De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
xzaz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:53:
Bij Jinek wordt geopperd om Noord-Korea te betalen om een raket op het Kremlin af te vuren.

Ja echt.
Wie zeg dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Een paar pagina's terug een tweet dat Putin besloot alle export stil te leggen was maar voor een klein deel correct :

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:39
MrDirect schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:20:
[...]

Wie ik? Ik loop al 20 jaar rond op tweakers. Ik ben alleen niet zo uit op oorlog. Noem me een ouwe lul ofzo, maar geen troll ;-)
[...]

Blijkt nu 3 dagen later gebruikt te zijn om Oekrainers mee te evacueren.

[...]
Maar je dumpt hier wel vanalles zonder kritisch nadenken. Hier verwachten we trouwens ook een bron bij die laatste bewering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Waarom kiev?
Lviv is op een 1100 km, en waarom ramstein?
Papa nato airbase (hongarije) is nog geen 500km
Orban speelt niet mee, die heeft twee paarden in de race.
Hij ligt niet dwars, maar wil niet actief bijdragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Arator op 08-03-2022 23:36 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:45
MrDirect schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Het is een filmpje van de hearing? Wat is daar slecht aan?
Filmpje is van RT en daarmee rechtstreeks Kremlin propaganda?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
MrDirect schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:13:
[...]

Nou ja, ik haal hem wel weg, want poeh he, je wordt gelijk door 6 man besprongen hier.
In deze tijden misinformatie verspreiden is gewoon niet handig. Het is al zo lastig om de waarheid naar boven te krijgen en dit soort post kan mensen op het verkeerde been zetten.

Ook jou posts worden gelezen en er zal ongetwijfeld iemand zijn die daar een kern van waarheid in ziet. Gaat die persoon vervolgens verder zoeken op het onderwerp en komt, mede door al die algoritme bubbels, in een digitale wereld vol valse informatie.

En voordat je het weet hebben we er weer een wappie bij die verkondigd dat de Russen de inval doen vanwege biologische wapens.

Iedereen post weleens wat doms (ik zelfs regelmatig :+ ) maar zeker in dit topic moet je toch even wat meer opletten wat je post en ook wat meer moeite doen om je bronnen te checken. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:38
Neem dit niet serieus. Het was een out of the box gedachte van een journalist bij Jinek. Weird verder ook niet op ingegaan.

De discussie over de mogelijke voedseltekorten met diverse gevolgen die dit weer zou kunnen hebben vond ik veel interessanter (maar niet fijn om te horen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Arator schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:25:
Dit vloog net over mijn huis. En iets later totaal niet meer terug te vinden op die flightradar. 3de para ligt op een paar kilometer van mijn huis. België had al troepen toegezegd voor NATO, maar dat waren mannen van de 1ste lanciers van Marche-en-Famenne.

[Afbeelding]
Friendly reminder laatste bullet van de topicwarning. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:38
Ugchel schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:00:
[...]

Misschien is dit meer een vraag voor het topic over Britse politiek, maar welk (strategisch) belang zou BoJo/het VK erbij hebben om in te grijpen?
Bij Jinek werd ook genoemd dat de VS en VK Oekraïne hebben aangespoord om afstand te doen van hun kernwapens, in ruil voor(hulp bij) verdediging van hun grenzen. Dus ze worden in wezen indirect op hun eerdere belofte cq verdragen gewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
JPS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Raar filmpje en die meneer drukt zich zelf ook ongelukkig en suggestief uit. Het is naar eigen zeggen een Congolees die het land wil ontvluchten maar zelf zijn huidskleur als argument noemt dat ie geen Oekrainer is. En het raar vindt dat 'zwarten' hier zouden moeten vechten. Volgens mij maakt dat programma er vervolgens graag mee aan de haal en maakt er een racismecase van, zonder kritisch door te vragen of wederhoor toe te passen om te zien of er sprake is van een patroon. Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat meneer een opportunistische goudzoeker is.
Ik krijg meer een 'stank voor dank' gevoel. Toch wel kwalijk, alleen de lusten maar niet de lasten want Oekraïner was immers het land waar hij naar toe vluchtte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdM1mOvQUB9rZIZIDokkxlzL3Gs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fF3vkMRZIBlO0d9jEhFqLSj1.png?f=user_large
[Twitter: https://twitter.com/KaAmi6/status/1501317479263453184]

Serieus onderwerp, maar moet kunnen :+

Zag hem zo snel nog niet

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
asing schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Friendly reminder laatste bullet van de topicwarning. :)
Oeps, lijst wordt ook altijd maar langer :$

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Einde roebel:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Rubberen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:53:
Lijkt erop dat de britten het niet veel langer gaan uithouden om NIET militair in te grijpen. Man wat speelt/doet die Zelenski het ook goed! Het is een precies een rol op zijn lijf geschreven?! Met de woorden van Chrurchill.. man man

https://www.dailymail.co....ito=1490&ns_campaign=1490
Yep. meesterlijke move.

En al weet je dan dit een PR event is, en dat daar een ploeg schrijvers aan een uitgedokterde boodschap heeft geschaafd: ik hield de ogen er niet bij droog. Wat een baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoeveel is er nu gespendeerd om die roebel overeind te houden? Ik vond hem nog erg weinig in waarde gezakt tegen het licht van wat nog in roebel verhandeld kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
[...]

Ja ik zie het....

John Michael Posobiec III born December 14, 1985)[1] is an American alt-right[7] and alt-lite[2][8] political activist.

Nou ja, ik haal hem wel weg, want poeh he, je wordt gelijk door 6 man besprongen hier.
Ben overigens de hele 2 uur aan het bekijken om de context te zien. Ik ben er bijna doorheen (versneld afspelen en stukken waar Nuland niet in beeld is overgeslagen) en heb het stukje gevonden. Het gaat om biological research labs maar nergens wordt gesproken over wapens of iets dergelijks. 47:10 in dit filmpje YouTube: Live: Senate hearing on Russia's invasion of Ukraine

Als het echt zo gevaarlijk zou zijn was er wel langer over doorgegaan. Dit zal natuurlijk wel weer koren op de molen zijn van conspiracy theories…

Verdere info:
https://www.newsweek.com/...erm-warfare-1685956?amp=1

En

https://ua.usembassy.gov/...threat-reduction-program/

Niks geheims aan maar er wordt natuurlijk wel gewerkt met gevaarlijke stoffen. Rusland gaat er mee aan de haal en maakt er “productie van biologische wapens” van…

Eigenlijk het typische patroon van misinformatie, er is inderdaad “iets” dus dan zal de rest van het verhaal ook wel kloppen.

[ Voor 53% gewijzigd door n0pe op 09-03-2022 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
bulle bas schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:49:
Hoeveel is er nu gespendeerd om die roebel overeind te houden? Ik vond hem nog erg weinig in waarde gezakt tegen het licht van wat nog in roebel verhandeld kan worden.
Niet genoeg in ieder geval...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
Wat betekent dit precies voor Rusland?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Yep. meesterlijke move.

En al weet je dan dit een PR event is, en dat daar een ploeg schrijvers aan een uitgedokterde boodschap heeft geschaafd: ik hield de ogen er niet bij droog. Wat een baas.
Ja, het zou het VK toch moeten raken. Een grootse, meeslepende rol in de historie.

Het valt me op dat de no-fly zone officieel nog steeds een no-go is, maar ik begin meer afwijkende geluiden te horen.

27 buitenlandexperts pleiten bij Biden voor het instellen ervan.

https://www.msn.com/en-us.../ar-AAUMt0m?ocid=msedgntp

Als er straks een stad helemaal plat ligt wordt het toch onvermijdelijk, ook onder druk van publieke opinie. We hebben geen eindeloos budget om het weer op te bouwen allemaal. Plus de cultuurhistorische waarde is onvervangbaar. Helaas reageren we liever dan dat we anticiperen. Ik denk dat wij straks door de afbraak gedwongen worden te erkennen dat we al in oorlog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05
bulle bas schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Ik verwacht dat dit relatief beperkt is. Putin heeft harde valuta nodig om zelf 'te shoppen' dus houdt deze liever voor zichzelf. Neem aan dat dit vanaf het eerste begin het plan was. De RUB verdedigen heeft in de huidige situatie weinig zin, niemand wil hem hebben, ook zijn (halve) bondgenoten niet.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
xzaz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:56:
Wat betekent dit precies voor Rusland?
Failliet, en niemand gaat nog Russische staatsschuld kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

bulle bas schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:59:
[...]

Maar wat gaat de impact zijn voor een Russisch staatsfaillissement? Ze kunnen intern nog gewoon roebels bijdrukken, salarissen betalen, investeringen doen. Niks wat buitenlands is, ze zijn wel op zichzelf aangewezen maar echt verplicht zijn ze ook niet om allerlei procedures te doorlopen, ik verwacht ook niet dat ze netjes e.e.a. oplossen. Niemand die met ze kan/wil handelen, ze zullen nog wel wat goud/dollars/euro's/yens hebben maar denk dat zodra die op zijn ze echt op zichzelf aangewezen zijn.

Ik weet niet of China gaat bijspringen, ze hebben nu wel aangegeven een hechte band te hebben met de Russen (NPO maakte er al weer van 'openlijke steun betuigen aan de oorlog/invasie' maar zo hebben ze het niet letterlijk verwoord, ze keuren het niet af dus automatisch juigen ze het toe ofzo. Maar misschien is het ook gewoon politiek correct antwoord van: Lekker bezig Vladimir, da's niet aan mij om te oordelen). Wat China kan doen is ook maar de vraag natuurlijk. Die willen straks hun eigen oorlogje spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 09-03-2022 00:21 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mektheb schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:53:
[...]
mooie reality check, want de US gaf wel groen licht dat Polen ze leverde.
Maar blijkbaar wil Polen het via de US doen.
En dat is niet besproken.

Polen wil gelijk zien waar ze staan, en schuiven de verantwoordelijkheid door.
Het is immers het idee van de US om Sovjet spul door te gaan schuiven.
Dan moet het ook zelf regelen ;)
Slim van de Polen. Geef de Amerikanen een sleutelrol zodat het strikt genomen de Amerikanen zijn die de toestellen aan UA geven. Kunnen ze ook geen verwijten van de Amerikanen krijgen als dit escaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
downtime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:22:
[...]

Slim van de Polen. Geef de Amerikanen een sleutelrol zodat het strikt genomen de Amerikanen zijn die de toestellen aan UA geven. Kunnen ze ook geen verwijten van de Amerikanen krijgen als dit escaleert.
De Amerikanen lijken er niet zo mee te zitten en willen zo snel mogelijk leveren. Tijdens een senate hearing vandaag aan bod gekomen @ 38:10
YouTube: Live: Senate hearing on Russia's invasion of Ukraine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
bulle bas schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:59:
[...]

Het is vooral een technische default. Op korte termijn zou toch al niemand Russische schuld kopen.

Veel relevanter is hoe het begrotingsoverschot zich ontwikkelt. Dat bepaalt immers de financieringsbehoefte.
downtime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:22:
[...]

Inderdaad. Wat een powermove van de Polen. Waarschijnlijk hebben de VS eindeloos lopen drammen tot een heldere Poolse geest dacht ok, hier heb je de meuk, have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16
n0pe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:25:
[...]

De Amerikanen lijken er niet zo mee te zitten en willen zo snel mogelijk leveren. Tijdens een senate hearing vandaag aan bod gekomen @ 38:10
YouTube: Live: Senate hearing on Russia's invasion of Ukraine
Ja de politiek. Maar ze zullen toch ook wel naar de inlichtendiensten luisteren die in moetent schatten wat de 'red line' is van de Russen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16
Rukapul schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:28:
[...]
tot een heldere Poolse geest dacht ok, hier heb je de meuk, have fun.
Waarom noem je het meuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

Seraphin

Meep?

Nox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:20:
[...]

Maar wat gaat de impact zijn voor een Russisch staatsfaillissement? Ze kunnen intern nog gewoon roebels bijdrukken, salarissen betalen, investeringen doen. Niks wat buitenlands is, ze zijn wel op zichzelf aangewezen maar echt verplicht zijn ze ook niet om allerlei procedures te doorlopen, ik verwacht ook niet dat ze netjes e.e.a. oplossen. Niemand die met ze kan/wil handelen, ze zullen nog wel wat goud/dollars/euro's/yens hebben maar denk dat zodra die op zijn ze echt op zichzelf aangewezen zijn.
Worst case: het Zimbabwe scenario (inflatie tot in de miljoenen procenten, volledige stilval van investeringen, effectief het einde van de eigen valuta, bittere armoede, iedereen die kan ontvlucht het land)

Best case: onbeschikbaarheid van producten die uit de westerse wereld komen, Turkije-niveau inflatie, recessie vergelijkbaar met de kredietcrisis van 2008 (grotendeels stilvallen van interbancair verkeer en kredietverlening) hulp van China om het land draaiende te houden.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Ik weet niet of China gaat bijspringen, ze hebben nu wel aangegeven een hechte band te hebben met de Russen (NPO maakte er al weer van 'openlijke steun betuigen aan de oorlog/invasie' maar zo hebben ze het niet letterlijk verwoord, ze keuren het niet af dus automatisch juigen ze het toe ofzo. Maar misschien is het ook gewoon politiek correct antwoord van: Lekker bezig Vladimir, da's niet aan mij om te oordelen). Wat China kan doen is ook maar de vraag natuurlijk. Die willen straks hun eigen oorlogje spelen.
Als je alles zelf produceert dan is het wat makkelijker een gesloten systeem te zijn. Maar als je zoals Rusland heel veel moet importeren (ook tbv eigen productie) dan heb je een welvaartsval van grote proporties. Die Dior zonnebril zal een keer kapot gaan, maar je kan hem niet of tegen heel hoge kosten vervangen. Goederen worden opeens veel duurde. Dat is een andere manier om te zeggen dat je geld veel minder waard is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

September is nog ver weg. Niet dat iemand echt had verwacht dat de shit volgende week klaar zou zijn maar oef.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
PLAE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:29:
[...]

Ja de politiek. Maar ze zullen toch ook wel naar de inlichtendiensten luisteren die in moetent schatten wat de 'red line' is van de Russen zeg maar.
De red line van de russen is dat ze al verdrinken in de Oekraïense blubber, en dat een front openen met een vijand die 10x zo groot is niet zo heel verstandig is. Dus wat rest is blaffen. Remember: economische sancties waren toch ook een oorlogsverklaring?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik weet niet of China gaat bijspringen,
Als u met 'bijspringen' bedoelt: het creëeren van een nieuwe munt die gekoppeld is aan de RMB, invoering CIPS, en andere mechanismen die er effectief voor zorgen dat Rusland monetaire soevereiniteit overdraagt aan Peking, dan ja, dan willen de Chinezen best bijspringen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

bulle bas schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:37:
[...]

De red line van de russen is dat ze al verdrinken in de Oekraïense blubber, en dat een front openen met een vijand die 10x zo groot is niet zo heel verstandig is. Dus wat rest is blaffen. Remember: economische sancties waren toch ook een oorlogsverklaring?
Ja, maar schijnbaar hebben we hier geen nazi's die ze kunnen verdrijven. Dat hebben ze 80 jaar terug al gedaan.

Ze houden gewoon de optie open "En nou hebben we er genoeg van, hier eet C137, optyfen met je sancties". Niet dat ze dan spontaan verdwijnen, maar het gaat om het idee. Ze weten dan ook dat gelijk dat konvooi in puin ligt, die landingschepen in de zwarte zee naar de haaien zijn en hun marinebasissen einde oefening zijn.

Want wat zouden ze doen om een non-nucleaire aanval te openen? Naar Polen vliegen en de vliegvelden platgooien? We lachen al zodra we ze zien aan komen vliegen.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

unclero schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:45:
[...]

Als u met 'bijspringen' bedoelt: het creëeren van een nieuwe munt die gekoppeld is aan de RMB, invoering CIPS, en andere mechanismen die er effectief voor zorgen dat Rusland monetaire soevereiniteit overdraagt aan Peking, dan ja, dan willen de Chinezen best bijspringen.
Zeker een optie, maar dan hebben we gewoon een uitbreiding van China te pakken. De oligarchen zullen dat niet accepteren, die hebben net alles qua corruptie op orde gebracht tot een paar maanden terug. Zou voor EU/VS ook niet handig zijn, de hoeveelheid meuk die we uit China importeren is bizar.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 09-03-2022 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
PLAE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:29:
[...]

Waarom noem je het meuk?
Polen wil in principe graag wat moderners voor hun oude MIGs (die voor zover ik begrepen heb ook niet alle beschikbare upgrades hebben ondergaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik denk dat het misschien wel goed is als Ukraine en dat soort landen bij de navo en de EU komen. Zo kan het westen zijn invloedssfeer uitbreiden, ipv dat tyrannieën zoals rusland en china hun invloedssfeer uitbreiden. Beter de invloedssfeer van het westen dan die van het oosten. Het lijkt me nu niet meer zo relevant of de russen/chinesen voor het hoofd worden gestoten door de uitbreidingen van westerse blokken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ja ik zie het....

John Michael Posobiec III born December 14, 1985)[1] is an American alt-right[7] and alt-lite[2][8] political activist.

Ja. Omdat het flagrante onzin in. Wees toch niet zo goedgelovig en kijk eerst even verder, kost letterlijk 2 minuten. Dat is altijd goed om te doen, bij positief of negatief nieuws, altijd controleren nooit zo maar aannemen. Daar maken mensen misbruik van. Juist vandaag de dag met de stortvloed aan informatie.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:46:
[...]

Ja, maar schijnbaar hebben we hier geen nazi's die ze kunnen verdrijven. Dat hebben ze 80 jaar terug al gedaan.

Ze houden gewoon de optie open "En nou hebben we er genoeg van, hier eet C137, optyfen met je sancties". Niet dat ze dan spontaan verdwijnen, maar het gaat om het idee. Ze weten dan ook dat gelijk dat konvooi in puin ligt, die landingschepen in de zwarte zee naar de haaien zijn en hun marinebasissen einde oefening zijn.

Want wat zouden ze doen om een non-nucleaire aanval te openen? Naar Polen vliegen en de vliegvelden platgooien? We lachen al zodra we ze zien aan komen vliegen.
Met raketten kan ook nog het een ander voor een speldenprik. Maar tegen die tijd verschijnt er ook wel een nieuwe vacature in RU vermoed ik.
Maar zover zijn we nog lang niet. Eerst maar eens zien of de Fuhrer überhaupt het dreigement durft te herhalen. Ik vermoed van niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

bulle bas schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:56:
[...]

Met raketten kan ook nog het een ander voor een speldenprik. Maar tegen die tijd verschijnt er ook wel een nieuwe vacature in RU vermoed ik.
Maar zover zijn we nog lang niet. Eerst maar eens zien of de Fuhrer überhaupt het dreigement durft te herhalen. Ik vermoed van niet. :)
Ik ook niet. China heeft niet zoveel aan het westen om haar rommel te slijten als we nukes in ontvangst moeten nemen. Wel opmerkelijk, laatst in een sim gezien dat veel nukes richting VS gaan (daar liggen ook immers de meesten v.d. vijand) en dat zelfs Den Helder niet eens zo'n interessant doelwit is? Amsterdam ook niet ivm geen militaire aanwezigheid. Rotterdam als haven waar de NAVO binnen komt. Met 800kt heb ik daar 'weinig' last van. En dan nog de hele chain of command die hij door moet lopen. En als die knop ingedrukt wordt is het maar de vraag: vliegt het, raakt het en explodeert het :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Interessant. Amerikanen gaan het misschien op een akkoordje gooien met Venezuela, één van Putins schaarse bondgenoten, om de olieprijs omlaag te krijgen. Kansje dat er ook gesprekken met Teheran zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

downtime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:01:
Interessant. Amerikanen gaan het misschien op een akkoordje gooien met Venezuela, één van Putins schaarse bondgenoten, om de olieprijs omlaag te krijgen. Kansje dat er ook gesprekken met Teheran zijn?

[Embed]
Ik zag deze vanmiddag voorbij komen. Principes van de VS zijn ook weinig waard nu blijkt :').

- Hey, je bent een lul, we kopen je olie niet.
...
- Hey, je bent een lul maar Putin is een nóg grotere lul dus we willen je olie toch wel, kost dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:03:
[...]

Ik zag deze vanmiddag voorbij komen. Principes van de VS zijn ook weinig waard nu blijkt :').

...
- Hey, je bent een lul maar Putin is een nóg grotere lul dus we willen je olie toch wel, kost dat?
Kwestie van prioriteiten stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023

[ Voor 36% gewijzigd door BramViking op 09-03-2022 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

downtime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:04:
[...]

Kwestie van prioriteiten stellen.
Uiteraard. Maargoed, geeft wel weer aan dat we toch niet progressief genoeg zijn met afhankelijkheden inperken. Kijk, EU-VS-Can-Aus-Japan-Korea e.a. banden blijven enorm sterk. Maar die landen zijn vaak niet al te veel voorzien van bergen grondstoffen e.d. resources. Contingency is niet echt een ding waar we veel mee bezig zijn geweest en waar we nu wel even met de neus van op de feiten gedrukt worden. Anderzijds vind ik de tactiek van de Chinezen altijd nog wel erg goed so far. Vrees dat ze lachende derde zullen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Anders lever je die toch na de oorlog? :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ach dit is toch een grote grap...

Tuurlijk kunnen we allerlei geadvanceerdere wapensystemen leveren en ongekende harde economische sancities opleggen... ja ja dan zij we nog steeds neutraal.

Maar nee, als we vliegtuigen leveren zijn we niet meer neutraal nee.

8)7 geloof je hetzelf? Europa en de VS lopen achter de feiten aan. China ziet nu dat we niet de ballen hebben en om op te staan voor wat juist en recht is. Dit gaan ze keihard tegen ons gebruiken voor Taiwan.

[ Voor 3% gewijzigd door Chip. op 09-03-2022 01:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33
Chip. schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:39:
Maar nee, als we vliegtuigen leveren zijn we niet meer neutraal nee.
Krijg de indruk dat in deze tweet specifiek, niet het leveren ter discussie wordt gesteld, maar het direct opstijgen en vliegen vanaf een NAVO vliegveld in een door Rusland betwiste lucht.

Net als dat we javelins niet vanaf NAVO grondgebied worden afgeschoten.

Het probleem in deze tweet is dat het met een vliegtuig moeilijk is om het op een vrachtwagen te zetten Oekraïne in te rijden en dan pas te gaan gebruiken.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Semyon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:50:
[...]
Krijg de indruk dat in deze tweet specifiek, niet het leveren ter discussie wordt gesteld, maar het direct opstijgen en vliegen vanaf een NAVO vliegveld in een door Rusland betwiste lucht.

Het probleem in deze tweet is dat het met een vliegtuig moeilijk is om het op een vrachtwagen te zetten Oekraïne in te rijden en dan pas te gaan gebruiken.
Hoe is op een vrachtwagen rijden anders dan een vliegtuig daarheen vliegen?

Denk je echt dat al die stingers en javelins etc per vrachtwagen Oekraïne in gaan en niet minimaal gedeeltelijk per airlift? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Polen is ook NATO. Het wordt een erg semantische discussie over legaliteiten, een waar de tegenpartij totaal schijt aan heeft. Ergens zie ik er de humor nog van in.
Zet ze anders neer op de snelweg bij de grens en laat UA ze over het streepje trekken. Want dan vindt Vlad het wel goed. /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Semyon
YakuzA schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:55:
[...]

Hoe is op een vrachtwagen rijden anders dan een vliegtuig daarheen vliegen?

Denk je echt dat al die stingers en javelins etc per vrachtwagen Oekraïne in gaan en niet minimaal gedeeltelijk per airlift? ;)
Ja? Via de lucht naar Polen en dan op een Poolse vrachtwagen naar de grens en dan een Oekraïense vrachtwagen verder? Heel specifiek de grens van NAVO naar niet NAVO niet via het luchtruim?
How will the delivery of arms to Ukraine be organised?
If it appears to be the one and only solution, it poses many problems. “The weapons have to arrive in trucks, probably those of NATO, as far as Poland, to be unloaded and then loaded into Ukrainian trucks.
Hoe is het anders? Het is geen wapen dat "afgevuurd" wordt vanaf NAVO grondgebied.

Zelfs al zou de Javelin via de lucht gaan een Javelin is geen wapen in het vrachtruim in de lucht. Een vliegtuig is wel direct een wapen dat als origine NAVO had.

Een wapen dat direct opstijgt vanaf NAVO grondgebied en bruikbaar is in het conflict lijkt mij inderdaad een nieuwe stap, die wel of niet verstandig kan zijn, maar van heel andere aard is dan vrachtwagens die vanaf Polen Oekraïne in rijden. En dus in een situatie waar het voortbestaan van de wereld op het spel staat discussie vraagt.
bulle bas schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:56:
Het wordt een erg semantische discussie over legaliteiten.
Ja misschien is het erg semantisch... Maar ergens is er een grens waarna het wel een enorme probleem c.q. nukes zijn en daarvoor niet. En we moeten ook oppassen die grens niet langzaam beetje bij beetje over te schuifelen omdat de laatste stap maar zo klein was dat het een semantische discussie was. Het is een grijs gebied, en ik kan me heel goed voorstellen dat vliegtuigen opstijgen vanaf NAVO direct het conflict in een nieuwe stap is.

Wat als ze vanaf daar opstijgen Oekraïne in gaan en ook weer landen in Polen? Wat als ze vanaf Polen opstijgen en voordat ze in Oekraïne kunnen landen ze worden aangevallen? Ik heb het antwoord niet op al deze vragen, maar wil gewoon duidelijk maken dat het weer wat ingewikkelder is dan een simpel Maar nee, als we vliegtuigen leveren zijn we niet meer neutraal nee.

Het is geen zwart/wit neutraal/niet-neutraal. Er zijn grijstinten, waar vliegtuigen via de lucht leveren een andere tint heeft dan javelins via een vrachtwagen.

[ Voor 41% gewijzigd door Semyon op 09-03-2022 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Gewoon zonder wapens/munitie naar Oekraine laten vliegen zodat ze pas inzetbaar zijn na een landing in Oekraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
downtime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 02:37:
Gewoon zonder wapens/munitie naar Oekraine laten vliegen zodat ze pas inzetbaar zijn na een landing in Oekraine.
Dat klinkt simpel en mooi, maar dat kan niet gezien worden. Wat gezien wordt zijn potentiele wapens die vanaf NAVO direct het conflict in gaan.

En je kan het Putin wel van te voren vertellen... maar zie je ondertitel onder je nick...

[ Voor 12% gewijzigd door Semyon op 09-03-2022 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
downtime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:01:

[Embed]
Interessant, maar dit kan ook betekenen dat Rusland die landen als doorvoer luik kan inzetten voor de eigen olie (afhankelijk van het bondgenootschap). Maar goed, dan zou Venezuela er zelf geen moer mee opschieten, klinkt niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Nox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:03:
[...]

...
Kan me voorstellen dat je nu liever met Venezuela dealt dan met de Russen, aangezien die de laatste tijd weinig buurlanden proberen te annexeren... Die hebben overigens wel een oogje op Curaçao meen ik ooit gelezen te hebben, maar goed dat wij lid van de NAVO zijn. :+
bulle bas schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 01:56:
[...]

Polen is ook NATO. Het wordt een erg semantische discussie over legaliteiten, een waar de tegenpartij totaal schijt aan heeft. Ergens zie ik er de humor nog van in.
Zet ze anders neer op de snelweg bij de grens en laat UA ze over het streepje trekken. Want dan vindt Vlad het wel goed. /s
Ja maar wel met een Zwitserse trailer hè, want dan is het zo goed als neutraal. :+ Dat hele gedoe over die vliegtuigen en dat welles/nietes spelletje in de medio komt ondertussen net zo amateuristisch over als het begin van die invasie van Oekraïne...

Ik krijg een beetje het gevoel van een vriendengroep waar een aantal van de jongens een oogje hebben op één van de meiden uit die zelfde groep. Maar omdat ze elkaar allemaal kennen en elkaar niet voor het hoofd willen stoten weten ze niet zo goed hoe ze nou een relatie willen aan gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
TIGER1125 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 06:54:
Ik krijg een beetje het gevoel van een vriendengroep waar een aantal van de jongens een oogje hebben op één van de meiden uit die zelfde groep. Maar omdat ze elkaar allemaal kennen en elkaar niet voor het hoofd willen stoten weten ze niet zo goed hoe ze nou een relatie willen aan gaan. 8)7
Ja ik vind hem zo gek nog niet eigenlijk. Ik denk dat het de menselijk psychologie is die je ziet. En die zie je in vriendengroepjes, en die zie je ook hier. Het zit in de mens. Alleen zijn de gevolgen hier nogal wat groter dan een jongen die boos is dat ie z'n meisje niet krijgt. Het is duidelijk bij wil Oekraïne wil horen, maar iemand in de groep met de mogelijkheid de mensheid te stoppen kan dat niet accepteren.

En juist omdat de gevolgen vele malen groter zijn en omdat iedereen zich er mee bemoeit wordt het een ingewikkelde klus.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10
En toch denk ik dat historici achteraf gaan vinden dat het Westen en de NAVO veel te bang zijn geweest. Dat we vanaf dag 1 meteen Oekraïne hadden moeten helpen met militaire steun. Want rationeel gezien: niemand gooit na WWII nog een atoombom, omdat iedereen weet hoe slecht dat is, plus het is zelfmoord.

Het precedent wat er nu geschept is, betekent dat Putin vrijwel alles kan doen, zolang hij zegt: 'Niet mee bemoeien, anders gaan jullie iets zien wat nog nooit iemand heeft gezien.'

Er wordt nu ook vaak gesproken over waar de grens van direct helpen ligt, maar dat is onzinnig. Het westen en de NAVO zijn allang over die grens. Wij helpen en steunen Oekraïne massaal en op allerlei punten. Alleen we 'vechten' officieel niet mee IN het land. Als Putin de atoombommen had willen gooien, dan had hij daar al genoeg redenen voor gehad.

Het is een vreemde dans geworden rond de NAVO, met als slachtoffers de miljoenen mensen die direct betrokken zijn.

Kiev werd 800 jaar geleden veroverd door de Mongolen. De geschiedenis herhaalt zich (alleen scheelt het een hoofdletter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
Semyon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 02:39:
[...]

Dat klinkt simpel en mooi, maar dat kan niet gezien worden. Wat gezien wordt zijn potentiele wapens die vanaf NAVO direct het conflict in gaan.

En je kan het Putin wel van te voren vertellen... maar zie je ondertitel onder je nick...
Als we dan toch loopholes gaan zoeken, leg twee tijdelijke landingsbanen aan rond de Poolse grens en laat de vliegtuigen lekker naar Oekraïne taxiën. Geen idee of dit mogelijk is met MIGs, maar ik kan me haast niet voorstellen dat we ze alleen kunnen verplaatsen door ermee te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:27
*knip* we gaan hier geen discussies voeren op basis van suggestieve memes of niets-zeggende labels over politici

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 09-03-2022 08:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Playa del C. schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:31:
En toch denk ik dat historici achteraf gaan vinden dat het Westen en de NAVO veel te bang zijn geweest. Dat we vanaf dag 1 meteen Oekraïne hadden moeten helpen met militaire steun. Want rationeel gezien: niemand gooit na WWII nog een atoombom, omdat iedereen weet hoe slecht dat is, plus het is zelfmoord.
Alleen 1 probleem. Niemand weet dat zeker. Voor hetzelfde geld had NAVO het wel gedaan en was nu de conclusie dat half Europa in oorlog met Rusland is en dat we in de kelder zitten. Een reguliere raket is zo gelanceerd. En daar kan je ook steden met verwoesten. Je hebt domweg geen garantie dat Poetin niets zou doen als de NAVO mee zou doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Alpina schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:48:
*knip* we gaan hier geen discussies voeren op basis van suggestieve memes of niets-zeggende labels over politici
Dat laatste is het enige correcte in je bericht. Trump had de halve kernwapens gelanceerd onder een goed glas. En dan verbaast zijn dat de halve wereld was vergaan.

Poetin heeft 1 ding voor elkaar en dat is dat Europa 1 blok vormt. Normaal vecht de EU zich de klas uit.

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 09-03-2022 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:27
martwoutnl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:51:
[...]

Dat laatste is het enige correcte in je bericht. Trump had de halve kernwapens gelanceerd onder een goed glas. En dan verbaast zijn dat de halve wereld was vergaan.

Poetin heeft 1 ding voor elkaar en dat is dat Europa 1 blok vormt. Normaal vecht de EU zich de klas uit.
Zoals toen met die little rocket man uit N-Korea?
Trump heeft toch evenveel redenen om een nuclaire oorlog te starten als Putin. Geen.
Goed, met die die 2 wist en weet je het nooit natuurlijk…

[ Voor 5% gewijzigd door Alpina op 09-03-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Inderdaad, dit had dagen geleden al gekund, maar toen werd er moeilijk gedaan. Jammer van de bijdrage die het had kunnen leveren. Hopelijk is het nog niet te laat.
Ik snap dat je er wat emotioneler in staat maar geloof me dit is echt geen goed idee.

Gelukkig staat de VS er wat rationeler in en ziet wel wat voor probleem dit kan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Situatie gisterenavond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUywq0-F0fszImnhNnCXv3_HFiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRyVkDUTnLx8PxFLUl2mvsIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cE0weUIps0LipP6HTOfUZqiBhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zouijs2WbbsYdOSVaBjDjs5g.jpg?f=fotoalbum_large

Meer overzichtskaarten

[ Voor 4% gewijzigd door jan390 op 09-03-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Oei dat ziet er niet goed uit voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:12
Tristan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:30:
[...]

Ik heb de aftermath video gezien, absoluut niet aan te raden.

Maar ik wil hier wel een kanttekening bij maken. Er worden ook molotov cocktails vanuit civiele auto's gegooid op de Russische tanks, dus ik kan ergens het wantrouwen inmiddels van de Russen begrijpen. Deze auto reed met enige vaart op het kruispunt af, precies waar ook die tanks voorbij zouden komen. Ik praat niets goed want is het gewoon laffe moord maar het is ook oorlog.
Yup molotovcocktails

Een ouder echtpaar in een barrel.
Regelrechte volkenmoord.
*knip* laten we niet random plaatjes gaan posten zonder enige context of duiding erbij

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 09-03-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38
Deze video is ook wel interessant over de logistiek van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:31:

Het precedent wat er nu geschept is, betekent dat Putin vrijwel alles kan doen, zolang hij zegt: 'Niet mee bemoeien, anders gaan jullie iets zien wat nog nooit iemand heeft gezien.'

Er wordt nu ook vaak gesproken over waar de grens van direct helpen ligt, maar dat is onzinnig. Het westen en de NAVO zijn allang over die grens. Wij helpen en steunen Oekraïne massaal en op allerlei punten. Alleen we 'vechten' officieel niet mee IN het land. Als Putin de atoombommen had willen gooien, dan had hij daar al genoeg redenen voor gehad.

Het is een vreemde dans geworden rond de NAVO, met als slachtoffers de miljoenen mensen die direct betrokken zijn.

Kiev werd 800 jaar geleden veroverd door de Mongolen. De geschiedenis herhaalt zich (alleen scheelt het een hoofdletter).
Wellicht ook handig om te kijken naar iets recentere geschiedenis: de koude oorlog. Oorlogen hebben hun eigen dynamiek waarbij wel eens dingen gebeuren die niemand wil; een situatie die je absoluut, never, nooit, en niet wilt hebben met de hoeveelheden kernwapens die er zijn. Die vreemde dans waarvan jij spreekt is de taal die is gegroeid in de koude oorlog om dat, zo goed en kwaad als dat dat kan in aanwezigheid van deze wapens, te garanderen.

Hier van afstappen, zeker ten overstaande van een tegenstander die is opgegroeid in deze taal, is een onverantwoordelijkheid die grenst aan waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Wellicht ook handig om te kijken naar iets recentere geschiedenis: de koude oorlog. Oorlogen hebben hun eigen dynamiek waarbij wel eens dingen gebeuren die niemand wil; een situatie die je absoluut, never, nooit, en niet wilt hebben met de hoeveelheden kernwapens die er zijn. Die vreemde dans waarvan jij spreekt is de taal die is gegroeid in de koude oorlog om dat, zo goed en kwaad als dat dat kan in aanwezigheid van deze wapens, te garanderen.

Hier van afstappen, zeker ten overstaande van een tegenstander die is opgegroeid in deze taal, is een onverantwoordelijkheid die grenst aan waanzin.
Precies, wat we nu doen is in principe hetzelfde als in de koude oorlog. Oké op wat grotere schaal en wat opener, maar het idee om geen rechtstreeks conflict aan te gaan met de andere kant, maar wel de verdediger vol met wapens te gooien, is iets wat beide helften in de koude oorlog ook hebben gedaan.

Ik denk dat het heel lastig te voorspellen is wat er gebeurd als we het Russische leger rechtstreeks zouden aanvallen. Maar het risico op verdere escalatie is dan natuurlijk absoluut niet verwaarloosbaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Alleen 1 probleem. Niemand weet dat zeker. Voor hetzelfde geld had NAVO het wel gedaan en was nu de conclusie dat half Europa in oorlog met Rusland is en dat we in de kelder zitten. Een reguliere raket is zo gelanceerd. En daar kan je ook steden met verwoesten. Je hebt domweg geen garantie dat Poetin niets zou doen als de NAVO mee zou doen.
Jullie denken te zwart-wit, er zitten allerlei risicoanalyses aan vast.

Als Poetin nukes op ons wil gooien, dan doet-ie dat. Poetin ziet ons als zwakke, feministische figuren. Dus die kun je afblaffen en intimideren, die doen toch niets. Als je wapens levert of zware sancties stelt dan ben je betrokken bij een proxy-oorlog, en als je betrokken bent bij een proxy-oorlog dan heeft de tegenpartij gegronde redenen om jou eventueel (ook) aan te vallen. Zo'n beetje de hele EU, VS leveren wapens. Allemaal doen ze mee aan sancties. We zijn daardoor betrokken, we hebben partij gekozen. Of Polen de vliegtuigen nu via VS levert of onbewapend als Poetin door wil stampen dan doet-ie dat. En als wij Polen dan niet verdedigen om wat voor reden dan ook, dan bewijzen we aan Poetin alleen maar dat zijn inzicht over ons klopt.

Dat is mijn risicoanalyse, gelukkig zijn ze binnen Defensie een stuk meer uitgebreid inclusief psychoanalyse van Poetin en z'n kliek (generaals, ministers, oligarchen). Dat zijn mensen die daar specialist in zijn, die worden full-time betaald om dat werk te leveren. En toch weten wij het beter? Ik denk dat het allemaal heel wat complexer ligt dan dat wij kunnen duiden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Vergeet niet dat Putin momenteel internationaal maar ook intern flink voor schut staat met zijn conventionele leger.
Anderen zullen bloed ruiken en dat kan resulteren dat hij juist extra hard terug slaat als de NAVO een door hem gestelde grens overschrijdt. Hij moet immers sterk blijven lijken voor de aasgieren die nu boven hem cirkelen.

Je zit nu dus met het spreekwoord "een kat in het nauw maakt rare sprongen"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jerie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Jullie denken te zwart-wit, er zitten allerlei risicoanalyses aan vast.

Als Poetin nukes op ons wil gooien, dan doet-ie dat. Poetin ziet ons als zwakke, feministische figuren. Dus die kun je afblaffen en intimideren, die doen toch niets. Als je wapens levert of zware sancties stelt dan ben je betrokken bij een proxy-oorlog, en als je betrokken bent bij een proxy-oorlog dan heeft de tegenpartij gegronde redenen om jou eventueel (ook) aan te vallen. Zo'n beetje de hele EU, VS leveren wapens. Allemaal doen ze mee aan sancties. We zijn daardoor betrokken, we hebben partij gekozen. Of Polen de vliegtuigen nu via VS levert of onbewapend als Poetin door wil stampen dan doet-ie dat. En als wij Polen dan niet verdedigen om wat voor reden dan ook, dan bewijzen we aan Poetin alleen maar dat zijn inzicht over ons klopt.

Dat is mijn risicoanalyse, gelukkig zijn ze binnen Defensie een stuk meer uitgebreid inclusief psychoanalyse van Poetin en z'n kliek (generaals, ministers, oligarchen). Dat zijn mensen die daar specialist in zijn, die worden full-time betaald om dat werk te leveren. En toch weten wij het beter? Ik denk dat het allemaal heel wat complexer ligt dan dat wij kunnen duiden.
Ik kan mijzelf citeren van een aantal posts (inmiddels pagina's) terug. (Ik kan het evt opzoeken)

Het is als NATO gewoon een zeer ongemakkelijke situatie.
Als ze ineens voor Oekraïne kiezen levert dat bijvoorbeeld ook bijzonder vreemde situaties op voor de rest van de wereld.
Waarom zij wel en wij niet, kunnen andere landen gaan denken bijvoorbeeld.

Daarnaast zitten er idd nog een hoop andere risico's aan vast.

Zie het een beetje als een oude (vage) vriend of ex die ineens om een enorme gunst vraagt. Dat levert ook een ongemakkelijke situatie op waar je ook niet zomaar mee akkoord gaat.

Maar ik ben het volledig met je eens.
Wij weten absoluut niet welke belangen er meespelen. Het is dus veel te makkelijk om vanaf de zijlijn dingen te gaan roepen.

Maargoed inmiddels blijft deze discussie zich herhalen denk ik?

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Player1S schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:53:
Dit spreekwoord is één van de weinige spreekwoorden die juist niet van toepassing is voor Poetin. Deze kat maakt altijd rare sprongen en hoeft daarvoor niet in het nauw te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Man man man. Wat een sof die vliegtuigen. Zet die dingen op een trailer, rijdt ze naar een Oekraïense vliegveld en laat ze daar opstijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Player1S schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:53:
Vergeet niet dat Putin momenteel internationaal maar ook intern flink voor schut staat met zijn conventionele leger.
Anderen zullen bloed ruiken en dat kan resulteren dat hij juist extra hard terug slaat als de NAVO een door hem gestelde grens overschrijdt. Hij moet immers sterk blijven lijken voor de aasgieren die nu boven hem cirkelen.

Waarbij je ervan uit gaat dat Poetin deze beslissing even in zijn eentje kan nemen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:57:
Man man man. Wat een sof die vliegtuigen. Zet die dingen op een trailer, rijdt ze naar een Oekraïense vliegveld en laat ze daar opstijgen.
Bijna alle vliegvelden zijn kapot plus zodra je met die dingen aankomt kun je zo een gerichte aanval verwachten natuurlijk.

One World Concepts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
B_FORCE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Bijna alle vliegvelden zijn kapot plus zodra je met die dingen aankomt kun je zo een gerichte aanval verwachten natuurlijk.
Ik blijf me toch verbazen dat er veel mensen hier zijn die dat een goed idee vonden, uberhaupt.

Net zoals die poll met de no-fly zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B_FORCE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Er liggen nog minimaal vier vliegvelden ten westen van Kyiv. En als het goed is hebben die migs ook geen verharde startbaan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
RodeStabilo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:01:
[...]

Ik blijf me toch verbazen dat er veel mensen hier zijn die dat een goed idee vonden, uberhaupt.

Net zoals die poll met de no-fly zone.
Maar zijn er ook bronnen dat bijna alle vliegvelden kapot zijn? Gisteravond werd hier nog geopperd dat in het westen nog een aantal vliegvelden aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
xzaz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Maar zijn er ook bronnen dat bijna alle vliegvelden kapot zijn? Gisteravond werd hier nog geopperd dat in het westen nog een aantal vliegvelden aanwezig waren.
Ze vliegen met drones en ook de Ghost of Kyiv vliegt volgens mij nog. Er zijn vliegvelden. Of ze ook de juiste faciliteiten hebben (kerosine opslag en munitie) is een ander vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Er liggen nog minimaal vier vliegvelden ten westen van Kyiv. En als het goed is hebben die migs ook geen verharde startbaan nodig.
Dan nog hebben die dingen geen onbeperkte hoeveelheid brandstof en munitie. Je zult ze om de zoveel tijd moeten laten landen en bevoorraden. Op een veilige manier met personeel dat daardoor is opgeleid.
Zelfs een onverharde strip heb je niet zomaar klaar natuurlijk.

Drie keer raden wat dan de volgende target wordt?

Daarnaast is het geen wondermiddel.
Het helpt natuurlijk wel, maar de Russen hebben nog wel iets achter de hand.
Je wilt ook niet dat ze maar een half uurtje iets kunnen doen en dan kapot worden geschoten.
Met ook nog het risico waardevolle piloten te verliezen.

Samenvatting: er zitten weer veel haken en ogen aan.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

xzaz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Ik meende dat, in ieder geval tot paar dagen geleden, Rusland geen luchtoverwicht had en Oekraine nog gewoon kon vliegen en zelfs Russen gebombardeerd had.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
ErikT738 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:48:
Als we dan toch loopholes gaan zoeken, leg twee tijdelijke landingsbanen aan rond de Poolse grens en laat de vliegtuigen lekker naar Oekraïne taxiën. Geen idee of dit mogelijk is met MIGs, maar ik kan me haast niet voorstellen dat we ze alleen kunnen verplaatsen door ermee te vliegen.
Ik denk dat de NAVO zoekt naar loopholes die niet het risico zo groot maken dat de boel ontploft. Ten eerste duurt het aanleggen van een vliegveld nogal even..en ten tweede wil Rusland natuurlijk precies het gedeelte over de Oekraiense grens platgooien.
Een bombardeering zo dicht (letterlijk) op de grens gaat natuurlijk te snel fout.

Het is allemaal zo makkelijk niet ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Semyon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat de NAVO zoekt naar loopholes die niet het risico zo groot maken dat de boel ontploft. Ten eerste duurt het aanleggen van een vliegveld nogal even..en ten tweede wil Rusland natuurlijk precies het gedeelte over de Oekraiense grens platgooien.
Een bombardeering zo dicht (letterlijk) op de grens gaat natuurlijk te snel fout.

Het is allemaal zo makkelijk niet ..
Een stuk asfalt wat een paar dagen mee moet gaan kan heel snel liggen hoor. Ik begrijp je punt maar het aanleggen van een landingsbaan zou echt het probleem niet moeten zijn.

Ik probeer meer te zeggen dat we die MIGs echt wel in Oekraïne kunnen krijgen als we echt willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het is toch zo:
  1. Als een NAVO-lid wordt aangevallen moeten de overige leden helpen verdedingen.
  2. Als een NAVO-lid zelf aanvalt hoeven andere leden niet te helpen verdedigen.
Met die kennis is het in mijn ogen enigszins te verklaren dat NAVO-leden via een omweg materiaal leveren aan Oekraine: zodat ze naar andere NAVO-leden toe kunnen zeggen dat ze niet zelf de aanval zijn begonnen. Waardoor, mocht Rusland hen aanvallen, andere leden "moeten" helpen.

Is dat flauw en de regeltjes buigen in je voordeel? Een beetje wel. Is het rationeel gezien logisch? Enigzins denk ik wel. Is het moreel/ethisch? Misschien niet, maar er spelen zoveel belangen. Is dit in zekere zin niet hoe elke samenwerking en elk conflict werkt op wereld-niveau?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
De Russen zijn ondertussen lekker de Oekraïense installaties aan het testen met oude onbemande vliegtuigen

Niet alleen verliest Oekraine daarmee natuurlijk dure rakketten, maar ook de locaties van de S2A installaties wordt bekend. Met ruim 30 van zulke vliegtuigen beschikbaar, kan Rusland nog ff doorgaan.

En als je je afvraagt, maar waarom zou je dat doen dan? Nou, ze hebben een paar helicopters klaar staan bij de grens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Player1S schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Ik meende dat, in ieder geval tot paar dagen geleden, Rusland geen luchtoverwicht had en Oekraine nog gewoon kon vliegen en zelfs Russen gebombardeerd had.
Laatste militaire analyse van US en UK die op twitter gedeeld worden claimen dat die status onveranderd is. Dat wij er niet per se veel van zien is wellicht simpelweg om Rusland niet wijzer te maken over waar vandaan ze vliegen en waarheen ze gaan.

Ze gaan geen MIG's adopteren om ze vervolgens in een bos te gooien of er een mooi doelwit voor Rusland van te maken.

Verder: gezien de discussie over wel of niet Rusland provoceren - het feit dat Rusland effectief in een lockdown zit, winkels dicht zijn, mensen gaan hamsteren en het leven dus best wel op z'n kop begint te staan zou meer dan genoeg aanleiding kunnen zijn om dat als oorlogsverklaring op te vatten. Toch doen ze het niet.

Net als dat wij de hackaanvallen, ransomware problematiek, beinvloeding van politiek, ombrengen van mensen op Europees grondgebied (incl Poolse staatslieden) niet willen zien als oorlogshandeling.

Niemand wil het echt. Putin wil Oekraine wel, maar is vooral aan het rekken in de hoop dat Oekraine alsnog valt. We hebben 0 garantie en het is goed dat er voorzichtig wordt gehandeld, maar als Rusland het wilt zien als oorlogshandeling dan kunnen ze dat en konden ze dat doen wanneer ze wilden.

Wij zullen die zelfopgelegde hokjes, vakjes, regels en condities belangrijk vinden voor onze eigen overwegingen, voor Rusland zijn wij EU en/of NATO en niet meer dan dat.
consolefreak schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
De Russen zijn ondertussen lekker de Oekraïense installaties aan het testen met oude onbemande vliegtuigen
[Twitter]
Niet alleen verliest Oekraine daarmee natuurlijk dure rakketten, maar ook de locaties van de S2A installaties wordt bekend. Met ruim 30 van zulke vliegtuigen beschikbaar, kan Rusland nog ff doorgaan.
[Twitter]
En als je je afvraagt, maar waarom zou je dat doen dan? Nou, ze hebben een paar helicopters klaar staan bij de grens.
[Twitter]
Dit is leuk en zal vast een keer werken, maar met de hoeveelheid manpads die inmiddels circuleren en de enorme traagheid van een AN-2 levert dat niet veel op tenzij ze die dingen massaal als zwerm inzetten om andere toestellen te beschermen. Verzadigen van het luchtruim werkt, maar tot nu toe vliegen ze alleen met heli's in formatie en nooit met meer dan 1 of 2 straaljagers tegelijk (theorie: kunnen ze niet ivm gebrek aan communicatie en training).

Weet je wat dit mij zegt: ze hebben niets in te brengen tegenover hun eigen en NATO geleverde luchtafweer.

[ Voor 29% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-03-2022 09:30 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
OkkE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:24:
Het is toch zo:
  1. Als een NAVO-lid wordt aangevallen moeten de overige leden helpen verdedingen.
Als het specifieke NAVO-lid hulp inroept (artikel 5). Als die dat niet doet, dan doet de NAVO zelf ook niks.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
ErikT738 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:24:
Ik probeer meer te zeggen dat we die MIGs echt wel in Oekraïne kunnen krijgen als we echt willen.
Ik denk dat niemand zegt dat het niet kan. Ik zeg dat het een stap verder is die tot nu toe gezet is, en dat het niet hetzelfde is als javelins leveren en de discussie daaromheen logisch is.

In dit topic werd dit snel afgedaan met "ik begrijp niet waarom ze het niet snel leveren" en "het is toch hetzelfde?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

CurlyMo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Als het specifieke NAVO-lid hulp inroept (artikel 5). Als die dat niet doet, dan doet de NAVO zelf ook niks.
Kleine nuance, bedankt. Maar in deze situatie denk ik dat de kans erg hoog is dat die hulp wordt ingeroepen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Als zijn waarnemingen bij voorgaande oorlogen overeenkomt met wat we nu lijken te zien. Is dat zeer verontrustend. Eerst sturen ze dienstplichtigen met oud materieel. Waarbij Rusland het prima vindt om grote verliezen leiden en zelfs te verliezen (Uit putten van resources) om daarna een nieuwe oorlog /invasie golf te ondernemen met het beroeps leger en nieuw, goed onderhouden materiaal. Waarmee ze de tegenstander van de kaart wissen en niets van het land heel laten.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:24:
Klopt. 'We' willen het niet. En daar is een goede reden voor. Escalatie.
ErikT738 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Dat is geen loophole dat is vragen om escalatie. Dan bemoei je je dus als Polen direct met de oorlog. Kan je op z'n minst inzien dat dat niet verstandig is?

Dit is geen Command en Conquer mensen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Nox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:47:
Zeker een optie, maar dan hebben we gewoon een uitbreiding van China te pakken. De oligarchen zullen dat niet accepteren, die hebben net alles qua corruptie op orde gebracht tot een paar maanden terug. Zou voor EU/VS ook niet handig zijn, de hoeveelheid meuk die we uit China importeren is bizar.
Zolang de oligarchen ervan profiteren, liggen ze er geen seconde wakker van. De tent is toch al leeggeschraapt, nu moeten ze elders vreten. Dáár zitten we nu naar te kijken.

Alles ten oosten van de Oeral is al effectief van China, de enige vraag is nu voor hoeveel geld ze in de firesale de rest kunnen kopen, hoe groot de Chinese consessies in Wit-Rusland gaan worden (naast de bestaande die ze al hadden) en of ze er ook stukken Oekraïne bij gaan krijgen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Als zijn waarnemingen bij voorgaande oorlogen overeenkomt met wat we nu lijken te zien. Is dat zeer verontrustend. Eerst sturen ze dienstplichtigen met oud materieel. Waarbij Rusland het prima vindt om grote verliezen leiden en zelfs te verliezen (Uit putten van resources) om daarna een nieuwe oorlog /invasie golf te ondernemen met het beroeps leger en nieuw, goed onderhouden materiaal. Waarmee ze de tegenstander van de kaart wissen en niets van het land heel laten.
Precies dit is dus waar ik ook bang voor ben.

Ik vraag me alleen af hoelang dat vol te houden is, aangezien financieel het zeer hard achteruit uit gaat.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
consolefreak schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
De AN-2 is een dubbeldekker met een propeller. Cruise speed is 190 km/h. Met andere woorden, het verschil met een straaljager is nogal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

OkkE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:24:
Het is toch zo:
  2. Als een NAVO-lid zelf aanvalt hoeven andere leden niet te helpen verdedigen.
..
Punt1; waarbij de nuance is dat de wijze van optreden naar oordeel van de member is.
Zonder in de verder teksten te duiken, zou dat -militairen sturen- kunnen zijn.
https://www.nato.int/cps/...120.htm?selectedLocale=nl
Artikel 5

De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:33:
[...]

[...]

Dat is geen loophole dat is vragen om escalatie. Dan bemoei je je dus als Polen direct met de oorlog. Kan je op z'n minst inzien dat dat niet verstandig is?

Die Mig’s komen er niet
Na de uitspraak van Zelensky met Putin “dat NATO zijn kont in kan en dat hij weigert op knieën te smeken om hulp en nato is onbetrouwbaar omdat die beloofde vliegtuigen maar niet komen.
https://amp.france24.com/...isting-on-nato-membership

De VS heeft inderdaad voor of na zijn uitspraak (dat is mij niet helemaal duidelijk) de Poolse ruil van Poolse Mig voor f16 om de mig’s aan Oekraïne te kunnen doneren afgezegd.
https://breakingdefense.c...with-confusion-in-us/amp/

[ Voor 26% gewijzigd door xbeam op 09-03-2022 10:23 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
RodeStabilo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:33:
[...]

[...]

We bemoeien ons al lang met de oorlog. Terecht ook, aangezien we nu al allerlei gevolgen van Putin's agressie ondervinden. In principe is het leveren van vliegtuigen hetzelfde als het leveren van raketten en andere wapens. Ik zie niet in wat er zou veranderen aan Putin's gedrag als we de MIGs leveren. We doen nu alsof hij nog niet met ons in oorlog is maar dat is hij wel. In zijn ogen zijn wij de vijand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Ik heb altijd het idee gehad dat het nieuwe materieel waar de Russen mee kwamen niet of nauwelijks werken/beschikbaar zijn. Als je evolutie van de Su-flankers bekijkt dan zitten ze nog steeds ergens vast in de ontwikkeling.
Maar wie weet... misschien toveren ze wel iets uit de hoge hoed.

Zag laatst wel wat foto's voorbij komen van relatief nieuwe Russische tanks die onklaar waren gemaakt of waren ingenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
xbeam schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Die Mig’s komen er niet
Na de uitspraak van Zelensky
https://amp.france24.com/...isting-on-nato-membership

Heeft de VS de Poolse ruil van Poolse Mig voor f16 om de mig’s aan Oekraïne te kunnen doneren afgezegd.
Doe eens een bron geven ;) .

Pagina: 1 ... 14 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: