NNCi schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:45:
Eerlijk gezegd ben ik benieuwd hoe de kleine particuliere verhuurders gaan reageren op huizenmarkt in combi met de aangekondigde maatregelen van minister De Jonge.
Gaan deze verhuurders hun winst pakken en hun woning (evnt met verhuurder) massaal te koop zetten of gaan zij hun vastgoed verduurzamen:
https://nos.nl/artikel/24...n-met-slecht-energielabel.
Eerlijk gezegd heb je nog weinig alternatieven om met laag risico nog redelijk rendement te maken...
Persoonlijk kijk ik gewoon wat er gaat gebeuren, over 8 jaar hebben we hopelijk een minister die zich wel bezig houd met huisvesting. Bovendien heeft het hele appartementencomplex er dan last van aangezien de helft verhuurd word dus dat gaat dan collectief gebeuren. Niet dat er nog veel verbeterd kan worden dus het alternatief is platgooien dat is lekker zinnig met een woningentekort, goede woningen platgooien.
Overigens is het maar de vraag wat wel en niet verhuurd mag worden nu is het Label D ( bij andere verhuurders tenminste en die moesten het van de bank laten controleren ) dus die van mij zal ook daar wel uitkomen.
En zolang er huurders in zitten maakt het niets uit, de jonge kan wel roepen je mag het niet verhuren maar ik mag de huurders er ook niet uitzetten. Dus ik moet het verhuren en ik mag niet verhuren dat zijn 2 wetten waar ik dan onmogelijk aan kan voldoen.
Zodra de huurders eruit gaan ga ik toch weer opnieuw evalueren of het dan handig is om te blijven verhuren of dat het misschien handig is om te verkopen. Ik verhuur het nu omdat ik het destijds niet verkocht kreeg en nu levert het leuk op.
Wat overigens veel meer impact kan hebben en wat al sneller aan de hand gaat zijn is de maximalisering van de middenhuur waar ze over praten. Iets waar ik persoonlijk ook een voorstander van ben. De verhuurders die gewoon normaal doen hebben daar geen last van, de investeerders die voor winst maximalisatie gaan en hun huurders uitknijpen die worden daardoor geraakt.
Sport_Life schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:55:
Volgens mij is er geen "beste" plek om te wonen. Als je (net) samen woont zonder kinderen zijn je woonwensen heel anders dan als er al een paar koters rondlopen. Zo'n nieuwbouwwijkje is ideaal met kinderen, en de woning + tuin is ook nog eens onderhoudsvriendelijk.
Als single dertiger heb je daar natuurlijk niets te zoeken. En als vijftiger ook niet.
Dat eerste ben ik deels met je eens. Er is geen beste plek voor iedereen, maar persoonlijk heb je wel een beste plek om te wonen.
Of je single bent een stel met kinderen maakt verschil in de minimale woonruimte die je nodig hebt maar als single kan je ook behoefte hebben aan een gezinswoning. Die 2e slaapkamer kan je natuurlijk ook als hobbyruimte inrichten en bepaalde hobbies hebben gewoon wat meer ruimte nodig dan anderen.
[
Voor 17% gewijzigd door
Shadowhawk00 op 05-06-2022 02:01
]