• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:07
ASS-Ware schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:14:
[...]

Dit is meer een manier om op iemands tenen te gaan staan en voegt niets toe aan de vraag of dit topic.
Als dat zo wordt opgevat, is dat jammer want dat was totaal niet mijn bedoeling. Ik had het anders kunnen formuleren, het was meer een waarschuwing dat wanneer je private lease overweegt, je uiteindelijk meer kwijt bent dan bij directe aanschaf. Redenen als “vervanging bij defect” zie ik niet zo, dat recht heb je met reguliere vervanging vaak ook. Mijn mening (de mijne he) is dat je dit gewoon moet aanschaffen, en als dat niet kan, sparen en op straat laden.

[ Voor 38% gewijzigd door Gramser op 11-06-2026 18:42 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:22
Nokx schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:16:
Ik dacht ik gebruik dit topic om mijn vraag te stellen ipv een nieuw topic aan te maken.

Momenteel hebben we een Shell NewMotion Home Advanced 2.0 laadpaal staan via de werkgever van mijn vriendin, waar we onze zakelijke lease en privé elektrische auto's mee opladen.

Binnenkort gaan we verhuizen, maar het nieuwe huis heeft nog geen laadpaal. Via de werkgever zouden we een nieuwe laadpaal kunnen kopen voor +-€3150 'inclusief abonnementskosten' (voor de backoffice voor de automatische verrekening van laadsessies). Maar dit lijkt me erg gortig.

We hebben hierop zelf offertes opgevraagd voor zowel nieuwe laadpalen als voor het verhuizen van onze huidige laadpaal. Over het verhuizen hebben we echter teruggekregen dat het niet aan te raden is en dat ze sterk adviseren om een nieuwe lader aan te schaffen.

Herkennen jullie dit, of is dit een verkooppraatje?
Bedenk dat een Peblar bus. uitvoering dus met ERE mogelijkheid en zelfs 22 kW voor nog geen 1.000 euro kost, installatie als je zelf een beetje handig bent en veel voorwerk zelf kunt, is maximaal 400-500 euro.
Backoffice kost hooguit een paar tientjes en kun je dan ook uitzoeken welke de beste prijs heeft.
Pagina: 1 ... 227 228 Laatste

Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen

Als allerlaatste: de ERE regeling is the latest new thing, en ook daar is een dedicated topic voor:
[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen