Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:54
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar weet iemand hier waar je de terugleververgoeding kan vinden voor Essent?
Wij gaan ook meer opwekken dan gebruiken (als het goed is) dus dan is het wel handig om te weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:09

uibeltje

Idiotheque

tss68nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:31:

Weet je zeker dat het niet hangt op je energieleveren.nl aanmelding? Misschien waard om even na te kijken.
Ja, die klopt. Waarschijnlijk hebben ze mijn bedrag gebaseerd op een langere periode. Heb een EV en warmtepomp en pas sinds maart zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07 16:57
FabianGTI schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:03:
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar weet iemand hier waar je de terugleververgoeding kan vinden voor Essent?
Wij gaan ook meer opwekken dan gebruiken (als het goed is) dus dan is het wel handig om te weten. :P
Klinkt alsof je al klant bent daar... In dat geval in je contract, zou ik zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-07 17:39
FabianGTI schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:03:
Dat is 5,5 cent zie: https://www.essent.nl/con.../teruglevering/index.html

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07 22:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIHcnCA3lzhLF8NBR_Q3H5SDBEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GRSlB2ADQ8cUM90mcftWL5At.jpg?f=user_large

Afrekening Eneco 18 april - 2 juli :) Daar isie toch! Nu nog Delta van 2 juli tm 11 juli...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Top dankje, wel vreemd, want die pagina deed het elke keer niet bij mij..
Nouja, het zet geen zoden aan de dijk maar het is toch nog iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
maandag van Eneco naar Eneco overgestapt (van 0,36 naar 0,61), alleen zie ik nog steeds geen wijziging in de app.

Na het gesprek wel de contractbevestiging gehad met de klantnummer-1, maar er lijkt sindsdien geen beweging in te zitten... iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

FabianGTI schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Top dankje, wel vreemd, want die pagina deed het elke keer niet bij mij..
Nouja, het zet geen zoden aan de dijk maar het is toch nog iets.
Nou veel slechter kan niet :D
Bij Eneco krijg je dus 1200% van dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08
wimpod schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:28:
maandag van Eneco naar Eneco overgestapt (van 0,36 naar 0,61), alleen zie ik nog steeds geen wijziging in de app.

Na het gesprek wel de contractbevestiging gehad met de klantnummer-1, maar er lijkt sindsdien geen beweging in te zitten... iemand anders ook deze ervaring?
Hier dinsdag van Delta naar eneco gegaan, sinds gister kon ik inloggen in de app en sinds vandaag ook de producten zien etc.

Trouwens wel grappig, toen ze naar 36 cent gingen kreeg ik verschillende antwoorden van de helpdesk over de 41 cent etc. Toen bood een klantenservice medewerker eneco "HappyPower" aan, betekend dat ik 1 uur per week gratis stroom krijg tot aan max van 2,5 KWH. Daarna ben ik een week bij Delta geweest en nu dus weer eneco, en de Happypower werkt nog :P. Niet dat het veel uit maakt maar toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Nou veel slechter kan niet :D
Bij Eneco krijg je dus 1200% van dat.
Mja, maar bij Eneco betaal ik € 0,82468 per kWh, bij Essent is dit €0.29447 per kWh. ;)

En ik weet nog niet mijn totale opbrengst of ik moet betalen of terug lever, onder aan de streep maakt het dan niet zoveel uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:26

Ja hier net zo. Zie ook meermaals recent in dit topic gemeld. Ik heb geen klantnummer-1 maar gewoon eigen klantnummer gehouden en ook maandag overgestapt. Verwerking kan even duren dus, mogelijk is ook de 14 dagen bedenktijd nog van invloed?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:01
reiniero schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Hier dinsdag van Delta naar eneco gegaan, sinds gister kon ik inloggen in de app en sinds vandaag ook de producten zien etc.

Trouwens wel grappig, toen ze naar 36 cent gingen kreeg ik verschillende antwoorden van de helpdesk over de 41 cent etc. Toen bood een klantenservice medewerker eneco "HappyPower" aan, betekend dat ik 1 uur per week gratis stroom krijg tot aan max van 2,5 KWH. Daarna ben ik een week bij Delta geweest en nu dus weer eneco, en de Happypower werkt nog :P. Niet dat het veel uit maakt maar toch leuk.
Haha say what? HappyPower? Haha wacht even. Je krijgt dus 10 kWh per maand gratis van Eneco? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NileZ_ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Haha say what? HappyPower? Haha wacht even. Je krijgt dus 10 kWh per maand gratis van Eneco? 😂
Volgens mij is dit gewoon een truc van Eneco om akkoord te gaan met het continu uitlezen van je meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12
uibeltje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:11:
Weet iemand hoe vaak Eneco je slimme meters uitleest? Mijn termijnbedrag willen ze namelijk niet verder verlagen dan 400 zonder recente meterstanden.
Eneco leest ze niet uit. Dat doet de netbeheerder, die eigendom is van de meter.

Eneco moet de standen opvragen bij de netbeheerder.

😉

[ Voor 7% gewijzigd door Noord27 op 15-07-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitjekat
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-06-2024
Hier krijgen we volgende week zonnepanelen. IIk begrijp dat Eneco dan een goede keuze is voor electra. Aangezein ik niet alleen voor gas bij mijn huidige leverancier kan blijven, weet iemand nog een goede optie voor gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

kitjekat schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:02:
Hier krijgen we volgende week zonnepanelen. IIk begrijp dat Eneco dan een goede keuze is voor electra.
Nee hoor, niet per se. Alleen als je een (bij voorkeur fors) overschot hebt is Eneco interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitjekat
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Nee hoor, niet per se. Alleen als je een (bij voorkeur fors) overschot hebt is Eneco interessant.
Ja, dat is wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:07

Bij mij ook exact dezelfde ervaring. Maandag 11 juli overgestapt en in de app en webomgeving zie ik nog de oude tarieven staan. Mijn contract is ook met -1. Iemand anders als bestaande klant al wel de nieuwe tarieven in de app of webomgeving? :)

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier krijgen we volgende week zonnepanelen. IIk begrijp dat Eneco dan een goede keuze is voor electra. Aangezein ik niet alleen voor gas bij mijn huidige leverancier kan blijven, weet iemand nog een goede optie voor gas?
Waarom kan je niet voor alleen gas blijven? Als je bij Eneco alleen elektra afneemt blijft je gascontract toch gewoon actief?

Ik denk alleen niet dat je je huidige leverancier moet gaan bellen of dat mogelijk is of nog erger zelf zaken moet opzeggen, laat de standaard processen hun werk doen en kijk waar het op uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
NileZ_ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:18:
[...]

1 uur "gratis" idd, maar dus wel met een maximum. Toen ik het las leek het me een goed idee om de buren de auto te laten laden op zo'n uur, maar dat heeft met 2,5kwh weinig zin. Dus eigenlijk is het vrij nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
reiniero schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:15:
[...]

1 uur "gratis" idd, maar dus wel met een maximum. Toen ik het las leek het me een goed idee om de buren de auto te laten laden op zo'n uur, maar dat heeft met 2,5kwh weinig zin. Dus eigenlijk is het vrij nutteloos.
Hier staat hoe je je kan aanmelden voor happypower:
https://www.eneco.nl/duurzame-energie/happypower/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik zat al ook te kijken, maar het lijkt er wel op dat het je aangeboden moet worden. Of niet? Ik kon het in ieder geval niet terugvinden in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
reiniero schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Dank voor de tip. Dat wordt elke zaterdagochtend gratis de ovenbroodjes klaarmaken. Wordt nog leuk om dat te verdisconteren in mijn Domoticz-exports :) Misschien even een scriptje schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-07 12:12
FabianGTI schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Mja, maar bij Eneco betaal ik € 0,82468 per kWh, bij Essent is dit €0.29447 per kWh. ;)

En ik weet nog niet mijn totale opbrengst of ik moet betalen of terug lever, onder aan de streep maakt het dan niet zoveel uit. :+
Bij Essent terugleveren = 0,055 cent/Kw bij Eneco = 0,61 cent/Kw.
Uiteraard als je daar vastzit bij Essent voor 3 jaar of zo dan kan ik mij voorstellen dat incl boete de berekening wat ingewikkelder gaat zijn.

De zomers worden steeds iets langer de winters zover ik terugkijk niet. ;)
(variabel stroom Essent, enkel tarief = 0,50c/Kw incl 9%Btw)

[ Voor 4% gewijzigd door Mika7 op 15-07-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:38
Heb er even doorheen gelezen, kan niks bijzonders vinden in de voorwaarden. Behalve dat je inderdaad toestemming moet geven aan Eneco om de kwartierwaarden op te mogen vragen bij je netbeheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
@aGraPusher en @Tiffanylampje : wie gaat er een thuisbatterij of EV laden gedurende dat uur, om die kWh dan vervolgens weer aan Eneco te leveren later?

Wel alleen een maximum aantal kWh toch? Jammer :+

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:56

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Weet iemand hoe het zit dat met HappyPower en salderen bij onze vrienden van Eneco?

Het komt op mij, als notaire terugleveraar, toch een beetje over als sigaar uit eigen doos.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Daarop volgend: iemand al gelukt om dit in de app te vinden?
Ik kom t nergens tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:52:
Weet iemand hoe het zit dat met HappyPower en salderen bij onze vrienden van Eneco?

Het komt op mij, als notaire terugleveraar, toch een beetje over als sigaar uit eigen doos.
Schieten we hier uberhaubt iets mee op als solar boys? Of is het als we in okt uitcashen dus gewoon 52x2,5x0,61 =..huh nee dat kan niet, 80 euro kado

2,5x0,61 = 1,52 euro kado? :/

[ Voor 4% gewijzigd door PCJR op 15-07-2022 13:56 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

PCJR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Schieten we hier uberhaubt iets mee op als solar boys? Of is het als we in okt uitcashen dus gewoon 52x2,5x0,61 =..huh nee dat kan niet
Als gratis kWh-tjes nou betekent netto meer kWh-tjes terugleveren, dan is het natuurlijk wel de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 15:00

Oekol

waka waka hey hey

Zo! Nu helemaal een reden om dit topic te blijven volgen.

Vanmorgen zijn de panelen op het dak gelegd, werden er 19 panelen a 375 Wp. Initieel stond er 380 Wp op de offerte maar deze waren helaas niet leverbaar. De app van GoodWe geeft aan dat de installatie offline is, echter zie ik op de omvormer dat deze lekker draait. Net al de 7500 kort aangetikt, maar vooral veel rond de 6000.

Even verder uitzoeken waarom deze offline blijft staan, maar eerst even afwachten op de mail van de installateur. Ik was zelf even op de muziek vooruitgelopen in de zin van 'dit kan ik zelf ook wel'.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Oekol schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:58:
Zo! Nu helemaal een reden om dit topic te blijven volgen.

Vanmorgen zijn de panelen op het dak gelegd, werden er 19 panelen a 375 Wp. Initieel stond er 380 Wp op de offerte maar deze waren helaas niet leverbaar. De app van GoodWe geeft aan dat de installatie offline is, echter zie ik op de omvormer dat deze lekker draait. Net al de 7500 kort aangetikt, maar vooral veel rond de 6000.

Even verder uitzoeken waarom deze offline blijft staan, maar eerst even afwachten op de mail van de installateur. Ik was zelf even op de muziek vooruitgelopen in de zin van 'dit kan ik zelf ook wel'.
Netjes! Je kunt ook op je slimme meter het actueel vermogen op elk moment aflezen. Met een P1 meter (bijvoorbeeld van HomeWizard voor drie tientjes) kun je die zelfs loggen.

Zit je al bij Eneco om tegen 61,4 cent terug te leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
PCJR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Schieten we hier uberhaubt iets mee op als solar boys? Of is het als we in okt uitcashen dus gewoon 52x2,5x0,61 =..huh nee dat kan niet, 80 euro kado

2,5x0,61 = 1,52 euro kado? :/
Volgens de medewerker worden de "gratis uurtjes" op de jaarafreking verrekend. Maakt voor de teruglevering verder niks uit dan. Het is niet dat de meter tijdelijk standby gaat oid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 22:39
Ik krijg maar nooit de goede medewerker bij Eneco te pakken zeg...
nu weer "ja nee het vroegst wat ik het kan laten ingaan is 4 augustus".....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
Staat ook in de voorwaarden. Je krijgt de leveringskosten dat uur cadeau tot max. 2,5 kWh. Dus verandert niks aan de hoeveelheid te salderen kWh. Ik zie geen adder onder het gras.

Ik kan elke week wel een uur verzinnen waarop wij nauwelijks productie draaien en redelijk vast elektriciteit verbruiken. Tenzij iemand mij kan uitleggen waarom ik enorm naïef ben, lijkt mij dit een goed aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
@ursusMaritimus en @PCJR : Het gaat om maximaal 2.5 kWh per week, dus nee, dat is totaal niet interessant voor ons procentueel gezien.

Als het al tegen vol teruglevertarief zou gaan of niet weggesaldeert wordt. Dat is met de huidge prijzen gerommel in de marge als je duizenden euros binnenharkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Tiffanylampje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:04:
Staat ook in de voorwaarden. Je krijgt de leveringskosten dat uur cadeau tot max. 2,5 kWh. Dus verandert niks aan de hoeveelheid te salderen kWh. Ik zie geen adder onder het gras.

Ik kan elke week wel een uur verzinnen waarop wij nauwelijks productie draaien en redelijk vast elektriciteit verbruiken. Tenzij iemand mij kan uitleggen waarom ik enorm naïef ben, lijkt mij dit een goed aanbod.
52x2,5x0,61 is het theoretisch maximum als je het hele jaar 61ct TLV zou behouden. Je mag denk ik al blij zijn als het je lukt de helft daarvan te halen. 40 euro dus.

In de praktijk denk ik hooguit 20 euro. Ik ga er geen moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

tss68nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:04:
@ursusMaritimus en @PCJR : Het gaat om maximaal 2.5 kWh per week, dus nee, dat is totaal niet interessant voor ons procentueel gezien.

Als het al tegen vol teruglevertarief zou gaan of niet weggesaldeert wordt. Dat is met de huidge prijzen gerommel in de marge als je duizenden euros binnenharkt.
2,5 x 0,614 x 52 is bijna 80 gratizzz euries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:07:
[...]

2,5 x 0,614 x 52 is bijna 80 gratizzz euries
dat lukt je dus alleen als je een jaar lang precies tijdens dat uur de auto aan het opladen bent. En alleen bij de huidige TLV. Grote kans dat we over 2 of 3 maanden allemaal weer weg zijn bij Eneco.

En ik acht de kans ook wel groot dat netto terugleveraars uitgesloten worden. Er zullen geen rechten ontleend kunnen worden aan de actie vermoed ik.

Het is gewoon een truc van de marketing afdeling om iedereen zijn meters uit te mogen lezen voor een klein fooitje, die hoger klinkt dan het is.

[ Voor 28% gewijzigd door de Peer op 15-07-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 15:00

Oekol

waka waka hey hey

ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Netjes! Je kunt ook op je slimme meter het actueel vermogen op elk moment aflezen. Met een P1 meter (bijvoorbeeld van HomeWizard voor drie tientjes) kun je die zelfs loggen.

Zit je al bij Eneco om tegen 61,4 cent terug te leveren?
Nope, jaarcontract bij energiedirect.nl loopt tot 30 aug 2022. Krijg nog een cashback van ze van 250 euro, als ik nu wegga kost het me effectief dus 300 euro.

Dus ik blijf zitten tot het einde en dan ga ik even kijken wat ik ga doen. Wellicht deze winter nog veilig zitten met niet het hoogste tarief omdat ik ga verwarmen op elektriciteit (airco's) dus kan nog geen inschatting maken wat mijn verbruik zijn gaat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
@ursusMaritimus : Succes met het hele jaar een TLV houden van 0.614, en dat uur volledig benutten met nuttige stroomafname, en sowieso die opbrengst bij je teruglevering op te mogen tellen. Ik denk dat hij wegvalt, deels zoniet volledig, in de maanden/tariefperiode dat je per saldo teruglevert.

Maar goed, inderdaad maximaal €80 extra. Ik vind het de moeite niet maar dat kan voor anderen anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitjekat
Wolly schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Waarom kan je niet voor alleen gas blijven? Als je bij Eneco alleen elektra afneemt blijft je gascontract toch gewoon actief?

Ik denk alleen niet dat je je huidige leverancier moet gaan bellen of dat mogelijk is of nog erger zelf zaken moet opzeggen, laat de standaard processen hun werk doen en kijk waar het op uitloopt.
Dat ga ik proberen. Maar volgens mij kan dat niet bij vrijopnaam.

[ Voor 4% gewijzigd door kitjekat op 15-07-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Ik vindt HappyPower aanvragen wel de moeite wel waard.

Het aanvragen via de chat was echt peanuts.
Start gesprek 12:37
Eind gesprek + uitnodiging in de e-mail 12:43

Warmtepomp legionella run instellen op het HappyPower uurtje. Ik zit nog vast voor 0,46 euro tot 28 januari.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

aGraPusher schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:16:
Warmtepomp legionella run instellen op het HappyPower uurtje.
Bij mijn WPB is dat 0,6 kW
Ik zit nog vast voor 0,46 euro tot 28 januari.
Zou je dan niet snel moeten overstappen naar 0,61 euro TLV? Heb ik ook gedaan (ik kwam ook van 0,46).

'vast' zitten is een keuze ;)
In 3 zonnige dagen heb ik de overstapboete terugverdiend.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 15-07-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 13:21

Acradavos

Poetsfanaat

NileZ_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:59:
Man man, wat een gedoe aan de telefoon. Aardige gast verder hoor, maar termijnbedrag kon absoluut niet lager dan 30 euro.
Intern zou hij hier naar gaan kijken, want hij was best gepikeerd, hij houdt zich aan de richtlijnen, en anderen doen maar wat werd er gezegd.

De willekeur is er weer eens, zoals gewoonlijk.
Idemdito, is 30 euro nog steeds het minimale termijnbedrag voor Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mijn eneco app werkt sinds vandaag, daar staat dat ik recent verhuist ben :P. Moet ik mij nu ook nog afmelden bij Delta of doet Eneco dat?
Acradavos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Ik kon 'm op €10 laten zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Terrz op 15-07-2022 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Bij mijn WPB is dat 0,6 kW

[...]

Zou je dan niet snel moeten overstappen naar 0,61 euro TLV? Heb ik ook gedaan (ik kwam ook van 0,46).

'vast' zitten is een keuze ;)
In 3 zonnige dagen heb ik de overstapboete terugverdiend.
Klopt daarom ook de overstap boete betaald bij Vandebron en dit jaarcontract voor 0,46 cent weten te scoren. Nog niet echt in verdiept of het nu nog interessant is vs onzekerheid zal eens gaan rekenen O-)

Op basis van 2021 heb ik:
aug netto geleverd 422
sep netto geleverd 393
okt netto geleverd 178
nov netto verbruikt 104
dec netto verbruikt 318

Edit: op basis van mijn historische gegevens zou ik met die 0,61 vs 0,46 ct. circa 85 euro extra kunnen hebben. Maar daar gaat dan nog 50 euro boete vanaf. Geef mij dan maar de zekerheid tot 28 januari voor 0,46 ct. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door aGraPusher op 15-07-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Terrz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:28:
Mijn eneco app werkt sinds vandaag, daar staat dat ik recent verhuist ben :P. Moet ik mij nu ook nog afmelden bij Delta of doet Eneco dat?

[...]

Ik kon 'm op €10 laten zetten.
Nu ik je antwoord lees, heb ik maar de haak er op geflikkerd. Zoek wel een andere medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Acradavos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Via chat op 1 euro kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarom_nou_weer
  • Laatst online: 11-02 11:26
Vanmorgen ook contact gehad met Eneco medewerker en ook zij vertelde mij dat het minimale bedrag per maand 30 euro is. Voor de minimale kosten beweerde ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:43
Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:34:
Vanmorgen ook contact gehad met Eneco medewerker en ook zij vertelde mij dat het minimale bedrag per maand 30 euro is. Voor de minimale kosten beweerde ze.
Online aan te passen naar €24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

HappyPower geldt alleen wanneer Eneco levert, dus voorlopig alleen voor 07:00 en na 22:00 ...

Zonder warmtepomp, batterij of EV nog even geen grote programmeerbare stroomverbruiker op die tijden. 60 graden wasje op vrijdag 22:00 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarom_nou_weer
Ik twijfel om ook over te stappen naar Eneco. Mijn situatie:

Verwachte opbrengst zonnepanelen 5000kWh en verbruik per jaar rond de 2900kWh.
Zit nu variabel voor 0,25cnt/kWh bij Vattenfall.

Wanneer ik overstap, ben ik natuurlijk het lage tarief kwijt, maar ik wek natuurlijk meer op.

Wat zouden jullie doen? En is dit nog het juiste moment van het jaar om over te stappen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:45:

Wanneer ik overstap, ben ik natuurlijk het lage tarief kwijt, maar ik wek natuurlijk meer op.

Wat zouden jullie doen? En is dit nog het juiste moment van het jaar om over te stappen?

Heel simpel: die 2900 saldeer je toch, dus wat je daarvoor 'betaalt' is niet relevant. Wat je voor die overige 2100 krijgt wel en Eneco neemt die graag van je af voor 61,4 cent.

Voor gas kun je blijven waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Heel simpel: die 2900 saldeer je toch, dus wat je daarvoor 'betaalt' is niet relevant. Wat je voor die overige 2100 krijgt wel en Eneco neemt die graag van je af voor 61,4 cent.

Voor gas kun je blijven waar je bent.
De enige punten:
- ga je uitcashen in okt/nov? en waar ga je dan heen of vraag je alleen een tussenrekening
- wat gaat het goed op 1jan met de tarieven en wat heeft dat voor gevolgen voor ons / wat doen we?
- blijf je in voorjaar2023 wachten tot alles op 0 gesaldeerd is of in de winter bij toko B en in voorjaar naar toko C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:33
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:44:
HappyPower geldt alleen wanneer Eneco levert, dus voorlopig alleen voor 07:00 en na 22:00 ...

Zonder warmtepomp, batterij of EV nog even geen grote programmeerbare stroomverbruiker op die tijden. 60 graden wasje op vrijdag 22:00 dan maar.
Dit staat niet zo in de voorwaarden, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:54
Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:34:
Complete onzin; het minimum bedrag is EUR 0/maand. Je zou onderhand een heel smoezenboek kunnen samenstellen 8)7

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
cville schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:56:
Complete onzin; het minimum bedrag is EUR 0/maand. je zou onderhand een heel smoezenboek kunnen samenstellen 8)7
Misschien is de richtlijn in de tussentijd wel gewijzigd. Iedereen krijgt momenteel te horen dat 30 euro het minimum is. In ieder geval wel consistent, en zoveel maakt het nou toch ook weer niet uit?

Wat je aan TLV open hebt staan is een stuk meer per maand als het goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

PCJR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:54:
[...]

De enige punten:
- ga je uitcashen in okt/nov? en waar ga je dan heen of vraag je alleen een tussenrekening
- wat gaat het goed op 1jan met de tarieven en wat heeft dat voor gevolgen voor ons / wat doen we?
- blijf je in voorjaar2023 wachten tot alles op 0 gesaldeerd is of in de winter bij toko B en in voorjaar naar toko C
Wat de tarieven gaan doen weet helemaal niemand.

Als ik er van uitgaan dat de tarieven t/m end 2022 hetzelfde blijven dan zou ik zelf eind oktober eens kijken of ik goedkoper geleverd kan krijgen dan m'n teruglevertarief. Zo ja, dan is het cashen en switchen. Zo nee, dan blijf ik en ga ik de zomeropbrengst salderen wat met dan 61,4 cent per kWh kost.

Mijn keuze vanaf 1 januari hangt af van de dan geldende tarieven en m'n keuze eind oktober. Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdzanden
  • Laatst online: 13-08-2022
Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:45:

Dat betekend dat je minder dan 1000 kWh terug levert voor de winter begint, zou gewoon blijven zitten om de winter af te rekenen voor die 25 cent.
Zodra je weer gaat terug leveren dan weer verder kijken, maar dat is al snel maart denk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik neem aan dat het punt is dat je anders je eigen zonnepanelen gebruikt en je dus niets geleverd noch gratis krijgt van Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, Modelcontract bij Eneco kunnen afsluiten voor stroom.

Gaat per 'direct' in en termijnbedrag op 9 euro per maand gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Keesvdzanden schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Dat betekend dat je minder dan 1000 kWh terug levert voor de winter begint, zou gewoon blijven zitten om de winter af te rekenen voor die 25 cent.
Zodra je weer gaat terug leveren dan weer verder kijken, maar dat is al snel maart denk?
Dan vekoop je die 1000 kWh dus liever voor 25 cent dan voor 61 cent?
Kost je maar 360 eurietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdzanden
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Dan vekoop je die 1000 kWh dus liever voor 25 cent dan voor 61 cent?
Kost je maar 360 eurietjes.
Is beter dan in de winter 1000/1500 terug kopen voor 82
Want als er in november geen goedkope leverancier te vinden is, dan hang je.

En de Duitsers hebben al gewaarschuwd dat gas volgend jaar drie keer zo duur gaat worden, die geloof ik eerder dan de geruststellende berichten uit nl dat we komende winter geen gas tekort zullen hebben

[ Voor 33% gewijzigd door Keesvdzanden op 15-07-2022 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Keesvdzanden schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Is beter dan in de winter 1000/1500 terug kopen voor 82
Waarom zou je dat doen? Dat saldeer je dus weer weg, dat is het hele punt..

Heb je ruim overschot op jaarbasis? -> hoge TLV
Heb je geen overschot op jaarbasis? -> ander topic zoeken

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:33
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:44:

Als je op inductie kookt en regelmatig een oven gebruikt hebben veel waarschijnlijk wel al wat afnamepieken tussen 17 en 19u, en die worden de komende weken/maanden alleen maar groter. Prima moment om happy power op in te stellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

marvel27 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:22:
[...]

Als je op inductie kookt en regelmatig een oven gebruikt hebben veel waarschijnlijk wel al wat afnamepieken tussen 17 en 19u, en die worden de komende weken/maanden alleen maar groter. Prima moment om happy power op in te stellen denk ik.
Ik kook met inductie en heb een oven en elektrsche bbq. Toch heb ik dus 17 en 19 nog 2 a 3 kW vermogen uit de panelen als het zonnetje schijnt.

Vanaf oktober een warmtepomp en #gazpromloos. Weet ik gelijk wanneer ik de salmonellarun moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Mika7 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Bij Essent terugleveren = 0,055 cent/Kw bij Eneco = 0,61 cent/Kw.
Uiteraard als je daar vastzit bij Essent voor 3 jaar of zo dan kan ik mij voorstellen dat incl boete de berekening wat ingewikkelder gaat zijn.

De zomers worden steeds iets langer de winters zover ik terugkijk niet. ;)
Nee hoor, we hebben variabel en een heel oud contract dat al lang is afgelopen.

Ging mij er nog om dat ik nu niet weet wat ik eventueel teruglever en of ik daadwerkelijk teruglever.
Wanneer ik dan wel moet bijbetalen is Eneco weer ineens een stuk duurder dan Essent. ;)
We hebben nu net zonnepanelen, maar ook afgelopen weken airco (L/L warmtepomp) en een hybride auto gekocht, dus het werkelijke verbruik weet ik even niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
cville schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Complete onzin; het minimum bedrag is EUR 0/maand. Je zou onderhand een heel smoezenboek kunnen samenstellen 8)7
Tot 1 juli zat ik bij Eneco, nul euro was mijn voorschot per maand. Vervolgens t/m 11 juli bij Delta en toen weer terug bij Eneco tegen nul euro.

In de app stond 9 euro voorschot, dus een chat gestart. Met medewerker 1 kwam ik er niet uit, toen zette zij mij door naar haar collega, zij was welwillend maar kreeg het niet voor elkaar. Ik moest even wachten en zij ging het aan haar teamleider vragen. De teamleider kreeg het vervolgens voor elkaar om het voorschot weer op nul euro te zetten (kostte wel 20 minuten chatten).

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarom_nou_weer
PCJR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:54:
[...]

De enige punten:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen naar toko b of c blijven overstappen. Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

aGraPusher schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Klopt daarom ook de overstap boete betaald bij Vandebron en dit jaarcontract voor 0,46 cent weten te scoren. Nog niet echt in verdiept of het nu nog interessant is vs onzekerheid zal eens gaan rekenen O-)

Op basis van 2021 heb ik:
aug netto geleverd 422
sep netto geleverd 393
okt netto geleverd 178
nov netto verbruikt 104
dec netto verbruikt 318

Edit: op basis van mijn historische gegevens zou ik met die 0,61 vs 0,46 ct. circa 85 euro extra kunnen hebben. Maar daar gaat dan nog 50 euro boete vanaf. Geef mij dan maar de zekerheid tot 28 januari voor 0,46 ct. _/-\o_
Ja maar je moet dat verbruik van Nov, dec en jan dus dus salderen ten koste van jouw 46 cent TLV. Dat is zonde.
Je zou ook nu naar 61 ct TLV kunnen gaan en dan op 1 Nov overstappen naar een willekeurige aanbieder en daar net zo lang blijven tot je winterverbruik gesaldeerd is. Daarbij gok je erop dat de TLV nu hoger is dan in 2023.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NileZ_
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:25:
[...]

Ik kook met inductie en heb een oven en elektrsche bbq. Toch heb ik dus 17 en 19 nog 2 a 3 kW vermogen uit de panelen als het zonnetje schijnt.

Vanaf oktober een warmtepomp en #gazpromloos. Weet ik gelijk wanneer ik de salmonellarun moet draaien.
Die run houdt in dat je je kipfilet wat langer bakt op je inductieplaat.
De legionella run stel je je vervolgens even in op je WP 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen naar toko b of c blijven overstappen. Kan iemand dat uitleggen?
Willen jullie meer of minder terugleververgoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

NileZ_ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Die run houdt in dat je je kipfilet wat langer bakt op je inductieplaat.
De legionella run stel je je vervolgens even in op je WP 😜
Kip op de inductiekookplaat bakt niet echt lekker. Dat gaat veel beter op de elektrische kookplaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Werkt hier prima hoor 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

dan heb je er vast een pan tussen :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Haha, tot nu toe wel. Heb in elk nog geen salmonella in de WP gehad. Dus die run zal dan wel werken🤷‍♂️😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-06 14:10
Bravertal schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:41:
[...]

Tot 1 juli zat ik bij Eneco, nul euro was mijn voorschot per maand. Vervolgens t/m 11 juli bij Delta en toen weer terug bij Eneco tegen nul euro.

In de app stond 9 euro voorschot, dus een chat gestart. Met medewerker 1 kwam ik er niet uit, toen zette zij mij door naar haar collega, zij was welwillend maar kreeg het niet voor elkaar. Ik moest even wachten en zij ging het aan haar teamleider vragen. De teamleider kreeg het vervolgens voor elkaar om het voorschot weer op nul euro te zetten (kostte wel 20 minuten chatten).
Zelfde ervaring: Tot 1 juli zat ik bij Eneco, nul euro was mijn voorschot per maand. Vervolgens t/m 11 juli bij Delta en toen weer terug bij Eneco tegen nul euro.

[/quote]

Ik had blijkbaar geluk dat ik de goede meneer van Eneco aan de lijn had. Ook op 2 juli overgestapt van Eneco naar Delta en op 13 juli weer terug naar Eneco. Op 12 juli stond de tlv op mijn bankrekening en heb het oude klantnummer gehouden. Zonder probleem het voorschot telefonisch op €0 gezet (op MijnEneco staat mijn termijnbedrag nog op -€97 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Heb me ook aangemeld voor die HappyPower. 5 uurtjes stroom gratis? Ach waarom ook niet haha.
Nu nog even een strategisch momentje kiezen dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
ursusMaritimus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Wat de tarieven gaan doen weet helemaal niemand.

Als ik er van uitgaan dat de tarieven t/m end 2022 hetzelfde blijven dan zou ik zelf eind oktober eens kijken of ik goedkoper geleverd kan krijgen dan m'n teruglevertarief. Zo ja, dan is het cashen en switchen. Zo nee, dan blijf ik en ga ik de zomeropbrengst salderen wat met dan 61,4 cent per kWh kost.

Mijn keuze vanaf 1 januari hangt af van de dan geldende tarieven en m'n keuze eind oktober. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Deze 2 scenarios kan ik wel eens simuleren met de excel, zie eerdere berichten van mij.
Dan zou het dus voordeliger uitpakken in de 4 winter maanden met zeg 40 of 50 cnt in te kopen, dan te blijven zitten en met 61 cnt in het voorjaar weer te gaan wegsalderen... Stel 1jan blijft Eneco op 61cnt of hoger met het tlv... Dat zeg je toch he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15
libo1949 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Zelfde ervaring: Tot 1 juli zat ik bij Eneco, nul euro was mijn voorschot per maand. Vervolgens t/m 11 juli bij Delta en toen weer terug bij Eneco tegen nul euro.

[/quote]

Ik had blijkbaar geluk dat ik de goede meneer van Eneco aan de lijn had. Ook op 2 juli overgestapt van Eneco naar Delta en op 13 juli weer terug naar Eneco. Op 12 juli stond de tlv op mijn bankrekening en heb het oude klantnummer gehouden. Zonder probleem het voorschot telefonisch op €0 gezet (op MijnEneco staat mijn termijnbedrag nog op -€97 ;) )
Hoe kun jij zo snel overstappen? Ik ben met meerdere leveranciers in overleg allemaal zeggen ze dat het minstens 2 weken duurt om over te stappen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdzanden
PASware schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Hoe kun jij zo snel overstappen? Ik ben met meerdere leveranciers in overleg allemaal zeggen ze dat het minstens 2 weken duurt om over te stappen.
Toverwoord is verhuizing, willen ze niet mee werken zeg je gewoon krijg over twee dagen de sleutel.
Vroeg ze aan mij uit zichzelf, wanneer is de sleutel overdracht meneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarom_nou_weer
libo1949 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:00:
[...]

[/quote]

Ik zal wel onder een steen hebben geleefd, maar waarom al deze moeite voor 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Ik zal wel onder een steen hebben geleefd, maar waarom al deze moeite voor 2 weken?
omdat Eneco de TLV verlaagde van 58 cent naar 37 cent en toen weer verhoogde naar 61 cent.
Wie weet is de TLV over 2 weken 74 cent, dan gaan we weer allemaal overstappen.
Wij volgen slechts... het is niet onze logica. :)

Bij velen gaat het wel om duizenden euro's per jaar, dus beetje moeite is het zeker waard.

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 15-07-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:00
Als je nu zonnepanelen krijgt, is het misschien verstandig om eerst te blijven waar je zit, totdat je je verbruik tot nu toe hebt teruggeleverd en dan pas overstapt (ligt geloof ik aan wanneer gesaldeerd wordt en bij welke leverancier je nu zit en of je een digitale of ferrarismeter hebt).
Kan zijn dat ik me daarin vergis, als de TLV bij een ander veel hoger is als wat jij er (tot nu toe) voor hebt moeten betalen, maar het lijkt mij logisch om eerst bij je huidige aanbieder op 0 te komen en niks te hoeven betalen dan overstappen, dan nu afrekenen met je huidige aanbieder om dan vervolgens te gaan innen bij een ander.
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:09:
[...]

dat lukt je dus alleen als je een jaar lang precies tijdens dat uur de auto aan het opladen bent. En alleen bij de huidige TLV. Grote kans dat we over 2 of 3 maanden allemaal weer weg zijn bij Eneco.

...
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:48:
[...]

omdat Eneco de TLV verlaagde van 58 cent naar 37 cent en toen weer verhoogde naar 61 cent.

Bij velen gaat het wel om duizenden euro's per jaar, dus beetje moeite is het zeker waard.
Aha, dus in dit draadje wordt gemeld waar je/we het beste heen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Nou is me een ding nog niet duidelijk, en ik heb ook nog lang niet alles gelezen. Zowel hier als in het 'saldering per jaar/kwartaal'-draadje, maar het is ook teveel.
Hoe zit het nou als je een ferrarismeter hebt? Of is daar juist een ander topic voor? Of is het slim dat ik er een apart topic voor begin?
Wat ik me afvraag is dus, na saldering, wat juist op een ferrarismeter makkelijk is, begin ik met terugleveren. Als ik netjes een heel jaar bij dezelfde leverancier zit, geef ik voor de jaarnota mijn meterstand op die lager is dan die begin van het jaar was. En dan? Welk TLV wordt mee gerekend? Een gemiddelde van alle maanden (bij die leveranciers die maandelijks wijzigen)? Of kiezen ze maar wat? Of weten ze dat zelf nog niet?
Als ik iedere maand zou overstappen, krijg ik natuurlijk iedere maand een eindnota en zou het worden berekend met het tarief van die maand. Maar stel nou, ik zit bij Eneco, die gaan volgende maand naar 3 cent, 'iedereen' gaat naar een ander, maar ik blijf zitten en in de winter gaan ze ineens naar €3. Zou ik dan voordeel gehad hebben als ik toch ook was overgestapt? Of tellen ze misschien heel mijn teruggeleverde kWh tegen die €3?

Daar ben ik zo benieuwd naar, hoe ze dat gaan doen bij de jaarnota, bij een ferrarismeter. Of ze dus gaan middelen, of een specifiek TLV pakken, of wat.
En ik heb het vermoeden dat ze dat zelf nog niet weten, want ik vind daar maar weinig over terug.

Nogmaals, het staat misschien al wel ergens, dan ben ik al heel blij met een link, en als het zijn eigen topic heeft of verdiend, ook goed, maar ik dacht, voor nu plaats ik het even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
@Truus01 Ze zullen terug rekenen via de normaal curve energie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Dapdodo schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:37:
@Truus01 Ze zullen terug rekenen via de normaal curve energie gebruik.
De wat waar wie nou?...
Waar vind ik die? En/of meer info daarover?

Ik snap wat een normaal curve is, maar gebruiken de energieleveranciers die ook? Staat dat ergens?
Of is dit een inschatting van jou (net zoals mijn idee is dat ze waarschijnlijk de tarieven zullen middelen)?

[ Voor 36% gewijzigd door Truus01 op 15-07-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-06 14:10
Waarom_nou_weer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Ik lever in juli meer dan 1000 kWh terug en dan levert overstappen met al snel €200 op. En het was met een telefoontje van 10 minuten geregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmz, vanmiddag de overstap gemaakt van EnergieDirect naar Engie.
Want met 8000Wp Panelen en ongeveer 3500 kWh verbruik verwacht ik wel wat terug te kunnen leveren.
Maar nu kwam ik iets raars tegen op de Engie site.

Als ik verschillende Teruglevering normaal en laag invul krijg ik andere prijzen te zien.
Voorbeeld:
Slimme meter aangevinkt, panelen aangevinkt. alleen stroom aangevinkt (geen gas)
Stroom normaal: 2000
Stroom dal: 1500
Teruglevering normaal: 1000
Teruglevering dal: 1000

Geeft mij een prijs van:
Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,74809 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,57923 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand

Vul ik in:
Slimme meter aangevinkt, panelen aangevinkt. alleen stroom aangevinkt (geen gas)
Stroom normaal: 2000
Stroom dal: 1500
Teruglevering normaal: 3000
Teruglevering dal: 1000

Krijg ik de volgende prijs:
Normaaltarief per kWh
€ 0,55097 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,49781 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand

Nu ben ik echt benieuwd wat ik op mijn offerte krijg de komende dagen.Of zou het een bug in de site zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tss68nl
Het hoge tarief is, omdat je per saldo afneemt.... inclusief BTW en energiebelasting.
Het lage tarief is, omdat je per saldo teruglevert, exclusief BTW en zonder energiebelastingen.

Dat is wat ik denk, @Gratje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
Gratje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:30:
Maar nu kwam ik iets raars tegen op de Engie site.

Als ik verschillende Teruglevering normaal en laag invul krijg ik andere prijzen te zien.
Indien je netto verbruikt krijg je de prijzen incl belastingen te zien.

Indien je netto teruglevert krijg je de prijzen excl belastingen te zien. Dit omdat je deze er simpelweg niet bij krijgt. :P

Het zou ze sieren om er een -minteken voor te zetten. :P

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 15-07-2022 21:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@tss68nl @SmiGueL
Dat klinkt logisch. kwam er al achter dat het kantelpunt zat als je dezelfde waardes invulde voor terugleveren en verbruiken.
Dus hoef me niet zo'n zorgen te maken. Ga er altijd op vooruit als ik het vergelijk met EnergieDirect.
panelen liggen er nu sinds half mei op. En al 1800 kWh terug geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Klopt inderdaad wat @SmiGueL en @tss68nl zeggen. In je contract zul je de tarieven wel duidelijk vermeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:48:
[...]

Kun je aangeven hoeveel 'velen' zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Harvest2002 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Kun je aangeven hoeveel 'velen' zijn?
Nee ik heb geen idee. Ik weet dat ik dit jaar 6000 euro terug krijg. En ik heb de indruk dat dat er tenminste tientallen tot 100 of 200 mensen zijn vanuit dit topic, inclusief lurkers (mensen die alleen lezen, niet posten). Maar het blijft gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
de Peer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:09:
[...]

Nee ik heb geen idee. Ik weet dat ik dit jaar 6000 euro terug krijg. En ik heb de indruk dat dat er tenminste tientallen tot 100 of 200 mensen zijn vanuit dit topic, inclusief lurkers (mensen die alleen lezen, niet posten). Maar het blijft gokken.
Interessant. Hoeveel WP heb je laten leggen en hoeveel kWh verbruik je zelf? Wanneer heb je dat gedaan en waarom? Heb je dit als particulier gedaan of zakelijk? Bv boer met stal vol zonnepanelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
NileZ_ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:04:
Heb me ook aangemeld voor die HappyPower. 5 uurtjes stroom gratis? Ach waarom ook niet haha.
Nu nog even een strategisch momentje kiezen dan..
Ik zie het nergens in de app. tip?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Harvest2002 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Interessant. Hoeveel WP heb je laten leggen en hoeveel kWh verbruik je zelf? Wanneer heb je dat gedaan en waarom? Heb je dit als particulier gedaan of zakelijk? Bv boer met stal vol zonnepanelen?
Ik heb ze zelf gelegd. 18000 wp. De helft in 2018 en de andere helft een paar maanden terug. Ik verbruik de helft zelf ivm warmtepomp en elektrische auto.

Gewoon particulier. 2 onder 1 kap woning met een garage met plat dak.

Waarom? Voornamelijk vanwege het hoge financiële rendement. Ik kan nu bijna de hypotheek ermee betalen :P

Maargoed allemaal niets bijzonders : veel mensen in dit topic hebben veel panelen.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 15-07-2022 21:18 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2