De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.328 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:54:
[...]
Ik ben zo eens even in google maps het spoor tussen Kiev en Irpin / Bucha afgedwaald, en kan de positie niet 1,2,3 vinden. Het spoor icm een perron (?) dat begint, en een opener vlakte aan de overkant met die drie woningen (rood, beige, beige..). Is ie al gerefereerd?
Mogelijk Sklozavodska station op gmaps.
Onder de bomen (die nu dus kaal zijn?)staan wat losse huizen.
Qua hoogte etc niet zo te zien iig.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2022 22:06 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Qwerty-273

Meukposter

XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:53:
Tja, en dan is er nog die vreemde FSB brief waarin staat dat Rusland Polen zou willen aanvallen. Ik weet niet wat ik ervan moet maken.
Je hebt ook nog het vermoedelijke Telegram account van Dmitry Medvedev waar hij in de onderstaande post ook ingaat op Polen. Al is het natuurlijk maar de vraag of dat hem echt is - hij was altijd tegen socials en het is een nieuw account. Wel is het een geverifieerd account en kwa langdradig taalgebruik zou het best kunnen.
https://t.me/medvedev_telegram/11

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Tja, en dan is er nog die vreemde FSB brief waarin staat dat Rusland Polen zou willen aanvallen. Ik weet niet wat ik ervan moet maken.
En hoe willen de Russen Polen aanvallen? Hun leger zit vast in Oekraine. Belarus? Die maken geen kans tegen het Poolse leger. En er zijn verder ook geen berichten over troepenopbouw in die regio toch? Lijkt mij sterk dat Rusland op dit moment nog een front aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
k995 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:13:
[...]

https://agupubs.onlinelib.../doi/10.1002/2017JD027331

Volgens deze zou de roet (die is vooral het probleem) van de brandende steden niet zo hoog geraken en de impact een pak minder zijn uiteindelijk.

Zoals ik al zei: veel hangt af welke kernkoppen men gebruikt, een tactische 30kt kernkop of een enorm zware 1-3Mt kernbom maakt een enorm verschil.

Die laatste zijn grotendeels uitgefaseerd maar rusland zou wel terug bezig zijn met een soort van tsunami torpedo die nog een heel andere impact zou hebben.
Dat gaat specifiek over 'Although the threat of a large-scale nuclear exchange between the superpowers has diminished significantly, the possibility of a more limited exchange between countries such as India and Pakistan also must be considered'. Met andere woorden die studie doet geen uitspraken over wat er gebeurd tussen twee superpowers, dit is echt puur gericht op een kleinschalig conflict met kleine wapens. Overigens zie je daar ook dat er direct een temperatuur impact wordt verwacht.

Het artikel dat ik linkte blijft zinniger voor deze discussie aangezien ze daar met soot waardes werken op basis van een conflict tussen o.a. China, US en Rusland. Ik zou hem nog eens bekijken; http://climate.envsci.rut...bockTurcoPhysicsToday.pdf
Die laatste zijn grotendeels uitgefaseerd maar rusland zou wel terug bezig zijn met een soort van tsunami torpedo die nog een heel andere impact zou hebben.
Dat was Poseidon in mijn post. Heeft verder gewoon een wikipedia pagina; Wikipedia: Status-6 Oceanic Multipurpose System. Daar gaan ze overigens uit van 6 raketten per submarine dat voor een totaal van 400 megaton zorgt. Een hele andere orde van grootte dan de 15 kt uit het pakistan/india voorbeeld :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:59
Odessa schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:08:
[...]

En hoe willen de Russen Polen aanvallen? Hun leger zit vast in Oekraine. Belarus? Die maken geen kans tegen het Poolse leger. En er zijn verder ook geen berichten over troepenopbouw in die regio toch? Lijkt mij sterk dat Rusland op dit moment nog een front aankan.
Heel simpel een kernbom op Warschau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Ik ben zo eens even in google maps het spoor tussen Kiev en Irpin / Bucha afgedwaald, en kan de positie niet 1,2,3 vinden. Het spoor icm een perron (?) dat begint, en een opener vlakte aan de overkant met die drie woningen (rood, beige, beige..). Is ie al gerefereerd?
Wat vind je van deze locatie?

- perron
- links bosjes, rechts huisjes
- talud
- Bucha

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Dat zal Putin best willen inderdaad, en hij niet alleen.
Ik denk dat het er nog even niet in zit, en op dit moment een suicide poging zal zijn. En dat ze dat prima doorhebben in Rusland. Maar dat weerhoudt ze er niet van om op veilige afstand te zitten jennen.

En Polen zal het misschien ook graag willen, iets met een rekening in het verleden. Worden in ieder geval genoeg memes over gemaakt.

[YouTube: Poland & Ukraine vs. Russia [Meme]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
HvdBent schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Ik ken veel Amerikanen, die houden wel van overdrijven hij ook blijkbaar. Van de veteranen die ik ken (en dat zijn er wel wat, ik heb veel shooters competief gespeeld en daar kom je ze vaak tegen) scheppen juist niet op over de capaciteit van. Ja de Navo is sterker dan Rusland, maar de meeste kracht zit in de VS, en is niet 1,2,3 hier.... Niet dat ik bang ben voor een invasie van Rusland op een Navo land, maar wel dat Poetin te lang zijn gang kan gaan, en er ergens een foutje gemaakt wordt.Ook al is dit een veteraan, zijn taalgebruik doet mij niet geloven wat hij zegt, vooral als hij ook nog eens ik heb in een youtube film gezien dat... aanhaalt als bewijs voor een stelling. Oorlog is een complexe samenloop van omstandigheden, de Fransen hadden aan het begin van WOII een sterker leger dan de Duitsers (betere tanks, betere vliegtuigen, maar de generaals waren beroerd....) dus op papier kan een hoop, maar de praktijk is altijd anders, kijk maar hoe veel militairen gesneuveld zijn in Afghanistan, tegen veruit inferieur bewapende tegenstanders.
Nog meer vooroordelen over Amerikanen en taalgebruik, geil joh. Hij geeft gewoon de cijfers weer, als ze niet kloppen hoor ik het graag van je. Hij geeft toe van marine weinig af te weten. Hij maakt in het filmpje diverse keren onderscheid tussen NAVO en VS, en ook gezien de context van deze oorlog. Als je het filmpje had beluistert dan had je dat misschien meegekregen. Maar je had je oordeel al klaar heh?

Wat betreft Afghanistan was een proxy oorlog, en 15k over 10 jaar Wikipedia: Soviet–Afghan War volgens Oekraïense cijfers (en nee, die neem ik niet voor waar aan) zou Rusland nu al op 15k zitten. Hoe dan ook, al is het 5k of 10k. Het zijn er veel.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verhelderende video, alleen een beetje een misser om op 0:36 Oekraïense joden verwarren met Tsjetsenen.

[ Voor 5% gewijzigd door sampoo op 22-03-2022 22:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:07
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:50:
[Embed]

(Para)militairen met Islamitische achtergrond in gevecht met Russen in de omcirkeling van de aanvallers ten noorden van Kyiv.

Ik heb de beelden een aantal keer bekeken en kan niet anders dan constateren dat de Russen écht heel slecht zijn en deze mensen enorm veel vertrouwen in hun god hebben. Ongelovelijk.

NB; heftig qua lawaai, verder geen narigheid te zien. Zal kijken of er een OSINT locatie bepaling is gedaan / te doen.

[Embed]
Volgens mij zijn dit dezelfde gasten in een ander filmpje.. Goed luisteren op het einde van het filmpje. "Roessische schweine kaputt machen" :D :D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Wat vind je van deze locatie?

- perron
- links bosjes, rechts huisjes
- talud
- Bucha
Ja die zag ik ook. Leek voor mij idd het meest denkbaar. Alleen de manier hoe de huisjes staan lijkt niet goed te zijn. Je ziet de huisjes in het flimpje netjes naast elkaar staan. Wel echt anders dan streetview suggereert...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

[...]

Waarmee? Polen heeft ook een flink leger.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Odessa schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:08:
[...]

In Brest was het tijdje terug wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Ja die zag ik ook. Leek voor mij idd het meest denkbaar. Alleen de manier hoe de huisjes staan lijkt niet goed te zijn. Je ziet de huisjes in het flimpje netjes naast elkaar staan. Wel echt anders dan streetview suggereert...
Ben ook niet overtuigd. Ms missen we een spoorlijntje :) of ist filmpje gewoon niet in deze regio gemaakt.

(Nog niet opgepakt door andere osint zover ik weet.)

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-03-2022 22:22 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Ik kwam bij dit perron uit, maar kan de huizen er niet bij vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8uiKapAXCVQ_dXhSUi8Cul_Nag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oH5a9lj1Qb1zyaIDv4Cl1Oyc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRtlqNaSCdW97J-YPWUERV_Nkso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmqvE67CkqG1DHFADGiQOGMr.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Twitter: https://twitter.com/julianroepcke/status/1506377578906537987?s=21]

@caspervc & @Ronald.42

Hier iemand die een locatie beweert te hebben gevonden, Irpin. En een interessant conclusie erbij, die nergens op slaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:27:
[Embed]

@caspervc & @Ronald.42

Hier iemand die een locatie beweert te hebben gevonden, Irpin. En een interessant conclusie erbij, die nergens op slaat.
De huisjes aan de bovenkant van de eerste rode streep lijken idd te kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UB7UIiIfoGfSqmS1Zs-hae4DQA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oWnUcE8wLRbPaUqhUgbNzXck.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YflMQ90QOUo_6pxyW4En5BSGAJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlRe24xgt7TR1x92mEXQ0U0Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 22-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dacht inderdaad ook https://www.google.com/ma...u!2e10!3e11!7i5120!8i2560 totdat @NiGeLaToR met de andere locatie kwam

Tja vanalles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:10
Misschien een idee om 'raad het plaatje' te laten voor wat het is? ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Nog meer vooroordelen over Amerikanen en taalgebruik, geil joh. Hij geeft gewoon de cijfers weer, als ze niet kloppen hoor ik het graag van je. Hij geeft toe van marine weinig af te weten. Hij maakt in het filmpje diverse keren onderscheid tussen NAVO en VS, en ook gezien de context van deze oorlog. Als je het filmpje had beluistert dan had je dat misschien meegekregen. Maar je had je oordeel al klaar heh?

Wat betreft Afghanistan was een proxy oorlog, en 15k over 10 jaar Wikipedia: Soviet–Afghan War volgens Oekraïense cijfers (en nee, die neem ik niet voor waar aan) zou Rusland nu al op 15k zitten. Hoe dan ook, al is het 5k of 10k. Het zijn er veel.
Klinkt misschien gek, maar ik vind het helemaal nog niet zo veel. In WW2 hadden de Sovjets 10,7 miljoen militaire doden, naast bijna 12 miljoen burgerslachtoffers. Door Corona waren er wereldwijd bijna 6 miljoen doden de laatste twee jaar. Dus alles is relatief, en natuurlijk is elke dode er één teveel, al kan ik niet echt treuren om die Russen.

Wikipedia: Slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog

https://www.volkskrant.nl...nden-op-een-rij~b14e8079/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En toch lijkt dit hem ook niet te zijn. Spoor ligt daar op een dijk. Geen perron dat er aan hangt bij Irpin....

Spoor en dijk en weg (weg is er in t filmpje niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iit5bFLhs4A4lDVgOGjRFGA6ZAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70YnvjbUQS2TYK46pkLsenVj.jpg?f=fotoalbum_large

Huisjes ook anders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgdS5rKap5p0NFkjD-mwzwl_X-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGUkf11waP4iXA5HQIPCxUyd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Prosac schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Ja, deze Harry is dus de reisgenoot van de jongen uit het verhaal was ik postte. Maar zoals ik het begrijp worden ze eruit gepikt door louche personen. Want het "echte" vreemdelingenlegioen accepteert geen strijders zonder gevechtservaring, staat zelfs expliciet aangegeven.
Nou, de Harry uit Drenthe heeft weer een update van zijn verhaal online laten zetten:

Harry werd gevangengenomen door Oekraïners: ‘Kreeg zak over mijn hoofd en geweer op me gericht’

Het ging al mis toen Harry wat foto's wou maken, wat de Oekraïense militairen verdacht vonden:
Onderweg naar Kiev maakte hij foto's. ,,Ik passeerde meerdere checkpoints, liet mijn paspoort zien en zei: I come to help en ze lieten me door. Mijn navigatie stuurde me een kwartiertje voor Kiev van de weg af en ik stopte om een kapot geschoten brug te fotograferen”, vertelt hij. ,,Op het moment dat ik wilde wegrijden, trokken Oekraïense soldaten met geweren me uit de auto, bonden mijn handen op mijn rug en gooiden me op het koude asfalt.”

,,Ze doorzochten mijn auto en vonden mijn verrekijker, bijl en militaire outfit. ‘Russia? Russia?’, schreeuwden ze. Ze trokken een zak over mijn hoofd en die tapeten ze strak om mijn nek. Ze hielden me onder schot, laadden hun wapens door en schoten. Ik vreesde ter plekke de kogel te krijgen.”
De soldaten dachten dat Harry een Russische spion was.

,,Ze vroegen of ik uit Rusland kwam en bestudeerden mijn tatoeages. Ik kreeg de loop van een geweer op mijn hoofd gezet, ze trapten me in mijn rug en gooiden me in een greppel waar zand in lag.” Harry zegt dat hij de toegangscode van zijn telefoon moest geven en dat de soldaten zijn telefoon uit pluisden en ontdekten dat hij niet uit Rusland kwam.
,,Daarna kreeg ik een sigaret en een paar slokken warme koffie en toen werd ik meegenomen door politieagenten voor verhoor.” Agenten scrolden door zijn foto’s, zegt hij, en de vele plaatjes die hij onderweg had gemaakt in oorlogsgebied werkten niet in zijn voordeel. ,,Ze zeiden dat ik foto‘s had gemaakt vlak bij een geheime militaire basis en dat ik daar niet had mogen zijn. Ze verwijderden alle foto’s, zelfs die van mijn driejarige dochtertje Delayla. De agenten geloofden dat ik vrijwilliger wilde worden, maar zeiden dat ik Oekraïne binnen acht uur moest verlaten.”
Deze jongeman had net zo goed gedood kunnen zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:32:
Misschien een idee om 'raad het plaatje' te laten voor wat het is? ;)
Dit vind ik nuttiger dan rode haringen jagen oid zolang we het gezellig houden .. :) wat maakt het uit ?

aldus telegraaf
Zelenski zegt dat Rusland de beste wapenleverancier is ..
https://www.telegraaf.nl/...tookt-met-hun-oorlogstuig

Tja vanalles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Nou, de Harry uit Drenthe heeft weer een update van zijn verhaal online laat zetten:

Harry werd gevangengenomen door Oekraïners: ‘Kreeg zak over mijn hoofd en geweer op me gericht’

Het ging al mis toen Harry wat foto's wou maken, wat de Oekraïense militairen verdacht vonden:

[...]

[...]

[...]

Harry moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

En z'n gezin ook :X

Naar oorlogsgebied verkassen en dan klagen dat ze bombarderen.

Wees geen Harry...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fiber schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:36:
[...]

Klinkt misschien gek, maar ik vind het helemaal nog niet zo veel. In WW2 hadden de Sovjets 10,7 miljoen militaire doden, naast bijna 12 miljoen burgerslachtoffers.
Het is veel omdat moderne legers veel kleiner zijn dan (bijvoorbeeld) tijdens WW2. 15K doden is 10% van de legermacht die Oekraine aanviel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Nou, de Harry uit Drenthe heeft weer een update van zijn verhaal online laat zetten:

Was er niet het advies ALLES thuis te laten .. ? en zeker niet je GSM mee te nemen ..
iets met buitenlands imei +31 nummer oid

verbazend dat ze zijn telefoon niet terplek kapot gestampt hebben

Sorry maar rijp voor Darwin award, mag blij zijn dat tie het naverteld ..

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 22-03-2022 22:48 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:44:
[...]

En z'n gezin ook :X

Naar oorlogsgebied verkassen en dan klagen dat ze bombarderen.

Wees geen Harry...
Harry kan het beter bij Call Of Duty laten. Wat een idioot 8)7
Ik geloof niet dat ze daar zitten te wachten of Xbox/Airsoft soldaten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Harry kan het beter bij Call Of Duty laten. Wat een idioot 8)7
Ik geloof niet dat ze daar zitten te wachten of Xbox/Airsoft soldaten
Daarom ook dat het vreemdelingenlegioen geen mensen meer aanvaard die geen gevechtservaring hebben. Harry werd dan ook geweigerd, maar was eigenwijs en ging dan maar op eigen initiatief naar Kiev rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 22-03-2022 22:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wauskoek
[...]

Nou, de Harry uit Drenthe heeft weer een update van zijn verhaal online laten zetten:

[...]

[...]

[...]

Man man man... wat een kansloos figuur :X Oekraïense soldaten hebben wel wat beters te doen dan bezig te zijn met zo'n flapdrol.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 05:05
caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:36:
[...]

En toch lijkt dit hem ook niet te zijn. Spoor ligt daar op een dijk. Geen perron dat er aan hangt bij Irpin....

Spoor en dijk en weg (weg is er in t filmpje niet)

Huisjes ook anders

de locatie is inmiddels nu wel bekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Catmandos op 22-03-2022 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:16
Mooi stukje OSINT hier heren. Complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:53:
[...]

Daarom ook dat het vreemdelingenlegioen geen mensen meer aanvaard die geen gevechtservaring hebben. Harry werd dan ook geweigerd, maar was eigenwijs en ging dan maar op eigen initiatief naar Kiev rijden.
Als hij tussendoor niet telkens stopte om foto's te maken zou hij een stuk dichtbij gekomen zijn en dan was de kans groot dat hij Oekraïners of Russen tegen zou komen die minder geneigd zijn om vragen te stellen. Hij mag de Oekraïners dankbaar zijn dat zij hem huiswaarts hebben gestuurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Door Harry was ik wel benieuwd wat eigenlijk de regels zijn in Kyiv voor de gewone mens voor verplaatsing en het filmen/foto's maken. En daardoor kwam ik uit bij de website van de stad. Daar staat ook dagelijks een samenvatting van de dag op (ook in het Engels).
Kyiv: Important news of the day. March 22
Kyiv: Important news of the day. March 21
Kyiv: Important news of the day. March 20

Harry heeft inderdaad geluk dat hij nog leeft. Tijdens de avondklok wordt je aangezien als saboteur of verkenner als je zonder speciale pas buiten bent.
Movement around the city without a special pass is prohibited! As a reminder, civilians who are found on the street during curfew without a special pass will be considered members of sabotage and reconnaissance groups! Residents can only go out to get to the nearest shelter.

Kyiv authorities and military personnel defending the city urge citizens not to film or post on social media the movement and locations of security forces. Even an unintentionally posted photo or video can be used by the enemy and lead to awful consequences.

The city urges Kyivans to take care of themselves and not to move around the city unless absolutely necessary. If you hear an air raid siren, get to a shelter immediately!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

What’s behind Russia’s logistical mess in Ukraine? A US Army engineer looks at the tactical level.

Een mooie analyse hoe vernietigend het gebrek aan informatie is geweest voor het noordelijke konvooi naar Kyiv. Wat voor need to know logica aan het weghouden van die informatie ten grondslag ligt, daar kunnen we nu naar gissen, maar zullen we waarschijnlijk pas later meer precies weten.

Wat ik mijzelf nog niet voldoende realiseerde, en wat waarschijnlijk bij anderen van jullie wel bekend is, is dat die troepen al helemaal vanuit de Ural omgeving naar het westen waren afgezakt:
Most of those units came from east of Russia’s Ural Mountains, unlike the forces currently attacking Ukraine’s east and south.
Ze hadden er dus al het nodige op zitten voordat ze de grens met Oekraïne passeerden. Wat dit precies inhoudt voor een dergelijk grote onderneming maakt de auteur goed invoelbaar.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

downtime schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Het is veel omdat moderne legers veel kleiner zijn dan (bijvoorbeeld) tijdens WW2. 15K doden is 10% van de legermacht die Oekraine aanviel.
even op in haken .. vind het wel apart .

10 mil versus 150K = 100% en dat moet dan 1/3de zijn van RU's totale leger ? je hebt aardig wat grens gebieden mobiliseren kost tijd .. en je hebt nog wat her en der over het land verspreid ..

Vind dat wel bijzonder weinig ... (gelukkig voor ons als dat zo is) .

BTW serieuze vraag .. stel dat "polen" het doelwit is .. wat zou men doen krijgen wij dat als publiek te horen dat men "mobiliseert" richting NATO ??
denk dat de paniek uitbreekt dus dat betreft verwacht ik niet echt een "tijdige" waarschuwing ..

En dat betreft lijkt me ook "publiek" geheim dat we bv een invasie vanuit belerus oid kunnen weren . (gokje)

Hoeverre staan we eigenlijk paraat ? gewoon nieuwsgierig ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

[...]

[...]

[...]

De Oekraïners waren er gelukkig voor hem ook al snel achter dat hij een idioot was. Een van de weinige woorden die in elke taal bijna voorkomt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:04:
[...]

even op in haken .. vind het wel apart .

10 mil versus 150K = 100% en dat moet dan 1/3de zijn van RU's totale leger ? je hebt aardig wat grens gebieden mobiliseren kost tijd .. en je hebt nog wat her en der over het land verspreid ..

Vind dat wel bijzonder weinig ... (gelukkig voor ons als dat zo is) .

BTW serieuze vraag .. stel dat "polen" het doelwit is .. wat zou men doen krijgen wij dat als publiek te horen dat men "mobiliseert" richting NATO ??
denk dat de paniek uitbreekt dus dat betreft verwacht ik niet echt een "tijdige" waarschuwing ..

En dat betreft lijkt me ook "publiek" geheim dat we bv een invasie vanuit belerus oid kunnen weren . (gokje)

Hoeverre staan we eigenlijk paraat ? gewoon nieuwsgierig ..
Belarus heeft 30.000 man en allemaal oeroude Sovjet zooi. Van die 30.000 hebben ze er al 90.000 nodig om de eigen bevolking te onderdrukken dus Polen invallen gaan ze doen met -60.000 man en dan alleen als de parameter negative inventory allowed (without on order) aan staat.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

unclero

MB EQA ftw \o/

Bonsaiboom schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:27:
Zie de veranderde toon die @unclero hier aanhaalt van Japan. Het zal eerder een 'speciale vredesoperatie' zijn dan een 'invasie' vanuit Japan.
Kan. Maar dat moet wel kortgesloten worden met China. Het gebied is rijk aan minerale grondstoffen. De Russen missen echter de kennis en middelen om dat uit de grond te krijgen, dus ze hebben al sinds her en dag dealtjes met de Japanners (en ook met Shell) voor de ontplooiing. Echter, China aast ook op die grondstoffen, én beschikken over kennis én middelen.

Het terugnemen van een paar eilanden (de zuidelijke Koerillen) zou China nog wel door de vingers willen zien. Ondanks dat de Chinezen van oudsher nogal argwanend zijn tegenover de Japanners. Maar meer ook niet.

Grondwettelijk ligt het wellicht een beetje lastig in Japan. Maar als Rusland implodeert, zal men eerst een humanitaire missie opzetten om in ieder geval voedsel (het gebied is verstoken van alles) en dergelijke naar het gebied te brengen. Daarna wellicht eens 'bewakingstroepen' om die missie te beschermen.
Let wel, Rusland herinnert zich niet alleen de vernedering van 1905, maar ook de Japanse bezetting van Vladivostok in 1918.
(ongeacht de wetenschap dat de lokale bevolking zeer waarschijnlijk liever onder Japans bestuur dan onder Russisch bestuur wil vallen)
De beste man heeft nog nooit van opsec, laat staan comsec gehoord. Dat hij nog leeft mag wel als een wonder beschouwd worden.
(hij zal ook wel niet de film Dogs of War hebben gezien)
MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:44:
Zoals ik al ergens eerder schreef. Ongeacht of u nu als Zouave voor de Paus gaat vechten, als Daesh-strijder voor het khalifaat, of op de bonnefooi naar Oekraïne gaat: mensen die vrijwillig naar de oorlog gaan zijn gek, mensen die vrijwillig naar andermans oorlog gaan zijn knettergek.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
Qwerty-273 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:01:
Door Harry was ik wel benieuwd wat eigenlijk de regels zijn in Kyiv voor de gewone mens voor verplaatsing en het filmen/foto's maken.
Eigenlijk is dat in Oekraïne en Rusland altijd een hot topic geweest om zomaar ergens foto's van te maken. Vooral publieke plekken zoals een markt en metrostations.

Zo werd ongeveer 10 jaar geleden de heer Wauskoek op zijn vingers getikt door een security meneer voor het maken van een foto van een markt in Lviv. Ik heb dat toen nooit begrepen waarom dat niet zou mogen. Achteraf kreeg ik van iemand te horen dat het te maken had, dat het een gevoelige(tactische) plek kan zijn voor een eventuele aanval. Koude oorlog naweeën.
En tijdens mijn bezoek in Moskou heb ik heel snel en stiekem een foto moeten maken van een prachtige metrostation. Blijken ze ook niet happig op te zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Ander belangrijk element: fysieke fitheid en mentale motivatie van Rusland vs Ukraine. Training zorgt niet alleen voor ingesleten patronen en ‘weten wat je moet doen’, maar ook voor een fit en bestendig lichaam. Dit is niet eens een sof operator, maar elke keer buiten je eigen linies de vijand aanvallen over het minst begaanbare terrein is zwaarder. En het werkt omdat je weet dat je tegenstander je niet kan en wil volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Ik meen dat het er 190.000 waren. Inmiddels nog aangevuld met het schraapsel vanuit de federatie en wat andere huurlingen en dictator volgelingen. Het dodental ligt voor mijn gevoel echt al wel bij die 15.000. Dat zijn alleen nog maar de doden. Gewonden en krijgsgevangen verdriedubbelen dat. Als Oekraïne nog wel slagkracht heeft dan begin ik langzaam te hopen dat ze de Russen er uit kunnen werken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Harry :X het is algemeen bekend dat er een avondklok is, en dat foto's niet worden gewaardeerd. Meneer speelt ramptoerist / amateur journalist zonder accreditatie. Een typische nukubu, goed dat ze hem persona non grata hebben verklaard. Blijf maar Stalker spelen :P. Moet ik wel bijzeggen dat ik hoop dat hij nuttige spullen af heeft kunnen leveren

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wauskoek schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:16:
[...]

Eigenlijk is dat in Oekraïne en Rusland altijd een hot topic geweest om zomaar ergens foto's van te maken. Vooral publieke plekken zoals een markt en metrostations.
Ook in Griekenland zijn wel eens Nederlanders opgepakt (en veroordeeld als ik me goed herinner) wegens "spionage" omdat ze in de buurt van een luchtmachtbasis foto's maakten. Het maakt in dat soort landen (Griekenland heeft een lang lopend conflict met Turkije) niet uit of je fotografeert voor de mooie plaatjes of om inlichtingen te verzamelen. Ze willen gewoon echt niet dat je die foto's maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

LOL thx voor de link .. dit artikel is echt zout in de wond wrijven ..mooie omschrijving "pak zak" --> krijg plastic tas .. soldaat heeft zijn werk inderdaad gedaan .. dat je daar geen zware tools in kan doen .. tja dan had je dat moeten vertellen ..een slimme soldaat regelt nog iemand die meehelpt . maar als je alleen maar orders volgt doe je exact wat gevraagd word en niet minder/meer ..

daarnaast
"They drink a lot and sell a lot of their diesel fuel. They are living in tents."
Het was koud ze wachten al weken in de tent hoe blijf je warm en "lekker eten" oid je ruilt/verkoopt de shit aan de aanwezig bevolking zodat je wat beters te doen hebt toch ? ... zou jij dat niet doen als je op "oefening bent"

Geen wonder dat die tanks stil vallen ..tijdens de "aanval" .. >:) immers je hebt toch geen clue dat je op aanval gaat..

Tja vanalles

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
teacup schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:03:

Wat ik mijzelf nog niet voldoende realiseerde, en wat waarschijnlijk bij anderen van jullie wel bekend is, is dat die troepen al helemaal vanuit de Ural omgeving naar het westen waren afgezakt:
Rusland had troepen verzameld uit verschillende uithoeken van het land. Zie ook dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLjh6RJXEAo6WPN?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/ak_mack/status/1493192304190009344

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:21:
[...]

Het was koud ze wachten al weken in de tent hoe blijf je warm en "lekker eten" oid je ruilt/verkoopt de shit aan de aanwezig bevolking zodat je wat beters te doen hebt toch ? ... zou jij dat niet doen als je op "oefening bent"
Het is natuurlijk nog erger, de Russische troepen leefden voor de invasie al maandenlang in tenten langs de grens. Er zijn ook verhalen van soldaten die in de pantserauto sliepen. Het moraal was al laag, en dan zitten ze nu vast in Oekraïne met weinig voedsel.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:19:
Harry :X het is algemeen bekend dat er een avondklok is, en dat foto's niet worden gewaardeerd. Meneer speelt ramptoerist / amateur journalist zonder accreditatie. Een typische nukubu, goed dat ze hem persona non grata hebben verklaard. Blijf maar Stalker spelen :P. Moet ik wel bijzeggen dat ik hoop dat hij nuttige spullen af heeft kunnen leveren
Nou weet ik naast lupa in liboza ook wat nukubu betekent. Ik wilde dat niet weten en nu vergeet ik het nooit meer.

Daar staat dan tegenover dat ik vandaag van @XWB deze prachtige stand-up/speech/voorspelling/waarheid als een koe voorbij heb zien komen

https://www.reddit.com/r/..._ukraines_war_from_april/

Dat mijn vertrouwen in de mensheid weer een flink stuk geheeld heeft. Prachtig!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:22:
[...]

Rusland had troepen verzameld uit verschillende uithoeken van het land. Zie ook dit plaatje:

[Afbeelding]
Dat ziet er behoorlijk wanhopig uit, als je mensen in de buurt van Alaska moet gaan halen.

btw, hoe staat het er daar standaard trouwens voor tussen Rusland en VS (Alaska)?
Die twee liggen op bijna "zwemafstand"

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

[Afbeelding]
Alleen uit Königsberg konden ze ze niet weg krijgen. Helemaal per boot rond Europa.

Ze staan wel te dringen aan de grens aan de groene stipjes te zien >:) (ja, dat is de plaats van hun basis).

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:31:
[...]

Daar staat dan tegenover dat ik vandaag van @XWB deze prachtige stand-up/speech/voorspelling/waarheid als een koe voorbij heb zien komen

https://www.reddit.com/r/..._ukraines_war_from_april/

Dat mijn vertrouwen in de mensheid weer een flink stuk geheeld heeft. Prachtig!
Het Kremlin heeft dat filmpje inmiddels ook gezien en gaat nu achter Nevzorov aan:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:27:
[...]

Het is natuurlijk nog erger, de Russische troepen leefden voor de invasie al maandenlang in tenten langs de grens. Er zijn ook verhalen van soldaten die in de pantserauto sliepen. Het moraal was al laag, en dan zitten ze nu vast in Oekraïne met weinig voedsel.
ik heb hier nada verstand van (nooit in het leger gezeten)

Dus kan me weinig voorstellen, anders dat je de tering verveelt .. als je niet "trainingen doet oid" elke dag maar ja geen men maar een kans denk dat je weinig tegengas krijgt als alles verkocht kan wordden om bv wat anders dan rantsoenen te eten oid .. onder het mom van had je 100 vrachtwagens gestuurd ik heb er maar 10 geteld ..

Maar kan me voorstellen dat je als soldaat ziet dat je voertuigen die "hypermodern" zijn gewoon net zo fragiel zijn als de onderbroek die je draagt .. dat je niet vrolijker wordt ...of dat nu bermbommen zijn of rakketten ..

Dat betreft hoop ik wel dat het westers materieel wat degelijker is immers we lachen nu de russen wel uit maar hoe zit dat bij ons .. ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

B_FORCE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:33:
[...]

btw, hoe staat het er daar standaard trouwens voor tussen Rusland en VS (Alaska)?
Die twee liggen op bijna "zwemafstand"
Een Maginotlinie van ijs. Daar hoeft niemand bang te zijn voor een invasie. Het weer is er verschrikkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:41:
[...]

Het Kremlin heeft dat filmpje inmiddels ook gezien en gaat nu achter Nevzorov aan:

[Twitter]

[Twitter]
Fuck :|

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:41:
[...]

[Twitter]

[Twitter]
Belachelijk als ze achter hem zouden gaan. Die video kende ze in 2021 vast ook al, maar toen namen ze het ongetwijfeld niet serieus. Maar nu het enige raakvlak lijkt te krijgen met de werkelijkheid is het een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

sdk1985 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:17:
Dat stuk mist overigens de opleving en modernisatie van het arsenaal die de laatste jaren heeft plaatsgevonden. Het effect van Poseidon is bijvoorbeeld niet meegenomen (drone Torpedo met doel Tsunami op te wekken, mogelijk in de categorie Tsar Bomba).
Kwam je post toevallig tegen 4x tsar bomba .. (komt ook aan het bod in dit filmpje) ..
YouTube: How the Secret Russian Tsunami Bomb Works

brr doet me eerder denken aan de uitspraak, "ik weet niet hoe wo3 begint/eindigt maar wo4 is met steentjes en stokjes .."

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Oh Mercator...

In een reactie zag ik deze

https://www.visualcapital...p-true-size-of-countries/

Afbeeldingslocatie: https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2018/11/mercator-vs-truesize.gif

En daar onderaan deze van Google Maps (klikken op pic.twitter.com)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jerie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Oh Mercator...

[Afbeelding]

[Twitter]
https://thetruesize.com

Deze werkt wat fijner ;) :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Nice, interactief. Heb me wel rot gelachen. Probeerde Rusland over Antartica te slepen en hij maakt dan van de hele wereld Rusland, behalve Antartica. You wish, Mr. Putin... you wish.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Overzicht van gestationeerde NATO troepen aan onze oostgrenzen.

Opdat we sommige dingen niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NiGeLaToR schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:58:
[Embed]

Overzicht van gestationeerde NATO troepen aan onze oostgrenzen.

[Embed]

Opdat we sommige dingen niet vergeten.
Is Polen het enige land dat wel z'n rotzooi op orde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26

Bever!

3

MikeyMan schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:30:
[...]

Mwa veel mankracht maar ook veel oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

Relatief gezien wel, maar inderdaad niet alles is helemaal nieuw meer. Ze trainen wel al lang in NATO verband en hebben toegang tot diverse NATO info en technologie. Dat maakt uit, heeft Ukraine ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Yep, die lid van de NAVO maken was een gouden greep.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hoevenpe
Dit geeft de situatie wel goed weer:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5jGYF_S6kmye6F3W5n9zGpN3WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/432qlFoWWI5KbN2AlW9p9GbW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

[Afbeelding]
Dit verklaart ook misschien enigszins de progressie in het zuiden.
Daar zit dus het leger wat al de ervaring heeft met vechten vanuit Georgië/Armenie.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Bever! schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:31:
[...]

Mwa veel mankracht maar ook veel oude meuk
Naar ik vermoed ook wel gemotiveerd en kundig genoeg om het Russische leger te decimeren. Zelfs met een deel oud materieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:53
Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Vooroordelen gebaseerd op ervaring met zijn geen vooroordelen. nee ik kende deze videomaker niet, maar hij past wel in het rijtje van.... Maar ik laat het hierbij, heb al genoeg moeite om mijn eigen kroost (16,18 en 20) mediawijsheid bij te brengen, mijn oudste is ondanks zijn univeritaire studie ook van het heb op youtube gestaan dus het is waar...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
Nieuwsoverzicht voor de nacht:

▪️POLITICO noemde president van Oekraïne Volodymyr Zelenskiy de meest invloedrijke man in Europa (op basis van de keuze van de lezers van de editie)

▪️Nikos Dendias, Griekse minister van Buitenlandse Zaken, is van plan de humanitaire missie te leiden naar het belegerde Mariupol, de thuisbasis van duizenden etnische Grieken

▪️De Franse president Emmanuel Macron sprak een uur lang met Poetin aan de telefoon, maar kon het niet eens worden over een staakt-het-vuren. Dit is het achtste telefoongesprek van Macron met de Russische president sinds het begin van de invasie van Oekraïne

▪️Russen beroofden en vernietigden een nieuw laboratorium ter waarde van 6 miljoen euro in de uitsluitingszone rond de kerncentrale van Tsjernobyl

▪️1.2 miljard euro Russisch geld is bevroren op de rekeningen van Italië en Nederland

▪️De leider van maritiem containervervoer Maersk stopt met werken in Rusland. Ook werden 21 jachten van de Russische oligarchen gearresteerd

▪️Russisch eigendom ter waarde van 35 miljoen hryvnia's is al gevonden in Oekraïne. Het zal worden ingetrokken ten gunste van het land

▪️Russische soldaat wordt verdacht van verkrachting - een schending van de wetten en gebruiken van oorlog, het eerste geval is gemeld. Hij werd op de lijst van gezochte personen geplaatst en het verzoek tot aanhouding is door de rechtbank uitgevaardigd.

▪️Het Oekraïense parket kondigde de verdenking aan van de «sprekers» van de Russische propaganda Dmitriy Kiselev en Olga Skabeeva vanwege oproepen tot gewapende agressie tegen Oekraïne.

▪️Een van de grootste Franse banken, Crédit Agricole, wordt volledig gesloten in Rusland.

▪️Russische troepen trokken helikopters terug van het vliegveld van Chornobaiyvka, schrijft The New York Times.

▪️Kanselier Olaf Scholz van Duitsland riep op tot embargo op Russische olie en gas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
unclero schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:11:
[...]

Kan. Maar dat moet wel kortgesloten worden met China. Het gebied is rijk aan minerale grondstoffen. De Russen missen echter de kennis en middelen om dat uit de grond te krijgen, dus ze hebben al sinds her en dag dealtjes met de Japanners (en ook met Shell) voor de ontplooiing. Echter, China aast ook op die grondstoffen, én beschikken over kennis én middelen.

Het terugnemen van een paar eilanden (de zuidelijke Koerillen) zou China nog wel door de vingers willen zien. Ondanks dat de Chinezen van oudsher nogal argwanend zijn tegenover de Japanners. Maar meer ook niet.

Grondwettelijk ligt het wellicht een beetje lastig in Japan. Maar als Rusland implodeert, zal men eerst een humanitaire missie opzetten om in ieder geval voedsel (het gebied is verstoken van alles) en dergelijke naar het gebied te brengen. Daarna wellicht eens 'bewakingstroepen' om die missie te beschermen.
Let wel, Rusland herinnert zich niet alleen de vernedering van 1905, maar ook de Japanse bezetting van Vladivostok in 1918.
(ongeacht de wetenschap dat de lokale bevolking zeer waarschijnlijk liever onder Japans bestuur dan onder Russisch bestuur wil vallen)

[...]

De beste man heeft nog nooit van opsec, laat staan comsec gehoord. Dat hij nog leeft mag wel als een wonder beschouwd worden.
(hij zal ook wel niet de film Dogs of War hebben gezien)

[...]

Zoals ik al ergens eerder schreef. Ongeacht of u nu als Zouave voor de Paus gaat vechten, als Daesh-strijder voor het khalifaat, of op de bonnefooi naar Oekraïne gaat: mensen die vrijwillig naar de oorlog gaan zijn gek, mensen die vrijwillig naar andermans oorlog gaan zijn knettergek.
Er staat me iets van bij dat Japan een aantal jaren terug met de Noord Korea crisis de grondwet heeft aangepast die het nu toestaat om het leger in andere landen in te zetten. Iets wat met de post-ww2 grondwet vroeger verboden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:29

Als er ook maar iets van waar is, het bewijsmateriaal (de foto's) zijn gewist.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mogelijk onderschept gesprek:
[Twitter: https://twitter.com/DAlperovitch/status/1506453063267241994]

Mooi filmpje van de BBC over hoe de bevolking in Voznesensk, een klein stadje, de Russische inval daar heeft gestopt: YouTube: The small town in Ukraine which saw off the Russian army - BBC News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jerie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Oh Mercator...

[Afbeelding]

[Twitter]
Het was indertijd voor mij best een shock om te realiseren hoe groot Afrika nu echt is. Rusland past er 3 keer in!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
FunkyTrip schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Het was indertijd voor mij best een shock om te realiseren hoe groot Afrika nu echt is. Rusland past er 3 keer in!
overdrijven is ook een vak ;-)
ongeveer 2x.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:16:
[...]

Er staat me iets van bij dat Japan een aantal jaren terug met de Noord Korea crisis de grondwet heeft aangepast die het nu toestaat om het leger in andere landen in te zetten. Iets wat met de post-ww2 grondwet vroeger verboden was.
Dat ging enkel om een herinterpretatie; van het toestaan van zelfverdediging van Japan werd het uitgebreid naar verdediging van Japan en bondgenoten. Het is overigens nog niet zeker of deze herinterpretatie wel in lijn is met de grondwet.

Bron: Wikipedia: Article 9 of the Japanese Constitution

Aanpassen van de grondwet zelf is lastiger, omdat daarvoor ook een referendum noodzakelijk is, terwijl de bevolking zeer sceptisch daartegenover staat.

Bron: https://www.asahi.com/ajw/articles/14342228

Hoe dan ook, Japan gaat niet op avontuur naar de Kuril eilanden. Zo een handeling is staatsrechtelijk gewoon niet toegestaan en electoraal iets te moedig. Bovendien gelden er de zelfde argumenten als die er voor de navo zijn om geen directe oorlog te beginnen met Rusland.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2022 09:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
DoubleDutch schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:14:
▪️Russische soldaat wordt verdacht van verkrachting - een schending van de wetten en gebruiken van oorlog, het eerste geval is gemeld. Hij werd op de lijst van gezochte personen geplaatst en het verzoek tot aanhouding is door de rechtbank uitgevaardigd.
Triest en stiekem wisten we dat dit nieuws een keer zou komen.

Het staat ook wel luguber verwoord; "but this is the first time confirmed by the official complaint made by the surviving woman."
Kan je ook lezen als dat het mogelijk vaker is gebeurd, maar dat die meisjes/vrouwen (nog) niet terug zijn gevonden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vraag mij ook echt af wat er nog over is van Marioepol straks. Volgens mij wordt dat Grozny 2.

En ook een foto vanaf het strand in de buurt. Lijkt wel alsof de stad 1 grote rookwolk is.
Afbeeldingslocatie: https://liveuamap.com/pics/2022/03/23/22412431_0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Ik weet niet op deze al gemeld is hier, maar het is vrij nieuw op nexta:

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

Nee, dat is Frankrijk (en die hebben ook veel meer modern materieel), maar die troepen zijn niet in grote getallen gestationeerd aan de oostgrens. Verder spendeert Polen wel meer dan 2% van zijn BBP aan defensie, maar niet alles is gemoderniseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 23-03-2022 10:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
Zo te zien hebben de Russen het beste voor het laatst bewaard. 🤡

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymMzV4HMVZdBRfOz_vPicc1oNX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/us4GeekQ406QsKbEbvTkGO1H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

XWB schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:42:
Verder spendeert Polen wel meer dan 2% van zijn BBP aan defensie, maar niet alles is gemoderniseerd.
Dat is dit jaar nog 2,2% en vanaf volgend jaar zelfs 3% : https://notesfrompoland.c...-against-imperial-russia/

---
De Poolse katholieke kerk is ook weer bezig zeg. Nu is abortus in Polen een heet hangijzer (understatement) en dat kan nog wel behoorlijk wat frictie opleveren met Oekraïense vrouwen die gevlucht zijn naar Polen. Zeker als je aan het begin van een zwangerschap zit en je wellicht helemaal niet meer op zit te wachten in de huidige situatie om kinderen te krijgen.
https://notesfrompoland.c...s-polish-catholic-shrine/
:(

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Plaatsnamen die we nog niet kenden vorige maand, Irpin, ten noorden van Kyiv, bevrijd.

Naar verluid vecht een Belarussische eenheid mee met Ukrainse militairen tegen Rusland in een buitenwijk van Irpin.

En honger, honger is wat Russische troepen bezig houdt.

Of het waar is kan ik niet checken, maar toch:

En Rusland doet z’n best meer Ukrainse burgers te ‘oogsten’ door ontsnappingsroutes te vernietigen.

Ik vond een verhaal over radio berichten waaruit blijkt dat Russische militairen geen beschutting hebben, ‘frostbite’ klachten hebben en nauwelijks in staat te vechten bij gebrek aan.. tjah.. alles.

Als ik het weer vind, deel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

vso schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:09:
[...]

Kwam je post toevallig tegen 4x tsar bomba .. (komt ook aan het bod in dit filmpje) ..
YouTube: How the Secret Russian Tsunami Bomb Works

brr doet me eerder denken aan de uitspraak, "ik weet niet hoe wo3 begint/eindigt maar wo4 is met steentjes en stokjes .."
Het effect van een tsunami hangt ook van de vorm van de zeebodem af. Als het dicht bij de kust erg diep is en vervolgens steil oploopt naar de kust toe, heb je een probleem, omdat dan een grote zich verplaatsende hoeveelheid water plots veel minder ruimte krijgt. Als dat niet zo is, zoals bij de Noordzee, is het effect al veel minder.

Verder lijkt het mij dat dat filmpje vergeet dat Rusland aan West Europa vast zit, en dat als ze zo'n torpedo voor de kust van Noorwegen tot ontploffing zouden brengen waarschijnlijk ook een groot deel van westelijk Rusland exit zou zijn. Bangmakerij, dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:24
DoubleDutch schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:58:
Zo te zien hebben de Russen het bete voor het laatst bewaard. 🤡

[Afbeelding]
Je gaat nogsteeds hartstikke dood als je er door geraakt wordt hoor. De M2 browning is ook al uit 1918, werkt allemaal nog prima kan ik je vertellen.

Voor vliegtuigen,pantservoertuigen en overige apparatuur waarbij veel techniek komt kijken valt vaak wel iets te zeggen over de leeftijd. Nieuwe ontwikkelingen geven daar vaak een gigantische voorsprong met geavanceerde munitie, betere bescherming en betere waarneemapparatuur zoals thermal/nvg

Maar voor wat betreft een kogel afvuren richting de kant waar iemand zit die je niet leuk vindt is al 100 jaar weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

XWB schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:42:
[...]

Nee, dat is Frankrijk (en die hebben ook veel meer modern materieel), maar die troepen zijn niet in grote getallen gestationeerd aan de oostgrens. Verder spendeert Polen wel meer dan 2% van zijn BBP aan defensie, maar niet alles is gemoderniseerd.
Geld uitgeven is ook niet automatisch een effectievere strijdmacht. Duitsland geeft 53 miljard per jaar uit aan defensie tegenover 62 miljard voor Rusland maar heeft daarvoor maar een fractie van de militaire kracht. Wat er met al die miljarden gebeurt is me een raadsel maar als je 150 miljoen uitgeeft aan onderhoud van een zeilschip dan zal 10 miljard voor 100 tanks ook nog wel mogelijk zijn, een mate van geld verspillen waar zelfs de Russen niet van durven dromen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Geld uitgeven is ook niet automatisch een effectievere strijdmacht. Duitsland geeft 53 miljard per jaar uit aan defensie tegenover 62 miljard voor Rusland maar heeft daarvoor maar een fractie van de militaire kracht. Wat er met al die miljarden gebeurt is me een raadsel maar als je 150 miljoen uitgeeft aan onderhoud van een zeilschip dan zal 10 miljard voor 100 tanks ook nog wel mogelijk zijn, een mate van geld verspillen waar zelfs de Russen niet van durven dromen.
Ik zou eens beginnen met salarissen en onderhoud en training :)
Het lijkt alsof Rusland daar niet veel aan uit geeft terwijl dat hier in het 'westen' wel als belangrijk wordt gezien.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Afgelopen week zag ik een expert die zei dat je het Russische budget eigenlijk x3 moet doen in vergelijking met Europa. Dit omdat Rusland veel grondstoffen zelf heeft (dus goedkoper) en veel goedkope arbeid heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
TheBrut3 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Afgelopen week zag ik een expert die zei dat je het Russische budget eigenlijk x3 moet doen in vergelijking met Europa. Dit omdat Rusland veel grondstoffen zelf heeft (dus goedkoper) en veel goedkope arbeid heeft.
En daarna delen door een hoop want er word veel geld in eigen zak gestoken.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@IJzerlijm Russische soldaat: ~1100€, dienstplichtige ~25€.

Duitse militair verdient zo te zien vergelijkbaar met Nederlandse militairen en dat zal zonder uitzending of gevarengeld al snel > 2500-3000€ per maand zijn.

Dat is dus al 3 x zo duur.

Plus het meeste materieel in Rusland dateert uit de koude oorlog.

Kwantiteit helpt ze nu ook niet echt zeg maar. Waarmee ik niet wil zeggen dat Duitsland het goed of effectief besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:34

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

YakuzA schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Ik zou eens beginnen met salarissen en onderhoud en training :)
Het lijkt alsof Rusland daar niet veel aan uit geeft terwijl dat hier in het 'westen' wel als belangrijk wordt gezien.
Het komt er gewoon op neer dat je in Rusland veel meer met een Euro klaar speelt dan hier. Dus als allebei een vergelijkbaar budget hebben zal/zou dat in Rusland alsnog veel effectiever kunnen zijn.

'Zou kunnen', want ik heb ook al foto's zien langskomen waarbij de ERA vervangen was door eierdoosjes. Met genoeg corruptie kun je een oneindig budget hebben maar in de praktijk nog steeds niks klaarspelen :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuusj schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Het komt er gewoon op neer dat je in Rusland veel meer met een Euro klaar speelt dan hier. Dus als allebei een vergelijkbaar budget hebben zal/zou dat in Rusland alsnog veel effectiever kunnen zijn.

...
Helemaal nu de Roebel door de kelder is gezakt :+

Het is leuk, die vergelijking in kosten tussen Oost en West, maar ik heb de indruk dat de Russische regering graag dat verschil had betaald voor dat stukje extra kwaliteit, ook al zou dat betekenen dat ze het met minder kwantiteit zouden moeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Helemaal nu de Roebel door de kelder is gezakt :+

Het is leuk, die vergelijking in kosten tussen Oost en West, maar ik heb de indruk dat de Russische regering graag dat verschil had betaald voor dat stukje extra kwaliteit.
Als dienstplichtige kun je je maandsalaris verdubbelen door 10 a 15 liter diesel uit de tank te verkopen :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40
DoubleDutch schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:58:
Zo te zien hebben de Russen het bete voor het laatst bewaard. 🤡

[Afbeelding]
Wat was het toch met die punthoedjes toentertijd? Niet alleen de Pruisen deden eraan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Als dienstplichtige kun je je maandsalaris verdubbelen door 10 a 15 liter diesel uit de tank te verkopen :+
Met de huidige prijzen kan dat in ons land ook (als we dienstplichtigen hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:23
Fly-guy schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Met de huidige prijzen kan dat in ons land ook (als we dienstplichtigen hadden).
In mijn tijd was de brandstof rood gekleurd om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Tijntje

Hello?!

Brent schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Wat was het toch met die punthoedjes toentertijd? Niet alleen de Pruisen deden eraan.
Begon ik me ook net af te vragen
The distinctive spike on the Pickelhaube was supposed to function as a blade tip. It was designed to deflect sword blows aimed at the head. The spikes could be modified depending on soldiers’ battlefield duties and outfitted with plumes on formal occasions. The helmets could be easily modified to sport symbols of rank and affiliation.
https://www.historynet.co...f-the-pickelhaube-helmet/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kuusj schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:34:
[...]

'Zou kunnen', want ik heb ook al foto's zien langskomen waarbij de ERA vervangen was door eierdoosjes. Met genoeg corruptie kun je een oneindig budget hebben maar in de praktijk nog steeds niks klaarspelen :+
Die eierdoosjes zijn bedoeld om met zand te vullen in die 'tassen' aan de zijkant.

https://www.vitalykuzmin....16-walkaround/i-sJc6sKV/A

Dit zou kunnen werken, het principe van Wikipedia: Mechanically stabilized earth is een bestaand concept. Explosieve reactive armor zo laag aan de zijkant zou misschien niet wenselijk zijn, dan weet je zeker dat er geen enkele bevriende soldaat binnen 100 meter van je tank wil komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
[...]
Wat er met al die miljarden gebeurt is me een raadsel
Dat is geen raadsel :) . Dat heet corruptie. Zo is er budget voor "reactive armor" aan de zijkant van de tanks. Dat zijn al die zakken die je overal ziet hangen. Dat moet ervoor zorgen dat inslaande munitie met een "shaped charge" niet goed werkt.

Bij de Oekraïense tanks zie je een nette volle zak. De Russische tanks hebben wel de zakken, maar niet de explosieve lading. Het lijkt prima in orde te zijn maar er zijn miljoenen in broekzakken verdwenen voor de zakken zijn besteld.

En zo gaat dat met alles daar, vandaar de deplorabele staat.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Amphiebietje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:07:
Het effect van een tsunami hangt ook van de vorm van de zeebodem af. Als het dicht bij de kust erg diep is en vervolgens steil oploopt naar de kust toe, heb je een probleem, omdat dan een grote zich verplaatsende hoeveelheid water plots veel minder ruimte krijgt. Als dat niet zo is, zoals bij de Noordzee, is het effect al veel minder.

Verder lijkt het mij dat dat filmpje vergeet dat Rusland aan West Europa vast zit, en dat als ze zo'n torpedo voor de kust van Noorwegen tot ontploffing zouden brengen waarschijnlijk ook een groot deel van westelijk Rusland exit zou zijn. Bangmakerij, dus.
Tja als je kijkt in de multi-verse zal er aardig wat versies zijn waar de aarde niet meer voorzien is van leven ;) Angst kan gezond zijn als je er wat aan kan doen .. in dit geval kan ik dat niet dus

Maar goed als je een tsar-bomba in moskou / lissabon/madrid laat ontploffen en hier blazen de ramen er alsnog uit .. vind ik op zichzelf een best imponerende actie.. los van de doel waarom die gedropt word .. maar goed doel was niet Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen te gaan bespreken. gewoon een linkje naar meer info doe er mee wat je wilt

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18

Fanta

FordPerformance™️

vso schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Maar goed als je een tsar-bomba in moskou / lissabon/madrid laat ontploffen en hier blazen de ramen er alsnog uit .. vind ik op zichzelf een best imponerende actie..
Over bangmakerij gesproken.. Het is een krachtig bommetje, maar dat haalt 'ie niet hoor.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Pagina: 1 ... 66 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: