Lijkt me een slim idee om inderdaad een praatje te maken met die mensen. En inderdaad, wat niet weet, wat niet deert.Kanoet schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:16:
[...]
Het feit dat de gemeente haar vingers er niet aan durft te branden door dit zwart-op-wit toe te staan wilt niet zeggen dat er direct consequenties zijn als je het wel doet. Vergeet niet dat ambtenaren 's avonds en in het weekend vrij zijnMocht je iemand met rollator zien voorbij lopen kan je wel even een praatje maken om begrip te kweken.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met de 'de elite' en ongelijkheid waar jij en @DarkShadow het over hebben. Ik ben niet op mijn teentjes getrapt maar begrijp het gevoel wel zeker! Hierbij wil ik wel de andere kant van het verhaal laten zien.
Een oprit kost gewoon vierkante meters perceelgrootte en dat kost geld(en aankoopbelasting). Daardoor is mijn huis ook meer waard en daar wordt gemeentelijke ozb-belasting over betaald. De gemeente legt daarmee voor jou een 'gesubsidieerde' parkeerplaats op openbaar terrein aan![]()
Die ERE certificaten lijken de ongelijkheid inderdaad te vergroten. Echter is er een voorstel voor een nieuw nettariefstelsel van de netbeheerders. Daarin ben je als 'goede duurzame burger' de sjaak omdat je opeens meer dan 400 euro aan netbeheerskosten gaat betalen t.o.v. iemand die niet elektrificeert (zie blz 28 van 'Verkenning alternatief nettariefstelsel kleinverbruik' door Berenschot. Voorbeelden Modaal tov Duurzaamheidsambitie). Ja kak! heb ik net geïnvesteerd en nu wordt ik afgestraft
Ik snap je wel hoor! Maar de mensen in deze straat met een hoekwoning, een vrijstaande woning of een twee-onder-een-kap hebben een eigen oprit. De mensen in de rijtjeshuizen hebben dit niet, maar we hebben wel genoeg ruimte in de tuin om onze eigen auto te parkeren (praktisch gezien is het al een 'oprit', er missen alleen opritbanden en een 'parkeer'-bestemming). We hebben de auto nu gewoon op de weg staan, voor huis.
Fantastisch voorstel weer...