De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.331 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De US gaan zwaardere wapens aan Oekraïne leveren. Het zou gaan om SA-8-raketten, waarmee vliegtuigen op grotere hoogte neergehaald kunnen worden:
Terwijl Rusland zijn luchtaanvallen opvoert, willen de Verenigde Staten zwaardere luchtverdedigingssystemen leveren. De hulp van het Westen aan Oekraïne gaat daarmee een nieuwe fase in.

De VS gaan het Oekraïense leger luchtdoelsystemen leveren waarmee het Russische vliegtuigen van veel grotere hoogte kan neerhalen dan de wapens die het Westen tot nu toe heeft geleverd, zo meldt The Wall Street Journal. Een van die systemen zou de SA-8 zijn, een mobiel systeem van Russische makelij dat de Amerikanen ooit in het geheim opkochten om er meer over te weten te komen.

‘Dit is een nieuwe fase in de hulp van het Westen aan Oekraïne’, zegt Peter Wijninga van The Hague Center for Strategic Studies. De oud-luchtmachtofficier leidde ooit de groep luchtverdedigingssystemen van de Nederlandse luchtmacht. ‘Het Westen laat zien bereid te zijn om ook zwaardere wapens te leveren. Hiermee neemt de luchtverdedigingscapaciteit van het Oekraïense leger flink toe.’
‘Nieuwe fase’ in hulp aan Oekraïne: VS willen zwaardere (Russische) raketten leveren

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Ook Cherson lijkt hetzelfde lot als Marioepol te ondergaan:
Cherson heeft behoefte aan voedsel en medicijnen

In de stad Cherson dreigen 300.000 inwoners zonder voedsel en medicijnen te komen zitten, twittert een Oekraïense overheidsfunctionaris. Volgens het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken weigert Rusland een humanitaire corridor te openen voor evacuatie en bevoorrading.
Maar ook de Russen zouden zonder eten komen te zitten:
'Nog drie dagen voedsel en munitie' voor Russische troepen

Russische troepen hebben slechts nog voor drie dagen voedsel en munitie in voorraad, stelt het Oekraïense leger volgens Britse media. In het laatste operationele rapport, dat niet geverifieerd kan worden, staat dat de Russische troepen kampen met brandstoftekorten en dat ze chaotisch zijn gemobiliseerd.

Het bericht is in lijn met berichten over een ongeorganiseerde invasie door Rusland, dat er tot nu toe niet in is geslaagd belangrijke steden in te nemen of de Oekraïense regering omver te werpen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

Inderdaad, nog drie dagen volhouden? O-)

https://www.ukrinform.net...more-than-three-days.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Dat hebben we vaker gehoord. We gaan het zien.
Zal ook niet voor alle Russen gelden.

Bedenk me net dat de opbouw van troepen in Belarus veel vrachtautos laten zien, wellicht was het plan om ze de versterkingen/bevoorrading te laten doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
HvdBent schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Oh de naam Achmed had ik nog niet eens gezien, en zou bij mij absoluut geen wantrouwen wekken, integendeel. De naam van het kanaal wel, er zijn er zo veel die de waarheid zoeken, maar meestal zit er iets achter.....
Ik zie een Amerikaan, met een vlag en een hoop parafinalia die mij niet van mening doen veranderen, heet hij echt Achmet???
Achmed was een analogie.

Je ziet abc, dus? Hij is een vet. Gaat niet over de inhoud. Heb je inhoudelijke kritiek op zijn vergelijking? Heb je iets te zeggen over wat er uit z'n scheur komt, of kun je hem alleen op deze manier bekritiseren?

Je mag waarheid een negatieve connotatie geven, maar je hoeft er niet van uit te gaan dat je dan serieus wordt genomen. Ik bedoel, je zou ook aan het Russische woord pravda kunnen denken, of het celtische woord voor druïde, of bepaalde bomen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Dat hebben we vaker gehoord. We gaan het zien.
Zal ook niet voor alle Russen gelden.

Bedenk me net dat de opbouw van troepen in Belarus veel vrachtautos laten zien, wellicht was het plan om ze de versterkingen/bevoorrading te laten doen.
Vraag was inderdaad wanneer dit ging gebeuren, maar als die nog belabberder vechten als de Russen dan zou ik lekker in Wit Rusland blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
jan390 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Total trekt zich terug
[Twitter]Nu Nestle nog :)
Er zijn er nog veel meer. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4CfWmECj1xxzILNGcXAkDROdUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PXxYGQhn0HAVezW48aXV6Be8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Neuh, als dat waar is, plunderen ze gewoon alles wat los en vast zit voor voedsel.

Munitie zal wat lastiger worden, dat wel.

En ik betwijfel of ze dit keer ruilhandeltjes kunnen beginnen met de lokale bevolking.
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:06:
Ook Cherson lijkt hetzelfde lot als Marioepol te ondergaan:

[...]
Dat is iets waar men in het begin al voor waarschuwde, iedere stad die weerstand biedt tegen Rusland gaat dit meemaken. Boeit de Russische legerleiding echt niet hoeveel burgers omkomen.

Wat ze alleen maar niet lijken te willen/kunnen begrijpen is dat je daarmee de haat en het verzet alleen maar erger maakt, plus dat het ook echt wel duidelijk is dat de problemen niet oplossen als je de Russen wel binnen laat. Grote kans dat de ellende alleen maar groter wordt, zo'n ongedisciplineerd leger verkracht en plundert alles wat los en vast zit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47
Inhakend op Nestle: juist een premium Westers product als babyvoeding leent zich bij uitstek voor een exportstop. Moeders die de oorlog heel direct voelen komen, ouders die minder fit zijn omdat hun kinderen die van slag zijn door het overschakelen op andere voeding, etc.

Hetzelfde kun je overwegen met Westerse medicijnen.

Maar: bij voorkeur als het in een vooraf bepaalde strategie past - sancties zijn nu ongericht en strategieloos wat het effect discutabel maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2022 19:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:44:
[Embed]

Btw; waar is Putin eigenlijk? :S

Ah, ze zeggen niets aan de hand, gewoon druk bezig. Met dingen.
Die zit in zijn bunker en droomt van betere tijden. En hij wacht op nieuws van de aanval van Steiner. Die moet het keerpunt brengen. Daar heeft ie al zijn hoop op gevestigd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:30:
Russische Sukhoi Su-25. Deze zou nog geland zijn. Daar kan ik mij helemaal niets bij voorstellen. Wat een schade.
[Twitter] Lijkt toch wel heel erg onwaarschijnlijk.
Lijkt vlakke grond, soort van weiland geschikt voor agricultuur. Daar kun je een noodlanding op uitvoeren. De achterkant lijkt er heftig aan toe, misschien tijdens landing ook eea mee gebeurt?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:20:
[...]

Neuh, als dat waar is, plunderen ze gewoon alles wat los en vast zit voor voedsel.

En ik betwijfel of ze dit keer ruilhandeltjes kunnen beginnen met de lokale bevolking.
[...]

Dat is iets waar men in het begin al voor waarschuwde, iedere stad die weerstand biedt tegen Rusland gaat dit meemaken. Boeit de Russische legerleiding echt niet hoeveel burgers omkomen.

Wat ze alleen maar niet lijken te willen/kunnen begrijpen is dat je daarmee de haat en het verzet alleen maar erger maakt, plus dat het ook echt wel duidelijk is dat de problemen niet oplossen als je de Russen wel binnen laat. Grote kans dat de ellende alleen maar groter wordt, zo'n ongedisciplineerd leger verkracht en plundert alles wat los en vast zit.
Ja, dat vroeg ik me af of/wanneer de verkrachtingen ed. zouden plaatsvinden. Heb er nog niets over gelezen tot nu toe. Jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Die zit in zijn bunker en droomt van betere tijden. En hij wacht op nieuws van de aanval van Steiner. Die moet het keerpunt brengen. Daar heeft ie al zijn hoop op gevestigd >:)
En ondertussen wordt de Putin Youth gemobiliseerd.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
De Russen zijn veel te druk met 'Where is Wally Wali'
Sniper Wali, 22 March - he is still alive

It seems that Chinese trolls in social media started the rumor that Wali was dead. Russian trolls even posted photos of his purported funeral.

Wali has been active on the frontline near Kyiv and worked in recon, spotting tank positions. He did not fire a shot during his mission. He is about to return to the frontlines.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOkdrER9H2uUwKD4vP8a12m6q3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OJsTZPUcHheHYVFOuX7IaF7k.jpg?f=user_large

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Ja, dat vroeg ik me af of/wanneer de verkrachtingen ed. zouden plaatsvinden. Heb er nog niets over gelezen tot nu toe. Jij wel?
Ik heb sporadisch berichten gelezen van verkrachting (maar het is natuurlijk onmogelijk om te checken)
Wat ook behoorlijk schokkend is (mocht het waar zijn) is dat de russen 2000+ kinderen naar Rusland hebben ontvoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36
Rukapul schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:20:
Inhakend op Nestle: juist een premium Westers product als babyvoeding leent zich bij uitstek voor een exportstop. Moeders die de oorlog heel direct voelen komen, ouders die minder fit zijn omdat hun kinderen die van slag zijn door het overschakelen op andere voeding, etc.

Maar: bij voorkeur als het in een vooraf bepaalde strategie past - sancties zijn nu ongericht en strategieloos wat het effect discutabel maakt.
Ik ben inderdaad ook voorstander van elke vorm van sancties die de Russische maatschappij ontwrichtten, omdat een ontwrichtte maatschappij niet succesvol een oorlog vol kan houden en wat mij betreft de enige "relatief snelle/veilige" weg is voor een zo snel mogelijke regime change.

Ik vind het persoonlijk toch wel bijzonder dat de grote westerse farmaceuten doorgaan met het leveren van medicijnen aan Rusland. Wat mij betreft is het tijd om op dat vlak nog iets verder te escaleren. Propaganda werkt tot zekere mate, maar op het moment dat je je baby niet fatsoenlijk kan voeden of je moeder geen medicijnen meer kan geven dan is dat echt onmogelijk door propaganda goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Geruchten heb ik al zeker gehoord, het is alleen heel moeilijk te controleren natuurlijk. En het is ook niet iets wat echt populair is in ieder geval de westerse wereld, de echte wreedheden van een oorlog, dat verkoopt niet.

Het helpt waarschijnlijk wel wat dat Oekrainers nog wel redelijk worden gezien als een broedervolk, dat was in de Kaukasus en Afghanistan echt wel anders :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Ondertussen gaan er ook 'vluchtelingen' de andere kant op... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Werd gewaarschuwd toch voor grootschalige cyber attack?

Mensen over de hele wereld en op verschillende sites merken dat hun virusscanner VBS:GAMAREDON-CM detecteren.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:35:
[Embed]
Ik las het ook. De vergelijking werd al gemaakt met Emil Czeczko. Een Poolse militair die eind vorig jaar naar Belarus vluchte en enkele maanden later opgehangen werd teruggevonden in zijn appartement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JoeZuCK schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:35:

Mensen over de hele wereld en op verschillende sites merken dat hun virusscanner VBS:GAMAREDON-CM detecteren.
https://www.reddit.com/r/...otifications_for_malware/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
JoeZuCK schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:35:

Yep, heeft Avast er bij mij een uur geleden ook al uitgehaald.
Mogelijk een false positive (AVG/AVAST), dus weer back ontopic

[ Voor 15% gewijzigd door jan390 op 22-03-2022 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[Embed]
Onder het mom van dicht bij je werk wonen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mannowlahn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:19:
[...]

ik dacht eerst dat je sarcastisch was maar lees verder dat je het oprecht meent. Ik vind dit topic enorm interessant om af en toe meningen te lezen die zo ontzettend haaks staan op de mijne en vaak op wat de rest van de wereld vind.
Weet alleen niet direct welke mening waar dan haaks op staat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Embed]
Kunnen daar namen voor aangeleverd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:48:
Kunnen daar namen voor aangeleverd worden?
offtopic:
Iets met Thierry? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
2 NOS items (sorry Baud) van vandaag:

Hoe het leven was en hoe het is: de oorlog in Oekraïne in acht foto’s zijn foto's van tussen 27 Feb en 14 Mrt. Met slider kun je naar links of naar rechts gaan dan zie je origineel vs resultaat. Ik vond het indrukwekkend.

Tientallen baby's van Oekraïense draagmoeders vast in schuilkelder in Kiev (dat is daar legaal) ook heftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 14:12
MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Weet alleen niet direct welke mening waar dan haaks op staat. :?
Mbt jouw blik tov Nestlé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:41
Kremlin: "Kernwapens enkel indien bestaan wordt bedreigd"
"Rusland zou enkel kernwapens gebruiken als het bestaan van de natie bedreigd zou worden." Dat heeft Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov vandaag gezegd.

Bron: hln.be

Euhm ja oke, ruim begrip natuurlijk.
Ze zullen het wel weer in een dreigend jasje steken met betrekking tot de sancties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Rukapul schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:20:

Ik vind dat best een ethisch vraagstuk. Is het dan ok om Russische babies voeding te ontzeggen omdat hun dictator misdaden pleegt? Persoonlijk vind ik dat de Russen als land best mogen leiden onder economische sancties. Echter dat sancties op eerste levensbehoeften dan weer niet moeten kunnen. Dat is een mensenrecht.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30

Nox

Noxiuz

Alpina schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:21:
Kremlin: "Kernwapens enkel indien bestaan wordt bedreigd"
"Rusland zou enkel kernwapens gebruiken als het bestaan van de natie bedreigd zou worden." Dat heeft Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov vandaag gezegd.

Bron: hln.be

Euhm ja oke, ruim begrip natuurlijk.
Ze zullen het wel weer in een dreigend jasje steken met betrekking tot de sancties.
"Als het bestaan vd natie bedreigd wordt halen we zelf de trekker over om de natie kapot te maken."

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zewatanejo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Ik vind dat best een ethisch vraagstuk. Is het dan ok om Russische babies voeding te ontzeggen omdat hun dictator misdaden pleegt? Persoonlijk vind ik dat de Russen als land best mogen leiden onder economische sancties. Echter dat sancties op eerste levensbehoeften dan weer niet moeten kunnen. Dat is een mensenrecht.
Mee eens. Alle luxe producten stop zetten vind ik dan wel weer een goed plan, maar basis dingen is toch anders.

De CEO van Nestle heeft eens gezegt dat ie water geen recht vind. Als het aan Nestle zou liggen dan krijgen ze al het water in handen en vragen ze er de hoofdprijs voor. Ook wel logisch dat Nestle niet stopt in Rusland want het enige dat telt is geld, of mensen nou wel of geen drinkwater hebben, dat boeit ze helemaal niets. Er is niet voor niets een r/FuckNestle/ Maar zelfs luxe producten stoppen ze niet eens mee, hoewel de basis dus best mag blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Grens dicht is anders een stuk duidelijker dan een waslijst aan dingen.

Zij of jij gaat dan maar klagen bij Poetin. De man die uiteindelijk ook goed voor Oekraïnes baby’s zorgt met mortiervuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 22-03-2022 20:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:33
[...]

Is nu geen ethisch vraagstuk. Rusland kan voldoende eten verbouwen voor zichzelf. Verder zijn wij niet verantwoordelijk voor het welzijn voor de Rusische burgers. Indien mensenrechten in geding zijn kunnen ze dat altijd aanhangig maken bij de Verenigde Naties. Indien nood kan onder VN vlag voedselhulp worden opgezet. Pas als we humanitaire hulp aan Rusland gaan weigeren wordt het een ethisch vraagstuk en gaan we de verkeerde kant op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

HEY_DUDE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:28:
[...]

Is nu geen ethisch vraagstuk. Rusland kan voldoende eten verbouwen voor zichzelf. Verder zijn wij niet verantwoordelijk voor het welzijn voor de Rusische burgers. Indien mensenrechten in geding zijn kunnen ze dat altijd aanhangig maken bij de Verenigde Naties. Indien nood kan onder VN vlag voedselhulp worden opgezet. Pas als we humanitaire hulp aan Rusland gaan weigeren wordt het een ethisch vraagstuk en gaan we de verkeerde kant op.
Lastig

De Oekrainers wordt wel humanitaire hulp ontzegt door de Russen, Er worden zelfs veilige corridors gebombardeerd en er worden grootschalig civile doelen gebombardeerd met clusterbommen en fosfor

Wat was daar ook al weer ethisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Nox schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:24:
[...]

"Als het bestaan vd natie bedreigd wordt halen we zelf de trekker over om de natie kapot te maken."
Eerder: "if we go down, we're taking you with is". Gezien het bestaan van de Russische staat door de sancties geraakt wordt bedreigend maar gezien een context een aggressor eruit gooien (zoals golfoorlog bevrijding Koeweit) geeft het juist hoop. (Daarna sancties en over 10 jaar maken we het klusje af met zeggen "hij hep WMDs!!1" :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:23
[...]

Dat dus ja.
Ergens verlies je als land wel wat rechten zodra je een soevereine natie binnenvalt en platbombardeerd.
Zolang ze in Oekraïne te weinig melk, eten en drinken hebben moeten ze niet klagen.

Overigens ging het over o.a. Nestlé, die kunnen als bedrijf natuurlijk prima vertrekken uit Rusland zonder verantwoordelijk te hoeven worden gehouden voor eventuele voedseltekorten in Rusland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Indoubt schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:33:
[...]

Lastig

De Oekrainers wordt wel humanitaire hulp ontzegt door de Russen, Er worden zelfs veilige corridors gebombardeerd en er worden grootschalig civile doelen gebombardeerd met clusterbommen en fosfor

Naar mijn mening moeten we Rusland humanitaire hulp leveren indien het dat nodig heeft en daarom vraagt (hypothetisch scenario). Tot die tijd mogen we dat land volledig naar de vernieling boycotten wat mij betreft. Dat Rusland een stap verder gaat en de Oekrainers humanitaire hulp onthoudt betekent niet dat wij ons daar toe moeten verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

HEY_DUDE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Naar mijn mening moeten we Rusland humanitaire hulp leveren indien het dat nodig heeft en daarom vraagt (hypothetisch scenario). Tot die tijd mogen we dat land volledig naar de vernieling boycotten wat mij betreft. Dat Rusland een stap verder gaat en de Oekrainers humanitaire hulp onthoudt betekent niet dat wij ons daar toe moeten verlagen.
Eens, in de basis zit ik er ook wel zo in en zou humanitaire hulp altijd mogelijk moeten zijn. Ik ben wel wat opgeschoven op het spectrum van half softie naar half hard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Lastig

Het feit dat een dictator zich misdraagt betekent nog niet dat we ons tot zijn level moeten verlagen. Laten we democratie naar Rusland brengen en de dictator van z'n troon stoten. Maar nu eerst de cold stare. Ja, zijn burgers steunen hem, maar is ook grotendeels door misinformatie/propaganda. Toch vind ik wel dat een Lion of KitKat geen basisbehoefte is, babyvoeding wel, sommige vrouwen kunnen niet of nauwelijks borstvoeding geven (met name eerste problematisch statistisch gezien). Kan Nestlé best eea onderscheid in maken. Maar dat doen ze niet want "I need dollars" (8>. Jammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:39

Dennis1812

Amateur prutser

HEY_DUDE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Waarom zouden we dat Rusland moeten geven?
Ze doen het compleet zelf?

Ze weigeren ook hulp aan Oekraïne en veilige doorgang is ook nog altijd niet gegarandeerd. Ik zie een giro 555 actie voor Rusland nog geen groot succes worden.
Beetje omgekeerde wereld.
Hooguit wat voedsel op de zeer harde voorwaarde dat ze elke soldaat terugtrekken en Oekraïne mee terug op gaan bouwen én de soevereiniteit erkennen.

Laat ze maar honger hebben. Dan komt er vanzelf weerstand tegen Putin en zetten ze hem van binnenuit af.
Op dat moment kunnen we verder praten. Tot die tijd is t eigen schuld dikke bult.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 22-03-2022 20:44 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

Qwerty-273

Meukposter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7ACi5QH6AwIddmIV6fw26q9bZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHjSL1yrQrSQRSlJwyMnuGh3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGPmvMIiW_Qg1WO1XieD19zFBR8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W2vjtED4xPjcSnZRSyn2UFc.jpg?f=fotoalbum_tile

Rutte in gesprek met Belarussische organisaties in Polen. Een ander scenario om een einde aan deze oorlog te breien is om er voor te zorgen dat Belarus niet langer haar land beschikbaar stelt aan Russische troepen. Ook wishful-thinking maar misschien meer realistisch dan veranderingen in de macht binnen Rusland.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:42:
[...]

Waarom zouden we dat Rusland moeten geven?
Ze doen het compleet zelf?

Ze weigeren ook hulp aan Oekraïne en veilige doorgang is ook nog altijd niet gegarandeerd. Ik zie een giro 555 actie voor Rusland nog geen groot succes worden.
Beetje omgekeerde wereld.
Hooguit wat voedsel op de zeer harde voorwaarde dat ze elke soldaat terugtrekken en Oekraïne mee terug op gaan bouwen én de soevereiniteit erkennen.
Noord-Koreanen en Chinezen zijn niet allemaal slecht, zijn er velen geïndoctrineerd. En dan nog: het blijven mensen. Er is groot verschil tussen levensmiddelen algemeen vs noodzakelijke producten. Een gewoon bruin brood is heel iets anders dan luxe chocolade Nutella broodjes. Maar in Rusland importeren ze denk ik geen brood of graan, die groeien en bakken ze zelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Qwerty-273 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:44:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Embed]
Rutte in gesprek met Belarussische organisaties in Polen. Een ander scenario om een einde aan deze oorlog te breien is om er voor te zorgen dat Belarus niet langer haar land beschikbaar stelt aan Russische troepen. Ook wishful-thinking maar misschien meer realistisch dan veranderingen in de macht binnen Rusland.
Wit-Rusland is tegenwoordig gewoon Rusland. Dus dat is kansloos. Rusland heeft dat in nog geen 2 uur bezet, want ze zitten al overal.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:39

Dennis1812

Amateur prutser

Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Noord-Koreanen en Chinezen zijn niet allemaal slecht, zijn er velen geïndoctrineerd. En dan nog: het blijven mensen. Er is groot verschil tussen levensmiddelen algemeen vs noodzakelijke producten. Een gewoon bruin brood is heel iets anders dan luxe chocolade Nutella broodjes. Maar in Rusland importeren ze denk ik geen brood of graan, die groeien en bakken ze zelf wel.
Het blijven mensen. Uiteindelijk zien de meeste ook in dat Hitler geen lieverdje is.
Ik hoop dat ze dat ook van Putin (en Xi) gaan zien en die lui van binnenuit afzetten/laten stoppen met ademhalen.
Dat is effectiever dan dat wij daar even wat vrijheid komen brengen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NiGeLaToR

(Para)militairen met Islamitische achtergrond in gevecht met Russen in de omcirkeling van de aanvallers ten noorden van Kyiv.

Ik heb de beelden een aantal keer bekeken en kan niet anders dan constateren dat de Russen écht heel slecht zijn en deze mensen enorm veel vertrouwen in hun god hebben. Ongelovelijk.

NB; heftig qua lawaai, verder geen narigheid te zien. Zal kijken of er een OSINT locatie bepaling is gedaan / te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-03-2022 20:50 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:42:
[...]

Het feit dat een dictator zich misdraagt betekent nog niet dat we ons tot zijn level moeten verlagen. Laten we democratie naar Rusland brengen en de dictator van z'n troon stoten. Maar nu eerst de cold stare. Ja, zijn burgers steunen hem, maar is ook grotendeels door misinformatie/propaganda. Toch vind ik wel dat een Lion of KitKat geen basisbehoefte is, babyvoeding wel, sommige vrouwen kunnen niet of nauwelijks borstvoeding geven (met name eerste problematisch statistisch gezien). Kan Nestlé best eea onderscheid in maken. Maar dat doen ze niet want "I need dollars" (8>. Jammer
Jawel, maar die Okerainsche moeders in Mariepol hebben geen babyvoeding, daar heb ik wel moeite mee

zoveel moeite dat er 30 pakken Nutrilon op mijn eetkamer tafel liggen om naar Oekraine te sturen, samen met andere noodpaketten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:50:
Ik heb de beelden een aantal keer bekeken en kan niet anders dan constateren dat de Russen écht heel slecht zijn en deze mensen enorm veel vertrouwen in hun god hebben. Ongelovelijk.
Hebben die russen geen snipers?
Als je dit in Battlefield doet ben je binnen 10 seconden aan het respawnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Zo dat is knap van je.. ik geef een mening en stel een vraag en jij presenteert jouw mening als een feit.. Dat maakt het moeilijk om je nu nog serieus te nemen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
[Embed]

(Para)militairen met Islamitische achtergrond in gevecht met Russen in de omcirkeling van de aanvallers ten noorden van Kyiv.

NB; heftig qua lawaai, verder geen narigheid te zien. Zal kijken of er een OSINT locatie bepaling is gedaan / te doen.

[Embed]
Die gasten, vooral de rpg man, hebben letterlijk "balls of steel"!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• hoevenpe
Blijkbaar is er een vliegveld wat Oekraïne ongestoord kan gebruiken:
[Twitter: https://twitter.com/NotWoofers/status/1506352997059768322]Met 'dichtbij' bedoelen ze dus ook echt dichtbij NAVO-gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Zewatanejo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:58:
[...]

Zo dat is knap van je.. ik geef een mening en stel een vraag en jij presenteert jouw mening als een feit.. Dat maakt het moeilijk om je nu nog serieus te nemen.
Voel je vrij om er de tekst "Ik vind" voor te denken. Het mag duidelijk zijn dat het mijn mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
[Embed]

[Embed]
Dan is het geloof in god wel erg groot, open en bloot zonder helm of bescherming staan schieten, dan heb je wel erg grote ballen. 😳
Wat doen moslimstrijders daar om mee te vechten tegen de Russen ontgaat mij even. 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
Nordcore schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Die gasten, vooral de rpg man, hebben letterlijk "balls of steel"!
Las ergens ze geen Armour en Helmen hebben omdat God hun lot al bepaald heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Dan is het geloof in god wel erg groot, open en bloot zonder helm of bescherming staan schieten, dan heb je wel erg grote ballen. 😳
Wat doen moslimstrijders daar om mee te vechten tegen de Russen ontgaat mij even. 🤔
Ze zijn tegenstanders van Kadyrov en de Russen, ze zijn van mening dat Dudayev hun echte leider was. En willen nog altijd een vrij Tsjetsjenië.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:26

Bever!

3

hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:00:
[Embed]Met 'dichtbij' bedoelen ze dus ook echt dichtbij NAVO-gebied...
Vraag me zeer af of nato iets doet als ze pinpoint strikes op zo'n convooi uitvoeren, ook al is het op nato grondgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bever! schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:08:
[...]

Vraag me zeer af of nato iets doet als ze pinpoint strikes op zo'n convooi uitvoeren, ook al is het op nato grondgebied.
Zie de Russen het alsnog platgooien en dat ze vanaf de zijlijn het kunnen zien vallen en niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Alvanosa schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Ze zijn tegenstanders van Kadyrov en de Russen, ze zijn van mening dat Dudayev hun echte leider was. En willen nog altijd een vrij Tsjetsjenië.
Ah thx, ga het gelijk even opzoeken. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Net alsof Rusland dat risico gaat nemen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Mektheb schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:09:
Zie de Russen het alsnog platgooien en dat ze vanaf de zijlijn het kunnen zien vallen en niks doen
Je weet wat er aan de andere kant van die startbaan staat?
Dutch, Germans to send 3 Patriot missile defence systems to Slovakia

The Dutch government on Friday said it would send a Patriot missile defence system to Sliac, Slovakia, as part of NATO moves to strengthen air defences in Eastern Europe. "The worsened safety situation in Europe as a reasult of the Russian invasion of Ukraine makes this contribution necessary," Defense Minister Kajsa Ollongren said in a statement.

Germany is also sending two Patriot systems to Slovakia, the statement said.
Poetin functie elders... O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Dit filmpje effe kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Ja hebben ze soms wel, maar ik zie dat ze de locatie van de Russen ook permanent onder vuur nemen. Ik denk dat de tegenstander niet in staat is te verplaatsen, contact te verbreken of tegenvuur aan te leggen. En dan kun je vrij bewegen.

Tis tevens maar 2 minuten beeld, maar het geeft te denken ja. En ik moest toch even lachen om je respawn, wetende dat er 72 maagden wachten ;)
Mektheb schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Las ergens ze geen Armour en Helmen hebben omdat God hun lot al bepaald heeft.
Er is wat voor te zeggen. Lichter is wendbaarder. Zware helm, vest met keramische platen, je kunt je nauwelijks nog snel verplaatsen.

Maar in je combatshirt een rpg afvuren rechtop staand op een verhoogd spoor en dan nog even kijken of je geraakt hebt ook - dan bepaal je toch voor een groot deel zelf je lot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
[...]

Dat hebben we toentertijd wel gezien in Turkije. Het neerschieten van het Russisch vliegtuig boven hun grondgebied had alleen diplomatieke consequenties.

Ik verwacht dat een raket afgezwaaid naar NATO grondgebied gewoon een raket terug krijgt. Niet meer, niet minder. Om aan te geven dat het menens is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Die FSB brieven blijft een apart verhaal:

Ik ben benieuwd wat we daar nog van gaan horen deze week...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Het is het Seikh Mansur Batallion, voor het geval je wat meer specifieke info wilt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

user109731 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:18:
[Twitter][Twitter][Twitter]
Blijkt? Of lijkt?

Voorlopig is het m.i. speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Ja hebben ze soms wel, maar ik zie dat ze de locatie van de Russen ook permanent onder vuur nemen. Ik denk dat de tegenstander niet in staat is te verplaatsen, contact te verbreken of tegenvuur aan te leggen. En dan kun je vrij bewegen.

Tis tevens maar 2 minuten beeld, maar het geeft te denken ja. En ik moest toch even lachen om je respawn, wetende dat er 72 maagden wachten ;)

[...]

Er is wat voor te zeggen. Lichter is wendbaarder. Zware helm, vest met keramische platen, je kunt je nauwelijks nog snel verplaatsen.

Maar in je combatshirt een rpg afvuren rechtop staand op een verhoogd spoor en dan nog even kijken of je geraakt hebt ook - dan bepaal je toch voor een groot deel zelf je lot :)
Kevlar is toch niet zo zwaar? Of is dat te duur of toch niet sterk genoeg? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb dit waarschijnlijk gemist, maar wat willen ze dat het Westen onderneemt?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Waarom wil de FSB, of in elk geval enkele mensen binnen de organisatie, dat het westen ingrijpt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Fiber schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Ze geloven dat hun lot al vaststaat en dat een helm of armour ze daar niet voor behoedt. Dus is het nutteloos in hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41

pro_6or

amateur_60r

RobinHood schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:20:
[...]

[...]

Werkt de waterleiding daar nog, en gas? If so dan zingen ze het wel uit.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:07
hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:00:
[Embed]Met 'dichtbij' bedoelen ze dus ook echt dichtbij NAVO-gebied...
Wauw! Dat is echt dichtbij inderdaad!

Ik zou de Poolse MIG gewoon daar in Slowakije in het veld zetten. Touwtje eraan en richting Oekraïne werpen.. "Daar heb ik geen actieve herinnering aan" O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Waarom wil de FSB, of in elk geval enkele mensen binnen de organisatie, dat het westen ingrijpt?
Het is speculatie, maar FSB wil dar het westen ingrijpt in Oekraïne vanwege de genocide daar, blijkbaar toch Russen in FSB die echt hier tegen zijn..met deze brieven willen ze ook zeggen Poetin dreigt alleen maar er gaat geen nuke plaatsvinden.

interessante leesvoer iig..waar of niet waar.

Polen ziet de bui al hangen iig

https://twitter.com/viseg...&t=O2wFhb0EWxn2H4kKFe_0zQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Janpietertje89 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:33:
[...]

Ik ben inderdaad ook voorstander van elke vorm van sancties die de Russische maatschappij ontwrichtten, omdat een ontwrichtte maatschappij niet succesvol een oorlog vol kan houden en wat mij betreft de enige "relatief snelle/veilige" weg is voor een zo snel mogelijke regime change.

Ik vind het persoonlijk toch wel bijzonder dat de grote westerse farmaceuten doorgaan met het leveren van medicijnen aan Rusland. Wat mij betreft is het tijd om op dat vlak nog iets verder te escaleren. Propaganda werkt tot zekere mate, maar op het moment dat je je baby niet fatsoenlijk kan voeden of je moeder geen medicijnen meer kan geven dan is dat echt onmogelijk door propaganda goed te praten.
Geen medicijnen voor zieke Russen omdat hun dictator een oorlog aan het voeren is voor zijn ego? Daar ben ik het hartgrondig mee oneens.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Fiber schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Modern vest is meerlaags tegen diverse bedreigingen. .223 en 7,62mm munitie gaat doo lr kevlar heen in principe en vereisen ballistische platen.

Koop je een normaal vest, dan moeten bijvoorbeeld twee van dit type plaat erin. Dit is voor burgerdoeleinden, maar voor het idee:

https://www.shogun.nl/com...tries-keramische-sk4.html

2500gr per kant.

Hier nog meer info over reguliere vesten:

https://kogelvrijvestkope...n-over-kogelvrije-vesten/

Ik denk dat een goed ballistisch vest met zijbescherming, hals en zak bescherming een eind over de 10kg kan wegen. Daarna je helm, munitie en andere toebehoren zoals een primair en secundair wapen. Je loopt dan zomaar met 25+ kg rond.

Combatshirt zit ook gewoon lekkerder en staat ook tacticool.

Rust in Kyiv vanavond. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Zover ik weet zit het niet echt ontzettend in hun doctrine op gespecialiseerde sluipschutters te hebben.

Ze hebben wel "scherpschutters", min of meer normale infanterie met een SVD die zeker nuttig te gebruiken in de handen van een goede schutter, maar ik heb oprecht geen idee hoe goed die schutters nou werkelijk zijn.

Nu is dat niet ongewoon, aan onze kant hebben we ongeveer hetzelfde idee.

Echte sluipschutters zijn elite-troepen, en tja, hoeveel Rusland er daarvan heeft? Geen idee. ze hadden een vrij goede historie en focus op sluipschutters, maar dat is behoorlijk veranderd. Het zou mij weinig verbazen als ze niet verder komen dan een figuurlijk handjevol, weggestopt in allerlei verschillende Spetsnaz eenheden, en kijkend naar hoe de VDV is ingezet, heb ik zo het idee dat ook die eenheden nogal beroerd ingezet worden.

In de semi-moderne oorlogen die Rusland of de Sovjet-Unie heeft gedaan, heb ik eigenlijk niks gehoord over sluipschutters, Natuurlijk, dat is ook wel het idee, maar als ze belangrijke officieren uitgeschakeld zouden hebben, was dat echt wel bekend geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dat ook gelezen en in reactie daarop zie je toch veel mensen wat bedenkingen hebben bij deze claims (zwak uitgedrukt). Voornamelijk omdat deze persoon eigenlijk bij niemand bekend is, maar zogenaamd wel allerlei diepgaande contacten heeft bij de FSB.

Maar we kunnen hopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Ze zullen vermoed ik hetzelfde doen als andere Oekraïners. Vechten voor hun land, Er wonen een half miljoen moslims in Oekraïne waarvan 300.000 Krim-Tartaren. Vooral diegenen die verdreven zijn na 2014 zullen nog een appeltje te schillen hebben met de Russen. Als het gaat om Tsjetseense vrijwilligers dan zal het zijn omdat ze tegen Kardyrov zijn, die ze zien als een marionet van Putin. Ik weet niet welke taal er in de video gesproken wordt om daar iets over te kunnen zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Ze zullen vermoed ik hetzelfde doen als andere Oekraïners. Vechten voor hun land, Er wonen een half miljoen moslims in Oekraïne waarvan 300.000 Krim-Tartaren. Vooral diegenen die verdreven zijn na 2014 zullen nog een appeltje te schillen hebben met de Russen. Als het gaat om Tsjetseense vrijwilligers dan zal het zijn omdat ze tegen Kardyrov zijn, die ze zien als een marionet van Putin. Ik weet niet welke taal er in de video gesproken wordt of daar iets over te kunnen zeggen.
Het zijn Tsjetsenen, zitten daar al tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Ik heb dat ook gelezen en in reactie daarop zie je toch veel mensen wat bedenkingen hebben bij deze claims (zwak uitgedrukt). Voornamelijk omdat deze persoon eigenlijk bij niemand bekend is, maar zogenaamd wel allerlei diepgaande contacten heeft bij de FSB.

Maar we kunnen hopen.
En het wordt opvallend genoeg overgenomen door het Duitse Euronews.

https://de.euronews.com/2...solle-in-krieg-eingreifen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:14:
[...]

[...]

Ik zie een hoop geschiet en weinig Russen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
[...]

Bij de Maidan protesten waren ze er iig wel. Verwacht dat de scherpschutters ergens anders zijn ingezet en op dat moment daar niet waren.

Verder hoor je weinig over scherpschutters inderdaad. Vasily Zaitsev zal zich nog wel een keer omdraaien in zijn graf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:26

Bever!

3

RobinHood schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Zover ik weet zit het niet echt ontzettend in hun doctrine op gespecialiseerde sluipschutters te hebben.

Ze hebben wel "scherpschutters", min of meer normale infanterie met een SVD die zeker nuttig te gebruiken in de handen van een goede schutter, maar ik heb oprecht geen idee hoe goed die schutters nou werkelijk zijn.

Nu is dat niet ongewoon, aan onze kant hebben we ongeveer hetzelfde idee.

Echte sluipschutters zijn elite-troepen, en tja, hoeveel Rusland er daarvan heeft? Geen idee. ze hadden een vrij goede historie en focus op sluipschutters, maar dat is behoorlijk veranderd. Het zou mij weinig verbazen als ze niet verder komen dan een figuurlijk handjevol, weggestopt in allerlei verschillende Spetsnaz eenheden, en kijkend naar hoe de VDV is ingezet, heb ik zo het idee dat ook die eenheden nogal beroerd ingezet worden.

In de semi-moderne oorlogen die Rusland of de Sovjet-Unie heeft gedaan, heb ik eigenlijk niks gehoord over sluipschutters, Natuurlijk, dat is ook wel het idee, maar als ze belangrijke officieren uitgeschakeld zouden hebben, was dat echt wel bekend geworden.
In een normaal Russisch infanterie peloton zit minimaal een scherpschutter. (Svd) en een tweetal machinegeweer schutters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Nou lekker zeg het onderstaande bericht. Natuurlijk is het compleet speculatie, en hoeft niets te betekenen of eigenlijk kan het alle kanten op. Ik reed nog een 30 minuten voor deze twitter post er langs - buiten een kleine groep protesterende Oekraïners en Belarussen aan de kant waarvan de foto genomen is, was er niets spannends te zien. We zien het wel wat er tegen het einde van de week uitkomt.
[Twitter: https://twitter.com/jane_in_vain/status/1506344302330396672]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Tjetjenen zijn huurlingen, waarvan de baas op prada loopt. Die hebben geld voor optics. Goede optics die na afvuren van je AK nog werken zijn soms net zo duur als je AK.

Geloof hier geen barst van: ik schiet zelf het liefst met ACOG omdat inderdaad de eerste 20-30 meter zonder kijker op spiergeheugen kan of met iron sight en alles verder is een kijker fijn. Acog heeft geen batterijen nodig om een richtkruisje op te laten lichten.

Standaard marechaussee heeft een reddot omdat binnen een ruimte zoals schiphol de vergroting niet handig is maar doel acquisitie wel sneller gaat met dot. Plus dat je met twee ogen open de dot op je doel kunt houden, bijvoorbeeld. Dot op doel is altijd raak.

Als ze dus echt goede optics hadden, dan zat dat er zeker op. Iron sights werken altijd en die van de AK familie werkt fijn, maar een groot probleem is de kwaliteit. Ali-express scopes gaan snel stuk op een geweer met groot kaliber.

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-03-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:48
Mektheb schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Het verlengde van die baan eindigt letterlijk 30 meter voor de grens... No way dat je dat aan kunt vallen zonder in het luchtruim van Slowakije te komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Qwerty-273 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:44:
Nou lekker zeg het onderstaande bericht. Natuurlijk is het compleet speculatie, en hoeft niets te betekenen of eigenlijk kan het alle kanten op. Ik reed nog een 30 minuten voor deze twitter post er langs - buiten een kleine groep protesterende Oekraïners en Belarussen aan de kant waarvan de foto genomen is, was er niets spannends te zien. We zien het wel wat er tegen het einde van de week uitkomt.
[Twitter]
Ze verwachten dat ze worden uitgezet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
pro_6or schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:42:
[...]

Ik zie een hoop geschiet en weinig Russen.
De cameraman heeft drie taken: dekking houden, filmen en RPG reloads aangeven.

Als er Russen te zien waren had ik het niet mogen delen. Ze raken iets, er is rook. Verder geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

YakuzA schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:47:
Ze verwachten dat ze worden uitgezet?
Je kan alles wel bedenken, van gewoon eens even opschonen, vrijwillig vertrekken, tot uitzetting of een escalatie naar Polen toe (al dan niet van afstand zoals in de FSB letters aangehaald wordt - en dat klinkt wel erg ver van de realiteit). Het enige feit is wat (donkere) rook ontwikkeling bij de Russische ambassade in Warschau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Als er Russen te zien waren had ik het niet mogen delen. Ze raken iets, er is rook. Verder geen idee :)
Voor mij is het een erg stoer filmpje zeg maar.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Zewatanejo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:58:
[...]Zo dat is knap van je.. ik geef een mening en stel een vraag en jij presenteert jouw mening als een feit.. Dat maakt het moeilijk om je nu nog serieus te nemen.
pff wat een heet hoofd reactie kan je dat niet ff -10 doen oid ?

neem het volgende even mee
Als we tot dit niveau onzelf moeten verlagen ??? dan is het wel slecht gesteld.

Als jij @Zewatanejo nu inside informatie hebt deel dat aub vooral .. maar iemands mening bestempelen als een "feit" is al een uitspraak die ik persoonlijk niet juist vind ..
je krijgt een reactie, als je daar niet mee eens bent want reden A.B of C zeg dat dan gewoon ..

ik vraag me af of rusland zelf in de basis behoefte kan voorzien, maar weetje iets zegt me dat het russische volk dit probleem pre 1950 oid al lang had opgelost ..

Als je nu zo druk maakt om dit soort issues, waarom ben je dan niet bij de andere humanitaire rampen die momenteel spelen .. immers in Afrika gaan nog steeds mensen dood, iets met een uitgebasten vulkaan en andere natuur rampen die in mijn optiek meer aandacht verdienen dan een volk wat erop uit is om oekraine te bevrijden ..

iedereen die zonder wroeging naar het resultaat van zijn overhalen van een trekker kan kijken zeker als daar ongewapende mensen tussen zitten .. verdient een spuitje lucht .. (kogel is te duur voor dat soort mensen) ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[Twitter]
Tja, en dan is er nog die vreemde FSB brief waarin staat dat Rusland Polen zou willen aanvallen. Ik weet niet wat ik ervan moet maken.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Ik ben zo eens even in google maps het spoor tussen Kiev en Irpin / Bucha afgedwaald, en kan de positie niet 1,2,3 vinden. Het spoor icm een perron (?) dat begint, en een opener vlakte aan de overkant met die drie woningen (rood, beige, beige..). Is ie al gerefereerd?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[Twitter]
Sorry het is een standaard procedure voor een ambassade om documenten te vernietigen bij vertrek. Het zou dus kunnen dat Rusland de ambassade in Polen opheft. Betekent verder vrij weinig. Storm in een glas water, kun je wel op los speculeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

caspervc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Ik ben zo eens even in google maps het spoor tussen Kiev en Irpin / Bucha afgedwaald, en kan de positie niet 1,2,3 vinden. Het spoor icm een perron (?) dat begint, en een opener vlakte aan de overkant met die drie woningen (rood, beige, beige..). Is ie al gerefereerd?
niet metro/tram oid ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:24
Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Achmed was een analogie.

Je ziet abc, dus? Hij is een vet. Gaat niet over de inhoud. Heb je inhoudelijke kritiek op zijn vergelijking? Heb je iets te zeggen over wat er uit z'n scheur komt, of kun je hem alleen op deze manier bekritiseren?

Je mag waarheid een negatieve connotatie geven, maar je hoeft er niet van uit te gaan dat je dan serieus wordt genomen. Ik bedoel, je zou ook aan het Russische woord pravda kunnen denken, of het celtische woord voor druïde, of bepaalde bomen.
Ik ken veel Amerikanen, die houden wel van overdrijven hij ook blijkbaar. Van de veteranen die ik ken (en dat zijn er wel wat, ik heb veel shooters competief gespeeld en daar kom je ze vaak tegen) scheppen juist niet op over de capaciteit van. Ja de Navo is sterker dan Rusland, maar de meeste kracht zit in de VS, en is niet 1,2,3 hier.... Niet dat ik bang ben voor een invasie van Rusland op een Navo land, maar wel dat Poetin te lang zijn gang kan gaan, en er ergens een foutje gemaakt wordt.Ook al is dit een veteraan, zijn taalgebruik doet mij niet geloven wat hij zegt, vooral als hij ook nog eens ik heb in een youtube film gezien dat... aanhaalt als bewijs voor een stelling. Oorlog is een complexe samenloop van omstandigheden, de Fransen hadden aan het begin van WOII een sterker leger dan de Duitsers (betere tanks, betere vliegtuigen, maar de generaals waren beroerd....) dus op papier kan een hoop, maar de praktijk is altijd anders, kijk maar hoe veel militairen gesneuveld zijn in Afghanistan, tegen veruit inferieur bewapende tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Tja, en dan is er nog die vreemde FSB brief waarin staat dat Rusland Polen zou willen aanvallen. Ik weet niet wat ik ervan moet maken.
Wellicht puur onrust zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
Volgens mij is t echt trein. Lompe betonnen bielzen, zware bovenleiding portalen. Dit is geen metro of tram...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:24
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Wat voor bewijs heb jij dat dit roma zijn die zomaar zonder reden mishandeld zijn? Jij moet bewijs hier voor leveren. Ik kan ook stellen dat het acteurs zijn, ingehuurd om Oekraine in een kwaad licht te stellen.

Voorlopig staat er overal bij deze plaatjes dat het looters betreft.
Er wordt veel geloot in de Oekraine, winkels zijn dicht, mensen hebben geen eten,.... Dat zijn echt niet alleen Roma, en om ze nou zo tegen een paal te plakken (als dat nu is)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[Twitter]
der zijn er nog een aantal branden die ook .. ?

http://www.russianconsula...ate.aspx?ConsulateID=1063
Gdansk
Krakow
Poznan
Warszawa

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 65 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: