteuning opnemen in de eigen vloot?
Gaat niet, te duur.
Een 100 F-35's spreek je van 10+miljard als startup cost, reken nog 100+miljoen per jaar om die operationeel te houden en een veelvoud aan ondersteunende diensten , wapens en piloten.

Oekraine gaf een 2-5 miljard uit aan defensie de laatste 15 jaar . Die prijs voor wat die kunnen brengen is gewoonweg veel te duur.

Wat oekraine daarvoor nodig heeft zijn drones en geavanceerde radars die origine van dergelijke aanvallen kunnen opsporen.

Of anders deze : Wikipedia: Panzerhaubitze 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik ben benieuwd hoe een gedwongen terugtrekking eruit gaat in Kherson mocht het zover komen, het middenkader van het Russische leger heeft maar 1 opdracht en dat is vooruit. Gaan ze a la Stalin orders geven dat zich terugtrekkende soldaten gefusilleerd moeten worden? Dit gaat allemaal nog veel vervelender worden.

Hopelijk lukt het met die burgers uit Mariupol halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

assassin85 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:07:

-French President Emmanuel Macron says that France, Turkey, Greece will carry out an "exceptional humanitarian operation" "for all those who want to leave" the Ukrainian city of Mariupol, which has faced near total destruction after an unrelenting Russian bombing campaig—

Met een landingsschip voor de kust gaan liggen en met bootjes burgers afhalen op het strand.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
pro_6or schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Met een landingsschip voor de kust gaan liggen en met bootjes burgers afhalen op het strand.
Geen doen met zulke hoeveelheden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac

Demonstrerende mensen in Kherson spelen "Bayraktar" voor de aanwezige Russen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Inmiddels staat de hack van de Russische centrale bank ook online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Theorie: ze melden alleen de doden die ze thuis gemeld en begraven hebben?

Andere theorie: ze delen gewoon door 10 want propaganda.

[Embed]

Ik duim dat het ze lukt.
Er schijnen daar vrij veel Grieken te wonen. En in die gebombardeerde moskee schuilden tientallen Turken.
Bovendien Is Turkije een van de weinige landen die nog op speaking terms zijn met Rusland, en een belangrijk handelspartner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Gaat niet, te duur.
Een 100 F-35's spreek je van 10+miljard als startup cost, reken nog 100+miljoen per jaar om die operationeel te houden en een veelvoud aan ondersteunende diensten , wapens en piloten.

Oekraine gaf een 2-5 miljard uit aan defensie de laatste 15 jaar . Die prijs voor wat die kunnen brengen is gewoonweg veel te duur.

Wat oekraine daarvoor nodig heeft zijn drones en geavanceerde radars die origine van dergelijke aanvallen kunnen opsporen.

Of anders deze : Wikipedia: Panzerhaubitze 2000
Dat is prijzig. Het is wel een land van 43 miljoen inwoners, dus ergens in de toekomst zullen ze wel een groot leger op de been brengen, maar met huidige economische omstandigheden wensdenken.

Maar: daarmee houd je het luchtruim niet schoon, nietwaar? Het lijkt me dat je dan SAMs nodigt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:09
JoeZuCK schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:21:
Inmiddels staat de hack van de Russische centrale bank ook online.
Heb je daar een bron van?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
XWB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:57:
Sergei Rudskoy van het Russische leger zegt nu dat Rusland zich gaat concentreren op Oost-Oekraïne, omdat er niet genoeg 'gevechtscapaciteit' is om de rest van het land in te nemen:

quote: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220120_93602113
Russisch leger: 'Gaan ons nu richten op Oost-Oekraïne'

Het Russische leger gaat zich vanaf nu concentreren op de 'bevrijding' van Oost-Oekraïne. Het geeft aan dat de eerste doelstellingen van de militaire operatie die het sinds 24 februari in het land uitvoert, bereikt zijn.

'De gevechtscapaciteiten van de Oekraïense strijdkrachten zijn aanzienlijk verminderd, waardoor (...) het grootste deel van de inspanningen kan worden gericht op het hoofddoel: de bevrijding van de Donbass, in Oost-Oekraïne', zo zei de plaatsvervangend chef van de Russische generale staf Sergei Rudskoy.
OO dit is echt wel heel interessant hoor, beginnen ze terug te krabbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:33

Garyu

WW

bulle bas schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:28:
[...]

Dat is prijzig. Het is wel een land van 43 miljoen inwoners, dus ergens in de toekomst zullen ze wel een groot leger op de been brengen, maar met huidige economische omstandigheden wensdenken.

Maar: daarmee houd je het luchtruim niet schoon, nietwaar? Het lijkt me dat je dan SAMs nodigt hebt?
Puur voor verdediging in eigen land heb je inderdaad meer aan flinke berg SAMs (Patriots, anyone) dan aan een paar vliegtuigen. De F35 is by far het duurste vliegtuig waar 100 stuks natuurlijk wel erg overdreven is. Maar ik vermoed dat dit vliegtuig zowiezo niet naar Oekraïne geleverd gaat worden op korte of ook middellange termijn.
Dan eerder die Poolse tweedehandsjes.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Wat zijn dit voor een bestanden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Qwerty-273

Meukposter

Nog een klein detail over Sergei Shoigu uit een Telegram kanaal.
The Russian Defense Ministry decided to "resurrect" Shoigu in the media

The ministry issued an order stating that everything was fine with Shoigu and that he had not disappeared.

Interestingly, the decree was signed by Acting General of the Army Bulgakov 😂

#StrongTogether
#StopRussianAggression
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-K1EguYobzFZUibQpIFc6mVPW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdNPxAeuvln5LQPCgZxDcxND.jpg?f=fotoalbum_large

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

DoubleDutch schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:50:
[...]

Data van de Russische centrale bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fors onderbelicht is Rusland zelf. Er is IMO toch een soort coup gaande waarbij Poetin ipv autocraat naar volledige dictator is gegaan. Nieuwe wetgeving, beurs op slot, alle onafhankelijke journalistiek monddood, demonstraties verboden, veel vaderlandsliefde vs verraders…. De actieve oorlog is wat Rusland momenteel laat zien maar op de achtergrond is het voor de gewone Rus ook in een rap tempo gaan veranderen. En niet op een goede manier, de rationele besluiten van de machtshebbers zijn nogal … eenzijdig geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

JoeZuCK schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Data van de Russische centrale bank.
Een heleboel scans van documenten in het Russisch maar ook PDF bestanden met constructies van firmas, bijvoorbeeld ook een bedrijf zo te zien uit Myanmar met een aantal bedrijven gevestigd in Hoofddorp.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DoubleDutch
Een paar voor/na foto's samengevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXI0My51PSio_1iPaETA7Pe8Cx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2saIBKZOXKFmZDAz6HP8IS7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFZu751Gb7dtcvofCu-PWImRPbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQ6DXtWefMnVr8mAtPS2SlPf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwozaY1Xc0KWbdDOJ2bQvDcUhl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YecDqaC03RI70vP6fJESBRl9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-rwJNbMqzKuANGJuFU2VakV9L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENuEu0iOcks5HqWwdiScCTWR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

IJzerlijm schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:06:
[...]

Een heleboel scans van documenten in het Russisch maar ook PDF bestanden met constructies van firmas, bijvoorbeeld ook een bedrijf zo te zien uit Myanmar met een aantal bedrijven gevestigd in Hoofddorp.
Er is een reden waarom dit pas na twee dagen openbaar is gemaakt.. Denk dat de NSA/CIA die hele handel al wel heeft doorgeplozen. Staat van alles in begreep ik. Inlogcodes, passwords enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

JoeZuCK schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Er is een reden waarom dit pas na twee dagen openbaar is gemaakt.. Denk dat de NSA/CIA die hele handel al wel heeft doorgeplozen. Staat van alles in begreep ik. Inlogcodes, passwords enz enz.
Dit soort overzichten zijn denk ik wel handig. Hoewel er natuurlijk nergens is bewezen dat iemand in dit diagram crimineel bezig geweest is en het ook een zware privacy schending is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0caUb6a.jpg

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:40
IJzerlijm schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:06:
[...]

Kan de nederlandse overheid er nog iets mee om nog wat te bevriezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
assassin85 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:07:

"A special rescue operation" :P

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

IJzerlijm schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:16:
[...]

Dit soort overzichten zijn denk ik wel handig. Hoewel er natuurlijk nergens is bewezen dat iemand in dit diagram crimineel bezig geweest is en het ook een zware privacy schending is.

[Afbeelding]
Kwam net tegen dat Rusland 23 miljard aan assets in Ierland heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Laten we hopen dat dit niet klopt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

[Afbeelding]
het probleem wat ik eerder zie is dat je de "bron" niet kan veriferen .. als overheid kan je technisch niks met die info

maar dat gezegd, alles wat in nederland op die lijst staat kan natuurlijk wel onder een vergrootglas gehouden worden.

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Qwerty-273

Meukposter

Aan de andere kant hebben de meeste landen nu wel regelgeving om de ubo's (Ultimate Beneficial Owner) bekend te maken van bedrijven. Juist om duidelijk te maken wie uiteindelijk de bedrijven bezit. Het is in dat opzicht geen privacy schending, maar juist een verplichting om die informatie te registeren en publiek te maken.

Je kan het in dat opzicht vergelijken met de Panama Papers, Paradise Papers, Pandora Papers, etc. waarbij ook juist deze constructies aan het licht worden gebracht.
https://www.icij.org/investigations/
https://www.icij.org/inve...d-in-icij-investigations/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:25:
Er schijnen daar vrij veel Grieken te wonen. En in die gebombardeerde moskee schuilden tientallen Turken.
Bovendien Is Turkije een van de weinige landen die nog op speaking terms zijn met Rusland, en een belangrijk handelspartner.
Bedenkt u zich ook dat dit deel van Oekraïne, ooit onderdeel was van het Griekse Project van Catharina de Grote (maar vooral van minnaar Prins Potjomkin), waarbij een soort nieuw Griekenland gecreëerd moest worden in Novorossia. Steden als Kherson, Odessa maar ook Melitopol en Mariupol zijn toen gesticht. Dat zijn nog oude lijntjes.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
unclero schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Bedenkt u zich ook dat dit deel van Oekraïne, ooit onderdeel was van het Griekse Project van Catharina de Grote (maar vooral van minnaar Prins Potjomkin), waarbij een soort nieuw Griekenland gecreëerd moest worden in Novorossia. Steden als Kherson, Odessa maar ook Melitopol en Mariupol zijn toen gesticht. Dat zijn nog oude lijntjes.
Dat is het leuke van dit soort topics, je leert weer eens iets nieuws - maar een vraagje; zijn deze oude lijntjes dan nog wel relevant? hoe kijkt de gemiddelde Griek of een Griekse politicus tegen Odessa aan?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Russian Foreign Minister Sergey Lavrov on Friday took aim at the sanctions the United States and other countries have imposed on Moscow for its invasion of Ukraine, saying he believes that the West has declared "total war" on Russia.
Je moet je afvragen hoe serieus je deze woorden moet nemen. Dit lijkt voornamelijk voor interne consumptie in Rusland bedoeld te zijn.
Silent7 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:43:
[...]

OO dit is echt wel heel interessant hoor, beginnen ze terug te krabbelen?
Voor nu misschien, misschien hopend op verslappende sancties, en het over een tijdje weer opnieuw proberen. Misschien over een paar maanden, misschien over een paar jaar. De visie van Putin is duidelijk.
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:26:
[...]

"A special rescue operation" :P
Het is goed dat Macron de deur openhoudt, maar of hij echt wat gaat bereiken bij Putin?

[ Voor 27% gewijzigd door Sebazzz op 25-03-2022 22:53 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik had al zo’n vermoeden dat toen het Pentagon het over Kherson had, en dat dat contested zou zijn, ze het over de provincie hadden of bedoelden. Onderstaande doet dat vermoeden sterker worden:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 20:56
unclero schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Je kunt nog verder teruggaan als je wilt tot aan de 7de eeuw BCE. :Y)
Wikipedia: Ukrainian Greeks

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:50:
Nog een klein detail over Sergei Shoigu uit een Telegram kanaal.

[...]

[Afbeelding]
Er komen nu berichten dat hij een hartaanval zou hebben gehad. Origineel bericht hier. Ik ben benieuwd of hij die hartaanval kreeg toen hij ergens tussen twee verdiepingen naar beneden viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
rain2reign schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Je kunt nog verder teruggaan als je wilt tot aan de 7de eeuw BCE. :Y)
Wikipedia: Ukrainian Greeks
Sterker nog, Griekenland is hoogstwaarschijnlijk het land waar de homo sapiens vanuit Afrika Europa introkken en zich vermengde met de Neanderthalers. :Y)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:50:
[...]

Ik heb er wat bekeken, dat waren allemaal officiële audits en vergunning gerelateerde stukken. Ik kon er niet aan zien dat het van de centrale bank komt, kamer van koophandel had ook gekund met mijn piepkleine (15) steekproef.

Voorlopig is het niet meer dan een flinke bak rauwe data, om daar iets interessants uit te vissen gaat nog een hoop werk zijn.
Pagina: 1 ... 78 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: