De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
downtime schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:03:
[...]

De Leopard 1 is een tank uit de jaren 60. Tenzij je bedoelt dat ze in de jaren 90 nog gemoderniseerd zijn.
De 1A5 is eind jaren 80 . Anders is de leapors 2 een tank uit de jaren 70 .

[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 11-04-2022 16:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58
sh4d0wman schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:26:

Met name de slotzin geeft ons probleem aan. Hoe spelen we een spel wat we niet kunnen winnen? Tegen iemand die speelt voor niks minder dan winst?
Rusland spendeert sinds de uiteenval van de Sovietunie ongeveer dit aan hun leger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xzU4iXpPkMzEceyB5UvdHASiyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jneXvUm9obRDPFR9VzYGwnfb.png?f=fotoalbum_large

Polen besteedt een kleine 12 miljard USD volgens dit overzicht, maar heeft tevens aangekondigd voor 133 miljard te gaan vernieuwen c.q. is daar mee gestart sinds 2014. Ze zijn bezig met de aanschaf van ~ 1000 gewapende drones, nieuwe tanks, etc.

En dat is alleen Polen, die al lang de hitte voelt van een Russische inval na herhaaldelijke dreigementen. Ze hebben er ervaring mee, helaas.

Maargoed, besteed geld levert nog niet direct een functioneel leger op (bewijst Rusland bijv maar weer), maar ik zou als Rusland zijnde binnenkort gaan nadenken wie ze bedreigen.

Finland bijvoorbeeld besteedt normaliter zo'n 4 miljard aan een krijgsmacht ontworpen om tegen Rusland te vechten en gaat daar nog 2 miljard bovenop doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:06:
[...]

Veel tanks rijden nog door nadat ze geraakt zijn 'dik in de pan gehakt' valt dus wel wat tegen misschien? :)
In de film :$ “heat” (oldie maar aanrader) rijdt die witte pickup ook nog even door nadat hij geraakt is. Kan bij tank ook zo zijn. Die bmp2 met die propaganda speaker bleef ook lustig doorbleren nadatbde rpg7 hem raakte (en uitschakelde).

Overigens braken ze ook rook uit wanneer ze snel wegrijden, dus het feit dat ze roken zegt helaas niet dat ze geraakt zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:42:
[...]

Rusland spendeert sinds de uiteenval van de Sovietunie ongeveer dit aan hun leger:

[Afbeelding]

Polen besteedt een kleine 12 miljard USD volgens dit overzicht, maar heeft tevens aangekondigd voor 133 miljard te gaan vernieuwen c.q. is daar mee gestart sinds 2014. Ze zijn bezig met de aanschaf van ~ 1000 gewapende drones, nieuwe tanks, etc.

En dat is alleen Polen, die al lang de hitte voelt van een Russische inval na herhaaldelijke dreigementen. Ze hebben er ervaring mee, helaas.

Maargoed, besteed geld levert nog niet direct een functioneel leger op (bewijst Rusland bijv maar weer), maar ik zou als Rusland zijnde binnenkort gaan nadenken wie ze bedreigen.

Finland bijvoorbeeld besteedt normaliter zo'n 4 miljard aan een krijgsmacht ontworpen om tegen Rusland te vechten en gaat daar nog 2 miljard bovenop doen.
Hier zie je ook mooi wanneer die voertuigen die ze nu allemaal aan het verliezen zijn oorspronkelijk betaald zijn. Wat een budget en dat voor een totaal failliet systeem.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

sh4d0wman schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:26:
Met name de slotzin geeft ons probleem aan. Hoe spelen we een spel wat we niet kunnen winnen? Tegen iemand die speelt voor niks minder dan winst?
Denk dat je winst nogal overschat, voor iemand die zo paranoia is dat zijn eten voorgeproeft word.
1x even niet opletten en niet proeven is voldoende, of die sniper op x km afstand.. in 1x weg zijn is nog het meest genadigde, Net mis/onvoldoende "raak" is erger voor hem, wanneer komt de volgende vraag je dan af.

Stel dat er tereur in st. petersburg/moskou oid gebeurt, (los van wie & hoe) denk dat de bevolking zich de neten schrikt .. Bijvoorbeeld wat ISIS in parijs deed. Wellicht is dat al eens gebeurt ? wij weten ook niet alles.

Daarbij gaat tzt zijn informatie voorziening(en) met de sancties enorm hard achteruit, als systeem A niet meer met systeem compatible is dan moet alles op de schop en in dit geval is dat zeker geen vooruitgang.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:30:
[...]

Lekker speculatief weer, als hij Polen aanvalt dan verklaard hij effectief Europa en de VS de oorlog (en de Amerikanen zijn slagvaardiger in terugslaan als ze worden aangevallen). Er zijn veel Amerikanen in Polen gestationeerd (en andere NATO militairen)
Dat de Europeanen en Amerikanen nu weer eensgezind de rijen sluiten is een momentopname. Trump wilde meermaals uit de NAVO stappen en vraag me af of Europa met Trump ter strijde had willen trekken. Mocht Le Pen over een paar weken gekozen worden. In Frankrijk dan valt dat land al weer af. Als komende winter de gasprijzen hier helemaal door het dak gaan dan kan Poetin misschien nog wat NAVO landen omkopen. Door de economische terugval in Europa kunnen ook op meer plekken weer pro Poetin populisten opduiken komende jaren.

Artikel 5 is een papieren afspraak. Als het moment daar is dan is het of grote oorlog of de NAVO heft zich op. Het is geen absoluut gegeven. Het stationeren van Amerikanen draagt bij aan de geloofwaardigheid.

Ik denk wel dat de kans op een inval in Polen met de week kleiner wordt. Eigenlijk blijft alleen een offensief nucleaire optie over. Dat acht ik ook niet zo waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:59:
[...]Eigenlijk blijft alleen een offensief nucleaire optie over. Dat acht ik ook niet zo waarschijnlijk.
En al helemaal niet wanneer Rusland zelf al heeft aangekondigd dat nucleair alleen een optie gaat worden wanneer Rusland als land aangevallen wordt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BBC journalist:

Niet de eerste keer dat we dergelijke geluiden horen, maar het wordt nu uit meerdere hoeken geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

let op fake news (onder de tweet --> russisch consulaat "cape town")

men zegt "het word door USA gepromote de oorlog bla bla bla" (vandaar even in spoilers)

niks nieuws natuurlijk maar als je even niet oplet word je toch beinvloed pfff .. <next>

@HEY_DUDE ik vind Trump wagelijk, maar uit de NAVO stappen vond ik geen stom signaal.
Wellicht zijn redenatie erachter wel, maar dat lijkt me niet zo relevant.

Hij was op zich wel over de top en achteraf gezien heeft hij wel laten zien dat er zaken erg tegenstrijdig zijn immers hij was wel "pats + boem" van wat ik van hem meegekregen heb.

Korter omschreven: men was 100% voor hem of 100% tegen hem maar niet echt ertussenin
En dat is op zich ook wel een prestatie

Tja vanalles

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Rondje nieuwsberichten, informatie en andere wellicht relevante zaken:

Tis schijnbaar toch erger dan gedacht wordt of werd. Eerder postte ik al een betoog waarin werd geschreven dat ‘we’ het moeilijk vinden toe te geven dat Rusland faalt.

Er lijkt momenteel niet veel beweging te zijn en Rusland houdt vooral hun oostelijke en zuidelijke front vast. Maruipol staat na 46 dagen op omvallen.

Nog regelmatig worden bekentenissen opgenomen - wederom een bericht over oorlogsmisdaden.

Putin is in ieder geval weer 1,5 uur zoetgehouden. Ben sceptisch over of dit zinvol is.

Deze Russische precisie raket heeft een buitentoilet vernietigd, schijnbaar nadat iemand niet had doorgetrokken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:14:
BBC journalist:
[Embed]

Niet de eerste keer dat we dergelijke geluiden horen, maar het wordt nu uit meerdere hoeken geroepen.
Vraag is natuurlijk wel hoeveel losses er nodig zijn om een btg effectief uit te schakelen. De achilleshiel zit er juist in dat ze weinig verliezen kunnen hebben per btg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:17:
[Embed]

Deze Russische precisie raket heeft een buitentoilet vernietigd, schijnbaar nadat iemand niet had doorgetrokken.
nieuws is toch niet een dag oud ? :+

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

@NiGeLaToR voor wat het waard is, het leger zelf zegt dit over Mariupol:

We zullen de komende dagen wel zien wat waar is. Voor vertaling even op de tweet klikken, maar in samenvatting is het dat Mariupol nog steeds verbinding heeft voor resupply en dat ze er verder publiekelijk niet teveel over willen zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[Embed]

"another biolab destroyed"

Daar kon ik wel weer om lachen :+

One World Concepts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Rondje nieuwsberichten, informatie en andere wellicht relevante zaken:

[Embed]

Tis schijnbaar toch erger dan gedacht wordt of werd. Eerder postte ik al een betoog waarin werd geschreven dat ‘we’ het moeilijk vinden toe te geven dat Rusland faalt.
Ik had het er vandaag nog met iemand over.

Ik vind het nog steeds lastig om te geloven dat er blijkbaar toch echt zoveel oud en slecht onderhouden materieel gebruikt is. Maar na al deze weken kun je niet meer om die conclusie uit.
Tenzij ze ineens stiekem een dezelfde voorraad aan proper spul verstoppen.

Die kans is natuurlijk totaal onwaarschijnlijk.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:13
hoevenpe schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:13:
Nog even over onze Canadese vriend: hij is nog nooit herkenbaar in beeld geweest, retweet alleen beelden van anderen en claimt met zijn eenheid dagelijks 1/3 van alle officiële Oekraïnse kills.

Hier rept hij over duizenden gedode Russen, hoe graag ik het zou willen geloven het is bullshit.
[Embed]
De Canadian volunteer zou bestaan uit 4 personen:
[Twitter: https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1513476312559669252]
Maar ik ben het met je eens dat ze veel op Social media zitten. Net zoals de Dirty Dozen onduidelijk wat ze doen/waar ze zijn.

Dan volg ik ook nog de Moustache guy die wel zichtbaar aanwezig is in het veld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:24:
[...]

Hardnekkige remsporen :D
My bad.
Russen zijn boos op Elon.. zouden ze zich buitengesloten voelen ?

ps moeten ze wel een addequate hardware hebben om wireless met starlink te verbinden :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@RoD thx.

Als we elke keer dat er wordt gezegd dat Maruipol valt onze adem inhielden hadden we een groot probleem. Als bevoorrading lukt zullen de kosten ongeacht de uitkomst voor Rusland enorm zijn.

Die ‘heldin’ is Rusland ontvlucht en gaat werken voor Welt, in Duitsland.

Valt dus te bezien wat nu precies haar bedoeling is. Vast leuk voor de kijkcijfers, ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:51

Zewatanejo

Fine Thanks!

RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:24:
[Embed]
We zullen de komende dagen wel zien wat waar is. Voor vertaling even op de tweet klikken, maar in samenvatting is het dat Mariupol nog steeds verbinding heeft voor resupply en dat ze er verder publiekelijk niet teveel over willen zeggen.
Ik hoop dat dat zo is. Opvallend genoeg hebben ze de afgelopen dagen best wel wat terrein verloren. De Russen Lijken Marioepol nu te hebben opgesplitst in twee UA delen. Dat is toch wel erg zorgelijk.

Als Marioepol valt zal er na enige dagen toch wel wat veranderen. De aandacht zal dan meer gaan naar de Donbas en het omcirkelen van de UA troepen. Petraeus legt dat hier goed uit;

De Russische strategie vanaf nu lijkt dus wel duidelijk te worden. En met de nieuwe generaal de tactiek ook. Alles platgooien en volledige terroriseren van de veroverde gebieden.

Ik ben vooral heel benieuwd hoede Oekraïners dit gaan aanpakken. In de kern zal de UA inzet gericht zijn op het voorkomen van een omsluiting in de Donbas. Dat zal pittig gaan worden met veel verliezen. Ik ben benieuwd of we nog een tactische zet gaan zien, bv een aanval op Berdyansk. Om de route naar de Krim af te snijden en de Russen in het zuiden af te houden van volledige inzet naar het noorden. Uit eerdere berichten werd duidelijk dat de verdediging daar matig lijkt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:24:
[Embed]
Kapitein Svyatoslav Palamar, de deputy commander van het Azov Regiment in Mariupol, is iets minder positief dan de commander in chief in Kyiv:

It's like politicians telling are telling us about support and being in contact with us, but they are not answering our calls for more then 2 weeks"

"It's when everbody talking about remembering Mariupol, about remembering defenders of Mariupol, but we're not in the past time, but in the present"

"it's when you're reading sorrowful texts about yourself, but you're not dead yet, you still hope that help will come

Hele video: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:30:
[Embed]

Valt dus te bezien wat nu precies haar bedoeling is. Vast leuk voor de kijkcijfers, ofzo.
Vraag me af als ze "tegen de oorlog" is waarom ze niet de sancties snapt.

Die uitleg van haar zou ik wel graag eens willen zien, en niet aankomen met 1 persoon.. immers het is een volks vertegenwoordiger en het volk = het land. Dus vervoegelijk het land krijgt sancties.

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik begrijp niet waarom Rusland in deze fase van het conflict Maruipol blijft proberen in te nemen.

Als ze nu niets meer doen kan Ukraine ook niets. Als straks blijkt dat ze voor elke Ukrainse marinier 5 Russen moesten opofferen dan is dat toch kansloos.

Tis wel een beetje de rode draad in het hele conflict, dus wellicht moet ik niet zo verbaasd zijn.

Duitsland is toch overstag, incl M1A5 Leopards uit de jaren 80’.

Wie benieuwd is hoe de T-72 tegen de Leopard uit diezelfde tijd op kan krijgt wellicht een demonstratie binnenkort.

Al is er nog een klein probleempje:
Papperger verklaarde dat Oekraïense soldaten binnen enkele dagen geschoold kunnen worden om de Leopard 1 te besturen. Een grotere uitdaging is waar de munitie vandaan moet komen, aangezien de tank op weinig plekken in de wereld nog in gebruik is. Landen als Brazilië kunnen mogelijk een uitweg bieden, schrijft Handelsblatt echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Qwerty-273

Meukposter

Als je de Oekraïense kanalen leest over Marina Ovsyannikova dan wordt ze gezien als een luis in de pels. En dat er meer achter haar kan zitten dan een nieuwslezers die plotseling een te groot schuldgevoel heeft. Ze wijst dan ook in verschillende interviews meer op de impact die de hele situatie heeft op Russische burgers, en hoe erg die sancties nu zijn voor de Boris en Anastasia thuis. Dan dat ze schuld neerlegt bij het regime en de burgers die daar (stilzwijgend) achterstaan.

Over Mariupol heeft Azov vandaag nog het volgende te zeggen:
They are over 10 times more than us, they have planes and ships, they have a lot of equipment ... But the Azov Regiment continues to destroy the occupier on the streets of Ukrainian Mariupol!
Maar als je dan leest wat Eduard Basurin, press secretary of the DPR military command, te zeggen heeft via RIA Novosti.
Basurin said there was no point in storming Azovstal's underground fortifications in Mariupol, we should "turn to chemical troops"

"There are underground floors there, so it makes no sense to take this facility by storm. Because a large number of their soldiers could be put down and the enemy would not suffer losses as such."

"This is why we have to deal with the sealing off of this factory, find all the exits and entrances - in principle it is possible to do this. And after that, I think we should turn to the chemical forces, who will find a way to smoke the moles out of their holes.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik had van Petraeus wel wat meer verwacht dan deze verzameling open deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:30:

Die ‘heldin’ is Rusland ontvlucht en gaat werken voor Welt, in Duitsland.

[Embed]

Speculatief natuurlijk, maar zijn ze niet bang op mogelijke spionage?

Ik vond dat zij bv wel heel makkelijk ermee weg kwam allemaal?
Je kunt hier geen conclusies uit trekken (nogmaals speculatief), maar ik vind het allemaal een beetje te makkelijk gaan misschien.

One World Concepts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:09
DoubleDutch schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:42:
[...]

En als deze er ook nog aan zitten te komen.
(mocht het waar zijn)

🇩🇪🇺🇦Rheinmetall CEO Armin Papperger says they are not only ready to deliver Marder IFVs, but also Leopard 1A5 main battle tanks to Ukraine.
The first tank could be handed 6 weeks after order is placed.

[Afbeelding]
Die leopard 1 is dan idd wat verouderd maar niet zo oud als je zou denken, denk idd dat de t72 wat moderner en ook wat beter is, maar de Leo1 is in Nederland toch nog een behoorlijke tijd ingezet naast de Leopard 2, simpelweg omdat je deze tanks toch nog prima kan inzetten in de verdediging.
Ik heb zelf op deze tank gediend en geloof me zelfs tijdens een battle run maakt hij gehakt van een t72, grote voordeel van de Leo1 is dat hij erg snel is , ik meen 80 km per uur echt als een speer. Nadeel is dat zijn panzer niets meer voorstel. in die tijd ging men er al vanuit dat je toch de sjaak was als je werdt getroffen.
Later is de leo1 vooral ingezet ter ondersteuning bij de infanterie dwz dat er 2 tanks werden ingedeeld bij een peloton soldaten, terwijl de Leo2 weer wel als eskadron wordt ingezet.
Blijft oude liefde die Leo1 ;-)

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:53:
[Embed]

Duitsland is toch overstag, incl M1A5 Leopards uit de jaren 80’.

Wie benieuwd is hoe de T-72 tegen de Leopard uit diezelfde tijd op kan krijgt wellicht een demonstratie binnenkort.

Al is er nog een klein probleempje:

[...]
Is dit ook niet gewoon een stukje PR vanuit Duitsland?

Klinkt een beetje in de zin van; we hadden er nog een staan, we kunnen er niet zoveel meer mee, dus stuur maar op

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom Rusland in deze fase van het conflict Maruipol blijft proberen in te nemen.

Als ze nu niets meer doen kan Ukraine ook niets. Als straks blijkt dat ze voor elke Ukrainse marinier 5 Russen moesten opofferen dan is dat toch kansloos.

Tis wel een beetje de rode draad in het hele conflict, dus wellicht moet ik niet zo verbaasd zijn.

[...]
Dat is niet zo vreemd. De BBC vat een aantal redenen mooi samen:

https://www.bbc.com/news/world-europe-60825226

Kort gezegd: volledige inname van de stad maakt troepen vrij die dan niet meer hoeven te bewaken tegen aanvallen in de rug, het is goed voor de propaganda als ze de Asov brigade daar verslaan, en mogelijk een moraal-boost.

Bovendien, als je het kaartje bekijkt kan je zien dat de stad op dit moment op het smalste strook land van de landbrug naar de Krim zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2022 18:27 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Goed twitterdraadje, waar ik e.e.a uitpik:

Waarom een bestand niet zal werken

Ik vind dat het Westen/NAVO duidelijk moet maken dat genocide en etnocide een rode lijn is, en daar handelend bij optreedt. Kostte wat kost. Stel een ultimatum.
Ik verwacht echter wezelarij waarbij we zullen proberen deze begrippen ter discussie te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:05
Zewatanejo schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:40:
[...]

Ik hoop dat dat zo is. Opvallend genoeg hebben ze de afgelopen dagen best wel wat terrein verloren. De Russen Lijken Marioepol nu te hebben opgesplitst in twee UA delen. Dat is toch wel erg zorgelijk.
[Embed]
Ik vind dat toch wel lastig te beoordelen, 2 of 3 weken geleden zou Mariupol ook al doormidden gedeeld zijn en moest men alleen maar wat opruimwerkzaamheden houden in de haven, vervolgens werd er nog gewoon overal in de stad gevochten en zelfs aan de randen nog diverse voertuigen uitgeschakeld. Dit weekend nog verschenen beelden vanuit het noorden van de stad waarbij men vanaf een dak een BMP uitschakelde en vervolgens iedereen die er in de buurt stond.
Het strookt allemaal niet echt met het doorsnijden van de stad.

Zorgelijk is het, Mariupol gaat (ooit) vallen, maar ze houden het maar vol daar.
Misschien dat de Mariniers zich gaan overgeven, maar Azov denk ik toch haast niet, die hebben gezien de woorden van Rusland en het idee bij wat ze zijn 0 overlevingskans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:07
Rusland zal de oorlog 'binnen twee maanden' beëindigen als het Westen gas en olie compleet gaat boycotten, zegt een voormalig adviseur van Poetin.

Wat een domme man....... :X
Volgens menigeen hier in het topic werd mij uitgelegd op mijn bericht wanneer we eens gingen stoppen met Poetins oorlog financieren, dat die maandelijkse inkomsten van 35 miljard, uit de EU alleen, helemaal niet ingezet kon worden voor oorlogsdoeleinden zoals wapens en troepen.

Wie stuurt er even een mailtje naar hem en BI dat ze er helemaal naast zitten..........

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Teijgetje schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:30:
Rusland zal de oorlog 'binnen twee maanden' beëindigen als het Westen gas en olie compleet gaat boycotten, zegt een voormalig adviseur van Poetin.

Wat een domme man....... :X
Volgens menigeen hier in het topic werd mij uitgelegd op mijn bericht wanneer we eens gingen stoppen met Poetins oorlog financieren, dat die maandelijkse inkomsten van 35 miljard, uit de EU alleen, helemaal niet ingezet kon worden voor oorlogsdoeleinden zoals wapens en troepen.

Wie stuurt er even een mailtje naar hem en BI dat ze er helemaal naast zitten..........
Het gaat niet om wapens, maar het overeind houden van het land en de vriendjes tevreden te houden. Veel regio's in Rusland zijn netto-ontvanger. Kadyrov-land ligt permanent op de IC, aan het Kremlininfuus. Vallen die miljarden weg, dan gaan er grote begrotingsgaten komen. En lenen op de internationale markt lukt ook al niet makkelijk, want sinds vandaag is men in voorlopig faillisement terecht gekomen.

EDIT:

Hier een paar quotes uit een interessante draad. Die sancties gaan mogelijk vooral zorgen dat de regionale leiders met elkaar in concurrentie gaan, omdat zij tussen een rock and a hard place zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door bulle bas op 11-04-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-09 12:50
RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:09:
[...]

Hier ga je al de mist in. In de laatste dagen waren de Russen het momentum duidelijk voorbij en pakte Oekraïne gebieden terug en dreigde er een omsingeling. We hebben na de terugtrekking ook de hoeveelheid vernietigd Russisch materiaal kunnen zien, wat gigantisch was.

Je spreekt verder over VS bronnen, maar die hebben in die tijd ook aangegeven dat de Russen waren overgeschakeld van offensief naar defensief. VN bronnen over het militaire landschap ken ik niet.

Dus ja, de Russen zijn verpletterend verslagen.
Ik zou oppassen met zulke overdreven stellingen.
In dat kader zou de Ukraine geen hulp meer nodig hebben.

Terwijl we allemaal weten dat we nu meer wapens dan ooit moeten leveren wil Ukraine in zuid en oost een kans maken.

Maar goed je kunt er ook voor kiezen lekker overdreven stellingen erin te gooien als “de Russen zijn verpletterend verslagen”.

Dan is het een eitje om het Zuiden en Oosten weer in te nemen toch? Ze zijn immers verpletterend verslagen.

Als je dan toch bezig bent, pak dan direct de Krim terug van de verpletterend verslagen tegenstander.

En precies daarom: de waarheid ligt in het midden.

Kiev was duidelijk een brug te ver voor Rusland.
PLAE schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:56:
[Afbeelding]

Hier probeert iemand een indicatie van 'de waarheid in het midden' te geven ;)

[Twitter]
Is Rusland 41% van de 200.000 mannen kwijt?!
IJzerlijm schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:18:
Speciaal voor iedereen die zegt nooit iets te zien over Oekraiense verliezen:

https://www.telegraaf.nl/...ysteem-vernield-te-hebben

[...]
Dus dit:
Fanta schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:51:
[...]

En dat ga jij dan tegenspreken met als bron een Russische quote uit een artikel in de Telegraaf?

|:(
Als ik Westerse berichtgeving moet geloven, is dit een oorlog van Putin en staat de gemidddelde Rus er niet achter. We laten veel beelden van protesten in Moskou zien en doen alsof alle Russen zo denken.

Hoe graag ik ook zou willen dat dit waarheid is, helaas zit het niet zo in elkaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jan390
Interessant, mocht het waar zijn: Vladislav Surkov zou huisarrest hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door jan390 op 11-04-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:39:
[...]
Als ik Westerse berichtgeving moet geloven, is dit een oorlog van Putin en staat de gemidddelde Rus er niet achter. We laten veel beelden van protesten in Moskou zien en doen alsof alle Russen zo denken.

Hoe graag ik ook zou willen dat dit waarheid is, helaas zit het niet zo in elkaar.
Sja, kun je mensen die moedwillig zijn gebrainwasht niet tot hetzelfde rekenen?

Als het niet Poetin's oorlog zou zijn geweest, zouden (al) deze mensen dan (vrijwillig) dezelfde visie hebben?

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

[...]
41% is wat Oekraïne claimt als je in de tabel kijkt. Mag duidelijk zijn dat Oekraïne wat overdrijft. OS (Open Source?) houd het op 30%. 30% van 200k is 60k. Als je de stelregel drie keer zoveel gewonden als doden aanhoud kom je op 15k doden en 45k gewonden. Geen gek getal omdat de NAVO meer dan een week geleden 10k doden schatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Silent7 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:48:
Als rusland default bij USA....
interessant want er zijn wel dingen naast jachten, huizen en geld die de USA graag als betaling zou accepteren denk ik:

[...]

https://www.congress.gov/...6-II06-20190625-SD004.pdf
hmm dit snap ik dus niet, ik geef een serieus zwaar pressie middel mocht rusland echt default gaan en dat lijkt totaal niet opgepakt te worden in dit topic. rusland heeft controle op echt belangrijke zaken, en door de sacies krijgen ze het moeilijk aan verplichtingen te voldoen, ergo "wij" kunnen ze met elke default keihard raken, echt raken.... Dit is geen "arm chair commenting" maar real world things.
Het vat sacties is nog lang niet leeg, ik kom met een 1 minuut google search op basis van een herrinering op iets groots, er moeten zoveel meer dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Staat een flinke lading BMP/BTR met vrachtwagens weer klaar bij Rostov:
[Twitter: https://twitter.com/herooftheday10/status/1513550007907008517]
Wel opvallend dat daar helemaal geen tanks tussen staan?
Of zouden die met de trein gaan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Terwijl we allemaal weten dat we nu meer wapens dan ooit moeten leveren wil Ukraine in zuid en oost een kans maken.

Maar goed je kunt er ook voor kiezen lekker overdreven stellingen erin te gooien als “de Russen zijn verpletterend verslagen”.

Dan is het een eitje om het Zuiden en Oosten weer in te nemen toch? Ze zijn immers verpletterend verslagen.

Als je dan toch bezig bent, pak dan direct de Krim terug van de verpletterend verslagen tegenstander.

[...]

[...]

Dus dit:

[...]

Zeg, heeh euh, die Russen heh, bij Kyiv zijn ze verpletterend verslagen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

offtopic:
Tja dat ze in rusland de pijn voelen van de sancties, boeit ons dat ??? oorlog is nog steeds in volle gang of mis ik wat ?

Twitter ontploft over Oosterijkse kanselier oid die putin bezocht/gebeld zou hebben ?
[Twitter: https://twitter.com/usasharenews/status/1513560820009127940]

Ik zie allemaal nieuwe nieuwsbronnen / youtube filmpje(s) die ik eerder nog niet gezien had

Maar goed, stel dat rusland op deze wijze met de oorlog stopt .. dan vraag ik me echt af of de geannexeerde gebieden ook weer hersteld worden. (lees van oekraine) ik zou in dit geval het lot tarten... al is het met een pauze van een paar maanden oid ..

YakuzA schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:00:
Staat een flinke lading BMP/BTR met vrachtwagens weer klaar bij Rostov:
[Twitter]
Wel opvallend dat daar helemaal geen tanks tussen staan?
Of zouden die met de trein gaan?
Worden ze sneller aan puin geschoten? hoop het wel

Deze vid zag ik gisteren, wel leuk om te delen

[ Voor 31% gewijzigd door vso op 11-04-2022 19:05 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Gezien het feit dat je je richt op mijn woordkeuze neem ik aan dat je inhoudelijk verder geen argumenten hebt. Feit blijft dat Oekraïne de Russen bij Kyiv heeft verslagen. Aan semantische discussies doe ik verder niet mee.
jan390 schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:44:
[...]

Kapitein Svyatoslav Palamar, de deputy commander van het Azov Regiment in Mariupol, is iets minder positief dan de commander in chief in Kyiv:

It's like politicians telling are telling us about support and being in contact with us, but they are not answering our calls for more then 2 weeks"

"It's when everbody talking about remembering Mariupol, about remembering defenders of Mariupol, but we're not in the past time, but in the present"

"it's when you're reading sorrowful texts about yourself, but you're not dead yet, you still hope that help will come

Hele video: hier
Tsja, ik ben wel bang dat de man van Azov gewoon gelijk heeft. Het leger wil natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen dat de situatie in Mariupol als uitzichtloos wordt weergegeven. Er zijn nu ook weer berichten dat de haven van Mariupol is ingenomen. Het meest aannemelijke lijkt me dan dat Mariupol het niet veel langer meer uithoudt. Het blijft natuurlijk een prestatie van formaat dat ze de Russen zo lang hebben beziggehouden. Helaas zullen de meesten van deze heldhaftige vechters het niet kunnen navertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Prosac schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:29:
[...]

Misschien dat de Mariniers zich gaan overgeven, maar Azov denk ik toch haast niet, die hebben gezien de woorden van Rusland en het idee bij wat ze zijn 0 overlevingskans.
Zover ik begrijp is er geen sprake van overgave. Maar de munitie raakt op en daarna zijn er maar twee opties: Handen omhoog en op het beste hopen. Of de laatste kogel voor jezelf bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18
vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:28:
[...]

Russen zijn boos op Elon.. zouden ze zich buitengesloten voelen ?
[Twitter]

ps moeten ze wel een addequate hardware hebben om wireless met starlink te verbinden :+
zou pas gaaf zijn als Elon alle tesla's in rusland uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

HvdBent schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:13:
[...]

nah laat anonymous eens wat nuttigs doen en een bewust laadprobleem (iets met accu's en brand) veroorzaken

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:05
En ze waren bijna door hun backlog heen. :+

Explosie (onbekend waardoor) op een artillerieverzamelplaats van de Russen of hun vriendjes in de regio Luhansk.

[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1513565114926084096?s=20&t=CpI8MxszWnM-1FUJd710LA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:00

Major_ton

Shoot!

bulle bas schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:21:
Goed twitterdraadje, waar ik e.e.a uitpik:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Waarom een bestand niet zal werken
[Twitter]

Ik vind dat het Westen/NAVO duidelijk moet maken dat genocide en etnocide een rode lijn is, en daar handelend bij optreedt. Kostte wat kost. Stel een ultimatum.
Ik verwacht echter wezelarij waarbij we zullen proberen deze begrippen ter discussie te stellen.
Zou het dan toch zijn dat Europa in haar handelen meer bang is voor het dichtdraaien van de gaskraan dan de nucleaire dreiging? Als Finland en Zweden voor of tijdens de zomer toedreden bij de NAVO, dan valt het met dat laatste nog wel mee denk ik, maar de politiek kijkt niet naar genocide en etnocide zolang de economische belangen groter zijn. We zijn voor alsnog té afhankelijk van het Russische gas en volgens mij is daar je antwoord op die missende urgentie!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Prosac schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:22:

Explosie (onbekend waardoor) op een artillerieverzamelplaats van de Russen of hun vriendjes in de regio Luhansk.

[Twitter]
Ik zat daar toevallig ook net naar te kijken, en vroeg me af of we al iets meer weten over wat daar nou is afgebrand? Zijn dat tanks etc, of ook "gewone" voertuigen? Om even een idee te krijgen van de omvang van de schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18
RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:32:
[...]

Ik zat daar toevallig ook net naar te kijken, en vroeg me af of we al iets meer weten over wat daar nou is afgebrand? Zijn dat tanks etc, of ook "gewone" voertuigen? Om even een idee te krijgen van de omvang van de schade.
Ik zag in elk geval artillerie hulzen liggen, maar de rest zal lastig te analyseren zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Major_ton schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:27:
[...]

Zou het dan toch zijn dat Europa in haar handelen meer bang is voor het dichtdraaien van de gaskraan dan de nucleaire dreiging? Als Finland en Zweden voor of tijdens de zomer toedreden bij de NAVO, dan valt het met dat laatste nog wel mee denk ik, maar de politiek kijkt niet naar genocide en etnocide zolang de economische belangen groter zijn. We zijn voor alsnog té afhankelijk van het Russische gas en volgens mij is daar je antwoord op die missende urgentie!
Je kunt nauwelijks de politiek alleen de schuld geven. Kijk naar Frankrijk: Wat extra inflatie en stijgende energieprijzen en opeens heeft Le Pen een serieuze kans om president te worden.
Een groot deel van de westerse kiezers ziet Oekraine als een ver-van-m'n-bed-show wat niks met ons leven te maken heeft en waar we ons helemaal niet mee moeten bemoeien. Als politicus kun je niet doen alsof die groep niet bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:00

Major_ton

Shoot!

downtime schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:34:
[...]

Je kunt nauwelijks de politiek alleen de schuld geven. Kijk naar Frankrijk: Wat extra inflatie en stijgende energieprijzen en opeens heeft Le Pen een serieuze kans om president te worden.
Een groot deel van de westerse kiezers ziet Oekraine als een ver-van-m'n-bed-show wat niks met ons leven te maken heeft en waar we ons helemaal niet mee moeten bemoeien. Als politicus kun je niet doen alsof die groep niet bestaat.
Klopt helemaal, maar gelijktijdig is diezelfde politiek er toch goed bij gebaat dat de massa het zo ziet. Vergis je niet in de invloed daarvan op het volk.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQAJSFyXEAAu5Yj?format=jpg&name=small
klik voor grote plaatje

de RQ-4 = is vliegtuig, de RC-135W = drone blijkbaar

nog 1ntje van de andere grenzen over Duitsland/Finland zeg maar

[ Voor 209% gewijzigd door vso op 11-04-2022 20:02 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Prosac schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:22:

[Twitter]
Hier meer beelden, klik ook op tweet voor een tweede met wat aanvullende foto's.

Dat was een serieuze klap, heel mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:32:
[...]

Vrachtwagen chassis’ zie ik metname. Ladderchassis is vrachtwagen, stalen platen een ex pantservoertuig. Heel lastig om iets uit deze beelden te maken Idd. Kunnen er 15 zijn, kunnen er 40 zijn. Geen idee.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pro_6or schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:56:
[...]

Vrachtwagen chassis’ zie ik metname. Ladderchassis is vrachtwagen, stalen platen een ex pantservoertuig. Heel lastig om iets uit deze beelden te maken Idd. Kunnen er 15 zijn, kunnen er 40 zijn. Geen idee.
Nou, gezien het kanaal dat ik hierboven postte meldt dat er zeker 15 trucks bij zitten, lijk je er een scherp oog voor te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:06:
[...]

Gezien het feit dat je je richt op mijn woordkeuze neem ik aan dat je inhoudelijk verder geen argumenten hebt. Feit blijft dat Oekraïne de Russen bij Kyiv heeft verslagen. Aan semantische discussies doe ik verder niet mee.
[...]

Tsja, ik ben wel bang dat de man van Azov gewoon gelijk heeft. Het leger wil natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen dat de situatie in Mariupol als uitzichtloos wordt weergegeven. Er zijn nu ook weer berichten dat de haven van Mariupol is ingenomen. Het meest aannemelijke lijkt me dan dat Mariupol het niet veel langer meer uithoudt. Het blijft natuurlijk een prestatie van formaat dat ze de Russen zo lang hebben beziggehouden. Helaas zullen de meesten van deze heldhaftige vechters het niet kunnen navertellen.
Lets agree to disagree, als Rusland die troepen elders weer inzet, heb je ze niet verpletterend verslagen. Want ze zijn er nog en komen gewoon op andere fronten terug.

Iets met een slag en een oorlog.

Maar goed, dat Kiev veilig is, is goed nieuws! En belangrijker dan onze woordkeuzes en meningen of ze er nou verslagen zijn of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:10
Tweak_ers schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:02:
[...]

Lets agree to disagree, als Rusland die troepen elders weer inzet, heb je ze niet verpletterend verslagen. Want ze zijn er nog en komen gewoon op andere fronten terug.

Iets met een slag en een oorlog.

Maar goed, dat Kiev veilig is, is goed nieuws! En belangrijker dan onze woordkeuzes en meningen of ze er nou verslagen zijn of niet.
Je weet in iedergeval dat ze niet meer via belarus gaan komen, want over de berg van hun eigen mines heen rijden gaan ze niet doen.

Maar verslagen zijn ze zeker nog niet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:58:
[...]

Nou, gezien het kanaal dat ik hierboven postte meldt dat er zeker 15 trucks bij zitten, lijk je er een scherp oog voor te hebben :)
Had je berichtje nog niet gelezen, nee echt :*)

Ik zou het niet willen hoeven te tellen, echt heel lastig.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:15

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

[...]
We moeten misschien niet de leunstoelpsychologen gaan uithangen, maar ervan uitgaande dat we met narsisme er niet ver naast zitten dan kan dit een verklaring zijn. Het past namelijk goed in het beeld dat een narsist vooral bezig is met vorm en daarna pas inhoud. Poetin zoekt naar een groot gebaar, een overwinning die op hem afstraalt [...].

Die Donbass zou je nog als een rationele en beredeneerde overwinning kunnen noemen. Marioepol is dat ook wel, maar de nadruk van de Russen is buiten verhouding, dat ben ik met je eens, het is fixatie geworden.

Eigenlijk ging het Poetin om Kyiv. Maar Kyiv was een brug te ver. Marioepol heeft zoveel aandacht omdat het de twijfelachtige eer heeft gekregen de troostprijs te zijn. Blijkbaar is alleen een grote betekenisvolle stad genoeg om te fungeren als decor voor Poetins grote gebaar. Hoe kapotgeschoten de stad ook is. Die Donbass, hoe nuttig het gebied door industrie misschien mag zijn, heeft die uitstraling eenvoudigweg niet.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
In een van de antwoorden plaats iemand een tiktok filmpje, dat was een behoorlijke klap. 😳
Even een gast account maken en dan weer verwijderen.

https://vm.tiktok.com/ZMLXWRB9p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@NiGeLaToR nu toch ? of nawee-en van je berichten gisteren ? --> AD bericht over toch leveren(Duitsland) van zware wapens (tanks?)
Zelfrijdende tanks worden in de Hindenburg-kazerne klaargemaakt voor transport naar Litouwen. © Philipp Schulze/dpa
Val ik hier terecht over het gebruik van "zelfrijdende" ? hoezo moet er een paard en wagen voor gehangen worden dan ?
German Foreign Minister Annalena Baerbock on Monday urged Western countries to supply Ukraine with “heavy weapons,” while issuing thinly veiled criticism of Chancellor Olaf Scholz, who has delayed deliveries of tanks to Kyiv.
meer hier https://www.politico.eu/a...eavy-weapons-for-ukraine/

ps is politico beetje geaccepteerd hier ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Of autopilot trainen om leger voertuigen aan te rijden in Rusland ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:25:
@NiGeLaToR nu toch ? of nawee-en van je berichten gisteren ? --> AD bericht over toch leveren(Duitsland) van zware wapens (tanks?)

[...]

Val ik hier terecht over het gebruik van "zelfrijdende" ? hoezo moet er een paard en wagen voor gehangen worden dan ?

[...]

Politico geld als redelijk hoog op de ladder van factcheckers. Dat wil niet zeggen dat er soms geen bias is, die kan er wel zijn. In de ratings staan ze net iets links van het midden.

Vaak zijn de artikelen redelijk goed met feiten onderbouwd. Dat betekend niet dat ze altijd de ultieme waarheid in pacht hebben maar het is heel veel beter als een hoop andere media.

Als elk media kanaal van dit niveau was dan hadden we een hoop minder uitdagingen met onzin artikelen.

Het artikel geeft duidelijk aan dat Bearbock druk gaat zetten op Scholz die levering van wapens tegenhoud, ook al moet je dat soms een beetje tussen de regels doorlezen en de media de afgelopen tijd hebben gevolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Clustermunitie in Kharkiv, goed te zien op de weg. Verkeerscamera legde het vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

YakuzA schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:35:
[...]

Of autopilot trainen om leger voertuigen aan te rijden in Rusland ;)
Fosfor is een grijs gebied maar hoe zit het met lithium :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:25:

[...]

[...]

Dat zal een foutje zijn van de journalist. Gemechaniseerd geschut, in het Engels self propelled artillery. Dat lijkt natuurlijk in alles op een tank, maar is lichter bepantserd en heeft meestal groter kaliber, langere loop krombaan geschut.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:38:
[...]

Dat zal een foutje zijn van de journalist. Gemechaniseerd geschut, in het Engels self propelled artillery. Dat lijkt natuurlijk in alles op een tank, maar is lichter bepantserd en heeft meestal groter kaliber, langere loop krombaan geschut.
:+ was ook meer om de draak te steken hoor ..

Anderzijds iets zorgvuldiger en/of verwijzen naar "meer in de diepte" mis ik vaak wel.. en dan merk je echt dat alles in 3 regels of minder moet geschreven worden .. kwaliteit giert achteruit

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Bericht over 36e Marine brigade in Mariupol verwijderd: lijkt fake bericht. Laten we het hopen.

[ Voor 155% gewijzigd door jan390 op 11-04-2022 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online

NATO reset.
Er zal veel geld naar defensie gaan de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
jan390 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:53:
De 36e Marine brigade in Mariupol is aan zijn einde.
Van hun facebookpagina

Google-translate (zonder correctie);

Beste Oekraïense mensen.
Wij zijn de 36e Marine Brigade, vernoemd naar schout-bij-nacht Mykhailo Bilynsky, die, zonder de eed van trouw in 2014 te verloochenen, de Krim verliet en de taak bleef vervullen om Oekraïne met waardigheid te verdedigen.
We verdedigen sinds het begin van de oorlog al 47 dagen Marioepol. We werden gebombardeerd vanuit vliegtuigen, we werden beschoten met artillerie, tanks en andere vuurwapens. We verdedigden ons waardig en deden het onmogelijke. Maar alle middelen hebben de neiging op te raken.
Tijdens de gevechten kregen we ooit 50.122 granaten, 20 minuten een paar enlaws en starlink/ Elon Musk - bedankt Elon, hij ontsnapte aan vele luchtaanvallen en werkt nog steeds. We kregen niets meer. Zonder het vermogen om onszelf te verdedigen, duwde de vijand ons geleidelijk terug naar de Azovmash-fabriek, omringde ons met vuur en probeert ons nu te vernietigen. Er was een optie om reserves naar ons toe te brengen om de verdediging te versterken en voort te zetten. Er waren mogelijkheden voor de brigade om door te breken en naar hun troepen te gaan. We meldden dit aan OTU East en zij begonnen de operatie te plannen. Sodol en Delyatitsky probeerden iets te doen, maar hun hogere staf had het druk. We meldden het aan de Environmental Protection Agency, ze zeiden dat we moesten wachten, we beloofden een helikopter die nooit zou aankomen. We spraken met de opperbevelhebber die beloofde het te deblokkeren. We spraken met de Garant die ons een politieke of militaire oplossing voor de situatie garandeerde. Meer dan een maand vochten de mariniers zonder aanvulling van munitie, zonder voedsel, zonder water, bijna zonder een plas en stierven in packs. De berg van de gewonden is bijna de helft van de brigade. Wiens ledematen zijn afgescheurd en weer aan het werk kunnen. Alle infanterie werd gedood en de vuurgevechten werden uitgevochten door artilleristen, luchtafweergeschut, communicatie van de bestuurder en de kok. Zelfs het orkest. Ze sterven maar vechten. We komen stilaan ten einde. Verstandige generaals adviseren om munitie van de vijand te nemen. Waarschijnlijk zijn deze primeur-SUV's niet uitgestorven, waardoor veel mensen tevergeefs zullen sterven. Er waren kansen. Er waren kansen, maar vanwege de urgentie om verticaal te rapporteren, werden deze niet geïmplementeerd. Niemand wil meer met ons praten omdat we zijn afgeschreven. Vandaag zal waarschijnlijk het laatste gevecht zijn, want er is geen BC meer. Verder in hand-tot-hand gevechten. Dan voor wat dood, en voor wat gevangenschap.
Beste Oekraïense mensen.
Ik weet niet wat er daarna zal gebeuren, maar ik smeek u om met een vriendelijk woord aan de mariniers te denken en hoe de zaken zich ook verder ontwikkelen, spreek niet slecht over de mariniers.
Ze deden al het mogelijke en onmogelijke.
Omdat we ALTIJD GETROUWD zijn!
11.04.2022…
Ah oke, ja fake of niet er zal vast een kern van waarheid inzitten. Hel op aarde daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Is dat daar niet enkel grijze import?
Tesla is toch nog niet actief in Rusland?

Minste wat hij kan doen is de echte feiten van deze oorlog op het scherm tonen wanneer je de auto start 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
bulle bas schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:37:
[...]

Het gaat niet om wapens, maar het overeind houden van het land en de vriendjes tevreden te houden.
Het staat er zelfs duidelijk in :
Illarionov zegt tegen de BBC: "Per tweeënhalve dag belandt er een miljard euro in de zakken van Poetin. Dat is van groot belang om zijn systeem in stand te houden, om de oorlog te kunnen blijven financieren."

En

"Als die geldstroom eenmaal wordt onderbroken, zal Poetin zijn beleid moeten heroverwegen, omdat hij niet veel middelen meer zal hebben om verdere agressie te kunnen betalen", voegt de ex-adviseur eraan toe

Prachtig natuurlijk dat jij dat anders leest en uitlegt, maar dat staat er niet. :?

Maar linksom, of met jouw uitleg, komt het er dus gewoon op neer dat het Westen/EU Poetins oorlog financiert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Teijgetje schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:59:
[...]

Het staat er zelfs duidelijk in :
Illarionov zegt tegen de BBC: "Per tweeënhalve dag belandt er een miljard euro in de zakken van Poetin. Dat is van groot belang om zijn systeem in stand te houden, om de oorlog te kunnen blijven financieren."

En

"Als die geldstroom eenmaal wordt onderbroken, zal Poetin zijn beleid moeten heroverwegen, omdat hij niet veel middelen meer zal hebben om verdere agressie te kunnen betalen", voegt de ex-adviseur eraan toe

Prachtig natuurlijk dat jij dat anders leest en uitlegt, maar dat staat er niet. :?

Maar linksom, of met jouw uitleg, komt het er dus gewoon op neer dat het Westen/EU Poetins oorlog financieren.
Jup, tenzij er iemand met ballen in den haag gewoon zegt "stop" en daarbij elke "huilenbalk" de foto's van Buscha laat zien .. en vraagt "wil jij dat bij jou familie ?"

*knip* zie TS over NSFW

Dan gaat er niet veel gebeuren, zeker die "pro russische wappies" die niet door hebben dat 90% in Rusland geen stromend water + afvoer heeft.

Voor 95% van de Russen (net zoals de Islam extremisten) zijn wij minder als stof, dat zit zo diep in dat volk daar

Gelukkig hebben we hier een democratie waar dit soort dingen besproken moeten worden, wat wel eens te langdradig is (toegegeven) maar je moet elkaar wel overtuigen.
En hebben WE er problemen mee moet je maar niet lukraak stemmen en dus blanco stemmen waarbij we duidelijk aangeven dat die wappies in den haag eens duidelijk moeten zijn.. als ze niet naar protesten luisteren dan maar zo lijkt mij ..

Maar goed tot die tijd moet je het met Den haag doen, en ik ben het volledig met je eens dat we niet zo snel de focus moeten verleggen van belangrijke(re) zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 12-04-2022 13:38 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Meh.

Blijft niet bij wat dreigen - wederzijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Van het Azov kanaal:

WARNING!!!
About an hour ago, Russian occupation forces used a poisonous substance of unknown origin against Ukrainian military and civilians in the city of Mariupol, which was dropped from an enemy UAV.

The victims have respiratory failure

Edit: de Engelse regering heeft het gebruik van chemische wapens vanmiddag al benoemd

[ Voor 22% gewijzigd door jan390 op 11-04-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:18:
[Embed]

Meh.

[Embed]

Is dit soort van provocatie/bangmakerij richting Finland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

jan390 schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:23:
Van het Azov kanaal:

WARNING!!!
About an hour ago, Russian occupation forces used a poisonous substance of unknown origin against Ukrainian military and civilians in the city of Mariupol, which was dropped from an enemy UAV.

[Twitter]
Pff, Zelfde verhaal als eerdere oorlogen waar rusland bij betrokken is. Als ik me niet vergis ook in Syrie.

Het was al bekend maar Rusland is zeer bruut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pro_6or schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:15:
[...]

Had je berichtje nog niet gelezen, nee echt :*)
Daar ging ik vanuit, was dus ook zeker niet sarcastisch bedoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Indoubt schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:26:
[...]

Pff, Zelfde verhaal als eerdere oorlogen waar rusland bij betrokken is. Als ik me niet vergis ook in Syrie.

Het was al bekend maar Rusland is zeer bruut.
Als dit waar is, dan vraag ik me af wat USA/NATO/EU gaat doen, hier was expliciet tegen gewaarschuwd .
While President Joe Biden has repeated that the U.S. will not send troops to Ukraine to fight Russia, he warned Friday that "Russia would pay a severe price" if it used chemical weapons in Ukraine, raising questions over what those consequences would look like.
https://abcnews.go.com/Po...hemical/story?id=83391172

[ Voor 33% gewijzigd door vso op 11-04-2022 21:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[Embed]

Meh.

[Embed]

Voorlopig blijft het wel bij dreigen. Laten we hopen dat het dat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 11-04-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:51:
[...]

:+ was ook meer om de draak te steken hoor ..

Anderzijds iets zorgvuldiger en/of verwijzen naar "meer in de diepte" mis ik vaak wel.. en dan merk je echt dat alles in 3 regels of minder moet geschreven worden .. kwaliteit giert achteruit
[OT]Was jij beter gewend van het AD? Wat heb ik gemist?[/OT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheekAzzaBreek schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:34:
[...]

[OT]Was jij beter gewend van het AD? Wat heb ik gemist?[/OT]
Niet veel, behalve dat je wellicht je handdoek beter bij de hand kan houden ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:11:
[...]
Voor 95% van de Russen (net zoals de Islam extremisten) zijn wij minder als stof, dat zit zo diep in dat volk daar
Wel eens gepraat met een rus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 22:06
[Embed]

Meh.

[Embed]

Bah bah. Is het nu wel handig om iedereen bij de NATO toe te voegen? En moeten de andere landen niet unaniem “voor” stemmen voordat Finland en Zweden bij de NATO komen? Snap dat ze erbij willen, maar we willen toch de hele situatie de-escaleren en niet laten escaleren. Want dat is wat er nu gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:11:

En hebben WE er problemen mee moet je maar niet lukraak stemmen en dus blanco stemmen waarbij we duidelijk aangeven dat die wappies in den haag eens duidelijk moeten zijn.. als ze niet naar protesten luisteren dan maar zo lijkt mij ..
Na alle debacles, doofpotten en wantoestanden was de VVD de grootste na de verkiezingen. :X
Ik denk dat er dus eerder uit gewoonte gestemd wordt als lukraak, en helpen blanco stemmen ook niet.
En uiteindelijk heeft de formatie zo lang geduurd dat iedereen die er al zat in het pluche kon blijven zo ongeveer.
Protesten helpen inderdaad niet, net zo min als parlementaire enquêtes, moties van afkeuring en moties van wantrouwen.
Na een "ik kan me daar niets van herinneren" en "en we gaan het helemaal anders doen", blijft alles bij het oude lijkt het wel. (Een beetje alsof een Poetin straks gaat roepen de Oekraïne weer helemaal in oude staat op te gaan bouwen, na zijn eigen totale destructie, al gaat het falen van Den Haag gelukkig niet zo ver) ;)
Ik denk dat er niet voor niets zo veel op lokale partijen gestemd is bij de gemeenteraadsverkiezingen, de landelijke partijen zijn geheel hun geloofwaardigheid kwijt.
Bij ons wist het CDA zelfs in een betoog van 5 of 6 kantjes, als slechte verliezer, de informateur voor te rekenen dat als je naar de vorige landelijke verkiezingen en 2018 keek ze ipv verloren, gewonnen hadden, en dus daarom in de coalitie hoorden. 8)7

Kiezen voor mensen ipv economie zal dus wel nooit gebeuren in Den Haag. Dat zag je eerder bij de Corona crisis in Europa en nu weer dat een Rutte eerst hulp gaat tegenhouden, want hand op de knip.
Want als zelfs de Groningers roepen "gooi hier de kraan maar open en daar dicht" dan weten ze in Den Haag tal van problemen te bedenken.
Want dan moeten we de rest van Europa voorlopig gaan helpen met gas, stel je voor.

Nu met een nieuwe generaal aan Russische zijde, die bekend staat als bommengooier, zie ik het voor de Oekraïners somber in. Of nee, de rakketen en bommen van Rusland waren bijna op las ik hier eerder, dat zal dus wel chemisch en cluster worden, het wordt nog ondenkbaar veel erger.
Maar goed, ze zullen vast een nieuw zwaard krijgen van het Westen om zich tegen de Russische geweren en bommen te kunnen verweren. :X

Het lijkt een soort van 1939, toen Europa nog dacht dat Hitler ter goeder trouw was en men dacht afspraken te kunnen maken.
Niet beseffend dat Rusland al lang met ons in oorlog is nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 11-04-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Alpina schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:56:
[...]

Ah oke, ja fake of niet er zal vast een kern van waarheid inzitten. Hel op aarde daar.
Niet makkelijk om dat met droge ogen te lezen.

Er lijkt nu wel grootschalige evacuatie toegestaan te gaan worden.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CarJunkyXL schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:43:
[...]

Bah bah. Is het nu wel handig om iedereen bij de NATO toe te voegen? En moeten de andere landen niet unaniem “voor” stemmen voordat Finland en Zweden bij de NATO komen? Snap dat ze erbij willen, maar we willen toch de hele situatie de-escaleren en niet laten escaleren. Want dat is wat er nu gebeurt.
Kortom, soevereine landen mogen niet zelfstandig beslissingen nemen waar Poetin het niet mee eens zou kunnen zijn?

Dit is alleen "escaleren" omdat Poetin vindt dat het "escaleren" is. We hebben gezien wat acht jaar lang appeasement in Oekraïne (laat staan andere landen) heeft opgeleverd. Het is tijd om eens te stoppen om de betrekkingen tussen landen af te laten hangen van de mening van een moorddadig regime.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Wat wil je de-escaleren dan?

Finland aan de Russen geven of zo? Ik snap oprecht niet wat je bedoelt. Diegene die de hele tijd verder escaleert is rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[...]

Klopt, unanimiteit is vereist.

Niet te veel willen escaleren is een overweging. Wat die landen er zelf van vinden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
[...]

Wat valt er te escaleren?, 2 voor 12 is het al.
1 stap verder en het is Nukes.

Juist nu erbij, Putin zijn agenda is duidelijk.
Rusland moet gezien worden als een Wereld Macht en anders moet Rusland opgedoekt worden.
Laten we daar dan maar mee beginnen.

Oorlog in Oekraïne heeft de wereld laten zien dat hij zonder ze Big Bombs niks voorstelt.
Zijn agenda is duidelijk heel erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Teijgetje schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:44:
[...]

Na alle debacles, doofpotten en wantoestanden was de VVD de grootste na de verkiezingen. :X
Ik denk dat er dus eerder uit gewoonte gestemd wordt als lukraak, en helpen blanco stemmen ook niet.
En uiteindelijk heeft de formatie zo lang geduurd dat iedereen die er al zat in het pluche kon blijven zo ongeveer.
Protesten helpen inderdaad niet, net zo min als parlementaire enquêtes, moties van afkeuring en moties van wantrouwen.
Na een "ik kan me daar niets van herinneren" en "en we gaan het helemaal anders doen", blijft alles bij het oude lijkt het wel. (Een beetje alsof een Poetin straks gaat roepen de Oekraïne weer helemaal in oude staat gaat opbouwen, na zijn eigen totale destructie, al gaat het falen van Den Haag gelukkig niet zo ver)
Ik denk dat er niet voor niets zo veel op lokale partijen gestemd is bij de gemeenteraadsverkiezingen, de landelijke partijen zijn geheel hun geloofwaardigheid kwijt.
Bij ons wist het CDA zelfs in een betoog van 5 of 6 kantjes, als slechte verliezer, de informateur voor te rekenen dat als je naar de vorige landelijke verkiezingen en 2018 keek ze ipv verloren, gewonnen hadden, en dus daarom in de coalitie hoorden. 8)7

Kiezen voor mensen ipv economie zal dus wel nooit gebeuren in Den Haag.
Want als zelfs de Groningers roepen "gooi hier de kraan maar open en daar dicht" dan weten ze in Den Haag tal van problemen te bedenken.
Want dan moeten we de rest van Europa voorlopig gaan helpen met gas, stel je voor.

Nu met een nieuwe generaal aan Russische zijde, die bekend staat als bommengooier, zie ik het voor de Oekraïners somber in. Of nee, de rakketen en bommen van Rusland waren bijna op las ik hier eerder, dat zal dus wel chemisch en cluster worden.
Maar goed, ze zullen vast een nieuw zwaard krijgen om zich tegen de Russische geweren en bommen te kunnen verweren. :X
goed blanco stemmen, waarbij je bewust NIET stemt. wat anders is als niet stemmen (waarbij je stem naar de grootste partij gaat) en tja niet iedereen zit er zo warm bij als anderen die zeggen "gooi maar dicht", we hebben nog 3 maanden om die mensen te helpen .. en dat onbesluitvormige zet geen zoden aan de dijk.

Maar terug OT: ik herkauw even sinds je vorige bezoek ;)

Op dit moment is de zwaard in handen van de Russen, en komt Oekraine met pistolen aanzetten. alhoewel meer & zwaarder zeker wel nodig is anders gaat dat ook naar gelijkspel.. vandaar dat Rusland nu een fittie aan het gooien is .. althans dat is min of meer de beleving die ik proef.

Op dit moment van posten is het even spannend als er inderdaad chemische/biologische oorlogsvoering is gebruikt zoals gezegd word wat de reactie van EU/NAVO/USA gaat zijn. oftewel gaan we los of niet ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
vso schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:56:
[...]

goed blanco stemmen, waarbij je bewust NIET stemt. wat anders is als niet stemmen (waarbij je stem naar de grootste partij gaat) en tja niet iedereen zit er zo warm bij als anderen die zeggen "gooi maar dicht", we hebben nog 3 maanden om die mensen te helpen .. en dat onbesluitvormige zet geen zoden aan de dijk.

Maar terug OT: ik herkauw even sinds je vorige bezoek ;)

Op dit moment is de zwaard in handen van de Russen, en komt Oekraine met pistolen aanzetten. alhoewel meer & zwaarder zeker wel nodig is anders gaat dat ook naar gelijkspel.. vandaar dat Rusland nu een fittie aan het gooien is .. althans dat is min of meer de beleving die ik proef.

Op dit moment van posten is het even spannend als er inderdaad chemische/biologische oorlogsvoering is gebruikt zoals gezegd word wat de reactie van EU/NAVO/USA gaat zijn. oftewel gaan we los of niet ?
Ga er maar vanuit we alleen op het grondgebied van Oekraïne dan los gaan.
Maar eerst even zeker weten, want dat blijft lastig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:55

Fiber

Beaches are for storming.

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Fiber op 11-04-2022 23:43 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Nee hoor, we zitten nu op een punt dat we door moeten pakken.

Finland en Zweden bij de NAVO.
Binnen een paar jaar van het Russisch gas af.

Of gewoon Rusland denazificeren met een vredesmissie.

Starten we met Leniningrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
RoD schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:46:
[...]

Kortom, soevereine landen mogen niet zelfstandig beslissingen nemen waar Poetin het niet mee eens zou kunnen zijn?

Dit is alleen "escaleren" omdat Poetin vindt dat het "escaleren" is. We hebben gezien wat acht jaar lang appeasement in Oekraïne (laat staan andere landen) heeft opgeleverd. Het is tijd om eens te stoppen om de betrekkingen tussen landen af te laten hangen van de mening van een moorddadig regime.
Ik dacht dat Finland ook had toegezegd nooit bij de NATO aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jan390 schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:23:
Van het Azov kanaal:

WARNING!!!

[Twitter]

Edit: de Engelse regering heeft het gebruik van chemische wapens vanmiddag al benoemd
En de DPR heeft ook al gewaarschuwd dat ze chemische wapens gingen gebruiken.
[Embed]

Meh.

[Embed]

En dit heeft misschien nog wel wat met die chemische wapens te maken ook.
Even beetje extra druk en afleiding creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dus zoals ik net las op Twitter. NAVO is samen met de Baltische Staten een Marine oefening aan het uitvoeren (of beter gezegd gaat uitvoeren) en gaat dit doen samen met Zweden en Finland?

Daarbij in Leningrad hebben ze gelijk hun Zee defensie gebracht naar kust?

Heeft niemand hier het gevoel van...dit gaat echt mis? De eerste strike zal vanuit Leningrad komen, waarbij gelijk in de media gegooid word dat de oefeningen in de wateren was van hun en dit een defensieve actie vonden omdat ze zich bedreigd voelden?

Ik zie de kopstukken al voor me. Zou WW3 toch beginnen bij Oblast Leningrad :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
CarJunkyXL schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:01:
[...]

Ik dacht dat Finland ook had toegezegd nooit bij de NATO aan te sluiten.
Ja klopt en Oekraïne zal altijd ene eigen land blijven.

Zo ken ik er nog een paar 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Indoubt schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:47:
[...]

Wat wil je de-escaleren dan?

Finland aan de Russen geven of zo? Ik snap oprecht niet wat je bedoelt. Diegene die de hele tijd verder escaleert is rusland
Ik dacht dat Finland gezegd had nooit bij de NAVO aan te sluiten. En als ze dat nu doen zie ik dat wel als de beer poken. Ja, ik vind dat elk land het zelf moet weten, maar als er afspraken zijn die verbroken worden, dan ben je alleen maar aan het escaleren. De oorlog gaat dan gewoon door en zal nog langer duren.
Pagina: 1 ... 124 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: