@
cryptapix Klopt, ik ben bekend met dat stukje van het forum haha. Voor mij maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit. Maar tot nu toe werd er gesuggereerd dat maar 1 partij het op die manier zou doen. Als blijkt dat iedereen dat gaat doen, of al doet, dan is de consument in die zin de sjaak, omdat die op dit moment geen keus heeft.
Prima, dat zijn de marktomstandigheden, en valt ook genoeg voor te zeggen. Echter komt dan wel de salderingsregeling in het geding.
Het afrekenen per periode/tarief, vind ik niet perse oneerlijk, maar druist natuurlijk wel in tegen het kwh tegen kwh verhaal, op jaarbasis.
Niet tarief per tarief op halfjaarlijkse basis.
Edit/toevoeging: wat @
psy ook terecht zegt, een andere manier is er eigenlijk ook niet echt natuurlijk. Dus dit is wel een logisch gevolg. Je hebt in feite ook gewoon een halfjaarcontract. Echter met de slag om de arm dat de maatschappij het recht heeft om de tarieven tussentijds te wijzigen.
Dit zal vast veel tussentijdse overstappen in de hand werken, zeker als heel nederland straks op een maandelijks aanpasbaar tarief zit. Benieuwd of ze daar nou echt op zitten te wachten haha.
[
Voor 27% gewijzigd door
NileZ_ op 14-07-2022 16:37
]