Na alle debacles, doofpotten en wantoestanden was de VVD de grootste na de verkiezingen.
Ik denk dat er dus eerder uit gewoonte gestemd wordt als lukraak, en helpen blanco stemmen ook niet.
En uiteindelijk heeft de formatie zo lang geduurd dat iedereen die er al zat in het pluche kon blijven zo ongeveer.
Protesten helpen inderdaad niet, net zo min als parlementaire enquêtes, moties van afkeuring en moties van wantrouwen.
Na een "ik kan me daar niets van herinneren" en "en we gaan het helemaal anders doen", blijft alles bij het oude lijkt het wel. (Een beetje alsof een Poetin straks gaat roepen de Oekraïne weer helemaal in oude staat op te gaan bouwen, na zijn eigen totale destructie, al gaat het falen van Den Haag gelukkig niet zo ver)
Ik denk dat er niet voor niets zo veel op lokale partijen gestemd is bij de gemeenteraadsverkiezingen, de landelijke partijen zijn geheel hun geloofwaardigheid kwijt.
Bij ons wist het CDA zelfs in een betoog van 5 of 6 kantjes, als slechte verliezer, de informateur voor te rekenen dat als je naar de vorige landelijke verkiezingen en 2018 keek ze ipv verloren, gewonnen hadden, en dus daarom in de coalitie hoorden.
Kiezen voor mensen ipv economie zal dus wel nooit gebeuren in Den Haag. Dat zag je eerder bij de Corona crisis in Europa en nu weer dat een Rutte eerst hulp gaat tegenhouden, want hand op de knip.
Want als zelfs de Groningers roepen "gooi hier de kraan maar open en daar dicht" dan weten ze in Den Haag tal van problemen te bedenken.
Want dan moeten we de rest van Europa voorlopig gaan helpen met gas, stel je voor.
Nu met een nieuwe generaal aan Russische zijde, die bekend staat als bommengooier, zie ik het voor de Oekraïners somber in. Of nee, de rakketen en bommen van Rusland waren bijna op las ik hier eerder, dat zal dus wel chemisch en cluster worden, het wordt nog ondenkbaar veel erger.
Maar goed, ze zullen vast een nieuw zwaard krijgen van het Westen om zich tegen de Russische geweren en bommen te kunnen verweren.
Het lijkt een soort van 1939, toen Europa nog dacht dat Hitler ter goeder trouw was en men dacht afspraken te kunnen maken.
Niet beseffend dat Rusland al lang met ons in oorlog is nu.
[
Voor 10% gewijzigd door
Teijgetje op 11-04-2022 21:58
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.