Voor de GC discussie maakt het ook nog uit op welke datum je je contract hebt afgesloten (dus niet wanneer het is ingegaan).
Contracten afgesloten na (ik meen) 1 juli 2024 mogen per 1 januari 2027 aangepast worden en je mag dan inderdaad kosteloos opzeggen. Contracten die afgesloten zijn voor die datum mogen niet zomaar eenzijdig gewijzigd worden.
In de contracten en voorwaarden die ik van GC heb staat helemaal niets over wijzigen per 1 januari 2027. Er staat alleen in dat de teruggeleverde stroom verrekend wordt met de afgenomen stroom. Wel staat er in dat de belastingen kunnen wijzigen (logisch).
Het is dus heel belangrijk om te kijken naar de voorwaarden die je toegestuurd hebt gekregen toen je het contract afsloot. Die zijn leidend. Ik heb van GC overigens nog helemaal geen mails gehad en mijn contract loopt tot midden 2027. Wel hebben ze me een paar keer gemaild met de vraag om mijn contactvoorkeuren aan te passen zodat ze me mogen bellen. Nou, nee, bedankt.
[
Voor 23% gewijzigd door
Blihi op 20-08-2026 08:40
]
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu