Precies dit.
Stel iemand krijgt 24 uur werk, dan zou je kunnen opteren om een 2e baan erbij te zoeken voor de overige 12/16 uur. De uitdaging is de flexibiliteit van beide werkgevers

. Beide kunnen namelijk willen dat de persoon zich wel flexibel opstelt voor de gehele week.
Grootste probleem is dat het 1) netto minimaal bijdraagt omdat je al je toeslagen mag inleveren en 2) dat hypotheekverstrekkers liever geen hypotheek op 2 inkomens willen verstrekken, en verhuurders hun minimale inkomen hier niet op willen baseren.
Hier.
maar HBO-V in ziekenhuizen FWG-45/50 staan gewoon in tabel genoemd. En die zijn exclusief ORT. Tussen 2600-3000 euro per maand aanvangssalaris, oplopend naar 3900 euro als je 10 jaar werkt.
Klopt, ~2800 ipv de eerder genoemde 3200. Die 400 euro bruto per maand komt op wat ik
eerder zei over 40k tot 50k minder leenruimte.
En dat is dus op fulltime basis wat een vertekend beeld geeft omdat fulltime contracten schaars zijn. Je gaat in dit topic vrijwel altijd uit van gemiddelden, we spreken hier nu over theoretische maxima die in de praktijk weinig voorkomen.
En het is zo al inclusief vakantiegeld en de 13e maand, wat een enigszins vertekend beeld geeft als mensen het met hun eigen bruto salaris zouden vergelijken.
Overigens zijn de salarissen in de zorg dus per 1 maart gelukkig net (na lange onderhandeling) met 8% gestegen, dat is dan weer mooi meegenomen.
Lijkt me weinig om over te klagen.
Nouja, zie er dan maar eens een huis mee te kopen, of te huren

Nogmaals, omdat men in de zorg niet snel een voltijd contract heeft, zijn die bedragen niet toereikend. Deze mensen zitten muurvast in het gat tussen sociale huur en een koopwoning.
Uiteindelijk begon dit verhaal om een vergelijking met België, waar een startsalaris van 2k netto + voedselcoupons + wagen van de zaak werd genoemd.
Ik denk dat er geen startende HBO verpleegkundige in Nederland is die een vergelijkbaar package meeneemt, die mogen gewoon zelf hun boterham smeren en hun eigen auto betalen van die 2k netto, áls ze die überhaupt al krijgen.