vso schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:00:
Als we het over een andere boeg gooien
Hoe lang kunnen we nog voorraden daar naar toe blijven sturen ? lijkt mij dat we hier geen bodemloze put hebben.. en als er zoveel dwars gelegen word in de politiek
Teminste zover ik het begrijp gaat het harder erdoorheen dan het aangeleverd word.
Ik meen dat de Javelins wel een beetje op aan het raken waren, maar er is echt nog genoeg ander speelgoed in de opslag. Misschien wat simpeler en minder doeltreffend, maar een simpele M72 LAW of AT4 is goedkoop en simpel om te maken, maar zijn ook nog erg gevaarlijk voor tanks zonder ERA. En dan heb je ook nog allerlei andere antitankwapens, zowel geleid als ongeleid.
Stingers worden ook al iets van 40 jaar gemaakt, daar is ook wel een flinke voorraad van, en dan zijn er nog wat alternatieven, bijvoorbeeld de Poolse GROM of de Franse Mistral.
Vuurwapens zullen helemaal geen probleem zijn.
Zwaarder defensief spul [alles is defensief te gebruiken

] zoals tanks, artillerie, maar zelfs straaljagers en heli's zijn er ook in relatieve overvloed, het zal niet het meest moderne speelgoed zijn, maar Leo 1A5's zijn echt wel modern genoeg, hetzelfde met bijvoorbeeld de artilleriesystemen die geleverd zullen worden.
En dat is eigenlijk nog vooral reserve spul, vooral het zware materiaal, we hoeven echt nog niet onze nieuwste tanks te sturen, ondanks dat het best leuk zou zijn, kunnen we eindelijk eens zien welke MBT nou de beste is
Wat Iran stuurt? Tja...
Iran leeft al tijden in behoorlijke isolatie, veel van hun meuk is of wat de Shah nog heeft gekregen, wat ze via-via bij elkaar hebben gesprokkeld of gewoon domweg een kopie van iets wat ze gevonden hebben. Dus het is of verouderd, of erg beperkt inzetbaar, of niemand weet hoe goed het daadwerkelijk werkt
Het zegt wel genoeg dat Rusland dat ratjetoe aan spullen nodig lijkt te hebben.
[
Voor 11% gewijzigd door
RobinHood op 12-04-2022 15:33
]
People as things, that’s where it starts.