Nou is me een ding nog niet duidelijk, en ik heb ook nog lang niet alles gelezen. Zowel hier als in het 'saldering per jaar/kwartaal'-draadje, maar het is ook teveel.
Hoe zit het nou als je een ferrarismeter hebt? Of is daar juist een ander topic voor? Of is het slim dat ik er een apart topic voor begin?
Wat ik me afvraag is dus, na saldering, wat juist op een ferrarismeter makkelijk is, begin ik met terugleveren. Als ik netjes een heel jaar bij dezelfde leverancier zit, geef ik voor de jaarnota mijn meterstand op die lager is dan die begin van het jaar was. En dan? Welk TLV wordt mee gerekend? Een gemiddelde van alle maanden (bij die leveranciers die maandelijks wijzigen)? Of kiezen ze maar wat? Of weten ze dat zelf nog niet?
Als ik iedere maand zou overstappen, krijg ik natuurlijk iedere maand een eindnota en zou het worden berekend met het tarief van die maand. Maar stel nou, ik zit bij Eneco, die gaan volgende maand naar 3 cent, 'iedereen' gaat naar een ander, maar ik blijf zitten en in de winter gaan ze ineens naar €3. Zou ik dan voordeel gehad hebben als ik toch ook was overgestapt? Of tellen ze misschien heel mijn teruggeleverde kWh tegen die €3?
Daar ben ik zo benieuwd naar, hoe ze dat gaan doen bij de jaarnota, bij een ferrarismeter. Of ze dus gaan middelen, of een specifiek TLV pakken, of wat.
En ik heb het vermoeden dat ze dat zelf nog niet weten, want ik vind daar maar weinig over terug.
Nogmaals, het staat misschien al wel ergens, dan ben ik al heel blij met een link, en als het zijn eigen topic heeft of verdiend, ook goed, maar ik dacht, voor nu plaats ik het even hier.