Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:17
:'(

[ Voor 131% gewijzigd door gAzu op 10-11-2022 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Kan iemand mij vertellen wat nu mijn TLV is? Ik snap niet zo goed hoe het nu werkt met de belasting die er dan nog wel of niet bijkomt.

De klantenservice vertelde mij dat mijn TLV normaal 78 cent is en dal 53 ct.

Kan ik daar vanuit gaan?

Overigens ik begreep van iemand eerder hier dat je gemiddeld 66% van de tijd op normaal zit en 33% van de tijd op dal. Dus dat zou een gemiddelde TLV van 69 ct betekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lNxHQg1S3HEh_rta4QqxGCkcG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7amzzXj98EbKrsvL4lpAVuyO.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door Atomius op 24-10-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:52
Atomius schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:45:
Kan iemand mij vertellen wat nu mijn TLV is? Ik snap niet zo goed hoe het nu werkt met de belasting die er dan nog wel of niet bijkomt.

De klantenservice vertelde mij dat mijn TLV normaal 78 cent is en dal 53 ct.

Kan ik daar vanuit gaan?

Overigens ik begreep van iemand eerder hier dat je gemiddeld 66% van de tijd op normaal zit en 33% van de tijd op dal. Dus dat zou een gemiddelde TLV van 69 ct betekenen.

[Afbeelding]
72 en 49 dus zoals je kunt zien.
66/33 is correct

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:05
Maar waarom de klantenservice dan wel de BTW erbij rekent is dan wel weer interessant :)
Lijkt mij niet dat het TLV tarief zo werkt, maar wie weet...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
PCJR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

Dat gaat alleen voor vaste contracten gelden at ik weet... Dus niet voor een UC model/variabel...
In eerste instantie gaat het dan om een contract met een langere looptijd ( Innova in dit geval, met die constructie voor een '' verzekerde '' hoge TLV in de lente/zomer van 2023 )
Maar ik had hier eerder vernomen dat er hier iemand ook een opzegboete in rekening werd gebracht, terwijl het een variabel contract betrof.
En daar zit op zich ook wel wat in, want ook zo'n variabel of modelcontract heeft in de regel een opzegtermijn van 30 dagen, dus dit is wel iets om rekening mee te houden.
Alleen in de praktijk gaat het dus vaak wel anders, er mag gerust gesproken worden van een chaos op dit vlak in de energiemarkt.
Slapende instanties zoals de ACM hebben het nakijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
reneeke1970 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

72 en 49 dus zoals je kunt zien.
66/33 is correct
Je hebt gelijk. Toch nog maar eens de klantenservice gebeld. De vorige medewerker had het mis. Het is niet inclusief BTW maar gewoon het kale leveringstarief.

Dus inderdaad 0,72 en 0,49 ct. Met de 66/33 verdeling kom je daarmee net wat voordeliger uit dan met enkeltarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:52
Atomius schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Je hebt gelijk. Toch nog maar eens de klantenservice gebeld. De vorige medewerker had het mis. Het is niet inclusief BTW maar gewoon het kale leveringstarief.

Dus inderdaad 0,72 en 0,49 ct. Met de 66/33 verdeling kom je daarmee net wat voordeliger uit dan met enkeltarief.
Dat was mijn conclusie ook, maar bij innova is dat weer net andersom, daar kun je beter enkel hebben.
Dus altijd op blijven letten....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:43
ThinkPad schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:52:
[mbr]@mathijshooi (en anderen?) wellicht handiger om voor concept wetsvoorstel ACM over de opzegboetes/contractbreuk een nieuw topic te openen? Ik kan jullie posts niet helemaal rijmen met de topicwarning eerlijk gezegd.[/mbr]
Wat dat betreft ben ik ook in dubio, daarom ook niet direct een link geplaatst.

Ik denk echter wel dat het effect zal hebben op de scenario's om gemiddeld zo'n hoog mogelijke TLV te krijgen. Voorheen kon die 50 euro boete zo uit als je panelen hebt liggen. Zoals het voorstel er nu ligt en letterlijk leest zou je als panelen bezitter er zelfs geld op kunnen verdienen dus wordt het een extra post in de maximalisatie van de TLV???

Apart topic is natuurlijk goed om voldoende in detail te treden maar het heeft ook wel degelijk invloed op onze toekomstige TLV strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:54
de Peer schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Ja klopt er zijn nog tal van aanvullingen mogelijk.

als je nu een 5-jaar contract met hoge TLV kunt afsluiten, doen!
Als je een SAP hebt, dan sowieso nu gaan voor hoge TLV, ook in de winter

daarom is het handig als men het topic gewoon eens door spit om te kijken welke situatie van toepassing is.
Zijn die plekken er dan, met 5 jarige contracten met hoge tlv?

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
Baapje327 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Nee, daarom was het een beetje onzinnig commentaar.
Maar wel misschien met 1 jaar vast en dat is nu je beste strategie om in de hand te hebben. TLV's gaan omlaag en tenzij strenge winter zal de gasprijs wel redelijk blijven, dus ook redelijke stroomprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Baapje327 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Nee momenteel niet voor zover ik weet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 08:19
Terugkijk-tip: de uitzending van Radar van deze avond. Gaat in op salderen per maand en de problematiek bij de terugleververgoeding.

Hier de link naar de tekstuele duiding..

[ Voor 42% gewijzigd door Wanne-B88 op 24-10-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:55
Wanne-B88 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:08:
Terugkijk-tip: de uitzending van Radar van deze avond. Gaat in op salderen per maand en de problematiek bij de terugleververgoeding.
Kan je een samenvatting geven?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wanne-B88 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:08:
Ik zal hem samenvatten voor jullie.

Er is nu geen wettelijke regelgeving rondom salderen en terugleveren, dus wat we doen mag gewoon.

mijn voortschrijdend inzicht, mocht er straks in de wet komen dat minimaal 80% van het kale tarief als tlv genomen worden dan komen er allemaal 'wazige' kosten bovenop de kale prijs die buiten de 80% vallen.
stroomopslag kosten, stroomvriendschapskosten, netwerkbeheer kosten, leveringskosten
oh wacht die laatste 2 bestaan al dacht ik :+

Maar er moet dus een wet komen en die moet nog de kamer door waar de helft van de politici met een bruine arm bij alle grote multinationals adviseur zijn...
Zal mij benieuwen hoe lang dat allemaal gaat duren.

'redelijke vergoeding' valt overigens nog over te discussieren, echter maandelijks salderen terwijl er expliciet gezegd is dat dit per jaar dient te gebeuren is toch wel een middelvinger naar de consument.
Mooie bonus voor diegene bij Budget Energie :7

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 24-10-2022 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 08:19
Bravertal schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:11:
[...]

Kan je een samenvatting geven?
SP aan tafel, uitleg over salderen en terugleveren. De term 'redelijk' zorgt voor verwarring, minister en toezichthouder wijzen naar elkaar. Insteek is dat de huidige teruglevertarieven niet in orde zijn.

Ik denk niks nieuws onder zon, maar wel goed om het reeds bestaande onbegrip bij de lezers hier nogmaals te activeren :+

Budget-energie heeft een bezoek gekregen van Radar, maar durven niet voor de camera te reageren.

[ Voor 11% gewijzigd door Wanne-B88 op 24-10-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
Ok mijn plan:

Ik zit nu bij UC met TLV van ~63 ct tot 1-7-23.

Ik wil echter mijn toekomstige TLV verzekeren.

Dus, heb ik zojuist Innova gebeld voor 1 jaar vast enkeltarief. Mij werd een aanbod gedaan vanaf 1-7-23 voor ~60 ct incl BTW TLV 1 jaar lang.

Ik ben huiverig dat de TLV rond juni ingekakt zal zijn, want zomer en energie zal wel wat goedkoper zijn geworden. Immers dat is nu de trend.

Dus in dat geval zit ik goed.

Als ik toch ongelijk krijg pleeg ik voor 50 euro contractbreuk bij Innova en stap ik over naar aanbieder X die een hogere TLV biedt.

Zitten er haken en ogen aan dit plan of klinkt het solide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 16:14
Heb je het ook geprobeerd in te vullen op de website van Innova energie?
Bij mij lukte dat niet. Zelfs niet met ingangsdatum 26-11 2022

En ben je verplicht ook gas af te nemen?

[ Voor 13% gewijzigd door M.B.te L. op 25-10-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ja, met gas en licht gaat dat goed bij mij.
M.B.te L. schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:30:
Heb je het ook geprobeerd in te vullen op de website van Innova energie?
Bij mij lukte dat niet. Zelfs niet met ingangsdatum 26-11 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
Atomius schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:10:
Ok mijn plan:

Dus, heb ik zojuist Innova gebeld voor 1 jaar vast enkeltarief. Mij werd een aanbod gedaan vanaf 1-7-23 voor ~60 ct incl BTW TLV 1 jaar lang.

Ik ben huiverig dat de TLV rond juni ingekakt zal zijn, want zomer en energie zal wel wat goedkoper zijn geworden. Immers dat is nu de trend.

Als ik toch ongelijk krijg pleeg ik voor 50 euro contractbreuk bij Innova en stap ik over naar aanbieder X die een hogere TLV biedt.

Ja, er zitten haken en ogen aan.
Ten eerste is de 63 cent bij UC niet vast. Die gaat hoosgt waarschijnlijk per 1 jan naar beneden, zoniet per 1 maart wanneer de zon gaat schijnen.
Ten tweede krijg je geen ~60 cent bij Innova. Het is 49 cent, want de btw is 21% in 2023.
Innova is 1 jaar vast dus het ligt eraan hoe hoog je export is wat je moet doen. Het kan namelijk ook gunstig zijn om nu (of per 1 maart) naar Innova over te stappen.
Ga er niet van uit dat volgend jaar rond deze tijd een hogere TLV te krijgen is. Dit is trouwens niet relevant. Je wil al je kWh's tegen het hoogste tarief. Switch je in het seizoen dan is dat een risico.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yUAUy4b53CigZTS0EbiTsNe0B0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tg14cqHJsoU1J2n94hoOJOE4.png?f=fotoalbum_large
Dus ook zonder gas en alleen terugleveren!
Met enkele meter is het 53,8 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Is dit Innova of UC ?

Dit is in ieder geval INNOVAAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXeUoRVIYDobjEFR--OapGfYSWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxCxrYQWXQZ5mLtQkM1vXREg.jpg?f=fotoalbum_large

1 cent verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
@ atomius

Als ik de gegevens invoer bij INNOVA, kom ik op een negatief maandbedrag. Wordt dit ook zo doorgevoerd, of moet je als nog een X bedrag per maand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
M.B.te L. schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:38:
Is dit Innova of UC ?
1 cent verschil
Innova, en jij hebt hem zeker gisteren gedaan, want het gaat ieder paar dagen naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Atomius schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:10:
Ok mijn plan:

Nu al een contract afsluiten voor vanaf juli volgend jaar?? Klinkt zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
bmoorman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:33:
Ja, er zitten haken en ogen aan.
Ten eerste is de 63 cent bij UC niet vast. Die gaat hoosgt waarschijnlijk per 1 jan naar beneden, zoniet per 1 maart wanneer de zon gaat schijnen.
Ik heb per mail van UC bevestigd gekregen dat de TLV niet zal veranderen voor 1 juli: Truus01 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
Maar ja, dat is natuurlijk maar 'n mail waar ze vast onderuit kunnen als het moet.
M.B.te L. schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:42:
@ atomius

Als ik de gegevens invoer bij INNOVA, kom ik op een negatief maandbedrag. Wordt dit ook zo doorgevoerd, of moet je als nog een X bedrag per maand betalen.
Ik denk het niet. Ik denk niet dat er een leverancier is die jou gaat betalen, met het risico dat je voor de daadwerkelijke teruglevering (in de zomer) vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
M.B.te L. schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:42:
@ atomius

Ik heb gebeld met de KS. Ze vertelde mij dat:

- ik verplicht gas en elektra moet afnemen
- echter eind dit jaar wordt mijn gasaansluiting verwijderd dus als ik dat doorgeef vervalt gratis het gascontract
- ze baseren het maandbedrag op het verbruik van de afgelopen jaren. Met gas zou dat heel nadelig zijn voor mij echter gas wordt opgeheven dus dat telt niet meer. Qua elektra waren er al wat paneeltjes dus zou ik ergens rond de 5 euro per maand moeten uitkomen

Overigens vind ik het wel bijzonder dat Innova de BTW over de TLV ook teruglevert, terwijl UC dit niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
Atomius schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb gebeld met de KS. Ze vertelde mij dat:

- ik verplicht gas en elektra moet afnemen
- echter eind dit jaar wordt mijn gasaansluiting verwijderd dus als ik dat doorgeef vervalt gratis het gascontract
- ze baseren het maandbedrag op het verbruik van de afgelopen jaren. Met gas zou dat heel nadelig zijn voor mij echter gas wordt opgeheven dus dat telt niet meer. Qua elektra waren er al wat paneeltjes dus zou ik ergens rond de 5 euro per maand moeten uitkomen

Overigens vind ik het wel bijzonder dat Innova de BTW over de TLV ook teruglevert, terwijl UC dit niet doet..
Het is hier al vaker opgemerkt dat klantenservice van deze bedrijven vaak niet op de hoogte zijn van de laatste wijzigingen. Ik ga ervan uit dat als je via hun website een aanvraag doet zonder gas, en dat werkt momenteel weer. Dat je dat ook krijgt.
Wat betreft de BTW: Zij mogen natuurlijk aan een particulier extra bonus geven, maar volgens mij kunnen ze het op den duur terugvorderen als ze een heapsup krijgen van hun accountant (waar waren die jaarboeken ook alweer?). Als jij geen btw afdraagt met <20k omzet per jaar dan ook geen btw op je teruglevering krijgen. Als je wel krijgt en het verbrast dan heb je misschien probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37
Welke garantie is er dat Innova geen “Enecotje” uit haalt en de TLV drastisch verlaagt onder het mom van een flut uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Supershiva schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:27:
Welke garantie is er dat Innova geen “Enecotje” uit haalt en de TLV drastisch verlaagt onder het mom van een flut uitleg?
Eneco is die verlaging van de TLV bij vaste contracten terug aan het draaien dus een ‘Enecotje’ bestaat niet meer.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Supershiva schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:27:
in het Innova contract ligt de TLV behoorlijk vast. Bij het Eneco contract waren er meer haken en ogen en mogelijkheden om het te veranderen als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 07:59

FD2

mathijshooi schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Nu al een contract afsluiten voor vanaf juli volgend jaar?? Klinkt zeer interessant.
Ga dan gelijk contracten afsluiten op de termijnmarkt.

Ik snap dat iedereen zo gunstig mogelijk wil afsluiten, maar je hebt er weinig aan als de deal alleen voor jou goed uitpakt, en niet voor je leverancier.

Een goede deal is voor beide partijen leuk. Zowel voor de leverancier als voor de klant.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Inderdaad. Innova heeft een tijdje een hele leuke TLV gehad die je voor 1 jaar kon vast zetten, ook zonder gas.
Ze hebben het ook echt over een tarief en niet over een vergoeding en deze staat gewoon vast. Geen aanpassing mogelijk die ze 30 dagen van te voren moeten aankondigen zoals Eneco wel had (welke Eneco negeerde)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJT4b5xll0Db9gP1NGSqzfsge2Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2OrJiwQxLgIrsHtSweBdyCcq.jpg?f=user_large

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Atomius schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:55:
Zou het zo kunnen zijn dat Innova alle teruglevering onder terugleveren schaart, dus ook de te salderen teruglevering? Vandaar met BTW. En UC alleen de teruglevering na salderen telt, dus zonder BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
bmoorman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Het is hier al vaker opgemerkt dat klantenservice van deze bedrijven vaak niet op de hoogte zijn van de laatste wijzigingen. Ik ga ervan uit dat als je via hun website een aanvraag doet zonder gas, en dat werkt momenteel weer. Dat je dat ook krijgt.
Wat betreft de BTW: Zij mogen natuurlijk aan een particulier extra bonus geven, maar volgens mij kunnen ze het op den duur terugvorderen als ze een heapsup krijgen van hun accountant (waar waren die jaarboeken ook alweer?). Als jij geen btw afdraagt met <20k omzet per jaar dan ook geen btw op je teruglevering krijgen. Als je wel krijgt en het verbrast dan heb je misschien probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2ynOaJfZwkkGZ464yJywQglRMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dEs2k2XNugidV5JnWRbUiJlJ.png?f=fotoalbum_large

Hier niet.. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fastclear
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb bij Inova een 1 jaar vast contract uitstaan, ingaande 1 april 2023.

ik had en heb mijn vraagtekens of ze deze winter zouden gaan overleven. Echter met de garanties van de overheid denk ik niet dat er nog energieleveranciers gaan omvallen nu. Dus proficiat voor iedereen die na het Eneco debacle het heeft aangedurft om met Innova in zee te gaan.

Wat concreter, ik heb zelf geen gas aansluiting meer (reeds sinds 11/2021) maar heb het gewoon aangevraagd met gas op 1 m3. ook heb ik wel een slimme meter maar heb ik ik domme meter geselecteerd om enkel tarief te forceren.

geen idee hoe ze daar mee omgaan, we zullen het tzt wel zien.

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
Probeer eens CTRL +F5 om de browsercache te legen.
Of anders andere browser gebruiken.
Kan ook zijn dat je even een ander adres moet gebruiken, daarna weer terug naar je eigen adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-10 15:29
Fastclear schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22:

ik had en heb mijn vraagtekens of ze deze winter zouden gaan overleven. Echter met de garanties van de overheid denk ik niet dat er nog energieleveranciers gaan omvallen nu. Dus proficiat voor iedereen die na het Eneco debacle het heeft aangedurft om met Innova in zee te gaan.

Wat concreter, ik heb zelf geen gas aansluiting meer (reeds sinds 11/2021) maar heb het gewoon aangevraagd met gas op 1 m3. ook heb ik wel een slimme meter maar heb ik ik domme meter geselecteerd om enkel tarief te forceren.

krijg je dan niet de vaste lasten etc? voor je "gas deel"??

lijkt mij een wel erg simpele work-around (waterdicht?)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grttsml0301
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-04 10:36
Fastclear schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22:

Zojuist gebeld, ik kan daar alleen afsluiten als ik ook gas afneem, stroom op zich is geen optie volgens de klantenservice. Als ik 1m3 gas in zou vullen zouden ze er van uit gaan dat ze het huidige gascontract over nemen... (maar dan waarschijnlijk wel tegen hun tarieven denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclear
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-09-2024
@Hansieo nee daar ben ik niet zo bang voor, en al doen ze het wel, lig ik er niet zo wakker van.
Klaag ik er achteraf wel over, en dan gaan ze het corrigeren. of ze laten het.
lijkt me voor hun lastig om gas bij mij te ontdekken aangezien ik geen meter meer heb....

mogelijk dat als ik eenmaal het contract heb of is ingegaan (mocht ik het activeren, het zijn gekke tijden) dat ik ze bericht en een "foutje" heb gemaakt tijdens het afsluiten.....

@Grttsml0301
ja het is dus inderdaad alleen een workaround als je echt geen gas meer hebt.
als ik nu nog ergens gas zou hebben lopen (Voor een goed bedrag) zou ik het ook niet doen.

al begrijp ik van @bmoorman dat het nu via de site (alleen elektra) weer wel moet lukken, zelf niet geprobeerd.

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gAzu

[ Voor 107% gewijzigd door gAzu op 10-11-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

gAzu schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:13:
Ik vraag me af het wel mag, dat gedwongen gas erbij verkopen.
Weet iemand dat?
Het toch een vorm van koppelverkoop lijkt me.

En ik weet niet of het zou lukken, maar als ze het zelf als 2 producten beschouwen zoals uc dan kan je misschien het gasdeel binnen 14 dagen annuleren.
Oja....en zo je TLV veiligstellen ;)
Natuurlijk mag dat bij een vast contract, hun bepalen de voorwaarden waar jij mee akkoord kunt gaan. Bij een modelcontract mag dat niet maar daar zijn de tarieven dan ook naar.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
klump4u schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Natuurlijk mag dat bij een vast contract, hun bepalen de voorwaarden waar jij mee akkoord kunt gaan. Bij een modelcontract mag dat niet maar daar zijn de tarieven dan ook naar.
Volgens mij kun je gewoon gas en el afsluiten. na het is ingegaan sluit je gas af bij een ander. Ik geloof niet dat Innova dan el kan annuleren. Wel moet je dan 50 euro betalen

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Ik ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAPLTYAprx8XzrIQL69VjMNlUnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45RO9pIwTxP4hs6JtQwEMIai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
Dat is alleen de bevestiging. Later komt het contract zelf met hele andere maandbedragen omdat ze een gemiddelde berekenen van de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

gAzu schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:13:
Ik vraag me af het wel mag, dat gedwongen gas erbij verkopen.
Weet iemand dat?
Het toch een vorm van koppelverkoop lijkt me.

En ik weet niet of het zou lukken, maar als ze het zelf als 2 producten beschouwen zoals uc dan kan je misschien het gasdeel binnen 14 dagen annuleren.
Oja....en zo je TLV veiligstellen ;)
Dit zit op het randje. Koppelverkoop is een ruim begrip. Zolang er voldoende alternatieven zijn, wordt het getolereerd. Je hebt als consument immers niet de verplichting om het product bij de leverancier te kopen.

Zou deze leverancier aanmerkelijke marktmacht hebben dan ligt het anders.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
bmoorman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

Probeer eens CTRL +F5 om de browsercache te legen.
Of anders andere browser gebruiken.
Kan ook zijn dat je even een ander adres moet gebruiken, daarna weer terug naar je eigen adres.
Werkt geen van allen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
doggy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Werkt geen van allen bij mij.
Ik heb toch vanmiddag een persoonlijk aanbod gekregen met alleen stroom. En wel 0 levering en 10000kWh teruglevering.
Weet ook niet dat het soms wel lukt. Kan zijn dat ze dit actief aan het monitoren zijn op deze site en de boel weer lam leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Ik heb mij nu aangemeld bij UC (contract onbepaalde tijd, met ingang 1 december), ik zag op de site staan dat mijn tarieven tot 1 juli 2023 vaststaan. Op mijn leveringsovereenkomst staat hier niets over. De terugleververgoeding staat er wel in.

Mogen ze alsnog de tarieven en de terugleververgoeding aanpassen voor 1 juli 2023?

[ Voor 8% gewijzigd door Bravertal op 25-10-2022 21:16 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bravertal schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:16:
Ik heb mij nu aangemeld bij UC (contract onbepaalde tijd, met ingang 1 december), ik zag op de site staan dat mijn tarieven tot 1 juli 2023 vaststaan. Op mijn leveringsovereenkomst staat hier niets over. De terugleververgoeding staat er wel in.

Mogen ze alsnog de tarieven en de terugleververgoeding aanpassen voor 1 juli 2023?
Ja dat mogen ze volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
Maar resumerend is het volgens mij nu zo dat je overal een variabel contract afsluit. Je bent dus ook vrij om per maand te wisselen van leverancier.
De tarieven en ook de TLV kan dus altijd aangepast worden. En met het energieplafond vanaf 2023 lijkt het mij dat alle tarieven omlaag gaan.

Alleen bij Innova kan je een jaarcontract afsluiten met vaste tarieven. En ben je dus verzekerd van een redelijk hoge TLV.

Je zou op dit moment kunnen kiezen voor een leverancier met een zo laag mogelijk tarief, maar dan heb je dus ook grote kans dat je in maart geen hoge TLV meer kan kiezen.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:03
RobWest schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:04:
Maar resumerend is het volgens mij nu zo dat je overal een variabel contract afsluit. Je bent dus ook vrij om per maand te wisselen van leverancier.
De tarieven en ook de TLV kan dus altijd aangepast worden. En met het energieplafond vanaf 2023 lijkt het mij dat alle tarieven omlaag gaan.

Alleen bij Innova kan je een jaarcontract afsluiten met vaste tarieven. En ben je dus verzekerd van een redelijk hoge TLV.

Je zou op dit moment kunnen kiezen voor een leverancier met een zo laag mogelijk tarief, maar dan heb je dus ook grote kans dat je in maart geen hoge TLV meer kan kiezen.
Maar zou het prijsplafond niet invloed hebben over de TLV?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09 11:40
radeoxx schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Maar zou het prijsplafond niet invloed hebben over de TLV?
Ik denk dat ieder die gokt op 'n hoge Tlv aanneemt dat die Tlv ook zo blijft voor hun volgend seizoen, maar door het prijsplafond vanaf 1 januari zal alles omlaag aangepast worden, bovendien contract onafhankelijk.

Het zou best wel's kunnen zijn dat die hoge Tlv in feite nooit gerealiseerd gaat worden, dus als marktprijzen onder controle blijven dat is.

Heeft iemand (met welk contract dan ook) zich de moeite genomen om bij de Innova energie club te informeren wat er gebeurd met de Tlv zodra het prijsplafond 1 jan van start gaat? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Mika7 op 26-10-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Mika7 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Heeft iemand (met welk contract dan ook) zich de moeite genomen om bij de Innova energie club te informeren wat er gebeurd met de Tlv zodra het prijsplafond 1 jan van start gaat? :?
De vraag stellen = de klantenservice bellen :p

Nee serieus, goede vraag!

Misschien maken ze trouwens wel onderscheid? Dus een deel tot aan het prijsplafond voor 40 ct tot 2900 en daarboven tot 91 ct.

Moet je misschien wel meer terugleveren dan 2900..?

[ Voor 19% gewijzigd door Atomius op 26-10-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Hier zijn topicreports voor

[ Voor 100% gewijzigd door Proton_ op 26-10-2022 21:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M.B.te L.
Ik begrijp het sentiment, maar met TRs bereik je meer.

[ Voor 73% gewijzigd door Proton_ op 26-10-2022 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:En weer open.
Mocht je wat missen, dan staat het wellicht in het nieuwe interessante topic Maximale terugleververgoeding voor zonnepanelen op komst? of is het gewoon opgeruimd :)

Tips: Bijkletsen blijft langer gezellig in De Duurzame Kroeg deel 4 en als je een zijstraat in wil, mag iedereen een nieuw topic openen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-09 13:49
Per 18 oktober ben ik weg bij Eneco en zo'n 10000 kWh overschot uitgekeerd en overgestapt op Powerpeers (21c TLV). Aangezien dit de week is dat ik per saldo niet meer teruglever leek het mij verstandig om bij een partij te zitten die netjes over een jaar saldeert en niet per tariefsperiode en dacht ik de winterperiode hier te overbruggen en zodra ik mn winterverbruik weggesaldeerd heb ergens eind maart/begin april rond die tijd pas een nieuwe partij te zoeken met de beste TLV. Maar zie hier nog iedereen in de weer met overstappen en vraag mij af of ik het dan wel verstandig doe. Even los van het hebben van een SAP of niet, wat heeft het nu nog voor nut om bij partij te zitten met hoge TLV als dit duidelijk de periode wordt van verbruiken en in januari ongetwijfeld de tarieven weer overal herzien worden. Een jaarcontract zit er ook niet in om een hoge TLV vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:39
padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:15:
Per 18 oktober ben ik weg bij Eneco en zo'n 10000 kWh overschot uitgekeerd en overgestapt op Powerpeers (21c TLV). Aangezien dit de week is dat ik per saldo niet meer teruglever leek het mij verstandig om bij een partij te zitten die netjes over een jaar saldeert en niet per tariefsperiode en dacht ik de winterperiode hier te overbruggen en zodra ik mn winterverbruik weggesaldeerd heb ergens eind maart/begin april rond die tijd pas een nieuwe partij te zoeken met de beste TLV. Maar zie hier nog iedereen in de weer met overstappen en vraag mij af of ik het dan wel verstandig doe. Even los van het hebben van een SAP of niet, wat heeft het nu nog voor nut om bij partij te zitten met hoge TLV als dit duidelijk de periode wordt van verbruiken en in januari ongetwijfeld de tarieven weer overal herzien worden. Een jaarcontract zit er ook niet in om een hoge TLV vast te leggen.
Je hebt deze winter niks meer te salderen toch? Wanneer je volgend jaar weer netto produceert, moet je je min kWh's bij PP eerst "terugverdienen". Of aan ze betalen als je wilt overstappen.

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
DeWâl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:30:
[...]

Je hebt deze winter niks meer te salderen toch? Wanneer je volgend jaar weer netto produceert, moet je je min kWh's bij PP eerst "terugverdienen". Of aan ze betalen als je wilt overstappen.
Dat is exact wat ik zeg, ik begin nu met saldo van praktisch 0 (per 18 okt) maar eind maart heb ik mijn verbruik in de aankomende periode al weggesaldeerd op 0. Vanaf eind maart ga ik dus weer netto terugleveren en vanaf dat moment gaat de TLV pas belangrijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:33:
[...]

Dat is exact wat ik zeg, ik begin nu met saldo van praktisch 0 (per 18 okt) maar eind maart heb ik mijn verbruik in de aankomende periode al weggesaldeerd op 0. Vanaf eind maart ga ik dus weer netto terugleveren en vanaf dat moment gaat de TLV pas belangrijk worden.
Het feit dat jij zoveel productie hebt in Q1 brengt jou in een andere positie dan de meesten hier schat ik zo in. Ik zou pas ergens in juli weer op 0 staan. In maart is het voor jou pas weer actueel, je had ook kunnen blijven tot maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
DeWâl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:39:
[...]

Het feit dat jij zoveel productie hebt in Q1 brengt jou in een andere positie dan de meesten hier schat ik zo in. Ik zou pas ergens in juli weer op 0 staan. In maart is het voor jou pas weer actueel, je had ook kunnen blijven tot maart.
Mijn inschatting was/is dat de TLV van eneco (46c) deze zomer hoger zou zijn dan volgend jaar, dus verzilver ik liever volledig wat ik in de zomer heb opgewekt en poets ik mn aankomende winterverbruik weer weg tegen (een naar verwachting) lagere TLV aankomende opwekperiode ipv de 46c van afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

Mijn inschatting was/is dat de TLV van eneco (46c) deze zomer hoger zou zijn dan volgend jaar, dus verzilver ik liever volledig wat ik in de zomer heb opgewekt en poets ik mn aankomende winterverbruik weer weg tegen (een naar verwachting) lagere TLV aankomende opwekperiode ipv de 46c van afgelopen zomer.
Snap ik heel goed met zo'n overschot! _/-\o_
Maar of je was gebleven of zoals je het nu hebt gedaan komt imho op hetzelfde neer, in/half maart weet je meer. Komt tijd, komt raad.. :+ Politiek in NL en/of de situatie in de wereld gaan de komende tijd zoveel invloed uitoefenen dat je nu toch niet weet waar je straks aan toe bent.
Ik ben blijven zitten bij Eneco, vast contract tot begin maart volgend jaar, dan ongeveer 2000 kWh over schat ik in. TLV blijft tot dan gegarandeerd. Zou er een betrouwbare partij komen die een vast contract met een mooie TLV garandeert eerder dan mijn huidige vaste contract, dan stap ik over. Anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot terugleveren normaal, dal en enkel.
Er staan bij mij thuis twee meters (PAP en SAP) dus kan ik voor TLV de beste deal uitzoeken.

Hoe werkt dat precies? Want zonnepanelen produceren toch overdag? Dan zou het toch altijd om normaal tarief gaan bij een dubbele meter? Of zijn de tijden van normaal en dal-tarief anders bij terugleveren dan bij afnemen?

Ik heb nu gekozen voor een enkel-tarief contract bij UC voor 0,55c... maar ik krijg het gevoel dat ik beter kan gaan voor een dubbel-tarief voor 0,63c en 0,46c.

Hoop dat iemand hier duidelijkheid kan bieden. Alvast bedankt!!

I don't have a clue..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Dionisos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:19:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot terugleveren normaal, dal en enkel.
Er staan bij mij thuis twee meters (PAP en SAP) dus kan ik voor TLV de beste deal uitzoeken.

Hoe werkt dat precies? Want zonnepanelen produceren toch overdag? Dan zou het toch altijd om normaal tarief gaan bij een dubbele meter? Of zijn de tijden van normaal en dal-tarief anders bij terugleveren dan bij afnemen?

Ik heb nu gekozen voor een enkel-tarief contract bij UC voor 0,55c... maar ik krijg het gevoel dat ik beter kan gaan voor een dubbel-tarief voor 0,63c en 0,46c.

Hoop dat iemand hier duidelijkheid kan bieden. Alvast bedankt!!
het is al vaak besproken in dit topic. lees je even in over piek en dal. Dal is bijvoorbeeld ook het weekend.
zie ook deze post: Atomius in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 27-10-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:15:
Wel voor het deel van die 10000 kWh na 5 september een hoog TLV gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
mathijshooi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Wel voor het deel van die 10000 kWh na 5 september een hoog TLV gekregen?
Uiteraard + 50 euro genoegdoening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Uiteraard + 50 euro genoegdoening
Held

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
DeWâl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:17:
[...]

Snap ik heel goed met zo'n overschot! _/-\o_
Maar of je was gebleven of zoals je het nu hebt gedaan komt imho op hetzelfde neer, in/half maart weet je meer. Komt tijd, komt raad.. :+ Politiek in NL en/of de situatie in de wereld gaan de komende tijd zoveel invloed uitoefenen dat je nu toch niet weet waar je straks aan toe bent.
Ik ben blijven zitten bij Eneco, vast contract tot begin maart volgend jaar, dan ongeveer 2000 kWh over schat ik in. TLV blijft tot dan gegarandeerd. Zou er een betrouwbare partij komen die een vast contract met een mooie TLV garandeert eerder dan mijn huidige vaste contract, dan stap ik over. Anders niet.
Dat is toch Innova ;), nu 54,8 cent met een enkele meter, 1 jaar vast.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
RobWest schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

Dat is toch Innova ;), nu 54,8 cent met een enkele meter, 1 jaar vast.
Heb ik gister toevallig gemaild! Via de site krijg ik niets te zien, wel als ik zeg ook gas te willen. Maar dat hoef ik niet.. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door DeWâl op 27-10-2022 16:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Contractvoorwaarden
2. Tarieven en betaling
2.1. Vaste tarieven
Als u een contract voor bepaalde tijd (vast tarief) heeft gesloten, dan wijzigen de tarieven niet tijdens de looptijd van uw contract. Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.
Productvoowaarden
2. Tarieven
2.1. Vaste tarieven
Als u met ons een contract heeft gesloten voor bepaalde tijd (met een vaste einddatum) met vaste tarieven, betaalt u voor elektriciteit een vast leveringstarief per kilowattuur (kWh) en voor gas een vast leveringstarief per kubieke meter (m3). De tarieven wijzigen niet tijdens de looptijd van uw contract. Deze bepaling geldt niet voor wijziging van de tarieven in de volgende gevallen:
a. als de overheid de overheidsheffingen en/of btw wijzigt;
b. als de netbeheerder de netbeheerkosten wijzigt;
c. bij eventuele splitsing van het gasprofiel en/of wijziging van de regiotarieven;
d. vanwege een overheidsmaatregel.
Even een puntje voor de juristen onder ons (die zijn er toch wel of zijn we alleen maar tweakers/nerds? ;) )

Bovenstaand zijn de contract- en productvoorwaarden van Innova. Als straks het energieplafond in werking treedt, is dat dan een wijziging van een overheidsheffing cq. overheidsmaatregel?

Zo ja, dan kan die 54,8 cent dus aangepast worden, zo niet, dan heb een jaar lang een mooi tarief.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RobWest schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

[...]

Even een puntje voor de juristen onder ons (die zijn er toch wel of zijn we alleen maar tweakers/nerds? ;) )

Bovenstaand zijn de contract- en productvoorwaarden van Innova. Als straks het energieplafond in werking treedt, is dat dan een wijziging van een overheidsheffing cq. overheidsmaatregel?
dat lijkt me niet. het tarief blijft hetzelfde. Alleen de overheid betaalt deze deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
DeWâl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Heb ik gister toevallig gemaild! Via de site krijg ik niets te zien, wel als ik zeg ook gas te willen. Maar dat hoef ik niet.. 8)
Maar kun je het afsluiten zonder gas? Ik heb nog een gasaansluiting, binnen paar weken verwacht ik de warmtepomp in werking te hebben en dus in principe geen gas meer nodig te hebben. Maar als ze per se een contract met gas willen, is het het overwegen waard om de aansluiting er 'loos' bij te laten hangen maar tegen 55c TLV en vast contract is dat het wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:23:
[...]

Maar kun je het afsluiten zonder gas? Ik heb nog een gasaansluiting, binnen paar weken verwacht ik de warmtepomp in werking te hebben en dus in principe geen gas meer nodig te hebben. Maar als ze per se een contract met gas willen, is het het overwegen waard om de aansluiting er 'loos' bij te laten hangen maar tegen 55c TLV en vast contract is dat het wel waard
Als het wel kan betaal ik onnodig vastrecht voor gas, maar goed dan rekent het misschien alsnog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

padoempats schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:23:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan toen de TLV €0,98 was, gewoon gas erbij en als de keuken klaar is met de inductie kookplaat dan zeg ik gas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels11
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
RobWest schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

[...]

Zo ja, dan kan die 54,8 cent dus aangepast worden, zo niet, dan heb een jaar lang een mooi tarief.
De regeling moet nog worden uitgewerkt, dus het is lastig daar een juridische analyse van te maken.

Op basis van wat bekend is, lijken de leveranciers het verschil tussen het tarief en het plafond vergoed te krijgen van de overheid. Ik zie daar niet direct een geldige reden in om het teruglevertarief te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DeWâl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Dat geklooi heb ik ook. Ik heb niet eens een gaspijp naar mijn huis. Zoals het op mij overkomt willen ze mij niet als klant... blijkbaar is stroom geen goed verdienmodel en gaat het vooral om gas. Morgen als ik het niet vergeet maar eens bellen. De rest van de leveranciers lijkt op dit moment nogal armoede met een beetje TLV.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWâl
Bastien schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:36:
[...]
Dat geklooi heb ik ook. Ik heb niet eens een gaspijp naar mijn huis. Zoals het op mij overkomt willen ze mij niet als klant... blijkbaar is stroom geen goed verdienmodel en gaat het vooral om gas. Morgen als ik het niet vergeet maar eens bellen. De rest van de leveranciers lijkt op dit moment nogal armoede met een beetje TLV.
Blijkbaar zijn netto terugleverende klanten zonder gaspijp geen goed verdienmodel.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
DeWâl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:29:
[...]

Blijkbaar zijn netto terugleverende klanten zonder gaspijp geen goed verdienmodel.. :+
Lijkt me geen probleem. Vul gewoon 1 kuub in, als ze later zien dat je geen pijp hebt en ze willen per see gas leveren laat je ze het in een fles drukken en per post sturen.. Pakketpost is een stuk goedkoper als netbeheerkosten, maar ik denk dat ze er wel van af zien om jou gas te leveren

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Laatst online: 26-09 15:28
Volgens mij heeft United Consumers goede teruglevertarieven vandaag. € 0.97 / kWh normaal tarief, € 0.80 / kWh enkeltarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:44
Ep Woody schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:02:
Volgens mij heeft United Consumers goede teruglevertarieven vandaag. € 0.97 / kWh normaal tarief, € 0.80 / kWh enkeltarief.
En deze tarieven wijzigen pas per 1 juli volgens de website..

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37
Klinkt interessant, kan je dit contract ook op 1 maart 2023 in laten gaan?

Ik zie als ik op tarieven en kortingen klik het volgende;

- De kortingen worden na het eerste jaar toegekend in uw persoonlijke bespaartegoed. Hierna kunt u dit laten uitkeren op uw bankrekening :?

Als de tarieven per 1 juli wijzigen en ik over wil naar een andere leverancier, dan krijg ik pas op 1 maart 2024 mijn opgebouwde TLV op mn bankrekening gestort?
Vind het maar een vage constructie...

Wie garandeert me dat heel United Consumers dan nog bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
mightym schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

En deze tarieven wijzigen pas per 1 juli volgens de website..
Op mijn leveringscontract staat niet dat de tarieven tot 1 juli vaststaan en dat vind ik tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 19:20
@Supershiva Dat gaat om de "verbruikskorting". Niet om de teruglevering.

Gedurende de looptijd van deze overeenkomst ontvangt u een verbruikskorting. Deze korting ontvangt u via het UnitedConsumers Kortingsprogramma in uw bespaartegoed en is inclusief btw.

[ Voor 56% gewijzigd door ijhas op 28-10-2022 10:02 ]

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Laatst online: 26-09 15:28
Bravertal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Op mijn leveringscontract staat niet dat de tarieven tot 1 juli vaststaan en dat vind ik tricky.
Het is ook mij telefonisch wel toegezegd dat de tarieven vast staan, maar niet specifiek gevraagd of de terugleververgoeding ook vaststaat tot 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Ep Woody schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Het is ook mij telefonisch wel toegezegd dat de tarieven vast staan, maar niet specifiek gevraagd of de terugleververgoeding ook vaststaat tot 1 juli.
Ik heb ze dinsdag gemaild, ik wacht nog op hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
@Ep Woody In het contract staat een "Leveringstarief" en een "Terugleveringstarief". Als de "tarieven niet wijzigen dan lijkt me dat voor beide te gelden. Maarja, garantie tot de deur... :9

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30
Supershiva schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:51:
Als ik een datum invul krijg ik een melding dat het niet meer dan 2 maanden van tevoren kan. Mogelijk dat je met bellen iets meer kunt bereiken, maar tot zover is het antwoord nee.

[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 28-10-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:57
Supershiva schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:51:

Ik zie als ik op tarieven en kortingen klik het volgende;

- De kortingen worden na het eerste jaar toegekend in uw persoonlijke bespaartegoed. Hierna kunt u dit laten uitkeren op uw bankrekening :?

Als de tarieven per 1 juli wijzigen en ik over wil naar een andere leverancier, dan krijg ik pas op 1 maart 2024 mijn opgebouwde TLV op mn bankrekening gestort?
Vind het maar een vage constructie...

Wie garandeert me dat heel United Consumers dan nog bestaat?
Mag toch hopen dat als je overstapt de eindafrekening krijgt met je TLV? Stel ik stap in 2 weken over en blijf daar hangen tot halverwege juli. Vervolgens stap ik over naar een andere leverancier. Dan zijn ze toch verplicht om de jaarafrekening te maken inclusief de TLV? Dat kunnen ze toch niet nog 6 maanden "bewaren/achterhouden" voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
Bijzonder dat UC ineens omhoog gaat qua TLV terwijl de trend dalende is.

Bedankt voor de tip. Erg welkom.

Vraagje; als je nu al bij UC zit kan je dan overstappen op deze hogere tarieven?

Als niemand het weet bel ik ff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Atomius schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:56:
Vraagje; als je nu al bij UC zit kan je dan overstappen op deze hogere tarieven?
Ik heb ze (via Whatsapp) gevraagd of ze mijn contract om kunnen zetten.

En over of het tarief zal wijzigen:
Truus01 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
Eerst via Whatsapp dat dat snel lager zou worden, later via de mail dat het niet zou wijzigen voor 1-7-2023.

[ Voor 14% gewijzigd door Truus01 op 28-10-2022 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
Truus01 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

[...]

Ik heb ze (via Whatsapp) gevraagd of ze mijn contract om kunnen zetten.

En over of het tarief zal wijzigen:
Truus01 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
Eerst via Whatsapp dat dat snel lager zou worden, later via de mail dat het niet zou wijzigen voor 1-7-2023.
Via whatsapp de volgende reactie:

[UnitedConsumers: Goedendag, je hebt variabele tarieven tot 1 juli, het is wel mogelijk in het ergste geval dat deze tussendoor wijzigen maar zodra dit gebeurd zullen wij dit per e-mail aankondigen.

UnitedConsumers: Dit geldt dan ook voor het teruglevertarief.

UnitedConsumers: Dit zal dan 30 dagen van te voren gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Atomius schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:56:

Als niemand het weet bel ik ff.
Jij al gebeld en reactie?

Ik kreeg via Whatsapp te horen dat het niet mogelijk is. Ik kan natuurlijk wel het contract opzeggen, maar:
"Opzeggen kan inderdaad altijd, maar omdat er geen tussenliggende periode met een andere leverancier, zal de aanmelding door de desbetreffende afdeling afgewezen worden."

Dus als jij telefonisch wel iets hebt kunnen regelen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
Ik vraag mij af op basis waarvan zij jou een contract gaan ontzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomius
Truus01 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Jij al gebeld en reactie?

Ik kreeg via Whatsapp te horen dat het niet mogelijk is. Ik kan natuurlijk wel het contract opzeggen, maar:
"Opzeggen kan inderdaad altijd, maar omdat er geen tussenliggende periode met een andere leverancier, zal de aanmelding door de desbetreffende afdeling afgewezen worden."

Dus als jij telefonisch wel iets hebt kunnen regelen, hoor ik het graag.
Hang nu in de wacht. Wordt vervolgd.

Met de 66/33 verdeling kom ik bijna op 84 cent TLV. Dus dit is mijn kans om goed te maken dat ik de 91 Innova heb laten schieten :p

Update: helaas, de medewerker gaf geen enkele ruimte. Vriendelijk te woord gestaan hoor, maar nee, als je eenmaal klant bent kan je niet overstappen naar lagere en ook niet naar hogere tarieven. Hij gaf aan dat het voor hen niet interessant is om een hogere TLV aan te bieden.

Als je zelf een nieuw contract aanvraagt en het oude opzegt dan wordt dit geannuleerd.

Ik stelde nog een creatieve manier voor van tussentijds even ergens anders gaan zitten, maar daarvan zei hij; misschien zijn de UC tarieven tegen de tijd dat dat nieuwe tussentijdse contract ingaat wel weer weg. Immers als je het eerder aanvraagt wordt het nog steeds geannuleerd.

Ook creatieve oplossing 2 - nieuw contract op naam vrouw aanvragen - ging het niet halen. Want "we leveren op adres, niet op naam".

Overigens liet hij ook nog steeds de mogelijkheid openstaan dat er voor 1 juli iets wijzigt aan de TLV in een "uitzonderlijke situatie".

Dus lijkt erop dat de deur dicht zit?

[ Voor 42% gewijzigd door Atomius op 28-10-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Prijzen lijken hier en daar wat te zakken.
Voor de zekerheid nog maar even een jaarcontract bij innova afgesloten vanaf eind februari. Geloof met terugl. vergoeding van circa 54cent.
Zie rond die periode wel of ik hem echt laat ingaan of vroegtijdig annuleer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Dwaalboy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:13:

Zie rond die periode wel of ik hem echt laat ingaan of vroegtijdig annuleer
dat kost je dan 50 euro, tenzij je je nu binnen 14 dagen bedenkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Dat is €0,97 normaal en bijna €0,68 dal, maar hier moet ook nog de 9% btw van af.
Alsnog netjes hoor, vergelijkbaar met de tarieven van begin september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu

[ Voor 99% gewijzigd door gAzu op 10-11-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
gAzu schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:48:
Ten eerste: WTF!? :?
Hoe kan dit nu weer? Binnen een week van 57cent naar 97cent enkel tarief?
Nee, 80 cent voor enkel tarief.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
gAzu schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:48:
Ten eerste: WTF!? :?
Hoe kan dit nu weer? Binnen een week van 57cent naar 97cent enkel tarief?

Ten tweede, nieuw idee:

Oude UC contract nu opzeggen: gaat over 30 dagen in
Weekje FrankEnergie.nl boeken: 30 dagen +7 (geen opzegtermijn daar)
Nu nieuw UC contract afsluiten voor: Date = 30 dagen+8

Of anders gewoon afsluiten voor over 30 dagen Via website UC en alvast de ACM inschakelen.
Het is en blijft een variabel contract en waarom zou je als consument niet voor beter voorwaarden mogen gaan als je je gewoon aan de spelregels houdt?

Wie doet er mee? :)
Ik had dinsdag UC afgesloten per 24 december. Wilde per 1 januari afsluiten (zit nu bij Eneco) maar dat kon niet. Nu heb ik een offerte van UC met geldigheid tot 4 november. Ik ga gewoon per 1 januari naar UC met een goed teruglevertarief dat in principe tot 1 juli 2023 vaststaat, aldus de medewerker via whatsapp (teruglevertarief verandert alleen als het levertarief verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Bravertal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Ik had dinsdag UC afgesloten per 24 december. Wilde per 1 januari afsluiten (zit nu bij Eneco) maar dat kon niet. Nu heb ik een offerte van UC met geldigheid tot 4 november. Ik ga gewoon per 1 januari naar UC met een goed teruglevertarief dat in principe tot 1 juli 2023 vaststaat, aldus de medewerker via whatsapp (teruglevertarief verandert alleen als het levertarief verandert).
Ik denk dat je er echt rekening mee moet houden dat de TLV dan is verlaagd naar een laag vast tarief.
Uiteraard mag je er dan wel weer zonder opzegvergoeding van af, ook al ben je buiten de bedenktermijn en is het contract nog niet ingegaan.
Maar hopelijk blijft het nog even doorgaan tot 1 juli, ja dat zou mooi zijn :)

Pagina: 1 ... 122 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2