De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Deze is volgens mij nog niet hier langs gekomen, mijn vermoedens over trainingen buiten de landsgrenzen van UA worden bevestigd:
Oekraïners krijgen drone-les in de VS.
Bron: bron: NOS Liveblog (Eindje naar onderen scrollen).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
ikmattie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:05:
[...]

Als het zo doorgaat en het Oosten en Zuid-Oosten van Ukraine in Russische handen zijn, Rusland het wel welletjes vindt, Ukraine nog steeds Ukraine is maar een stukje minder groot en beide roepen dat ze gewonnen hebben wordt het ook weer business as usual.
Hoe erg het ook is, 10-duizenden doden later, hele steden aan gruzelementen geschoten er zal en moet aan de politieke agenda gedacht worden. ;(
Alleen door wat de genocide is dat politiek al helemaal onhaalbaar voor Oekraïne...
Dan laten ze een groot deel van de Oekraïners in de steek...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Als het zo doorgaat en het Oosten en Zuid-Oosten van Ukraine in Russische handen zijn, Rusland het wel welletjes vindt, Ukraine nog steeds Ukraine is maar een stukje minder groot en beide roepen dat ze gewonnen hebben wordt het ook weer business as usual.
Hoe erg het ook is, 10-duizenden doden later, hele steden aan gruzelementen geschoten er zal en moet aan de politieke agenda gedacht worden. ;(
Ik weet het niet.

Ik wil een stukje van jouw huis, of eigenlijk wil ik het hele huis maar neem uiteindelijk genoegen met een stukje. Zijn we allebei blij dat we gewonnen hebben. Of is dat plotseling anders?

Ik kan me voorstellen dat de oekrainers wat moeite hebben met je voorstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Indoubt dus? >:)
Ik wil een stukje van jouw huis, of eigenlijk wil ik het hele huis maar neem uiteindelijk genoegen met een stukje. Zijn we allebei blij dat we gewonnen hebben. Of is dat plotseling anders?

Precies, en daarnaast is tijdens het proces van het proberen je hele huis over te nemen ook nog even je vrouw verkracht en je dochter vermoord..

De Oekraieners die ik ken zijn iig helemaal klaar met Rusland en willen ze gewoon verslaan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
[...]Als het zo doorgaat en het Oosten en Zuid-Oosten van Ukraine in Russische handen zijn, Rusland het wel welletjes vindt, Ukraine nog steeds Ukraine is maar een stukje minder groot en beide roepen dat ze gewonnen hebben wordt het ook weer business as usual.
Nuanceverschil: Oekraïne zal alleen zeggen dat ze gewonnen hebben wanneer Rusland de landsgrenzen van voor 2014 weer zal erkennen en geen poot meer over die grens zal steken. Het hele Oekraïense volk denkt er zo over en ik heb zo'n vermoeden dat ze geen genoegen nemen met welke toezegging aan Rusland dan ook.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

merlin1201 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:40:
[...]

Het opleiden van een tank crew duurt in nl 4 maanden op de bernhard kazerne in amersfoort. Zeker weten dat dit makkelijk binnen 4 wkn kan als dat intensief gebeurt, de ervaring krijg je in het veld. Men oefent natuurlijk voortdurend ook tijdens de oorlog zelf.
Alles eromheen is slechts aanpassen munutie brandstof enz. Zo veel verschil is er niet.
Maar dat is het scenario wisselen tussen een T-64B en een M1A1 Abrams. Een vers getrainde bemanning met een paar weken naar het front sturen, kan zomaar eindigen in dezelfde situatie als waar de Russen nu al weken mee zitten. Ja, een Abrams heeft beduidend betere bepantsering aan de voor en zijkant alsmede beduidend betere munitie voor het kanon, maar dat doet ook niet alles. Je hebt gewoon tijd nodig om dit te doen. En daarom zou ik een dergelijk besluit ook linken aan de realisatie dat deze oorlog, voorlopig niet voorbij is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:25:
[...]

Maar dat is het scenario wisselen tussen een T-64B en een M1A1 Abrams. Een vers getrainde bemanning met een paar weken naar het front sturen, kan zomaar eindigen in dezelfde situatie als waar de Russen nu al weken mee zitten. Ja, een Abrams heeft beduidend betere bepantsering aan de voor en zijkant alsmede beduidend betere munitie voor het kanon, maar dat doet ook niet alles. Je hebt gewoon tijd nodig om dit te doen. En daarom zou ik een dergelijk besluit ook linken aan de realisatie dat deze oorlog, voorlopig niet voorbij is.
Staren we ons niet dood op Abrams? Zijn er geen andere tanks die ze zouden kunnen overnemen met stabilizatie etc (die ergens nog op de plank liggen)? Leopard bijv.? Hoe zit het met onderhoud voor andere moderne tanks?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Indoubt schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:18:
[...]

Ik weet het niet.

begrijp me niet verkeerd, zou ook zeker mijn voorstel niet zijn.
Maar ik denk dat als dit nog een tijdje zo doorgaat dat Ukraine bijna wel zal moeten.

Mijn eventuele voorstel kan niet uitgevoerd worden, want dat zou denk ik te gevaarlijk zijn voor het voortbestaan van de mensheid

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door ikmattie op 07-04-2022 14:32 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

klaw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:30:
[...]

Staren we ons niet dood op Abrams? Zijn er geen andere tanks die ze zouden kunnen overnemen met stabilizatie etc? Leopard bijv.? Hoe zit het met onderhoud voor andere moderne tanks?
je weet van Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen waar je veel meer plezier kan hebben ?

edit:

Toevoeging
Niet dat ik op zich hier betreft de oorlog de tank discussie NIET wil volgen, maar deze exacte vraag lijkt me daar beter

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 07-04-2022 15:21 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

ikmattie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:30:
[...]

begrijp me niet verkeerd, zou ook zeker mijn voorstel niet zijn.
Maar ik denk dat als dit nog een tijdje zo doorgaat dat Ukraine bijna wel zal moeten.

Mijn eventuele voorstel kan niet uitgevoerd worden, want dat zou denk ik te gevaarlijk zijn voor het voortbestaan van de mensheid
Ok,

Het kan best zijn dat het erop uitdraait maar ik denk niet dat het een uitgangspunt moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

klaw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:30:
[...]

Staren we ons niet dood op Abrams? Zijn er geen andere tanks die ze zouden kunnen overnemen met stabilizatie etc (die ergens nog op de plank liggen)? Leopard bijv.? Hoe zit het met onderhoud voor andere moderne tanks?
De VS zijn het enige westerse land met serieuze aantallen tanks waarvan een bijna net zo serieus aantal in de woestijn staat geparkeerd. Alle andere landen hebben hooguit een paar honderd tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
klaw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:07:
[...]

En door juist nu deze beslissing te nemen laat je het conflict mogelijk langer duren...
Beter gaan ze inderdaad uranium van Oekraïne afnemen, dat is namelijk een flinke uranium producent.
Krijgen ze nog wat terug voor hun centjes ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:53
mb1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:29:
[...]

Er wordt volop in het nieuws geroepen dat de boeren uitgekocht moeten worden, dat is beter voor het milieu, Niemand die verder denkt dat al die landbouw in Oekraïne die niet geoogst word dit jaar, wellicht (deels in NL) opgevangen moet worden...
Dit lijkt me niet echt een handig voorbeeld. Het zou voor de voedselvoorziening in andere landen een zegen zijn als een groot deel niet in de magen van de meer dan 100 miljoen kippen en varkens in Nederland verdween. Verminderen van de intensieve vleesproductie in Nederland helpt de komende honger in de wereld te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:20
We zijn nu al 46 dagen in een oorlog verwikkeld met Rusland, en op moment van schrijven is er nog geen uitweg in zicht.

De sancties zijn vrijwel onmiddellijk gekomen tegenover Rusland, en hoewel deze op papier als zowel in de praktijk een sterk signaal zou moeten teweegbrengen is het in werkelijkheid zo dat de Russische oorlogsmachine hier helemaal niet wordt door afgeremd.

Wat ik echter wel merk, is dat de sinds de oorlog / sancties alles een stuk duurder is geworden in Europa en er een grote onzekerheid heerst op de financiële markten. Rente stijgt / inflatie stijgt / sprake van recessie. Allemaal zaken die Rusland ook ondervind maar de gemiddelde Rus zit dusdanig onder de propaganda paraplu dat het dus geen doel treft.

Die sancties waren nu eenmaal bedoeld om sociale onrust te creëren in Rusland, om vervolgens te hopen dat Putin uiteindelijk zou worden vervangen. Ik denk te mogen zeggen dat dit in de verste verte nog niet het geval is! Het enige resultaat dat we tot nu toe boeken is dat we het de Europese bevolking enorm lastig maken om financieel rond te komen, en de prijzen zullen enkel maar blijven stijgen! In Griekenland is het al een feit dat sommige energiefacturen al hoger zijn dan hun loon.

Maw wie is er eigenlijk meer het slachtoffer van deze sancties? Moeten we dit blijven opbouwen terwijl het Russische regime hier dus helemaal niet wordt van afgeremd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:31
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:25:
[...]

Waarom de focus op tanks - dat zijn niet de gamechangers in dit conflict volgens mij. Tuurlijk, een effectieve inzet van gecombineerde eenheden met Abrams tanks kunnen effectief zijn en de Abrams 'outclassed' alles wat er rondrijdt wel - maar is niet onkwetsbaar voor diverse ATGM's, artillerie en luchtaanvallen.

Heb de indruk dat op dit moment artillerie (guided MLRS zou fabuleus zijn) en luchtoverwicht belangrijker kunnen zijn.

Wellicht dat door het terrein en de mate van ingegraven zijn van Rusland in de Donbas tanks wel noodzakelijk maakt, maar toch.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:43

Fanta

FordPerformance™️

Rubberen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:07:
We zijn nu al 46 dagen in een oorlog verwikkeld met Rusland, en op moment van schrijven is er nog geen uitweg in zicht.

De sancties zijn vrijwel onmiddellijk gekomen tegenover Rusland, en hoewel deze op papier als zowel in de praktijk een sterk signaal zou moeten teweegbrengen is het in werkelijkheid zo dat de Russische oorlogsmachine hier helemaal niet wordt door afgeremd.

Wat ik echter wel merk, is dat de sinds de oorlog / sancties alles een stuk duurder is geworden in Europa en er een grote onzekerheid heerst op de financiële markten. Rente stijgt / inflatie stijgt / sprake van recessie. Allemaal zaken die Rusland ook ondervind maar de gemiddelde Rus zit dusdanig onder de propaganda paraplu dat het dus geen doel treft.

Die sancties waren nu eenmaal bedoeld om sociale onrust te creëren in Rusland, om vervolgens te hopen dat Putin uiteindelijk zou worden vervangen. Ik denk te mogen zeggen dat dit in de verste verte nog niet het geval is! Het enige resultaat dat we tot nu toe boeken is dat we het de Europese bevolking enorm lastig maken om financieel rond te komen, en de prijzen zullen enkel maar blijven stijgen! In Griekenland is het al een feit dat sommige energiefacturen al hoger zijn dan hun loon.

Maw wie is er eigenlijk meer het slachtoffer van deze sancties? Moeten we dit blijven opbouwen terwijl het Russische regime hier dus helemaal niet wordt van afgeremd?
Dat zijn een hoop aannames in een post met een wat populistische ondertoon.

Zou je je aannames eens kunnen onderbouwen met wat bronnen? Volgens mij hebben de sancties namelijk wel degelijk effect, en kunnen wij de kosten die het hier met zich meebrengt prima dragen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

8 jaar oorlog.
Sancties tegen de invoer van complexe computer chips lijken prima te werken, Rusland bouwt geen nieuwe tanks, kruisraketten etc meer daardoor
Dat komt initieel niet door de sancties, dat komt doordat Putin een graai doet naar jouw portemonnee sinds de zomer door de prijs voor gas op te drijven.

Nogmaals: de hoge energieprijs, voor gas, heeft niet met de sancties te maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Fanta schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:11:
[...]

Dat zijn een hoop aannames in een post met een wat populistische ondertoon.

Zou je je aannames eens kunnen onderbouwen met wat bronnen? Volgens mij hebben de sancties namelijk wel degelijk effect, en kunnen wij de kosten die het hier met zich meebrengt prima dragen.
Goede en terechte vragen, maar misschien beter om die discussie hier voort te zetten, is een apart topic over de sancties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

NiGeLaToR schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:08:
[...]

Waarom de focus op tanks - dat zijn niet de gamechangers in dit conflict volgens mij. Tuurlijk, een effectieve inzet van gecombineerde eenheden met Abrams tanks kunnen effectief zijn en de Abrams 'outclassed' alles wat er rondrijdt wel - maar is niet onkwetsbaar voor diverse ATGM's, artillerie en luchtaanvallen.

Heb de indruk dat op dit moment artillerie (guided MLRS zou fabuleus zijn) en luchtoverwicht belangrijker kunnen zijn.

Wellicht dat door het terrein en de mate van ingegraven zijn van Rusland in de Donbas tanks wel noodzakelijk maakt, maar toch.
Omdat de Amerikanen nu met een nieuwe lend-lease lijken te komen en omdat de gevechten gaan verschuiven van het meer beboste terrein in het noorden naar de open vlakten in het oosten. Daarvoor werken territoriale formaties met lichte wapens gewoon minder en dan hebben we ook gezien in de eerste weken. Verder zou grootschalige levering van zwaar materiaal ook gepaard gaan met het idee dat Oekraïne hun hele land gaat heroveren en voor offensieve acties heb je gewoon tanks, zware artillerie etc nodig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

As weeks turn into months, international economic and financial sanctions should begin to take effect. The Kremlin would then be faced with a long war, on the battlefield and off it, with little end in sight.
Helaas, dit is een lange termijn conflict. Bovenstaand artikel was eerder gepost (GeeEs in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3") en was toen al "oud", maar de uiteenzetting van de internationale response is nog steeds actueel (al zijn niet alle verwachtingen uitgekomen, invasie was daar ook worst-case, best was was putin krijgt goede intel en begint niet aan een niet te winnen invasie). (Interessante website/organisatie trouwens, er staan ook meer actuele items op).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rusland heeft nog 2 Buk's aan Oekraine geleverd:
https://www.ukrinform.net...-buk-missile-systems.html
https://www.facebook.com/usofcom/posts/390097169601224

Wel wat gebruikssporen (kogelgaten) maar schijnen nog bruikbaar te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 07-04-2022 15:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:59
Azov heeft nog steeds hardware tot zijn beschikking in Mariupol
Video is indrukwekkend. Geluid uit.
[Twitter: https://twitter.com/NotWoofers/status/1512052421849231363]

[ Voor 27% gewijzigd door jan390 op 07-04-2022 16:21 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op korte termijn doet het ons pijn. Hoeveel pijn ligt ook aan wat de overheid wil doen tegen die pijn.
Op lange termijn dwingt dit Rusland op de knieën, vergelijkbaar met hoe de Sovjet-Unie aftakelde en instortte.

Zeker voor normale russen zijn de sancties al behoorlijk kut aan worden, zowel binnen als buiten Rusland. Ik heb Russische leerlingen die hun creditcards niet meer kunnen gebruiken, Russische studenten aan universiteiten kunnen hun studie, huur en alles niet meer betalen nu ze niet meer bij hun spaarroebels kunnen.

Binnen Rusland zijn luxe-artikelen veel slechter beschikbaar, en even iets importeren uit Europa kun je ook vergeten. Ze houden de Roebel momenteel nog kunstmatig hoog, maar als die instort wordt voedsel ook echt wel een dingetje daar.

Er wordt door bepaalde mensen wel gezegd "Jamaar, ze zijn de Sovjet Unie gewend, ook dit gaat wel over", ja, dat gaat op voor de oudere generatie, maar iedereen onder de 40 is toch echt opgegroeid in samenleving met ieder jaar meer mogelijkheden en meer groei.

Stel je voor dat je vanavond inlogt op Netflix inlogt, en dat werkt niet meer.
Dan maar even die nieuwe game kopen op je Xbox. Oh, kan niet meer.
Naja, dan maar snel naar de Ikea, want je had nog wel een kastje nodig. Oh, die is dicht.
En dan krijg je ook nog een appje van je kind die studeert in het VK: Hij kan niet meer bij zijn spaargeld, en jij kan hem ook geen geld meer sturen.
Daar zakt je broek echt vanaf, dus op naar de H&M om een riem te kopen: ook dicht.

En dit is nog maar een klein deel van alle sancties. Binnenlandse vluchten, niet onbelangrijk in Rusland, zullen moeilijker en moeilijker worden nu er geen onderdelen meer geleverd worden voor de Airbussen en Boings. De meeste autofabrikanten leveren niks meer, dus reserve-onderdelen voor je auto worden lastiger te vinden.

Het leven in Rusland echt wel interessanter geworden de afgelopen weken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:13:
[...]

8 jaar oorlog.

[...]

Sancties tegen de invoer van complexe computer chips lijken prima te werken, Rusland bouwt geen nieuwe tanks, kruisraketten etc meer daardoor

[...]

Dat komt initieel niet door de sancties, dat komt doordat Putin een graai doet naar jouw portemonnee sinds de zomer door de prijs voor gas op te drijven.

[...]

Nogmaals: de hoge energieprijs, voor gas, heeft niet met de sancties te maken.
De inflatie in Rusland is enorm en veel impactvoller dan in Europa. Dat houden ze gewoonweg minder lang vol. Het is gemiddeld genomen 'maar' 10% volgens de cijfers, maar in de praktijk houden ze de Roebel waardevast (beurzen nog steeds dicht) en zie je essentiele productgroepen wel fors geraakt worden.

Wetende dat de meeste Russen buiten de paar rijke steden moeten rondkomen van een appel en een ei stort een groot deel van het land in armoede. Maakt werven van soldaten makkelijker in die gebieden overigens, want contractsoldaten verdienen vergeleken bij armoede ok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Po19ArvW7Q_L__AStsygAgFUXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TysHvIGU2IYQp6WBxMDg365x.png?f=fotoalbum_large

Ondertussen wurmen 'experts' zich nog steeds in allerlei bochten om hun gelijk te bevestigen.

Men blijft voorbij gaan aan een aantal aspecten in het kader van onderhandelen met Rusland:

- Rusland heeft een trackrecord van liegen over onderhandelingen en overeenkomsten. Geen enkele evacuatie is daadwerkelijk met staakt het vuren verlopen, er sneuvelen elke keer weer burgers, bijvoorbeeld.
- Rusland wil Ukraine vernietigen, dus waarover ga je dan onderhandelen? Je mag een 'beetje' vernietigen maar niet alles?
- Ukraine maakt een kans - dus waarom wetende hoe Rusland in de wedstrijd zit mensen die in de tang zitten opgeven? We weten wat Ruslands woord waard is en wat ze van plan zijn.

Ik mis dat begrip van de situatie en de Russische visie op een conflict als dit enorm.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:19:
[...]

Omdat de Amerikanen nu met een nieuwe lend-lease lijken te komen en omdat de gevechten gaan verschuiven van het meer beboste terrein in het noorden naar de open vlakten in het oosten. Daarvoor werken territoriale formaties met lichte wapens gewoon minder en dan hebben we ook gezien in de eerste weken. Verder zou grootschalige levering van zwaar materiaal ook gepaard gaan met het idee dat Oekraïne hun hele land gaat heroveren en voor offensieve acties heb je gewoon tanks, zware artillerie etc nodig.
Helder, tis dus niet per se de tanks - maar de combinatie van zwaardere wapens die nodig zal zijn de gefortificeerde stellingen in de Donbas aan te grijpen.

En uitgaande van een lange strijd voor de boeg is er genoeg tijd om tankcrews om te scholen etc, ook die zie ik wel. Ageerde alleen tegen de onderliggende discussie if tank then win.

Maar als we zo gaan beginnen dan moeten ze ook wat A-10's afstoffen. Gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-04-2022 15:35 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat voor wonderen had je in een maand verwacht? Dit is echt zoeken naar een reden om de sancties maar weer af te bouwen "want het helpt toch niet".

De tankproductie ligt stil. Mogelijk liggen er nog meer wapenfabrieken stil. Dat is winst. Elke tank die Rusland nu verliest zijn ze echt kwijt. Ze kunnen nog wat oude voorraad oplappen en naar het front sturen maar nieuwe tanks komen voorlopig niet meer. Dat alleen al rechtvaardigt elke sanctie tot dusver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

DoubleDutch schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:36:
12 vliegtuigen springt er wel erg uit deze keer. 🤔

[Afbeelding]
Beetje oude koe alweer maar ik was toevallig bezig de getallen weer te matchen met wat bevestigd is en toen viel mij pas op dat deze +aantallen helemaal niet kloppen (in dit geval waren het +8 Planes)

Ik neem aan dat het niet vanwege 1 april was, denk eerder een fout in de data i.v.m. overgang naar een nieuwe maand. Maar wel iets om rekening mee te houden bij een volgende update dat de getallen niet hoeven te kloppen.

edit: de update van 3, 4, 5 en 6 april kloppen de aantallen ook niet overal met soms flinke verschillen.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2022 15:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

NiGeLaToR schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:28:

[Embed]

Ondertussen wurmen 'experts' zich nog steeds in allerlei bochten om hun gelijk te bevestigen.

Men blijft voorbij gaan aan een aantal aspecten in het kader van onderhandelen met Rusland:

- Rusland heeft een trackrecord van liegen over onderhandelingen en overeenkomsten. Geen enkele evacuatie is daadwerkelijk met staakt het vuren verlopen, er sneuvelen elke keer weer burgers, bijvoorbeeld.
- Rusland wil Ukraine vernietigen, dus waarover ga je dan onderhandelen? Je mag een 'beetje' vernietigen maar niet alles?
- Ukraine maakt een kans - dus waarom wetende hoe Rusland in de wedstrijd zit mensen die in de tang zitten opgeven? We weten wat Ruslands woord waard is en wat ze van plan zijn.

Ik mis dat begrip van de situatie en de Russische visie op een conflict als dit enorm.
Tja, ik heb soms het idee dat een aantal van die experts naar ons kijken, en verwachten dat Rusland exact hetzelfde kan en zal doen.

Het feit dat honderden jaren aan militaire geschiedenis laat zien dat er een compleet andere manier van werken is, dringt niet altijd door.

Kijkend naar wat Rusland doet sinds de tweede wereldoorlog, is werkelijk niks in deze oorlog echt verbazend, hooguit dat men gewoon niks structureels geleerd lijkt te hebben van oude en nieuwe lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RobinHood schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:25:
Het leven in Rusland echt wel interessanter geworden de afgelopen weken.
je zegt nog niks over het werk aanbod, reisafstanden lees (openbaar)vervoer,
*knip* s.vp. in vervolgd zonder gebruik van bold en gewoon als een inhoudelijke statement i.p.v. verwijtend naar de ander.

[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 07-04-2022 23:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Finland zou nu officieel zijn kandidatuur voor NATO hebben ingeleverd.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

un meeting van gisteren hervat 16:00 (werkend)

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 07-04-2022 16:43 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 19:05
JoeZuCK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:47:
Bron?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Hier nog wat toelichting, Reuters: Finland to clarify next steps on possible NATO entry within weeks -foreign minister
De komende weken gaan we hier waarschijnlijk meer over horen, ik vermoed ook dat ze het wel gaan doen gezien de shift in publieke opinie over NATO lidmaatschap.

Ik denk dat men wel wat voelde aankomen:
Newsweek: Finland Joining NATO Means 'Destruction of Their Country': Russian Lawmaker

[ Voor 32% gewijzigd door whyz op 07-04-2022 16:08 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

[Embed]

[...]
Ook Zelensky geeft bijna dagelijks aan open te staan voor onderhandelingen en een diplomatieke oplossing. En ik snap die keuze na het zien van de beelden in Bucha ook: iedere dag dat Russische troepen Oekraïens gebied bezet houden betekent een dag langer waarin Oekraïense burgers verkracht, vermoord of gedeporteerd worden en hun bezittingen geroofd. De oorlog lijkt nu een fase in te gaan van een lange strijd om het Oosten, mocht een akkoord een snellere manier zijn om (tijdelijk) Oekraïense burgers beschermen tegen de Russische agressie dan kan het de moeite waard zijn om dat te overwegen.

Ik denk niet dat er nog veel mensen zo naïef zijn om te geloven dat Oekraïne na een akkoord weer rustig kan gaan slapen. De punten die jij aanhaalt zijn ook meer dan terecht, maar een eventueel akkoord kan ook door Oekraïne worden beëindigt als Rusland zich er niet aan houdt, iets wat ik uiteindelijk ook verwacht. En hopelijk heeft Oekraïne in die tussentijd zich dan ook voldoende kunnen versterken om Rusland volledig te verdrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Tijntje

Hello?!

[...]

[Embed]

Dat is die fijne man die continu loopt te roeptoeteren dat Putin op de rode knop drukt als we X of Y doen.
Wat wordt ik moe van die "expert", als je die twitter draad ook leest zakt de moed je weer in de schoenen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waaj schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:04:
[...]

Ook Zelensky geeft bijna dagelijks aan open te staan voor onderhandelingen en een diplomatieke oplossing. En ik snap die keuze na het zien van de beelden in Bucha ook: iedere dag dat Russische troepen Oekraïens gebied bezet houden betekent een dag langer waarin Oekraïense burgers verkracht, vermoord of gedeporteerd worden en hun bezittingen geroofd. De oorlog lijkt nu een fase in te gaan van een lange strijd om het Oosten, mocht een akkoord een snellere manier zijn om (tijdelijk) Oekraïense burgers beschermen tegen de Russische agressie dan kan het de moeite waard zijn om dat te overwegen.

Ik denk niet dat er nog veel mensen zo naïef zijn om te geloven dat Oekraïne na een akkoord weer rustig kan gaan slapen. De punten die jij aanhaalt zijn ook meer dan terecht, maar een eventueel akkoord kan ook door Oekraïne worden beëindigt als Rusland zich er niet aan houdt, iets wat ik uiteindelijk ook verwacht. En hopelijk heeft Oekraïne in die tussentijd zich dan ook voldoende kunnen versterken om Rusland volledig te verdrijven.
Natuurlijk staat hij open voor een diplomatieke oplossing, Rusland staat dat ook.

Alleen heb ik zo dat de oplossingen best een beetje uit elkaar liggen.

Het probleem is alleen: Zolang er Russen in het land zijn, zijn de burgers niet veilig. Men luchtfietst wel eens over "Naja, geef die twee provincies dan maar", maar die mensen vergeten dat men in die provincies daar helemaal niet op zit te wachten, plus dat je daar echt niet veilig bent, zelfs al ben je pro-russisch.

Dat weet Zelensky ook best, het enige akkoord waarover hij kan zeggen "je hebt een deal" is een staakt het vuren terwijl de Russen weer terug richting Rusland kruipen. En zelfs dan zou ik "observanten" willen die kijken of ze niet nog wat Oekraïense vrouwen meenemen.

En zo gek is dat niet als idee, met de Mujahadeen hebben ze toen ook een soortgelijke deal gesloten, daarbij personeel achterlatend, want anders haalden ze de deadline niet 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:58:
[...]

Ze willen niet onder invloed van emotie beslissingen nemen. En hopen nog steeds dat dit hele gedoe binnenkort over is. En verwachten sowieso dat het binnenkort weer business as usual is.
@hoevenpe Ja, die vraag is een terechte. De politiek in Dld is op punten voorbij breindood.
Ik denk dat we dit geen emotie kunnen noemen. De sluiting van die kerncentrales was juist door emotie ingegeven. Grappige is dat juist al die kolencentrales veel radioactiviteit uitstralen via hun uitstoot.

Het idee dat het allemaal straks business as usual is zit er aardig in ja. Bedrijven die niet wegaan, maar 3 maanden dichtgaan, storm laten overwaaien en dan weer verder willen.

Als dit de houding van Duitsland is, hoeven we er wat mij betreft geen geduld meer mee te hebben. Dat hun industrie moet omschakelen (door hun eigen stommiteit), soit, daar wilde ik wel tijd voor geven. Maar als je gewoon blijft volharden om in je eigen doel te schieten, dan leer je maar eens wat verliezen betekent.
De stijfkoppigheid van de Duitse politiek begint mij steeds meer te irriteren. Ik ben er klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Garyu schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:17:
[...]

Moeilijk te zeggen of dit Russisch of Oekraiens materieel is natuurlijk. Veel is er in ieder geval niet van over gebleven.
Zijn restanten van BMD-4M en BMD-2. Kan ze goed herkennen aan de loopwielen. Allebei specifiek in gebruik (lichte voertuigen) bij de VDV die een maand op Hostomel hebben gelegen, waarvdeze foto is gemaakt. Dit is een soort dump plek voor vernietigde voertuigen zo te zien. Kan van alles zijn geweest, drone strikes, heavy arty, AT raketten. Deze voertuigen zijn niet zo goed bestand tegen alles meer dan klein kaliber kogels.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mb1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:29:
[...]

Nog niet zo lang geleden kreeg je nog subsidie op een pellet kachel in Nederland, terwijl de subsidie nog aan te vragen was, waren er al kamer vragen over de luchtkwaliteit in woonwijken.

Vorige week werd bekend dat de kolencentrale op de Maasvlakte toch niet sloot, gelijk politici (Jetten) voor de camera, gemiste kans voor het milieu.....
Snap je nou echt niet dat deze wellicht nog wel eens heel erg van pas komt als de gaskraan vanaf Rusland dicht gaat minister Jetten 7(8)7

Er wordt volop in het nieuws geroepen dat de boeren uitgekocht moeten worden, dat is beter voor het milieu, Niemand die verder denkt dat al die landbouw in Oekraïne die niet geoogst word dit jaar, wellicht (deels in NL) opgevangen moet worden...

Zo kan ik nog wel even doorgaan!
Gewoon traag van begrip en geen helicopterview die politici.
En ja het milieu is belangrijk, maar als we Puttin te ver laten komen hebben we de komende 100000000 jaar geen milieu meer op deze aarde dus moeten we iets breder kijken denk ik!
Die boeren waar jij het over hebt zijn geen boeren. Maar bio-industrie. Enorm veel varkens en koeien opkweken voor de slacht. Zijn alleen (vooral) stallen met beesten. En die beesten moeten allemaal vreten. Hoe minder we van dit soort bio industrie hebben hoe minder beslag het legt op de voedselbehoefte bij boeren die gewassen verbouwen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:41:
[...]

De VS zijn het enige westerse land met serieuze aantallen tanks waarvan een bijna net zo serieus aantal in de woestijn staat geparkeerd. Alle andere landen hebben hooguit een paar honderd tanks.
Alleen Polen heeft al 750 tanks. T72, leopard 2 en abrams.

Rusland had 2500 tanks en is er al 700 verloren. Nog maar 1800 dus. De rest van die 12.000 is erg oud (zitten zelfs t55 en t62 bij en heeft zwaar herstel nodig.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
pro_6or schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:47:
[...]

Die boeren waar jij het over hebt zijn geen boeren. Maar bio-industrie. Enorm veel varkens en koeien opkweken voor de slacht. Zijn alleen (vooral) stallen met beesten. En die beesten moeten allemaal vreten. Hoe minder we van dit soort bio industrie hebben hoe minder beslag het legt op de voedselbehoefte bij boeren die gewassen verbouwen.
Veel ook van wat er in Nederland wordt verbouwd is bedoeld als voedsel voor de veeteelt. Dat zijn geen producten die je net zo goed in de supermarkt kan leggen. Ook als het de bedoeling is dat we meer van ons eigen voedsel hier gaan produceren, dan gaat dat nog wel even duren. Je hebt te maken met zaai en oogstseizoenen, en mogelijk een tijdelijk kennisgat bij sommige landbouwers.

Laat staan dat veel grondstoffen voor de landbouw (mest) nu maar beperkt verkrijgbaar is door de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 22:18
leeuwtje1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:00:
[...]

Laat staan dat veel grondstoffen voor de landbouw (mest) nu maar beperkt verkrijgbaar is door de oorlog.
Zonder bemesting komt je niet ver. het is makkelijk roepen stoppen met veeteelt maar dan mis je toch in je kringloop iets, helemaal als kunstmest onbetaalbaar is.
Op kleigrond kom je nog wel ergens maar andere gronden heb je toch een meststof nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
[...]

Veel ook van wat er in Nederland wordt verbouwd is bedoeld als voedsel voor de veeteelt. Dat zijn geen producten die je net zo goed in de supermarkt kan leggen. Ook als het de bedoeling is dat we meer van ons eigen voedsel hier gaan produceren, dan gaat dat nog wel even duren. Je hebt te maken met zaai en oogstseizoenen, en mogelijk een tijdelijk kennisgat bij sommige landbouwers.

Dat laatste juich ik alleen maar toe. Kunnen we tenminste nog eens iets met dat mestoverschot van ons.

Die onzin, van grondstoffen voor kunstmest delven, het overschot in onze water laten lopen, en vervolgens ook nog het verbruikte in de vorm van mest, het milieu nog verder mee te verpesten, erger ik mij echt groen en geel aan. Dat gaat echt helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Verder speelt nog dat voedsel voor de landbouwsector een bijproduct van subsidieverlening is. Dus er zal ook iets geregeld moeten worden op dat vlak.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:27
Yaksa schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:26:
[...]

Heb je daar ook een bron voor?
Ik krijg een beetje het idee dat ze langzamerhand door hun voorraad raketten heen aan het raken zijn.
Ah, fijn dat het jouw opvalt dat ze minder aan het bombarderen zijn omdat de raketten haast op zijn..

Geen idee hoe je daar bij komt maar dat willen we natuurlijk graag weten.
Blijkbaar heb jij overal bronnen van.
Graag dus een inventarislijstje van wat ze hadden, wat er gebruikt is, en wat ze nog over hebben.

Ik hoor en zie alleen dat ze van een afstand de boel aan het platgooien zijn.
Vanaf land en vanaf schepen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:27
vso schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:43:

Maar bedenk dat dit gewoon stuiptrekkingen zijn, wellis waar met een kans voor zeer nare gevolgen dat zal er niet ontkend worden .. alleen we hebben helaas geen glazen bol om te voorspellen welke actie de juiste zal zijn
Nee, dat is inderdaad het geval. Er is geen pijl op te trekken wat hij in zijn hoofd haalt.
Als je nu al leest dat op de Russische tv de Oekraïne constant als geheel ontspoort, geradicaliseerd en als nazi`s wordt neergezet, kun je dat alleen maar zien als een opmars tot meer geweld. Want hij moet winnen en zal daar alles voor in de strijd gooien.
Het westen en Europa zijn immers volgens diezelfde tv de aanstichters van deze oorlog.
Die dus door 80 % van de Russische bevolking gesteund wordt als je de kanalen mag geloven.

Dus die stuiptrekkingen zouden zomaar nucleair kunnen zijn, wat heeft hij te verliezen als hij verliest?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Laatst online: 11-08 22:43
sugarlevi01 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:07:
[...]

Dat laatste juich ik alleen maar toe. Kunnen we tenminste nog eens iets met dat mestoverschot van ons.

Die onzin, van grondstoffen voor kunstmest delven, het overschot in onze water laten lopen, en vervolgens ook nog het verbruikte in de vorm van mest, het milieu nog verder mee te verpesten, erger ik mij echt groen en geel aan. Dat gaat echt helemaal nergens over.
Dat juich ik net zo goed toe, alleen moet je de sector wel de tijd geven om op een andere manier aan landbouw te kunnen doen. Er zijn nu initiatieven in Nederland (die ook worden gesubsidieerd) om te kijken of plantbemesting en kringlandbouw in de toekomst een goede oplossing kunnen zijn.

Een voorbeeld waar ze daar niet op een slimme manier mee om zijn gegaan: in Sri Lanka heeft de regering besloten dat alles biologisch moest, dus zonder meststoffen, van het een op andere moment. Gevolg: misoogsten en sterk stijgende voedselprijzen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zwitserland heeft zijn neutraliteit kennelijk afgeschaft, en nu toch openlijk partij gekozen, en voor 7.5 miljard euro aan Russische tegoeden geblokkeerd:
Zwitserland heeft tot nu toe voor zo'n 7,5 miljard Zwitserse frank aan Russische tegoeden bevroren. Dat is omgerekend bijna 7,4 miljard euro. Het land heeft net als de Europese Unie Rusland strenge sancties opgelegd vanwege de oorlog in Oekraïne.

Dat was verrassend, omdat het land een lange traditie van neutraliteit heeft. Ten opzichte van het laatste cijfer, dat de Zwitserse autoriteiten op 24 maart bekendmaakten, is het totaalbedrag aan bevroren Russische tegoeden met 30 procent gestegen.

Het gaat niet alleen om geld op bankrekeningen. Er is ook beslag gelegd op diverse eigendommen van rijke Russen die op de sanctielijst staan, zoals kunstobjecten of edelmetaal dat in Zwitserland opgeslagen is. Hoewel de Russische eigenaren momenteel niet bij hun bezit kunnen, wordt dit ze niet echt afgenomen. Dat laatste zou neerkomen op confiscatie en daar is volgens de autoriteiten geen wettelijke basis voor.
Aldus https://www.nu.nl/economi...n-russische-tegoeden.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
leeuwtje1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:24:
[...]

Dat juich ik net zo goed toe, alleen moet je de sector wel de tijd geven om op een andere manier aan landbouw te kunnen doen. Er zijn nu initiatieven in Nederland (die ook worden gesubsidieerd) om te kijken of plantbemesting en kringlandbouw in de toekomst een goede oplossing kunnen zijn.

Een voorbeeld waar ze daar niet op een slimme manier mee om zijn gegaan: in Sri Lanka heeft de regering besloten dat alles biologisch moest, dus zonder meststoffen, van het een op andere moment. Gevolg: misoogsten en sterk stijgende voedselprijzen.
Inderdaad.
https://www.nytimes.com/2...c-farming-fertilizer.html

Dat is niet zo heel handig, nee, gezien de roofbouw die je op de bodem pleegt, met kunstmest en bestrijdingsmiddelen. Vergt tijd om weer een gezond bodemevenwicht op te bouwen, zodat de planten genoeg voeding kunnen opnemen.
Vergt ook flink wat meer investering in onderwijs en kennis. Meer dan (als ze dat al doen), sampletjes nemen en volgens een bepaalde schema kunstmest uitstorten. Dat vergt een omslag in werken en denken.

De hogere prijzen van kunstmest, zorgt er hopelijk wel voor, dat men langzaam eens gaat omkijken naar andere vormen. Het mooiste zou organisch en terug naar kringlooplandbouw zijn inderdaad, maar alleen al het terugwinnen van bepaalde stoffen uit ons 'afval' om kunstmest van te maken, is al winst.

En Rusland, is geloof ik net uit de Human Right Council gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 16:35
Net gelezen op Telegraaf dat er nu ook bewijs is van de oorlogsmisdaden in Oekraïne.

Ik ben benieuwd wat dit verder doet voor Rusland qua ondersteuning (niet afwijziging) van o.a China..

China zit sowieso in een lastig pakket, van oudsher uiteraard communistisch etc en ze zien nu veel economische kansen in Rusland tegelijkertijd verdiend China veruit het meeste geld via Europa en de rest van de wereld, ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Dan moet je als Chinese ambassadeur echt af en toe "kunnen lullen als Brugman"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dus ik lees zonet dat Finland toch wel bij de Navo gaan intrekken hier in dit topic.

Dat is wel direct olie op het vuur gooien, maar goed. Dan denk ik van, moet je je maar in een hoek geschoven worden en je mond dichthouden omdat een ander land je dreigt. Finland doet zich het recht goed aan om te joinen.

Gisteren zat ik ook een bericht te lezen (kan niet meer naar voren halen) dat in Zweden een referendum uitgevoerd gaat worden of het volk zich bij de Navo wilt aansluiten. In het begin van de Oorlog en toen Poetin met de dreiging kwam, wilde 42% zich bij de Nato aansluiten, 28% zei van niet doen en de rest stemde niet.

Benieuwd wat de cijfers nu zullen zijn, ook daarbij Denemarken al erin zit en nu Finland zich ook nu gaat toevoegen bij de Navo, denk dat Zweden dan makkelijker Ja zal zeggen in deze.

Hoe je het went draait of keert, benieuwd of Rusland dan echt Militaire actie zal uitvoeren op Finland als het zich samenvoegt met de Navo 1 deze weken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

Eindelijk een klein succesje. Op na intrekken van veto rechten _/-\o_

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 19:44
DukeBox schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:38:
[...]

Beetje oude koe alweer maar ik was toevallig bezig de getallen weer te matchen met wat bevestigd is en toen viel mij pas op dat deze +aantallen helemaal niet kloppen (in dit geval waren het +8 Planes)

Ik neem aan dat het niet vanwege 1 april was, denk eerder een fout in de data i.v.m. overgang naar een nieuwe maand. Maar wel iets om rekening mee te houden bij een volgende update dat de getallen niet hoeven te kloppen.

edit: de update van 3, 4, 5 en 6 april kloppen de aantallen ook niet overal met soms flinke verschillen.
Don't shoot the messenger. :(:)
Ik deel de update, neem het met een korreltje zout,de exacte verliezen zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan390
Stemmen per land om Rusland uit de Human RIghts Council te zetten:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0cB-ak64n7m6pLRvhUvsdcEnEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/midtxAAsULP3wbRzqiBkurSy.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXGsOL5T6CF7Q5HYuDJngrDvlY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1iMzG3Mr1UVNwuP48Ohz23A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door jan390 op 07-04-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

jan390 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:25:
Stemmen per land om Rusland uit de Human RIghts Council te zetten:[Afbeelding]
58 abstention? Gewoon niet aanwezig of niet willen stemmen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:52
Stemmen per land om Rusland uit de Human rights council te zetten:[Afbeelding]
Interessant dat Servië "in favour" had gestemd. Rusland en Servië hebben (hadden) toch een goede bond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Wat bedoelen ze met Abstention, geen mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Stroopwafels schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
[...]

Interessant dat Servië "in favour" had gestemd. Rusland en Servië hebben (hadden) toch een goede bond?
Dat is Syrie niet Servie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

DoubleDutch schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
[...]

Wat bedoelen ze met Abstention, geen mening?
Juist, niet voor niet tegen, niet genoeg geïnformeerd om er voor te willen stemmen. Kortom. Neutraal

always bring a towel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:41:
[...]

Ik maak me zorgen om te moeten horen dat hetgeen ik zeg als populistisch kan worden beschouwd. Ik hoop dat wat er nu gebeurt geen automatisme creëert dat als je iets zegt dat eventueel als negatief kan worden beschouwd van hoe Europa dit aanpakt als populisme zal worden beschouwd. Ik hoop dat we kunnen blijven kijken met een brede blik naar dit conflict en niet zomaar in alles gaan meegaan zonder zelf eens kritisch te mogen nadenken.
Het probleem is dat je een volledig verkeerd beeld hebt van het doel van de sancties. Dacht je echt dat binnen een maand ofzo de sancties ervoor zouden zorgen dat de Russen geen tanks meer hadden? Hoe zou dat werken? Het is niet alsof ze die leasen en als we sancties doen ze hem na een maand moeten inleveren bij de leasemaatschappij.

Het zou natuurlijk mooi zijn als sancties voor meer druk op Putin hadden gezorgd, maar voor een groot gedeelte zijn ze erom te voorkomen dat ze dit op lange termijn kunnen volhouden. Hoe gaan ze hun volgende Iskander raketten bouwen zonder chips te kunnen kopen? En er zal wel via China nog een hoop mogelijk zijn hoor, maar wat als je ook machines om die dingen te bouwen van Europese bedrijven hebt? Die draaien nog wel een tijdje door, maar als ze kapot gaan, dan wordt het problematisch.

Echter zulk soort dingen zijn lange termijn. En op korte termijn hoop je op meer druk op Putin van bijvoorbeeld de Oligarchen, maar natuurlijk gaat dit niet op korte termijn het Russsische leger stoppen.

Daarnaast is het nog een stukje ethiek: Gewoon niet willen handelen met zo'n land. Zouden we vaker moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[Afbeelding]
Kijk Mali ons eens dankbaar zijn voor die inzet van troepen en levens. Een paar ingehuurde Wagner slagers en ze zitten solide in het Russische kamp.

https://www.hrw.org/news/...cre-army-foreign-soldiers

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

IJzerlijm schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:34:
[...]

Kijk Mali ons eens dankbaar zijn voor die inzet van troepen en levens. Een paar ingehuurde Wagner slagers en ze zitten solide in het Russische kamp.

https://www.hrw.org/news/...cre-army-foreign-soldiers
Het meest Ironische vind ik van allemaal: Hongarije die stemde voor. :D
Aan welke kant staan die dwazen nou? We kopen gas in roebel maar we stemmen voor met de rest. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:53
Sissors schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:30:
[...]

Het probleem is dat je een volledig verkeerd beeld hebt van het doel van de sancties. Dacht je echt dat binnen een maand ofzo de sancties ervoor zouden zorgen dat de Russen geen tanks meer hadden? Hoe zou dat werken? Het is niet alsof ze die leasen en als we sancties doen ze hem na een maand moeten inleveren bij de leasemaatschappij.

Het zou natuurlijk mooi zijn als sancties voor meer druk op Putin hadden gezorgd, maar voor een groot gedeelte zijn ze erom te voorkomen dat ze dit op lange termijn kunnen volhouden. Hoe gaan ze hun volgende Iskander raketten bouwen zonder chips te kunnen kopen? En er zal wel via China nog een hoop mogelijk zijn hoor, maar wat als je ook machines om die dingen te bouwen van Europese bedrijven hebt? Die draaien nog wel een tijdje door, maar als ze kapot gaan, dan wordt het problematisch.

Echter zulk soort dingen zijn lange termijn. En op korte termijn hoop je op meer druk op Putin van bijvoorbeeld de Oligarchen, maar natuurlijk gaat dit niet op korte termijn het Russsische leger stoppen.

Daarnaast is het nog een stukje ethiek: Gewoon niet willen handelen met zo'n land. Zouden we vaker moeten doen.
Mee eens. Die sancties moeten de macht van Putin ondermijnen maar ze dienen nog meer doelen.

Onze terugval in welvaart door de oorlog van Putin komt niet door de sancties maar vooral door onze afhankelijkheid van een zeer onbetrouwbare leverancier en handelspartner. Maak je borst maar nat wanneer dictator XI zijn ware gezicht laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

[Afbeelding]
Ik vind het erg om te zien dat meer dan 10% tegenstemt. Als het maar 8 landen zijn, verbaast dat mij niet zo erg. Maar 24 tegenstemmers vind ik toch wel aardig wat. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Onbekend schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:52:
[...]

Ik vind het erg om te zien dat meer dan 10% tegenstemt. Als het maar 8 landen zijn, verbaast dat mij niet zo erg. Maar 24 tegenstemmers vind ik toch wel aardig wat. :(
En als je ook kijkt welke 24 landen dat zijn, verbaast het me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Bron zou leuk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
[...]

58 abstention? Gewoon niet aanwezig of niet willen stemmen? :?
Volgens mij "geen mening" of "niet aanwezig"

Wikipedia: Abstention

Wikipedia: Stemonthouding

[ Voor 26% gewijzigd door B_FORCE op 07-04-2022 19:00 ]

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:15
dit is niet de HK

[ Voor 99% gewijzigd door polthemol op 07-04-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
RobinHood schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:12:
Natuurlijk staat hij open voor een diplomatieke oplossing, Rusland staat dat ook.
Nee, dat staat Rusland niet (social media link i.v.m. vertaling van bevestigde publicatie van Russische staatsmedia - zie bv. hier).

Er is op geen enkel moment in deze oorlog werkelijk onderhandeld door Rusland.

Zoals ook al aangestipt door NiGeLaToR dus:

[ Voor 34% gewijzigd door Wilke op 07-04-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
jan390 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:24:
Azov heeft nog steeds hardware tot zijn beschikking in Mariupol
Video is indrukwekkend. Geluid uit.
[Twitter]

[Twitter]
Azov zit bij mijn weten niet alleen in Mariupol. Tenminste niet oorspronkelijk alleen in Mariupol gelegerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
pro_6or schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:51:
[...]
Rusland had 2500 tanks en is er al 700 verloren. Nog maar 1800 dus. De rest van die 12.000 is erg oud (zitten zelfs t55 en t62 bij en heeft zwaar herstel nodig.
Lijkt mij dat je dit erg positief inschat. Ik denk niet dat we moeten aannemen dat alle Russische reserves in de buitenlucht hebben staan wegroesten. Ze zijn ook niet helemaal achterlijk. Ook bij de Oekraïners kon je een foto maken van zo'n wegroestende lading tanks (op terrein van tankfabriek Charkov).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

PLAE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:11:
[...]

Lijkt mij dat je dit erg positief inschat. Ik denk niet dat we moeten aannemen dat alle Russische reserves in de buitenlucht hebben staan wegroesten. Ze zijn ook niet helemaal achterlijk. [...]
Heb je daar een bron voor...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PLAE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:11:
[...]

Lijkt mij dat je dit erg positief inschat. Ik denk niet dat we moeten aannemen dat alle Russische reserves in de buitenlucht hebben staan wegroesten. Ze zijn ook niet helemaal achterlijk. Ook bij de Oekraïners kon je een foto maken van zo'n wegroestende lading tanks (op terrein van tankfabriek Charkov).
Ik ben er van overtuigd dat dat wel zo is. Aan alles zie je dat Rusland weldegelijk zichzelf voorliegt en overschat en daarnaast zwaar corrupt en incompetent is geweest.

Nu zitten ze in een oorlog die vreselijk slecht verloopt en moeten ze het met 3/4 van waar ze mee begonnen maar op een veel kleinere schaal gaan proberen, en zonder lange bevoorradingslijnen.

Dat is nog steeds zeer gevaarlijk maar ik begin echt te hopen dat Ukraine dat ook nog weet te weerstaan.

Hun tankfabriek ligt al stil dus zelfs als ze maar weinig nodig hebben is opwaarderen naar moderne standaard, of zelfs maar volwaardig operationeel maken zo goed als onmogelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
PLAE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:08:
[...]

Azov zit bij mijn weten niet alleen in Mariupol. Tenminste niet oorspronkelijk alleen in Mariupol gelegerd.
Daarom het tweede linkje: geolocated in Mariupol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jan390 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:25:
[...]

Ik dacht in eerste instantie ook aan AZOV eenheden buiten marioepol, maar het zijn inderdaad weldegelijk troepen binnen de stad. Die dus nog steeds over BTR-4E beschikken, en nog steeds in de buitenwijken kunnen opereren. Een van de redenen dat ik langzaam probeer aan goede hoop vast te klampen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Fiber schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:15:
[...]

Heb je daar een bron voor...?
Boeken met militaire informatie/voorraden per land. Bijvoorbeeld 978-0367466398 samengesteld door het Internationale Instituut voor Strategische Studies. Dat lijkt mij toch betrouwbaarder dan aannames die links en rechts worden gedaan. Of verwacht je foto's van mij van opslagloodsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
jan390 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:25:
[...]

Heel mooi en bijzonder!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Het zal hier wel wegsneeuwen, tegen die tijd zal ik wel een reminder posten: Novaya Gazeta gaat over krap een week weer online, met Engelse verslaggeving over de situatie in Rusland. Elke vorm van onafhankelijke journalistiek steun ik, en dit zou een belangrijk en een van de weinige vensters op Rusland zijn. Ik hoop dat het ze lukt het vol te houden.

https://novayagazeta.eu

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
iets boven je :)
whyz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:02:
[...]

Hier nog wat toelichting, Reuters: Finland to clarify next steps on possible NATO entry within weeks -foreign minister
De komende weken gaan we hier waarschijnlijk meer over horen, ik vermoed ook dat ze het wel gaan doen gezien de shift in publieke opinie over NATO lidmaatschap.

Ik denk dat men wel wat voelde aankomen:
Newsweek: Finland Joining NATO Means 'Destruction of Their Country': Russian Lawmaker
[Afbeelding]
Wat zijn die landen die niets hebben gedaan?Niet bij machte te stemmen/aanwezig oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Silent7 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:45:
[...]

Wat zijn die landen die niets hebben gedaan?Niet bij machte te stemmen/aanwezig oid?
Geel: niet gestemd
Zwart: niet aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
PLAE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:08:
[...]

Nou, OSINT geolocate geeft aan dat die tanks in een buitenwijk onder vuur zijn genomen - in Maruipol!

Zo slecht staan de verdedigers er nog niet eens voor. Weet niet of ze nog met heli’s vliegen nadat die zijn neergeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tijntje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:08:
[...]

Dat is die fijne man die continu loopt te roeptoeteren dat Putin op de rode knop drukt als we X of Y doen.
Wat wordt ik moe van die "expert", als je die twitter draad ook leest zakt de moed je weer in de schoenen.
Tja.. denk toch dat we er beter hadden voorgestaan als we een aantal van zijn waarschuwingen 10 jaar geleden al ten harte hadden genomen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
NiGeLaToR schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:10:
[...]

Nou, OSINT geolocate geeft aan dat die tanks in een buitenwijk onder vuur zijn genomen - in Maruipol!
Dat was al herhaald ja :D en daar had ik ook al op gereageerd dat ik het mooi nieuws vond dat dit wel daar is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
PLAE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:19:
[...]

Dat was al herhaald ja :D en daar had ik ook al op gereageerd dat ik het mooi nieuws vond dat dit wel daar is!
Haha shit, gemist. Die BTR-4 knalt gewoon door T72 front armor, hadden we eerder al gezien. Insane. Edit: deze worden beide van achter geraakt, verkeerd gezien.

Volgen jullie de dirty dozen & James Vasquez al?

Dat bekende filmpje incl moment van afvuren.

[Twitter: https://twitter.com/jmvasquez1974/status/1510594174353129475?s=21]

Hij maakt er een soort social media event van, upgrade z’n wapen met donaties, etc. Tis erg.. Amerikaans, maar ook wel weer interessant.

Kende beide wel van filmpjes maar volgden ze nog niet.

Ik kom dit al een aantal dagen tegen in diverse kanalen - het zou propaganda kunnen zijn, maar wordt tamelijk neutraal gebracht. Meer mensen dit tegen gekomen en weten we of dit een handjevol troepen zijn of substantieel is?

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-04-2022 20:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

DoubleDutch schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:25:
Don't shoot the messenger. :(:)
Ik deel de update, neem het met een korreltje zout,de exacte verliezen zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Sorry, ik was niet duidelijk daarin, je update wordt juist zeer gewaardeerd. De 'kritiek' is voor diegene die het overzicht heeft gemaakt, sinds april zit er vrijwel iedere dag wel een of meerdere fouten in.

De totalen kloppen overigens wel, die komen overeen met die van The Kyiv Independent.

Ik heb hier de grafieken beschikbaar gemaakt mocht iemand daarin geïnteresseerd zijn (klikbaar voor interactief):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F6dGBOWOkWrXuP80b5w__V3z-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4s6OGTRkRR5yLXNir9zZXnfB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUQ9pG8Xz4gWsmS88nzYGeK9adU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FZEDhnseSnIkjKFRJ8depOhU.png?f=fotoalbum_large

Ik wilde er eigenlijk een kosten plaatje aan vast knopen maar het is lastig al die informatie te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2022 20:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Als het goed is zijn er sinds een aantal dagen ook anti ship misiles beschikbaar in Odessa met een range van 120-140 km.

Vermoedelijk harpoons als ik dit twitter bericht moet geloven. Dat zou inderdaad kunnen, er zijn redelijk wat landen met de harpoons. De nieuwere versies gaan ook 310 km.

Afbeeldingslocatie: https://twitter.com/massimoankor/status/1511301343016849412/photo/1
https://twitter.com/massi...11301343016849412/photo/1

Als het waar is tenminste, ik kan de tweet niet goed op waarde schatten

Nu nog een paar naar Marieopol. (of misschien zijn ze daar al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:45:
Als het goed is zijn er sinds een aantal dagen ook anti ship misiles beschikbaar in Odessa met een range van 120-140 km.

Vermoedelijk harpoons als ik dit twitter bericht moet geloven. Dat zou inderdaad kunnen, er zijn redelijk wat landen met de harpoons. De nieuwere versies gaan ook 310 km.

[Afbeelding]
https://twitter.com/massi...11301343016849412/photo/1

Als het waar is tenminste, ik kan de tweet niet goed op waarde schatten

Nu nog een paar naar Marieopol. (of misschien zijn ze daar al)
De levering van anti schip raketten is wel aangekondigd door het VK, maar ze in Mariopol krijgen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
[...]

Wat ik veel erger is de cancelcultuur waarin we op dit moment leven. Ik vind dit geen goed signaal naar de mensheid. Het maakt mij persoonlijk niet uit wat de oorzaak is, je blijft praten. Mensen in isolatie zijn tot veel ergere dingen in staat. Bovendien hebben alle sancties tot dusver niks uitgehaald. Dan moet je toch even achter je oren krabben als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
DukeBox schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:26:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk daarin, je update wordt juist zeer gewaardeerd. De 'kritiek' is voor diegene die het overzicht heeft gemaakt, sinds april zit er vrijwel iedere dag wel een of meerdere fouten in.

De totalen kloppen overigens wel, die komen overeen met die van The Kyiv Independent.

Ik heb hier de grafieken beschikbaar gemaakt mocht iemand daarin geïnteresseerd zijn (klikbaar voor interactief):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wilde er eigenlijk een kosten plaatje aan vast knopen maar het is lastig al die informatie te vinden.
Dit zijn mooie grafiekjes thx.
Kostenplaatje maken word denk ik wel behoorlijk lastig en het gaat je behoorlijk wat tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Toevallig ook even nagekeken welke landen het zijn die tegen hebben gestemd?
Die waren van de voren natuurlijk al te voorspellen (op misschien een paar na)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

B_FORCE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:19:
[...]

Bijzonder, al die Afrikaanse landen die tegenstemmen, krijgen die dan toch meer ontwikkelingshulp van Rusland dan van het westen?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
DR!5EQ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:16:
[...]

Wat ik veel erger is de cancelcultuur waarin we op dit moment leven. Ik vind dit geen goed signaal naar de mensheid. Het maakt mij persoonlijk niet uit wat de oorzaak is, je blijft praten. Mensen in isolatie zijn tot veel ergere dingen in staat. Bovendien hebben alle sancties tot dusver niks uitgehaald. Dan moet je toch even achter je oren krabben als je het mij vraagt.
Macron en anderen hebben heel veel gepraat met Poetin in de afgelopen maanden. Totdat Poetin uitgepraat was, en zijn buurland binnenviel. En jij zegt, we hadden moeten blijven praten?

Sancties, hebben vooralsnog inderdaad weinig zichtbaar effect. Maar je moet iets..

Verder heeft dit niets met een cancel cultuur te maken. Dit is de wereld die laat zien aan Poetin waar we staan en hoe de verhoudingen liggen. Als je iemand doodt, ga je de gevangenis in. Dan wordt je niet ‘gecanceld’.

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 07-04-2022 21:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR

So it begins..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 21-09 17:03
dr.lowtune schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:23:
[...]

Bijzonder, al die Afrikaanse landen die tegenstemmen, krijgen die dan toch meer ontwikkelingshulp van Rusland dan van het westen?
Geen ontwikkelingshulp, maar ik denk eerder dat bepaalde mensen met macht ‘hulp’ hebben gekregen. En zo een wederdienst kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 21-09 21:07
En hoeveel troepen heeft Oekraine daar nou zitten? Is alles wat rond Kiev zat daar ook heen verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

B_FORCE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:19:
[...]

Ja, dat heb ik gezien. Maar als je dat vergelijkt met de vorige stemming met hoeveel landen er tegen de oorlog was, dan zie je een flink verschil: https://www.eeas.europa.e...rces-territory-ukraine_en

Hierin zijn maar 5 landen tegen de invasie, dus ik had verwacht dat bij de laatste stemming dat getal ook 5 zou zijn. De 24 landen die nu tegen hebben gestemd zijn er nu ook een stuk meer.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
technoaddict schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:32:
[...]

En hoeveel troepen heeft Oekraine daar nou zitten? Is alles wat rond Kiev zat daar ook heen verplaatst?
Daar weten we vooralsnog weinig van, maar logica stelt dat ze niet op hun handen hebben gezeten. Tot een tegen offensief is het nog niet echt gekomen.

Run, forest, run.

Russische soldaat rent met drone in kielzog terug naar eigen kamp.

Edit:

Mensen zijn wat gaan meten in dat rode woud bij Chernobyl:

[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-04-2022 21:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DR!5EQ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:16:
[...]

Hoevel tanks produceert Rusland nog momenteel? Hoeveel MIGs? Hoeveel geleide bommen? Hoe gaat het met hun economie?

Maar goed, wat is jouw voorstel? Maar vooral geen sancties, en vooral blijven praten? Ook geen hulp aan Oekraïne, of dat nog wel? En wat schiet je daarmee op, behalve Rusland helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sissors schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:42:
[...]

Hoevel tanks produceert Rusland nog momenteel? Hoeveel MIGs? Hoeveel geleide bommen? Hoe gaat het met hun economie?

Maar goed, wat is jouw voorstel? Maar vooral geen sancties, en vooral blijven praten? Ook geen hulp aan Oekraïne, of dat nog wel? En wat schiet je daarmee op, behalve Rusland helpen?
We zijn trouwens ook niet gestopt met praten, we zeggen braaf wat de sancties zijn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:46
Weet niet of deze al voor bij was gekomen, maar vond wel erg interessant

https://archive.ph/RikeL

Dit is een linkdrop en tegen ons beleid, zie: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Post op z'n minst de titel van het artikel en een korte samenvatting van waarom het noemenswaardig is.

[ Voor 54% gewijzigd door defiant op 07-04-2022 23:45 ]

Pagina: 1 ... 113 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: